abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2024 @ 13:57:25 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211960718
Geert Wilders voegt de daad bij het woord: hij zet zijn wetsvoorstel voor een verbod op ‘islamitische uitingen’ nu ook formeel in zijn veelbesproken ‘ijskast’.

In een briefje aan de Tweede Kamervoorzitter, nu overigens PVV’er Martin Bosma, kondigt de PVV-leider aan dat hij een aantal initiatiefwetsvoorstellen intrekt. Die lagen overigens al te verstoffen op de plank, omdat er toch geen meerderheid voor was in de Tweede Kamer. Maar belangrijker is het signaal dat Wilders afgeeft. Hij zei bij aanvang van de kabinetsformatie al dat hij zijn toon en plannen zou matigen. Dit is een formele stap om zijn woorden gestalte te geven.

Naast het islamverbod (wat ook draait om de productie en verspreiding van de Koran en een moskeeverbod) gaat het om een voorstel voor ‘administratieve detentie’. Dit plan kwam erop neer dat ‘potentiële’ jihadisten nog voor hun veroordeling vastgezet zouden kunnen worden. Dat kan nu niet binnen onze rechtsstaat.

Dubbel paspoort
Ook een plan om mensen met een dubbel paspoort het kiesrecht te ontnemen bij verkiezingen gaat de prullenmand in. Net als het voorstel om personen met een meervoudige nationaliteit niet meer altijd ‘ambtsdrager’ te laten zijn. Ter illustratie: Wilders was eerder fel op het feit dat ministers soms ook een ander paspoort hebben. Dat geldt bijvoorbeeld voor Dilan Yesilgöz, die ook een Turks paspoort heeft. Maar eerder viel Wilders ook minister Kajsa Ollongren (toen van Binnenlandse Zaken) aan, die ook de Zweedse nationaliteit heeft. ,,Ik wil geen Turken, of Marokkanen of Zweden in dit huis”, zei Wilders destijds. ,,Mag ik dat zeggen? Dit is mijn land.’’

Critici zullen zeggen dat Wilders de voorstellen later alsnog van de plank kan halen - of uit de ijskast- maar het signaal is helder: aan de PVV-leider zal het niet liggen in de formatie. Die besprekingen verplaatsen zich morgenochtend overigens naar Hilversum, waar Wilders, Yesilgöz, Pieter Omtzigt (NSC) en Caroline van der Plas (BBB) met elkaar verder praten.

https://www.ad.nl/politie(...)bevorderen~ad4f0013/

Waar kennen we dit trucje ook alweer van ? Verder ridicuul natuurlijk dat deze rechts-extremist met dit soort voorstellen eventueel minister president wordt. Ik geniet nu al van de presidentschappen van Trump en blonde Greet samen. Heerlijke Oudejaars Conferenties liggen in het verschiet. Zoals Arnon Grundberg in Buitenhof al zei gisteren: 'Als de catastrofe maar te overzien blijft.'

P.S.-1 Pleit ook voor hem dat-ie de grondwet wil respecteren. :D

P.S.-2 Wat staat er nog overeind van z'n A-viertje verkiezingsplan ?

P.S.V. Alvast gefeliciteerd met het kampioenschap.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211960749
Hij wil wel heel graag op zijn bek gaan met zijn eerste kabinet. Makkelijke uitweg uit de politiek?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 14:42:02 #3
8781 crew  Frutsel
pi_211961402
quote:
11s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij wil wel heel graag op zijn bek gaan met zijn eerste kabinet. Makkelijke uitweg uit de politiek?
Kan ook zijn dat hij weet dat het misschien nooit gaat lukken en dan kan hij achteraf roepen: ik heb er alles aan gedaan - zie je wel

Maar goed, het is een poging, benieuwd wat er verder naar buiten komt de komende maand
  maandag 8 januari 2024 @ 14:44:03 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211961421
Gezien de vele deeltjes van de draad over de verkiezingswinst, is de frustratie bij sommigen nog steeds erg groot.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2024 @ 14:46:55 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_211961439
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat hij weet dat het misschien nooit gaat lukken en dan kan hij achteraf roepen: ik heb er alles aan gedaan - zie je wel

Maar goed, het is een poging, benieuwd wat er verder naar buiten komt de komende maand
Jij moet natuurlijk ook een open deur intrappen in dit eerst gesloten topic. Dat je het wel degelijk serieus neemt. Ben ook benieuwd wat er verder uit komt de aankomende maand. Maar goed, kan ook zijn dat-ie achteraf gaat roepen dat het een poging was een poging te wagen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 14:47:43 #6
8781 crew  Frutsel
pi_211961446
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:46 schreef tong80 het volgende:

[..]
Jij moet natuurlijk ook een open deur intrappen in dit eerst gesloten topic. Dat je het wel degelijk serieus neemt. Ben ook benieuwd wat er verder uit komt de aankomende maand. Maar goed, kan ook zijn dat-ie achteraf gaat roepen dat het een poging was een poging te wagen.

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er wel uitkomen en dan kan Wilders eens laten zien dat ie kan regeren
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2024 @ 14:48:14 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_211961452
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Gezien de vele deeltjes van de draad over de verkiezingswinst, is de frustratie bij sommigen nog steeds erg groot.
Ik heb daar zelden in gepost. Ben meer van de nieuwsfeiten. Ben meer gefrustreerd door onterecht gesloten topics.

pi_211961458
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden. Was dit al bekend voor de verkiezingen, dat dit soort voorstellen (en daarmee doel ik er op dat een grondwetswijziging nodig zou zijn) er uit gewipt zouden worden ten bate van een formatie? Goede ontwikkeling? Heeft men hier vrede mee? Vleugje kiezersbedrog?

Geen waardeoordeel, oprechte vraag.

Persoonlijk acht ik het als een zeer positieve wending in wat ik inderdaad wel nog steeds als een belabberde situatie (verkiezingsuitslag en alles sindsdien) zie. Dus dat is imo mooi.
"Pools are perfect for holding water"
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2024 @ 14:49:19 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_211961460
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er wel uitkomen en dan kan Wilders eens laten zien dat ie kan regeren
Eerlijk nog wel. Ik hoop oneerlijk dat ze er uitkomen en dat we ontiegelijk gaan lachen.

Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2024 @ 14:51:36 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_211961473
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden. Was dit al bekend voor de verkiezingen, dat dit soort voorstellen (en daarmee doel ik er op dat een grondwetswijziging nodig zou zijn) er uit gewipt zouden worden ten bate van een formatie? Heeft men hier vrede mee? Vleugje kiezersbedrog?

Geen waardeoordeel, oprechte vraag.

Persoonlijk acht ik het als een zeer positieve wending in wat ik inderdaad nog steeds als een zeer ongewenste situatie (verkiezingsuitslag) zie.
Een positieve wending dat een minister president de grondwet respecteert? Iedere Nederlander als gelijk beschouwt. Iedere godsdienst respecteert. ? Het tegendeel stond in zijn, niet hun, verkiezingsprogramma. Daar stemden ze op.

maandag 8 januari 2024 @ 14:58:05 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211961517
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:48 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik heb daar zelden in gepost. Ben meer van de nieuwsfeiten. Ben meer gefrustreerd door onterecht gesloten topics.

Was niet naar jou persoonlijk toe bedoeld Tong.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211961542
Wel mooi om te zien dat een kabinet Wilders ook niet meer dan een slap aftreksel zal zijn van zijn partijprogramma als er meerderheden gevormd moeten worden.

Daar heeft hij dan 9.204 dagen voor staan schreeuwen in de 2e kamer.
pi_211961581
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om te zien dat een kabinet Wilders ook niet meer dan een slap aftreksel zal zijn van zijn partijprogramma als er meerderheden gevormd moeten worden.

blijkt maar weer dat je altijd moet inbinden en compromissen sluiten, zijn toch mooi 2 miljoen mensen ingestonken
pi_211961593
quote:

"Politici zijn leugenaars die van alles beloven maar hun beloften nooit nakomen, daarom stem ik nu op Geert!11!!!"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211961602
quote:

Wilders wil gewoon een zo (economisch) rechts mogelijk kabinet mogelijk maken, ongeacht wat.

Dan mag hij in zijn verkiezingsprogramma weliswaar enkele economisch linkse standpunten verkondigen (waar sommige van zijn kiezers ook voor hebben gestemd), dat is geenzins waar hij voor staat (zie ook zijn stemgedrag in de kamer).

Hij is altijd al een verlengstuk van de VVD geweest. Een mooie bliksemafleider ook.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211961630
Zoals verwacht wordt het een (economisch) guur rechtse regering met wat maatregelen om immigratie te remmen. Van de beloftes rondom bestaanszekerheid gaat niets terecht komen. Die gaat eerder nog verder in het geding komen
pi_211961634
quote:

Polderen hè. Dat is dus bij elke partij die wint zo, dat is namelijk een product van het Nederlandse politieke systeem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 8 januari 2024 @ 15:13:03 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211961638
Maar die boze moslims die hier de sharia komen invoeren dan? Gaan die nu ook in de ijskast?
  maandag 8 januari 2024 @ 15:15:06 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211961657
quote:

Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.

Hopelijk komen ze gewoon aan echt regeren toe straks en wordt het geen circus à la de 87 fantastische dagen van de LPF en daarna plas was etc. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden op veel punten.
  maandag 8 januari 2024 @ 15:17:28 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211961686
quote:
8s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Politici zijn leugenaars die van alles beloven maar hun beloften nooit nakomen, daarom stem ik nu op Geert!11!!!"
En nu is het wachten tot de volgende messias opstaat. Want die gaat de beloftes wel echt waarmaken!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211961696
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mooi en een opluchting dat zelfs de grootste populistische schreeuwers in de praktijk moeten dimmen.

Hopelijk komen ze gewoon aan echt regeren toe straks en wordt het geen circus à la de 87 fantastische dagen van de LPF en daarna plas was etc. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden op veel punten.
Stiekem lijkt me dat wel weer eens leuk.
Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren voor het eerste kamerlid zich afsplitst van de PVV. Lid van de PVV zijn ze toch al niet, dus al te moeilijk moet dat niet zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211961720
wtf ik haat wilders nu
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2024 @ 15:19:41 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_211961731
quote:

Wachtgeld wordt inmiddels ook geïncasseerd door de grootste criticaster van Timmermans.

Tot morgen.

maandag 8 januari 2024 @ 15:25:32 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211961858
Wilders gaat nog wel op zijn bek , lekker laten regeren. Hebben we dat ook weer gehad.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211961877
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:19 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wachtgeld wordt inmiddels ook geïncasseerd door de grootste criticaster van Timmermans.

Tot morgen.

Ik heb principieel niets tegen wachtgeldregelingen.

Politiek is nu eenmaal een vak waar je vandaag nog een baan kan hebben en morgen niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')