Je moet zelf weten wat je doet.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat bitcoin wereldje, altijd niet echt, niemand zegt wat hij doet, altijd mensen uitlachen die verkopen.
Ja want als mensen verkopen houdt je de bubbel niet in stand. Daarom praat iedereen elkaar na.
Dat is een normaal antwoord maar het is altijd hetzelfde belachelijk maken in die crypto wereld valt me op. Niemand gaat oprecht met elkaar om.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet zelf weten wat je doet.
Maar gezien de fase waarin we verkeren, vlak voor de halving, is dit (historisch gezien) niet het moment om te verkopen.
Uiteraard bieden resultaten uit het verleden geen enkele garantie voor de toekomst maar wel verwachtingen.
Dat is vooral op Fok zo, veel ‘typetjes’ hier, dat ligt niet aan crypto.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een normaal antwoord maar het is altijd hetzelfde belachelijk maken in die crypto wereld valt me op. Niemand gaat oprecht met elkaar om.
Als iemand straks bij 80K zegt ik room een deel af is het: HAHAHA net voordat bitcoin een miljoen raakt dumpt ie het het, haha gekke Henkie, to thé moon blanlabla bla bla
Als je de historie erop naslaat, zou je de bullrun pas in 2025 verwachten toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet zelf weten wat je doet.
Maar gezien de fase waarin we verkeren, vlak voor de halving, is dit (historisch gezien) niet het moment om te verkopen.
Uiteraard bieden resultaten uit het verleden geen enkele garantie voor de toekomst maar wel verwachtingen.
We zitten dan ook nog niet in een bullmarket makker.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je de historie erop naslaat, zou je de bullrun pas in 2025 verwachten toch?
2013
2017
2021
Er lijkt een cyclus van 4 jaar te zijn.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:58 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
We zitten dan ook nog niet in een bullmarket makker.
In welke maanden vielen die halvings? Men kan de verwachte datum van een halving voorspellen adhv hoeveel bitcoin er gemijnd worden. Ik neem aan dat dat tempo nog altijd hoger wordt mettertijd en dat elke halving net wat sneller komt dan de vorige, totdat het punt waarop een groeiend tempo de verwachte winst niet meer inhaalt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
2013
2017
2021
Dat is niet voldoende.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:04 schreef D. het volgende:
[..]
Knap als je een alt gevonden hebt die de laatste maanden niet al 50+% gestegen is
En het Financieele Dagblad bijvoorbeeld pent het kritiekloos over.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Bitcoin is nog altijd een ‘schadelijk’ fenomeen’ en heeft ‘geen intrinsieke waarde’. Dat stellen bankiers van de Europese Centrale Bank (ECB).
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-intrinsieke-waarde
Ja, de halving heeft een voorspelbare invloed, maar er zijn veel meer factoren die invloed hebben op de koers. De val van FTX, de goedkeuring van ETF's, politieke besluiten, de toestand in de wereld - dat laat zich toch allemaal niet voorspellen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
2013
2017
2021
Ik ben nu begonnen met afromen, eerste sell op 57k. Meeste heb ik gekocht in de 16k-25k range. Nu nog hele kleine stapjes, dat ga ik later opvoeren.quote:
Ik ga hier aan terug denken als we 100K aantikken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef ETA het volgende:
[..]
Ik ben nu begonnen met afromen, eerste sell op 57k. Meeste heb ik gekocht in de 16k-25k range. Nu nog hele kleine stapjes, dat ga ik later opvoeren.
Toen ik het hier over had in de vorige piek kreeg je alleen zinloze schuimbekkende "HODL" reacties.
Een goede exit strategie is de grote uitdaging.
ETF inflows zijn een gamechanger geworden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
2013
2017
2021
Dan ben ik nog steeds aan het verkopen. Het principe van DCA kopen, maar dan verkopen. De argumenten voor DCA in, kan je ook voor je verkoop gebruiken. Je gaat niet je winst maximaliseren, maar je verkleind wel je risico/variance. Grote kans dat we de 100k gaan aantikken, maar is geen absolute zekerheid. En stel dat we 100k bereiken, ga je dan alles verkopen of een deel? Alles in 1x? Begin je al een deel te verkopen bij 99k?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga hier aan terug denken als we 100K aantikken.
Nou ja, daar hoef je dus niet per se over na te denken. Ik heb vertrouwen in de toekomst van bitcoin, dus omzetten in fiatgeld is voor mij een slechte langetermijnstrategie. Dan weet ik zeker dat m'n geld minder waard wordt. Ik ga alleen "verzilveren" als ik bijvoorbeeld een nieuw huis zou kopen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:54 schreef ETA het volgende:
Hoe je ook je het spelletje wil spelen, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Enige wat ik wil benadrukken is dat je moet nadenken over het verzilveren van winsten. Het uitdenken van een plan kan je beter voor de piek doen, dan na de piek.
Bullrun is al 15 maanden aan de gangquote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:45 schreef Elan het volgende:
Snap niet waarom iemand op de korte termijn zijn BTC zou willen verkopen Behalve als je het inderdaad echt nodig hebt om bepaalde levensdoelen te realiseren.
Het is duidelijk dat ETF's voor een enorme influx aan interesse zorgen en de prijs alleen maar verder zal stijgen.
Bedoel de bullrun is amper begonnen of we zitten alweer bijna op een nieuwe ATH.
Mwa vorig jaar maart stonden we nog op 18k en pas in oktober zijn we significant omhoog gegaan.quote:
Onder jouw definitie, hoe lang duurde de vorige bullrun dan? Dan waren die volgens mij maar 5 maanden lang. Oktober vorig jaar + 5 maanden =.....?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa vorig jaar maart stonden we nog op 18k en pas in oktober zijn we significant omhoog gegaan.
De algemene classificatie van een bullrun is volgens mij een langdurige significante en aanhoudende opwaartse trend
Ik hoop het. Ik ben niet negatief over de verwachtingen, maar ik ga daar niet alles op inzetten.quote:
Die enorme prijsfluctuaties en enorme volatiliteit zullen steeds minder worden naarmate er meer instroom komt op de ETF's.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:56 schreef ETA het volgende:
[..]
Onder jouw definitie, hoe lang duurde de vorige bullrun dan? Dan waren die volgens mij maar 5 maanden lang. Oktober vorig jaar + 5 maanden =.....?
Als je naar de vorige ATH naar ATH kijkt van 2017-2021, had je ook flinke bewegingen. We zijn van 14k naar 4k gegaan. Mocht het weer gebeuren, kan ik meer bijkopen. Mocht het niet gebeuren, mijn overgrote bulk van mijn portfolio heb ik nog steeds.
Ik wil mijn risico's enigszins reduceren, niet de winst maximaliseren.
Je zit er al heel lang in kennelijk dus wat voor jou werkt is toch prima. Mijn primaire doel de afgelopen 2 jaar is zoveel mogelijk BTC vergaren. Heb een gelukkige trade gehad met SOL en die weer in BTC gezet. Vind het wel jammer dat de koers relatief snel stijgt, het geeft minder kans om meer te vergaren .quote:Ook kijkend naar mijn totaal vermogen, daar wil een gezonde balans bereiken tussen verschillende potjes (cash, deposito, etf's, aandelen, crypto). Nu is het aandeel crypto hoger dan ik zou willen, dus dit is de kans om het wat af te bouwen en in andere potjes te stoppen. Dat doe ik door om de zoveel tijd te balanceren in hele kleine stapjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |