Tja. Het is in één klap duidelijk waar het talent ligt bij de gebroeders Coen. En dat is niet bij Ethan. De stijl is wel herkenbaar en de types in de film ook, maar het slaat nu te veel door naar stereotypes. Het ligt er allemaal te dik bovenop. Kun je achteraf wel stellen dat je een filthy fun B movie wilde maken als genreparodie, maar dit was eerder een C-film zonder enige diepgang. Zou er geen geld voor betalen in de bioscoop. Komt vast wel een keer op tv of zo.quote:Twintig jaar geleden wilden Ethan Coen en zijn partner Tricia Cooke een ‘queer B-movies'-trilogie schrijven. Drive-Away Dolls is de eersteling – het resultaat is een vertelling over twee lesbiënnes in een roadmovie, in de geest van O Brother, Where Art Thou?
Jamie en Marie zijn elkaars beste vrienden. Jamie, een onbevangen vrije geest, likt de wonden van een zoveelste relatiebreuk, Marie is het uptight type dat ook zelf vindt dat ze losser moet worden.
De twee besluiten een frisse start te maken en springen in de auto, op weg naar Tallahassee, Florida. Eenmaal ‘on the road’ ontspoort de trip al snel: een stel stuntelige criminelen achtervolgt de twee vrouwen, ontmoetingen met merkwaardige randfiguren maken dat de eindbestemming volledig uit zicht raakt.
Drive-Away Dolls is een heerlijk chaotische komische thriller in het idioom van een B-film, met sterke acteurs als Margaret Qualley (Once Upon a Time in Hollywood) en Geraldine Vishnawatan (Bad Education) in de hoofdrollen, bijgestaan door mannen als Matt Damon, Pedro Pascal en Beanie Feldstein.
Het scenario schreef Coen samen met zijn vrouw Tricia Cooke, die ook editor was van meerdere Coen Brother-films. Als motivatie voor hun idee om samen een trilogie van 'lesbische B-films' te schrijven, liet het echtpaar weten dat het zin had om ‘filthy fun’-komedies te schrijven waarin ook ruimte zou zijn voor de queer identiteit (Cooke identificeert zichzelf als zodanig). Inbegrepen: veel actie, snelle dialogen en seks.
“We hebben een queer roadtripfilm gemaakt”, vertelde Cooke in een interview. “Een genreparodie, uiterst lichtvoetig, geestig en soms heel wild, pervers, seksueel getint, van alles. Met de nadruk op zelfspot, dat vooral.”
Van het weekend zelf gezien; eerste helft aardig idee maar niet bijzonder, maar de tweede helft ging echt totaal nergens over naar mijn mening met een paar compleet idiote scenes (gekleurde rook & olie) .quote:Op maandag 12 februari 2024 01:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Heb laatst Argylle gezien. Recensies waren niet zo lovend maar ik vond het oprecht een goede film.
Ik ga vanavond. Heel veel zin in.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Dune: Part Two(2023)action, adventure, drama, sci-fi0n/aDenis VilleneuveFrank Herbert, Jon Spaihts, Denis VilleneuveTimothée Chalamet, Rebecca Ferguson, ZendayaA boy becomes the Messiah of nomads on a desert planet that has giant worms that protect a commodity called Spice. Spice changes people into travelers, mystics and madmen. What price will he pay to become the new ruler of their universeHet langverwachte tweede deel heb ik gistermiddag bekeken. Waar ik het eerste deel nog overweldigend vond, had ik dat bij het tweede deel niet in die mate. En sommige onderdelen/acteerprestaties vond ik gewoon niet heel sterk. Dan heb ik het over het moeilijk kijken van Timothée Chalamet en het kwaad kijken van Zendaya. Of Christopher Walken die vooral Christopher Walken is en niet de Emperor. Natuurlijk nog steeds een spektakel om te bekijken, maar enigszins teleurgesteld was ik wel na afloop. Wellicht te hooggespannen verwachtingen aan mijn kant. Ben benieuwd of jullie mijn mening delen.8.5
Deze twee delen zijn pas het eerste boek. Geen idee overigens of ze meer boeken uit de reeks zullen verfilmen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:10 schreef HiZ het volgende:
Dune 2. Goed vervolg op nummer 1, maar ik heb op de een of andere manier gemist dat het een trilogie is geworden.
De derde film zou het tweede boek zijnquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Deze twee delen zijn pas het eerste boek. Geen idee overigens of ze meer boeken uit de reeks zullen verfilmen.
Hoop het niet. Wil dat Villeuve Rendez Vous With Rama gaat maken. Anders wordt het weer pas over een jaar of drie, vier Dune III.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Deze twee delen zijn pas het eerste boek. Geen idee overigens of ze meer boeken uit de reeks zullen verfilmen.
Gisteren ook gezien. Visueel schitterend, mooie wereld, fantastische geluiden en muziek etc, maar ik vond deel 1 veel interessanter, want game of thrones in space. Foute vergelijking natuurlijkquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:10 schreef HiZ het volgende:
Dune 2. Goed vervolg op nummer 1, maar ik heb op de een of andere manier gemist dat het een trilogie is geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het had voor mij echt de "middendeel" vloek. Niet de opbouw en de spanningsboog van een deel 1, en pas aan het einde werkt men daar naar toe voor een deel 3 en is het al weer voorbij voor dit deel.
Alsnog 7.5/10. Maar de eerste had voor mij een 8.5/10.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik weet niet beter dat er maar 2 films komen. Volgens de info van kino (waar ik nu zit) iig. Anyway, de film begint over een paar minuten. Gisteren nog deel 1 herkeken. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Op zich was dit het, deze twee delen. Maar er is nog een tweede boek, Dune Messiah, dat Villeneuve zou kunnen verwerken tot een derde film. Hij heeft aangegeven daar nog wel oren naar te hebben en dat het daarna klaar zou zijn. De boeken die volgen zijn ook niet echt meer geschikt om te verfilmen want die worden steeds raarder.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dat er maar 2 films komen. Volgens de info van kino (waar ik nu zit) iig. Anyway, de film begint over een paar minuten. Gisteren nog deel 1 herkeken. Ben benieuwd.
Dat was toch de film met de pompoensoep?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Wonderbroeders(2014)5.7comedy, drama901h 30minALJohan TimmersMartin van WaardenbergThomas Acda, Alix Adams, Elsa May AverillStruggling to prevent their monastery from being turned into a fancy wellness resort, a group of monks have their world turned upside down when an actual miracle happens on their groundsBest wel grappige film van nederlandse bodem over een stel broeders die dreigen hun klootster kwijt te raken, omdat er een wellness resort gebouwd gaat worden. Ze verzinnen een list om toch te kunnen blijven.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoop het niet. Wil dat Villeuve Rendez Vous With Rama gaat maken. Anders wordt het weer pas over een jaar of drie, vier Dune III.
Villeneuve heeft aangegeven vier projecten in de pijplijn te hebben. Rendez vous with Rama, Cleopatra, Dune Messiah en een vierde nog geheim project. Die laatste lijkt het eerst aan de beurt te zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dat er maar 2 films komen. Volgens de info van kino (waar ik nu zit) iig. Anyway, de film begint over een paar minuten. Gisteren nog deel 1 herkeken. Ben benieuwd.
https://bleedingcool.com/(...)before-dune-messiah/quote:I have four projects on the table, currently. One of them is a secret project that I cannot talk about right now but that needs to see the light of day quite quickly. So, it would be a good idea to do something in between projects before tackling Dune Messiah and Cleopatra. All these projects are still being written, so we'll see where they go, but I have no control over that."
Ik vond deel 1 langdradig en niet door heen te komen. Heb mijn 4k-bluray schijf maar verkocht. En dat doe ik zelden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Dune: Part Two(2023)action, adventure, drama, sci-fi0n/aDenis VilleneuveFrank Herbert, Jon Spaihts, Denis VilleneuveTimothée Chalamet, Rebecca Ferguson, ZendayaA boy becomes the Messiah of nomads on a desert planet that has giant worms that protect a commodity called Spice. Spice changes people into travelers, mystics and madmen. What price will he pay to become the new ruler of their universeHet langverwachte tweede deel heb ik gistermiddag bekeken. Waar ik het eerste deel nog overweldigend vond, had ik dat bij het tweede deel niet in die mate. En sommige onderdelen/acteerprestaties vond ik gewoon niet heel sterk. Dan heb ik het over het moeilijk kijken van Timothée Chalamet en het kwaad kijken van Zendaya. Of Christopher Walken die vooral Christopher Walken is en niet de Emperor. Natuurlijk nog steeds een spektakel om te bekijken, maar enigszins teleurgesteld was ik wel na afloop. Wellicht te hooggespannen verwachtingen aan mijn kant. Ben benieuwd of jullie mijn mening delen.8.5
Hoezo 8.5 sterren dan eigenlijk?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb de boeken niet gelezen, dus werd ik qua filmbeleving niet gehinderd door die kennis. Op de paar minpuntjes na vond ik het nog steeds een spektakel en genot om naar te kijken. Dat ik van tevoren iets hogere verwachtingen had n.a.v. het eerste deel, heb ik geprobeerd buiten mijn score van dit deel te houden. Vandaar de 8,5.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:54 schreef Perrin het volgende:
Hoezo 8.5 sterren dan eigenlijk?
Vond deel 2 ook een beetje underwhelming. Bepaalde zaken waren wel indrukwekkend, de cinematografie en de muziek vond ik erg mooi. Maar politieke en religieuze aspecten vond ik erg matig uitgewerkt en soms zelfs wat ongeloofwaardig en bepaalde interessante thema's (Spacing Guild) uit het boek zagen we niet terug. De oorlog op het laatst kwam zelfs een beetje haastig op me over, ondanks dat de film 3 uur duurde.
Dat vind ik dan weer wat aan de lage kant. Is dat alleen omdat je de film vergelijkt met het boek?quote:Al met al goede en slechte punten maar ik kom niet verder dan een 7.
Grotendeels omdat juist de aspecten die het verhaal groots, mystiek en mysterieus maken werden weggemoffeld of wat lacherig over werd gedaan. Gemiste kans wat mij betreft. De beelden en de muziek maakten veel goed.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb de boeken niet gelezen, dus werd ik qua filmbeleving niet gehinderd door die kennis. Op de paar minpuntjes na vond ik het nog steeds een spektakel en genot om naar te kijken. Dat ik van tevoren iets hogere verwachtingen had n.a.v. het eerste deel, heb ik geprobeerd buiten mijn score van dit deel te houden. Vandaar de 8,5.
[..]
Dat vind ik dan weer wat aan de lage kant. Is dat alleen omdat je de film vergelijkt met het boek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |