abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211999896

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 07:50:35 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212000448
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_212000677
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 08:36:17 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212001552
quote:
50.000 euro geven aan iemand die je minimaal 25% rendement belooft :')
pi_212004285
quote:
Heeft het vast in 1 of andere shitcoin gestouwd.
pi_212004625
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:16 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
50.000 euro geven aan iemand die je minimaal 25% rendement belooft :')
Als ik uberhaupt geloven dat iemand 25% rendement zou kunnen behalen zou ik denken: waarom is ie zelf dan niet al miljardair? Gaat vrij makkelijk als je elke week 25% rendement behaalt en altijd alles inzet (exponentiele groei).
pi_212004690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Als ik uberhaupt geloven dat iemand 25% rendement zou kunnen behalen zou ik denken: waarom is ie zelf dan niet al miljardair? Gaat vrij makkelijk als je elke week 25% rendement behaalt en altijd alles inzet (exponentiele groei).
Ja precies, zelfde als met van die zakenmannetjes die zogenaamd supersuccesvol zijn maar wel een cursus aan je willen verkopen
pi_212006389
Hoe staat het met je gokje @onlogisch
  vrijdag 12 januari 2024 @ 19:30:59 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212007000
Bitcoin crashed. :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 20:14:45 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212007682
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe staat het met je gokje @:onlogisch
AVAX al een tijdje geleden verkocht maat. Nu VUISTDIEP in Solana
4045
onlogisch
pi_212008375
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vakman pur sang
pi_212009109
quote:
Hij is rap omlaag aan het gaan idd 🤓
  vrijdag 12 januari 2024 @ 23:15:05 #16
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_212009155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 23:09 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Hij is rap omlaag aan het gaan idd 🤓
Ja nondeju, dat stond niet in de folder.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_212009236
Sell the news.
pi_212012191
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 23:22 schreef Cilantro het volgende:
Sell the news.

https://www.nu.nl/economi(...)-bitcoinfondsen.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Lospedrosa op 14-01-2024 13:11:44 ]
Vakman pur sang
pi_212033150
SOL shitcoin manie *O*
  maandag 15 januari 2024 @ 08:55:22 #20
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_212034524
Deze flywheel gaat het internet breken.

(Mid cap LT hold)
pi_212054162
Kun je op Kucoin makkelijk Euros toevoegen aan je account bijv via ideal. En gaat dit dan snel of laten ze je gerust een paar dagen wachten?

Na vorige week lijken alle bekende crypto alleen maar te zakken. Op de memecoins na. Is dit de januarie-dip?
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 19:47:22 #22
18653 crew  D.
pi_212054453
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 19:34 schreef Rabbi-Goldstein het volgende:
Kun je op Kucoin makkelijk Euros toevoegen aan je account bijv via ideal. En gaat dit dan snel of laten ze je gerust een paar dagen wachten?

Na vorige week lijken alle bekende crypto alleen maar te zakken. Op de memecoins na. Is dit de januarie-dip?

Volgens mij staat dat er (vrijwel) gelijk op.

Maar, je zult wel eerst KYC moeten doen, en dat kan wellicht even duren.

edit: heb het even nagekeken, omdat de laatste keer dat ik dat deed KYC nog niet verpicht was op Kucoin, maar ik zie nu dat je toestemming moet geven om hen jouw rekeninggegevens in te laten zien. Dat gaat me wat ver lijkt me.

[ Bericht 12% gewijzigd door D. op 16-01-2024 20:07:16 ]
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 20:08:55 #23
18653 crew  D.
pi_212054922
En nee, niet per se januari-dip, maar in de aanloop naar de ETF's hebben we behoorlijke stijgingen gezien, dus dit is een nodige correctie :Y
pi_212055598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:08 schreef D. het volgende:
En nee, niet per se januari-dip, maar in de aanloop naar de ETF's hebben we behoorlijke stijgingen gezien, dus dit is een nodige correctie :Y
Wat bedoel je nodige correctie?
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 08:15:57 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212059597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wat bedoel je nodige correctie?
1 BITCOIN = 1 BITCOIN
4045
onlogisch
pi_212088379
Kun je crypto van Bitvavo of Finst naar een buitenlandse exchange sturen. Zoals Binance of gate.io?

Zijn er ook nadelen zoals kosten per transactie of wordt dit verboden?

[ Bericht 45% gewijzigd door Rabbi-Goldstein op 19-01-2024 11:38:43 ]
  Moderator vrijdag 19 januari 2024 @ 12:25:37 #27
18653 crew  D.
pi_212089678
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Rabbi-Goldstein het volgende:
Kun je crypto van Bitvavo of Finst naar een buitenlandse exchange sturen. Zoals Binance of gate.io?

Ja, uiteraard, al zou ik het niet naar Binance sturen omdat ‘wij Nederlanders’ het er niet meer af mogen/kunnen halen.

Transactiekosten is afhankelijk van welke crypto; btc en eth zijn bijvoorbeeld relatief duur.
pi_212095838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:25 schreef D. het volgende:

[..]
Ja, uiteraard, al zou ik het niet naar Binance sturen omdat ‘wij Nederlanders’ het er niet meer af mogen/kunnen halen.

Transactiekosten is afhankelijk van welke crypto; btc en eth zijn bijvoorbeeld relatief duur.
Hai D. Via deze weg hoef ik geen dagenlange KYC door te gaan op bijv coinbase denk ik. Of 5 dagrn wachten tot mijn SEPA transactie is voltooid met hoge fooikosten (5%) er bovenop. Heb ik dit correct?
pi_212095873
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:43 schreef Rabbi-Goldstein het volgende:

[..]
Hai D. Via deze weg hoef ik geen dagenlange KYC door te gaan op bijv coinbase denk ik. Of 5 dagrn wachten tot mijn SEPA transactie is voltooid met hoge fooikosten (5%) er bovenop. Heb ik dit correct?
Je kunt je geld ook naar mij overmaken. Reken maar 2% transactiekosten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 19 januari 2024 @ 20:51:38 #30
18653 crew  D.
pi_212095970
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:43 schreef Rabbi-Goldstein het volgende:

[..]
Als je al een geverifieerd account bij Bitvavo hebt dan kun je gelijk aan de slag.

Ik heb even gekeken, ik heb laatst ADA verstuurd, kosten waren 0.2 ADA
  Forum Admin vrijdag 19 januari 2024 @ 21:36:08 #31
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_212096508
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Rabbi-Goldstein het volgende:

Gate.io zijn we als Nederlanders ook niet meer welkom.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 17:31:09 #32
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_212105215
Iemand wel eens plu naar een Exchange gestuurd om te wisselen voor ETH ?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 20 januari 2024 @ 17:49:36 #33
104963 ETA
European Travel Author
pi_212105365
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:31 schreef stinkie het volgende:
Iemand wel eens plu naar een Exchange gestuurd om te wisselen voor ETH ?
alleen nog maar van plutus account naar mijn metamask. Kost 7,50 en duurt paar dagen.

metamask naar een exchange zal wel redelijk standaard gaan.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_212134628
Exchange zegt 'je kunt maar x euro van deze coin kopen'. Ik krijg een max bedrag in Euro dat ik ksn omzetten. Hebben ze dan geen voorraad?

[ Bericht 70% gewijzigd door Rabbi-Goldstein op 22-01-2024 20:52:40 ]
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 20:59:52 #35
18653 crew  D.
pi_212135008
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:33 schreef Rabbi-Goldstein het volgende:
Exchange zegt 'je kunt maar x euro van deze coin kopen'. Ik krijg een max bedrag in Euro dat ik ksn omzetten. Hebben ze dan geen voorraad?
Heb je meer euro's beschikbaar dan het maximale bedrag wat ze aangeven?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:48:23 #36
pi_212139811
quote:
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_212140476
quote:
Mooi zo vlak voor mijn salaris *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212140734
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mooi zo vlak voor mijn salaris *O*
Zal nog wel verder zakken ;)
pi_212141267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:19 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
pics van je shortpositie?
pi_212141935
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
pics van je shortpositie?
Ik had voor paar honderd euro BTC gekocht in 2021 (verkeerde moment/fomo/hyp) en heb ze twee weken geleden verkocht toen ik een beetje winst had, omdat ik wil stoppen met crypto maar niet met verlies. Nadat ik het verkocht had is de koers 7000 euro gezakt.
Vanuit mijn glazen boel zie ik hem nog wel verder zakken maar ga het niet meer kopen.
pi_212142001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:00 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ik had voor paar honderd euro BTC gekocht in 2021 (verkeerde moment/fomo/hyp) en heb ze twee weken geleden verkocht toen ik een beetje winst had, omdat ik wil stoppen met crypto maar niet met verlies. Nadat ik het verkocht had is de koers 7000 euro gezakt.
Vanuit mijn glazen boel zie ik hem nog wel verder zakken maar ga het niet meer kopen.
jij kunt inderdaad maar beter wegblijven bij bitcoin
goede zet!
pi_212142070
Vakman pur sang
pi_212142137
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
jij kunt inderdaad maar beter wegblijven bij bitcoin
goede zet!
Ja, ben wel beetje klaar met de crypto.
Heb nog een aantal altcoins (ook 2021) maar laat ik staan totdat ze hopelijk weer een keer boven het bedrag komen waarvoor ik ze gekocht heb maar zal wel ff duren nog of helemaal niet..
pi_212142558
Ik blijf lekker DCA'en. Heb nog een tasje fiat klaarliggen mocht hij onder de 32k zakken.
blablablabla
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:27:32 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212268998
https://www.netflix.com/t(...)lease-date-cast-news

Leuke docu over de oprichters van een crypto (centra)
The End Times are wild
pi_212270737
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:27 schreef LXIV het volgende:
https://www.netflix.com/t(...)lease-date-cast-news

Leuke docu over de oprichters van een crypto (centra)
Spuit 112
Vakman pur sang
pi_212306375
pi_212320979
Solana had ook weer even een pauze van 5u :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_212321435
quote:
Waar zit ik naar te kijken
pi_212324534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waar zit ik naar te kijken
De bitcoinkoers (oranje) met all time highs (blauw) op een logaritmische schaal afgezet tegen de halvings die elke vier jaar plaatsvinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212326528
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:14 schreef dimmak het volgende:
Solana had ook weer even een pauze van 5u :')
Anatoly ging even een middagdutje doen.
pi_212347097
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:19 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Gaat anders toch best prima weer :7
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212347163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 15:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja, heb mijn glazen bol al weggegooid :@
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 09:26:13 #54
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212356191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 15:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoezo? 1 bitcoin is toch nog steeds 1 bitcoin?
4045
onlogisch
pi_212356281
Aandelen renderen momenteel beter.
Bitcoin moet eerst over de laatste alltimehigh heen.
Vakman pur sang
pi_212356296
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Aandelen renderen momenteel beter.
Bitcoin moet eerst over de laatste alltimehigh heen.
En dan ga je aankopen?
pi_212356364
pi_212356551
quote:
Weinig veranderd in de tussentijd, vind je niet? De usual suspects doen nog steeds zuur (nee, binnenkort gaat de boel dan echt klappen!). Tijdens werklunch heb ik nog steeds dezelfde gesprekken met collega's als jaren geleden. En onze instituten begrijpen er nog altijd geen bal van.
pi_212356560
quote:
Als nu.nl gaat zeuren over stroomkosten. Dan weet je dat we op de goede weg zitten.
*O*
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:05:34 #60
104963 ETA
European Travel Author
pi_212356579
pas als Doge uit de top10 verdwijnt, dan gaan we pas echt los.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_212356616
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Weinig veranderd in de tussentijd, vind je niet? De usual suspects doen nog steeds zuur (nee, binnenkort gaat de boel dan echt klappen!). Tijdens werklunch heb ik nog steeds dezelfde gesprekken met collega's als jaren geleden. En onze instituten begrijpen er nog altijd geen bal van.
Ik heb vooral het gevoel dat dat hier in de EU is. Afrika, Zuid- en Noord-Amerika en Azië lijken ze het wel steeds beter te snappen.
pi_212356711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:09 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik heb vooral het gevoel dat dat hier in de EU is. Afrika, Zuid- en Noord-Amerika en Azië lijken ze het wel steeds beter te snappen.
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik er geen voeling mee heb. Ik volg alleen wat Noord-Amerikanen die cryptopioniers zijn, dus die zijn totaal niet representatief.

Ik vind het trouwens altijd wel aardig om als iemand een doemscenario schetst naar de koers in context te kijken. Voor @Wouter2006, die in ieder geval ruiterlijk z'n voorbarigheid toegeeft:

pi_212356766
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En dan ga je aankopen?
Nee uitcashen :P
Vakman pur sang
pi_212356795
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee uitcashen :P
Ha, gelukkig maar. Heb je een koerswaarde in je hoofd waarbij je alles gaat verkopen? Of is het idee dan een deel te verkopen?
pi_212356818
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ha, gelukkig maar. Heb je een koerswaarde in je hoofd waarbij je alles gaat verkopen? Of is het idee dan een deel te verkopen?
80-100k afgelopen jaar met beleggen veel beter gerendeerd dus dan daarin voor de lange termijn
Vakman pur sang
pi_212356904
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
80-100k afgelopen jaar met beleggen veel beter gerendeerd dus dan daarin voor de lange termijn
Volgens mij geef je op mijn beide vragen geen antwoord, maar vooruit.

Ik vind de ruime verdubbeling in de waarde van Bitcoin van afgelopen jaar (+113,06% op dit moment, om precies te zijn) heel aardig. Hoeveel procent zijn jouw beleggingen in waarde toegenomen?
pi_212357090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de ruime verdubbeling in de waarde van Bitcoin van afgelopen jaar (+113,06% op dit moment, om precies te zijn) heel aardig. Hoeveel procent zijn jouw beleggingen in waarde toegenomen?
Ik had vorig jaar boven de 100% op het aandeel van Tupperware, die bleef maar schommelen van de 2 naar de 5 euro per aandeel de gehele dag door. Toen gekocht op 2.40 EUR en 1 dag later verkocht op 5.50 EUR. Daarna is de koers naar 1.30EUR - 1.70 EUR gegaan en doet het niet veel meer.
Dat was een leuke belegging.
pi_212359383
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vergat de komma
Ik verkoop op 80-100k
Heb in 2021 flink bijgekocht dus nee geen groot rendement :'(
Beleggingspakket een 18% maar wat stabieler op de langere termijn verwacht ik.
Vakman pur sang
pi_212360059
twitter
  Moderator zaterdag 10 februari 2024 @ 10:33:28 #70
18653 crew  D.
pi_212368753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 15:27 schreef Cilantro het volgende:
[ twitter ]

Rosco _O_

[/flauwe humor]
  Moderator zaterdag 10 februari 2024 @ 10:39:25 #71
18653 crew  D.
pi_212368839
Vorige week n.a.v. deze berichtgeving toch maar een plukje memecoin gekocht.

https://crypto.nl/blog/100-miljoen-dollar-gericht-op-memecoins

quote:
De Avalanche Foundation heeft recent de criteria bekendgemaakt voor hun "Culture Catalyst" fund. De waarde bedraagt maar liefst 100 miljoen dollar.

100 miljoen dollar gericht op memecoins

Avalanche heeft recent de criteria bekendgemaakt voor memecoins die azen op een deel van hun indrukwekkende 100 miljoen dollar fonds.

Om in aanmerking te komen voor het fonds, moet de memecoin gebaseerd zijn op Avalanche. Ook moet deze minimaal één maand oud zijn. Maar er zijn meer eisen.

Whales en hoge liquiditeit

De contracten van de meme tokens moeten openbaar afstand hebben gedaan van eigenaars rechten. Een lage concentratie van eigendom onder 'whales' is daarbij een must.

Een hoge mate van liquiditeit is essentieel met minimaal $200.000 aan liquiditeit, verspreid over minstens 50 verschillende aanbieders. Ook minstens 2.000 unieke houders is een eis.

Van NFT naar community coins

Oorspronkelijk was dit fonds opgezet om te investeren in artiesten van niet-vervangbare tokens of NFT. Nu breidt Avalanche haar horizon uit naar zogenaamde 'community coins'.

Een spannende ontwikkeling, want memecoins worden vaak gezien als humoristisch of zelfs waardeloos. Ze worden gemaakt voor de lol, maar raakten een snaar bij de gemeenschap.

Verrassende wending

De aankondiging in december 2023 dat Avalanche memecoins ging opnemen in hun fonds, zorgde voor opgetrokken wenkbrauwen. Sommigen vonden het een wanhopige zet.

Toch is Avalanche al begonnen met het investeren in deze community coins. Ondanks de kritiek van de cryptocurrency gemeenschap.

Haantje de voorste: Coq Inu (COQ) steelt de show

Een opmerkelijke verschijning in het Avalanche universum is Coq Inu (COQ). Deze haan-geïnspireerde token heeft een marktkapitalisatie van 75 miljoen dollar.

De "haan" munt is momenteel de meest verhandelde memecoin op het Avalanche netwerk.
Vooralsnog gaat dat aardig :Y
pi_212369487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:33 schreef D. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Rosco _O_

[/flauwe humor]
Voor de oudere generatie hier :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212403258
50.000 dollar aangetikt!
pi_212403300
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2024 18:57 schreef Claudia_x het volgende:
50.000 dollar aangetikt!
*O* *O* *O* *O*
pi_212403505
Dikke groene paal.
pi_212403639
op naar de 100k
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212411231
Wat doen jullie bij 100k?
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Vanaf nu alles betalen met bitcoin?
Vakman pur sang
pi_212411249
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Dat laatste bitcoin laat ik staan tot $1.000.000 of tot ik er nerveus van word.
pi_212411580
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Laten staan
pi_212411598
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Ik stack lekker door tot ergens de halving hierna. Daarna zien we wel weer.
pi_212412020
Op de FP gaf iemand het advies om in de S&P 500 te beleggen ipv bitcoin.

pi_212412050
Vandaag uit SuperVERSE gestapt nadat de koers boven de koers uit 2021 kwam (toen ik hem kocht).

Weer 1 alt-coin minder!
pi_212416166
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Ik ben al begonnen met uitcashen. Ieder maand een klein deel
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:31:23 #85
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212416175
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Bijkopen.
pi_212416450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:40 schreef Wouter2006 het volgende:
Vandaag uit SuperVERSE gestapt nadat de koers boven de koers uit 2021 kwam (toen ik hem kocht).

Weer 1 alt-coin minder!
Interessant, denk juist dat de Gaming (GameFi) coins het relatief gezien goed gaan doen komende jaar
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_212416731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wanneer ben je begonnen met kopen dan?
pi_212418287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dit hoor je niet vaak. Vanwaar deze keuze, wanneer heb je gekocht en had je relatief veel of praten we over een juutje per maand?
Vakman pur sang
pi_212418326
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit hoor je niet vaak. Vanwaar deze keuze, wanneer heb je gekocht en had je relatief veel of praten we over een juutje per maand?
De vorige bullcycle heb ik niets verkocht en een paar ton zien verdampen. Dus nu iedere maand een leuk bedrag terug naar keiharde euros.
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:04:16 #90
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212418334
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
De vorige bullcycle heb ik niets verkocht en een paar ton zien verdampen. Dus nu iedere maand een leuk bedrag terug naar keiharde euros.
Geld zien verdampen is een deel van de lol.
pi_212418347
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:04 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik ben er redelijk ongevoelig voor geworden maar deze keer wil ik er toch wat uithalen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212418356
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Bij anderen of bij jezelf?
Hoeveel btc had je dan?
Trouwens prima dat je nu wel uitcasht, heb dit rond de vorige top ook gedaan en een ding weet je zeker.,,er komen inkoopmomenten genoeg nog daarna…
Vakman pur sang
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:07:33 #93
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212418358
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij anderen of bij jezelf?
Hoeveel btc had je dan?
Trouwens prima dat je nu wel uitcasht, heb dit rond de vorige top ook gedaan en een ding weet je zeker.,,er komen inkoopmomenten genoeg nog daarna…
Werk jij bij de belastingdienst
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:07:42 #94
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212418360
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik ben er redelijk ongevoelig voor geworden maar deze keer wil ik er toch wat uithalen
Geniet er maar lekker van makker :)
pi_212424021
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:24 schreef Mortaxx het volgende:
op naar de 100k
100k BTC cash ik ongeveer 25% van mijn portfolio al uit ja. Ervan uitgaande dat dit in 2024 gebeurd.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:32:13 #96
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212424249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:10 schreef Aloulu het volgende:

[..]
100k BTC cash ik ongeveer 25% van mijn portfolio al uit ja. Ervan uitgaande dat dit in 2024 gebeurd.
@GGMM vindt dit een hele verstandige keuze.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:32:57 #97
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212424256
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:04 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Sowieso, geld :')

1 bitcoin = 1 bitcoin
4045
onlogisch
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:49:29 #98
pi_212425793
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Dan cash ik de helft. 4 x de inzet. :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212425879
Lekker dagje weer.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 20:03:14 #100
18653 crew  D.
pi_212428157
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
100K is zo'n magisch getal, ik denk dat veel mensen die winst willen pakken het dan doen, of net daarvoor, dus ik doe het net voor die mensen. En de hoeveelheid hangt af van wanneer het zover is.. Hoe vroeger, hoe kleiner het percentage.
pi_212428338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:03 schreef D. het volgende:

[..]
100K is zo'n magisch getal, ik denk dat veel mensen die winst willen pakken het dan doen, of net daarvoor, dus ik doe het net voor die mensen. En de hoeveelheid hangt af van wanneer het zover is.. Hoe vroeger, hoe kleiner het percentage.
lekker gokkken
pi_212428352
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:44 schreef Gremen het volgende:

[..]
Interessant, denk juist dat de Gaming (GameFi) coins het relatief gezien goed gaan doen komende jaar
omdat het pure vaporware is?
of waarom precies?
pi_212428864
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
omdat het pure vaporware is?
of waarom precies?
Dat dus! De hype volgen. En ik zeg relatief he. Uiteindelijk volgt alles gewoon BTC op en neer. Denk alleen dat gaming het wel eens een (paar) procent beter kan doen dan bijv andere groepen altcoins. (het blijft allemaal vaporware)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_212430492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

1 bitcoin = 1 bitcoin
Niet aan 't afromen maat?
pi_212430609
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:09 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
zal jou eens afromen
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 14 februari 2024 @ 23:37:17 #106
19297 stinkie
pi_212430713
quote:
Laten staan.
Deels uitcashen?
Alles uitcashen?
Genoeg uitcashen om aankoop en aandelen verliezen op 0 te zetten. Rest laten staan en bij een daling naar 95k alles eruit
pi_212430736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

1 bitcoin = 1 bitcoin
4 x 0 is 0.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_212430764
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:37 schreef stinkie het volgende:

[..]
Genoeg uitcashen om aankoop en aandelen verliezen op 0 te zetten. Rest laten staan en bij een daling naar 95k alles eruit
Zouden meer mensen dat doen?
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 15 februari 2024 @ 07:48:49 #109
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212431766
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:09 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Volledig getethered hier. Beetje verkeerd moment zo lijkt het.

MAAR DIT PAKKEN ZE NIET MEER VAN MIJ AF
4045
onlogisch
pi_212432244
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Volledig getethered hier. Beetje verkeerd moment zo lijkt het.

MAAR DIT PAKKEN ZE NIET MEER VAN MIJ AF
Lekker gokken @aTypisch
pi_212432404
Gaan we een ATH zien voor de halving? Zou ook uniek zijn, maar gezien de ETF inflows is dat een kwestie van tijd.
  Moderator donderdag 15 februari 2024 @ 09:16:31 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212432528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:01 schreef dimmak het volgende:
Gaan we een ATH zien voor de halving? Zou ook uniek zijn, maar gezien de ETF inflows is dat een kwestie van tijd.
4045
onlogisch
pi_212434176
Verkopen doe je niet in aanloop naar een bull run maar zodra er een piek is die zowat achterover valt.
pi_212434514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:01 schreef dimmak het volgende:
Ik hoop nog op een grote dip. Al die boomers met hun ETFs in paniek zou leuk zijn.
  Moderator donderdag 15 februari 2024 @ 12:58:31 #115
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212435716
VaporwareVechain heeft er zin in @aTypisch @Wereldgozer
4045
onlogisch
pi_212435744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:58 schreef onlogisch het volgende:
VaporwareVechain heeft er zin in @:aTypisch @:Wereldgozer
  donderdag 15 februari 2024 @ 13:32:13 #117
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212436080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:58 schreef onlogisch het volgende:
VaporwareVechain heeft er zin in @:aTypisch @:Wereldgozer
Hoe gaat het met steppn
pi_212436159
Dit had ik gemist: Kraken secures VASP registration from Dutch Central Bank. Ik kreeg er net een mail van Kraken over.

Trouwens, 20%?

quote:
The Netherlands has a vibrant startup and technology sector, a strong financial services industry and the highest fintech adoption rate among developed economies. It also has one of the highest crypto adoption rates in Europe with around 20% of Dutch citizens owning crypto.
  Moderator donderdag 15 februari 2024 @ 13:45:59 #119
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212436252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:32 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Hoe gaat het met steppn
quote:
80s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Die heb vorig jaar verkocht voor, jaja, Solana's _O_
4045
onlogisch
  Forum Admin donderdag 15 februari 2024 @ 14:11:23 #120
54263 crew  Pharkus
pi_212436545
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:37 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik hoop nog op een grote dip. Al die boomers met hun ETFs in paniek zou leuk zijn.
Komt er dan ook weer een outflow of worden die ETF's weer onderling verhandeld?
pi_212436613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:11 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Komt er dan ook weer een outflow of worden die ETF's weer onderling verhandeld?
dat kan wel ja, hoeft niet onderling

maar je kunt als fondsbeheerder die bitcoin ook gewoon aanhouden
zal vooral afhangen van de strategie per fonds ook, zo'n blackrock zal niet echt in paniek raken als ze wat bitcoin in kas hebben dat niet bij het fonds hoort voor een tijdje

maar als er bepaalde regeltjes zijn (intern, of op nationaal niveau) dan zullen ze het wel ergens verkopen
meeste van die partijen zitten met hun bitcoin bij Coinbase, en die hebben daar ook weer diensten voor

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2024 14:15:18 ]
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 09:42:55 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212447962
VaporwareVechain door de 5 cent heen.

@fathank
@Wereldgozer
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 09:43:02 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212447966
choo chooo
4045
onlogisch
pi_212448053
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:42 schreef onlogisch het volgende:
VaporwareVechain door de 5 cent heen.

@:Fathank
@:Wereldgozer
Ben nog niet ingestapt

@Nattekat
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 09:47:54 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212448061
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:47 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ben nog niet ingestapt

@:nattekat
Volledig BTC?
4045
onlogisch
pi_212448072
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Volledig BTC?
Ja :s)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 februari 2024 @ 10:01:50 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212448276
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:47 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ben nog niet ingestapt

@:nattekat
Ik ben er nog niet eens helemaal uit of ik überhaupt mee ga doen met deze trein. Ben in de zomer bijna helemaal uit alle crypto gestapt wegens geldnood, en vind het eigenlijk wel prima zo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212448761
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben er nog niet eens helemaal uit of ik überhaupt mee ga doen met deze trein. Ben in de zomer bijna helemaal uit alle crypto gestapt wegens geldnood, en vind het eigenlijk wel prima zo.
Nu ben je toch weer te laat.
Vakman pur sang
pi_212448806
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom? Dit jaar wordt de 100k bereikt
Jij bent het zonnetje!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 16 februari 2024 @ 10:42:40 #130
364681 over_hedge
pi_212448810
quote:

[..]
Hoezo zou je te laat zijn. Net of dit het hoogste is wat bitcoin ooit gaat worden
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 februari 2024 @ 10:56:30 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212448958
quote:

[..]
Als het te laat zou zijn, zou jij nu moeten uitstappen omdat de piek bereikt is. Dat doe je niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 februari 2024 @ 10:57:13 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212448968
De enige coin die ik nog had is drie keer over de kop gegaan, dus wat dat betreft ook wel prima.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212449033
quote:

[..]
We zijn pas net begonnen.
pi_212450292
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Waarom? Dit jaar wordt de 100k bereikt
Eerst maar eens zien niet?
In een hogere stijging kopen heb ik geen goede ervaringen mee, buy when theres blood in the street.
Vakman pur sang
pi_212450790
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eerst maar eens zien niet?
In een hogere stijging kopen heb ik geen goede ervaringen mee, buy when theres blood in the street.
Maar heb je ook gekocht toen het bloed door de straten liep, begin 2023?
pi_212451487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar heb je ook gekocht toen het bloed door de straten liep, begin 2023?
Ja
Vakman pur sang
pi_212452496
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja
En heb je nu weer verkocht? Of ga je er vanuit dat het stijgt?
Want als het stijgt, is het ook nu nog een prima moment om in te stappen.
En als het niet stijgt, zou je moeten verkopen :P
pi_212453084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En heb je nu weer verkocht? Of ga je er vanuit dat het stijgt?
Want als het stijgt, is het ook nu nog een prima moment om in te stappen.
En als het niet stijgt, zou je moeten verkopen :P
Ik
Doe helemaal niks. Heb uitgecashed de helft in de vorige top ongeveer en dat doe ik bij 80K ook weer of helemaal niet, das het plan
Vakman pur sang
pi_212453319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:43 schreef onlogisch het volgende:
choo chooo
De VeTrain tilt me op en ramt me keihard onderuit
pi_212453635
quote:

[..]
Echt he, met de groene cijfers pas weer instappen :')
  zaterdag 17 februari 2024 @ 16:22:06 #141
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212467806
Hoi, mijn naam is MisterFox. En ik zit ok in de crypto.

Ik zit in de CellFrame en FX1 Sports. Die eerste ben ik een paar dagen geleden in gegaan. *O*
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_212468440
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 16:22 schreef MisterFox het volgende:

Ik zit in de CellFrame en FX1 Sports. Die eerste ben ik een paar dagen geleden in gegaan. *O*
Wanneer mensen zich aanmelden om shitcoins the shillen weet je dat we in bull market zitten. *O*
pi_212468945
quote:

Leuke scams
pi_212469069
quote:

nee ik ga die niet kopen doei
pi_212469181
quote:

Erg interessant. Heb er ook wat ingeslagen!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212469442
Allin gegaan op TRUMP coin. #MAGA

pi_212469789
quote:

Ik kocht laatst CellFrame. Nu heb ik ruzie met mijn vrouw, mijn vriendin is weggelopen en de kat kijkt niet meer naar me om. Op mijn werk gaat het ook minder en ik heb een naar kuchje.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 17 februari 2024 @ 19:35:58 #148
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212470088
Jeetje, wat een verbitterde reacties allemaal op mijn positief ingestelde, prettige introductie. Ik voel me een beetje de Rapper Sjors van deze SC nu. :(
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_212471494
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 19:35 schreef MisterFox het volgende:
Jeetje, wat een verbitterde reacties allemaal op mijn positief ingestelde, prettige introductie. Ik voel me een beetje de Rapper Sjors van deze SC nu. :(
Te hoge verwachtingen dan krijg je dat.
Vakman pur sang
pi_212519496
nvm al gevonden.

[ Bericht 49% gewijzigd door GlenSpey op 21-02-2024 02:45:40 (al gevonden) ]
pi_212555965
Bitcoin naar 80-100k lijkt me vrij conservatief deze bullrun.
pi_212556223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:28 schreef blackmore het volgende:
Bitcoin naar 80-100k lijkt me vrij conservatief deze bullrun.
Want?
Vakman pur sang
pi_212560298
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Want?
Zegt m’n glazenbol.
pi_212589826
twitter
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 februari 2024 @ 22:45:06 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212590405
Staken is leuk :@

Funds waarvan ik een soort van vergeten was dat die bestonden zijn al ruim 2 jaar aan het staken, dan gaat het lekker hard :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212601475
ATH in Euros? Volgens mij wel toch?
pi_212601578
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:24 schreef ThijsTH het volgende:
Nog niet denk ik.

Rond 9 november 2021 stond de Dollar-koers op $1,15945 voor een Euro en bitcoin topte toen op $67.617 zo te zien.
Dus we moeten nog voorbij de ¤58.318 of zoiets.

Ik zie ook nog een $68.789 als hoogste koers staan voor 10 november 2021 maar die zie ik weer niet in de grafieken. Het is natuurlijk ook maar welke piek van welke exchange je als "hoogste ooit" accepteert.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-02-2024 20:47:49 ]
pi_212602341
afroomplannen al klaar? @onlogisch
pi_212602399
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:24 schreef ThijsTH het volgende:
Nee, dat is 59.717 euro.

Wel lekker dat we vandaag 50.000 euro zijn gepasseerd.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 05:39:15 #160
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212604101
1 bitcoin = 1 bitcoin
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 05:42:34 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212604103
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:29 schreef Wereldgozer het volgende:
afroomplannen al klaar? @:onlogisch
A-afromen!?!?!?

Waarom zou je je bitcoin omzetten naar inferieure fiat @Wereldgozer???

Wat is dit?

:')
4045
onlogisch
  dinsdag 27 februari 2024 @ 06:38:12 #162
80382 manny
30 is best veel
pi_212604166
iemand hier ook problemen met storten op crypto.com? Ik doe precies wat de app zegt, maar m'n centjes staan na twee dagen steeds weer keurig terug op mijn abn-amro rekening.

heb al links en rechts wat forum threads en uiteraard google bekeken, maar zie geen oplossing.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_212604173
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, dat is 59.717 euro.

En in een nacht tijd zelfs de 52.000 euro gepasseerd. :o
pi_212604442
Bitcoin is nog altijd een ‘schadelijk’ fenomeen’ en heeft ‘geen intrinsieke waarde’. Dat stellen bankiers van de Europese Centrale Bank (ECB).

https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-intrinsieke-waarde
Vakman pur sang
pi_212604586
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Bitcoin is nog altijd een ‘schadelijk’ fenomeen’ en heeft ‘geen intrinsieke waarde’. Dat stellen bankiers van de Europese Centrale Bank (ECB).

https://www.ecb.europa.eu(...)0~5301eecd19.en.html

Deze was al helemaal zielig.....artikel over Bitcoin's laatste stuiptrekking.
En vanaf 1 maand na dit artikel in 1 rechte lijn omhoog 15 maanden lang.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:24:54 #166
104963 ETA
European Travel Author
pi_212605011
quote:

Kan de ECB even met de BD praten? Is wel handig om te weten ivm de komende box3 berekeningen
Mijn reisfotos!
pi_212605229
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 06:38 schreef manny het volgende:
iemand hier ook problemen met storten op crypto.com? Ik doe precies wat de app zegt, maar m'n centjes staan na twee dagen steeds weer keurig terug op mijn abn-amro rekening.

heb al links en rechts wat forum threads en uiteraard google bekeken, maar zie geen oplossing.
Coinbase installeren was sneller geweest.
pi_212605237
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nog niet denk ik.

Rond 9 november 2021 stond de Dollar-koers op $1,15945 voor een Euro en bitcoin topte toen op $67.617 zo te zien.
Dus we moeten nog voorbij de ¤58.318 of zoiets.

Ik zie ook nog een $68.789 als hoogste koers staan voor 10 november 2021 maar die zie ik weer niet in de grafieken. Het is natuurlijk ook maar welke piek van welke exchange je als "hoogste ooit" accepteert.
En inflatie doorbrekenen
pi_212605369
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 05:42 schreef onlogisch het volgende:

[..]
A-afromen!?!?!?

Waarom zou je je bitcoin omzetten naar inferieure fiat @:wereldgozer???

Wat is dit?

:')
beetje schulden aflossen, nieuwe auto etc
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:16:13 #170
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212605419
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:12 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
beetje schulden aflossen, nieuwe auto etc
En als je geen schulden en 3 nieuwe autos hebt
pi_212605483
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:29 schreef Wereldgozer het volgende:
afroomplannen al klaar? @:onlogisch
Nu willen afromen :')

NGMI.
pi_212605610
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

NGMI.
Dat bitcoin wereldje, altijd niet echt, niemand zegt wat hij doet, altijd mensen uitlachen die verkopen.
Ja want als mensen verkopen houdt je de bubbel niet in stand. Daarom praat iedereen elkaar na. :')
Vakman pur sang
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:37:36 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212605621
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat bitcoin wereldje, altijd niet echt, niemand zegt wat hij doet, altijd mensen uitlachen die verkopen.
Ja want als mensen verkopen houdt je de bubbel niet in stand. Daarom praat iedereen elkaar na. :')
Ok bedankt voor je verfrissende inzicht henk
Huilen dan.
pi_212605794
quote:

[..]

NGMI.
Dat zeg ik niet
pi_212605796
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ok bedankt voor je verfrissende inzicht henk
Ook weer zo’n onechte reactie.
Laten we hem Henk noemen dan hoeven we niet in discussie :')
Vakman pur sang
pi_212605809
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet zelf weten wat je doet.

Maar gezien de fase waarin we verkeren, vlak voor de halving, is dit (historisch gezien) niet het moment om te verkopen.

Uiteraard bieden resultaten uit het verleden geen enkele garantie voor de toekomst maar wel verwachtingen.
pi_212605898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar gezien de fase waarin we verkeren, vlak voor de halving, is dit (historisch gezien) niet het moment om te verkopen.

Uiteraard bieden resultaten uit het verleden geen enkele garantie voor de toekomst maar wel verwachtingen.
Dat is een normaal antwoord maar het is altijd hetzelfde belachelijk maken in die crypto wereld valt me op. Niemand gaat oprecht met elkaar om.
Als iemand straks bij 80K zegt ik room een deel af is het: HAHAHA net voordat bitcoin een miljoen raakt dumpt ie het het, haha gekke Henkie, to thé moon blanlabla bla bla
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 11:08:54 #178
18653 crew  D.
pi_212605950
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een normaal antwoord maar het is altijd hetzelfde belachelijk maken in die crypto wereld valt me op. Niemand gaat oprecht met elkaar om.
Als iemand straks bij 80K zegt ik room een deel af is het: HAHAHA net voordat bitcoin een miljoen raakt dumpt ie het het, haha gekke Henkie, to thé moon blanlabla bla bla
Dat is vooral op Fok zo, veel ‘typetjes’ hier, dat ligt niet aan crypto.

Op andere kanalen waar ik zit is veel meer eensgezindheid :Y
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 11:52:57 #179
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212606351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je de historie erop naslaat, zou je de bullrun pas in 2025 verwachten toch?

2013
2017
2021

Er lijkt een cyclus van 4 jaar te zijn.
4045
onlogisch
pi_212606436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

2013
2017
2021

We zitten dan ook nog niet in een bullmarket makker.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 11:59:20 #181
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212606441
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:58 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
We zitten dan ook nog niet in een bullmarket makker.
4045
onlogisch
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:59:58 #182
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_212606453
Buttcoin.

Pump mijn alts eens.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 12:04:36 #183
18653 crew  D.
pi_212606517
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:59 schreef Mani89 het volgende:
Buttcoin.

Pump mijn alts eens.
Knap als je een alt gevonden hebt die de laatste maanden niet al 50+% gestegen is :Y
pi_212607091
quote:

[..]

2013
2017
2021

In welke maanden vielen die halvings? Men kan de verwachte datum van een halving voorspellen adhv hoeveel bitcoin er gemijnd worden. Ik neem aan dat dat tempo nog altijd hoger wordt mettertijd en dat elke halving net wat sneller komt dan de vorige, totdat het punt waarop een groeiend tempo de verwachte winst niet meer inhaalt.
What Would Goku Do
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:12:02 #185
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_212607134
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:04 schreef D. het volgende:

[..]
Knap als je een alt gevonden hebt die de laatste maanden niet al 50+% gestegen is :Y
Dat is niet voldoende.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_212607393
quote:

En het Financieele Dagblad bijvoorbeeld pent het kritiekloos over.
pi_212607434
quote:

[..]

2013
2017
2021

Ja, de halving heeft een voorspelbare invloed, maar er zijn veel meer factoren die invloed hebben op de koers. De val van FTX, de goedkeuring van ETF's, politieke besluiten, de toestand in de wereld - dat laat zich toch allemaal niet voorspellen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:49:09 #188
104963 ETA
European Travel Author
pi_212607461
quote:

[..]

NGMI.
Ik ben nu begonnen met afromen, eerste sell op 57k. Meeste heb ik gekocht in de 16k-25k range. Nu nog hele kleine stapjes, dat ga ik later opvoeren.

Toen ik het hier over had in de vorige piek kreeg je alleen zinloze schuimbekkende "HODL" reacties.

Een goede exit strategie is de grote uitdaging.
Mijn reisfotos!
pi_212607521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef ETA het volgende:

[..]
Ik ben nu begonnen met afromen, eerste sell op 57k. Meeste heb ik gekocht in de 16k-25k range. Nu nog hele kleine stapjes, dat ga ik later opvoeren.

Toen ik het hier over had in de vorige piek kreeg je alleen zinloze schuimbekkende "HODL" reacties.

Ik ga hier aan terug denken als we 100K aantikken.
pi_212607530
quote:

[..]

2013
2017
2021

ETF inflows zijn een gamechanger geworden.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:54:05 #191
104963 ETA
European Travel Author
pi_212608180
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ga hier aan terug denken als we 100K aantikken.
Dan ben ik nog steeds aan het verkopen. Het principe van DCA kopen, maar dan verkopen. De argumenten voor DCA in, kan je ook voor je verkoop gebruiken. Je gaat niet je winst maximaliseren, maar je verkleind wel je risico/variance. Grote kans dat we de 100k gaan aantikken, maar is geen absolute zekerheid. En stel dat we 100k bereiken, ga je dan alles verkopen of een deel? Alles in 1x? Begin je al een deel te verkopen bij 99k?

Hoeveel mensen blijven roepen dat ze bij de volgende dip gaan kopen, om achteraf te roepen dat we nu wel heel hoog staan en dat ze net te laat waren voor de dip, en dan weer hopen op een dip, om dan weer niet te kopen. Hetzelfde voor verkopen. Toen we in 2021 op 68k stonden, toen waren 9/10 holders overtuigd dat we nog niet aan de top zaten.

Hoe je ook je het spelletje wil spelen, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Enige wat ik wil benadrukken is dat je moet nadenken over het verzilveren van winsten. Het uitdenken van een plan kan je beter voor de piek doen, dan na de piek.

De koersen waarop ik btc heb gekocht en verkocht (niet chronologisch)

Mijn reisfotos!
pi_212608953
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:54 schreef ETA het volgende:

Hoe je ook je het spelletje wil spelen, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Enige wat ik wil benadrukken is dat je moet nadenken over het verzilveren van winsten. Het uitdenken van een plan kan je beter voor de piek doen, dan na de piek.
Nou ja, daar hoef je dus niet per se over na te denken. Ik heb vertrouwen in de toekomst van bitcoin, dus omzetten in fiatgeld is voor mij een slechte langetermijnstrategie. Dan weet ik zeker dat m'n geld minder waard wordt. Ik ga alleen "verzilveren" als ik bijvoorbeeld een nieuw huis zou kopen.

Hoewel onze langetermijnstrategie hodl'en is, verkopen en kopen we ook tussendoor: we kopen erbij tijdens wat we denken dat een dip is en we verkopen een deel op wat we denken dat een piek is. Natuurlijk weet je nooit of je op het juiste moment koopt en verkoopt, maar een aantal basisregels hebben ons daarbij geholpen. Met de laatste dip zaten we precies goed, want we hebben net onder de 16.000 euro aangekocht (maar ook daarna nog wel, hoor).

Op dit moment hebben we er een discussie over wanneer we weer wat gaan verkopen. Mijn vriend wil zich aan de basisregels houden terwijl ik neig naar niks doen. Het zijn maffe tijden en er is hier geen enkele handleiding voor.
pi_212609476
Snap niet waarom iemand op de korte termijn zijn BTC zou willen verkopen Behalve als je het inderdaad echt nodig hebt om bepaalde levensdoelen te realiseren.

Het is duidelijk dat ETF's voor een enorme influx aan interesse zorgen en de prijs alleen maar verder zal stijgen.

Bedoel de bullrun is amper begonnen of we zitten alweer bijna op een nieuwe ATH :') .
blablablabla
  dinsdag 27 februari 2024 @ 17:43:51 #195
104963 ETA
European Travel Author
pi_212610153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:45 schreef Elan het volgende:
Snap niet waarom iemand op de korte termijn zijn BTC zou willen verkopen Behalve als je het inderdaad echt nodig hebt om bepaalde levensdoelen te realiseren.

Het is duidelijk dat ETF's voor een enorme influx aan interesse zorgen en de prijs alleen maar verder zal stijgen.

Bedoel de bullrun is amper begonnen of we zitten alweer bijna op een nieuwe ATH :') .
Bullrun is al 15 maanden aan de gang
Mijn reisfotos!
pi_212610192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:43 schreef ETA het volgende:

[..]
Mwa vorig jaar maart stonden we nog op 18k en pas in oktober zijn we significant omhoog gegaan.
De algemene classificatie van een bullrun is volgens mij een langdurige significante en aanhoudende opwaartse trend
blablablabla
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 17:52:32 #197
18653 crew  D.
pi_212610226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:43 schreef ETA het volgende:

[..]
Dit is een 'aanloopje' naar de start :Y
  dinsdag 27 februari 2024 @ 17:56:34 #198
104963 ETA
European Travel Author
pi_212610281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa vorig jaar maart stonden we nog op 18k en pas in oktober zijn we significant omhoog gegaan.
De algemene classificatie van een bullrun is volgens mij een langdurige significante en aanhoudende opwaartse trend
Onder jouw definitie, hoe lang duurde de vorige bullrun dan? Dan waren die volgens mij maar 5 maanden lang. Oktober vorig jaar + 5 maanden =.....?

Als je naar de vorige ATH naar ATH kijkt van 2017-2021, had je ook flinke bewegingen. We zijn van 14k naar 4k gegaan. Mocht het weer gebeuren, kan ik meer bijkopen. Mocht het niet gebeuren, mijn overgrote bulk van mijn portfolio heb ik nog steeds.

Ik wil mijn risico's enigszins reduceren, niet de winst maximaliseren.

Ook kijkend naar mijn totaal vermogen, daar wil een gezonde balans bereiken tussen verschillende potjes (cash, deposito, etf's, aandelen, crypto). Nu is het aandeel crypto hoger dan ik zou willen, dus dit is de kans om het wat af te bouwen en in andere potjes te stoppen. Dat doe ik door om de zoveel tijd te balanceren in hele kleine stapjes.
Mijn reisfotos!
  dinsdag 27 februari 2024 @ 17:57:38 #199
104963 ETA
European Travel Author
pi_212610296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:52 schreef D. het volgende:

[..]
Dit is een 'aanloopje' naar de start :Y
Ik hoop het. Ik ben niet negatief over de verwachtingen, maar ik ga daar niet alles op inzetten.
Mijn reisfotos!
pi_212610374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:56 schreef ETA het volgende:

[..]
Onder jouw definitie, hoe lang duurde de vorige bullrun dan? Dan waren die volgens mij maar 5 maanden lang. Oktober vorig jaar + 5 maanden =.....?

Als je naar de vorige ATH naar ATH kijkt van 2017-2021, had je ook flinke bewegingen. We zijn van 14k naar 4k gegaan. Mocht het weer gebeuren, kan ik meer bijkopen. Mocht het niet gebeuren, mijn overgrote bulk van mijn portfolio heb ik nog steeds.

Ik wil mijn risico's enigszins reduceren, niet de winst maximaliseren.

Die enorme prijsfluctuaties en enorme volatiliteit zullen steeds minder worden naarmate er meer instroom komt op de ETF's.

quote:
Ook kijkend naar mijn totaal vermogen, daar wil een gezonde balans bereiken tussen verschillende potjes (cash, deposito, etf's, aandelen, crypto). Nu is het aandeel crypto hoger dan ik zou willen, dus dit is de kans om het wat af te bouwen en in andere potjes te stoppen. Dat doe ik door om de zoveel tijd te balanceren in hele kleine stapjes.
Je zit er al heel lang in kennelijk dus wat voor jou werkt is toch prima. Mijn primaire doel de afgelopen 2 jaar is zoveel mogelijk BTC vergaren. Heb een gelukkige trade gehad met SOL en die weer in BTC gezet. Vind het wel jammer dat de koers relatief snel stijgt, het geeft minder kans om meer te vergaren .

Verkopen of een exitstrategie is echt het laatste waar ik nu mee bezig ben.
blablablabla
pi_212610482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef ETA het volgende:

[..]

Goed man, open verhaal.
En
Kijk welke reacties je krijgt. Echte alleen maar mongolen: WODT EEN MILJOEN JOH GEK
Vakman pur sang
pi_212610557
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Goed man, open verhaal.
En
Kijk welke reacties je krijgt. Echte alleen maar mongolen: WODT EEN MILJOEN JOH GEK
Het zijn vooral de kleine spelers die hodlen. Degene die al wat langer meelopen en bij wie het om serieuze bedragen gaat zijn toevallig degene die winst nemen als het goed gaat. Want je hebt 1 zekerheid. De kans om voor een lagere prijs weer terug te kopen komt

[ Bericht 0% gewijzigd door Mortaxx op 27-02-2024 18:31:17 ]
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 27 februari 2024 @ 18:36:34 #203
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212610700
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:23 schreef Mortaxx het volgende:
Het zijn vooral de kleine spelers die hodlen. Degene die al wat langer meelopen en bij wie het om serieuze bedragen gaat zijn toevallig degene die winst nemen als het goed gaat.
Hahaatjes.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 18:36:48 #204
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212610706
Al 10 jaar hodl. :7
  dinsdag 27 februari 2024 @ 18:41:59 #205
104963 ETA
European Travel Author
pi_212610758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Die enorme prijsfluctuaties en enorme volatiliteit zullen steeds minder worden naarmate er meer instroom komt op de ETF's.
[..]
Je zit er al heel lang in kennelijk dus wat voor jou werkt is toch prima. Mijn primaire doel de afgelopen 2 jaar is zoveel mogelijk BTC vergaren. Heb een gelukkige trade gehad met SOL en die weer in BTC gezet. Vind het wel jammer dat de koers relatief snel stijgt, het geeft minder kans om meer te vergaren .

Verkopen of een exitstrategie is echt het laatste waar ik nu mee bezig ben.
Dit is juist het moment om er over na te denken. Beter nu dan wanneer we in een massa euforie/hysterie zitten, nu heb je de rust om er rationeel over na te denken.

Je geeft zelf aan dat je te laat was om meer te vergaren. Wat zou voor jou de strategie zijn als we in een megadip komen? Daar wil je nu over nadenken, niet als we 30% zijn gekelderd in 1 uur. Ga je agressiever je cashpositie afbouwen tov crypto? Ga je het in 1x inkopen bij een bepaalde koers, ga je periodiek DCA kopen, ga je dynamisch DCA'en (hoe lager, hoe meer je koopt)? Onthou, als het keihard omlaag gaat, slaat de onzekerheid toe, de kans dat het nooit meer een ATH haalt lijkt ineens een stuk reëler. Als je al spelregels voor jezelf hebt opgelegd, hoef je niet meer zo over na te denken in de stressvollere tijden.

Dit geldt voor zowel de weg omhoog als omlaag. Want na de piek, ik garandeer je, de gedachte die door je hoofd spookt is: "had ik maar meer verkocht toen het hoog stond".
Mijn reisfotos!
pi_212610848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:41 schreef ETA het volgende:

[..]
Dit is juist het moment om er over na te denken. Beter nu dan wanneer we in een massa euforie/hysterie zitten, nu heb je de rust om er rationeel over na te denken.

Je geeft zelf aan dat je te laat was om meer te vergaren. Wat zou voor jou de strategie zijn als we in een megadip komen? Daar wil je nu over nadenken, niet als we 30% zijn gekelderd in 1 uur. Ga je agressiever je cashpositie afbouwen tov crypto? Ga je het in 1x inkopen bij een bepaalde koers, ga je periodiek DCA kopen, ga je dynamisch DCA'en (hoe lager, hoe meer je koopt)? Onthou, als het keihard omlaag gaat, slaat de onzekerheid toe, de kans dat het nooit meer een ATH haalt lijkt ineens een stuk reëler. Als je al spelregels voor jezelf hebt opgelegd, hoef je niet meer zo over na te denken in de stressvollere tijden.

Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel meer gebeuren. Of er moet zich een of andere catastrofe aandienen die de wereldvrede ernstig in het geding doet komen....

Los daarvan doe ik alleen nog DCA, elke maand koop in een X bedrag BTC en HODL dat tot aan een gunstig moment om te verkopen rond mijn pensioen bij voorkeur ergens in de cyclus wanneer er een bullmarket-beweging aan de gang is.

quote:
Dit geldt voor zowel de weg omhoog als omlaag. Want na de piek, ik garandeer je, de gedachte die door je hoofd spookt is: "had ik maar meer verkocht toen het hoog stond".
Oprecht geen last van zie het echt als investering voor later zeg 20 jaar van hier en dan ga ik er iets leuks mee doen. Megadips komen en gaan in cyclussen die eigenlijk vrij voorspelbaar zijn als je naar de geschiedenis kijkt in plaats van je te laten meeslepen door het momentum.
blablablabla
  dinsdag 27 februari 2024 @ 18:53:03 #207
104963 ETA
European Travel Author
pi_212610853
quote:

[..]
Het zijn vooral de kleine spelers die hodlen. Degene die al wat langer meelopen en bij wie het om serieuze bedragen gaat zijn toevallig degene die winst nemen als het goed gaat. Want je hebt 1 zekerheid. De kans om voor een lagere prijs weer terug te kopen komt
Ja, ik denk dat daar wel een verschil in zitn. Toen het allemaal om <1maand salaris ging, dan wil je wel wat extra risico nemen, Zodra het daar ver boven gaat, dan is "duurzame groei" van je vermogen belangrijker dan zoveel mogelijk groei. Daarom dat ik ook gewoon cash op een spaarrekening heb staan dat maar 1,5% trekt. Onderschat niet de waarde van gemoedsrust.
Mijn reisfotos!
pi_212610901
quote:

[..]
De vraag is een beetje ben je nou echt een grote speler als je op elke heftige koersbeweging moet reageren, of zit je er dan gewoon met meer geld in dan je feitelijk missen kan.

Zo'n Michael Saylor bijvoorbeeld zou ook nooit verkopen (dat zegt ie in elk geval) en die heeft toch een aardig pakje Bitcoin bij elkaar gesprokkeld inmiddels _O- .
blablablabla
pi_212611150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:58 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag is een beetje ben je nou echt een grote speler als je op elke heftige koersbeweging moet reageren, of zit je er dan gewoon met meer geld in dan je feitelijk missen kan.

Zo'n Michael Saylor bijvoorbeeld zou ook nooit verkopen (dat zegt ie in elk geval) en die heeft toch een aardig pakje Bitcoin bij elkaar gesprokkeld inmiddels _O- .
Je reageert juist niet op iedere heftige beweging als je een plan volgt en bijvoorbeeld iedere maand een deel verkoopt.
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 27 februari 2024 @ 19:14:56 #210
19297 stinkie
pi_212611164
In it for the money.

Dus beetje afromen om wat beurs verliezen en shitcoin ellende rechtste trekken. De rest laten staan om
Te kijken wat het gaat doen. Verder paar prijzen in gedachten houden om bij te verkopen zodra er een daling inzet
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:06:20 #211
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212612074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:41 schreef ETA het volgende:
Dat idee nog nooit gehad.
pi_212615287
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 20:06 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Dat idee nog nooit gehad.
Hodl tot je dood bent ofnie 8-)
Vakman pur sang
pi_212619529
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, dat is 59.717 euro.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 06:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En in een nacht tijd zelfs de 52.000 euro gepasseerd. :o
En nu de 55.000 euro. :o De vorige piek komt echt in zicht.
  Forum Admin woensdag 28 februari 2024 @ 14:19:10 #214
54263 crew  Pharkus
pi_212619573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[..]
En nu de 55.000 euro. :o De vorige piek komt echt in zicht.
En ik hoor nog weinig bij het koffiezetapparaat / wandelgangen / reclame uitingen. Behalve wat gebrom van TA lijntjestrekkers die de markt verkeerd getimed hebben.
pi_212619578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:19 schreef Pharkus het volgende:

[..]
En ik hoor nog weinig bij het koffiezetapparaat / wandelgangen / reclame uitingen. Behalve wat gebrom van TA lijntjestrekkers die de markt verkeerd getimed hebben.
We zijn nog vroeg in de cycle. Maar het begint nu wel een beetje te komen.
  Forum Admin woensdag 28 februari 2024 @ 14:21:05 #216
54263 crew  Pharkus
pi_212619594
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Als die ooit ineens (gedwongen) zijn zakken moet dumpen dan komen de ijsberen te voorschijn.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 14:24:42 #217
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212619629
En door de 60k heen.
4045
onlogisch
pi_212619659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:21 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Als die ooit ineens (gedwongen) zijn zakken moet dumpen dan komen de ijsberen te voorschijn.
Zijn persoonlijke stack niet zozeer maar als Microstrategy alles zou moeten verkopen gaat dat wel een enorme impact op de markt hebben ja.
blablablabla
pi_212619683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn persoonlijke stack niet zozeer maar als Microstrategy alles zou moeten verkopen gaat dat wel een enorme impact op de markt hebben ja.
Het scheelt waarschijnlijk wel dat dat soort trades OTC gaan. Dat gaat niet op een exchange worden gedumpt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 14:36:47 #220
18653 crew  D.
pi_212619747
quote:

[..]
Nog $9K te gaan, dan halen ‘we’ de krant en het journaal weer :Y
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 14:37:51 #221
18653 crew  D.
pi_212619759
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:24 schreef onlogisch het volgende:
En door de 60k heen.
En alweer bijna 61 :Y
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 februari 2024 @ 14:38:43 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212619767
quote:

[..]
Ik brom dat ik nu pas weer het geld heb om lekker mee te doen, terwijl ik op de helft van de huidige waarde noodgedwongen moest verkopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 14:41:19 #223
18653 crew  D.
pi_212619784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik brom dat ik nu pas weer het geld heb om lekker mee te doen, terwijl ik op de helft van de huidige waarde noodgedwongen moest verkopen.
Beter nu dan over 6 maanden :Y

(Geen financieel advies)
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 14:49:47 #224
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212619841
GEEN GEZEIK IEDEREEN RIJK
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 februari 2024 @ 14:52:12 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212619854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:41 schreef D. het volgende:

[..]
Beter nu dan over 6 maanden :Y

(Geen financieel advies)
Ik zit er gewoon weer veel te diep in. Iets meer Euro's dan ik eruit heb gehaald, maar helaas de helft van de hoeveelheid Ethers ;(

Heb er nog wel vertrouwen in dat dit pas het begin is. En ik had nog een beetje over dat vast zat op Bittrex of aan het staken was, dus al met al dikke prima.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212619867
Hoop altcoins blijven behoorlijk achter qua prijsontwikkeling.
blablablabla
pi_212619872
kut salaris paar dagen te laat ;(

En ja ga nog steeds kopen hoor. Zoals elke maand. Maar toch leuker geweest als het paar dagen eerder was :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 februari 2024 @ 14:57:46 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212619884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:55 schreef over_hedge het volgende:
kut salaris paar dagen te laat ;(

En ja ga nog steeds kopen hoor. Zoals elke maand. Maar toch leuker geweest als het paar dagen eerder was :D
Mijn salaris kwam vrijdag, maar het is nog amper gestegen sinds vrijdag :P

Komt vooral omdat ik een klein fortuin kwijt was aan fees en dergelijke, maar toch...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 14:59:42 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212619896

quote:
'some altcoins with strong fundamentals'
Forumgebruiker @aTypisch

4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 februari 2024 @ 15:02:37 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212619911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:59 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Forumgebruiker @:atypisch

[ afbeelding ]
Zitten we volgens deze logica niet al in fase 2?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212619914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Overlap lijkt me.
blablablabla
pi_212619938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Fase 1 is nog amper begonnen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 februari 2024 @ 15:08:00 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212619951
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Fase 1 is nog amper begonnen.
Doelde meer op het feit dat Ethereum even hard gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 15:11:34 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212619976
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Overlap lijkt me.
Straks kunnen we universaaaaaaaaaaaaaaaaa hahahjajajaja @Bezsen weer shillen _O_
4045
onlogisch
pi_212619992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Straks kunnen we universaaaaaaaaaaaaaaaaa hahahjajajaja @:Bezsen weer shillen _O_
Waves naar 50 $ _O_
blablablabla
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 15:16:17 #236
18653 crew  D.
pi_212620010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:54 schreef Elan het volgende:
Hoop altcoins blijven behoorlijk achter qua prijsontwikkeling.
Ik vind dat ze best goed bijblijven :Y
pi_212620054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:16 schreef D. het volgende:

[..]
Ik vind dat ze best goed bijblijven :Y
ETH presteert aardig maar niet meer dan dat, het gros uit de top 20 staat amper nog op of rond 1/4 van hun ATH terwijl BTC daar al bijna weer is.
blablablabla
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 15:27:17 #238
18653 crew  D.
pi_212620124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]
ETH presteert aardig maar niet meer dan dat, het gros uit de top 20 staat amper nog op of rond 1/4 van hun ATH terwijl BTC daar al bijna weer is.
Ow, zo kijk ik er niet naar, ik bedoelde dat veel alts de laatste maanden zijn meegestegen.

Ze zijn in de bear ook dieper gezakt natuurlijk, dus hebben meer goed te maken. En btc is in principe altijd de frontrunner bij een aankomende bull.
Dat alles overwegend valt het me niet tegen.
pi_212620131
quote:

[..]
BTC Dominance moet eerst even chillen.
pi_212620307
quote:
Je moet ook op BTC en ETH na helemaal niet in die oude troep zitten. Genoeg coins die aan hun eerste cycle beginnen en waar je inmiddels al op hele goede winsten staat: TAO, INJ, KASPA noem maar op. Inmiddels wel top 40 coins qua cap maar die die oude munten uit die top 20 gaan knallen.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212620398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je moet ook op BTC en ETH na helemaal niet in die oude troep zitten. Genoeg coins die aan hun eerste cycle beginnen en waar je inmiddels al op hele goede winsten staat: TAO, INJ, KASPA noem maar op. Inmiddels wel top 40 coins qua cap maar die die oude munten uit die top 20 gaan knallen.
INJ? Die coin is al jaren oud toch?
pi_212620451
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Is toch niks fundamenteels aan maar allemaal random shit die aan de gang is met die altcoins. Zoals Pepe die vandaag weer 60% steeg.
blablablabla
pi_212620469
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:55 schreef Scorpie het volgende:
INJ? Die coin is al jaren oud toch?
Wist ik niet. Snel nagekeken. Blijkbaar in vorige bull markt gelaunched ofzo. Die negerende dan; TAO en KASPA als nieuwe binnenkomers in de top 40 en je hebt nog wel wat leuke coins die aan hun eerste cycle beginnen en richting de top 50 gaan en al op aardig wat leuke x-jes zitten/markt flink outperformen/ATH's overheen zitten en blijven breaken.
pi_212620487
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:59 schreef Elan het volgende:

Is toch niks fundamenteels aan maar allemaal random shit die aan de gang is met die altcoins. Zoals Pepe die vandaag weer 60% steeg.
Niet allemaal. KASPA en TAO doen het vanaf die diepe bear markt al mega goed en gaan richting de top 10 deze bull naar mijn mening.
pi_212620555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Niet allemaal. KASPA en TAO doen het vanaf die diepe bear markt al mega goed en gaan richting de top 10 deze bull naar mijn mening.
Zit wat in SEI die doet het ook leuk maar het blijft allemaal toch gokken en de grote winst zit over het algemeen in het feit hoe snel je er bij zit.

Veel van die projecten worden qua snelheid of marktperspectief binnen no time weer achterhaald door een nieuwe hypecoin.
blablablabla
pi_212620619
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:08 schreef Elan het volgende:
Zit wat in SEI die doet het ook leuk maar het blijft allemaal toch gokken en de grote winst zit over het algemeen in het feit hoe snel je er bij zit.

Veel van die projecten worden qua snelheid of marktperspectief binnen no time weer achterhaald door een nieuwe hypecoin.
Ik zit in KASPA vanaf een halve cent maar voor zowel deze als TAO geldt dat ze beiden nog op geen enkele tier 1 CEX te vinden zijn qua listing. KAS is al wel op kraken en binance als future gelist de afgelopen 2 maanden.
Voor beiden geldt ook omdat het 100% PoW coins zijn zonder pre-mining dat de exchanges eerst liquiditeit van de markt moeten opkopen voordat ze spot listen; oftewel je bag pompen als je voor de listings erbij bent. Groot verschil vergeleken bij de rest van crypto waar zowel het team en andere insiders veel van de supply bezitten als ook een deel alvast allocaten voor exchanges die ze voor een spotprijsje krijgen/opkopen met als beloning voor het team een grote CEX listing a-la binance etc.
pi_212621056
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik zit in KASPA vanaf een halve cent maar voor zowel deze als TAO geldt dat ze beiden nog op geen enkele tier 1 CEX te vinden zijn qua listing. KAS is al wel op kraken en binance als future gelist de afgelopen 2 maanden.
Voor beiden geldt ook omdat het 100% PoW coins zijn zonder pre-mining dat de exchanges eerst liquiditeit van de markt moeten opkopen voordat ze spot listen; oftewel je bag pompen als je voor de listings erbij bent. Groot verschil vergeleken bij de rest van crypto waar zowel het team en andere insiders veel van de supply bezitten als ook een deel alvast allocaten voor exchanges die ze voor een spotprijsje krijgen/opkopen met als beloning voor het team een grote CEX listing a-la binance etc.
Interessant. Zodra ze het overal en nergens listen kan je wel een zieke influx van geld verwachten. Wel apart dat dat nog niet het geval is. SEI bestaat sinds augustus en is wel al gelist op Binance en bybit, zelfs via BM kun je die kopen.
blablablabla
pi_212621321
quote:

[..]
En ik hoor nog weinig bij het koffiezetapparaat / wandelgangen / reclame uitingen.
Inderdaad, dat merk ik ook.
pi_212621952
iPhone 4 - 2857 BTC

iPhone 5 - 16.6 BTC

iPhone 6 - 2.17 BTC

iPhone 7 - 1.28 BTC

iPhone 8 - 0.24 BTC

iPhone X - 0.16 BTC

iPhone 11 - 0.14 BTC

iPhone 12 - 0.06 BTC

iPhone 13 - 0.02 BTC

disclaimer: niet nagerekend
pi_212622066
Vandaag gewoon 10% omhoog?
ECB moet vaker uitspraken doen. ^O^
Vakman pur sang
pi_212622284
Broekjes laag
  woensdag 28 februari 2024 @ 18:20:18 #252
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_212622391
We are so back baby.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 09:15 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ziet eruit als een gezonde chart.
x 2,5 nu in 2 maanden.

SPOILER
Weet iemand waar @Gehrman is?
  woensdag 28 februari 2024 @ 18:21:36 #253
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212622416
Ik heb een paar btc gekocht toen hij 18.000 was, dus dit is wel leuk om te zien.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  FOK!fotograaf woensdag 28 februari 2024 @ 18:22:35 #254
842 Zorro
Z
pi_212622433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:21 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb een paar btc gekocht toen hij 18.000 was, dus dit is wel leuk om te zien.
Een paar nog wel.
Jij hoeft nooit meer te werken zeker?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 28 februari 2024 @ 18:29:17 #255
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212622541
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:22 schreef Zorro het volgende:

[..]
Een paar nog wel.
Jij hoeft nooit meer te werken zeker?
Ik bedoelde voor een paar honderd euro.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 18:34:30 #256
18653 crew  D.
pi_212622621
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
iPhone 4 - 2857 BTC

iPhone 5 - 16.6 BTC

iPhone 6 - 2.17 BTC

iPhone 7 - 1.28 BTC

iPhone 8 - 0.24 BTC

iPhone X - 0.16 BTC

iPhone 11 - 0.14 BTC

iPhone 12 - 0.06 BTC

iPhone 13 - 0.02 BTC

disclaimer: niet nagerekend
Die iPhones worden steeds goedkoper :7
pi_212622697
Coinbase is down, ik zie dat btc 4000 euro ineens gezakt is. Kan mijn activa niet meer bekijken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_212622706
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:40 schreef Akkerdjie het volgende:
Coinbase is down, ik zie dat btc 4000 euro ineens gezakt is. Kan mijn activa niet meer bekijken.
Ja heeft er moeite mee op het moment. Goed teken op zich :P
pi_212622716
Vandaag nog naar ATH
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 18:46:56 #260
18653 crew  D.
pi_212622783
Van 63,5 naar 60,5 in 10 minuten. Benieuwd of, en hoe snel, ie wordt opgekocht :Y
pi_212622793
En even terug naar 58k daar zijn flink wat mensen rekt gegaan
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212622843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:40 schreef Akkerdjie het volgende:
Dat is ook zo verneukeratief. Bij sterke stijgingen gaan alle coinhandelsites “down” en kun je nog niet op een op dat moment gunstig moment verkopen. :')
Vakman pur sang
  woensdag 28 februari 2024 @ 19:03:23 #263
104963 ETA
European Travel Author
pi_212622978
ja schandalig van CB. Koers van $COIN ook 4% omlaag in die tijd
Mijn reisfotos!
pi_212622982
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook zo verneukeratief. Bij sterke stijgingen gaan alle coinhandelsites “down” en kun je nog niet op een op dat moment gunstig moment verkopen. :')
Bitvavo gaat vanavond nog even lekker updaten voor onderhoud. Zou dit echt gericht zijn denk je?
pi_212623041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:03 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Bitvavo gaat vanavond nog even lekker updaten voor onderhoud. Zou dit echt gericht zijn denk je?
Tuurlijk, die lui hebben niet genoeg cash in kas en krijgen ineens teveel sell opdrachten.
Dan gooit men massaal de deuren dicht probleem opgelost.
Vakman pur sang
pi_212623086
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk, die lui hebben niet genoeg cash in kas en krijgen ineens teveel sell opdrachten.
Dan gooit men massaal de deuren dicht probleem opgelost.
Ze verdienen toch met traden, dus ook bij verkopen?
Mja, het is beter verhuld dan gewoon de sell- of buyknop eruit halen zoals bij Robin Hood
pi_212623122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:11 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ze verdienen toch met traden, dus ook bij verkopen?
Mja, het is beter verhuld dan gewoon de sell- of buyknop eruit halen zoals bij Robin Hood
Als ze harde cash moeten uitbetalen moet je het wel in kas hebben. Of andere coins verkopen.
Maar in een sterke stijgende markt is er niet genoeg cash in kas omdat er niks wordt aangekocht. Geen cashflow.
Waar zou die cash (dollar/euro) allemaal moeten zijn dan :?
Vakman pur sang
pi_212623150
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als ze harde cash moeten uitbetalen moet je het wel in kas hebben. Of andere coins verkopen.
Maar in een sterke stijgende markt is er niet genoeg cash in kas omdat er niks wordt aangekocht. Geen cashflow.
Waarom zou die cash er niet staan? Kopers kunnen alleen kopen met de middelen die ze op de exchange hebben staan.

Je kan ook alleen verkopen aan kopers die het geld er hebben staan.

En verkopen staat nog niet gelijk aan het geld opnemen.
pi_212623152
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ach so. Beetje bankrunprincipe.
pi_212623185
Wat een weak hands allemaal die rond de 60k verkopen :') . Kom op nou, willen we richting de 100k of niet?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212623195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom zou die cash er niet staan? Kopers kunnen alleen kopen met de middelen die ze op de exchange hebben staan.

Je kan ook alleen verkopen aan kopers die het geld er hebben staan.

En verkopen staat nog niet gelijk aan het geld opnemen.
Er staat bitcoin, ooit gekocht voor x, er is geen stack of cash.
Vakman pur sang
pi_212623205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat een weak hands allemaal die rond de 60k verkopen :') . Kom op nou, willen we richting de 100k of niet?
Dat zei men ook zo’n 2,5 jaar geleden ook, is een psychologische grens en men wil niet weer 2,5 jaar wachten wellicht
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2024 @ 19:21:17 #273
862 Arcee
Look closer
pi_212623218
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_212623245
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er staat bitcoin, ooit gekocht voor x, er is geen stack of cash.
Als je een bitcoin verkoopt op een exchange, dan is er ergens een koper.

Jij hebt een bitcoin op die exchange staan, anders kan je die niet verkopen.
Die koper heeft geld op die exchange staan, anders kan hij het niet kopen.

Je verkoopt niet aan de exchange, je verkoopt aan een koper.
  woensdag 28 februari 2024 @ 19:31:21 #275
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212623397
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Helemaal mee eens het ging net de goede kant op.
pi_212623420
BOGGED
pi_212623552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een bitcoin verkoopt op een exchange, dan is er ergens een koper.

Jij hebt een bitcoin op die exchange staan, anders kan je die niet verkopen.
Die koper heeft geld op die exchange staan, anders kan hij het niet kopen.

Je verkoopt niet aan de exchange, je verkoopt aan een koper.
Jawel, maar als er grote hoeveelheden Sellers komen kan zijn dat niemand je shit gaat kopen.
Hoe gaat dat dan als het naar 100k gaat en niemand wil het nog kopen?
Dan heb je orders staan die niet forfillt worden wou je zeggen, maar op de een of andere manier is het vervelend voor het verdienmodel van de Exchanges want die gooien de handel dicht.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 februari 2024 @ 19:39:45 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212623598
Leuk verkoopmomentje gemist op ETH/BTC :(

Moet weer even in komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212623626
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel, maar als er grote hoeveelheden Sellers komen kan zijn dat niemand je shit gaat kopen.
Hoe gaat dat dan als het naar 100k gaat en niemand wil het nog kopen?
Dan heb je orders staan die niet forfillt worden wou je zeggen, maar op de een of andere manier is het vervelend voor het verdienmodel van de Exchanges want die gooien de handel dicht.
Ik weet niet wat je probeert te vertellen. Het is een vaag verhaal met "je shit".

Er is een orderboek op iedere exchange.

Er is een zijde van kopers en die hebben Dollars of Euro's.
Er is een zijde van verkopers en die hebben bitcoin.

Als er geen koper is voor je bitcoin en niemand z'n prijs verlaagt, dan zal de spread oplopen en blijven orders staan tenzij je de prijs verlaagt.
Als er kopers zijn, is het geen probleem.

Op een beetje exchange, zoals Binance of Coinbase is er altijd wel een koper te vinden voor "je shit".

Als er iets fijn is voor een exchange, dan zijn het grote stijgingen of dalingen van de koers.
Want dan worden de meeste fees geïncasseerd.

Alleen bij Bitonic ligt dat anders, die kopen en verkopen zelf bitcoin als tussenpersoon en die hebben wel een probleem als de koers ineens fors zakt. Daarom is de spread daar tussen koop- en verkoop vrij hoog.

Maar het is wel een fijne, betrouwbare partij met een echte servicedesk (die ook reageert) dus ik gebruik ze evengoed graag.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-02-2024 19:46:49 ]
pi_212623914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je probeert te vertellen. Het is een vaag verhaal met "je shit".

Er is een orderboek op iedere exchange.

Er is een zijde van kopers en die hebben Dollars of Euro's.
Er is een zijde van verkopers en die hebben bitcoin.

Als er geen koper is voor je bitcoin en niemand z'n prijs verlaagt, dan zal de spread oplopen en blijven orders staan tenzij je de prijs verlaagt.
Als er kopers zijn, is het geen probleem.

Op een beetje exchange, zoals Binance of Coinbase is er altijd wel een koper te vinden voor "je shit".

Als er iets fijn is voor een exchange, dan zijn het grote stijgingen of dalingen van de koers.
Want dan worden de meeste fees geïncasseerd.

Alleen bij Bitonic ligt dat anders, die kopen en verkopen zelf bitcoin als tussenpersoon en die hebben wel een probleem als de koers ineens fors zakt. Daarom is de spread daar tussen koop- en verkoop vrij hoog.

Maar het is wel een fijne, betrouwbare partij met een echte servicedesk (die ook reageert) dus ik gebruik ze evengoed graag.
Jij zegt hetzelfde als ik, alleen iets duidelijker en je noemt het geen shit. ;)
Vakman pur sang
pi_212624543
1000 euro winst boys
graag op anoniem
pi_212624557
nou hopelijk nu geen uitbraak van een ziekte of de Amerikaanse waakhond die nu iets geks gaat doen en we gaan gewoon nog steeds naar boven.
graag op anoniem
pi_212624576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:31 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Helemaal mee eens het ging net de goede kant op.
Coinbase storing. Retail is here!
  woensdag 28 februari 2024 @ 20:35:59 #284
503118 Bezsen
We Call Them Poor
  woensdag 28 februari 2024 @ 20:36:59 #285
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212624707
Érg jammer dat @aTypisch en @Zith ( :'( ) deze pump niet kunnen bijwonen op FOK!
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 20:39:54 #286
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212624765
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:29 schreef KingRoland het volgende:
1000 euro winst boys
euro's :')

Gewoon de rest van je leven in BTC blijven maat.
4045
onlogisch
  woensdag 28 februari 2024 @ 20:48:09 #287
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212624963
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:29 schreef KingRoland het volgende:
1000 euro winst boys
Kleingeld voor een big 4 boy toch
pi_212625170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:48 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Kleingeld voor een big 4 boy toch
ergens beginnen he
graag op anoniem
pi_212625176
@aTypisch waar ben je
graag op anoniem
  woensdag 28 februari 2024 @ 20:59:23 #290
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212625205
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:58 schreef KingRoland het volgende:
@:atypisch waar ben je
Gebanned voor recalcitrant gedrag.
pi_212625324

Donald Pump.
pi_212625408
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:58 schreef KingRoland het volgende:
@:atypisch waar ben je
Het bestuur is eindelijk aan het optreden tegen Russische ondermijning van onze democratie
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212627760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:51 schreef Elan het volgende:
Interessant. Zodra ze het overal en nergens listen kan je wel een zieke influx van geld verwachten. Wel apart dat dat nog niet het geval is. SEI bestaat sinds augustus en is wel al gelist op Binance en bybit, zelfs via BM kun je die kopen.
Vanwege de tokenomics. TAO en KASPA zijn net als BTC 100% PoW-coins zonder pre-mining/presales etc en alle supply wordt dus gemined. Team krijgt er ook niets van in handen. SEI, SUI, SOL etc en 98% van crypto allocaten deel van Max supply voor team zelf en andere insiders maar ook percentage als liquiditeit voor Exchange listings, die kopen het dus voor een spotprijsje op (ver onder marktprijs) en de coin krijgt er een mooie spot listing makkelijk voor terug, vandaar is dat voor beide partijen (team en Exchange) een win-win. SUI is ook goed in geïnvesteerd door de VC bedrijven dus als ze zelf niet de contacten hadden dan zouden zij ervoor zorgen dat zulke listings zo gepiept zijn.

Dat is ook waarom Exchanges liever die coins listen dan eerder genoemde PoW-coins waar ze eerst van de markt liquiditeit moeten opkopen/accumuleren. Dat laatste doen ze alleen bij projecten waar ze van menen dat ze die echt moeten listen omdat er vraag naar is of komt of flinke trading volumes hebben per 24 uur en dan zonder gelist te zijn op de grote Exchanges.
pi_212627795
Ik zie dadelijk btc zakken als een gek.
Alles heeft nu te maken met de btc etf .
Dadelijk willen de mensen die geïnvesteerd hebben hun geld terug met dikke winst .
En dan word de zooi weer als een gek verkocht.
pi_212627803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 00:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dadelijk willen de mensen die geïnvesteerd hebben hun geld terug met dikke winst .
Denk ik niet.

Mensen zijn van nature hebberig.
pi_212627818
pi_212627846
quote:
Ja alleen btc
De rest loopt voor geen meter.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 04:48:33 #298
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212628060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 00:50 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ja alleen btc
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 04:51:32 #299
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212628061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 00:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
4045
onlogisch
pi_212628188
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:36 schreef Bezsen het volgende:
Érg jammer dat @:atypisch en @:zith ( :'( ) deze pump niet kunnen bijwonen op FOK!
Ach, Zith. Rust in vrede makker. Je zou dit fantastisch hebben gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2024 07:23:29 ]
pi_212628531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 00:50 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ja alleen btc
Dikke groene PAAL doet het ook lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: