abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212521450
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom jij zo graag wil dat Israel inbind omdat ze toevalligerwijs beter georganiseerd zijn dan Hamas. Het lijkt wel alsof je anti-Israel bent.

Je kan ook gewoon de feiten inzien en inzien dat het beter is voor alle partijen als Hamas per direct de wapens neerlegt en zich onvoorwaardelijk overgeeft. Dan is er binnen afzienbare tijd een einde aan dit gewapend conflict (dat begonnen is door..... je mag het zelf invullen!) en kan men beginnen aan herstelwerkzaamheden voor de getroffen Palestijnen.

Hoe kan je tegen zijn?
Mijn idee. Dat wil overigens niet zeggen dat Israël dan maar moet gaan doen waar ze zin in hebben maar deze strijd zo voort zetten brengt de palestijnen alleen maar ellende en Israël wat vermaningen.

Dus de druk om te stoppen ligt helemaal niet bij Israël.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212521647
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mijn idee. Dat wil overigens niet zeggen dat Israël dan maar moet gaan doen waar ze zin in hebben maar deze strijd zo voort zetten brengt de palestijnen alleen maar ellende en Israël wat vermaningen.

Dus de druk om te stoppen ligt helemaal niet bij Israël.
Zeker niet, Israel mag zeker wel in bedwang gehouden worden door de internationale druk, en die kolonisten op de westbank moeten ze zeker terug trappen, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel om van Israel te verwachten dat ze per direct maar stoppen met het gevaar te neutraliseren, het gevaar dat op 7 oktober begon met een verschrikkelijke slachtpartij.

Hamas' overgave zou een win/win/win zijn voor alles en iedereen, dus ik snap niet zo goed hoe iemand daar ooit op tegen zou kunnen zijn. Je haalt de ammunitie letterlijk en figuurlijk weg voor Netanyahu om zijn oorlog voort te zetten, er komt ruimte voor dialoog met mensen die het beste voor hebben met de Palestijnen (en dus niet de volledig krankzinnige haatbaarden die alles en iedereen opofferen omdat ze joden haten), Netanyahu kan dan eindelijk ook het veld ruimen, de haatbaarden hier in het Westen en hun useful-extreemlinkse-idioten-kliek die de straat op gaan en verkrachtingen en moordpartijen tegen joden goedpraten kunnen weer terug hun hok in, dus het is win/win/win.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:21:49 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212521654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Israël is veel sterker en machtiger dan de Palestijnen dus de sleutel van hoe dat te bereiken ligt bij Israël. Zij moeten als eerste bereid zijn om weer te gaan praten over een oplossing. Niet alleen met woorden maar welgemeend en met serieuze intenties en concessies. Helaas ontbreekt dat er al jaren aan en is het steeds verder de andere kant op gedreven.
Sterker nog, Hamas deed bewust twee jaar lang alsof ze toenadering zochten terwijl ze 7 oktober dus aan het plannen waren, wat ze definitief afschrijft als betrouwbare gesprekspartner bij besprekingen.
pi_212521682
Amerikanen vetoën opnieuw Gaza-resolutie in Veiligheidsraad
https://niw.nl/amerikanen(...)-in-veiligheidsraad/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212521857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, niemand hoeft zich over te geven. Beide moeten concessies doen.
Nee. Dat hoeft niet. :)

En het wordt tijd dat haters als jijzelf gaan inzien dat de tijd van concessies aan terroristen voorbij is. :)
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:42:05 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212521948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. Ik snap dan ook niet dat zo'n beetje de complete internationale gemeenschap blijft volhouden dat die er wel zou komen. Het is niks meer dan een rookgordijn.
Belangen, o.a. van de wapenindustrie

Ziek, yep, maar zo is de wereld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:45:09 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212521983
Jerusalem aan de hindoes geven en er een yogaparadijs van maken dus *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:50:33 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212522830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog, Hamas deed bewust twee jaar lang alsof ze toenadering zochten terwijl ze 7 oktober dus aan het plannen waren, wat ze definitief afschrijft als betrouwbare gesprekspartner bij besprekingen.
Nu is het in vaak wel zo dat er door alle partijen aan een plan B wordt gewerkt voor als het anders loopt. Hoewel ik niet ga ontkennen dat 7 oktober waarschijnlijk altijd al plan A was.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:57:03 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212522898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
...
Nee, niemand hoeft zich over te geven....
Geef mij één goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?
pi_212522955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geef mij één goede reden voor wie dan ook (behalve Hamas) waarom Hamas zich niet over zou moeten geven? Wie schiet er iets mee op als ze blijven zitten?
Beetje cynisch misschien, maar de NGO's en deugers die veel geld 'verwerken' voor de 'arme' palestijnen. Dat geld komt na veelvuldig afgeroomd te zijn uiteindelijk bij hamas terecht, die het vebrast, en de bevolking arm blijft. Dus blijft de geldstroom doorgaan en kan er nog voldoende afgeroomd worden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212522964
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:45 schreef Molo het volgende:
Jerusalem aan de hindoes geven en er een yogaparadijs van maken dus *O*
Werelderfgoed van maken. Gewoon van niemand specifiek meer.
pi_212523008
quote:

[..]
Hamas is anders het antwoord volgens heel wat Palestijnen.
pi_212523030
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker niet, Israel mag zeker wel in bedwang gehouden worden door de internationale druk, en die kolonisten op de westbank moeten ze zeker terug trappen, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel om van Israel te verwachten dat ze per direct maar stoppen met het gevaar te neutraliseren, het gevaar dat op 7 oktober begon met een verschrikkelijke slachtpartij.

Hamas' overgave zou een win/win/win zijn voor alles en iedereen, dus ik snap niet zo goed hoe iemand daar ooit op tegen zou kunnen zijn. Je haalt de ammunitie letterlijk en figuurlijk weg voor Netanyahu om zijn oorlog voort te zetten, er komt ruimte voor dialoog met mensen die het beste voor hebben met de Palestijnen (en dus niet de volledig krankzinnige haatbaarden die alles en iedereen opofferen omdat ze joden haten), Netanyahu kan dan eindelijk ook het veld ruimen, de haatbaarden hier in het Westen en hun useful-extreemlinkse-idioten-kliek die de straat op gaan en verkrachtingen en moordpartijen tegen joden goedpraten kunnen weer terug hun hok in, dus het is win/win/win.
Daar is het veel te laat voor. Of het moet echt worden geforceerd vanuit de internationale gemeenschap. Maar waarom zouden wij dat doen?
pi_212523162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
En verder is de meerderheid van de Joodse Israëlische bevolking afkomstig uit het midden-oosten. Maar de leugen dat het Europese Joden zijn verkoopt natuurlijk makkelijker.
En ook, als je boos bent vanwege immigratie (wel te begrijpen overigens), richt je woede dan op het regime die die immigranten uitnodigt (de VN/Britten in dit geval), en ga niet met zinloos geweld burgers vermoorden.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:17:18 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212523199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja maar die heel wat Palestijnen schieten er dus geen ruk mee op. Dit is een beetje een dictatoriale WC-eend situatie waarbij WC-eend WC-eend dringend adviseert aan een bevolking die geen andere mogelijkheid heeft om hun plee eens goed uit te baggeren en ook geen toegang heeft tot andere geweldige producten, zoals daar zijn chloor, azijn en citroen want die worden door Israël niet toegelaten omdat ze er anders chloorgas van maken in die porseleinen poel des verderfs.
pi_212523224
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja maar die heel wat Palestijnen schieten er dus geen ruk mee op. Dit is een beetje een dictatoriale WC-eend situatie waarbij WC-eend WC-eend dringend adviseert aan een bevolking die geen andere mogelijkheid heeft om hun plee eens goed uit te baggeren en ook geen toegang heeft tot andere geweldige producten, zoals daar zijn chloor, azijn en citroen want die worden door Israël niet toegelaten omdat ze er anders chloorgas van maken in die porseleinen poel des verderfs.
Dat is allemaal vanuit ons perspectief geredeneerd. In mijn ogen schiet niemand er iets mee op. Anders was het conflict wel klaar geweest.

Maar blijkbaar vinden zij (een ieder die in dit conflict zit) het wel best he.
pi_212523243
Hamas wordt alsmaar machtiger en invloedrijker wat betreft de Palestijnse zaak.

De kolonisten in Israel.

Wat is de gemiddelde leeftijd hier? kunnen we uitreken of we met ze alle over 20 jaar nog steeds vergelijkbare topics openen. Gezellie :)
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:43:17 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212523588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom? Wat geeft Israël het recht op volledig eigendom van Jerusalem?
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als België ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:02:19 #119
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212523887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Historie. Ik denk ook niet dat wij het zouden accepteren als België ineens een deel van Breda gaat claimen, toch?
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.

Jeruzalem als een soort VN-mandaat gebied (als de VN eens een keer zou gaan functioneren) is helemaal geen rare gedachte. Zeker omdat je altijd met het probleem blijft zitten dat zoveel partijen menen een recht van spreken te hebben op deze stad.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_212524067
quote:

[..]
Als Hamas zich morgen over zou geven zou ik daar meteen voor tekenen. Het is alleen niet realistisch om dat te verwachten van een fundamentalistische terreurgroep die bereid is te sterven voor zijn zaak. Van een legitieme overheid, zoals de Israëlische, mag je meer en beter verwachten.

Een overgave van Hamas an sich zou ook maar deels verbetering geven voor de Palestijnen. Er zou dan direct actie moeten worden ondernomen om naar een volledige oplossing toe werken. De status quo van vóór 7 oktober en die van vóór Hamas aan de macht kwam is niet acceptabel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212524099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat Israël ze geen echt perspectief biedt op iets beters. Zodra Israël bereidt is tot een eerlijke en acceptabele oplossing dan kan Hamas springen wat ze willen maar dan brokkelt de sympathie en steun aan hun af.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212524103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wij zouden Baarle Hertog kunnen overnemen. We doen de Belgen een goede deal, zij mogen de helft houden en iedereen mag er gewoon blijven wonen. Als de Belgen dat aanbod afslaan zijn ze echt super onredelijk 8.gif
pi_212524195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als Hamas zich morgen over zou geven zou ik daar meteen voor tekenen. Het is alleen niet realistisch om dat te verwachten van een fundamentalistische terreurgroep die bereid is te sterven voor zijn zaak. Van een legitieme overheid, zoals de Israëlische, mag je meer en beter verwachten.
Van die overheid mag je verwachten dat ze een grondoorlog voeren om direct gevaar in hun naaste omgeving te elimineren, niet stoppen totdat dat gevaar geweken is teneinde hun burgers te beschermen, en dat alles te doen met zo min mogelijk slachtoffers aan hun zijde.

Kortom, precies wat Israël dus nu doet.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:27:29 #124
3542 Gia
User under construction
pi_212524205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
Jeruzalem heeft al best wat eigenaren gehad, het is niet voor niks dat er van 3 grote religies heiligdommen praktisch boven op elkaar staan.

Wat is de onderste?
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:28:04 #125
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212525102
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat is de onderste?
Vrijwel zeker een of andere obscure steentijdbeschaving, toen de mens Afrika uittrok was dit zo'n beetje het eerste station.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')