abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212505618
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212505623
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het ontbreekt deze arts niet aan ervaring in oorlogsgebieden. Waarom wil je zo graag daar iets aan afdoen? Jij bestempelt het als oorlog, hij daarentegen constateert dat het daar niets meer mee te maken heeft.
[..]

Ik doe niets "af" aan hem maar bevestig wel dat dit zijn ervaring is die hij verteld. Hij werkt als plastisch chirurg en we mogen maar blij zijn met elke vorm van chirurgische kennis in een team. Ik doe niets af aan zijn kennis - alleen aan zijn mogelijke uitleg van de perceptie van 1,5 week Gaza tegenover een aantal jaren Gaza en specifieke kennis van oorlog in hetzelfde gebied (en andere). Ik deel dus een hoop van zijn ervaringen maar ook een hoop niet. Vanzelfsprekend heeft het wel alles met oorlog en oorlogsvoering te maken - ik ken het verschil in het gebied.

Ik zal mij verder niet gaan verlagen tot het niveau van suggestieve vraagstelling, al voel ik mij soms verleid. ;) Ik hoop dat je mijn reactie aan je in dit nieuwe daglicht bekijkt.
pi_212505651
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212505773
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 01:24 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik doe niets "af" aan hem maar bevestig wel dat dit zijn ervaring is die hij verteld. Hij werkt als plastisch chirurg en we mogen maar blij zijn met elke vorm van chirurgische kennis in een team. Ik doe niets af aan zijn kennis - alleen aan zijn mogelijke uitleg van de perceptie van 1,5 week Gaza tegenover een aantal jaren Gaza en specifieke kennis van oorlog in hetzelfde gebied (en andere). Ik deel dus een hoop van zijn ervaringen maar ook een hoop niet. Vanzelfsprekend heeft het wel alles met oorlog en oorlogsvoering te maken - ik ken het verschil in het gebied.

Ik zal mij verder niet gaan verlagen tot het niveau van suggestieve vraagstelling, al voel ik mij soms verleid. ;) Ik hoop dat je mijn reactie aan je in dit nieuwe daglicht bekijkt.
Ik begrijp nog steeds niet hoe dat een antwoord is op mijn vraag wat het 'gedoe' is. En ja vanzelfsprekend is het zijn ervaring tijdens zijn tien dagen dat hij daar was. Dat zegt hij en daar gaat het artikel dan ook over. Hij pretendeert ook niets anders.
pi_212505948
quote:
Nog steeds niet doorhebben dat Isral zijn eigen plan trekt :')
Intolerant voor intolerantie
pi_212505958
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb het artikel gelezen.
Ik zou het heel knap van je vinden als je dat echt had gedaan; tot het eind.

Dit stuk is lang en zegt veel wat jij niet wil horen. Dus chapeau!
quote:
Ja maar Isral
:') :') :')
pi_212505976
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb het artikel gelezen. Een hoop geblaat en afleidingen maar helemaal niks over waar het daadwerkelijk om gaat: de daden van Isral. Logisch ook want als je het daar wel over gaat hebben kun je niet anders concluderen dan dat de staat Isral een onderdrukker is. De joden zijn historisch gezien onderdrukten maar de staat Isral is een onderdukker. Dat onderscheid kun je prima maken. En je hoeft niet de hele wereld te zien of onder te verdelen tussen onderdrukkers en onderdrukten om dat te zien en te vinden. Niet alles en iedereen is een onderdrukker of onderdrukt, maar de staat Isral is wel een onderdrukker.
Jij bent echt zeldzaam hard gebrainwasht. Zelden iemand gezien die zo radicaal in zijn Jodenhaat is en daar zo voor durft uit te komen.
pi_212506049
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij bent echt zeldzaam hard gebrainwasht. Zelden iemand gezien die zo radicaal in zijn Jodenhaat is en daar zo voor durft uit te komen.
Jodenhaat is maar een hoop geblaat en niet belangrijk. De Joden zijn in een ver verleden onderdrukt, maar Israel is nu een onderdrukker en alleen daar moeten we het over hebben.
pi_212506108
“Ja maar Israel” als argument geven op alles is precies wat mijn punt bewijst. De zieke obsessie om de schuld volledig bij Isral te leggen en nul kritisch te zijn op bijvoorbeeld Hamas of de genfiltreerde UNWRA, sterker nog, hun rol in dit geheel totaal dood te zwijgen, geeft wel aan hoeveel haat tegen alles wat Joods is, er onder dat hele dunne laagje vernis bij mensen zit.

Deze mensen zouden in 40-45 gewoon met volle overtuiging de Duitsers hebben geholpen Joden op de trein te zetten en echt gedacht hebben daarmee “de onderdrukkers” aangepakt te hebben.

Als je werkelijk zo begaan bent met de Palestijnen dan organiseer je nu een demonstratie in Den Haag die Hamas oproept zich volledig en onvoorwaardelijk over te geven aan Isral zodat gerechtigheid voor 7 oktober kan plaatsvinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 07:45:35 ]
  dinsdag 20 februari 2024 @ 07:49:19 #285
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212506140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De staat Isral is in zoverre een onderdrukker als dat nodig is. Hadden we hier in Nederland bijv een provincie waar men zich gedroeg zoals de palestijnen, dan zou je hier soortgelijke dingen zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212506148
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:49 schreef nixxx het volgende:

[..]
De staat Isral is in zoverre een onderdrukker als dat nodig is. Hadden we hier in Nederland bijv een provincie waar men zich gedroeg zoals de palestijnen, dan zou je hier soortgelijke dingen zien.
In before “ja maar Isral hurrrr durrrr”
  dinsdag 20 februari 2024 @ 08:05:47 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212506278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
In before “ja maar Isral hurrrr durrrr”
Ik sta hier persoonlijk eigenlijk voor 90% achter Isral hoor, in het huidige oplaaien na 7 October, maar ook in algemene zin. Die 10% afkeur is dan voor de excessen, zoals wat bijv de kolonisten allemaal uitvoeren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_212506314
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 08:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik sta hier persoonlijk eigenlijk voor 90% achter Isral hoor, in het huidige oplaaien na 7 October, maar ook in algemene zin. Die 10% afkeur is dan voor de excessen, zoals wat bijv de kolonisten allemaal uitvoeren.
Same. Die kolonisten moeten ze gewoon terug schoppen hun hok in.
pi_212506347
Zeggen jullie nu ‘maar Isral’ :{
pi_212506478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:36 schreef oblo het volgende:

[..]
Jodenhaat is maar een hoop geblaat en niet belangrijk. De Joden zijn in een ver verleden onderdrukt, maar Israel is nu een onderdrukker en alleen daar moeten we het over hebben.
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden. En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 20 februari 2024 @ 08:34:40 #291
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212506503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 08:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Same. Die kolonisten moeten ze gewoon terug schoppen hun hok in.
Dat gaat toch niet gebeuren, dat weet je zelf ook wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212506579
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:49 schreef nixxx het volgende:

[..]
Oh nee, nee, nee. :)
Die provincie was tot de grond toe afgebrand. :D

Het cynische van dit verhaal is de menselijkheid die Isral toont in zijn omgang met de Palestijnen. Die, ehm, gaat verloren aan de Isral-haters hier, zeg maar. :P

Ik ben ervan overtuigd dat wij Nederlanders die menselijkheid niet zouden opbrengen in een soortgelijk geval.
*Kijkt naar "de politionele acties"*
Case in point. :Y
  dinsdag 20 februari 2024 @ 08:59:29 #294
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212506682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 08:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh nee, nee, nee. :)
Die provincie was tot de grond toe afgebrand. :D

Het cynische van dit verhaal is de menselijkheid die Isral toont in zijn omgang met de Palestijnen. Die, ehm, gaat verloren aan de Isral-haters hier, zeg maar. :P

Ik ben ervan overtuigd dat wij Nederlanders die menselijkheid niet zouden opbrengen in een soortgelijk geval.
*Kijkt naar "de politionele acties"*
Case in point. :Y
Als het Limburg was…. Woosh!!
pi_212507016
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 08:32 schreef Bensel het volgende:

[..]
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden. En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.
Bezet is niet het juiste woord is, maar er was wel een blokkade. Het gaat er mesjogge aan toe hoor en zoals we hebben gezien was t niet eens voldoende om 7 okt te voorkomen. Stel een ziekenhuis in Gaza had voor 2023 nieuwe couveuses nodig. Dan zou je denken dat ze deze gewoon in het buitenland kunnen bestellen, toch?

Dat kon niet. Couveuses stonden op de dual use lijst. Net zoals houten balken dikker dan 5 cm. 80% van de import ging via Isral en Isral bepaalde of het Gaza binnen mocht. Export, sinds 2007 nagenoeg alleen nog maar landbouw, via Isralische bedrijven
pi_212507045
quote:

[..]
Ik denk dat elk weldenkend land hamas uit zou nodigen voor een kopje thee. Toch?
pi_212507117
quote:

[..]
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden.
Het gaat om hoe vergelden en de proportionaliteit. Als de focus puur had gelegen op Hamas-leiders en het volk werd ontzien (hoe lastig dat ook is) hadden de meeste mensen er geen moeite mee gehad. Er was wereldwijd enorm veel sympathie richting Isral op 7 oktober maar Isral heeft dat daarna vrij snel verloren door hun (over)reactie.

quote:
En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.
Als je afhankelijk bent van een ander voor het verkrijgen van water/electriciteit/zorg ben je uiteraard niet zelfstandig. Afhankelijk als in: de ander bepaalt wel of niet, de manier waarop, de hoeveelheden, de voorwaarden etc. De Palestijnen zijn zo zelfstandig als een hond in een hondenhok. Zo zelfstandig als een gemiddeld Noord Koreaans gezin.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212507133
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met zo een opvatting dat de staat Isral opgedoekt zou moeten worden ben je alleen een radicaal die niemand serieus neemt. Tijd dat je dat zelf ook begrijpt.
Waar zeg ik dat de staat Isral opgedoekt moet worden? Ik ben voor een tweestatenoplossing.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212507164
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 09:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat de staat Isral opgedoekt moet worden? Ik ben voor een tweestatenoplossing.
Daar lijkt ieder redelijk mens voor te zijn behalve dan de Palestijnen / Hamas zelf met hun extreme haat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212507194
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 09:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het gaat om hoe vergelden en de proportionaliteit. Als de focus puur had gelegen op Hamas-leiders en het volk werd ontzien (hoe lastig dat ook is) hadden de meeste mensen er geen moeite mee gehad. Er was wereldwijd enorm veel sympathie richting Isral op 7 oktober maar Isral heeft dat daarna vrij snel verloren door hun (over)reactie.
Tis gewoon zo hopeloos naaief allemaal dit, het hele land moet gedemilitariseerd worden, de hele Gazastrook doorzocht, en overal zijn militairen in burgerlijk gebied.

Stuur je daar je eigen soldaten in of hecht je meer waarde aan hun leven - en minder aan de bebouwing in Gaza - Isral kiest voor de mensenlevens van hun eigen mensen. Dat gaat dus met grote vernietiging.

Hamas kan zichzelf natuurlijk ook overgeven maar dat wordt hem natuurlijk niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')