Ik blijf van mening dat de themas van de andere films nog steeds prima zijn, maar dat het gewoon een tweede film had moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Matrix is geweldig. De andere delen zijn zwaar kut.
Hé, dat is zij van Ozark.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Farenji het volgende:
The Royal Hotel(2023)5.8thriller91R12Kitty GreenKitty Green, Oscar ReddingJulia Garner, Jessica Henwick, Herbert NordrumBackpackers Hanna and Liv take a job in a remote Australian pub for some extra cash and are confronted with a bunch of unruly locals and a situation that rapidly leaps out of their controlTwee van die typische backpacker-meisjes die in the middle of fucking nowhere van de outback een baantje krijgen in een bar vol lompe macho zuipschuiten, dat klinkt wel als een begin van een thriller. Maar hoewel de spanning toch wel flink oploopt kom je wel beetje van een koude kermis thuis als je echt een (bloederige) thriller verwacht, en het einde is in dat opzicht ook wat teleurstellend.
Als je daar doorheen kijkt is het toch wel een goede film met veel zeggingskracht, en meer een sociaal commentaar. Op IMDB krijgt ie veel slechte recensies, vooral van mannen die het een saaie film vonden, "je zit verdomme anderhalf uur naar wat doodnormale gasten in een bar te kijken!" maar dat is wel erg veelzeggend, als dat is wat je eruit haalde. Juist dit soort commentaar geeft de film relevantie.7.5
Heb deze destijds in de bios gezien. Het thema is natuurlijk niet nieuw (alle mannen zijn hetzelfde), maar buiten dat - er doorheen kijkend als zijnde een nogal bekrompen insteek en er verder de schouders over ophalen - was het nogal een wtf film inderdaadquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Men(2022)6.3drama, horror, sci-fi100R16Alex GarlandAlex GarlandJessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa EssieduA young woman goes on a solo vacation to the English countryside following the death of her ex-husbandGisteren op Prime deze film gekeken. Nu ben ik persoonlijk wel een fanboy van thriller/horror/suspense films, maar deze was wel van een verrassend level. En dat bedoel ik dan vooral in de zin van vaagheid en sfeer
De dame in kwestie is getraumatiseerd door de dood van haar man en gaat voor een soort van vakantie, om bij te komen van alles wat haar is overkomen, naar een of ander afgelegen rustig Brits plattelands dorpje. Afijn zonder verder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik naarmate de film vorderde steeds meer en meer met eenblik zat te kijken. En dat bedoel ik niet negatief. Ik houd wel van absurditeit en vaagheid in films en Men leek daar redelijk in te grossieren. Aanrader als je van films in de stijl van bijvoorbeeld David Lynch of Under the Skin houdt. Afrader als je rechttoe-rechtaan popcorn films prefereert
6.3
Die is er hoor, helaasquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:14 schreef TLC het volgende:
Prima film, we wachten met smart op De Lift 2
Klinkt ehm veelbelovendquote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die is er hoor, helaas![]()
Down (2001) - Reference View - IMDb
Those men know fuck about shitquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Farenji het volgende:
The Royal Hotel(2023)5.8thriller91R12Kitty GreenKitty Green, Oscar ReddingJulia Garner, Jessica Henwick, Herbert NordrumBackpackers Hanna and Liv take a job in a remote Australian pub for some extra cash and are confronted with a bunch of unruly locals and a situation that rapidly leaps out of their controlTwee van die typische backpacker-meisjes die in the middle of fucking nowhere van de outback een baantje krijgen in een bar vol lompe macho zuipschuiten, dat klinkt wel als een begin van een thriller. Maar hoewel de spanning toch wel flink oploopt kom je wel beetje van een koude kermis thuis als je echt een (bloederige) thriller verwacht, en het einde is in dat opzicht ook wat teleurstellend.
Als je daar doorheen kijkt is het toch wel een goede film met veel zeggingskracht, en meer een sociaal commentaar. Op IMDB krijgt ie veel slechte recensies, vooral van mannen die het een saaie film vonden, "je zit verdomme anderhalf uur naar wat doodnormale gasten in een bar te kijken!" maar dat is wel erg veelzeggend, als dat is wat je eruit haalde. Juist dit soort commentaar geeft de film relevantie.7.5
SPOILER: Geinig detail; de echte Frank heeft een kleine rol in deze filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.5
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Civil War(2024)7.7action109R16Alex GarlandAlex GarlandNick Offerman, Kirsten Dunst, Wagner MouraA journey across a dystopian future America, following a team of military-embedded journalists as they race against time to reach DC before rebel factions descend upon the White HouseWat krijg je als je sociaal, politiek en mogelijkheden aan kruitvat bij elkaar brengt en enkele ontwikkelingen doortrekt zonder meteen te zwarte pieten. Een film die op minstens vier niveaus werkt, een ode aan en waarschuwing voor oorlogsverslaglegging is, en bovenal een film die je moet voelen, niet analyseren op politieke waarde.
Ik geef hem een solide 8,5/108.5
Idem hier. De hoofdpersonages vond ik al ontzettend irritant maar daar valt nog mee te leven. Vervolgens die shootout scène bij de universiteit waar ze op 1 meter afstand staan te fotograferen voelde zo nep en cringe dat ik hem maar heb afgezet.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.
Allemaal clichés, een simpel verhaaltje en dat jonge meisje wat allemaal kansloze ellende veroorzaakt. wagner moura die echt totaal niks aan deze film toevoegt hiel wmb ook niet mee.
Niet (heel) oud maar snap mquote:Op zondag 23 juni 2024 20:52 schreef flipsen het volgende:
Stephen Fry, grappig... gisteravond de 8 seizoenen House afgerond![]()
Alleen de ouwetjes onder ons snappen de link wellicht
Typisch A24 films.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hehe ik dacht bij de trailer echt top, maar vond de film echt pure bagger.
Allemaal clichés, een simpel verhaaltje en dat jonge meisje wat allemaal kansloze ellende veroorzaakt. wagner moura die echt totaal niks aan deze film toevoegt hiel wmb ook niet mee.
Deze ook gezien afgelopen weekend. Ik geef 'm wel +1 punt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Men(2022)6.3drama, horror, sci-fi100R16Alex GarlandAlex GarlandJessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa EssieduA young woman goes on a solo vacation to the English countryside following the death of her ex-husbandGisteren op Prime deze film gekeken. Nu ben ik persoonlijk wel een fanboy van thriller/horror/suspense films, maar deze was wel van een verrassend level. En dat bedoel ik dan vooral in de zin van vaagheid en sfeer
De dame in kwestie is getraumatiseerd door de dood van haar man en gaat voor een soort van vakantie, om bij te komen van alles wat haar is overkomen, naar een of ander afgelegen rustig Brits plattelands dorpje. Afijn zonder verder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik naarmate de film vorderde steeds meer en meer met eenblik zat te kijken. En dat bedoel ik niet negatief. Ik houd wel van absurditeit en vaagheid in films en Men leek daar redelijk in te grossieren. Aanrader als je van films in de stijl van bijvoorbeeld David Lynch of Under the Skin houdt. Afrader als je rechttoe-rechtaan popcorn films prefereert
6.3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |