abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212486654
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:36 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Belangrijk verschil is dat de UNWRA geboden is aan een er dezelfde functies als die de UNHCR zou uitgeven in oorlogsgebieden.

Waarom ik aangeef dat dit niet het geval is, is omdat het simpelweg al niet mogelijk is om onder de eigen bevolking (die het meerendeel dan niet alle hulp uit de UNWRA bood) niet nú in deze oorlog in staat zijn om hulp te verlenen. De meeste ervan zullen zelf ook gevlucht zijn - dan niet ook meegeholpen hebben in "het verzet".

Dus, wat betekend dat voor de de neutraliteit in dit gebied en de volledige hulpverlening? Die is niet meer mogelijk.

Wat is de uitwerking van die onmogelijkheid? Geen zorg en ophalen van hulpmiddelen.

Wie hebben nu dus de meeste beelden op de socials en dus de informatieoorlog gebied en zorg geboden in het gebied? UNICEF, PRCF, Anera en jaja, zelfs crowdfunding.
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.

Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
pi_212486749
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijpt, ik ben op dit moment niet op mijn best. Dus UNRWA die wel bezig was met die noodhulp, is er helemaal/grotendeels mee gestopt sinds die beschuldiging aan die 12, daarna 30 en daarna 1.200 medewerkers? Dan is die 1.200 denk ik nog maar het begin als ze er massaal mee ophouden.

Ik ben benieuwd of het gat ooit opgevuld kan worden, wel fijn dat we een goede schoonmaak gaat plaatsvinden. Ik begrijp nog niet waarom zo resoluut naar de leiding van UNRWA gewezen wordt als IDF in al die jaren ook niks kon vinden. Misschien is het gewoon moeilijk en zeker in een dystopische wereld wat Gaza is
Dat begrijp ik dus ook niet. Volgens Lazzarini heeft UNWRA altijd personeelslijsten gedeeld met IDF voor controle omdat zijzelf niet de middelen hebben om achtergrondonderzoek te doen. Dat kan je ook niet van ze verwachten lijkt me.

En hebben ze ook altijd actie ondernomen als personeelsleden banden hadden met Hamas volgens IDF en als er tunnels werden ontdekt in de buurt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212486801
Dit wordt blijkbaar uitgezonden op de nationale tv in Israel:

Draadje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212486950
quote:
81s.gif Op zondag 18 februari 2024 18:58 schreef Kijkertje het volgende:

Draadje:

[ twitter ]
Klopt, wat is hier mis mee?
pi_212487730
quote:

Draadje:

[ twitter ]
Had ik ook gezien. Ja, het laat goed de dehumanisering van oorlog zien. Hamas zijn als beesten tekeer gegaan op 7 oktober, en deze soldaten lijken echt te denken dat niemand nog onschuldig is in Gaza.

Treurig.

Dit ook: https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1759257516943310977
  zondag 18 februari 2024 @ 20:11:20 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212487775
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Israël de gehele bevolking een lesje aan het leren is.

Blij dat we het daar over eens zijn, ik vind het iets minder terecht dan jij maar ik kan voor die behoefte wel iets van begrip opbrengen
Leuke draai, maar nee.

Israël is bezig een terreurgroepering en hun infrastructuur uit te schakelen. En deze beweging, die tevens de democratisch verkozen leiders van hun volk zijn, had er misschien beter rekening mee moeten houden dat het terreur van 7 oktober ook gevolgen zou kunnen hebben voor hun bevolking, zodra Israël zou terugslaan. Dat is wat ik stelde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212487881
quote:

Draadje:

[ twitter ]
ik zie hier niet iets raars aan. dit gebeurt in elke oorlog, Hamas draagtimmers geen uniform, wat een oorlogsmisdaad is en volgens chapter 3 van geneva convention verliest het daarmee hun rechten als pow
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212487893
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:18 schreef Bensel het volgende:

[..]
ik zie hier niet iets raars aan. dit gebeurt in elke oorlog, Hamas draagtimmers geen uniform, wat een oorlogsmisdaad is en volgens chapter 3 van geneva convention verliest het daarmee hun rechten als pow
Jij ziet er niets raars aan.
pi_212487995
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij ziet er niets raars aan.
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:
https://9gag.com/gag/a6qv(...)tm_medium=post_share
Twitch.tv/bensel15
pi_212488092
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
klopt. het is vrij normaal in een oorlog dat er controle plaats vindt op infiltranten, en daarbij hoort (tijdelijk) vrijheidsontneming. Rusland doet het net zo goed bijv:
Vrij normaal. 9gag
pi_212488100
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
Je weet dat je Israël nu op dezelfde voet zet als fucking Rusland en dat dat niet positief is? :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212488130
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je weet dat je Israël nu op dezelfde voet zet als fucking Rusland en dat dat niet positief is? :D
Hij is een beetje low-IQ denk ik.
pi_212488131
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Had ik ook gezien. Ja, het laat goed de dehumanisering van oorlog zien. Hamas zijn als beesten tekeer gegaan op 7 oktober, en deze soldaten lijken echt te denken dat niemand nog onschuldig is in Gaza.

Treurig.

Dit ook: https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1759257516943310977
Waar zie jij in het filmpje dehumanisering? POWs handboeien en blinddoeken is heel normaal.
pi_212488142
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:34 schreef oblo het volgende:

[..]
Waar zie jij in het filmpje dehumanisering? POWs handboeien en blinddoeken is heel normaal.
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.
pi_212488192
quote:
Ze pakken het in Duitsland heel anders aan :o

twitter
pi_212488198
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De dehumanisering zit hem erin dat ze er vanuit gaan dat het allemaal hamas-terroristen zijn.
Natuurlijk gaan ze daar vanuit, anders hadden ze deze mannen niet gevangen genomen… er wordt ook gezegd aan het einde dat er eentje al verdacht is bij de moord van een israelische vrouw.
pi_212488294
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef oblo het volgende:

[..]
Natuurlijk gaan ze daar vanuit, anders hadden ze deze mannen niet gevangen genomen… er wordt ook gezegd aan het einde dat er eentje al verdacht is bij de moord van een israelische vrouw.
Ah, werkt dat zo.
pi_212488321
quote:
15s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze pakken het in Duitsland heel anders aan :o

[x]https://twitter.com/ju_khatib/status/1759287804578705730[/x]
Deze voldoet ook echt aan vrijwel alle kenmerken van de typische zelfhaat onder sommige Joden he.
pi_212488376
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah, werkt dat zo.
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?

In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..
pi_212488382
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze voldoet ook echt aan vrijwel alle kenmerken van de typische zelfhaat onder sommige Joden he.
Eehh care to elaborate?
pi_212488394
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt, hoe denk jij dat het werkt?

In oorlogsgebied, als je aan een bepaald profiel voldoet zoals fysiek gezonde man van middelbare leeftijd zijn en je in een bepaald gebied bent dan is het niet raar dat je gevangen genomen wordt tot dat vastgesteld kan worden dat jij geen terrorist bent of geen gevaar bent etc..
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
pi_212488405
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Eehh care to elaborate?
Links, perse willen zeggen dat jij als Jodin tegen het Joodse thuisland bent.

Beetje zoals de huisneger.
pi_212488458
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Misschien moet je even lezen hoe om te gaan met krijgsgevangenen volgens het internationaal-recht enzo, flappie.
ja, lees maar: https://academic.oup.com/(...)fulltext&login=false

strijders moeten zichtbaar zijn, anders vervallen hun rechten als krijgsgevangene
Twitch.tv/bensel15
pi_212488476
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom antwoord je niet gewoon direct? Waarom zo in omwegen? Zeg gewoon wat er dehumaniserend aan is of wat er mis mee is.
pi_212488478
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En dat komt omdat ze niet zichtbaar zijn als hamas strijder, wat feitelijk een oorlogsmisdaad is. En er hoeft maar 1 tussen te zitten met een granaat, en je hebt ook een hoop burgerdoden
Twitch.tv/bensel15
pi_212488506
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het maakt wel meer indruk als een van de slachtoffers of mensen die het betreft zich uitspreekt. Je ziet het eigenlijk ook aan jouw reactie want je kwalificeert het als ‘zelfhaat’ terwijl mensen een vrij land gunnen niks met zelfhaat te maken heeft
pi_212488552
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het maakt wel meer indruk als een van de slachtoffers of mensen die het betreft zich uitspreekt. Je ziet het eigenlijk ook aan jouw reactie want je kwalificeert het als ‘zelfhaat’ terwijl mensen een vrij land gunnen niks met zelfhaat te maken heeft
Waarom moet ze dat als Jodin doen? het is gewoon doelbewuste nestbevuiling.
pi_212488637
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waar zit die nestvervuiling in, dat ze er voor uitkomt Jood te zijn of dat ze terwijl ze Jood is opkomt voor een vrij land voor de Palestijn?

Het zijn net mensen he
pi_212488653
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gaan we nou weer beginnen over huisnegers? :?
Intolerant voor intolerantie
pi_212488665
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waar zit die nestvervuiling in, dat ze er voor uitkomt Jood te zijn of dat ze terwijl ze Jood is opkomt voor een vrij land voor de Palestijn?

Het zijn net mensen he
Waarom zou je zoiets zeggen als 'weer een Jood voor een vrij Palestina'?

Wat wil je daar dan mee? volgens mij enkel dat de pro-Palestina hordes je zien als 'een van de goeie'.
pi_212488758
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 21:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zou je zoiets zeggen als 'weer een Jood voor een vrij Palestina'?

Wat wil je daar dan mee? volgens mij enkel dat de pro-Palestina hordes je zien als 'een van de goeie'.
Ze loopt bij die demonstratie rond, allemaal gelijkgestemden. Dat is met en zonder bordje per definitie ‘bij de goeie’ horen.
pi_212488790
quote:
5s.gif Op zondag 18 februari 2024 21:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze loopt bij die demonstratie rond, allemaal gelijkgestemden. Dat is met en zonder bordje per definitie ‘bij de goeie’ horen.
Dat hoeft ze toch niet te zeggen dat ze een Jodin is? wedden dat het tegelijkertijd niet leuk zou vinden als de mensen die ze niet mag haar zouden reduceren tot enkel het zijn van een Jodin
pi_212489334
twitter

Even afwachten tot een officiële reactie.
  zondag 18 februari 2024 @ 21:51:39 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212489669
Zit nu moeder van mijn dochters school te ranten op haar social media dat de VS en 'het westen' de duivel zijn om het stopzetten van de centen. Gevolgd door een uiteenzetting dat het Westen de echte terroristen van de wereld zijn

Tsja :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212489797
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2024 18:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat begrijp ik dus ook niet. Volgens Lazzarini heeft UNWRA altijd personeelslijsten gedeeld met IDF voor controle omdat zijzelf niet de middelen hebben om achtergrondonderzoek te doen. Dat kan je ook niet van ze verwachten lijkt me.

En hebben ze ook altijd actie ondernomen als personeelsleden banden hadden met Hamas volgens IDF en als er tunnels werden ontdekt in de buurt.
quote:

[..]

Ik heb het nu niet over de medewerkers van UNWRA in dit specifieke stuk.

Ik heb het nu over hun verplichte werkzaamheden onder VN resolutie - die ze dus niet of onvoldoende uitvoeren; ongeacht de omstandigheden die op hun pad gekomen zijn.

(Aardig dat je zegt niet helemaal erbij te zijn - ik ben zoals je wellicht kom lezen ook aan het bijkomen nu. ;) )
pi_212490933
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus joden horen in Israël?
pi_212491030
quote:
Israël gaat het aantal Palestijnen dat tijdens de ramadan bidt in de al-Aqsamoskee beperken. De Israëlische premier Netanyahu heeft een voorstel daarover van zijn ultrarechtse minister Ben-Gvir van Nationale Veiligheid overgenomen, melden Israëlische media.

Binnenlandse veiligheidsdienst Shin Bet heeft het kabinet gewaarschuwd tegen een dergelijke maatregel, omdat die kan leiden tot grote onrust.
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten. O-)
  zondag 18 februari 2024 @ 23:21:35 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212491116
quote:
5s.gif Op zondag 18 februari 2024 23:14 schreef Drxx het volgende:

[..]
Politici die veiligheidsdienst overrulen... Waarom? Het is bijna alsof ze Palestijntjes willen pesten. O-)
Even laten zien wie er de baas is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212491725
quote:

[..]
Dit is toch niet nieuw als we kijken naar de werkwijze van Bibi in de afgelopen regeringsperioden?

Waarom zou je zo een stap nou vreemd vinden? In '00-04 en 2009 tot 2014 was het niet anders.

Ik begrijp alleen ook wel dat het nu gewoon wat meer aandacht behoeft, natuurlijk. :) Januari '23 was 1 - tjah, als hij vraagt om situatie 2: pak je kidbag maar Bibi, dan wordt het balagan. O-)

[ Bericht 9% gewijzigd door HannahVrede op 19-02-2024 00:23:02 ]
pi_212491789
quote:

[..]
Oh trouwens, ook in Nederland "overruled" de minister-president
of ministers soms een onderzoek (van de AIVD of MIVD of anderszins) - ken je bijvoorbeeld de Rolodex-zaak? ;)

Dus niet zo vreemd in Politiek(LaLa)Land toch? |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 19-02-2024 00:57:48 ]
pi_212491891
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?

Jeetje.
Sommigen slapen nog slecht vanwege het slavernijverleden.
pi_212492440
quote:
Israël stelt deadline voor offensief Rafah: gijzelaars moeten voor ramadan vrij

Israël heeft een deadline voor het verwachte grondoffensief in de stad Rafah gesteld. Als voor het begin van de ramadan volgende maand niet alle gijzelaars zijn vrijgelaten, vallen Israëlische troepen de stad binnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212492581
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 07:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Pffft. Dat is ook een genocide van lik-me-reet.
pi_212492716
twitter
pi_212492750
quote:

[..]

Muhhh genocide
pi_212492825
quote:

[..]

Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.

twitter

Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.

maandag 19 februari 2024 @ 08:55:12 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212492916
quote:

[..]

Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vóór de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.

Waar je nu dus op kunt wachten is de nodige ophitserij. Bij de Al-Aqsa zal gereld gaan worden als een malle, en zodra Israël reageert, en dat gaan ze doen want die staan natuurlijk compleet op scherp, dan staat de hashtag #alaqsaundersiege oid al klaar en schuimbekken we vrolijk verder op een groter toneel.

Ze schijten hem nog steeds sinds de vorige binnenlandse onlusten vanuit de Israëlisch-Arabische gemeenschappen die ineens gecoördineerd infrastructuur begonnen te saboteren. Helaas staat alles zo op scherp dat ze dat niet gaan kunnen voorkomen vrees ik ..

Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Qarrad op 19-02-2024 09:01:44 ]
pi_212492960
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:

[..]
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.

[x]https://twitter.com/HillelNeuer/status/1759348072990048731?s=20[/x]

Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.

[ afbeelding ]
De ich habe es nicht gewusst positie van de UNWRA mensjes is wel redelijk onhoudbaar aan het worden ja.
pi_212492982
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 23:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus joden horen in Israël?
Uiteraard. Dat is het zionisme ook met mij eens.
pi_212493005
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vóór de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.
Wat het voordeel is tijdens de Ramadan niet aan te vallen ontgaat mij?
Tijdens de kerst stopt doorgaans ook de strijd niet in christelijke landen.
  maandag 19 februari 2024 @ 09:27:23 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212493260
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waar je nu dus op kunt wachten is de nodige ophitserij. Bij de Al-Aqsa zal gereld gaan worden als een malle, en zodra Israël reageert, en dat gaan ze doen want die staan natuurlijk compleet op scherp, dan staat de hashtag #alaqsaundersiege oid al klaar en schuimbekken we vrolijk verder op een groter toneel.

Ze schijten hem nog steeds sinds de vorige binnenlandse onlusten vanuit de Israëlisch-Arabische gemeenschappen die ineens gecoördineerd infrastructuur begonnen te saboteren. Helaas staat alles zo op scherp dat ze dat niet gaan kunnen voorkomen vrees ik ..

Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.
Moeten de Israëli’s ook nog uitkijken dat er niet een f-35 piloot op het idee komt om de al aqsa nu maar eens plat te gooien zodat de tempel weer opgebouwd kan worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212493357
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Moeten de Israëli’s ook nog uitkijken dat er niet een f-35 piloot op het idee komt om de al aqsa nu maar eens plat te gooien zodat de tempel weer opgebouwd kan worden.
Als ze dat gaan doen (ook echt om die reden) dan is dat de definitieve genadeslag van de rechts-Orthodoxe aldaar.

Dan heeft Israël echt de kant gekozen om een soort Joodse Iran te worden. Het zal mij een reet roesten, maar ergens is het zonde natuurlijk. De enige functionerende democratie in het Midden-Oosten, heeft het ook op gegeven.
pi_212493365
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:

[..]

[x]https://twitter.com/HillelNeuer/status/1759348072990048731?s=20[/x]

[ afbeelding ]
Unwatch is niet hetzelfde als Israël. Israël krijgt de personeelslijsten en Israël besluit ondanks dat unwatch al jaren allerlei misstanden vindt en adresseert om toch geen commentaar op die personeelslijst te leveren. Leg jij of iemand anders even uit hoe dat dan kan….

Daarnaast is het natuurlijk een domme opmerking van je over die hongersnood. Die hongersnood zou er nu zijn en je strooit met dollars van afgelopen jaren, van voor de oorlog.
Unrwa verzorgt scholing, sociale voorzieningen en gezondheidszorg. Ik kan jou verzekeren dat in Nederland voor die euro’s die daar aan worden uitgegeven je dit niet kan omrekenen naar kilogrammen voedsel.

COGAT houdt bij hoeveel water, voedsel en andere artikelen sinds 7 oktober Gaza binnen is gegaan. Als je naar die cijfers kijkt en in t achterhoofd houdt dat er ongeveer 2,2 miljoen mensen wonen. Reken dan uit of die mensen veel water en voedsel tot hun beschikking hebben. Besef wel dat er een oorlog is dus de distributie is niet optimaal en alle noodhulp komt vanuit t zuiden, het noorden is dus lastig te bereiken.

Over die honger. Er zijn in Nederland veel studies gedaan naar de gevolgen van de hongerwinter 1944. Die gevolgen merken we nog steeds, bij mensen die het ‘gewoon’ overleefd hebben en de nakomelingen. Er is meer dan de dood
  maandag 19 februari 2024 @ 09:52:55 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212493559
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als ze dat gaan doen (ook echt om die reden) dan is dat de definitieve genadeslag van de rechts-Orthodoxe aldaar.

Dan heeft Israël echt de kant gekozen om een soort Joodse Iran te worden. Het zal mij een reet roesten, maar ergens is het zonde natuurlijk. De enige functionerende democratie in het Midden-Oosten, heeft het ook op gegeven.
Ik bedoel meer als een individuele actie. Ik neem aan dat ze wel een heel goede psychologische screening hebben bij de Israëlische luchtmacht. Maar de omstandigheden zijn nu niet echt normaal meer, zeker niet als er een grote gecoördineerde opstand van Arabische Israëli’s zou komen.

Als het uit de regering zou komen, tsja, dan gaat het hele Midden-Oosten echt in de fik en dat zou dan helemaal op het conto van de Israëlische regering komen. Dat overleeft Israël ook niet denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_212493678
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik bedoel meer als een individuele actie. Ik neem aan dat ze wel een heel goede psychologische screening hebben bij de Israëlische luchtmacht. Maar de omstandigheden zijn nu niet echt normaal meer, zeker niet als er een grote gecoördineerde opstand van Arabische Israëli’s zou komen.

Als het uit de regering zou komen, tsja, dan gaat het hele Midden-Oosten echt in de fik en dat zou dan helemaal op het conto van de Israëlische regering komen. Dat overleeft Israël ook niet denk ik.
Jij bent duidelijk positiever over het land. Ik zie het allemaal niet al te best in.

Het land is al gecreëerd vanuit een wantrouwen, en sinds 7 oktober lijkt het helemaal een klap te hebben gehad. Van liberaal tot rechts Israël roept men nu in principe op tot de vernietiging van Gaza.

De enige demonstraties die je nog hebt is van Israëli's die van mening zijn dat eerst de gijzelaars terug moeten. Maar enige compassie met de Gazanen en/of Palestijnen in het algemeen lijkt volledig verdwenen te zijn.

Wat gaat dit betekenen voor de toekomst? hoelang is de westerse, diplomatieke tweestatenoplossing nog vol te houden? en zo niet: wat is het alternatief? wat is de toekomst van Israel?
  maandag 19 februari 2024 @ 10:04:04 #156
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212493694
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:38 schreef opgebaarde het volgende:
Unwatch is niet hetzelfde als Israël. Israël krijgt de personeelslijsten en Israël besluit ondanks dat unwatch al jaren allerlei misstanden vindt en adresseert om toch geen commentaar op die personeelslijst te leveren. Leg jij of iemand anders even uit hoe dat dan kan….
Inkoppertjes:

- Er wordt niet naar ze geluisterd.
- Het interesseert ze niet.
- Het is niet hun verantwoordelijkheid.

Maar allemaal wel weer erg:

quote:
ja hamas is nu eenmaal baaaaad, zullen we het nu maar weer gaan hebben over wat israel allemaal moet doen?
pi_212493806
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Inkoppertjes:

- Er wordt niet naar ze geluisterd.
- Het interesseert ze niet.
- Het is niet hun verantwoordelijkheid.

Ik zou het raar vinden als Israël unwatch niet serieus neemt. Jij?
  maandag 19 februari 2024 @ 10:19:17 #158
6484 ExTec
pi_212493839
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zou het raar vinden als Israël unwatch niet serieus neemt. Jij?
Maar we hadden het specifiek over dat israel zogenaamd lijsten met potentiele UNRWA personeelsleden krijgt, toch?

Hebben ze dan ook een veto?
pi_212493851
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk positiever over het land. Ik zie het allemaal niet al te best in.

Het land is al gecreëerd vanuit een wantrouwen, en sinds 7 oktober lijkt het helemaal een klap te hebben gehad. Van liberaal tot rechts Israël roept men nu in principe op tot de vernietiging van Gaza.

De enige demonstraties die je nog hebt is van Israëli's die van mening zijn dat eerst de gijzelaars terug moeten. Maar enige compassie met de Gazanen en/of Palestijnen in het algemeen lijkt volledig verdwenen te zijn.

Wat gaat dit betekenen voor de toekomst? hoelang is de westerse, diplomatieke tweestatenoplossing nog vol te houden? en zo niet: wat is het alternatief? wat is de toekomst van Israel?
De toekomst is één staat. Israël. Een land waar Israël de West Bank en Gaza volledig controleert en waar de Palestijnen onder militair recht vallen
  maandag 19 februari 2024 @ 10:26:27 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212493900
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eens met je post. Verwacht alleen niet dat het een schijnbeweging is. Dan hebben veel burgers geen tijd gehad te vluchten, zit Israël ook niet op te wachten, een stad binnenvallen die tjokvol gevuld is met mensen. Dat wordt dan lastig vechten en veel meer burgerdoden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212493931
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De toekomst is één staat. Israël. Een land waar Israël de West Bank en Gaza volledig controleert en waar de Palestijnen onder militair recht vallen
Je beseft je toch wel dat dat ook consequenties heeft voor Israel? Israel is dan definitief democratie-af.
pi_212493938
Drie weken de tijd is best netjes. Misschien zijn de UNRWA medewerkers dan ontertussen weer gevonden en kunnen die helpen met de evacuatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212494149
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je beseft je toch wel dat dat ook consequenties heeft voor Israel? Israel is dan definitief democratie-af.
In de west bank werkt het (soort van) toch ook? De Israëlische beleidsmakers zijn qua woord al een tijdje aan het aansturen op een één staat (in welke hoedanigheid dan ook)
pi_212494184
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In de west bank werkt het (soort van) toch ook? De Israëlische beleidsmakers zijn qua woord al een tijdje aan het aansturen op een één staat (in welke hoedanigheid dan ook)
Het gehele punt is dat het allemaal nog werkt omdat de grenzen vaag zijn. Als Israel gaat beslissen werkelijk alles te bezetten tot zelfs de annexeren, dan kun je niet meer volhouden dat Israel een democratie is.

Dit heeft hoe dan ook gevolgen. Voor Israel zelf (qua binnenlandse politiek), maar ook zeker qua internationale politiek. De westerse band met Israel zal blijven, maar je kan je afvragen of dat dan op hetzelfde niveau blijft.
pi_212494299
Mwah. Het uitbreiden van nederzettingen in de west bank en Jerusalem is gewoon beleid en veel mensen zien Gaza ook wel zitten. Daarnaast is de Palestijn levensgevaarlijk dus meer controle over die mensen is wenselijk, het gaat om de Israëlische veiligheid.

De Israëliërs waren voor 7 oktober al massaal tegen twee staten, dat is nu op een all time high. Het is op lange termijn wellicht zelfs in het belang van de Palestijn. Twee staten gaat er in ons leven niet komen
pi_212494420
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
Mwah. Het uitbreiden van nederzettingen in de west bank en Jerusalem is gewoon beleid en veel mensen zien Gaza ook wel zitten. Daarnaast is de Palestijn levensgevaarlijk dus meer controle over die mensen is wenselijk, het gaat om de Israëlische veiligheid.

De Israëliërs waren voor 7 oktober al massaal tegen twee staten, dat is nu op een all time high. Het is op lange termijn wellicht zelfs in het belang van de Palestijn. Twee staten gaat er in ons leven niet komen
oke
pi_212494539
Het is nu toch ook een éénstaat, alleen dan met meer controle. Of het allemaal Israël wordt dat lijkt me nu niet
pi_212494562
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1759270078892122488

Ben Gvir wil tijdens Ramadan (10 maart begint het) Palestijnen toegang tot de Al Aqsa verbieden. Op vrijdag 22 maart begint de Sabbat voor Poeriem, de Sabbat Zachor, waarin Joden worden opgeroepen om de herinnering aan Amalek ‘uit te wissen’.

Hoeveel Palestijnen zullen hun agressie uiten omdat ze niet de Al Aqsa mogen betreden, en hoeveel kolonisten zullen de bovenstaande tekst letterlijk nemen?

In elk geval: er staat veel gezelligheid op het menu bij de Israeli's en de Palestijnen. Wat is het toch een vredig grondgebied, dat Midden-Oosten.
pi_212494618
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is nu toch ook een éénstaat, alleen dan met meer controle. Of het allemaal Israël wordt dat lijkt me nu niet
Nee. het is niet 'eenstaat'. De grenzen zijn vaag. Dat is ook jaren het een-tweetje geweest tussen israel en het westen he.

Het westen kon blijven steunen, zolang Israel de status quo hanteerde. Af en toe een exra nederzetting, die dan voor diplomatieke redenen door het westen werd afgekeurd (inclusief door Amerika).

Maar als Israel vanaf nu ook officieel beleid gaat maken dat alles geannexeerd moet worden, dan zal dat flinke gevolgen hebben.
  maandag 19 februari 2024 @ 11:15:14 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212494727
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat het voordeel is tijdens de Ramadan niet aan te vallen ontgaat mij?
Tijdens de kerst stopt doorgaans ook de strijd niet in christelijke landen.
Het is eerder dat tijdens de Ramadan de gemoederen sowieso oplopen daar. I denk dat ze liever hadden gehad dat ze Rafah dan net over de duim hadden gekregen dan dat er nog beelden van verhongerende en aan stukken geschoten burgers naar buiten komen ipv het uitdelen van hulpgoederen.

Ik lees net dat IDF de schatting heeft dat de gevechten in Gaza nog 6 tot 8 weken in beslag gaan nemen, dus dat verklaart de mededeling vanuit Israël wel dat ze voor de aanvang van de Ramadan de gijzelaars willen of anders. Ze weten toch al dat het niet afgerond gaat zijn.
pi_212494833
Mbt de rechterlijke uitspraak over F35 onderdelen en hoe het recht zich verhoudt tot de politiek. En de eerdere zaak Urgenda waar men tegenaan liep in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)igen-zaken~b92277e2/

De werkelijke vraag luidt net even anders: zijn de Haagse rechters op de stoel van de politiek gaan zitten? De regering vindt van wel. ‘De politiek gaat over het buitenlands beleid, niet de rechtbank’, zei demissionair premier Mark Rutte. Om duidelijkheid te krijgen in die ‘principiële kwestie’, gaat de staat in cassatie bij de Hoge Raad.

In het arrest staat echter nergens dat het gerechtshof over het buitenlands beleid gaat, dat vinden de rechters uiteraard ook niet. Zij erkennen dat de regering ‘beleidsvrijheid’ heeft, maar met grenzen: die van het recht. Europese afspraken, het Wapenexportverdrag en nationale exportregels schrijven dwingend voor dat een vergunning wordt geweigerd bij risico op schending van het oorlogsrecht. Volgens het hof is dat in Gaza het geval
...
Ook hier lijkt het simpel: de overheid moet zich aan verdragen houden waarbij ze partij is. Artikel 94 van de Grondwet is daar heel duidelijk over. ‘De beleidsvrijheid om zich niet aan het recht te houden is een onbestaanbare categorie’, zegt Geerten Boogaard, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden. Maar daarmee is natuurlijk niet alles gezegd over wat Boogaard de ‘overlapcategorie’ tussen politiek en recht noemt.

De bekendste en meest verstrekkende rechtszaak in het omstreden genre ‘rechter en stoel’ is die van Stichting Urgenda tegen de staat over het klimaatbeleid. Bij de rechter, vervolgens bij het gerechtshof en ten slotte bij de Hoge Raad wist de stichting af te dwingen dat de overheid zich meer moet inspannen voor de reductie van broeikasgassen. Daarbij beriep de rechter zich, naast het Klimaatverdrag, vooral op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens: de overheid is verplicht leven en welzijn van de burgers te beschermen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 februari 2024 @ 11:25:00 #172
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212494867
Gaat toch niet lukken alle gijzelaars terug te krijgen. Hamas zelf weet niet eens waar ze allemaal zijn, en dat weet Israël ook.
Ik had gelezen over bepaalde andere groeperingen waar gijzelaars aan waren mee gegeven.

Het is triest maar alle gijzelaars terug is een utopie.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 19 februari 2024 @ 11:26:44 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212494892
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:22 schreef egayalS het volgende:
Mbt de rechterlijke uitspraak over F35 onderdelen en hoe het recht zich verhoudt tot de politiek. En de eerdere zaak Urgenda waar men tegenaan liep in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)igen-zaken~b92277e2/

De werkelijke vraag luidt net even anders: zijn de Haagse rechters op de stoel van de politiek gaan zitten? De regering vindt van wel. ‘De politiek gaat over het buitenlands beleid, niet de rechtbank’, zei demissionair premier Mark Rutte. Om duidelijkheid te krijgen in die ‘principiële kwestie’, gaat de staat in cassatie bij de Hoge Raad.

In het arrest staat echter nergens dat het gerechtshof over het buitenlands beleid gaat, dat vinden de rechters uiteraard ook niet. Zij erkennen dat de regering ‘beleidsvrijheid’ heeft, maar met grenzen: die van het recht. Europese afspraken, het Wapenexportverdrag en nationale exportregels schrijven dwingend voor dat een vergunning wordt geweigerd bij risico op schending van het oorlogsrecht. Volgens het hof is dat in Gaza het geval
...
Ook hier lijkt het simpel: de overheid moet zich aan verdragen houden waarbij ze partij is. Artikel 94 van de Grondwet is daar heel duidelijk over. ‘De beleidsvrijheid om zich niet aan het recht te houden is een onbestaanbare categorie’, zegt Geerten Boogaard, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden. Maar daarmee is natuurlijk niet alles gezegd over wat Boogaard de ‘overlapcategorie’ tussen politiek en recht noemt.

De bekendste en meest verstrekkende rechtszaak in het omstreden genre ‘rechter en stoel’ is die van Stichting Urgenda tegen de staat over het klimaatbeleid. Bij de rechter, vervolgens bij het gerechtshof en ten slotte bij de Hoge Raad wist de stichting af te dwingen dat de overheid zich meer moet inspannen voor de reductie van broeikasgassen. Daarbij beriep de rechter zich, naast het Klimaatverdrag, vooral op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens: de overheid is verplicht leven en welzijn van de burgers te beschermen.
Hey, Slayages weekend is ook weer voorbij O+

En ingaand op het vetgedrukte gedeelte van je tekst. Dat is qua geopolitieke belangen en krachten nu net waar de Nederlandse staat in de vorm van Rutte en consorten zich op gaan beroepen gok ik zo maar.

Nederland is geen van alles losstaande entiteit, en diens belangen dienen beschouwd te moeten worden in alle ellende die de hele wereld nu eenmaal kent

Dat gaat soms voor op leed dat er aangericht wordt op individuen/burgers

De wereld is geen mooie plek
pi_212495089
Palestinian FM accuses Israel of ‘genocide,’ ‘apartheid’ at ICJ hearing on control of West Bank
https://www.timesofisrael(...)ontrol-of-west-bank/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212495165
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En ingaand op het vetgedrukte gedeelte van je tekst. Dat is qua geopolitieke belangen en krachten nu net waar de Nederlandse staat in de vorm van Rutte en consorten zich op gaan beroepen gok ik zo maar.

Nederland is geen van alles losstaande entiteit, en diens belangen dienen beschouwd te moeten worden in alle ellende die de hele wereld nu eenmaal kent

Of het hele stelsel wordt overboord gekieperd omdat het overgrote deel van de mensen geen trek heeft in de herinterpretatie van oude idealen als een zelfmoordpact.
  maandag 19 februari 2024 @ 11:47:45 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212495213
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:45 schreef HiZ het volgende:

[..]
Of het hele stelsel wordt overboord gekieperd omdat het overgrote deel van de mensen geen trek heeft in de herinterpretatie van oude idealen als een zelfmoordpact.
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoelt
pi_212495298
quote:
Die shit is echt oprecht hilarisch

Israelische karan is woest dat ze in Tokio niet meegaan in het narratief

Japanners geven geen ene fuck en gaan gewoon door:

ISLAEL IS TELLOLIST

Wat karen alleen nog meer woest maakt _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212495305
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoelt
Dat onze universele mensenrechten en alle idealen die daar mee samenhangen nu misbruikt worden om onszelf te verzwakken door partijen die er zelf weinig mee ophebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212495347
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1759270078892122488

Ben Gvir wil tijdens Ramadan (10 maart begint het) Palestijnen toegang tot de Al Aqsa verbieden. Op vrijdag 22 maart begint de Sabbat voor Poeriem, de Sabbat Zachor, waarin Joden worden opgeroepen om de herinnering aan Amalek ‘uit te wissen’.

Hoeveel Palestijnen zullen hun agressie uiten omdat ze niet de Al Aqsa mogen betreden, en hoeveel kolonisten zullen de bovenstaande tekst letterlijk nemen?

In elk geval: er staat veel gezelligheid op het menu bij de Israeli's en de Palestijnen. Wat is het toch een vredig grondgebied, dat Midden-Oosten.
Alsof iemand hier weet wat ze met Amelek bedoelen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212495364
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
onze universele mensenrechten en alle idealen die daar mee samenhangen
Dat wij westerlingen mensenrechten idealen hebben prima, maar die overal willen opleggen als universele mensenrechten :r
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 11:59:23 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212495398
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat wij westerlingen mensenrechten idealen hebben prima maar die overal willen opleggen als universele mensenrechten :r
universele mensenrechten verklaring komt van de VN, dat heeft niet zoveel met westerlingen die idealen opleggen te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212495417
quote:
88s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
universele mensenrechten verklaring komt van de VN, dat heeft niet zoveel met westerlingen die idealen opleggen te maken
Volgens mij waren het de westerlingen die de VN opgericht hebben na WOII, nog zo'n post-koloniaal wangedrocht.
pi_212495423
Een kijkje in de keuken bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waar ze kennelijk aan de ene kant een "diversity for thought" programma opzetten omdat men het zogenaamd belangrijk vindt dat iedereen wordt gehoord terwijl als puntje bij paaltje komt de mantra "befehl ist befehl" geldt. https://www.volkskrant.nl(...)ondergrens~beea4fa8/

Oud-diplomaat Angélique Eijpe is stomverbaasd over dit antwoord. Ze heeft nota bene zelf, op verzoek van de ambtelijke top, een programma vormgegeven dat ruimte moet creëren voor tegenspraak bij BZ. ‘Het doel van het diversity-of-thought-programma was dat medewerkers zich veilig zouden voelen om ‘Z’ te zeggen, terwijl anderen of de minister ‘A’ zeggen’, legt Eijpe uit. ‘Iedereen moest zijn of haar mening durven uiten, en niet alleen bij het koffiezetapparaat.’

In een lange mail antwoordt Eijpe: ‘Ik moet de laatste dagen veel denken aan Hannah Arendt en het concept van de banaliteit van het kwaad.(...) Ik weiger een spreekwoordelijk radertje te zijn in een systeem dat oogluikend oorlogsmisdaden toestaat.

‘Zowel anderen als ikzelf hebben sinds het begin van deze eeuw op verschillende momenten de nek uitgestoken om erop te wijzen dat de huidige beleidslijn onhoudbaar en zeer risicovol is’, schrijft ze verder. ‘Wellicht ook goed om te onderzoeken waarom het zo ingewikkeld was om voor die geluiden ruimte te bieden, ernaar te luisteren en er iets mee te doen.’
...
Daarna zijn er signalen geweest van ambtenaren, bijvoorbeeld toen Israël zijn eigen oorlogsmisdaad aankondigde door Gaza af te sluiten van voedsel en water. Maar ik wist niet of die signalen de minister hadden bereikt, de ambtelijke reflex om dit soort zaken voor te leggen wordt soms getraineerd.’

Wat bedoelt u met ‘getraineerd’?

‘Dat de ambtelijke top bepaalde zaken niet altijd doorspeelt aan de minister. Ze adviseren op basis van wat ze denken dat de minister wil horen. Ook de commissie-Davids, die onderzoek deed naar de besluitvorming rond de inval in Irak, stelde dit probleem vast.’
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 12:03:30 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212495470
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Volgens mij waren het de westerlingen die de VN opgericht hebben na WOII, nog zo'n post-koloniaal wangedrocht.
volgens mij niet

https://research.un.org/en/unmembers/founders
pi_212495488
twitter
  maandag 19 februari 2024 @ 12:08:37 #186
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212495552
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, en niet om er een “ alle buitenlanders zijn k@t” topic van te maken, maar dat vetgedrukte stukje kun je ook zo interpreteren dat de staat maar meteen moet stoppen met de opvang van vluchtelingen en “vluchtelingen”. Dat tast namelijk ook het leven en welzijn aan van de Nederlandse burgers.
  maandag 19 februari 2024 @ 12:11:22 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212495600
quote:
88s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
De niet-westerse landen en niet Soviet landen hadden toen nog een beetje weinig in de melk te brokkelen
pi_212495614
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:00 schreef egayalS het volgende:
Een kijkje in de keuken bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waar ze kennelijk aan de ene kant een "diversity for thought" programma opzetten omdat men het zogenaamd belangrijk vindt dat iedereen wordt gehoord terwijl als puntje bij paaltje komt de mantra "befehl ist befehl" geldt. https://www.volkskrant.nl(...)ondergrens~beea4fa8/

Oud-diplomaat Angélique Eijpe is stomverbaasd over dit antwoord. Ze heeft nota bene zelf, op verzoek van de ambtelijke top, een programma vormgegeven dat ruimte moet creëren voor tegenspraak bij BZ. ‘Het doel van het diversity-of-thought-programma was dat medewerkers zich veilig zouden voelen om ‘Z’ te zeggen, terwijl anderen of de minister ‘A’ zeggen’, legt Eijpe uit. ‘Iedereen moest zijn of haar mening durven uiten, en niet alleen bij het koffiezetapparaat.’

In een lange mail antwoordt Eijpe: ‘Ik moet de laatste dagen veel denken aan Hannah Arendt en het concept van de banaliteit van het kwaad.(...) Ik weiger een spreekwoordelijk radertje te zijn in een systeem dat oogluikend oorlogsmisdaden toestaat.

‘Zowel anderen als ikzelf hebben sinds het begin van deze eeuw op verschillende momenten de nek uitgestoken om erop te wijzen dat de huidige beleidslijn onhoudbaar en zeer risicovol is’, schrijft ze verder. ‘Wellicht ook goed om te onderzoeken waarom het zo ingewikkeld was om voor die geluiden ruimte te bieden, ernaar te luisteren en er iets mee te doen.’
...
Daarna zijn er signalen geweest van ambtenaren, bijvoorbeeld toen Israël zijn eigen oorlogsmisdaad aankondigde door Gaza af te sluiten van voedsel en water. Maar ik wist niet of die signalen de minister hadden bereikt, de ambtelijke reflex om dit soort zaken voor te leggen wordt soms getraineerd.’

‘Dat de ambtelijke top bepaalde zaken niet altijd doorspeelt aan de minister. Ze adviseren op basis van wat ze denken dat de minister wil horen. Ook de commissie-Davids, die onderzoek deed naar de besluitvorming rond de inval in Irak, stelde dit probleem vast.’

Ja, de Volkskrant baalt. Deze activistische ex-diplomaat ook.

En uiteraard het Israël-hatende deel van Fok ook. :Y

Ik vind wel dat ze zich erg in bochten wringt om zogenaamd een punt te maken. Eerst is er de aanname dat er oorlogsmisdaden worden gepleegd. Dat wordt gekoppeld aan het (an sich best wel goede) idee dat er tegenspraak moet worden geduld binnen de ministeries.

Maar zoals zo vaak, als iemand zijn zin niet krijgt, dan zit automatisch de ander fout. Het eigen gelijk is heilig. Ook in het geval van Angeliekje, zo te zien.

Wat best cynisch is, gelet op haar boodschap. :P

Het is supergezond om je standpunten te toetsen aan iemand die heel wat anders vindt, he, Slayage? :Y
Maar dat betekent niet dat als je standpunten niet worden overgenomen, dat ligt aan het niet werken van het systeem.
Intolerant voor intolerantie
pi_212495638
quote:
Hoe dan ook, veel landen hebben niet veel op met mensenrechten. Naar mijn idee is het vooral een westers parade paardje.
  maandag 19 februari 2024 @ 12:16:45 #190
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212495659
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:00 schreef egayalS het volgende:

...

De enige manier waarop een organisatie kan functioneren is als iedereen naar buiten toe de beleidslijn ondersteunt of op zijn minst niet ondergraaft zodra de beleidslijn vastgesteld is. Dat er vooraf intern open gediscussieerd kan worden en moet worden, geeft de individuele ambtenaar geen recht om achteraf openlijk kritiek te uiten. Als je het niet eens bent met het uiteindelijk verkozen beleid, dan slik je dat of neem je ontslag.
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 12:44:17 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212495999
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoe dan ook, veel landen hebben niet veel op met mensenrechten. Naar mijn idee is het vooral een westers parade paardje.
nee niet hoe dan ook, de VN is geen westers dingetje en de universele mensenrechtenverklaring dus ook niet
pi_212496107
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
De enige manier waarop een organisatie kan functioneren is als iedereen naar buiten toe de beleidslijn ondersteunt of op zijn minst niet ondergraaft zodra de beleidslijn vastgesteld is. Dat er vooraf intern open gediscussieerd kan worden en moet worden, geeft de individuele ambtenaar geen recht om achteraf openlijk kritiek te uiten. Als je het niet eens bent met het uiteindelijk verkozen beleid, dan slik je dat of neem je ontslag.
Dat staat ook in het interview. Ook of ze gekleurd is vanwege haar ex-man, de vader van haar kinderen. Het is een interessant gesprek
pi_212496124
quote:
88s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee niet hoe dan ook, de VN is geen westers dingetje en de universele mensenrechtenverklaring dus ook niet
Waarom hebben zoveel landen er dan schijt aan?
  maandag 19 februari 2024 @ 13:04:18 #194
6484 ExTec
pi_212496254
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het komt natuurlijk vrij vaak voor dat machthebbers wat anders doen dan het volk wil.
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 13:04:42 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212496261
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]
pi_212496302
quote:
Human rights, as we know them, are dead.

Amid a climate emergency, seemingly endless conflict, and consequent refugee crises, the glaring absence of an effective global strategy to safeguard the most fundamental rights of impoverished and marginalised populations across the world has made it clear that the concept of “human rights”, as sacralised by the liberal West, has lost all meaning and purpose – for everyone, but especially for those of us in the Global South.
  maandag 19 februari 2024 @ 13:09:42 #197
6484 ExTec
pi_212496365
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 13:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ook ridicuul. Blijkbaar is het aan het westen om mensenrechten wereldwijd te garanderen.

Maar zich daarna omdraaien en als ze verkeerd aangekeken worden janken over kolonialisme.

Can't have your cake and eat it.
pi_212496578
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niet helemaal mee eens in een democratie er zijn ook nog klokkenluiders en dergelijke.
Maar grotendeels met je eens. Intern stevige discussie maar naar buiten toe eensgezindheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212496579
Wat is Israël populair bij het ICJ. Nu voor de bezetting dus :Y)

-Rabia Al-Basri
pi_212496582
quote:
88s.gif Op maandag 19 februari 2024 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Tjsa,
quote:
ARE HUMAN RIGHTS A WESTERN VALUE?

From a historical perspective the concept of human rights was created from a Western-centred notion. Its construct and essence relies on the idea that all humans and citizens of the world are innately equal.

It is undeniable that the concept of human rights irradiates Western values and ideology and its origins are undoubtedly traceable to the idea of creating a world that resembles that of the West. Yet, it is essential to also point out that the present-day bills have gone way beyond the Western-centred conversation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')