SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het blijft schrikken wat voor mensen er in de academische wereld actief zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
"Hoe kan dit" is natuurlijk niet de goede vraag.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft schrikken wat voor mensen er in de academische wereld actief zijn.
[ twitter ]
"Is hij al ontslagen", is de goede vraag.Intolerant voor intolerantie![]()
Hij zit niet in een bubbel...quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:34 schreef havanagila het volgende:
"the child killer".......
Kruip eens uit je bubbel gast.
WIJ zitten in een bubbel!![]()
Intolerant voor intolerantie![]()
Isral zal ons in een wereldoorlog meesleurenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Iran heeft deze maand zowel zelf als indirect op veel meer landen geschoten en bovendien ook nog eens op 3 kernmachten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:55 schreef Ali_boo het volgende:
Isral zal ons in een wereldoorlog meesleuren
[ twitter ]![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
[ Bericht 46% gewijzigd door Kijkertje op 25-01-2024 05:29:08 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
[ Bericht 31% gewijzigd door Kijkertje op 25-01-2024 05:33:39 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Netanyahu heeft nu ineens problemen met Qatar als mediator omdat ze onder zijn eigen aanmoediging Hamas financierden“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Onder wiens aanmoediging?quote:Op donderdag 25 januari 2024 06:16 schreef Kijkertje het volgende:
Netanyahu heeft nu ineens problemen met Qatar als mediator omdat ze onder zijn eigen aanmoediging Hamas financierdenIntolerant voor intolerantie![]()
Ik had heel even de nare behoefte een aantal fokkers van de oktober/november periode te taggen. Dat zou misselijk geweest zijn. Hoewel het verhaal van die 'baby in de oven' nog steeds rond zingt, dat zal wel nooit verdwijnen.quote:![]()
Mag een Isralische raket in vliegen als het aan mij ligt, als dit niet gewoon een misselijke fotoshop is.quote:Intolerant voor intolerantie![]()
Je zou zeggen dat October dan in het Arabisch zou staanquote:Op donderdag 25 januari 2024 09:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Mag een Isralische raket in vliegen als het aan mij ligt, als dit niet gewoon een misselijke fotoshop is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Lekkere bronnen en bewoording weer.quote:
En je dan afvragen waarom je niet serieus genomen wordt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Er was geen Joodse helft. Joden uit dat gebied waren ver in de minderheid. Dus hoe jij eraan komt dat de andere helft het wel wilde is mij een raadsel. Misschien kan je dat even met bronnen onderbouwen. Graag vanaf 1890 of 1820 voor het gemak.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:51 schreef Cuendillar het volgende: [..] De Joodse helft van de bewoners was het er toch echt mee eens, net als een deel van de Arabische bevolking. [..] Ah, je gelooft nog in de Sovjet propaganda van de westerse kolonisator die de oorspronkelijke bevolking wil vervangen of overheersen. Voor Isral kun je ook Cuba, Bolivia, Vietnam enzovoorts zetten. Daar zou je zo langzamerhand toch eens vanaf moeten stappen.
![]()
Sterk argument... Maar je moet wat als je niet beter hebt..quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje zoals die volksduitsers als ze spreken over illegale bezetting van hun land na de 2de wereldoorlog en dat zij de huidige legitieme staat niet erkennen.
Totaal kwatch.![]()
Je kan er ook mee stoppen en de Palestijnen met rust laten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ethische zuiveringen, die houden we erin!![]()
De Palestijnen mogen zelf eerst beginnen met Isral en de Isralirs met rust te laten. Dat lukt ze al decennia niet.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan er ook mee stoppen en de Palestijnen met rust laten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja dag Jan.quote:
Historie ontkennen heeft geen zin, ook als het je narratief niet goed uitkomt.Intolerant voor intolerantie![]()
1947 630.000 vs 1.324.000quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja dag Jan.
Historie ontkennen heeft geen zin, ook als het je narratief niet goed uitkomt.
https://www.jewishvirtual(...)lestine-1517-present
Wikipedia heeft het over 650.000
Als hier iemand 'de historie' ontkent dan lijkt het net dat jij dat bent.
Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?![]()
Het is ook niet relevant of zij hier wel achter stonden of niet. Met de Arabieren van Transjordani meegerekend, kregen twee Arabieren mensen dus 85% van wat de Britten in handen hadden, een half miljoen Joden slechts 15%. Geen slechte deal zou je zeggen, en zelfs dit was voor de Arabieren nog altijd niet goed genoeg.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1947 630.000 vs 1.324.000
Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Die zijn net zo geestesziek als dat jij bent, zonder dat ze het zelf door hebben.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sterk argument... Maar je moet wat als je niet beter hebt..
Dus ja, zeker sterk argument, dank.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Klopt het is niet relevant, weten wat het sentiment toen was is wel interessant.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook niet relevant of zij hier wel achter stonden of niet. Met de Arabieren van Transjordani meegerekend, kregen twee Arabieren mensen dus 85% van wat de Britten in handen hadden, een half miljoen Joden slechts 15%. Geen slechte deal zou je zeggen, en zelfs dit was voor de Arabieren nog altijd niet goed genoeg.
“Slechts 15%” klinkt als heel erg weinig. Is dat een eerlijk en waarheidsgetrouwe voorstelling van zaken?
Ik begreep dat ‘die’ inwoners een 'eenstaat' wilde, dat klinkt niet zo gruwelijk als het afstaan van land. Wat jij?![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1947 630.000 vs 1.324.000
Ongeveer eenderde dus, nou ja, prima.
Doet aan het punt niets af h, Chadi gelooft dat alle joden werden gemporteerd in plaats van dat er al een significante joodse aanwezigheid was. En zowel de joodse als Arabische aanwezigheid in de regio was aangesterkt met immigratie; veel Arabieren waren afkomstig uit andere landen, zeker in het laatste deel van de strijd.
(Chadi komt overigens ook uit een ander land. Hij moet even goed nadenken over zijn eigen positie als hij iets tegen immigratie heeft)Het deel dat de bevolking van Isral ging uitmaken na de stichting van de staat. Soms de "48-Arabieren" genoemd, niet omdat het er 48 warenquote:Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?(het waren er plm 156.000) maar omdat het de Arabieren waren die bleven en niet wegtrokken vlak voor de oorlog van 1948.
Oh wat afschuwelijk.quote:
Torn between two worlds.
Je ziet het gewoon. Je voelt het gewoon
Hoe kan je bedanken voor de hulp die je hebt gekregen en ook staan voor een humane behandeling?
Isral is niet slecht. Als Palestijn of iemand uit de Arabische landen is het zo moeilijk om te zeggen dat je echt goed behandeld bent.
Deze man zal een verrader worden genoemd. Propaganda
Maar hij spreekt de waarheid.
Hoe in een conflict, in grove ellende, er toch nog menselijkheid is![]()
‘Zuid-Afrikaanse banken financieren Hamas-terreur’
https://niw.nl/zuid-afrikaanse-banken-financieren-hamas-terreur/When the student is ready, the teacher will appear.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:58 schreef Aether het volgende:
‘Zuid-Afrikaanse banken financieren Hamas-terreur’
https://niw.nl/zuid-afrikaanse-banken-financieren-hamas-terreur/
Nou jank dan niet zo en doe het dan gewoon, Isral. Als ze het zelf zo graag willen, doe het dan, escaleert de boel maar in een directe confrontatie met Iran.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:55 schreef Ali_boo het volgende:
Isral zal ons in een wereldoorlog meesleuren
[ twitter ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
The people of light be like
De aanslagen van de Israli Genocidal Forces op de Palestijnse intelligentsia continuesIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het is toch wel een schitterend feit dat Hitler heeft bestaan he. Elke politieke beslissing die je een tikkeltje dubieus acht:Hitler !!!quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:44 schreef egayalS het volgende:
The people of light be like
[ twitter ]
De aanslagen van de Israli Genocidal Forces op de Palestijnse intelligentsia continues
[ twitter ]
Hitler hier, hitler daar, hitler tralalala (K3).![]()
De Palestijnen bezetten niemand een worden bezet. Gaat wat lastig.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen mogen zelf eerst beginnen met Isral en de Isralirs met rust te laten. Dat lukt ze al decennia niet.![]()
Graag bewijs dat de helft Joods was en een staat wildequote:Op donderdag 25 januari 2024 12:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja dag Jan.
Historie ontkennen heeft geen zin, ook als het je narratief niet goed uitkomt.![]()
Sterkerquote:Op donderdag 25 januari 2024 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zijn net zo geestesziek als dat jij bent, zonder dat ze het zelf door hebben.
Dus ja, zeker sterk argument, dank.![]()
Behalve als er een kledingwinkel in Gaza blijkt te bestaan met die naam, daar moeten we het dan niet over hebben.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is toch wel een schitterend feit dat Hitler heeft bestaan he. Elke politieke beslissing die je een tikkeltje dubieus acht:Hitler !!!
Hitler hier, hitler daar, hitler tralalala (K3).![]()
Is dat John Cusack de acteur? Wowquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Behalve als er een kledingwinkel in Gaza blijkt te bestaan met die naam, daar moeten we het dan niet over hebben.
[ twitter ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet ik veel, ik zocht een plaatje van die winkel en dit was de handigste manier om het te posten.quote:![]()
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzoquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik zocht een plaatje van die winkel en dit was de handigste manier om het te posten.
Snap ook dat gebeuren van Zara niet. Stonden laatst in Utrecht ook allemaal figuren met gezichtsbedekking, Arafatsjaals en vlaggen voor de Zara te demonstreren.
Er zijn aardig wat mensen gefrustreerd losgezongen van werkelijkheden
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimteOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er is van alles fout met Zara maar dit schijnt met de connectie te maken te hebben van de franchisehouder in Israel en extreem rechts daar, zo is er altijd wel wat.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Snap ook dat gebeuren van Zara niet. Stonden laatst in Utrecht ook allemaal figuren met gezichtsbedekking, Arafatsjaals en vlaggen voor de Zara te demonstreren.
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimte![]()
Zou die nog overeind staan?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Behalve als er een kledingwinkel in Gaza blijkt te bestaan met die naam, daar moeten we het dan niet over hebben.
[ twitter ]
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Of mensen die hysterisch in de Mac naar argeloze klanten staan te krijsen "Als je hier eet steun je het doden van baby's in Gaza!"quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimte
Wat betreft bekende figuren: er zitten er vast tussen met een gefundeerde mening maar die hoor je helaas niet door de schreeuwers. Het probleem met je genuanceerd niet aan n kamp verbinden is dat het niet strookt met dat schreeuwgedrag en dat zulke goede geluiden hierdoor niet gehoord worden. Denk aan wat Joris Luyendijk te vertellen had vs. de dagelijkse Twittertsunami.![]()
![]()
Rand van de humanitaire zne is bereikt.
Vorige kaart van een paar dagen geleden:
Nog een interessant kaartje/draadje over de Isralische manoeuvres bij Khan Younis:![]()
https://nos.nl/collectie/(...)g-al-gevolgen-hebbenJa NOS, en een lid van Rights Forum.quote:hoogleraar publiekrecht Andr Nollkaemper van de Universiteit van Amsterdam.
Misschien even compleet duiden.![]()
Dit stuk gelezen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:41 schreef Qarrad het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)g-al-gevolgen-hebben
[..]
Ja NOS, en een lid van Rights Forum.
Misschien even compleet duiden.
Zo sta ik er ook in, snap werkelijk niets meer van de zogenaamde degelijke media
https://www.volkskrant.nl(...)meegemaakt~bc6521e2/Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Net gelezen, wat een nasty sturend artikel zegquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien even compleet duiden.Ja, en mocht er nou een meerderheid aangeven dat het geen genocide is, wat dan?quote:Mocht een meerderheid inderdaad een plausibele grond zien, dan is het volgens Nollkaemper de vraag welke maatregelen worden uitgevaardigd.
Tevens geeft Nollkaemper aan dat rechters prima een signaal kunnen geven in 'de goede richting'. Dat is volgens mij nou niet bepaald wat hun rol is.
Bah, slecht stukOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Ook in 2014: een Marokkaanse vrouw houdt aan de overkant van mijn straat een brullend jongetje in de houdgreep. Het knaapje wordt tegenstribbelend de straat over gesleept. “Je hoeft niet bang te zijn, deze opa gaat je ogen niet uitsteken!” Ik kan even niet zo snel plaatsen waarop gedoeld werd, maar gelukkig krijg ik uitleg. “Dit jongetje is thuis verteld dat u zijn ogen wilt verwijderen om die te geven aan blinde Joodse kinderen in Isral.” Dan wendt ze zich tot het angstige jongetje: “Zie je wel, die lieve opa doet je helemaal niets.”
[…]
Wanneer zal er vrede kunnen zijn in en om Isral? Zolang door de NOS, sociale media, via de satellietschotels en in miljoenen Arabische schoolboekjes Joden en Isral worden gedemoniseerd, zal vrede alleen in sprookjes bestaan. En hoewel niemand meer in sprookjes gelooft en de Efteling allang geen sprookjesbos meer is, maar een pretpark met gevaarlijke achtbanen en andere opwindende attracties, is het geloof in de eeuwenoude bloedsprookjes gebleven en sterker dan ooit.
https://niw.nl/het-levensgevaarlijke-sprookjesbos/When the student is ready, the teacher will appear.
Wat dat betreft zijn alle partijen in Nederland het met elkaar over een ding eens. De verderfelijke rol van de NOS bij elk onderwerp en bericht
Ik zou verwachten dat dit verbind maar het werkt net de andere kant op![]()
![]()
quote:Internationaal Gerechtshof beoordeelt klacht tegen Isral als ontvankelijk: “Voldoende bewijzen om genocidezaak te starten”
Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag (ICJ) heeft besloten de genocidezaak tegen Isral niet te verwerpen. Volgens het hof zijn er voldoende bewijzen om de zaak aan te spannen. Zuid-Afrika sleepte Isral eind vorig jaar voor het hof vanwege de aanhoudende bombardementen op Gaza. Het beschuldigde de Isralische regering van een genocide tegen het Palestijnse volk en eiste een staakt-het-vuren.
Het ICJ heeft het verzoek van Isral om de zaak tegen Zuid-Afrika te verwerpen afgewezen, zegt de Amerikaanse rechter Joan E. Donoghue. "Het hof is van mening dat het niet kan ingaan op het verzoek van Isral om de zaak te schrappen," zegt ze.
Isral heeft meermaals ontkent genocide te hebben gepleegd en noemde de beschuldigingen "valse en speculatieve aanklachten". De Isralische premier Benjamin Netanyahu liet al eerder verstaan dat hij zich niet neer zou leggen bij een uitspraak van het hof, ongeacht de uitspraak. Volgens hem kan niets Isral tegenhouden om de aanvallen op Gaza verder te zetten.
Ons land bevestigde vorige week nog eens het vertrouwen in het Internationaal Gerechtshof. Belgi zal de conclusies steunen en waken over de uitvoering ervan, klonk het vorige week na het kernkabinet. De regering-De Croo dringt al langer aan op een onmiddellijk staakt-het-vuren in de regio.![]()
Au.quote:
De tussen-uitspraak zal trouwens weinig veranderen. Isral moet genocide voorkomen. Nou mooi, dat deden ze al. Hooguit op het gebied van hulptransporten zou deze uitspraak een verandering kunnen betekenen, als Isral die tenminste accepteert.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zuid 'kill the boer' afrika.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Natuurlijk verandert dit al iets, al is het maar de hordes die deze eerste uitspraak niet snappen en nu gaan gillen dat het dus echt bewezen genocide is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Au.
De tussen-uitspraak zal trouwens weinig veranderen. Isral moet genocide voorkomen. Nou mooi, dat deden ze al. Hooguit op het gebied van hulptransporten zou deze uitspraak een verandering kunnen betekenen, als Isral die tenminste accepteert.![]()
https://www.vrt.be/vrtnws(...)atregelen-zaak-zuid/quote:Wat betekent de uitspraak in de praktijk?
Tegen een uitspraak van het Internationaal Gerechtshof, ook over tijdelijke maatregelen, kan niet in beroep gegaan worden. Aan de andere kant heeft het ICJ wel geen middelen om de uitspraak af te dwingen.
De vraag is of Isral dus gehoor zal geven aan de uitspraak. Het had op voorhand gezegd dat het de beschuldigingen vals en zijn, en dat Zuid-Afrika door de zaak aan te spannen in de kaart van Hamas speelt.
Anderzijds zou de uitspraak over tijdelijke maatregelen van het ICJ wel een aanleiding kunnen geven voor internationale sancties tegen Isral. Alle landen die partij zijn bij het genocideverdrag, zijn verplicht om actie te ondernemen om genocide te voorkomen en te bestraffen. Door de tijdelijke maatregelen op te leggen, worden landen meer onder druk gezet om bijvoorbeeld wapenleveringen aan Isral te herzien.![]()
Dat filmpje schijnt uit 2013 te komen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft schrikken wat voor mensen er in de academische wereld actief zijn.
[ twitter ]Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
De video is inderdaad niet recent, maar zulke mensen zouden natuurlijk nooit in de academische wereld actief moeten zijn. Laat staan lessen geven over kwesties in het Midden-Oosten. Maar blijkbaar kun je dus aan de ene kant oproepen voor de vernietiging van een land, maar aan de andere kant als universitair docent vakken geen over dat land, dat is echt belachelijk. Van zulke radicale activisten kun je namelijk geen objectieve beeldvorming meer verwachten.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat filmpje schijnt uit 2013 te komen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Toch wel fijn dat het gerechtshof al met zo'n tussenuitspraak komt.
Helaas nog geen definitieve oordeel over Isral, maar wel al een goede hint die kant op.
Ook wel zeer ernstig dat er dan 1 of 2 rechters niet helemaal mee willen gaan, waaronder de rechter die Isral heeft mogen instellen. Echt belachelijk dat zo'n land daar dan mag zitten.
Alle onafhankelijke partijen willen optreden, maar de beklaagde niet. Wat een verassing.
Waarschijnlijk gaat er niets veranderen, maar hopelijk wordt Isral gewoon aangepakt nu.![]()
Zinloos theater.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:29 schreef bianconeri het volgende:
maar hopelijk wordt Isral gewoon aangepakt nu.<signature here>.![]()
Dat laatste is wel interessant. Benieuwd wat de dames en heren rechters straks doen als ze tot de conclusie komen dat hamas gewoon schijt aan iedereen en alles heeft.<signature here>.![]()
Ja, leuk man. En als ze zelf iedere dag bestookt worden?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:18 schreef zakjapannertje het volgende:
worden landen meer onder druk gezet om bijvoorbeeld wapenleveringen aan Isral te herzien.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat zou hier niet aan kloppen? En dan vooral het laatste, er zijn meer dan genoeg beelden van talloze Palestijnen die door de hekken komen. De internationale sympathie voor dit terreurvolk blijft wat dat betreft verbijsterend om te zien.quote:Tussenvonnis Internationaal Gerechtshof: Isral moet genocide in Gaza voorkomen
...
Daarnaast redeneerde het hof dat Zuid-Afrika voldoende duidelijk heeft gemaakt dat er mogelijk genocide is gepleegd. Donoghue haalde een uitspraak aan van de Isralische defensieminister Gallant die Palestijnen "menselijke beesten" heeft genoemd, en president Herzog die zei dat Palestijnse burgers ook schuldig zijn aan de aanval op 7 oktober.
...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat is dit voor bende?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien even compleet duiden.![]()
Tja, progressieve politici blijven helaas de foute kant kiezen in deze oorlog zo blijkt. Men kiest keer op keer partij voor de Islamtische terroristen in plaats van de enige Westerse democratie in het Midden-Oosten te steunen, wiens burgers als decennialang lijden onder deze terroristen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze kunnen de "misdaden" door Isral nog niet eens bewijzen, had een stukje gekeken, die rechter somde even een lijst onbewezen Hamas propaganda op en daarop is die uitspraak dus gebaseerd.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk verandert dit al iets, al is het maar de hordes die deze eerste uitspraak niet snappen en nu gaan gillen dat het dus echt bewezen genocide is.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Daf niveau zijn wij het westen allang ontgroeid. Direct met tegenmaatregelen komen is meer iets voor de BRICs landen en de landen die daar bij willen aansluiten.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:47 schreef superniger het volgende:
Mooi moment om te stoppen met alle ontwikkelingshulp aan Zuid-Afrika.![]()
Goede hint welke kant op. Israel is gewezen op het recht en dat sommige uitspraken mogelijk strafbaar waren.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:29 schreef bianconeri het volgende:
Toch wel fijn dat het gerechtshof al met zo'n tussenuitspraak komt.
Helaas nog geen definitieve oordeel over Isral, maar wel al een goede hint die kant op.
Ook wel zeer ernstig dat er dan 1 of 2 rechters niet helemaal mee willen gaan, waaronder de rechter die Isral heeft mogen instellen. Echt belachelijk dat zo'n land daar dan mag zitten.
Alle onafhankelijke partijen willen optreden, maar de beklaagde niet. Wat een verassing.
Waarschijnlijk gaat er niets veranderen, maar hopelijk wordt Isral gewoon aangepakt nu.
De richting van de zaak is dat Israel in het gelijk wordt gesteld.![]()
Had je wat anders verwacht van Yasser Klaver?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, progressieve politici blijven helaas de foute kant kiezen in deze oorlog zo blijkt. Men kiest keer op keer partij voor de Islamtische terroristen in plaats van de enige Westerse democratie in het Midden-Oosten te steunen, wiens burgers als decennialang lijden onder deze terroristen.
[ twitter ]![]()
Palestijnse VN ontslaat medewerkers vanwege mogelijke rol bij Hamas-aanval
Zo is het maar net.![]()
nee hoorquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:29 schreef opgebaarde het volgende:
Wat dat betreft zijn alle partijen in Nederland het met elkaar over een ding eens. De verderfelijke rol van de NOS bij elk onderwerp en berichtIncelfrikandel![]()
En sommige FOKers blijven keer op keer de Israelische genocide terroristen steunen. Hoe fout wil je het hebben?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, progressieve politici blijven helaas de foute kant kiezen in deze oorlog zo blijkt. Men kiest keer op keer partij voor de Islamtische terroristen in plaats van de enige Westerse democratie in het Midden-Oosten te steunen, wiens burgers als decennialang lijden onder deze terroristen.
[ twitter ]![]()
Waar waren de brieven toen Hamas 1200 man afslachtten, verkrachtingsfeestjes hield en gijzelaars bij de vleet meenam als trofee voor de Gaza bevolking ?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]![]()
NOS Journaal net, Internationaal gerechtshof, bla bla Israel, genocide, bla bla, maar geen woord van de NOS dat het oordeel was dat de gegijzelde Israeli direct vrijgelaten dienen te worden.![]()
ja maar, ja maar, Israel..quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar waren de brieven toen Hamas 1200 man afslachtten, verkrachtingsfeestjes hield en gijzelaars bij de vleet meenam als trofee voor de Gaza bevolking ?
Echt, de hypocrisie van deze "Progressieven"![]()
US pauses funding for UNRWA after staff accused of involvement in October 7 massacres
https://www.timesofisrael(...)october-7-massacres/When the student is ready, the teacher will appear.
Niet alleen Israel lijdt onder deze islamitische terroristen, grote delen van de bevolking in Libanon, Syrie, Egypte, Jordani ook. Mensen in Gaza en andere Palestijnse gebieden worden gegijzeld door partijen als de Hamas, die de bevolking als een soort Maffia in de tang houdt en ze misbruikt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Ze zetten hun wapens heel bewust tussen de burgers, zodat, als ze raketten afvuren op Israel en deze schieten terug, er burgerslachtoffers vallen. Dit is een zeer bewuste keuze, Hamas wil dode Palestijnse kinderen en jammerende moeders om daarmee hun propaganda te maken.![]()
Het mag inmiddels duidelijk zijn dat progressief een geestesziekte is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ja maar, ja maar, Israel..
Echt, de hypocrisie van deze "Progressieven"![]()
That's the question!
-Rabia Al-Basri![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee joh, het woord is gekaapt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het mag inmiddels duidelijk zijn dat progressief een geestesziekte is.![]()
Er zijn geen genocide terroristen in Isral. Die zitten allemaal in Gaza.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En sommige FOKers blijven keer op keer de Israelische genocide terroristen steunen. Hoe fout wil je het hebben?
(Dubbel en daarom grappig)Intolerant voor intolerantie![]()
En het dan raar vinden dat Israel de VN niet vertrouwt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:46 schreef Mylene het volgende:
Palestijnse VN ontslaat medewerkers vanwege mogelijke rol bij Hamas-aanval
[ twitter ]
Zo is het maar net.![]()
Deze begrijpers zitten net zo goed in een Fabeltjesfuik als de Antivaxersquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het mag inmiddels duidelijk zijn dat progressief een geestesziekte is.![]()
Even zonder partij te kiezen, hoe zien jullie de oplossing voor dit conflict?
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......![]()
Gewoon nuken dat hele stuk.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef AFA2022 het volgende:
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......![]()
Het is geen nieuws, klopt. Maar nu we toch aan het onderzoeken zijn....quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat de UN Hamas-supporters in disguise zijn wisten we allang.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef AFA2022 het volgende:
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb de hoop op een tweestatenoplossing nog niet opgegeven. Zowel de Palestijnen als de Isralirs zien dat misschien niet zitten, maar dat hoeft ook niet. Er zijn meer conflicten opgelost met grote internationale druk. In de Balkan bijv. wilden de partijen aanvankelijk ook niet met elkaar praten. Hier blijft een land als Iran terroristen ideologisch en militair opstoken en landen zoals Amerika weigeren saboteurs zoals de kahanisten aan te pakken. Zodra daar verandering in komt moet ik nog maar zien of of de hardliners hun steun weten te behouden.Incelfrikandel![]()
Ik vraag me af wat de overwegingen waren van deze muts om tegen alle maatregelen te stemmenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Een wel overwogen beslissing nemen op basis van feiten ipv blinde haat?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:22 schreef egayalS het volgende:
Ik vraag me af wat de overwegingen waren van deze muts om tegen alle maatregelen te stemmen
[ twitter ]![]()
De tweestatenoplossing die de internationale gemeenschap zo graag wil, maar dan wel met minimaal 1000 kilometer afstand tussen die twee staten.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef AFA2022 het volgende:
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja alleen mensen op fok mogen dat. 😂quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:54 schreef Molo het volgende:
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo![]()
Dat is net het probleem, er is zo weinig bekend dus laat staan wat de feiten zouden zijn. Er zijn geen waarnemers of onafhankelijke journalisten in dat gebied welkomquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Een wel overwogen beslissing nemen op basis van feiten ipv blinde haat?
Niet dat dat genocide bewijst, helemaal niet. Deze tussentijdse uitspraak ook niet![]()
Geen punt dat wordt wel bijgepast.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:31 schreef Aether het volgende:
US pauses funding for UNRWA after staff accused of involvement in October 7 massacres
https://www.timesofisrael(...)october-7-massacres/
Sieg regelt dat wel even, dit keer via haar vriendjes.quote:UNRWA is al vaker in opspraak geraakt. Na berichten over seksueel wangedrag, intimidatie en vriendjespolitiek stopte Nederland in 2019 tijdelijk de toevoer van hulpgeld. Na het vertrek van een aantal managers werd de financile hulp weer hervat door toenmalig minister voor ontwikkelingshulp Sigrid Kaag.-![]()
Wat me net te binnen schoot:
Zwarte afrikanen hebben door deze zaak te beginnen de Arabieren bevolen Joodse gijzelaars vrij te laten. Is dat niet een beetje een gevoelig punt? Ik kan me herinneren dat men in het Midden-Oosten nogal neerkeek op de bevolking van Afrika ten zuiden van de Sahara. Ik beweer niet dat alle Arabieren racisten zijn hoor, ik vraag me gewoon af of het een probleem is voor de Arabieren een bevel van hun zwarte meesters op te volgen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Was dat niet ongelofelijk obvious? Zou een rechter of een NOS tegen de vrijlating van gijzelaars zijn, zouden er meer dan 5 Nederlanders te vinden zijn die tegen de vrijlating zouden zijn?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
NOS Journaal net, Internationaal gerechtshof, bla bla Israel, genocide, bla bla, maar geen woord van de NOS dat het oordeel was dat de gegijzelde Israeli direct vrijgelaten dienen te worden.![]()
De daden van Hamas op onder andere 7 oktober worden inderdaad ook onderzochtquote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:03 schreef havanagila het volgende:
En Hamas. Is daar al genocide vastgesteld of was 7 oktober een "verzetsdaad"?![]()
Ik begon deze reeks pro Isral, maar de acties op de westbank en al die hilarisch bedoelde filmpjes van het opblazen van gebouwen ben ik er wel een beetje klaar mee. Ik hoop dat Nederland wat gaat doen met de uitspraak vandaag.
Ben trouwens benieuwd hoeveel van die vet grappige pranksters gesneuveld zijn bij die voortijdige ontploffing deze week.![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ontmanteling van de apartheidstaat net als in Zuid Afrika. Gelijke rechten voor allen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef AFA2022 het volgende:
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......
Wat als Isral elke Palestijn ziet als terrorist? Is dit een serieuze vraag? Het gros van de Israelis maken geen enkel onderscheiden tussen random burger en militant. Uit de vele uitingen van gezagsdragers de laatst 100plus dagen is dat expliciet duidelijk gemaakt. Om maar 1 persoon de citeren. De president himself, "ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza". Deze citaat is ook meegenomen in de Zuid afrikaanse zaakIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Correctie: je vindt het een 'muts' omdat ze tegen 'jouw' mening stemt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:22 schreef egayalS het volgende:
Ik vraag me af wat de overwegingen waren van deze muts om tegen alle maatregelen te stemmen
[ twitter ]
En geef een antwoord op de vragen van afgelopen november. We wachten nog steeds.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als het gros van de Israli's alle Palestijnen als terroristen zien, waarom hebben er dan ongeveer 2 miljoen een paspoort?
Beetje raar dat een genocidale apartheidsstaat 20 procent van de bevolking Palestijns is.![]()
Ja, en wat doet een Arabische partij dan in de Knesset.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:09 schreef havanagila het volgende:
Als het gros van de Israli's alle Palestijnen als terroristen zien, waarom hebben er dan ongeveer 2 miljoen een paspoort?
Beetje raar dat een genocidale apartheidsstaat 20 procent van de bevolking Palestijns is.![]()
Er zijn waarschijnlijk honderden mensen met een Nederlandse nationaliteit die al die gijzelaars het liefst onthoofd zien worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was dat niet ongelofelijk obvious? Zou een rechter of een NOS tegen de vrijlating van gijzelaars zijn, zouden er meer dan 5 Nederlanders te vinden zijn die tegen de vrijlating zouden zijn?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Waar claimt ook maar enige fokker dat hun uitspraken status hebben?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:38 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ja alleen mensen op fok mogen dat. 😂Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Goh, zou er ook een land zijn die Rusland aan gaat klagen?quote:
Of is dat weer iets totaal anders wat daar gebeurt?
Oh ja, geen Joden bij betrokken natuurlijk.....![]()
![]()
Sowieso:quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:21 schreef Ulx het volgende:
Wat me net te binnen schoot:
Zwarte afrikanen hebben door deze zaak te beginnen de Arabieren bevolen Joodse gijzelaars vrij te laten. Is dat niet een beetje een gevoelig punt? Ik kan me herinneren dat men in het Midden-Oosten nogal neerkeek op de bevolking van Afrika ten zuiden van de Sahara. Ik beweer niet dat alle Arabieren racisten zijn hoor, ik vraag me gewoon af of het een probleem is voor de Arabieren een bevel van hun zwarte meesters op te volgen.![]()
Hamas bestaat overigens toch niet uit Arabieren?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De presentator van het NOS Journaal nu spreekt over Internationaal Strafhof… komt ze nog op terug hoop ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
NOS Journaal net, Internationaal gerechtshof, bla bla Israel, genocide, bla bla, maar geen woord van de NOS dat het oordeel was dat de gegijzelde Israeli direct vrijgelaten dienen te worden.
-edit-
Helaas..
[ Bericht 2% gewijzigd door zakjapannertje op 26-01-2024 20:27:53 ]![]()
Reacties van landen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Als je bedoelt dat het geen nieuws is als een prominent lid van de Knesset of de premier ergens op reageert met de standaard aanval als verdediging 'dat is antisemitisch' (of 'dat is discriminatie), dan ben ik het met nader inzien het volledig met jou eensquote:![]()
De Amerikanen doen, wat ze altijd doen. Isral beschermen![]()
USA has a right to defend Isral
-Rabia Al-Basri![]()
Hamas bestaat uit Palestijnen en Palestijnen zijn gewoon Arabieren.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Sowieso:![]()
Hamas bestaat overigens toch niet uit Arabieren?Gelukkig maar, de VS staat dus nog altijd aan de goede kant.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:29 schreef egayalS het volgende:
De Amerikanen doen, wat ze altijd doen. Isral beschermen![]()
USA has a right to defend Isral![]()
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nah. Dit is gewoon je hele twitterfeed op Fok! dumpen. Als er nou nog wat nieuws gedeeld werd of discussies plaatsvinden.....quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat het geen nieuws is als een prominent lid van de Knesset of de premier ergens op reageert met de standaard aanval als verdediging 'dat is antisemitisch' (of 'dat is discriminatie), dan ben ik het met nader inzien het volledig met jou eens
Geef dan gewoon een like op X![]()
Deze "mensenrechtenorganisaties" (beter gezegd: pro-Palestijnse belangenorganisaties) zijn deze oorlog ook echt gigantisch door de mand gevallen. Men is amper tot niet bezig geweest met de chte slachtffers: de gijzelaars, maar is non-stop aan het jammeren over hoe zielig de Palestijnen wel niet zouden zijn. Dit terwijl de gijzelaars letterlijk aan hun haren de gebouwen en ziekenhuizen zijn ingesleurd, waar deze organisaties gewoon actief zijn. Gevalletje 'wir haben es nicht gewusst'.quote:Mensenrechtenorganisaties willen staakt-het-vuren
Mensenrechtenorganisatie Amnesty International noemt de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof een "historisch moment". De organisatie zegt te hopen dat het tussenvonnis bijdraagt aan een "betere bescherming van Palestijnse burgers, een einde aan de humanitaire ramp in de Gazastrook en het verlichten van het massale menselijke lijden". Amnesty zegt te hopen dat de Nederlandse regering achter de uitspraak gaat staan, en herhaalt een oproep tot een staakt-het-vuren.
Artsen zonder Grenzen (AzG) hamert ook op een staakt-het-vuren, om zo humanitaire hulp mogelijk te maken "We hebben betere humanitaire toegang tot de Gazastrook nodig om de hulp te kunnen bieden die zoveel mensen zo hard nodig hebben. Zonder een staakt-het-vuren kunnen we de veiligheid van onze medewerkers en patinten niet garanderen. Vier van onze collega's zijn gedood, onze voertuigen zijn onder vuur genomen, net als onze collega's terwijl ze in ziekenhuizen aan het werk waren. De vijfjarige dochter van een collega kwam om het leven."
Ook AzG wil dat Nederland zich nu uitspreekt voor een onmiddellijk en permanent staakt-het-vuren. "AzG verzoekt Nederland, dat Den Haag als internationale juridische hoofdstad heeft benoemd en dat de bevordering van internationaal recht in haar grondwet heeft, met klem om de oproep tot een permanent en onmiddellijk staakt-het-vuren in Gaza te steunen."'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hamas publishes new propaganda clip showing 3 Israeli hostages in Gaza
https://www.timesofisrael(...)li-hostages-in-gaza/
The Hamas terror group has published a new propaganda video showing signs of life from three hostages held in the Gaza Strip.
In edited-together clips, the five-minute-long video shows Daniella Gilboa, Karina Ariev and Doron Steinbrecher, identifying themselves and asking the Israeli government to return them home.
Hamas says the video was filmed on day 107 of the war, meaning earlier this week, although it provides no evidence to support the claim.
Hamas has previously issued similar videos of hostages it is holding, in what Israel says is deplorable psychological warfare.When the student is ready, the teacher will appear.
Weer wat geleerdquote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas bestaat uit Palestijnen en Palestijnen zijn gewoon Arabieren.
[..]
Gelukkig maar, de VS staat dus nog altijd aan de goede kant.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Blijft bizar hoe weinig aandacht er is voor de gijzelaarsquote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:10 schreef Aether het volgende:
Hamas publishes new propaganda clip showing 3 Israeli hostages in Gaza
https://www.timesofisrael(...)li-hostages-in-gaza/
[ afbeelding ]
The Hamas terror group has published a new propaganda video showing signs of life from three hostages held in the Gaza Strip.
In edited-together clips, the five-minute-long video shows Daniella Gilboa, Karina Ariev and Doron Steinbrecher, identifying themselves and asking the Israeli government to return them home.
Hamas says the video was filmed on day 107 of the war, meaning earlier this week, although it provides no evidence to support the claim.
Hamas has previously issued similar videos of hostages it is holding, in what Israel says is deplorable psychological warfare.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
en dat terwijl dat de sleutel is tot het stoppen van de bombardementen van Israel.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Blijft bizar hoe weinig aandacht er is voor de gijzelaars![]()
Stelletje fucking hypocrieten die Zuid-Afrikanen, willen putin niet arresteren maar doen vandaag alsof ze engeltjes zijn, gatverdamme, zum kotzen"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
ZA is aan corruptie aan het onder gaan, diensten als water, stroom zijn niet gegarandeerd. Het land valt uit elkaar en de politici willen daar van afleiden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:44 schreef TLC het volgende:
Stelletje fucking hypocrieten die Zuid-Afrikanen, willen putin niet arresteren maar doen vandaag alsof ze engeltjes zijn, gatverdamme, zum kotzen![]()
Ik werk bij een grote internationale toko en we zien forse hoeveelheden sollicitanten vanuit Zuid Afrika idd, om deze reden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ZA is aan corruptie aan het onder gaan, diensten als water, stroom zijn niet gegarandeerd. Het land valt uit elkaar en de politici willen daar van afleiden.
Zeker de blanken willen er wegOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er zijn verkiezingen dit jaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik werk bij een grote internationale toko en we zien forse hoeveelheden sollicitanten vanuit Zuid Afrika idd, om deze reden.
Zeker de blanken willen er wegIncelfrikandel![]()
Netanyahu zal dat ook niet laten gebeuren. Rusland is belangrijk als tussenpersoonquote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:44 schreef TLC het volgende:
Stelletje fucking hypocrieten die Zuid-Afrikanen, willen putin niet arresteren maar doen vandaag alsof ze engeltjes zijn, gatverdamme, zum kotzen![]()
Er zitten ook wat koerden tussen. Die zijn daarheen gemigreerd en dat was geen probleem.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Sowieso:![]()
Hamas bestaat overigens toch niet uit Arabieren?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Haha moet er vooral om lachen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ twitter ]![]()
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:06 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ontmanteling van de apartheidstaat net als in Zuid Afrika. Gelijke rechten voor allen.
Je was toch PRO-Palestina?Intolerant voor intolerantie![]()
De pali's zijn veel zieluguuuuuuuuuur.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Blijft bizar hoe weinig aandacht er is voor de gijzelaars
Werkelijk, zoveel mensen en organisaties zijn zo hard door de mand gevallen de afgelopen maanden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het werkt. Op dezelfde dag als de uitspraak van ICJ het door Isral naar buiten brengen dat 12 van de meer dan 13.000 VN medewerkers in Gaza verdacht worden van banden met Hamas. Twaalf.quote:
Op het moment dat Gaza het hardst hulp nodig heeft, net nu draait de Isralische compagnon de kraan dicht.
Dit is niet best![]()
Het blijft natuurlijk absurd dat ze bijna 1 op 100 lopen daar, dan is het een vorm van werkschaffing waar heel weinig van klopt.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het werkt. Op dezelfde dag als de uitspraak van ICJ het door Isral naar buiten brengen dat 12 van de meer dan 13.000 VN medewerkers in Gaza verdacht worden van banden met Hamas. Twaalf.
Op het moment dat Gaza het hardst hulp nodig heeft, net nu draait de Isralische compagnon de kraan dicht.
Dit is niet best![]()
Dit is vooral een overtuiging die natuurlijk binnen bepaalde kringen heerst. Dat zien we ook aan de politici die zich hier druk over maken en pro-Palestijnen zijn, het komt allemaal uit dezelfde hoek.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De pali's zijn veel zieluguuuuuuuuuur.
Werkelijk, zoveel mensen en organisaties zijn zo hard door de mand gevallen de afgelopen maanden.Waarom zou Gaza hulp nodig hebben?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het werkt. Op dezelfde dag als de uitspraak van ICJ het door Isral naar buiten brengen dat 12 van de meer dan 13.000 VN medewerkers in Gaza verdacht worden van banden met Hamas. Twaalf.
Dit is niet best'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het aantal medewerkers is absurd hoog, maar of 't niet (of heel weinig van) klopt dat durf ik niet te zeggen. 80% van de mensen is afhankelijk van noodhulp, het is een heel 'raar' (bijzonder, gek, ridicuul of wat dan ook) stuk landquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk absurd dat ze bijna 1 op 100 lopen daar, dan is het een vorm van werkschaffing waar heel weinig van klopt.![]()
Ga je gang, vertel jij maar waarom dat volgens jou zo isquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou Gaza hulp nodig hebben?![]()
Hij stelt de vraag aan jou he.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ga je gang, vertel jij maar waarom dat volgens jou zo is'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je hier geen melkkoe in ziet dan houdt het wel een beetje op, het is ook niet voor niets dat Hamas alles lekker afschuift op de UNRWA als het om zorgen voor hun burgers gaat.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het aantal medewerkers is absurd hoog, maar of 't niet (of heel weinig van) klopt dat durf ik niet te zeggen. 80% van de mensen is afhankelijk van noodhulp, het is een heel 'raar' (bijzonder, gek, ridicuul of wat dan ook) stuk land![]()
En moeten immigratiebelasting betalen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik werk bij een grote internationale toko en we zien forse hoeveelheden sollicitanten vanuit Zuid Afrika idd, om deze reden.
Zeker de blanken willen er wegZA ziet inmiddels zelf ook al dat als zij vertrekken dat de ruggengraat van de economie het gaat begeven.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
Wat kom jij doenquote:![]()
Hij weet allang mijn reactie want ik heb die vraag al een keer eerder gekregen.![]()
Als Hamas alles afschuift op de ander, in dit geval UNRWA, is 'het' dan nog steeds een melkkoe en wat is het in dat geval?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je hier geen melkkoe in ziet dan houdt het wel een beetje op, het is ook niet voor niets dat Hamas alles lekker afschuift op de UNRWA als het om zorgen voor hun burgers gaat.
De bondgenoten van Isral zitten in de VN en betalen mee aan die melkkoe. Het bedrag is geloof ik zelfs vorig jaar flink verhoogd. Het zou toch wel gek zijn als die landen bereid zijn om het budget te verhogen als "er weinig van klopt" en zelfs hun bondgenoot schaadt?
We weten niet of die 13.000 mensen fulltime werken of wat hun rol is. Zoals ik al zei klinkt het absurd hoog alleen ik wacht nog even met conclusies trekken, zoals mij ook aangeraden wordt te wachten met conclusies te trekken als we kijken naar de verwoestingen in noord gaza of de akkers![]()
Ja dan is het nog steeds de melkkoe en een verdienmodel waar uiteraard ook weer onder de tafel geldstromen hier en daar in de verkeerde handen vallen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas alles afschuift op de ander, in dit geval UNRWA, is 'het' dan nog steeds een melkkoe en wat is het in dat geval?
De bondgenoten van Isral zitten in de VN en betalen mee aan die melkkoe. Het bedrag is geloof ik zelfs vorig jaar flink verhoogd. Het zou toch wel gek zijn als die landen bereid zijn om het budget te verhogen als het grotendeels nergens toe dient en hun bondgenoot schaadt?
We weten niet eens of die 13.000 mensen fulltime werken of wat hun rol is. Zoals ik al zei klinkt het absurd hoog alleen ik wacht nog even met conclusies trekken, zoals mij ook aangeraden wordt te wachten met conclusies te trekken als we kijken naar de verwoestingen in noord gaza of de akkers
En voor jou is het nieuw dat regeringen problemen afkopen, zo van we dragen bij dus is het ons probleem niet meer?![]()
Ja dat is nieuw voor mij. Kan je er meer over vertellenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dan is het nog steeds de melkkoe en een verdienmodel waar uiteraard ook weer onder de tafel geldstromen hier en daar in de verkeerde handen vallen.
En voor jou is het nieuw dat regeringen problemen afkopen, zo van we dragen bij dus is het ons probleem niet meer?![]()
Ik blijf dat maar heel vreemd vinden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
Als Hamas alles afschuift op de ander, in dit geval UNRWA, is 'het' dan nog steeds een melkkoe en wat is het in dat geval?
Dat menig economie een shithole is, in die hele regio, is gewoon de norm, hoe je het ook wend of keert.
Maar onze zieligheidsindustrie vind het blijkbaar normaal dat we die mensen daar van een welvaartsniveau a'la het westen moeten voorzien.
Maar hoe denk jij dat de gemiddelde egyptenaar leeft? Of de gemiddelde irakees?
En ondertussen leven palestijnen daar dus al decennia in een terrarium, compleet verslaafd aan westers donatiegeld.
En ondertussen natuurlijk geen verantwoording afleggen voor het feit dat er ontelbare armoedige landen/regio's op deze wereld zijn, en dat ook geen excuus is om al die gebieden ook maar aan het donor-infuus te leggen.
Maar als de sloeber een palestijn is, moet dat blijkbaar wel.
Deze perverse hobby moet gewoon afgeschaft worden.
Het is uiteindelijk niet anders dan het gezegde met de vis, als het westen die mensen maar vis blijft geven, leren ze nooit vissen. Met klap op de vuurpijl dat vuilnis als hamas kan doen wat ze wil, want voor het volk zorgen? Dat doen die ongelovige westerlingen wel.<signature here>.![]()
Dat is een beetje het probleem van de Gutmenschen onder ons, gewoon je ogen dicht als het uitkomt.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dat is nieuw voor mij. Kan je er meer over vertellen
[ Bericht 1% gewijzigd door Tarado op 27-01-2024 12:37:40 ]![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Amerika be like, om de media af te leiden van de icj uitspraak gaan we unrwa financiering stoppen omdat er verdenkingen zijnquote:![]()
De amerikanen zoals altijd hun clint state beschermend
-Rabia Al-Basri![]()
???quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Is dit een serieuze vraag?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou Gaza hulp nodig hebben?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
LolOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Ik denk dat Nederlands niet zijn moedertaal is. Wat hij hier bedoelde te vragen, was: waarom zouden wij Gaza hulp bieden?quote:![]()
Eens, daarom is het een van de meest fascinerende stukjes land ter wereld. Ondanks alles blijft de wereld er met de ogen dicht zoveel geld inpompen. Niemand kan in twee zinnen uitleggen waarom Gaza zoveel support verdient terwijl er inderdaad tig landen zijn waar meer armoede is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik blijf dat maar heel vreemd vinden.
Dat menig economie een shithole is, in die hele regio, is gewoon de norm, hoe je het ook wend of keert.
Maar onze zieligheidsindustrie vind het blijkbaar normaal dat we die mensen daar van een welvaartsniveau a'la het westen moeten voorzien.
Maar hoe denk jij dat de gemiddelde egyptenaar leeft? Of de gemiddelde irakees?
En ondertussen leven palestijnen daar dus al decennia in een terrarium, compleet verslaafd aan westers donatiegeld.
En ondertussen natuurlijk geen verantwoording afleggen voor het feit dat er ontelbare armoedige landen/regio's op deze wereld zijn, en dat ook geen excuus is om al die gebieden ook maar aan het donor-infuus te leggen.
Maar als de sloeber een palestijn is, moet dat blijkbaar wel.
Deze perverse hobby moet gewoon afgeschaft worden.
Het is uiteindelijk niet anders dan het gezegde met de vis, als het westen die mensen maar vis blijft geven, leren ze nooit vissen. Met klap op de vuurpijl dat vuilnis als hamas kan doen wat ze wil, want voor het volk zorgen? Dat doen die ongelovige westerlingen wel.
Volgens mij voelt het westen en de VN zich schuldig en verantwoordelijk voor de situatie waarin die mensen in eerste instantie zijn gebracht. Wat zou anders verklaren waarom Gaza en de West Bank zoveel aandacht en middelen krijgt?![]()
Je wil ontmanteling van de apartheidsstaat en gelijke rechten voor iedereen. De Palestijnse gebieden hebben apartheid (voornamelijk moslims versus niet-moslims, maar ook vooral als je jood bent, want dan moet je dood) en al helemaal geen gelijke rechten. Zelfs niet voor de helft van hun eigen bevolking (de vrouwelijke helft).quote:
Isral niet; daar is net als bij ons iedereen gelijk voor de wet, man of vrouw, jood of niet-jood.
Maar ik dacht dat je het juist zo opnam voor ze...Intolerant voor intolerantie![]()
Gaza en West Bank krijgen relatief veel aandacht, omdat Israel dat ook krijgt. Israel is een belangrijke bondgenoot voor nagenoeg geheel het westen (voor het ene land nog meer dan de andere), waardoor ook de Palestijnen aandacht krijgen. Gezien van elk westers land de tweestatenoplossing het doel blijft. Zelfs bij Amerika.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, daarom is het een van de meest fascinerende stukjes land ter wereld. Ondanks alles blijft de wereld er met de ogen dicht zoveel geld inpompen. Niemand kan in twee zinnen uitleggen waarom Gaza zoveel support verdient terwijl er inderdaad tig landen zijn waar meer armoede is.
Volgens mij voelt het westen en de VN zich schuldig en verantwoordelijk voor de situatie waarin die mensen in eerste instantie zijn gebracht. Wat zou anders verklaren waarom Gaza en de West Bank zoveel aandacht en middelen krijgt?
Dus weinig vreemds aan.![]()
Israel krijgt net zo goed ieder jaar gratis geldOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Net zo maf, debiel, in mijn optiek.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:06 schreef sp3c het volgende:
Israel krijgt net zo goed ieder jaar gratis geld<signature here>.![]()
Uh wat.....quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net zo maf, debiel, in mijn optiek.
We geven heel wat landen 'geld', hoor. Dat is een essentieel onderdeel van diplomatiek.![]()
Welke landen krijgen nog meer zoveel geld dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh wat.....
We geven heel wat landen 'geld', hoor. Dat is een essentieel onderdeel van diplomatiek.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Whataboutisms geformuleerd als vraag blijft een whataboutism. Zodoende behoeven ze geen antwoord. Veel succes voor de rest met het toejuichen van de genocide.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Correctie: je vindt het een 'muts' omdat ze tegen 'jouw' mening stemt.
En geef een antwoord op de vragen van afgelopen november. We wachten nog steeds.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zeker, alleen maken ze wel wat van hun zandbak.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:06 schreef sp3c het volgende:
Israel krijgt net zo goed ieder jaar gratis geld![]()
https://www.unhcr.org/nl/(...)kkelingssamenwerking.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welke landen krijgen nog meer zoveel geld dan?![]()
A) moet je even opzoeken wat diplomatie dan precies betekent, denk niet dat je iets vind met "geld geven", B) kan israel prima zelf z'n broek ophouden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh wat.....
We geven heel wat landen 'geld', hoor. Dat is een essentieel onderdeel van diplomatiek.
Dat het onderdeel kan zijn van, betekent niet dat het het is.
Last time I checked duwt de VS wel bakken geld die kant op, maar dat is geen liefdadigheid, dat gaat ook naar militair R&D waar de VS zelf ook voordeel van heeft.<signature here>.![]()
Maakte. De vroegere zionisten waren grote denkers. Sinds de moord op Rabin zijn de debieltjes daar aan de macht gekomen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, alleen maken ze wel wat van hun zandbak.![]()
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
A) moet je even opzoeken wat diplomatie dan precies betekent, denk niet dat je iets vind met "geld geven", B) kan israel prima zelf z'n broek ophouden.
Last time I checked duwt de VS wel bakken geld die kant op, maar dat is geen liefdadigheid, dat gaat ook naar militair R&D waar de VS zelf ook voordeel van heeft.![]()
Ja kratersquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, alleen maken ze wel wat van hun zandbak.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Klopt. Denk niet dat Isral geld van liefdadigheidsorganisaties nodig heeft.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
A) moet je even opzoeken wat diplomatie dan precies betekent, denk niet dat je iets vind met "geld geven", B) kan israel prima zelf z'n broek ophouden.
Last time I checked duwt de VS wel bakken geld die kant op, maar dat is geen liefdadigheid, dat gaat ook naar militair R&D waar de VS zelf ook voordeel van heeft.
Wel voor hun leger. En in Gaza investeerden ze het geld in hetzelfde.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
En jij zegt dat het niet zo is, "popje".quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij komt met de aanname, popje.
De norm is dat economische eenheden zichzelf kunnen bedruipen, of we het nu over huishoudens of landen hebben, anders houden deze eenheden immers op te bestaan.
Jij stelt dat israel niet aan deze norm voldoet, dus maak maar aannemelijk.<signature here>.![]()
Jij niet?quote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Isolationisme is van het verleden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij zegt dat het niet zo is, "popje".
De norm is dat economische eenheden zichzelf kunnen bedruipen, of we het nu over huishoudens of landen hebben, anders houden deze eenheden immers op te bestaan.
Jij stelt dat israel niet aan deze norm voldoet, dus maak maar aannemelijk.
Landen werken samen, bedrijven handel met elkaar. In april 2021 kondigden Athene en Jeruzalem een recordcontract van $ 1,65 miljard aan, na een ontmoeting tussen de ministers van Buitenlandse Zaken van de Verenigde Arabische Emiraten, Griekenland, Cyprus en Isral.
Vooral op technologisch en wapenindustrie gebied zijn de EU en israel vrij hecht naar elkaar toegegroeid. En ondanks alle 'negatieve' zaken die je over Netanyahu kan zeggen, heeft hij dat voor elkaar gekregen.![]()
Ow, dus donaties worden nu ff rap vervangen door handel?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Isolationisme is van het verleden.
Landen werken samen, bedrijven handel met elkaar. In april 2021 kondigden Athene en Jeruzalem een recordcontract van $ 1,65 miljard aan, na een ontmoeting tussen de ministers van Buitenlandse Zaken van de Verenigde Arabische Emiraten, Griekenland, Cyprus en Isral.
Vooral op technologisch en wapenindustrie gebied zijn de EU en israel vrij hecht naar elkaar toegegroeid. En ondanks alle 'negatieve' zaken die je over Netanyahu kan zeggen, heeft hij dat voor elkaar gekregen.
De goalpost was: gratis geld. Ben je die nu ineens aan het verschuiven naar: inkomsten uit handel?
Tsssk tssk tsssk![]()
Dan kan israel dus prima zichzelf bedruipen, geen enkele reden om geld te doneren.
Maar dat zei ik dus h?<signature here>.![]()
Dat is ontwikkelingshulp. Alleen Isral is een rijk land.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://www.unhcr.org/nl/(...)kkelingssamenwerking.
Het bnp per inwoner ligt hoger dan Italie, Japan, Spanje, Polen, Portugal, Estland, Griekenland en nog tig andere landen. Dus dat geld zou toch niet meer nodig moeten zijn, dat we israel met geld en middelen militair steunen lijkt me evident maar de rest....![]()
Andere redenen, he.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:06 schreef sp3c het volgende:
Israel krijgt net zo goed ieder jaar gratis geld
Het is, zelfs na afloop van de koude oorlog, goed om een machtsblok in het M-O te hebben dat jou gunstig gestemd is.
De Palestijnen zijn de nieuwe Nazi's en zouden geen cent moeten krijgen tot ze hun verderfelijke doelstellingen hebben verworpen.Intolerant voor intolerantie![]()
Ah, jij denkt dat landen gratis wapens van Israel krijgen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus donaties worden nu ff rap vervangen door handel?
De goalpost was: gratis geld. Ben je die nu ineens aan het verschuiven naar: inkomsten uit handel?
Tsssk tssk tsssk![]()
Dan kan israel dus prima zichzelf bedruipen, geen enkele reden om geld te doneren.
Maar dat zei ik dus h?
Bijzonder .![]()
De economie in Isral is Midden-Oosters, hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is ontwikkelingshulp. Alleen Isral is een rijk land.
Het bnp per inwoner ligt hoger dan Italie, Japan, Spanje, Polen, Portugal, Estland, Griekenland en nog tig andere landen. Dus dat geld zou toch niet meer nodig moeten zijn, dat we israel met geld en middelen militair steunen lijkt me evident maar de rest....
Ze doen het 'beter' dan veel landen om hun heen, zeker. Maar het staat heel ver af van een westers economisch systeem. Dus 'rijk' land. Tja, voor wie?![]()
Waarom?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:39 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Andere redenen, he.
Het is, zelfs na afloop van de koude oorlog, goed om een machtsblok in het M-O te hebben dat jou gunstig gestemd is.Ow ik heb er verder geen waardeoordeel over maar je kunt niet klagen dat de een ieder jaar geld krijgt terwijl de ander ook ieder jaar geld krijgtquote:De Palestijnen zijn de nieuwe Nazi's en zouden geen cent moeten krijgen tot ze hun verderfelijke doelstellingen hebben verworpen.
Naja kan wel maar beetje hypocrietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Eh,quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, jij denkt dat landen gratis wapens van Israel krijgen.
Nee,
Juist niet.
Want als ik Israel harde valuta geef, en hun geven mij wapentuig, noemen we dat: han-del.<signature here>.![]()
Het is toch niet 'hypocriet' om duidelijk partij te kiezen?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Ow ik heb er verder geen waardeoordeel over maar je kunt niet klagen dat de een ieder jaar geld krijgt terwijl de ander ook ieder jaar geld krijgt
Naja kan wel maar beetje hypocriet![]()
Precies. En het geld dat wij uitgeven aan Gaza, Westbank is om het maatschappelijk middenveld daar te bevorderen, omdat wij (de EU, en zelfs ook de VS) er nog steeds vanuit gaan dat een tweestatenoplossing het beste is voor iedereen. Dus ook daar verwachten wij iets voor terug.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh,
Nee,
Juist niet.
Want als ik Israel harde valuta geef, en hun geven mij wapentuig, noemen we dat: han-del.![]()
Nee maar dat is niet wat ik zegquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is toch niet 'hypocriet' om duidelijk partij te kiezen?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Schuldig voelen over wat precies? En een andere verklaring, wat tevens ook de meest logische verklaring betreft, is Westers postmodernisme, kritische theorie en de daaruit voortkomende intersectionaliteit en Islamofilie, met een antisemitisch sausje.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, daarom is het een van de meest fascinerende stukjes land ter wereld. Ondanks alles blijft de wereld er met de ogen dicht zoveel geld inpompen. Niemand kan in twee zinnen uitleggen waarom Gaza zoveel support verdient terwijl er inderdaad tig landen zijn waar meer armoede is.
Volgens mij voelt het westen en de VN zich schuldig en verantwoordelijk voor de situatie waarin die mensen in eerste instantie zijn gebracht. Wat zou anders verklaren waarom Gaza en de West Bank zoveel aandacht en middelen krijgt?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je zegt dat het hypocriet is om te klagen dat de een ieder jaar geld krijgt, terwijl de ander dat ook krijgt.quote:
Maar als je een diehard Palestijn/Israel fan bent dan kan je toch gewoon vinden dat de een geld moet krijgen, en de ander lekker mag wegrotten? dat is toch niet hypocriet?![]()
Laatst nog geprobeerd bij de patat/friet. Doe mij maar gewoon mayo, hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Schuldig voelen over wat precies? En een andere verklaring, wat tevens ook de meest logische verklaring betreft, is Westers postmodernisme, kritische theorie en de daaruit voortkomende intersectionaliteit en Islamofilie, met een antisemitisch sausje.![]()
Amerikanen be like collectief straffen van miljoenen mensen op basis van beschuldigingen van een staat dat al meer 100 dagen non stop desinformatie verkondigt is een deugd. Rutte zal de komende dagen ongetwijfeld ook aansluiten bij dit stukje theater ter ondersteuning van genocideIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De geleverde "dienst" een tweestatenoplossing, is lastig op te dienen als zijnde 'goederen' voor "ons".quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies. En het geld dat wij uitgeven aan Gaza, Westbank is om het maatschappelijk middenveld daar te bevorderen, omdat wij (de EU, en zelfs ook de VS) er nog steeds vanuit gaan dat een tweestatenoplossing het beste is voor iedereen. Dus ook daar verwachten wij iets voor terug.
Dat is liefdadigheid, niet anders dan dat ik doneer aan stichtingen omdat die iets doen voor het grotere goed.
Handel is gewoon keihard boter bij de vis, dat is dit niet.
Maar goed, over dat israel zichzelf zogenaamd niet kan bedruipen, horen we je na een aantal interessante omzwervingen niet meer?
Mooi.<signature here>.![]()
Okquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zegt dat het hypocriet is om te klagen dat de een ieder jaar geld krijgt, terwijl de ander dat ook krijgt.
Maar als je een diehard Palestijn/Israel fan bent dan kan je toch gewoon vinden dat de een geld moet krijgen, en de ander lekker mag wegrotten? dat is toch niet hypocriet?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Welke miljoenen mensen worden er 'collectief gestraft' en welke 'desinformatie' heb je het over? Je claimt veel, maar vergeet de onderbouwing weer eens.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:49 schreef egayalS het volgende:
Amerikanen be like collectief straffen van miljoenen mensen op basis van beschuldigingen van een staat dat al meer 100 dagen non stop desinformatie verkondigt is een deugd. Rutte zal de komende dagen ongetwijfeld ook aansluiten bij dit stukje theater ter ondersteuning van genocide
[ twitter ][ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De nauwe banden tussen de Palestijnse tak van de UN/UNRWA en Hamas, zijn gewoon openbaar.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:49 schreef egayalS het volgende:
Amerikanen be like collectief straffen van miljoenen mensen op basis van beschuldigingen van een staat dat al meer 100 dagen non stop desinformatie verkondigt is een deugd. Rutte zal de komende dagen ongetwijfeld ook aansluiten bij dit stukje theater ter ondersteuning van genocide
[ twitter ][ twitter ]
Het is helemaal aan jezelf in hoeverre je dat problematisch acht. Ik zie Hamas als een anti-westerse terreurorganisatie, jij denkt daar volgens mij wat anders over. En dat mag ook![]()
![]()
Dit is semantiek he.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
De geleverde "dienst" een tweestatenoplossing, is lastig op te dienen als zijnde 'goederen' voor "ons".
Dat is liefdadigheid, niet anders dan dat ik doneer aan stichtingen omdat die iets doen voor het grotere goed.
Handel is gewoon keihard boter bij de vis, dat is dit niet.
Maar goed, over dat israel zichzelf zogenaamd niet kan bedruipen, horen we je na een aantal interessante omzwervingen niet meer?
Mooi.![]()
Nee.quote:
Woorden hebben een betekenis.
Daarbij ben je een falacy aan het poneren.
Van: Israel bedruipt zichzelf niet, en je maakt het niet hard, naar: JA MAAR DONATIES AAN DE PALESTIJNEN IS OOK HANDEL! - en dat is het niet, dat is liefdadigheid.<signature here>.![]()
En nogmaals blijkt maar weer dat je de Palestijnen niet kunt vertrouwen. Bloeddorstig volkje. Benieuwd in welke bochten de aanhangers van de Palestijnse zaak zich nu weer wringen om Isral de schuld te geven![]()
![]()
Ja, de arme palies gebruiken westers geld voor terrorisme. Maar 'ze zijn niet allemaal zo!quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:49 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ][ twitter ]'.
Moeten we maar niet al te moeilijk over doen, no biggie, kan gebeuren.
Uh huh.<signature here>.![]()
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:58 schreef damsco het volgende:
En nogmaals blijkt maar weer dat je de Palestijnen niet kunt vertrouwen. Bloeddorstig volkje. Benieuwd in welke bochten de aanhangers van de Palestijnse zaak zich nu weer wringen om Isral de schuld te geven
Dat is kennlijk nog niet krankzinnig genoegwat een klucht, mensen
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Omdat er in de vlag van Jemen "dood aan Amerika, dood aan Isral" staat bijvoorbeeld. Beter dat ze hun aandacht op Isral richten dan op jouzelf.quote:
Verder is Amerika natuurlijk Amerika. Die willen gewoon een machtsbasis
Nou ja, mij doet het weinig eerlijk gezegd.quote:[..]
Ow ik heb er verder geen waardeoordeel over maar je kunt niet klagen dat de een ieder jaar geld krijgt terwijl de ander ook ieder jaar geld krijgt
Naja kan wel maar beetje hypocrietIntolerant voor intolerantie![]()
Lol, leuk bedacht iigquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Omdat er in de vlag van Jemen "dood aan Amerika, dood aan Isral" staat bijvoorbeeld. Beter dat ze hun aandacht op Isral richten dan op jouzelf.
Verder is Amerika natuurlijk Amerika. Die willen gewoon een machtsbasisOk, good talkquote:[..]
Nou ja, mij doet het weinig eerlijk gezegd.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
https://unwatch.org/exposed-unrwa-employees/
Kijk wat een dotjes
Canada, Australi, VS, Itali schorten allen de steun aan UNRWA op, en terecht, het is gewoon Hamas. Nu nog een EU boycot en die hele club van onder tot boven zuiveren. Denk dat er niets van over blijft
Pssst het probleem be like iets groter dan die 12quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:49 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
https://unwatch.org/group(...)s-massacre-and-rape/![]()
Tja, deze mensen kwamen met zwermen tegelijk door het de gaten in de hekwerken rondom de Gazastrook om te martelen, slachten en te plunderen. Degenen die achterbleven, droegen hun steentje bij toen de lichamen van de Isralirs als trofeen door de straten werden gereden. En dit zijn dan de mensen die vervolgens maandenlang als 'onschuldige burgers' te worden beschreven in veel Westerse media, die 'collectief gestraft' zouden worden. Gelukkig hebben we de beelden nog:quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de arme palies gebruiken westers geld voor terrorisme. Maar 'ze zijn niet allemaal zo!'.
Moeten we maar niet al te moeilijk over doen, no biggie, kan gebeuren.
Uh huh.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit is tegelijk terecht als rampzalig op de langere termijn. Na de ontmanteling van Hamas zal er echt iets in de plaats moeten komen om de Gazanen perspectief te bieden en ja dat gaat weer miljarden kosten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:08 schreef ExTec het volgende:
Mooi. Nu de rest gaarne ook.
[ twitter ]
Je wilt tegelijk de controle houden over wie er die miljarden in gaat stoppen, want als dat zoals het er nu uitziet de Golfstaten gaan zijn, dan betekent dat een hoge kans op een wahhabistisch filiaal, waarbij je moet hopen dat de banden tussen Isral en SA & Co. intact blijven want de moskeen en overige instellingen daarvan zijn nu net die plekken waarin elk tweede woord "Jood" is.
Kortom: je kunt wel iets opdoeken, maar je weet niet wat je ervoor terugkrijgt. Isral zal daarbij een vinger in de pap krijgen, maar met een Netanyahu aan het roer weet je dan ook niet of de belangen en veiligheid van Isral gegarandeerd zijn.![]()
Dat 'be like' de hele tijd begin ik echt een slappe luk van te krijgen jongensOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ben je intersekse dat je je plasser zo noemt? Niet dat ik oordeel, ik wist het gewoon niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:17 schreef sp3c het volgende:
Dat 'be like' de hele tijd begin ik echt een slappe luk van te krijgen jongens![]()
Het is gewoon amper relevant.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, deze mensen kwamen met zwermen tegelijk door het de gaten in de hekwerken rondom de Gazastrook om te martelen, slachten en te plunderen.
Net als dat wij russen nu via sancties terugsturen naar 1950, feitelijk omdat ze die mongool in het kremlin die in hun naam krijgje aan het spelen is, niet aanpakken, mogen de palestijnen ook gewoon op de blaren zitten.
Dat is in 2024, in het hyper-individualistische NL geen populair standpunt, maar mensen die daar problemen mee hebben zouden er verstandig aan doen om de menselijke geschiedenis eens te raadplegen.<signature here>.![]()
Absoluut. Die stinkende wonden zullen zeker pijn gaan doen, als de zachte heelmeesters van het toneel verdwijnen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:17 schreef Qarrad het volgende:
Dit is tegelijk terecht als rampzalig op de langere termijn.<signature here>.![]()
De zachte heelmeesters zijn volgens mij nu van het toneel verdwenen al...quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Absoluut. Die stinkende wonden zullen zeker pijn gaan doen, als de zachte heelmeesters van het toneel verdwijnen.![]()
Schiet sneller dan zijn schaduw tochquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ben je intersekse dat je je plasser zo noemt? Niet dat ik oordeel, ik wist het gewoon niet.
Mijn handen noem ik de daltonsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zal je vrouw blij mee zijnquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Schiet sneller dan zijn schaduw tochgot me a movie, I want you to know
oh wacht dit is FOK! ja... sorry... nee dan ben je lekker snel klaar en kun je weer verder gamen bedoel ikgot me a movie, I want you to know
En fok!kenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)amas-attack-13057506
UK bevriest ook UNRWA geldstromen, terecht, terroristen moet je niet financieren maar uitroeien, gekkies
Modereren met je plakhandjesquote:![]()
UK says it has ‘considerable concerns’ about ICJ ruling, rejects genocide accusation
https://www.timesofisrael(...)-genocide-acusation/
UK, Finland announce halts to UNRWA funding
https://www.timesofisrael(...)ts-to-unrwa-funding/When the student is ready, the teacher will appear.
Goeie gesprekken op de zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol, leuk bedacht iig
[..]
Ok, good talk![]()
En dan zit er nog niet eens alcohol in.
Gossie, iemand is kritisch naar je?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat kom jij doen![]()
Hij weet allang mijn reactie want ik heb die vraag al een keer eerder gekregen.
Geef gewoon antwoord en draai er niet omheen. Dat is laf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je sloot van twittercopies is een oneindig zielige sloot van whataboutisms en dan beschuldig je daar een ander van.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef egayalS het volgende:
[..]
Whataboutisms geformuleerd als vraag blijft een whataboutism. Zodoende behoeven ze geen antwoord. Veel succes voor de rest met het toejuichen van de genocide.
Intens zielig x oneindig, biasbotje.
Dus wees eens niet zo laf en beantwoord de vraag die je al 25+ is gesteld.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ditquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:58 schreef damsco het volgende:
En nogmaals blijkt maar weer dat je de Palestijnen niet kunt vertrouwen. Bloeddorstig volkje. Benieuwd in welke bochten de aanhangers van de Palestijnse zaak zich nu weer wringen om Isral de schuld te geven
Nog even onderstrepen dat bijna 3/4 achter de 7/10 acties van hamas staat he. Onderzoekje van afgelopen december.
Maaaar ze zijn zo zielig. Ooooooow wat zijn ze zielig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan is er eindelijk een keer echt rook gevonden in die gore smeulende stinkende rotzooi.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:08 schreef ExTec het volgende:
Mooi. Nu de rest gaarne ook.
[ twitter ]
Opruimen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Op dat wij niet vergeten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, deze mensen kwamen met zwermen tegelijk door het de gaten in de hekwerken rondom de Gazastrook om te martelen, slachten en te plunderen. Degenen die achterbleven, droegen hun steentje bij toen de lichamen van de Isralirs als trofeen door de straten werden gereden. En dit zijn dan de mensen die vervolgens maandenlang als 'onschuldige burgers' te worden beschreven in veel Westerse media, die 'collectief gestraft' zouden worden. Gelukkig hebben we de beelden nog:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Zuiver schijtvolk.
En de nos zit aan de verkeerde kant van de geschiedenis.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://www.timesofisrael(...)ts-to-unrwa-funding/
Hopla, Finland ... en wat doet Nederland? Nou goed we hebben Siegrid Kaag gestuurd, dat is op zich natuurlijk al een straf van bijbelse proporties
Het is weekend en we zitten midden in een formatie.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hopla, Finland ... en wat doet Nederland? ...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Het komt door Hamas. Zonder Hamas zou er geen enkele beperking zijnquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie, iemand is kritisch naar je?
Geef gewoon antwoord en draai er niet omheen. Dat is laf.![]()
Sigrid gaat het allemaal in goeie banen leiden, nou ja, waarschijnlijk naar nieuwe banen leiden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hopla, Finland ... en wat doet Nederland? Nou goed we hebben Siegrid Kaag gestuurd, dat is op zich natuurlijk al een straf van bijbelse proporties![]()
Oh ja, dat is inderdaad een prima reden om een terroristische tak van Hamas te blijven voorzien van fondsen. Nee, ik zie het nu ook, dank je voor dit verbijsterende heldere inzicht.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het is weekend en we zitten midden in een formatie.
Don't bite the hand that feeds you. Waarom zou het westen verplicht zijn om zo'n organisatie te sponsoren? Laat UNRWA eerst maar even heel erg schoon schip maken en pas daarna het westen weer vragen om hulp . Ondertussen moeten ze andere landen maar vragen de rekening te betalen. Of de top van Hamas, die heeft ook miljarden van hulpgelden afgeroomd die nu goed bruikbaar zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:49 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ][ twitter ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hebben de Palestijnen overigens al gehoor gegeven aan het directe bevel van het ICJ om alle gijzelaars onconditioneel en per direct vrij te laten?
Begreep dat die zaak van Zuid Afrika nogal van groot belang was? Hoor er eigenlijk weinig meer over.
Je wil ze straffen, niet de rest van hun leven een trauma bezorgenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hopla, Finland ... en wat doet Nederland? Nou goed we hebben Siegrid Kaag gestuurd, dat is op zich natuurlijk al een straf van bijbelse proporties
ja jij misschien, ik ben echt een ongelofelijke lul van een vent, maar goed dat is geen geheim, tochquote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je wil ze straffen, niet de rest van hun leven een trauma bezorgen
Nee hoor, ze houden haar maar lekker en ze kijken maar, je kan er altijd nog een tunnel mee opvullen ofzo, niet mijn probleemgot me a movie, I want you to know
Haha dat dusquote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het is weekend en we zitten midden in een formatie.![]()
Neuh, maar het kan best even wachten. Dit conflict is relatief onbelangrijk voor Nederland.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh ja, dat is inderdaad een prima reden om een terroristische tak van Hamas te blijven voorzien van fondsen. Nee, ik zie het nu ook, dank je voor dit verbijsterende heldere inzicht.![]()
Daar mag 'letterlijk' ook letterlijk aan toegevoegd wordenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:17 schreef sp3c het volgende:
Dat 'be like' de hele tijd begin ik echt een slappe luk van te krijgen jongens![]()
![]()
Die 12 zullen wel direct betrokken zijn geweest.
De andere duizenden Palestijnen die voor UNWRA werken staan uiteraard 1000% procent achter de aanslagen. Zo rolt de gemiddelde Palestijn. Bloeddorstig en vol met haat.![]()
Waarom zouden ze af moeten leiden van een uitspraak die behoorlijk in het voordeel van Isral is? En waarom is het UNRWA terecht aanpakken een afleidingsmanoeuvre?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:52 schreef egayalS het volgende:
[..]
Amerika be like, om de media af te leiden van de icj uitspraak gaan we unrwa financiering stoppen omdat er verdenkingen zijn![]()
De amerikanen zoals altijd hun clint state beschermendOmdat de uitkomst niet is waar het pro-palestina kamp op hoopte.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hebben de Palestijnen overigens al gehoor gegeven aan het directe bevel van het ICJ om alle gijzelaars onconditioneel en per direct vrij te laten?
Begreep dat die zaak van Zuid Afrika nogal van groot belang was? Hoor er eigenlijk weinig meer over.Krijg je als een dictatuur z'n macht kwijtraakt. Vrijheid en vrije pers.quote:![]()
Neem het mee naar achteren. Misschien dat er wat gedaan kan worden aan die vervelende act van Slayage.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:17 schreef sp3c het volgende:
Dat 'be like' de hele tijd begin ik echt een slappe luk van te krijgen jongensAnd it's only the giving
That makes you
What you are![]()
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:08 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat de uitkomst niet is waar het pro-palestina kamp op hoopte.
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het is weekend en we zitten midden in een formatie.Haha ja haha dat dus:quote:
Nederland bevriest betalingen aan VN-hulporganisatie voor Palestijnse vluchtelingenquote:Op zaterdag 11 november 2023 19:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helaas. Ik praat niet met gehandicapten. Ben sociaal-darwinist.
Stumper ben je toch he
Zoals ik zeiquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:49 schreef egayalS het volgende:
Amerikanen be like collectief straffen van miljoenen mensen op basis van beschuldigingen van een staat dat al meer 100 dagen non stop desinformatie verkondigt is een deugd. Rutte zal de komende dagen ongetwijfeld ook aansluiten bij dit stukje theater ter ondersteuning van genocide![]()
"We zijn enorm geschrokken. De aanklacht is dat met VN-geld, met ons geld, de aanslag is gepleegd op 7 oktober", zegt Van Leeuwen. Nederland zal voorlopig geen nieuwe betalingen doen aan de VN-hulporganisatie.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Alsof gisteren het ICJ geen zware maatregelen heeft opgelegd aan Isral. Waar ze kenbaar maken dat wat israel doet "plausibel genocide" is . Waar israel wordt opgedragen om het vervolgen van mensen die genocidaal taal uitkramen oa. De woorden van galant werd herhaald. Isral wordt opgeroepen om er alles aan te doen om genocide te voorkomen.
Doen de Isral adepten, de VS voorop natuurlijk alsof er gisteren niks is gebeurd en gaan ze volledig in op de door de VS/Isral georchestreerde bliksemafleider mbt vermeende samenwerking van een x aantal medewerkers van unrwa met Hamas.
De propaganda is van een niveau Rusland dat alles en iedereen beschuldigt van Nazisme. Alleen is dit maal alles en iedereen KHAMAS.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Genocide te voorkomen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef egayalS het volgende:
Alsof gisteren het ICJ geen zware maatregelen heeft opgelegd aan Isral. Waar ze kenbaar maken dat wat israel doet "plausibel genocide" is . Waar israel wordt opgedragen om het vervolgen van mensen die genocidaal taal uitkramen oa. De woorden van galant werd herhaald. Isral wordt opgeroepen om er alles aan te doen om genocide te voorkomen.
Doen de Isral adepten, de VS voorop natuurlijk alsof er gisteren niks is gebeurd en gaan ze volledig in op de door de VS/Isral georchestreerde bliksemafleider mbt vermeende samenwerking van een x aantal medewerkers van unrwa met Hamas.
De propaganda is van een niveau Rusland dat alles en iedereen beschuldigt van Nazisme. Alleen is dit maal alles en iedereen KHAMAS.
Oh ja en er werd ook verteld dat die children of the darkness gijzelaars moesten vrijlaten.
Dat stukje over vrijlaten kwam wss niet voor op je twitter. Noch in t lokale koffiehuis.
[ Bericht 2% gewijzigd door marsan op 27-01-2024 22:25:20 ]"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Ik las deze post met zielige vioolmuziek en nog moest ik om je lachenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef egayalS het volgende:
De propaganda is van een niveau Rusland dat alles en iedereen beschuldigt van Nazisme. Alleen is dit maal alles en iedereen KHAMAS.
Clowntjegot me a movie, I want you to know
Hamas wordt, terecht, volledig uitgeroeid. Tot op de laatste man, tot op de laatste Shekel. Ze gaan kapot, en dat is godverdomme helemaal fantastisch mensen
Ja mooi he, met casing alles...quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?![]()
[ twitter ]
Ik denk dat de joden die gooien ofzo?got me a movie, I want you to know
Nieuws
Sport
AFP
NOS Nieuws
•
Vandaag, 17:46
Ook Nederland schort steun UNRWA op vanwege onderzoek Hamas-aanval
Nederland stopt tijdelijk met de financiering van VN-hulporganisatie UNRWA, die hulp biedt aan Palestijnse vluchtelingen. Dat heeft minister Van Leeuwen voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bevestigd tegenover Nieuwsuur en de NOS.
"We zijn enorm geschrokken. De aanklacht is dat met VN-geld, met ons geld, de aanslag is gepleegd op 7 oktober", zegt Van Leeuwen. Nederland zal voorlopig geen nieuwe betalingen doen aan de VN-hulporganisatie.
Daarmee sluit Nederland zich aan bij een groeiende lijst van landen die de steun aan de organisatie opschorten in afwachting van een onderzoek naar de vermeende betrokkenheid van een aantal UNRWA-medewerkers bij de terroristische aanval van Hamas op 7 oktober.
Ontslagen
De Verenigde Staten, de grootste donateur van UNRWA, lieten als eerste weten de financiering op te schorten, waarna Australi, Canada en Itali volgden. Inmiddels hebben ook Finland en het Verenigd Koninkrijk de financile steun voor UNRWA in de Gazastrook bevroren.
Gisteren kondigde UNRWA-chef Philippe Lazzarini een onderzoek aan naar de mogelijke betrokkenheid van meerdere medewerkers van de hulporganisatie bij de Hamas-aanval op Isral op 7 oktober. Hij deed dat naar aanleiding van informatie van de Isralische autoriteiten. De medewerkers zijn per direct ontslagen, zei Lazzarini.
Fundamentele waarden
De UNRWA-chef zegt deze maatregelen te nemen om de humanitaire hulpverlening niet in gevaar te brengen. Volgens de organisatie zijn de ruim 2 miljoen mensen in de Gazastrook afhankelijk van de hulp die de organisatie verstrekt.
UNRWA heeft de aanval veroordeeld en roept op tot de vrijlating van alle Isralische gijzelaars door Hamas, zei Lazzarini. "Iedereen die de fundamentele waarden van de Verenigde Naties verraadt, verraadt ook degenen die we dienen in Gaza, in de regio en elders in de wereld."
@nos
Wie had dat verwacht![]()
![]()
Pallywood gaat wat achteruitquote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Bewijs dat niet iedere inwoner van Gaza Hamas soldaat is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Wel dat er munitie in ziekenhuizen aanwezig is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bewijs dat niet iedere inwoner van Gaza Hamas soldaat is.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ja. Als je als een bloeddorstige hond gaat lopen mee moorden pakken ze je centjes af en mag iemand het anders doen. Duh.
Maar goed, als dat niet in je straatje past is de hele wereld een complot tegen Palestijnen oid.
Terwijl juist Hamas alles kapotmaakt.![]()
Je moet jezel niet onnodig als gehandicapt classificeren.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
Haha ja haha dat dus:
Nederland bevriest betalingen aan VN-hulporganisatie voor Palestijnse vluchtelingen
[..]
Stumper ben je toch he![]()
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef egayalS het volgende:
Het oordeel was: Israel moet er alles aan doen om genocide te voorkomen - Hamas moet gijzelaars vrij laten - geen staakt het vuren.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef egayalS het volgende:
Kortom: het vreselijke lot van de Gazanen ligt in de handen van Hamas.![]()
Had je nog iets over de gijzelaars of werd dat niet benoemd in t koffiehuis?quote:"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Een staakt het vuren wat Zuid Afrika juist wilde. Ik weet niet waarom hun het daarom als een overwinning zagen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het oordeel was: Israel moet er alles aan doen om genocide te voorkomen - Hamas moet gijzelaars vrij laten - geen staakt het vuren.
Kortom: het vreselijke lot van de Gazanen ligt in de handen van Hamas.![]()
Mss is het caseless ammoquote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
<signature here>.![]()
Omdat Israel reputatieschade is aangedaan. Daar was het hun om te doen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een staakt het vuren wat Zuid Afrika juist wilde. Ik weet niet waarom hun het daarom als een overwinning zagen.![]()
Ow heerlijkquote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Stelletje leugenaars.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://nos.nl/collectie/(...)derzoek-hamas-aanval
Logisch, en goed besluit van Nederland. We moeten gezamenlijk als de EU achter onze bondgenoten staan.
Wel is het zo dat dit inhoudt dat het laatste beetje hulp aan de Gazanen opgeheven gaat worden. Gezien ik geen irrationele afkeer heb voor een volk, vind ik dat een bijzonder treurige vaststelling.![]()
Tja,quote:
Hamas is woedend op UNRWA. Niet onverwacht. Tot nu toe interesseerde het lot van de burgers Hamas nogal weinig. Dat zeiden ze zelf ook, er zijn filmpjes van. Hamas zorgt voor zichzelf en de burgers kloppen maar aan bij de VN was hun motto. Hoe meer dode burgers, des te beter de PR.
Maar nu moet je je afvragen: Als UNRWA wegvalt, waar gaan de burgers dan heen?
Ik denk dat mensen naar Hamas gaan kijken. Die runnen dat gebied tenslotte al jaren. Die roepen dat ze een staat willen die ze gaan runnen. Maar ja, zijn die berhaupt in staat voor de eigen burgers te zorgen? Kunnen die echt iets?
Als Hamas uit onwil of onkunde dan de eigen burgers de vinger gaat geven.....Er zijn al flyers uitgestrooid waarop staat dat de Hamastop miljarden heeft weggesluisd....Ik zou als IDF wel weten wat er op de volgende flyers komt te staan: Iets met de Hamastop in mooie luxe hotels aan de Perzische Golf terwijl ze niet voor de eigen burgers zorgen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hadden ze zich eerder kunnen bedenken en zich niet moeten inlaten met barbaars terrorisme.quote:
'Who drinks from deep water may he know the depths of the well''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hey jankbal, waar zijn de gijzelaars vrijgelaten dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef egayalS het volgende:
Het antwoord wacht nog steeds trouwens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Israel: We will kill them all!
Yemen: Stop that or no shipping!
UK/US: *Bombs Yemen*
South Africa: Israel is committing genocide
ICJ: Yeah it does look a lot like genocide, stop that now and let aid in to save lives
UK/US: We are going to withhold funding from the aid organisation that saves lives while still supporting Israel’s genocide
I CANNOT EXPRESS HOW EVIL THESE FUCKERS ARE IN WORDSIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
In plaats van op een rationele, professionele manier te reageren zoals Noorwegen of een Zwitserland dat ook op een vergelijkbare manier heeft gereageerd moet Rutte diep in de hol van de Amerikanen kruipen omdat hij graag loert op een baan bij de Navo.
-Rabia Al-Basri![]()
I'm afraid that today is not your day, my friend...quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:31 schreef egayalS het volgende:
ICJ: Yeah it does look a lot like genocide, stop that now and let aid in to save lives
UK/US: We are going to withhold funding from the aid organisation that saves lives while still supporting Israel’s genocide
I CANNOT EXPRESS HOW EVIL THESE FUCKERS ARE IN WORDS
[ twitter ]Intolerant voor intolerantie![]()
Maar je weet dat het een kwestie van tijd is voor kaag de geldkraan weer open krijgt h?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:10 schreef egayalS het volgende:
In plaats van op een rationele, professionele manier te reageren zoals Noorwegen of een Zwitserland dat ook op een vergelijkbare manier heeft gereageerd moet Rutte diep in de hol van de Amerikanen kruipen omdat hij graag loert op een baan bij de Navo.
[ twitter ]
[ twitter ]
Want de hamas top moet natuurlijk wel vila's kunnen blijven kopen. Weet je wat die dingen kosten?<signature here>.![]()
Germany becomes latest EU member state to pull funding from UNRWA
https://www.timesofisrael(...)-funding-from-unrwa/
Scotland announces suspension of funding to UNRWA, calls allegations ‘concerning’
https://www.timesofisrael(...)egations-concerning/
UNRWA chief urges countries to reconsider ‘shocking’ decision to pull funding
https://www.timesofisrael(...)ion-to-pull-funding/When the student is ready, the teacher will appear.
De druiven zijn wat zuur.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:31 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Useful idiots be like: blablablaquote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:31 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Heb je nog iets te melden over de uitspraak waarin hamasknakkers werden opgeroepen om de gijzelaars vrij te laten? Of kwam dat nieuws niet aan in t lokale koffiehuis?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:10 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Ja, op het financieren van een terroristische organisatie zoals UNRWA nu blijkt te zijn zit niemand te wachten h. Nogal logisch dat men stopt met funden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:23 schreef Aether het volgende:
Germany becomes latest EU member state to pull funding from UNRWA
https://www.timesofisrael(...)-funding-from-unrwa/
Scotland announces suspension of funding to UNRWA, calls allegations ‘concerning’
https://www.timesofisrael(...)egations-concerning/
UNRWA chief urges countries to reconsider ‘shocking’ decision to pull funding
https://www.timesofisrael(...)ion-to-pull-funding/![]()
Er zijn telegramgroepen waarin UNRWA leden juichten voor de doden van 7 oktober. Zegt genoeg, allemaal terroristen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:31 schreef Confetti het volgende:
Die 12 zullen wel direct betrokken zijn geweest.
De andere duizenden Palestijnen die voor UNWRA werken staan uiteraard 1000% procent achter de aanslagen. Zo rolt de gemiddelde Palestijn. Bloeddorstig en vol met haat.![]()
Welke uitspraak heb jij gelezen?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:31 schreef egayalS het volgende:
I CANNOT EXPRESS HOW EVIL THESE FUCKERS ARE IN WORDS![]()
Kwam eerder langs, waarom de dame in kwestie anders stemde dan de rest.<signature here>.![]()
Tadaaaaaaquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk verandert dit al iets, al is het maar de hordes die deze eerste uitspraak niet snappen en nu gaan gillen dat het dus echt bewezen genocide is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef egayalS het volgende:
De propaganda is van een niveau Rusland dat alles en iedereen beschuldigt van Nazisme. Alleen is dit maal alles en iedereen KHAMAS.![]()
Kan iemand proberen uit te leggen waarom het logisch is om Kaag, die nog geen 3 weken in dienst is bij de VN, iets te verwijten wat jaren geleden ver voor haar dienstverband zou zijn gebeurd door enkel mensen van de tienduizenden mensen, bij de VN, toch alleen haar en enkel haar te verwijten?
Of is het gewoon slabbetje voor en fakkeltje aan?![]()
Hoogste tijd dat de Nederlandse politie opgeheven wordt. Er zijn elk jaar wel meer dan 62 agenten die van eer grof wangedrag verdacht worden.![]()
Gast, doe je huiswerk.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:28 schreef opgebaarde het volgende:
Kan iemand proberen uit te leggen waarom het logisch is om Kaag, die nog geen 3 weken in dienst is bij de VN, iets te verwijten wat jaren geleden ver voor haar dienstverband zou zijn gebeurd door enkel mensen van de tienduizenden mensen, bij de VN, toch alleen haar en enkel haar te verwijten?
Of is het gewoon slabbetje voor en fakkeltje aan?quote:Van 1998 tot 2004 was ze Chief of Donor Relations voor de Internationale Organisatie voor Migratie, en Senior Programme Manager bij het kantoor externe betrekkingen van UNRWA, de VN-organisatie voor steun aan Palestijnse vluchtelingen,<signature here>.![]()
Knap dat ze de huls vinden......quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: