Kan ook zijn dat hij weet dat het misschien nooit gaat lukken en dan kan hij achteraf roepen: ik heb er alles aan gedaan - zie je welquote:Op maandag 8 januari 2024 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij wil wel heel graag op zijn bek gaan met zijn eerste kabinet. Makkelijke uitweg uit de politiek?
Jij moet natuurlijk ook een open deur intrappen in dit eerst gesloten topic. Dat je het wel degelijk serieus neemt. Ben ook benieuwd wat er verder uit komt de aankomende maand. Maar goed, kan ook zijn dat-ie achteraf gaat roepen dat het een poging was een poging te wagen.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij weet dat het misschien nooit gaat lukken en dan kan hij achteraf roepen: ik heb er alles aan gedaan - zie je wel
Maar goed, het is een poging, benieuwd wat er verder naar buiten komt de komende maand
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er wel uitkomen en dan kan Wilders eens laten zien dat ie kan regerenquote:Op maandag 8 januari 2024 14:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij moet natuurlijk ook een open deur intrappen in dit eerst gesloten topic. Dat je het wel degelijk serieus neemt. Ben ook benieuwd wat er verder uit komt de aankomende maand. Maar goed, kan ook zijn dat-ie achteraf gaat roepen dat het een poging was een poging te wagen.
Ik heb daar zelden in gepost. Ben meer van de nieuwsfeiten. Ben meer gefrustreerd door onterecht gesloten topics.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Gezien de vele deeltjes van de draad over de verkiezingswinst, is de frustratie bij sommigen nog steeds erg groot.
Eerlijk nog wel. Ik hoop oneerlijk dat ze er uitkomen en dat we ontiegelijk gaan lachen.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er wel uitkomen en dan kan Wilders eens laten zien dat ie kan regeren
Een positieve wending dat een minister president de grondwet respecteert? Iedere Nederlander als gelijk beschouwt. Iedere godsdienst respecteert. ? Het tegendeel stond in zijn, niet hun, verkiezingsprogramma. Daar stemden ze op.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden. Was dit al bekend voor de verkiezingen, dat dit soort voorstellen (en daarmee doel ik er op dat een grondwetswijziging nodig zou zijn) er uit gewipt zouden worden ten bate van een formatie? Heeft men hier vrede mee? Vleugje kiezersbedrog?
Geen waardeoordeel, oprechte vraag.
Persoonlijk acht ik het als een zeer positieve wending in wat ik inderdaad nog steeds als een zeer ongewenste situatie (verkiezingsuitslag) zie.
Was niet naar jou persoonlijk toe bedoeld Tong.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb daar zelden in gepost. Ben meer van de nieuwsfeiten. Ben meer gefrustreerd door onterecht gesloten topics.
blijkt maar weer dat je altijd moet inbinden en compromissen sluiten, zijn toch mooi 2 miljoen mensen ingestonkenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om te zien dat een kabinet Wilders ook niet meer dan een slap aftreksel zal zijn van zijn partijprogramma als er meerderheden gevormd moeten worden.
Daar heeft hij dan 9.204 dagen voor staan schreeuwen in de 2e kamer.
"Politici zijn leugenaars die van alles beloven maar hun beloften nooit nakomen, daarom stem ik nu op Geert!11!!!"quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om te zien dat een kabinet Wilders ook niet meer dan een slap aftreksel zal zijn van zijn partijprogramma als er meerderheden gevormd moeten worden.
Wilders wil gewoon een zo (economisch) rechts mogelijk kabinet mogelijk maken, ongeacht wat.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Polderen hè. Dat is dus bij elke partij die wint zo, dat is namelijk een product van het Nederlandse politieke systeem.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!quote:Op maandag 8 januari 2024 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Politici zijn leugenaars die van alles beloven maar hun beloften nooit nakomen, daarom stem ik nu op Geert!11!!!"
Stiekem lijkt me dat wel weer eens leuk.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.
Hopelijk komen ze gewoon aan echt regeren toe straks en wordt het geen circus à la de 87 fantastische dagen van de LPF en daarna plas was etc. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden op veel punten.
Wachtgeld wordt inmiddels ook geïncasseerd door de grootste criticaster van Timmermans.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb principieel niets tegen wachtgeldregelingen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wachtgeld wordt inmiddels ook geïncasseerd door de grootste criticaster van Timmermans.
Tot morgen.
Inderdaad.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Gezien de vele deeltjes van de draad over de verkiezingswinst, is de frustratie bij sommigen nog steeds erg groot.
Aldus degene die al achter 4 verschillende messiahs heeft gelopenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!
Is daar nog wel geld voor als alle subsidie op cultuur is stopgezet?quote:Op maandag 8 januari 2024 15:30 schreef Hexagon het volgende:
Gaat de Zwarte Piet wet die roetveegpiet gaat verbieden wel door?
Ik weet heel goed hoe het werkt ja. Ik trap er niet meer inquote:Op maandag 8 januari 2024 15:33 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Aldus degene die al achter 4 verschillende messiahs heeft gelopen
Natuurlijk, je gooit de handhaving gewoon bij politiekorpsen over de schutting en die zullen onze cultuur er wel eens met bruut geweld in meppen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is daar nog wel geld voor als alle subsidie op cultuur is stopgezet?
Ja! Daarom ook roetveegpieten. De roetveegpiet is eigenlijk een bezuinigingspiet want kost heel veel minder schminkquote:Op maandag 8 januari 2024 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is daar nog wel geld voor als alle subsidie op cultuur is stopgezet?
Het is inderdaad opvallend om te zien dat hier zoveel hoongelach over is.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Meeste mensen stemmen toch niet op hem of de PVV in het algemeen vanwege deze zaken. Weinig mensen die moeilijk gaan doen over verkiezingsbedrog. Zolang er iets meer gedaan word aan migratie zal dat wel los lopen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat elke partij concessies moet doen, dus wat naïef om te verwachten dat dat niet zou gelden voor de PVV.
Ach, met hoe graag sommigen alle PVV stemmers in hetzelfde hokje willen duwen verbaast het me niets. Allemaal dom, dus dan zijn het vast allemaal mensen die niet zelf na kunnen denken en niet inzien dat partijen concessies moeten doenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad opvallend om te zien dat hier zoveel hoongelach over is.
Dit dus.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Elke voorgaande formatie waarbij gepolderd werd, FOK!: "Slappe hap, verwaterd compromis, vlees noch vis, wat een gekonkel en gedraai"
FOK! nu Wilders zijn program overboord gooit om maar op het pluche te blijven: "Goed dat er gepolderd wordt, zie je wel, het komt allemaal goed, zijn kiezers hebben toch niet om zijn islampunten op hem gestemd".
Als ze Zelensky maar niet weer naar de 2e Kamer halen. We hebben al genoeg bedelaars in Nederland.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad opvallend om te zien dat hier zoveel hoongelach over is.
Ik denk dat heel veel mensen vinden dat er wat gedaan moet worden aan immigratie zoals het nu (niet) geregeld is, zelf vind ik het ook een zooitje. Arbeidmigratie èn vluchtelingen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Meeste mensen stemmen toch niet op hem of de PVV in het algemeen vanwege deze zaken. Weinig mensen die moeilijk gaan doen over verkiezingsbedrog. Zolang er iets meer gedaan word aan migratie zal dat wel los lopen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat elke partij concessies moet doen, dus wat naïef om te verwachten dat dat niet zou gelden voor de PVV.
Toch is het echt zo dat migratie-beperking vraagt om radicaal beleid.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.
Hopelijk komen ze gewoon aan echt regeren toe straks en wordt het geen circus à la de 87 fantastische dagen van de LPF en daarna plas was etc. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden op veel punten.
Zijn wel echt punten waar de man al god weet hoelang op zit te hamerenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mocht dat kabinet er komen weet ik in ieder geval wel wat ik ga lezen de aankomende paar jaarquote:Op maandag 8 januari 2024 15:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Zoals verwacht wordt het een (economisch) guur rechtse regering met wat maatregelen om immigratie te remmen. Van de beloftes rondom bestaanszekerheid gaat niets terecht komen. Die gaat eerder nog verder in het geding komen
Maar dit gedrag van Wilders is toch bekend? Vorige keer dat hij macht rook zat er ook maar iets van 24 uur tussen roepen dat de AOW op 65 een breekpunt was en het punt publiekelijk bij het vuilnis zetten.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn wel echt punten waar de man al god weet hoelang op zit te hameren
Als de partij van de dieren om maar te kunnen regeren ineens hun commentaar op de vleesindustrie laat vallen dan denkt ook iedereen hetiets in de trend van lolwhut
We hebben inderdaad gezien wat de enorme influx uit zulke landen het Westen de afgelopen decennia heeft opgeleverd. Flink gepolariseerde samenlevingen, antiwesterse sentimenten, criminaliteit en een constante dreiging voor Islamitisch terrorisme.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.
En het zoveelste "centrum-rechtse" (niet mijn woorden) kabinet op rij gaat dat allemaal dit keer echt wel oplossen? 15 keer is scheepsrecht?quote:Op maandag 8 januari 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Knip
Wellicht worden dit soort dingen in bepaalde kringen als welkome 'culturele verrijking' en 'mooie diversiteit' gezien, maar de meeste weldenkende mensen vinden deze ontwikkelingen maar niets.
Het zou inderdaad eens tijd worden.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En het zoveelste "centrum-rechtse" (niet mijn woorden) kabinet op rij gaat dat allemaal dit keer echt wel oplossen? 15 keer is scheepsrecht?
Ik denk dat PVV bij de Tweede Kamer-verkiezingen volgend jaar is gekwarteerd. Gelukkig maar. Flapdrol met een appel in zijn hand.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het zou inderdaad eens tijd worden.![]()
Maar nee, denk 't niet.
Als het een en al kommer en kwel is, waarom heb je dan je kolonistenstaatje te midden van de islamitische wereld gestichtquote:Op maandag 8 januari 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben inderdaad gezien wat de enorme influx uit zulke landen het Westen de afgelopen decennia heeft opgeleverd. Flink gepolariseerde samenlevingen, antiwesterse sentimenten, criminaliteit en een constante dreiging voor Islamitisch terrorisme.
Het is nu zelfs normaal dat als een terreurgroepering in het Midden-Oosten al slachtend en verkrachtend een paar Israëlische dorpen zuivert, dit openlijk op straat wordt gevierd met gebak in steden zoals Berlijn, Londen, Amsterdam en Parijs.
Wellicht worden dit soort dingen in bepaalde kringen als welkome 'culturele verrijking' en 'mooie diversiteit' gezien, maar de meeste weldenkende mensen vinden deze ontwikkelingen maar niets.
Je vergeet die ene keer toen PvdA al haar idealen aan de kant schoof om Rutte maar in de kont te mogen kruipen.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En het zoveelste "centrum-rechtse" (niet mijn woorden) kabinet op rij gaat dat allemaal dit keer echt wel oplossen? 15 keer is scheepsrecht?
Zo gek is het niet, PvdA en VVD samen in een kabinet.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:15 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je vergeet die ene keer toen PvdA al haar idealen aan de kant schoof om Rutte maar in de kont te mogen kruipen.
Ja, precies, één van de vele centrum-rechtse op rij. Deze was dan wellicht het minst rechts.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:15 schreef Cruzinats het volgende:
Je vergeet die ene keer toen PvdA al haar idealen aan de kant schoof om Rutte maar in de kont te mogen kruipen.
Woede? Nee hoor. Als er iemand vaak boos is en vol woede zit is het Geert wel.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat merk je ook goed aan de smalende reacties. Er wordt wel gedaan alsof men er nu om kan lachen, maar ondertussen overheerst er nog altijd veel woede dat velen niet wilde inzien hoe ingenieus bepaalde andere partijen zogenaamd waren.
Nou, de woede en zure reacties komen toch niet uit de hoek van de PVV'ers.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Woede? Nee hoor. Als er iemand vaak boos is en vol woede zit is het Geert wel.
Vooral naar andersdenkenden toe.
Je krijgt een beetje terug wat je uitzendt hè.
Mwah, Rutte 4 was qua beleid veel linkser dan Rutte 2.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, precies, één van de vele centrum-rechtse op rij. Deze was dan wellicht het minst rechts.
Nou blijkbaar vind de PVV het wel meevallen. Anders zou het niet de ijskast in kunnen.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben inderdaad gezien wat de enorme influx uit zulke landen het Westen de afgelopen decennia heeft opgeleverd. Flink gepolariseerde samenlevingen, antiwesterse sentimenten, criminaliteit en een constante dreiging voor Islamitisch terrorisme.
Het is nu zelfs normaal dat als een terreurgroepering in het Midden-Oosten al slachtend en verkrachtend een paar Israëlische dorpen zuivert, dit openlijk op straat wordt gevierd met gebak in steden zoals Berlijn, Londen, Amsterdam en Parijs.
Klopt. En dat zullen we op orde moeten hebben wanneer de echte migratiestromen op gang gaan komen vanuit Zuid-Azië wanneer dat langzaam onbewoonbaar wordt. Ik hoop dat ik het fout heb, maar anders krijgen we echt een heleboel nieuwe buren die bijvoorbeeld Bengaals spreken in golven waar de huidige influx een natte scheet bij is.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch is het echt zo dat migratie-beperking vraagt om radicaal beleid.
Volgens mij werd Wilders uitgedaagd door de religieuze politieke partijen om met stemverheffing te spreken.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Woede? Nee hoor. Als er iemand vaak boos is en vol woede zit is het Geert wel.
Vooral naar andersdenkenden toe.
Je krijgt een beetje terug wat je uitzendt hè.
Ah projectie iddquote:Op maandag 8 januari 2024 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, de woede en zure reacties komen toch niet uit de hoek van de PVV'ers.
Ik denk dat weinig mensen dit vinden meevallen, dat geldt ook voor mensen zoals ik die geen PVV hebben gestemd.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou blijkbaar vind de PVV het wel meevallen. Anders zou het niet de ijskast in kunnen.
Waarom zou dat het doel moeten zijn? Het gaat er toch vooral om dat je genoeg hebt om gelukkig van te worden?quote:Op maandag 8 januari 2024 18:39 schreef halfway het volgende:
Het zal mij onderhand worst wezen, 1 ding is zeker. Rijk worden kun je niet in Nederland
Job Cohen moet hier sinds 2000 wel een beetje gniffelen hoor.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen dit vinden meevallen, dat geldt ook voor mensen zoals ik die geen PVV hebben gestemd.
De vraag is alleen wat je er echt aan kan doen binnen de stalen kaders van de rechtstaat. Wilders is vaak wel goed in het benoemen van het probleem, maar niet in het vinden van een constructieve oplossing.
Echter, het feit dat er niet zomaar zo een juridisch haalbare constructieve oplossing voor handen is, betekent natuurlijk niet dat je dan maar moet doen alsof het probleem niet bestaat, zoals PvdA, GL, D66 jaren gedaan hebben.
Er zijn binnen de genoemde partijen wel degelijk mensen die dit probleem hebben aangekaart, maar het is ook vaak genoeg weggelachen of gebagatelliseerd. Op zich ook logisch, want de PvdA heeft het lange tijd moeten hebben van de kiezer met een niet-autochtone achtergrond.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Job Cohen moet hier sinds 2000 wel een beetje gniffelen hoor.
Ik ben tevreden maar niet tevreden genoeg om te kunnen stoppen met werken wanneer ik dat wil.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom zou dat het doel moeten zijn? Het gaat er toch vooral om dat je genoeg hebt om gelukkig van te worden?
quote:Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden.
Niet in deze mate.quote:
Job Cohen was juist in 2000 (toen al ja) de opsteller van de voor die tijd erg strenge 'Vreemdelingenwet'. Dus dat een partij als de PvdA het e.e.a gebagatelliseerd zou hebben is onzin.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn binnen de genoemde partijen wel degelijk mensen die dit probleem hebben aangekaart, maar het is ook vaak genoeg weggelachen of gebagatelliseerd. Op zich ook logisch, want de PvdA heeft het lange tijd moeten hebben van de kiezer met een niet-autochtone achtergrond.
Wat is dit voor een vreemde rant?quote:Op maandag 8 januari 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Pure verloochening van de kernwaarden waar je al decennia voor staat om maar op het pluche te geraken.
En waar hij anderen constant (terecht) op heeft aangevallen.
PVV is wel echt af, mochten er om wat voor reden dan ook spoedig nieuwe verkiezingen komen kan dat wel eens het grootste verlies in stemmen opleveren uit de hedendaagse geschiedenis.
Geert is af.
En dan gaan de kiezers natuurlijk allemaal Timmermans en Jetten stemmen.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Pure verloochening van de kernwaarden waar je al decennia voor staat om maar op het pluche te geraken.
PVV is wel echt af, mochten er om wat voor reden dan ook spoedig nieuwe verkiezingen komen kan dat wel eens het grootste verlies in stemmen opleveren uit de hedendaagse geschiedenis.
Geert is af.
Gewoon weer VVD.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dan gaan de kiezers natuurlijk allemaal Timmermans en Jetten stemmen.
Nee dus. Accepteer het maar gewoon.
Ik denk eerder dat de VVD juist af is. Toppunt van ongeloofwaardigheid wat mij betreft.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon weer VVD.
Die doen ook niet wat ze zeggen maar is in elk geval geen ongeloofwaardige Tokkie-partij.
Misschien willen ze dat maar als je De PVV de afgelopen jaren maar een beetje gevolgd hebt in de debatten dan ging het bijna altijd over Islam, met als absoluut dieptepunt de Kopvoddentaks.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit voor een vreemde rant?
Volgens mij wil het gros van de PVV-stemmers dat de asielinstroom aan banden wordt gelegd, dat men netto wat meer overhoudt en dat woningen weer vallen te betalen.
Alsof kleingeld als het verbieden van de Koran, hoofddoekjes of wat dan ook daar afbreuk aan doet.
Dat de VVD er een zooitje van gemaakt heeft is evident, maar deze omslag van Geert is wel heel extreem.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de VVD juist af is. Toppunt van ongeloofwaardigheid wat mij betreft.
Geert is af omdat hij concessies doet om te mogen regeren?quote:Op maandag 8 januari 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Geert is af.
Is dat erg?quote:Op maandag 8 januari 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
Wat concessies?
Zijn partijprogramma is inmiddels zo klein dat het bij de ingezonden brievenrubriek in de Donald Duck kan
Ohja, een uitspraak van meer dan 10 jaar geleden...quote:Op maandag 8 januari 2024 19:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien willen ze dat maar als je De PVV de afgelopen jaren maar een beetje gevolgd hebt in de debatten dan ging het bijna altijd over Islam, met als absoluut dieptepunt de Kopvoddentaks.
Dat is bepaald geen kleingeld geweest qua inzet.
Het is iig niet een paar consessiesquote:
Verschrikkelijkquote:Op maandag 8 januari 2024 15:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Zoals verwacht wordt het een (economisch) guur rechtse regering met wat maatregelen om immigratie te remmen. Van de beloftes rondom bestaanszekerheid gaat niets terecht komen. Die gaat eerder nog verder in het geding komen
Beste Oom Donald,quote:Op maandag 8 januari 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
Wat concessies?
Zijn partijprogramma is inmiddels zo klein dat het bij de ingezonden brievenrubriek in de Donald Duck kan
Oh dus Wilders heeft de oplossing van een serieus probleem lopen saboteren met getroll? En nu ineens kan het in de ijskast. Lekker betrouwbaar.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen dit vinden meevallen, dat geldt ook voor mensen zoals ik die geen PVV hebben gestemd.
De vraag is alleen wat je er echt aan kan doen binnen de stalen kaders van de rechtstaat. Wilders is vaak wel goed in het benoemen van het probleem, maar niet in het vinden van een constructieve oplossing.
Echter, het feit dat er niet zomaar zo een juridisch haalbare constructieve oplossing voor handen is, betekent natuurlijk niet dat je dan maar moet doen alsof het probleem niet bestaat, zoals PvdA, GL, D66 jaren gedaan hebben.
Concessies zijn hier en daar een ander tegemoet komen, niet het stokpaardje waar je de afgelopen 15 jaar de volledige nationale en internationale wereldproblematiek meende aan te wijten spontaan te laten vallen nu het premierschap lonkt.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geert is af omdat hij concessies doet om te mogen regeren?
Ergens zou ik nieuwe verkiezingen toejuichen; al is het maar om te laten zien dat de PVV er echt niet op achteruit gaat omdat z’n partij wat concessies doet en Elan van FOK vindt dat hij af is
Ergens hoop ik dat je gelijk krijgt terwijl ik absoluut geen VVD-fan ben, want ik verwacht dat het FVD wordt of nog erger.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon weer VVD.
Die doen ook niet wat ze zeggen maar is in elk geval geen ongeloofwaardige Tokkie-partij.
Niet fijn voor de Nederlandse bedrijven werkzaam in het Midden-Oosten. Die zullen zich wel grote zorgen maken.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders ziet af van zijn voornemens om mensen jarenlang op te sluiten wegens het bezit van een koran.
Zo mild, zo groots. Een waar staatsman.
Dat was sowieso al het plan natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:24 schreef xzaz het volgende:
4 jaar lang kan rechts dus links weer de schuld geven
Maakt niet uit wat hij doet.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij wil wel heel graag op zijn bek gaan met zijn eerste kabinet. Makkelijke uitweg uit de politiek?
Dit topic is verworden tot wat poepzuur links gebral.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:40 schreef Frutsel het volgende:
A: "Haha PVV de grootste, die gaat nooit regeren gek, nederland is ziek"
----
News: PVV gaat proberen te formeren, zoekt formateur
A: "Haha PVV staat alleen, andere partijen willen niet of sluiten hem bij voorbaat uit"
---
News: Formateur gevonden, partijen staan niet te springen, ondemocratische partij
A: "Hmm andere partijen gaan voor de buhne om tafel met gek Wilders - maar ze gaan nooit met hem in zee, straks verkiezingen - never nooit niet"
---
News: Partijen praten verder - maar akkoord nog ver weg - PVV heeft te extreme standpunten
A: "Haha zie je, straks nieuwe verkiezingen - die gaat echt niet regeren"
---
News: PVV laat aantal extremen vallen in hoop op formatiesucces, wordt toch verder gepraat, tijd zal het leren
A: "KiezersbedrogHeel Nederland straks kapot
"
Laat ze het gewoon proberen, als ie dan op zijn bek gaat dan gaat ie maar en dan is dat ook meteen klaar voor de komende 20 jaar.
Naja, dit helpt ook niet aan een beter forumklimaat. Ik zou willen dat er wat minder links-recht gebral zou zijn want het is echt niet alleen één kant die dit doet. Het zou beter zijn als het allemaal wat minder op de man zou zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit topic is verworden tot wat poepzuur links gebral.
Wel vermakelijk om te lezen though.
Ik wel en vind het prima hoe Wilders het nu doet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, dit helpt ook niet aan een beter forumklimaat. Ik zou willen dat er wat minder links-recht gebral zou zijn want het is echt niet alleen één kant die dit doet. Het zou beter zijn als het allemaal wat minder op de man zou zijn.
Ik heb niet eens op één van de vier partijen gestemd die het nu bespreken maar ik vind sowieso dat de grootste partijen verplicht met elkaar moeten praten
En dan komt de nieuwe messias verkondigen dat Wilders gefaal (wat geen gefaal is, maar een guurrechtse wereldvisie die met leugens verkocht wordt) allemaal de schuld was van links en moeten we die weer allemaal echt een kans gaan geven, want als het dan mislukt is het ook echt over.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:40 schreef Frutsel het volgende:
----
A: "Haha PVV staat alleen, andere partijen willen niet of sluiten hem bij voorbaat uit"
---
News: Formateur gevonden, partijen staan niet te springen, ondemocratische partij
A: "Hmm andere partijen gaan voor de buhne om tafel met gek Wilders - maar ze gaan nooit met hem in zee, straks verkiezingen - never nooit niet"
---
News: Partijen praten verder - maar akkoord nog ver weg - PVV heeft te extreme standpunten
---
News: PVV laat aantal extremen vallen in hoop op formatiesucces, wordt toch verder gepraat, tijd zal het leren
"
Laat ze het gewoon proberen, als ie dan op zijn bek gaat dan gaat ie maar en dan is dat ook meteen klaar voor de komende 20 jaar.
Ja dat denk jij echt ja? Hahaha! Als een extreem-rechts kabinet met de PVV, BBB en de VVD faalt dan krijgen GroenLinks, PvdA en D66 gewoon weer de schuld he. Zo rollen we hier.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Genot hoor. Laat hem maar 4 jaar aan de macht zijn. Dan zien zijn kiezers misschien eindelijk in wat voor clown het is en dat hij absoluut niet goed is voor het "normale volk" (aka Henk en Ingrid).
Waarom?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen die PVV stemmen zijn pas echt zuur
Met extreme standpunten kom je in elk geval heel wat verder in deze coalitie politiek. Als je dan water bij de wijn moet doen houd je in elk geval nog iets over.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:50 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd hoe zuur het gaat worden voor iedereen die PVV gestemd heeft omdat ze ander beleid wouden, ik heb steeds meer het idee dat het er niet echt beter op gaat worden
Ik ben bang dat Wilders dadelijk ook zijn “ sociale” punten laat vallen, in dat geval krijgen we het erg zwaar met weer de VVD erbij in een eventuele coalitie, dan zijn we afhankelijk van de NSC in dat geval van de BBB verwacht ik helemaal niksquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Met extreme standpunten kom je in elk geval heel wat verder in deze coalitie politiek. Als je dan water bij de wijn moet doen houd je in elk geval nog iets over.
Maar waarom denk je dat het niet beter gaat worden? Alleen omdat Wilders die Islam standpunten laat vallen?
Volgens mij zijn deze Islam standpunten alleen gedropt omdat ze ongrondwettelijk zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Wilders dadelijk ook zijn “ sociale” punten laat vallen, in dat geval krijgen we het erg zwaar met weer de VVD erbij in een eventuele coalitie, dan zijn we afhankelijk van de NSC in dat geval van de BBB verwacht ik helemaal niks
65 blijft 65!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze Islam standpunten alleen gedropt omdat ze ongrondwettelijk zijn.
Er is volgens mij niets om aan te nemen dat er standpunten worden gedropt die gewoon grondwettelijk zijn.
Toen was hij niet de grootste partij.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
65 blijft 65!
[24 uur later]
Mwah, is geen breekpunt meer.
Ik zie juist erg weinig aanknopingspunten om aan te nemen dat Wilders veel waarde hecht aan standpunten waarvan ie claimt dat ze echt superbelangrijk zijn.
Zijn sociale standpunten zullen gewoon wisselgeld zijn. Anders had ie door de jaren heen wel iets meer zijn best gedaan om ook samenwerkingen op links te zoeken, waar deze standpunten dus ook gedragen worden.
Voor dat laatste ben ik ook bangquote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
65 blijft 65!
[24 uur later]
Mwah, is geen breekpunt meer.
Ik zie juist erg weinig aanknopingspunten om aan te nemen dat Wilders veel waarde hecht aan standpunten waarvan ie claimt dat ze echt superbelangrijk zijn.
Zijn sociale standpunten zullen gewoon wisselgeld zijn. Anders had ie door de jaren heen wel iets meer zijn best gedaan om ook samenwerkingen op links te zoeken, waar deze standpunten dus ook gedragen worden.
Het scenario dat hij niet mee zou gaan regeren al eens behandeld:quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:40 schreef Frutsel het volgende:
----
---
---
---
"
Waarom zou je in dat nu moeten behandelen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het scenario dat hij niet mee zou gaan regeren al eens behandeld:
1. “Ze” sluiten hem uit: Balonnetje van de PVV wordt groter met de volgende verkiezingen en je krijgt een slecht fundament ivm een sterke PVV oppositie en een grote onvrede bij rechts NL
2: Hij wil zelf niet (wil dit eigenlijk ook werkelijk niet): Kiezer laat hem liggen en maakt BBB, Forum en Ja21 etc groter
Dus Wilders zit in de grote patstelling als in dat hij wel mee ‘moet’ regeren. Maar hij weet ook dat wanneer hij eruit moet omdat iets rommelt hij het wel “zo” moet zien te spinnen dat hij buiten de kritieken van zijn achterban blijft. Dus dat is de positie van Wilders. En nu moet hij ook nog concrete plannen gaan maken. Moeilijk.
Waarom zou je juist die punten uit je programma laten varen waar je je al een jaar of 18 mee profileert? Dan moet je wel enorm machtsgeil zijn denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je in dat nu moeten behandelen?
Het droppen van de Islam standpunten is juist een grote stap richting het wel mee regeren.
Dat is de politiek in het algemeen. Hoef je niet eens over rechts of links te spreken; het is altijd de schuld van een andere partij.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja dat denk jij echt ja? Hahaha! Als een extreem-rechts kabinet met de PVV, BBB en de VVD faalt dan krijgen GroenLinks, PvdA en D66 gewoon weer de schuld he. Zo rollen we hier.
Dat noemen ze nou verantwoordelijkheid nemen. Die punten waren denk ik een breekpunt van het NSC dan moet je wat.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou je juist die punten uit je programma laten varen waar je je al een jaar of 18 mee profileert? Dan moet je wel enorm machtsgeil zijn denk ik.
Goede kans. Je hoeft in ieder geval niet te verwachten dat deze kiezers ooit nog eens GL-PvdA of D66 gaan stemmen. Dat is voorbij.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja dat denk jij echt ja? Hahaha! Als een extreem-rechts kabinet met de PVV, BBB en de VVD faalt dan krijgen GroenLinks, PvdA en D66 gewoon weer de schuld he. Zo rollen we hier.
Met dat laatste ben ik eens, die heeft er veel te lang gezetenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik wel en vind het prima hoe Wilders het nu doet.
Dat heb ik 100 topics geleden al gezegd. Dat hele partijprogramma was sowieso een onhaalbaar vod.
Eigenlijk wilde ik NSC stemmen. Maar toen de 3 grootste partijen allemaal een gelijk aantal zetels in de peilingen hadden dacht ik van: of Timmermans (zelfmoord) of weer de zelfde leugenachtige lijn van de VVD.
Dus dacht ik: "Laten we Wilders maar eens een kans gunnen". En volgens mij ben ik niet de enige met zo'n gedachtengang.
Zo lang hij maar binnen de grondwet blijft en probeert de grote problemen aan te pakken vind ik het wel best.
Ben al lang blij als Rutte straks is opgerot.
Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:40 schreef Frutsel het volgende:
----
---
---
---
"
Ongetwijfeld maar toch ging je omdat er ook vrienden bij zaten waar je wel mee door een deur kon. Of is het anders in je uppie achter blijven en zien dat hij toch met je maten ging?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?
We hadden vroeger allemaal wel zo'n vriend of kennis waarmee je liever niet op stap ging omdat je wist dat je door zijn uitspraken of gedrag in de grote problemen kon geraken.
Ik vind in het huidige klimaat dat je gewoon iemand vooraf moet uitsluiten. Van links niet en van rechts ook niet.quote:Als je bij voorbaat al geen vertrouwen hebt omdat een persoon of partij absurde en ondemocratische standpunten aanhangt is het geen teken van lafheid of zwakte als je daar niet mee in zee wil gaan. Het woord dat bij mij op komt zou eerder verstandig zijn.
Ik zou het eerder morele chantage noemen van het NSC en sommige andere partijen op Wilders. Want nu mag Wilders als hij geaccepteerd wil worden niets meer zeggen over de islamisering van Nederland.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat noemen ze nou verantwoordelijkheid nemen. Die punten waren denk ik een breekpunt van het NSC dan moet je wat.
Mijns inziens hebben we grotere problemen dan de Islamisering van Nederland.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zou het eerder morele chantage noemen van het NSC en sommige andere partijen op Wilders. Want nu mag Wilders als hij geaccepteerd wil worden niets meer zeggen over de islamisering van Nederland.
Het gaat niet alleen om de verschillen van inzicht maar het feit dat Wilders ronduit ondemocratische en discriminerende uitspraken heeft gedaan waarvoor hij uiteindelijk zelfs veroordeeld is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar toch ging je omdat er ook vrienden bij zaten waar je wel mee door een deur kon. Of is het anders in je uppie achter blijven en zien dat hij toch met je maten ging?
[..]
Ik vind in het huidige klimaat dat je gewoon iemand vooraf moet uitsluiten. Van links niet en van rechts ook niet.
Als er 40 zetels naar de PVV gaan kun je ze wegzetten als dwazen of debielen maar ik zou ze niet negeren. De onvrede van 75-85% van die mensen proberen te begrijpen en eens onderzoeken of je daar wat mee kunt zodat ze de volgende keer op je eigen partij gaan stemmen zodat je niet eens hoeft na te denken over onderhandelen omdat die partij te klein blijft. Ik vind het te simpel als lui die mensen maar weg blijven zetten als 'dwazen' terwijl de partij steeds groter wordt en er dus steeds meer dwazen komen. Dan zou ik eens met je over het paard getilde hoofd in de spiegel gaan kijken en bedenken dat het niet alleen en altijd de schuld van een ander is.
Dus of het verstandig is? Geen idee, ik snap de redenatie hoor, maar het vertrouwen in de politiek daalt tot een dieptepunt. Begin daar eens mee om dat te herstellen, dan verliezen populisten vanzelf hun stem. De vraag is alleen: hoe!? En daar begint het riedeltje van voren af aan: links vs rechts hebben daar hun eigen ideeën over
Dat is een valide punt. Hoe valt het bij de achterban van de partijen die nu met Wilders praten of hoe verkoop je dat? Maar je kan op zijn minst praten en uitleggen waarom iets wel of niet werkt. Dat kan het vertrouwen ook terugbrengen omdat je voor je gevoel je best hebt gedaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de verschillen van inzicht maar het feit dat Wilders ronduit ondemocratische en discriminerende uitspraken heeft gedaan waarvoor hij uiteindelijk zelfs veroordeeld is.
Kan me zo voorstellen dat een een groot deel van de eigen kiezers zich ook in de steek gelaten voelen als de partij waarop jij stemde in zee gaat met zo'n figuur.
Leuk dat hij nu allerlei dingen aan het terugdraaien is maar zo werkt het gewoon niet.
Zou wel eens willen weten hoe de stemmers van VVD en NSC er in staan als het gaat om een samenwerking met de PVV. Persoonlijk ben ik daar vrij echt faliekant op tegen, het feit dat ze gedoogsteun geven is al op het randje van het toelaatbare.
Mis de duidelijke grens wel die Rutte daarin trok.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de verschillen van inzicht maar het feit dat Wilders ronduit ondemocratische en discriminerende uitspraken heeft gedaan waarvoor hij uiteindelijk zelfs veroordeeld is.
Kan me zo voorstellen dat een een groot deel van de eigen kiezers zich ook in de steek gelaten voelen als de partij waarop jij stemde in zee gaat met zo'n figuur.
Leuk dat hij nu allerlei dingen aan het terugdraaien is maar zo werkt het gewoon niet.
Zou wel eens willen weten hoe de stemmers van VVD en NSC er in staan als het gaat om een samenwerking met de PVV. Persoonlijk ben ik daar echt faliekant op tegen, het feit dat ze gedoogsteun geven is al op het randje van het toelaatbare.
Mis de duidelijke grens wel die Rutte daarin trok. Wilders heeft zichzelf buitenspel gezet door bevolkingsgroepen te discrimineren en de wens uit te spreken ze buiten spel te zetten, niet de andere partijen. .Discriminatie is onacceptabel.
Op telefoon, en kan het onderzoek zo snel niet vinden, maar als ik het goed heb was er na de verkiezingen een Een Vandaag onderzoek die liet zien dat 70/80% (volgens mij) van de vvd en nsc achterban voorstander waren van praten met de PVV.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten hoe de stemmers van VVD en NSC er in staan als het gaat om een samenwerking met de PVV. Persoonlijk ben ik daar echt faliekant op tegen, het feit dat ze gedoogsteun geven is al op het randje van het toelaatbare.
Mis de duidelijke grens wel die Rutte daarin trok. Wilders heeft zichzelf buitenspel gezet door bevolkingsgroepen te discrimineren en de wens uit te spreken ze buiten spel te zetten, niet de andere partijen. .Discriminatie is onacceptabel.
Normaliter is dat hoe het werkt in een onderhandeling maar wat als een partij of persoon zichzelf echt als radicaal profileert door discriminerende uitspraken te doen die in strijd zijn met de Grondwet?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is een valide punt. Hoe valt het bij de achterban van de partijen die nu met Wilders praten of hoe verkoop je dat? Maar je kan op zijn minst praten en uitleggen waarom iets wel of niet werkt. Dat kan het vertrouwen ook terugbrengen omdat je voor je gevoel je best hebt gedaan.
Geen idee hoe dat gaat vallen als deze partijen er straks daadwerkelijk uit zouden komen. Daarnaast is de vraag of de achterban denkt: Kiezen tussen twee kwaden? Want wat voor opties zijn er nog meer? Hoeveel water wil je bij de wijn doen? Willen we liever met PVV of met PvdA of CDA?
Wil een NSC of VVD stemmer ook minder asielzoekers en krijgen ze dat voor elkaar? Gaat er meer geld naar de zorg? Worden de mensen uit Groningen van de toeslagaffaire nu echt meteen gecompenseerd en geholpen? "En ach... boeien dat Wilders ondemocratische uitlatingen deed, dat andere vind ik belangrijker".
In de VS worden ze ook presidentquote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Kijk alleen al hoe de man zich uit heeft gelaten over moslims. Daar kun je naar mijn idee niet zomaar overheen stappen. Hoe moeten islamitische Nederlanders zich voelen als Wilders straks aan de knoppen draait, of zelfs premier wordt?
En als ik voor mezelf spreek: Wilders noemt journalisten 'tuig van de richel', valt ze regelmatig (verbaal) aan. Onze beroepsgroep krijgt al te maken met dreigementen en soms zelfs met geweld. Zelf ben ik meermaals uitgescholden en bedreigd, zowel online als in het echt. Hoe kan zo'n man dan premier zijn?
En wie zegt dat hij premier wordt. Zie ik, als PVV-stemmer (deze keer), nog niet gebeuren. Vind hem er ook niet de meest geschikte kandidaat voor. Persoonlijk had ik liever op Yesilguz willen stemmen, maar omdat zij, indien ze de grootste was geworden, dan mogelijk liever over links zou zijn gegaan, heb ik besloten om op de PVV te stemmen.quote:
Dat Wilders net een anti-aanbaklaag is wat betreft kritiek blijkt wel uit het feit dat hij letterlijk aangaf dat hij ging regelen dat er minder Marokkanen zouden zijn, maar dat hij nergens verantwoordelijkheid hoeft af te leggen van zijn achterban voor het totaal niet behalen van die doelstelling. Misschien wat advocaat-van-de-duivel hier met dit onderwerp, maar hij heeft echt 'letterlijk' niets gedaan. Bij links weten ze wel elke steen om te draaien.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Normaliter is dat hoe het werkt in een onderhandeling maar wat als een partij of persoon zichzelf echt als radicaal profileert door discriminerende uitspraken te doen die in strijd zijn met de Grondwet?
Je kan vast wel een compromis sluiten over 95% van de inhoud, er zijn namelijk best wat paralellen en bruggetjes te vinden. Maar wat Wilders in het verleden allemaal heeft gezegd over Marokkanen en Moslims blijft staan. Volgens mij ligt daar het breekpunt waarom ze überhaupt niet met hem in zee gaan. En daar valt best wat voor te zeggen. Al hadden ze dit beter reeds tijdens de verkiezingen kunnen uitspreken dan had er geen haan naar gekraaid. Kapitale blunder van met name Yeşilgöz.
Ik zeg ook niet dat Wilders premier wordt. Sowieso vraag ik mij ten zeerste af of deze partijen in staat zijn om tot een werkbare samenwerking te komen. Er moeten nog een hoop hordes worden genomen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie zegt dat hij premier wordt. Zie ik, als PVV-stemmer (deze keer), nog niet gebeuren. Vind hem er ook niet de meest geschikte kandidaat voor. Persoonlijk had ik liever op Yesilguz willen stemmen, maar omdat zij, indien ze de grootste was geworden, dan mogelijk liever over links zou zijn gegaan, heb ik besloten om op de PVV te stemmen.
Van mij mag nog steeds Yesilguz premier worden; denk dat ze het goed doet op buitenlandse betrekkingen.
Yup. En zie wat voor gigantische schijtzooi dat is geworden, met als klap op de vuurpijl die fucking bestorming van het Capitool.quote:
Economische groei: de winst en groei van bedrijven (die op papier in Nederland zitten) en zeer vermogenden is net wat groter dan het verlies van welvaart van de Nederlandse burgers.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mocht dat kabinet er komen weet ik in ieder geval wel wat ik ga lezen de aankomende paar jaar
"Recordwinsten bedrijven"
"Kloof tussen arm en rijk groeit nog steeds"
Pensioenleeftijd blijft stijgen"
"Nederlanders kunnen elkaar niet meer luchten of zien"
"Niveau onderwijs nog verder gekelderd"
Maar! Economisch zal het vast "goed" gaan. In een totaal verdeeld zuur kutland, maar hey. Groei! Oh ja en een paar Afrikanen met veel bravoure zonder inachtneming van de wet de grens over getrapt.
Echt vreselijk, ze bakt er niks van, zou waardeloos zijn als premierquote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie zegt dat hij premier wordt. Zie ik, als PVV-stemmer (deze keer), nog niet gebeuren. Vind hem er ook niet de meest geschikte kandidaat voor. Persoonlijk had ik liever op Yesilguz willen stemmen, maar omdat zij, indien ze de grootste was geworden, dan mogelijk liever over links zou zijn gegaan, heb ik besloten om op de PVV te stemmen.
Van mij mag nog steeds Yesilguz premier worden; denk dat ze het goed doet op buitenlandse betrekkingen.
Als Wilders geen premier wordt, ligt het aan de andere partijen die hem uitsluiten.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat Wilders net een anti-aanbaklaag is wat betreft kritiek blijkt wel uit het feit dat hij letterlijk aangaf dat hij ging regelen dat er minder Marokkanen zouden zijn, maar dat hij nergens verantwoordelijkheid hoeft af te leggen van zijn achterban voor het totaal niet behalen van die doelstelling. Misschien wat advocaat-van-de-duivel hier met dit onderwerp, maar hij heeft echt 'letterlijk' niets gedaan. Bij links weten ze wel elke steen om te draaien.
Heb bij Wilders nog net niet het idee dat hij een soort profeet is voor zijn kiezer. Al levert ie het hele partijprogramma in; geen probleem.. als hij maar een beetje roeptoetert en zegt dat Timmermans dik is, dan is men alles alweer vergeten.
Eens, maar wie zou er wél een goed premier zijn van de huidige formatiekandidaten?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt vreselijk, ze bakt er niks van, zou waardeloos zijn als premier
Goede vraag, Omtzigt heeft de kennis maar is niet de persoon om premier te zijn vind ik, de rest komt nog niet in de buurtquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:18 schreef Buendia het volgende:
[..]
Eens, maar wie zou er wél een goed premier zijn van de huidige formatiekandidaten?
Ik vraag me af of Wilders iemand uit zijn eigen gelederen kan vinden die capabel is, en of Geert's ego niet te groot is om het aan een ander over te laten.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goede vraag, Omtzigt heeft de kennis maar is niet de persoon om premier te zijn vind ik, de rest komt nog niet in de buurt
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:29 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Wilders iemand uit zijn eigen gelederen kan vinden die capabel is
Over getalenteerde PVV'ers (los van of ze in de tweede kamer zitten of niet)quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:29 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Wilders iemand uit zijn eigen gelederen kan vinden die capabel is, en of Geert's ego niet te groot is om het aan een ander over te laten.
Aan de andere kant snap ik ook nooit waarom de stem van een winnende partij meer waard is dan de stem op de verliezende partij. Als er tig partijen zijn die samenwerking zien zitten en verder de meerderheid hebben dan is dit toch okk democratisch?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind in het huidige klimaat dat je gewoon iemand vooraf moet uitsluiten. Van links niet en van rechts ook niet.
Als er 40 zetels naar de PVV gaan kun je ze wegzetten als dwazen of debielen maar ik zou ze niet negeren. De onvrede van 75-85% van die mensen proberen te begrijpen en eens onderzoeken of je daar wat mee kunt zodat ze de volgende keer op je eigen partij gaan stemmen zodat je niet eens hoeft na te denken over onderhandelen omdat die partij te klein blijft. Ik vind het te simpel als lui die mensen maar weg blijven zetten als 'dwazen' terwijl de partij steeds groter wordt en er dus steeds meer dwazen komen. Dan zou ik eens met je over het paard getilde hoofd in de spiegel gaan kijken en bedenken dat het niet alleen en altijd de schuld van een ander is.
Dus of het verstandig is? Geen idee, ik snap de redenatie hoor, maar het vertrouwen in de politiek daalt tot een dieptepunt. Begin daar eens mee om dat te herstellen, dan verliezen populisten vanzelf hun stem. De vraag is alleen: hoe!? En daar begint het riedeltje van voren af aan: links vs rechts hebben daar hun eigen ideeën over
In het coalitiesysteem dat we in Nederland kennen is dat inderdaad een feit. Maar daarom vond ik het wel vermakelijk dat Wilders een act opvoerde alsof hij zojuist tot eerste Nederlandse president was benoemd.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Aan de andere kant snap ik ook nooit waarom de stem van een winnende partij meer waard is dan de stem op de verliezende partij. Als er tig partijen zijn die samenwerking zien zitten en verder de meerderheid hebben dan is dit toch okk democratisch?
Ach, het is gewoon voorspelbaar dat de man zijn gebakken scheten weer intrekt. Daar zat gewoon iedereen naar te kijken. En nu gaan we zien hoe zijn aanhang het gaat spinnen als "ja maar de andere partijen bedonderen de kiezer ook".quote:Op maandag 8 januari 2024 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Daar zit zeker wat in, ja!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wilders bleek niet eens in staat om een capabele en smetvrije verkenner naar voren te schuiven, laat staat dat hij een premierskandidaat in eigen geleden heeft.
Je hebt toen je werd uitgescholden meteen even gevraagd naar de politieke voorkeur?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Kijk alleen al hoe de man zich uit heeft gelaten over moslims. Daar kun je naar mijn idee niet zomaar overheen stappen. Hoe moeten islamitische Nederlanders zich voelen als Wilders straks aan de knoppen draait, of zelfs premier wordt?
En als ik voor mezelf spreek: Wilders noemt journalisten 'tuig van de richel', valt ze regelmatig (verbaal) aan. Onze beroepsgroep krijgt al te maken met dreigementen en soms zelfs met geweld. Zelf ben ik meermaals uitgescholden en bedreigd, zowel online als in het echt. Hoe kan zo'n man dan premier zijn?
... en wordt er vervolgens ongetwijfeld door 2.5 mln electorale lichten op Bougie Baudet gestemd.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:11 schreef Simmertje het volgende:
Genot hoor. Laat hem maar 4 jaar aan de macht zijn. Dan zien zijn kiezers misschien eindelijk in wat voor clown het is en dat hij absoluut niet goed is voor het "normale volk" (aka Henk en Ingrid).
Nou ja, degenen die mij fysiek bedreigden waren boeren die bezig waren met het blokkeren van een distributiecentrum. Ik acht de kans klein dat het hier GroenLinks-stemmers betrof.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt toen je werd uitgescholden meteen even gevraagd naar de politieke voorkeur?
Het demoniseren van journalisten is helaas iets dat vaker gebeurd in de politiek. Binnen die rol zou je ieder geval moeten verwachten dat mensen inhoudelijke kritiek hebben.
Voor de boze kereltjes is Rutte dan ook maar een slappe zak hooi die problemen niet aanpakt…quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met kritiek is dan ook niets mis. Het gaat dus om die vijandige, hatelijke uitlatingen van Wilders. Je hebt Rutte toch ook nooit journalisten of moslims tuig zien noemen?
Ik vind inderdaad dat politici niet zo'n toon zouden moeten aanslaan tegen journalisten. Het benadrukt wederom de afbraak aan normen en waarden in de samenleving. En Wilders kan al behoorlijk bot uit de hoek komen. Er staat mijn trouwens niet bij dat hij moslims 'tuig' zou hebben genoemd? En welke andere minderheden heb je het over?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik heb eigenlijk geen idee waarom je dat erbij haalt, ik heb het nergens gehad over politieke voorkeuren. Mijn punt is dat wanneer iemand als Wilders premier is, je daarmee zijn vijandelijke toon jegens journalisten (maar ook moslims en andere minderheden) normaliseert en in zekere zin legitimeert. Het is een signaal naar notoire haters: als nota bene de premier zich zo mag uitlaten over anderen, waarom zouden zij dat dan niet mogen?
Met kritiek is dan ook niets mis. Het gaat dus om die vijandige, hatelijke uitlatingen van Wilders. Je hebt Rutte toch ook nooit journalisten of moslims tuig zien noemen?
Je weet het niet, misschien waren het klimaatdrammers? Die houden wel van plekken blokkeren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, degenen die mij fysiek bedreigden waren boeren die bezig waren met het blokkeren van een distributiecentrum. Ik acht de kans klein dat het hier GroenLinks-stemmers betrof.
Boeren zijn klimaatdrammers. Continu drammen als er iets voor het klimaat gedaan moet worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet het niet, misschien waren het klimaatdrammers? Die houden wel van plekken blokkeren.
Iedereen met een andere mening monddood maken is toch een heel groot probleem geworden?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Mijns inziens hebben we grotere problemen dan de Islamisering van Nederland.
Niet dat het geen probleem is. Ik hoop dat het Verlichte westen de Islam wat kan matigen. Bij mijn buurman kan het ook dus waarom zou het niet bij de rest ook kunnen.
Radicalen houd je overal. Ook politiek.
Het probleem is dat we nu veel te snel Islamieten importeren zodat het een parallelle samenleving wordt. En dat is gevaarlijk imho.
Internationaal behoud je dan wel behoorlijk meer aanzien dan met Greet. Denk dat dit ook een wens van Omtzigt is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:26 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoorde op wnl het proefballonetje voorbijkomen dat Plasterk (#maarhoedan) mogelijk ook naar voren geschoven kan worden als premier, mocht het zover komen. Lijkt me qua ervaring een goede in elk geval.
Plasterk is wel okquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Internationaal behoud je dan wel behoorlijk meer aanzien dan met Greet. Denk dat dit ook een wens van Omtzigt is.
Als Plasterk het ook maar voor 1% in overweging neemt, is te hopen dat hij zich morgen 8.30u uitschrijft bij de PvdA.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Plasterk is wel ok
Zou wel grappig zijn.
Ow.. u doet dat verkennen wel leuk, wilt u ook het formeren doen? En eh… trouwens, nu u er toch zit…
Ergens ook zeer armoedig.
Dit gaat waarschijnlijk allemaal de schuld van links worden.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden. Was dit al bekend voor de verkiezingen, dat dit soort voorstellen (en daarmee doel ik er op dat een grondwetswijziging nodig zou zijn) er uit gewipt zouden worden ten bate van een formatie? Goede ontwikkeling? Heeft men hier vrede mee? Vleugje kiezersbedrog?
Geen waardeoordeel, oprechte vraag.
Persoonlijk acht ik het als een zeer positieve wending in wat ik inderdaad wel nog steeds als een belabberde situatie (verkiezingsuitslag en alles sindsdien) zie. Dus dat is imo mooi.
Dan moeten ze wel een heel bijzonder plan hebben liggen waarmee ze niet tegen de afspraken ingaan; ergo niet teruggefloten worden door de rechterquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ah steeds meer van die onhaalbare immigratie en islamplannen overboord gooien, in ruil daarvoor krijgen we knetterrechts economisch beleid terug. Ook zullen de boeren en fabrieken waarschijnlijk op volle stoom mogen doorgaan met vervuilen, is Caroline ook weer blij.
Een door links afgedwongen vorm van vooropgezet kiezersbedrog door de PVV. Altijd, altijd! snijden ze Geert en Het Volk weer slinks de pas af.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gaat waarschijnlijk allemaal de schuld van links worden.
Of het was blijkbaar toch allemaal zo erg niet. Waardoor je je weer gaat afvragen waarom men op die pannenkoek heeft gestemd.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.
quote:Op maandag 8 januari 2024 21:06 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Beste Oom Donald,
Ik zou graag wat minder vervelende Gansdorpers in ons mooie Duckstad willen. En de subsidie voor Willie Wortel intrekken.
Groetjes,
Geurt Milder
Er ligt teveel de nadruk op "wat andere landen vinden". Wij doen toen ook nog steeds zaken van USA tot aan China, tot aan Hongarije en vele andere landen. En ook met Argentinie gaan we gewoon samenwerken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Internationaal behoud je dan wel behoorlijk meer aanzien dan met Greet. Denk dat dit ook een wens van Omtzigt is.
Het is ergens wel stuitend dat links dat nu nog steeds niet ziet en denkt (of dacht) dat al dat PVV-volk doodsbenauwd was omdat iemand een Koran in zijn kast heeft staan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
Of het was blijkbaar toch allemaal zo erg niet. Waardoor je je weer gaat afvragen waarom men op die pannenkoek heeft gestemd.
Maar het is toch wel vreemd dat we volgens de grote blonde leider kennelijk al twintig jaar bedreigd worden door die vreselijke boze moslims die er binnen nu en een korte tijd toch echt aankomen!! En die boze moslims nu ineens in de ijskast gaan zitten tot nader order.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is ergens wel stuitend dat links dat nu nog steeds niet ziet en denkt (of dacht) dat al dat PVV-volk doodsbenauwd was omdat iemand een Koran in zijn kast heeft staan.
Dat-ie drie van zijn idiote excessen intrekt, geeft vooral aan dat hijzelf ook wel wist dat ze onhaalbaar waren en dat zijn kiezers dat ook wel wisten. De kern van de problematiek die heeft gezorgd voor de enorme influx aan kiezers zit in onvrede: onvrede over het gevoerde beleid, onvrede over de alternatieven (Timmermans is in persona een kopie van Kaag, Yesilgoz heeft te weinig ervaring, charisma en vooral geloofwaardigheid) en zorgen om immigratie, huisvesting en bestaanszekerheid - waarbij die drie thema's ook nog eens communicerende vaten zijn. Dat dat allemaal genuanceerder ligt dan alléén het bordje van asielzoekers is een gemiste kans voor links geweest. Een kans missen kan nog gebeuren, maar dat ze in die hoek niet als reactie daarop eens aan zelfreflectie doen en bedenken hoe het de volgende keer vanuit zichzelf beter moet, is zorgwekkender.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is toch wel vreemd dat we volgens de grote blonde leider kennelijk al twintig jaar bedreigd worden door die vreselijke boze moslims die er binnen nu en een korte tijd toch echt aankomen!! En die boze moslims nu ineens in de ijskast gaan zitten tot nader order.
Tja het zou wel fijn zijn als die mensen wat duidelijker waren dan dit.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat-ie drie van zijn idiote excessen intrekt, geeft vooral aan dat hijzelf ook wel wist dat ze onhaalbaar waren en dat zijn kiezers dat ook wel wisten. De kern van de problematiek die heeft gezorgd voor de enorme influx aan kiezers zit in onvrede: onvrede over het gevoerde beleid, onvrede over de alternatieven (Timmermans is in persona een kopie van Kaag, Yesilgoz heeft te weinig ervaring, charisma en vooral geloofwaardigheid) en zorgen om immigratie, huisvesting en bestaanszekerheid - waarbij die drie thema's ook nog eens communicerende vaten zijn. Dat dat allemaal genuanceerder ligt dan alléén het bordje van asielzoekers is een gemiste kans voor links geweest. Een kans missen kan nog gebeuren, maar dat ze in die hoek niet als reactie daarop eens aan zelfreflectie doen en bedenken hoe het de volgende keer vanuit zichzelf beter moet, is zorgwekkender.
Dat staat mij ook niet bij, daarom schrijf ik ook nergens dat Wilders moslims 'tuig' heeft genoemd. Ik had had in de post die jij citeert over de 'vijandelijke toon' jegens moslims. Ik neem aan dat jou niet is ontgaan dat Wilders zich de afgelopen 20 jaar weinig vriendelijk uitliet over moslims. De PVV wilde moskeebezoek en koranbezit strafbaar stellen. Dat gaat wel wat verder dan schelden met een term als 'tuig'.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat politici niet zo'n toon zouden moeten aanslaan tegen journalisten. Het benadrukt wederom de afbraak aan normen en waarden in de samenleving. En Wilders kan al behoorlijk bot uit de hoek komen. Er staat mijn trouwens niet bij dat hij moslims 'tuig' zou hebben genoemd? En welke andere minderheden heb je het over?
Ik heb sowieso niet echt de indruk dat die apocalyptische verhalen nou worden geloofd door zijn stemmers.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja het zou wel fijn zijn als die mensen wat duidelijker waren dan dit.
Het meest hilarische gaat nog wel zijn dat alle problemen die nu op asielzoekers worden afgeschoven helemaal niet opgelost gaan worden, omdat die problemen vrijwel allemaal uit arbeidsmigratie voort komen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ah steeds meer van die onhaalbare immigratie en islamplannen overboord gooien, in ruil daarvoor krijgen we knetterrechts economisch beleid terug. Ook zullen de boeren en fabrieken waarschijnlijk op volle stoom mogen doorgaan met vervuilen, is Caroline ook weer blij.
Religieuze boeken en gebedsruimtes strafbaar stellen gaat inderdaad allemaal veel te ver en is niet eens haalbaar. Scepsis jegens de Islam, migranten en asielzoekers is daarentegen niet vreemd. Dat wordt gedeeld door een aanzienlijk deel van de bevolking en ik denk dat de zorgen begrijpelijk zijn en dat deze ook serieus moeten worden genomen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat mij ook niet bij, daarom schrijf ik ook nergens dat Wilders moslims 'tuig' heeft genoemd. Ik had had in de post die jij citeert over de 'vijandelijke toon' jegens moslims. Ik neem aan dat jou niet is ontgaan dat Wilders zich de afgelopen 20 jaar weinig vriendelijk uitliet over moslims. De PVV wilde moskeebezoek en koranbezit strafbaar stellen. Dat gaat wel wat verder dan schelden met een term als 'tuig'.
Wat betreft die 'andere minderheden': misschien was je te jong om het je te kunnen herinneren, maar Wilders kwam een jaar of tien geleden op de proppen met een zogenaamd Polenmeldpunt. Ook laat hij zich ronduit vijandig uit over asielzoekers.
Dat geschetste doemplaatje dat salafistische moslims Nederland zouden gaan besturen. Het lukt ze al niet om een school overeind te houden omdat er van alles en nog wat wordt verduisterd en daardoor ruzie onderling komt. (Een zelfde gegeven wat ik trouwens ook van een enkele door Nederlanders bestuurde VVE’s hoor)quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat je daarmee een complete bevolkingsgroep stigmatiseert en in een hoek drukt? Het wakkert argwaan en vijandigheid aan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Religieuze boeken en gebedsruimtes strafbaar stellen gaat inderdaad allemaal veel te ver en is niet eens haalbaar. Scepsis jegens de Islam, migranten en asielzoekers is daarentegen niet vreemd. Dat wordt gedeeld door een aanzienlijk deel van de bevolking en ik denk dat de zorgen begrijpelijk zijn en dat deze ook serieus moeten worden genomen.
Polenmeldpunt heb ik niet actief gevolgd verder, maar wat is daar precies mis mee? Als er veel Polen zijn die zich misdragen, is het toch uitstekend dat daar een meldpunt voor is. Was dit je enige punt rondom 'minderheden'? Dan valt het allemaal nog erg mee. Ik zou 'Polen' nu ook niet als een onderdrukte minderheid willen zien of zo.
Ach, de soep wordt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt. Het zijn allemaal hyperbolen waarin hij spreekt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat je daarmee een complete bevolkingsgroep stigmatiseert en in een hoek drukt? Het wakkert argwaan en vijandigheid aan.
En ik mag toch hopen dat je niet is ontgaan dat Wilders zich al jaren laatdunkend en soms ronduit hatelijk uitlaat over asielzoekers, Marokkanen en moslims. Hij is nota bene veroordeeld voor groepsbeledigring. Of begint jouw betrokkenheid bij de Nederlandse politiek pas eind 2023, toen Wilders een iets mildere toon begon aan te slaan?
Verder is met 'scepsis' jegens de islam ook niets mis, dat beweer ik ook helemaal nergens, dus geen idee waarom je die stropop optuigt.
Precies, zo zou er ook vanuit rechts geen onvertogen woord vallen als een woordvoerder van GroenLinks een keer VVD'ers als belastingontduikende bitterballenknagers of leden van BBB als Tractorterroristen typeert. En die zeggen er zéker ook niet altijd ", Mevrouw" achteraan als ze een binnenhofcorrespondent te woord staan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, de soep wordt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt. Het zijn allemaal hyperbolen waarin hij spreekt.
Ze spreken niet altijd met twee woorden, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Dat gebeurt veelvuldig vanuit links. Die passen zelfs geweld toe.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Precies, zo zou er ook vanuit rechts geen onvertogen woord vallen als een woordvoerder van GroenLinks een keer VVD'ers als belastingontduikende bitterballenknagers of leden van BBB als Tractorterroristen typeert. En die zeggen er zéker ook niet altijd ", Mevrouw" achteraan als ze een binnenhofcorrespondent te woord staan.
Jij wilt echt liefst de hele democratie door de shredder gooien, niet? Een partij wint overduidelijk de verkiezingen, maar dat moet volgens Koosie aan de kant geschoven worden, omdat je anders bepaald (in zijn ogen) slecht gedrag legitimeert.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, degenen die mij fysiek bedreigden waren boeren die bezig waren met het blokkeren van een distributiecentrum. Ik acht de kans klein dat het hier GroenLinks-stemmers betrof.
Maar ik heb eigenlijk geen idee waarom je dat erbij haalt, ik heb het nergens gehad over politieke voorkeuren. Mijn punt is dat wanneer iemand als Wilders premier is, je daarmee zijn vijandelijke toon jegens journalisten (maar ook moslims en andere minderheden) normaliseert en in zekere zin legitimeert. Het is een signaal naar notoire haters: als nota bene de premier zich zo mag uitlaten over anderen, waarom zouden zij dat dan niet mogen?
Voor welke partij dan? Lijkt me erg raar om een coalitie te hebben met 4 partijen met een MP uit een 5de partij, die verder niet in de coalitie zit.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:26 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoorde op wnl het proefballonetje voorbijkomen dat Plasterk (#maarhoedan) mogelijk ook naar voren geschoven kan worden als premier, mocht het zover komen. Lijkt me qua ervaring een goede in elk geval.
Wilders heeft niet alleen de synopsis van Minority Report gelezen, maar nu ook de hele film gezien.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders ziet af van zijn voornemens om mensen jarenlang op te sluiten wegens het bezit van een koran.
Zo mild, zo groots. Een waar staatsman.
Bijzonder dat je dat uit zijn post weet te halen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij wilt echt liefst de hele democratie door de shredder gooien, niet? Een partij wint overduidelijk de verkiezingen, maar dat moet volgens Koosie aan de kant geschoven worden, omdat je anders bepaald (in zijn ogen) slecht gedrag legitimeert.
Die vijandigheid vanuit die bevolkingsgroep was er al toen ze hierheen kwamen. Daar hoeven we niks voor te doen. Die mensen staan vijandig tegenover, in hun ogen, te schaars geklede dames, het gebruik van alcohol, feitelijk de hele westerse samenleving. En ik ben ervan overtuigd dat, indien zij hier een meerderheid krijgen, het gedaan is met onze westerse vrijheden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat je daarmee een complete bevolkingsgroep stigmatiseert en in een hoek drukt? Het wakkert argwaan en vijandigheid aan.
En ik mag toch hopen dat je niet is ontgaan dat Wilders zich al jaren laatdunkend en soms ronduit hatelijk uitlaat over asielzoekers, Marokkanen en moslims. Hij is nota bene veroordeeld voor groepsbeledigring. Of begint jouw betrokkenheid bij de Nederlandse politiek pas eind 2023, toen Wilders een iets mildere toon begon aan te slaan?
Verder is met 'scepsis' jegens de islam ook niets mis, dat beweer ik ook helemaal nergens, dus geen idee waarom je die stropop optuigt.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Die vijandigheid vanuit die bevolkingsgroep was er al toen ze hierheen kwamen. Daar hoeven we niks voor te doen. Die mensen staan vijandig tegenover, in hun ogen, te schaars geklede dames, het gebruik van alcohol, feitelijk de hele westerse samenleving. En ik ben ervan overtuigd dat, indien zij hier een meerderheid krijgen, het gedaan is met onze westerse vrijheden.
En zover moeten we het niet laten komen.
De Koran en moskees verbieden heeft gewoon geen zin. Beter is het om partijen gebaseerd op religie te verbieden, voor mijn part opnemen in de grondwet. Geloof hoort niet in de politiek thuis en dit moet gewaarborgd blijven voor de toekomst. Dat lijkt mij een zinnige taak voor de nieuwe regering.
Geldt dus ook voor de CU, CDA en SGP.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij wilt echt liefst de hele democratie door de shredder gooien, niet? Een partij wint overduidelijk de verkiezingen, maar dat moet volgens Koosie aan de kant geschoven worden, omdat je anders bepaald (in zijn ogen) slecht gedrag legitimeert.
Geloof heeft niks met democratie te maken, omdat het niet in de politiek thuishoort, naar mijn mening. PVV is een seculiere partij.quote:
Het willen verbieden van partijen om hun overtuigingen heeft alles met democratie te maken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof heeft niks met democratie te maken, omdat het niet in de politiek thuishoort, naar mijn mening. PVV is een seculiere partij.
Je kunt er als staat voor kiezen om religie strikt gescheiden te houden van het landsbestuur. Het moet niet zo kunnen zijn dat als er in de toekomst een moslimovermacht is in Nederland, dat dan de sharia ingevoerd gaat worden. Dat westerse vrijheden ingeperkt gaan worden en noem maar op. Dat is wel waar ik voor vrees en daarom wil ik geloof weg hebben uit de politiek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Het willen verbieden van partijen om hun overtuigingen heeft alles met democratie te maken.
Ik vind verbieden vooral een zwaktebod. Dan kun je het inhoudelijk dus niet winnen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Het willen verbieden van partijen om hun overtuigingen heeft alles met democratie te maken.
De PVV is dus gebaseerd op anti-religie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:25 schreef Hexagon het volgende:
De PVV is ook een partij gebaseerd op religie. De islam als grote vijand is immers kermbeginsel van die partij.
Ja en dus eigenlijk op basis van een religiequote:Op woensdag 10 januari 2024 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
De PVV is dus gebaseerd op anti-religie.
Dat doen we dan ook. Religieuze instituties hebben geen inspraak in de politiek. Maar omdat men vrij is om een partij op te richten gebaseerd op welk waarden-kader dan ook (wat nogal een groot goed is en belangrijke voorwaarde voor een ware democratie) is men dus ook vrij om een door religie geïnspireerd waarden-kader aan te wenden voor de basis van een politieke partij.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt er als staat voor kiezen om religie strikt gescheiden te houden van het landsbestuur.
Je wilt zelf de Nederlandse democratie inperken zodat de Nederlandse vrijheden (waaronder democratie) niet ingeperkt wordt door anderen. Duidelijk.quote:Het moet niet zo kunnen zijn dat als er in de toekomst een moslimovermacht is in Nederland, dat dan de sharia ingevoerd gaat worden. Dat westerse vrijheden ingeperkt gaan worden en noem maar op. Dat is wel waar ik voor vrees en daarom wil ik geloof weg hebben uit de politiek.
Ik wil onze westerse vrijheden voor de toekomst veiligstellen. Meer niet. Niet voor mezelf, want dat ga ik niet meer meemaken, maar voor de toekomstige niet-moslimbewoners van Nederland. Wat tegen die tijd een minderheid zal zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat doen we dan ook. Religieuze instituties hebben geen inspraak in de politiek. Maar omdat men vrij is om een partij op te richten gebaseerd op welk waarden-kader dan ook (wat nogal een groot goed is en belangrijke voorwaarde voor een ware democratie) is men dus ook vrij om een door religie geïnspireerd waarden-kader aan te wenden voor de basis van een politieke partij.
[..]
Je wilt zelf de Nederlandse democratie inperken zodat de Nederlandse vrijheden (waaronder democratie) niet ingeperkt wordt door anderen. Duidelijk.
Maar dat is toch een wassen neus verder? Dat richt je gewoon de "Partij tegen verbod op religiepartijen op" die die regel weer afschaft.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil onze westerse vrijheden voor de toekomst veiligstellen. Meer niet. Niet voor mezelf, want dat ga ik niet meer meemaken, maar voor de toekomstige niet-moslimbewoners van Nederland. Wat tegen die tijd een minderheid zal zijn.
Omdat 'we hebben de afgelopen 30 jaar voor een verkeerde richting gekozen' moeilijker te slikken is voor mensen die de afgelopen 30 jaar gestemd hebben, dan 'het ligt allemaal aan de moslims'. Het eerste vereist namelijk ook een stukje introspectie.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nog steeds veel gebitch op de PVV, maar vooral niet nadenken (enkele uitzonderingen daar gelaten) waarom de partij zo groot is geworden. Als partijen als D66, GL, PvdD zoveel beter zijn voor veel mensen, waarom zijn er dan toch veel mensen richting de PVV getrokken?
Uiteindelijk is er een grote kans dat hij mag regeren. Laat hem lekker, in het ergste geval/beste geval (afhankelijk van de persoon) verprutst de PVV het waardoor er een hoop stemmers een nieuw politiek huis zoeken.
[..]
Dat is de politiek in het algemeen. Hoef je niet eens over rechts of links te spreken; het is altijd de schuld van een andere partij.
De religieuzen stigmatiseren toch zelf ook iedereen die niet gelooft in fictieve wezens? Vinden het normaal om te blijven proberen om die mensen te bekeren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Deze formatie wordt met Milders en z’n ijskast, de discussie over de positie van de rechtsstaat en de wrijving die er is toch al een knutselwerkje van uitzonderlijke proporties.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor welke partij dan? Lijkt me erg raar om een coalitie te hebben met 4 partijen met een MP uit een 5de partij, die verder niet in de coalitie zit.
Er bestaat daarin een wezenlijk verschil tussen politici en burgers natuurlijk.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gebeurt veelvuldig vanuit links. Die passen zelfs geweld toe.
Niemand die daar wat over zegt.
Meeste PVV stemmers stemmen alleen niet op de PVV omdat ze denken dat de moslim de veroorzaker is van alle ellende. Ze willen dat er wat gedaan word aan de migratie en PVV was daar het meest vocaal over.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat 'we hebben de afgelopen 30 jaar voor een verkeerde richting gekozen' moeilijker te slikken is voor mensen die de afgelopen 30 jaar gestemd hebben, dan 'het ligt allemaal aan de moslims'. Het eerste vereist namelijk ook een stukje introspectie.
Sowieso, van de PVV kun je geen lid worden dus hun ministers zullen dat toch al niet zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Deze formatie wordt met Milders en z’n ijskast, de discussie over de positie van de rechtsstaat en de wrijving die er is toch al een knutselwerkje van uitzonderlijke proporties.
Maar dat ze gezamenlijk van Plasterk lijken te houden, lijkt wel iets wat ze verbindt en op WNL leken ze het wel een mooi proefballonetje te vinden.
Vond de roep van Wilders om een Rotterdamse PVV-burgemeester dan ook hoogst opmerkelijk. Je zou dan wellicht kunnen denken aan een PVV-raadslid of -Kamerlid dat de overstap maakt, maar op het moment dat ze dat doen zijn ze feitelijk geen PVV'er meer. Mooie paradox.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, van de PVV kun je geen lid worden dus hun ministers zullen dat toch al niet zijn.
Voor een partij waar je niks te zeggen hebt minister zijn lijkt me ook een bizarre situatie. Dan ben je óf een enorme opportunist óf je hebt geen enkele eigenwaarde.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, van de PVV kun je geen lid worden dus hun ministers zullen dat toch al niet zijn.
Je pleit voor een minderheids-dictatuur.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:25 schreef Gia het volgende:
Het moet niet zo kunnen zijn dat als er in de toekomst een moslimovermacht is in Nederland, dat dan de sharia ingevoerd gaat worden. Dat westerse vrijheden ingeperkt gaan worden en noem maar op. Dat is wel waar ik voor vrees en daarom wil ik geloof weg hebben uit de politiek.
Och een beetje zaaddodende holle frasen die het goed doen bij de boosmens roeptoeteren in de Telegraaf is genoeg voor geschiktheid.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
Verder snap ik dat gedweep met Plasterk niet zo goed, met name vanuit de rechterhoek. Het ministerschap van de beste man was al niet bijster succesvol, ik zie in hem dan ook niet direct een geschikte premier.
Waarom hoort geloof niet thuis in de politiek? Ik ben atheïst en ik stem ik vrij vaak op confessionele partijen, zou niet weten wat er mis mee is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:19 schreef Gia het volgende:
De Koran en moskees verbieden heeft gewoon geen zin. Beter is het om partijen gebaseerd op religie te verbieden, voor mijn part opnemen in de grondwet. Geloof hoort niet in de politiek thuis en dit moet gewaarborgd blijven voor de toekomst. Dat lijkt mij een zinnige taak voor de nieuwe regering.
Geldt dus ook voor de CU, CDA en SGP.
De man schrijft ook van die vreselijk saaie columns. Hij weet precies wat zijn publiek wil horen en speelt daar dan op in. Sowieso smullen mensen altijd van figuren die 'hun' club de rug hebben toegekeerd. Dat is ook de enige reden dat Zihni Ozdil een column kreeg in Elsevier. Niets is immers leuker dan een rancuneuze GL'er die links aanvalt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och een beetje zaaddodende holle frasen die het goed doen bij de boosmens roeptoeteren in de Telegraaf is genoeg voor geschiktheid.
De politiek behoort een afspiegeling te zijn van de samenleving. Aangezien mensen met een religieuze achtergrond een flink aandeel van de Nederlandse bevolking vormen, is het niet meer dan logisch dat zij een stem hebben in het parlement.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:19 schreef Gia het volgende:
Vind je ditzelf niet enorm antidemocratisch? Als de meerderheid stemt om een vorm van Sharia in willen voeren dan is het toch aan de de politiek dit te doen?quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt er als staat voor kiezen om religie strikt gescheiden te houden van het landsbestuur. Het moet niet zo kunnen zijn dat als er in de toekomst een moslimovermacht is in Nederland, dat dan de sharia ingevoerd gaat worden. Dat westerse vrijheden ingeperkt gaan worden en noem maar op. Dat is wel waar ik voor vrees en daarom wil ik geloof weg hebben uit de politiek.
Nadat 5 eerdere pogingen om te formeren door PvdA mislukt waren. Daarbij had de coalitie VVD/CDA een meerderheid van 77 zetels. Dat gaat PvdA, als die zouden mogen formeren, nog niet met alle linkse partijen voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:03 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Je pleit voor een minderheids-dictatuur.
Ik zeg Wilders aan de kant zetten, net zoals PvdA met 53 zetels aan de kant werd gezet na de "moeder van alle formaties" in 1977.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinetsformatie_Nederland_1977
Een partij mag wel religieus zijn, maar geloofswetten/regels horen geen wet te worden in een land.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom hoort geloof niet thuis in de politiek? Ik ben atheïst en ik stem ik vrij vaak op confessionele partijen, zou niet weten wat er mis mee is.
Gelovigen mogen gerust vertegenwoordigd worden in de politiek, maar hun geloofsregels mogen geen wetten worden. Dat is mijn punt. Want voor je het weet loop je verplicht onder een boerka. Jij dan niet, maar ik wel. En daar heb ik geen zin in.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
De politiek behoort een afspiegeling te zijn van de samenleving. Aangezien mensen met een religieuze achtergrond een flink aandeel van de Nederlandse bevolking vormen, is het niet meer dan logisch dat zij een stem hebben in het parlement.
En voor alle duidelijkheid: dat staat verder los van de scheiding van kerk en staat.
Omdat gelovigen ouderwets zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom hoort geloof niet thuis in de politiek? Ik ben atheïst en ik stem ik vrij vaak op confessionele partijen, zou niet weten wat er mis mee is.
Nederland is van oorsprong een Christelijk/Joods land. Ik zie het niet zitten dat dit, via massa-immigratie verandert in een Moslimland, waar de Koran en de Sharia leidend zijn. En als we dat nu kunnen voorkomen door de immigratie terug te dringen en het aantrekkelijker te maken voor moslims om juist niet in Nederland te wonen, dan vind ik dat we dat moeten doen, om dit te voorkomen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind je ditzelf niet enorm antidemocratisch? Als de meerderheid stemt om een vorm van Sharia in willen voeren dan is het toch aan de de politiek dit te doen?
Daarnaast is de Sharia nogal een containerbegrip wat een zeer zware haatbaarden, anti vrouw, anti democratie consensus kent.
Volgens mij is het ook best lastig om een een complex rechtssysteem dat religieuze maar ook maatschappelijke verhoudingen regelt op basis van de regels van de Islam te begrijpen, die ook nog eens per land verschilt.
Als westerling zie je de sharia al snel als iets wat de moderne mens terug wil slepen naar een soort van humorloze middeleeuwen met draconische straffen. Terwijl de sharia bij de meeste moslims een goede naam heeft. Dit is niet omdat alle moslims fan zijn van vrouwenonderdrukking, lijfstraffen en een einde aan de democratie. Maar omdat moderne ruimdenkende moslims die voor gelijke behandeling tussen man en vrouw staan en pro democratie zijn, dit ook baseren op de sharia.
Lijkt mij vooral lastig om zulke voorstellen te verbieden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelovigen mogen gerust vertegenwoordigd worden in de politiek, maar hun geloofsregels mogen geen wetten worden. Dat is mijn punt. Want voor je het weet loop je verplicht onder een boerka. Jij dan niet, maar ik wel. En daar heb ik geen zin in.
Het Christendom is hier ook een keer geïntroduceerd en het heeft daarna invloed gehad op de maatschappij en rechtspraak.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland is van oorsprong een Christelijk/Joods land. Ik zie het niet zitten dat dit, via massa-immigratie verandert in een Moslimland, waar de Koran en de Sharia leidend zijn. En als we dat nu kunnen voorkomen door de immigratie terug te dringen en het aantrekkelijker te maken voor moslims om juist niet in Nederland te wonen, dan vind ik dat we dat moeten doen, om dit te voorkomen.
Het is nooit wettelijk verplicht geweest te gaan biechten, of naar de kerk te gaan, voor de kerk te trouwen en noem maar op. Dus in die zin heeft het christendom niet veel invloed gehad op de politiek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het Christendom is hier ook een keer geïntroduceerd en het heeft daarna invloed gehad op de maatschappij en rechtspraak.
Het gaat jouw me dunkt louter om de islam.
Op grond van welke wet? En waarom?quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij vooral lastig om zulke voorstellen te verbieden.
Neem nou jouw boerka-voorbeeld. De indiener van het plan kan het ook loskoppelen van religie en simpelweg pleiten voor het verplicht dragen van gezichtsbedekkende kleding. Ook iets als een verbod op de koopzondag kun je loskoppelen van het geloof.
Er is gewoon een degelijke coalitie door het politieke midden te vormen met 4 partijen en 78 zetels (PvdA/GL, VVD, NSC en D66).quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nadat 5 eerdere pogingen om te formeren door PvdA mislukt waren. Daarbij had de coalitie VVD/CDA een meerderheid van 77 zetels. Dat gaat PvdA, als die zouden mogen formeren, nog niet met alle linkse partijen voor elkaar krijgen.
Beetje rare vergelijking.
Of juist op het zogenaamde verdedigen van de joods-christelijke traditie?quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
De PVV is dus gebaseerd op anti-religie.
Ik ben bang dat je het punt mist.quote:
Nouja, in frankrijk geldt ook een dergelijke wet. En dat is oook weer geen noord-korea ofzo.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij vooral lastig om zulke voorstellen te verbieden.
Neem nou jouw boerka-voorbeeld. De indiener van het plan kan het ook loskoppelen van religie en simpelweg pleiten voor het verplicht dragen van gezichtsbedekkende kleding. Ook iets als een verbod op de koopzondag kun je loskoppelen van het geloof.
Met dat verschil dat zowel de VVD als de NSC niet zitten te wachten op de PvdA/GL.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is gewoon een degelijke coalitie door het politieke midden te vormen met 4 partijen en 78 zetels (PvdA/GL, VVD, NSC en D66).
Dat ligt nu niet erg voor de hand maar als Wilders het voor zichzelf verprutst (en die kans is zeer aanwezig), komt het vanzelf in beeld…
Hetgeen terecht is. Joods-christelijke geloofsregels zijn echter geen wet in Nederland. En dat moet zo blijven, ook voor andere religies. Geloof mag geen wet worden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of juist op het zogenaamde verdedigen van de joods-christelijke traditie?
Nee, jij zegt dat je, religie buiten beschouwing gelaten, best een boerkaplicht in zou kunnen voeren. Op grond waarvan? Met welk doel?quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je het punt mist.
Hij heeft het over een boerka-plicht!quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, in frankrijk geldt ook een dergelijke wet. En dat is oook weer geen noord-korea ofzo.
Afijn, als jij een boerka wil dragen mag dat. Tis voor mij geen halszaak.
Ja, geen idee. Heb mij daar eerlijk gezegd nooit in verdiept.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat je, religie buiten beschouwing gelaten, best een boerkaplicht in zou kunnen voeren. Op grond waarvan? Met welk doel?
Vind de Joods Christelijke traditie altijd zo’n vreemde term. In 1940 waren er 140.000 joden in Nederland, dit is 1,6% van de bevolking. Het aantal halfjoden was slechts 19.000, daarmee waren het aantal gemengde huwelijken in de jaren 30 kleiner dan tussen katholieken en protestanten. Ook was deze 1,6% van de bevolking de toegang ontzegt tit hogere en representatieve functies ontzegd, niet formeel maar krachtens een stilzwijgende, algemeen aanvaarde conventie. Daarnaast zijn hier ook nog eens de meeste joden omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Lekkere Joods Christlijke traditie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland is van oorsprong een Christelijk/Joods land. Ik zie het niet zitten dat dit, via massa-immigratie verandert in een Moslimland, waar de Koran en de Sharia leidend zijn. En als we dat nu kunnen voorkomen door de immigratie terug te dringen en het aantrekkelijker te maken voor moslims om juist niet in Nederland te wonen, dan vind ik dat we dat moeten doen, om dit te voorkomen.
Een politieke visie gebaseerd op een christelijke levensbeschouwing is net zo legitiem als een sociaaldemocratische of liberale politieke visie. Je baseert je standpunten om een bepaalde grondslag, meer is het niet. Vervelend dat je werd geacht om naar de kerk te gaan, maar daar zat geen dwang van politieke partijen achter.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Een partij mag wel religieus zijn, maar geloofswetten/regels horen geen wet te worden in een land.
Vroeger had het geloof heel veel te zeggen in Nederland, hoewel dat ook al seculier werd genoemd. Je hoorde gewoon op zondag naar de kerk te gaan, je hoorde te gaan biechten. Was allemaal geen wet, gelukkig, maar wel gemeengoed.
Gelukkig is dat allemaal afgezwakt en is daar veel meer vrijheid ontstaan.
Om de grondwet te veranderen heb je een tweederdemeerderheid nodig. Niet heel waarschijnlijk.quote:En dat zouden we te grabbel moeten gaan gooien voor een religie die liefst hun geloofsregels tot wetgeving willen verheffen.
Is dit niet gewoon wensdenken van je?quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Met dat verschil dat zowel de VVD als de NSC niet zitten te wachten op de PvdA/GL.
Ze gedogen nog liever de PVV, dan een coalitie te vormen met PvdA/GL. Die gaan het ook op heel veel punten niet eens worden. O.a. op immigratie niet.
Sowieso is een beroep op de Joodse tradities nogal bizar. “Onze” belangrijkste traditie met betrekking tot Joden was dat we ze discrimineerden en netjes uitleverden voor transport. Op zich een traditie waar ze bij de PVV met liefde een moderne moslimdraai aan willen geven…quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Hetgeen terecht is. Joods-christelijke geloofsregels zijn echter geen wet in Nederland. En dat moet zo blijven, ook voor andere religies. Geloof mag geen wet worden.
Weer volstrekt gelul.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso is een beroep op de Joodse tradities nogal bizar. “Onze” belangrijkste traditie met betrekking tot Joden was dat we ze discrimineerden en netjes uitleverden voor transport. Op zich een traditie waar ze bij de PVV met liefde een moderne moslimdraai aan willen geven…
Migratie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon wensdenken van je?
De realiteit is dat centrumrechts in de praktijk over het algemeen echt veel minder verschillen heeft met centrumlinks dan met extreemrechts…
Over immigratie gaan ze het immers ook niet eens worden met de PVV die daar veel extremer in zit.
Een veilige haven waarin slechts 75% is vermoord?quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weer volstrekt gelul.
Amsterdam was voor vervolgde Joden een veilige haven. Waar ze niet verplicht in een getto moesten wonen en waar ze gewoon hun synagogen mochten bouwen.
En vanwaar ze volop gedeporteerd werden, pakweg 80% overleefde de holocaust niet…quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weer volstrekt gelul.
Amsterdam was voor vervolgde Joden een veilige haven. Waar ze niet verplicht in een getto moesten wonen en waar ze gewoon hun synagogen mochten bouwen.
Als je niet weet waar je over praat, dan moet je gewoon je bakkes houden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En vanwaar ze volop gedeporteerd werden, pakweg 80% overleefde de holocaust niet…
Daarvoor waren ze ook in Amsterdam eeuwenlang grotendeels gewoon tweederangs burgers…
Dat kun je wel aan de BBB-achterban overlaten ja. Dan krijg je van die gevallen waar mensen die de taal niet machtig zijn en hun rechten hier niet kennen verplicht een matras moeten huren in een tochtige schuur op het erf van de baas, waar ze trouwens ook verplicht hun boodschappen moeten doen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Migratie.
PVV geen migratie
BBB minder asielzoekers, probleem met arbeidsmigratie oplossen door “niet reguliere” huisvesting nabij werk (gezien de achterban willen ze er verder niet teveel aan doen).
NSC minder migratie richting streefgetal 45.000
VVD minder asielzoekers, “grip” op arbeidsmigratie.
Oh, Amsterdam stond van de Europese steden in de achterhoede van in de holocaust vermoorde Joden?quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat, dan moet je gewoon je bakkes houden.
Dat had meer te maken met het gebrek aan onderduikmogelijkheden en de Nederlandse administratie dan met antisemitisme. Landen als Frankrijk en de Baltische Staten waren echt een stuk erger op dat vlak.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, Amsterdam stond van de Europese steden in de achterhoede van in de holocaust vermoorde Joden?
Paspoort inleveren, huur en boodschappen gelijk aan salaris en bij einde tijdelijk contract meteen dakloos. Xoals je ziet werd ik hier ook meteen vrij cynisch van.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kun je wel aan de BBB-achterban overlaten ja. Dan krijg je van die gevallen waar mensen die de taal niet machtig zijn en hun rechten hier niet kennen verplicht een matras moeten huren in een tochtige schuur op het erf van de baas, waar ze trouwens ook verplicht hun boodschappen moeten doen.
Onze bureaucraten bleven heel calvinistisch over het algemeen zeer gezagsgetrouw, ook richting de bezetters…quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat had meer te maken met het gebrek aan onderduikmogelijkheden en de Nederlandse administratie dan met antisemitisme. Landen als Frankrijk en de Baltische Staten waren echt een stuk erger op dat vlak.
Dat klopt niet, in weinig landen waren Joden zo goed geassimileerd en onderdeel van de samenleving als in Nederland. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen antisemitisme was, integendeel, dat was er namelijk zeker. Daarnaast schept het alleen kijken naar percentages van het aantal gedeporteerde en/of vermoorde Joden een vertekend beeld. Meestal waren er namelijk redenen waarom in bepaalde landen deze percentages hoger lagen dan anderen en dat had niet te maken met antisemitisme.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En vanwaar ze volop gedeporteerd werden, pakweg 80% overleefde de holocaust niet…
Daarvoor waren ze ook in Amsterdam eeuwenlang grotendeels gewoon tweederangs burgers…
Ja na de invasie van de moffen werd het rap minder vreemd genoegquote:Op woensdag 10 januari 2024 15:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een veilige haven waarin slechts 75% is vermoord?
Aantrekkelijker te maken voor moslims om juist niet in Nederland te wonen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
De islam komt ook voort uit de joods-christelijke traditie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk in meer landen aan de hand, vooral als ze Joden een hak konden zetten.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Onze bureaucraten bleven heel calvinistisch over het algemeen zeer gezagsgetrouw, ook richting de bezetters…
Mij ook, maar ze hebben wel behoorlijk wat bijgedragen.quote:Waarbij er voor de oorlog natuurlijk lange tijd een vrij indringende assimilatiepolitiek bestond waarbij ze zoveel mogelijk gelijkgeschakeld werden met andere geloven.
Maar goed, onder aan de streep is ons beroepen op een Joodse traditie wat mij betreft flink gezocht.
Het Jodendom heeft ondanks antisemitisme de cultuur sterk weten te beïnvloeden. Een Joods-Christelijke cultuur is dan ook eeuwen in Nederland de realiteit geweest en dan natuurlijk helemaal in Amsterdam.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso is een beroep op de Joodse tradities nogal bizar. “Onze” belangrijkste traditie met betrekking tot Joden was dat we ze discrimineerden en netjes uitleverden voor transport. Op zich een traditie waar ze bij de PVV met liefde een moderne moslimdraai aan willen geven…
De Islam zat tot een paar decennia geleden voornamelijk buiten Europa en is sindsdien met een sneltreinvaart geïmporteerd. Ter vergelijking: er wonen inmiddels drie keer zoveel moslims in Europa als dat er ooit Joden zijn geweest. En zoals bekend is waren er voor de Tweede Wereldoorlog een behoorlijk aantal Joden in Europa.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De islam komt ook voort uit de joods-christelijke traditie.
De bevolking van Europa is ook met een factor 3 gegroeid. Overigens zat de Islam al honderden jaren geleden in Europa. Tot slot: het Jodendom ligt 10 keer dichter bij de Islam dan bij het Christendom.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Jodendom heeft ondanks antisemitisme de cultuur sterk weten te beïnvloeden. Een Joods-Christelijke cultuur is dan ook eeuwen in Nederland de realiteit geweest en dan natuurlijk helemaal in Amsterdam.
[..]
De Islam zat tot een paar decennia geleden voornamelijk buiten Europa en is sindsdien met een sneltreinvaart geïmporteerd. Ter vergelijking: er wonen inmiddels drie keer zoveel moslims in Europa als dat er ooit Joden zijn geweest. En zoals bekend is waren er voor de Tweede Wereldoorlog een behoorlijk aantal Joden in Europa.
Komt nog bij dat jodendom/christendom en islam niet zo heel erg veel van elkaar verschillen. Wellicht dat islam en christendom nog meer op elkaar lijken dan jodendom en christendom.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind de Joods Christelijke traditie altijd zo’n vreemde term. In 1940 waren er 140.000 joden in Nederland, dit is 1,6% van de bevolking. Het aantal halfjoden was slechts 19.000, daarmee waren het aantal gemengde huwelijken in de jaren 30 kleiner dan tussen katholieken en protestanten. Ook was deze 1,6% van de bevolking de toegang ontzegt tit hogere en representatieve functies ontzegd, niet formeel maar krachtens een stilzwijgende, algemeen aanvaarde conventie. Daarnaast zijn hier ook nog eens de meeste joden omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Lekkere Joods Christlijke traditie.
De term Joods Christelijke traditie is vooral geïnitieerd door Amerikaanse intelectuelen als antwoord op het uitsluitende karakter van de antisemieten. Tijdens de tweede wereldoorlog wordt deze inclusieve term overgenomen door het Amerikaanse leger om het jodendom te verankeren in de westerse samenleving. Apart dat Pim Fortuyn en later anderen juist deze term van inclusie gebruikt om specifiek moslims uit te sluiten.
Ja, Islam was aanwezig op de Balkan, in Turkije en in vroegere tijden op meerdere plekken in Zuid-Europa, zoals Spanje. Maar niet in de recente eeuwen niet in de rest van Europa en helemaal niet in de mate dat het nu is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bevolking van Europa is ook met een factor 3 gegroeid. Overigens zat de Islam al honderden jaren geleden in Europa. Tot slot: het Jodendom ligt 10 keer dichter bij de Islam dan bij het Christendom.
Dit is een hele hardnekkige fabelquote:Op woensdag 10 januari 2024 15:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Daarnaast zijn hier ook nog eens de meeste joden omgekomen in de Tweede Wereldoorlog.
Dat is dus duidelijk een excuus, in werkelijkheid willen ze dat de zondagsrust niet verstoord wordt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Bovendien: elke religieuze partij motiveert zijn keuzes/standpunten ook deels op basis van seculiere ideeën. Zo motiveert de SGP een verbod op de koopzondag met het idee dat dit ten koste gaat van de kleine ondernemer die geen vrije dag kan nemen, terwijl grote ketens dat wel kunnen. Je kunt dus makkelijk om zo'n verbod heen werken.
Als je gelovige partijen gaat weren werken ze er dus met dit soort truukjes eromheen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is dus duidelijk een excuus, in werkelijkheid willen ze dat de zondagsrust niet verstoord wordt.
De PVV (Wilders solo) gaat uit van een "Joods-Christelijke cultuur" [whatevah that may be] Sluit daarmee niet alleen moslims uit, maar ook Atheisten en vele anderen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:25 schreef Hexagon het volgende:
De PVV is ook een partij gebaseerd op religie. De islam als grote vijand is immers kermbeginsel van die partij.
Maar is er niet mee verenigbaar. Gek genoeg.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De islam komt ook voort uit de joods-christelijke traditie.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
Tot slot: het Jodendom ligt 10 keer dichter bij de Islam dan bij het Christendom.
Nu raak ik in de war. Ja! Nu pas!quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:25 schreef Alov het volgende:
Wellicht dat islam en christendom nog meer op elkaar lijken dan jodendom en christendom.
Dan nog vraag ik me af wat een goede, niet religieuze, reden zou kunnen zijn voor een boerkaplicht.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als je gelovige partijen gaat weren werken ze er dus met dit soort truukjes eromheen.
Met een beetje creativiteit kan dat makkelijk. Je gewoon beroepen dat het veiliger en fatsoenlijk zou zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog vraag ik me af wat een goede, niet religieuze, reden zou kunnen zijn voor een boerkaplicht.
Kijk, dat truukje van die zondagsrust, mwa, valt nog wat voor te zeggen. Maar een boerkaplicht, zonder geloofsgrond???
En de centrale figuren in de islam zijn allemaal Arabieren?quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:35 schreef HowardRoark het volgende:
Daarnaast klopt je vergelijking niet. Het christendom is letterlijk voortgekomen uit het Jodendom, alle centrale figuren in het christendom zijn ook Joods. De Islam daarentegen is een meer eigen religie.
Wat zou dat veiliger maken of fatsoenlijker? M.a.w. rondlopen zonder boerka is onfatsoenlijk(er)?quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Met een beetje creativiteit kan dat makkelijk. Je gewoon beroepen dat het veiliger en fatsoenlijk zou zijn.
De islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. Zie dat boerkapunt hierboven, volgens moslims is een boerka, of zelfs een hoofddoekje, veiliger en fatsoenlijker, want met dat standpunt zijn zij opgegroeid. Ze weten niet beter.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:35 schreef HowardRoark het volgende:
De Islam daarentegen is een meer eigen religie.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
alle centrale figuren in het christendom zijn ook Joods.
Degene die riep dat het fatsoenlijk is, heeft al aangegeven dat ie een atheïst is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
De islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. Zie dat boerkapunt hierboven, volgens moslims is een boerka, of zelfs een hoofddoekje, veiliger en fatsoenlijker, want met dat standpunt zijn zij opgegroeid. Ze weten niet beter.
Als ze een scheet willen laten, staat nog wel in de koran hoe ze dat moeten doen en waar dat toegestaan is, vermoed ik. Of misschien gaat het nog net niet zo ver.
Ik beweer ook niet dat diegene moslim is. Maar hij oppert de mogelijkheid dat een moslimregering dat door zou kunnen voeren onder het mom dat het fatsoenlijker en veiliger is. Sorry, maar dat is echt wel vanuit het geloof, omdat het leven bestaat uit geloven.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:29 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Degene die riep dat het fatsoenlijk is, heeft al aangegeven dat ie een atheïst is.
Maar als je het per se wilt weten, er wordt aangegeven dat je gebed ongeldig is als je een scheet laat.
Dat maakt niet uit, het seculiere argument ligt er.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zou dat veiliger maken of fatsoenlijker? M.a.w. rondlopen zonder boerka is onfatsoenlijk(er)?
Dat is toch juist het punt, het komt vanuit het geloof vermomd als een seculiere regel omdat je religie buiten de politiek dient te houden in jouw ideale systeem.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:35 schreef Gia het volgende:
Ik beweer ook niet dat diegene moslim is. Maar hij oppert de mogelijkheid dat een moslimregering dat door zou kunnen voeren onder het mom dat het fatsoenlijker en veiliger is. Sorry, maar dat is echt wel vanuit het geloof, omdat het leven bestaat uit geloven.
Jouw voorbeeld, dat een gebed ongeldig is als je een scheet laat.
Dat zoiets al in een religieus geschrift moet staan!!
Ik weet dat er regels in staan hoe een vrouw zich hoort te gedragen als ze ongesteld is. Kom op zeg! Kunnen die mensen niet zelf denken? Moet werkelijk alles worden voorgekauwd?
Het Jodendom is zowel de oorsprong van “de kerk van het oosten” als “de kerk van het westen”. De eerste Christenen waren Joden die Jezus als de Messiah zagen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Nu raak ik in de war. Ja! Nu pas!
Wat jij doet is de vrees van Wilders bagatelliseren, terwijl je weet of weten kan dat Wilders door de geloofsdwazen nergens heen kan zonder zware beveiliging.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:00 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Dat is toch juist het punt, het komt vanuit het geloof vermomd als een seculiere regel omdat je religie buiten de politiek dient te houden in jouw ideale systeem.
Maar er zijn tig landen waar al eeuwenlang een moslimmeerderheid is waar een boerka niet verplicht is, dus een meerderheid aan moslims staat niet gelijk aan islamitische staat, laat staan dat moslims in NL een meerderheid vormen nu of in de nabije toekomst.
Dit is gewoon bangmakerij voor politieke gewin, dit soort gekte had je ook in bepaalde staten in de VS rond 2010 die een sharia-ban wilden "voor in de toekomst" (aangezien er nauwelijks moslims daar leven laat staan dat ze de sharia willen invoeren in hun boerengat).
Wilders heeft nu zijn zin, zijn partij is de grootste geworden dankzij bangmakerij, maar hij heeft zichzelf onmogelijk gemaakt en buitenspel gezet. Zie je het al voor je dat premier Wilders op staatsbezoek gaat in Saoedi-Arabië? In Pakistan waar ze hem dood willen hebben? In Indonesië waar hij niet welkom is? Naar Turkije om thee te drinken met Erdogan?
P.S. dat zijn hygiëne-regels onderdeel van de islam, het zou toch raar zijn als dat ontbrak, en ja alles dient voorgekauwd te worden, met of zonder religie, je leert van anderen hoe je dient te leven en wat de regels zijn als je op de wereld wordt gezet
Lekker wegblijven uit die landen dan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:00 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Zie je het al voor je dat premier Wilders op staatsbezoek gaat in Saoedi-Arabië? In Pakistan waar ze hem dood willen hebben? In Indonesië waar hij niet welkom is? Naar Turkije om thee te drinken met Erdogan?
Hoewel ik de relevantie van een goede diplomaat niet wil onderschatten ben ik het hier helemaal mee eens. Alsof die landen allemaal mensen met schone handjes achter het roer hebben, qua uitspraken of andersquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Lekker wegblijven uit die landen dan.
En dan gebeurd er ineens iets dat je toch afhankelijk bent van hun fossiele energie…quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Doe jij water in je benzinetank?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan kan daar prima een ander naartoe. Die landen deugen net zo min als Wilders.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dan gebeurd er ineens iets dat je toch afhankelijk bent van hun fossiele energie…
Nee, dan rijdt ie niet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doe jij water in je benzinetank?
Ach, zo kun je elke partij die gaat formeren en compromissen moet sluiten wel betichten van het breken van een verkiezingsbelofte. Als je een regering wilt vormen kun je nooit al je standpunten in het regeerakkoord krijgen tenzij je 76 zetels hebt en een meerderheid in de Eerste Kamer. Elke partij zal dus bepaalde standpunten in de ''ijskast'' moeten stoppen.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus Wilders heeft de oplossing van een serieus probleem lopen saboteren met getroll? En nu ineens kan het in de ijskast. Lekker betrouwbaar.
Gaat die aanstaande machtsovername door de boze moslims waar we al 20 jaar op wachten dan ook ineens in de ijskast dan?quote:Op woensdag 10 januari 2024 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ach, zo kun je elke partij die gaat formeren en compromissen moet sluiten wel betichten van het breken van een verkiezingsbelofte. Als je een regering wilt vormen kun je nooit al je standpunten in het regeerakkoord krijgen tenzij je 76 zetels hebt en een meerderheid in de Eerste Kamer. Elke partij zal dus bepaalde standpunten in de ''ijskast'' moeten stoppen.
Eens, overigens zijn er wel Christelijke denominaties zoals de Ebionieten die erg veel op het Islamgedachtengoed lijken. Ook is er duidelijke Oost-Romeinse invloed is in de Islam.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bevolking van Europa is ook met een factor 3 gegroeid. Overigens zat de Islam al honderden jaren geleden in Europa. Tot slot: het Jodendom ligt 10 keer dichter bij de Islam dan bij het Christendom.
Veel partijen hebben geen discussie over de rechtsstaat nodig en daarbij niet “een serie” van hele radicale standpunten die voor 100% opzij worden geschoven. Kunnen altijd wel voor een deel mee als er water bij de wijn wordt gedaan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ach, zo kun je elke partij die gaat formeren en compromissen moet sluiten wel betichten van het breken van een verkiezingsbelofte. Als je een regering wilt vormen kun je nooit al je standpunten in het regeerakkoord krijgen tenzij je 76 zetels hebt en een meerderheid in de Eerste Kamer. Elke partij zal dus bepaalde standpunten in de ''ijskast'' moeten stoppen.
Je leert van anderen, ja, van je moeder, je zus, wat dat onderwerp betreft. Toch niet uit een Koran.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:00 schreef Eriksson666 het volgende:
P.S. dat zijn hygiëne-regels onderdeel van de islam, het zou toch raar zijn als dat ontbrak, en ja alles dient voorgekauwd te worden, met of zonder religie, je leert van anderen hoe je dient te leven en wat de regels zijn als je op de wereld wordt gezet
De Koran heeft het oude testament, maar dat komt ook omdat de Islam historisch-theologisch een relatie heeft met het Christendom zoals eerder omschreven. Het nieuwe testament dat als doel heeft Jezus Messias te staven zit er uiteraard niet bij.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:29 schreef BMW1993 het volgende:
Leuk feitje: Wisten jullie dat Jezus ook in de islam voorkomt?
En dat Youssef dezelfde naam is als Jozef?
De ark van Noach ook in de islam voorkomt?
En dat ze net zoals christenen geloven in het einde der tijden, en de hemel/ paradijs?
Verschillen zijn er genoeg, en de Islam is veel haatdragender, zeker de hadith's geschreven door de profeet Mohammed, (vrede zij met hem) die worden verkondigd in Saudi arabië , het salafisme / wahabisme.....
De leer uit Marokko bijvoorbeeld het soefisme is vredelievender, maar veel Marokkanen van de 2'e generatie verkiezen tegenwoordig de leer uit Saudi Arabië omdat dit zogenaamd de 'pure islam' is, Saudi Arabië besteed miljarden aan het verspreiden van hun versie via schenkingen aan moskeeën.
Wat mij betreft stopt Geert Wilders volledig met het richten op de islam, laat hun aandacht uitgaan op het stoppen van de grote immigratiestromingen via het asielsysteem.
De hadith zijn niet geschreven door Mohammed. Mohammed kon immers niet lezen en schrijven. Het zijn uitspraken en gedragingen van Mohammed die later opgeschreven zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:29 schreef BMW1993 het volgende:Verschillen zijn er genoeg, en de Islam is veel haatdragender, zeker de hadith's geschreven door de profeet Mohammed, (vrede zij met hem)
Ahá!quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mohammed kon immers niet lezen en schrijven.
Een Hadith kan niet door Mohammed zelf geschreven zijn aangezien het bij een Hadith juist rapporten zijn over wat Mohammed zou hebben geschreven en gezegd, dat is ook wat het woord betekent, een rapport.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:29 schreef BMW1993 het volgende:
Verschillen zijn er genoeg, en de Islam is veel haatdragender, zeker de hadith's geschreven door de profeet Mohammed, (vrede zij met hem) die worden verkondigd in Saudi arabië , het salafisme / wahabisme.....
De leer uit Marokko bijvoorbeeld het soefisme is vredelievender, maar veel Marokkanen van de 2'e generatie verkiezen tegenwoordig de leer uit Saudi Arabië omdat dit zogenaamd de 'pure islam' is, Saudi Arabië besteed miljarden aan het verspreiden van hun versie via schenkingen aan moskeeën.
Wat mij betreft stopt Geert Wilders volledig met het richten op de islam, laat hun aandacht uitgaan op het stoppen van de grote immigratiestromingen via het asielsysteem.
Gegeven dat men het nieuwe testament “heeft weggelaten” omdat Jezus meer een bijrol dan een hoofdrol kreeg.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een Hadith kan niet door Mohammed zelf geschreven zijn aangezien het bij een Hadith juist rapporten zijn over wat Mohammed zou hebben geschreven en gezegd, dat is ook wat het woord betekent, een rapport.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat we de aanzet naar deze bijrol al zagen na de verhitte discussie in Constantinopel waar uiteindelijk de Nestoriaanse Christenen op de golven van de de eerste scheuren naar rechts gingen (en de Islam zeer geleidelijk uit deze breuk vorm kreeg) .:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.…is daar dan ook nog de discussie rond de vertaling van het oude testament en het bijvoeglijk naamwoord ‘Muhammadun‘.
Maar dan dwalen we best ver af in het topic.
[ Bericht 21% gewijzigd door Beathoven op 11-01-2024 17:32:52 ]
Dat tweede zou toch wel moeten lukken met een meerderheid in 1e en 2e kamer? Genoeg ruimte binnen bestaande wetten/verdragen om asiel in NL aanvragen onaantrekkelijk te maken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Uit de EU gaat 'm ook al niet worden en het tegengaan van (arbeids) immigratie of remigratie evenmin. Hij kan zijn club beter opheffen. Ik ben er dan wel positief over dat hij VVD leeg eet.
quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gegeven dat men het nieuwe testament “heeft weggelaten” omdat Jezus meer een bijrol dan een hoofdrol kreeg.
En dat we de aanzet naar deze bijrol al zagen na de verhitte discussie in Constantinopel waar uiteindelijk de Nestoriaanse Christenen op de golven van de de eerste scheuren naar rechts gingen (en de Islam zeer geleidelijk uit deze breuk vorm kreeg) .:Als we af gaan op het Panarion van Epiphanius van Salamis dan lijkt het me dat de Ebionieten eigenlijk dichter bij de basis van de Islam zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.…is daar dan ook nog de discussie rond de vertaling van het oude testament en het bijvoeglijk naamwoord ‘Muhammadun‘.
Maar dan dwalen we best ver af in het topic.
De schrijfselen van Athanasius van Alexandrië laten ook christelijk vasten zien wat bijzonder lijkt op de Ramadan.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Die zaten inderdaad dichter op de trede naar waar de islam uit ontstond. Maar de hele explosieve smeltkroes met het Oosterse deel van de kerk (als Grieks omschreven) en het Latijnse deel (Europa) en hun verschillen in opvattingen is wel tot Constantinopel te herleiden. Toevallig ook net de breuklijn tussen Azië en Europa.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als we af gaan op het Panarion van Epiphanius van Salamis dan lijkt het me dat de Ebionieten eigenlijk dichter bij de basis van de Islam zitten.
De schrijfselen van Athanasius van Alexandrië laten ook christelijk vasten zien wat bijzonder lijkt op de Ramadan.
En dan zijn er nog interessante zaken als dat de eerste moskeeën niet naar Mekkah wijzen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die zaten inderdaad dichter op de trede naar waar de islam uit ontstond. Maar de hele explosieve smeltkroes met het Oosterse deel van de kerk (als Grieks omschreven) en het Latijnse deel (Europa) en hun verschillen in opvattingen is wel tot Constantinopel te herleiden.
De moslims gebruiken ook nu nog altijd de Christeijke cherubic hymnes uit de Orthodoxe kerk(Hagia Sofia) als oproep tot gebed. En de Hagia Sofia is ook weer hét model voor bijna iedere moskee ter wereld. De minaretten schijnen dan weer iets te zijn van de oostwaarts getrokken Nestorianen.
Inderdaadquote:Op donderdag 11 januari 2024 17:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En dan zijn er nog interessante zaken als dat de eerste moskeeën niet naar Mekkah wijzen.
De Jiziah (belasting voor ongelovigen) is overigens overgenomen van het Oost-Romeinse Rijk.
Witte druiven (zonder pit) zijn wel vies lekker.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad
En dat de zoveel beloofde maagden in de hemel een vertaalfout is van witte druiven. Iets met verkeerd gezette puntjes op de Arabische karakters. Een vertaalfout die heel wat moderne zelfmoorden had gescheeld als het goed was vertaald.
Correct, en daardoor zijn er - ook qua religieuze voorschriften veel meer overeenkomsten. Moslims kunnen met een gerust hart Kosjer eten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het Jodendom is zowel de oorsprong van “de kerk van het oosten” als “de kerk van het westen”. De eerste Christenen waren Joden die Jezus als de Messiah zagen.
En in het oosten is de Islam een stroming die ergens zeer geleidelijk naast “de kerk van het oosten” in de soep van die evolutie opkwam ver na het grote debat van Constantinopel. Omdat Moslims Jezus als Messias buitenspel zetten (is een van de profeten in Islam) zit de Islam eigenlijk weer heel erg dicht op het Jodendom.
Relatiestatus: gecompliceerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |