Chandler in F&S / Godzilla Minus One (2023)quote:Op maandag 20 mei 2024 17:42 schreef schommelstoel het volgende:
Iemand Godzilla minus one al gezien?
De film heeft een redelijk cijfer.
Maar wat maakt de film anders dan alle andere Godzilla films?
Het is geen standaard Hollywood Monster flick maar een Japanse Kaiju film dat meer leunt op drama en een goed verhaal met interessante personages dat ook bij vlagen best dark is. De special effects zien er erg goed uit terwijl de film een vrij klein budget had. Ik vond het een hele goed film. Zeker een aanrader.quote:Op maandag 20 mei 2024 17:42 schreef schommelstoel het volgende:
Iemand Godzilla minus one al gezien?
De film heeft een redelijk cijfer.
Maar wat maakt de film anders dan alle andere Godzilla films?
Dank, ga de film straks kijken.quote:Op maandag 20 mei 2024 17:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Chandler in F&S / Godzilla Minus One (2023)
Het verschil met andere Godzilla-films is vooral dat de characters en het verhaal boeiend zijn.
Killing of a Sacred Deer is echt bizar inderdaad, en erg sterk.quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:03 schreef Cilantro het volgende:
Poor Things is inderdaad geweldig. Sowieso alles van Yorgos Lanthimos is erg goed. Welke ik ook mokerhard vond: The Killing of a Sacred Deer (2017) - Reference View - IMDb
Vermakelijk filmpje idd. Verstand op 0 en kijken.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:58 schreef Shogo het volgende:
Abigail(2024)7horror, thriller109R16Matt Bettinelli-Olpin, Tyler GillettStephen Shields, Guy Busick, Stephen ShieldsMelissa Barrera, Dan Stevens, Alisha WeirAfter a group of criminals kidnap the ballerina daughter of a powerful underworld figure, they retreat to an isolated mansion, unaware that they're locked inside with no normal little girlEen bij elkaar gestelde criminele crew moeten een meisje ontvoeren en brengen haar naar een verlaten landhuis, maar na de ontvoering gaat het allemaal niet zoals gepland natuurlijk. Erg vermakelijke horror, spannend en aardige jumpscares. Je weet dat de crew langzaam maar zeker afgetikt worden, maar dat werkte prima in deze film. Een aanrader!7
Hij is gewoon heel aardig, maar zeker niet geweldig.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:07 schreef flipsen het volgende:
Is ie echt zo goed danIk heb de oude Mad Max serie wel gezien geloof ik, maar was niet echt mijn ding. De trailer van deze nieuwe vond ik echt rete-irritant vreemd genoeg. Maar goed, er draait hier niets beters, dus dan toch maar naar deze gaan. Mocht het inderdaad niets zijn, dan weet ik jullie te vinden
Als je de oudere films niet leuk vond ga je deze waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Of je hebt misschien niet goed gekeken, of alleen deel 1 gezien, die toch net wat anders/minder is.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:07 schreef flipsen het volgende:
Is ie echt zo goed danIk heb de oude Mad Max serie wel gezien geloof ik, maar was niet echt mijn ding. De trailer van deze nieuwe vond ik echt rete-irritant vreemd genoeg. Maar goed, er draait hier niets beters, dus dan toch maar naar deze gaan. Mocht het inderdaad niets zijn, dan weet ik jullie te vinden
Ik vond alleen deel 1 juist geweldig. Het was nieuw, niet zo overdreven gefilmd en rauw.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je de oudere films niet leuk vond ga je deze waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Of je hebt misschien niet goed gekeken, of alleen deel 1 gezien, die toch net wat anders/minder is.
Ja was zeker een goede film maar wel anders dan de rest en niet echt vergelijkbaar met furiosa.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vond alleen deel 1 juist geweldig. Het was nieuw, niet zo overdreven gefilmd en rauw.
Matrix is geweldig. De andere delen zijn zwaar kut.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:53 schreef flipsen het volgende:
The Matrix(1999)8.7action, sci_fi, sci-fi136R16Lana Wachowski, Lilly WachowskiLilly Wachowski, Lana WachowskiKeanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne MossWhen a beautiful stranger leads computer hacker Neo to a forbidding underworld, he discovers the shocking truth--the life he knows is the elaborate deception of an evil cyber-intelligenceNee, geen vergissing, deze week kunnen we hier The Matrix weer eens in de bioscoop zien. Helaas in een achterafzaaltje zonder fatsoenlijk geluid, maar desalniettemin toch gegaan natuurlijk. En wat blijft dit toch een meesterwerk![]()
Nu, 25 jaar later (wtf...) snapte ik hem ook wat beter, had toch best wat dingen gemist die toen niet zo duidelijk waren. Maar deze film heeft de tand des tijds echt weergaloos weestaan, was echt top. En dat vonden de andere 5 mensen die in de zaal zaten (what the flying fuck) ook, geloof ik. Bizar dat ze voor zo weinig mensen dit toch doen. Uiteraard hoop ik dat ze de andere delen ook nog gaan laten zien, maar dat betwijfel ik met zo´n lage opkomst.
Minpuntje (maar dat valt de film niet te verwijten): ze hadden de kachel ook maar niet aangedaan voor die 6 man, dus het was knap koud (zuidelijk halfrond, dus herfst).9
Ik blijf van mening dat de themas van de andere films nog steeds prima zijn, maar dat het gewoon een tweede film had moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Matrix is geweldig. De andere delen zijn zwaar kut.
Hé, dat is zij van Ozark.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Farenji het volgende:
The Royal Hotel(2023)5.8thriller91R12Kitty GreenKitty Green, Oscar ReddingJulia Garner, Jessica Henwick, Herbert NordrumBackpackers Hanna and Liv take a job in a remote Australian pub for some extra cash and are confronted with a bunch of unruly locals and a situation that rapidly leaps out of their controlTwee van die typische backpacker-meisjes die in the middle of fucking nowhere van de outback een baantje krijgen in een bar vol lompe macho zuipschuiten, dat klinkt wel als een begin van een thriller. Maar hoewel de spanning toch wel flink oploopt kom je wel beetje van een koude kermis thuis als je echt een (bloederige) thriller verwacht, en het einde is in dat opzicht ook wat teleurstellend.
Als je daar doorheen kijkt is het toch wel een goede film met veel zeggingskracht, en meer een sociaal commentaar. Op IMDB krijgt ie veel slechte recensies, vooral van mannen die het een saaie film vonden, "je zit verdomme anderhalf uur naar wat doodnormale gasten in een bar te kijken!" maar dat is wel erg veelzeggend, als dat is wat je eruit haalde. Juist dit soort commentaar geeft de film relevantie.7.5
Heb deze destijds in de bios gezien. Het thema is natuurlijk niet nieuw (alle mannen zijn hetzelfde), maar buiten dat - er doorheen kijkend als zijnde een nogal bekrompen insteek en er verder de schouders over ophalen - was het nogal een wtf film inderdaadquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Men(2022)6.3drama, horror, sci-fi100R16Alex GarlandAlex GarlandJessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa EssieduA young woman goes on a solo vacation to the English countryside following the death of her ex-husbandGisteren op Prime deze film gekeken. Nu ben ik persoonlijk wel een fanboy van thriller/horror/suspense films, maar deze was wel van een verrassend level. En dat bedoel ik dan vooral in de zin van vaagheid en sfeer
De dame in kwestie is getraumatiseerd door de dood van haar man en gaat voor een soort van vakantie, om bij te komen van alles wat haar is overkomen, naar een of ander afgelegen rustig Brits plattelands dorpje. Afijn zonder verder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik naarmate de film vorderde steeds meer en meer met eenblik zat te kijken. En dat bedoel ik niet negatief. Ik houd wel van absurditeit en vaagheid in films en Men leek daar redelijk in te grossieren. Aanrader als je van films in de stijl van bijvoorbeeld David Lynch of Under the Skin houdt. Afrader als je rechttoe-rechtaan popcorn films prefereert
6.3
Die is er hoor, helaasquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:14 schreef TLC het volgende:
Prima film, we wachten met smart op De Lift 2
Klinkt ehm veelbelovendquote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die is er hoor, helaas![]()
Down (2001) - Reference View - IMDb
Those men know fuck about shitquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Farenji het volgende:
The Royal Hotel(2023)5.8thriller91R12Kitty GreenKitty Green, Oscar ReddingJulia Garner, Jessica Henwick, Herbert NordrumBackpackers Hanna and Liv take a job in a remote Australian pub for some extra cash and are confronted with a bunch of unruly locals and a situation that rapidly leaps out of their controlTwee van die typische backpacker-meisjes die in the middle of fucking nowhere van de outback een baantje krijgen in een bar vol lompe macho zuipschuiten, dat klinkt wel als een begin van een thriller. Maar hoewel de spanning toch wel flink oploopt kom je wel beetje van een koude kermis thuis als je echt een (bloederige) thriller verwacht, en het einde is in dat opzicht ook wat teleurstellend.
Als je daar doorheen kijkt is het toch wel een goede film met veel zeggingskracht, en meer een sociaal commentaar. Op IMDB krijgt ie veel slechte recensies, vooral van mannen die het een saaie film vonden, "je zit verdomme anderhalf uur naar wat doodnormale gasten in een bar te kijken!" maar dat is wel erg veelzeggend, als dat is wat je eruit haalde. Juist dit soort commentaar geeft de film relevantie.7.5
SPOILER: Geinig detail; de echte Frank heeft een kleine rol in deze filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.5
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Civil War(2024)7.7action109R16Alex GarlandAlex GarlandNick Offerman, Kirsten Dunst, Wagner MouraA journey across a dystopian future America, following a team of military-embedded journalists as they race against time to reach DC before rebel factions descend upon the White HouseWat krijg je als je sociaal, politiek en mogelijkheden aan kruitvat bij elkaar brengt en enkele ontwikkelingen doortrekt zonder meteen te zwarte pieten. Een film die op minstens vier niveaus werkt, een ode aan en waarschuwing voor oorlogsverslaglegging is, en bovenal een film die je moet voelen, niet analyseren op politieke waarde.
Ik geef hem een solide 8,5/108.5
Idem hier. De hoofdpersonages vond ik al ontzettend irritant maar daar valt nog mee te leven. Vervolgens die shootout scène bij de universiteit waar ze op 1 meter afstand staan te fotograferen voelde zo nep en cringe dat ik hem maar heb afgezet.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.
Allemaal clichés, een simpel verhaaltje en dat jonge meisje wat allemaal kansloze ellende veroorzaakt. wagner moura die echt totaal niks aan deze film toevoegt hiel wmb ook niet mee.
Niet (heel) oud maar snap mquote:Op zondag 23 juni 2024 20:52 schreef flipsen het volgende:
Stephen Fry, grappig... gisteravond de 8 seizoenen House afgerond![]()
Alleen de ouwetjes onder ons snappen de link wellicht
Typisch A24 films.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.
Allemaal clichés, een simpel verhaaltje en dat jonge meisje wat allemaal kansloze ellende veroorzaakt. wagner moura die echt totaal niks aan deze film toevoegt hiel wmb ook niet mee.
Deze ook gezien afgelopen weekend. Ik geef 'm wel +1 punt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Men(2022)6.3drama, horror, sci-fi100R16Alex GarlandAlex GarlandJessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa EssieduA young woman goes on a solo vacation to the English countryside following the death of her ex-husbandGisteren op Prime deze film gekeken. Nu ben ik persoonlijk wel een fanboy van thriller/horror/suspense films, maar deze was wel van een verrassend level. En dat bedoel ik dan vooral in de zin van vaagheid en sfeer
De dame in kwestie is getraumatiseerd door de dood van haar man en gaat voor een soort van vakantie, om bij te komen van alles wat haar is overkomen, naar een of ander afgelegen rustig Brits plattelands dorpje. Afijn zonder verder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik naarmate de film vorderde steeds meer en meer met eenblik zat te kijken. En dat bedoel ik niet negatief. Ik houd wel van absurditeit en vaagheid in films en Men leek daar redelijk in te grossieren. Aanrader als je van films in de stijl van bijvoorbeeld David Lynch of Under the Skin houdt. Afrader als je rechttoe-rechtaan popcorn films prefereert
6.3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |