Kan ook zijn dat hij weet dat het misschien nooit gaat lukken en dan kan hij achteraf roepen: ik heb er alles aan gedaan - zie je welquote:Op maandag 8 januari 2024 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij wil wel heel graag op zijn bek gaan met zijn eerste kabinet. Makkelijke uitweg uit de politiek?
Jij moet natuurlijk ook een open deur intrappen in dit eerst gesloten topic. Dat je het wel degelijk serieus neemt. Ben ook benieuwd wat er verder uit komt de aankomende maand. Maar goed, kan ook zijn dat-ie achteraf gaat roepen dat het een poging was een poging te wagen.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij weet dat het misschien nooit gaat lukken en dan kan hij achteraf roepen: ik heb er alles aan gedaan - zie je wel
Maar goed, het is een poging, benieuwd wat er verder naar buiten komt de komende maand
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er wel uitkomen en dan kan Wilders eens laten zien dat ie kan regerenquote:Op maandag 8 januari 2024 14:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij moet natuurlijk ook een open deur intrappen in dit eerst gesloten topic. Dat je het wel degelijk serieus neemt. Ben ook benieuwd wat er verder uit komt de aankomende maand. Maar goed, kan ook zijn dat-ie achteraf gaat roepen dat het een poging was een poging te wagen.
Ik heb daar zelden in gepost. Ben meer van de nieuwsfeiten. Ben meer gefrustreerd door onterecht gesloten topics.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Gezien de vele deeltjes van de draad over de verkiezingswinst, is de frustratie bij sommigen nog steeds erg groot.
Eerlijk nog wel. Ik hoop oneerlijk dat ze er uitkomen en dat we ontiegelijk gaan lachen.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er wel uitkomen en dan kan Wilders eens laten zien dat ie kan regeren
Een positieve wending dat een minister president de grondwet respecteert? Iedere Nederlander als gelijk beschouwt. Iedere godsdienst respecteert. ? Het tegendeel stond in zijn, niet hun, verkiezingsprogramma. Daar stemden ze op.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden. Was dit al bekend voor de verkiezingen, dat dit soort voorstellen (en daarmee doel ik er op dat een grondwetswijziging nodig zou zijn) er uit gewipt zouden worden ten bate van een formatie? Heeft men hier vrede mee? Vleugje kiezersbedrog?
Geen waardeoordeel, oprechte vraag.
Persoonlijk acht ik het als een zeer positieve wending in wat ik inderdaad nog steeds als een zeer ongewenste situatie (verkiezingsuitslag) zie.
Was niet naar jou persoonlijk toe bedoeld Tong.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb daar zelden in gepost. Ben meer van de nieuwsfeiten. Ben meer gefrustreerd door onterecht gesloten topics.
blijkt maar weer dat je altijd moet inbinden en compromissen sluiten, zijn toch mooi 2 miljoen mensen ingestonkenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om te zien dat een kabinet Wilders ook niet meer dan een slap aftreksel zal zijn van zijn partijprogramma als er meerderheden gevormd moeten worden.
Daar heeft hij dan 9.204 dagen voor staan schreeuwen in de 2e kamer.
"Politici zijn leugenaars die van alles beloven maar hun beloften nooit nakomen, daarom stem ik nu op Geert!11!!!"quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om te zien dat een kabinet Wilders ook niet meer dan een slap aftreksel zal zijn van zijn partijprogramma als er meerderheden gevormd moeten worden.
Wilders wil gewoon een zo (economisch) rechts mogelijk kabinet mogelijk maken, ongeacht wat.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Polderen hè. Dat is dus bij elke partij die wint zo, dat is namelijk een product van het Nederlandse politieke systeem.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!quote:Op maandag 8 januari 2024 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Politici zijn leugenaars die van alles beloven maar hun beloften nooit nakomen, daarom stem ik nu op Geert!11!!!"
Stiekem lijkt me dat wel weer eens leuk.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.
Hopelijk komen ze gewoon aan echt regeren toe straks en wordt het geen circus à la de 87 fantastische dagen van de LPF en daarna plas was etc. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden op veel punten.
Wachtgeld wordt inmiddels ook geïncasseerd door de grootste criticaster van Timmermans.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb principieel niets tegen wachtgeldregelingen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wachtgeld wordt inmiddels ook geïncasseerd door de grootste criticaster van Timmermans.
Tot morgen.
Inderdaad.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Gezien de vele deeltjes van de draad over de verkiezingswinst, is de frustratie bij sommigen nog steeds erg groot.
Aldus degene die al achter 4 verschillende messiahs heeft gelopenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!
Is daar nog wel geld voor als alle subsidie op cultuur is stopgezet?quote:Op maandag 8 januari 2024 15:30 schreef Hexagon het volgende:
Gaat de Zwarte Piet wet die roetveegpiet gaat verbieden wel door?
Ik weet heel goed hoe het werkt ja. Ik trap er niet meer inquote:Op maandag 8 januari 2024 15:33 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Aldus degene die al achter 4 verschillende messiahs heeft gelopen
Natuurlijk, je gooit de handhaving gewoon bij politiekorpsen over de schutting en die zullen onze cultuur er wel eens met bruut geweld in meppen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is daar nog wel geld voor als alle subsidie op cultuur is stopgezet?
Ja! Daarom ook roetveegpieten. De roetveegpiet is eigenlijk een bezuinigingspiet want kost heel veel minder schminkquote:Op maandag 8 januari 2024 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is daar nog wel geld voor als alle subsidie op cultuur is stopgezet?
Het is inderdaad opvallend om te zien dat hier zoveel hoongelach over is.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Meeste mensen stemmen toch niet op hem of de PVV in het algemeen vanwege deze zaken. Weinig mensen die moeilijk gaan doen over verkiezingsbedrog. Zolang er iets meer gedaan word aan migratie zal dat wel los lopen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat elke partij concessies moet doen, dus wat naïef om te verwachten dat dat niet zou gelden voor de PVV.
Ach, met hoe graag sommigen alle PVV stemmers in hetzelfde hokje willen duwen verbaast het me niets. Allemaal dom, dus dan zijn het vast allemaal mensen die niet zelf na kunnen denken en niet inzien dat partijen concessies moeten doenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad opvallend om te zien dat hier zoveel hoongelach over is.
Dit dus.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Elke voorgaande formatie waarbij gepolderd werd, FOK!: "Slappe hap, verwaterd compromis, vlees noch vis, wat een gekonkel en gedraai"
FOK! nu Wilders zijn program overboord gooit om maar op het pluche te blijven: "Goed dat er gepolderd wordt, zie je wel, het komt allemaal goed, zijn kiezers hebben toch niet om zijn islampunten op hem gestemd".
Als ze Zelensky maar niet weer naar de 2e Kamer halen. We hebben al genoeg bedelaars in Nederland.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad opvallend om te zien dat hier zoveel hoongelach over is.
Ik denk dat heel veel mensen vinden dat er wat gedaan moet worden aan immigratie zoals het nu (niet) geregeld is, zelf vind ik het ook een zooitje. Arbeidmigratie èn vluchtelingen.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Meeste mensen stemmen toch niet op hem of de PVV in het algemeen vanwege deze zaken. Weinig mensen die moeilijk gaan doen over verkiezingsbedrog. Zolang er iets meer gedaan word aan migratie zal dat wel los lopen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat elke partij concessies moet doen, dus wat naïef om te verwachten dat dat niet zou gelden voor de PVV.
Toch is het echt zo dat migratie-beperking vraagt om radicaal beleid.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.
Hopelijk komen ze gewoon aan echt regeren toe straks en wordt het geen circus à la de 87 fantastische dagen van de LPF en daarna plas was etc. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden op veel punten.
Zijn wel echt punten waar de man al god weet hoelang op zit te hamerenquote:Op maandag 8 januari 2024 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mocht dat kabinet er komen weet ik in ieder geval wel wat ik ga lezen de aankomende paar jaarquote:Op maandag 8 januari 2024 15:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Zoals verwacht wordt het een (economisch) guur rechtse regering met wat maatregelen om immigratie te remmen. Van de beloftes rondom bestaanszekerheid gaat niets terecht komen. Die gaat eerder nog verder in het geding komen
Maar dit gedrag van Wilders is toch bekend? Vorige keer dat hij macht rook zat er ook maar iets van 24 uur tussen roepen dat de AOW op 65 een breekpunt was en het punt publiekelijk bij het vuilnis zetten.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn wel echt punten waar de man al god weet hoelang op zit te hameren
Als de partij van de dieren om maar te kunnen regeren ineens hun commentaar op de vleesindustrie laat vallen dan denkt ook iedereen hetiets in de trend van lolwhut
We hebben inderdaad gezien wat de enorme influx uit zulke landen het Westen de afgelopen decennia heeft opgeleverd. Flink gepolariseerde samenlevingen, antiwesterse sentimenten, criminaliteit en een constante dreiging voor Islamitisch terrorisme.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.
En het zoveelste "centrum-rechtse" (niet mijn woorden) kabinet op rij gaat dat allemaal dit keer echt wel oplossen? 15 keer is scheepsrecht?quote:Op maandag 8 januari 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Knip
Wellicht worden dit soort dingen in bepaalde kringen als welkome 'culturele verrijking' en 'mooie diversiteit' gezien, maar de meeste weldenkende mensen vinden deze ontwikkelingen maar niets.
Het zou inderdaad eens tijd worden.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En het zoveelste "centrum-rechtse" (niet mijn woorden) kabinet op rij gaat dat allemaal dit keer echt wel oplossen? 15 keer is scheepsrecht?
Ik denk dat PVV bij de Tweede Kamer-verkiezingen volgend jaar is gekwarteerd. Gelukkig maar. Flapdrol met een appel in zijn hand.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het zou inderdaad eens tijd worden.![]()
Maar nee, denk 't niet.
Als het een en al kommer en kwel is, waarom heb je dan je kolonistenstaatje te midden van de islamitische wereld gestichtquote:Op maandag 8 januari 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben inderdaad gezien wat de enorme influx uit zulke landen het Westen de afgelopen decennia heeft opgeleverd. Flink gepolariseerde samenlevingen, antiwesterse sentimenten, criminaliteit en een constante dreiging voor Islamitisch terrorisme.
Het is nu zelfs normaal dat als een terreurgroepering in het Midden-Oosten al slachtend en verkrachtend een paar Israëlische dorpen zuivert, dit openlijk op straat wordt gevierd met gebak in steden zoals Berlijn, Londen, Amsterdam en Parijs.
Wellicht worden dit soort dingen in bepaalde kringen als welkome 'culturele verrijking' en 'mooie diversiteit' gezien, maar de meeste weldenkende mensen vinden deze ontwikkelingen maar niets.
Je vergeet die ene keer toen PvdA al haar idealen aan de kant schoof om Rutte maar in de kont te mogen kruipen.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En het zoveelste "centrum-rechtse" (niet mijn woorden) kabinet op rij gaat dat allemaal dit keer echt wel oplossen? 15 keer is scheepsrecht?
Zo gek is het niet, PvdA en VVD samen in een kabinet.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:15 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je vergeet die ene keer toen PvdA al haar idealen aan de kant schoof om Rutte maar in de kont te mogen kruipen.
Ja, precies, één van de vele centrum-rechtse op rij. Deze was dan wellicht het minst rechts.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:15 schreef Cruzinats het volgende:
Je vergeet die ene keer toen PvdA al haar idealen aan de kant schoof om Rutte maar in de kont te mogen kruipen.
Woede? Nee hoor. Als er iemand vaak boos is en vol woede zit is het Geert wel.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat merk je ook goed aan de smalende reacties. Er wordt wel gedaan alsof men er nu om kan lachen, maar ondertussen overheerst er nog altijd veel woede dat velen niet wilde inzien hoe ingenieus bepaalde andere partijen zogenaamd waren.
Nou, de woede en zure reacties komen toch niet uit de hoek van de PVV'ers.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Woede? Nee hoor. Als er iemand vaak boos is en vol woede zit is het Geert wel.
Vooral naar andersdenkenden toe.
Je krijgt een beetje terug wat je uitzendt hè.
Mwah, Rutte 4 was qua beleid veel linkser dan Rutte 2.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, precies, één van de vele centrum-rechtse op rij. Deze was dan wellicht het minst rechts.
Nou blijkbaar vind de PVV het wel meevallen. Anders zou het niet de ijskast in kunnen.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben inderdaad gezien wat de enorme influx uit zulke landen het Westen de afgelopen decennia heeft opgeleverd. Flink gepolariseerde samenlevingen, antiwesterse sentimenten, criminaliteit en een constante dreiging voor Islamitisch terrorisme.
Het is nu zelfs normaal dat als een terreurgroepering in het Midden-Oosten al slachtend en verkrachtend een paar Israëlische dorpen zuivert, dit openlijk op straat wordt gevierd met gebak in steden zoals Berlijn, Londen, Amsterdam en Parijs.
Klopt. En dat zullen we op orde moeten hebben wanneer de echte migratiestromen op gang gaan komen vanuit Zuid-Azië wanneer dat langzaam onbewoonbaar wordt. Ik hoop dat ik het fout heb, maar anders krijgen we echt een heleboel nieuwe buren die bijvoorbeeld Bengaals spreken in golven waar de huidige influx een natte scheet bij is.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch is het echt zo dat migratie-beperking vraagt om radicaal beleid.
Volgens mij werd Wilders uitgedaagd door de religieuze politieke partijen om met stemverheffing te spreken.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Woede? Nee hoor. Als er iemand vaak boos is en vol woede zit is het Geert wel.
Vooral naar andersdenkenden toe.
Je krijgt een beetje terug wat je uitzendt hè.
Ah projectie iddquote:Op maandag 8 januari 2024 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, de woede en zure reacties komen toch niet uit de hoek van de PVV'ers.
Ik denk dat weinig mensen dit vinden meevallen, dat geldt ook voor mensen zoals ik die geen PVV hebben gestemd.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou blijkbaar vind de PVV het wel meevallen. Anders zou het niet de ijskast in kunnen.
Waarom zou dat het doel moeten zijn? Het gaat er toch vooral om dat je genoeg hebt om gelukkig van te worden?quote:Op maandag 8 januari 2024 18:39 schreef halfway het volgende:
Het zal mij onderhand worst wezen, 1 ding is zeker. Rijk worden kun je niet in Nederland
Job Cohen moet hier sinds 2000 wel een beetje gniffelen hoor.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen dit vinden meevallen, dat geldt ook voor mensen zoals ik die geen PVV hebben gestemd.
De vraag is alleen wat je er echt aan kan doen binnen de stalen kaders van de rechtstaat. Wilders is vaak wel goed in het benoemen van het probleem, maar niet in het vinden van een constructieve oplossing.
Echter, het feit dat er niet zomaar zo een juridisch haalbare constructieve oplossing voor handen is, betekent natuurlijk niet dat je dan maar moet doen alsof het probleem niet bestaat, zoals PvdA, GL, D66 jaren gedaan hebben.
Er zijn binnen de genoemde partijen wel degelijk mensen die dit probleem hebben aangekaart, maar het is ook vaak genoeg weggelachen of gebagatelliseerd. Op zich ook logisch, want de PvdA heeft het lange tijd moeten hebben van de kiezer met een niet-autochtone achtergrond.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Job Cohen moet hier sinds 2000 wel een beetje gniffelen hoor.
Ik ben tevreden maar niet tevreden genoeg om te kunnen stoppen met werken wanneer ik dat wil.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom zou dat het doel moeten zijn? Het gaat er toch vooral om dat je genoeg hebt om gelukkig van te worden?
quote:Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden.
Niet in deze mate.quote:
Job Cohen was juist in 2000 (toen al ja) de opsteller van de voor die tijd erg strenge 'Vreemdelingenwet'. Dus dat een partij als de PvdA het e.e.a gebagatelliseerd zou hebben is onzin.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn binnen de genoemde partijen wel degelijk mensen die dit probleem hebben aangekaart, maar het is ook vaak genoeg weggelachen of gebagatelliseerd. Op zich ook logisch, want de PvdA heeft het lange tijd moeten hebben van de kiezer met een niet-autochtone achtergrond.
Wat is dit voor een vreemde rant?quote:Op maandag 8 januari 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Pure verloochening van de kernwaarden waar je al decennia voor staat om maar op het pluche te geraken.
En waar hij anderen constant (terecht) op heeft aangevallen.
PVV is wel echt af, mochten er om wat voor reden dan ook spoedig nieuwe verkiezingen komen kan dat wel eens het grootste verlies in stemmen opleveren uit de hedendaagse geschiedenis.
Geert is af.
En dan gaan de kiezers natuurlijk allemaal Timmermans en Jetten stemmen.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Pure verloochening van de kernwaarden waar je al decennia voor staat om maar op het pluche te geraken.
PVV is wel echt af, mochten er om wat voor reden dan ook spoedig nieuwe verkiezingen komen kan dat wel eens het grootste verlies in stemmen opleveren uit de hedendaagse geschiedenis.
Geert is af.
Gewoon weer VVD.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dan gaan de kiezers natuurlijk allemaal Timmermans en Jetten stemmen.
Nee dus. Accepteer het maar gewoon.
Ik denk eerder dat de VVD juist af is. Toppunt van ongeloofwaardigheid wat mij betreft.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon weer VVD.
Die doen ook niet wat ze zeggen maar is in elk geval geen ongeloofwaardige Tokkie-partij.
Misschien willen ze dat maar als je De PVV de afgelopen jaren maar een beetje gevolgd hebt in de debatten dan ging het bijna altijd over Islam, met als absoluut dieptepunt de Kopvoddentaks.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit voor een vreemde rant?
Volgens mij wil het gros van de PVV-stemmers dat de asielinstroom aan banden wordt gelegd, dat men netto wat meer overhoudt en dat woningen weer vallen te betalen.
Alsof kleingeld als het verbieden van de Koran, hoofddoekjes of wat dan ook daar afbreuk aan doet.
Dat de VVD er een zooitje van gemaakt heeft is evident, maar deze omslag van Geert is wel heel extreem.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de VVD juist af is. Toppunt van ongeloofwaardigheid wat mij betreft.
Geert is af omdat hij concessies doet om te mogen regeren?quote:Op maandag 8 januari 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Geert is af.
Is dat erg?quote:Op maandag 8 januari 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
Wat concessies?
Zijn partijprogramma is inmiddels zo klein dat het bij de ingezonden brievenrubriek in de Donald Duck kan
Ohja, een uitspraak van meer dan 10 jaar geleden...quote:Op maandag 8 januari 2024 19:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien willen ze dat maar als je De PVV de afgelopen jaren maar een beetje gevolgd hebt in de debatten dan ging het bijna altijd over Islam, met als absoluut dieptepunt de Kopvoddentaks.
Dat is bepaald geen kleingeld geweest qua inzet.
Het is iig niet een paar consessiesquote:
Verschrikkelijkquote:Op maandag 8 januari 2024 15:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Zoals verwacht wordt het een (economisch) guur rechtse regering met wat maatregelen om immigratie te remmen. Van de beloftes rondom bestaanszekerheid gaat niets terecht komen. Die gaat eerder nog verder in het geding komen
Beste Oom Donald,quote:Op maandag 8 januari 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
Wat concessies?
Zijn partijprogramma is inmiddels zo klein dat het bij de ingezonden brievenrubriek in de Donald Duck kan
Oh dus Wilders heeft de oplossing van een serieus probleem lopen saboteren met getroll? En nu ineens kan het in de ijskast. Lekker betrouwbaar.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen dit vinden meevallen, dat geldt ook voor mensen zoals ik die geen PVV hebben gestemd.
De vraag is alleen wat je er echt aan kan doen binnen de stalen kaders van de rechtstaat. Wilders is vaak wel goed in het benoemen van het probleem, maar niet in het vinden van een constructieve oplossing.
Echter, het feit dat er niet zomaar zo een juridisch haalbare constructieve oplossing voor handen is, betekent natuurlijk niet dat je dan maar moet doen alsof het probleem niet bestaat, zoals PvdA, GL, D66 jaren gedaan hebben.
Concessies zijn hier en daar een ander tegemoet komen, niet het stokpaardje waar je de afgelopen 15 jaar de volledige nationale en internationale wereldproblematiek meende aan te wijten spontaan te laten vallen nu het premierschap lonkt.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geert is af omdat hij concessies doet om te mogen regeren?
Ergens zou ik nieuwe verkiezingen toejuichen; al is het maar om te laten zien dat de PVV er echt niet op achteruit gaat omdat z’n partij wat concessies doet en Elan van FOK vindt dat hij af is
Ergens hoop ik dat je gelijk krijgt terwijl ik absoluut geen VVD-fan ben, want ik verwacht dat het FVD wordt of nog erger.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon weer VVD.
Die doen ook niet wat ze zeggen maar is in elk geval geen ongeloofwaardige Tokkie-partij.
Niet fijn voor de Nederlandse bedrijven werkzaam in het Midden-Oosten. Die zullen zich wel grote zorgen maken.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders ziet af van zijn voornemens om mensen jarenlang op te sluiten wegens het bezit van een koran.
Zo mild, zo groots. Een waar staatsman.
Dat was sowieso al het plan natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:24 schreef xzaz het volgende:
4 jaar lang kan rechts dus links weer de schuld geven
Maakt niet uit wat hij doet.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij wil wel heel graag op zijn bek gaan met zijn eerste kabinet. Makkelijke uitweg uit de politiek?
Dit topic is verworden tot wat poepzuur links gebral.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:40 schreef Frutsel het volgende:
A: "Haha PVV de grootste, die gaat nooit regeren gek, nederland is ziek"
----
News: PVV gaat proberen te formeren, zoekt formateur
A: "Haha PVV staat alleen, andere partijen willen niet of sluiten hem bij voorbaat uit"
---
News: Formateur gevonden, partijen staan niet te springen, ondemocratische partij
A: "Hmm andere partijen gaan voor de buhne om tafel met gek Wilders - maar ze gaan nooit met hem in zee, straks verkiezingen - never nooit niet"
---
News: Partijen praten verder - maar akkoord nog ver weg - PVV heeft te extreme standpunten
A: "Haha zie je, straks nieuwe verkiezingen - die gaat echt niet regeren"
---
News: PVV laat aantal extremen vallen in hoop op formatiesucces, wordt toch verder gepraat, tijd zal het leren
A: "KiezersbedrogHeel Nederland straks kapot
"
Laat ze het gewoon proberen, als ie dan op zijn bek gaat dan gaat ie maar en dan is dat ook meteen klaar voor de komende 20 jaar.
Naja, dit helpt ook niet aan een beter forumklimaat. Ik zou willen dat er wat minder links-recht gebral zou zijn want het is echt niet alleen één kant die dit doet. Het zou beter zijn als het allemaal wat minder op de man zou zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit topic is verworden tot wat poepzuur links gebral.
Wel vermakelijk om te lezen though.
Ik wel en vind het prima hoe Wilders het nu doet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, dit helpt ook niet aan een beter forumklimaat. Ik zou willen dat er wat minder links-recht gebral zou zijn want het is echt niet alleen één kant die dit doet. Het zou beter zijn als het allemaal wat minder op de man zou zijn.
Ik heb niet eens op één van de vier partijen gestemd die het nu bespreken maar ik vind sowieso dat de grootste partijen verplicht met elkaar moeten praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |