Is altijd al onzin geweest. Humanitair recht is een middel, geen uitgangspunt. Als het echt 'moest' hadden wij er altijd al evenveel schijt aan als andere werelddelen van de wereld. Humanitair-recht is een papierenwerkelijkheid.quote:Op zondag 25 februari 2024 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan zijn we het grondig oneens. Onze eigen menselijkheid en fatsoen gaat voor onze bondgenootschappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En UNRWA maar ontkennen dat er geen medewerkers betrokken waren bij het bloedbad.
Overigens zal de Iraanse minister van buitenlandse zaken Amir-Abdollahian als voorzitter een toespraak houden over respect voor mensenrechten bij de opening van de 55e zitting van de VN mensenrechtenraad in Genve op maandag 26 februari om 11:00 uur.
quote:Op zondag 25 februari 2024 00:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een vreemde antisemitische redenering.
Dat is niet zo. Genetisch zitten er grote verschillen in deze 3 groepen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is je dus meermaals uitgelegd dat dit gewoon niet waar is. En wat zijn trouwens Sefardische Joden? Dat zijn Joden die na de Spaanse Inquisitie van het Iberisch schiereiland zijn verdreven richting gebieden of landen zoals Noord-Afrika, Itali, de Balkan, Griekenland, Turkije en Syri. En waar kwamen zij oorspronkelijk vandaan? Het Koninkrijk Isral.
Uit 1 van je bronnen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Schattingen lopen uiteen van 40% tot 47,9% en dat is momenteel; het was eerder hoger verhoudingsgewijs. Dat noem ik niet ver in de minderheid.
https://www.pewresearch.o(...)sly-divided-society/
https://academic.oup.com/(...)irectedFrom=fulltext
https://apnews.com/articl(...)33e806065f01ea72e299
https://www.timesofisrael(...)rnment-survey-shows/
https://www3.trincoll.edu(...)raeli%20identity.htm
Ik zie jouw bronnen voor jouw beweringen graag tegemoet
De meeste zionisten in Isral geloven niet eens in God. Ze hebben hun eigen invulling over wat het betekent om joods te zijn. En het heeft weinig met de traditionele joodse geloof te maken.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Uit 1 van je bronnen.
A large number of Israelis maintain their attachment to Jewish religion in beliefs and practices, and the Jewish majority agrees that Israel is and must remain a “Jewish state.”
Dit zegt genoeg over hoe secularisme daar vorm wordt gegeven. Dit heet verstoppertje spelen. Zelfs de Hilonim die als seculier beschouwd worden eten nog altijd grotendeels kosher bijvoorbeeld. Seculier mwah...
Seculier is het wanneer godsdienst niet meer de koers bepaalt. En dat doet het zeker nog steeds.
Een vrije democratie op deze manier beschrijven en geen fuck zeggen over de Hamas dictatuur in Gaza.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:36 schreef egayalS het volgende:
People have no idea, really no idea, how much of an impenetrable bubble Israel is, and how much of a success it is in terms of isolating its citizens from the outside world, or humanity, really. The people you see getting water-cannoned tonight in Tel Aviv will put on uniforms tomorrow and kill a million Palestinians if that's what they're told. No questions asked. And they will feel victims while doing it, and they will come back home and make videos of why you are antisemites. Oh and they are Israel's left wing. The most liberal Zionists, and actual socioeconomic nobility. They are the alternative to the radical right. But hey, seeing the States and the UK, maybe the entire West is undergoing Spontaneous Synchronized Insanity
quote:Op zondag 25 februari 2024 10:22 schreef Mylene het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
https://www.washingtonpos(...)-video-oct-7-israel/
In addition to Ayelet Samerano, speakers will include former UNRWA and UN officials, experts on international aid, America’s former Middle East peace envoy, and lawmakers from UNRWA donor countries, including:Ondertussen zeggen de Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Isralische beschuldigingen aan het adres van UNRWA niet overtuigend zijn, maar laten vooral israelische propaganda serieus blijven nemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En UNRWA maar ontkennen dat er geen medewerkers betrokken waren bij het bloedbad.
Overigens zal de Iraanse minister van buitenlandse zaken Amir-Abdollahian als voorzitter een toespraak houden over respect voor mensenrechten bij de opening van de 55e zitting van de VN mensenrechtenraad in Genve op maandag 26 februari om 11:00 uur.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Eerlijk is eerlijk: "maar hunnie doen het ook" is geen excuus.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Een vrije democratie op deze manier beschrijven en geen fuck zeggen over de Hamas dictatuur in Gaza.
Dat stuk is van een Isralische guy but hey maak vooral jezelf elke onzin wijs wat jouw narratief dientquote:Op zondag 25 februari 2024 12:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: "maar hunnie doen het ook" is geen excuus.
Het stuk van Slayage komt gewoon uit zijn informatiebubbel. Het bevat mijns inziens niks interessants; gewoon wat moslims en andere jodenhaters zichzelf blijven wijsmaken over Isral.
"Een vrije democratie "quote:Op zondag 25 februari 2024 12:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Een vrije democratie op deze manier beschrijven en geen fuck zeggen over de Hamas dictatuur in Gaza.
Ze vertikken het om de bezetter hun zin te geven en te verkassen. De kruisvaarders staten hebben hebben het ook tegen een eeuw lang volgehouden. Het is een kwestie van tijdquote:Op zondag 25 februari 2024 13:16 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zou het wonen in Israel verkiezen boven het wonen in welk islamitsche land dan ook.
Jouw "overwinnaars" zullen van het land vast een baken van rust en vrijheid maken.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ze vertikken het om de bezetter hun zin te geven en te verkassen. De kruisvaarders staten hebben hebben het ook tegen een eeuw lang volgehouden. Het is een kwestie van tijd
Dat doet daar niets aan af.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:59 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dat stuk is van een Isralische guy but hey maak vooral jezelf elke onzin wijs wat jouw narratief dient![]()
Denk je dat serieus nog steeds?quote:Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ze vertikken het om de bezetter hun zin te geven en te verkassen. De kruisvaarders staten hebben hebben het ook tegen een eeuw lang volgehouden. Het is een kwestie van tijd
Good verhaal, lekker kort. Ga er niks mee doen.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:50 schreef egayalS het volgende:
Stuk uit het boek, kinderen van amalek van Erik ader, waar een onderzoek van de universiteit van Tel Aviv geciteerd wordt, dat 1 op 1 aansluit over hoe de Israelis opgesloten zijn in hun eigen ideologie , zoals ik eerder op de dag heb gepost.
[ x ]
Dubai of Turkije/istanbul lijkt me ook helemaal prima. De rest niet echt denk ik.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:16 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zou het wonen in Israel verkiezen boven het wonen in welk islamitsche land dan ook.
Oei! Ik heb niet geweten dat Coca Cola ook in het noodrantsoen pakket zat! In andere landen als Groot-Britanni verbannen we winkels die dat soort kolonisatietroep verkopen al - hele groepen gemaskerde mannen gaan een winkel binnen en zorgen ervoor dat het niet meer verkocht wordt, niets meer in die winkel.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:20 schreef egayalS het volgende:
Israli genocidal forces be like
Binnenkort moeten de Isralis een verslag doen bij het ICJ over wat ze hebben gedaan om een genocide in Gaza te voorkomen. Dan kunnen ze deze video laten zien.
[ x ]
Nog zo'n dodelijk stukje geschiedenis als reactie op eeuwen van islamitische terreur.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ik denk niet dat, na alles wat er zeker afgelopen twee decennia heeft afgespeeld met de Amerikaanse "informatie diensten" het niet echt een kredietwaardig punt is wat je hier nu aanhaalt.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:44 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ondertussen zeggen de Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Isralische beschuldigingen aan het adres van UNRWA niet overtuigend zijn, maar laten vooral israelische propaganda serieus blijven nemen
Eerste zin van dit inmiddels al ruim tien jaar oude artikel:quote:Op zondag 25 februari 2024 11:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Genetisch zitten er grote verschillen in deze 3 groepen.
Daar is meermaals onderzoek naar gedaan.
https://www.nd.nl/cultuur(...)ese-joden-onderzocht
quote:Volgens geneticus Eran Elhaik zijn de Joden afkomstig uit het Oosten, en heeft het Turkse Chazarenvolk, dat zich tussen de zevende en de negende eeuw bekeerde tot het jodendom, zich vermengd met Joden met een Grieks-Romeinse achtergrond en uit Mesopotami.
Hmm.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef egayalS het volgende:
[..]
Je lijkt wel een corona wappie: MSM/VS liegen altijd, maar als het mij uitkomt is het wel de waarheid.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:44 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ondertussen zeggen de Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Isralische beschuldigingen aan het adres van UNRWA niet overtuigend zijn, maar laten vooral israelische propaganda serieus blijven nemen
Ja doei, n alinea uit al mijn bronnen quoten alsof je daarmee gelijk krijgt en zelf niks leveren. Joodse identiteit en gebruiken =/= niet seculier zijn.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Uit 1 van je bronnen.
A large number of Israelis maintain their attachment to Jewish religion in beliefs and practices, and the Jewish majority agrees that Israel is and must remain a “Jewish state.”
Dit zegt genoeg over hoe secularisme daar vorm wordt gegeven. Dit heet verstoppertje spelen. Zelfs de Hilonim die als seculier beschouwd worden eten nog altijd grotendeels kosher bijvoorbeeld. Seculier mwah...
Seculier is het wanneer godsdienst niet meer de koers bepaalt. En dat doet het zeker nog steeds.
Segregatie in de VS en apartheid in Afrika vonden plaats uit pure haat, racisme en geld. De Palestijnen zijn de lul omdat ze onder een Hamas dictatuur leven.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:14 schreef egayalS het volgende:
[..]
Het apartheid regime in Zuid Afrika was ook goed voor de dominante blanke man, maar het was hel voor de gekleurde man.
Ook toen waren er mensen die zeiden dat apartheid Zuid Afrika een "vrije democratie" was.
Ook was America ten tijde van de Jim Crow wetten een "vrije democratie". Ook was America voor het afschaffen van de slavernij een "vrije democratie".
Ik ben het met je eens dat Isral een vrije democratie is voor Joden, maar dat maakt het juist een apartheidstaat.
Maar dat doen natuurlijk alle fanatieke volgelingen van geloven. In veel Islamistische landen is ook geen ruimte voor joodse, christelijke of andere minderheid. Binnen een Urk/Staphorst of streng gelovige gemeenschappen in de VS is er ook geen/weinig ruimte voor andere gedachten en nuance.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:50 schreef egayalS het volgende:
Stuk uit het boek, kinderen van amalek van Erik ader, waar een onderzoek van de universiteit van Tel Aviv geciteerd wordt, dat 1 op 1 aansluit over hoe de Israelis opgesloten zijn in hun eigen ideologie , zoals ik eerder op de dag heb gepost.
[ x ]
Of zou het er aan liggen dat China simpelweg moslims in kampen gooit, waar Isral te maken heeft met een terroristische groep die raketten blijft lanceren, wandaden als 7 oktober uithaalt, en zich verschuilt achter Palestijnse burgers, en Isral in een positie dwingt waar ze geen andere keuze meer hebben?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef egayalS het volgende:
Als blinken eerlijk zou antwoorden zou hij zeggen, dat het verschil zit in feit dat Isral een bondgenoot en China een strategische vijand is van Amerika
Uiteraard kan blinken geen eerlijke antwoord geven en komt hij niet verder dan bla-bla-bla
Aan de andere kant vind ik de onverschilligheid over het leed van anderen (specifiek onschuldige kinderen) ook wel weer een ander uiterste.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik had graag gewild dat je cht om dit kind had gegeven...
Misselijk dat je kinderen misbruikt voor je propaganda. Misselijk.
Uiterst selectief wel. Je zal hem niks zien posten over gegijzelde/vermoorde kindjes uit Isral.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij is anders een van de weinige die hier even aandacht aan besteedt hier, maak er niet zo’n drama van zeg.
Heel veel users ook niet over kinderen uit Gaza. Het is niet bepaald zo dat een kant maar selectief is.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:54 schreef havanagila het volgende:
[..]
Uiterst selectief wel. Je zal hem niks zien posten over gegijzelde/vermoorde kindjes uit Isral.
Welke parallellen zie jij dan in de behandeling van de Oeigoeren en die van de Palestijnen?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef egayalS het volgende:
Als blinken eerlijk zou antwoorden zou hij zeggen, dat het verschil zit in feit dat Isral een bondgenoot en China een strategische vijand is van Amerika
Uiteraard kan blinken geen eerlijke antwoord geven en komt hij niet verder dan bla-bla-bla
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ik heb het niet over dat andere uiterste, ik heb het over dit ene uiterste.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik de onverschilligheid over het leed van anderen (specifiek onschuldige kinderen) ook wel weer een ander uiterste.
Ach, lief kindquote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij is anders een van de weinige die hier even aandacht aan besteedt hier, maak er niet zo’n drama van zeg.
'als je ons 7 oktobert dan pakken we al je shit'quote:Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef egayalS het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat precies de boodschap is bij dit soort acties van de most moral army in the world?
Misschien kunnen de Isral adepten dit verklaren, aangezien hun hersenen toch anders functioneren.
[ x ]
[ x ]
Onze hersenen functioneren precies hetzelfde.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef egayalS het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat precies de boodschap is bij dit soort acties van de most moral army in the world?
Misschien kunnen de Isral adepten dit verklaren, aangezien hun hersenen toch anders functioneren.
[ x ]
[ x ]
quote:How Your Emotions Can Stop You From Thinking Properly
Mistakes Were Made, but Not by Me: Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts)" by Carol Tavris and Elliot Aronson.
https://www.goodreads.com(...)e_Made_but_Not_by_Me
"Drew Westen and his colleagues found that the reasoning areas of the brain virtually shut down when participants were confronted with dissonant information, and the emotion circuits of the brain were activated when consonance was restored.
These mechanisms provide neurological basis for the observation that once our minds are made up, it can be a major effort to change them."
"Neuroscientists have shown that these biases in thinking were built into the way brains process information - all brains, regardless of their owners' political affiliation.
In one study, people were monitored by magnetic resonance imaging (MRI) as they tried to process either dissonant or consonant information about George Bush or John Kerry.
Indeed, even reading information that goes against your point of view can make you all the more convinced you are right."
Probleem als je het er zo ultra dik bovenop legt niemand meer leest wat je te melden hebtquote:Op zondag 25 februari 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:
Ik moet misschien mijn excuses aanbieden aan de Isral adepten hiero, omdat ik al geruime tijd zeg dat ze de wandaden van de Israelis niet willen zien. Misschien is het zo dat ze de realiteit simpelweg niet kunnen zie omdat hun hersenen hun zicht op de realiteit saboteren.
Kwam een post recentelijk tegen waarin uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen geconfronteerd worden met consonante informatie, dus in het geval van de Isral adepten, wanneer ze geconfronteerd worden met Hasbara propaganda dat hun vooroordelen bevestigen gaan hun emotionele circuit gloeien en zeggen ze bv "zie je nou wel unwra zijn terroristen".
Echter wanneer ze geconfronteerd worden met dissonante informatie bv dat de Israelis massa moorden plegen, de Palestijnen dehumaniseren, doelbewust de Palestijnen verhongeren, random burgers snipen, random burgers voor de cameras belachelijk maken, door de lingerie van Palestijnse vrouwen gaan, plunderingen uitvoeren, voedsel onder de rupsbanden van tanks vernietigen om de verhongerende Palestijnen te treiteren.
Met andere woorden zich niet gedragen als de most moral army in the world zoals ze zelf graag geloven, dan stoppen de delen van de hersendelen waar het rationele denken zit met functioneren en raken ze nog meer overtuigd dat de israelis de most moral army in the world hebben
[..]
Daar heb je geen onderzoek voor nodig. Ze nemen nooit verantwoordelijkheid voor eigen daden. Het is altijd de schuld van een ander. Ze worden zelfs gedwongen om kinderen af te slachten.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:
Ik moet misschien mijn excuses aanbieden aan de Isral adepten hiero, omdat ik al geruime tijd zeg dat ze de wandaden van de Israelis niet willen zien. Misschien is het zo dat ze de realiteit simpelweg niet kunnen zie omdat hun hersenen hun zicht op de realiteit saboteren.
Kwam een post recentelijk tegen waarin uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen geconfronteerd worden met consonante informatie, dus in het geval van de Isral adepten, wanneer ze geconfronteerd worden met Hasbara propaganda dat hun vooroordelen bevestigen gaan hun emotionele circuit gloeien en zeggen ze bv "zie je nou wel unwra zijn terroristen".
Echter wanneer ze geconfronteerd worden met dissonante informatie bv dat de Israelis massa moorden plegen, de Palestijnen dehumaniseren, doelbewust de Palestijnen verhongeren, random burgers snipen, random burgers voor de cameras belachelijk maken, door de lingerie van Palestijnse vrouwen gaan, plunderingen uitvoeren, voedsel onder de rupsbanden van tanks vernietigen om de verhongerende Palestijnen te treiteren.
Met andere woorden zich niet gedragen als de most moral army in the world zoals ze zelf graag geloven, dan stoppen de delen van de hersendelen waar het rationele denken zit met functioneren en raken ze nog meer overtuigd dat de israelis de most moral army in the world hebben
[..]
Wie doen dat?quote:Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daar heb je geen onderzoek voor nodig. Ze nemen nooit verantwoordelijkheid voor eigen daden. Het is altijd de schuld van een ander. Ze worden zelfs gedwongen om kinderen af te slachten.
Hier ben ik het voor de verandering met je eens. Alleen: Blinken kan dat prima, maar kiest ervoor dat niet te doen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
'how much of a success it is in terms of isolating its citizens from the outside world'quote:Op zondag 25 februari 2024 12:36 schreef egayalS het volgende:
People have no idea, really no idea, how much of an impenetrable bubble Israel is, and how much of a success it is in terms of isolating its citizens from the outside world, or humanity, really. The people you see getting water-cannoned tonight in Tel Aviv will put on uniforms tomorrow and kill a million Palestinians if that's what they're told. No questions asked. And they will feel victims while doing it, and they will come back home and make videos of why you are antisemites. Oh and they are Israel's left wing. The most liberal Zionists, and actual socioeconomic nobility. They are the alternative to the radical right. But hey, seeing the States and the UK, maybe the entire West is undergoing Spontaneous Synchronized Insanity
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |