abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212597532
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is niet op 7 oktober begonnen. Het is alsof je een misdadiger het recht op zelfverdediging geeft terwijl het slachtoffer op de grond ligt en van zich af wil slaan.

De Palestijnen doen aan zelfverdediging, niet de bezetters.
Palestijnen doen aan zelfverdediging? Hoepel een heel groot eind op joh. HAMAS LANCEERT AANVALLEN!

De Palestijnen zitten in het kruisvuur. Lutser.

Voor de mensen die het nog niet snappen: Hamas is een dictatuur die vanuit Gaza aanvallen op Israël uitvoert om tegenaanvallen en lijden op de Palestijnen uit te lokken. Daar houden ze de macht en internationale steun mee.

En dan kunnen gekkies duizenden km's verderop net doen alsof het allemaal de schuld van Israël of de Pallies is :')
pi_212597572
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ongeveer 10.000 gedode kinderen (jonger dan 15 jaar) als iets kleins of zelfs een ware prestatie zo neerzetten is ook een knappe prestatie. Dat he je mooi gedaan.
Circa 40% was/is minderjarig. Dus dan heb je een omgeving dat voornamelijk bestaat uit Hamas strijders en minderjarige. Dan is het relatief grote aantal dode kinderen niet zo bijzonder he. Zeer tragisch, zeker. Maar niet bijzonder.

Of heb jij bewijs dat IDF doelbewust opzoek is gegaan naar kinderen om te doden? en hoe kom je nu weer op 1 op 27?
  maandag 26 februari 2024 @ 16:04:04 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212597576
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ongeveer 10.000 gedode kinderen (jonger dan 15 jaar) als iets kleins of zelfs een ware prestatie zo neerzetten is ook een knappe prestatie. Dat he je mooi gedaan.
Aangezien het grootste deel van de bevolking daar bestaat uit kinderen is dat echt niet zo vreemd. Wat ik wel vreemd vind is dat de mensen daar in hun zogenaamde benarde omstandigheden maar steeds méér kinderen de wereld in blijven schoppen. Grote gezinnen zijn daar standaard volgens mij. Probeer dan maar eens om Hamas die zich tussen de bevolking verschuilt te raken zonder dat er onder de kinderen slachtoffers vallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212597615
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Aangezien het grootste deel van de bevolking daar bestaat uit kinderen is dat echt niet zo vreemd. Wat ik wel vreemd vind is dat de mensen daar in hun zogenaamde benarde omstandigheden maar steeds méér kinderen de wereld in blijven schoppen. Grote gezinnen zijn daar standaard volgens mij. Probeer dan maar eens om Hamas die zich tussen de bevolking verschuilt te raken zonder dat er onder de kinderen slachtoffers vallen.
Wtf?

Mensen hebben mij altijd lopen verkondigen dat kinderen maken heel anders gaat. Maar je moet gewoon schoppen?
pi_212597644
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:00 schreef havanagila het volgende:

[..]
Palestijnen doen aan zelfverdediging? Hoepel een heel groot eind op joh. HAMAS LANCEERT AANVALLEN!

De Palestijnen zitten in het kruisvuur. Lutser.

Voor de mensen die het nog niet snappen: Hamas is een dictatuur die vanuit Gaza aanvallen op Israël uitvoert om tegenaanvallen en lijden op de Palestijnen uit te lokken. Daar houden ze de macht en internationale steun mee.

En dan kunnen gekkies duizenden km's verderop net doen alsof het allemaal de schuld van Israël of de Pallies is :')
Wies schuld is het anders?

Als Lars en Rik al jaren met elkaar knokken, dan is dat hun schuld.
pi_212597661
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Circa 40% was/is minderjarig. Dus dan heb je een omgeving dat voornamelijk bestaat uit Hamas strijders en minderjarige. Dan is het relatief grote aantal dode kinderen niet zo bijzonder he. Zeer tragisch, zeker. Maar niet bijzonder.

Of heb jij bewijs dat IDF doelbewust opzoek is gegaan naar kinderen om te doden? en hoe kom je nu weer op 1 op 27?
Je kent de 1 op 27 of de 27 op 1 niet? Ik kan het me moeilijk voorstellen.

Volgens mij zijn toch helemaal niet in staat om te oordelen 10.000 gedode kinderen 'niet bijzonder' is. Net zoals we niet in staat zijn om een achterlijke woord als genocide hiervoor te gebruiken. Het zijn echt veel mensen en dat terwijl IDF volgens IDF er alles maar dan ook alles aan doet om burgers volledig te ontzien.
pi_212597672
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je kent de 1 op 27 of de 27 op 1 niet? Ik kan het me moeilijk voorstellen.

Volgens mij zijn toch helemaal niet in staat om te oordelen 10.000 gedode kinderen 'niet bijzonder' is. Net zoals we niet in staat zijn om een achterlijke woord als genocide hiervoor te gebruiken. Het zijn echt veel mensen en dat terwijl IDF volgens IDF er alles maar dan ook alles aan doet om burgers volledig te ontzien.
1: Nee, excuus. Ik volg je niet.

2: Uiteraard is dat arbitrair. Maar we kunnen wel vergelijken met andere conflicten, het gebied Gaza meenemen (de dichtbevolktheid, het feit dat 40% minderjarig was/is).

Ik vind dan 1 op 5 (en dat is dus in het slechtste geval) best een prestatie.
pi_212597677
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wies schuld is het anders?

Als Lars en Rik al jaren met elkaar knokken, dan is dat hun schuld.
Als Lars en Rik knokken wel ja. Als Wim zich achter Lars verschuilt om Rik te slaan, en Rik Lars keihard terugslaat om Wim terug te pakken, is het een ander verhaal.
pi_212597726
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:13 schreef havanagila het volgende:

[..]
Als Lars en Rik knokken wel ja. Als Wim zich achter Lars verschuilt om Rik te slaan, en Rik Lars keihard terugslaat om Wim terug te pakken, is het een ander verhaal.
Nee. Lars en Rik kunnen gewoon beslissen te stoppen. Staat Wim mooi in zijn hemd.
pi_212597897
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Van die 30.000 is ongeveer 10.000 Hamas. Cijfers lopen uiteen van 6.000 tot 15.000 (6.000 Hamas bronnen, 15.000 IDF bronnen).

Maar stel je gaat uit van 6.000. Dan is dat 1 op 5. Beste prestatie op zo'n dichtbevolkt gebied.
Dan blijven er 12.000 kinderen... hoe rijmt dat met zelfverdediging
pi_212597972
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan blijven er 12.000 kinderen... hoe rijmt dat met zelfverdediging
Weet ik veel. Ik gebruik dat woord niet. Is een hasbara-tool voor mensen die de afgrijzing van oorlog niet aankunnen.

De reactie van Israel op 7 oktober is geen zelfverdediging, maar een daad om Hamas uit te roeien, zodat zoiets als 7 oktober niet nog eens gebeurd.
pi_212598033
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Lars en Rik kunnen gewoon beslissen te stoppen. Staat Wim mooi in zijn hemd.
De Palestijnen hebben niks te beslissen, Hamas maakt daar de dienst uit. Anders had je al dit gezeik niet.

En Hamas verstopt zich tussen de Palestijnen zodat Israël enorme aantallen burgerslachtoffers moet maken.
pi_212598074
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef havanagila het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben niks te beslissen, Hamas maakt daar de dienst uit. Anders had je al dit gezeik niet.

En Hamas verstopt zich tussen de Palestijnen zodat Israël enorme aantallen burgerslachtoffers moet maken.
Ohja! volkeren in het Midden-Oosten zijn nooit zelf verantwoordelijk. Is waar ook.

Hamas democratisch verkozen - toch andere hun schuld. Netanyahu, Ben Gvir - democratisch verkozen, toch andere hun schuld.
pi_212598094
Verantwoordelijkheid = Palestijnenhaat en antisemitisme.
pi_212598222
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ohja! volkeren in het Midden-Oosten zijn nooit zelf verantwoordelijk. Is waar ook.

Hamas democratisch verkozen - toch andere hun schuld. Netanyahu, Ben Gvir - democratisch verkozen, toch andere hun schuld.
Volkeren in dictaturen hebben, zeg maar, niet veel te zeggen. Die worden onderdrukt. Saddam en Assad vergeten? Hamas?

Alsof Palestijnse burgers 1000 Israëli's hebben afgeslacht en Israëlische burgers nu in Gaza huishouden.
pi_212598275
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:20 schreef theunderdog het volgende:
Onwaar. Emiraten zijn de intelligenste Arabieren.
Precies. Dat is juist het punt dat ik maak.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212598367
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef theunderdog het volgende:
Hoezo?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212598802
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Nee, excuus. Ik volg je niet.

2: Uiteraard is dat arbitrair. Maar we kunnen wel vergelijken met andere conflicten, het gebied Gaza meenemen (de dichtbevolktheid, het feit dat 40% minderjarig was/is).

Ik vind dan 1 op 5 (en dat is dus in het slechtste geval) best een prestatie.
Het is een soort van vuistregel. Bij een oorlog of conflict tussen de Palestijnen en Israël vallen er aan Palestijnse zijde gemiddeld 27 keer meer slachtoffers. Het is nu 27 (exclusief 10.000 vermisten)
pi_212599298
twitter

quote:
"The Israeli government is starving Gaza's 2.3 million Palestinians, putting them in even more peril than before the World Court's binding order," said Omar Shakir, Israel and Palestine director at Human Rights Watch. "The Israeli government has simply ignored the court's ruling, and in some ways even intensified its repression, including further blocking lifesaving aid."
quote:
"Israel's blatant disregard for the World Court's order poses a direct challenge to the rules-based international order," Shakir said. "Failure to ensure Israel's compliance puts the lives of millions of Palestinians at risk and threatens to undermine the institutions charged with ensuring respect for international law and the system that ensures civilian protection worldwide."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212599415
Gezelligheid hier weer.
pi_212599645
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Weet ik veel. Ik gebruik dat woord niet. Is een hasbara-tool voor mensen die de afgrijzing van oorlog niet aankunnen.

De reactie van Israel op 7 oktober is geen zelfverdediging, maar een daad om Hamas uit te roeien, zodat zoiets als 7 oktober niet nog eens gebeurd.
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan het continue onrecht. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
pi_212599731
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan de continue onrecht haat. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
Dat zou niet nodig moeten zijn, maar toch vergeten mensen dit heel snel.
Intolerant voor intolerantie
pi_212599783
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat zou niet nodig moeten zijn, maar toch vergeten mensen dit heel snel.
Je niet palestijnen erg haten wil je ze aandoen wat je ze nu aandoet inderdaad. Daar mag ook paal en perk aan gesteld worden.
pi_212600031
twitter

:)

gaaf land
pi_212600076
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je niet palestijnen Joden erg haten wil je ze aandoen wat je ze nu aandoet inderdaad. Daar mag ook paal en perk aan gesteld worden.
En dat is precies wat er nu gebeurt. :)

Had jij ook niet getolereerd.
Intolerant voor intolerantie
pi_212600201
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:49 schreef havanagila het volgende:

[..]
Volkeren in dictaturen hebben, zeg maar, niet veel te zeggen. Die worden onderdrukt. Saddam en Assad vergeten? Hamas?

Alsof Palestijnse burgers 1000 Israëli's hebben afgeslacht en Israëlische burgers nu in Gaza huishouden.
Stroman
pi_212600216
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Precies. Dat is juist het punt dat ik maak.
Helaas pindakaas voor de rest.
pi_212600228
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hoezo?
Germaan. Jij Tunesier.

Ik word niet gelukkig van dode kinderen. Beschaving. Is zowel nature als nurture.
pi_212600236
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Stroman
Hoezo dan?
pi_212600300
En dan niet reageren.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: