Geen water geen eten geen stroom maar wel raketten en wapens.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/JoopSoesan/status/1760361544565575837[/x]
Het gebied bij het kamp Jabaliya (noorden) toch niet helemaal rustig. Opnieuw lanceringen richting Isralisch grondgebied.
Van vandaag. De rest op de sitequote:Rebecca Baruch was loyaal in het Isralische leger. In haar vrije tijd demonstreerde ze tegen Netanyahu
De Haagse Rebecca Baruch koos voor de allerlastigste weg: deel gaan uitmaken van het Isralische leger waar ze kritisch op was. Het land dat ze ging beschermen, wilde ze menselijker en inclusiever maken.
haha je doet geen werk dat je leuk vindt hahahahaquote:Op woensdag 21 februari 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik over 20 jaar erg boos zal zijn dat de pensioenleeftijd dan weer op is geschoven
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
haha je doet geen werk dat je leuk vindt hahahaha
L
Gewoon zeggen dat je Joods bent. Palestijn Opa'tje wegpesten ergens op de WestOever. Lekker man.quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.
Tegen die tijd gaan we gezellig samen in het fok! bejaardentehuisquote:Op woensdag 21 februari 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hehehe dat valt best mee maar ik denk dat ik tegen die tijd wel toe ben om een stukje land op aarde te koloniseren en er mijn eigen koninkrijkje uit te roepen.
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Isral zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je Joods bent. Palestijn Opa'tje wegpesten ergens op de WestOever. Lekker man.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 01:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Isral zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat we "terrorisme niet mogen belonen", vooruitlopend op het praten over het oplossen van dit conflict. Alsof 7 oktober een gesoleerd incident is. Gigantisch bord voor de kop dit soort mensen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:51 schreef egayalS het volgende:
Isralische minister van Minister van Sociale Gelijkheid en Vooruitgang van Vrouwenbe like
[x]https://twitter.com/TofikDibi/status/1760367822230925795[/x]
Huh maar genocide toch hurrrr durrrrquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:06 schreef Qarrad het volgende:
https://m.jpost.com/breaking-news/article-788147
Isral plant om een additionele grensovergang, Karni, die eerder in 2007 gesloten werd te heropenen om humanitaire hulp het gebied in te krijgen.
De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste hopen ze er de kans op blokkades door protesten te verminderen (aantal keer gebeurd nu door nare organisaties zoals Im Tirtzu) en ten tweede zou het deel uitmaken van de plannen voor Gaza na afronding van na de huidige operatie.
Dit is opvallend omdat de plannen voor Gaza eerst leken te bestaan uit potdichte grenzen en een uitgebreide bufferzone in Gaza zelf. Sloopwerkzaamheden wezen daar ook op.
Een ander opvallend feit is dat uitgerekend deze grensovergang in het verleden vaak het doel was van aanvallen door Hamas en andere rellende partijen. Na het zoveelste gedoe is hij in 2007 eerst tijdelijk en in 2011 permanent gesloten en daarna ontmanteld.
Maarrrrrrr Hamas blablablablabla gaapquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huh maar genocide toch hurrrr durrrr
nee, die geven net als jij weinig om de lokale palestijnenquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:12 schreef Scorpie het volgende:
Over Hamas gesproken, hebben ze zich al onvoorwaardelijk over gegeven zodat de volgende fase, die van wederopbouw, kan beginnen ?
Desondanks zijn en blijven het burgers. Pas als ze actief aan de strijd of terroristische activiteiten deelnemen, worden ze een legitiem doelwit.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie steeds vaker het narratief voorbij komen dat alle Palestijnen onschuldig zijn. Die mensen die dit soort onzin pushen “vergeten” even te melden dat de steun onder de Palestijnse bevolking voor Hamas torenhoog was op 7 oktober, dat duizenden langs de kant van de weg stonden te juichen, velen de lichamen van de dode Isralirs die meegenomen werden onteerden door erop te spugen, velen meehielpen de aanval op 7 oktober voor te bereiden, Palestijnen de kibboetsen in liepen tijdens die aanvallen om te plunderen, Palestijnen gijzelaars herbergden en waarschijnlijk nog steeds herbergen, Palestijnen nog steeds wapens en andere Hamas goederen verstoppen en transporteren, etc etc.
7 oktober was zeker geen incident; het was een doelgerichte aanval van een zeer gemotiveerde groepering van bewapende Hamas leden en Palestijnen die hen steunen, met maar 1 doel; de totale vernietiging van Isral en diens inwoners.
Jaren aan voorbereiding zijn vooraf gegaan aan deze aanval, (tien)duizenden Palestijnen zijn hierbij betrokken geweest, hebben dit minutieus gepland, en vechten tot op de dag van vandaag terug teneinde zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de Isralische leger troepen. Hierbij schuwen ze het plegen van oorlogsmisdaden niet; het gebruiken van hospitalen en scholen, het gebruiken van de lokale bevolking als schild, het niet dragen van een leger uniform: dit alles is een schending van het oorlogsrecht.
De Palestijnse bevolking bestaat alles behalve alleen uit onschuldige burgers wie dit “overkomen” is. Hun rol is dubieus en ook reden waarom buurlanden totaal niet zitten te wachten de Palestijnen op te nemen; het is een bron van agressie, geweld door hun fanatieke geloofsovertuiging en andere narigheid.
dit is niet helemaal waarquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:19 schreef Qarrad het volgende:
Desondanks zijn en blijven het burgers. Pas als ze actief aan de strijd of terroristische activiteiten deelnemen, worden ze een legitiem doelwit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is niet helemaal waar
een krachtcentrale vol ongewapende burgers die niets met welke strijd dan ook te maken willen hebben is gewoon een militair doel ... dan is het voor de werknemers gewoon pech hebben
wij hebben in Servie ook energiecentrales gebombardeerd, deden we nog stoer ook dat het de dikste ontploffing tot dan toe was gemeten
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan is de krachtcentrale het doelwit en de burgerslachtoffers nevenschade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
vind ik geen hele interessante nuancequote:Op donderdag 22 februari 2024 08:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is de krachtcentrale het doelwit en de burgerslachtoffers nevenschade.
[..]
een krachtcentrale vol ongewapende burgers die niets met welke strijd dan ook te maken willen hebben is gewoon een militair doel ... dan is het voor de werknemers gewoon pech hebben
wij hebben in Servie ook energiecentrales gebombardeerd, deden we nog stoer ook dat het de dikste ontploffing tot dan toe was gemeten
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."How can you shoot women and children?"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Easy! You don't lead 'em so much!"
Wat was die film goed zeg, ongelooflijk.Intolerant voor intolerantie
[..]
ook double taps en zelfs tripple taps waren de normaalste zaak van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“You just don’t lead them so much “ Blijft een prachtige film hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
"How can you shoot women and children?"
"Easy! You don't lead 'em so much!"
Wat was die film goed zeg, ongelooflijk.
beste oorlogsfil ooit imoquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
“You just don’t lead them so much “ Blijft een prachtige film hoor!
Dan is die krachtcentrale het eigenlijke doel en niet de burgers; die hebben dan inderdaad pech.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
...
Qua hoe dat nou zit met de legitimiteit van het doelwit is het een hele relevante nuance.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
vind ik geen hele interessante nuance
dood is dood
punt is dat een burgerdoel beschieten niet per se illegaal is, het moet een militaire noodzaak hebbenquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan is die krachtcentrale het eigenlijke doel en niet de burgers; die hebben dan inderdaad pech.
Ruwe diamanten of bewerkte (geslepen) diamanten?quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:11 schreef aTypisch het volgende:
Leuk feitje over Isral: top exportproduct is diamanten
bewerkt en hapklaarquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ruwe diamanten of bewerkte (geslepen) diamanten?
Okay, dacht ik al.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bewerkt en hapklaar
isral heeft zelf geen diamantmijnen
Ik bedoel: de eerste van die grote drie religies die je noemt....quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrijwel zeker een of andere obscure steentijdbeschaving, toen de mens Afrika uittrok was dit zo'n beetje het eerste station.
Begaan? ik ben met helemaal niemand begaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 01:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, je bent heel erg begaan met mensen die 75 jaar geleden hun thuis kwijtraakten als gevolg van de stichting van Isral zie ik. Maar kun je even toelichten of dat medeleven zich ook uitstrekt over de Joden van Damascus, Bagdad, Alexandrie etc? Want het lijkt er een beetje op dat je om onduidelijke redenen alleen Arabische vluchtelingen zielig vindt die niet Joods waren.
Je snapt dat dit een geladen vraag is?quote:Op donderdag 22 februari 2024 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel: de eerste van die grote drie religies die je noemt....
Ik gok: oorverdovende stilte.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:18 schreef Qarrad het volgende:
ARCCI (Association of Rape Crisis Centers in Israel) heeft de eerste volledige rapportage over het seksuele geweld van 7 oktober ingediend bij de VN.
Volledige rapport is hier te downloaden.
Staat op zich niet veel nieuws in, maar het interessante gaat dus zijn wat de reactie van de VN zal zijn na hun aanvankelijke stilte maandenlang/
Arme Palestijnen, zomaar de consequenties van hun eigen daden moeten ondergaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/MacaesBruno/status/1760640914282672636[/x]
Rebecca wordt enorm gemist.. Bijzonder dat je haar verhaal en dat van haar ouders hier (via Volkskrant) plaatst.quote:Op woensdag 21 februari 2024 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van vandaag. De rest op de site
https://www.volkskrant.nl/a-b443568c
Veel respect (waardering) voor de Isralirs die zijn gaan vechten en helemaal als je er niet opgegroeid bent.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef egayalS het volgende:
[x]https://twitter.com/MacaesBruno/status/1760640914282672636[/x]
Heldin!quote:Op woensdag 21 februari 2024 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van vandaag. De rest op de site
https://www.volkskrant.nl/a-b443568c
Veel respect (waardering) voor de Isralirs die zijn gaan vechten en helemaal als je er niet opgegroeid bent.
Mooi ook hoe ze aan een stuk door blijven ratelen, behalve als ie het woordje naviteit gebruikt en ze niet snappen wat het betekent.quote:Op donderdag 22 februari 2024 07:06 schreef aTypisch het volgende:
[x]https://twitter.com/TheTNHoller/status/1760094441199559041[/x]
samenvatting van hoe sommige users hier posten
Meer dan duizend onschuldige Israli's als beesten afslachten is geen verzet. Raketten en bommen importeren terwijl de Palestijnen honger lijden ook niet. Diezelfde raketten lanceren vanaf huizen van burgers ook niet. Jezelf vervolgens verstoppen tussen burgers ook niet. Zeker niet als de leiders in miljoenenvilla's in het buitenland wonen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit vervangen door Europees import door middel van terreur en ethnic cleansing. Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt. Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.
Mensenheugenis gaat wel iets verder, hoorquote:Op woensdag 21 februari 2024 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Een volk wat daar sinds mensenheugenis zit
Er was geen vervanging totdat er vanuit Arabische hoek geageerd werd tegen de aanwezigheid van de ook "sinds mensenheugenis" aanwezige Joden en de nieuwe aanwasquote:vervangen door Europees import
Begonnen door de Arabieren, die het spel (vreselijk slechte woordkeus in deze uitdrukking) verlorenquote:door middel van terreur en ethnic cleansing.
Met aanvankelijke tegenwerking van met name de Britten totdat het momentum niet meer te keren vielquote:Daar een staat op stichten met behulp van imperialistische landen uit Europa
Een volk dat zoals tienduizenden keren in de geschiedenis gebeurd is, aan de verliezende kant stond en hun territorium heeft moeten verlatenquote:en dan nog een grote mond hebben over verzet van een volk wat zo bezet wordt.
Gaat. Nooit. Gebeuren.quote:Daarnaar nog toegeven dat je hen eigenlijk geen staat will gunnen terwijl zij je wel erkennen.
Ze zouden dat hele gedrocht niet meer moeten erkennen en als terug moeten draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |