quote:Op woensdag 13 december 2023 10:29 schreef dimmak het volgende:
Hardcore Never Dies(2023)7.4crime1151h 55minn/aJim TaihuttuAmira Duynhouwer, Victor D. PontenJoes Brauers, Jim Deddes, Jordy DijkshoornMichael dreams of future as a pianist but his music education didn't go well. His brother Danny introduces him to Rotterdam gabber music . Danny's drug business reaches international proportions and the brothers must fight for their livesDe goeie ouwe gabbertijd. De muziek en het sfeertje deed zeker wat met mij. Wat mij betreft had het wel iets meer terug mogen komen. Het was eigenlijk gewoon het decor van een Nederlandse drama. Wel een goede drama overigens. Het hoofdpersonage blijft wel achterlijke ongeloofwaardige beslissingen nemen, dat had een verbeterpuntje kunnen zijn. Ondanks dat een vlot spannend verhaal met een tof decor.7
quote:Op maandag 4 december 2023 12:12 schreef flipsen het volgende:
Elena sabe(2023)5.5drama, mystery100TV-MAn/aAnahí BerneriGabriela LarraldeMercedes Morán, Erica Rivas, Mey ScápolaAs her Parkinson's disease progresses, a woman leads a relentless investigation into finding those responsible for the sudden death of her daughterDeze werd ons aangeraden door een vriendin van ons. De omschrijving klonk interessant, maar de film is dat helaas niet echt. Tenminste, het is wel weer allemaal erg realistisch dus in dat opzicht lijkt het een beetje op Jules, die ik hier al reviewde: flipsen in F&S / Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CCLIX. Maar nee, deze wist me niet te boeien, eerder te irriteren. En dat komt vooral door het briljante acteren van de hoofdrolspeelster (bekende actrice in Argentinië). Die was Oscarwaardig, dus toch nog een 6, maar de film zelf, neuh...6
quote:Op maandag 4 december 2023 09:44 schreef dimmak het volgende:
Freelance(2023)5.4action, comedy108R16Pierre MorelJacob LentzJohn Cena, Alison Brie, Juan Pablo RabaAn ex-special forces operative takes a job to provide security for a journalist as she interviews a dictator, but when a military coup breaks out in the middle of the interview, they are forced to escape into the jungleMijn vrouw was toe aan een film uit deze categorie, vooruit. Maar wat een bagger zeg. Niet eens de moeite om er veel woorden aan vuil te maken. Enige pluspuntje was Alison Brie.3
quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:08 schreef Farenji het volgende:
Napoleon(2023)action, adventure, biography, drama, history, war158Rn/aRidley ScottDavid ScarpaVanessa Kirby, Joaquin Phoenix, Ludivine SagnierThe film takes a personal look at Napoleon Bonaparte's origins, and his swift, ruthless climb to emperor viewed through the prism of his addictive, and often volatile, relationship with his wife and one true love, JosephineIk kwam er tijdens het kijken van deze film wel snel achter hoe weinig ik eigenlijk van de geschiedenis van Napoleon wist. Veel verder dan Waterloo, Elba en St Helena kwam ik niet. Maar ik had ook al gehoord van mensen die juist wel alles van de geschiedenis wisten die zich ergerden aan de onjuistheden in de film, daar had ik dan weer geen last van.
Er is zoveel gebeurd in het leven van Napoleon en de film probeerde daar zo veel van te omvatten dat het eigenlijk te veel werd. Er werden sprongen in de tijd gemaakt en er was bijna geen ruimte voor uitleg en achtergrond. Die had ik soms wel nodig. Als je de geschiedenis beter kent dan komt de film misschien beter aan, want voor mij werd het op een gegeven moment bijna alleen mooie plaatjes kijken en ik vond het soms ook wel lang duren.
Neemt niet weg dat Napoleon wel erg mooi werd neergezet door Phoenix. Niet alleen als de grote strateeg maar vooral ook als eenzame en gekwelde man, met toch ook wel grote onzekerheden. En visueel is het ook allemaal erg sterk. Er zitten een aantal spectaculaire veldslagen in. Maar het indrukwekkendste moment was eigenlijk al verklapt in de trailer.
Omdat Ridley Scott er echt te veel in heeft proberen te proppen en dus ook veel weg moest laten werd ik niet echt gegrepen door de film. Het leek hierdoor soms alsof alles Napoleon maar overkwam zonder dat ie daar zelf veel invloed op had. In no time werd ie generaal, toen suggereerde iemand "hey waarom word je geen consul?" en voor je het wist was hij keizer, maar opeens viel ie zomaar ook weer uit de gratie en werd ie verbannen. Het ging me allemaal wat te snel, hoewel het toch geen korte film was. En dat deed wel afbreuk aan het geheel vond ik.6.5
Ik heb deze film laatst ook gezien. Kreeg een raar gevoel bij het hoofdpersonage of eigenlijk bij de hele film, wat steeds erger werd (dat is natuurlijk de bedoeling). Onaangenaam wel en dat maakte de film interessant. Origineel en ik raad hem aan.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:10 schreef Farenji het volgende:
Pearl(2022)7.3horror103Rn/aTi WestTi West, Mia GothMia Goth, David Corenswet, Emma Jenkins-PurroBackstory on how Pearl became the person she wasPearl lijkt in de eerste scene nog wel een naief meisje dat droomt van een danscarriere, maar met dat onschuldige beeld wordt al snel afgerekend. Er zitten bij haar wel wat steekjes los. Dat komt ook wel door de omgeving waar ze in zit, vastzittend op een boerderij met een zwaar hulpbehoevende vader en uiterst dominante moeder; maar de verkniptheid zat er van nature ook al wel in denk ik. Het begint klein maar wordt steeds groter en erger, en hoewel je na een tijdje wel zo'n beetje doorkrijgt waar dit zou kunnen gaan eindigen is het toch een film die me van begin tot eind op het puntje van mijn stoel liet zitten. Soms werd het wel erg grotesk maar daardoor ook schokkend hilarisch. Ik vond het best mooi verfilmd en goed geacteerd. En dat eindshot, godsklote zeg.8
Jammer, voordat ik je review las dacht i 'oeh, interessant concept', maar helaas.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:29 schreef flipsen het volgende:
Old(2021)5.8drama, horror, mystery, thriller108PG-1316M. Night ShyamalanM. Night Shyamalan, Pierre-Oscar Lévy, Frederik PeetersGael García Bernal, Vicky Krieps, Rufus SewellA vacationing family discovers that the secluded beach where they're relaxing for a few hours is somehow causing them to age rapidly, reducing their entire lives into a single dayDe voortekenen waren prima: nieuw op Netflix, leuk concept, we gingen er eens goed voor zitten met wat drinken en iets lekkers. De film begon nog redelijk, hoewel ik me al direct ergerde aan het acteerwerk van de hoofdrolspeelster. En dat ging van kwaad tot erger. De film zelf ook. We hebben onszelf verplicht om de film af te kijken, vraag me niet waarom. Een gedrochtGewoon NIET aan beginnen, tenzij je van zelfkastijding houdt. Hoe ze in godsvredesnaam nog een krappe voldoende krijgen op IMDB is me ook een raadsel.
1
Oh verrek, dezelfde regisseur? Wtf... ik vond het af en toe net een film van een eerstejaars student filmacademy. Of nog niet eens eigenlijk.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
M. Night Shyamalan heeft na the Sixth Sense, Unbreakable en Signs eigenlijk nooit meer een fatsoenlijke film afgeleverd. Desondanks blijft hij voor studio's interessant omdat hij meestal low budget films maakt en dus meestal geld oplevert.
Signs een fatsoenlijke film noemenquote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
M. Night Shyamalan heeft na the Sixth Sense, Unbreakable en Signs eigenlijk nooit meer een fatsoenlijke film afgeleverd. Desondanks blijft hij voor studio's interessant omdat hij meestal low budget films maakt en dus meestal geld oplevert.
Toen ik de naam las en dit soort artwork zag dacht ik dat het de volgende Star Wars spinoff was.. Ze hebben zelfs light sabersquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef HiZ het volgende:
Rebel moon op Netflix. Een bijelkaar geraapte film met houterige dialogen van acteurs die geen onderlinge chemie hebben. Ik geef iedereen het advies om dit links te laten liggen en iets te kijken wat je niet het gevoel geeft dat je je tijd terug wilt.
Wat een troep zeg.
*Heatsabersquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toen ik de naam las en dit soort artwork zag dacht ik dat het de volgende Star Wars spinoff was.. Ze hebben zelfs light sabers
[ afbeelding ]r
Jep, Signs werkt wel degelijk als een goede thriller. Beetje een cult film geworden met de jaren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Signs een fatsoenlijke film noemen
Split en The Visit waren een stuk beter.
Gisteravond gezien. Volledig eens met je review en cijfer. Eind deed me in de verte denken aan het einde van Ikiru. Schitterend.quote:Op maandag 18 december 2023 15:21 schreef Mykonos het volgende:
Perfect Days(2023)7.9drama123PGALWim WendersTakuma Takasaki, Wim WendersKôji Yakusho, Tokio Emoto, Arisa NakanoA janitor in Japan drives between jobs listening to rock musicGeweldige film van Wim Wenders, over een schoonmaker van publieke toiletten in Tokyo, met een op het eerste gezicht simpel leven. Subtiel, raak, hoopvol, maar tegelijkertijd niet te sentimenteel. De hoofdrolspeler is uitstekend,en de muziek maakt het af.9
Die kijk ik zo'n 3-4 keer per jaarquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:43 schreef flipsen het volgende:
Oh boy, het is al 23 december en ik heb nog geen Love Actually gekekenDamn...
En ja, Christmas guilty pleasure, ik kan de dialogen dromen, sue me.
Blijft toch hilarisch dat je dat volgens de kijkwijzer pas vanaf 16 jaar zou mogen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 23:32 schreef Perrin het volgende:
Om kerst te vieren Die Hard voor het eerst met mijn zoon van 11 gekeken, was genieten.
Ik denk vanwege al het roken en die ene collega Ellis met zijn marcheerpoeder? Het geweld is grotendeels van A-Team niveau.quote:Op zondag 24 december 2023 13:18 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Blijft toch hilarisch dat je dat volgens de kijkwijzer pas vanaf 16 jaar zou mogen.
Geweld: https://www.kijkwijzer.nl/films/die-hard/ (ze hebben het jaartal niet eens goedquote:Op zondag 24 december 2023 13:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk vanwege al het roken en die ene collega Ellis met zijn marcheerpoeder? Het geweld is grotendeels van A-Team niveau.
Dat is toch van Jandino? Respect dat je meeging.quote:Op maandag 25 december 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmiddag in de bios Bon Bini Bangkok Nights gezien. Mijn dochter wilde er naartoe, dus vooruit. Mijn eerste Bon Bini film en hij kijkt lekker weg, maar om nou te zeggen wat vreselijk grappig... nee. Maar misschien is het ook gewoon mijn humor niet
Ja, voor je kind doe je alles toch? 😆quote:Op maandag 25 december 2023 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is toch van Jandino? Respect dat je meeging.
Er zijn grenzenquote:Op maandag 25 december 2023 23:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, voor je kind doe je alles toch? 😆
Mijn vrouw zat deze te kijken, ik keek zijdelings mee. Wat een absurd slechte film, niet normaal meer.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef HiZ het volgende:
Rebel moon op Netflix. Een bijelkaar geraapte film met houterige dialogen van acteurs die geen onderlinge chemie hebben. Ik geef iedereen het advies om dit links te laten liggen en iets te kijken wat je niet het gevoel geeft dat je je tijd terug wilt.
Wat een troep zeg.
Ik vind de negatieve reacties bizar. Zeker omdat Netflix ook vooraf heeft aangekondigd ook met een extended cut van beide films te komen en een heel universum wil lanceren. Dat gaat hem niet worden want ik ga geen tijd hierin steken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mijn vrouw zat deze te kijken, ik keek zijdelings mee. Wat een absurd slechte film, niet normaal meer.![]()
Ik heb het even opgezocht: het heeft in totaal 166 miljoen dollar gekost om de twee films te maken. Ik zat voor mijn gevoel vrijwel uitsluitend naar acteurs in een studio met green screens te kijken, het ziet er belachelijk cheap-ass uit voor zo'n budget.
Werkelijk idioot lange 'gevechten' waarbij de choreografie er veel te dik bovenop lag, waardoor het een potsierlijk ingestudeerd dansje leek. Ik zag een 'gevecht' tussen een vent en een vrouw, waarbij ze alleen een beetje kreunden naar elkaar waar echt geen eind aan kwam. Duurde echt minutenlang.
Er kwam op een bepaald moment een poging tot een soort 'Braveheart'-speech in voor, om 'strijders' op te zwepen om te durven vechten. Waar dat bij andere films een soort episch gevoel kan oproepen bij de kijker, is het hier slechts lachwekkend.
'Plot twists' die je van mijlenver ziet aankomen, amateuristische dialogen en zelfs een moment waarop de 'bad guy' alle personen afgaat die ze in een klap tegelijk gevangengenomen hebben, om even hun naam te noemen en daarna hun 'background story'. Een veel te geforceerd 'uitlegmoment' aan de kijker, want iedereen die in die scene aanwezig was wist gewoon wie die personen waren. En dan gewoon een stuk of zes/acht, die hij stapsgewijs afgaat. Terwijl het doel was om ze direct te vermoorden, wat daarna natuurlijk mislukt omdat de 'good guys' zich weten te bevrijden.
Dat Netflix zoveel geld in zo'n wanproduct stopt, niet te geloven. Totale kapitaalvernietiging. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er nog veel mensen geïnteresseerd zijn in deel 2 na het bekijken van deze trieste vertoning.Ik las dat de maker het bij Lucasfilm had gepitcht als Star Wars spin-off, maar die zagen waarschijnlijk wel direct in dat dit een mislukking zou worden.
De director's/extended cut is gewoon aangehaald als zoethoudertje. De Snyder Cut van Justice League was ook afschuwelijk, dus als ik Netflix was zou ik het stilletjes cancelen na part 2.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik vind de negatieve reacties bizar. Zeker omdat Netflix ook vooraf heeft aangekondigd ook met een extended cut van beide films te komen en een heel universum wil lanceren. Dat gaat hem niet worden want ik ga geen tijd hierin steken.
Tja, uiteraard is het nog altijd persoonlijke voorkeur. Dat anderen of ik het zo hemeltergend slecht vinden, betekent niet dat jij je er niet mee zou kunnen vermaken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik vind de negatieve reacties bizar. Zeker omdat Netflix ook vooraf heeft aangekondigd ook met een extended cut van beide films te komen en een heel universum wil lanceren. Dat gaat hem niet worden want ik ga geen tijd hierin steken.
Netflix gaat kapot aan woke. De enige kwaliteit is dat er een jap een homo en neger in moeten zitten en dan is het schijnbaar goed.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:47 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De director's/extended cut is gewoon aangehaald als zoethoudertje. De Snyder Cut van Justice League was ook afschuwelijk, dus als ik Netflix was zou ik het stilletjes cancelen na part 2.
Aanname, Netflix heeft immers aangegeven die gewoon vrij te geven maar tevens een PG13 cut te willen hebben voor de feestdagen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:47 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De director's/extended cut is gewoon aangehaald als zoethoudertje.
Als je de Snyder cut van JL minder vindt dan dat gedrocht wat ze in 2017 hebben losgelaten dan heb ik vooral twijfels over je objectiviteit.quote:De Snyder Cut van Justice League was ook afschuwelijk, dus als ik Netflix was zou ik het stilletjes cancelen na part 2.
Inderdaad een verassend leuke film.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:23 schreef DelanoMilano het volgende:
The equalizer 3. Werkelujk fantastiach, mooie acteerprestaties mooie cinema mooie beeelden en mooie acteer texhnieken van een mooie acteur, mooie aflauiting van de trilogie. Mooie tijd gehad
quote:Op donderdag 28 december 2023 19:38 schreef DelanoMilano het volgende:
LOTR voor het eerst gezien. Niet mijn stilo 5/10 mooie effects maar flinterdun verhaal waarvan je het eind al mijlenver ziet aankomen
Het heeft niet meer de impact die het ooit had. omdat we nu gewend zijn geraakt aan de special effects die toen der tijd helemaal nieuw waren. Vooral deel 1, was totaal iets nieuws om al die duizenden orks te zien bewegen en hoe ze toen die Gollem hadden gemaakt was, voor het eerst dat het zoiets goed lukte.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:38 schreef DelanoMilano het volgende:
LOTR voor het eerst gezien. Niet mijn stilo 5/10 mooie effects maar flinterdun verhaal waarvan je het eind al mijlenver ziet aankomen
Dat had ik ook bij de Titanic. Erg voorspelbaar einde.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:38 schreef DelanoMilano het volgende:
"flinterdun verhaal"quote:Op donderdag 28 december 2023 19:38 schreef DelanoMilano het volgende:
Zou wat zijn als ze het net iets anders hadden gedaan , ze ontwijken de ijsberg , Jack dumpt Rose en Eindigd met Cal… oh ja Fabrizio wordt de president van Amerika.quote:Op vrijdag 29 december 2023 08:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat had ik ook bij de Titanic. Erg voorspelbaar einde.
Zo kun je elke film wel tot 1 regel terugbrengen natuurlijkquote:
The Godfather: Maffia. The End.quote:
Ik hoor dat wel vaker, maar waar komt dat idee vandaan? Die adelaars kunnen inderdaad makkelijk Mordor in op het eind, maar dat is pas nadat de macht van Sauron gebroken is door de ring te vernietigen. De hele film gaat erover dat Sauron niet te verslaan is zolang die ring bestaat en dat de ring daarom zo veel mogelijk verborgen moet zijn. Een paar letterlijk reusachtige adelaars valt nogal op, zeker als je een enorm oog in een toren bentquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo kun je elke film wel tot 1 regel terugbrengen natuurlijk
(al hadden die adelaren daar wel voor kunnen zorgen) )
Dat is inmiddels een running gag geworden. Dat casual filmkijkers zeggen "Waarom vliegen ze niet gewoon met de eagles naar Mordor, plot hole" en dat LOTR-autisten dan helemaal flippen "NEE DE EAGLES ZIJN DAAR TE TROTS VOOR EN SAURON DITDAT HURDURR".quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik hoor dat wel vaker, maar waar komt dat idee vandaan? Die adelaars kunnen inderdaad makkelijk Mordor in op het eind, maar dat is pas nadat de macht van Sauron gebroken is door de ring te vernietigen. De hele film gaat erover dat Sauron niet te verslaan is zolang die ring bestaat en dat de ring daarom zo veel mogelijk verborgen moet zijn. Een paar letterlijk reusachtige adelaars valt nogal op, zeker als je een enorm oog in een toren bent
Ah ok. Nou, graag gedaanquote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:43 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat is inmiddels een running gag geworden. Dat casual filmkijkers zeggen "Waarom vliegen ze niet gewoon met de eagles naar Mordor, plot hole" en dat LOTR-autisten dan helemaal flippen "NEE DE EAGLES ZIJN DAAR TE TROTS VOOR EN SAURON DITDAT HURDURR".
Totaal off topic en het mag dus wellicht niet, maar worden er gemiddelde reviews bijgehouden van maatschappijen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:54 schreef flipsen het volgende:
Secret Obsession(2019)4.5crime, drama, mystery, thriller97TV-1412Peter SullivanKraig Wenman, Peter SullivanBrenda Song, Mike Vogel, Dennis HaysbertRecuperating from trauma, Jennifer remains in danger as she returns to a life she doesn't rememberTja... We zagen de trailer op Netflix en dachten al dat het niet veel soeps zou zijn, maar ook geen zin om verder te zoeken. Hadden we dat maar wel gedaanFlinterdun verhaaltje, totale onzinnige keuzes van mensen en compleet ongeloofwaardige dingen, irritant slechte actrice (sorry) en ook Vogel en Haysbert kunnen dit broddelwerk niet meer redden helaas. Sla gerust over
2.5
Mwa, ik vind over het algemeen dat Netflix prima films weet te maken en zeker ook goeie series. Maar ook een paar wanproducten ja. En kennelijk kies ik die tegenwoordig vaker dan goeie filmsquote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:49 schreef catfish het volgende:
[..]
Totaal off topic en het mag dus wellicht niet, maar worden er gemiddelde reviews bijgehouden van maatschappijen?
Als ik tegenwoordig bij de start van een film Netflix zie, denk ik: sla gerust over.
Het lijkt alsof we terug zitten in het studiotijdperk waarbij men x films moet maken per contract, kwaliteit doet niet ter zake. Of ben ik te pessimistisch?
Soms kun je die conclusie al aan de hand van de poster trekken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:54 schreef flipsen het volgende:
Secret Obsession(2019)4.5crime, drama, mystery, thriller97TV-1412Peter SullivanKraig Wenman, Peter SullivanBrenda Song, Mike Vogel, Dennis HaysbertRecuperating from trauma, Jennifer remains in danger as she returns to a life she doesn't rememberTja... We zagen de trailer op Netflix en dachten al dat het niet veel soeps zou zijn, maar ook geen zin om verder te zoeken. Hadden we dat maar wel gedaanFlinterdun verhaaltje, totale onzinnige keuzes van mensen en compleet ongeloofwaardige dingen, irritant slechte actrice (sorry) en ook Vogel en Haysbert kunnen dit broddelwerk niet meer redden helaas. Sla gerust over
2.5
Je gaat als man naar een Barbie film en dat valt tegen…goh.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:02 schreef Geluiden het volgende:
Barbie(2023)0adventure, comedy, fantasy, romance114PG-139Greta GerwigGreta Gerwig, Noah BaumbachMargot Robbie, Ariana Greenblatt, Kingsley Ben-AdirBarbie suffers a crisis that leads her to question her world and her existenceIk had nooit verwacht dat ik dit ooit over een Barbie film zou zeggen, maar ik verwachtte meer diepgang. Die verwachting kwam vooral doordat ik van tevoren vanuit verschillende media hoorde dat Barbie zwaardere thema's zou aanhalen. Helaas bleven deze de hele film lang erg oppvervlakking. De verklaring voor Barbie's existentiële crisis (wie heeft 'm niet gehad?) was nogal vergezocht en nooit echt goed uitgediept. De kritiek op het patriarchaat was vermakelijk en wat mij betreft goed om in een film voor een breed publiek te delen. Deze werd alleen tot zo'n karikatuur uitvergroot dat het zijn serieuzere boodschap verloor.
Ik kan deze kritiek voor mezelf relativeren door te zeggen dat het in ieder geval goed is dat ze iets meer diepgang aan een Barbie film wilden geven. Zoals een Barbie pop het eerste serieuzere speelgoed van veel jonge kinderen is, zo zijn de aangehaalde thema's hopelijk nieuwe denkstukken voor de jongere doelgroep van deze film. Maar dan is daar nog mijn grootste kritiekpunt, en dat is dat deze film spuuglelijk was. Het was, op de scènes in de echte wereld na, continu duidelijk dat de acteurs voor een green screen of in een Hollywood studio stonden. De interactie met de omgeving was daardoor nog ongeloofwaardiger dan bij Star Wars: Episode 1. De combinatie van dit en een van de laatste scènes waarin de Kens het tegen elkaar opnamen, om vervolgens in een eindeloze en tenenkrommende dans uit te monden, resulteerde in pure kitsch.
Om de review positief te eindigen, sluit ik af met een paar hoogtepunten:
1. Het acteerwerk van Margot Robbie en Ryan Gosling
2. De I am (K)enough sweater
3. Het name droppen van Stephen Malkmus
4. De openingsscène die 2001: A Space Odyssey op een indrukwekkende manier spiegelde4
Ben jij dat, Ken?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat als man naar een Barbie film en dat valt tegen…goh.
Hmm, ik was juist verrast door de al behoorlijk aanwezige diepgang en dubbele laag/lagen van de film. Absoluut geen kinderfilm ook door die thema's.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:02 schreef Geluiden het volgende:
Ik had nooit verwacht dat ik dit ooit over een Barbie film zou zeggen, maar ik verwachtte meer diepgang.
Ik was het meest verrast door de soundtrack die rechtstreeks met barbie sprak, echt heel leuk gedaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, ik was juist verrast door de al behoorlijk aanwezige diepgang en dubbele laag/lagen van de film. Absoluut geen kinderfilm ook door die thema's.
Het hangt denk ik vooral af van je eigen verwachting en voorkennis als je de film voor het eerst ziet. Ik had bijvoorbeeld van het existentiële thema geen Bergman-diepte verwacht, maar een pop die (plat gezegd) tot leven wil komen, is al vaker gedaan. Ik neem aan dat er expres gekozen is voor een regisseur als Greta Gerwig, maar de subtiele nuance die zij bijvoorbeeld in Lady Bird aanbracht, was hier in mijn ogen ver te zoeken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, ik was juist verrast door de al behoorlijk aanwezige diepgang en dubbele laag/lagen van de film. Absoluut geen kinderfilm ook door die thema's.
Ah, volgens mij heb ik dit verhaal vroeger gezien in de film Alive.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:42 schreef dimmak het volgende:
La sociedad de la nieve(2023)7.9adventure, drama, history, thriller144R12J.A. BayonaJ.A. Bayona, Bernat Vilaplana, Jaime MarquesEnzo Vogrincic, Agustín Pardella, Matías RecaltThe flight of a rugby team crashes on a glacier in the Andes. The few passengers who survive the crash find themselves in one of the world's toughest environments to surviveWellicht kennen jullie het, best wel bekende, verhaal. Vliegtuig stort neer in de top van een berg en de overlevers moeten hun best doen om alsnog niet te sterven. Dat is in de top van het Andes gebergte nog een uitdaging. Een prachtige verfilming van een waargebeurd verhaal.8
Indeed (1993, destijds gekeken in de Knakenbioscoop in Rotterdam en was zwaar onder de indruk), ik heb ook het boek gelezen. Vraag me af in hoeverre deze film verschilt van Alive (die ook nog wel verschilde van het boek).quote:Op maandag 8 januari 2024 09:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, volgens mij heb ik dit verhaal vroeger gezien in de film Alive.
Wat toevallig.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:42 schreef dimmak het volgende:
La sociedad de la nieve(2023)7.9adventure, drama, history, thriller144R12J.A. BayonaJ.A. Bayona, Bernat Vilaplana, Jaime MarquesEnzo Vogrincic, Agustín Pardella, Matías RecaltThe flight of a rugby team crashes on a glacier in the Andes. The few passengers who survive the crash find themselves in one of the world's toughest environments to surviveWellicht kennen jullie het, best wel bekende, verhaal. Vliegtuig stort neer in de top van een berg en de overlevers moeten hun best doen om alsnog niet te sterven. Dat is in de top van het Andes gebergte nog een uitdaging. Een prachtige verfilming van een waargebeurd verhaal.8
Vond deze ook mooier dan verwacht. Hou normaal niet van docu’s. Maar het echt gelachen van de enorme dwaasheid van de crypto wereld, vooral om dat ik precies verwacht had dat het zo zou gaan (in het ergste geval).quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:37 schreef flipsen het volgende:
Bitconned(2024)6.5documentary931h 33minn/aBryan StorkelWeston Currie, Jonathan Ignatius GreenDavid Eby, Robert Farkas, Hamza Murtaza JafriIn this true-crime documentary, three guys exploit the freewheeling cryptocurrency market to scam millions from investors and bankroll lavish lifestylesGisteravond deze "docu" bekeken, waarin snel geld de hoofdrol speelt en vooral hoe daar op een niet geheel legale manier aan te komen. De hoofdrolspeler in dit verhaal komt als een echte Patrick Bateman uit American Psycho over vond ik persoonlijk. Er komen aardig wat clichés voorbij, maar ik vond het een prima docu. En de hoofdrolspeler gaat na deze uitzending binnenkort de verkeerde persoon tegenkomen lijkt me (of in ieder geval over een kleine 8 jaar)
8
Ik ga hem waarschijnlijk woensdag zien in de bios. Gelukkig bleek hij onverwachts toch in de buurt te draaien, maar slechts één keer per week in een klein zaaltje.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:39 schreef Perrin het volgende:
Kimitachi wa dô ikiru ka(2023)7.6animation, adventure, drama, family, fantasy124PG-139Hayao MiyazakiHayao MiyazakiSoma Santoki, Masaki Suda, Kô ShibasakiA young boy named Mahito yearning for his mother ventures into a world shared by the living and the dead. There, death comes to an end, and life finds a new beginning. A semi-autobiographical fantasy from the mind of Hayao MiyazakiEen gelaagde moralistische fabel over verlies, plichten, Miyazaki's eigen leven en vergankelijkheid. Dit visueel prachtige meesterwerk is moeilijk in een keer volledig te doorgronden, met alle metaforen die je om de oren vliegen in deze film die wel wat weg heeft van Labyrinth en Spirited Away. Indrukwekkend in meerdere opzichten.9
Zo eng vond ik dit destijds, brrrrrquote:Op dinsdag 9 januari 2024 23:54 schreef TLC het volgende:
Cujo(1983)6.1horror, thriller93R16Lewis TeagueStephen King, Don Carlos Dunaway, Barbara TurnerDee Wallace, Danny Pintauro, Daniel Hugh KellyCujo, a friendly St. Bernard, contracts rabies and conducts a reign of terror on a small American townDe film begint met de lieve Sint-Bernard Cujo die een konijntje achterna zit, maar oh jee, Cujo wordt gebeten door een vleermuis en loopt hondsdolheid op. En dan komen sommige mensen erachter dat Cujo niet meer zo braaf is......![]()
![]()
Lang niet alle films naar het werk van Stephen King zijn geslaagd, maar dit is er wel een van
8
Klinkt wel tof! Waar heb je deze gezien?quote:Op zondag 21 januari 2024 14:16 schreef Farenji het volgende:
Vincent doit mourir(2023)6.7comedy, drama, fantasy, thriller1151h 55minn/aStéphan CastangMathieu NaertKarim Leklou, Vimala Pons, François ChattotIt follows Vincent who finds himself under attack for no apparent reason overnight. When the phenomenon intensifies, he must run and change his way of life completelyDe hoofdpersoon van deze film, Vincent, is een weinig opvallend kantoorpikkie met een niet heel spannend leven. Maar dan wordt z'n leven opeens wel spannend en niet op een leuke manier. Als ie oogcontact met mensen maakt raken mensen opeens in een blinde razernij en proberen ze hem helemaal kapot te maken. Eerst denkt ie dat het een incident is maar als het vaker begint te gebeuren gaat ie toch een patroon zien. En hij blijkt ook niet de enige te zijn die dit meemaakt. Hij moet vluchten en als een kluizenaar leven maar dingen worden almaar erger. Maar natuurlijk leert ie wel een leuk chickie kennen die hem niet eens meteen gewelddadig kapot probeert te maken, en dat is op zich altijd wel een pluspunt.
Deze film vond ik goed door de acteur die Vincent speelt, die weet de middelmatigheid van Vincent goed neer te zetten. Echt een gemiddelde boerenlul die zeker geen held is en eigenlijk ook niet bijster aardig maar ook niet onaardig. Verder is de sfeer van de film echt Frans, zonder opsmuk, met veel wreed geweld en wat boerse ranzigheid. Er wordt vrijwel niet uitgelegd wat er nou precies allemaal aan de hand is (maar shit gaat echt goed aan!) dus gedurende de film en ook naderhand zit je met allerlei vragen en dat is denk ik ook wel beetje de bedoeling. Wel vond ik de tweede helft iets minder dan de eerste helft, met een beetje geforceerd einde, maar het is altijd moeilijk om de spanningsboog achter zo'n bizar gegeven ook de hele tijd tot het einde vol te houden.7
Kino, Rotterdamquote:Op zondag 21 januari 2024 16:28 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Klinkt wel tof! Waar heb je deze gezien?
Ik herken deze nog. In de bios gezien destijds en vond ik toen al een steengoeie film. Leuk om te zien dat mensen 80s films (her)ontdekken, want daar zit echt veel topspul tussenquote:Op zondag 14 januari 2024 13:00 schreef SEMTEX het volgende:
Mississippi Burning(1988)7.8crime, drama, mystery, thriller128R16Alan ParkerChris GerolmoGene Hackman, Willem Dafoe, Frances McDormandTwo F.B.I. Agents with wildly different styles arrive in Mississippi to investigate the disappearance of some civil rights activistsIk zag een tijdje terug gifjes van deze film voorbij komen op Tumblr en moest bekennen dat ik deze film uit 1988 nog nooit gezien had. Er spelen behoorlijk wat bekende acteurs in, zoals Willem Dafoe, Gene Hackman en een nog piepjonge Frances McDormand. Ik kende deze zaak al van verschillende documentaires, maar vond vooral Willem Defoe als onderkoelde FBI-rechercheur en Frances McDormand als de vrouw van de deputy sheriff die stiekem onderdeel uitmakt van de KKK erg sterk. Gekeken via Amazon Prime.8
Deze was zeker niet verkeerd, paar jaar geleden eens gezien.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:10 schreef Shogo het volgende:
The Infiltrator(2016)7biography, crime, drama, thriller127R16Brad FurmanEllen Furman, Robert MazurBryan Cranston, Leanne Best, Daniel MaysA U.S. Customs official uncovers a money laundering scheme involving Colombian drug lord Pablo EscobarEen film gebaseerd op een werkelijk verhaal waarbij iemand infiltreert in het columbiaanse kartel in de jaren 80. Bryan Cranston doet het tof en speelt de dubbele rol geweldig, de rest van de cast is ook goed. Daarnaast is de jaren 80 sfeer wel lekker neergezet. Verhaal is ook niet slecht, maar toch niet helemaal een topper van een film. Wel interessant, maar ik had het gevoel dat stukken van infiltratie een beetje overgeslagen waren waardoor in de film opeens iedereen een paar stappen verder was terwijl je als kijker niet ziet wat er tussen is gebeurt. In ieder geval had ik even zoiets van wat is er precies gebeurt? Wel het kijken waard.7.5
Ik heb deze film met nog 30 minuten op de teller gewoon maar uitgedrukt. Wat een ellende.quote:Op zondag 28 januari 2024 12:10 schreef Chandler het volgende:
The Marvels(2023)5.6action, adventure, fantasy105PG-1312Nia DaCostaNia DaCosta, Megan McDonnell, Elissa KarasikBrie Larson, Teyonah Parris, Iman VellaniCarol Danvers gets her powers entangled with those of Kamala Khan and Monica Rambeau, forcing them to work together to save the universeHet had een prachtige film had kunnen worden maar helaas, het verhaal is best ok alleen erg veel diepgang zit er niet in. Eind is ook zo plotseling.. Nee, ik had hier zoveel meer van verwacht... het is blijkbaar dat ze films moeten uitbrengen want anders had deze het licht echt niet gezien...3
Ik snap dat, al heb ik toch nog 30 minuten zitten kijken... was het zeker niet waard...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:48 schreef dimmak het volgende:
Ik heb deze film met nog 30 minuten op de teller gewoon maar uitgedrukt. Wat een ellende.
Ook gezien afgelopen weekend: J.A. Bayona bewijst opnieuw dat hij steengoede films kan maken. El Orfanato en The Impossible vond ik persoonlijk zeer goed en ook deze film is zeer aangrijpend. Benieuwd of het een Oscar kan winnen volgende maand.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:42 schreef dimmak het volgende:
Ik keek hier erg naar uit. Maar ik wacht wel tot ie echt hier draait.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 19:10 schreef Cilantro het volgende:
Dream Scenario(2023)7.4comedy, horror102Rn/aKristoffer BorgliKristoffer BorgliLily Bird, Nicolas Cage, Julianne NicholsonA hapless family man finds his life turned upside down when millions of strangers suddenly start seeing him in their dreams. When his nighttime appearances take a nightmarish turn, Paul is forced to navigate his newfound stardomRedelijk bizarre film over het gegeven dat meerdere mensen dezelfde persoon terugzien in hun dromen. Deze persoon wordt vertolkt door Nic Cage, die hier laat hier zien dat hij wel degelijk kan acteren. Naast de satire en de zwarte humor is het best een deprimerende film waarvan het einde onvoldaan aanvoelt.6.5
Dat was toch al bekend?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 19:10 schreef Cilantro het volgende:
Cage, die hier laat hier zien dat hij wel degelijk kan acteren
Na The Lobster, The Killing of a Sacred Deer, en The Favorite komt de Griekse regisseur Yorgos Lanthimos met weer een geweldige en vooral ook absurdistische film. Heerlijk visueel spektakel. Deed me naast Frankenstein ook denken aan de Deense films van Anders Thomas Jensen, en dan in het bijzonder aan Men & Chicken. Ik snap de 11 Oscar-nominaties wel, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit niet een film voor iedereen is.quote:Yorgos Lanthimos slaat opnieuw de handen ineen met Hollywood-ster Emma Stone in deze grappige, inventieve en feministische kijk op het Frankenstein-verhaal. Poor Things vertelt het ongelofelijke verhaal van Bella Baxter (Emma Stone), een jonge vrouw die door de briljante en onorthodoxe wetenschapper Dr. Godwin Baxter (Willem Dafoe) weer tot leven wordt gewekt.
Als ik hier met mevrouw flipsen naar toe ga denk ik ook dat we 2 uiteenlopende meningen zullen hebbenquote:Op maandag 12 februari 2024 15:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Poor Things(2023)8.4comedy, drama, romance, sci-fi141R16Yorgos LanthimosTony McNamara, Alasdair GrayEmma Stone, Willem Dafoe, Ramy YoussefThe incredible tale about the fantastical evolution of Bella Baxter, a young woman brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin Baxter[..]
Na The Lobster, The Killing of a Sacred Deer, en The Favorite komt de Griekse regisseur Yorgos Lanthimos met weer een geweldige en vooral ook absurdistische film. Heerlijk visueel spektakel. Deed me naast Frankenstein ook denken aan de Deense films van Anders Thomas Jensen, en dan in het bijzonder aan Men & Chicken. Ik snap de 11 Oscar-nominaties wel, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit niet een film voor iedereen is.8.5
Deze wil ik graag zien, maar hij draait vooralsnog niet hier in Zwolle bij Pathe. Wel in het Fraterhuis maar dan moet ik betalen. Bij Pathe heb ik een unlimited gold abonnement.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Poor Things(2023)8.4comedy, drama, romance, sci-fi141R16Yorgos LanthimosTony McNamara, Alasdair GrayEmma Stone, Willem Dafoe, Ramy YoussefThe incredible tale about the fantastical evolution of Bella Baxter, a young woman brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin Baxter[..]
Na The Lobster, The Killing of a Sacred Deer, en The Favorite komt de Griekse regisseur Yorgos Lanthimos met weer een geweldige en vooral ook absurdistische film. Heerlijk visueel spektakel. Deed me naast Frankenstein ook denken aan de Deense films van Anders Thomas Jensen, en dan in het bijzonder aan Men & Chicken. Ik snap de 11 Oscar-nominaties wel, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit niet een film voor iedereen is.8.5
In het Fraterhuis kun je terecht met de Cineville pas. Weet ik uit ervaring. Kost maar ¤20 per maand.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Deze wil ik graag zien, maar hij draait vooralsnog niet hier in Zwolle bij Pathe. Wel in het Fraterhuis maar dan moet ik betalen. Bij Pathe heb ik een unlimited gold abonnement.
Ja, maar ben al 32,50 p.p per maand kwijt aan Pathe. Hij is iig ook nog nergens te downloaden. Misschien eens kijken bij andere pathe'squote:Op maandag 12 februari 2024 21:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In het Fraterhuis kun je terecht met de Cineville pas. Weet ik uit ervaring. Kost maar ¤20 per maand.
Heb me ook prima vermaakt, ik hou wel van dat soort campy films die het allemaal niet constant zo serieus nemen, en de stijl beviel me wel.quote:Op maandag 12 februari 2024 01:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Heb laatst Argylle gezien. Recensies waren niet zo lovend maar ik vond het oprecht een goede film.
Oh deze ben ik wel benieuwd naar, van 't weekend wellicht even buurten in Den Haagquote:Op maandag 12 februari 2024 15:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Tja. Het is in één klap duidelijk waar het talent ligt bij de gebroeders Coen. En dat is niet bij Ethan. De stijl is wel herkenbaar en de types in de film ook, maar het slaat nu te veel door naar stereotypes. Het ligt er allemaal te dik bovenop. Kun je achteraf wel stellen dat je een filthy fun B movie wilde maken als genreparodie, maar dit was eerder een C-film zonder enige diepgang. Zou er geen geld voor betalen in de bioscoop. Komt vast wel een keer op tv of zo.quote:Twintig jaar geleden wilden Ethan Coen en zijn partner Tricia Cooke een ‘queer B-movies'-trilogie schrijven. Drive-Away Dolls is de eersteling – het resultaat is een vertelling over twee lesbiënnes in een roadmovie, in de geest van O Brother, Where Art Thou?
Jamie en Marie zijn elkaars beste vrienden. Jamie, een onbevangen vrije geest, likt de wonden van een zoveelste relatiebreuk, Marie is het uptight type dat ook zelf vindt dat ze losser moet worden.
De twee besluiten een frisse start te maken en springen in de auto, op weg naar Tallahassee, Florida. Eenmaal ‘on the road’ ontspoort de trip al snel: een stel stuntelige criminelen achtervolgt de twee vrouwen, ontmoetingen met merkwaardige randfiguren maken dat de eindbestemming volledig uit zicht raakt.
Drive-Away Dolls is een heerlijk chaotische komische thriller in het idioom van een B-film, met sterke acteurs als Margaret Qualley (Once Upon a Time in Hollywood) en Geraldine Vishnawatan (Bad Education) in de hoofdrollen, bijgestaan door mannen als Matt Damon, Pedro Pascal en Beanie Feldstein.
Het scenario schreef Coen samen met zijn vrouw Tricia Cooke, die ook editor was van meerdere Coen Brother-films. Als motivatie voor hun idee om samen een trilogie van 'lesbische B-films' te schrijven, liet het echtpaar weten dat het zin had om ‘filthy fun’-komedies te schrijven waarin ook ruimte zou zijn voor de queer identiteit (Cooke identificeert zichzelf als zodanig). Inbegrepen: veel actie, snelle dialogen en seks.
“We hebben een queer roadtripfilm gemaakt”, vertelde Cooke in een interview. “Een genreparodie, uiterst lichtvoetig, geestig en soms heel wild, pervers, seksueel getint, van alles. Met de nadruk op zelfspot, dat vooral.”
Van het weekend zelf gezien; eerste helft aardig idee maar niet bijzonder, maar de tweede helft ging echt totaal nergens over naar mijn mening met een paar compleet idiote scenes (gekleurde rook & olie) .quote:Op maandag 12 februari 2024 01:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Heb laatst Argylle gezien. Recensies waren niet zo lovend maar ik vond het oprecht een goede film.
Ik ga vanavond. Heel veel zin in.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Dune: Part Two(2023)action, adventure, drama, sci-fi0n/aDenis VilleneuveFrank Herbert, Jon Spaihts, Denis VilleneuveTimothée Chalamet, Rebecca Ferguson, ZendayaA boy becomes the Messiah of nomads on a desert planet that has giant worms that protect a commodity called Spice. Spice changes people into travelers, mystics and madmen. What price will he pay to become the new ruler of their universeHet langverwachte tweede deel heb ik gistermiddag bekeken. Waar ik het eerste deel nog overweldigend vond, had ik dat bij het tweede deel niet in die mate. En sommige onderdelen/acteerprestaties vond ik gewoon niet heel sterk. Dan heb ik het over het moeilijk kijken van Timothée Chalamet en het kwaad kijken van Zendaya. Of Christopher Walken die vooral Christopher Walken is en niet de Emperor. Natuurlijk nog steeds een spektakel om te bekijken, maar enigszins teleurgesteld was ik wel na afloop. Wellicht te hooggespannen verwachtingen aan mijn kant. Ben benieuwd of jullie mijn mening delen.8.5
Deze twee delen zijn pas het eerste boek. Geen idee overigens of ze meer boeken uit de reeks zullen verfilmen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:10 schreef HiZ het volgende:
Dune 2. Goed vervolg op nummer 1, maar ik heb op de een of andere manier gemist dat het een trilogie is geworden.
De derde film zou het tweede boek zijnquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Deze twee delen zijn pas het eerste boek. Geen idee overigens of ze meer boeken uit de reeks zullen verfilmen.
Hoop het niet. Wil dat Villeuve Rendez Vous With Rama gaat maken. Anders wordt het weer pas over een jaar of drie, vier Dune III.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Deze twee delen zijn pas het eerste boek. Geen idee overigens of ze meer boeken uit de reeks zullen verfilmen.
Gisteren ook gezien. Visueel schitterend, mooie wereld, fantastische geluiden en muziek etc, maar ik vond deel 1 veel interessanter, want game of thrones in space. Foute vergelijking natuurlijkquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:10 schreef HiZ het volgende:
Dune 2. Goed vervolg op nummer 1, maar ik heb op de een of andere manier gemist dat het een trilogie is geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het had voor mij echt de "middendeel" vloek. Niet de opbouw en de spanningsboog van een deel 1, en pas aan het einde werkt men daar naar toe voor een deel 3 en is het al weer voorbij voor dit deel.
Alsnog 7.5/10. Maar de eerste had voor mij een 8.5/10.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik weet niet beter dat er maar 2 films komen. Volgens de info van kino (waar ik nu zit) iig. Anyway, de film begint over een paar minuten. Gisteren nog deel 1 herkeken. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Op zich was dit het, deze twee delen. Maar er is nog een tweede boek, Dune Messiah, dat Villeneuve zou kunnen verwerken tot een derde film. Hij heeft aangegeven daar nog wel oren naar te hebben en dat het daarna klaar zou zijn. De boeken die volgen zijn ook niet echt meer geschikt om te verfilmen want die worden steeds raarder.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dat er maar 2 films komen. Volgens de info van kino (waar ik nu zit) iig. Anyway, de film begint over een paar minuten. Gisteren nog deel 1 herkeken. Ben benieuwd.
Dat was toch de film met de pompoensoep?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Wonderbroeders(2014)5.7comedy, drama901h 30minALJohan TimmersMartin van WaardenbergThomas Acda, Alix Adams, Elsa May AverillStruggling to prevent their monastery from being turned into a fancy wellness resort, a group of monks have their world turned upside down when an actual miracle happens on their groundsBest wel grappige film van nederlandse bodem over een stel broeders die dreigen hun klootster kwijt te raken, omdat er een wellness resort gebouwd gaat worden. Ze verzinnen een list om toch te kunnen blijven.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoop het niet. Wil dat Villeuve Rendez Vous With Rama gaat maken. Anders wordt het weer pas over een jaar of drie, vier Dune III.
Villeneuve heeft aangegeven vier projecten in de pijplijn te hebben. Rendez vous with Rama, Cleopatra, Dune Messiah en een vierde nog geheim project. Die laatste lijkt het eerst aan de beurt te zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dat er maar 2 films komen. Volgens de info van kino (waar ik nu zit) iig. Anyway, de film begint over een paar minuten. Gisteren nog deel 1 herkeken. Ben benieuwd.
https://bleedingcool.com/(...)before-dune-messiah/quote:I have four projects on the table, currently. One of them is a secret project that I cannot talk about right now but that needs to see the light of day quite quickly. So, it would be a good idea to do something in between projects before tackling Dune Messiah and Cleopatra. All these projects are still being written, so we'll see where they go, but I have no control over that."
Ik vond deel 1 langdradig en niet door heen te komen. Heb mijn 4k-bluray schijf maar verkocht. En dat doe ik zelden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Dune: Part Two(2023)action, adventure, drama, sci-fi0n/aDenis VilleneuveFrank Herbert, Jon Spaihts, Denis VilleneuveTimothée Chalamet, Rebecca Ferguson, ZendayaA boy becomes the Messiah of nomads on a desert planet that has giant worms that protect a commodity called Spice. Spice changes people into travelers, mystics and madmen. What price will he pay to become the new ruler of their universeHet langverwachte tweede deel heb ik gistermiddag bekeken. Waar ik het eerste deel nog overweldigend vond, had ik dat bij het tweede deel niet in die mate. En sommige onderdelen/acteerprestaties vond ik gewoon niet heel sterk. Dan heb ik het over het moeilijk kijken van Timothée Chalamet en het kwaad kijken van Zendaya. Of Christopher Walken die vooral Christopher Walken is en niet de Emperor. Natuurlijk nog steeds een spektakel om te bekijken, maar enigszins teleurgesteld was ik wel na afloop. Wellicht te hooggespannen verwachtingen aan mijn kant. Ben benieuwd of jullie mijn mening delen.8.5
Hoezo 8.5 sterren dan eigenlijk?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb de boeken niet gelezen, dus werd ik qua filmbeleving niet gehinderd door die kennis. Op de paar minpuntjes na vond ik het nog steeds een spektakel en genot om naar te kijken. Dat ik van tevoren iets hogere verwachtingen had n.a.v. het eerste deel, heb ik geprobeerd buiten mijn score van dit deel te houden. Vandaar de 8,5.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:54 schreef Perrin het volgende:
Hoezo 8.5 sterren dan eigenlijk?
Vond deel 2 ook een beetje underwhelming. Bepaalde zaken waren wel indrukwekkend, de cinematografie en de muziek vond ik erg mooi. Maar politieke en religieuze aspecten vond ik erg matig uitgewerkt en soms zelfs wat ongeloofwaardig en bepaalde interessante thema's (Spacing Guild) uit het boek zagen we niet terug. De oorlog op het laatst kwam zelfs een beetje haastig op me over, ondanks dat de film 3 uur duurde.
Dat vind ik dan weer wat aan de lage kant. Is dat alleen omdat je de film vergelijkt met het boek?quote:Al met al goede en slechte punten maar ik kom niet verder dan een 7.
Grotendeels omdat juist de aspecten die het verhaal groots, mystiek en mysterieus maken werden weggemoffeld of wat lacherig over werd gedaan. Gemiste kans wat mij betreft. De beelden en de muziek maakten veel goed.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb de boeken niet gelezen, dus werd ik qua filmbeleving niet gehinderd door die kennis. Op de paar minpuntjes na vond ik het nog steeds een spektakel en genot om naar te kijken. Dat ik van tevoren iets hogere verwachtingen had n.a.v. het eerste deel, heb ik geprobeerd buiten mijn score van dit deel te houden. Vandaar de 8,5.
[..]
Dat vind ik dan weer wat aan de lage kant. Is dat alleen omdat je de film vergelijkt met het boek?
3 films? Ik ken er maar 2.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:11 schreef Shogo het volgende:
Murder on the Orient Express(2017)6.5crime, drama, mystery114PG-1312Kenneth BranaghMichael Green, Agatha ChristiePaapa Essiedu, Yassine Zeroual, Asan N'JieWhen a murder occurs on the train on which he's travelling, celebrated detective Hercule Poirot is recruited to solve the caseErgens heb ik gemist dat er blijkbaar 3 van deze whodunnit films zijn. Dus na eerst deel 3 nu maar deel 1 gekeken.Erg leuke film weer en ze zetten echt een lekkere sfeer neer. Kenneth Brannagh doet het erg goed als de detective en de film heeft leuke twists.
7.5
De derde is vorig jaar uitgekomen: A haunting in Venice.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
3 films? Ik ken er maar 2.
Deze en Death on the Nile.
Dat is vrijwel altijd wel met dit soort films. Moord gepleegd, detective doet onderzoek, moordenaar aangewezen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:22 schreef Molo het volgende:
Vond die drie films allemaal beetje boel van hetzelfde, leuk voor op de achtergrond zeg maar. Tijdens het fokken
Die vond ik de leukste uit die reeksquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:10 schreef Shogo het volgende:
[..]
Dat is vrijwel altijd wel met dit soort films. Moord gepleegd, detective doet onderzoek, moordenaar aangewezen.
Ik vind ze wel vermakelijk, ben benieuwd naar Death on the Nile.
Ja ik gisteren. We zouden naar Argylle, maar die draaide niet meer in die specifieke bios.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Nog meer mensen Land of Bad gezien? Op een of andere manier vond ik hem toch ietsepietsie tegenvallen. Ik zou het zelf denk ik een 6,5 geven. Grappige is dat zonder ik gekeken had dat de juryscore ook was. Ik vond sommige stukken vrij nep overkomen.
Heb hem dit weekend gezien en eens met je review. Ik geef het alleen wel een 8/10.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:29 schreef Danny het volgende:
The Holdovers(2023)8comedy, drama133R12Alexander PayneDavid HemingsonPaul Giamatti, Dominic Sessa, Da'Vine Joy RandolphA cranky history teacher at a remote prep school is forced to remain on campus over the holidays with a troubled student who has no place to go and a grieving cookIetwat sjagerijnige leraar op een niet zo prestigieuze college moet noodgedwongen de kerstvakantie op de campus doorbrengen om een aantal jongeren op te vangen die nergens anders heen kunnen. Een daarvan is een notoir kutventje. Of?
Goeie film. Speelt zich af begin jaren '70 en de hele film ademt 70s. Van de begintitels tot aan de korreligheid van het beeld, tot de muziek. Goed gespeeld, mooi verhaal. Doet hier en daar wat denken aan Dead Poets Society, maar die was wel nog een stuk beter. Alsnog zeker de moeite waard.7.5
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In een interview heeft Denis Villeneuve toegezegd ook nog een derde Dune film te gaan maken maar hij weet niet of hij er daarna nog meer wil gaan maken. Puur omdat het erg veel tijd kost en hij niet weet of hij dan nog genoeg motivatie heeft.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De derde film zou het tweede boek zijn
Het is meer een ervaring dan een film wat mij betreft. Als een soort voyeur zit je letterlijk te kijken en luisteren naar het leven van een gezin dat eigenlijk compleet normaal lijkt. Wanneer de context eenmaal duidelijk wordt besef je pas hoe absurd de geschetste situatie daadwerkelijk is (en ook was want waargebeurd). Bijzondere film die je wel echt na laat denken en vooral ook beweegt om de achterliggende historie verder te ontdekken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:10 schreef Ang3l het volgende:
Poeh. Dat was een film die vrijwel nergens over ging, en daarmee juist over een heel sterk punt. De "allerdaagse" struggles van een gezin, tegen een achtergrond die allesbehalve alledaags is. Heftig contrast. Blij dat ik hm in de bios heb gezien, want geluid is een van de hoofdrollen.8
Ik vond hem ook tegenvallen. De trailer was leuker dan de film zelf. Het idee was wel creatief en Cage is natuurlijk ook de man om de hoofdrol te spelen, als levende meme. Maar de "deus ex machina" om het verhaal af te ronden vond ik wel beetje jammer. De verwijzing naar "stop making sense" redde hem weer een beetje. Ik zou hem een 6.5 geven.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:24 schreef Fleischmeister het volgende:
Dream Scenario(2023)7.4comedy, horror102Rn/aKristoffer BorgliKristoffer BorgliLily Bird, Nicolas Cage, Julianne NicholsonA hapless family man finds his life turned upside down when millions of strangers suddenly start seeing him in their dreams. When his nighttime appearances take a nightmarish turn, Paul is forced to navigate his newfound stardomMwa, deze viel wat tegen en snap niet waarom deze zo goed beoordeeld wordt door de critici. Het begon sterk, wat zou er toch aan de hand zijn, en na wat grappige/ongemakkelijke momenten bleef er eigenlijk weinig van over in de tweede helft. Waarom dingen gebeurden was niet zo belangrijk, het werd puur een soort satire/kritiekstuk over cancel culture en hippe influencers en opeens was het afgelopen. Cage speelde een van zijn sterkere rollen, maar ik zat het laatste uur te vaak te zuchten en met mijn ogen te draaien om er een voldoende voor te geven.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hadden echt het perspectief veel meer bij Molly moeten houden, veel meer haar gezondheid, verdriet, paranoia en angst voelbaar moeten maken. Daarin hebben ze wat mij betreft riant gefaald. Niettemin, zoals gezegd, goed gemaakt en mooi om naar te kijken, maar had een dikke 8,5 kunnen zijn.7
En er is nauwelijks een interessante conversatie in de hele film te vinden. Karakterontwikkeling is afwezig of afgezaagd. Het is vooral een mooi visueel spektakel. Maar kwa inhoud zeer matig.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:28 schreef Starflyer het volgende:
Die veldslag had wel wat langer gemogen, inderdaad. De opbouw ernaar toe duurde lang, maar niet te, en dan werd het einde imho een beetje afgeraffeld.
Ik heb hem vanmiddag gezien in een verder compleet lege bioscoopzaal – op zich al een rare ervaring. Het is meer een kunstwerk dan een verhaal, maar het is misschien wel de beste film die ik ooit in de bioscoop gezien heb. Het is ook echt een bioscoopfilm, vooral door het geluid.quote:Op zondag 17 maart 2024 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is meer een ervaring dan een film wat mij betreft. Als een soort voyeur zit je letterlijk te kijken en luisteren naar het leven van een gezin dat eigenlijk compleet normaal lijkt. Wanneer de context eenmaal duidelijk wordt besef je pas hoe absurd de geschetste situatie daadwerkelijk is (en ook was want waargebeurd). Bijzondere film die je wel echt na laat denken en vooral ook beweegt om de achterliggende historie verder te ontdekken.
Een 9,5 is wel heel hoog, gezien de allerbeste films nog geen 9 halen. Laat ruimte over voor verbetering en beschouw dit niet als een tekening van je kinderen. Die zijn ook altijd HEEL MOOIquote:Op maandag 18 maart 2024 10:55 schreef V. het volgende:
Dune: Part Two(2023)action, adventure, drama, sci-fi0n/aDenis VilleneuveFrank Herbert, Jon Spaihts, Denis VilleneuveTimothée Chalamet, Rebecca Ferguson, ZendayaA boy becomes the Messiah of nomads on a desert planet that has giant worms that protect a commodity called Spice. Spice changes people into travelers, mystics and madmen. What price will he pay to become the new ruler of their universeTwee weken geleden gezien in Dolby Atmos-zaal in Hilversum, geweldige zaal. Geluid stond p r e c i e s goed. Hard genoeg om de boel af en toe te voelen, maar geen pijn aan de oren. Top. En dit is mijn soort film. Ik ben toch al een Villeneuve-fanboy, en elke film die ik van hem ga kijken hoop ik dat hij niet zal teleurstellen. En dat deed deze ook niet. Deel 1 vond ik een topfilm, ondanks dat ik de kritiek dat de spanningsboog niet klopte wel snap (stoppen op het moment dat het echt gaat beginnen). Maar Part Two maakt dit meer dan goed en ik vind dit ook nog eens de betere van de twee. Ziet er prachtig uit, ik houd ontzettend van hoe analoog het allemaal aanvoelt. Spannend, toffe actie, larger than life. Hier en daar lekkere comic relief die niet detoneert. Ook Chalamet, die ik normaal veel te flegmatiek vind acteren, verheft hier goddank zijn stem een paar keer overtuigend. En Zendaya... zucht![]()
![]()
Ik vond haar minder (vaak) boos kijken dan in een eerdere review in dit topic werd gesuggereerd. Ik snapte haar heel goed.
Twee puntjes van kritiek: ook deze had een fractie korter gekund, iets te veel pauzeren in de woestijn, wmb, maar echt marginaal. 5 á 10 minuten was net iets strakker geweest. Andere punt is Dave Bautista. Normaliter kan ik die goed hebben (BR 2049, Guardians o/t Galaxy), maar hier viel hij echt uit de toon. Weinig acteren, vooral heel veel over the top geschreeuw. Jammer. Niettemin, topfilm. Dit is waarvoor ik naar de bioscoop ga.9.5
Helemaal mee eens. Geweldige film. De ophef snap ik niet helemaal. Ik vind het allemaal redelijk tam. Maar gewoon steengoede film. En terechte Oscar voor Emma Stonequote:Op zaterdag 23 maart 2024 23:21 schreef Lichtloper het volgende:
Poor Things(2023)8.4comedy, drama, romance, sci-fi141R16Yorgos LanthimosTony McNamara, Alasdair GrayEmma Stone, Willem Dafoe, Ramy YoussefThe incredible tale about the fantastical evolution of Bella Baxter, a young woman brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin BaxterWat een heerlijke film is dit zeg. Emma Stone wordt in elkaar gezet door een excentrieke dokter, en groeit zo op als een kind in het lichaam van een vrouw. Ze gaat eropuit en zet alles langzaam naar haar hand. Met seks, heel veel seks.
In het begin dacht ik nog ‘Frankenstein ontmoet slapstick’, maar als de film verder gaat word je er volledig ingezogen. Mark Ruffaloo speelt een heerlijke rol van de man die haar probeert te bedwingen en Willem Dafoe is eigenlijk altijd goed. Eindelijk weer de bios uitgelopen met het gevoel iets origineels gezien te hebben.8
Welke ophef was erover?quote:Op zondag 24 maart 2024 05:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Geweldige film. De ophef snap ik niet helemaal. Ik vind het allemaal redelijk tam. Maar gewoon steengoede film. En terechte Oscar voor Emma Stone
Ik heb het niet gevolgd, dus weet niet waar de ophef over ging? Dat je af en toe wat tieten zag vond ik ook geen ophef waard. Kan me wel voorstellen dat mensen er moeite mee hebben dat allerlei mannen vechten om te mogen neuken met een vrouw die feitelijk een kleuter isquote:Op zondag 24 maart 2024 05:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Geweldige film. De ophef snap ik niet helemaal. Ik vind het allemaal redelijk tam. Maar gewoon steengoede film. En terechte Oscar voor Emma Stone
De ophef was vooral omdat ze haar seksualiteit volledig in eigen hand nam, en dat mag een vrouw natuurlijk niet, schande!quote:Op zondag 24 maart 2024 09:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb het niet gevolgd, dus weet niet waar de ophef over ging? Dat je af en toe wat tieten zag vond ik ook geen ophef waard. Kan me wel voorstellen dat mensen er moeite mee hebben dat allerlei mannen vechten om te mogen neuken met een vrouw die feitelijk een kleuter isMaar goed, daar is het ook juist een parodie op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Zit wat inquote:Op zondag 24 maart 2024 09:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
De ophef was vooral omdat ze haar seksualiteit volledig in eigen hand nam, en dat mag een vrouw natuurlijk niet, schande!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Het zou veel te seksueel zijn, en de scenes zouden zéér expliciet zijn enzo en het feit dat het ging om het brein van een kind zou betekenen dat de film pedofilie promoot. Nou, dat viel allemaal nogal mee imo.quote:
De hele film zag er fantastisch uit en een prachtige spin op het aloude frankenstein verhaalquote:Ik heb m gisteren gezien, geweldige film en geweldige acteurs idd. Origineel en prachtig passend verfilmd met de effecten en sprookjesachtige
De penisvormige ramen in Parijs ook trouwens
Jezus wat een suffe take away als je dát eruit hebt gehaald als boodschap idd zeg, mensenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Het zou veel te seksueel zijn, en de scenes zouden zéér expliciet zijn enzo en het feit dat het ging om het brein van een kind zou betekenen dat de film pedofilie promoot. Nou, dat viel allemaal nogal mee imo.
[..]
De hele film zag er fantastisch uit en een prachtige spin op het aloude frankenstein verhaal
Het was mijn favoriete film dit oscarseizoen in ieder geval, met kort daarop Oppenheimer.
Ondergewaardeerd? Dat zie ik niet. Volgens mij krijgt zij al meer dan een decennium alle lof die zij verdient van de mensen rondom Hollywood.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:38 schreef Molo het volgende:
Vind Emma Stone zo ondergewaardeerd, steengoeie actrice dat
Ondergewaardeerd lijkt ook wel zo'n modewoord om te zeggen dat je iemand goed vindt tegenwoordig.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ondergewaardeerd? Dat zie ik niet. Volgens mij krijgt zij al meer dan een decennium alle lof die zij verdient van de mensen rondom Hollywood.
Fantastische actrice en iedereen met een beetje verstand van film weet dat.
Het zegt vaak vooral iets over degene die het woord gebruikt. Het betekent dan "ik had het nog nooit gezien, maar nu zie ik het"quote:Op zondag 24 maart 2024 11:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ondergewaardeerd lijkt ook wel zo'n modewoord om te zeggen dat je iemand goed vindt tegenwoordig.
Zo bedoelde ik m nietquote:Op zondag 24 maart 2024 11:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het zegt vaak vooral iets over degene die het woord gebruikt. Het betekent dan "ik had het nog nooit gezien, maar nu zie ik het"
Omdat ze doorgaans geen blockbusters maakt, niet fulltime op de socials zit, geen pr-team van 30 man in dienst heeft en een normale naam gebruikt.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik m niet
Ik zie behalve inside in de filmwereld weinig reuring rond haar, in Nederland iig waar ik zicht op heb. Bij het volk en in de media dus
Terwijl ze pareltjes maakt, al tijden
Zou kunnen, dat hou ik niet bijquote:Op zondag 24 maart 2024 12:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat ze doorgaans geen blockbusters maakt, niet fulltime op de socials zit, geen pr-team van 30 man in dienst heeft en een normale naam gebruikt.
Zoals Zendaya, bijvoorbeeld. Iemand die niet kan acteren maar vanwege randzaken wel enorm populair is.
Ik had veel meer verwacht van het eind duel. Dat was zelfs in de jaren 80 film beter uitgewerkt.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:35 schreef Discombobulate het volgende:
Dune: Part Two(2023)action, adventure, drama, sci-fi0n/aDenis VilleneuveFrank Herbert, Jon Spaihts, Denis VilleneuveTimothée Chalamet, Rebecca Ferguson, ZendayaA boy becomes the Messiah of nomads on a desert planet that has giant worms that protect a commodity called Spice. Spice changes people into travelers, mystics and madmen. What price will he pay to become the new ruler of their universeGeweldige film, de 2,45 uur waren zo maar ineens voorbij. World building en scenery is echt fantastisch. Hij eindigt wel een beetje snel gegeven wat er daarvoor allemaal gebeurd.8.7
Ja, dat eindduel ging heel erg snel. Maar snap het ook wel, je wil closure en tegelijk de optie van een derde film openhouden. Het doet alleen de film niet per se iets goeds. Ik kon overigens echt nog wel een uur langer zitten.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik had veel meer verwacht van het eind duel. Dat was zelfs in de jaren 80 film beter uitgewerkt.
Verder één van de beste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien. Doet het boek echt eer aan. Meesterwerk van Villeneuve.
Je houdt wel nauwkeurig bij welke films je gekeken hebt, maar niet wat je er van vond?quote:Op zondag 24 maart 2024 17:15 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben niet iemand die cijfers geeft of recensies schrijft over films maar ik heb afgelopen week mijn 1000e film gekeken (excl. docufilms). Toch wel een vermelding waard.
De film was The Game uit 1997, vermakelijke jaren 90 thriller. Keuze voor de film was willekeurig, niet speciaal uitgekozen voor deze heugelijke gebeurtenisHet was gewoon 1 van de ca. 120 films die ik nog opgenomen heb staan in mijn Ziggo account.
Ik neem eigenlijk alle films op tv op die ongeveer een 7 of hoger scoren op IMDb of boven 70% op Rotten (behalve films die op Netflix en Disney+ staan want daar heb ik toegang tot) en ook van alle genres en dan zie ik als ik ga kijken wel wat ik heb aangeklikt. Valt eigenlijk zeer zelden tegen.
Klopt, ik kijk graag films die ik nog niet heb gezien. Dan is het handig om te weten welke ik gezien heb.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:34 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je houdt wel nauwkeurig bij welke films je gekeken hebt, maar niet wat je er van vond?
De tijd zat het leren. LOTR is wel heel erg legendarisch imo. Dune heeft dat bij mij nog niet.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:15 schreef wolfrolf het volgende:
Dune: Part Two(2024)8.8action, adventure, drama, sci-fi166PG-1312Denis VilleneuveDenis Villeneuve, Jon Spaihts, Frank HerbertTimothée Chalamet, Zendaya, Rebecca FergusonPaul Atreides unites with Chani and the Fremen while seeking revenge against the conspirators who destroyed his familyfenomenaal, misschien wel een betere verfilming dan The lord of the Rings trilogie, de liefde voor het bronmateriaal spat er vanaf10
Deel 1 moet je wel kijken voor je deel 2 gaat zien ja. Boek hoef je niet te hebben gelezenquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:55 schreef flipsen het volgende:
Speaking of which... Nooit het boek gelezen (schande), deel 1 niet gezien. Heeft het nut om dan naar deel 2 te gaan? Of ben je dan echt totaal de weg kwijt?
Jessie Buckleyquote:
Eens!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 12-04-2024 18:45:35 ]
quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:57 schreef Farenji het volgende:
Civil War(2024)7.7action109R16Alex GarlandAlex GarlandNick Offerman, Kirsten Dunst, Wagner MouraA journey across a dystopian future America, following a team of military-embedded journalists as they race against time to reach DC before rebel factions descend upon the White HouseHeel andere film dan gisteren. Ik ben over het algemeen wel fan van dystopische films/series maar vaak gaat het dan om settings wat verder in de toekomst of in een sterk veranderde wereld (zoals bijv "mad max") en/of met min of meer fictieve elementen zoals zombies (zoals "the last of us", of "28 days later", ook van Alex Garland). Deze film lijkt eigenlijk in de huidige tijd te spelen, met de gebeurtenissen die net iets te dichtbij komen en net iets te waarschijnlijk zijn, wat het extra indringend en beklemmend maakt.Eergisteren gezien, hele goeie film inderdaad, 8,5
Er speelt een uiterst hevige burgeroorlog in Amerika. Waar die oorlog over gaat en wat er speelt wordt helemaal nergens duidelijk. Maar Texas en California hebben zich verenigd tegen de zittende regering en hun legers rukken nu op om de regering omver te werpen. Ergens een heel onwaarschijnlijke alliantie, maar verhaaltechnisch misschien wel een slimme zet, zodat er toch net iets meer afstand geschapen wordt tussen de film en de werkelijkheid. Want of het nou om conservatief vs progressief gaat, arm vs rijk, of om een ander verschil, daar gaat het helemaal niet om. Waar het om gaat is hoe intens lelijk de strijd is. De ene partij probeert de andere met veel geweld te doden, en de ander probeert precies het tegenovergestelde, wat boeit het dan nog wie wie is?
We volgen een groepje van journalisten/persfotografen die de oorlog in beeld probeert te brengen. De een doet dat vooral voor de kick, een ander omdat het nou eenmaal vastgelegd moet worden, en weer een ander om in de voetsporen van helden te treden. Onderweg naar het front wordt de ellende steeds erger. De hele film lijkt een soort van meta-documentaire te worden wat het nog intenser en aangrijpender maakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
Maar waarom erger ik me toch altijd zo aan zaken als: Je hoort het schot van een sniper die veel verderop zit en pas dan zie je de kogel-inslagIn de USA is het geluid sneller dan het licht? En een consistentiefoutje in de voorruit van hun auto, de kogelgaten zie je later niet terug in een bepaalde scene. Maar goed, verder uitstekende film, aanradertje
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
ik mis even wat de lichtsnelheid ermee te maken heeft? Tenzij je de nozzleflash ziet natuurlijk. Verder is lang niet elke kogel sneller dan het geluid. Zeker niet over langere afstanden, maar ik ben met je eens dat het vaak fout gedaan wordt in films hoorquote:Op donderdag 25 april 2024 16:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eergisteren gezien, hele goeie film inderdaad, 8,5
Maar waarom erger ik me toch altijd zo aan zaken als: Je hoort het schot van een sniper die veel verderop zit en pas dan zie je de kogel-inslagIn de USA is het geluid sneller dan het licht? En een consistentiefoutje in de voorruit van hun auto, de kogelgaten zie je later niet terug in een bepaalde scene. Maar goed, verder uitstekende film, aanradertje
Kostte wat tijd om door die review heen te komen maar op basis van die review ga ik 'm niet kijkenquote:Op donderdag 25 april 2024 17:10 schreef GGMM het volgende:
Late Night with the Devil(2023)7.2horror93Rn/aCameron Cairnes, Colin CairnesColin Cairnes, Cameron CairnesDavid Dastmalchian, Laura Gordon, Ian BlissA live television broadcast in 1977 goes horribly wrong, unleashing evil into the nation's living roomsBest leuk.7
@:caland @:maxi-mus @:scrummie @:onlogisch @:sked @:kingroland @:dombohetolifantje1 @:oriente @:coco @:wereldgozer @:yvonne @:PietjePuk2000 @:tong80 zie review
quote:Op donderdag 25 april 2024 17:10 schreef GGMM het volgende:
Late Night with the Devil(2023)7.2horror93Rn/aCameron Cairnes, Colin CairnesColin Cairnes, Cameron CairnesDavid Dastmalchian, Laura Gordon, Ian BlissA live television broadcast in 1977 goes horribly wrong, unleashing evil into the nation's living roomsBest leuk.7
@:caland @:maxi-mus @:scrummie @:onlogisch @:sked @:kingroland @:dombohetolifantje1 @:oriente @:coco @:wereldgozer @:yvonne @:PietjePuk2000 @:tong80 zie review
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitvinder van de biersmiley.
quote:Op maandag 29 april 2024 09:07 schreef dimmak het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde hem heel graag in de bioscoop zien, maar draaide niet meer toen ik eindelijk tijd had. Disney+ heb ik nietquote:Op maandag 29 april 2024 21:11 schreef TLC het volgende:
Poor Things(2023)8.4comedy, drama, romance, sci-fi141R16Yorgos LanthimosTony McNamara, Alasdair GrayEmma Stone, Willem Dafoe, Ramy YoussefThe incredible tale about the fantastical evolution of Bella Baxter, a young woman brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin BaxterEen ietwat verminkte wetenschapper -waarschijnlijk toegebracht omdat zijn vader graag wetenschappelijke experimenteerde op zoonlief- zorgt voor de 'wedergeboorte' van een vrouw na haar dood, en deze Bella moet nog van alles leren in het leven...
Eigenlijk is het een soort van Frankenstein verhaal, met briljanten rollen van Willem Dafoe en Emma Stone![]()
![]()
Oh ja in deze film zie je vaak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en nog eens
[ afbeelding ]
Hoewel het dus op Disney+ staat is het zeker niet voor tere onschuldige kinderzieltjes
8
'Koop' m op een andere manier. Echt.quote:Op maandag 29 april 2024 21:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik wilde hem heel graag in de bioscoop zien, maar draaide niet meer toen ik eindelijk tijd had. Disney+ heb ik niet
Geen tetten voor jou!quote:Op maandag 29 april 2024 21:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik wilde hem heel graag in de bioscoop zien, maar draaide niet meer toen ik eindelijk tijd had. Disney+ heb ik niet
Was wel geinig, maar ik vond 'm persoonlijk wat te zoetsappig. Echte romcom. Niet slecht, maar ook niet de actiekomedie die de trailer deed vermoeden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:55 schreef flipsen het volgende:
The Fall Guy(2024)7.3action, comedy, drama126PG-1312David LeitchDrew Pearce, Glen A. LarsonRyan Gosling, Emily Blunt, Aaron Taylor-JohnsonA down-and-out stuntman must find the missing star of his ex-girlfriend's blockbuster filmDeze in de bioscoop gezien, had wel zin in wat popcornvermaak en daar voldeed hij volledig aan. Weer een leuke rol van Gosling, veel grapjes in de dialogen en de muziek, komt wellicht wat traag op gang, maar daarna blijft de vaart er lekker in zitten. Heb eigenlijk de hele film met een glimlach gekeken en herhaaldelijk hard gelachen, gebeurt me niet zo vaak. Aanrader
En blijf ook zeker even zitten voor de aftiteling.8
Veel ongemakkelijke situaties die de leegheid van ons bestaan moesten benadrukken. Soms was dat grappig en soms dacht ik dat het wel wat minder kon. Al met al wel aardig.quote:Millennial-stel André en Vera wil de wereld veroveren met een internationale gezondheid App voor vrouwen. Voordat ze hun startup presenteren aan potentiële investeerders, volgen ze eerst een intensief trainingsprogramma. Een dag voor de training bezoekt Vera nog een hypnosetherapeut om van haar rookverslaving af te komen. Onverwacht levert dit veel op en voelt ze zich sociaal minder geremd. Tijdens het trainingsweekeinde en de pitch ontspoort dit volledig.
Je vergeet Keanu Reevesquote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:54 schreef TLC het volgende:
Gary Oldman speelt Dracula zo ontzettend goed en ik kan ook genieten van Anthony Hopkins als van Helsing en Winona Ryder in deze film![]()
![]()
Sfeertje zit ontzettend goed in deze film, naast allerhande klassieke manieren om de effecten te doen. Werd verguisd in de eerste jaren na release, maar ik vond en vind het een prachtfilm met een fantastische soundtrack. De door Mike Mignola getekende verstripping ervan is ook prachtig.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:54 schreef TLC het volgende:
Bram Stoker's Dracula(1992)7.4fantasy, horror, romance128R16Francis Ford CoppolaBram Stoker, James V. HartGary Oldman, Winona Ryder, Anthony HopkinsThe centuries old vampire Count Dracula comes to England to seduce his barrister Jonathan Harker's fiancée Mina Murray and inflict havoc in the foreign landNaar het wereldberoemde boek van de Ierse schrijver Bram Stoker over Dracula, die in de echtgenote van Jonathan Harker zijn overleden vrouw Elisabetha ziet. Overgekomen vanuit Transylvanie probeert hij in Londen om haar hart weer te veroveren...
Deze film staat bij mij in de Top 10 van beste films ooit gemaakt, Gary Oldman speelt Dracula zo ontzettend goed en ik kan ook genieten van Anthony Hopkins als van Helsing en Winona Ryder in deze film![]()
De sfeer, de muziek, de dialogen... alles klopt gewoon
En je krijgt op een gegeven moment ook gewoon medelijden met Dracula, je begrijpt zijn verdriet en wat hem misdaan is
![]()
![]()
Topfilm die je nooit vaak genoeg kunt kijken
9.5
Sla Tom Waits als Renfield niet over.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 01:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je vergeet Keanu ReevesIk heb deze toentertijd in de bioscoop gezien als ik me niet vergis, maar echt indruk heeft hij niet gemaakt toen. Misschien nog eens proberen.
Ik vond het een aardige film, aardig wat lijntjes, redelijke performance gezien wat het wilde laten zien. Wel denk ik dat je met enkele kleine aanpassingen meer suspense had kunnen bereiken, maar dan gaat budget voor belichting en camerawerk wel weer oplopen.quote:Op maandag 20 mei 2024 17:04 schreef Cockwhale het volgende:
Late Night with the Devil is wel interessant als je van de iets tragere, semi-arthouse horror houdt.
Chandler in F&S / Godzilla Minus One (2023)quote:Op maandag 20 mei 2024 17:42 schreef schommelstoel het volgende:
Iemand Godzilla minus one al gezien?
De film heeft een redelijk cijfer.
Maar wat maakt de film anders dan alle andere Godzilla films?
Het is geen standaard Hollywood Monster flick maar een Japanse Kaiju film dat meer leunt op drama en een goed verhaal met interessante personages dat ook bij vlagen best dark is. De special effects zien er erg goed uit terwijl de film een vrij klein budget had. Ik vond het een hele goed film. Zeker een aanrader.quote:Op maandag 20 mei 2024 17:42 schreef schommelstoel het volgende:
Iemand Godzilla minus one al gezien?
De film heeft een redelijk cijfer.
Maar wat maakt de film anders dan alle andere Godzilla films?
Dank, ga de film straks kijken.quote:Op maandag 20 mei 2024 17:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Chandler in F&S / Godzilla Minus One (2023)
Het verschil met andere Godzilla-films is vooral dat de characters en het verhaal boeiend zijn.
Killing of a Sacred Deer is echt bizar inderdaad, en erg sterk.quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:03 schreef Cilantro het volgende:
Poor Things is inderdaad geweldig. Sowieso alles van Yorgos Lanthimos is erg goed. Welke ik ook mokerhard vond: The Killing of a Sacred Deer (2017) - Reference View - IMDb
Vermakelijk filmpje idd. Verstand op 0 en kijken.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:58 schreef Shogo het volgende:
Abigail(2024)7horror, thriller109R16Matt Bettinelli-Olpin, Tyler GillettStephen Shields, Guy Busick, Stephen ShieldsMelissa Barrera, Dan Stevens, Alisha WeirAfter a group of criminals kidnap the ballerina daughter of a powerful underworld figure, they retreat to an isolated mansion, unaware that they're locked inside with no normal little girlEen bij elkaar gestelde criminele crew moeten een meisje ontvoeren en brengen haar naar een verlaten landhuis, maar na de ontvoering gaat het allemaal niet zoals gepland natuurlijk. Erg vermakelijke horror, spannend en aardige jumpscares. Je weet dat de crew langzaam maar zeker afgetikt worden, maar dat werkte prima in deze film. Een aanrader!7
Hij is gewoon heel aardig, maar zeker niet geweldig.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:07 schreef flipsen het volgende:
Is ie echt zo goed danIk heb de oude Mad Max serie wel gezien geloof ik, maar was niet echt mijn ding. De trailer van deze nieuwe vond ik echt rete-irritant vreemd genoeg. Maar goed, er draait hier niets beters, dus dan toch maar naar deze gaan. Mocht het inderdaad niets zijn, dan weet ik jullie te vinden
Als je de oudere films niet leuk vond ga je deze waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Of je hebt misschien niet goed gekeken, of alleen deel 1 gezien, die toch net wat anders/minder is.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:07 schreef flipsen het volgende:
Is ie echt zo goed danIk heb de oude Mad Max serie wel gezien geloof ik, maar was niet echt mijn ding. De trailer van deze nieuwe vond ik echt rete-irritant vreemd genoeg. Maar goed, er draait hier niets beters, dus dan toch maar naar deze gaan. Mocht het inderdaad niets zijn, dan weet ik jullie te vinden
Ik vond alleen deel 1 juist geweldig. Het was nieuw, niet zo overdreven gefilmd en rauw.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je de oudere films niet leuk vond ga je deze waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Of je hebt misschien niet goed gekeken, of alleen deel 1 gezien, die toch net wat anders/minder is.
Ja was zeker een goede film maar wel anders dan de rest en niet echt vergelijkbaar met furiosa.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vond alleen deel 1 juist geweldig. Het was nieuw, niet zo overdreven gefilmd en rauw.
Matrix is geweldig. De andere delen zijn zwaar kut.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:53 schreef flipsen het volgende:
The Matrix(1999)8.7action, sci_fi, sci-fi136R16Lana Wachowski, Lilly WachowskiLilly Wachowski, Lana WachowskiKeanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne MossWhen a beautiful stranger leads computer hacker Neo to a forbidding underworld, he discovers the shocking truth--the life he knows is the elaborate deception of an evil cyber-intelligenceNee, geen vergissing, deze week kunnen we hier The Matrix weer eens in de bioscoop zien. Helaas in een achterafzaaltje zonder fatsoenlijk geluid, maar desalniettemin toch gegaan natuurlijk. En wat blijft dit toch een meesterwerk![]()
Nu, 25 jaar later (wtf...) snapte ik hem ook wat beter, had toch best wat dingen gemist die toen niet zo duidelijk waren. Maar deze film heeft de tand des tijds echt weergaloos weestaan, was echt top. En dat vonden de andere 5 mensen die in de zaal zaten (what the flying fuck) ook, geloof ik. Bizar dat ze voor zo weinig mensen dit toch doen. Uiteraard hoop ik dat ze de andere delen ook nog gaan laten zien, maar dat betwijfel ik met zo´n lage opkomst.
Minpuntje (maar dat valt de film niet te verwijten): ze hadden de kachel ook maar niet aangedaan voor die 6 man, dus het was knap koud (zuidelijk halfrond, dus herfst).9
Ik blijf van mening dat de themas van de andere films nog steeds prima zijn, maar dat het gewoon een tweede film had moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Matrix is geweldig. De andere delen zijn zwaar kut.
Hé, dat is zij van Ozark.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Farenji het volgende:
The Royal Hotel(2023)5.8thriller91R12Kitty GreenKitty Green, Oscar ReddingJulia Garner, Jessica Henwick, Herbert NordrumBackpackers Hanna and Liv take a job in a remote Australian pub for some extra cash and are confronted with a bunch of unruly locals and a situation that rapidly leaps out of their controlTwee van die typische backpacker-meisjes die in the middle of fucking nowhere van de outback een baantje krijgen in een bar vol lompe macho zuipschuiten, dat klinkt wel als een begin van een thriller. Maar hoewel de spanning toch wel flink oploopt kom je wel beetje van een koude kermis thuis als je echt een (bloederige) thriller verwacht, en het einde is in dat opzicht ook wat teleurstellend.
Als je daar doorheen kijkt is het toch wel een goede film met veel zeggingskracht, en meer een sociaal commentaar. Op IMDB krijgt ie veel slechte recensies, vooral van mannen die het een saaie film vonden, "je zit verdomme anderhalf uur naar wat doodnormale gasten in een bar te kijken!" maar dat is wel erg veelzeggend, als dat is wat je eruit haalde. Juist dit soort commentaar geeft de film relevantie.7.5
Heb deze destijds in de bios gezien. Het thema is natuurlijk niet nieuw (alle mannen zijn hetzelfde), maar buiten dat - er doorheen kijkend als zijnde een nogal bekrompen insteek en er verder de schouders over ophalen - was het nogal een wtf film inderdaadquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Men(2022)6.3drama, horror, sci-fi100R16Alex GarlandAlex GarlandJessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa EssieduA young woman goes on a solo vacation to the English countryside following the death of her ex-husbandGisteren op Prime deze film gekeken. Nu ben ik persoonlijk wel een fanboy van thriller/horror/suspense films, maar deze was wel van een verrassend level. En dat bedoel ik dan vooral in de zin van vaagheid en sfeer
De dame in kwestie is getraumatiseerd door de dood van haar man en gaat voor een soort van vakantie, om bij te komen van alles wat haar is overkomen, naar een of ander afgelegen rustig Brits plattelands dorpje. Afijn zonder verder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik naarmate de film vorderde steeds meer en meer met eenblik zat te kijken. En dat bedoel ik niet negatief. Ik houd wel van absurditeit en vaagheid in films en Men leek daar redelijk in te grossieren. Aanrader als je van films in de stijl van bijvoorbeeld David Lynch of Under the Skin houdt. Afrader als je rechttoe-rechtaan popcorn films prefereert
6.3
Die is er hoor, helaasquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:14 schreef TLC het volgende:
Prima film, we wachten met smart op De Lift 2
Klinkt ehm veelbelovendquote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die is er hoor, helaas![]()
Down (2001) - Reference View - IMDb
Those men know fuck about shitquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Farenji het volgende:
The Royal Hotel(2023)5.8thriller91R12Kitty GreenKitty Green, Oscar ReddingJulia Garner, Jessica Henwick, Herbert NordrumBackpackers Hanna and Liv take a job in a remote Australian pub for some extra cash and are confronted with a bunch of unruly locals and a situation that rapidly leaps out of their controlTwee van die typische backpacker-meisjes die in the middle of fucking nowhere van de outback een baantje krijgen in een bar vol lompe macho zuipschuiten, dat klinkt wel als een begin van een thriller. Maar hoewel de spanning toch wel flink oploopt kom je wel beetje van een koude kermis thuis als je echt een (bloederige) thriller verwacht, en het einde is in dat opzicht ook wat teleurstellend.
Als je daar doorheen kijkt is het toch wel een goede film met veel zeggingskracht, en meer een sociaal commentaar. Op IMDB krijgt ie veel slechte recensies, vooral van mannen die het een saaie film vonden, "je zit verdomme anderhalf uur naar wat doodnormale gasten in een bar te kijken!" maar dat is wel erg veelzeggend, als dat is wat je eruit haalde. Juist dit soort commentaar geeft de film relevantie.7.5
SPOILER: Geinig detail; de echte Frank heeft een kleine rol in deze filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.5
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Civil War(2024)7.7action109R16Alex GarlandAlex GarlandNick Offerman, Kirsten Dunst, Wagner MouraA journey across a dystopian future America, following a team of military-embedded journalists as they race against time to reach DC before rebel factions descend upon the White HouseWat krijg je als je sociaal, politiek en mogelijkheden aan kruitvat bij elkaar brengt en enkele ontwikkelingen doortrekt zonder meteen te zwarte pieten. Een film die op minstens vier niveaus werkt, een ode aan en waarschuwing voor oorlogsverslaglegging is, en bovenal een film die je moet voelen, niet analyseren op politieke waarde.
Ik geef hem een solide 8,5/108.5
Idem hier. De hoofdpersonages vond ik al ontzettend irritant maar daar valt nog mee te leven. Vervolgens die shootout scène bij de universiteit waar ze op 1 meter afstand staan te fotograferen voelde zo nep en cringe dat ik hem maar heb afgezet.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.
Allemaal clichés, een simpel verhaaltje en dat jonge meisje wat allemaal kansloze ellende veroorzaakt. wagner moura die echt totaal niks aan deze film toevoegt hiel wmb ook niet mee.
Niet (heel) oud maar snap mquote:Op zondag 23 juni 2024 20:52 schreef flipsen het volgende:
Stephen Fry, grappig... gisteravond de 8 seizoenen House afgerond![]()
Alleen de ouwetjes onder ons snappen de link wellicht
Typisch A24 films.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.
Allemaal clichés, een simpel verhaaltje en dat jonge meisje wat allemaal kansloze ellende veroorzaakt. wagner moura die echt totaal niks aan deze film toevoegt hiel wmb ook niet mee.
Deze ook gezien afgelopen weekend. Ik geef 'm wel +1 punt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Men(2022)6.3drama, horror, sci-fi100R16Alex GarlandAlex GarlandJessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa EssieduA young woman goes on a solo vacation to the English countryside following the death of her ex-husbandGisteren op Prime deze film gekeken. Nu ben ik persoonlijk wel een fanboy van thriller/horror/suspense films, maar deze was wel van een verrassend level. En dat bedoel ik dan vooral in de zin van vaagheid en sfeer
De dame in kwestie is getraumatiseerd door de dood van haar man en gaat voor een soort van vakantie, om bij te komen van alles wat haar is overkomen, naar een of ander afgelegen rustig Brits plattelands dorpje. Afijn zonder verder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik naarmate de film vorderde steeds meer en meer met eenblik zat te kijken. En dat bedoel ik niet negatief. Ik houd wel van absurditeit en vaagheid in films en Men leek daar redelijk in te grossieren. Aanrader als je van films in de stijl van bijvoorbeeld David Lynch of Under the Skin houdt. Afrader als je rechttoe-rechtaan popcorn films prefereert
6.3
Oh wat coolquote:Op maandag 1 juli 2024 17:24 schreef Shogo het volgende:
Teenage Mutant Ninja Turtles(1990)6.8action, adventure, comedy, family, sci-fi93PGALSteve BarronKevin Eastman, Peter Laird, Bobby HerbeckJudith Hoag, Elias Koteas, Josh PaisFour teenage mutant ninja turtles emerge from the shadows to protect New York City from a gang of criminal ninjasHet was echt heel lang geleden dat ik deze voor het laatst heb gezien, ik denk als kind in de jaren 90 ergens. Tuurlijk is het wel gedateerd en moest men werken in die tijd met wat men had, maar ik denk dat vooral de nostalgie het hier wint. De pakken zijn goed gedaan en leuker dan de CGI meuk van tegenwoordig. Het verhaal moet je niet te diep inkijken, maar vanuit nostalgisch oogpunt een toffe film.7
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |