In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
[ Bericht 46% gewijzigd door Kijkertje op 25-01-2024 05:29:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
[ Bericht 31% gewijzigd door Kijkertje op 25-01-2024 05:33:39 ]
Netanyahu heeft nu ineens problemen met Qatar als mediator omdat ze onder zijn eigen aanmoediging Hamas financierden
twitter
twitter
Op donderdag 25 januari 2024 06:16 schreef Kijkertje het volgende: Netanyahu heeft nu ineens problemen met Qatar als mediator omdat ze onder zijn eigen aanmoediging Hamas financierden
Ik had heel even de nare behoefte een aantal fokkers van de oktober/november periode te taggen. Dat zou misselijk geweest zijn. Hoewel het verhaal van die 'baby in de oven' nog steeds rond zingt, dat zal wel nooit verdwijnen.
En je dan afvragen waarom je niet serieus genomen wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op woensdag 24 januari 2024 13:51 schreef Cuendillar het volgende: [..] De Joodse helft van de bewoners was het er toch echt mee eens, net als een deel van de Arabische bevolking. [..] Ah, je gelooft nog in de Sovjet propaganda van de westerse kolonisator die de oorspronkelijke bevolking wil vervangen of overheersen. Voor Isral kun je ook Cuba, Bolivia, Vietnam enzovoorts zetten. Daar zou je zo langzamerhand toch eens vanaf moeten stappen.
Er was geen Joodse helft. Joden uit dat gebied waren ver in de minderheid. Dus hoe jij eraan komt dat de andere helft het wel wilde is mij een raadsel. Misschien kan je dat even met bronnen onderbouwen. Graag vanaf 1890 of 1820 voor het gemak.
[..] Je klinkt een beetje zoals die volksduitsers als ze spreken over illegale bezetting van hun land na de 2de wereldoorlog en dat zij de huidige legitieme staat niet erkennen.
Totaal kwatch.
Sterk argument... Maar je moet wat als je niet beter hebt..
Als hier iemand 'de historie' ontkent dan lijkt het net dat jij dat bent.
Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?
Niet dat het verkeerd herinneren van de aantallen jouw standpunt ontkracht, het is niet belangrijk alleen de werkelijke aantallen benoemen doet wel recht aan de situatie.
Je geeft aan dat een deel van de Arabische bevolking achter het verdeelplan stond. Ik kon er niks over vinden, weet jij nog hoe groot die groep (ongeveer) was?
Het is ook niet relevant of zij hier wel achter stonden of niet. Met de Arabieren van Transjordani meegerekend, kregen twee Arabieren mensen dus 85% van wat de Britten in handen hadden, een half miljoen Joden slechts 15%. Geen slechte deal zou je zeggen, en zelfs dit was voor de Arabieren nog altijd niet goed genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Het is ook niet relevant of zij hier wel achter stonden of niet. Met de Arabieren van Transjordani meegerekend, kregen twee Arabieren mensen dus 85% van wat de Britten in handen hadden, een half miljoen Joden slechts 15%. Geen slechte deal zou je zeggen, en zelfs dit was voor de Arabieren nog altijd niet goed genoeg.
Klopt het is niet relevant, weten wat het sentiment toen was is wel interessant. “Slechts 15%” klinkt als heel erg weinig. Is dat een eerlijk en waarheidsgetrouwe voorstelling van zaken?
Ik begreep dat ‘die’ inwoners een 'eenstaat' wilde, dat klinkt niet zo gruwelijk als het afstaan van land. Wat jij?
Ongeveer eenderde dus, nou ja, prima.
Doet aan het punt niets af h, Chadi gelooft dat alle joden werden gemporteerd in plaats van dat er al een significante joodse aanwezigheid was. En zowel de joodse als Arabische aanwezigheid in de regio was aangesterkt met immigratie; veel Arabieren waren afkomstig uit andere landen, zeker in het laatste deel van de strijd.
(Chadi komt overigens ook uit een ander land. Hij moet even goed nadenken over zijn eigen positie als hij iets tegen immigratie heeft)
quote:
Het deel dat de bevolking van Isral ging uitmaken na de stichting van de staat. Soms de "48-Arabieren" genoemd, niet omdat het er 48 waren (het waren er plm 156.000) maar omdat het de Arabieren waren die bleven en niet wegtrokken vlak voor de oorlog van 1948.
Nou jank dan niet zo en doe het dan gewoon, Isral. Als ze het zelf zo graag willen, doe het dan, escaleert de boel maar in een directe confrontatie met Iran.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
De aanslagen van de Israli Genocidal Forces op de Palestijnse intelligentsia continues
twitter
[..] Weet ik veel, ik zocht een plaatje van die winkel en dit was de handigste manier om het te posten.
Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Snap ook dat gebeuren van Zara niet. Stonden laatst in Utrecht ook allemaal figuren met gezichtsbedekking, Arafatsjaals en vlaggen voor de Zara te demonstreren. Er zijn aardig wat mensen gefrustreerd losgezongen van werkelijkheden
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimte
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Snap ook dat gebeuren van Zara niet. Stonden laatst in Utrecht ook allemaal figuren met gezichtsbedekking, Arafatsjaals en vlaggen voor de Zara te demonstreren. Er zijn aardig wat mensen gefrustreerd losgezongen van werkelijkheden
Gelukkig kunnen ze binnenkort gepersonaliseerde kentekens krijgen, kunnen ze hun boodschap nog verder opdringen in de openbare ruimte
Er is van alles fout met Zara maar dit schijnt met de connectie te maken te hebben van de franchisehouder in Israel en extreem rechts daar, zo is er altijd wel wat.
[..] Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
Of mensen die hysterisch in de Mac naar argeloze klanten staan te krijsen "Als je hier eet steun je het doden van baby's in Gaza!"
Wat betreft bekende figuren: er zitten er vast tussen met een gefundeerde mening maar die hoor je helaas niet door de schreeuwers. Het probleem met je genuanceerd niet aan n kamp verbinden is dat het niet strookt met dat schreeuwgedrag en dat zulke goede geluiden hierdoor niet gehoord worden. Denk aan wat Joris Luyendijk te vertellen had vs. de dagelijkse Twittertsunami.
Ook in 2014: een Marokkaanse vrouw houdt aan de overkant van mijn straat een brullend jongetje in de houdgreep. Het knaapje wordt tegenstribbelend de straat over gesleept. “Je hoeft niet bang te zijn, deze opa gaat je ogen niet uitsteken!” Ik kan even niet zo snel plaatsen waarop gedoeld werd, maar gelukkig krijg ik uitleg. “Dit jongetje is thuis verteld dat u zijn ogen wilt verwijderen om die te geven aan blinde Joodse kinderen in Isral.” Dan wendt ze zich tot het angstige jongetje: “Zie je wel, die lieve opa doet je helemaal niets.”
[…]
Wanneer zal er vrede kunnen zijn in en om Isral? Zolang door de NOS, sociale media, via de satellietschotels en in miljoenen Arabische schoolboekjes Joden en Isral worden gedemoniseerd, zal vrede alleen in sprookjes bestaan. En hoewel niemand meer in sprookjes gelooft en de Efteling allang geen sprookjesbos meer is, maar een pretpark met gevaarlijke achtbanen en andere opwindende attracties, is het geloof in de eeuwenoude bloedsprookjes gebleven en sterker dan ooit.
Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag (ICJ) heeft besloten de genocidezaak tegen Isral niet te verwerpen. Volgens het hof zijn er voldoende bewijzen om de zaak aan te spannen. Zuid-Afrika sleepte Isral eind vorig jaar voor het hof vanwege de aanhoudende bombardementen op Gaza. Het beschuldigde de Isralische regering van een genocide tegen het Palestijnse volk en eiste een staakt-het-vuren.
Het ICJ heeft het verzoek van Isral om de zaak tegen Zuid-Afrika te verwerpen afgewezen, zegt de Amerikaanse rechter Joan E. Donoghue. "Het hof is van mening dat het niet kan ingaan op het verzoek van Isral om de zaak te schrappen," zegt ze.
Isral heeft meermaals ontkent genocide te hebben gepleegd en noemde de beschuldigingen "valse en speculatieve aanklachten". De Isralische premier Benjamin Netanyahu liet al eerder verstaan dat hij zich niet neer zou leggen bij een uitspraak van het hof, ongeacht de uitspraak. Volgens hem kan niets Isral tegenhouden om de aanvallen op Gaza verder te zetten.
Ons land bevestigde vorige week nog eens het vertrouwen in het Internationaal Gerechtshof. Belgi zal de conclusies steunen en waken over de uitvoering ervan, klonk het vorige week na het kernkabinet. De regering-De Croo dringt al langer aan op een onmiddellijk staakt-het-vuren in de regio.
De tussen-uitspraak zal trouwens weinig veranderen. Isral moet genocide voorkomen. Nou mooi, dat deden ze al. Hooguit op het gebied van hulptransporten zou deze uitspraak een verandering kunnen betekenen, als Isral die tenminste accepteert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De tussen-uitspraak zal trouwens weinig veranderen. Isral moet genocide voorkomen. Nou mooi, dat deden ze al. Hooguit op het gebied van hulptransporten zou deze uitspraak een verandering kunnen betekenen, als Isral die tenminste accepteert.
Natuurlijk verandert dit al iets, al is het maar de hordes die deze eerste uitspraak niet snappen en nu gaan gillen dat het dus echt bewezen genocide is.
Wat betekent de uitspraak in de praktijk? Tegen een uitspraak van het Internationaal Gerechtshof, ook over tijdelijke maatregelen, kan niet in beroep gegaan worden. Aan de andere kant heeft het ICJ wel geen middelen om de uitspraak af te dwingen.
De vraag is of Isral dus gehoor zal geven aan de uitspraak. Het had op voorhand gezegd dat het de beschuldigingen vals en zijn, en dat Zuid-Afrika door de zaak aan te spannen in de kaart van Hamas speelt.
Anderzijds zou de uitspraak over tijdelijke maatregelen van het ICJ wel een aanleiding kunnen geven voor internationale sancties tegen Isral. Alle landen die partij zijn bij het genocideverdrag, zijn verplicht om actie te ondernemen om genocide te voorkomen en te bestraffen. Door de tijdelijke maatregelen op te leggen, worden landen meer onder druk gezet om bijvoorbeeld wapenleveringen aan Isral te herzien.
De video is inderdaad niet recent, maar zulke mensen zouden natuurlijk nooit in de academische wereld actief moeten zijn. Laat staan lessen geven over kwesties in het Midden-Oosten. Maar blijkbaar kun je dus aan de ene kant oproepen voor de vernietiging van een land, maar aan de andere kant als universitair docent vakken geen over dat land, dat is echt belachelijk. Van zulke radicale activisten kun je namelijk geen objectieve beeldvorming meer verwachten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Toch wel fijn dat het gerechtshof al met zo'n tussenuitspraak komt. Helaas nog geen definitieve oordeel over Isral, maar wel al een goede hint die kant op.
Ook wel zeer ernstig dat er dan 1 of 2 rechters niet helemaal mee willen gaan, waaronder de rechter die Isral heeft mogen instellen. Echt belachelijk dat zo'n land daar dan mag zitten. Alle onafhankelijke partijen willen optreden, maar de beklaagde niet. Wat een verassing.
Waarschijnlijk gaat er niets veranderen, maar hopelijk wordt Isral gewoon aangepakt nu.
Dat laatste is wel interessant. Benieuwd wat de dames en heren rechters straks doen als ze tot de conclusie komen dat hamas gewoon schijt aan iedereen en alles heeft.
Daarnaast redeneerde het hof dat Zuid-Afrika voldoende duidelijk heeft gemaakt dat er mogelijk genocide is gepleegd. Donoghue haalde een uitspraak aan van de Isralische defensieminister Gallant die Palestijnen "menselijke beesten" heeft genoemd, en president Herzog die zei dat Palestijnse burgers ook schuldig zijn aan de aanval op 7 oktober.
...
Wat zou hier niet aan kloppen? En dan vooral het laatste, er zijn meer dan genoeg beelden van talloze Palestijnen die door de hekken komen. De internationale sympathie voor dit terreurvolk blijft wat dat betreft verbijsterend om te zien.
Tja, progressieve politici blijven helaas de foute kant kiezen in deze oorlog zo blijkt. Men kiest keer op keer partij voor de Islamtische terroristen in plaats van de enige Westerse democratie in het Midden-Oosten te steunen, wiens burgers als decennialang lijden onder deze terroristen.
twitter
[..] Natuurlijk verandert dit al iets, al is het maar de hordes die deze eerste uitspraak niet snappen en nu gaan gillen dat het dus echt bewezen genocide is.
Ze kunnen de "misdaden" door Isral nog niet eens bewijzen, had een stukje gekeken, die rechter somde even een lijst onbewezen Hamas propaganda op en daarop is die uitspraak dus gebaseerd.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Daf niveau zijn wij het westen allang ontgroeid. Direct met tegenmaatregelen komen is meer iets voor de BRICs landen en de landen die daar bij willen aansluiten.
Op vrijdag 26 januari 2024 14:29 schreef bianconeri het volgende: Toch wel fijn dat het gerechtshof al met zo'n tussenuitspraak komt. Helaas nog geen definitieve oordeel over Isral, maar wel al een goede hint die kant op.
Ook wel zeer ernstig dat er dan 1 of 2 rechters niet helemaal mee willen gaan, waaronder de rechter die Isral heeft mogen instellen. Echt belachelijk dat zo'n land daar dan mag zitten. Alle onafhankelijke partijen willen optreden, maar de beklaagde niet. Wat een verassing.
Waarschijnlijk gaat er niets veranderen, maar hopelijk wordt Isral gewoon aangepakt nu.
Goede hint welke kant op. Israel is gewezen op het recht en dat sommige uitspraken mogelijk strafbaar waren.
De richting van de zaak is dat Israel in het gelijk wordt gesteld.
Op vrijdag 26 januari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende: Tja, progressieve politici blijven helaas de foute kant kiezen in deze oorlog zo blijkt. Men kiest keer op keer partij voor de Islamtische terroristen in plaats van de enige Westerse democratie in het Midden-Oosten te steunen, wiens burgers als decennialang lijden onder deze terroristen.
Op vrijdag 26 januari 2024 13:29 schreef opgebaarde het volgende: Wat dat betreft zijn alle partijen in Nederland het met elkaar over een ding eens. De verderfelijke rol van de NOS bij elk onderwerp en bericht
Op vrijdag 26 januari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende: Tja, progressieve politici blijven helaas de foute kant kiezen in deze oorlog zo blijkt. Men kiest keer op keer partij voor de Islamtische terroristen in plaats van de enige Westerse democratie in het Midden-Oosten te steunen, wiens burgers als decennialang lijden onder deze terroristen.
Waar waren de brieven toen Hamas 1200 man afslachtten, verkrachtingsfeestjes hield en gijzelaars bij de vleet meenam als trofee voor de Gaza bevolking ?
NOS Journaal net, Internationaal gerechtshof, bla bla Israel, genocide, bla bla, maar geen woord van de NOS dat het oordeel was dat de gegijzelde Israeli direct vrijgelaten dienen te worden.
[..] Waar waren de brieven toen Hamas 1200 man afslachtten, verkrachtingsfeestjes hield en gijzelaars bij de vleet meenam als trofee voor de Gaza bevolking ?
ja maar, ja maar, Israel.. Echt, de hypocrisie van deze "Progressieven"
Niet alleen Israel lijdt onder deze islamitische terroristen, grote delen van de bevolking in Libanon, Syrie, Egypte, Jordani ook. Mensen in Gaza en andere Palestijnse gebieden worden gegijzeld door partijen als de Hamas, die de bevolking als een soort Maffia in de tang houdt en ze misbruikt. Ze zetten hun wapens heel bewust tussen de burgers, zodat, als ze raketten afvuren op Israel en deze schieten terug, er burgerslachtoffers vallen. Dit is een zeer bewuste keuze, Hamas wil dode Palestijnse kinderen en jammerende moeders om daarmee hun propaganda te maken.
Even zonder partij te kiezen, hoe zien jullie de oplossing voor dit conflict?
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......
Ik lees hier vaak dat Israel moet doorgaan tot de laatste Hamas strijder is gedood, maar wat als Israel elke Palestijn gewoon als terrorist ziet? Gewoon ff 2 mil mensen als collateral damage beschouwen? Ik weet het niet hoor......
[..] Ik heb de hoop op een tweestatenoplossing nog niet opgegeven. Zowel de Palestijnen als de Isralirs zien dat misschien niet zitten, maar dat hoeft ook niet. Er zijn meer conflicten opgelost met grote internationale druk. In de Balkan bijv. wilden de partijen aanvankelijk ook niet met elkaar praten. Hier blijft een land als Iran terroristen ideologisch en militair opstoken en landen zoals Amerika weigeren saboteurs zoals de kahanisten aan te pakken. Zodra daar verandering in komt moet ik nog maar zien of of de hardliners hun steun weten te behouden.
Ik vraag me af wat de overwegingen waren van deze muts om tegen alle maatregelen te stemmen
twitter
Op vrijdag 26 januari 2024 17:22 schreef egayalS het volgende: Ik vraag me af wat de overwegingen waren van deze muts om tegen alle maatregelen te stemmen
De tweestatenoplossing die de internationale gemeenschap zo graag wil, maar dan wel met minimaal 1000 kilometer afstand tussen die twee staten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op vrijdag 26 januari 2024 09:54 schreef Molo het volgende: Ja snap ik. Ik blijf het bijzonder vinden dat allerlei bekende figuren met shit backgroundkennis denken dat ze uitspraken kunnen doen die status krijgen daardoor ofzo
[..] Een wel overwogen beslissing nemen op basis van feiten ipv blinde haat?
Dat is net het probleem, er is zo weinig bekend dus laat staan wat de feiten zouden zijn. Er zijn geen waarnemers of onafhankelijke journalisten in dat gebied welkom
Niet dat dat genocide bewijst, helemaal niet. Deze tussentijdse uitspraak ook niet
Geen punt dat wordt wel bijgepast. Sieg regelt dat wel even, dit keer via haar vriendjes.
quote:
UNRWA is al vaker in opspraak geraakt. Na berichten over seksueel wangedrag, intimidatie en vriendjespolitiek stopte Nederland in 2019 tijdelijk de toevoer van hulpgeld. Na het vertrek van een aantal managers werd de financile hulp weer hervat door toenmalig minister voor ontwikkelingshulp Sigrid Kaag.