SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Nee hoor, de Isralische regering wil dat niet of beter gezegd: ze willen geen eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing. De Palestijnen bedanken inderdaad voor een oneerlijke en ongelijkwaardige oplossing.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar lijkt ieder redelijk mens voor te zijn behalve dan de Palestijnen / Hamas zelf met hun extreme haat.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik kan geen gedoe vinden eigenlijk. Ja op Twitter, maar Twitter zonder gedoe is als patat zonder mayo.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was afgelopen twee dagen veel gedoe over zijn uitspraken,Ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen. Het enige wat niet te verifiren valt is de indirecte aanname dat die kinderen door Israli's zouden zijn neergeschoten.quote:ik mag toch hopen dat het meeste van wat hij zegt niet klopt.Dat is toch ook al maanden bekend? Ik heb in elk geval de nodige verslagen gezien van mensen ter plaatse in het noorden die beschreven hoe veel van de bemensing van de ziekenhuizen weigert te vertrekken omdat de mensen in de ziekenhuizen hen daar nodig hebben.quote:Wel mooi hoe hij nog even benoemd hoe artsen in het noorden vastzitten. Hier wordt zelfs door verstandige fokkers denigrerend gedaan over de mensen die in t noorden zitten.![]()
![]()
In voorbereiding op de waarschijnlijke verovering van Rafah maakt Egypte een buffer op, zichtbaar.![]()
Het hele land in korte tijd demilitariseren is een zelfverzonnen noodzaak door Isral. Door zo'n extreme noodzaak aan te stellen dwing je jezelf inderdaad tot extreme keuzes en handelingen. Isral kan de dreiging van Hamas prima aan zoals we zagen vr 7 oktober. 7 oktober was mogelijk door zelfgemaakte fouten in de defensie (negeren van intel, negeren van meldingen vrouwelijke soldaten, troepen verplaatsen van Gaza richting West Bank). Dat betekent niet dat 7 oktober hun schuld was maar dat betekent wel dat je door die fouten te fixen je de dreiging weer naar het oude niveau brengt. Daar is geen volledige demilitarisatie in korte tijd voor nodig.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis gewoon zo hopeloos naaief allemaal dit, het hele land moet gedemilitariseerd worden, de hele Gazastrook doorzocht, en overal zijn militairen in burgerlijk gebied.Zie hier de extreme keuzes en handelingen die je jezelf oplegt als je volledige demilitarisatie op korte termijn als noodzaak stelt.quote:Stuur je daar je eigen soldaten in of hecht je meer waarde aan hun leven - en minder aan de bebouwing in Gaza - Isral kiest voor de mensenlevens van hun eigen mensen. Dat gaat dus met grote vernietiging.Hamas is een terreurgroep die zichzelf als verzetsgroep ziet. Waarom zouden die zichzelf overgeven als men weet dat een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing daarmee niet bereikt wordt? Wie is hier nou hopeloos naef?quote:Hamas kan zichzelf natuurlijk ook overgeven maar dat wordt hem natuurlijk niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is op opmerkelijk dat je een volk een staat wilt toekennen, die hun hele cultuur hebben ingericht op terreur, antisemitisme en martelaarschap, met als doel het vernietigingen van een ander land en volk. Het lijkt duidelijk dat men zo'n groep mensen eerst eens even grondig moet de-radicaliseren. Pas nadien kan er worden gepraat over een eigen staat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de staat Isral opgedoekt moet worden? Ik ben voor een tweestatenoplossing.Je hebt hier in eerder posts nog aangegeven dat je vond dat Isral maar 'concessies' moest doen na 7 oktober en dat je het antisemitisme van de Palestijnen wel kon 'begrijpen'. Dat zijn op zijn minst hele rare uitspraken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mij beschuldigen van jodenhaat![]()
Jodenhaat is een serieus probleem maar in het geval van de onderdrukking door Isral wordt het als excuus gebruikt om een hoop goed te praten. Je kan en mag het handelen van de staat Isral niet allemaal maar vergoeilijken vanwege het bestaan van jodenhaat.En ook hier draai je het weer om. Het zijn de Palestijnen die meermaals een tweestatenoplossing hebben afgewezen, niet Isral. Als je telkens van dit soort rare (en tevens onware) dingen post, moet je gek opkijken als anderen daar iets van zeggen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee hoor, de Isralische regering wil dat niet of beter gezegd: ze willen geen eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing. De Palestijnen bedanken inderdaad voor een oneerlijke en ongelijkwaardige oplossing.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het lijkt me sowieso het beste als het hele gebied voortaan verboden wordt voor gelovigen. Die hebben nu al een paar duizend jaar bewezen dat ze er altijd een potje van maken.Conscience do cost.![]()
Isral moet zich beter verdedigen tegen de agressie vanuit Gaza, maar moet de agressoren maar laten?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het hele land in korte tijd demilitariseren is een zelfverzonnen noodzaak door Isral. Door zo'n extreme noodzaak aan te stellen dwing je jezelf inderdaad tot extreme keuzes en handelingen. Isral kan de dreiging van Hamas prima aan zoals we zagen vr 7 oktober. 7 oktober was mogelijk door zelfgemaakte fouten in de defensie (negeren van intel, negeren van meldingen vrouwelijke soldaten, troepen verplaatsen van Gaza richting West Bank). Dat betekent niet dat 7 oktober hun schuld was maar dat betekent wel dat je door die fouten te fixen je de dreiging weer naar het oude niveau brengt. Daar is geen volledige demilitarisatie in korte tijd voor nodig.
[..]Tja... Hamas wil een tweestatenoplossing? Echt? Wat zeggen ze zelf daarover?quote:Zie hier de extreme keuzes en handelingen die je jezelf oplegt als je volledige demilitarisatie op korte termijn als noodzaak stelt.
[..]
Hamas is een terreurgroep die zichzelf als verzetsgroep ziet. Waarom zouden die zichzelf overgeven als men weet dat een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing daarmee niet bereikt wordt? Wie is hier nou hopeloos naef?![]()
Wat we voornamelijk zien is dat overal waar de (radicale) Islam is, kommer en kwel de norm zijn. Ook hier is deze weer de aanstichter van dit conflict. Territoriale gierigheid en overtuigingen van religieuze superioriteit, spelen in Islamtische kringen een grote rol. Het is dan ook niet voor niets dat moslims overal in de Islamtische en Arabische wereld in conflict komen met etnische of religieuze minderheden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:19 schreef ems. het volgende:
Het lijkt me sowieso het beste als het hele gebied voortaan verboden wordt voor gelovigen. Die hebben nu al een paar duizend jaar bewezen dat ze er altijd een potje van maken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Symptoombestrijding is wat je dus voorstelt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het hele land in korte tijd demilitariseren is een zelfverzonnen noodzaak door Isral. Door zo'n extreme noodzaak aan te stellen dwing je jezelf inderdaad tot extreme keuzes en handelingen. Isral kan de dreiging van Hamas prima aan zoals we zagen vr 7 oktober. 7 oktober was mogelijk door zelfgemaakte fouten in de defensie (negeren van intel, negeren van meldingen vrouwelijke soldaten, troepen verplaatsen van Gaza richting West Bank). Dat betekent niet dat 7 oktober hun schuld was maar dat betekent wel dat je door die fouten te fixen je de dreiging weer naar het oude niveau brengt. Daar is geen volledige demilitarisatie in korte tijd voor nodig.
Goed verhaal, lekker kort, maar ik denk dat Isral er niets mee gaat doen.
Die gaan namelijk de bron van het probleem aanpakken; symptoombestrijding heeft namelijk geleid tot 7 oktober en helpt dus niet.Denken dat Hamas maalt om een tweestatenoplossing is hopeloos naef.quote:[..]
Zie hier de extreme keuzes en handelingen die je jezelf oplegt als je volledige demilitarisatie op korte termijn als noodzaak stelt.
[..]
Hamas is een terreurgroep die zichzelf als verzetsgroep ziet. Waarom zouden die zichzelf overgeven als men weet dat een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing daarmee niet bereikt wordt? Wie is hier nou hopeloos naef?
Zij willen een nstaatoplossing.Intolerant voor intolerantie![]()
In de vrijgekomen video van de familie Bibas, daar zijn toch ook weer een aantal hele normale burgers zichtbaar. Dit zijn dus de "onschuldige" Palestijnen om wie we ons nu druk zouden moeten maken volgens sommigen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
VN-experts veroordelen ‘geloofwaardige’ berichten over executies Palestijnse vrouwen
https://www.ad.nl/buitenl(...)se-vrouwen~a5891f2d/
War is hell. Het is niet aannemelijk dat Isralische soldaten in beginsel verschillen van soldaten van andere landen. Dit zal gebeuren.
Intolerant voor intolerantie![]()
Laten we ten eerste even afwachten hoe geloofwaardig deze claims nu echt zijn. Ten tweede is het inderdaad niet realistisch om te verwachten dat Israli's in oorlog niet zullen doorslaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:48 schreef Cuendillar het volgende:
VN-experts veroordelen ‘geloofwaardige’ berichten over executies Palestijnse vrouwen
https://www.ad.nl/buitenl(...)se-vrouwen~a5891f2d/
War is hell. Het is niet aannemelijk dat Isralische soldaten in beginsel verschillen van soldaten van andere landen. Dit zal gebeuren.
Ten derde is als er iets van waar blijkt de enige troost dat Isral ze zal vervolgen, straffen en het zal afkeuren, in tegenstelling tot Hamas, die dit soort daden juist inzet bij hun agressie.![]()
![]()
Dit zijn delen van Gaza Stad die IDF oproept om te evacueren.
Het curieuze hieraan is dat dit gebied eerder onder controle leek.
Blijkbaar zijn er wat militanten uit hun holen gekropen.![]()
Waarom denk jij dat die palestijnen normale burgers zijn en geen terroristen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
In de vrijgekomen video van de familie Bibas, daar zijn toch ook weer een aantal hele normale burgers zichtbaar. Dit zijn dus de "onschuldige" Palestijnen om wie we ons nu druk zouden moeten maken volgens sommigen?![]()
Als terroristen zich kleden en verstoppen onder burgers. Dat maakt niet dat burgers dus terroristen zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld naar hoe de mensen in de vrijgekomen video's gekleed zijn. Daarnaast lijkt de plek een simpel woonhuis en tuin te betreffen en zijn ook niet alle mensen in beeld bewapend. Hiermee sluiten deze beelden ook aan op de andere verhalen van sommige gijzelaars, die stelden te zijn vastgehouden door en bij gewone burgers.Selectief geheugenquote:Ik snap dat dit misschien lastig te accepteren is, als je jezelf maandenlang hebt zitten voorhouden dat er een duidelijk verschil is tussen Hamas en de burgers, die zogenaamd allemaal welwillend en vredelievend zouden zijn. Maar dit is helaas niet de realiteit. Terrorisme zit diep verweven in de Palestijnse samenleving en het verschil tussen 'terrorist' en 'burger' is flinterdun.![]()
Isralische president Herzog: "ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza".quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef opgebaarde het volgende:
Als terroristen zich kleden en verstoppen onder burgers. Dat maakt niet dat burgers dus terroristen zijn.
Met andere woorden dat militanten verstoppen onder burgers, doet helemaal niet ter zake voor de Isralis. Alles en iedereen is een potentile "terrorist". We hebben zo veel beelden gezien van random burgers, kinderen als oudjes, die gesniped zijn. Zelfs mensen die schuilden in een kerk en ff naar de wc gingen werden door de Israelis afgeknald.
Om maar niet te spreken over de vele getuigenissen over standrechtelijke executies van random mensen inclusief kinderen.
We zullen steeds meer en meer erachter komen hoe wijdverspreid de wandaden van de Israelis waren. Maar wat ze sinds dag 1 hebben gedaan heeft de hele wereld gezien, maar sommigen weigeren tot op de dag vandaag hun ogen te openen.quote:VN-experts: Isralische militairen executeren en begaan seksueel geweld tegen Palestijnse vrouwen
Onafhankelijke deskundigen verbonden aan de Verenigde Naties maken zich grote zorgen over 'geloofwaardige beschuldigingen' van executies en verkrachtingen van meisjes en vrouwen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever door Isralische strijdkrachten. Dat maakte een groep experts van de VN-Mensenrechtenraad maandag bekend.
De experts, onder wie de speciale VN-rapporteur over geweld tegen vrouwen Reem Alsalem, ontvingen naar eigen zeggen informatie over 'doelgerichte' executies van Palestijnse vrouwen in de Gazastrook, vaak samen met familieleden en kinderen. Sinds de aanval door Hamas op 7 oktober zouden ook honderden Palestijnse vrouwen, onder wie mensenrechtenverdedigers, journalisten en hulpverleners, willekeurig zijn aangehouden in Gaza en de Westoever.
'Vele vrouwen zijn naar verluidt onderworpen aan onmenselijke en vernederende behandelingen', staat te lezen op de website van de VN. 'Ze kregen geen maandverband, voedsel en medicijnen en zijn zwaar mishandeld. Bij minstens n incident zouden Palestijnse vrouwen in Gaza in de regen en kou in een kooi zijn vastgehouden, zonder voedsel.'
Een onbekend aantal vrouwen zou vermist zijn na contact met het Isralische leger.
De deskundigen, die als vrijwilligers werken voor de VN, zijn naar eigen zeggen bijzonder bezorgd om 'meerdere vormen van aanranding' van vrouwelijke Palestijnse gevangenen door Isralische strijdkrachten. Gevangenen zouden bijvoorbeeld naakt gefouilleerd worden. Ten minste twee vrouwelijke Palestijnse gevangenen zouden zijn verkracht, en anderen bedreigd met verkrachting en seksueel geweld.
Van welke partijen de groep experts hun informatie ontvingen, en of ze deze onafhankelijk geverifieerd hebben, is niet duidelijk. Ze roepen op tot een onafhankelijk onderzoek naar de beschuldigingen en vragen Isral om daaraan mee te werken. (ANP)Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Als terroristen zich als burgers verkleden en zich onder hen mengen. Hoe weet jij dan zeker dat er een groot verschil is tussen deze twee? Het betreft voornamelijk wensdenken. Ik baseer mijn standpunt in elk geval nog op de vele beelden die we hebben kunnen zien van 7 oktober en ook de getuigenissen van sommige gijzelaars.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als terroristen zich kleden en verstoppen onder burgers. Dat maakt niet dat burgers dus terroristen zijn.
[..]
Selectief geheugen
[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 20-02-2024 15:25:53 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
moet een linkje naar de bron bijquote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:55 schreef egayalS het volgende:
VN-experts: Isralische militairen executeren en begaan seksueel geweld tegen Palestijnse vrouwen
Onafhankelijke deskundigen verbonden aan de Verenigde Naties maken zich grote zorgen over 'geloofwaardige beschuldigingen' van executies en verkrachtingen van meisjes en vrouwen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever door Isralische strijdkrachten. Dat maakte een groep experts van de VN-Mensenrechtenraad maandag bekend.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Om er maar niet over te spreken nee, want als je daar over zou kunnen spreken, dan zou je het doen, toch? Oftewel: waar zijn die vele getuigenissen? Ik zie je namelijk een hoop posten, maar niet dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:55 schreef egayalS het volgende:
...
Om maar niet te spreken over de vele getuigenissen over standrechtelijke executies van random mensen inclusief kinderen.
...
[..]![]()
Komt hier vandaan denk ik:quote:quote:Onafhankelijke deskundigen verbonden aan de Verenigde Naties maken zich grote zorgen over "geloofwaardige beschuldigingen" van executies en verkrachtingen van meisjes en vrouwen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever door Isralische strijdkrachten. Dat maakte een groep experts van de VN-Mensenrechtenraad maandag bekend.
De experts, waaronder de speciale VN-rapporteur over geweld tegen vrouwen Reem Alsalem, ontvingen naar eigen zeggen informatie over "doelgerichte" executies van Palestijnse vrouwen in de Gazastrook, vaak samen met familieleden en kinderen. Sinds de aanval door Hamas op 7 oktober zouden ook honderden Palestijnse vrouwen, onder wie mensenrechtenverdedigers, journalisten en hulpverleners, willekeurig zijn aangehouden in Gaza en de Westoever.
"Vele vrouwen zijn naar verluidt onderworpen aan onmenselijke en vernederende behandeling, kregen geen maandverband, voedsel en medicijnen en zijn zwaar mishandeld. Bij minstens n incident zouden Palestijnse vrouwen in Gaza in de regen en kou in een kooi zijn vastgehouden, zonder voedsel", aldus een persbericht. Een onbekend aantal vrouwen zou vermist zijn na contact met het Isralische leger.
De deskundigen, die als vrijwilligers werken voor de VN, zijn naar eigen zeggen bijzonder bezorgd om "meerdere vormen van aanranding" van vrouwelijke Palestijnse gevangenen door Isralische strijdkrachten. Concreet zouden gevangen naakt gefouilleerd worden. Ten minste twee vrouwelijke Palestijnse gevangenen zouden zijn verkracht, en anderen bedreigd met verkrachting en seksueel geweld.
Van welke partijen de groep experts hun informatie ontvingen, en of ze deze onafhankelijk geverifieerd hebben, is niet duidelijk. Ze roepen op tot een onafhankelijk onderzoek naar de beschuldigingen en vragen Isral om daaraan mee te werken.
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F![]()
Dus jij baseert je standpunt op een honderd mensen die jij hebt gezien en projecteert die honderd over twee miljoen. Werkt dat andersom ook?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als terroristen zich als burgers verkleden en zich onder hen mengen. Hoe weet jij dan zeker dat er een groot verschil is tussen deze twee? Het betreft voornamelijk wensdenken. Ik baseer mijn standpunt in elk geval nog op de vele beelden die we hebben kunnen zijn van 7 oktober en ook de getuigenissen van de gijzelaars.
Dus. Als ik jou garandeer dat er meer dan die honderd van jou gewoon onschuldig en lief zijn dan zijn al die 2 miljoen mensen onschuldig en lief?
Dat laatste lijkt me wensdenken![]()
Ik heb het aantal van honderd nergens genoemd. Als we een opsomming zouden maken van de beelden van 7 oktober, de getuigenissen van sommige gegijzelden, de juichende mensen in de straten en op de sociale media na 7 oktober en de opinieonderzoeken die er zijn gehouden onder de Palestijnse burgers, dan kom je toch echt op andere aantallen uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus jij baseert je standpunt op een honderd mensen die jij hebt gezien en projecteert die honderd over twee miljoen. Werkt dat andersom ook?
Dus. Als ik jou garandeer dat er meer dan die honderd van jou gewoon onschuldig en lief zijn dan zijn al die 2 miljoen mensen onschuldig en lief?
Dat laatste lijkt me wensdenken'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
hamas moet dood , helemaal totaal dood ,zodat ze dat niet nog eens gaan doenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 00:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh het leven van onschuldige mensen staat onder het vermoorden van mensenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Veel zeggend dat Isralische troepen zogenaamde verteld moet worden dat ze niet op een genocidale campagne zijn en dat ze vooral geen videos moeten make van hun wandaden![]()
No worries Halevi, we zijn allemaal getuigen van de opdrachten van Israli Genocidal Forces
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Everything before the but is bullshitquote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:15 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)chaos-en-geweld.html
Triest, maar het is niet anders.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ware woorden van hussein in t koffiehuis bedacht je dus meteen posten?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:53 schreef egayalS het volgende:
Veel zeggend dat Isralische troepen zogenaamde verteld moet worden dat ze niet op een genocidale campagne zijn en dat ze vooral geen videos moeten make van hun wandaden![]()
No worries Halevi, we zijn allemaal getuigen van de opdrachten van Israli Genocidal Forces![]()
[x]https://twitter.com/bentreyf/status/1759907410859200964[/x]"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Het is inderdaad heel veelzeggend dat het leiderschap de regels en waarden van het leger benadrukt en handhaaft. Wonderbaarlijk hoe de usual suspects dit weer proberen te draaien alsof het iets slechts is.![]()
Het is niet alleen Biden of democraten die graag de hele wereld de les lezen, omdat ze henzelf superieur achten. Bob Deen in een artikel over de oorlog in Oekrane waar het westen zogenaamd vecht voor de rules based world order.
"Europese landen hebben er een handje van om de wereld de les te lezen in hoe belangrijk deze oorlog is, hoezeer de internationale rechtsorde is geschonden, en hoe onacceptabel het is dat landen zich daar niet tegen uitspreken. En dan stelt het zuiden iedere keer de tegenvraag: en Israls oorlog in Gaza dan?”https://www.trouw.nl/buit(...)ine-alsnog~b0cd5760/
Oh en wat zegt onze "bondgenoot", "de enige democratie in de regio" over die rules based order?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Heeft Hamas trouwens al gereageerd op het Isralische voorstel om zich over te geven en gijzelaars vrij te laten zodat de Palestijnen verder kunnen met hun leven?![]()
Ingewikkeld h.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het aantal van honderd nergens genoemd. Als we een opsomming zouden maken van de beelden van 7 oktober, de getuigenissen van sommige gegijzelden, de juichende mensen in de straten en op de sociale media na 7 oktober en de opinieonderzoeken die er zijn gehouden onder de Palestijnse burgers, dan kom je toch echt op andere aantallen uit.
Je had het over beelden die je zelf had gezien. Laat het 50.000 man zijn, ok we maken er 100.000 van waar we het van weten (incl hebben gezien). Stel er is een lijst te maken van 200.000 100% onschuldige lieve mensen. Als we jouw logica aanhouden dan zijn ineens alle 2,2 miljoen mensen onschuldig en lief. Dat is inhoudelijk logica van lik mijn vestje en het werkt altijd maar n kant op, dus ook nog eens te simpel![]()
Jankenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:18 schreef egayalS het volgende:
Het is niet alleen Biden of democraten die graag de hele wereld de les lezen, omdat ze henzelf superieur achten. Bob Deen in een artikel over de oorlog in Oekrane waar het westen zogenaamd vecht voor de rules based world order.
"Europese landen hebben er een handje van om de wereld de les te lezen in hoe belangrijk deze oorlog is, hoezeer de internationale rechtsorde is geschonden, en hoe onacceptabel het is dat landen zich daar niet tegen uitspreken. En dan stelt het zuiden iedere keer de tegenvraag: en Israls oorlog in Gaza dan?”https://www.trouw.nl/buit(...)ine-alsnog~b0cd5760/
[x]https://twitter.com/ragipsoylu/status/1759970763778535835[/x]
Oh en wat zegt onze "bondgenoot", "de enige democratie in de regio" over die rules based order?
[x]https://twitter.com/TheRightsForum/status/1759665768390644061[/x]
[x]https://twitter.com/TheRightsForum/status/1759665772912111688[/x]
Mijn logica betreft het niet hoor. Ik heb namelijk altijd gezegd dat het verschil tussen 'burger' en 'terrorist' flinterdun is en ik alle tranentrekkers in de Westerse media, over de vermeend 'onschuldige' Palestijnse burgers, niet meteen geloof. Jij daarentegen wel, je doet niet anders dan jammeren over hoe zielig de deze mensen wel niet zouden zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ingewikkeld h.
Je had het over beelden die je zelf had gezien. Laat het 50.000 man zijn, ok we maken er 100.000 van waar we het van weten (incl hebben gezien). Stel er is een lijst te maken van 200.000 100% onschuldige lieve mensen. Als we jouw logica aanhouden dan zijn ineens alle 2,2 miljoen mensen onschuldig en lief. Dat is inhoudelijk logica van lik mijn vestje en het werkt altijd maar n kant op, dus ook nog eens te simpel
Daarom wilde je in reactie op mijn eerste post van vandaag ook meteen weer benadrukken dat de mensen die we in de video rondom de Bibas familie hebben gezien, terroristen zijn en geen burgers. Ook al lijken de beelden (en eerdere getuigenissen van gegijzelden) het tegenovergestelde te tonen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De wereld de les lezen is de islam niet vreemd toch? Daarom hun wensen in de westerse wereld willen implementeren.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:18 schreef egayalS het volgende:
Oh en wat zegt onze "bondgenoot", "de enige democratie in de regio" over die rules based order?
[x]https://twitter.com/TheRightsForum/status/1759665772912111688[/x]"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Klopt, en dan vergeet je nog dat na Isral Hamas nog een keer langskwam voor nog een ronde belastingen en om te bepalen wat er in mocht. Speaking of which, voor Hamas kon alles wel ingevoerd worden (en konden mensen wel op vakantie vrijelijk de grens over). Omzeilde Hamas de blokkade om couveuse, houten balken dikker dan 5 cm en visa voor noodruftige mensen te regelen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bezet is niet het juiste woord is, maar er was wel een blokkade. Het gaat er mesjogge aan toe hoor en zoals we hebben gezien was t niet eens voldoende om 7 okt te voorkomen. Stel een ziekenhuis in Gaza had voor 2023 nieuwe couveuses nodig. Dan zou je denken dat ze deze gewoon in het buitenland kunnen bestellen, toch?
Dat kon niet. Couveuses stonden op de dual use lijst. Net zoals houten balken dikker dan 5 cm. 80% van de import ging via Isral en Isral bepaalde of het Gaza binnen mocht. Export, sinds 2007 nagenoeg alleen nog maar landbouw, via Isralische bedrijven
Die Gazanen zijn van twee kanten genaaid.![]()
Tevens had Hamas geen troepenmacht van 35k nodig om couveuses te veroveren of om zich te verweren tegen een agressor en waren die blokkades gericht op het voorkomen dat Hamas nog meer mogelijkheden kreeg om Isral aan te vallen.
Nu zijn houten balken dikker dan 5 cm natuurlijk een belachelijke uitwas hiervan maar in eerste instantie zijn die restricties niet om zweetvoeten in het leven geroepen.
Op het kanaal van Imshin op X kun je trouwens een hoop beelden zien wat er allemaal wel Gaza in kon qua luxe (voor Hamas-leden).![]()
![]()
Prijzen candybars zijn gestegen.
Nog meer, een dorstlesser.
[ Bericht 35% gewijzigd door Mylene op 20-02-2024 18:25:10 ]![]()
Ik jammer over wat die mensen aangedaan wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn logica betreft het niet hoor. Ik heb namelijk altijd gezegd dat het verschil tussen 'burger' en 'terrorist' flinterdun is en ik alle tranentrekkers in de Westerse media, over de vermeend 'onschuldige' Palestijnse burgers, niet meteen geloof. Jij daarentegen wel, je doet niet anders dan jammeren over hoe zielig de deze mensen wel niet zouden zijn.
Edit. Wel meer partijen verwonderen zich over wat de Palestijn aangedaan wordt, ook al hebben veel Palestijnen sympathie voor het gewapend verzet hebben betekent dat nog niet dat ze daarom van alles aangedaan mag worden. Alleen voor bepaalde soort mensen zoals jij staat dat verwonderen of afschuw uitspreken gelijk aan steun voor Hamas. Alleen jij kan bij jezelf het antwoord vinden waarom jij dat soort ridicule aannames doet.
[ Bericht 10% gewijzigd door opgebaarde op 20-02-2024 19:01:33 ]![]()
Aaah, Bon Deen is van de: 'alleen het zuiden mag selectief zijn qua mensenrechten'.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:18 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/TheRightsForum/status/1759665772912111688[/x]
Wat een clownesk geneuzel. Geopolitiek is per definitie hypocriet. Het draait immers om eigen belangen. Het Zuiden doet dat evengoed als 'het westen'. Bovendien: 'het zuiden' als blok tegen het westen is ook nogal simplistisch. Een land als India kiest steeds vaker de kant van 'het westen'. Net zoals de Filepijnen.![]()
'Verzet'. Ik neem aan dat je terrorisme bedoelt? Er wordt deze mensen ook niet van alles aangedaan, er wordt nota bene zelfs constant medegedeeld in welke regio van de Gazastrook men veilig is, zoiets zie je in geen enkele oorlog. En ik heb nergens gezegd dat je Hamas zou steunen, enkel aangeven dat jij enorm lijkt mee te leven met de Palestijnen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik jammer over wat die mensen aangedaan wordt.
Edit. Wel meer partijen verwonderen zich over wat de Palestijn aangedaan wordt, ook al hebben veel Palestijnen sympathie voor het gewapend verzet hebben betekent dat nog niet dat ze daarom van alles aangedaan mag worden. Alleen voor bepaalde soort mensen zoals jij staat dat verwonderen of afschuw uitspreken gelijk aan steun voor Hamas. Alleen jij kan bij jezelf het antwoord vinden waarom jij dat soort ridicule aannames doet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ha, was dit niet net wat ik laatst probeerde duidelijk te maken aan de meesten hier? Het opladen van je telefoon? Omgerekend 5 euro aan een kraampje met een verlengkabel van 30 meter door de plassen water heengetrokken. Verder een markt waar nog vanalles wordt verkocht. Dan moet ik zeggen dat ik destijds de gevluchte situatie voor mensen uit West-Afrika erger vind/vond.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:17 schreef Mylene het volgende:
[x]https://twitter.com/imshin/status/1759642102323917210[/x]
Prijzen candybars zijn gestegen.
Nog meer, een dorstlesser.
[x]https://twitter.com/imshin/status/1759536395993964778[/x]
Het verschil alleen tussen bevoorrechte (Hamas-sympatisant/jaja, "strijder" zo je wilt hier - vul lekker in..) en niet bevoorrechte is enorm groot.![]()
![]()
https://www.liberation.fr(...)4QFD2XITXSTXPXP2QLY/
Kern: Hezbollah heeft nog betere en diepere tunnels dan Hamas, in de mate dat het opblazen ervan complete aardverschuivingen kan veroorzaken. Zucht.![]()
Allah dit, Mohammed dat, Joden zus, complotje zo. Goed verhaal weer.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240220_62035108![]()
Het enige wat ik me afvraag is in welke omgeving jij bent opgegroeid dat je zo bent gaan denken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Zie hier de extreme keuzes en handelingen die je jezelf oplegt als je volledige demilitarisatie op korte termijn als noodzaak stelt.
[..]
Hamas is een terreurgroep die zichzelf als verzetsgroep ziet. Waarom zouden die zichzelf overgeven als men weet dat een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing daarmee niet bereikt wordt? Wie is hier nou hopeloos naef?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
JIJquote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hamas is een terreurgroep die zichzelf als verzetsgroep ziet. Waarom zouden die zichzelf overgeven als men weet dat een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing daarmee niet bereikt wordt? Wie is hier nou hopeloos naef?![]()
![]()
![]()
![]()
* deedeetee zit al een hele poos op haar handen maar dit moet ze nu toch echt ff kwijt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Kwalificeer je alle oorlogen en incidenten van de Arabieren van voor 7 okt ook als terrorisme?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Verzet'. Ik neem aan dat je terrorisme bedoelt? Er wordt deze mensen ook niet van alles aangedaan, er wordt nota bene zelfs constant medegedeeld in welke regio van de Gazastrook men veilig is, zoiets zie je in geen enkele oorlog. En ik heb nergens gezegd dat je Hamas zou steunen, enkel aangeven dat jij enorm lijkt mee te leven met de Palestijnen.![]()
helemaal totaal dood, iedereen want dan gaat niemand meer ooit meer moorden of gijzelen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hamas moet dood , helemaal totaal dood ,zodat ze dat niet nog eens gaan doen![]()
![]()
Als dit inderdaad Rafah is deze dagen, dan is dat voor de Ramadan al behoorlijk murw...![]()
nou HAMAS is een afgeleide van IRAN , dus HAMAS moet daar weg , anders gaat het de volgende keer nog gekkere dingen doen ,quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
helemaal totaal dood, iedereen want dan gaat niemand meer ooit meer moorden of gijzelen.
kernraketten in GAZA plaatsen ofzo , alles is mogelijjkEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Uhuquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
HAMAS is een afgeleide van IRAN
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Als ze vol trots dit soort beelden voor de cameras. Moet je je voorstellen wat ze doen wanneer er geen cameras zijnIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Er zit een fout in je toonzetting met "aangedaan". Toen de geallieerden Dresden plat bombardeerden, werd er toen de Duitse burgers wat "aangedaan"? Toen de USA een atoombom op Hiroshima gooide, werd toen de Japanse burgers wat "aangedaan"?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik jammer over wat die mensen aangedaan wordt.
Edit. Wel meer partijen verwonderen zich over wat de Palestijn aangedaan wordt, ook al hebben veel Palestijnen sympathie voor het gewapend verzet hebben betekent dat nog niet dat ze daarom van alles aangedaan mag worden. Alleen voor bepaalde soort mensen zoals jij staat dat verwonderen of afschuw uitspreken gelijk aan steun voor Hamas. Alleen jij kan bij jezelf het antwoord vinden waarom jij dat soort ridicule aannames doet.
Je kunt er over discussiren of deze acties moreel gerechtvaardigd waren of niet, maar het is een feit dat bovenstaande acties qua aantal burgerdoden nauwelijks te vergelijken zijn (veel en veel minder burgerdoden in Gaza in deze oorlog).
Dit is een oorlog tussen twee volkeren/"landen", beide geleid door hun regime, waarbij het ene regime duidelijk geen ene f*ck geeft om hun eigen burgers, maar dat is toch niet de schuld van de andere? Die andere wil die oorlog gewoon winnen met zo min mogelijk eigen slachtoffers.
Hoe sneller Isral de oorlog wint, hoe sneller het lijden van de Gazaanse burgers ophoudt, dus dat is waar we op moeten hopen. Dat Isral express extra doden veroorzaakt vanwege barbaarse drijfveren van genocide en terrorisme, daar zie ik weinig bewijs van. Ja natuurlijk zijn er uitspraken van die extremistische politici en zionistische kolonisten, maar zij zijn niet degenen die de leiding hebben in deze oorlog.
Wel goed natuurlijk om je over het lijden van de Gazanen te bekommeren, maar de hoofdschuldige daarvan zijn toch Hamas, Iran, Hezbollah, de algemene vijandigheid en onwil om vrede te maken van een groot deel van een rest van het Midden Oosten (en niet in het minste de Palestijnse haat zelf) jegens Isral. Richt daar je pijlen op.
edit: en ja, ik vind ook dat net zoals de Palestijnen ook Isral beter aan geweldloze oplossingen werkt, maar zelfverdediging met geweld is alsnog gerechtvaardigd zelfs als het niet ideaal is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Alov op 20-02-2024 22:02:06 ]![]()
En dan kan men natuurlijk komen met het verweer dat Isral hier de agressor is, maar als je even kijkt naar de afgelopen oorlogen, waren het toch altijd de Arabieren die begonnen met intifada of oorlog.![]()
Joodse Europeanen die overzees gingen om in den vreemde land te claimen van de inheemse bevolking is waar het verkeerd gingquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:04 schreef Alov het volgende:
En dan kan men natuurlijk komen met het verweer dat Isral hier de agressor is, maar als je even kijkt naar de afgelopen oorlogen, waren het toch altijd de Arabieren die begonnen met intifada of oorlog.
-Rabia Al-Basri![]()
Het zou toch wat wezen als Rutte eens niet laf zou zijn. Die baan bij de Navo moet en zal hij bemachtigen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die zag ik al aan komen. Dit was een beslissing van de toenmalige VN. Er zijn slechtere redenen te bedenken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:10 schreef egayalS het volgende:
[..]
Joodse Europeanen die overzees gingen om in den vreemde land te claimen van de inheemse bevolking is waar het verkeerd ging![]()
We gaan het zien...quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:55 schreef Qarrad het volgende:
https://www.liberation.fr(...)4QFD2XITXSTXPXP2QLY/
Kern: Hezbollah heeft nog betere en diepere tunnels dan Hamas, in de mate dat het opblazen ervan complete aardverschuivingen kan veroorzaken. Zucht.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat je met excessen komt van slagen waar die mensen iets is aangedaan, bewijst denk ik niks over Gaza. In Oekrane zijn bijvoorbeeld tot op heden minder burgerdoden gevallen en dit is geen uitzondering.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:56 schreef Alov het volgende:
[..]
Er zit een fout in je toonzetting met "aangedaan". Toen de geallieerden Dresden plat bombardeerden, werd er toen de Duitse burgers wat "aangedaan"? Toen de USA een atoombom op Hiroshima gooide, werd toen de Japanse burgers wat "aangedaan"?
Je kunt er over discussiren of deze acties moreel gerechtvaardigd waren of niet, maar het is een feit dat bovenstaande acties qua aantal burgerdoden nauwelijks te vergelijken zijn (veel en veel minder burgerdoden in Gaza in deze oorlog).
Dit is een oorlog tussen twee volkeren/"landen", beide geleid door hun regime, waarbij het ene regime duidelijk geen ene f*ck geeft om hun eigen burgers, maar dat is toch niet de schuld van de andere? Die andere wil die oorlog gewoon winnen met zo min mogelijk eigen slachtoffers.
Hoe sneller Isral de oorlog wint, hoe sneller het lijden van de Gazaanse burgers ophoudt, dus dat is waar we op moeten hopen. Dat Isral express extra doden veroorzaakt vanwege barbaarse drijfveren van genocide en terrorisme, daar zie ik weinig bewijs van. Ja natuurlijk zijn er uitspraken van die extremistische politici en zionistische kolonisten, maar zij zijn niet degenen die de leiding hebben in deze oorlog.
Wel goed natuurlijk om je over het lijden van de Gazanen te bekommeren, maar de hoofdschuldige daarvan zijn toch Hamas, Iran, Hezbollah, de algemene vijandigheid en onwil om vrede te maken van een groot deel van een rest van het Midden Oosten (en niet in het minste de Palestijnse haat zelf) jegens Isral. Richt daar je pijlen op.
edit: en ja, ik vind ook dat net zoals de Palestijnen ook Isral beter aan geweldloze oplossingen werkt, maar zelfverdediging met geweld is alsnog gerechtvaardigd zelfs als het niet ideaal is.
Ik hoop dat Isral de oorlog snel wint alleen ik geloof er niet in dat het lijden van dat volk ophoudt. Jij weet net zo goed als ik hoe het leven in Gaza of de West Bank is en sinds 1947 (en eigenlijk sinds ver voordat onze jaartelling begon) kan altijd gezegd worden dat ze het verdiend hebben. Ik heb daar moeite mee, hoe met die mensen omgegaan wordt en ik besef me (enigszins) dat het een gevaarlijk volk met een ellenlange cv is. Doorgaan op de huidige weg, blokkade Gaza strook en uitbreiden West Bank met alles wat daarbij hoort, gaat nooit tot een rustigere wereld leiden. Die mensen hebben net zoals hun (directe) buren perspectief nodig.
We kunnen niet zeggen dat de vijand gecreeerd is alleen het beleid heeft geen positief effect gehad
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 21-02-2024 00:18:22 ]![]()
De eerste video is van novemberquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:35 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/SamahSa09464369/status/1759952824111088039[/x]
[x]https://twitter.com/abierkhatib/status/1759214343273521354[/x]
Als dit inderdaad Rafah is deze dagen, dan is dat voor de Ramadan al behoorlijk murw...![]()
![]()
Ik hoop ook dat alle betrokken partijen (inclusief Iran en trawanten, USA, enz.) inzien dat er inderdaad iets moet veranderen na de oorlog, en ook actie daartoe ondernemen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat je met excessen komt van slagen waar die mensen iets is aangedaan, bewijst denk ik niks over Gaza. In Oekrane zijn bijvoorbeeld tot op heden minder burgerdoden gevallen en dit is geen uitzondering.
Ik hoop dat Isral de oorlog snel wint alleen ik geloof er niet in dat het lijden van dat volk ophoudt. Jij weet net zo goed als ik hoe het leven in Gaza of de West Bank is en sinds 1947 (en eigenlijk sinds ver voordat onze jaartelling begon) kan altijd gezegd worden dat ze het verdiend hebben. Ik heb daar moeite mee, hoe met die mensen omgegaan wordt en ik besef me (enigszins) dat het een gevaarlijk volk met een ellenlange cv is. Doorgaan op de huidige weg, blokkade Gaza strook en uitbreiden West Bank met alles wat daarbij hoort, gaat nooit tot een rustigere wereld leiden. Die mensen hebben net zoals hun (directe) buren perspectief nodig.
We kunnen niet zeggen dat de vijand gecreeerd is alleen het beleid heeft geen positief effect gehad![]()
jouw interactie met @Scorpie deed mij denken aan deze tweetquote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mij beschuldigen van jodenhaat![]()
Jodenhaat is een serieus probleem maar in het geval van de onderdrukking door Isral wordt het als excuus gebruikt om een hoop goed te praten. Je kan en mag het handelen van de staat Isral niet allemaal maar vergoeilijken vanwege het bestaan van jodenhaat.![]()
Goeie achternaamquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:12 schreef egayalS het volgende:
Het zou toch wat wezen als Rutte eens niet laf zou zijn. Die baan bij de Navo moet en zal hij bemachtigen.
[x]https://twitter.com/edwinvantpad/status/1759908937527112008[/x]
Deze oorlog kan in 24 uur opgelost zijn als Hamas zich onvoorwaardelijk overgeeft en de gijzelaars vrijlaat. Dan zijn de Palestijnen verlost van een verschrikkelijk moordzuchtig regime die burgers als menselijke schilden gebruikt en zo duizenden doden op hen geweten hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:56 schreef Alov het volgende:
[..]
Er zit een fout in je toonzetting met "aangedaan". Toen de geallieerden Dresden plat bombardeerden, werd er toen de Duitse burgers wat "aangedaan"? Toen de USA een atoombom op Hiroshima gooide, werd toen de Japanse burgers wat "aangedaan"?
Hier hoor ik de jodenhatende pro-Hamas demonstranten en hun extreemlinkse useful idiots echter helemaal niet over. Heel gek is dat, ik dacht dat ze een oplossing wilden voor dit conflict ? Blijkbaar niet zo hard als dat ze iedereen wil doen geloven.![]()
Niks verandert dus ten opzichte van die 27(!) andere voorstellen die ze afgeslagen hebben, waarna ze er wederom voor kozen om op 7 oktober vooral onschuldige mensen af te slachten en te verkrachten alvorens ze er 300 overlevenden gevangen namen en een paar lijken meenamen als trofeen voor de feestvierende Palestijnen thuis.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee hoor, de Isralische regering wil dat niet of beter gezegd: ze willen geen eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing. De Palestijnen bedanken inderdaad voor een oneerlijke en ongelijkwaardige oplossing.![]()
70% steunt Hamas dus je kan op je vingers natellen dat er onder die honderdduizenden Palestijnen heel veel te vinden zij die Hamas geholpen hebben, nog steeds helpen of die zelf lid zijn van Hamas.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
In de vrijgekomen video van de familie Bibas, daar zijn toch ook weer een aantal hele normale burgers zichtbaar. Dit zijn dus de "onschuldige" Palestijnen om wie we ons nu druk zouden moeten maken volgens sommigen?![]()
Report details systematic ‘sadistic sex crimes’ committed by terrorists on Oct. 7
https://www.timesofisrael(...)terrorists-on-oct-7/
Iran accuses Israel of being behind attack on gas pipelines
https://www.timesofisrael(...)ck-on-gas-pipelines/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ga nou eens in op de kern van wat ik zeg. Die voorstellen waren allemaal geen eerlijke en gelijkwaardige voorstellen. Of het er dan een paar zijn, 27 of 1000 maakt dan niet uit. Een slecht voorstel is een slecht voorstel. En ja 7 oktober was vreselijk maar waarom sleep je dat er nu met de haren bij (incl. irrelevante details voor extra stemmingmakerij)?quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niks verandert dus ten opzichte van die 27(!) andere voorstellen die ze afgeslagen hebben, waarna ze er wederom voor kozen om op 7 oktober vooral onschuldige mensen af te slachten en te verkrachten alvorens ze er 300 overlevenden gevangen namen en een paar lijken meenamen als trofeen voor de feestvierende Palestijnen thuis.Dit geloof je toch zelf ook niet? Als Hamas zich overgeeft komt er een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing? Zelfs de Isralische regering stelt dat niet eens in het vooruitzicht. Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deze oorlog kan in 24 uur opgelost zijn als Hamas zich onvoorwaardelijk overgeeft en de gijzelaars vrijlaat. Dan zijn de Palestijnen verlost van een verschrikkelijk moordzuchtig regime die burgers als menselijke schilden gebruikt en zo duizenden doden op hen geweten hebben.
Hier hoor ik de jodenhatende pro-Hamas demonstranten en hun extreemlinkse useful idiots echter helemaal niet over. Heel gek is dat, ik dacht dat ze een oplossing wilden voor dit conflict ? Blijkbaar niet zo hard als dat ze iedereen wil doen geloven.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee maar de oorlog is wel ten einde.quote:Op woensdag 21 februari 2024 08:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ga nou eens in op de kern van wat ik zeg. Die voorstellen waren allemaal geen eerlijke en gelijkwaardige voorstellen. Of het er dan een paar zijn, 27 of 1000 maakt dan niet uit. Een slecht voorstel is een slecht voorstel. En ja 7 oktober was vreselijk maar waarom sleep je dat er nu met de haren bij (incl. irrelevante details voor extra stemmingmakerij)?
[..]
Dit geloof je toch zelf ook niet? Als Hamas zich overgeeft komt er een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing? Zelfs de Isralische regering stelt dat niet eens in het vooruitzicht. Was het maar zo'n feest.
Als ze verzet blijven plegen komt die 2 staten oplossing er ook zeker niet.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Die komt er sowieso niet. Sommige figuren leven echt in Lalaland.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar de oorlog is wel ten einde.
Als ze verzet blijven plegen komt die 2 staten oplossing er ook zeker niet.
Er zijn nogal wat voorstellen geweest.![]()
Je kan niet met de “twee-staten kaart” in het gezicht van een Palestijn wapperen alsof alleen zij dat onmogelijk maken. Zie de West Bank, er gaat nooit een Palestijnse staat komenquote:Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ze verzet blijven plegen komt die 2 staten oplossing er ook zeker niet.![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die komt er sowieso niet. Sommige figuren leven echt in Lalaland.
[ afbeelding ]
Er zijn nogal wat voorstellen geweest.
Ook echt dat Trump voorstel erbij.
Als van dat Camp David een van de Isralische onderhandelaars stelt dat hij het ook afgewezen zou hebben. Wat maakt dat die man?![]()
En verder is de meerderheid van de Joodse Isralische bevolking afkomstig uit het midden-oosten. Maar de leugen dat het Europese Joden zijn verkoopt natuurlijk makkelijker.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:13 schreef Alov het volgende:
[..]
Die zag ik al aan komen. Dit was een beslissing van de toenmalige VN. Er zijn slechtere redenen te bedenken.![]()
Nee, dat klopt. Ik snap dan ook niet dat zo'n beetje de complete internationale gemeenschap blijft volhouden dat die er wel zou komen. Het is niks meer dan een rookgordijn.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan niet met de “twee-staten kaart” in het gezicht van een Palestijn wapperen alsof alleen zij dat onmogelijk maken. Zie de West Bank, er gaat nooit een Palestijnse staat komenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die kregen echter geen status vluchteling van de VN. Vies spelletje is er gespeeld.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
En verder is de meerderheid van de Joodse Isralische bevolking afkomstig uit het midden-oosten.![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan niet met de “twee-staten kaart” in het gezicht van een Palestijn wapperen alsof alleen zij dat onmogelijk maken. Zie de West Bank, er gaat nooit een Palestijnse staat komen
Afgewezen, lijkt mij wel een mooie deal.![]()
"Oorlog ten einde" betekent in dit geval een staakt-het-vuren en terug naar de status quo. Misschien leuk voor Isral maar niet voor de Palestijnen. De Palestijnen willen een echt einde aan de oorlog; een einde aan de onderdrukking en het begin van autonomie..quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ze verzet blijven plegen komt die 2 staten oplossing er ook zeker niet.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Kerry_Parameters
Dit zou een interessante en eerlijke oplossing zijn. Helaas resoluut in de prullenbak gegooid door Netanyahu.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Kerry_Parameters
Dit zou een interessante en eerlijke oplossing zijn. Helaas resoluut in de prullenbak gegooid door Netanyahu.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Isral: "Jongens, gedraag je!"quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:53 schreef egayalS het volgende:
No worries Halevi, we zijn allemaal getuigen van de opdrachten van Israli Genocidal Forces![]()
[x]https://twitter.com/bentreyf/status/1759907410859200964[/x]
De wereld: "Zie je wel!!!! Veelzeggend!!!!"
Dit is overigens een hele normale instructie in een actieve gevechtssituatie in vijandig gebied tussen burgers. Nou ja, als je iemand anders dan Hamas of Rusland of IS bent die een tegenovergestelde instructie geven aan hun zootje genocidale schuimbekjes.![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef Mylene het volgende:
Even lachen.
[x]https://twitter.com/OliLondonTV/status/1759914415380394080?s=20[/x]Het is nog maar de vraag voor hoe lang. Isral wordt rechtser en rechtser.quote:Israel is the only country in the Middle East that embraces LGBT people and allows them to live freely.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als de Palestijnen een einde willen aan de onderdrukking, dan moeten ze Hamas eruit schoppen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Oorlog ten einde" betekent in dit geval een staakt-het-vuren en terug naar de status quo. Misschien leuk voor Isral maar niet voor de Palestijnen. De Palestijnen willen een echt einde aan de oorlog; een einde aan de onderdrukking en het begin van autonomie..Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Gelukkig is het voor de Palestijnen wel bespreekbaar.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.![]()
Nee, ook niet. Dus dat maakt de voorstellen in de link op papier misschien leuk, maar in de praktijk volkomen nutteloos.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gelukkig is het voor de Palestijnen wel bespreekbaar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Heel leuk en hoe gaan ze dat bereiken?quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Oorlog ten einde" betekent in dit geval een staakt-het-vuren en terug naar de status quo. Misschien leuk voor Isral maar niet voor de Palestijnen. De Palestijnen willen een echt einde aan de oorlog; een einde aan de onderdrukking en het begin van autonomie..
De oorlog door laten voeren zorgt voor een verdere bezetting, als de status quo terug ontvangen mogen ze al blij zijn.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Waarom? Wat geeft Isral het recht op volledig eigendom van Jerusalem?quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.Abbas stond er in ieder geval open voor terwijl Netanyahu het afwees.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gelukkig is het voor de Palestijnen wel bespreekbaar.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Oud minister Shlomo Ben Ami en medeonderhandelaar namens Isral heeft later in zijn boek aangegeven dat hij als Palestijn de deal ook afgewezen zou hebben. Het past alleen niet in jouw straatje lijkt het. Er was zelfs een tegenvoorstelquote:Op woensdag 21 februari 2024 09:52 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afgewezen, lijkt mij wel een mooie deal.
Als de Palestijnen nu Isral een vredesvoorstel doen waarbij Isral alle nederzettingen moet ontmantelen, terug moet naar de grens van 1967 en de zee niet meer blokkeren, dan is dat een voorstel waar Isral ook niet mee akkoord gaat. Dat maakt het afslaan nog niet onredelijk![]()
Isral is veel sterker en machtiger dan de Palestijnen dus de sleutel van hoe dat te bereiken ligt bij Isral. Zij moeten als eerste bereid zijn om weer te gaan praten over een oplossing. Niet alleen met woorden maar welgemeend en met serieuze intenties en concessies. Helaas ontbreekt dat er al jaren aan en is het steeds verder de andere kant op gedreven.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel leuk en hoe gaan ze dat bereiken?
De oorlog door laten voeren zorgt voor een verdere bezetting, als de status quo terug ontvangen mogen ze al blij zijn.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Volgens mij heb jij je historie nu niet op orde.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral is veel sterker en machtiger dan de Palestijnen dus de sleutel van hoe dat te bereiken ligt bij Isral. Zij moeten als eerste bereid zijn om weer te gaan praten over een oplossing. Niet alleen met woorden maar welgemeend en met serieuze intenties en concessies. Helaas ontbreekt dat er al jaren aan en is het steeds verder de andere kant op gedreven.
Maar feitelijk zeg je dus dat de palestijnen zich beter kunnen overgeven.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
In het geval er een redelijk plan ligt en beide partijen doen moeilijk vind ik dat de internationale gemeenschap ook wel wat druk mag leggen op beide partijen. Daarin spelen de bondgenoten van Isral en de Palestijnen een belangrijke rol (VS en Iran met name). Zowel de VS als Iran zijn nu veel te onvoorwaardelijk richting beide partijen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oud minister Shlomo Ben Ami en medeonderhandelaar namens Isral heeft later in zijn boek aangegeven dat hij als Palestijn de deal ook afgewezen zou hebben. Het past alleen niet in jouw straatje lijkt het. Er was zelfs een tegenvoorstel
Als de Palestijnen nu Isral een vredesvoorstel doen waarbij Isral alle nederzettingen moet ontmantelen, terug moet naar de grens van 1967 en de zee niet meer blokkeren, dan is dat een voorstel waar Isral ook niet mee akkoord gaat. Dat maakt het afslaan nog niet onredelijkOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie heeft het over historie? Ik heb het over het heden. Je wilde beweren dat Isral niet op alle fronten sterker en machtiger is dan de Palestijnen?quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij je historie nu niet op orde.Nee, niemand hoeft zich over te geven. Beide moeten concessies doen. Isral meer dan de Palestijnen gezien het huidige macht- en krachtsverschil. Isral kan het makkelijk lijden maar het is pure onwil dat ze dat niet willen.quote:Maar feitelijk zeg je dus dat de palestijnen zich beter kunnen overgeven.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Er komt dan ook geen "eerlijk" voorstel in de ogen van de Palestijnen, aangezien 70% van de bevolking Hamas steunt, die als doel heeft de totale vernietiging van de staat Israel en het afmaken van alle Joden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 08:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ga nou eens in op de kern van wat ik zeg. Die voorstellen waren allemaal geen eerlijke en gelijkwaardige voorstellen. Of het er dan een paar zijn, 27 of 1000 maakt dan niet uit. Een slecht voorstel is een slecht voorstel. En ja 7 oktober was vreselijk maar waarom sleep je dat er nu met de haren bij (incl. irrelevante details voor extra stemmingmakerij)?
Dus leuk dat je nu denkt dat je met een heel gematigd Palestijnse onderhandeling aan het aan komen bent, maar diep van binnen weet je ook wel dat die mensen niks liever willen dan Israel weggevaagd zien worden van de kaart. Die 27 voorstellen sinds 1946 die afgewezen zijn door de Palestijnen zijn daar natuurlijk gewoon een stille getuige van.Als Hamas zich overgeeft kan humanitaire hulp op gang komen voor de getroffen Palestijnen en kan men nadat Hamas verwijderd is gaan praten over een oplossing.quote:Dit geloof je toch zelf ook niet? Als Hamas zich overgeeft komt er een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing? Zelfs de Isralische regering stelt dat niet eens in het vooruitzicht. Was het maar zo'n feest.
Hoe kan je daarop tegen zijn? Het is het begin van een nieuwe dialoog met mensen die het welzijn van de Palestijnse bevolking wel op 1 zetten.![]()
Dat is niet zo moeilijk. Simpelweg: omdat er geen andere oplossing is waar je diplomatiek mee kan aankomen. Het is een praktisch roodgordijn.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Ik snap dan ook niet dat zo'n beetje de complete internationale gemeenschap blijft volhouden dat die er wel zou komen. Het is niks meer dan een rookgordijn.![]()
Nee, hoor. Is onbespreekbaar voor slechts een deel van Israel. Die deel is helaas steeds groter geworden, maar in grote delen van Tel Aviv wonen nog steeds mensen die Jeruzalem gerust willen delen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.![]()
Ik zou niet weten waarom jij zo graag wil dat Israel inbind omdat ze toevalligerwijs beter georganiseerd zijn dan Hamas. Het lijkt wel alsof je anti-Israel bent.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wie heeft het over historie? Ik heb het over het heden. Je wilde beweren dat Isral niet op alle fronten sterker en machtiger is dan de Palestijnen?
[..]
Nee, niemand hoeft zich over te geven. Beide moeten concessies doen. Isral meer dan de Palestijnen gezien het huidige macht- en krachtsverschil. Isral kan het makkelijk lijden maar het is pure onwil dat ze dat niet willen.
Je kan ook gewoon de feiten inzien en inzien dat het beter is voor alle partijen als Hamas per direct de wapens neerlegt en zich onvoorwaardelijk overgeeft. Dan is er binnen afzienbare tijd een einde aan dit gewapend conflict (dat begonnen is door..... je mag het zelf invullen!) en kan men beginnen aan herstelwerkzaamheden voor de getroffen Palestijnen.
Hoe kan je tegen zijn?![]()
Wel en juist daarom zie ik niet in waarom Israel concessies moet doen en waarom de palestijnen zich niet over geven.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wie heeft het over historie? Ik heb het over het heden. Je wilde beweren dat Isral niet op alle fronten sterker en machtiger is dan de Palestijnen?
[..]
Nee, niemand hoeft zich over te geven. Beide moeten concessies doen. Isral meer dan de Palestijnen gezien het huidige macht- en krachtsverschil. Isral kan het makkelijk lijden maar het is pure onwil dat ze dat niet willen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Mijn idee. Dat wil overigens niet zeggen dat Isral dan maar moet gaan doen waar ze zin in hebben maar deze strijd zo voort zetten brengt de palestijnen alleen maar ellende en Isral wat vermaningen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom jij zo graag wil dat Israel inbind omdat ze toevalligerwijs beter georganiseerd zijn dan Hamas. Het lijkt wel alsof je anti-Israel bent.
Je kan ook gewoon de feiten inzien en inzien dat het beter is voor alle partijen als Hamas per direct de wapens neerlegt en zich onvoorwaardelijk overgeeft. Dan is er binnen afzienbare tijd een einde aan dit gewapend conflict (dat begonnen is door..... je mag het zelf invullen!) en kan men beginnen aan herstelwerkzaamheden voor de getroffen Palestijnen.
Hoe kan je tegen zijn?
Dus de druk om te stoppen ligt helemaal niet bij Isral.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Zeker niet, Israel mag zeker wel in bedwang gehouden worden door de internationale druk, en die kolonisten op de westbank moeten ze zeker terug trappen, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel om van Israel te verwachten dat ze per direct maar stoppen met het gevaar te neutraliseren, het gevaar dat op 7 oktober begon met een verschrikkelijke slachtpartij.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee. Dat wil overigens niet zeggen dat Isral dan maar moet gaan doen waar ze zin in hebben maar deze strijd zo voort zetten brengt de palestijnen alleen maar ellende en Isral wat vermaningen.
Dus de druk om te stoppen ligt helemaal niet bij Isral.
Hamas' overgave zou een win/win/win zijn voor alles en iedereen, dus ik snap niet zo goed hoe iemand daar ooit op tegen zou kunnen zijn. Je haalt de ammunitie letterlijk en figuurlijk weg voor Netanyahu om zijn oorlog voort te zetten, er komt ruimte voor dialoog met mensen die het beste voor hebben met de Palestijnen (en dus niet de volledig krankzinnige haatbaarden die alles en iedereen opofferen omdat ze joden haten), Netanyahu kan dan eindelijk ook het veld ruimen, de haatbaarden hier in het Westen en hun useful-extreemlinkse-idioten-kliek die de straat op gaan en verkrachtingen en moordpartijen tegen joden goedpraten kunnen weer terug hun hok in, dus het is win/win/win.![]()
Sterker nog, Hamas deed bewust twee jaar lang alsof ze toenadering zochten terwijl ze 7 oktober dus aan het plannen waren, wat ze definitief afschrijft als betrouwbare gesprekspartner bij besprekingen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral is veel sterker en machtiger dan de Palestijnen dus de sleutel van hoe dat te bereiken ligt bij Isral. Zij moeten als eerste bereid zijn om weer te gaan praten over een oplossing. Niet alleen met woorden maar welgemeend en met serieuze intenties en concessies. Helaas ontbreekt dat er al jaren aan en is het steeds verder de andere kant op gedreven.![]()
Amerikanen veton opnieuw Gaza-resolutie in Veiligheidsraad
https://niw.nl/amerikanen(...)-in-veiligheidsraad/When the student is ready, the teacher will appear.
Nee. Dat hoeft niet.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, niemand hoeft zich over te geven. Beide moeten concessies doen.
En het wordt tijd dat haters als jijzelf gaan inzien dat de tijd van concessies aan terroristen voorbij is.
Belangen, o.a. van de wapenindustriequote:Op woensdag 21 februari 2024 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Ik snap dan ook niet dat zo'n beetje de complete internationale gemeenschap blijft volhouden dat die er wel zou komen. Het is niks meer dan een rookgordijn.
Ziek, yep, maar zo is de wereldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jerusalem aan de hindoes geven en er een yogaparadijs van maken dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nu is het in vaak wel zo dat er door alle partijen aan een plan B wordt gewerkt voor als het anders loopt. Hoewel ik niet ga ontkennen dat 7 oktober waarschijnlijk altijd al plan A was.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog, Hamas deed bewust twee jaar lang alsof ze toenadering zochten terwijl ze 7 oktober dus aan het plannen waren, wat ze definitief afschrijft als betrouwbare gesprekspartner bij besprekingen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Geef mij n goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
...
Nee, niemand hoeft zich over te geven....![]()
Beetje cynisch misschien, maar de NGO's en deugers die veel geld 'verwerken' voor de 'arme' palestijnen. Dat geld komt na veelvuldig afgeroomd te zijn uiteindelijk bij hamas terecht, die het vebrast, en de bevolking arm blijft. Dus blijft de geldstroom doorgaan en kan er nog voldoende afgeroomd worden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geef mij n goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Werelderfgoed van maken. Gewoon van niemand specifiek meer.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:45 schreef Molo het volgende:
Jerusalem aan de hindoes geven en er een yogaparadijs van maken dus![]()
Hamas is anders het antwoord volgens heel wat Palestijnen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geef mij n goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?![]()
Daar is het veel te laat voor. Of het moet echt worden geforceerd vanuit de internationale gemeenschap. Maar waarom zouden wij dat doen?quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker niet, Israel mag zeker wel in bedwang gehouden worden door de internationale druk, en die kolonisten op de westbank moeten ze zeker terug trappen, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel om van Israel te verwachten dat ze per direct maar stoppen met het gevaar te neutraliseren, het gevaar dat op 7 oktober begon met een verschrikkelijke slachtpartij.
Hamas' overgave zou een win/win/win zijn voor alles en iedereen, dus ik snap niet zo goed hoe iemand daar ooit op tegen zou kunnen zijn. Je haalt de ammunitie letterlijk en figuurlijk weg voor Netanyahu om zijn oorlog voort te zetten, er komt ruimte voor dialoog met mensen die het beste voor hebben met de Palestijnen (en dus niet de volledig krankzinnige haatbaarden die alles en iedereen opofferen omdat ze joden haten), Netanyahu kan dan eindelijk ook het veld ruimen, de haatbaarden hier in het Westen en hun useful-extreemlinkse-idioten-kliek die de straat op gaan en verkrachtingen en moordpartijen tegen joden goedpraten kunnen weer terug hun hok in, dus het is win/win/win.![]()
En ook, als je boos bent vanwege immigratie (wel te begrijpen overigens), richt je woede dan op het regime die die immigranten uitnodigt (de VN/Britten in dit geval), en ga niet met zinloos geweld burgers vermoorden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
En verder is de meerderheid van de Joodse Isralische bevolking afkomstig uit het midden-oosten. Maar de leugen dat het Europese Joden zijn verkoopt natuurlijk makkelijker.![]()
Ja maar die heel wat Palestijnen schieten er dus geen ruk mee op. Dit is een beetje een dictatoriale WC-eend situatie waarbij WC-eend WC-eend dringend adviseert aan een bevolking die geen andere mogelijkheid heeft om hun plee eens goed uit te baggeren en ook geen toegang heeft tot andere geweldige producten, zoals daar zijn chloor, azijn en citroen want die worden door Isral niet toegelaten omdat ze er anders chloorgas van maken in die porseleinen poel des verderfs.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is anders het antwoord volgens heel wat Palestijnen.![]()
Dat is allemaal vanuit ons perspectief geredeneerd. In mijn ogen schiet niemand er iets mee op. Anders was het conflict wel klaar geweest.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar die heel wat Palestijnen schieten er dus geen ruk mee op. Dit is een beetje een dictatoriale WC-eend situatie waarbij WC-eend WC-eend dringend adviseert aan een bevolking die geen andere mogelijkheid heeft om hun plee eens goed uit te baggeren en ook geen toegang heeft tot andere geweldige producten, zoals daar zijn chloor, azijn en citroen want die worden door Isral niet toegelaten omdat ze er anders chloorgas van maken in die porseleinen poel des verderfs.
Maar blijkbaar vinden zij (een ieder die in dit conflict zit) het wel best he.![]()
Hamas wordt alsmaar machtiger en invloedrijker wat betreft de Palestijnse zaak.
De kolonisten in Israel.
Wat is de gemiddelde leeftijd hier? kunnen we uitreken of we met ze alle over 20 jaar nog steeds vergelijkbare topics openen. Gezellie![]()
![]()
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als Belgi ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom? Wat geeft Isral het recht op volledig eigendom van Jerusalem?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als Belgi ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?
Jeruzalem als een soort VN-mandaat gebied (als de VN eens een keer zou gaan functioneren) is helemaal geen rare gedachte. Zeker omdat je altijd met het probleem blijft zitten dat zoveel partijen menen een recht van spreken te hebben op deze stad.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als Hamas zich morgen over zou geven zou ik daar meteen voor tekenen. Het is alleen niet realistisch om dat te verwachten van een fundamentalistische terreurgroep die bereid is te sterven voor zijn zaak. Van een legitieme overheid, zoals de Isralische, mag je meer en beter verwachten.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geef mij n goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?
Een overgave van Hamas an sich zou ook maar deels verbetering geven voor de Palestijnen. Er zou dan direct actie moeten worden ondernomen om naar een volledige oplossing toe werken. De status quo van vr 7 oktober en die van vr Hamas aan de macht kwam is niet acceptabel.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Omdat Isral ze geen echt perspectief biedt op iets beters. Zodra Isral bereidt is tot een eerlijke en acceptabele oplossing dan kan Hamas springen wat ze willen maar dan brokkelt de sympathie en steun aan hun af.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is anders het antwoord volgens heel wat Palestijnen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wij zouden Baarle Hertog kunnen overnemen. We doen de Belgen een goede deal, zij mogen de helft houden en iedereen mag er gewoon blijven wonen. Als de Belgen dat aanbod afslaan zijn ze echt super onredelijkquote:Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als Belgi ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?![]()
![]()
Van die overheid mag je verwachten dat ze een grondoorlog voeren om direct gevaar in hun naaste omgeving te elimineren, niet stoppen totdat dat gevaar geweken is teneinde hun burgers te beschermen, en dat alles te doen met zo min mogelijk slachtoffers aan hun zijde.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Hamas zich morgen over zou geven zou ik daar meteen voor tekenen. Het is alleen niet realistisch om dat te verwachten van een fundamentalistische terreurgroep die bereid is te sterven voor zijn zaak. Van een legitieme overheid, zoals de Isralische, mag je meer en beter verwachten.
Kortom, precies wat Isral dus nu doet.![]()
Wat is de onderste?quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.![]()
Vrijwel zeker een of andere obscure steentijdbeschaving, toen de mens Afrika uittrok was dit zo'n beetje het eerste station.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zoals op het partitieplan van 1947 was beschreven?quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.
Jeruzalem als een soort VN-mandaat gebied (als de VN eens een keer zou gaan functioneren) is helemaal geen rare gedachte. Zeker omdat je altijd met het probleem blijft zitten dat zoveel partijen menen een recht van spreken te hebben op deze stad.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Klopt. De progroms jegens Joden in Arabische landen vanaf de jaren 30 tm de oprichting van de staat Israel laat dat ook zien. Alles is de schuld van het kleine groepje Joden. Arabieren hebben altijd hun beste beentje voorgezet.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat Isral ze geen echt perspectief biedt op iets beters. Zodra Isral bereidt is tot een eerlijke en acceptabele oplossing dan kan Hamas springen wat ze willen maar dan brokkelt de sympathie en steun aan hun af.![]()
Hasbara gaat er bij jou wel lekker in, dat is duidelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van die overheid mag je verwachten dat ze een grondoorlog voeren om direct gevaar in hun naaste omgeving te elimineren, niet stoppen totdat dat gevaar geweken is teneinde hun burgers te beschermen, en dat alles te doen met zo min mogelijk slachtoffers aan hun zijde.
Kortom, precies wat Isral dus nu doet.Je haalt er dingen bij die niet relevant zijn en legt me woorden in de mond die ver afwijken van wat ik zeg. Laat maar zitten.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. De progroms jegens Joden in Arabische landen vanaf de jaren 30 tm de oprichting van de staat Israel laat dat ook zien. Alles is de schuld van het kleine groepje Joden. Arabieren hebben altijd hun beste beentje voorgezet.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Das ook zo en het is zelfs jaren twintig. Maar wat nu, wat te doen on pogroms te voorkomen, alle Arabieren deporteren?quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. De progroms jegens Joden in Arabische landen vanaf de jaren 30 tm de oprichting van de staat Israel laat dat ook zien. Alles is de schuld van het kleine groepje Joden. Arabieren hebben altijd hun beste beentje voorgezet.![]()
Zoals in de jaren 1993-2001? Volgens mij bliezen Hamas c.s. toen elke week een restaurant of schoolbus vol kindertjes op.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat Isral ze geen echt perspectief biedt op iets beters. Zodra Isral bereidt is tot een eerlijke en acceptabele oplossing dan kan Hamas springen wat ze willen maar dan brokkelt de sympathie en steun aan hun af.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De Islam de wereld uit zou onnoemelijk veel ellende oplossen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das ook zo en het is zelfs jaren twintig. Maar wat nu, wat te doen on pogroms te voorkomen, alle Arabieren deporteren?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit vervangen door Europees import door middel van terreur en ethnic cleansing. Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt. Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is op opmerkelijk dat je een volk een staat wilt toekennen, die hun hele cultuur hebben ingericht op terreur, antisemitisme en martelaarschap, met als doel het vernietigingen van een ander land en volk. Het lijkt duidelijk dat men zo'n groep mensen eerst eens even grondig moet de-radicaliseren. Pas nadien kan er worden gepraat over een eigen staat.
[..]
Je hebt hier in eerder posts nog aangegeven dat je vond dat Isral maar 'concessies' moest doen na 7 oktober en dat je het antisemitisme van de Palestijnen wel kon 'begrijpen'. Dat zijn op zijn minst hele rare uitspraken.
[..]
En ook hier draai je het weer om. Het zijn de Palestijnen die meermaals een tweestatenoplossing hebben afgewezen, niet Isral. Als je telkens van dit soort rare (en tevens onware) dingen post, moet je gek opkijken als anderen daar iets van zeggen.
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.![]()
En dan de rest van de religies.quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Islam de wereld uit zou onnoemelijk veel ellende oplossen.![]()
Geef het aan de Belgen, na een paar jaar Belgisch bestuur zullen de palestijnen en Israli’s met alle liefde hun verschillen opzij zetten en het samen uitzoeken, als de Belgen maar weg gaan.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Werelderfgoed van maken. Gewoon van niemand specifiek meer.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
De oprichting van een Joodse staat in dat gebied was een beslissing van de toenmalige regering van dat gebied plus de toenmalige VN. Als je daar boos van wordt moet je je woede richten op die regering/VN. Als je vervolgens oorlogen gaat starten, moet je niet janken als je die verliest en daardoor nog meer grond kwijtraakt. En je moet al helemaal niet uit woede burgers gaan vermoorden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit vervangen door Europees import door middel van terreur en ethnic cleansing. Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt. Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
Denk idd dat het beter is het een beetje luchtig te houden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:02 schreef Aether het volgende:
Eurovisie wil Isralisch liedje niet: Hamaskritiek ‘te politiek’Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Laten we zeggen dat ik over 20 jaar erg boos zal zijn dat de pensioenleeftijd dan weer op is geschovenquote:Op woensdag 21 februari 2024 13:20 schreef theunderdog het volgende:
Hamas wordt alsmaar machtiger en invloedrijker wat betreft de Palestijnse zaak.
De kolonisten in Israel.
Wat is de gemiddelde leeftijd hier? kunnen we uitreken of we met ze alle over 20 jaar nog steeds vergelijkbare topics openen. Gezellie![]()
![]()
Komt natuurlijk ook omdat Isral de Joodse vluchtelingen wel heeft gentegreerd maar de Arabische buurlanden elke soort van integratie met alle middelen heeft tegengehouden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die kregen echter geen status vluchteling van de VN. Vies spelletje is er gespeeld.
Also we in Nederland zo om waren gegaan met vluchtelingen als in de Arabische landen was het land te klein geweest.![]()
Ach Jezus wat een fuckup...quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:31 schreef Ulx het volgende:
[x]https://twitter.com/KareemRifai/status/1760315456634650701[/x]
Arme Jemenieten...![]()
Voor het gemak vergeten we even dat de meeste Joden daar vluchtelingen uit Arabische landen zijn?quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit vervangen door Europees import door middel van terreur en ethnic cleansing. Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt. Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Historie wordt gewoon ter plekke herschreven om het narratief van een Palestijns “volk” te pushen blijkbaar.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten we even dat de meeste Joden daar vluchtelingen uit Arabische landen zijn?![]()
mja, ze vinden america slecht, dus waarom hulp van ze ontvangen?quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach Jezus wat een fuckup...
Arme Jemenieten...For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Burgers blijven burgers en wat dat betreft kan ik me weinig noodruftiger burgers voorstellen dan Jemenieten. Daar heeft nog niemand zich om bekommerd. Het enige dat lager staat dan een Jemeniet op het gebied van mededogen en kans op hulp, is een Jemenitisch meisje, dat heeft helemaal 0 kansen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
mja, ze vinden america slecht, dus waarom hulp van ze ontvangen?![]()
Ze (houthi’s, niet Jemen) zijn “pas” sinds deze oorlog aan het schieten, met een kleine pauze toen er in Gaza ook een tijdelijk staakt het vuren wasquote:Op woensdag 21 februari 2024 19:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
mja, ze vinden america slecht, dus waarom hulp van ze ontvangen?![]()
Dit is dus precies waarom die soldaten hun telefoon niet mee mogen nemen en ze die instructie krijgen om zich te gedragen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:11 schreef Bensel het volgende:
[..]
joh, het zijn mannen. Duh. Ik ken een begrafenisondernemer die de meest zieke grappen maakt op zijn werk. Als daar ooit een camera zou komen...
Dit zijn feitelijk menselijke acties. Bij Hamas zou het een onthoofd en ontbloot bovenlijf zijn echter
Maar precies wat je zegt: dit is ergerlijk en uitermate onhandig gedrag maar niet van de orde versier de babykamer met ingewanden.![]()
![]()
Het gebied bij het kamp Jabaliya (noorden) toch niet helemaal rustig. Opnieuw lanceringen richting Isralisch grondgebied.![]()
Jamaarkindertjesquote:Op woensdag 21 februari 2024 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/JoopSoesan/status/1760361544565575837[/x]
Het gebied bij het kamp Jabaliya (noorden) toch niet helemaal rustig. Opnieuw lanceringen richting Isralisch grondgebied.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wacht maar hoe vroom deze mannen weer gaan zijn vanaf 10 maart. Twee jaar geleden staken ze zelf op de eerste vrijdag van de Ramadan de Al-Aqsa half in de fik en stonden ze te voetballen op het tapijt voor het gebed, maar ze hebben het er nu nog over dat "Isral de moskee ontheiligd heeft" als n van de redenen voor 7 oktober.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze nu verhevener zijn dat de heilige jihadi's van Hamas?![]()
Geen water geen eten geen stroom maar wel raketten en wapens.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/JoopSoesan/status/1760361544565575837[/x]
Het gebied bij het kamp Jabaliya (noorden) toch niet helemaal rustig. Opnieuw lanceringen richting Isralisch grondgebied.![]()
Van vandaag. De rest op de sitequote:Rebecca Baruch was loyaal in het Isralische leger. In haar vrije tijd demonstreerde ze tegen Netanyahu
De Haagse Rebecca Baruch koos voor de allerlastigste weg: deel gaan uitmaken van het Isralische leger waar ze kritisch op was. Het land dat ze ging beschermen, wilde ze menselijker en inclusiever maken.
https://www.volkskrant.nl/a-b443568c
Veel respect (waardering) voor de Isralirs die zijn gaan vechten en helemaal als je er niet opgegroeid bent.![]()
haha je doet geen werk dat je leuk vindt hahahahaquote:Op woensdag 21 februari 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik over 20 jaar erg boos zal zijn dat de pensioenleeftijd dan weer op is geschoven
L![]()
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
haha je doet geen werk dat je leuk vindt hahahaha
L![]()
Gewoon zeggen dat je Joods bent. Palestijn Opa'tje wegpesten ergens op de WestOever. Lekker man.quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.![]()
Tegen die tijd gaan we gezellig samen in het fok! bejaardentehuisquote:Op woensdag 21 februari 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Isral zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je Joods bent. Palestijn Opa'tje wegpesten ergens op de WestOever. Lekker man.![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2024 01:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Isral zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.![]()
![]()
Het commentaar van de twitteraars is weer over de top, maar het is een teken van weinig discipline dat foto's met gestolen bh'tjes nog steeds uitkomen.![]()
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat we "terrorisme niet mogen belonen", vooruitlopend op het praten over het oplossen van dit conflict. Alsof 7 oktober een gesoleerd incident is. Gigantisch bord voor de kop dit soort mensen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:51 schreef egayalS het volgende:
Isralische minister van Minister van Sociale Gelijkheid en Vooruitgang van Vrouwenbe like
[x]https://twitter.com/TofikDibi/status/1760367822230925795[/x]
Daarnaast ook een prima voorbeeld van hoe gevaarlijk en walgelijk nationalisme kan zijn. Het creert divisie en je kunt er allerlei gedrag mee goedpraten. Deze vrouw voelt zich daadwerkelijk in haar recht.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat alle Palestijnen onschuldig zijn. Die mensen die dit soort onzin pushen “vergeten” even te melden dat de steun onder de Palestijnse bevolking voor Hamas torenhoog was op 7 oktober, dat duizenden langs de kant van de weg stonden te juichen, velen de lichamen van de dode Isralirs die meegenomen werden onteerden door erop te spugen, velen meehielpen de aanval op 7 oktober voor te bereiden, Palestijnen de kibboetsen in liepen tijdens die aanvallen om te plunderen, Palestijnen gijzelaars herbergden en waarschijnlijk nog steeds herbergen, Palestijnen nog steeds wapens en andere Hamas goederen verstoppen en transporteren, etc etc.
7 oktober was zeker geen incident; het was een doelgerichte aanval van een zeer gemotiveerde groepering van bewapende Hamas leden en Palestijnen die hen steunen, met maar 1 doel; de totale vernietiging van Isral en diens inwoners.
Jaren aan voorbereiding zijn vooraf gegaan aan deze aanval, (tien)duizenden Palestijnen zijn hierbij betrokken geweest, hebben dit minutieus gepland, en vechten tot op de dag van vandaag terug teneinde zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de Isralische leger troepen. Hierbij schuwen ze het plegen van oorlogsmisdaden niet; het gebruiken van hospitalen en scholen, het gebruiken van de lokale bevolking als schild, het niet dragen van een leger uniform: dit alles is een schending van het oorlogsrecht.
De Palestijnse bevolking bestaat alles behalve alleen uit onschuldige burgers wie dit “overkomen” is. Hun rol is dubieus en ook reden waarom buurlanden totaal niet zitten te wachten de Palestijnen op te nemen; het is een bron van agressie, geweld door hun fanatieke geloofsovertuiging en andere narigheid.![]()
https://m.jpost.com/breaking-news/article-788147
Isral plant om een additionele grensovergang, Karni, die eerder in 2007 gesloten werd te heropenen om humanitaire hulp het gebied in te krijgen.
De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste hopen ze er de kans op blokkades door protesten te verminderen (aantal keer gebeurd nu door nare organisaties zoals Im Tirtzu) en ten tweede zou het deel uitmaken van de plannen voor Gaza na afronding van na de huidige operatie.
Dit is opvallend omdat de plannen voor Gaza eerst leken te bestaan uit potdichte grenzen en een uitgebreide bufferzone in Gaza zelf. Sloopwerkzaamheden wezen daar ook op.
Een ander opvallend feit is dat uitgerekend deze grensovergang in het verleden vaak het doel was van aanvallen door Hamas en andere rellende partijen. Na het zoveelste gedoe is hij in 2007 eerst tijdelijk en in 2011 permanent gesloten en daarna ontmanteld.![]()
Huh maar genocide toch hurrrr durrrrquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:06 schreef Qarrad het volgende:
https://m.jpost.com/breaking-news/article-788147
Isral plant om een additionele grensovergang, Karni, die eerder in 2007 gesloten werd te heropenen om humanitaire hulp het gebied in te krijgen.
De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste hopen ze er de kans op blokkades door protesten te verminderen (aantal keer gebeurd nu door nare organisaties zoals Im Tirtzu) en ten tweede zou het deel uitmaken van de plannen voor Gaza na afronding van na de huidige operatie.
Dit is opvallend omdat de plannen voor Gaza eerst leken te bestaan uit potdichte grenzen en een uitgebreide bufferzone in Gaza zelf. Sloopwerkzaamheden wezen daar ook op.
Een ander opvallend feit is dat uitgerekend deze grensovergang in het verleden vaak het doel was van aanvallen door Hamas en andere rellende partijen. Na het zoveelste gedoe is hij in 2007 eerst tijdelijk en in 2011 permanent gesloten en daarna ontmanteld.![]()
Het lijkt er ook op dat ze Gaza in tweeen gaan delen, daar past een grensovergang aan de noordkant bij![]()
Maarrrrrrr Hamas blablablablabla gaapquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huh maar genocide toch hurrrr durrrr![]()
Over Hamas gesproken, hebben ze zich al onvoorwaardelijk over gegeven zodat de volgende fase, die van wederopbouw, kan beginnen ?![]()
nee, die geven net als jij weinig om de lokale palestijnenquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:12 schreef Scorpie het volgende:
Over Hamas gesproken, hebben ze zich al onvoorwaardelijk over gegeven zodat de volgende fase, die van wederopbouw, kan beginnen ?
Bijvoorbeeld, in een hoefijzerconfiguratie, zouden hardliners aan de Isralische kant en militante fracties binnen de Palestijnse gemeenschap, zoals Hamas, vergelijkbare benaderingen kunnen vertonen in hun vastberadenheid, het gebruik van geweld, of in hun afwijzing van diplomatieke oplossingen die compromissen vereisen. Beide zijden kunnen bijvoorbeeld de voorkeur geven aan militaire oplossingen boven onderhandelingen, kunnen sterke retoriek gebruiken om hun positie te versterken, of kunnen extreme maatregelen gebruiken om hun doelen te bereiken, wat hen in praktijk dichter bij elkaar brengt op het spectrum van conflictgedrag, ondanks hun diametraal tegenovergestelde doelstellingen en ideologien.
[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 08:17:03 ]![]()
Desondanks zijn en blijven het burgers. Pas als ze actief aan de strijd of terroristische activiteiten deelnemen, worden ze een legitiem doelwit.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat alle Palestijnen onschuldig zijn. Die mensen die dit soort onzin pushen “vergeten” even te melden dat de steun onder de Palestijnse bevolking voor Hamas torenhoog was op 7 oktober, dat duizenden langs de kant van de weg stonden te juichen, velen de lichamen van de dode Isralirs die meegenomen werden onteerden door erop te spugen, velen meehielpen de aanval op 7 oktober voor te bereiden, Palestijnen de kibboetsen in liepen tijdens die aanvallen om te plunderen, Palestijnen gijzelaars herbergden en waarschijnlijk nog steeds herbergen, Palestijnen nog steeds wapens en andere Hamas goederen verstoppen en transporteren, etc etc.
7 oktober was zeker geen incident; het was een doelgerichte aanval van een zeer gemotiveerde groepering van bewapende Hamas leden en Palestijnen die hen steunen, met maar 1 doel; de totale vernietiging van Isral en diens inwoners.
Jaren aan voorbereiding zijn vooraf gegaan aan deze aanval, (tien)duizenden Palestijnen zijn hierbij betrokken geweest, hebben dit minutieus gepland, en vechten tot op de dag van vandaag terug teneinde zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de Isralische leger troepen. Hierbij schuwen ze het plegen van oorlogsmisdaden niet; het gebruiken van hospitalen en scholen, het gebruiken van de lokale bevolking als schild, het niet dragen van een leger uniform: dit alles is een schending van het oorlogsrecht.
De Palestijnse bevolking bestaat alles behalve alleen uit onschuldige burgers wie dit “overkomen” is. Hun rol is dubieus en ook reden waarom buurlanden totaal niet zitten te wachten de Palestijnen op te nemen; het is een bron van agressie, geweld door hun fanatieke geloofsovertuiging en andere narigheid.
Hannah melkt dit, deels met actieve instemming en medewerking, uit. Dat maakt het ook zo frustrerend. Dezelfde man die huilend de puinhopen toont waar zijn gezin onder ligt, zou juichend meehelpen om een joodse burger aan stukken te trekken, als het kon met het hele gezin erbij zonder de hypocrisie eronder te herkennen.
Dezelfde users die hier verontwaardigd posten over laag gedrag van Isralische soldaten, leggen de gedragingen van 7 oktober uit als een verzetsdaad of ontkennen nog steeds dat Hamas echt al die doden heeft gemaakt, kleine kinderen heeft gedood en verkrachting heeft ingezet als gevechtshandeling, en reppen in dezelfde zin van massale verkrachtingen in Gaza zonder de ironie in te zien.
Mijn punt: Hamas heeft de huidige tijdgeest gruwelijk en briljant ingeschat en ingezet en dan vooral de status van burgers en de berichtgeving/sentimenten erover. Je hebt twee bubbels/kampen waarbij het ene het niet meer zoveel uitmaakt of die stomme Palestijnse burgers de moord stikken en het andere alleen roept dat het genocide is. Beide bewegingen voeden elkaar ook. Zie je wel, ze geven niks om moslims, racisme. Zie je wel, het is ook onbeschaafd relvolk.
Ze hebben misschien niet ingeschat dat Isral daadwerkelijk de hele Gazastrook komt schoonvegen, deze zet zou Poetin niet beter hebben kunnen doen.![]()
dit is niet helemaal waarquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:19 schreef Qarrad het volgende:
Desondanks zijn en blijven het burgers. Pas als ze actief aan de strijd of terroristische activiteiten deelnemen, worden ze een legitiem doelwit.
een krachtcentrale vol ongewapende burgers die niets met welke strijd dan ook te maken willen hebben is gewoon een militair doel ... dan is het voor de werknemers gewoon pech hebben
wij hebben in Servie ook energiecentrales gebombardeerd, deden we nog stoer ook dat het de dikste ontploffing tot dan toe was gemeten
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is niet helemaal waar
een krachtcentrale vol ongewapende burgers die niets met welke strijd dan ook te maken willen hebben is gewoon een militair doel ... dan is het voor de werknemers gewoon pech hebben
wij hebben in Servie ook energiecentrales gebombardeerd, deden we nog stoer ook dat het de dikste ontploffing tot dan toe was gemeten
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan is de krachtcentrale het doelwit en de burgerslachtoffers nevenschade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
vind ik geen hele interessante nuancequote:Op donderdag 22 februari 2024 08:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is de krachtcentrale het doelwit en de burgerslachtoffers nevenschade.
dood is doodOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
[..]
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."How can you shoot women and children?"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Easy! You don't lead 'em so much!"
Wat was die film goed zeg, ongelooflijk.Intolerant voor intolerantie![]()
[..]
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“You just don’t lead them so much “ Blijft een prachtige film hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
"How can you shoot women and children?"
"Easy! You don't lead 'em so much!"
Wat was die film goed zeg, ongelooflijk.beste oorlogsfil ooit imoquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
“You just don’t lead them so much “ Blijft een prachtige film hoor!
wordt nauwelijks geschoten en er komen misschien 5 bad guys in beeldOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dan is die krachtcentrale het eigenlijke doel en niet de burgers; die hebben dan inderdaad pech.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
...![]()
Qua hoe dat nou zit met de legitimiteit van het doelwit is het een hele relevante nuance.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
vind ik geen hele interessante nuance
dood is dood
Wat betreft gruwelijk en oneerlijk doodgaan niet, nee.![]()
iedere keer kippenvel als ze op patrouille zijn door zo'n stukgeschoten stad en de soundtrack alleen maar industriele herrie maaktpunt is dat een burgerdoel beschieten niet per se illegaal is, het moet een militaire noodzaak hebbenquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan is die krachtcentrale het eigenlijke doel en niet de burgers; die hebben dan inderdaad pech.
oorlogsrecht is er niet om burgerdoden te voorkomen maar om ze te verminderen ... klinkt luguber maar het is wat het isOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ruwe diamanten of bewerkte (geslepen) diamanten?quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:11 schreef aTypisch het volgende:
Leuk feitje over Isral: top exportproduct is diamantenIntolerant voor intolerantie![]()
bewerkt en hapklaarquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ruwe diamanten of bewerkte (geslepen) diamanten?
isral heeft zelf geen diamantmijnen![]()
Okay, dacht ik al.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bewerkt en hapklaar
isral heeft zelf geen diamantmijnen
Wat is trouwens de relevantie van dit nieuws?
Ik bedoel: de eerste van die grote drie religies die je noemt....quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrijwel zeker een of andere obscure steentijdbeschaving, toen de mens Afrika uittrok was dit zo'n beetje het eerste station.![]()
Begaan? ik ben met helemaal niemand begaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 01:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Isral zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.![]()
Je snapt dat dit een geladen vraag is?quote:Op donderdag 22 februari 2024 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel: de eerste van die grote drie religies die je noemt....
Wat hoop je er mee te bereiken? Als ik zeg dat de tempel van Salomo daar als eerste stond, ga je dan zeggen dat Joden (niet per definitie Israli), het meeste recht eraan ontlenen?
Een aanzienlijk deel van de oudste kerken is gebouwd op resten van een oude tempel, geeft dit dan speciale rechten aan Paganisten? Wie heeft recht van spreken over de Hagia Sophia?
Feit blijft dat die plaatsen belangrijk zijn voor alle belanghebbenden, en daaropvolgend is het dus ook belangrijk dat deze plaatsen geen onderdeel blijven van politieke spelletjes. Anders blijft dit conflict eeuwig doorgaan, in het westen zijn we zelf ook de kruistochten begonnen omdat pelgrims niet meer veilig naar Jeruzalem konden gaan. En ik vertrouw zowel Isral en Palestina niet als het gaat om de Tempelberg.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
ARCCI (Association of Rape Crisis Centers in Israel) heeft de eerste volledige rapportage over het seksuele geweld van 7 oktober ingediend bij de VN.
Volledige rapport is hier te downloaden.
Staat op zich niet veel nieuws in, maar het interessante gaat dus zijn wat de reactie van de VN zal zijn na hun aanvankelijke stilte maandenlang/![]()
Ik gok: oorverdovende stilte.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:18 schreef Qarrad het volgende:
ARCCI (Association of Rape Crisis Centers in Israel) heeft de eerste volledige rapportage over het seksuele geweld van 7 oktober ingediend bij de VN.
Volledige rapport is hier te downloaden.
Staat op zich niet veel nieuws in, maar het interessante gaat dus zijn wat de reactie van de VN zal zijn na hun aanvankelijke stilte maandenlang/![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Arme Palestijnen, zomaar de consequenties van hun eigen daden moeten ondergaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/MacaesBruno/status/1760640914282672636[/x]
Het lijkt erop dat de "amnesia"-fase weer is aangebroken na de eerdere "ecstasy". Niet alleen bij de Palestijnen zelf, maar vooral bij de Isral-haters die alleen nog kunnen klagen over hoe slecht het IDF de arme Palestijnen behandelt.
Uiteraard zonder stil te staan bij waarom dit gebeurt en vooral de moordzuchtige taal die Hamas en de meeste Palestijnen uitsloegen op 7 oktober en vlak erna.
Geen woord hierover van Slayage... alleen dikke, bittere krokodillentranen over dat slechte, slechte Isral...
Rebecca wordt enorm gemist.. Bijzonder dat je haar verhaal en dat van haar ouders hier (via Volkskrant) plaatst.quote:Op woensdag 21 februari 2024 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van vandaag. De rest op de site
Veel respect (waardering) voor de Isralirs die zijn gaan vechten en helemaal als je er niet opgegroeid bent.![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/MacaesBruno/status/1760640914282672636[/x]
Beetje losse tweets posten is niet moeilijk"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Heldin!quote:Op woensdag 21 februari 2024 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van vandaag. De rest op de site
Mooi ook hoe ze aan een stuk door blijven ratelen, behalve als ie het woordje naviteit gebruikt en ze niet snappen wat het betekent.quote:Op donderdag 22 februari 2024 07:06 schreef aTypisch het volgende:
[x]https://twitter.com/TheTNHoller/status/1760094441199559041[/x]
samenvatting van hoe sommige users hier posten![]()
Meer dan duizend onschuldige Israli's als beesten afslachten is geen verzet. Raketten en bommen importeren terwijl de Palestijnen honger lijden ook niet. Diezelfde raketten lanceren vanaf huizen van burgers ook niet. Jezelf vervolgens verstoppen tussen burgers ook niet. Zeker niet als de leiders in miljoenenvilla's in het buitenland wonen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.
Vandaar dat Isral, voor eens en altijd, korte metten wil maken met Hamas. Beter voor de Palestijnen, beter voor de Israli's.
En dan kan men net doen alsof de Palestijnen (en niet Hamas) uit "verzet" willekeurige mensen afslachten, maar dan leef je in een fantasie.![]()
En waarom plegen de Aboriginals en Polynesirs nooit aanslagen, als je het over etnische zuiveringen en landjepik wil hebben.![]()
Mensenheugenis gaat wel iets verder, hoorquote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zitEr was geen vervanging totdat er vanuit Arabische hoek geageerd werd tegen de aanwezigheid van de ook "sinds mensenheugenis" aanwezige Joden en de nieuwe aanwasquote:vervangen door Europees importBegonnen door de Arabieren, die het spel (vreselijk slechte woordkeus in deze uitdrukking) verlorenquote:door middel van terreur en ethnic cleansing.Met aanvankelijke tegenwerking van met name de Britten totdat het momentum niet meer te keren vielquote:Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit EuropaEen volk dat zoals tienduizenden keren in de geschiedenis gebeurd is, aan de verliezende kant stond en hun territorium heeft moeten verlatenquote:en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt.Gaat. Nooit. Gebeuren.quote:Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Oh, er zijn wel degelijk incidenten vanuit die hoek geweest, maar het verschil is a) het gebrek aan kwantiteit, b) de grote culturele diversiteit onderling en vooral c) het ontbreken van een grote, invloedrijke massa met een gemeenschappelijke culturele factor zoals islam of etniciteit of een diaspora.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:12 schreef havanagila het volgende:
En waarom plegen de Aboriginals en Polynesirs nooit aanslagen, als je het over etnische zuiveringen en landjepik wil hebben.![]()
China tells ICJ: Palestinians have the right to use 'armed force' against Israelquote:Beijing tells historic hearing that armed struggle against occupation is a 'legitimate' and 'well founded' rightquote:China has backed the right of the Palestinian people to use armed force to combat Israel's occupation of their land, calling it an "an inalienable right well founded in international law".quote:Beijing’s envoy said there were “various people (who) freed themselves from colonial rule” and they could use “all available means, including armed struggle”. He described the Palestinian use of armed resistance as legitimate and not an act of terrorism.quote:“The struggle waged by peoples for their liberation, right to self-determination, including armed struggle against colonialism, occupation, aggression, domination against foreign forces should not be considered terror acts,” Zhang Jun told the court.Opmerkelijk, aangezien China in eigen land de Oeigoeren (moslims) vervolgd en landen heeft geannexeerd. Ik had verwacht dat ze hierin een neutraal standpunt zouden innemen vanwege dit. Ik ben het wel eens met de uitspraken, maar wel krom dat dit van China komt gezien Tibet en Xinjiang.quote:In his speech, Jun criticised Israeli policies, characterising them as “oppression that has severely undermined and impeded the exercises and full realisation of the Palestinian people’s right to self-determination".![]()
Idd.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dictaturenquote:Op donderdag 22 februari 2024 17:59 schreef Boekfreak het volgende:
China tells ICJ: Palestinians have the right to use 'armed force' against Israel
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Opmerkelijk, aangezien China in eigen land de Oeigoeren (moslims) vervolgd en landen heeft geannexeerd. Ik had verwacht dat ze hierin een neutraal standpunt zouden innemen vanwege dit. Ik ben het wel eens met de uitspraken, maar wel krom dat dit van China komt gezien Tibet en Xinjiang.Zelf systematisch moslims in heropvoeding en werkkampen opsluiten en dan met dit soort gelul aanzetten.
![]()
-Rabia Al-Basri![]()
https://twitter.com/ytirawi/status/1760758994350588388
Deze groep is duidelijk in wat ze willen. Nu nog de vraag of de regering van Israel dit tegen gaat houden, of dat ze het echt toelaten om van Gaza een nieuwe WestBank te maken...![]()
#iSRaeLiSElfdeFenCeIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Gelijk terug trappen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:28 schreef theunderdog het volgende:
Deze groep is duidelijk in wat ze willen. Nu nog de vraag of de regering van Israel dit tegen gaat houden, of dat ze het echt toelaten om van Gaza een nieuwe WestBank te maken...![]()
Klagen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:06 schreef egayalS het volgende:
#iSRaeLiSElfdeFenCe
[x]https://twitter.com/ytirawi/status/1760768106824122371[/x]
Ik denk niet dat dat nu goed uitkomt, zeg maar.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:28 schreef theunderdog het volgende:
Deze groep is duidelijk in wat ze willen. Nu nog de vraag of de regering van Israel dit tegen gaat houden, of dat ze het echt toelaten om van Gaza een nieuwe WestBank te maken...
Israelis be like,
Artsen zonder grenzen is KHAMASIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Of net wel. 52% van de landgenoten is voor.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat nu goed uitkomt, zeg maar.
Er is veel ruimte gemaakt en het leger is al aanwezig dus die kunnen deze mensen te bescherming. Paar checkpoints erbij, wat vlaggetjes ophangen en lets go. Lekker leven en spotgoedkoop en je kan er fijn klagen over de onredelijke boze buren![]()
Illegaal of niet, ongewenst of niet, het maakt de kans op een levensvatbare Palestijnse staat alleen maar kleiner. Dus het lijkt me stug dat Isral iets tegen kolonisten in Gaza gaat ondernemen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik doelde meer op het feit dat de operatie in Gaza nog lang niet voltooid is.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of net wel. 52% van de landgenoten is voor.
Er is veel ruimte gemaakt en het leger is al aanwezig dus die kunnen deze mensen te bescherming. Paar checkpoints erbij, wat vlaggetjes ophangen en lets go. Lekker leven en spotgoedkoop en je kan er fijn klagen over de onredelijke boze buren![]()
Verder kan ik me deze mensen wel voorstellen. Er is echt iets wezenlijks veranderd in de Isralirs. Ze minachten de Palestijnen nu veel meer. Maar wat wil je, na 7 oktober.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik ben het niet eens met het officile statement van DwB/AzG - ik herken de gevaarlijke situaties voor jaren al maar ben het niet eens met hun weerspiegeling van de omstandigheden en ontstane situaties in Gaza.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:27 schreef egayalS het volgende:
Israelis be like,
Artsen zonder grenzen is KHAMAS
[x]https://twitter.com/IfNotNowOrg/status/1760754313834426425[/x]
[x]https://twitter.com/IfNotNowOrg/status/1760767957259473157[/x]
Veel hiervan is voor meerdere uitleg vatbaar (namelijk geen goede communicatie doelen gehad naar de Tzahal en dat is essentieel en werd ondermijnd door Hrakat al Muqawamah al Islamiyah) en daarnaast zijn de omstandigheden vreselijk, maar is het nog meer vervelend geweest dat er geen goede verbinding en contact mogelijk is geweest met UN (Verenigde Naties) punten die voor deze "bemiddeling" bedoeld zijn! Dat hoort UNWRA op te pakken dus, normaalgesproken.
Ik wil liever niet in de communicatie-adviseur rol gaan zitten want daar heb ik echt een schijthekel aan - maar is het niet wat vanzelfsprekend dat als een van de essentile partijen het in de essentile communicatie laat afweten, je de gestelde symptomen krijgt zoals aangegeven door deze "woordvoerder" van Artsen zonder Grenzen?![]()
Het is allemaal ook zo doorzichtig, dat aanvullende op de hele informatie-oorlog genfiltreerde sociale media. Heerlijk sociaal...
[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 22-02-2024 23:15:05 ]![]()
Een groot aantal kankerpatienten werd/wordt in Isral behandeld. Een deel zit nu ook vast in ziekenhuizen/hotels omdat hun visa is verlopen en ze geen kant opkunnen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:06 schreef egayalS het volgende:
#iSRaeLiSElfdeFenCe
[x]https://twitter.com/ytirawi/status/1760768106824122371[/x]
https://www.volkskrant.nl(...)%20wordt%20behandeld.![]()
Anders zoek/lees/kijk je toch de hele verklaring voor je een oordeel velt:quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:56 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met het officile statement van DwB/AzG - ik herken de gevaarlijke situaties voor jaren al maar ben het niet eens met hun weerspiegeling van de omstandigheden en ontstane situaties in Gaza.
Veel hiervan is voor meerdere uitleg vatbaar (namelijk geen goede communicatie doelen gehad naar de Tzahal en dat is essentieel en werd ondermijnd door Hrakat al Muqawamah al Islamiyah) en daarnaast zijn de omstandigheden vreselijk, maar is het nog meer vervelend geweest dat er geen goede verbinding en contact mogelijk is geweest met UN (Verenigde Naties) punten die voor deze "bemiddeling" bedoeld zijn! Dat hoort UNWRA op te pakken dus, normaalgesproken.
Ik wil liever niet in de communicatie-adviseur rol gaan zitten want daar heb ik echt een schijthekel aan - maar is het niet wat vanzelfsprekend dat als een van de essentile partijen het in de essentile communicatie laat afweten, je de gestelde symptomen krijgt zoals aangegeven door deze "woordvoerder" van Artsen zonder Grenzen?![]()
Het is allemaal ook zo doorzichtig, dat aanvullende op de hele informatie-oorlog genfiltreerde sociale media. Heerlijk sociaal...
Of de persverklaring van MSF zelf:quote:
Madam President, excellencies, colleagues,
As I speak, more than 1.5 million people are trapped in Rafah. People violently forced to this strip of land in southern Gaza are bearing the brunt of Israel’s military campaign.
We live in fear of a ground invasion.
Our fears are rooted in experience. Just 48 hours ago, as a family sat around their kitchen table in a house sheltering MSF staff and their families in Khan Younis, a 120mm tank shell exploded through the walls, igniting a fire, and killing two people and severely burning six others. Five of the six injured are women and children.
We took every precaution to protect the 64 humanitarian staff and family members from such an attack by notifying warring parties of the location and clearly marking the building with an MSF flag.
Despite our precautions, our building was struck not only by a tank shell but by intense gunfire. Some were trapped in the burning building while active shooting delayed ambulances from reaching them. This morning I am looking at photos that show the catastrophic extent of the damage and I am watching videos of rescue teams removing the charred bodies from the rubble.
This is all too familiar—Israeli forces have attacked our convoys, detained our staff, and bulldozed our vehicles, hospitals have been bombed and raided. Now, for a second time, one of our staff shelters has been hit. This pattern of attacks is either intentional or indicative of reckless incompetence.
Our colleagues in Gaza are fearful that, as I speak to you today, they will be punished tomorrow.
Madam President, every day we witness unimaginable horror.
We, like so many, were horrified by Hamas’ massacre in Israel on October 7th, and we are horrified by Israel’s response. We feel the anguish of families whose loved ones were taken hostage on October 7th. We feel the anguish of the families of those arbitrarily detained from Gaza and the West Bank.
As humanitarians, we are appalled by violence against civilians. This death, destruction, and forced displacement are the result of military and political choices that blatantly disregard civilian lives. These choices could have been—and still can be—made very differently.
For 138 days, we have witnessed the unimaginable suffering of the people of Gaza.
For 138 days, we have done everything we can to enact a meaningful humanitarian response.
For 138 days, we have watched the systematic obliteration of a health system we have supported for decades. We have watched our patients and colleagues be killed and maimed.
This situation is the culmination of a war Israel is waging on the entire population of the Gaza Strip—
a war of collective punishment,
a war without rules,
a war at all costs.
The laws and the principles we collectively depend on to enable humanitarian assistance are now eroded to the point of becoming meaningless.
Madam President, the humanitarian response in Gaza today is an illusion—a convenient illusion that perpetuates a narrative that this war is being waged in line with international laws.
Calls for more humanitarian assistance have echoed across this Chamber. Yet in Gaza we have less and less each day—less space, less medicine, less food, less water, less safety.
We no longer speak of a humanitarian scale-up; we speak of how to survive even without the bare minimum.
Today in Gaza, efforts to provide assistance are haphazard, opportunistic, and entirely inadequate.
How can we deliver life-saving aid in an environment where the distinction between civilians and combatants is disregarded?
How can we sustain any type of response when medical workers are being targeted, attacked, and vilified for assisting the wounded?
Madam President, attacks on health care are attacks on humanity
There is no health system to speak of left in Gaza. Israel’s military has dismantled hospital after hospital. What remains is so little in the face of such carnage. It is preposterous.
The excuse given is that medical facilities have been used for military purposes Yet we have seen zero independently verified evidence of this.
In exceptional circumstances where a hospital loses its protected status, any attack must follow the principles of proportionality and precaution.
Instead of adherence to international law, we see the systematic disabling of hospitals. This has left the entire medical system inoperable.
Since October 7th, we have been forced to evacuate nine different health facilities.
One week ago, Nasser Hospital was raided. Medical staff were forced to leave despite repeated assurances that they could stay and continue caring for patients.
These indiscriminate attacks, as well as the types of weapons and munitions used in densely populated areas, have killed tens of thousands and maimed thousands more.
Our patients have catastrophic injuries, amputations, crushed limbs, and severe burns. They need sophisticated care. They need long and intensive rehabilitation.
Medics cannot treat these injuries on a battlefield or in the ashes of destroyed hospitals. There are not enough hospital beds, not enough medications, and not enough supplies. Surgeons have had no choice but to carry out amputations without anesthesia, on children.
Our surgeons are running out of basic gauze to stop their patients from bleeding out. They use it once, squeeze out the blood, wash it, sterilize it, and reuse it for the next patient.
The humanitarian crisis in Gaza has left pregnant women without medical care for months. Women in labor cannot reach functional delivery rooms. They are giving birth in plastic tents and public buildings.
Medical teams have added a new acronym to their vocabulary: WCNSF—wounded child, no surviving family.
Children who survive this war will not only bear the visible wounds of traumatic injuries but the invisible ones too—those of repeated displacement, constant fear, and witnessing family members literally dismembered before their eyes. These psychological injuries have led children as young as five to tell us they would prefer to die.
The dangers for medical staff are enormous. On a daily basis, we are making the choice to continue working, despite the increasing risks.
We are scared. Our teams are beyond exhausted.
Madame President, this must stop.
We, along with the world, are closely watching how this Council and its members have approached the conflict in Gaza.
Meeting after meeting, resolution after resolution, this body has failed to effectively address this conflict. We have watched members of this Council deliberate and delay while civilians die.
We are appalled by the willingness of the United States to use its powers as a permanent Council member to obstruct efforts to adopt the most evident of resolutions: one demanding an immediate and sustained ceasefire.
Three times this Council has had an opportunity to vote for the ceasefire that is so desperately needed and three times the United States has used its veto power, most recently this Tuesday.
A new draft resolution by the United States ostensibly calls for a ceasefire. However, this is misleading at best.
This Council should reject any resolution that further hampers humanitarian efforts on the ground and leads this Council to tacitly endorse the continued violence and mass atrocities in Gaza.
The people of Gaza need a ceasefire not when “practicable,” but now. They need a sustained ceasefire, not a “temporary period of calm." Anything short of this is gross negligence.
The protection of civilians in Gaza cannot be contingent on Resolutions from this Council which instrumentalize humanitarianism to blur political objectives.
The protection of civilians, of civilian infrastructure, of health workers and health facilities, falls first and foremost on the parties to the conflict. But it is also a collective responsibility—a responsibility which rests with this Council, and its individual me.
The consequences of casting international humanitarian law to the wind will reverberate well beyond Gaza. It will be an enduring burden on our collective conscience. This is not just political inaction—it has become political complicity.
Two days ago, MSF staff and families were attacked and died in a place they were told would be protected.
Today our staff are back at work, risking their lives once again for their patients.
What are you willing to risk?
We demand the protections promised under International Humanitarian Law.
We demand a ceasefire from both parties.
We demand the space to turn the illusion of aid into meaningful assistance.
What will you do to make this possible?
Thank you, Madam President.Maar ja, het is vast de schuld van UNRWA!quote:Mdecins Sans Frontires (MSF) condemns in the strongest possible terms the killing of two MSF staff family members during an Israeli offensive on Al-Mawasi, Khan Younis, Gaza, Palestine. Six other people were injured in the attack.
Late on the evening of 20 February, Israeli forces conducted a military operation in Al-Mawasi, located on Gaza's coastline, during which an Israeli tank fired on a house sheltering MSF colleagues and their families. The attack killed the daughter-in-law and wife of one of our colleagues, and injured six people, five of whom were women or children. Bullets were also fired at the clearly marked MSF building, hitting the front gate, the building's exterior, and the interior of the ground floor.
Ambulance teams were delayed for more than two hours by the shelling in the area, but were later able to reach the site and bring the wounded, some sustaining burn injuries, to the International Medical Corps Field hospital in Rafah.
"We are outraged and deeply saddened by these killings," says Meinie Nicolai, MSF General Director, who is currently coordinating MSF medical activities in Gaza. "On the same day the United States chose to veto an immediate ceasefire, two daughters saw their mother and sister-in-law killed by an Israeli tank shell."
"These killings underscore the grim reality that nowhere in Gaza is safe, that promises of safe areas are empty and deconfliction mechanisms unreliable," says Nicolai. "The amount of force being used in densely populated urban environments is staggering, and targeting a building knowing it is full of humanitarian workers and their families is unconscionable."
At the time of the attack, 64 people were sheltering in the house. All parties to the war, including Israeli forces, are regularly informed of the whereabouts, and have acknowledged the presence, of MSF teams in specific locations. Israeli forces have been clearly informed of the precise location of this MSF shelter in Al-Mawasi. In addition to this, a two-by-three metre MSF flag was draped on the outside of the building. No evacuation orders were issued by the Israeli forces before the strike. MSF has since contacted Israeli authorities and is seeking further explanation.
Some of our colleagues and their family members who were living in the MSF shelter before the attack in Al-Mawasi had already survived the 8 January strike on another MSF shelter in Rafah, which killed the five-year-old daughter of an MSF staff member. This demonstrates, once again, that Israeli forces are not ensuring the safety of civilians in their military operations and shows a complete disregard for human life and lack of respect for the medical mission. This makes it almost impossible to sustain medical humanitarian activities in Gaza.
MSF teams are supporting our colleagues and their family members who survived yesterday's attack, as well as the loved ones of those who were killed. Five MSF staff have been killed since the beginning of the war, in addition to numerous family members.
We reiterate our call for an immediate and sustained ceasefire in Gaza. The violence against civilians must end now.
Kleine kinderen die dood willen volgens MSF:
[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 23-02-2024 04:31:41 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Over informatie-oorlog gesproken: Israel heeft nog steeds geen bewijs geleverd voor beschuldigingen richting UNRWA en dat terwijl Blinken toch duidelijk verkondigde dat de beschuldigingen 'highly credible' waren![]()
Inmiddels zijn er nu ook beschuldigingen van seksueel misbruik/verkrachting van Palestijnse vrouwen.
[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 23-02-2024 06:14:26 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ook zo triest:
Komt nog eens bij het faalbeleid van Israel's militaire leiders: het negeren van informatie over een mogelijke aanval en het terugtrekken van troepen richting West Bank.
[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 23-02-2024 04:06:09 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Dit soort mensen:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
Maar wel (als enige) een veto uitspreken in de VN over een cease fire-resolutie! En dat terwijl een ruime meerderheid in de VS voor een cease fire is:
Mss eens ophouden met 'not mincing words' en eindelijk eens actie ondernemen?
Canada geeft tenminste het goede voorbeeld![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 23-02-2024 05:39:27 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
oquote:Op vrijdag 23 februari 2024 04:18 schreef Kijkertje het volgende:
Dit soort mensen:
[x]https://twitter.com/HeerJeet/status/1760658282060918902[/x]
[x]https://twitter.com/prem_thakker/status/1760740823032058116[/x]
ik las in dit topic dat het echt gewoon zelfverdediging was van israel![]()
![]()
en dat biden begint over not mincing words (althans, zijn sosjal media team) is logisch
die moet sterk overkomen, maar kan israel niet laten vallen![]()
Er zit wel iets tussen 'not mincing words' en 'niet laten vallen'.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 06:20 schreef aTypisch het volgende:
en dat biden begint over not mincing words (althans, zijn sosjal media team) is logisch
die moet sterk overkomen, maar kan israel niet laten vallen
Pelosi komt ook wat onnozel over als ernaar gevraagd wordt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
jaquote:Op vrijdag 23 februari 2024 06:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er zit wel iets tussen 'not mincing words' en 'niet laten vallen'.
Pelosi komt ook wat onnozel over als ernaar gevraagd wordt.
[x]https://twitter.com/mehdirhasan/status/1760818156862370070[/x]
hoe komt dat denk je?
is hun belangrijkste pion in het midden-oosten in het imperialisme spelletje
en nog meer van zulks, maar wil niet weer een ban![]()
![]()
Dom spelletje als je het verkiezingsspelletje wil winnen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 06:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja
hoe komt dat denk je?
en nog meer van zulks, maar wil niet weer een ban
Ik begrijp het ook niet want als de VS Israel sancties oplegt/wapenleveringen tegenhoudt betekent dat nog niet dat ze pion-af zijn.
[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 23-02-2024 06:57:39 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Een tragische fout. De vrijwilligers en de soldaat waren niet goed genoeg getraind om met zo een situatie om te gaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 03:55 schreef Kijkertje het volgende:
Ook zo triest:
[x]https://twitter.com/haaretzcom/status/1760726151910015187[/x]
[x]https://twitter.com/haaretzcom/status/1760726547101831670[/x]
Komt nog eens bij het faalbeleid van Israel's militaire leiders: het negeren van informatie over een mogelijke aanval en het terugtrekken van troepen richting West Bank.
Je ziet nu ook dat ben gvir maar wapens blijft uitdelen en in veel gevallen hebben de ontvangers geen goede training achter de rug en worden ze ook niet (genoeg) getraind.
Ik vind dat je de bevolking beter moet bewapenen, maar dat moet imo meer zorgvuldig gebeuren.![]()
Oh ja ook vreselijk voor die vrijwilligers, die treffen geen blaam. Het is de consequentie van het falend beleid van de militaire leiding waar nog geen enkel onderzoek naar wordt gedaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 06:52 schreef oblo het volgende:
[..]
Een tragische fout. De vrijwilligers en de soldaat waren niet goed genoeg getraind om met zo een situatie om te gaan.
Je ziet nu ook dat ben gvir maar wapens blijft uitdelen en in veel gevallen hebben de ontvangers geen goede training achter de rug en worden ze ook niet (genoeg) getraind.
Ik vind dat je de bevolking beter moet bewapenen, maar dat moet imo meer zorgvuldig gebeuren.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Besef je berhaupt wel waarom je hiervoor een ban kunt krijgen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 06:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja
hoe komt dat denk je?
en nog meer van zulks, maar wil niet weer een ban
Je leest wat je wil lezen, waar zou dat aan liggen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 07:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ja ook vreselijk voor die vrijwilligers, die treffen geen blaam. Het is de consequentie van het falend beleid van de militaire leiding waar nog geen enkel onderzoek naar wordt gedaan.
Waar zeg ik dat ze geen blaam treffen?
Het is inderdaad een consequentie van falend beleid dat vrijwilligers niet genoeg getraind worden.
Er is al een team opgesteld om het leger en om de overheid te onderzoeken. Dat team is al begonnen met onderzoek bij het leger.
Je roept maar wat.![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 07:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Besef je berhaupt wel waarom je hiervoor een ban kunt krijgen?![]()
![]()
De nacht en vroege ochtend lenen zich duidelijk heel goed voor zand strooien
[ Bericht 1% gewijzigd door Molo op 23-02-2024 07:33:11 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Netanyahu heeft een plan gepresenteerd voor Palestijns bestuur van de Gazastrook na afloop van de oorlog. Maar dat zal wel weer worden afgewezen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Huh maar ik dacht dat er genocide werd gepleegd waarom zou hij dan een plan hebben voor de Palestijnen dit is echt super raar hoor.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
Netanyahu heeft een plan gepresenteerd voor Palestijns bestuur van de Gazastrook na afloop van de oorlog. Maar dat zal wel weer worden afgewezen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2024 08:20:28 ]![]()
Die atoomwapens zijn wel een gaaf idee.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 06:40 schreef aTypisch het volgende:
[x]https://twitter.com/LaurenWitzkeDE/status/1760672774304231583[/x]
de tekst van de tweet vind ik niet zo interessant, maar het filmpje is goed![]()
Je moet als Palestijn ook wel echt een doodswens hebben om eraan mee te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
Netanyahu heeft een plan gepresenteerd voor Palestijns bestuur van de Gazastrook na afloop van de oorlog. Maar dat zal wel weer worden afgewezen.![]()
Vast. Maar dat gaat niet gebeuren.quote:
https://twitter.com/EpshtainItay/status/1760913044362723550![]()
Dat is maar een overheidsdocumentjequote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar dat gaat niet gebeuren.
https://twitter.com/EpshtainItay/status/1760913044362723550![]()
Zo ongeveer alles wat hier gepost wordt is niet 'bindend' en/of zeker.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is maar een overheidsdocumentje
We moeten het nu eenmaal doen met de informatie die wij hebben. Wat wij in elk geval weten is dat het er sterk op lijkt dat een deel wat er in dat document staat, al in praktijk wordt uitgevoerd.![]()
M-m-maar etnische zuivering toch? En genocide?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
Netanyahu heeft een plan gepresenteerd voor Palestijns bestuur van de Gazastrook na afloop van de oorlog. Maar dat zal wel weer worden afgewezen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik weet precies waar hij het over heeft hoor. Ik heb de hele verklaring gehoord en meegemaakt, geen zorgen - ik denk dat ik heel goed weet wat hij bedoelde te zeggen en hoe het genterpreteerd wordt en kan worden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 03:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Anders zoek/lees/kijk je toch de hele verklaring voor je een oordeel velt:
[..]
Of de persverklaring van MSF zelf:
[..]
Maar ja, het is vast de schuld van UNRWA!
Kleine kinderen die dood willen volgens MSF:
[x]https://twitter.com/ScooterSamara/status/1760820712435339496[/x]
Veel van de ontstane situaties is (mede) oorzaak van en door UNWRA, inderdaad.![]()
Dat denk ik ook, maar daarmee ondergraaft Isral zichzelf volledig. Je bent geen land van de toekomst als je die debiele kolonisten steeds meer invloed en macht laat hebben, hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
Illegaal of niet, ongewenst of niet, het maakt de kans op een levensvatbare Palestijnse staat alleen maar kleiner. Dus het lijkt me stug dat Isral iets tegen kolonisten in Gaza gaat ondernemen.![]()
Waarom de droevige PI? En deze punten zijn trouwens slechts basis voor discussie, het is geen officile wetgeving.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is maar een overheidsdocumentje'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Schieten op burgers is toch genocide?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Srsly wtf
-Rabia Al-Basri![]()
Triest. Er gaat echt nooit vrede zijn in dat gebied ben ik bang.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:43 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Schieten op burgers is toch genocide?![]()
Nee, de haat wordt letterlijk met de paplepel ingegoten.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:22 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Triest. Er gaat echt nooit vrede zijn in dat gebied ben ik bang.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)st-plan-netanyahu-afquote:Israel wil uit wraak voor aanslag ruim 3300 extra huizen bouwen op Westoever
De regering van Isral wil uit wraak voor een Palestijnse aanslag eerder deze week 3344 huizen extra bouwen voor kolonisten op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever. De commissie die daarover gaat, zal daar binnenkort mee instemmen, zegt minister Smotrich van Financin.
Smotrich sprak na afloop van een overleg met onder andere premier Netanyahu. "Laat iedereen die een terroristische aanslag op ons voorbereidt weten dat elk opheffen van de hand tegen Isralische burgers met een dodelijk klap en vernietiging beantwoord zal worden en onze eeuwige grip op heel Isral zal versterken", zei hij.
Gisterochtend openden drie Palestijnen het vuur op een file bij een Isralische controlepost op de Westelijke Jordaanoever. En Isralir kwam om het leven, vijf anderen raakten gewond. Twee van de drie schutters zijn doodgeschoten, de derde is opgepakt.
Volgens het internationaal recht zijn de Isralische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever illegaal. Er wonen naast zo'n drie miljoen Palestijnen meer dan 600.000 Isralirs.
Dit is letterlijk radicaal rechts stemvee kopen over de rug van je soldaten en normale burgers.![]()
Omdat een uitspraak van een willekeurig onbekend Arabisch persoon wel tot ophef leidt en dit voor dezelfde personen natuurlijk betekenisloos is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom de droevige PI? En deze punten zijn trouwens slechts basis voor discussie, het is geen officile wetgeving.![]()
Ik begrijp nog altijd niet goed waar je het nu over hebt. Wat zou er mis zijn met deze agendapunten?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat een uitspraak van een willekeurig onbekend Arabisch persoon wel tot ophef leidt en dit voor dezelfde personen natuurlijk betekenisloos is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het Isral van de toekomst zoals het er nu naar uit ziet is niet die vrije liberale democratie zoals velen nog denken dat Isral is maar is er eentje waar conservatief-rechts en het gedachtegoed van die kolonisten de baas is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar daarmee ondergraaft Isral zichzelf volledig. Je bent geen land van de toekomst als je die debiele kolonisten steeds meer invloed en macht laat hebben, hoor.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Isral is een vrije liberale democratie. Zal religieus rechts groter worden? Zeker, maar dat wil niet meteen zeggen dat men daar alle macht in handen gaat krijgen. Je ziet ook nu dat zulke partijen juist op verlies staan in de peilingen. Als er nu verkiezingen zouden zijn, komt er waarschijnlijk een centrumcoalitie met Gantz en Lapid.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het Isral van de toekomst zoals het er nu naar uit ziet is niet die vrije liberale democratie zoals velen nog denken dat Isral is maar is er eentje waar conservatief-rechts en het gedachtegoed van die kolonisten de baas is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oh ja, net zoals de PLO na de Oslo akkoorden volledig zelfbestuur zou krijgen over de gebieden in de West Bank. Tuurlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
Netanyahu heeft een plan gepresenteerd voor Palestijns bestuur van de Gazastrook na afloop van de oorlog. Maar dat zal wel weer worden afgewezen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Gek he dat UNWRA haar werk niet kan doen ....quote:22 February 2024
His Excellency Mr. Dennis Francis, President of the General Assembly, New York
Dear Mr. President,
On 7 December 2023, I sent you a letter stating that the situation in Gaza was limiting UNRWA’s ability to implement its mandate, with grave humanitarian and political implications. It is with profound regret that I must now inform you that the Agency has reached breaking point, with Israel’s repeated calls to dismantle UNRWA and the freezing of funding by donors at a time of unprecedented humanitarian needs in Gaza. The Agency’s ability to fulfil the mandate given through General Assembly resolution 302 is now seriously threatened.
In just over four months in Gaza there have been more children, more journalists, more medical personnel, and more UN staff killed than anywhere in the world during a conflict. Over 150 UNRWA premises have been hit by bombardment or shelling, killing over 390 people, and injuring over 1300. Many reports of UN premises being used by Hamas combatants or by the Israeli army are circulating on social media. The last remaining hospitals are collapsing, and doctors amputate children’s limbs without anesthetic, which puts pain at a new level for children, their parents, and medical personnel. According to UN experts, famine is imminent.
It is in this context that on 26 January 2024, the International Court of Justice (ICJ) issued a legally binding provisional ruling that regarding Palestinians in Gaza, Israel must “take all measures within its power to prevent the Commission of all acts within the scope of Article II”1 of the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, as well as “immediate and effective measures to enable the provision of urgently needed basic services and humanitarian assistance to address the adverse conditions of life faced by Palestinians in the Gaza Strip”2.
In the week preceding the ruling of the ICJ, the Israeli authorities informed me that 12 of UNRWA’s 30,000 agency-wide staff were allegedly involved in the horrific attack on 7 October. As Commissioner General, I immediately dismissed the concerned staff, thus terminating their contractual connection to UNRWA. The UN Office of Internal Oversight Services (OIOS) was seized of the matter and the Secretary-General launched an independent review of how UNRWA upholds neutrality principles – the conclusions and recommendations are expected by the end of April 2024. I continue to call on the Government of Israel to cooperate with the OIOS investigation to independently establish the truth. To date, no evidence has been shared by Israel with UNRWA.
His Excellency
Mr. Dennis Francis
President of the General Assembly NewYork
In reaction to the allegations against UNRWA staff, 16 donor countries announced the pausing or temporary suspension of their contributions to UNRWA, totaling US $ 450 million, pending reassurances on the Agency’s response and strengthening of its oversight mechanisms. I have cautioned donors and host countries that without new funding, UNRWA operations across the region will be severely compromised from March.
As a humanitarian and human development agency, UNRWA does not have counterintelligence, police, or criminal justice capacities. Like all UN entities worldwide, UNRWA must rely on host governments, or in this case on Israel as the occupying power, for these capacities. With a view to supporting its neutrality, UNRWA systematically shares its staff list with the host governments in its five fields of operation, and in the case of Gaza and the West Bank, including East Jerusalem, also with the Israeli authorities. When we have detected cavities that could be tunnels under our premises, we have consistently informed the Israeli authorities, protested to the de facto authorities, and listed the concerns in my reports to the General Assembly.
Mr. President,
Since the ICJ ruling, there has been a concerted effort by some Israeli officials to deceptively conflate UNRWA with Hamas, to disrupt UNRWA’s operations, and to call for the dismantling of the Agency:
- The Israeli Land Authority has demanded that UNRWA vacate its Kalandia Vocational Training Center in East Jerusalem (assigned to UNRWA by Jordan in 1952) and pay a “usage fee” of over US $ 4.5 million.
- A Deputy Mayor of Jerusalem has taken steps to evict UNRWA from its HQ of 75 years in East Jerusalem.
- Visas for most international staff, including those in Gaza, have been limited to one or two months.
- The Minister for Finance has stated that he will revoke UNRWA’s tax exemption privileges.
- Customs authorities have suspended shipment of UNRWA goods.
- An Israeli bank has blocked an UNRWA account.
- Hundreds of UNRWA local staff have been refused access to Jerusalem since October to reach UNRWA’s HQ, schools, and health centers.
- A Bill has been tabled at the Knesset to exclude UNRWA from UN privileges and immunities.
- A second Bill, first tabled in 2021, seeks “to implement Basic Law: Jerusalem Capital of Israel, by preventing any activity by UNRWA in Israeli territory”.
- On 31 January 2024, the Prime Minister said UNRWA was “in the service of Hamas”.
Many Israeli officials have called for donors to cease funding UNRWA, which undermines education, health, and other services essential to Palestine Refugees’ human rights.
These actions and statements harm UNRWA’s operations, create staff security risks, and obstruct the Agency’s General Assembly mandate. UNRWA, like any UN entity, cannot operate without the support of host States.
Mr. President,
I fear we are on the edge of a monumental disaster with grave implications for regional peace, security, and human rights. In the short term, dismantling UNRWA will undermine UN efforts to
address Gaza’s humanitarian crisis and worsen the crisis in the West Bank, depriving over half a million children of education and deepening resentment and despair. In the longer-term, it will end UNRWA’s stabilizing role that is widely acknowledged, including by senior Israeli civilian and military officials and key donors, as vital to the rights and security of Palestinians and Israelis. It will also weaken prospects for a transition and a political solution to this long-standing conflict.
Calls today by the Government of Israel for UNRWA’s closure are not about the Agency’s neutrality. Instead, they are about changing the long-standing political parameters for peace in the occupied Palestinian territory set by the General Assembly and the Security Council. They seek to eliminate UNRWA’s role in protecting the rights of Palestine Refugees and acting as a witness to their continuing plight. UNRWA’s mandate embodies the promise of a political solution. Two weeks before the 7 October attacks, the Israeli Prime Minister presented to the General Assembly a map of a future Israel that encompassed all of Palestine; whereas UNRWA’s mandate to provide services to Palestine Refugees within this same area is an obstacle to that map becoming a reality.
For decades, in an untenable arrangement, UNRWA as a humanitarian agency has been left to fill the vacuum resulting from an absence of peace or even a peace process. I believe that the General Assembly now faces a fundamental decision. Will the parameters of peace for Palestinians and Israelis be wiped away by obstructing UNRWA’s mandate and defunding the Agency outside of any political agreement and consultation with Palestinians?
Or will this moment of great crisis be used as a catalyst for peace; in which case I urge the General Assembly to provide the political support necessary to sustain UNRWA and the premise of resolution 302 or to create the basis for UNRWA to transition immediately into a long-overdue political solution that can bring peace to Palestinians and Israelis.
Should the General Assembly opt to continue to sustain UNRWA in the best interests of Palestine Refugees, then I further appeal for a solution that closes the gap between UNRWA’s mandate and its funding structure, which relies upon voluntary contributions that make it vulnerable to wider political considerations, such as UNRWA faces now.
I finally appeal to the General Assembly to bring human rights and international law back to the center of multilateral action, beginning with the catastrophic situation in Gaza that has worsened by every measure in recent weeks.
Please accept, Mr. President, the assurances of my highest consideration.
Sincerely yours,
Philippe Lazzarini“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ken je de Isralische Wet op de Natiestaat? Waarin te lezen is dat alleen Joden recht hebben op nationale zelfbeschikking. Sinds de Knesset in 2018 instemde met die controversile wet, staat zwart op wit dat niet alle burgers van Isral gelijke rechten genieten.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is een vrije liberale democratie.
Of mis ik iets?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2024 18:18:23 ]![]()
Zoals het er nu uitziet, is dat een correcte analyse.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het Isral van de toekomst zoals het er nu naar uit ziet is niet die vrije liberale democratie zoals velen nog denken dat Isral is maar is er eentje waar conservatief-rechts en het gedachtegoed van die kolonisten de baas is.![]()
Toch bijzonder, hoor. Volgens sommige Israelische bronnen zijn er 15.000 Hamas terroristen gedood, volgens anders Israelische bronnen 10.000 en Hamas stelt dat het er 6.000 zijn. In totaliteit zijn er 30.000 doden gevallen (als de cijfers van Hamas kloppen).quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[..]
Gek he dat UNWRA haar werk niet kan doen ....
Ga je dan dus van het beste uit dan is dat 1 op 1, van het slechtste 1 op 5/6. Is het het laatste dan is dat niet al te best, maar Tsjetjeni was 1 op 8.
Gaza is op dit moment een ramp. Een catastrofe. Maar waarom men in hemelsnaam dan ook nog moet doen alsof er daadwerkelijk nog nooit zoveel burgerdoden zijn gevallen, is mij een raadsel. Israel moet het doen met een klein stukje land waar 2 miljoen mensen wonen, Hamas kilometers aan tunnels hebben gebouwd, zich tussen de onschuldige burgers verschuilen.
Dan is 10.000 Hamas (ik ga maar uit van een middenweg) doden op 30.000 een hele prestatie.![]()
En laten we ook vooral niet vergeten dat Isral dit uit pure haat doet. of voor de lol. Maar niet vanwege 7 oktober.
Hamas kan er niks aan doen en alle verantwoordelijkheid ligt bij Isral.![]()
![]()
ja leukquote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:34 schreef havanagila het volgende:
En laten we ook vooral niet vergeten dat Isral dit uit pure haat doet. of voor de lol. Maar niet vanwege 7 oktober.
Hamas kan er niks aan doen en alle verantwoordelijkheid ligt bij Isral.
wie zegt dit?
misschien eens beginnen met onderscheid maken tussen de machthebbenden in isral, hamas en normale burgers
maar dat is nogal lastig voor je lijkt het![]()
Als je de hele dag in je nest ligt heb je wat meer tijd om daar over na te denken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja leuk
wie zegt dit?
misschien eens beginnen met onderscheid maken tussen de machthebbenden in isral, hamas en normale burgers
maar dat is nogal lastig voor je lijkt het![]()
Er was toen helemaal geen regering die daar beslissing over mocht nemen. Het mandaat van de Britten was beperkt tot het uitzingen van tijd tot de Palestijnse staat op eigen benen kon staan.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:01 schreef Alov het volgende:
[..]
De oprichting van een Joodse staat in dat gebied was een beslissing van de toenmalige regering van dat gebied plus de toenmalige VN. Als je daar boos van wordt moet je je woede richten op die regering/VN. Als je vervolgens oorlogen gaat starten, moet je niet janken als je die verliest en daardoor nog meer grond kwijtraakt. En je moet al helemaal niet uit woede burgers gaan vermoorden.![]()
Ja de Palestijnen zitten daar langer dan de import van Europese kolonisten. Die hebben meestal geen enkele band met dat land behalve vanuit geloofsovertuiging.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensenheugenis gaat wel iets verder, hoor
[..]
Er was geen vervanging totdat er vanuit Arabische hoek geageerd werd tegen de aanwezigheid van de ook "sinds mensenheugenis" aanwezige Joden en de nieuwe aanwas
[..]
Begonnen door de Arabieren, die het spel (vreselijk slechte woordkeus in deze uitdrukking) verloren
[..]
Met aanvankelijke tegenwerking van met name de Britten totdat het momentum niet meer te keren viel
[..]
Een volk dat zoals tienduizenden keren in de geschiedenis gebeurd is, aan de verliezende kant stond en hun territorium heeft moeten verlaten
[..]
Gaat. Nooit. Gebeuren.
En in deze vorm is het opdoeken gewoon een rele optie vroeg of laat.![]()
Vluchtelingen? Uit Europa waren het vluchtelingen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten we even dat de meeste Joden daar vluchtelingen uit Arabische landen zijn?![]()
Daaruit volgt dat de Arabische landen een Palestijnse staat onmogelijk maakten door de inval in 1948. Egypte en Jordani waren toch buitenland, gezien vanaf het Palestijnse volk?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er was toen helemaal geen regering die daar beslissing over mocht nemen. Het mandaat van de Britten was beperkt tot het uitzingen van tijd tot de Palestijnse staat op eigen benen kon staan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
1- je weet dat een heel groot gedeelte daar seculier is h?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja de Palestijnen zitten daar langer dan de import van Europese kolonisten. Die hebben meestal geen enkele band met dat land behalve vanuit geloofsovertuiging.
En in deze vorm is het opdoeken gewoon een rele optie vroeg of laat.
2- goh, een bevolkingsgroep die geen enkele band heeft met dat land maar zich er toch heel druk om maakt op grond van een bepaalde achtergrond, waarom komt dat me zo bekend voor?![]()
Als je iets aan de ene kant niet goed vindt dan is het aan de andere kant ook niet goed. Cest ca.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begrijp nog altijd niet goed waar je het nu over hebt. Wat zou er mis zijn met deze agendapunten?
In ieder geval, dat vind ik en dat vinden heel veel (slimme) mensen niet![]()
Mwau. Dat zou enkele jaren geleden zo zijn. Nu is er een werkelijkheid gecreeerd waar veel soldaten en burgers extrreem-rechts zijn. Of in elk geval zo weinig sympathie met de Palestijnen nog voelen dat ze dit allemaal wel best vinden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)st-plan-netanyahu-af
Dit is letterlijk radicaal rechts stemvee kopen over de rug van je soldaten en normale burgers.
Het is diep treurig. Want Israel ondergraaft zichzelf ermee. maja.....![]()
Ik wil het niet te hard roepen, maar je eerste terechtwijzing maakt het eigenlijk nog belachelijker (als je zijn redenering volgt althans).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
1- je weet dat een heel groot gedeelte daar seculier is h?
2- goh, een bevolkingsgroep die geen enkele band heeft met dat land maar zich er toch heel druk om maakt op grond van een bepaalde achtergrond, waarom komt dat me zo bekend voor?![]()
Seculier? Dat geloof je toch zelf niet. Het komt je bekend voor van je vriendjes die een land stichtten p andermans huis?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
1- je weet dat een heel groot gedeelte daar seculier is h?
Veel Israeli's zijn daadwerkelijk seculier, hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Seculier? Dat geloof je toch zelf niet. Het komt je bekend voor van je vriendjes die een land stichtten p andermans huis?![]()
Nou nee het werd onmogelijk gemaakt door de spagaat waarin de Britten zich bevonden en het antisemitische Europa van die tijd. En de druk om het Joden probleem in Engeland op te lossen. Montagu (zelf joods) was niet voor niets zo fel tegen de Balfour declaratie.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daaruit volgt dat de Arabische landen een Palestijnse staat onmogelijk maakten door de inval in 1948. Egypte en Jordani waren toch buitenland, gezien vanaf het Palestijnse volk?
Maar wat is eigenlijk je punt? Omdat ze door een buur bezet werden, mogen ze ook door een kolonist die 4.000 kilometer verderop woonde ook bezet worden? Wat wil je hier?![]()
Net zo seculier als in de Veluwe.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel Israeli's zijn daadwerkelijk seculier, hoor.![]()
Maar waar heb je het hier precies over dan? Wat zou er niet goed zijn? Als je nu een paar punten van dat lijstje opnoemt en uitleg waarom je het er niet mee eens bent, dan is er tenminste ruimte voor een discussie. Nu blijft het allemaal erg vaag.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je iets aan de ene kant niet goed vindt dan is het aan de andere kant ook niet goed. Cest ca.
In ieder geval, dat vind ik en dat vinden heel veel (slimme) mensen nietJe begrijpt er niet veel van, dat blijkt maar weer. Zoals meerdere users hier al aangeven is een groot deel van Isralische bevolking inderdaad seculier.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Religie is dan ook niet het probleem, maar slechts de katalysator. Het excuus. De motivator voor de gehoorzame meute.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Integendeel. Veel Tel Aviv bewoners zijn atheist.![]()
Wacht! Nee! Sorry, fuckupje van mijn kant!quote:
Je zei het precies omgekeerd. De VS heeft een vazal in Isral. Is niet banbaar toch?
Het klopt niet, maar het is niet banbaar. Andersom wel, want dat is onderdeel van de complottheorie dat joden de wereld willen overheersen.Intolerant voor intolerantie![]()
We maken de discussie vooral buitengewoon troebel door van alles door elkaar te halen. Kolonisten op de WestBank zijn rechts-religieus die vinden dat alles hun toebehoord vanwege theologische redenen en anti-Arabisch sentiment.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Religie is dan ook niet het probleem, maar slechts de katalysator. Het excuus. De motivator voor de gehoorzame meute.
Maar veel Israeliers zijn daar helemaal niet mee bezig. Die wonen gewoon in Israel, omdat ze in Israel wonen.![]()
Voor iedereen die meeleest: dit is een leugen. Deze user verkondigt leugens en doet aan geschiedsvervalsing in deze post en de posts die volgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja de Palestijnen zitten daar langer dan de import van Europese kolonisten. Die hebben meestal geen enkele band met dat land behalve vanuit geloofsovertuiging.
- Asjkenazische Joden hadden en hebben genetische en culturele banden met het land.
- Tegenwoordig zijn het overgrote deel van de Joden in Israel, daar geboren.
- Mizrahi en Sefardische Joden zijn een grotere groep dan Asjkenazische Joden in Israel
- Bijna de helft van de Joden in Israel zijn seculier.![]()
Tja, dit is hier al meermaals uitgelegd, zelfs met allerlei studies die dit genetisch ook aantonen, maar je zult deze user daar niet van gaan overtuigen. In de Islamtische fuikjes op de socials weet men het zeker: alle Asjkenazim stammen zogenaamd af van bekeerde Charzaren.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Voor iedereen die meeleest: dit is een leugen. Deze user verkondigt leugens en doet aan geschiedsvervalsing in deze post en de posts die volgen.
- Asjkenazische Joden hadden en hebben genetische en culturele banden met het land.
- Mizrahi en Sefardische Joden zijn een grotere groep dan Asjkenazische Joden in Israel
- Bijna de helft van de Joden in Israel zijn seculier.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah de rassenleer wordt inmiddels ook wel als salonfhig beschouwd door extremisten zoals jij?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op
Maar goed, ik begrijp dat jij wel voor raszuivere landen bent, goed te horen. Wanneer vertrek je?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Wil jij dat Harat al Muqawamah al Islamiyyah en Kataib Schuhada al Aqsa even zeggen dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Religie is dan ook niet het probleem, maar slechts de katalysator. Het excuus. De motivator voor de gehoorzame meute.![]()
![]()
Ja maar dat is een kwestie van of je dat gelooft, blijkbaar, feiten en zo.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Voor iedereen die meeleest: dit is een leugen. Deze user verkondigt leugens en doet aan geschiedsvervalsing in deze post en de posts die volgen.
- Bijna de helft van de Joden in Israel zijn seculier.![]()
![]()
Oh en de herdenking van de Februaristaking, destijds gericht tegen het wegvoeren van de Joodse Amsterdammers, die wordt morgen ook gekaapt trouwens.![]()
Ik vrees dat die dat gewoon al weten en er met liefde misbruik van maken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:01 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wil jij dat Harat al Muqawamah al Islamiyyah en Kataib Schuhada al Aqsa even zeggen dan?![]()
Het ene heeft niets met het andere te maken...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Seculier? Dat geloof je toch zelf niet. Het komt je bekend voor van je vriendjes die een land stichtten p andermans huis?
Je projecteert je eigen geloof op Isral.
Walgelijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Oh en de herdenking van de Februaristaking, destijds gericht tegen het wegvoeren van de Joodse Amsterdammers, die wordt morgen ook gekaapt trouwens.![]()
Ziek.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Figuren als Sabine zijn een fascinerend fenomeen. Zo,n links, schattig uitziend meisje die volledig toondoof is voor joodse gevoeligheden. Ook eng. Ze doet mij denken aan iemand die haar partner het leven zuur maakt en dan hem gaat gaslighten. De omgeving steunt haar ofc.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Zij is een typische extremist en verschilt daarin niet van andere extremisten.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Figuren als Sabine zijn een fascinerend fenomeen. Zo,n links, schattig uitziend meisje die volledig toondoof is voor joodse gevoeligheden. Ook eng. Ze doet mij denken aan iemand die haar partner het leven zuur maakt en dan hem gaat gaslighten. De omgeving steunt haar ofc.
De politie heeft het helaas te druk met XR-activisten (die aan het winnen zijn), maar anders had ik vermoed dat zij vr die staking wel een bezoekje had kunnen verwachten van oom agent.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik denk het niet. Was het maar zo dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zij is een typische extremist en verschilt daarin niet van andere extremisten.
De politie heeft het helaas te druk met XR-activisten (die aan het winnen zijn), maar anders had ik vermoed dat zij vr die staking wel een bezoekje had kunnen verwachten van oom agent.
Sabine blijft buiten schot.![]()
Herdenking is inmiddels al afgeblazenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Oh en de herdenking van de Februaristaking, destijds gericht tegen het wegvoeren van de Joodse Amsterdammers, die wordt morgen ook gekaapt trouwens.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
FrOm ThE rIvEr To ThE sEaquote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Herdenking is inmiddels al afgeblazen
Walgelijke tyfus idioten zijn dat zeg.Zonder wrijving geen glans![]()
Dat. Moet ook zeggen: buitengewoon laf van degene die dit organiseren.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:07 schreef Haags het volgende:
[..]
FrOm ThE rIvEr To ThE sEa
Walgelijke tyfus idioten zijn dat zeg.
Het lijkt er uberhaupt op dat wij steeds vaker dingen afzeggen om ongeregeldheden maar voor te zijn. Op die manier ga je naar een onvrije samenleving, waar potentiele relschoppers bij voorbaat al hebben gewonnen.![]()
Hell no.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom de knie buigen voor terroristen en extremisten?
Omdat wij beetje orde en regelmaat ook als extreem-rechts zien.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hell no.
Waarom de knie buigen voor terroristen en extremisten?![]()
Alleen die in west toch, niet bij de dokwerker of die ook inmiddels?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: