SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
nee dat is niet waaar , maar HAMAS dood staat vooropquote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal bij de tijd. Netanyahu heeft juist bijzonder weinig interesse in de gijzelaars.
boven allesEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Tjah, zoals ik al eerder zei: UNWRA is niet echt actief meer in haar hulpverleningsgebieden. Al een lange tijd voordat zij in opspraak kwam was ze zelden meer aanwezig op de ophaal locaties omdat mensen zagen dat ze Hamas hielpen ophalen van de spullen, inclusief het afschieten van mensen die te dichtbij kwamen smeken om ook een pakketje voedsel en water.quote:
UNWRA is rijp voor stopzetting en UNHCR moet het overnemen en wel nu. Ook dat gezeur over wat de Verenigde Naties wil met zometeen het zoveelste "we zijn echt wel minder radicaal, kom met ons praten" praatje van Fatah/Hamas is wel klaar.
Tijd voor een 'UNFIL avant la lettre' in het Gazagebied en CisJordani. Kennelijk kan Nethanyahu zijn warmongering niet voor zich houden en kennelijk kan het meerendeel van de Arabische bevolking evengoed niet een goede leider kiezen.
Dan maar kamelen tellen samen en kahwa drinken samen.![]()
Welnee. Netanyahu staat voorop. Boven alles.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waaar , maar HAMAS dood staat voorop
boven alles![]()
Het lijkt me lastig een land te vinden dat genoeg troepen kan en wil leveren die ook daadwerkelijk geaccepteerd zouden worden door beide partijen voor een zinnige VN missie in Gaza
En dan zullen we de kwaliteit van die soldaten nog maar in het midden houdenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Geen idee, de Ieren misschien?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:55 schreef sp3c het volgende:
Het lijkt me lastig een land te vinden dat genoeg troepen kan en wil leveren die ook daadwerkelijk geaccepteerd zouden worden door beide partijen voor een zinnige VN missie in Gaza
En dan zullen we de kwaliteit van die soldaten nog maar in het midden houdenDie premier is misschien wel zo gek genoeg om haar VN toezegging uit te breiden naar dat gebied. Die zitten toch al met 800+ man 300 km verderop.
Of India met 1200 +/- man? Zijn bekend met groepen als Hezbollah ook nog? Mwah, als de nood te groot is gaat de Verenigde Naties toch wel overstag denk ik zo.
[ Bericht 2% gewijzigd door HannahVrede op 16-02-2024 12:06:40 ]![]()
https://twitter.com/imshin/status/1758377853467377895
https://twitter.com/moh_re21/status/1757684471980015787
Twitter-tag werkt weer niet. Beelden van Hamas-leden die wat rammen uitdelen bij een schuilplaats. Eerste tweet is duiding volgens een bekende pro-Isral bron, de tweede (de originele bron lijkt het) in het Arabisch waar ik weinig chocola van kan maken.
Het lijkt erop dat Hamas de controle steeds meer kwijtraakt is mijn punt.![]()
Egypte wil groot vluchtelingenkamp opzetten nabij grens Gaza
dit is een goede zaakquote:Egypte wil groot vluchtelingenkamp opzetten nabij grens Gaza
Met het oog op een aangekondigd grondoffensief van het Isralische leger op de stad Rafah in de Gazastrook gaat Egypte een kamp bouwen voor Palestijnse vluchtelingen.
Volgens een bericht in de media bouwt Egypte een enorm opvangkamp in de woestijn, omringd door hoge betonnen muren, uit angst voor een massale uittocht uit de Gazastrook als Isral in Rafah gaat oprukken.
Het kamp, gelegen nabij de grens met de Gazastrook in de Egyptische Sina-woestijn, zou meer dan 100.000 mensen in tenten kunnen huisvesten, meldde de Amerikaanse krant 'Wall Street Journal', onder verwijzing naar Egyptische functionarissen en veiligheidsanalisten.
Wekenlang probeert Egypte de veiligheid langs de grens met Gaza te verhogen met behulp van soldaten, hekken en gepantserde voertuigen.
Dit om een stormloop van wanhopige Palestijnen naar het Sina-schiereiland te voorkomen. .
Het geplande kamp maakt deel uit van een noodplan voor het geval een groot aantal Palestijnen de grens weet over te komen.
Veel vluchtelingen in Rafah
Volgens de VN wonen er ongeveer 1,3 miljoen mensen in Rafah.
De meesten vluchtten daar vr de oorlog al uit andere delen van de Gazastrook naar toe, sommigen op bevel van het Isralische leger.
In het geval van een grote toestroom van Palestijnen uit Gaza zou Egypte idealiter proberen het aantal vluchtelingen te beperken tot ongeveer 50.000 tot 60.000, hoewel het nieuwe woestijnkamp van ongeveer 20 vierkante kilometer ruimte zou bieden aan ruim 100.000 vluchtelingen, aldus de krant.
Er werd gezegd dat het geplande kamp ver van Egyptische nederzettingen zou komen te liggen.
Een groot aantal tenten is er al naartoe gebracht, maar nog niet opgezet, zo citeerde de krant Egyptische functionarissen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
dat laatste is niet mijn ervaring al staat er natuurlijk wel een schijnwerper op dit gebied dus als beide partijen akkoord gaan met het ontplooien van zo'n vredesmacht dan is de resolutie snel geregeld maar met 1200 Indiers en 800 ieren (niet neutraal volgens Israel vrees ik?) ben je nog lang nietquote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Geen idee, de Ieren misschien?Die premier is misschien wel zo gek genoeg om haar VN toezegging uit te breiden naar dat gebied. Die zitten toch al met 800+ man 300 km verderop.
Of India met 1200 +/- man? Zijn bekend met groepen als Hezbollah ook nog? Mwah, als de nood te groot is gaat de Verenigde Naties toch wel overstag denk ik zo.
UNPROFOR beschikt op dit moment al over 11.000 manschappen, en daar gebeurt niet echt veel meerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Oh, ik dacht dat de UNPROFOR na de IFOR 'uitgeresoluteerd' waren? Dat in tegenstelling tot de nog aangaande resolutie 1701, die volgensmij elk jaar nog mankracht heeft en verlengd wordt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste is niet mijn ervaring al staat er natuurlijk wel een schijnwerper op dit gebied dus als beide partijen akkoord gaan met het ontplooien van zo'n vredesmacht dan is de resolutie snel geregeld maar met 1200 Indiers en 800 ieren (niet neutraal volgens Israel vrees ik?) ben je nog lang niet
UNPROFOR beschikt op dit moment al over 11.000 manschappen, en daar gebeurt niet echt veel meer
Maar ik heb niet zo een vertrouwen in de Verenigde Naties eerlijk gezegd. Iets met ervaring en noodzaak, danwel bias en vertekening/wenselijkheid in oorlogssituaties (of zelfs oorlogsindustrie). Voor de mensen van een land zitten ze er in elk geval naar mijn mening niet.![]()
![]()
UNIFIL bedoelde ikquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:42 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de UNPROFOR na de IFOR 'uitgeresoluteerd' waren? Dat in tegenstelling tot de nog aangaande resolutie 1701, die volgensmij elk jaar nog mankracht heeft en verlengd wordt.
Maar ik heb niet zo een vertrouwen in de Verenigde Naties eerlijk gezegd. Iets met ervaring en noodzaak, danwel bias en vertekening/wenselijkheid in oorlogssituaties (of zelfs oorlogsindustrie). Voor de mensen van een land zitten ze er in elk geval naar mijn mening niet.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ah, ja thanks; verhelderd.quote:![]()
Ja, UNIFIL vergelijking van nu gaat dan ook over de functie van haar doen in Libanon (destijds ingang res. 1701, maar zeker nu) dat het kamelen tellen is en 'kahwa' drinken - dat was eigen ook mijn metafoor...Niets doen met de Ieren, Indiaanse en de Indonezen...
Op n Nederlandse verdwaalde blokkentrekker na dan.
![]()
![]()
ja dit soort missies zijn ook niet echt geschikt voor actieve conflicten, bovendien willen we als VN altijd neutraal in het conflict staan terwijl je eigenlijk een keer een kant moet kiezenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:51 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ah, ja thanks; verhelderd.![]()
Ja, UNIFIL vergelijking van nu gaat dan ook over de functie van haar doen in Libanon (destijds ingang res. 1701, maar zeker nu) dat het kamelen tellen is en 'kahwa' drinken - dat was eigen ook mijn metafoor...Niets doen met de Ieren, Indiaanse en de Indonezen...
Op n Nederlandse verdwaalde blokkentrekker na dan.
dat kan prima door te stellen ´nu is het klaar´ en dan degene die nog niet klaar is terug zijn hok in trappen maar zonder de Amerikanen gaat dat niet lukken atmOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Je zou het misschien niet zeggen maar dit is ergens in UtrechtA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:35 schreef Ali_boo het volgende:
Je zou het misschien niet zeggen maar dit is ergens in Utrecht
[ twitter ]![]()
Dat even van INRWA overnemen gaat nog niet helemaal bestquote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:45 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Tjah, zoals ik al eerder zei: UNWRA is niet echt actief meer in haar hulpverleningsgebieden. Al een lange tijd voordat zij in opspraak kwam was ze zelden meer aanwezig op de ophaal locaties omdat mensen zagen dat ze Hamas hielpen ophalen van de spullen, inclusief het afschieten van mensen die te dichtbij kwamen smeken om ook een pakketje voedsel en water.
UNWRA is rijp voor stopzetting en UNHCR moet het overnemen en wel nu. Ook dat gezeur over wat de Verenigde Naties wil met zometeen het zoveelste "we zijn echt wel minder radicaal, kom met ons praten" praatje van Fatah/Hamas is wel klaar.![]()
Hm, ja: op die tweet/bijdrage, daar reageerde ik ook op..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat even van INRWA overnemen gaat nog niet helemaal best
[ twitter ]
Het gebeurd niet en zou mijn inziens wel moeten gebeuren, op zijn minst.![]()
Hoe durf jequote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
En de UNRWA mensen zitten in de tunnels?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er zijn ook protest-blokkades geweest, wellicht heeft dat er iets mee te maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
Met daaruit:quote:But over the past couple of weeks, a small movement has emerged in Israel that is intent on stopping aid from reaching Gaza. At the Kerem Shalom border crossing, they've thrown themselves in front of trucks. For three days in a row one week, they managed to stop all trucks from crossing. When the Israeli government ordered the military to clear the roads, protesters moved north to the port of Ashdod, where they blockaded other trucks.
On a recent Monday, they gathered once again across the border from Gaza.
"The people don't want this aid to get to Gaza, because it doesn't help anything," said Rachel Touitou, 32. "We want this war to end and we want Hamas to be gone."
Maar er kunnen natuurlijk talloze redenen zijn: gebrek aan brandstof, personeelstekort, wegen die gebombardeerd zijn, veilgheid etc etc ...
[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 16-02-2024 18:46:57 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Als ze niet bezig zijn met schieten of zichzelf opblazenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de UNRWA mensen zitten in de tunnels?![]()
Het zijn lijkt me meer HAMAS mensen, die met grof geweld geinfilltreerd zijn in de UNRWAquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de UNRWA mensen zitten in de tunnels?Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ondertussen wijst onder ander de VN naar Isral dat door Isral honderdduizenden Palestijnen lijden onder een hongersnood. Het is niet zo’n best verhaal als aan de grens er blijkbaar wel goederen klaar liggen, dan is het misschien niet alleen Isral?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er zijn ook protest-blokkades geweest, wellicht heeft dat er iets mee te maken.
[ twitter ]
Met daaruit:
[..]
Maar er kunnen natuurlijk talloze redenen zijn: gebrek aan brandstof, personeelstekort, wegen die gebombardeerd zijn, veilgheid etc etc ...![]()
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondertussen wijst onder ander de VN naar Isral dat door Isral honderdduizenden Palestijnen lijden onder een hongersnood. Het is niet zo’n best verhaal als aan de grens er blijkbaar wel goederen klaar liggen, dan is het misschien niet alleen Isral?“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ligt Gaza niet ook aan Egypte vast?quote:
Ben jij het matige broertje van Slayage of je eigen persoontje?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.quote:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Dan sturen ze toch via Egypte, opgelostquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.
Een land wat aan de grens ligt met meerdere landen kan nooit uitgehongerd worden door n enkel land
Rare claimOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom valt het mij zo tegen dat de VN of een UNRWA niet concreet op dat soort beschuldigingen van COGAT of IDF reageren. Zo lijkt het alsof het klopt of dat er op zijn minst een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.![]()
Gaza grenst aan een zee, aan Isral en Egypte. Isral controleert de lucht, de zee en natuurlijk haar grens met Gaza. Dan blijft er een stuk grens over, Egypte. Begin oktober heeft Israel direct aan de grensovergang bij Rafah veel aanvallen vanuit de lucht uitgevoerd op voornamelijk de infrastructuur (en de tunnels naar Egypte). Gevolg was dat er vier weken lang niks maar dan ook niks Gaza is binnengekomen. Gewoon niks. De bevolking kan wel degelijk uitgehongerd wordenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan sturen ze toch via Egypte, opgelost
Een land wat aan de grens ligt met meerdere landen kan nooit uitgehongerd worden door n enkel land
Rare claim![]()
Het is ook de naam van een grensovergang bij die plaats. De hulpgoederen liggen al in Gaza.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.![]()
![]()
Ah, interessant. Sommige gewoon gevonden (doodgeschoten) of gearresteerd IN Israel op 7/10. Benieuwd wat de gymnasten nu weer verzinnen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders...![]()
![]()
Dat klinkt heftig, wil je meer over vertellen?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef HannahVrede het volgende:
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders...
Wat is anders dan 'anders'? Als in, wat voor soort situaties en locaties op de aardbol opereer(de) jij verder?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je collega hulpverleners aan de unrwa zijde?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef HannahVrede het volgende:
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders...ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Ik weet niet echt of dit de plaats of het moment is om echt persoonlijke verhalen te delen. De vorige keer reageerde ik te heftig op een moment dat mij emotioneel raakte. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wat twijfel (en ook angst) voel.
Ik heb niet eerder de keuze gemaakt om mijn hulp en activiteiten te staken, buiten mijn contract - maar afgelopen weken heb ik mijzelf al op non actief gesteld en nu, gezien de omstandigheden en mijn wens mij steeds meer te kunnen verwoorden, hebbben mij doen inzien en beseffen dat het lastig is verder te te gaan op deze voet.
Wat het anders maakt deze oorlog omschreef ik al eerder: de (online socials) informatie oorlog.
Al met al denk ik wel dat dit net de schop was die ik nodig had om verder te gaan met de plannen die ik heb: echte waardigheid en duidelijk hulp kunnen bieden aan iedereen.
Mensen die mij eerder volgden konden vast ietswat meekrijgen over mijn (oorlog- en hulpverlening) verleden - voor hen is het vast duidelijker wat mij drijft om nu deze persoonlijke ("hart in actie"-noot) neer te plempen hier.
Hopelijk heb ik het deze keer wat waardiger gedaan..![]()
Ondanks alles: we gaan door - ik heb overplaatsing aangevraagd uit het Gazagebied terug 'naar mijn oude functie' - dus we gaan reizend de Levant door. Spannend maar beter voor mij.
(We gaan nog niet naar huis, nog lange niet.Al roepen de broodjes van Oscar mij wel...
)
![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als dit werkelijk zo wordt gesteld - dan zal ik ze de beelden hoogstpersoonlijk toezenden. Stelletje blinde rukke... ehh, rakkers daar in de afvaardiging van de Staten van Amerika (als dit waar is)..quote:
Bewijs van het neerschieten van Hamas-leden/-sympatisanten bij hulpgoederen leveringen zat. Ook van het gebruik en de opslag van de goederen voor specifieke doeleinden zat. Waarom zou de UNRWA massaal (selectief dus) ineens nu niet meer op komen dagen in Rafah en Deir al Balah denk je?![]()
Wat moeten wij hiermee?quote:
Omdat dit is gezegd in 1967, was het allemaal al gepland ofzo? zonder 7 oktober hadden we dit niet he.![]()
Respect. En jij bent nu juist de enige die echt inhoudelijk weet te reageren hier.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 02:26 schreef HannahVrede het volgende:
Ik weet niet echt of dit de plaats of het moment is om echt persoonlijke verhalen te delen. De vorige keer reageerde ik te heftig op een moment dat mij emotioneel raakte. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wat twijfel (en ook angst) voel.
Ik heb niet eerder de keuze gemaakt om mijn hulp en activiteiten te staken, buiten mijn contract - maar afgelopen weken heb ik mijzelf al op non actief gesteld en nu, gezien de omstandigheden en mijn wens mij steeds meer te kunnen verwoorden, hebbben mij doen inzien en beseffen dat het lastig is verder te te gaan op deze voet.
Wat het anders maakt deze oorlog omschreef ik al eerder: de (online socials) informatie oorlog.
Al met al denk ik wel dat dit net de schop was die ik nodig had om verder te gaan met de plannen die ik heb: echte waardigheid en duidelijk hulp kunnen bieden aan iedereen.
Mensen die mij eerder volgden konden vast ietswat meekrijgen over mijn (oorlog- en hulpverlening) verleden - voor hen is het vast duidelijker wat mij drijft om nu deze persoonlijke ("hart in actie"-noot) neer te plempen hier.
Hopelijk heb ik het deze keer wat waardiger gedaan..![]()
Ondanks alles: we gaan door - ik heb overplaatsing aangevraagd uit het Gazagebied terug 'naar mijn oude functie' - dus we gaan reizend de Levant door. Spannend maar beter voor mij.
(We gaan nog niet naar huis, nog lange niet.Al roepen de broodjes van Oscar mij wel...
)
![]()
Het tiert weelderig en wordt gewoon toegestaan door autoriteiten.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.
Van straat vegen, dat hoort. Heb je gelijk een hoop minder gezeur in de samenleving. Maarja, we hebben alleen zachte heelmeesters als het gaat om de moslims in de habd houden hier. Straks weer een synagoge vernield, Joden die niet meer op straat met keppel kunnen, maar dit? Helemaal goed....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Weten ze waar de raketten vandaan geschoten zijn?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:56 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Toch nog een salvo vanuit Gaza.![]()
Ik weet niet hoor, hongersnood?
Most recent update: Feb. 16, 2024
129 trucks carrying humanitarian aid were inspected and transferred to the Gaza Strip Yesterday (Feb. 15). 32 trucks were inspected at Nitzana and transferred via the Rafah Crossing, and 97 were inspected and transferred via Kerem Shalom.
Currently, the content of 500 trucks are waiting to be picked up and distributed by UN organizations receiving the aid on the Gazan side. In order to facilitate this, Kerem Shalom crossing will be closed today (Feb.16).
Yesterday, (Feb. 15) 4 tankers of cooking gas and 2 tankers of fuel designated for the operation of essential infrastructure in Gaza, have entered the Gaza Strip.
12 WFP food trucks were transferred vua Jordan yesterday (Feb. 15).
24 foreign nationals were coordinated to exit the Gaza Strip yesterday (Feb.15), 53 are coordinated for exit today.
The second waterline from the Egyptian side of Rafah to the Gazan side of Rafah was successfully connected. This is a project done by the United Arab Emirates and is expected to supply water to residents of the southern part of Gaza.
15 bakeries are operational in Gaza, providing over 2 million breads, rolls, and pita breads a day for the local population. Over the last 2 weeks, the number of operational bakeries went up from 10, to 12 and now to 15, following COGAT's facilitation.
The coordination of the repair of vital infrastructure was successfully completed.
Today, (Feb. 16) between 10:00 and 14:00, the IDF will pause operations in the Tel Al-Sultan neighborhood, in the town of Rafah, southern Gaza Strip, in order to enable movement of humanitarian aid.
Hier veel meer te vinden, welke organisaties precies donoren: https://govextra.gov.il/cogat/humanitarian-efforts/home/
[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 17-02-2024 12:08:30 ]![]()
Een ton is (zou?) 1165 liter water zijn. 22.000 ton water is dan 25,6 miljoen. Dat is 11 liter per persoon in 4 maanden tijd. Dat is bizar weinig (wel oneindig meer dan niks), over wat voor tonnen heeft cogat?
Als je het aantal kilo’s voedsel deelt door 2,3 miljoen en 120 dagen dan kan je met 0,5 kg per persoon per dag toch ook niet zeggen dat ze overladen worden met eten. Dat is beduidend minder dan Nederlandse kinderen ouder dan 12 eten
Iemand die mij kan helpen waar ik de rekenfout maak? En anders excuus voor de off-topic. Israelgoden![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: