abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:50:14 #176
13148 Shogo
Psycho...
pi_212894079

Death on the Nile(2022)6.4crime, drama, mystery127PG-1312Kenneth BranaghMichael Green, Agatha ChristieMichael Rouse, Alaa Safi, Orlando SealeWhile on vacation on the Nile, Hercule Poirot must investigate the murder of a young heiress
Ik heb hier echt van genoten. Echt een leuk moordmysterie met een prachtige setting en goede cast.
pi_212929698
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is meer een ervaring dan een film wat mij betreft. Als een soort voyeur zit je letterlijk te kijken en luisteren naar het leven van een gezin dat eigenlijk compleet normaal lijkt. Wanneer de context eenmaal duidelijk wordt besef je pas hoe absurd de geschetste situatie daadwerkelijk is (en ook was want waargebeurd). Bijzondere film die je wel echt na laat denken en vooral ook beweegt om de achterliggende historie verder te ontdekken.
Ik heb hem vanmiddag gezien in een verder compleet lege bioscoopzaal – op zich al een rare ervaring. Het is meer een kunstwerk dan een verhaal, maar het is misschien wel de beste film die ik ooit in de bioscoop gezien heb. Het is ook echt een bioscoopfilm, vooral door het geluid.

Al die details, ik ben nog aan het processen wat ik nu eigenlijk gezien (en gehoord) heb. Alleen de baby, de hond en de oma reageerden nog normaal op de situatie. Ik kijk films nóóit twee keer, maar voor deze zou ik een uitzondering maken.
pi_212930493
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:55 schreef V. het volgende:
Twee weken geleden gezien in Dolby Atmos-zaal in Hilversum, geweldige zaal. Geluid stond p r e c i e s goed. Hard genoeg om de boel af en toe te voelen, maar geen pijn aan de oren. Top. En dit is mijn soort film. Ik ben toch al een Villeneuve-fanboy, en elke film die ik van hem ga kijken hoop ik dat hij niet zal teleurstellen. En dat deed deze ook niet. Deel 1 vond ik een topfilm, ondanks dat ik de kritiek dat de spanningsboog niet klopte wel snap (stoppen op het moment dat het echt gaat beginnen). Maar Part Two maakt dit meer dan goed en ik vind dit ook nog eens de betere van de twee. Ziet er prachtig uit, ik houd ontzettend van hoe analoog het allemaal aanvoelt. Spannend, toffe actie, larger than life. Hier en daar lekkere comic relief die niet detoneert. Ook Chalamet, die ik normaal veel te flegmatiek vind acteren, verheft hier goddank zijn stem een paar keer overtuigend. En Zendaya... zucht O+ O+ O+ Ik vond haar minder (vaak) boos kijken dan in een eerdere review in dit topic werd gesuggereerd. Ik snapte haar heel goed.
Twee puntjes van kritiek: ook deze had een fractie korter gekund, iets te veel pauzeren in de woestijn, wmb, maar echt marginaal. 5 á 10 minuten was net iets strakker geweest. Andere punt is Dave Bautista. Normaliter kan ik die goed hebben (BR 2049, Guardians o/t Galaxy), maar hier viel hij echt uit de toon. Weinig acteren, vooral heel veel over the top geschreeuw. Jammer. Niettemin, topfilm. Dit is waarvoor ik naar de bioscoop ga.
Een 9,5 is wel heel hoog, gezien de allerbeste films nog geen 9 halen. Laat ruimte over voor verbetering en beschouw dit niet als een tekening van je kinderen. Die zijn ook altijd HEEL MOOI
Vakman pur sang
pi_212933856

Poor Things(2023)8.4comedy, drama, romance, sci-fi141R16Yorgos LanthimosTony McNamara, Alasdair GrayEmma Stone, Willem Dafoe, Ramy YoussefThe incredible tale about the fantastical evolution of Bella Baxter, a young woman brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin Baxter
Wat een heerlijke film is dit zeg. Emma Stone wordt in elkaar gezet door een excentrieke dokter, en groeit zo op als een kind in het lichaam van een vrouw. Ze gaat eropuit en zet alles langzaam naar haar hand. Met seks, heel veel seks.

In het begin dacht ik nog ‘Frankenstein ontmoet slapstick’, maar als de film verder gaat word je er volledig ingezogen. Mark Ruffaloo speelt een heerlijke rol van de man die haar probeert te bedwingen en Willem Dafoe is eigenlijk altijd goed. Eindelijk weer de bios uitgelopen met het gevoel iets origineels gezien te hebben.

Admin zondag 24 maart 2024 @ 05:06:24 #180
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212935381
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 23:21 schreef Lichtloper het volgende:

Poor Things(2023)8.4comedy, drama, romance, sci-fi141R16Yorgos LanthimosTony McNamara, Alasdair GrayEmma Stone, Willem Dafoe, Ramy YoussefThe incredible tale about the fantastical evolution of Bella Baxter, a young woman brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin Baxter
Wat een heerlijke film is dit zeg. Emma Stone wordt in elkaar gezet door een excentrieke dokter, en groeit zo op als een kind in het lichaam van een vrouw. Ze gaat eropuit en zet alles langzaam naar haar hand. Met seks, heel veel seks.

In het begin dacht ik nog ‘Frankenstein ontmoet slapstick’, maar als de film verder gaat word je er volledig ingezogen. Mark Ruffaloo speelt een heerlijke rol van de man die haar probeert te bedwingen en Willem Dafoe is eigenlijk altijd goed. Eindelijk weer de bios uitgelopen met het gevoel iets origineels gezien te hebben.

Helemaal mee eens. Geweldige film. De ophef snap ik niet helemaal. Ik vind het allemaal redelijk tam. Maar gewoon steengoede film. En terechte Oscar voor Emma Stone :Y
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 24 maart 2024 @ 09:32:20 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212937489
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 05:06 schreef Danny het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Geweldige film. De ophef snap ik niet helemaal. Ik vind het allemaal redelijk tam. Maar gewoon steengoede film. En terechte Oscar voor Emma Stone :Y
Welke ophef was erover?

Ik heb m gisteren gezien, geweldige film en geweldige acteurs idd. Origineel en prachtig passend verfilmd met de effecten en sprookjesachtige

De penisvormige ramen in Parijs ook trouwens _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212937504
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 05:06 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik heb het niet gevolgd, dus weet niet waar de ophef over ging? Dat je af en toe wat tieten zag vond ik ook geen ophef waard. Kan me wel voorstellen dat mensen er moeite mee hebben dat allerlei mannen vechten om te mogen neuken met een vrouw die feitelijk een kleuter is :P Maar goed, daar is het ook juist een parodie op.
  zondag 24 maart 2024 @ 09:38:47 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212937526
Vind Emma Stone zo ondergewaardeerd, steengoeie actrice dat O+
pi_212937598
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik heb het niet gevolgd, dus weet niet waar de ophef over ging? Dat je af en toe wat tieten zag vond ik ook geen ophef waard. Kan me wel voorstellen dat mensen er moeite mee hebben dat allerlei mannen vechten om te mogen neuken met een vrouw die feitelijk een kleuter is :P Maar goed, daar is het ook juist een parodie op.
De ophef was vooral omdat ze haar seksualiteit volledig in eigen hand nam, en dat mag een vrouw natuurlijk niet, schande!
  zondag 24 maart 2024 @ 09:54:36 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212937638
Ik had trouwens een ander einde verwacht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 maart 2024 @ 09:55:17 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212937644
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:49 schreef Farenji het volgende:

[..]
De ophef was vooral omdat ze haar seksualiteit volledig in eigen hand nam, en dat mag een vrouw natuurlijk niet, schande!
Zit wat in

vast van die suffe Amerikanen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Admin zondag 24 maart 2024 @ 10:01:34 #187
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212937701
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Welke ophef was erover?
Het zou veel te seksueel zijn, en de scenes zouden zéér expliciet zijn enzo en het feit dat het ging om het brein van een kind zou betekenen dat de film pedofilie promoot. Nou, dat viel allemaal nogal mee imo.

quote:
Ik heb m gisteren gezien, geweldige film en geweldige acteurs idd. Origineel en prachtig passend verfilmd met de effecten en sprookjesachtige
De penisvormige ramen in Parijs ook trouwens _O_
De hele film zag er fantastisch uit en een prachtige spin op het aloude frankenstein verhaal :Y
Het was mijn favoriete film dit oscarseizoen in ieder geval, met kort daarop Oppenheimer.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 24 maart 2024 @ 10:03:49 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212937716
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 10:01 schreef Danny het volgende:

[..]
Het zou veel te seksueel zijn, en de scenes zouden zéér expliciet zijn enzo en het feit dat het ging om het brein van een kind zou betekenen dat de film pedofilie promoot. Nou, dat viel allemaal nogal mee imo.
[..]
De hele film zag er fantastisch uit en een prachtige spin op het aloude frankenstein verhaal :Y
Het was mijn favoriete film dit oscarseizoen in ieder geval, met kort daarop Oppenheimer.
Jezus wat een suffe take away als je dát eruit hebt gehaald als boodschap idd zeg, mensen :') :')

Deed me qua sfeer visueel soms denken aan Pan's Labyrinth, alleen de niet oorlog happy happy strange versie ervan ;)
  zondag 24 maart 2024 @ 11:18:29 #189
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_212938908
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:38 schreef Molo het volgende:
Vind Emma Stone zo ondergewaardeerd, steengoeie actrice dat O+
Ondergewaardeerd? Dat zie ik niet. Volgens mij krijgt zij al meer dan een decennium alle lof die zij verdient van de mensen rondom Hollywood.

Fantastische actrice en iedereen met een beetje verstand van film weet dat.
  zondag 24 maart 2024 @ 11:20:51 #190
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_212938970
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ondergewaardeerd? Dat zie ik niet. Volgens mij krijgt zij al meer dan een decennium alle lof die zij verdient van de mensen rondom Hollywood.

Fantastische actrice en iedereen met een beetje verstand van film weet dat.
Ondergewaardeerd lijkt ook wel zo'n modewoord om te zeggen dat je iemand goed vindt tegenwoordig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 24 maart 2024 @ 11:23:41 #191
Niet te kritisch
pi_212939059
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:20 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ondergewaardeerd lijkt ook wel zo'n modewoord om te zeggen dat je iemand goed vindt tegenwoordig.
Het zegt vaak vooral iets over degene die het woord gebruikt. Het betekent dan "ik had het nog nooit gezien, maar nu zie ik het"
  zondag 24 maart 2024 @ 11:50:01 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212939777
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het zegt vaak vooral iets over degene die het woord gebruikt. Het betekent dan "ik had het nog nooit gezien, maar nu zie ik het"
Zo bedoelde ik m niet

Ik zie behalve inside in de filmwereld weinig reuring rond haar, in Nederland iig waar ik zicht op heb. Bij het volk en in de media dus

Terwijl ze pareltjes maakt, al tijden
  zondag 24 maart 2024 @ 12:09:46 #193
Niet te kritisch
pi_212940196
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Zo bedoelde ik m niet

Ik zie behalve inside in de filmwereld weinig reuring rond haar, in Nederland iig waar ik zicht op heb. Bij het volk en in de media dus

Terwijl ze pareltjes maakt, al tijden
Omdat ze doorgaans geen blockbusters maakt, niet fulltime op de socials zit, geen pr-team van 30 man in dienst heeft en een normale naam gebruikt.

Zoals Zendaya, bijvoorbeeld. Iemand die niet kan acteren maar vanwege randzaken wel enorm populair is.
  zondag 24 maart 2024 @ 12:13:41 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212940240
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 12:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Omdat ze doorgaans geen blockbusters maakt, niet fulltime op de socials zit, geen pr-team van 30 man in dienst heeft en een normale naam gebruikt.

Zoals Zendaya, bijvoorbeeld. Iemand die niet kan acteren maar vanwege randzaken wel enorm populair is.
Zou kunnen, dat hou ik niet bij
pi_212940436

Dune: Part Two(2024)8.8action, adventure, drama, sci-fi166PG-1312Denis VilleneuveDenis Villeneuve, Jon Spaihts, Frank HerbertTimothée Chalamet, Zendaya, Rebecca FergusonPaul Atreides unites with Chani and the Fremen while seeking revenge against the conspirators who destroyed his family
Geweldige film, de 2,45 uur waren zo maar ineens voorbij. World building en scenery is echt fantastisch. Hij eindigt wel een beetje snel gegeven wat er daarvoor allemaal gebeurd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Danny op 25-03-2024 13:14:01 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 24 maart 2024 @ 13:10:41 #196
Niet te kritisch
pi_212940862
quote:
Ik had veel meer verwacht van het eind duel. Dat was zelfs in de jaren 80 film beter uitgewerkt.

Verder één van de beste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien. Doet het boek echt eer aan. Meesterwerk van Villeneuve.
pi_212941091
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 13:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik had veel meer verwacht van het eind duel. Dat was zelfs in de jaren 80 film beter uitgewerkt.

Verder één van de beste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien. Doet het boek echt eer aan. Meesterwerk van Villeneuve.
Ja, dat eindduel ging heel erg snel. Maar snap het ook wel, je wil closure en tegelijk de optie van een derde film openhouden. Het doet alleen de film niet per se iets goeds. Ik kon overigens echt nog wel een uur langer zitten.
Al vind ik dat Villeneuve eerst Rendezvouz with Rama moet verfilmen ipv Dune III. Zijn kans om in de 21ste eeuw te zijn wat Kubrick met 2001 was voor de 20e eeuw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 24 maart 2024 @ 16:25:31 #198
13148 Shogo
Psycho...
pi_212943977

Signs(2002)6.8drama, mystery, sci-fi, thriller106PG-1316M. Night ShyamalanM. Night ShyamalanMel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory CulkinA widowed former reverend living with his children and brother on a Pennsylvania farm finds mysterious crop circles in their fields, which suggests something more frightening to come
Ik kan mij niet goed herinneren of ik deze ooit eerder had gezien, maar ik wist wel wie er in speelden en wat ongeveer het plot was. Het begin van de film is wel even intens en eng, daarna kakt het wat in om te richten op karakterontwikkeling en richting het einde pakt de film weer goed op. Wel had ik wat moeite bij het einde met, we zijn de hond vergeten,de aluminiumhoedjes vergeten, we zijn de inhalator vergeten en oh ja er is nog een ingang die waren we ook vergeten. :') Voor de rest geen hoogvlieger, maar wel vermakelijk.
pi_212944143

Aku wa sonzai shinai(2023)7.2drama1061h 46min12Ryûsuke HamaguchiRyûsuke Hamaguchi, Eiko IshibashiHitoshi Omika, Ryô Nishikawa, Ryûji KosakaTakumi and his daughter Hana live in Mizubiki Village, close to Tokyo. One day, the village inhabitants become aware of a plan to build a camping site near Takumi's house offering city residents a comfortable "escape" to nature
De film "evil does not exist" is gemaakt door Ryusuke Hamaguchi die ook "Drive my car" maakte, die ik heel erg goed vond. Zijn laatste film is wel iets minder lang maar wist me wel op een vergelijkbare manier te hypnotiseren, met prachtige lange en trage shots, met abstracte soundscapes als achtergrond, die soms ook opeens abrubt stopten. Ik heb een groot deel van de film met kippevel van de ASMR zitten genieten.

Het gaat over een klein dorpje in de bossen, niet zo ver van Tokyo, waar de mensen (nog) in harmonie met de natuur leven. De hoofdpersoon Takumi woont er met zijn dochtertje Hana, en hij vult zijn dagen met houthakken, en bronwater halen waar het plaatselijke restaurantje de udon noodles in kookt. Zo veel beter dan kraanwater, schijnt het. Deze bijna paradijselijke wereld kan natuurlijk niet blijven bestaan en er zijn in de verte al bedreigingen in de vorm van geweerschoten van jagers.

Daarnaast hoort men over plannen voor een "glamping", een luxe camping voor rijke mensen uit Tokyo. Er wordt een informatiemiddag georganiseerd waar de bewoners al enigszins argwanend naar toe gaan. Al snel blijkt dat het een onzalig plan is voor het dorp en haar bewoners, en van echte inspraak is geen sprake. De plannen zijn al lang gemaakt, er zijn flinke economische belangen, en die glamping moet er ondanks alle bezwaren gewoon komen.

Het lijkt een bijna "simpele" film te worden over de tegenstelling tussen natuur en stad, en tussen gewone mensen en het grote geld, maar dan verschuift het perspectief opeens. De twee PR mensen van het bedrijf achter de glamping krijgen de opdracht om Takumi over te halen, en in het lange shot in de auto onderweg blijken ze toch gewone mensen, ze hebben helemaal niks met glamping en eigenlijk haten ze hun rol. Een simpel leven in de natuur lijkt een van hen wel wat. Zeker als hij daar even aan mag proeven, door een stuk hout te hakken.

Maar opnieuw wordt er gespeeld met de verwachting, door nieuwe dramatische ontwikkelingen. De film eindigt uiterst onverwacht en mysterieus. Ik had eigenlijk niet echt door wat er nou allemaal precies gebeurde. Misschien was dat wel een boodschap van de film: er bestaat geen goed en kwaad. Shit just happens.
  zondag 24 maart 2024 @ 17:15:35 #200
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_212944530
Ik ben niet iemand die cijfers geeft of recensies schrijft over films maar ik heb afgelopen week mijn 1000e film gekeken (excl. docufilms). Toch wel een vermelding waard.

De film was The Game uit 1997, vermakelijke jaren 90 thriller. Keuze voor de film was willekeurig, niet speciaal uitgekozen voor deze heugelijke gebeurtenis :+ Het was gewoon 1 van de ca. 120 films die ik nog opgenomen heb staan in mijn Ziggo account.

Ik neem eigenlijk alle films op tv op die ongeveer een 7 of hoger scoren op IMDb of boven 70% op Rotten (behalve films die op Netflix en Disney+ staan want daar heb ik toegang tot) en ook van alle genres en dan zie ik als ik ga kijken wel wat ik heb aangeklikt. Valt eigenlijk zeer zelden tegen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')