Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?
In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.quote:
ja, lees maar: https://academic.oup.com/(...)fulltext&login=falsequote:Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
Waarom antwoord je niet gewoon direct? Waarom zo in omwegen? Zeg gewoon wat er dehumaniserend aan is of wat er mis mee is.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
En dat komt omdat ze niet zichtbaar zijn als hamas strijder, wat feitelijk een oorlogsmisdaad is. En er hoeft maar 1 tussen te zitten met een granaat, en je hebt ook een hoop burgerdodenquote:Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.
Het maakt wel meer indruk als een van de slachtoffers of mensen die het betreft zich uitspreekt. Je ziet het eigenlijk ook aan jouw reactie want je kwalificeert het als ‘zelfhaat’ terwijl mensen een vrij land gunnen niks met zelfhaat te maken heeftquote:Op zondag 18 februari 2024 20:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.
Beetje zoals de huisneger.
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.quote:Op zondag 18 februari 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het maakt wel meer indruk als een van de slachtoffers of mensen die het betreft zich uitspreekt. Je ziet het eigenlijk ook aan jouw reactie want je kwalificeert het als ‘zelfhaat’ terwijl mensen een vrij land gunnen niks met zelfhaat te maken heeft
Waar zit die nestvervuiling in, dat ze er voor uitkomt Jood te zijn of dat ze terwijl ze Jood is opkomt voor een vrij land voor de Palestijn?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.
Gaan we nou weer beginnen over huisnegers?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.
Beetje zoals de huisneger.
Waarom zou je zoiets zeggen als 'weer een Jood voor een vrij Palestina'?quote:Op zondag 18 februari 2024 21:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar zit die nestvervuiling in, dat ze er voor uitkomt Jood te zijn of dat ze terwijl ze Jood is opkomt voor een vrij land voor de Palestijn?
Het zijn net mensen he
Ze loopt bij die demonstratie rond, allemaal gelijkgestemden. Dat is met en zonder bordje per definitie ‘bij de goeie’ horen.quote:Op zondag 18 februari 2024 21:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets zeggen als 'weer een Jood voor een vrij Palestina'?
Wat wil je daar dan mee? volgens mij enkel dat de pro-Palestina hordes je zien als 'een van de goeie'.
Dat hoeft ze toch niet te zeggen dat ze een Jodin is? wedden dat het tegelijkertijd niet leuk zou vinden als de mensen die ze niet mag haar zouden reduceren tot enkel het zijn van een Jodinquote:Op zondag 18 februari 2024 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze loopt bij die demonstratie rond, allemaal gelijkgestemden. Dat is met en zonder bordje per definitie ‘bij de goeie’ horen.
quote:Op zondag 18 februari 2024 18:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook niet. Volgens Lazzarini heeft UNWRA altijd personeelslijsten gedeeld met IDF voor controle omdat zijzelf niet de middelen hebben om achtergrondonderzoek te doen. Dat kan je ook niet van ze verwachten lijkt me.
En hebben ze ook altijd actie ondernomen als personeelsleden banden hadden met Hamas volgens IDF en als er tunnels werden ontdekt in de buurt.
Ik heb het nu niet over de medewerkers van UNWRA in dit specifieke stuk.quote:Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.
Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
Dus joden horen in Israël?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.quote:Israël gaat het aantal Palestijnen dat tijdens de ramadan bidt in de al-Aqsamoskee beperken. De Israëlische premier Netanyahu heeft een voorstel daarover van zijn ultrarechtse minister Ben-Gvir van Nationale Veiligheid overgenomen, melden Israëlische media.
Binnenlandse veiligheidsdienst Shin Bet heeft het kabinet gewaarschuwd tegen een dergelijke maatregel, omdat die kan leiden tot grote onrust.
Even laten zien wie er de baas is.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.![]()
Dit is toch niet nieuw als we kijken naar de werkwijze van Bibi in de afgelopen regeringsperioden?quote:Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten.![]()
Oh trouwens, ook in Nederland "overruled" de minister-presidentquote:Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sommigen slapen nog slecht vanwege het slavernijverleden.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?
Jeetje.
quote:Israël stelt deadline voor offensief Rafah: gijzelaars moeten voor ramadan vrij
Israël heeft een deadline voor het verwachte grondoffensief in de stad Rafah gesteld. Als voor het begin van de ramadan volgende maand niet alle gijzelaars zijn vrijgelaten, vallen Israëlische troepen de stad binnen.
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.quote:Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.
Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vóór de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.quote:
De ich habe es nicht gewusst positie van de UNWRA mensjes is wel redelijk onhoudbaar aan het worden ja.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.
[x]https://twitter.com/HillelNeuer/status/1759348072990048731?s=20[/x]
Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.
[ afbeelding ]
Wat het voordeel is tijdens de Ramadan niet aan te vallen ontgaat mij?quote:Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vóór de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |