abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212521450
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom jij zo graag wil dat Israel inbind omdat ze toevalligerwijs beter georganiseerd zijn dan Hamas. Het lijkt wel alsof je anti-Israel bent.

Je kan ook gewoon de feiten inzien en inzien dat het beter is voor alle partijen als Hamas per direct de wapens neerlegt en zich onvoorwaardelijk overgeeft. Dan is er binnen afzienbare tijd een einde aan dit gewapend conflict (dat begonnen is door..... je mag het zelf invullen!) en kan men beginnen aan herstelwerkzaamheden voor de getroffen Palestijnen.

Hoe kan je tegen zijn?
Mijn idee. Dat wil overigens niet zeggen dat Israël dan maar moet gaan doen waar ze zin in hebben maar deze strijd zo voort zetten brengt de palestijnen alleen maar ellende en Israël wat vermaningen.

Dus de druk om te stoppen ligt helemaal niet bij Israël.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212521647
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mijn idee. Dat wil overigens niet zeggen dat Israël dan maar moet gaan doen waar ze zin in hebben maar deze strijd zo voort zetten brengt de palestijnen alleen maar ellende en Israël wat vermaningen.

Dus de druk om te stoppen ligt helemaal niet bij Israël.
Zeker niet, Israel mag zeker wel in bedwang gehouden worden door de internationale druk, en die kolonisten op de westbank moeten ze zeker terug trappen, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel om van Israel te verwachten dat ze per direct maar stoppen met het gevaar te neutraliseren, het gevaar dat op 7 oktober begon met een verschrikkelijke slachtpartij.

Hamas' overgave zou een win/win/win zijn voor alles en iedereen, dus ik snap niet zo goed hoe iemand daar ooit op tegen zou kunnen zijn. Je haalt de ammunitie letterlijk en figuurlijk weg voor Netanyahu om zijn oorlog voort te zetten, er komt ruimte voor dialoog met mensen die het beste voor hebben met de Palestijnen (en dus niet de volledig krankzinnige haatbaarden die alles en iedereen opofferen omdat ze joden haten), Netanyahu kan dan eindelijk ook het veld ruimen, de haatbaarden hier in het Westen en hun useful-extreemlinkse-idioten-kliek die de straat op gaan en verkrachtingen en moordpartijen tegen joden goedpraten kunnen weer terug hun hok in, dus het is win/win/win.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:21:49 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212521654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Israël is veel sterker en machtiger dan de Palestijnen dus de sleutel van hoe dat te bereiken ligt bij Israël. Zij moeten als eerste bereid zijn om weer te gaan praten over een oplossing. Niet alleen met woorden maar welgemeend en met serieuze intenties en concessies. Helaas ontbreekt dat er al jaren aan en is het steeds verder de andere kant op gedreven.
Sterker nog, Hamas deed bewust twee jaar lang alsof ze toenadering zochten terwijl ze 7 oktober dus aan het plannen waren, wat ze definitief afschrijft als betrouwbare gesprekspartner bij besprekingen.
pi_212521682
Amerikanen vetoën opnieuw Gaza-resolutie in Veiligheidsraad
https://niw.nl/amerikanen(...)-in-veiligheidsraad/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212521857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, niemand hoeft zich over te geven. Beide moeten concessies doen.
Nee. Dat hoeft niet. :)

En het wordt tijd dat haters als jijzelf gaan inzien dat de tijd van concessies aan terroristen voorbij is. :)
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:42:05 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212521948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. Ik snap dan ook niet dat zo'n beetje de complete internationale gemeenschap blijft volhouden dat die er wel zou komen. Het is niks meer dan een rookgordijn.
Belangen, o.a. van de wapenindustrie

Ziek, yep, maar zo is de wereld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:45:09 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212521983
Jerusalem aan de hindoes geven en er een yogaparadijs van maken dus *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:50:33 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212522830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog, Hamas deed bewust twee jaar lang alsof ze toenadering zochten terwijl ze 7 oktober dus aan het plannen waren, wat ze definitief afschrijft als betrouwbare gesprekspartner bij besprekingen.
Nu is het in vaak wel zo dat er door alle partijen aan een plan B wordt gewerkt voor als het anders loopt. Hoewel ik niet ga ontkennen dat 7 oktober waarschijnlijk altijd al plan A was.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:57:03 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212522898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
...
Nee, niemand hoeft zich over te geven....
Geef mij één goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?
pi_212522955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geef mij één goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?
Beetje cynisch misschien, maar de NGO's en deugers die veel geld 'verwerken' voor de 'arme' palestijnen. Dat geld komt na veelvuldig afgeroomd te zijn uiteindelijk bij hamas terecht, die het vebrast, en de bevolking arm blijft. Dus blijft de geldstroom doorgaan en kan er nog voldoende afgeroomd worden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212522964
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:45 schreef Molo het volgende:
Jerusalem aan de hindoes geven en er een yogaparadijs van maken dus *O*
Werelderfgoed van maken. Gewoon van niemand specifiek meer.
pi_212523008
quote:

[..]
Hamas is anders het antwoord volgens heel wat Palestijnen.
pi_212523030
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker niet, Israel mag zeker wel in bedwang gehouden worden door de internationale druk, en die kolonisten op de westbank moeten ze zeker terug trappen, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel om van Israel te verwachten dat ze per direct maar stoppen met het gevaar te neutraliseren, het gevaar dat op 7 oktober begon met een verschrikkelijke slachtpartij.

Hamas' overgave zou een win/win/win zijn voor alles en iedereen, dus ik snap niet zo goed hoe iemand daar ooit op tegen zou kunnen zijn. Je haalt de ammunitie letterlijk en figuurlijk weg voor Netanyahu om zijn oorlog voort te zetten, er komt ruimte voor dialoog met mensen die het beste voor hebben met de Palestijnen (en dus niet de volledig krankzinnige haatbaarden die alles en iedereen opofferen omdat ze joden haten), Netanyahu kan dan eindelijk ook het veld ruimen, de haatbaarden hier in het Westen en hun useful-extreemlinkse-idioten-kliek die de straat op gaan en verkrachtingen en moordpartijen tegen joden goedpraten kunnen weer terug hun hok in, dus het is win/win/win.
Daar is het veel te laat voor. Of het moet echt worden geforceerd vanuit de internationale gemeenschap. Maar waarom zouden wij dat doen?
pi_212523162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
En verder is de meerderheid van de Joodse Israëlische bevolking afkomstig uit het midden-oosten. Maar de leugen dat het Europese Joden zijn verkoopt natuurlijk makkelijker.
En ook, als je boos bent vanwege immigratie (wel te begrijpen overigens), richt je woede dan op het regime die die immigranten uitnodigt (de VN/Britten in dit geval), en ga niet met zinloos geweld burgers vermoorden.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:17:18 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212523199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja maar die heel wat Palestijnen schieten er dus geen ruk mee op. Dit is een beetje een dictatoriale WC-eend situatie waarbij WC-eend WC-eend dringend adviseert aan een bevolking die geen andere mogelijkheid heeft om hun plee eens goed uit te baggeren en ook geen toegang heeft tot andere geweldige producten, zoals daar zijn chloor, azijn en citroen want die worden door Israël niet toegelaten omdat ze er anders chloorgas van maken in die porseleinen poel des verderfs.
pi_212523224
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja maar die heel wat Palestijnen schieten er dus geen ruk mee op. Dit is een beetje een dictatoriale WC-eend situatie waarbij WC-eend WC-eend dringend adviseert aan een bevolking die geen andere mogelijkheid heeft om hun plee eens goed uit te baggeren en ook geen toegang heeft tot andere geweldige producten, zoals daar zijn chloor, azijn en citroen want die worden door Israël niet toegelaten omdat ze er anders chloorgas van maken in die porseleinen poel des verderfs.
Dat is allemaal vanuit ons perspectief geredeneerd. In mijn ogen schiet niemand er iets mee op. Anders was het conflict wel klaar geweest.

Maar blijkbaar vinden zij (een ieder die in dit conflict zit) het wel best he.
pi_212523243
Hamas wordt alsmaar machtiger en invloedrijker wat betreft de Palestijnse zaak.

De kolonisten in Israel.

Wat is de gemiddelde leeftijd hier? kunnen we uitreken of we met ze alle over 20 jaar nog steeds vergelijkbare topics openen. Gezellie :)
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:43:17 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212523588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom? Wat geeft Israël het recht op volledig eigendom van Jerusalem?
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als België ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:02:19 #119
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212523887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als België ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.

Jeruzalem als een soort VN-mandaat gebied (als de VN eens een keer zou gaan functioneren) is helemaal geen rare gedachte. Zeker omdat je altijd met het probleem blijft zitten dat zoveel partijen menen een recht van spreken te hebben op deze stad.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_212524067
quote:

[..]
Als Hamas zich morgen over zou geven zou ik daar meteen voor tekenen. Het is alleen niet realistisch om dat te verwachten van een fundamentalistische terreurgroep die bereid is te sterven voor zijn zaak. Van een legitieme overheid, zoals de Israëlische, mag je meer en beter verwachten.

Een overgave van Hamas an sich zou ook maar deels verbetering geven voor de Palestijnen. Er zou dan direct actie moeten worden ondernomen om naar een volledige oplossing toe werken. De status quo van vóór 7 oktober en die van vóór Hamas aan de macht kwam is niet acceptabel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212524099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat Israël ze geen echt perspectief biedt op iets beters. Zodra Israël bereidt is tot een eerlijke en acceptabele oplossing dan kan Hamas springen wat ze willen maar dan brokkelt de sympathie en steun aan hun af.
pi_212524103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wij zouden Baarle Hertog kunnen overnemen. We doen de Belgen een goede deal, zij mogen de helft houden en iedereen mag er gewoon blijven wonen. Als de Belgen dat aanbod afslaan zijn ze echt super onredelijk 8.gif
pi_212524195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als Hamas zich morgen over zou geven zou ik daar meteen voor tekenen. Het is alleen niet realistisch om dat te verwachten van een fundamentalistische terreurgroep die bereid is te sterven voor zijn zaak. Van een legitieme overheid, zoals de Israëlische, mag je meer en beter verwachten.
Van die overheid mag je verwachten dat ze een grondoorlog voeren om direct gevaar in hun naaste omgeving te elimineren, niet stoppen totdat dat gevaar geweken is teneinde hun burgers te beschermen, en dat alles te doen met zo min mogelijk slachtoffers aan hun zijde.

Kortom, precies wat Israël dus nu doet.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:27:29 #124
3542 Gia
User under construction
pi_212524205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.

Wat is de onderste?
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:28:04 #125
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212525102
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat is de onderste?
Vrijwel zeker een of andere obscure steentijdbeschaving, toen de mens Afrika uittrok was dit zo'n beetje het eerste station.
pi_212525306
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Jeruzalem als een soort VN-mandaat gebied (als de VN eens een keer zou gaan functioneren) is helemaal geen rare gedachte. Zeker omdat je altijd met het probleem blijft zitten dat zoveel partijen menen een recht van spreken te hebben op deze stad.
Zoals op het partitieplan van 1947 was beschreven?
pi_212525876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Omdat Israël ze geen echt perspectief biedt op iets beters. Zodra Israël bereidt is tot een eerlijke en acceptabele oplossing dan kan Hamas springen wat ze willen maar dan brokkelt de sympathie en steun aan hun af.
Klopt. De progroms jegens Joden in Arabische landen vanaf de jaren 30 tm de oprichting van de staat Israel laat dat ook zien. Alles is de schuld van het kleine groepje Joden. Arabieren hebben altijd hun beste beentje voorgezet.
pi_212526107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Van die overheid mag je verwachten dat ze een grondoorlog voeren om direct gevaar in hun naaste omgeving te elimineren, niet stoppen totdat dat gevaar geweken is teneinde hun burgers te beschermen, en dat alles te doen met zo min mogelijk slachtoffers aan hun zijde.

Kortom, precies wat Israël dus nu doet.
Hasbara gaat er bij jou wel lekker in, dat is duidelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. De progroms jegens Joden in Arabische landen vanaf de jaren 30 tm de oprichting van de staat Israel laat dat ook zien. Alles is de schuld van het kleine groepje Joden. Arabieren hebben altijd hun beste beentje voorgezet.
Je haalt er dingen bij die niet relevant zijn en legt me woorden in de mond die ver afwijken van wat ik zeg. Laat maar zitten.
pi_212526305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Das ook zo en het is zelfs jaren twintig. Maar wat nu, wat te doen on pogroms te voorkomen, alle Arabieren deporteren?
pi_212526616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zoals in de jaren 1993-2001? Volgens mij bliezen Hamas c.s. toen elke week een restaurant of schoolbus vol kindertjes op.
pi_212526663
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Das ook zo en het is zelfs jaren twintig. Maar wat nu, wat te doen on pogroms te voorkomen, alle Arabieren deporteren?
De Islam de wereld uit zou onnoemelijk veel ellende oplossen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212527041
twitter
pi_212527078
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is op opmerkelijk dat je een volk een staat wilt toekennen, die hun hele cultuur hebben ingericht op terreur, antisemitisme en martelaarschap, met als doel het vernietigingen van een ander land en volk. Het lijkt duidelijk dat men zo'n groep mensen eerst eens even grondig moet de-radicaliseren. Pas nadien kan er worden gepraat over een eigen staat.
[..]
Je hebt hier in eerder posts nog aangegeven dat je vond dat Israël maar 'concessies' moest doen na 7 oktober en dat je het antisemitisme van de Palestijnen wel kon 'begrijpen'. Dat zijn op zijn minst hele rare uitspraken.
[..]
En ook hier draai je het weer om. Het zijn de Palestijnen die meermaals een tweestatenoplossing hebben afgewezen, niet Israël. Als je telkens van dit soort rare (en tevens onware) dingen post, moet je gek opkijken als anderen daar iets van zeggen.
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit vervangen door Europees import door middel van terreur en ethnic cleansing. Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt. Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.
  woensdag 21 februari 2024 @ 18:42:04 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212527151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De Islam de wereld uit zou onnoemelijk veel ellende oplossen.
En dan de rest van de religies.
  woensdag 21 februari 2024 @ 18:52:12 #135
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212527284
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Werelderfgoed van maken. Gewoon van niemand specifiek meer.
Geef het aan de Belgen, na een paar jaar Belgisch bestuur zullen de palestijnen en Israëli’s met alle liefde hun verschillen opzij zetten en het samen uitzoeken, als de Belgen maar weg gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212527423
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit vervangen door Europees import door middel van terreur en ethnic cleansing. Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt. Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.
De oprichting van een Joodse staat in dat gebied was een beslissing van de toenmalige regering van dat gebied plus de toenmalige VN. Als je daar boos van wordt moet je je woede richten op die regering/VN. Als je vervolgens oorlogen gaat starten, moet je niet janken als je die verliest en daardoor nog meer grond kwijtraakt. En je moet al helemaal niet uit woede burgers gaan vermoorden.
pi_212527445
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:07:53 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212527504
quote:
Denk idd dat het beter is het een beetje luchtig te houden.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:08:17 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212527509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:20 schreef theunderdog het volgende:
Hamas wordt alsmaar machtiger en invloedrijker wat betreft de Palestijnse zaak.

De kolonisten in Israel.

Wat is de gemiddelde leeftijd hier? kunnen we uitreken of we met ze alle over 20 jaar nog steeds vergelijkbare topics openen. Gezellie :)
Laten we zeggen dat ik over 20 jaar erg boos zal zijn dat de pensioenleeftijd dan weer op is geschoven ;)
pi_212527516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:45 schreef Mylene het volgende:

[..]
Die kregen echter geen status vluchteling van de VN. Vies spelletje is er gespeeld.
Komt natuurlijk ook omdat Israël de Joodse vluchtelingen wel heeft geïntegreerd maar de Arabische buurlanden elke soort van integratie met alle middelen heeft tegengehouden.

Also we in Nederland zo om waren gegaan met vluchtelingen als in de Arabische landen was het land te klein geweest.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:08:56 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212527518
quote:
Ach Jezus wat een fuckup...
Arme Jemenieten...
pi_212527532
quote:

[..]
Voor het gemak vergeten we even dat de meeste Joden daar vluchtelingen uit Arabische landen zijn?
pi_212527588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Voor het gemak vergeten we even dat de meeste Joden daar vluchtelingen uit Arabische landen zijn?
Historie wordt gewoon ter plekke herschreven om het narratief van een Palestijns “volk” te pushen blijkbaar.
pi_212527668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ach Jezus wat een fuckup...
Arme Jemenieten...
mja, ze vinden america slecht, dus waarom hulp van ze ontvangen?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:27:31 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212527767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:20 schreef Bensel het volgende:

[..]
Burgers blijven burgers en wat dat betreft kan ik me weinig noodruftiger burgers voorstellen dan Jemenieten. Daar heeft nog niemand zich om bekommerd. Het enige dat lager staat dan een Jemeniet op het gebied van mededogen en kans op hulp, is een Jemenitisch meisje, dat heeft helemaal 0 kansen.
pi_212527859
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:20 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ze (houthi’s, niet Jemen) zijn “pas” sinds deze oorlog aan het schieten, met een kleine pauze toen er in Gaza ook een tijdelijk staakt het vuren was
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:14:23 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212528548
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:11 schreef Bensel het volgende:

[..]
joh, het zijn mannen. Duh. Ik ken een begrafenisondernemer die de meest zieke grappen maakt op zijn werk. Als daar ooit een camera zou komen...

Dit zijn feitelijk menselijke acties. Bij Hamas zou het een onthoofd en ontbloot bovenlijf zijn echter
Dit is dus precies waarom die soldaten hun telefoon niet mee mogen nemen en ze die instructie krijgen om zich te gedragen.

Maar precies wat je zegt: dit is ergerlijk en uitermate onhandig gedrag maar niet van de orde versier de babykamer met ingewanden.
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:25:33 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212528742
twitter

Het gebied bij het kamp Jabaliya (noorden) toch niet helemaal rustig. Opnieuw lanceringen richting Israëlisch grondgebied.
pi_212528783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/JoopSoesan/status/1760361544565575837[/x]
Het gebied bij het kamp Jabaliya (noorden) toch niet helemaal rustig. Opnieuw lanceringen richting Israëlisch grondgebied.
Jamaarkindertjes
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:29:25 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212528798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe kunnen ze nu verhevener zijn dat de heilige jihadi's van Hamas?
Wacht maar hoe vroom deze mannen weer gaan zijn vanaf 10 maart. Twee jaar geleden staken ze zelf op de eerste vrijdag van de Ramadan de Al-Aqsa half in de fik en stonden ze te voetballen op het tapijt voor het gebed, maar ze hebben het er nu nog over dat "Israël de moskee ontheiligd heeft" als één van de redenen voor 7 oktober.
pi_212529353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/JoopSoesan/status/1760361544565575837[/x]
Geen water geen eten geen stroom maar wel raketten en wapens.
pi_212529779
quote:
Rebecca Baruch was loyaal in het Israëlische leger. In haar vrije tijd demonstreerde ze tegen Netanyahu

De Haagse Rebecca Baruch koos voor de allerlastigste weg: deel gaan uitmaken van het Israëlische leger waar ze kritisch op was. Het land dat ze ging beschermen, wilde ze menselijker en inclusiever maken.
Van vandaag. De rest op de site
https://www.volkskrant.nl/a-b443568c

Veel respect (waardering) voor de Israëliërs die zijn gaan vechten en helemaal als je er niet opgegroeid bent.
pi_212530307
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Laten we zeggen dat ik over 20 jaar erg boos zal zijn dat de pensioenleeftijd dan weer op is geschoven ;)
haha je doet geen werk dat je leuk vindt hahahaha

L
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:23:40 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212530672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
haha je doet geen werk dat je leuk vindt hahahaha

L
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.
pi_212530921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.
Gewoon zeggen dat je Joods bent. Palestijn Opa'tje wegpesten ergens op de WestOever. Lekker man.
  donderdag 22 februari 2024 @ 01:28:01 #156
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212531800
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tegen die tijd gaan we gezellig samen in het fok! bejaardentehuis *O*
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_212531818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gewoon zeggen dat je Joods bent. Palestijn Opa'tje wegpesten ergens op de WestOever. Lekker man.
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Israël zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.
pi_212531887
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:34 schreef HiZ het volgende:

[..]
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Israël zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.
:')
pi_212532038
twitter

samenvatting van hoe sommige users hier posten
pi_212532088
“Muhhhh genocide”
pi_212532183
Het commentaar van de twitteraars is weer over de top, maar het is een teken van weinig discipline dat foto's met gestolen bh'tjes nog steeds uitkomen.
pi_212532199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:51 schreef egayalS het volgende:
Israëlische minister van Minister van Sociale Gelijkheid en Vooruitgang van Vrouwen _O- be like

[x]https://twitter.com/TofikDibi/status/1760367822230925795[/x]
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat we "terrorisme niet mogen belonen", vooruitlopend op het praten over het oplossen van dit conflict. Alsof 7 oktober een geïsoleerd incident is. Gigantisch bord voor de kop dit soort mensen.

Daarnaast ook een prima voorbeeld van hoe gevaarlijk en walgelijk nationalisme kan zijn. Het creëert divisie en je kunt er allerlei gedrag mee goedpraten. Deze vrouw voelt zich daadwerkelijk in haar recht.
pi_212532259
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat alle Palestijnen onschuldig zijn. Die mensen die dit soort onzin pushen “vergeten” even te melden dat de steun onder de Palestijnse bevolking voor Hamas torenhoog was op 7 oktober, dat duizenden langs de kant van de weg stonden te juichen, velen de lichamen van de dode Israëliërs die meegenomen werden onteerden door erop te spugen, velen meehielpen de aanval op 7 oktober voor te bereiden, Palestijnen de kibboetsen in liepen tijdens die aanvallen om te plunderen, Palestijnen gijzelaars herbergden en waarschijnlijk nog steeds herbergen, Palestijnen nog steeds wapens en andere Hamas goederen verstoppen en transporteren, etc etc.

7 oktober was zeker geen incident; het was een doelgerichte aanval van een zeer gemotiveerde groepering van bewapende Hamas leden en Palestijnen die hen steunen, met maar 1 doel; de totale vernietiging van Israël en diens inwoners.

Jaren aan voorbereiding zijn vooraf gegaan aan deze aanval, (tien)duizenden Palestijnen zijn hierbij betrokken geweest, hebben dit minutieus gepland, en vechten tot op de dag van vandaag terug teneinde zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de Israëlische leger troepen. Hierbij schuwen ze het plegen van oorlogsmisdaden niet; het gebruiken van hospitalen en scholen, het gebruiken van de lokale bevolking als schild, het niet dragen van een leger uniform: dit alles is een schending van het oorlogsrecht.

De Palestijnse bevolking bestaat alles behalve alleen uit onschuldige burgers wie dit “overkomen” is. Hun rol is dubieus en ook reden waarom buurlanden totaal niet zitten te wachten de Palestijnen op te nemen; het is een bron van agressie, geweld door hun fanatieke geloofsovertuiging en andere narigheid.
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:06:03 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212532299
https://m.jpost.com/breaking-news/article-788147

Israël plant om een additionele grensovergang, Karni, die eerder in 2007 gesloten werd te heropenen om humanitaire hulp het gebied in te krijgen.

De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste hopen ze er de kans op blokkades door protesten te verminderen (aantal keer gebeurd nu door nare organisaties zoals Im Tirtzu) en ten tweede zou het deel uitmaken van de plannen voor Gaza na afronding van na de huidige operatie.

Dit is opvallend omdat de plannen voor Gaza eerst leken te bestaan uit potdichte grenzen en een uitgebreide bufferzone in Gaza zelf. Sloopwerkzaamheden wezen daar ook op.

Een ander opvallend feit is dat uitgerekend deze grensovergang in het verleden vaak het doel was van aanvallen door Hamas en andere rellende partijen. Na het zoveelste gedoe is hij in 2007 eerst tijdelijk en in 2011 permanent gesloten en daarna ontmanteld.
pi_212532309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:06 schreef Qarrad het volgende:
https://m.jpost.com/breaking-news/article-788147

Israël plant om een additionele grensovergang, Karni, die eerder in 2007 gesloten werd te heropenen om humanitaire hulp het gebied in te krijgen.

De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste hopen ze er de kans op blokkades door protesten te verminderen (aantal keer gebeurd nu door nare organisaties zoals Im Tirtzu) en ten tweede zou het deel uitmaken van de plannen voor Gaza na afronding van na de huidige operatie.

Dit is opvallend omdat de plannen voor Gaza eerst leken te bestaan uit potdichte grenzen en een uitgebreide bufferzone in Gaza zelf. Sloopwerkzaamheden wezen daar ook op.

Een ander opvallend feit is dat uitgerekend deze grensovergang in het verleden vaak het doel was van aanvallen door Hamas en andere rellende partijen. Na het zoveelste gedoe is hij in 2007 eerst tijdelijk en in 2011 permanent gesloten en daarna ontmanteld.
Huh maar genocide toch hurrrr durrrr
pi_212532324
Het lijkt er ook op dat ze Gaza in tweeen gaan delen, daar past een grensovergang aan de noordkant bij
pi_212532328
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Huh maar genocide toch hurrrr durrrr
Maarrrrrrr Hamas blablablablabla gaap
pi_212532350
Leuk feitje over Israël: top exportproduct is diamanten :)
pi_212532352
Over Hamas gesproken, hebben ze zich al onvoorwaardelijk over gegeven zodat de volgende fase, die van wederopbouw, kan beginnen ?
pi_212532382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:12 schreef Scorpie het volgende:
Over Hamas gesproken, hebben ze zich al onvoorwaardelijk over gegeven zodat de volgende fase, die van wederopbouw, kan beginnen ?
nee, die geven net als jij weinig om de lokale palestijnen

Bijvoorbeeld, in een hoefijzerconfiguratie, zouden hardliners aan de Israëlische kant en militante fracties binnen de Palestijnse gemeenschap, zoals Hamas, vergelijkbare benaderingen kunnen vertonen in hun vastberadenheid, het gebruik van geweld, of in hun afwijzing van diplomatieke oplossingen die compromissen vereisen. Beide zijden kunnen bijvoorbeeld de voorkeur geven aan militaire oplossingen boven onderhandelingen, kunnen sterke retoriek gebruiken om hun positie te versterken, of kunnen extreme maatregelen gebruiken om hun doelen te bereiken, wat hen in praktijk dichter bij elkaar brengt op het spectrum van conflictgedrag, ondanks hun diametraal tegenovergestelde doelstellingen en ideologieën.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 08:17:03 ]
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:19:10 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212532441
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat alle Palestijnen onschuldig zijn. Die mensen die dit soort onzin pushen “vergeten” even te melden dat de steun onder de Palestijnse bevolking voor Hamas torenhoog was op 7 oktober, dat duizenden langs de kant van de weg stonden te juichen, velen de lichamen van de dode Israëliërs die meegenomen werden onteerden door erop te spugen, velen meehielpen de aanval op 7 oktober voor te bereiden, Palestijnen de kibboetsen in liepen tijdens die aanvallen om te plunderen, Palestijnen gijzelaars herbergden en waarschijnlijk nog steeds herbergen, Palestijnen nog steeds wapens en andere Hamas goederen verstoppen en transporteren, etc etc.

7 oktober was zeker geen incident; het was een doelgerichte aanval van een zeer gemotiveerde groepering van bewapende Hamas leden en Palestijnen die hen steunen, met maar 1 doel; de totale vernietiging van Israël en diens inwoners.

Jaren aan voorbereiding zijn vooraf gegaan aan deze aanval, (tien)duizenden Palestijnen zijn hierbij betrokken geweest, hebben dit minutieus gepland, en vechten tot op de dag van vandaag terug teneinde zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de Israëlische leger troepen. Hierbij schuwen ze het plegen van oorlogsmisdaden niet; het gebruiken van hospitalen en scholen, het gebruiken van de lokale bevolking als schild, het niet dragen van een leger uniform: dit alles is een schending van het oorlogsrecht.

De Palestijnse bevolking bestaat alles behalve alleen uit onschuldige burgers wie dit “overkomen” is. Hun rol is dubieus en ook reden waarom buurlanden totaal niet zitten te wachten de Palestijnen op te nemen; het is een bron van agressie, geweld door hun fanatieke geloofsovertuiging en andere narigheid.
Desondanks zijn en blijven het burgers. Pas als ze actief aan de strijd of terroristische activiteiten deelnemen, worden ze een legitiem doelwit.

Hannah melkt dit, deels met actieve instemming en medewerking, uit. Dat maakt het ook zo frustrerend. Dezelfde man die huilend de puinhopen toont waar zijn gezin onder ligt, zou juichend meehelpen om een joodse burger aan stukken te trekken, als het kon met het hele gezin erbij zonder de hypocrisie eronder te herkennen.

Dezelfde users die hier verontwaardigd posten over laag gedrag van Israëlische soldaten, leggen de gedragingen van 7 oktober uit als een verzetsdaad of ontkennen nog steeds dat Hamas echt al die doden heeft gemaakt, kleine kinderen heeft gedood en verkrachting heeft ingezet als gevechtshandeling, en reppen in dezelfde zin van massale verkrachtingen in Gaza zonder de ironie in te zien.

Mijn punt: Hamas heeft de huidige tijdgeest gruwelijk en briljant ingeschat en ingezet en dan vooral de status van burgers en de berichtgeving/sentimenten erover. Je hebt twee bubbels/kampen waarbij het ene het niet meer zoveel uitmaakt of die stomme Palestijnse burgers de moord stikken en het andere alleen roept dat het genocide is. Beide bewegingen voeden elkaar ook. Zie je wel, ze geven niks om moslims, racisme. Zie je wel, het is ook onbeschaafd relvolk.

Ze hebben misschien niet ingeschat dat Israël daadwerkelijk de hele Gazastrook komt schoonvegen, deze zet zou Poetin niet beter hebben kunnen doen.
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 08:27:52 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212532529
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:19 schreef Qarrad het volgende:
Desondanks zijn en blijven het burgers. Pas als ze actief aan de strijd of terroristische activiteiten deelnemen, worden ze een legitiem doelwit.
dit is niet helemaal waar

een krachtcentrale vol ongewapende burgers die niets met welke strijd dan ook te maken willen hebben is gewoon een militair doel ... dan is het voor de werknemers gewoon pech hebben

wij hebben in Servie ook energiecentrales gebombardeerd, deden we nog stoer ook dat het de dikste ontploffing tot dan toe was gemeten
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212532546
quote:
88s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

een krachtcentrale vol ongewapende burgers die niets met welke strijd dan ook te maken willen hebben is gewoon een militair doel ... dan is het voor de werknemers gewoon pech hebben

wij hebben in Servie ook energiecentrales gebombardeerd, deden we nog stoer ook dat het de dikste ontploffing tot dan toe was gemeten

SPOILER
SPOILER
Maar dan is de krachtcentrale het doelwit en de burgerslachtoffers nevenschade.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 08:31:03 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212532555
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is de krachtcentrale het doelwit en de burgerslachtoffers nevenschade.
vind ik geen hele interessante nuance

dood is dood
pi_212532571
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
"How can you shoot women and children?"
"Easy! You don't lead 'em so much!" _O-

Wat was die film goed zeg, ongelooflijk.
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:34:32 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212532575
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
“You just don’t lead them so much “ Blijft een prachtige film hoor!
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 08:35:47 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212532586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:34 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
"How can you shoot women and children?"
"Easy! You don't lead 'em so much!" _O-

Wat was die film goed zeg, ongelooflijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
“You just don’t lead them so much “ Blijft een prachtige film hoor!
beste oorlogsfil ooit imo

wordt nauwelijks geschoten en er komen misschien 5 bad guys in beeld
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:37:26 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212532596
quote:

[..]

...
Dan is die krachtcentrale het eigenlijke doel en niet de burgers; die hebben dan inderdaad pech.
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:38:41 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212532606
quote:
88s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
vind ik geen hele interessante nuance

dood is dood
Qua hoe dat nou zit met de legitimiteit van het doelwit is het een hele relevante nuance.
Wat betreft gruwelijk en oneerlijk doodgaan niet, nee.
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 08:41:10 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212532625
iedere keer kippenvel als ze op patrouille zijn door zo'n stukgeschoten stad en de soundtrack alleen maar industriele herrie maakt
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan is die krachtcentrale het eigenlijke doel en niet de burgers; die hebben dan inderdaad pech.
punt is dat een burgerdoel beschieten niet per se illegaal is, het moet een militaire noodzaak hebben

oorlogsrecht is er niet om burgerdoden te voorkomen maar om ze te verminderen ... klinkt luguber maar het is wat het is
pi_212532710
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:11 schreef aTypisch het volgende:
Leuk feitje over Israël: top exportproduct is diamanten :)
Ruwe diamanten of bewerkte (geslepen) diamanten?
pi_212532720
Weer een aanslag in Israel
pi_212532721
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ruwe diamanten of bewerkte (geslepen) diamanten?
bewerkt en hapklaar

israël heeft zelf geen diamantmijnen
pi_212532758
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:50 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bewerkt en hapklaar

israël heeft zelf geen diamantmijnen
Okay, dacht ik al.

Wat is trouwens de relevantie van dit nieuws? :P
pi_212532888
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:50 schreef oblo het volgende:
Weer een aanslag in Israel
twitter
pi_212532949
Het is bij Ma’ale Adumim las ik. Is dat de grootste nederzetting?
  donderdag 22 februari 2024 @ 09:46:13 #187
3542 Gia
User under construction
pi_212533202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Vrijwel zeker een of andere obscure steentijdbeschaving, toen de mens Afrika uittrok was dit zo'n beetje het eerste station.
Ik bedoel: de eerste van die grote drie religies die je noemt....
pi_212533793
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:34 schreef HiZ het volgende:

[..]
Begaan? ik ben met helemaal niemand begaan.
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:56:34 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212534356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bedoel: de eerste van die grote drie religies die je noemt....
Je snapt dat dit een geladen vraag is?
Wat hoop je er mee te bereiken? Als ik zeg dat de tempel van Salomo daar als eerste stond, ga je dan zeggen dat Joden (niet per definitie Israëli), het meeste recht eraan ontlenen?

Een aanzienlijk deel van de oudste kerken is gebouwd op resten van een oude tempel, geeft dit dan speciale rechten aan Paganisten? Wie heeft recht van spreken over de Hagia Sophia?

Feit blijft dat die plaatsen belangrijk zijn voor alle belanghebbenden, en daaropvolgend is het dus ook belangrijk dat deze plaatsen geen onderdeel blijven van politieke spelletjes. Anders blijft dit conflict eeuwig doorgaan, in het westen zijn we zelf ook de kruistochten begonnen omdat pelgrims niet meer veilig naar Jeruzalem konden gaan. En ik vertrouw zowel Israël en Palestina niet als het gaat om de Tempelberg.
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:18:38 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212535550
ARCCI (Association of Rape Crisis Centers in Israel) heeft de eerste volledige rapportage over het seksuele geweld van 7 oktober ingediend bij de VN.

Volledige rapport is hier te downloaden.

Staat op zich niet veel nieuws in, maar het interessante gaat dus zijn wat de reactie van de VN zal zijn na hun aanvankelijke stilte maandenlang/
pi_212535679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:18 schreef Qarrad het volgende:
ARCCI (Association of Rape Crisis Centers in Israel) heeft de eerste volledige rapportage over het seksuele geweld van 7 oktober ingediend bij de VN.

Volledige rapport is hier te downloaden.

Staat op zich niet veel nieuws in, maar het interessante gaat dus zijn wat de reactie van de VN zal zijn na hun aanvankelijke stilte maandenlang/
Ik gok: oorverdovende stilte.
pi_212536561
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212537309
quote:
Arme Palestijnen, zomaar de consequenties van hun eigen daden moeten ondergaan. :'(

Het lijkt erop dat de "amnesia"-fase weer is aangebroken na de eerdere "ecstasy". Niet alleen bij de Palestijnen zelf, maar vooral bij de Israël-haters die alleen nog kunnen klagen over hoe slecht het IDF de arme Palestijnen behandelt.

Uiteraard zonder stil te staan bij waarom dit gebeurt en vooral de moordzuchtige taal die Hamas en de meeste Palestijnen uitsloegen op 7 oktober en vlak erna.

Geen woord hierover van Slayage... alleen dikke, bittere krokodillentranen over dat slechte, slechte Israël... ;(
pi_212537401
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Veel respect (waardering) voor de Israëliërs die zijn gaan vechten en helemaal als je er niet opgegroeid bent.
Rebecca wordt enorm gemist.. Bijzonder dat je haar verhaal en dat van haar ouders hier (via Volkskrant) plaatst. O+
pi_212537403
quote:
twitter

Beetje losse tweets posten is niet moeilijk
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_212537690
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heldin!
pi_212538956
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:06 schreef aTypisch het volgende:
[x]https://twitter.com/TheTNHoller/status/1760094441199559041[/x]

samenvatting van hoe sommige users hier posten
Mooi ook hoe ze aan een stuk door blijven ratelen, behalve als ie het woordje naïviteit gebruikt en ze niet snappen wat het betekent.
pi_212539088
quote:

[..]
Meer dan duizend onschuldige Israëli's als beesten afslachten is geen verzet. Raketten en bommen importeren terwijl de Palestijnen honger lijden ook niet. Diezelfde raketten lanceren vanaf huizen van burgers ook niet. Jezelf vervolgens verstoppen tussen burgers ook niet. Zeker niet als de leiders in miljoenenvilla's in het buitenland wonen.

Vandaar dat Israël, voor eens en altijd, korte metten wil maken met Hamas. Beter voor de Palestijnen, beter voor de Israëli's.

En dan kan men net doen alsof de Palestijnen (en niet Hamas) uit "verzet" willekeurige mensen afslachten, maar dan leef je in een fantasie.
pi_212539162
En waarom plegen de Aboriginals en Polynesiërs nooit aanslagen, als je het over etnische zuiveringen en landjepik wil hebben.
  donderdag 22 februari 2024 @ 17:53:09 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212539653
quote:

[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit
Mensenheugenis gaat wel iets verder, hoor
quote:
vervangen door Europees import
Er was geen vervanging totdat er vanuit Arabische hoek geageerd werd tegen de aanwezigheid van de ook "sinds mensenheugenis" aanwezige Joden en de nieuwe aanwas
quote:
door middel van terreur en ethnic cleansing.
Begonnen door de Arabieren, die het spel (vreselijk slechte woordkeus in deze uitdrukking) verloren
quote:
Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa
Met aanvankelijke tegenwerking van met name de Britten totdat het momentum niet meer te keren viel
quote:
en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt.
Een volk dat zoals tienduizenden keren in de geschiedenis gebeurd is, aan de verliezende kant stond en hun territorium heeft moeten verlaten
quote:
Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Gaat. Nooit. Gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')