1947 630.000 vs 1.324.000quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja dag Jan.
Historie ontkennen heeft geen zin, ook als het je narratief niet goed uitkomt.
Het is ook niet relevant of zij hier wel achter stonden of niet. Met de Arabieren van Transjordani meegerekend, kregen twee Arabieren mensen dus 85% van wat de Britten in handen hadden, een half miljoen Joden slechts 15%. Geen slechte deal zou je zeggen, en zelfs dit was voor de Arabieren nog altijd niet goed genoeg.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1947 630.000 vs 1.324.000
https://www.jewishvirtual(...)lestine-1517-present
Wikipedia heeft het over 650.000
Als hier iemand 'de historie' ontkent dan lijkt het net dat jij dat bent.
Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?
Die zijn net zo geestesziek als dat jij bent, zonder dat ze het zelf door hebben.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sterk argument... Maar je moet wat als je niet beter hebt..
Klopt het is niet relevant, weten wat het sentiment toen was is wel interessant.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook niet relevant of zij hier wel achter stonden of niet. Met de Arabieren van Transjordani meegerekend, kregen twee Arabieren mensen dus 85% van wat de Britten in handen hadden, een half miljoen Joden slechts 15%. Geen slechte deal zou je zeggen, en zelfs dit was voor de Arabieren nog altijd niet goed genoeg.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1947 630.000 vs 1.324.000
https://www.jewishvirtual(...)lestine-1517-present
Wikipedia heeft het over 650.000
Als hier iemand 'de historie' ontkent dan lijkt het net dat jij dat bent.
Het deel dat de bevolking van Isral ging uitmaken na de stichting van de staat. Soms de "48-Arabieren" genoemd, niet omdat het er 48 warenquote:Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?
Oh wat afschuwelijk.quote:
quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:58 schreef Aether het volgende:
‘Zuid-Afrikaanse banken financieren Hamas-terreur’
https://niw.nl/zuid-afrikaanse-banken-financieren-hamas-terreur/
Nou jank dan niet zo en doe het dan gewoon, Isral. Als ze het zelf zo graag willen, doe het dan, escaleert de boel maar in een directe confrontatie met Iran.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:55 schreef Ali_boo het volgende:
Isral zal ons in een wereldoorlog meesleuren
[ twitter ]
Het is toch wel een schitterend feit dat Hitler heeft bestaan he. Elke politieke beslissing die je een tikkeltje dubieus acht:Hitler !!!quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:44 schreef egayalS het volgende:
The people of light be like
[ twitter ]
De aanslagen van de Israli Genocidal Forces op de Palestijnse intelligentsia continues
[ twitter ]
De Palestijnen bezetten niemand een worden bezet. Gaat wat lastig.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen mogen zelf eerst beginnen met Isral en de Isralirs met rust te laten. Dat lukt ze al decennia niet.
Graag bewijs dat de helft Joods was en een staat wildequote:Op donderdag 25 januari 2024 12:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja dag Jan.
Historie ontkennen heeft geen zin, ook als het je narratief niet goed uitkomt.
Sterkerquote:Op donderdag 25 januari 2024 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zijn net zo geestesziek als dat jij bent, zonder dat ze het zelf door hebben.
Dus ja, zeker sterk argument, dank.
Behalve als er een kledingwinkel in Gaza blijkt te bestaan met die naam, daar moeten we het dan niet over hebben.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is toch wel een schitterend feit dat Hitler heeft bestaan he. Elke politieke beslissing die je een tikkeltje dubieus acht:Hitler !!!
Hitler hier, hitler daar, hitler tralalala (K3).
Is dat John Cusack de acteur? Wowquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Behalve als er een kledingwinkel in Gaza blijkt te bestaan met die naam, daar moeten we het dan niet over hebben.
[ twitter ]
Weet ik veel, ik zocht een plaatje van die winkel en dit was de handigste manier om het te posten.quote:
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzoquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik zocht een plaatje van die winkel en dit was de handigste manier om het te posten.
Er is van alles fout met Zara maar dit schijnt met de connectie te maken te hebben van de franchisehouder in Israel en extreem rechts daar, zo is er altijd wel wat.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Snap ook dat gebeuren van Zara niet. Stonden laatst in Utrecht ook allemaal figuren met gezichtsbedekking, Arafatsjaals en vlaggen voor de Zara te demonstreren.
Er zijn aardig wat mensen gefrustreerd losgezongen van werkelijkheden
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimte
Zou die nog overeind staan?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Behalve als er een kledingwinkel in Gaza blijkt te bestaan met die naam, daar moeten we het dan niet over hebben.
[ twitter ]
Of mensen die hysterisch in de Mac naar argeloze klanten staan te krijsen "Als je hier eet steun je het doden van baby's in Gaza!"quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Snap ook dat gebeuren van Zara niet. Stonden laatst in Utrecht ook allemaal figuren met gezichtsbedekking, Arafatsjaals en vlaggen voor de Zara te demonstreren.
Er zijn aardig wat mensen gefrustreerd losgezongen van werkelijkheden
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimte
Ja NOS, en een lid van Rights Forum.quote:hoogleraar publiekrecht Andr Nollkaemper van de Universiteit van Amsterdam.
Dit stuk gelezen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:41 schreef Qarrad het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)g-al-gevolgen-hebben
[..]
Ja NOS, en een lid van Rights Forum.
Misschien even compleet duiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |