SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
nee dat is niet waaar , maar HAMAS dood staat vooropquote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal bij de tijd. Netanyahu heeft juist bijzonder weinig interesse in de gijzelaars.
boven allesEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Tjah, zoals ik al eerder zei: UNWRA is niet echt actief meer in haar hulpverleningsgebieden. Al een lange tijd voordat zij in opspraak kwam was ze zelden meer aanwezig op de ophaal locaties omdat mensen zagen dat ze Hamas hielpen ophalen van de spullen, inclusief het afschieten van mensen die te dichtbij kwamen smeken om ook een pakketje voedsel en water.quote:
UNWRA is rijp voor stopzetting en UNHCR moet het overnemen en wel nu. Ook dat gezeur over wat de Verenigde Naties wil met zometeen het zoveelste "we zijn echt wel minder radicaal, kom met ons praten" praatje van Fatah/Hamas is wel klaar.
Tijd voor een 'UNFIL avant la lettre' in het Gazagebied en CisJordani. Kennelijk kan Nethanyahu zijn warmongering niet voor zich houden en kennelijk kan het meerendeel van de Arabische bevolking evengoed niet een goede leider kiezen.
Dan maar kamelen tellen samen en kahwa drinken samen.![]()
Welnee. Netanyahu staat voorop. Boven alles.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waaar , maar HAMAS dood staat voorop
boven alles![]()
Het lijkt me lastig een land te vinden dat genoeg troepen kan en wil leveren die ook daadwerkelijk geaccepteerd zouden worden door beide partijen voor een zinnige VN missie in Gaza
En dan zullen we de kwaliteit van die soldaten nog maar in het midden houdenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Geen idee, de Ieren misschien?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:55 schreef sp3c het volgende:
Het lijkt me lastig een land te vinden dat genoeg troepen kan en wil leveren die ook daadwerkelijk geaccepteerd zouden worden door beide partijen voor een zinnige VN missie in Gaza
En dan zullen we de kwaliteit van die soldaten nog maar in het midden houdenDie premier is misschien wel zo gek genoeg om haar VN toezegging uit te breiden naar dat gebied. Die zitten toch al met 800+ man 300 km verderop.
Of India met 1200 +/- man? Zijn bekend met groepen als Hezbollah ook nog? Mwah, als de nood te groot is gaat de Verenigde Naties toch wel overstag denk ik zo.
[ Bericht 2% gewijzigd door HannahVrede op 16-02-2024 12:06:40 ]![]()
https://twitter.com/imshin/status/1758377853467377895
https://twitter.com/moh_re21/status/1757684471980015787
Twitter-tag werkt weer niet. Beelden van Hamas-leden die wat rammen uitdelen bij een schuilplaats. Eerste tweet is duiding volgens een bekende pro-Isral bron, de tweede (de originele bron lijkt het) in het Arabisch waar ik weinig chocola van kan maken.
Het lijkt erop dat Hamas de controle steeds meer kwijtraakt is mijn punt.![]()
Egypte wil groot vluchtelingenkamp opzetten nabij grens Gaza
dit is een goede zaakquote:Egypte wil groot vluchtelingenkamp opzetten nabij grens Gaza
Met het oog op een aangekondigd grondoffensief van het Isralische leger op de stad Rafah in de Gazastrook gaat Egypte een kamp bouwen voor Palestijnse vluchtelingen.
Volgens een bericht in de media bouwt Egypte een enorm opvangkamp in de woestijn, omringd door hoge betonnen muren, uit angst voor een massale uittocht uit de Gazastrook als Isral in Rafah gaat oprukken.
Het kamp, gelegen nabij de grens met de Gazastrook in de Egyptische Sina-woestijn, zou meer dan 100.000 mensen in tenten kunnen huisvesten, meldde de Amerikaanse krant 'Wall Street Journal', onder verwijzing naar Egyptische functionarissen en veiligheidsanalisten.
Wekenlang probeert Egypte de veiligheid langs de grens met Gaza te verhogen met behulp van soldaten, hekken en gepantserde voertuigen.
Dit om een stormloop van wanhopige Palestijnen naar het Sina-schiereiland te voorkomen. .
Het geplande kamp maakt deel uit van een noodplan voor het geval een groot aantal Palestijnen de grens weet over te komen.
Veel vluchtelingen in Rafah
Volgens de VN wonen er ongeveer 1,3 miljoen mensen in Rafah.
De meesten vluchtten daar vr de oorlog al uit andere delen van de Gazastrook naar toe, sommigen op bevel van het Isralische leger.
In het geval van een grote toestroom van Palestijnen uit Gaza zou Egypte idealiter proberen het aantal vluchtelingen te beperken tot ongeveer 50.000 tot 60.000, hoewel het nieuwe woestijnkamp van ongeveer 20 vierkante kilometer ruimte zou bieden aan ruim 100.000 vluchtelingen, aldus de krant.
Er werd gezegd dat het geplande kamp ver van Egyptische nederzettingen zou komen te liggen.
Een groot aantal tenten is er al naartoe gebracht, maar nog niet opgezet, zo citeerde de krant Egyptische functionarissen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
dat laatste is niet mijn ervaring al staat er natuurlijk wel een schijnwerper op dit gebied dus als beide partijen akkoord gaan met het ontplooien van zo'n vredesmacht dan is de resolutie snel geregeld maar met 1200 Indiers en 800 ieren (niet neutraal volgens Israel vrees ik?) ben je nog lang nietquote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Geen idee, de Ieren misschien?Die premier is misschien wel zo gek genoeg om haar VN toezegging uit te breiden naar dat gebied. Die zitten toch al met 800+ man 300 km verderop.
Of India met 1200 +/- man? Zijn bekend met groepen als Hezbollah ook nog? Mwah, als de nood te groot is gaat de Verenigde Naties toch wel overstag denk ik zo.
UNPROFOR beschikt op dit moment al over 11.000 manschappen, en daar gebeurt niet echt veel meerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Oh, ik dacht dat de UNPROFOR na de IFOR 'uitgeresoluteerd' waren? Dat in tegenstelling tot de nog aangaande resolutie 1701, die volgensmij elk jaar nog mankracht heeft en verlengd wordt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste is niet mijn ervaring al staat er natuurlijk wel een schijnwerper op dit gebied dus als beide partijen akkoord gaan met het ontplooien van zo'n vredesmacht dan is de resolutie snel geregeld maar met 1200 Indiers en 800 ieren (niet neutraal volgens Israel vrees ik?) ben je nog lang niet
UNPROFOR beschikt op dit moment al over 11.000 manschappen, en daar gebeurt niet echt veel meer
Maar ik heb niet zo een vertrouwen in de Verenigde Naties eerlijk gezegd. Iets met ervaring en noodzaak, danwel bias en vertekening/wenselijkheid in oorlogssituaties (of zelfs oorlogsindustrie). Voor de mensen van een land zitten ze er in elk geval naar mijn mening niet.![]()
![]()
UNIFIL bedoelde ikquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:42 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de UNPROFOR na de IFOR 'uitgeresoluteerd' waren? Dat in tegenstelling tot de nog aangaande resolutie 1701, die volgensmij elk jaar nog mankracht heeft en verlengd wordt.
Maar ik heb niet zo een vertrouwen in de Verenigde Naties eerlijk gezegd. Iets met ervaring en noodzaak, danwel bias en vertekening/wenselijkheid in oorlogssituaties (of zelfs oorlogsindustrie). Voor de mensen van een land zitten ze er in elk geval naar mijn mening niet.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ah, ja thanks; verhelderd.quote:![]()
Ja, UNIFIL vergelijking van nu gaat dan ook over de functie van haar doen in Libanon (destijds ingang res. 1701, maar zeker nu) dat het kamelen tellen is en 'kahwa' drinken - dat was eigen ook mijn metafoor...Niets doen met de Ieren, Indiaanse en de Indonezen...
Op n Nederlandse verdwaalde blokkentrekker na dan.
![]()
![]()
ja dit soort missies zijn ook niet echt geschikt voor actieve conflicten, bovendien willen we als VN altijd neutraal in het conflict staan terwijl je eigenlijk een keer een kant moet kiezenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:51 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ah, ja thanks; verhelderd.![]()
Ja, UNIFIL vergelijking van nu gaat dan ook over de functie van haar doen in Libanon (destijds ingang res. 1701, maar zeker nu) dat het kamelen tellen is en 'kahwa' drinken - dat was eigen ook mijn metafoor...Niets doen met de Ieren, Indiaanse en de Indonezen...
Op n Nederlandse verdwaalde blokkentrekker na dan.
dat kan prima door te stellen ´nu is het klaar´ en dan degene die nog niet klaar is terug zijn hok in trappen maar zonder de Amerikanen gaat dat niet lukken atmOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Je zou het misschien niet zeggen maar dit is ergens in UtrechtA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:35 schreef Ali_boo het volgende:
Je zou het misschien niet zeggen maar dit is ergens in Utrecht
[ twitter ]![]()
Dat even van INRWA overnemen gaat nog niet helemaal bestquote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:45 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Tjah, zoals ik al eerder zei: UNWRA is niet echt actief meer in haar hulpverleningsgebieden. Al een lange tijd voordat zij in opspraak kwam was ze zelden meer aanwezig op de ophaal locaties omdat mensen zagen dat ze Hamas hielpen ophalen van de spullen, inclusief het afschieten van mensen die te dichtbij kwamen smeken om ook een pakketje voedsel en water.
UNWRA is rijp voor stopzetting en UNHCR moet het overnemen en wel nu. Ook dat gezeur over wat de Verenigde Naties wil met zometeen het zoveelste "we zijn echt wel minder radicaal, kom met ons praten" praatje van Fatah/Hamas is wel klaar.![]()
Hm, ja: op die tweet/bijdrage, daar reageerde ik ook op..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat even van INRWA overnemen gaat nog niet helemaal best
[ twitter ]
Het gebeurd niet en zou mijn inziens wel moeten gebeuren, op zijn minst.![]()
Hoe durf jequote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
En de UNRWA mensen zitten in de tunnels?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er zijn ook protest-blokkades geweest, wellicht heeft dat er iets mee te maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
Met daaruit:quote:But over the past couple of weeks, a small movement has emerged in Israel that is intent on stopping aid from reaching Gaza. At the Kerem Shalom border crossing, they've thrown themselves in front of trucks. For three days in a row one week, they managed to stop all trucks from crossing. When the Israeli government ordered the military to clear the roads, protesters moved north to the port of Ashdod, where they blockaded other trucks.
On a recent Monday, they gathered once again across the border from Gaza.
"The people don't want this aid to get to Gaza, because it doesn't help anything," said Rachel Touitou, 32. "We want this war to end and we want Hamas to be gone."
Maar er kunnen natuurlijk talloze redenen zijn: gebrek aan brandstof, personeelstekort, wegen die gebombardeerd zijn, veilgheid etc etc ...
[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 16-02-2024 18:46:57 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Als ze niet bezig zijn met schieten of zichzelf opblazenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de UNRWA mensen zitten in de tunnels?![]()
Het zijn lijkt me meer HAMAS mensen, die met grof geweld geinfilltreerd zijn in de UNRWAquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de UNRWA mensen zitten in de tunnels?Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ondertussen wijst onder ander de VN naar Isral dat door Isral honderdduizenden Palestijnen lijden onder een hongersnood. Het is niet zo’n best verhaal als aan de grens er blijkbaar wel goederen klaar liggen, dan is het misschien niet alleen Isral?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er zijn ook protest-blokkades geweest, wellicht heeft dat er iets mee te maken.
[ twitter ]
Met daaruit:
[..]
Maar er kunnen natuurlijk talloze redenen zijn: gebrek aan brandstof, personeelstekort, wegen die gebombardeerd zijn, veilgheid etc etc ...![]()
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondertussen wijst onder ander de VN naar Isral dat door Isral honderdduizenden Palestijnen lijden onder een hongersnood. Het is niet zo’n best verhaal als aan de grens er blijkbaar wel goederen klaar liggen, dan is het misschien niet alleen Isral?“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ligt Gaza niet ook aan Egypte vast?quote:
Ben jij het matige broertje van Slayage of je eigen persoontje?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.quote:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Dan sturen ze toch via Egypte, opgelostquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.
Een land wat aan de grens ligt met meerdere landen kan nooit uitgehongerd worden door n enkel land
Rare claimOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom valt het mij zo tegen dat de VN of een UNRWA niet concreet op dat soort beschuldigingen van COGAT of IDF reageren. Zo lijkt het alsof het klopt of dat er op zijn minst een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.![]()
Gaza grenst aan een zee, aan Isral en Egypte. Isral controleert de lucht, de zee en natuurlijk haar grens met Gaza. Dan blijft er een stuk grens over, Egypte. Begin oktober heeft Israel direct aan de grensovergang bij Rafah veel aanvallen vanuit de lucht uitgevoerd op voornamelijk de infrastructuur (en de tunnels naar Egypte). Gevolg was dat er vier weken lang niks maar dan ook niks Gaza is binnengekomen. Gewoon niks. De bevolking kan wel degelijk uitgehongerd wordenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan sturen ze toch via Egypte, opgelost
Een land wat aan de grens ligt met meerdere landen kan nooit uitgehongerd worden door n enkel land
Rare claim![]()
Het is ook de naam van een grensovergang bij die plaats. De hulpgoederen liggen al in Gaza.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.![]()
![]()
Ah, interessant. Sommige gewoon gevonden (doodgeschoten) of gearresteerd IN Israel op 7/10. Benieuwd wat de gymnasten nu weer verzinnen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders...![]()
![]()
Dat klinkt heftig, wil je meer over vertellen?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef HannahVrede het volgende:
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders...
Wat is anders dan 'anders'? Als in, wat voor soort situaties en locaties op de aardbol opereer(de) jij verder?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je collega hulpverleners aan de unrwa zijde?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef HannahVrede het volgende:
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders...ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Ik weet niet echt of dit de plaats of het moment is om echt persoonlijke verhalen te delen. De vorige keer reageerde ik te heftig op een moment dat mij emotioneel raakte. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wat twijfel (en ook angst) voel.
Ik heb niet eerder de keuze gemaakt om mijn hulp en activiteiten te staken, buiten mijn contract - maar afgelopen weken heb ik mijzelf al op non actief gesteld en nu, gezien de omstandigheden en mijn wens mij steeds meer te kunnen verwoorden, hebbben mij doen inzien en beseffen dat het lastig is verder te te gaan op deze voet.
Wat het anders maakt deze oorlog omschreef ik al eerder: de (online socials) informatie oorlog.
Al met al denk ik wel dat dit net de schop was die ik nodig had om verder te gaan met de plannen die ik heb: echte waardigheid en duidelijk hulp kunnen bieden aan iedereen.
Mensen die mij eerder volgden konden vast ietswat meekrijgen over mijn (oorlog- en hulpverlening) verleden - voor hen is het vast duidelijker wat mij drijft om nu deze persoonlijke ("hart in actie"-noot) neer te plempen hier.
Hopelijk heb ik het deze keer wat waardiger gedaan..![]()
Ondanks alles: we gaan door - ik heb overplaatsing aangevraagd uit het Gazagebied terug 'naar mijn oude functie' - dus we gaan reizend de Levant door. Spannend maar beter voor mij.
(We gaan nog niet naar huis, nog lange niet.Al roepen de broodjes van Oscar mij wel...
)
![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als dit werkelijk zo wordt gesteld - dan zal ik ze de beelden hoogstpersoonlijk toezenden. Stelletje blinde rukke... ehh, rakkers daar in de afvaardiging van de Staten van Amerika (als dit waar is)..quote:
Bewijs van het neerschieten van Hamas-leden/-sympatisanten bij hulpgoederen leveringen zat. Ook van het gebruik en de opslag van de goederen voor specifieke doeleinden zat. Waarom zou de UNRWA massaal (selectief dus) ineens nu niet meer op komen dagen in Rafah en Deir al Balah denk je?![]()
Wat moeten wij hiermee?quote:
Omdat dit is gezegd in 1967, was het allemaal al gepland ofzo? zonder 7 oktober hadden we dit niet he.![]()
Respect. En jij bent nu juist de enige die echt inhoudelijk weet te reageren hier.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 02:26 schreef HannahVrede het volgende:
Ik weet niet echt of dit de plaats of het moment is om echt persoonlijke verhalen te delen. De vorige keer reageerde ik te heftig op een moment dat mij emotioneel raakte. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wat twijfel (en ook angst) voel.
Ik heb niet eerder de keuze gemaakt om mijn hulp en activiteiten te staken, buiten mijn contract - maar afgelopen weken heb ik mijzelf al op non actief gesteld en nu, gezien de omstandigheden en mijn wens mij steeds meer te kunnen verwoorden, hebbben mij doen inzien en beseffen dat het lastig is verder te te gaan op deze voet.
Wat het anders maakt deze oorlog omschreef ik al eerder: de (online socials) informatie oorlog.
Al met al denk ik wel dat dit net de schop was die ik nodig had om verder te gaan met de plannen die ik heb: echte waardigheid en duidelijk hulp kunnen bieden aan iedereen.
Mensen die mij eerder volgden konden vast ietswat meekrijgen over mijn (oorlog- en hulpverlening) verleden - voor hen is het vast duidelijker wat mij drijft om nu deze persoonlijke ("hart in actie"-noot) neer te plempen hier.
Hopelijk heb ik het deze keer wat waardiger gedaan..![]()
Ondanks alles: we gaan door - ik heb overplaatsing aangevraagd uit het Gazagebied terug 'naar mijn oude functie' - dus we gaan reizend de Levant door. Spannend maar beter voor mij.
(We gaan nog niet naar huis, nog lange niet.Al roepen de broodjes van Oscar mij wel...
)
![]()
Het tiert weelderig en wordt gewoon toegestaan door autoriteiten.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.
Van straat vegen, dat hoort. Heb je gelijk een hoop minder gezeur in de samenleving. Maarja, we hebben alleen zachte heelmeesters als het gaat om de moslims in de habd houden hier. Straks weer een synagoge vernield, Joden die niet meer op straat met keppel kunnen, maar dit? Helemaal goed....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Weten ze waar de raketten vandaan geschoten zijn?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:56 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Toch nog een salvo vanuit Gaza.![]()
Ik weet niet hoor, hongersnood?
Most recent update: Feb. 16, 2024
129 trucks carrying humanitarian aid were inspected and transferred to the Gaza Strip Yesterday (Feb. 15). 32 trucks were inspected at Nitzana and transferred via the Rafah Crossing, and 97 were inspected and transferred via Kerem Shalom.
Currently, the content of 500 trucks are waiting to be picked up and distributed by UN organizations receiving the aid on the Gazan side. In order to facilitate this, Kerem Shalom crossing will be closed today (Feb.16).
Yesterday, (Feb. 15) 4 tankers of cooking gas and 2 tankers of fuel designated for the operation of essential infrastructure in Gaza, have entered the Gaza Strip.
12 WFP food trucks were transferred vua Jordan yesterday (Feb. 15).
24 foreign nationals were coordinated to exit the Gaza Strip yesterday (Feb.15), 53 are coordinated for exit today.
The second waterline from the Egyptian side of Rafah to the Gazan side of Rafah was successfully connected. This is a project done by the United Arab Emirates and is expected to supply water to residents of the southern part of Gaza.
15 bakeries are operational in Gaza, providing over 2 million breads, rolls, and pita breads a day for the local population. Over the last 2 weeks, the number of operational bakeries went up from 10, to 12 and now to 15, following COGAT's facilitation.
The coordination of the repair of vital infrastructure was successfully completed.
Today, (Feb. 16) between 10:00 and 14:00, the IDF will pause operations in the Tel Al-Sultan neighborhood, in the town of Rafah, southern Gaza Strip, in order to enable movement of humanitarian aid.
Hier veel meer te vinden, welke organisaties precies donoren: https://govextra.gov.il/cogat/humanitarian-efforts/home/
[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 17-02-2024 12:08:30 ]![]()
Een ton is (zou?) 1165 liter water zijn. 22.000 ton water is dan 25,6 miljoen. Dat is 11 liter per persoon in 4 maanden tijd. Dat is bizar weinig (wel oneindig meer dan niks), over wat voor tonnen heeft cogat?
Als je het aantal kilo’s voedsel deelt door 2,3 miljoen en 120 dagen dan kan je met 0,5 kg per persoon per dag toch ook niet zeggen dat ze overladen worden met eten. Dat is beduidend minder dan Nederlandse kinderen ouder dan 12 eten
Iemand die mij kan helpen waar ik de rekenfout maak? En anders excuus voor de off-topic. Israelgoden![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.![]()
![]()
Het watersysteem is dan ook niet afgesloten in Deir al Balah, daar maken ze gebruik van een zuiverings installatie op zonne energie. Een aantal jaren geleden wilden ze daarvoor ook extra geld uittrekken bij de VN / EU om het zonnepark bij Khan Younis uit te breiden. Nu zal het niet op volle toeren draaien natuurlijk - dat zou gek zijn in oorlogstijd.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:14 schreef opgebaarde het volgende:
Een ton is (zou?) 1165 liter water zijn. 22.000 ton water is dan 25,6 miljoen. Dat is 11 liter per persoon in 4 maanden tijd. Dat is bizar weinig (wel oneindig meer dan niks), over wat voor tonnen heeft cogat?
Als je het aantal kilo’s voedsel deelt door 2,3 miljoen en 120 dagen dan kan je met 0,5 kg per persoon per dag toch ook niet zeggen dat ze overladen worden met eten. Dat is beduidend minder dan Nederlandse kinderen ouder dan 12 eten
Iemand die mij kan helpen waar ik de rekenfout maak? En anders excuus voor de off-topic. Israelgoden![]()
Ook zo: de hulppakketten bevatten hoog energetische voeding, het zijn nood rantsoenen naast meel, rijst en andere soort poeders die kunnen worden omgezet in volume - zoals gebruikelijk bij noodmatereriaal.
Is het een driegangenmenu? Zeker niet natuurlijk. Is het voedzaam voor de 700.000 volwassenen/grote kindermonden te voeden? Ja. De overige jonge kinderen krijgen vanzelfsprekend minder en zouden in de berekening voor 2 tellen (de helft tellen).
Ook zo een punt - het heeft de afgelopen tijd soms aan n stuk door geregend in Rafah. Misschien klinkt het echt ongelooflijk primitief maar ik zou helemaal gezegend voelen met een "regendouche" (natuurlijk gedestilleerd water maakt je echt lekker fris) en is uiterst drinkbaar! Het werd hier en daar dna ook opgevangen - naast de nog werkende water verbindingen.
De noodpakketten zijn dan ook specifiek eigenlijk (in mijn optiek) nodig voor de verplaatsten en gevluchte mensen die in de tenten verblijven. Dat juist nu de UNRWA het liet afweten en haar taak (wederom!) niet volbrengen als Verenigingde Naties organisatie, is ronduit erbarmelijk te noemen!
Kennelijk hebben ze dus andere belangen..![]()
![]()
Ja, Al-Furqan in Gaza. Lancering werd direct gesignaleerd en na cordinatie met de luchtmacht is de betrokken installatie plus bemanning meteen onschadelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weten ze waar de raketten vandaan geschoten zijn?![]()
Och, zodra duidelijk werd dat Isral Rafah in het vizier kreeg werd de hashtag #RafahMassacre opgetuigd.quote:
En even serieus, als er straks echt mensen verhongeren of massaal dood worden gebombardeerd is dat erg en onmenselijk, maar dit Pallywood-gedoe ligt er wel heel dik bovenop.![]()
Ik begrijp dat de kilogrammen niet een op een te vergelijken zijn met onze kilogrammen, want zoals jij aangeeft veel droge stoffen zoals meel. Daar moet dus water bij opgeteld worden, in Nederland zit een volwassen persoon op 3,5 kg per dag. Water was altijd al een probleem en is het nu helemaal, voor de oorlog was al 96% van t water vervuild.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:43 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het watersysteem is dan ook niet afgesloten in Deir al Balah, daar maken ze gebruik van een zuiverings installatie op zonne energie. Een aantal jaren geleden wilden ze daarvoor ook extra geld uittrekken bij de VN / EU om het zonnepark bij Khan Younis uit te breiden. Nu zal het niet op volle toeren draaien natuurlijk - dat zou gek zijn in oorlogstijd.
Ook zo: de hulppakketten bevatten hoog energetische voeding, het zijn nood rantsoenen naast meel, rijst en andere soort poeders die kunnen worden omgezet in volume - zoals gebruikelijk bij noodmatereriaal.
Is het een driegangenmenu? Zeker niet natuurlijk. Is het voedzaam voor de 700.000 volwassenen/grote kindermonden te voeden? Ja. De overige jonge kinderen krijgen vanzelfsprekend minder en zouden in de berekening voor 2 tellen (de helft tellen).
Ook zo een punt - het heeft de afgelopen tijd soms aan n stuk door geregend in Rafah. Misschien klinkt het echt ongelooflijk primitief maar ik zou helemaal gezegend voelen met een "regendouche" (natuurlijk gedestilleerd water maakt je echt lekker fris) en is uiterst drinkbaar! Het werd hier en daar dna ook opgevangen - naast de nog werkende water verbindingen.
De noodpakketten zijn dan ook specifiek eigenlijk (in mijn optiek) nodig voor de verplaatsten en gevluchte mensen die in de tenten verblijven. Dat juist nu de UNRWA het liet afweten en haar taak (wederom!) niet volbrengen als Verenigingde Naties organisatie, is ronduit erbarmelijk te noemen!
Kennelijk hebben ze dus andere belangen..![]()
Waarom reken jij met 700.000? Alle inwoners van Gaza hebben voedsel nodig en voor de oorlog was al meer dan 80% afhankelijk van noodhulp, nu de akkers ook al vakkundig gesloopt zijn is dat percentage hoger plus gaan we er gemakshalve vanuit dat er nu tijdens de oorlog de distributie en verspilling toch nog ideaal is.
Die cijfers zijn gewoon niet zo best. Of het slechte is weet ik natuurlijk niet. Het wordt wel erg mooi gepresenteerd en iedereen loopt ermee weg![]()
Wat zou nou het plan van Egypte met die betonnen muur zijn? In ruil voor een zak geld uit Isral een bult Gazanen op gaan vangen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als ze raketten kunnen schieten, kunnen ze de bevolking voeden.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:56 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Toch nog een salvo vanuit Gaza.
Intolerant voor intolerantie![]()
Gebakken raket, gesmoorde raket, en natuurlijk toe, een raketjequote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als ze raketten kunnen schieten, kunnen ze de bevolking voeden.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
De leidingen die ze net op Isral hebben afgeschoten, hadden ook water kunnen transporterenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Gebakken raket, gesmoorde raket, en natuurlijk toe, een raketje![]()
Het beton dat gebruikt is om de lanceerinstallatie te bouwen had ook een schuilkelder kunnen zijn![]()
De breinen die formules zaten uit te denken om de raketten zo veel bereik te geven, hadden ook plannen kunnen maken om de economie op gang te helpen![]()
Stop de haat bij die mensen. Dat is de enige oplossing.Intolerant voor intolerantie![]()
Schuilkelders hadden niet eens nodig geweest. Het is niet Isral die zinloos al decennia lukraak raketten aan het afvuren is he?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De leidingen die ze net op Isral hebben afgeschoten, hadden ook water kunnen transporteren![]()
Het beton dat gebruikt is om de lanceerinstallatie te bouwen had ook een schuilkelder kunnen zijn![]()
De breinen die formules zaten uit te denken om de raketten zo veel bereik te geven, hadden ook plannen kunnen maken om de economie op gang te helpen![]()
Stop de haat bij die mensen. Dat is de enige oplossing.got me a movie, I want you to know
Natuurlijk wel, juist omdat je aan het bombarderen bent. Je moet immers je bevolking beschermen tegen mogelijke tegenvallen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Schuilkelders hadden niet eens nodig geweest. Het is niet Isral die zinloos al decennia lukraak raketten aan het afvuren is he?
Maar dat hoef ik verder niet uit te leggen toch?Intolerant voor intolerantie![]()
Nog niet snappen dat ik louter van pas kom bij het klussenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, juist omdat je aan het bombarderen bent. Je moet immers je bevolking beschermen tegen mogelijke tegenvallen.
Maar dat hoef ik verder niet uit te leggen toch?
Als ik uit beide mondhoeken kwijl is het waterpasgot me a movie, I want you to know
hamas schiet 2000 raketten af op burger doelen
israel bombardeerd gaza zodat ze weer een tijdje geen raketten af kunnen schieten
ISRAEL PLEEGT GEONCIDE!
zo gaat dat meestal![]()
1,4 miljoen Gazanen zijn ontheemd.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de kilogrammen niet een op een te vergelijken zijn met onze kilogrammen, want zoals jij aangeeft veel droge stoffen zoals meel. Daar moet dus water bij opgeteld worden, in Nederland zit een volwassen persoon op 3,5 kg per dag. Water was altijd al een probleem en is het nu helemaal, voor de oorlog was al 96% van t water vervuild.
Waarom reken jij met 700.000? Alle inwoners van Gaza hebben voedsel nodig en voor de oorlog was al meer dan 80% afhankelijk van noodhulp, nu de akkers ook al vakkundig gesloopt zijn is dat percentage hoger plus gaan we er gemakshalve vanuit dat er nu tijdens de oorlog de distributie en verspilling toch nog ideaal is.
Die cijfers zijn gewoon niet zo best. Of het slechte is weet ik natuurlijk niet. Het wordt wel erg mooi gepresenteerd en iedereen loopt ermee weg
47% van de gehele Gazaanse populatie is kind - laten we voor het gemak aannemen dat dit ook het geval is van de 1,4 miljoen is - daarom kom ik uit op 700.000 volwassenen die volledige noodhulp nodig hebben.
Los daarvan is dat de standaard waarmee we gewerkt hebben - 700.000 volwassenen en 1,2 miljoen kinderen. Dank dus aan ECFP en Andera voor dus specialistische Kinderhulp in oorlogssituaties.
Oorlog is niet fijn, heel k*t zelfs. Maar de gemiddelde noodhulp in deze regio is zeker niet slecht te noemen volgens de standaarden als in het UNHCR verband gegeven zou worden.
Moet de UNRWA wel de goederen komen ophalen...![]()
Zo gaat het al jaren in de media.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:36 schreef pokkerdepok het volgende:
hamas schiet 2000 raketten af op burger doelen
israel bombardeerd gaza zodat ze weer een tijdje geen raketten af kunnen schieten
ISRAEL PLEEGT GEONCIDE!
zo gaat dat meestal
De headline: Israel vuurt raketten af op Gaza!
Onderaan het artikel: het was een vergelding van een eerdere rakketaanval van de palestijnen.![]()
Waarom doet NRWA volgens jou of de mensen om jou heen niks meer/veel minder dan voorheen?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:25 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
1,4 miljoen Gazanen zijn ontheemd.
47% van de gehele Gazaanse populatie is kind - laten we voor het gemak aannemen dat dit ook het geval is van de 1,4 miljoen is - daarom kom ik uit op 700.000 volwassenen die volledige noodhulp nodig hebben.
Los daarvan is dat de standaard waarmee we gewerkt hebben - 700.000 volwassenen en 1,2 miljoen kinderen. Dank dus aan ECFP en Andera voor dus specialistische Kinderhulp in oorlogssituaties.
Oorlog is niet fijn, heel k*t zelfs. Maar de gemiddelde noodhulp in deze regio is zeker niet slecht te noemen volgens de standaarden als in het UNHCR verband gegeven zou worden.
Moet de UNRWA wel de goederen komen ophalen...
En waar halen die overige 900.000 mensen hun eten vandaan?![]()
De focus van de UNRWA lag altijd op scholing en zorg. Nu in tijden van oorlog horen zij die zorgtaak op zich te nemen (doet nu voornamelijk PRCF) en dan blijft over dat zij zich bezig met houden bij neutrale begeleiding van hulpgoederen - dat heb ik de afgelopen tijd niet meer zien gebeuren onder leiding van UNRWA (hesjes? Bandjes?) maar voorname rol Hamas. Ook op sociale media zijn voldoende filmpjes te zien die dit bevestigen en ook het item waar ik op reageerde - namelijk dat er nu hulpgoederen liggen te verpieteren - laat dat zien.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom doet NRWA volgens jou of de mensen om jou heen niks meer/veel minder dan voorheen?
En waar halen die overige 900.000 mensen hun eten vandaan?
Die overige 900.000 gaat de markt voor door - want het is niet zo dat overigens goederen niet worden verstrekt en dan voornamelijk dus fruit en dergelijke. Een markt vol. Die overige mensen kunnen dus nog voornamelijk genieten van onderdak en minder dan wel geen inkomsten.
Zware situatie nogmaals - maar de mensen in tenten hebben toch echt een ander substantieel probleem.![]()
![]()
Ach. In Gaza worden mensen niet gedood of vermoord, ze komen om.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zo gaat het al jaren in de media.
De headline: Israel vuurt raketten af op Gaza!
Onderaan het artikel: het was een vergelding van een eerdere rakketaanval van de palestijnen.
Ook al is het een meisje van 6 die vast zit in een gebombardeerde auto en uren aan de telefoon zit met hulpverleners. Ze overlijdt, paar alinea’s later wordt geopperd dat ze overleden is door kogels, maar zij is niet vermoord![]()
Dat eten van die 900.000 mensen komt toch ook uit vrachtwagens die vanuit Egypte Gaza zijn binnengereden?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Die overige 900.000 gaat de markt voor door - want het is niet zo dat overigens goederen niet worden verstrekt en dan voornamelijk dus fruit en dergelijke. Een markt vol. Die overige mensen kunnen dus nog voornamelijk genieten van onderdak en minder dan wel geen inkomsten.
Gaza had altijd al weinig landbouw, dat was toch ook het verhaal van voor 7 oktober en de 500 vrachtwagens die Gaza per dag binnenreden?![]()
Zie je? Precies wat ik dus aanhaalde -quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach. In Gaza worden mensen niet gedood of vermoord, ze komen om.
Ook al is het een meisje van 6 die vast zit in een gebombardeerde auto en uren aan de telefoon zit met hulpverleners. Ze overlijdt, paar alinea’s later wordt geopperd dat ze overleden is door kogels, maar zij is niet vermoord
Informatieoorlog.![]()
![]()
![]()
[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 18-02-2024 00:54:25 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Extreem rechtse neo nazi's stelen Palestijnse vlagA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik ga er vanuit dat ze het ook zouden doen met een Isralische vlag. En terecht.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:37 schreef Ali_boo het volgende:
Extreem rechtse neo nazi's stelen Palestijnse vlag
[x]https://twitter.com/RadioGenoa/status/1758952884463341760[/x]
Stop het importeren van conflicten.![]()
Helemaal mee eensquote:Op zondag 18 februari 2024 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze het ook zouden doen met een Isralische vlag. En terecht.
Stop het importeren van conflicten.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Waarom zet je ze dan weg als 'neo-nazi's'?quote:
Wat is er neo-nazi aan geen soefi soefi-mentaliteit in je land te willen?![]()
Ik snap de steun voor de gegijzelden volledig dus die Isralische vlag mag van mij blijven hangenquote:Op zondag 18 februari 2024 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze het ook zouden doen met een Isralische vlag. En terecht.
Stop het importeren van conflicten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Awwww hoe schattig.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap de steun voor de gegijzelden volledig dus die Isralische vlag mag van mij blijven hangen
Noem eens de namen van alle gegijzelde. O gij die vol compassie zijt.![]()
Zou niet weten wat daar mee te maken heeftquote:Op zondag 18 februari 2024 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Awwww hoe schattig.
Noem eens de namen van alle gegijzelde. O gij die vol compassie zijt.
Ik ken ook niet alle namen vanuit de holocaust, Enschede ramp of vanuit de MH17 aanslag. Lijkt me ook geen voorwaarde voor compassieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als ik bij de media zou werken dan zou ik het zo omschrijvenquote:Op zondag 18 februari 2024 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zet je ze dan weg als 'neo-nazi's'?
Wat is er neo-nazi aan geen soefi soefi-mentaliteit in je land te willen?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?quote:Op zondag 18 februari 2024 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou niet weten wat daar mee te maken heeft
Ik ken ook niet alle namen vanuit de holocaust, Enschede ramp of vanuit de MH17 aanslag. Lijkt me ook geen voorwaarde voor compassie
Jeetje.![]()
Wat is dit voor een achterlijkheid manquote:Op zondag 18 februari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?
Jeetje.![]()
Can't argue with stupid 🥲Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Knuffel.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is dit voor een achterlijkheid man![]()
Can't argue with stupid 🥲![]()
Ik ben inmiddels aangekomen op een veilige(re) locatie in het gebied van de Levant. Ik kan meteen deze dag starten met specialistische werkzaamheden - vandaag heb ik twee bevallingen mogen begeleiden en n gips-afspraak voor een gebroken been.
Natuurlijk is het anders dan volledig Gazagebied verblijf maar het geeft mij adem te weten dat ik nu ook mensen kan helpen voor de komende 2,5 maanden, maar minder in oorlogssituatie.
Enfin, ik wilde graag nog kwijt dat ik nagedacht heb over de opmerkingen van users hier die kwijt wilden dat zij niet begrijpen hoe kennelijk hulpverlening werkt in oorlogssituaties. Ik heb nagedacht over hoe ik kan uitleggen dat dit niet opgaat in de normale Nederlandse situatie - omdat wij in een "zeer vruchtbare en volle samenleving leven/opgegroeid zijn" dat geeft een vertekend beeld en dat verdient dan niet mijn reactie die te kort af is.
-
Ik wil graag weten of er vraag is tot meer informatie over mijn ervaringen in Gaza, of niet. Mocht dat zo zijn, dan wil ik hier meer delen over een gemiddelde dag voor een hulpverlener in dat gebied.
Mocht die wens we niet zijn, dan weet ik dat ik op zoek kan naar een meer passende plaats.![]()
-
Voor ik dus verder ga na deze vraag - voor nu: UNRWA punten zijn zijn nog steeds niet opgehaald en ruim 135 vrachtwagens wachten nog (al meer dan een week) op toelating (tot Gaza, zijn goedgekeurd)... Wie heeft nu een vinger in de pap?![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 18-02-2024 17:03:40 ]![]()
Alleen UNRWA haalde tot een week geleden wel vrachtwagens op toch? Dus ook in de week nadat keihard bewijs geleverd is over die 12/30 medewerkers. Wat zijn de roddels aan het front waarom unrwa nu helemaal niks meer doet?
Wat probeer je te zeggen met die ‘wie heeft nu een vinger in de pap’?![]()
UMWRA draait op minder dan 17% van haar gebruikelijke functie heb in begrepen. Dat is ook niet zo gek (al zou je het eens zijn met de aan sommigen 'gevestigde gedachten' - het is oorlog. Niet gek, scholing (65% en zorg en andere overigen).quote:Op zondag 18 februari 2024 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
Alleen UNRWA haalde tot een week geleden wel vrachtwagens op toch? Dus ook in de week nadat keihard bewijs geleverd is over die 12/30 medewerkers. Wat zijn de roddels aan het front waarom unrwa nu helemaal niks meer doet?
Maar laat ik dan uitleggen, Opgebaarde: dat de UNWRA in dezelfde plaats hoort te fungeren als NGO's als UNHCR en UNICEF dan wel Rode Kruis/PRCF - weet je wat blijkt? Ze hebben in het begin zich geprofileerd als n groepz en uiteindelijk als n uit elkaar gevallen groep nu schijnbaar is gevolgd door de oorlog.. En hoe wil je anders met 13.000 mensen, die onder 2,3 miljoen mensen moeten opereren en de meesten ervan Hamas-gedachtengoed een warm hart zouden toedragen, gezien meer dan 42/59% dit actief promootte?, door zou moeten gaan?
Nu, wat is precies je vraag en punt? Hoe komt het dat niemand van de mensen lijkt te begrijpen dat je niet een een dorp als Niet Oz hoeft uit te moorden om te beseffen dat de UNWRA neit functioneert?(Dat er 7 tot 12 gekken waren die actief doden en gegijzelden oppikten is gewoon extra "no-way" materiaal..)
Je vragen zijn natuurlijk terecht h, Opgebaarde: maar wat zijn nu eigenlijk je echte vraagpunten en bezwaren? Misschien kan ik je gerichter beantwoorden.
[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 18-02-2024 17:22:21 ]![]()
![]()
Met daaruit:quote:A month’s worth of flour, rice, chickpeas and cooking oil from Turkey has been stuck for weeks at Israel’s Ashdod port, where authorities have been instructed not to release it, UNRWA chief Philippe Lazzarini said Feb. 9. The processing fees for unloading the containers had been “impacted,” he said, because an Israeli bank froze the agency’s account.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
https://www.washingtonpos(...)a-video-oct-7-israel
Ik krijg de indruk dat dit soort heren eigenlijk gewoon in de eerste plaats aan de eigen portemonnee denken, als je kijkt wat de enorme salarissen zijn bij UNRWA. Gewoon ontkennen en slachtofferrol.
Journalist die ook voor Hamas bleek te werken, werd getroffen door een drone van het IDF. Wat erg zeg.![]()
Wat ik bedoel met vinger in de pap is: wat is het gedoe met de UNRWA dat zij haar (neutrale) doelen niet niet behaald en dat is; zorg geven aan Palestijnse vluchtelingen en aangezien scholing nu niet mogelijk is, neemt zij dan haar taak met overige 12.988 mensen wel waar?quote:Op zondag 18 februari 2024 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
Wat probeer je te zeggen met die ‘wie heeft nu een vinger in de pap’?
n week (als dat al waar is) is funest voor het niet ophalen van noodhulp - dat is toch wel bekend met je eigen berekeningen? Maar los hiervan: ik heb het niet over deze post waar de spullen kennelijk blijven liggen maar over Rafah en inmiddels Deir al Balah / Khan Younis waar ze al tijden in geen velden of wegen te vinden is (vestjes? Bandjes?)
UNICEF (zien we filmpjes van) PRCF (zien we beelden van) en andere organisaties als Anera, IMA, OdA en anderen - zien we hun werkzaamheden en hulp - en nu, waar is de UNWRA voor haar burgers zoals bepaald in de resolutie 17xx?
De UNHCR ken ik als proactieve neutrale post in gebieden die ik eerder mocht dienstverlenen.
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 18-02-2024 17:23:23 ]![]()
Ah ja natuurlijk, dus als ik heir al tijden voor de opspraak van UNWRA aangeef dat er zoveel meer hulporganisaties zijn die aandacht verdienen dan wordt dat maar voor keur genomen.quote:
Maar Kijkertje heeft nu een Twittertje gevonden en dat is meer te vertrouwen en relevant.![]()
Kijk zelf maar terug naar mijn lijstje aan hulpverleningorganisaties die hulp hunnen gebruiken - van IMA naar Anera, van OdA naar het simpele UNICEF.
Niets weerhield eerder de UNWRA voor uitvoering van noodhulp.
Per definitie staan zij los van Isralische fondsen en bankrekeningen - dat is ons verteld en ook begrijpelijk want zo werken de verenigingen van de Verenigde Naties. Dat is de reden dat ze "een staat" meisten worden in hun "clubje" om hun UNWRA status te kunnen waarborgen in hun eigen financile (hulp)systeem.![]()
Ik heb geen 'twittertje' gevonden. Ik heb de tweet bij het artikel van de WP gezocht voor het gemak.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:13 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ah ja natuurlijk, dus als ik heir al tijden voor de opspraak van UNWRA aangeef dat er zoveel meer hulporganisaties zijn die aandacht verdienen dan wordt dat maar voor keur genomen.
Maar Kijkertje heeft nu een Twittertje gevonden en dat is meer te vertrouwen en relevant.![]()
Kijk zelf maar terug naar mijn lijstje aan hulpverleningorganisaties die hulp hunnen gebruiken - van IMA naar Anera, van OdA naar het simpele UNICEF.
Niets weerhield eerder de UNWRA voor uitvoering van noodhulp.
Per definitie staan zij los van Isralische fondsen en bankrekeningen - dat is ons verteld en ook begrijpelijk want zo werken de verenigingen van de Verenigde Naties. Dat is de reden dat ze "een staat" meisten worden in hun "clubje" om hun UNWRA status te kunnen waarborgen in hun eigen financile (hulp)systeem.
Lees anders eerst het artikel eens?
Toevallig net nog een item bij MSNBC (Ali Velshi) dat ging over het tegenhouden van goederen voor Gaza door Israel vanwege de uitgebreide inspecties.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Jij stelt dat er iets veranderd is en dat UNRWA in de noodhulp verzaakt. Ik heb daar niks over gehoord of gelezen en jij zit met de voeten in de klei. Dus ik ben benieuwd waarom er iets veranderd is. Het is net alsof UNRWA verantwoordelijk is voor de honderdduizenden mensen die in hongersnood verkeren.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:48 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
UMWRA draait op minder dan 17% van haar gebruikelijke functie heb in begrepen. Dat is ook niet zo gek (al zou je het eens zijn met de aan sommigen 'gevestigde gedachten' - het is oorlog. Niet gek, scholing (65% en zorg en andere overigen).
Maar laat ik dan uitleggen, Opgebaarde, dat de UNWRA in dezelfde plaats hoort te fungeren als NGO's als UNHCR en UNICEF dan wel Rode Kruis/PRCF - weet je wat blijkt? Ze hebben in het begin zich geprofileerd als n groep en uiteindelijk als een uit elkaar gevallen groep.. Hoe wil je anders met 13.000 mensen die onder 2,3 miljoen mensen moeten opereren en de meesten ervan Hamas-gedachtengoed een warm.hart zouden toedragen (gezien meer dan 42/59% dit actief promootte?)
Nu, wat is precies je vraag en punt? Hoe komt het dat niemand van de mensen lijkt te begrijpen dat je niet een een dorp als Niet Oz hoeft uit te moorden om te beseffen dat de UNWRA neit functioneert?(Dat er 7 tot 12 gekken waren die actief doden en gegijzelden oppukten is gewoon extra "no-way" materiaal..)
Je vragen zijn natuurlijk terecht h, Opgebaarde: maar wat zijn nu eigenlijk je echte vraagpunten en bezwaren? Misschien kan ik je gerichter beantwoorden.
Gisteren had mijn vraag betrekking op die 900.000 mensen die volgens mij ook afhankelijk zijn van noodhulp. Voor de oorlog was nagenoeg de gehele bevolking al afhankelijk van noodhulp. Ik ben in de eerlijke veronderstelling dat je gewoon een rekenfoutje maakte of dat mij al die jaren fake news is opgespeld. Laatste kan zeker want we horen ook al maanden dat UNRWA bijna door zijn geld is en dat er al maanden een extreem voedseltekort is.
Dat er terroristen bedtaan die in het dagelijks leven leraar of verpleegkundige zijn, ik geloof t meteen. Het kan in Gaza eigenlijk niet anders, bijna 10% van de mannen is actief terrorist. Verder heeft Israel geen beste reputatie mbt hun oordeel over NGO’s dus ik neem verwijten zonder onderbouwing inderdaad niet heel serieus.
Laten we niet vergeten. Isral krijgt elk jaar de lijst met werknemers, namen, geboortedata en burgerservicenummers, niet alleen UNRWA maar ook Isral zag er tot voor kort geen terroristen op staan….![]()
Niets in dat artikel vind je de "hete kolen in het veld".quote:Op zondag 18 februari 2024 17:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb geen 'twittertje' gevonden. Ik heb de tweet bij het artikel van de WP gezocht voor het gemak.
Lees anders eerst het artikel eens?
Toevallig net nog een item bij MSNBC (Ali Velshi) dat ging over het tegenhouden van goederen voor Gaza door Israel vanwege de uitgebreide inspecties.
Als je graag hulpverlening wil sturen aan Gaza; ben dan geen Noorwegen.![]()
Geen idee wat je probeert te zeggen hier.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:30 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Niets in dat artikel vind je de "hete kolen in het veld".
Als je graag hulpverlening wil sturen aan Gaza; ben dan geen Noorwegen.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Belangrijk verschil is dat de UNWRA geboden is aan een er dezelfde functies als die de UNHCR zou uitgeven in oorlogsgebieden.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij stelt dat er iets veranderd is en dat UNRWA in de noodhulp verzaakt. Ik heb daar niks over gehoord of gelezen en jij zit met de voeten in de klei. Dus ik ben benieuwd waarom er iets veranderd is. Het is net alsof UNRWA verantwoordelijk is voor de honderdduizenden mensen die in hongersnood verkeren.
Gisteren had mijn vraag betrekking op die 900.000 mensen die volgens mij ook afhankelijk zijn van noodhulp. Voor de oorlog was nagenoeg de gehele bevolking al afhankelijk van noodhulp. Ik ben in de eerlijke veronderstelling dat je gewoon een rekenfoutje maakte of dat mij al die jaren fake news is opgespeld. Laatste kan zeker want we horen ook al maanden dat UNRWA bijna door zijn geld is en dat er al maanden een extreem voedseltekort is.
Dat er terroristen bedtaan die in het dagelijks leven leraar of verpleegkundige zijn, ik geloof t meteen. Het kan in Gaza eigenlijk niet anders, bijna 10% van de mannen is actief terrorist. Verder heeft Israel geen beste reputatie mbt hun oordeel over NGO’s dus ik neem verwijten zonder onderbouwing inderdaad niet heel serieus.
Laten we niet vergeten. Isral krijgt elk jaar de lijst met werknemers, namen, geboortedata en burgerservicenummers, niet alleen UNRWA maar ook Isral zag er tot voor kort geen terroristen op staan….
Waarom ik aangeef dat dit niet het geval is, is omdat het simpelweg al niet mogelijk is om onder de eigen bevolking (die het meerendeel dan niet alle hulp uit de UNWRA bood) niet n in deze oorlog in staat zijn om hulp te verlenen. De meeste ervan zullen zelf ook gevlucht zijn - dan niet ook meegeholpen hebben in "het verzet".
Dus, wat betekend dat voor de de neutraliteit in dit gebied en de volledige hulpverlening? Die is niet meer mogelijk.
Wat is de uitwerking van die onmogelijkheid? Geen zorg en ophalen van hulpmiddelen.
Wie hebben nu dus de meeste beelden op de socials en dus de informatieoorlog gebied en zorg geboden in het gebied? UNICEF, PRCF, Anera en jaja, zelfs crowdfunding.![]()
Tja, wellicht had men eens wat actiever moeten nadenken over de mogelijke gevolgen alvorens 7 oktober in gang werd gezet. En laten we dan nog maar niet beginnen over de afgelopen decennia van terreur. Het viel te voorspellen dat Isral er op een gegeven moment helemaal klaar mee zou zijn.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij stelt dat er iets veranderd is en dat UNRWA in de noodhulp verzaakt. Ik heb daar niks over gehoord of gelezen en jij zit met de voeten in de klei. Dus ik ben benieuwd waarom er iets veranderd is. Het is net alsof UNRWA verantwoordelijk is voor de honderdduizenden mensen die in hongersnood verkeren.
Laten we niet vergeten. Isral krijgt elk jaar de lijst met werknemers, namen, geboortedata en burgerservicenummers, niet alleen UNRWA maar ook Isral zag er tot voor kort geen terroristen op staan….'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lees de context nog eens van Lazzarini zijn opmerkingen? De fees kunnen niet betaald worden? Dus uiteindelijk een stom spelletje over internationale en duidelijke regels met betrekking tot het expeditieregelement? Oh ja tjah: da's kut dat het land waarmee je oorlog hebt, geen vrije expeditie toestaat zeg.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen hier.
Nu terug naar de UNWRA zelf: waarom kunnen ze die kosten niet betalen? De (Isralische) bank? Najah, Da's vreemd zeg.. Waarom is dat nu?
Los van deze cynische toon. Het grootste probleem is dat er geen 'geleider' bestaat voor UN-aangevoerd materiaal en dat betekend Hamas en consorten die de goederen kunnen onthaken voor zichzelf.
Duidelijker dat je punt die je aanhaalt en de titel van 'het adres' dat je aanhaalt bevestigd dat - als je iets wil overmaken of toedoen aan Gaza, er genoeg andere organisaties zijn hiervoor.
FIOD technisch gezien zou de uitspraak zijn: 'De organisatie staat momenteel onder toezicht dus transacties worden gestaakt en in bewaring gesteld tot uit onderzoek duidelijk is gebleken dat zij terecht komen daar op de plaatsen waar zij voor voldaan zijn.'
Kun je daarmee leven?![]()
Even geen UMWRA meer maar aandacht aan organisaties die cht iets betekenen in het gebied, aan specialistische hulp.
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 18-02-2024 17:55:13 ]![]()
Fijn dat je op een veiliger plek bent nu!quote:Op zondag 18 februari 2024 16:31 schreef HannahVrede het volgende:
Ik wil graag weten of er vraag is tot meer informatie over mijn ervaringen in Gaza, of niet. Mocht dat zo zijn, dan wil ik hier meer delen over een gemiddelde dag voor een hulpverlener in dat gebied.
Mocht die wens we niet zijn, dan weet ik dat ik op zoek kan naar een meer passende plaats.![]()
En zeker behoefte aan verhalen en duiding, vind dat erg verrijkend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Isral de gehele bevolking een lesje aan het leren is.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, wellicht had men eens wat actiever moeten nadenken over de mogelijke gevolgen alvorens 7 oktober in gang werd gezet. En laten we dan nog maar niet beginnen over de afgelopen decennia van terreur. Het viel te voorspellen dat Isral er op een gegeven moment helemaal klaar mee zou zijn.
Blij dat we het daar over eens zijn, ik vind het iets minder terecht dan jij maar ik kan voor die behoefte wel iets van begrip opbrengen![]()
Ik vind het zo werkelijk smakeloos dat je zo, voor het gemak van het argument, gaat generaliseren naar beide bevolkingsgroepen toe over de rug van een oorlog.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Isral de gehele bevolking een lesje aan het leren is.
Blij dat we het daar over eens zijn, ik vind het iets minder terecht dan jij maar ik kan voor die behoefte wel iets van begrip opbrengen
Wl je eigenlijk wel wat begrijpen van de micromanagement die plaatsvind in een oorlogsindustrie op het gebied van NGO's en waarom uiteindelijk gebleken is dat de bezwaren tegen UNWRA om heel andere redenen dan 12 "rotte appels" gestopt moet worden?
Wil je weten wat er op macroniveau gebruikt wordt om geopolitieke druk uit te oefenen voor verandering? Wil je weten waarom daarin de oorlogen hiervoor meegenomen moeten worden?
Of ben je alleen uit op je eigen sensatie en de bevrediging van je eigen inzicht? Want dan kan ik meteen wel stoppen met mijn bijbels aan uitleg.![]()
![]()
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is dat de UNWRA geboden is aan een er dezelfde functies als die de UNHCR zou uitgeven in oorlogsgebieden.
Waarom ik aangeef dat dit niet het geval is, is omdat het simpelweg al niet mogelijk is om onder de eigen bevolking (die het meerendeel dan niet alle hulp uit de UNWRA bood) niet n in deze oorlog in staat zijn om hulp te verlenen. De meeste ervan zullen zelf ook gevlucht zijn - dan niet ook meegeholpen hebben in "het verzet".
Dus, wat betekend dat voor de de neutraliteit in dit gebied en de volledige hulpverlening? Die is niet meer mogelijk.
Wat is de uitwerking van die onmogelijkheid? Geen zorg en ophalen van hulpmiddelen.
Wie hebben nu dus de meeste beelden op de socials en dus de informatieoorlog gebied en zorg geboden in het gebied? UNICEF, PRCF, Anera en jaja, zelfs crowdfunding.
Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is![]()
Dat begrijp ik dus ook niet. Volgens Lazzarini heeft UNWRA altijd personeelslijsten gedeeld met IDF voor controle omdat zijzelf niet de middelen hebben om achtergrondonderzoek te doen. Dat kan je ook niet van ze verwachten lijkt me.quote:Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.
Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
En hebben ze ook altijd actie ondernomen als personeelsleden banden hadden met Hamas volgens IDF en als er tunnels werden ontdekt in de buurt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Dit wordt blijkbaar uitgezonden op de nationale tv in Israel:
Draadje:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Klopt, wat is hier mis mee?quote:Op zondag 18 februari 2024 18:58 schreef Kijkertje het volgende:
Draadje:
[ twitter ]![]()
Had ik ook gezien. Ja, het laat goed de dehumanisering van oorlog zien. Hamas zijn als beesten tekeer gegaan op 7 oktober, en deze soldaten lijken echt te denken dat niemand nog onschuldig is in Gaza.quote:Op zondag 18 februari 2024 18:58 schreef Kijkertje het volgende:
Draadje:
[ twitter ]
Treurig.
Dit ook: https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1759257516943310977![]()
Leuke draai, maar nee.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Isral de gehele bevolking een lesje aan het leren is.
Blij dat we het daar over eens zijn, ik vind het iets minder terecht dan jij maar ik kan voor die behoefte wel iets van begrip opbrengen
Isral is bezig een terreurgroepering en hun infrastructuur uit te schakelen. En deze beweging, die tevens de democratisch verkozen leiders van hun volk zijn, had er misschien beter rekening mee moeten houden dat het terreur van 7 oktober ook gevolgen zou kunnen hebben voor hun bevolking, zodra Isral zou terugslaan. Dat is wat ik stelde.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ik zie hier niet iets raars aan. dit gebeurt in elke oorlog, Hamas draagtimmers geen uniform, wat een oorlogsmisdaad is en volgens chapter 3 van geneva convention verliest het daarmee hun rechten als powquote:Op zondag 18 februari 2024 18:58 schreef Kijkertje het volgende:
Draadje:
[ twitter ]For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Jij ziet er niets raars aan.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik zie hier niet iets raars aan. dit gebeurt in elke oorlog, Hamas draagtimmers geen uniform, wat een oorlogsmisdaad is en volgens chapter 3 van geneva convention verliest het daarmee hun rechten als pow![]()
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:quote:
https://9gag.com/gag/a6qv(...)tm_medium=post_shareFor every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Vrij normaal. 9gagquote:Op zondag 18 februari 2024 20:25 schreef Bensel het volgende:
[..]
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:
https://9gag.com/gag/a6qv(...)tm_medium=post_share![]()
Je weet dat je Isral nu op dezelfde voet zet als fucking Rusland en dat dat niet positief is?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:25 schreef Bensel het volgende:
[..]
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:
https://9gag.com/gag/a6qv(...)tm_medium=post_share
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Hij is een beetje low-IQ denk ik.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je weet dat je Isral nu op dezelfde voet zet als fucking Rusland en dat dat niet positief is?![]()
Waar zie jij in het filmpje dehumanisering? POWs handboeien en blinddoeken is heel normaal.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Had ik ook gezien. Ja, het laat goed de dehumanisering van oorlog zien. Hamas zijn als beesten tekeer gegaan op 7 oktober, en deze soldaten lijken echt te denken dat niemand nog onschuldig is in Gaza.
Treurig.
Dit ook: https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1759257516943310977![]()
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Waar zie jij in het filmpje dehumanisering? POWs handboeien en blinddoeken is heel normaal.![]()
Ze pakken het in Duitsland heel anders aanquote:Op zondag 18 februari 2024 18:10 schreef Mylene het volgende:
[x]https://twitter.com/MichaelVis_/status/1758947037771386880[/x]
Wat een kneus zeg.![]()
![]()
Natuurlijk gaan ze daar vanuit, anders hadden ze deze mannen niet gevangen genomen… er wordt ook gezegd aan het einde dat er eentje al verdacht is bij de moord van een israelische vrouw.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.![]()
Ah, werkt dat zo.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef oblo het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan ze daar vanuit, anders hadden ze deze mannen niet gevangen genomen… er wordt ook gezegd aan het einde dat er eentje al verdacht is bij de moord van een israelische vrouw.![]()
Deze voldoet ook echt aan vrijwel alle kenmerken van de typische zelfhaat onder sommige Joden he.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze pakken het in Duitsland heel anders aan![]()
[x]https://twitter.com/ju_khatib/status/1759287804578705730[/x]![]()
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?quote:
In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..![]()
Eehh care to elaborate?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deze voldoet ook echt aan vrijwel alle kenmerken van de typische zelfhaat onder sommige Joden he.![]()
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?
In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..![]()
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.quote:
Beetje zoals de huisneger.![]()
ja, lees maar: https://academic.oup.com/(...)fulltext&login=falsequote:Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
strijders moeten zichtbaar zijn, anders vervallen hun rechten als krijgsgevangeneFor every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Waarom antwoord je niet gewoon direct? Waarom zo in omwegen? Zeg gewoon wat er dehumaniserend aan is of wat er mis mee is.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.![]()
En dat komt omdat ze niet zichtbaar zijn als hamas strijder, wat feitelijk een oorlogsmisdaad is. En er hoeft maar 1 tussen te zitten met een granaat, en je hebt ook een hoop burgerdodenquote:Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Het maakt wel meer indruk als een van de slachtoffers of mensen die het betreft zich uitspreekt. Je ziet het eigenlijk ook aan jouw reactie want je kwalificeert het als ‘zelfhaat’ terwijl mensen een vrij land gunnen niks met zelfhaat te maken heeftquote:Op zondag 18 februari 2024 20:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.
Beetje zoals de huisneger.![]()
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het maakt wel meer indruk als een van de slachtoffers of mensen die het betreft zich uitspreekt. Je ziet het eigenlijk ook aan jouw reactie want je kwalificeert het als ‘zelfhaat’ terwijl mensen een vrij land gunnen niks met zelfhaat te maken heeft![]()
Waar zit die nestvervuiling in, dat ze er voor uitkomt Jood te zijn of dat ze terwijl ze Jood is opkomt voor een vrij land voor de Palestijn?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.
Het zijn net mensen he![]()
Gaan we nou weer beginnen over huisnegers?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.
Beetje zoals de huisneger.
Waarom zou je zoiets zeggen als 'weer een Jood voor een vrij Palestina'?quote:Op zondag 18 februari 2024 21:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar zit die nestvervuiling in, dat ze er voor uitkomt Jood te zijn of dat ze terwijl ze Jood is opkomt voor een vrij land voor de Palestijn?
Het zijn net mensen he
Wat wil je daar dan mee? volgens mij enkel dat de pro-Palestina hordes je zien als 'een van de goeie'.![]()
Ze loopt bij die demonstratie rond, allemaal gelijkgestemden. Dat is met en zonder bordje per definitie ‘bij de goeie’ horen.quote:Op zondag 18 februari 2024 21:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets zeggen als 'weer een Jood voor een vrij Palestina'?
Wat wil je daar dan mee? volgens mij enkel dat de pro-Palestina hordes je zien als 'een van de goeie'.![]()
Dat hoeft ze toch niet te zeggen dat ze een Jodin is? wedden dat het tegelijkertijd niet leuk zou vinden als de mensen die ze niet mag haar zouden reduceren tot enkel het zijn van een Jodinquote:Op zondag 18 februari 2024 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze loopt bij die demonstratie rond, allemaal gelijkgestemden. Dat is met en zonder bordje per definitie ‘bij de goeie’ horen.![]()
Zit nu moeder van mijn dochters school te ranten op haar social media dat de VS en 'het westen' de duivel zijn om het stopzetten van de centen. Gevolgd door een uiteenzetting dat het Westen de echte terroristen van de wereld zijn
Tsja
quote:Op zondag 18 februari 2024 18:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook niet. Volgens Lazzarini heeft UNWRA altijd personeelslijsten gedeeld met IDF voor controle omdat zijzelf niet de middelen hebben om achtergrondonderzoek te doen. Dat kan je ook niet van ze verwachten lijkt me.
En hebben ze ook altijd actie ondernomen als personeelsleden banden hadden met Hamas volgens IDF en als er tunnels werden ontdekt in de buurt.Ik heb het nu niet over de medewerkers van UNWRA in dit specifieke stuk.quote:Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.
Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
Ik heb het nu over hun verplichte werkzaamheden onder VN resolutie - die ze dus niet of onvoldoende uitvoeren; ongeacht de omstandigheden die op hun pad gekomen zijn.
(Aardig dat je zegt niet helemaal erbij te zijn - ik ben zoals je wellicht kom lezen ook aan het bijkomen nu.)
![]()
Dus joden horen in Isral?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.quote:Isral gaat het aantal Palestijnen dat tijdens de ramadan bidt in de al-Aqsamoskee beperken. De Isralische premier Netanyahu heeft een voorstel daarover van zijn ultrarechtse minister Ben-Gvir van Nationale Veiligheid overgenomen, melden Isralische media.
Binnenlandse veiligheidsdienst Shin Bet heeft het kabinet gewaarschuwd tegen een dergelijke maatregel, omdat die kan leiden tot grote onrust.![]()
![]()
Even laten zien wie er de baas is.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Dit is toch niet nieuw als we kijken naar de werkwijze van Bibi in de afgelopen regeringsperioden?quote:Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.![]()
Waarom zou je zo een stap nou vreemd vinden? In '00-04 en 2009 tot 2014 was het niet anders.
Ik begrijp alleen ook wel dat het nu gewoon wat meer aandacht behoeft, natuurlijk.Januari '23 was 1 - tjah, als hij vraagt om situatie 2: pak je kidbag maar Bibi, dan wordt het balagan.
[ Bericht 9% gewijzigd door HannahVrede op 19-02-2024 00:23:02 ]![]()
Oh trouwens, ook in Nederland "overruled" de minister-presidentquote:Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.![]()
of ministers soms een onderzoek (van de AIVD of MIVD of anderszins) - ken je bijvoorbeeld de Rolodex-zaak?![]()
Dus niet zo vreemd in Politiek(LaLa)Land toch?
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 19-02-2024 00:57:48 ]![]()
Sommigen slapen nog slecht vanwege het slavernijverleden.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?
Jeetje.![]()
quote:Isral stelt deadline voor offensief Rafah: gijzelaars moeten voor ramadan vrij
Isral heeft een deadline voor het verwachte grondoffensief in de stad Rafah gesteld. Als voor het begin van de ramadan volgende maand niet alle gijzelaars zijn vrijgelaten, vallen Isralische troepen de stad binnen.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Pffft. Dat is ook een genocide van lik-me-reet.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.quote:Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.![]()
![]()
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vr de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.quote:
Waar je nu dus op kunt wachten is de nodige ophitserij. Bij de Al-Aqsa zal gereld gaan worden als een malle, en zodra Isral reageert, en dat gaan ze doen want die staan natuurlijk compleet op scherp, dan staat de hashtag #alaqsaundersiege oid al klaar en schuimbekken we vrolijk verder op een groter toneel.
Ze schijten hem nog steeds sinds de vorige binnenlandse onlusten vanuit de Isralisch-Arabische gemeenschappen die ineens gecordineerd infrastructuur begonnen te saboteren. Helaas staat alles zo op scherp dat ze dat niet gaan kunnen voorkomen vrees ik ..
Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.
[ Bericht 6% gewijzigd door Qarrad op 19-02-2024 09:01:44 ]![]()
De ich habe es nicht gewusst positie van de UNWRA mensjes is wel redelijk onhoudbaar aan het worden ja.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.
[x]https://twitter.com/HillelNeuer/status/1759348072990048731?s=20[/x]
Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.
[ afbeelding ]![]()
Wat het voordeel is tijdens de Ramadan niet aan te vallen ontgaat mij?quote:Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vr de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.
Tijdens de kerst stopt doorgaans ook de strijd niet in christelijke landen.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Moeten de Israli’s ook nog uitkijken dat er niet een f-35 piloot op het idee komt om de al aqsa nu maar eens plat te gooien zodat de tempel weer opgebouwd kan worden.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vr de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.
Waar je nu dus op kunt wachten is de nodige ophitserij. Bij de Al-Aqsa zal gereld gaan worden als een malle, en zodra Isral reageert, en dat gaan ze doen want die staan natuurlijk compleet op scherp, dan staat de hashtag #alaqsaundersiege oid al klaar en schuimbekken we vrolijk verder op een groter toneel.
Ze schijten hem nog steeds sinds de vorige binnenlandse onlusten vanuit de Isralisch-Arabische gemeenschappen die ineens gecordineerd infrastructuur begonnen te saboteren. Helaas staat alles zo op scherp dat ze dat niet gaan kunnen voorkomen vrees ik ..
Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Als ze dat gaan doen (ook echt om die reden) dan is dat de definitieve genadeslag van de rechts-Orthodoxe aldaar.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Moeten de Israli’s ook nog uitkijken dat er niet een f-35 piloot op het idee komt om de al aqsa nu maar eens plat te gooien zodat de tempel weer opgebouwd kan worden.
Dan heeft Isral echt de kant gekozen om een soort Joodse Iran te worden. Het zal mij een reet roesten, maar ergens is het zonde natuurlijk. De enige functionerende democratie in het Midden-Oosten, heeft het ook op gegeven.![]()
Unwatch is niet hetzelfde als Isral. Isral krijgt de personeelslijsten en Isral besluit ondanks dat unwatch al jaren allerlei misstanden vindt en adresseert om toch geen commentaar op die personeelslijst te leveren. Leg jij of iemand anders even uit hoe dat dan kan….quote:Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.
Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.
[ afbeelding ]
Daarnaast is het natuurlijk een domme opmerking van je over die hongersnood. Die hongersnood zou er nu zijn en je strooit met dollars van afgelopen jaren, van voor de oorlog.
Unrwa verzorgt scholing, sociale voorzieningen en gezondheidszorg. Ik kan jou verzekeren dat in Nederland voor die euro’s die daar aan worden uitgegeven je dit niet kan omrekenen naar kilogrammen voedsel.
COGAT houdt bij hoeveel water, voedsel en andere artikelen sinds 7 oktober Gaza binnen is gegaan. Als je naar die cijfers kijkt en in t achterhoofd houdt dat er ongeveer 2,2 miljoen mensen wonen. Reken dan uit of die mensen veel water en voedsel tot hun beschikking hebben. Besef wel dat er een oorlog is dus de distributie is niet optimaal en alle noodhulp komt vanuit t zuiden, het noorden is dus lastig te bereiken.
Over die honger. Er zijn in Nederland veel studies gedaan naar de gevolgen van de hongerwinter 1944. Die gevolgen merken we nog steeds, bij mensen die het ‘gewoon’ overleefd hebben en de nakomelingen. Er is meer dan de dood![]()
Ik bedoel meer als een individuele actie. Ik neem aan dat ze wel een heel goede psychologische screening hebben bij de Isralische luchtmacht. Maar de omstandigheden zijn nu niet echt normaal meer, zeker niet als er een grote gecordineerde opstand van Arabische Israli’s zou komen.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ze dat gaan doen (ook echt om die reden) dan is dat de definitieve genadeslag van de rechts-Orthodoxe aldaar.
Dan heeft Isral echt de kant gekozen om een soort Joodse Iran te worden. Het zal mij een reet roesten, maar ergens is het zonde natuurlijk. De enige functionerende democratie in het Midden-Oosten, heeft het ook op gegeven.
Als het uit de regering zou komen, tsja, dan gaat het hele Midden-Oosten echt in de fik en dat zou dan helemaal op het conto van de Isralische regering komen. Dat overleeft Isral ook niet denk ik.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Jij bent duidelijk positiever over het land. Ik zie het allemaal niet al te best in.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als een individuele actie. Ik neem aan dat ze wel een heel goede psychologische screening hebben bij de Isralische luchtmacht. Maar de omstandigheden zijn nu niet echt normaal meer, zeker niet als er een grote gecordineerde opstand van Arabische Israli’s zou komen.
Als het uit de regering zou komen, tsja, dan gaat het hele Midden-Oosten echt in de fik en dat zou dan helemaal op het conto van de Isralische regering komen. Dat overleeft Isral ook niet denk ik.
Het land is al gecreerd vanuit een wantrouwen, en sinds 7 oktober lijkt het helemaal een klap te hebben gehad. Van liberaal tot rechts Isral roept men nu in principe op tot de vernietiging van Gaza.
De enige demonstraties die je nog hebt is van Israli's die van mening zijn dat eerst de gijzelaars terug moeten. Maar enige compassie met de Gazanen en/of Palestijnen in het algemeen lijkt volledig verdwenen te zijn.
Wat gaat dit betekenen voor de toekomst? hoelang is de westerse, diplomatieke tweestatenoplossing nog vol te houden? en zo niet: wat is het alternatief? wat is de toekomst van Israel?![]()
Inkoppertjes:quote:Op maandag 19 februari 2024 09:38 schreef opgebaarde het volgende:
Unwatch is niet hetzelfde als Isral. Isral krijgt de personeelslijsten en Isral besluit ondanks dat unwatch al jaren allerlei misstanden vindt en adresseert om toch geen commentaar op die personeelslijst te leveren. Leg jij of iemand anders even uit hoe dat dan kan….
- Er wordt niet naar ze geluisterd.
- Het interesseert ze niet.
- Het is niet hun verantwoordelijkheid.
Maar allemaal wel weer erg:quote:ja hamas is nu eenmaal baaaaad, zullen we het nu maar weer gaan hebben over wat israel allemaal moet doen?<signature here>.![]()
Ik zou het raar vinden als Isral unwatch niet serieus neemt. Jij?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inkoppertjes:
- Er wordt niet naar ze geluisterd.
- Het interesseert ze niet.
- Het is niet hun verantwoordelijkheid.![]()
Maar we hadden het specifiek over dat israel zogenaamd lijsten met potentiele UNRWA personeelsleden krijgt, toch?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou het raar vinden als Isral unwatch niet serieus neemt. Jij?
Hebben ze dan ook een veto?<signature here>.![]()
De toekomst is n staat. Isral. Een land waar Isral de West Bank en Gaza volledig controleert en waar de Palestijnen onder militair recht vallenquote:Op maandag 19 februari 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk positiever over het land. Ik zie het allemaal niet al te best in.
Het land is al gecreerd vanuit een wantrouwen, en sinds 7 oktober lijkt het helemaal een klap te hebben gehad. Van liberaal tot rechts Isral roept men nu in principe op tot de vernietiging van Gaza.
De enige demonstraties die je nog hebt is van Israli's die van mening zijn dat eerst de gijzelaars terug moeten. Maar enige compassie met de Gazanen en/of Palestijnen in het algemeen lijkt volledig verdwenen te zijn.
Wat gaat dit betekenen voor de toekomst? hoelang is de westerse, diplomatieke tweestatenoplossing nog vol te houden? en zo niet: wat is het alternatief? wat is de toekomst van Israel?![]()
Eens met je post. Verwacht alleen niet dat het een schijnbeweging is. Dan hebben veel burgers geen tijd gehad te vluchten, zit Isral ook niet op te wachten, een stad binnenvallen die tjokvol gevuld is met mensen. Dat wordt dan lastig vechten en veel meer burgerdoden.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Je beseft je toch wel dat dat ook consequenties heeft voor Israel? Israel is dan definitief democratie-af.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De toekomst is n staat. Isral. Een land waar Isral de West Bank en Gaza volledig controleert en waar de Palestijnen onder militair recht vallen![]()
Drie weken de tijd is best netjes. Misschien zijn de UNRWA medewerkers dan ontertussen weer gevonden en kunnen die helpen met de evacuatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In de west bank werkt het (soort van) toch ook? De Isralische beleidsmakers zijn qua woord al een tijdje aan het aansturen op een n staat (in welke hoedanigheid dan ook)quote:Op maandag 19 februari 2024 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je beseft je toch wel dat dat ook consequenties heeft voor Israel? Israel is dan definitief democratie-af.![]()
Het gehele punt is dat het allemaal nog werkt omdat de grenzen vaag zijn. Als Israel gaat beslissen werkelijk alles te bezetten tot zelfs de annexeren, dan kun je niet meer volhouden dat Israel een democratie is.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de west bank werkt het (soort van) toch ook? De Isralische beleidsmakers zijn qua woord al een tijdje aan het aansturen op een n staat (in welke hoedanigheid dan ook)
Dit heeft hoe dan ook gevolgen. Voor Israel zelf (qua binnenlandse politiek), maar ook zeker qua internationale politiek. De westerse band met Israel zal blijven, maar je kan je afvragen of dat dan op hetzelfde niveau blijft.![]()
Mwah. Het uitbreiden van nederzettingen in de west bank en Jerusalem is gewoon beleid en veel mensen zien Gaza ook wel zitten. Daarnaast is de Palestijn levensgevaarlijk dus meer controle over die mensen is wenselijk, het gaat om de Isralische veiligheid.
De Isralirs waren voor 7 oktober al massaal tegen twee staten, dat is nu op een all time high. Het is op lange termijn wellicht zelfs in het belang van de Palestijn. Twee staten gaat er in ons leven niet komen![]()
okequote:Op maandag 19 februari 2024 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
Mwah. Het uitbreiden van nederzettingen in de west bank en Jerusalem is gewoon beleid en veel mensen zien Gaza ook wel zitten. Daarnaast is de Palestijn levensgevaarlijk dus meer controle over die mensen is wenselijk, het gaat om de Isralische veiligheid.
De Isralirs waren voor 7 oktober al massaal tegen twee staten, dat is nu op een all time high. Het is op lange termijn wellicht zelfs in het belang van de Palestijn. Twee staten gaat er in ons leven niet komen![]()
Het is nu toch ook een nstaat, alleen dan met meer controle. Of het allemaal Isral wordt dat lijkt me nu niet![]()
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1759270078892122488
Ben Gvir wil tijdens Ramadan (10 maart begint het) Palestijnen toegang tot de Al Aqsa verbieden. Op vrijdag 22 maart begint de Sabbat voor Poeriem, de Sabbat Zachor, waarin Joden worden opgeroepen om de herinnering aan Amalek ‘uit te wissen’.
Hoeveel Palestijnen zullen hun agressie uiten omdat ze niet de Al Aqsa mogen betreden, en hoeveel kolonisten zullen de bovenstaande tekst letterlijk nemen?
In elk geval: er staat veel gezelligheid op het menu bij de Israeli's en de Palestijnen. Wat is het toch een vredig grondgebied, dat Midden-Oosten.![]()
Nee. het is niet 'eenstaat'. De grenzen zijn vaag. Dat is ook jaren het een-tweetje geweest tussen israel en het westen he.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is nu toch ook een nstaat, alleen dan met meer controle. Of het allemaal Isral wordt dat lijkt me nu niet
Het westen kon blijven steunen, zolang Israel de status quo hanteerde. Af en toe een exra nederzetting, die dan voor diplomatieke redenen door het westen werd afgekeurd (inclusief door Amerika).
Maar als Israel vanaf nu ook officieel beleid gaat maken dat alles geannexeerd moet worden, dan zal dat flinke gevolgen hebben.![]()
Het is eerder dat tijdens de Ramadan de gemoederen sowieso oplopen daar. I denk dat ze liever hadden gehad dat ze Rafah dan net over de duim hadden gekregen dan dat er nog beelden van verhongerende en aan stukken geschoten burgers naar buiten komen ipv het uitdelen van hulpgoederen.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wat het voordeel is tijdens de Ramadan niet aan te vallen ontgaat mij?
Tijdens de kerst stopt doorgaans ook de strijd niet in christelijke landen.
Ik lees net dat IDF de schatting heeft dat de gevechten in Gaza nog 6 tot 8 weken in beslag gaan nemen, dus dat verklaart de mededeling vanuit Isral wel dat ze voor de aanvang van de Ramadan de gijzelaars willen of anders. Ze weten toch al dat het niet afgerond gaat zijn.![]()
Mbt de rechterlijke uitspraak over F35 onderdelen en hoe het recht zich verhoudt tot de politiek. En de eerdere zaak Urgenda waar men tegenaan liep in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)igen-zaken~b92277e2/
De werkelijke vraag luidt net even anders: zijn de Haagse rechters op de stoel van de politiek gaan zitten? De regering vindt van wel. ‘De politiek gaat over het buitenlands beleid, niet de rechtbank’, zei demissionair premier Mark Rutte. Om duidelijkheid te krijgen in die ‘principile kwestie’, gaat de staat in cassatie bij de Hoge Raad.
In het arrest staat echter nergens dat het gerechtshof over het buitenlands beleid gaat, dat vinden de rechters uiteraard ook niet. Zij erkennen dat de regering ‘beleidsvrijheid’ heeft, maar met grenzen: die van het recht. Europese afspraken, het Wapenexportverdrag en nationale exportregels schrijven dwingend voor dat een vergunning wordt geweigerd bij risico op schending van het oorlogsrecht. Volgens het hof is dat in Gaza het geval
...
Ook hier lijkt het simpel: de overheid moet zich aan verdragen houden waarbij ze partij is. Artikel 94 van de Grondwet is daar heel duidelijk over. ‘De beleidsvrijheid om zich niet aan het recht te houden is een onbestaanbare categorie’, zegt Geerten Boogaard, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden. Maar daarmee is natuurlijk niet alles gezegd over wat Boogaard de ‘overlapcategorie’ tussen politiek en recht noemt.
De bekendste en meest verstrekkende rechtszaak in het omstreden genre ‘rechter en stoel’ is die van Stichting Urgenda tegen de staat over het klimaatbeleid. Bij de rechter, vervolgens bij het gerechtshof en ten slotte bij de Hoge Raad wist de stichting af te dwingen dat de overheid zich meer moet inspannen voor de reductie van broeikasgassen. Daarbij beriep de rechter zich, naast het Klimaatverdrag, vooral op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens: de overheid is verplicht leven en welzijn van de burgers te beschermen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Gaat toch niet lukken alle gijzelaars terug te krijgen. Hamas zelf weet niet eens waar ze allemaal zijn, en dat weet Isral ook.
Ik had gelezen over bepaalde andere groeperingen waar gijzelaars aan waren mee gegeven.
Het is triest maar alle gijzelaars terug is een utopie.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hey, Slayages weekend is ook weer voorbijquote:Op maandag 19 februari 2024 11:22 schreef egayalS het volgende:
Mbt de rechterlijke uitspraak over F35 onderdelen en hoe het recht zich verhoudt tot de politiek. En de eerdere zaak Urgenda waar men tegenaan liep in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)igen-zaken~b92277e2/
De werkelijke vraag luidt net even anders: zijn de Haagse rechters op de stoel van de politiek gaan zitten? De regering vindt van wel. ‘De politiek gaat over het buitenlands beleid, niet de rechtbank’, zei demissionair premier Mark Rutte. Om duidelijkheid te krijgen in die ‘principile kwestie’, gaat de staat in cassatie bij de Hoge Raad.
In het arrest staat echter nergens dat het gerechtshof over het buitenlands beleid gaat, dat vinden de rechters uiteraard ook niet. Zij erkennen dat de regering ‘beleidsvrijheid’ heeft, maar met grenzen: die van het recht. Europese afspraken, het Wapenexportverdrag en nationale exportregels schrijven dwingend voor dat een vergunning wordt geweigerd bij risico op schending van het oorlogsrecht. Volgens het hof is dat in Gaza het geval
...
Ook hier lijkt het simpel: de overheid moet zich aan verdragen houden waarbij ze partij is. Artikel 94 van de Grondwet is daar heel duidelijk over. ‘De beleidsvrijheid om zich niet aan het recht te houden is een onbestaanbare categorie’, zegt Geerten Boogaard, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden. Maar daarmee is natuurlijk niet alles gezegd over wat Boogaard de ‘overlapcategorie’ tussen politiek en recht noemt.
De bekendste en meest verstrekkende rechtszaak in het omstreden genre ‘rechter en stoel’ is die van Stichting Urgenda tegen de staat over het klimaatbeleid. Bij de rechter, vervolgens bij het gerechtshof en ten slotte bij de Hoge Raad wist de stichting af te dwingen dat de overheid zich meer moet inspannen voor de reductie van broeikasgassen. Daarbij beriep de rechter zich, naast het Klimaatverdrag, vooral op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens: de overheid is verplicht leven en welzijn van de burgers te beschermen.
En ingaand op het vetgedrukte gedeelte van je tekst. Dat is qua geopolitieke belangen en krachten nu net waar de Nederlandse staat in de vorm van Rutte en consorten zich op gaan beroepen gok ik zo maar.
Nederland is geen van alles losstaande entiteit, en diens belangen dienen beschouwd te moeten worden in alle ellende die de hele wereld nu eenmaal kent
Dat gaat soms voor op leed dat er aangericht wordt op individuen/burgers
De wereld is geen mooie plekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Palestinian FM accuses Israel of ‘genocide,’ ‘apartheid’ at ICJ hearing on control of West Bank
https://www.timesofisrael(...)ontrol-of-west-bank/When the student is ready, the teacher will appear.
Of het hele stelsel wordt overboord gekieperd omdat het overgrote deel van de mensen geen trek heeft in de herinterpretatie van oude idealen als een zelfmoordpact.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Hey, Slayages weekend is ook weer voorbij
En ingaand op het vetgedrukte gedeelte van je tekst. Dat is qua geopolitieke belangen en krachten nu net waar de Nederlandse staat in de vorm van Rutte en consorten zich op gaan beroepen gok ik zo maar.
Nederland is geen van alles losstaande entiteit, en diens belangen dienen beschouwd te moeten worden in alle ellende die de hele wereld nu eenmaal kent
De wereld is geen mooie plek![]()
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoeltquote:Op maandag 19 februari 2024 11:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Of het hele stelsel wordt overboord gekieperd omdat het overgrote deel van de mensen geen trek heeft in de herinterpretatie van oude idealen als een zelfmoordpact.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die shit is echt oprecht hilarischquote:Op maandag 19 februari 2024 08:31 schreef aTypisch het volgende:
[x]https://twitter.com/CensoredMen/status/1759308181988065661[/x]
Israelische karan is woest dat ze in Tokio niet meegaan in het narratief
Japanners geven geen ene fuck en gaan gewoon door:
ISLAEL IS TELLOLIST
Wat karen alleen nog meer woest maakt
Dat onze universele mensenrechten en alle idealen die daar mee samenhangen nu misbruikt worden om onszelf te verzwakken door partijen die er zelf weinig mee ophebben.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoelt1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Alsof iemand hier weet wat ze met Amelek bedoelenquote:Op maandag 19 februari 2024 11:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1759270078892122488
Ben Gvir wil tijdens Ramadan (10 maart begint het) Palestijnen toegang tot de Al Aqsa verbieden. Op vrijdag 22 maart begint de Sabbat voor Poeriem, de Sabbat Zachor, waarin Joden worden opgeroepen om de herinnering aan Amalek ‘uit te wissen’.
Hoeveel Palestijnen zullen hun agressie uiten omdat ze niet de Al Aqsa mogen betreden, en hoeveel kolonisten zullen de bovenstaande tekst letterlijk nemen?
In elk geval: er staat veel gezelligheid op het menu bij de Israeli's en de Palestijnen. Wat is het toch een vredig grondgebied, dat Midden-Oosten.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dat wij westerlingen mensenrechten idealen hebben prima, maar die overal willen opleggen als universele mensenrechtenquote:Op maandag 19 februari 2024 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
onze universele mensenrechten en alle idealen die daar mee samenhangen
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
universele mensenrechten verklaring komt van de VN, dat heeft niet zoveel met westerlingen die idealen opleggen te makenquote:Op maandag 19 februari 2024 11:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat wij westerlingen mensenrechten idealen hebben prima maar die overal willen opleggen als universele mensenrechtenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Volgens mij waren het de westerlingen die de VN opgericht hebben na WOII, nog zo'n post-koloniaal wangedrocht.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
universele mensenrechten verklaring komt van de VN, dat heeft niet zoveel met westerlingen die idealen opleggen te makenGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Een kijkje in de keuken bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waar ze kennelijk aan de ene kant een "diversity for thought" programma opzetten omdat men het zogenaamd belangrijk vindt dat iedereen wordt gehoord terwijl als puntje bij paaltje komt de mantra "befehl ist befehl" geldt. https://www.volkskrant.nl(...)ondergrens~beea4fa8/
Oud-diplomaat Anglique Eijpe is stomverbaasd over dit antwoord. Ze heeft nota bene zelf, op verzoek van de ambtelijke top, een programma vormgegeven dat ruimte moet creren voor tegenspraak bij BZ. ‘Het doel van het diversity-of-thought-programma was dat medewerkers zich veilig zouden voelen om ‘Z’ te zeggen, terwijl anderen of de minister ‘A’ zeggen’, legt Eijpe uit. ‘Iedereen moest zijn of haar mening durven uiten, en niet alleen bij het koffiezetapparaat.’
In een lange mail antwoordt Eijpe: ‘Ik moet de laatste dagen veel denken aan Hannah Arendt en het concept van de banaliteit van het kwaad.(...) Ik weiger een spreekwoordelijk radertje te zijn in een systeem dat oogluikend oorlogsmisdaden toestaat.
‘Zowel anderen als ikzelf hebben sinds het begin van deze eeuw op verschillende momenten de nek uitgestoken om erop te wijzen dat de huidige beleidslijn onhoudbaar en zeer risicovol is’, schrijft ze verder. ‘Wellicht ook goed om te onderzoeken waarom het zo ingewikkeld was om voor die geluiden ruimte te bieden, ernaar te luisteren en er iets mee te doen.’
...
Daarna zijn er signalen geweest van ambtenaren, bijvoorbeeld toen Isral zijn eigen oorlogsmisdaad aankondigde door Gaza af te sluiten van voedsel en water. Maar ik wist niet of die signalen de minister hadden bereikt, de ambtelijke reflex om dit soort zaken voor te leggen wordt soms getraineerd.’
Wat bedoelt u met ‘getraineerd’?
‘Dat de ambtelijke top bepaalde zaken niet altijd doorspeelt aan de minister. Ze adviseren op basis van wat ze denken dat de minister wil horen. Ook de commissie-Davids, die onderzoek deed naar de besluitvorming rond de inval in Irak, stelde dit probleem vast.’
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
volgens mij nietquote:Op maandag 19 februari 2024 12:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het de westerlingen die de VN opgericht hebben na WOII, nog zo'n post-koloniaal wangedrocht.
https://research.un.org/en/unmembers/foundersOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja, en niet om er een “ alle buitenlanders zijn k@t” topic van te maken, maar dat vetgedrukte stukje kun je ook zo interpreteren dat de staat maar meteen moet stoppen met de opvang van vluchtelingen en “vluchtelingen”. Dat tast namelijk ook het leven en welzijn aan van de Nederlandse burgers.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Hey, Slayages weekend is ook weer voorbij
De wereld is geen mooie plekik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
De niet-westerse landen en niet Soviet landen hadden toen nog een beetje weinig in de melk te brokkelenquote:Op maandag 19 februari 2024 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
universele mensenrechten verklaring komt van de VN, dat heeft niet zoveel met westerlingen die idealen opleggen te makenik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ja, de Volkskrant baalt. Deze activistische ex-diplomaat ook.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:00 schreef egayalS het volgende:
Een kijkje in de keuken bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waar ze kennelijk aan de ene kant een "diversity for thought" programma opzetten omdat men het zogenaamd belangrijk vindt dat iedereen wordt gehoord terwijl als puntje bij paaltje komt de mantra "befehl ist befehl" geldt. https://www.volkskrant.nl(...)ondergrens~beea4fa8/
Oud-diplomaat Anglique Eijpe is stomverbaasd over dit antwoord. Ze heeft nota bene zelf, op verzoek van de ambtelijke top, een programma vormgegeven dat ruimte moet creren voor tegenspraak bij BZ. ‘Het doel van het diversity-of-thought-programma was dat medewerkers zich veilig zouden voelen om ‘Z’ te zeggen, terwijl anderen of de minister ‘A’ zeggen’, legt Eijpe uit. ‘Iedereen moest zijn of haar mening durven uiten, en niet alleen bij het koffiezetapparaat.’
In een lange mail antwoordt Eijpe: ‘Ik moet de laatste dagen veel denken aan Hannah Arendt en het concept van de banaliteit van het kwaad.(...) Ik weiger een spreekwoordelijk radertje te zijn in een systeem dat oogluikend oorlogsmisdaden toestaat.
‘Zowel anderen als ikzelf hebben sinds het begin van deze eeuw op verschillende momenten de nek uitgestoken om erop te wijzen dat de huidige beleidslijn onhoudbaar en zeer risicovol is’, schrijft ze verder. ‘Wellicht ook goed om te onderzoeken waarom het zo ingewikkeld was om voor die geluiden ruimte te bieden, ernaar te luisteren en er iets mee te doen.’
...
Daarna zijn er signalen geweest van ambtenaren, bijvoorbeeld toen Isral zijn eigen oorlogsmisdaad aankondigde door Gaza af te sluiten van voedsel en water. Maar ik wist niet of die signalen de minister hadden bereikt, de ambtelijke reflex om dit soort zaken voor te leggen wordt soms getraineerd.’
‘Dat de ambtelijke top bepaalde zaken niet altijd doorspeelt aan de minister. Ze adviseren op basis van wat ze denken dat de minister wil horen. Ook de commissie-Davids, die onderzoek deed naar de besluitvorming rond de inval in Irak, stelde dit probleem vast.’
En uiteraard het Isral-hatende deel van Fok ook.
Ik vind wel dat ze zich erg in bochten wringt om zogenaamd een punt te maken. Eerst is er de aanname dat er oorlogsmisdaden worden gepleegd. Dat wordt gekoppeld aan het (an sich best wel goede) idee dat er tegenspraak moet worden geduld binnen de ministeries.
Maar zoals zo vaak, als iemand zijn zin niet krijgt, dan zit automatisch de ander fout. Het eigen gelijk is heilig. Ook in het geval van Angeliekje, zo te zien.
Wat best cynisch is, gelet op haar boodschap.
Het is supergezond om je standpunten te toetsen aan iemand die heel wat anders vindt, he, Slayage?
Maar dat betekent niet dat als je standpunten niet worden overgenomen, dat ligt aan het niet werken van het systeem.Intolerant voor intolerantie![]()
Hoe dan ook, veel landen hebben niet veel op met mensenrechten. Naar mijn idee is het vooral een westers parade paardje.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij niet
https://research.un.org/en/unmembers/foundersGeld maakt meer kapot dan je lief is.
De enige manier waarop een organisatie kan functioneren is als iedereen naar buiten toe de beleidslijn ondersteunt of op zijn minst niet ondergraaft zodra de beleidslijn vastgesteld is. Dat er vooraf intern open gediscussieerd kan worden en moet worden, geeft de individuele ambtenaar geen recht om achteraf openlijk kritiek te uiten. Als je het niet eens bent met het uiteindelijk verkozen beleid, dan slik je dat of neem je ontslag.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:00 schreef egayalS het volgende:
...
‘Dat de ambtelijke top bepaalde zaken niet altijd doorspeelt aan de minister. Ze adviseren op basis van wat ze denken dat de minister wil horen. Ook de commissie-Davids, die onderzoek deed naar de besluitvorming rond de inval in Irak, stelde dit probleem vast.’ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
nee niet hoe dan ook, de VN is geen westers dingetje en de universele mensenrechtenverklaring dus ook nietquote:Op maandag 19 februari 2024 12:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, veel landen hebben niet veel op met mensenrechten. Naar mijn idee is het vooral een westers parade paardje.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat staat ook in het interview. Ook of ze gekleurd is vanwege haar ex-man, de vader van haar kinderen. Het is een interessant gesprekquote:Op maandag 19 februari 2024 12:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
De enige manier waarop een organisatie kan functioneren is als iedereen naar buiten toe de beleidslijn ondersteunt of op zijn minst niet ondergraaft zodra de beleidslijn vastgesteld is. Dat er vooraf intern open gediscussieerd kan worden en moet worden, geeft de individuele ambtenaar geen recht om achteraf openlijk kritiek te uiten. Als je het niet eens bent met het uiteindelijk verkozen beleid, dan slik je dat of neem je ontslag.![]()
Waarom hebben zoveel landen er dan schijt aan?quote:Op maandag 19 februari 2024 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee niet hoe dan ook, de VN is geen westers dingetje en de universele mensenrechtenverklaring dus ook nietGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het komt natuurlijk vrij vaak voor dat machthebbers wat anders doen dan het volk wil.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom hebben zoveel landen er dan schijt aan?<signature here>.![]()
quote:Op maandag 19 februari 2024 12:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom hebben zoveel landen er dan schijt aan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Human rights, as we know them, are dead.
Amid a climate emergency, seemingly endless conflict, and consequent refugee crises, the glaring absence of an effective global strategy to safeguard the most fundamental rights of impoverished and marginalised populations across the world has made it clear that the concept of “human rights”, as sacralised by the liberal West, has lost all meaning and purpose – for everyone, but especially for those of us in the Global South.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Ook ridicuul. Blijkbaar is het aan het westen om mensenrechten wereldwijd te garanderen.quote:
Maar zich daarna omdraaien en als ze verkeerd aangekeken worden janken over kolonialisme.
Can't have your cake and eat it.<signature here>.![]()
Niet helemaal mee eens in een democratie er zijn ook nog klokkenluiders en dergelijke.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
De enige manier waarop een organisatie kan functioneren is als iedereen naar buiten toe de beleidslijn ondersteunt of op zijn minst niet ondergraaft zodra de beleidslijn vastgesteld is. Dat er vooraf intern open gediscussieerd kan worden en moet worden, geeft de individuele ambtenaar geen recht om achteraf openlijk kritiek te uiten. Als je het niet eens bent met het uiteindelijk verkozen beleid, dan slik je dat of neem je ontslag.
Maar grotendeels met je eens. Intern stevige discussie maar naar buiten toe eensgezindheid.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Wat is Isral populair bij het ICJ. Nu voor de bezetting dus
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Tjsa,quote:quote:ARE HUMAN RIGHTS A WESTERN VALUE?
From a historical perspective the concept of human rights was created from a Western-centred notion. Its construct and essence relies on the idea that all humans and citizens of the world are innately equal.
It is undeniable that the concept of human rights irradiates Western values and ideology and its origins are undoubtedly traceable to the idea of creating a world that resembles that of the West. Yet, it is essential to also point out that the present-day bills have gone way beyond the Western-centred conversation.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Jep. Grijp je niet in dan ben je te passief, grijp je wel in dan ben je een kolonisator en moet je je er niet mee bemoeien.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook ridicuul. Blijkbaar is het aan het westen om mensenrechten wereldwijd te garanderen.
Maar zich daarna omdraaien en als ze verkeerd aangekeken worden janken over kolonialisme.
Can't have your cake and eat it.
Mooi voorbeeld zijn de abc eilanden en Suriname.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ben het er wel mee eens, maar laten we dat dan ook maar eens formaliseren door allerlei verdragen door de shredder te gooien. Burgerrechten voor burgers is beter dan mensenrechten voor mensen in mijn mening.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
dat wij de enigen zijn die zich eraan houden maakt het nog niet iets wat we als 'het westen' aan de rest op proberen te dringenquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
deden we dat maarOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
En dan komt het dus allemaal neer op "LALALA Geld", zoals Hans zou zeggen.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep. Grijp je niet in dan ben je te passief, grijp je wel in dan ben je een kolonisator en moet je je er niet mee bemoeien.
Mooi voorbeeld zijn de abc eilanden en Suriname.<signature here>.![]()
Dan hadden we wat meer jongens in het groen nodig ( of in woestijn camo)quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
er zijn meer manieren om druk uit te oefenen naast militairquote:Op maandag 19 februari 2024 13:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan hadden we wat meer jongens in het groen nodig ( of in woestijn camo)Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Geld en praten?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
er zijn meer manieren om druk uit te oefenen naast militair
Dat we daar nog niet eerder aan gedacht hebben.
<signature here>.![]()
ok?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geld en praten?
Dat we daar nog niet eerder aan gedacht hebben.
[ afbeelding ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Desinformatie van hetzelfde niveau als dat de Israelis bij Hamas militanten die op 7 oktober waren gedood, plannen hadden ontdekt hoe je chemische wapens kan makenof dat ze zogenaamd in het shifa ziekenhuis een rooster hadden ontdekt van Hamas dat werd gebruikt bij de gevangenschap van de gijzelaars, terwijl het gewoon een random planner was
of dat ze in couveuses handgranaten hadden ontdekt
en nu komt Herzog met een random boek van een random guy die KHAMAS zou zijn. Dat zijn BS heel makkelijk debunked zal worden deert hem kennelijk niet
![]()
Hij klinkt hier net zo overtuigend als Colin Powell bij de VN in 2003 met zijn verhaal over dat sadam bezig was met het ontwikkelen van WMDs. Ook toen deden wij als Nederland aan real politik door de overduidelijke bullshit van onze bondgenoot voor zoete koek aan te nemen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Mooie soundbite.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:21 schreef Mylene het volgende:
VN-cordinator Sigrid Kaag over omstreden UNRWA: ’Er is geen alternatief’ (Telegraaf)
UNHCR met een uitvoerende organisatie waar de palestijnen zelf niets in te brengen hebben. Dat lijkt me het alternatief.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Schaamteloos prediken voor eigen parochie, idd. Ziet haar mooie baantje a raison 200K/jaar in gevaar komen.quote:<signature here>.![]()
In de kern komt het er op neer dat het westen graag alle verantwoordelijk (en schuld) op zich wilt nemen, en de andere regio's graag alles afschuift. Het is de standaard reactie die je vaak leest "het westen moet ingrijpen". Nooit lees je dat Zuid-Amerika of Azi moet ingrijpen. Of omgekeerd, iets naars gebeurt omdat het westen niet heeft ingegrepen. Bijvoorbeeld de burgeroorlog in Rwanda in de jaren '90. Toen kreeg Amerika de volle laag, omdat die niets deed. Het idee dat de bevolking in Rwanda zelf de schuld draagt, kwam kennelijk bij niemand op.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep. Grijp je niet in dan ben je te passief, grijp je wel in dan ben je een kolonisator en moet je je er niet mee bemoeien.
Mooi voorbeeld zijn de abc eilanden en Suriname.![]()
In de Nederlandse media lees en hoor je mevrouw Kaag opeens niet meer. Van de aardbodem verdwenen.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mooie soundbite.
UNHCR met een uitvoerende organisatie waar de palestijnen zelf niets in te brengen hebben. Dat lijkt me het alternatief.
Zou er ooit een dappere journalist opstaan werkend bij een grote krant even de handel en wandel van mevrouw Kaag nader gaat inspecteren? Of zou dat iets te gevaarlijk zijn voor de baanzekerheid van die journalist?![]()
Was Paul Smits van Groenlinks al voorbij gekomen?Deze volidioot van Groenlinks meent zelfs dat hij het woord Intifida mag definieren en voeren. En als we het er niet mee eens zijn, dat wordt mijnheer "geframed' ook een term die hij naar alle waarschijnlijkheid zelf een invulling geeft. ben benieuwd hoe dit stuk genetisch residu de Holocaust omschrijft.quote:Gelderse politicus met 'Viva intifada'-bordje:'Ik had beter andere woorden kunnen kiezen'
........,,Nooit fijn. Als je je uitspreekt, zoals ik, dan kun je reacties verwachten”, zegt Smits zondag over de ophef. ,,Maar in dit geval wordt het direct geframed. Ik word neergezet als een antisemiet. Zonder dat iemand aan jou vraagt: wat bedoel je? Er ontstaat een hetze, ik kreeg hele onprettige berichten. Pijnlijk vind ik het, want een antisemiet ben ik allesbehalve.”
Waarom die tekst op dat bordje? Wat bedoelde u dan?
,,Het woord intifada is voor mij een krachtige term die staat voor de worsteling van en het verzet tegen onderdrukking. In mijn ogen is er al maanden een genocide aan de gang in Gaza. De Palestijnen worden gebombardeerd en hebben van de internationale gemeenschap nauwelijks steun te verwachten. In die context vind ik dat je in verzet mag komen. Wat mij betreft is dat een vreedzaam verzet.”.....
"Het Duitse verzet tegen de Joden"
wat een ongelofelijke achterlijke dweil hebben we hier weer.
Groenlinks is gewoon hamas, ze hebben het alleen zelf niet door
[ Bericht 0% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 19-02-2024 15:32:21 ]got me a movie, I want you to know
Wat een pestbende mensen, tochgot me a movie, I want you to know
quote:Op maandag 19 februari 2024 14:59 schreef Homey het volgende:
[..]
In de Nederlandse media lees en hoor je mevrouw Kaag opeens niet meer. Van de aardbodem verdwenen.
Zou er ooit een dappere journalist opstaan werkend bij een grote krant even de handel en wandel van mevrouw Kaag nader gaat inspecteren? Of zou dat iets te gevaarlijk zijn voor de baanzekerheid van die journalist?
Het uitschot zal vast nog wel in Den Haag opduiken![]()
![]()
![]()
Er is geen andere optie... Tsja
Verrotte taffesbendeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Neurenberg 2.0 in 4kquote:Op maandag 19 februari 2024 15:54 schreef Molo het volgende:
Er is geen andere optie... Tsja
Verrotte taffesbende
bungel bungel
quote:Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]quote:Statement by UNRWA Spokesperson Christopher Gunness
A recent report about the Palestinian Authority textbooks being used in UNRWA schools is inaccurate and misleading. 178 of the books cited are not being used in UNRWA schools; that’s almost 90 per cent of the evidence on which the conclusions of the report are based. These books are not being used in UNRWA schools for a number of reasons:
- They were phased out when the Palestinian Authority changed their curriculum and textbooks starting in 2016, though the books relating to the old Palestinian Authority curriculum were found to be free of incitement to terrorism by an independent US State Department review.
- They are for the higher grades 11-12; grades which are not taught in UNRWA schools in Gaza and the West Bank.
- They were 'pilot' for the first year of the rollout of the new PA textbooks in the school year 2016-17. New 2017 versions are applicable for the school year 2017-18.
23 of the books reviewed in the report are being used in our schools and we have reviewed them rigorously under our curriculum framework, which aims to ensure that our curriculum is in line with UN values. In the small number of instances where issues of concern were found, we have created enriched complementary materials for use in our classrooms and we will be rolling out training on this to our teachers in the coming months. UNRWA’s condemnation of all forms of racism is a matter of public record.
[..]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp.wauw
als er naast corrupte (belangen)organisaties ook nog iets speelt als onderdrukt en aangevallen worden door je overheerser, dan kan er wel eens een tekort aan bepaalde middelen ontstaan
daar bovenop heb je te maken met blokkades en controles op handel
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2024 16:29:10 ]![]()
IDF zegt om 18:00 (17:00 hier) beelden te publiceren van de familie Bibas (die kindjes met rood haar) in Gaza. Vrees dat het geen goed nieuws is, maar we blijven hopen![]()
Die angst van die vrouw in haar ogen.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:29 schreef Qarrad het volgende:
IDF zegt om 18:00 (17:00 hier) beelden te publiceren van de familie Bibas (die kindjes met rood haar) in Gaza. Vrees dat het geen goed nieuws is, maar we blijven hopen
Alsof je te lang in de zon gekeken hebt, die vlekken blijvengot me a movie, I want you to know
Ja vreselijk...quote:Op maandag 19 februari 2024 16:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Die angst van die vrouw in haar ogen.
Alsof je te lang in de zon gekeken hebt, die vlekken blijven
Beelden zijn in Khan Younis gevonden lees ik nu en zijn van enkele dagen na 7 oktober. Ze zeggen dus helaas niks over de stand van zaken nu voor ze.![]()
Linkje?quote:Op maandag 19 februari 2024 16:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Die angst van die vrouw in haar ogen.
Alsof je te lang in de zon gekeken hebt, die vlekken blijven![]()
![]()
quote:Op maandag 19 februari 2024 11:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die shit is echt oprecht hilarisch
Israelische karan is woest dat ze in Tokio niet meegaan in het narratief
Isleal Tellolistquote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Islael tellolistA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Zo, ze sturen even een boodschap...quote:Op maandag 19 februari 2024 16:46 schreef Ali_boo het volgende:
Islael tellolist
[x]https://twitter.com/disclosetv/status/1759604081708998933[/x]![]()
Nee sorry, je zoekt maar. Dit soort ellende ga ik niet delen.quote:got me a movie, I want you to know
Omdat ik graag wil weten over wie het gaat, volg zo’n beetje alles hier maar soms mis ik wel eens ietsquote:
Maar eigenlijk zegt de post van Chien al genoeg en kan ik beter dat filmpje niet kijken. Ga ik weer naar dromen enzo![]()
![]()
Yes, oorlog en deze gorigheid beter niet consumeren als kijksportquote:Op maandag 19 februari 2024 17:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omdat ik graag wil weten over wie het gaat, volg zo’n beetje alles hier maar soms mis ik wel eens iets
Maar eigenlijk zegt de post van Chien al genoeg en kan ik beter dat filmpje niet kijken. Ga ik weer naar dromen enzo![]()
![]()
Moet sp3c je weer komen redden in je dromenquote:Op maandag 19 februari 2024 17:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omdat ik graag wil weten over wie het gaat, volg zo’n beetje alles hier maar soms mis ik wel eens iets
Maar eigenlijk zegt de post van Chien al genoeg en kan ik beter dat filmpje niet kijken. Ga ik weer naar dromen enzo
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
-Rabia Al-Basri![]()
godverdomme man, ik heb een grafisch ingerichtgesteld brein, en nou dit ook nog eensquote:Op maandag 19 februari 2024 17:12 schreef nixxx het volgende:
[..]
Moet sp3c je weer komen redden in je dromengot me a movie, I want you to know
Die heb ik liever gewoon naast mequote:Op maandag 19 februari 2024 17:12 schreef nixxx het volgende:
[..]
Moet sp3c je weer komen redden in je dromen![]()
![]()
terrorisme is goed omdat op 7 oktober er ook een terreurdaad plaatsvondquote:Op maandag 19 februari 2024 17:14 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/Alonso_GD/status/1759211074425868669[/x]![]()
"communities thrived", is dat een eufemisme?quote:Op maandag 19 februari 2024 17:14 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/Alonso_GD/status/1759211074425868669[/x]![]()
![]()
Ja echt sneu zeker gezien hoe mooi gaza was voor 7 oktquote:Op maandag 19 februari 2024 17:14 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/Alonso_GD/status/1759211074425868669[/x]
Voor een openluchtgevangenis waar de Joden hen zo smartelijk genocideerden, door brandstof, voedsel en medicijnen te leveren:
je snapt niet hoe ze dat allemaal op het spel hebben gezet 7 oktober, waarom zou je in godsnaam vrouwen verkrachten, hun borsten afsnijden en kinderen verkrachten. alleen mensen zoals jij snappen dat.
Ik benijd je niet
Nee dat zal geen goed nieuws zijn. Anders koppen ze meteen: levend gevonden!!quote:Op maandag 19 februari 2024 16:29 schreef Qarrad het volgende:
IDF zegt om 18:00 (17:00 hier) beelden te publiceren van de familie Bibas (die kindjes met rood haar) in Gaza. Vrees dat het geen goed nieuws is, maar we blijven hopen
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat ze een oorlog willen met heel het Midden-Oostenquote:Op maandag 19 februari 2024 16:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zo, ze sturen even een boodschap...A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Nee, dat ze de islamofascisten stuk voor stuk uitroeien. mooi toch?quote:Op maandag 19 februari 2024 17:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat ze een oorlog willen met heel het Midden-Oostengot me a movie, I want you to know
quote:Op maandag 19 februari 2024 17:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja echt sneu zeker gezien hoe mooi gaza was voor 7 okt
[x]https://twitter.com/MarioNawfal/status/1716008991778587012[/x]
Voor een openluchtgevangenis waar de Joden hen zo smartelijk genocideerden, door brandstof, voedsel en medicijnen te leveren:
[ afbeelding ]
je snapt niet hoe ze dat allemaal op het spel hebben gezet 7 oktober, waarom zou je in godsnaam vrouwen verkrachten, hun borsten afsnijden en kinderen verkrachten. alleen mensen zoals jij snappen dat.
Ik benijd je niet![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, maar dat is oprecht wederzijds he, moppiequote:
IDF slated to release four-month-old video of Bibas family in Gaza
https://www.timesofisrael(...)ibas-family-in-gaza/When the student is ready, the teacher will appear.
4 maanden, wat moet je ermee?quote:Op maandag 19 februari 2024 18:05 schreef Aether het volgende:
IDF slated to release four-month-old video of Bibas family in Gaza
https://www.timesofisrael(...)ibas-family-in-gaza/got me a movie, I want you to know
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 19-02-2024 18:26:41 ]"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
In het concrete geval; voor de veiligheid van Nederland is het belangrijk dat Nederland onderdeel is van een coalitie waarin de onderdelen op elkaar kunnen vertrouwen. Als je dan krijgt dat locale rechters (overigens op discutabele gronden) het hele stelsel op losse stelten zetten vanwege een 'mogelijk misbruik' kan dat maken dat je als onbetrouwbaar wordt gezien en je bescherming kwijtraakt. Dat is niet iets wat Nederland zich kan veroorloven.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoelt
Maar er zijn legio onderwerpen waar mooie doelstellingen leiden tot resultaten die maakt dat de meerderheid de doelstelling als negatief gaat zien. Bijvoorbeeld de stikstofnorm tegenover een ernstig tekort aan woningen.![]()
![]()
Dit zijn dus de aangetroffen beelden, verder helaas 0 extra informatie over hun lot.
Khan Younis is inmiddels behoorlijk onder controle van IDF, hopelijk vinden ze nog meer sporen van de gijzelaars maar als dit de score is (in het ziekenhuis en deze beelden) dan vrees ik dat ze niet ooit nog boven water komen.![]()
Ah, op die fiets.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
In het concrete geval; voor de veiligheid van Nederland is het belangrijk dat Nederland onderdeel is van een coalitie waarin de onderdelen op elkaar kunnen vertrouwen. Als je dan krijgt dat locale rechters (overigens op discutabele gronden) het hele stelsel op losse stelten zetten vanwege een 'mogelijk misbruik' kan dat maken dat je als onbetrouwbaar wordt gezien en je bescherming kwijtraakt. Dat is niet iets wat Nederland zich kan veroorloven.
Maar er zijn legio onderwerpen waar mooie doelstellingen leiden tot resultaten die maakt dat de meerderheid de doelstelling als negatief gaat zien. Bijvoorbeeld de stikstofnorm tegenover een ernstig tekort aan woningen.
Ja totaal mee eens
Op de vierkante centimeter gluren ipv om je heen kijken. Nederland mist strategische visie en keuzes
Niemand die goed bij zijn hoofd is wl oorlog, kernwapens en mensen omleggen.
Toch is het overal, en nodig. De droomwereld die veel figuren wensen bestaat gewoon niet, of je nou mee eens bent of nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wil niet negatief klinken, je kent me immers, maar een baby in leven houden in zo'n omgeving, ik weet het niet.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/JoopSoesan/status/1759617044775919908[/x]
Dit zijn dus de aangetroffen beelden, verder helaas 0 extra informatie over hun lot.
Khan Younis is inmiddels behoorlijk onder controle van IDF, hopelijk vinden ze nog meer sporen van de gijzelaars maar als dit de score is (in het ziekenhuis en deze beelden) dan vrees ik dat ze niet ooit nog boven water komen.got me a movie, I want you to know
Aan de andere kant heeft Hamas goed voor zichzelf gezorgd en in tegenstelling tot een hoop Gazanen wl toegang tot voedsel, schuilplaatsen en medicatie. Denk dat deze baby meer overlevingskans heeft/had dan een hoop andere baby's in Gazaquote:Op maandag 19 februari 2024 18:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wil niet negatief klinken, je kent me immers, maar een baby in leven houden in zo'n omgeving, ik weet het niet.![]()
![]()
Je weet ook altijd een nog krankzinniger dimensie te ontsluiten ook he... moet je wat mee doenquote:Op maandag 19 februari 2024 18:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft Hamas goed voor zichzelf gezorgd en in tegenstelling tot een hoop Gazanen wl toegang tot voedsel, schuilplaatsen en medicatie. Denk dat deze baby meer overlevingskans heeft/had dan een hoop andere baby's in GazaLovecraft ken je?
Overigens liegt Kaag dat UNRWA onvervangbaar is. UNOCHA en WHO kunnen opschalen, wat er ook moet gebeuren, aldus WHO woordvoerder Christian Lindmeier.![]()
Bron?quote:Op maandag 19 februari 2024 20:26 schreef Mylene het volgende:
Overigens liegt Kaag dat UNRWA onvervangbaar is. UNOCHA en WHO kunnen opschalen, wat er ook moet gebeuren, aldus WHO woordvoerder Christian Lindmeier.quote:The WHO spokesperson Christian Lindmeier called on donors to not suspend their funding for the UNRWA and said that it would not be able to continue operations in Gaza and across the region beyond the end of February if funding were not resumed.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Deze column van Maarten Boudry in EW zal hier vast met groot enthousiasme worden ontvangenhttps://www.ewmagazine.nl(...)kers-gelden-1401241/quote:Hoe het komt dat Joden op universiteiten als ‘onderdrukkers’ gelden
Een giftig antisemitisme heeft de universiteiten genfecteerd. Filosoof Maarten Boudry legt uit waar precies dat perfide idee vandaan komt dat Joden ‘onderdrukkers’ zijn en waarom de Hamasterreur in academische kringen wordt verheerlijkt.
‘Het ligt aan de context.’ Deze onsterfelijke woorden sprak de rector van Harvard, Claudine Gay, tijdens een hoorzitting in het Amerikaanse Congres in december. De vraag die haar werd….
(rest te lezen op de site)![]()
Obey Cthulhu!quote:Op maandag 19 februari 2024 19:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Je weet ook altijd een nog krankzinniger dimensie te ontsluiten ook he... moet je wat mee doenLovecraft ken je?
![]()
Volgens de Isralische media is de familie Bibas in handen van een kleine, relatief onbekende, in Gaza actieve afsplitsing van Fatah, Kataib al-Mujahedin ("De Mujahedin Brigades").
Een woordvoerder hiervan heeft eerder gesteld dat de moeder plus twee zoontjes na meer dan 20 dagen gevangenschap omgekomen zijn door een Isralische luchtaanval.![]()
Die ramadan deadline voor Hamas
Alsof die laffe honden zichzelf gaan aangeven. Of de Palestijnen Hamas de schuld geven als ze die moskee niet in kunnen.![]()
https://www.latimes.com/o(...)d-offensive-children
Verslag van een chirurg die hulp heeft geboden in Rafah over de omstandigheden in Gaza. De medische zorg is ingestort (en dit is nog voordat). Amputaties onder niet-steriele omstandigheden, kinderen met schotwonden van scherpschutters in het hoofd, zonder verdoving fragmenten van explosieven uit mensen trekken, het zit er allemaal in en dit is nog niet eens de huidige stand van zaken![]()
![]()
Ik heb het artikel gelezen. Een hoop geblaat en afleidingen maar helemaal niks over waar het daadwerkelijk om gaat: de daden van Isral. Logisch ook want als je het daar wel over gaat hebben kun je niet anders concluderen dan dat de staat Isral een onderdrukker is. De joden zijn historisch gezien onderdrukten maar de staat Isral is een onderdukker. Dat onderscheid kun je prima maken. En je hoeft niet de hele wereld te zien of onder te verdelen tussen onderdrukkers en onderdrukten om dat te zien en te vinden. Niet alles en iedereen is een onderdrukker of onderdrukt, maar de staat Isral is wel een onderdrukker.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
Deze column van Maarten Boudry in EW zal hier vast met groot enthousiasme worden ontvangen
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)kers-gelden-1401241/Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Met zo een opvatting dat de staat Isral opgedoekt zou moeten worden ben je alleen een radicaal die niemand serieus neemt. Tijd dat je dat zelf ook begrijpt.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen. Een hoop geblaat en afleidingen maar helemaal niks over waar het daadwerkelijk om gaat: de daden van Isral. Logisch ook want als je het daar wel over gaat hebben kun je niet anders concluderen dan dat de staat Isral een onderdrukker is. De joden zijn historisch gezien onderdrukten maar de staat Isral is een onderdukker. Dat onderscheid kun je prima maken. En je hoeft niet de hele wereld te zien of onder te verdelen tussen onderdrukkers en onderdrukten om dat te zien en te vinden. Niet alles en iedereen is een onderdrukker of onderdrukt, maar de staat Isral is wel een onderdrukker."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Was afgelopen twee dagen veel gedoe over zijn uitspraken, ik mag toch hopen dat het meeste van wat hij zegt niet klopt.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:10 schreef Qarrad het volgende:
Verslag van een chirurg die hulp heeft geboden in Rafah over de omstandigheden in Gaza. De medische zorg is ingestort (en dit is nog voordat). Amputaties onder niet-steriele omstandigheden, kinderen met schotwonden van scherpschutters in het hoofd, zonder verdoving fragmenten van explosieven uit mensen trekken, het zit er allemaal in en dit is nog niet eens de huidige stand van zaken
Wel mooi hoe hij nog even benoemd hoe artsen in het noorden vastzitten. Hier wordt zelfs door verstandige fokkers denigrerend gedaan over de mensen die in t noorden zitten.![]()
Wat voor gedoe?quote:Op maandag 19 februari 2024 23:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was afgelopen twee dagen veel gedoe over zijn uitspraken, ik mag toch hopen dat het meeste van wat hij zegt niet klopt.
Wel mooi hoe hij nog even benoemd hoe artsen in het noorden vastzitten. Hier wordt zelfs door verstandige fokkers denigrerend gedaan over de mensen die in t noorden zitten.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Mijn ervaringen zijn in sommige dingen soortgelijk. Ook overigens in het geval van de uitleg over tekort aan medisch materiaal en medicijnen (waaronder verdoving). Maar ik zal verder niet uitweiden voor nu anders dan zeggen dat op vele punten ik het ook niet eens ben met de geschetste beelden van deze arts.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:10 schreef Qarrad het volgende:
Verslag van een chirurg die hulp heeft geboden in Rafah over de omstandigheden in Gaza. De medische zorg is ingestort (en dit is nog voordat). Amputaties onder niet-steriele omstandigheden, kinderen met schotwonden van scherpschutters in het hoofd, zonder verdoving fragmenten van explosieven uit mensen trekken, het zit er allemaal in en dit is nog niet eens de huidige stand van zaken
Natuurlijk help het niet mee dat je wellicht niet vaker in oorlogsgebieden routinematig werk verricht plus ook een andere specialisatie hebt dan traumatologie en/of spoedeisende hulp - maar dat kan het niet alleen zijn.
Ik denk ook dat dit is omdat duidelijk die 1,5 week (hoe gek dit ook klinken mag) niet genoeg is om te "wennen en dus ingewerkt te zijn" op een noodhulp locatie of ziekenhuis dat draait op minder dan noodrantsoen.
Maakt dat de situatie minder schrijnend, natuurlijk niet. Maar ik vind context wel belangrijk te vermelden - er zit ook echt verschil in de ziekenhuizen van Gaza zelf of de noodposten, ook nog eens.
Je komt als arts specialist om een team er door heen te trekken en dan is deze schets wel kenmerkend maar niet volledig, mijn inziens. Voor een item in de krant werkt het natuurlijk wel voldoende.![]()
Dat de ervaringen van deze arts in Rafah in januari vast vreselijk zijn geweest maar dat de gemiddelde hulpposten en zienhuisomstandigheden in zijn gestelde tijd nog niet zo op gang zijn gekomen dat het dus flink aanpoten was met weinig middelen.quote:
Maar dat aan de andere kant ook er geluiden opkwamen van artsen die de ervaring anders beleefden en vele van de routineus gegroepeerde artsen in oorlogssituaties zullen dat ook wel beamen.
Hij heeft wellicht alleen dus andere ervaringen gehad en is daar enorm van geschrokken. Ik denk ook wel dat de genoemde enige chirurg van dit ziekenhuis zich heel erg hopeloos gevoeld moet hebben / voelt. Alleen hij schreef en omschreef zijn ervaringen en ook als die kredietwaardigheid mogen we dit artikel beschouwen - er zijn ook veel andere ervaringen.
Overlap zal blijven: het is oorlog en we komen dingen te kort en moeten onconventionele keuzes (en gereedschappen) maken en gebruiken. Ervaring leert en helpt dan. UNHCR bijvoorbeeld, moet hier om de hoek komen kijken - die kunnen goed cordineren in specialistische zorgvragen in overvolle, door oorlog getekende gebieden.![]()
Ahhh het leven van onschuldige mensen staat onder het vermoorden van mensenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waaar , maar HAMAS dood staat voorop
boven alles![]()
egypte is erger dan wildersquote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
Egypte wil groot vluchtelingenkamp opzetten nabij grens Gaza
dit is een goede zaak
[..]![]()
Het ontbreekt deze arts niet aan ervaring in oorlogsgebieden. Waarom wil je zo graag daar iets aan afdoen? Jij bestempelt het als oorlog, hij daarentegen constateert dat het daar niets meer mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 00:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat de ervaringen van deze arts in Rafah in januari vast vreselijk zijn geweest maar dat de gemiddelde hulpposten en zienhuisomstandigheden in zijn gestelde tijd nog niet zo op gang zijn gekomen dat het dus flink aanpoten was met weinig middelen.
Maar dat aan de andere kant ook er geluiden opkwamen van artsen die de ervaring anders beleefden en vele van de routineus gegroepeerde artsen in oorlogssituaties zullen dat ook wel beamen.
Hij heeft wellicht alleen dus andere ervaringen gehad en is daar enorm van geschrokken. Ik denk ook wel dat de genoemde enige chirurg van dit ziekenhuis zich heel erg hopeloos gevoeld moet hebben / voelt. Alleen hij schreef en omschreef zijn ervaringen en ook als die kredietwaardigheid mogen we dit artikel beschouwen - er zijn ook veel andere ervaringen.
Overlap zal blijven: het is oorlog en we komen dingen te kort en moeten onconventionele keuzes (en gereedschappen) maken en gebruiken. Ervaring leert en helpt dan. UNHCR bijvoorbeeld, moet hier om de hoek komen kijken - die kunnen goed cordineren in specialistische zorgvragen in overvolle, door oorlog getekende gebieden.Ik begrijp nog steeds niet wat het 'gedoe' is omtrent dit artikel maar ik vroeg het ook niet aan jou. Het enige dat ik kan bedenken is dat dit artikel buitengewoon veel aandacht heeft gekregen itt de ervaringen van lokale artsen die precies hetzelfde beeld al tijden schetsen. Blijkbaar maakt het meer indruk als een vooraanstaande Amerikaanse arts zijn mening geeft?quote:I have worked in other war zones. But what I witnessed during the next 10 days in Gaza was not war — it was annihilation.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Hearings in Den Haag zijn begonnen.
Uitgebreid draadje:
Reactie PM Israel:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ik doe niets "af" aan hem maar bevestig wel dat dit zijn ervaring is die hij verteld. Hij werkt als plastisch chirurg en we mogen maar blij zijn met elke vorm van chirurgische kennis in een team. Ik doe niets af aan zijn kennis - alleen aan zijn mogelijke uitleg van de perceptie van 1,5 week Gaza tegenover een aantal jaren Gaza en specifieke kennis van oorlog in hetzelfde gebied (en andere). Ik deel dus een hoop van zijn ervaringen maar ook een hoop niet. Vanzelfsprekend heeft het wel alles met oorlog en oorlogsvoering te maken - ik ken het verschil in het gebied.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het ontbreekt deze arts niet aan ervaring in oorlogsgebieden. Waarom wil je zo graag daar iets aan afdoen? Jij bestempelt het als oorlog, hij daarentegen constateert dat het daar niets meer mee te maken heeft.
[..]
Ik zal mij verder niet gaan verlagen tot het niveau van suggestieve vraagstelling, al voel ik mij soms verleid.Ik hoop dat je mijn reactie aan je in dit nieuwe daglicht bekijkt.
![]()
Ik begrijp nog steeds niet hoe dat een antwoord is op mijn vraag wat het 'gedoe' is. En ja vanzelfsprekend is het zijn ervaring tijdens zijn tien dagen dat hij daar was. Dat zegt hij en daar gaat het artikel dan ook over. Hij pretendeert ook niets anders.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 01:24 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik doe niets "af" aan hem maar bevestig wel dat dit zijn ervaring is die hij verteld. Hij werkt als plastisch chirurg en we mogen maar blij zijn met elke vorm van chirurgische kennis in een team. Ik doe niets af aan zijn kennis - alleen aan zijn mogelijke uitleg van de perceptie van 1,5 week Gaza tegenover een aantal jaren Gaza en specifieke kennis van oorlog in hetzelfde gebied (en andere). Ik deel dus een hoop van zijn ervaringen maar ook een hoop niet. Vanzelfsprekend heeft het wel alles met oorlog en oorlogsvoering te maken - ik ken het verschil in het gebied.
Ik zal mij verder niet gaan verlagen tot het niveau van suggestieve vraagstelling, al voel ik mij soms verleid.Ik hoop dat je mijn reactie aan je in dit nieuwe daglicht bekijkt.
Nog steeds niet doorhebben dat Isral zijn eigen plan trektquote:Op dinsdag 20 februari 2024 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
[x]https://twitter.com/RichardGowan1/status/1759649058157727904[/x]
Ik zou het heel knap van je vinden als je dat echt had gedaan; tot het eind.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen.
Dit stuk is lang en zegt veel wat jij niet wil horen. Dus chapeau!quote:Ja maar Isral![]()
![]()
Jij bent echt zeldzaam hard gebrainwasht. Zelden iemand gezien die zo radicaal in zijn Jodenhaat is en daar zo voor durft uit te komen.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen. Een hoop geblaat en afleidingen maar helemaal niks over waar het daadwerkelijk om gaat: de daden van Isral. Logisch ook want als je het daar wel over gaat hebben kun je niet anders concluderen dan dat de staat Isral een onderdrukker is. De joden zijn historisch gezien onderdrukten maar de staat Isral is een onderdukker. Dat onderscheid kun je prima maken. En je hoeft niet de hele wereld te zien of onder te verdelen tussen onderdrukkers en onderdrukten om dat te zien en te vinden. Niet alles en iedereen is een onderdrukker of onderdrukt, maar de staat Isral is wel een onderdrukker.![]()
Jodenhaat is maar een hoop geblaat en niet belangrijk. De Joden zijn in een ver verleden onderdrukt, maar Israel is nu een onderdrukker en alleen daar moeten we het over hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent echt zeldzaam hard gebrainwasht. Zelden iemand gezien die zo radicaal in zijn Jodenhaat is en daar zo voor durft uit te komen.![]()
“Ja maar Israel” als argument geven op alles is precies wat mijn punt bewijst. De zieke obsessie om de schuld volledig bij Isral te leggen en nul kritisch te zijn op bijvoorbeeld Hamas of de genfiltreerde UNWRA, sterker nog, hun rol in dit geheel totaal dood te zwijgen, geeft wel aan hoeveel haat tegen alles wat Joods is, er onder dat hele dunne laagje vernis bij mensen zit.
Deze mensen zouden in 40-45 gewoon met volle overtuiging de Duitsers hebben geholpen Joden op de trein te zetten en echt gedacht hebben daarmee “de onderdrukkers” aangepakt te hebben.
Als je werkelijk zo begaan bent met de Palestijnen dan organiseer je nu een demonstratie in Den Haag die Hamas oproept zich volledig en onvoorwaardelijk over te geven aan Isral zodat gerechtigheid voor 7 oktober kan plaatsvinden.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 07:45:35 ]![]()
De staat Isral is in zoverre een onderdrukker als dat nodig is. Hadden we hier in Nederland bijv een provincie waar men zich gedroeg zoals de palestijnen, dan zou je hier soortgelijke dingen zien.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent echt zeldzaam hard gebrainwasht. Zelden iemand gezien die zo radicaal in zijn Jodenhaat is en daar zo voor durft uit te komen.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
In before “ja maar Isral hurrrr durrrr”quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
De staat Isral is in zoverre een onderdrukker als dat nodig is. Hadden we hier in Nederland bijv een provincie waar men zich gedroeg zoals de palestijnen, dan zou je hier soortgelijke dingen zien.![]()
Ik sta hier persoonlijk eigenlijk voor 90% achter Isral hoor, in het huidige oplaaien na 7 October, maar ook in algemene zin. Die 10% afkeur is dan voor de excessen, zoals wat bijv de kolonisten allemaal uitvoeren.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In before “ja maar Isral hurrrr durrrr”ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Same. Die kolonisten moeten ze gewoon terug schoppen hun hok in.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik sta hier persoonlijk eigenlijk voor 90% achter Isral hoor, in het huidige oplaaien na 7 October, maar ook in algemene zin. Die 10% afkeur is dan voor de excessen, zoals wat bijv de kolonisten allemaal uitvoeren.![]()
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden. En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:36 schreef oblo het volgende:
[..]
Jodenhaat is maar een hoop geblaat en niet belangrijk. De Joden zijn in een ver verleden onderdrukt, maar Israel is nu een onderdrukker en alleen daar moeten we het over hebben.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Dat gaat toch niet gebeuren, dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Same. Die kolonisten moeten ze gewoon terug schoppen hun hok in.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Oh nee, nee, nee.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
De staat Isral is in zoverre een onderdrukker als dat nodig is. Hadden we hier in Nederland bijv een provincie waar men zich gedroeg zoals de palestijnen, dan zou je hier soortgelijke dingen zien.
Die provincie was tot de grond toe afgebrand.
Het cynische van dit verhaal is de menselijkheid die Isral toont in zijn omgang met de Palestijnen. Die, ehm, gaat verloren aan de Isral-haters hier, zeg maar.
Ik ben ervan overtuigd dat wij Nederlanders die menselijkheid niet zouden opbrengen in een soortgelijk geval.
*Kijkt naar "de politionele acties"*
Case in point.
Als het Limburg was…. Woosh!!quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh nee, nee, nee.
Die provincie was tot de grond toe afgebrand.
Het cynische van dit verhaal is de menselijkheid die Isral toont in zijn omgang met de Palestijnen. Die, ehm, gaat verloren aan de Isral-haters hier, zeg maar.
Ik ben ervan overtuigd dat wij Nederlanders die menselijkheid niet zouden opbrengen in een soortgelijk geval.
*Kijkt naar "de politionele acties"*
Case in point.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Bezet is niet het juiste woord is, maar er was wel een blokkade. Het gaat er mesjogge aan toe hoor en zoals we hebben gezien was t niet eens voldoende om 7 okt te voorkomen. Stel een ziekenhuis in Gaza had voor 2023 nieuwe couveuses nodig. Dan zou je denken dat ze deze gewoon in het buitenland kunnen bestellen, toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden. En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.
Dat kon niet. Couveuses stonden op de dual use lijst. Net zoals houten balken dikker dan 5 cm. 80% van de import ging via Isral en Isral bepaalde of het Gaza binnen mocht. Export, sinds 2007 nagenoeg alleen nog maar landbouw, via Isralische bedrijven![]()
Ik denk dat elk weldenkend land hamas uit zou nodigen voor een kopje thee. Toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden. En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.![]()
Het gaat om hoe vergelden en de proportionaliteit. Als de focus puur had gelegen op Hamas-leiders en het volk werd ontzien (hoe lastig dat ook is) hadden de meeste mensen er geen moeite mee gehad. Er was wereldwijd enorm veel sympathie richting Isral op 7 oktober maar Isral heeft dat daarna vrij snel verloren door hun (over)reactie.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
whahaha, nee. Noerm een land die 1400 doden op eigen grondgebied niet zou vergelden.Als je afhankelijk bent van een ander voor het verkrijgen van water/electriciteit/zorg ben je uiteraard niet zelfstandig. Afhankelijk als in: de ander bepaalt wel of niet, de manier waarop, de hoeveelheden, de voorwaarden etc. De Palestijnen zijn zo zelfstandig als een hond in een hondenhok. Zo zelfstandig als een gemiddeld Noord Koreaans gezin.quote:En oh ja, gaza was zelfstandig.,er woonde geen nkele jood meer, had eigen bestuur, kreeg water, electriciteit en zorg vanuit israel. Dus welke onderdrukking? En er was een staakt het vuren. Tot deze op 7 oktober bruut verbroken werd.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waar zeg ik dat de staat Isral opgedoekt moet worden? Ik ben voor een tweestatenoplossing.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met zo een opvatting dat de staat Isral opgedoekt zou moeten worden ben je alleen een radicaal die niemand serieus neemt. Tijd dat je dat zelf ook begrijpt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Daar lijkt ieder redelijk mens voor te zijn behalve dan de Palestijnen / Hamas zelf met hun extreme haat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de staat Isral opgedoekt moet worden? Ik ben voor een tweestatenoplossing."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Tis gewoon zo hopeloos naaief allemaal dit, het hele land moet gedemilitariseerd worden, de hele Gazastrook doorzocht, en overal zijn militairen in burgerlijk gebied.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het gaat om hoe vergelden en de proportionaliteit. Als de focus puur had gelegen op Hamas-leiders en het volk werd ontzien (hoe lastig dat ook is) hadden de meeste mensen er geen moeite mee gehad. Er was wereldwijd enorm veel sympathie richting Isral op 7 oktober maar Isral heeft dat daarna vrij snel verloren door hun (over)reactie.
Stuur je daar je eigen soldaten in of hecht je meer waarde aan hun leven - en minder aan de bebouwing in Gaza - Isral kiest voor de mensenlevens van hun eigen mensen. Dat gaat dus met grote vernietiging.
Hamas kan zichzelf natuurlijk ook overgeven maar dat wordt hem natuurlijk niet."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Mij beschuldigen van jodenhaatquote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent echt zeldzaam hard gebrainwasht. Zelden iemand gezien die zo radicaal in zijn Jodenhaat is en daar zo voor durft uit te komen.![]()
Jodenhaat is een serieus probleem maar in het geval van de onderdrukking door Isral wordt het als excuus gebruikt om een hoop goed te praten. Je kan en mag het handelen van de staat Isral niet allemaal maar vergoeilijken vanwege het bestaan van jodenhaat.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: