abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2024 @ 09:27:23 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212493260
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vóór de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.

Waar je nu dus op kunt wachten is de nodige ophitserij. Bij de Al-Aqsa zal gereld gaan worden als een malle, en zodra Israël reageert, en dat gaan ze doen want die staan natuurlijk compleet op scherp, dan staat de hashtag #alaqsaundersiege oid al klaar en schuimbekken we vrolijk verder op een groter toneel.

Ze schijten hem nog steeds sinds de vorige binnenlandse onlusten vanuit de Israëlisch-Arabische gemeenschappen die ineens gecoördineerd infrastructuur begonnen te saboteren. Helaas staat alles zo op scherp dat ze dat niet gaan kunnen voorkomen vrees ik ..

Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.
Moeten de Israëli’s ook nog uitkijken dat er niet een f-35 piloot op het idee komt om de al aqsa nu maar eens plat te gooien zodat de tempel weer opgebouwd kan worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212493357
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Moeten de Israëli’s ook nog uitkijken dat er niet een f-35 piloot op het idee komt om de al aqsa nu maar eens plat te gooien zodat de tempel weer opgebouwd kan worden.
Als ze dat gaan doen (ook echt om die reden) dan is dat de definitieve genadeslag van de rechts-Orthodoxe aldaar.

Dan heeft Israël echt de kant gekozen om een soort Joodse Iran te worden. Het zal mij een reet roesten, maar ergens is het zonde natuurlijk. De enige functionerende democratie in het Midden-Oosten, heeft het ook op gegeven.
pi_212493365
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:44 schreef Mylene het volgende:

[..]
Juist wel, er is diverse malen aan de bel getrokken, alleen werd er geen ene flikker mee gedaan.

[x]https://twitter.com/HillelNeuer/status/1759348072990048731?s=20[/x]

Ik begrijp ook niet zo goed hoe in godsnaam Gazanen een hongersnood lijden ondanks alle hulp. Een andere vluchteling krijgt per saldo veel minder. Ik heb niet gehoord dat ze in Afrika massaal dood gaan.

[ afbeelding ]
Unwatch is niet hetzelfde als Israël. Israël krijgt de personeelslijsten en Israël besluit ondanks dat unwatch al jaren allerlei misstanden vindt en adresseert om toch geen commentaar op die personeelslijst te leveren. Leg jij of iemand anders even uit hoe dat dan kan….

Daarnaast is het natuurlijk een domme opmerking van je over die hongersnood. Die hongersnood zou er nu zijn en je strooit met dollars van afgelopen jaren, van voor de oorlog.
Unrwa verzorgt scholing, sociale voorzieningen en gezondheidszorg. Ik kan jou verzekeren dat in Nederland voor die euro’s die daar aan worden uitgegeven je dit niet kan omrekenen naar kilogrammen voedsel.

COGAT houdt bij hoeveel water, voedsel en andere artikelen sinds 7 oktober Gaza binnen is gegaan. Als je naar die cijfers kijkt en in t achterhoofd houdt dat er ongeveer 2,2 miljoen mensen wonen. Reken dan uit of die mensen veel water en voedsel tot hun beschikking hebben. Besef wel dat er een oorlog is dus de distributie is niet optimaal en alle noodhulp komt vanuit t zuiden, het noorden is dus lastig te bereiken.

Over die honger. Er zijn in Nederland veel studies gedaan naar de gevolgen van de hongerwinter 1944. Die gevolgen merken we nog steeds, bij mensen die het ‘gewoon’ overleefd hebben en de nakomelingen. Er is meer dan de dood
  maandag 19 februari 2024 @ 09:52:55 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212493559
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als ze dat gaan doen (ook echt om die reden) dan is dat de definitieve genadeslag van de rechts-Orthodoxe aldaar.

Dan heeft Israël echt de kant gekozen om een soort Joodse Iran te worden. Het zal mij een reet roesten, maar ergens is het zonde natuurlijk. De enige functionerende democratie in het Midden-Oosten, heeft het ook op gegeven.
Ik bedoel meer als een individuele actie. Ik neem aan dat ze wel een heel goede psychologische screening hebben bij de Israëlische luchtmacht. Maar de omstandigheden zijn nu niet echt normaal meer, zeker niet als er een grote gecoördineerde opstand van Arabische Israëli’s zou komen.

Als het uit de regering zou komen, tsja, dan gaat het hele Midden-Oosten echt in de fik en dat zou dan helemaal op het conto van de Israëlische regering komen. Dat overleeft Israël ook niet denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212493678
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik bedoel meer als een individuele actie. Ik neem aan dat ze wel een heel goede psychologische screening hebben bij de Israëlische luchtmacht. Maar de omstandigheden zijn nu niet echt normaal meer, zeker niet als er een grote gecoördineerde opstand van Arabische Israëli’s zou komen.

Als het uit de regering zou komen, tsja, dan gaat het hele Midden-Oosten echt in de fik en dat zou dan helemaal op het conto van de Israëlische regering komen. Dat overleeft Israël ook niet denk ik.
Jij bent duidelijk positiever over het land. Ik zie het allemaal niet al te best in.

Het land is al gecreëerd vanuit een wantrouwen, en sinds 7 oktober lijkt het helemaal een klap te hebben gehad. Van liberaal tot rechts Israël roept men nu in principe op tot de vernietiging van Gaza.

De enige demonstraties die je nog hebt is van Israëli's die van mening zijn dat eerst de gijzelaars terug moeten. Maar enige compassie met de Gazanen en/of Palestijnen in het algemeen lijkt volledig verdwenen te zijn.

Wat gaat dit betekenen voor de toekomst? hoelang is de westerse, diplomatieke tweestatenoplossing nog vol te houden? en zo niet: wat is het alternatief? wat is de toekomst van Israel?
  maandag 19 februari 2024 @ 10:04:04 #156
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212493694
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:38 schreef opgebaarde het volgende:
Unwatch is niet hetzelfde als Israël. Israël krijgt de personeelslijsten en Israël besluit ondanks dat unwatch al jaren allerlei misstanden vindt en adresseert om toch geen commentaar op die personeelslijst te leveren. Leg jij of iemand anders even uit hoe dat dan kan….
Inkoppertjes:

- Er wordt niet naar ze geluisterd.
- Het interesseert ze niet.
- Het is niet hun verantwoordelijkheid.

Maar allemaal wel weer erg:

quote:
ja hamas is nu eenmaal baaaaad, zullen we het nu maar weer gaan hebben over wat israel allemaal moet doen?
pi_212493806
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Inkoppertjes:

- Er wordt niet naar ze geluisterd.
- Het interesseert ze niet.
- Het is niet hun verantwoordelijkheid.

Ik zou het raar vinden als Israël unwatch niet serieus neemt. Jij?
  maandag 19 februari 2024 @ 10:19:17 #158
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212493839
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zou het raar vinden als Israël unwatch niet serieus neemt. Jij?
Maar we hadden het specifiek over dat israel zogenaamd lijsten met potentiele UNRWA personeelsleden krijgt, toch?

Hebben ze dan ook een veto?
pi_212493851
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk positiever over het land. Ik zie het allemaal niet al te best in.

Het land is al gecreëerd vanuit een wantrouwen, en sinds 7 oktober lijkt het helemaal een klap te hebben gehad. Van liberaal tot rechts Israël roept men nu in principe op tot de vernietiging van Gaza.

De enige demonstraties die je nog hebt is van Israëli's die van mening zijn dat eerst de gijzelaars terug moeten. Maar enige compassie met de Gazanen en/of Palestijnen in het algemeen lijkt volledig verdwenen te zijn.

Wat gaat dit betekenen voor de toekomst? hoelang is de westerse, diplomatieke tweestatenoplossing nog vol te houden? en zo niet: wat is het alternatief? wat is de toekomst van Israel?
De toekomst is één staat. Israël. Een land waar Israël de West Bank en Gaza volledig controleert en waar de Palestijnen onder militair recht vallen
  maandag 19 februari 2024 @ 10:26:27 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212493900
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is spelen met vuur gezien de gebruikelijke spanningen rond de Ramadan. Ik vermoed dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze het niet gaan redden om die hele sector vóór de aanvang van de Ramadan schoon te vegen en het nu zo proberen te spinnen.

Waar je nu dus op kunt wachten is de nodige ophitserij. Bij de Al-Aqsa zal gereld gaan worden als een malle, en zodra Israël reageert, en dat gaan ze doen want die staan natuurlijk compleet op scherp, dan staat de hashtag #alaqsaundersiege oid al klaar en schuimbekken we vrolijk verder op een groter toneel.

Ze schijten hem nog steeds sinds de vorige binnenlandse onlusten vanuit de Israëlisch-Arabische gemeenschappen die ineens gecoördineerd infrastructuur begonnen te saboteren. Helaas staat alles zo op scherp dat ze dat niet gaan kunnen voorkomen vrees ik ..

Edit: er is ook nog de optie schijnbeweging, dat ze nu zeggen "van voor de Ramadan anders komen we ze halen" en dat ze morgen al in het centrum staan.
Eens met je post. Verwacht alleen niet dat het een schijnbeweging is. Dan hebben veel burgers geen tijd gehad te vluchten, zit Israël ook niet op te wachten, een stad binnenvallen die tjokvol gevuld is met mensen. Dat wordt dan lastig vechten en veel meer burgerdoden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212493931
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De toekomst is één staat. Israël. Een land waar Israël de West Bank en Gaza volledig controleert en waar de Palestijnen onder militair recht vallen
Je beseft je toch wel dat dat ook consequenties heeft voor Israel? Israel is dan definitief democratie-af.
pi_212493938
Drie weken de tijd is best netjes. Misschien zijn de UNRWA medewerkers dan ontertussen weer gevonden en kunnen die helpen met de evacuatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212494149
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je beseft je toch wel dat dat ook consequenties heeft voor Israel? Israel is dan definitief democratie-af.
In de west bank werkt het (soort van) toch ook? De Israëlische beleidsmakers zijn qua woord al een tijdje aan het aansturen op een één staat (in welke hoedanigheid dan ook)
pi_212494184
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In de west bank werkt het (soort van) toch ook? De Israëlische beleidsmakers zijn qua woord al een tijdje aan het aansturen op een één staat (in welke hoedanigheid dan ook)
Het gehele punt is dat het allemaal nog werkt omdat de grenzen vaag zijn. Als Israel gaat beslissen werkelijk alles te bezetten tot zelfs de annexeren, dan kun je niet meer volhouden dat Israel een democratie is.

Dit heeft hoe dan ook gevolgen. Voor Israel zelf (qua binnenlandse politiek), maar ook zeker qua internationale politiek. De westerse band met Israel zal blijven, maar je kan je afvragen of dat dan op hetzelfde niveau blijft.
pi_212494299
Mwah. Het uitbreiden van nederzettingen in de west bank en Jerusalem is gewoon beleid en veel mensen zien Gaza ook wel zitten. Daarnaast is de Palestijn levensgevaarlijk dus meer controle over die mensen is wenselijk, het gaat om de Israëlische veiligheid.

De Israëliërs waren voor 7 oktober al massaal tegen twee staten, dat is nu op een all time high. Het is op lange termijn wellicht zelfs in het belang van de Palestijn. Twee staten gaat er in ons leven niet komen
pi_212494420
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
Mwah. Het uitbreiden van nederzettingen in de west bank en Jerusalem is gewoon beleid en veel mensen zien Gaza ook wel zitten. Daarnaast is de Palestijn levensgevaarlijk dus meer controle over die mensen is wenselijk, het gaat om de Israëlische veiligheid.

De Israëliërs waren voor 7 oktober al massaal tegen twee staten, dat is nu op een all time high. Het is op lange termijn wellicht zelfs in het belang van de Palestijn. Twee staten gaat er in ons leven niet komen
oke
pi_212494539
Het is nu toch ook een éénstaat, alleen dan met meer controle. Of het allemaal Israël wordt dat lijkt me nu niet
pi_212494562
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1759270078892122488

Ben Gvir wil tijdens Ramadan (10 maart begint het) Palestijnen toegang tot de Al Aqsa verbieden. Op vrijdag 22 maart begint de Sabbat voor Poeriem, de Sabbat Zachor, waarin Joden worden opgeroepen om de herinnering aan Amalek ‘uit te wissen’.

Hoeveel Palestijnen zullen hun agressie uiten omdat ze niet de Al Aqsa mogen betreden, en hoeveel kolonisten zullen de bovenstaande tekst letterlijk nemen?

In elk geval: er staat veel gezelligheid op het menu bij de Israeli's en de Palestijnen. Wat is het toch een vredig grondgebied, dat Midden-Oosten.
pi_212494618
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is nu toch ook een éénstaat, alleen dan met meer controle. Of het allemaal Israël wordt dat lijkt me nu niet
Nee. het is niet 'eenstaat'. De grenzen zijn vaag. Dat is ook jaren het een-tweetje geweest tussen israel en het westen he.

Het westen kon blijven steunen, zolang Israel de status quo hanteerde. Af en toe een exra nederzetting, die dan voor diplomatieke redenen door het westen werd afgekeurd (inclusief door Amerika).

Maar als Israel vanaf nu ook officieel beleid gaat maken dat alles geannexeerd moet worden, dan zal dat flinke gevolgen hebben.
  maandag 19 februari 2024 @ 11:15:14 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212494727
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat het voordeel is tijdens de Ramadan niet aan te vallen ontgaat mij?
Tijdens de kerst stopt doorgaans ook de strijd niet in christelijke landen.
Het is eerder dat tijdens de Ramadan de gemoederen sowieso oplopen daar. I denk dat ze liever hadden gehad dat ze Rafah dan net over de duim hadden gekregen dan dat er nog beelden van verhongerende en aan stukken geschoten burgers naar buiten komen ipv het uitdelen van hulpgoederen.

Ik lees net dat IDF de schatting heeft dat de gevechten in Gaza nog 6 tot 8 weken in beslag gaan nemen, dus dat verklaart de mededeling vanuit Israël wel dat ze voor de aanvang van de Ramadan de gijzelaars willen of anders. Ze weten toch al dat het niet afgerond gaat zijn.
pi_212494833
Mbt de rechterlijke uitspraak over F35 onderdelen en hoe het recht zich verhoudt tot de politiek. En de eerdere zaak Urgenda waar men tegenaan liep in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)igen-zaken~b92277e2/

De werkelijke vraag luidt net even anders: zijn de Haagse rechters op de stoel van de politiek gaan zitten? De regering vindt van wel. ‘De politiek gaat over het buitenlands beleid, niet de rechtbank’, zei demissionair premier Mark Rutte. Om duidelijkheid te krijgen in die ‘principiële kwestie’, gaat de staat in cassatie bij de Hoge Raad.

In het arrest staat echter nergens dat het gerechtshof over het buitenlands beleid gaat, dat vinden de rechters uiteraard ook niet. Zij erkennen dat de regering ‘beleidsvrijheid’ heeft, maar met grenzen: die van het recht. Europese afspraken, het Wapenexportverdrag en nationale exportregels schrijven dwingend voor dat een vergunning wordt geweigerd bij risico op schending van het oorlogsrecht. Volgens het hof is dat in Gaza het geval
...
Ook hier lijkt het simpel: de overheid moet zich aan verdragen houden waarbij ze partij is. Artikel 94 van de Grondwet is daar heel duidelijk over. ‘De beleidsvrijheid om zich niet aan het recht te houden is een onbestaanbare categorie’, zegt Geerten Boogaard, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden. Maar daarmee is natuurlijk niet alles gezegd over wat Boogaard de ‘overlapcategorie’ tussen politiek en recht noemt.

De bekendste en meest verstrekkende rechtszaak in het omstreden genre ‘rechter en stoel’ is die van Stichting Urgenda tegen de staat over het klimaatbeleid. Bij de rechter, vervolgens bij het gerechtshof en ten slotte bij de Hoge Raad wist de stichting af te dwingen dat de overheid zich meer moet inspannen voor de reductie van broeikasgassen. Daarbij beriep de rechter zich, naast het Klimaatverdrag, vooral op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens: de overheid is verplicht leven en welzijn van de burgers te beschermen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 februari 2024 @ 11:25:00 #172
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212494867
Gaat toch niet lukken alle gijzelaars terug te krijgen. Hamas zelf weet niet eens waar ze allemaal zijn, en dat weet Israël ook.
Ik had gelezen over bepaalde andere groeperingen waar gijzelaars aan waren mee gegeven.

Het is triest maar alle gijzelaars terug is een utopie.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 19 februari 2024 @ 11:26:44 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212494892
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:22 schreef egayalS het volgende:
Mbt de rechterlijke uitspraak over F35 onderdelen en hoe het recht zich verhoudt tot de politiek. En de eerdere zaak Urgenda waar men tegenaan liep in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)igen-zaken~b92277e2/

De werkelijke vraag luidt net even anders: zijn de Haagse rechters op de stoel van de politiek gaan zitten? De regering vindt van wel. ‘De politiek gaat over het buitenlands beleid, niet de rechtbank’, zei demissionair premier Mark Rutte. Om duidelijkheid te krijgen in die ‘principiële kwestie’, gaat de staat in cassatie bij de Hoge Raad.

In het arrest staat echter nergens dat het gerechtshof over het buitenlands beleid gaat, dat vinden de rechters uiteraard ook niet. Zij erkennen dat de regering ‘beleidsvrijheid’ heeft, maar met grenzen: die van het recht. Europese afspraken, het Wapenexportverdrag en nationale exportregels schrijven dwingend voor dat een vergunning wordt geweigerd bij risico op schending van het oorlogsrecht. Volgens het hof is dat in Gaza het geval
...
Ook hier lijkt het simpel: de overheid moet zich aan verdragen houden waarbij ze partij is. Artikel 94 van de Grondwet is daar heel duidelijk over. ‘De beleidsvrijheid om zich niet aan het recht te houden is een onbestaanbare categorie’, zegt Geerten Boogaard, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden. Maar daarmee is natuurlijk niet alles gezegd over wat Boogaard de ‘overlapcategorie’ tussen politiek en recht noemt.

De bekendste en meest verstrekkende rechtszaak in het omstreden genre ‘rechter en stoel’ is die van Stichting Urgenda tegen de staat over het klimaatbeleid. Bij de rechter, vervolgens bij het gerechtshof en ten slotte bij de Hoge Raad wist de stichting af te dwingen dat de overheid zich meer moet inspannen voor de reductie van broeikasgassen. Daarbij beriep de rechter zich, naast het Klimaatverdrag, vooral op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens: de overheid is verplicht leven en welzijn van de burgers te beschermen.
Hey, Slayages weekend is ook weer voorbij O+

En ingaand op het vetgedrukte gedeelte van je tekst. Dat is qua geopolitieke belangen en krachten nu net waar de Nederlandse staat in de vorm van Rutte en consorten zich op gaan beroepen gok ik zo maar.

Nederland is geen van alles losstaande entiteit, en diens belangen dienen beschouwd te moeten worden in alle ellende die de hele wereld nu eenmaal kent

Dat gaat soms voor op leed dat er aangericht wordt op individuen/burgers

De wereld is geen mooie plek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212495089
Palestinian FM accuses Israel of ‘genocide,’ ‘apartheid’ at ICJ hearing on control of West Bank
https://www.timesofisrael(...)ontrol-of-west-bank/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212495165
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Hey, Slayages weekend is ook weer voorbij O+

En ingaand op het vetgedrukte gedeelte van je tekst. Dat is qua geopolitieke belangen en krachten nu net waar de Nederlandse staat in de vorm van Rutte en consorten zich op gaan beroepen gok ik zo maar.

Nederland is geen van alles losstaande entiteit, en diens belangen dienen beschouwd te moeten worden in alle ellende die de hele wereld nu eenmaal kent

Dat gaat soms voor op leed dat er aangericht wordt op individuen/burgers

De wereld is geen mooie plek
Of het hele stelsel wordt overboord gekieperd omdat het overgrote deel van de mensen geen trek heeft in de herinterpretatie van oude idealen als een zelfmoordpact.
  maandag 19 februari 2024 @ 11:47:45 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212495213
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:45 schreef HiZ het volgende:

[..]
Of het hele stelsel wordt overboord gekieperd omdat het overgrote deel van de mensen geen trek heeft in de herinterpretatie van oude idealen als een zelfmoordpact.
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212495298
quote:
Die shit is echt oprecht hilarisch

Israelische karan is woest dat ze in Tokio niet meegaan in het narratief

Japanners geven geen ene fuck en gaan gewoon door:

ISLAEL IS TELLOLIST

Wat karen alleen nog meer woest maakt _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212495305
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je dat wat meer uitleggen, weet niet echt wat je hiermee bedoelt
Dat onze universele mensenrechten en alle idealen die daar mee samenhangen nu misbruikt worden om onszelf te verzwakken door partijen die er zelf weinig mee ophebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212495347
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1759270078892122488

Ben Gvir wil tijdens Ramadan (10 maart begint het) Palestijnen toegang tot de Al Aqsa verbieden. Op vrijdag 22 maart begint de Sabbat voor Poeriem, de Sabbat Zachor, waarin Joden worden opgeroepen om de herinnering aan Amalek ‘uit te wissen’.

Hoeveel Palestijnen zullen hun agressie uiten omdat ze niet de Al Aqsa mogen betreden, en hoeveel kolonisten zullen de bovenstaande tekst letterlijk nemen?

In elk geval: er staat veel gezelligheid op het menu bij de Israeli's en de Palestijnen. Wat is het toch een vredig grondgebied, dat Midden-Oosten.
Alsof iemand hier weet wat ze met Amelek bedoelen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212495364
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
onze universele mensenrechten en alle idealen die daar mee samenhangen
Dat wij westerlingen mensenrechten idealen hebben prima, maar die overal willen opleggen als universele mensenrechten :r
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')