De eerste video is van novemberquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:35 schreef Qarrad het volgende:
[x]https://twitter.com/SamahSa09464369/status/1759952824111088039[/x]
[x]https://twitter.com/abierkhatib/status/1759214343273521354[/x]
Als dit inderdaad Rafah is deze dagen, dan is dat voor de Ramadan al behoorlijk murw...
Ik hoop ook dat alle betrokken partijen (inclusief Iran en trawanten, USA, enz.) inzien dat er inderdaad iets moet veranderen na de oorlog, en ook actie daartoe ondernemen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat je met excessen komt van slagen waar die mensen iets is aangedaan, bewijst denk ik niks over Gaza. In Oekrane zijn bijvoorbeeld tot op heden minder burgerdoden gevallen en dit is geen uitzondering.
Ik hoop dat Isral de oorlog snel wint alleen ik geloof er niet in dat het lijden van dat volk ophoudt. Jij weet net zo goed als ik hoe het leven in Gaza of de West Bank is en sinds 1947 (en eigenlijk sinds ver voordat onze jaartelling begon) kan altijd gezegd worden dat ze het verdiend hebben. Ik heb daar moeite mee, hoe met die mensen omgegaan wordt en ik besef me (enigszins) dat het een gevaarlijk volk met een ellenlange cv is. Doorgaan op de huidige weg, blokkade Gaza strook en uitbreiden West Bank met alles wat daarbij hoort, gaat nooit tot een rustigere wereld leiden. Die mensen hebben net zoals hun (directe) buren perspectief nodig.
We kunnen niet zeggen dat de vijand gecreeerd is alleen het beleid heeft geen positief effect gehad
jouw interactie met @Scorpie deed mij denken aan deze tweetquote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mij beschuldigen van jodenhaat![]()
Jodenhaat is een serieus probleem maar in het geval van de onderdrukking door Isral wordt het als excuus gebruikt om een hoop goed te praten. Je kan en mag het handelen van de staat Isral niet allemaal maar vergoeilijken vanwege het bestaan van jodenhaat.
Goeie achternaamquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:12 schreef egayalS het volgende:
Het zou toch wat wezen als Rutte eens niet laf zou zijn. Die baan bij de Navo moet en zal hij bemachtigen.
[x]https://twitter.com/edwinvantpad/status/1759908937527112008[/x]
Deze oorlog kan in 24 uur opgelost zijn als Hamas zich onvoorwaardelijk overgeeft en de gijzelaars vrijlaat. Dan zijn de Palestijnen verlost van een verschrikkelijk moordzuchtig regime die burgers als menselijke schilden gebruikt en zo duizenden doden op hen geweten hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:56 schreef Alov het volgende:
[..]
Er zit een fout in je toonzetting met "aangedaan". Toen de geallieerden Dresden plat bombardeerden, werd er toen de Duitse burgers wat "aangedaan"? Toen de USA een atoombom op Hiroshima gooide, werd toen de Japanse burgers wat "aangedaan"?
Je kunt er over discussiren of deze acties moreel gerechtvaardigd waren of niet, maar het is een feit dat bovenstaande acties qua aantal burgerdoden nauwelijks te vergelijken zijn (veel en veel minder burgerdoden in Gaza in deze oorlog).
Dit is een oorlog tussen twee volkeren/"landen", beide geleid door hun regime, waarbij het ene regime duidelijk geen ene f*ck geeft om hun eigen burgers, maar dat is toch niet de schuld van de andere? Die andere wil die oorlog gewoon winnen met zo min mogelijk eigen slachtoffers.
Hoe sneller Isral de oorlog wint, hoe sneller het lijden van de Gazaanse burgers ophoudt, dus dat is waar we op moeten hopen. Dat Isral express extra doden veroorzaakt vanwege barbaarse drijfveren van genocide en terrorisme, daar zie ik weinig bewijs van. Ja natuurlijk zijn er uitspraken van die extremistische politici en zionistische kolonisten, maar zij zijn niet degenen die de leiding hebben in deze oorlog.
Wel goed natuurlijk om je over het lijden van de Gazanen te bekommeren, maar de hoofdschuldige daarvan zijn toch Hamas, Iran, Hezbollah, de algemene vijandigheid en onwil om vrede te maken van een groot deel van een rest van het Midden Oosten (en niet in het minste de Palestijnse haat zelf) jegens Isral. Richt daar je pijlen op.
edit: en ja, ik vind ook dat net zoals de Palestijnen ook Isral beter aan geweldloze oplossingen werkt, maar zelfverdediging met geweld is alsnog gerechtvaardigd zelfs als het niet ideaal is.
Niks verandert dus ten opzichte van die 27(!) andere voorstellen die ze afgeslagen hebben, waarna ze er wederom voor kozen om op 7 oktober vooral onschuldige mensen af te slachten en te verkrachten alvorens ze er 300 overlevenden gevangen namen en een paar lijken meenamen als trofeen voor de feestvierende Palestijnen thuis.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee hoor, de Isralische regering wil dat niet of beter gezegd: ze willen geen eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing. De Palestijnen bedanken inderdaad voor een oneerlijke en ongelijkwaardige oplossing.
70% steunt Hamas dus je kan op je vingers natellen dat er onder die honderdduizenden Palestijnen heel veel te vinden zij die Hamas geholpen hebben, nog steeds helpen of die zelf lid zijn van Hamas.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
In de vrijgekomen video van de familie Bibas, daar zijn toch ook weer een aantal hele normale burgers zichtbaar. Dit zijn dus de "onschuldige" Palestijnen om wie we ons nu druk zouden moeten maken volgens sommigen?
Ga nou eens in op de kern van wat ik zeg. Die voorstellen waren allemaal geen eerlijke en gelijkwaardige voorstellen. Of het er dan een paar zijn, 27 of 1000 maakt dan niet uit. Een slecht voorstel is een slecht voorstel. En ja 7 oktober was vreselijk maar waarom sleep je dat er nu met de haren bij (incl. irrelevante details voor extra stemmingmakerij)?quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niks verandert dus ten opzichte van die 27(!) andere voorstellen die ze afgeslagen hebben, waarna ze er wederom voor kozen om op 7 oktober vooral onschuldige mensen af te slachten en te verkrachten alvorens ze er 300 overlevenden gevangen namen en een paar lijken meenamen als trofeen voor de feestvierende Palestijnen thuis.
Dit geloof je toch zelf ook niet? Als Hamas zich overgeeft komt er een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing? Zelfs de Isralische regering stelt dat niet eens in het vooruitzicht. Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deze oorlog kan in 24 uur opgelost zijn als Hamas zich onvoorwaardelijk overgeeft en de gijzelaars vrijlaat. Dan zijn de Palestijnen verlost van een verschrikkelijk moordzuchtig regime die burgers als menselijke schilden gebruikt en zo duizenden doden op hen geweten hebben.
Hier hoor ik de jodenhatende pro-Hamas demonstranten en hun extreemlinkse useful idiots echter helemaal niet over. Heel gek is dat, ik dacht dat ze een oplossing wilden voor dit conflict ? Blijkbaar niet zo hard als dat ze iedereen wil doen geloven.
Nee maar de oorlog is wel ten einde.quote:Op woensdag 21 februari 2024 08:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ga nou eens in op de kern van wat ik zeg. Die voorstellen waren allemaal geen eerlijke en gelijkwaardige voorstellen. Of het er dan een paar zijn, 27 of 1000 maakt dan niet uit. Een slecht voorstel is een slecht voorstel. En ja 7 oktober was vreselijk maar waarom sleep je dat er nu met de haren bij (incl. irrelevante details voor extra stemmingmakerij)?
[..]
Dit geloof je toch zelf ook niet? Als Hamas zich overgeeft komt er een eerlijke en gelijkwaardige tweestatenoplossing? Zelfs de Isralische regering stelt dat niet eens in het vooruitzicht. Was het maar zo'n feest.
Die komt er sowieso niet. Sommige figuren leven echt in Lalaland.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar de oorlog is wel ten einde.
Als ze verzet blijven plegen komt die 2 staten oplossing er ook zeker niet.
Je kan niet met de “twee-staten kaart” in het gezicht van een Palestijn wapperen alsof alleen zij dat onmogelijk maken. Zie de West Bank, er gaat nooit een Palestijnse staat komenquote:Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die komt er sowieso niet. Sommige figuren leven echt in Lalaland.
[ afbeelding ]
Er zijn nogal wat voorstellen geweest.
En verder is de meerderheid van de Joodse Isralische bevolking afkomstig uit het midden-oosten. Maar de leugen dat het Europese Joden zijn verkoopt natuurlijk makkelijker.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:13 schreef Alov het volgende:
[..]
Die zag ik al aan komen. Dit was een beslissing van de toenmalige VN. Er zijn slechtere redenen te bedenken.
Nee, dat klopt. Ik snap dan ook niet dat zo'n beetje de complete internationale gemeenschap blijft volhouden dat die er wel zou komen. Het is niks meer dan een rookgordijn.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan niet met de “twee-staten kaart” in het gezicht van een Palestijn wapperen alsof alleen zij dat onmogelijk maken. Zie de West Bank, er gaat nooit een Palestijnse staat komen
Die kregen echter geen status vluchteling van de VN. Vies spelletje is er gespeeld.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
En verder is de meerderheid van de Joodse Isralische bevolking afkomstig uit het midden-oosten.
quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan niet met de “twee-staten kaart” in het gezicht van een Palestijn wapperen alsof alleen zij dat onmogelijk maken. Zie de West Bank, er gaat nooit een Palestijnse staat komen
"Oorlog ten einde" betekent in dit geval een staakt-het-vuren en terug naar de status quo. Misschien leuk voor Isral maar niet voor de Palestijnen. De Palestijnen willen een echt einde aan de oorlog; een einde aan de onderdrukking en het begin van autonomie..quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Kerry_Parameters
Dit zou een interessante en eerlijke oplossing zijn. Helaas resoluut in de prullenbak gegooid door Netanyahu.
Isral: "Jongens, gedraag je!"quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:53 schreef egayalS het volgende:
Veel zeggend dat Isralische troepen zogenaamde verteld moet worden dat ze niet op een genocidale campagne zijn en dat ze vooral geen videos moeten make van hun wandaden![]()
No worries Halevi, we zijn allemaal getuigen van de opdrachten van Israli Genocidal Forces![]()
[x]https://twitter.com/bentreyf/status/1759907410859200964[/x]
quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:39 schreef Mylene het volgende:
Even lachen.
[x]https://twitter.com/OliLondonTV/status/1759914415380394080?s=20[/x]
Het is nog maar de vraag voor hoe lang. Isral wordt rechtser en rechtser.quote:Israel is the only country in the Middle East that embraces LGBT people and allows them to live freely.
Als de Palestijnen een einde willen aan de onderdrukking, dan moeten ze Hamas eruit schoppen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Oorlog ten einde" betekent in dit geval een staakt-het-vuren en terug naar de status quo. Misschien leuk voor Isral maar niet voor de Palestijnen. De Palestijnen willen een echt einde aan de oorlog; een einde aan de onderdrukking en het begin van autonomie..
Gelukkig is het voor de Palestijnen wel bespreekbaar.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.
Nee, ook niet. Dus dat maakt de voorstellen in de link op papier misschien leuk, maar in de praktijk volkomen nutteloos.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gelukkig is het voor de Palestijnen wel bespreekbaar.
Heel leuk en hoe gaan ze dat bereiken?quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Oorlog ten einde" betekent in dit geval een staakt-het-vuren en terug naar de status quo. Misschien leuk voor Isral maar niet voor de Palestijnen. De Palestijnen willen een echt einde aan de oorlog; een einde aan de onderdrukking en het begin van autonomie..
Waarom? Wat geeft Isral het recht op volledig eigendom van Jerusalem?quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een gedeeld Jeruzalem is voor Isral onbespreekbaar.
Abbas stond er in ieder geval open voor terwijl Netanyahu het afwees.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gelukkig is het voor de Palestijnen wel bespreekbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |