Nou ja, degenen die mij fysiek bedreigden waren boeren die bezig waren met het blokkeren van een distributiecentrum. Ik acht de kans klein dat het hier GroenLinks-stemmers betrof.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt toen je werd uitgescholden meteen even gevraagd naar de politieke voorkeur?
Het demoniseren van journalisten is helaas iets dat vaker gebeurd in de politiek. Binnen die rol zou je ieder geval moeten verwachten dat mensen inhoudelijke kritiek hebben.
Voor de boze kereltjes is Rutte dan ook maar een slappe zak hooi die problemen niet aanpakt…quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met kritiek is dan ook niets mis. Het gaat dus om die vijandige, hatelijke uitlatingen van Wilders. Je hebt Rutte toch ook nooit journalisten of moslims tuig zien noemen?
Ik vind inderdaad dat politici niet zo'n toon zouden moeten aanslaan tegen journalisten. Het benadrukt wederom de afbraak aan normen en waarden in de samenleving. En Wilders kan al behoorlijk bot uit de hoek komen. Er staat mijn trouwens niet bij dat hij moslims 'tuig' zou hebben genoemd? En welke andere minderheden heb je het over?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik heb eigenlijk geen idee waarom je dat erbij haalt, ik heb het nergens gehad over politieke voorkeuren. Mijn punt is dat wanneer iemand als Wilders premier is, je daarmee zijn vijandelijke toon jegens journalisten (maar ook moslims en andere minderheden) normaliseert en in zekere zin legitimeert. Het is een signaal naar notoire haters: als nota bene de premier zich zo mag uitlaten over anderen, waarom zouden zij dat dan niet mogen?
Met kritiek is dan ook niets mis. Het gaat dus om die vijandige, hatelijke uitlatingen van Wilders. Je hebt Rutte toch ook nooit journalisten of moslims tuig zien noemen?
Je weet het niet, misschien waren het klimaatdrammers? Die houden wel van plekken blokkeren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, degenen die mij fysiek bedreigden waren boeren die bezig waren met het blokkeren van een distributiecentrum. Ik acht de kans klein dat het hier GroenLinks-stemmers betrof.
Boeren zijn klimaatdrammers. Continu drammen als er iets voor het klimaat gedaan moet worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet het niet, misschien waren het klimaatdrammers? Die houden wel van plekken blokkeren.
Iedereen met een andere mening monddood maken is toch een heel groot probleem geworden?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Mijns inziens hebben we grotere problemen dan de Islamisering van Nederland.
Niet dat het geen probleem is. Ik hoop dat het Verlichte westen de Islam wat kan matigen. Bij mijn buurman kan het ook dus waarom zou het niet bij de rest ook kunnen.
Radicalen houd je overal. Ook politiek.
Het probleem is dat we nu veel te snel Islamieten importeren zodat het een parallelle samenleving wordt. En dat is gevaarlijk imho.
Internationaal behoud je dan wel behoorlijk meer aanzien dan met Greet. Denk dat dit ook een wens van Omtzigt is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:26 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoorde op wnl het proefballonetje voorbijkomen dat Plasterk (#maarhoedan) mogelijk ook naar voren geschoven kan worden als premier, mocht het zover komen. Lijkt me qua ervaring een goede in elk geval.
Plasterk is wel okquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Internationaal behoud je dan wel behoorlijk meer aanzien dan met Greet. Denk dat dit ook een wens van Omtzigt is.
Als Plasterk het ook maar voor 1% in overweging neemt, is te hopen dat hij zich morgen 8.30u uitschrijft bij de PvdA.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Plasterk is wel ok
Zou wel grappig zijn.
Ow.. u doet dat verkennen wel leuk, wilt u ook het formeren doen? En eh… trouwens, nu u er toch zit…
Ergens ook zeer armoedig.
Dit gaat waarschijnlijk allemaal de schuld van links worden.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de PVV-stemmers (zowel individueel, bv hier, of meer in het algemeen) hier van vinden. Was dit al bekend voor de verkiezingen, dat dit soort voorstellen (en daarmee doel ik er op dat een grondwetswijziging nodig zou zijn) er uit gewipt zouden worden ten bate van een formatie? Goede ontwikkeling? Heeft men hier vrede mee? Vleugje kiezersbedrog?
Geen waardeoordeel, oprechte vraag.
Persoonlijk acht ik het als een zeer positieve wending in wat ik inderdaad wel nog steeds als een belabberde situatie (verkiezingsuitslag en alles sindsdien) zie. Dus dat is imo mooi.
Dan moeten ze wel een heel bijzonder plan hebben liggen waarmee ze niet tegen de afspraken ingaan; ergo niet teruggefloten worden door de rechterquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ah steeds meer van die onhaalbare immigratie en islamplannen overboord gooien, in ruil daarvoor krijgen we knetterrechts economisch beleid terug. Ook zullen de boeren en fabrieken waarschijnlijk op volle stoom mogen doorgaan met vervuilen, is Caroline ook weer blij.
Een door links afgedwongen vorm van vooropgezet kiezersbedrog door de PVV. Altijd, altijd! snijden ze Geert en Het Volk weer slinks de pas af.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gaat waarschijnlijk allemaal de schuld van links worden.
Of het was blijkbaar toch allemaal zo erg niet. Waardoor je je weer gaat afvragen waarom men op die pannenkoek heeft gestemd.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.
quote:Op maandag 8 januari 2024 21:06 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Beste Oom Donald,
Ik zou graag wat minder vervelende Gansdorpers in ons mooie Duckstad willen. En de subsidie voor Willie Wortel intrekken.
Groetjes,
Geurt Milder
Er ligt teveel de nadruk op "wat andere landen vinden". Wij doen toen ook nog steeds zaken van USA tot aan China, tot aan Hongarije en vele andere landen. En ook met Argentinie gaan we gewoon samenwerken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Internationaal behoud je dan wel behoorlijk meer aanzien dan met Greet. Denk dat dit ook een wens van Omtzigt is.
Het is ergens wel stuitend dat links dat nu nog steeds niet ziet en denkt (of dacht) dat al dat PVV-volk doodsbenauwd was omdat iemand een Koran in zijn kast heeft staan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
Of het was blijkbaar toch allemaal zo erg niet. Waardoor je je weer gaat afvragen waarom men op die pannenkoek heeft gestemd.
Maar het is toch wel vreemd dat we volgens de grote blonde leider kennelijk al twintig jaar bedreigd worden door die vreselijke boze moslims die er binnen nu en een korte tijd toch echt aankomen!! En die boze moslims nu ineens in de ijskast gaan zitten tot nader order.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is ergens wel stuitend dat links dat nu nog steeds niet ziet en denkt (of dacht) dat al dat PVV-volk doodsbenauwd was omdat iemand een Koran in zijn kast heeft staan.
Dat-ie drie van zijn idiote excessen intrekt, geeft vooral aan dat hijzelf ook wel wist dat ze onhaalbaar waren en dat zijn kiezers dat ook wel wisten. De kern van de problematiek die heeft gezorgd voor de enorme influx aan kiezers zit in onvrede: onvrede over het gevoerde beleid, onvrede over de alternatieven (Timmermans is in persona een kopie van Kaag, Yesilgoz heeft te weinig ervaring, charisma en vooral geloofwaardigheid) en zorgen om immigratie, huisvesting en bestaanszekerheid - waarbij die drie thema's ook nog eens communicerende vaten zijn. Dat dat allemaal genuanceerder ligt dan alléén het bordje van asielzoekers is een gemiste kans voor links geweest. Een kans missen kan nog gebeuren, maar dat ze in die hoek niet als reactie daarop eens aan zelfreflectie doen en bedenken hoe het de volgende keer vanuit zichzelf beter moet, is zorgwekkender.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is toch wel vreemd dat we volgens de grote blonde leider kennelijk al twintig jaar bedreigd worden door die vreselijke boze moslims die er binnen nu en een korte tijd toch echt aankomen!! En die boze moslims nu ineens in de ijskast gaan zitten tot nader order.
Tja het zou wel fijn zijn als die mensen wat duidelijker waren dan dit.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat-ie drie van zijn idiote excessen intrekt, geeft vooral aan dat hijzelf ook wel wist dat ze onhaalbaar waren en dat zijn kiezers dat ook wel wisten. De kern van de problematiek die heeft gezorgd voor de enorme influx aan kiezers zit in onvrede: onvrede over het gevoerde beleid, onvrede over de alternatieven (Timmermans is in persona een kopie van Kaag, Yesilgoz heeft te weinig ervaring, charisma en vooral geloofwaardigheid) en zorgen om immigratie, huisvesting en bestaanszekerheid - waarbij die drie thema's ook nog eens communicerende vaten zijn. Dat dat allemaal genuanceerder ligt dan alléén het bordje van asielzoekers is een gemiste kans voor links geweest. Een kans missen kan nog gebeuren, maar dat ze in die hoek niet als reactie daarop eens aan zelfreflectie doen en bedenken hoe het de volgende keer vanuit zichzelf beter moet, is zorgwekkender.
Dat staat mij ook niet bij, daarom schrijf ik ook nergens dat Wilders moslims 'tuig' heeft genoemd. Ik had had in de post die jij citeert over de 'vijandelijke toon' jegens moslims. Ik neem aan dat jou niet is ontgaan dat Wilders zich de afgelopen 20 jaar weinig vriendelijk uitliet over moslims. De PVV wilde moskeebezoek en koranbezit strafbaar stellen. Dat gaat wel wat verder dan schelden met een term als 'tuig'.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat politici niet zo'n toon zouden moeten aanslaan tegen journalisten. Het benadrukt wederom de afbraak aan normen en waarden in de samenleving. En Wilders kan al behoorlijk bot uit de hoek komen. Er staat mijn trouwens niet bij dat hij moslims 'tuig' zou hebben genoemd? En welke andere minderheden heb je het over?
Ik heb sowieso niet echt de indruk dat die apocalyptische verhalen nou worden geloofd door zijn stemmers.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja het zou wel fijn zijn als die mensen wat duidelijker waren dan dit.
Het meest hilarische gaat nog wel zijn dat alle problemen die nu op asielzoekers worden afgeschoven helemaal niet opgelost gaan worden, omdat die problemen vrijwel allemaal uit arbeidsmigratie voort komen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ah steeds meer van die onhaalbare immigratie en islamplannen overboord gooien, in ruil daarvoor krijgen we knetterrechts economisch beleid terug. Ook zullen de boeren en fabrieken waarschijnlijk op volle stoom mogen doorgaan met vervuilen, is Caroline ook weer blij.
Religieuze boeken en gebedsruimtes strafbaar stellen gaat inderdaad allemaal veel te ver en is niet eens haalbaar. Scepsis jegens de Islam, migranten en asielzoekers is daarentegen niet vreemd. Dat wordt gedeeld door een aanzienlijk deel van de bevolking en ik denk dat de zorgen begrijpelijk zijn en dat deze ook serieus moeten worden genomen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat mij ook niet bij, daarom schrijf ik ook nergens dat Wilders moslims 'tuig' heeft genoemd. Ik had had in de post die jij citeert over de 'vijandelijke toon' jegens moslims. Ik neem aan dat jou niet is ontgaan dat Wilders zich de afgelopen 20 jaar weinig vriendelijk uitliet over moslims. De PVV wilde moskeebezoek en koranbezit strafbaar stellen. Dat gaat wel wat verder dan schelden met een term als 'tuig'.
Wat betreft die 'andere minderheden': misschien was je te jong om het je te kunnen herinneren, maar Wilders kwam een jaar of tien geleden op de proppen met een zogenaamd Polenmeldpunt. Ook laat hij zich ronduit vijandig uit over asielzoekers.
Dat geschetste doemplaatje dat salafistische moslims Nederland zouden gaan besturen. Het lukt ze al niet om een school overeind te houden omdat er van alles en nog wat wordt verduisterd en daardoor ruzie onderling komt. (Een zelfde gegeven wat ik trouwens ook van een enkele door Nederlanders bestuurde VVE’s hoor)quote:Op maandag 8 januari 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja we zitten al bijna 20 jaar te wachten tot de boze moslims ons komen onderdrukken. Blijkbaar gaan die nu ineens in de ijskast.
Je hebt niet door dat je daarmee een complete bevolkingsgroep stigmatiseert en in een hoek drukt? Het wakkert argwaan en vijandigheid aan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Religieuze boeken en gebedsruimtes strafbaar stellen gaat inderdaad allemaal veel te ver en is niet eens haalbaar. Scepsis jegens de Islam, migranten en asielzoekers is daarentegen niet vreemd. Dat wordt gedeeld door een aanzienlijk deel van de bevolking en ik denk dat de zorgen begrijpelijk zijn en dat deze ook serieus moeten worden genomen.
Polenmeldpunt heb ik niet actief gevolgd verder, maar wat is daar precies mis mee? Als er veel Polen zijn die zich misdragen, is het toch uitstekend dat daar een meldpunt voor is. Was dit je enige punt rondom 'minderheden'? Dan valt het allemaal nog erg mee. Ik zou 'Polen' nu ook niet als een onderdrukte minderheid willen zien of zo.
Ach, de soep wordt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt. Het zijn allemaal hyperbolen waarin hij spreekt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat je daarmee een complete bevolkingsgroep stigmatiseert en in een hoek drukt? Het wakkert argwaan en vijandigheid aan.
En ik mag toch hopen dat je niet is ontgaan dat Wilders zich al jaren laatdunkend en soms ronduit hatelijk uitlaat over asielzoekers, Marokkanen en moslims. Hij is nota bene veroordeeld voor groepsbeledigring. Of begint jouw betrokkenheid bij de Nederlandse politiek pas eind 2023, toen Wilders een iets mildere toon begon aan te slaan?
Verder is met 'scepsis' jegens de islam ook niets mis, dat beweer ik ook helemaal nergens, dus geen idee waarom je die stropop optuigt.
Precies, zo zou er ook vanuit rechts geen onvertogen woord vallen als een woordvoerder van GroenLinks een keer VVD'ers als belastingontduikende bitterballenknagers of leden van BBB als Tractorterroristen typeert. En die zeggen er zéker ook niet altijd ", Mevrouw" achteraan als ze een binnenhofcorrespondent te woord staan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, de soep wordt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt. Het zijn allemaal hyperbolen waarin hij spreekt.
Ze spreken niet altijd met twee woorden, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Dat gebeurt veelvuldig vanuit links. Die passen zelfs geweld toe.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Precies, zo zou er ook vanuit rechts geen onvertogen woord vallen als een woordvoerder van GroenLinks een keer VVD'ers als belastingontduikende bitterballenknagers of leden van BBB als Tractorterroristen typeert. En die zeggen er zéker ook niet altijd ", Mevrouw" achteraan als ze een binnenhofcorrespondent te woord staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |