abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212486654
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:36 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Belangrijk verschil is dat de UNWRA geboden is aan een er dezelfde functies als die de UNHCR zou uitgeven in oorlogsgebieden.

Waarom ik aangeef dat dit niet het geval is, is omdat het simpelweg al niet mogelijk is om onder de eigen bevolking (die het meerendeel dan niet alle hulp uit de UNWRA bood) niet nú in deze oorlog in staat zijn om hulp te verlenen. De meeste ervan zullen zelf ook gevlucht zijn - dan niet ook meegeholpen hebben in "het verzet".

Dus, wat betekend dat voor de de neutraliteit in dit gebied en de volledige hulpverlening? Die is niet meer mogelijk.

Wat is de uitwerking van die onmogelijkheid? Geen zorg en ophalen van hulpmiddelen.

Wie hebben nu dus de meeste beelden op de socials en dus de informatieoorlog gebied en zorg geboden in het gebied? UNICEF, PRCF, Anera en jaja, zelfs crowdfunding.
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.

Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
pi_212486749
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.

Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
Dat begrijp ik dus ook niet. Volgens Lazzarini heeft UNWRA altijd personeelslijsten gedeeld met IDF voor controle omdat zijzelf niet de middelen hebben om achtergrondonderzoek te doen. Dat kan je ook niet van ze verwachten lijkt me.

En hebben ze ook altijd actie ondernomen als personeelsleden banden hadden met Hamas volgens IDF en als er tunnels werden ontdekt in de buurt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212486801
Dit wordt blijkbaar uitgezonden op de nationale tv in Israel:

Draadje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212486950
quote:
81s.gif Op zondag 18 februari 2024 18:58 schreef Kijkertje het volgende:

Draadje:

[ twitter ]
Klopt, wat is hier mis mee?
pi_212487730
quote:

Draadje:

[ twitter ]
Had ik ook gezien. Ja, het laat goed de dehumanisering van oorlog zien. Hamas zijn als beesten tekeer gegaan op 7 oktober, en deze soldaten lijken echt te denken dat niemand nog onschuldig is in Gaza.

Treurig.

Dit ook: https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1759257516943310977
  zondag 18 februari 2024 @ 20:11:20 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212487775
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Israël de gehele bevolking een lesje aan het leren is.

Blij dat we het daar over eens zijn, ik vind het iets minder terecht dan jij maar ik kan voor die behoefte wel iets van begrip opbrengen
Leuke draai, maar nee.

Israël is bezig een terreurgroepering en hun infrastructuur uit te schakelen. En deze beweging, die tevens de democratisch verkozen leiders van hun volk zijn, had er misschien beter rekening mee moeten houden dat het terreur van 7 oktober ook gevolgen zou kunnen hebben voor hun bevolking, zodra Israël zou terugslaan. Dat is wat ik stelde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212487881
quote:

Draadje:

[ twitter ]
ik zie hier niet iets raars aan. dit gebeurt in elke oorlog, Hamas draagtimmers geen uniform, wat een oorlogsmisdaad is en volgens chapter 3 van geneva convention verliest het daarmee hun rechten als pow
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212487893
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:18 schreef Bensel het volgende:

[..]
ik zie hier niet iets raars aan. dit gebeurt in elke oorlog, Hamas draagtimmers geen uniform, wat een oorlogsmisdaad is en volgens chapter 3 van geneva convention verliest het daarmee hun rechten als pow
Jij ziet er niets raars aan.
pi_212487995
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij ziet er niets raars aan.
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:
https://9gag.com/gag/a6qv(...)tm_medium=post_share
Twitch.tv/bensel15
pi_212488092
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:
Vrij normaal. 9gag
pi_212488100
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
Je weet dat je Israël nu op dezelfde voet zet als fucking Rusland en dat dat niet positief is? :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212488130
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je weet dat je Israël nu op dezelfde voet zet als fucking Rusland en dat dat niet positief is? :D
Hij is een beetje low-IQ denk ik.
pi_212488131
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Had ik ook gezien. Ja, het laat goed de dehumanisering van oorlog zien. Hamas zijn als beesten tekeer gegaan op 7 oktober, en deze soldaten lijken echt te denken dat niemand nog onschuldig is in Gaza.

Treurig.

Dit ook: https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1759257516943310977
Waar zie jij in het filmpje dehumanisering? POWs handboeien en blinddoeken is heel normaal.
pi_212488142
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:34 schreef oblo het volgende:

[..]
Waar zie jij in het filmpje dehumanisering? POWs handboeien en blinddoeken is heel normaal.
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.
pi_212488192
quote:
Ze pakken het in Duitsland heel anders aan :o

twitter
pi_212488198
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.
Natuurlijk gaan ze daar vanuit, anders hadden ze deze mannen niet gevangen genomen… er wordt ook gezegd aan het einde dat er eentje al verdacht is bij de moord van een israelische vrouw.
pi_212488294
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef oblo het volgende:

[..]
Natuurlijk gaan ze daar vanuit, anders hadden ze deze mannen niet gevangen genomen… er wordt ook gezegd aan het einde dat er eentje al verdacht is bij de moord van een israelische vrouw.
Ah, werkt dat zo.
pi_212488321
quote:
15s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze pakken het in Duitsland heel anders aan :o

[x]https://twitter.com/ju_khatib/status/1759287804578705730[/x]
Deze voldoet ook echt aan vrijwel alle kenmerken van de typische zelfhaat onder sommige Joden he.
pi_212488376
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah, werkt dat zo.
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?

In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..
pi_212488382
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze voldoet ook echt aan vrijwel alle kenmerken van de typische zelfhaat onder sommige Joden he.
Eehh care to elaborate?
pi_212488394
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?

In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
pi_212488405
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Eehh care to elaborate?
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.

Beetje zoals de huisneger.
pi_212488458
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
ja, lees maar: https://academic.oup.com/(...)fulltext&login=false

strijders moeten zichtbaar zijn, anders vervallen hun rechten als krijgsgevangene
Twitch.tv/bensel15
pi_212488476
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom antwoord je niet gewoon direct? Waarom zo in omwegen? Zeg gewoon wat er dehumaniserend aan is of wat er mis mee is.
pi_212488478
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En dat komt omdat ze niet zichtbaar zijn als hamas strijder, wat feitelijk een oorlogsmisdaad is. En er hoeft maar 1 tussen te zitten met een granaat, en je hebt ook een hoop burgerdoden
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')