Ik hoor dat wel vaker, maar waar komt dat idee vandaan? Die adelaars kunnen inderdaad makkelijk Mordor in op het eind, maar dat is pas nadat de macht van Sauron gebroken is door de ring te vernietigen. De hele film gaat erover dat Sauron niet te verslaan is zolang die ring bestaat en dat de ring daarom zo veel mogelijk verborgen moet zijn. Een paar letterlijk reusachtige adelaars valt nogal op, zeker als je een enorm oog in een toren bentquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo kun je elke film wel tot 1 regel terugbrengen natuurlijk
(al hadden die adelaren daar wel voor kunnen zorgen) )
Dat is inmiddels een running gag geworden. Dat casual filmkijkers zeggen "Waarom vliegen ze niet gewoon met de eagles naar Mordor, plot hole" en dat LOTR-autisten dan helemaal flippen "NEE DE EAGLES ZIJN DAAR TE TROTS VOOR EN SAURON DITDAT HURDURR".quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik hoor dat wel vaker, maar waar komt dat idee vandaan? Die adelaars kunnen inderdaad makkelijk Mordor in op het eind, maar dat is pas nadat de macht van Sauron gebroken is door de ring te vernietigen. De hele film gaat erover dat Sauron niet te verslaan is zolang die ring bestaat en dat de ring daarom zo veel mogelijk verborgen moet zijn. Een paar letterlijk reusachtige adelaars valt nogal op, zeker als je een enorm oog in een toren bent
Ah ok. Nou, graag gedaanquote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:43 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat is inmiddels een running gag geworden. Dat casual filmkijkers zeggen "Waarom vliegen ze niet gewoon met de eagles naar Mordor, plot hole" en dat LOTR-autisten dan helemaal flippen "NEE DE EAGLES ZIJN DAAR TE TROTS VOOR EN SAURON DITDAT HURDURR".
Totaal off topic en het mag dus wellicht niet, maar worden er gemiddelde reviews bijgehouden van maatschappijen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:54 schreef flipsen het volgende:
Secret Obsession(2019)4.5crime, drama, mystery, thriller97TV-1412Peter SullivanKraig Wenman, Peter SullivanBrenda Song, Mike Vogel, Dennis HaysbertRecuperating from trauma, Jennifer remains in danger as she returns to a life she doesn't rememberTja... We zagen de trailer op Netflix en dachten al dat het niet veel soeps zou zijn, maar ook geen zin om verder te zoeken. Hadden we dat maar wel gedaanFlinterdun verhaaltje, totale onzinnige keuzes van mensen en compleet ongeloofwaardige dingen, irritant slechte actrice (sorry) en ook Vogel en Haysbert kunnen dit broddelwerk niet meer redden helaas. Sla gerust over
2.5
Mwa, ik vind over het algemeen dat Netflix prima films weet te maken en zeker ook goeie series. Maar ook een paar wanproducten ja. En kennelijk kies ik die tegenwoordig vaker dan goeie filmsquote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:49 schreef catfish het volgende:
[..]
Totaal off topic en het mag dus wellicht niet, maar worden er gemiddelde reviews bijgehouden van maatschappijen?
Als ik tegenwoordig bij de start van een film Netflix zie, denk ik: sla gerust over.
Het lijkt alsof we terug zitten in het studiotijdperk waarbij men x films moet maken per contract, kwaliteit doet niet ter zake. Of ben ik te pessimistisch?
Soms kun je die conclusie al aan de hand van de poster trekken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:54 schreef flipsen het volgende:
Secret Obsession(2019)4.5crime, drama, mystery, thriller97TV-1412Peter SullivanKraig Wenman, Peter SullivanBrenda Song, Mike Vogel, Dennis HaysbertRecuperating from trauma, Jennifer remains in danger as she returns to a life she doesn't rememberTja... We zagen de trailer op Netflix en dachten al dat het niet veel soeps zou zijn, maar ook geen zin om verder te zoeken. Hadden we dat maar wel gedaanFlinterdun verhaaltje, totale onzinnige keuzes van mensen en compleet ongeloofwaardige dingen, irritant slechte actrice (sorry) en ook Vogel en Haysbert kunnen dit broddelwerk niet meer redden helaas. Sla gerust over
2.5
Je gaat als man naar een Barbie film en dat valt tegen…goh.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:02 schreef Geluiden het volgende:
Barbie(2023)0adventure, comedy, fantasy, romance114PG-139Greta GerwigGreta Gerwig, Noah BaumbachMargot Robbie, Ariana Greenblatt, Kingsley Ben-AdirBarbie suffers a crisis that leads her to question her world and her existenceIk had nooit verwacht dat ik dit ooit over een Barbie film zou zeggen, maar ik verwachtte meer diepgang. Die verwachting kwam vooral doordat ik van tevoren vanuit verschillende media hoorde dat Barbie zwaardere thema's zou aanhalen. Helaas bleven deze de hele film lang erg oppvervlakking. De verklaring voor Barbie's existentiële crisis (wie heeft 'm niet gehad?) was nogal vergezocht en nooit echt goed uitgediept. De kritiek op het patriarchaat was vermakelijk en wat mij betreft goed om in een film voor een breed publiek te delen. Deze werd alleen tot zo'n karikatuur uitvergroot dat het zijn serieuzere boodschap verloor.
Ik kan deze kritiek voor mezelf relativeren door te zeggen dat het in ieder geval goed is dat ze iets meer diepgang aan een Barbie film wilden geven. Zoals een Barbie pop het eerste serieuzere speelgoed van veel jonge kinderen is, zo zijn de aangehaalde thema's hopelijk nieuwe denkstukken voor de jongere doelgroep van deze film. Maar dan is daar nog mijn grootste kritiekpunt, en dat is dat deze film spuuglelijk was. Het was, op de scènes in de echte wereld na, continu duidelijk dat de acteurs voor een green screen of in een Hollywood studio stonden. De interactie met de omgeving was daardoor nog ongeloofwaardiger dan bij Star Wars: Episode 1. De combinatie van dit en een van de laatste scènes waarin de Kens het tegen elkaar opnamen, om vervolgens in een eindeloze en tenenkrommende dans uit te monden, resulteerde in pure kitsch.
Om de review positief te eindigen, sluit ik af met een paar hoogtepunten:
1. Het acteerwerk van Margot Robbie en Ryan Gosling
2. De I am (K)enough sweater
3. Het name droppen van Stephen Malkmus
4. De openingsscène die 2001: A Space Odyssey op een indrukwekkende manier spiegelde4
Ben jij dat, Ken?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat als man naar een Barbie film en dat valt tegen…goh.
Hmm, ik was juist verrast door de al behoorlijk aanwezige diepgang en dubbele laag/lagen van de film. Absoluut geen kinderfilm ook door die thema's.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:02 schreef Geluiden het volgende:
Ik had nooit verwacht dat ik dit ooit over een Barbie film zou zeggen, maar ik verwachtte meer diepgang.
Ik was het meest verrast door de soundtrack die rechtstreeks met barbie sprak, echt heel leuk gedaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, ik was juist verrast door de al behoorlijk aanwezige diepgang en dubbele laag/lagen van de film. Absoluut geen kinderfilm ook door die thema's.
Het hangt denk ik vooral af van je eigen verwachting en voorkennis als je de film voor het eerst ziet. Ik had bijvoorbeeld van het existentiële thema geen Bergman-diepte verwacht, maar een pop die (plat gezegd) tot leven wil komen, is al vaker gedaan. Ik neem aan dat er expres gekozen is voor een regisseur als Greta Gerwig, maar de subtiele nuance die zij bijvoorbeeld in Lady Bird aanbracht, was hier in mijn ogen ver te zoeken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, ik was juist verrast door de al behoorlijk aanwezige diepgang en dubbele laag/lagen van de film. Absoluut geen kinderfilm ook door die thema's.
Ah, volgens mij heb ik dit verhaal vroeger gezien in de film Alive.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:42 schreef dimmak het volgende:
La sociedad de la nieve(2023)7.9adventure, drama, history, thriller144R12J.A. BayonaJ.A. Bayona, Bernat Vilaplana, Jaime MarquesEnzo Vogrincic, Agustín Pardella, Matías RecaltThe flight of a rugby team crashes on a glacier in the Andes. The few passengers who survive the crash find themselves in one of the world's toughest environments to surviveWellicht kennen jullie het, best wel bekende, verhaal. Vliegtuig stort neer in de top van een berg en de overlevers moeten hun best doen om alsnog niet te sterven. Dat is in de top van het Andes gebergte nog een uitdaging. Een prachtige verfilming van een waargebeurd verhaal.8
Indeed (1993, destijds gekeken in de Knakenbioscoop in Rotterdam en was zwaar onder de indruk), ik heb ook het boek gelezen. Vraag me af in hoeverre deze film verschilt van Alive (die ook nog wel verschilde van het boek).quote:Op maandag 8 januari 2024 09:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, volgens mij heb ik dit verhaal vroeger gezien in de film Alive.
Wat toevallig.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:42 schreef dimmak het volgende:
La sociedad de la nieve(2023)7.9adventure, drama, history, thriller144R12J.A. BayonaJ.A. Bayona, Bernat Vilaplana, Jaime MarquesEnzo Vogrincic, Agustín Pardella, Matías RecaltThe flight of a rugby team crashes on a glacier in the Andes. The few passengers who survive the crash find themselves in one of the world's toughest environments to surviveWellicht kennen jullie het, best wel bekende, verhaal. Vliegtuig stort neer in de top van een berg en de overlevers moeten hun best doen om alsnog niet te sterven. Dat is in de top van het Andes gebergte nog een uitdaging. Een prachtige verfilming van een waargebeurd verhaal.8
Vond deze ook mooier dan verwacht. Hou normaal niet van docu’s. Maar het echt gelachen van de enorme dwaasheid van de crypto wereld, vooral om dat ik precies verwacht had dat het zo zou gaan (in het ergste geval).quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:37 schreef flipsen het volgende:
Bitconned(2024)6.5documentary931h 33minn/aBryan StorkelWeston Currie, Jonathan Ignatius GreenDavid Eby, Robert Farkas, Hamza Murtaza JafriIn this true-crime documentary, three guys exploit the freewheeling cryptocurrency market to scam millions from investors and bankroll lavish lifestylesGisteravond deze "docu" bekeken, waarin snel geld de hoofdrol speelt en vooral hoe daar op een niet geheel legale manier aan te komen. De hoofdrolspeler in dit verhaal komt als een echte Patrick Bateman uit American Psycho over vond ik persoonlijk. Er komen aardig wat clichés voorbij, maar ik vond het een prima docu. En de hoofdrolspeler gaat na deze uitzending binnenkort de verkeerde persoon tegenkomen lijkt me (of in ieder geval over een kleine 8 jaar)
8
Ik ga hem waarschijnlijk woensdag zien in de bios. Gelukkig bleek hij onverwachts toch in de buurt te draaien, maar slechts één keer per week in een klein zaaltje.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:39 schreef Perrin het volgende:
Kimitachi wa dô ikiru ka(2023)7.6animation, adventure, drama, family, fantasy124PG-139Hayao MiyazakiHayao MiyazakiSoma Santoki, Masaki Suda, Kô ShibasakiA young boy named Mahito yearning for his mother ventures into a world shared by the living and the dead. There, death comes to an end, and life finds a new beginning. A semi-autobiographical fantasy from the mind of Hayao MiyazakiEen gelaagde moralistische fabel over verlies, plichten, Miyazaki's eigen leven en vergankelijkheid. Dit visueel prachtige meesterwerk is moeilijk in een keer volledig te doorgronden, met alle metaforen die je om de oren vliegen in deze film die wel wat weg heeft van Labyrinth en Spirited Away. Indrukwekkend in meerdere opzichten.9
Zo eng vond ik dit destijds, brrrrrquote:Op dinsdag 9 januari 2024 23:54 schreef TLC het volgende:
Cujo(1983)6.1horror, thriller93R16Lewis TeagueStephen King, Don Carlos Dunaway, Barbara TurnerDee Wallace, Danny Pintauro, Daniel Hugh KellyCujo, a friendly St. Bernard, contracts rabies and conducts a reign of terror on a small American townDe film begint met de lieve Sint-Bernard Cujo die een konijntje achterna zit, maar oh jee, Cujo wordt gebeten door een vleermuis en loopt hondsdolheid op. En dan komen sommige mensen erachter dat Cujo niet meer zo braaf is......![]()
![]()
Lang niet alle films naar het werk van Stephen King zijn geslaagd, maar dit is er wel een van
8
Klinkt wel tof! Waar heb je deze gezien?quote:Op zondag 21 januari 2024 14:16 schreef Farenji het volgende:
Vincent doit mourir(2023)6.7comedy, drama, fantasy, thriller1151h 55minn/aStéphan CastangMathieu NaertKarim Leklou, Vimala Pons, François ChattotIt follows Vincent who finds himself under attack for no apparent reason overnight. When the phenomenon intensifies, he must run and change his way of life completelyDe hoofdpersoon van deze film, Vincent, is een weinig opvallend kantoorpikkie met een niet heel spannend leven. Maar dan wordt z'n leven opeens wel spannend en niet op een leuke manier. Als ie oogcontact met mensen maakt raken mensen opeens in een blinde razernij en proberen ze hem helemaal kapot te maken. Eerst denkt ie dat het een incident is maar als het vaker begint te gebeuren gaat ie toch een patroon zien. En hij blijkt ook niet de enige te zijn die dit meemaakt. Hij moet vluchten en als een kluizenaar leven maar dingen worden almaar erger. Maar natuurlijk leert ie wel een leuk chickie kennen die hem niet eens meteen gewelddadig kapot probeert te maken, en dat is op zich altijd wel een pluspunt.
Deze film vond ik goed door de acteur die Vincent speelt, die weet de middelmatigheid van Vincent goed neer te zetten. Echt een gemiddelde boerenlul die zeker geen held is en eigenlijk ook niet bijster aardig maar ook niet onaardig. Verder is de sfeer van de film echt Frans, zonder opsmuk, met veel wreed geweld en wat boerse ranzigheid. Er wordt vrijwel niet uitgelegd wat er nou precies allemaal aan de hand is (maar shit gaat echt goed aan!) dus gedurende de film en ook naderhand zit je met allerlei vragen en dat is denk ik ook wel beetje de bedoeling. Wel vond ik de tweede helft iets minder dan de eerste helft, met een beetje geforceerd einde, maar het is altijd moeilijk om de spanningsboog achter zo'n bizar gegeven ook de hele tijd tot het einde vol te houden.7
Kino, Rotterdamquote:Op zondag 21 januari 2024 16:28 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Klinkt wel tof! Waar heb je deze gezien?
Ik herken deze nog. In de bios gezien destijds en vond ik toen al een steengoeie film. Leuk om te zien dat mensen 80s films (her)ontdekken, want daar zit echt veel topspul tussenquote:Op zondag 14 januari 2024 13:00 schreef SEMTEX het volgende:
Mississippi Burning(1988)7.8crime, drama, mystery, thriller128R16Alan ParkerChris GerolmoGene Hackman, Willem Dafoe, Frances McDormandTwo F.B.I. Agents with wildly different styles arrive in Mississippi to investigate the disappearance of some civil rights activistsIk zag een tijdje terug gifjes van deze film voorbij komen op Tumblr en moest bekennen dat ik deze film uit 1988 nog nooit gezien had. Er spelen behoorlijk wat bekende acteurs in, zoals Willem Dafoe, Gene Hackman en een nog piepjonge Frances McDormand. Ik kende deze zaak al van verschillende documentaires, maar vond vooral Willem Defoe als onderkoelde FBI-rechercheur en Frances McDormand als de vrouw van de deputy sheriff die stiekem onderdeel uitmakt van de KKK erg sterk. Gekeken via Amazon Prime.8
Deze was zeker niet verkeerd, paar jaar geleden eens gezien.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:10 schreef Shogo het volgende:
The Infiltrator(2016)7biography, crime, drama, thriller127R16Brad FurmanEllen Furman, Robert MazurBryan Cranston, Leanne Best, Daniel MaysA U.S. Customs official uncovers a money laundering scheme involving Colombian drug lord Pablo EscobarEen film gebaseerd op een werkelijk verhaal waarbij iemand infiltreert in het columbiaanse kartel in de jaren 80. Bryan Cranston doet het tof en speelt de dubbele rol geweldig, de rest van de cast is ook goed. Daarnaast is de jaren 80 sfeer wel lekker neergezet. Verhaal is ook niet slecht, maar toch niet helemaal een topper van een film. Wel interessant, maar ik had het gevoel dat stukken van infiltratie een beetje overgeslagen waren waardoor in de film opeens iedereen een paar stappen verder was terwijl je als kijker niet ziet wat er tussen is gebeurt. In ieder geval had ik even zoiets van wat is er precies gebeurt? Wel het kijken waard.7.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |