Ik snap de steun voor de gegijzelden volledig dus die Isralische vlag mag van mij blijven hangenquote:Op zondag 18 februari 2024 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze het ook zouden doen met een Isralische vlag. En terecht.
Stop het importeren van conflicten.
Awwww hoe schattig.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap de steun voor de gegijzelden volledig dus die Isralische vlag mag van mij blijven hangen
Zou niet weten wat daar mee te maken heeftquote:Op zondag 18 februari 2024 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Awwww hoe schattig.
Noem eens de namen van alle gegijzelde. O gij die vol compassie zijt.
Als ik bij de media zou werken dan zou ik het zo omschrijvenquote:Op zondag 18 februari 2024 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zet je ze dan weg als 'neo-nazi's'?
Wat is er neo-nazi aan geen soefi soefi-mentaliteit in je land te willen?
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?quote:Op zondag 18 februari 2024 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou niet weten wat daar mee te maken heeft
Ik ken ook niet alle namen vanuit de holocaust, Enschede ramp of vanuit de MH17 aanslag. Lijkt me ook geen voorwaarde voor compassie
Wat is dit voor een achterlijkheid manquote:Op zondag 18 februari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? je slaapt nog steeds slecht vanwege de holocaust?
Jeetje.
Knuffel.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is dit voor een achterlijkheid man![]()
Can't argue with stupid 🥲
UMWRA draait op minder dan 17% van haar gebruikelijke functie heb in begrepen. Dat is ook niet zo gek (al zou je het eens zijn met de aan sommigen 'gevestigde gedachten' - het is oorlog. Niet gek, scholing (65% en zorg en andere overigen).quote:Op zondag 18 februari 2024 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
Alleen UNRWA haalde tot een week geleden wel vrachtwagens op toch? Dus ook in de week nadat keihard bewijs geleverd is over die 12/30 medewerkers. Wat zijn de roddels aan het front waarom unrwa nu helemaal niks meer doet?
quote:A month’s worth of flour, rice, chickpeas and cooking oil from Turkey has been stuck for weeks at Israel’s Ashdod port, where authorities have been instructed not to release it, UNRWA chief Philippe Lazzarini said Feb. 9. The processing fees for unloading the containers had been “impacted,” he said, because an Israeli bank froze the agency’s account.
Wat ik bedoel met vinger in de pap is: wat is het gedoe met de UNRWA dat zij haar (neutrale) doelen niet niet behaald en dat is; zorg geven aan Palestijnse vluchtelingen en aangezien scholing nu niet mogelijk is, neemt zij dan haar taak met overige 12.988 mensen wel waar?quote:Op zondag 18 februari 2024 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
Wat probeer je te zeggen met die ‘wie heeft nu een vinger in de pap’?
Ah ja natuurlijk, dus als ik heir al tijden voor de opspraak van UNWRA aangeef dat er zoveel meer hulporganisaties zijn die aandacht verdienen dan wordt dat maar voor keur genomen.quote:
Ik heb geen 'twittertje' gevonden. Ik heb de tweet bij het artikel van de WP gezocht voor het gemak.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:13 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ah ja natuurlijk, dus als ik heir al tijden voor de opspraak van UNWRA aangeef dat er zoveel meer hulporganisaties zijn die aandacht verdienen dan wordt dat maar voor keur genomen.
Maar Kijkertje heeft nu een Twittertje gevonden en dat is meer te vertrouwen en relevant.![]()
Kijk zelf maar terug naar mijn lijstje aan hulpverleningorganisaties die hulp hunnen gebruiken - van IMA naar Anera, van OdA naar het simpele UNICEF.
Niets weerhield eerder de UNWRA voor uitvoering van noodhulp.
Per definitie staan zij los van Isralische fondsen en bankrekeningen - dat is ons verteld en ook begrijpelijk want zo werken de verenigingen van de Verenigde Naties. Dat is de reden dat ze "een staat" meisten worden in hun "clubje" om hun UNWRA status te kunnen waarborgen in hun eigen financile (hulp)systeem.
Jij stelt dat er iets veranderd is en dat UNRWA in de noodhulp verzaakt. Ik heb daar niks over gehoord of gelezen en jij zit met de voeten in de klei. Dus ik ben benieuwd waarom er iets veranderd is. Het is net alsof UNRWA verantwoordelijk is voor de honderdduizenden mensen die in hongersnood verkeren.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:48 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
UMWRA draait op minder dan 17% van haar gebruikelijke functie heb in begrepen. Dat is ook niet zo gek (al zou je het eens zijn met de aan sommigen 'gevestigde gedachten' - het is oorlog. Niet gek, scholing (65% en zorg en andere overigen).
Maar laat ik dan uitleggen, Opgebaarde, dat de UNWRA in dezelfde plaats hoort te fungeren als NGO's als UNHCR en UNICEF dan wel Rode Kruis/PRCF - weet je wat blijkt? Ze hebben in het begin zich geprofileerd als n groep en uiteindelijk als een uit elkaar gevallen groep.. Hoe wil je anders met 13.000 mensen die onder 2,3 miljoen mensen moeten opereren en de meesten ervan Hamas-gedachtengoed een warm.hart zouden toedragen (gezien meer dan 42/59% dit actief promootte?)
Nu, wat is precies je vraag en punt? Hoe komt het dat niemand van de mensen lijkt te begrijpen dat je niet een een dorp als Niet Oz hoeft uit te moorden om te beseffen dat de UNWRA neit functioneert?(Dat er 7 tot 12 gekken waren die actief doden en gegijzelden oppukten is gewoon extra "no-way" materiaal..)
Je vragen zijn natuurlijk terecht h, Opgebaarde: maar wat zijn nu eigenlijk je echte vraagpunten en bezwaren? Misschien kan ik je gerichter beantwoorden.
Niets in dat artikel vind je de "hete kolen in het veld".quote:Op zondag 18 februari 2024 17:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb geen 'twittertje' gevonden. Ik heb de tweet bij het artikel van de WP gezocht voor het gemak.
Lees anders eerst het artikel eens?
Toevallig net nog een item bij MSNBC (Ali Velshi) dat ging over het tegenhouden van goederen voor Gaza door Israel vanwege de uitgebreide inspecties.
Geen idee wat je probeert te zeggen hier.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:30 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Niets in dat artikel vind je de "hete kolen in het veld".
Als je graag hulpverlening wil sturen aan Gaza; ben dan geen Noorwegen.
Belangrijk verschil is dat de UNWRA geboden is aan een er dezelfde functies als die de UNHCR zou uitgeven in oorlogsgebieden.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij stelt dat er iets veranderd is en dat UNRWA in de noodhulp verzaakt. Ik heb daar niks over gehoord of gelezen en jij zit met de voeten in de klei. Dus ik ben benieuwd waarom er iets veranderd is. Het is net alsof UNRWA verantwoordelijk is voor de honderdduizenden mensen die in hongersnood verkeren.
Gisteren had mijn vraag betrekking op die 900.000 mensen die volgens mij ook afhankelijk zijn van noodhulp. Voor de oorlog was nagenoeg de gehele bevolking al afhankelijk van noodhulp. Ik ben in de eerlijke veronderstelling dat je gewoon een rekenfoutje maakte of dat mij al die jaren fake news is opgespeld. Laatste kan zeker want we horen ook al maanden dat UNRWA bijna door zijn geld is en dat er al maanden een extreem voedseltekort is.
Dat er terroristen bedtaan die in het dagelijks leven leraar of verpleegkundige zijn, ik geloof t meteen. Het kan in Gaza eigenlijk niet anders, bijna 10% van de mannen is actief terrorist. Verder heeft Israel geen beste reputatie mbt hun oordeel over NGO’s dus ik neem verwijten zonder onderbouwing inderdaad niet heel serieus.
Laten we niet vergeten. Isral krijgt elk jaar de lijst met werknemers, namen, geboortedata en burgerservicenummers, niet alleen UNRWA maar ook Isral zag er tot voor kort geen terroristen op staan….
Tja, wellicht had men eens wat actiever moeten nadenken over de mogelijke gevolgen alvorens 7 oktober in gang werd gezet. En laten we dan nog maar niet beginnen over de afgelopen decennia van terreur. Het viel te voorspellen dat Isral er op een gegeven moment helemaal klaar mee zou zijn.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij stelt dat er iets veranderd is en dat UNRWA in de noodhulp verzaakt. Ik heb daar niks over gehoord of gelezen en jij zit met de voeten in de klei. Dus ik ben benieuwd waarom er iets veranderd is. Het is net alsof UNRWA verantwoordelijk is voor de honderdduizenden mensen die in hongersnood verkeren.
Gisteren had mijn vraag betrekking op die 900.000 mensen die volgens mij ook afhankelijk zijn van noodhulp. Voor de oorlog was nagenoeg de gehele bevolking al afhankelijk van noodhulp. Ik ben in de eerlijke veronderstelling dat je gewoon een rekenfoutje maakte of dat mij al die jaren fake news is opgespeld. Laatste kan zeker want we horen ook al maanden dat UNRWA bijna door zijn geld is en dat er al maanden een extreem voedseltekort is.
Dat er terroristen bedtaan die in het dagelijks leven leraar of verpleegkundige zijn, ik geloof t meteen. Het kan in Gaza eigenlijk niet anders, bijna 10% van de mannen is actief terrorist. Verder heeft Israel geen beste reputatie mbt hun oordeel over NGO’s dus ik neem verwijten zonder onderbouwing inderdaad niet heel serieus.
Laten we niet vergeten. Isral krijgt elk jaar de lijst met werknemers, namen, geboortedata en burgerservicenummers, niet alleen UNRWA maar ook Isral zag er tot voor kort geen terroristen op staan….
Lees de context nog eens van Lazzarini zijn opmerkingen? De fees kunnen niet betaald worden? Dus uiteindelijk een stom spelletje over internationale en duidelijke regels met betrekking tot het expeditieregelement? Oh ja tjah: da's kut dat het land waarmee je oorlog hebt, geen vrije expeditie toestaat zeg.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen hier.
Fijn dat je op een veiliger plek bent nu!quote:Op zondag 18 februari 2024 16:31 schreef HannahVrede het volgende:
Ik wil graag weten of er vraag is tot meer informatie over mijn ervaringen in Gaza, of niet. Mocht dat zo zijn, dan wil ik hier meer delen over een gemiddelde dag voor een hulpverlener in dat gebied.
Mocht die wens we niet zijn, dan weet ik dat ik op zoek kan naar een meer passende plaats.![]()
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Isral de gehele bevolking een lesje aan het leren is.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, wellicht had men eens wat actiever moeten nadenken over de mogelijke gevolgen alvorens 7 oktober in gang werd gezet. En laten we dan nog maar niet beginnen over de afgelopen decennia van terreur. Het viel te voorspellen dat Isral er op een gegeven moment helemaal klaar mee zou zijn.
Ik vind het zo werkelijk smakeloos dat je zo, voor het gemak van het argument, gaat generaliseren naar beide bevolkingsgroepen toe over de rug van een oorlog.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is wat ik al een tijdje zeg, dat Isral de gehele bevolking een lesje aan het leren is.
Blij dat we het daar over eens zijn, ik vind het iets minder terecht dan jij maar ik kan voor die behoefte wel iets van begrip opbrengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |