abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212455300
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212455901
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er zijn ook protest-blokkades geweest, wellicht heeft dat er iets mee te maken.

[ twitter ]
Met daaruit:
[..]

Maar er kunnen natuurlijk talloze redenen zijn: gebrek aan brandstof, personeelstekort, wegen die gebombardeerd zijn, veilgheid etc etc ...
Ondertussen wijst onder ander de VN naar Israël dat door Israël honderdduizenden Palestijnen lijden onder een hongersnood. Het is niet zo’n best verhaal als aan de grens er blijkbaar wel goederen klaar liggen, dan is het misschien niet alleen Israël?
pi_212455967
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ondertussen wijst onder ander de VN naar Israël dat door Israël honderdduizenden Palestijnen lijden onder een hongersnood. Het is niet zo’n best verhaal als aan de grens er blijkbaar wel goederen klaar liggen, dan is het misschien niet alleen Israël?
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:05:39 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212455975
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ligt Gaza niet ook aan Egypte vast?

Ben jij het matige broertje van Slayage of je eigen persoontje?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212456019
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Ligt Gaza niet ook aan Egypte vast?

Het ging hier over goederen in Kerem Shalom. Dat ligt in Israel.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:11:55 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212456113
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dan sturen ze toch via Egypte, opgelost

Een land wat aan de grens ligt met meerdere landen kan nooit uitgehongerd worden door één enkel land

Rare claim
pi_212457417
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Misschien ook wel. Leuk om het onmiddelijk op het bordje van UNRWA te willen schuiven maar voorlopig is er veel te weinig informatie over de redenen dat het stagneert. Speculeren heb je weinig aan.
Daarom valt het mij zo tegen dat de VN of een UNRWA niet concreet op dat soort beschuldigingen van COGAT of IDF reageren. Zo lijkt het alsof het klopt of dat er op zijn minst een kern van waarheid in zit.
pi_212457563
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan sturen ze toch via Egypte, opgelost

Een land wat aan de grens ligt met meerdere landen kan nooit uitgehongerd worden door één enkel land

Rare claim
Gaza grenst aan een zee, aan Israël en Egypte. Israël controleert de lucht, de zee en natuurlijk haar grens met Gaza. Dan blijft er een stuk grens over, Egypte. Begin oktober heeft Israel direct aan de grensovergang bij Rafah veel aanvallen vanuit de lucht uitgevoerd op voornamelijk de infrastructuur (en de tunnels naar Egypte). Gevolg was dat er vier weken lang niks maar dan ook niks Gaza is binnengekomen. Gewoon niks. De bevolking kan wel degelijk uitgehongerd worden
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:49:16 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212458083
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het is ook de naam van een grensovergang bij die plaats. De hulpgoederen liggen al in Gaza.
pi_212460068
twitter
pi_212460699
twitter
pi_212461719
twitter

twitter

Ah, interessant. Sommige gewoon gevonden (doodgeschoten) of gearresteerd IN Israel op 7/10. Benieuwd wat de gymnasten nu weer verzinnen.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2024 01:01:35 ]
pi_212461958
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders... :N
  zaterdag 17 februari 2024 @ 01:55:42 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212462065
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef HannahVrede het volgende:
Mijn collega's zijn mijn 'collega's' niet. Dat is vandaag duidelijk geworden.. Deze oorlog is 'heel fel'- anders dan anders... :N
Dat klinkt heftig, wil je meer over vertellen?

Wat is anders dan 'anders'? Als in, wat voor soort situaties en locaties op de aardbol opereer(de) jij verder?
  zaterdag 17 februari 2024 @ 02:02:37 #40
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212462097
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef HannahVrede het volgende:
Je collega hulpverleners aan de unrwa zijde?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212462133
Ik weet niet echt of dit de plaats of het moment is om echt persoonlijke verhalen te delen. De vorige keer reageerde ik te heftig op een moment dat mij emotioneel raakte. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wat twijfel (en ook angst) voel.

Ik heb niet eerder de keuze gemaakt om mijn hulp en activiteiten te staken, buiten mijn contract - maar afgelopen weken heb ik mijzelf al op non actief gesteld en nu, gezien de omstandigheden en mijn wens mij steeds meer te kunnen verwoorden, hebbben mij doen inzien en beseffen dat het lastig is verder te te gaan op deze voet.

Wat het anders maakt deze oorlog omschreef ik al eerder: de (online socials) informatie oorlog.

Al met al denk ik wel dat dit net de schop was die ik nodig had om verder te gaan met de plannen die ik heb: echte waardigheid en duidelijk hulp kunnen bieden aan iedereen.

Mensen die mij eerder volgden konden vast ietswat meekrijgen over mijn (oorlog- en hulpverlening) verleden - voor hen is het vast duidelijker wat mij drijft om nu deze persoonlijke ("hart in actie"-noot) neer te plempen hier.

Hopelijk heb ik het deze keer wat waardiger gedaan.. :@

Ondanks alles: we gaan door - ik heb overplaatsing aangevraagd uit het Gazagebied terug 'naar mijn oude functie' - dus we gaan reizend de Levant door. Spannend maar beter voor mij.

(We gaan nog niet naar huis, nog lange niet. ;) Al roepen de broodjes van Oscar mij wel... :D )
pi_212462136
twitter
pi_212462146
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:11 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Als dit werkelijk zo wordt gesteld - dan zal ik ze de beelden hoogstpersoonlijk toezenden. Stelletje blinde rukke... ehh, rakkers daar in de afvaardiging van de Staten van Amerika (als dit waar is)..

Bewijs van het neerschieten van Hamas-leden/-sympatisanten bij hulpgoederen leveringen zat. Ook van het gebruik en de opslag van de goederen voor specifieke doeleinden zat. Waarom zou de UNRWA massaal (selectief dus) ineens nu niet meer op komen dagen in Rafah en Deir al Balah denk je?
pi_212462371
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:45 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat moeten wij hiermee?

Omdat dit is gezegd in 1967, was het allemaal al gepland ofzo? zonder 7 oktober hadden we dit niet he.
pi_212462375
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 02:26 schreef HannahVrede het volgende:
Ik weet niet echt of dit de plaats of het moment is om echt persoonlijke verhalen te delen. De vorige keer reageerde ik te heftig op een moment dat mij emotioneel raakte. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wat twijfel (en ook angst) voel.

Ik heb niet eerder de keuze gemaakt om mijn hulp en activiteiten te staken, buiten mijn contract - maar afgelopen weken heb ik mijzelf al op non actief gesteld en nu, gezien de omstandigheden en mijn wens mij steeds meer te kunnen verwoorden, hebbben mij doen inzien en beseffen dat het lastig is verder te te gaan op deze voet.

Wat het anders maakt deze oorlog omschreef ik al eerder: de (online socials) informatie oorlog.

Al met al denk ik wel dat dit net de schop was die ik nodig had om verder te gaan met de plannen die ik heb: echte waardigheid en duidelijk hulp kunnen bieden aan iedereen.

Mensen die mij eerder volgden konden vast ietswat meekrijgen over mijn (oorlog- en hulpverlening) verleden - voor hen is het vast duidelijker wat mij drijft om nu deze persoonlijke ("hart in actie"-noot) neer te plempen hier.

Hopelijk heb ik het deze keer wat waardiger gedaan.. :@

Ondanks alles: we gaan door - ik heb overplaatsing aangevraagd uit het Gazagebied terug 'naar mijn oude functie' - dus we gaan reizend de Levant door. Spannend maar beter voor mij.

(We gaan nog niet naar huis, nog lange niet. ;) Al roepen de broodjes van Oscar mij wel... :D )
Respect. En jij bent nu juist de enige die echt inhoudelijk weet te reageren hier.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 09:56:35 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212463466
twitter

Toch nog een salvo vanuit Gaza.
pi_212463706
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Genoeg van die antisemieten dus weer op de been.
Het tiert weelderig en wordt gewoon toegestaan door autoriteiten.

Van straat vegen, dat hoort. Heb je gelijk een hoop minder gezeur in de samenleving. Maarja, we hebben alleen zachte heelmeesters als het gaat om de moslims in de habd houden hier. Straks weer een synagoge vernield, Joden die niet meer op straat met keppel kunnen, maar dit? Helemaal goed....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212464492
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:56 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Toch nog een salvo vanuit Gaza.
Weten ze waar de raketten vandaan geschoten zijn?
pi_212464738
Ik weet niet hoor, hongersnood?

Most recent update: Feb. 16, 2024

129 trucks carrying humanitarian aid were inspected and transferred to the Gaza Strip Yesterday (Feb. 15). 32 trucks were inspected at Nitzana and transferred via the Rafah Crossing, and 97 were inspected and transferred via Kerem Shalom.
Currently, the content of 500 trucks are waiting to be picked up and distributed by UN organizations receiving the aid on the Gazan side. In order to facilitate this, Kerem Shalom crossing will be closed today (Feb.16).
Yesterday, (Feb. 15) 4 tankers of cooking gas and 2 tankers of fuel designated for the operation of essential infrastructure in Gaza, have entered the Gaza Strip.
12 WFP food trucks were transferred vua Jordan yesterday (Feb. 15).
24 foreign nationals were coordinated to exit the Gaza Strip yesterday (Feb.15), 53 are coordinated for exit today.
The second waterline from the Egyptian side of Rafah to the Gazan side of Rafah was successfully connected. This is a project done by the United Arab Emirates and is expected to supply water to residents of the southern part of Gaza.
15 bakeries are operational in Gaza, providing over 2 million breads, rolls, and pita breads a day for the local population. Over the last 2 weeks, the number of operational bakeries went up from 10, to 12 and now to 15, following COGAT's facilitation.
The coordination of the repair of vital infrastructure was successfully completed.
Today, (Feb. 16) between 10:00 and 14:00, the IDF will pause operations in the Tel Al-Sultan neighborhood, in the town of Rafah, southern Gaza Strip, in order to enable movement of humanitarian aid.

Hier veel meer te vinden, welke organisaties precies donoren: https://govextra.gov.il/cogat/humanitarian-efforts/home/

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 17-02-2024 12:08:30 ]
pi_212465013
Een ton is (zou?) 1165 liter water zijn. 22.000 ton water is dan 25,6 miljoen. Dat is 11 liter per persoon in 4 maanden tijd. Dat is bizar weinig (wel oneindig meer dan niks), over wat voor tonnen heeft cogat?

Als je het aantal kilo’s voedsel deelt door 2,3 miljoen en 120 dagen dan kan je met 0,5 kg per persoon per dag toch ook niet zeggen dat ze overladen worden met eten. Dat is beduidend minder dan Nederlandse kinderen ouder dan 12 eten

Iemand die mij kan helpen waar ik de rekenfout maak? En anders excuus voor de off-topic. Israelgoden _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')