SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn behalve landen als Hongarije en Bulgarije geen landen die zeggen met het steunen op te houden.
Wat min of meer wel lijkt is dat er bij het westen niet veel animo meer is voldoende te helpen om het verloren gebied terug te winnen, plus de frontlinie verschuift ook amper.
Dus het zal wel uitdraaien op een bevroren conflict als het zo door blijft gaan. Wat enerzijds ook weer tegenstrijdig is omdat ze Oekraine de EU/NAVO worst blijven voorhouden.
Maar als Rusland weet door te breken en Oekraine moet terugtrekken verwacht ik wel dat het vuurtje weer aangewakkerd wordt.
Oekraine staat lager op de prio lijst omdat de situatie daar bevroren lijkt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.
Moeten we ook maar het zal minder te verkopen zijn als het economisch slechter gaat in 2024. Als meer mensen moeite hebben met rondkomen en ze zien dat elders de uitgaven flink zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
We moeten natuurlijk wel veel steun blijven geven. Dan is de kans aannemelijk dat de Russen zich uiteindelijk terugtrekken. Maar de Krim zie ik als een verloren zaak. Ik zie het niet gebeuren dat de Russen de Krim opgeven.
Wat hebben we met die Gaza oorlog te maken dan?quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oekraine staat lager op de prio lijst omdat de situatie daar bevroren lijkt.
Plus we hebben de Gaza oorlog nog.
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.quote:Zoals ik al zei verwacht ik dat als Rusland doorbreekt de urgentie om Oekraine te helpen ook weer stijgt.
Ook jammer dat het zo moet want elke dag sterven toch veel jonge lui.
Ik zie het niet gebeuren dat de Russen enorm gaan doorbreken. Hoogstens de Donbass. Ze hebben daar de manschappen niet voor. Poetin kan zich een totale mobilisatie niet veroorloven. Om de gehele Oekraïne te bezetten heb je een paar miljoen manschappen nodig. Ook al om de zaak blijvend onder controle te houden vanwege een enorm verzet met alle ellende die daarbij komt kijken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oekraine staat lager op de prio lijst omdat de situatie daar bevroren lijkt.
Plus we hebben de Gaza oorlog nog.
Zoals ik al zei verwacht ik dat als Rusland doorbreekt de urgentie om Oekraine te helpen ook weer stijgt.
Ook jammer dat het zo moet want elke dag sterven toch veel jonge lui.
Dat zou ik zo stellig niet durven te zeggen. Ik meen dat er en masse gemobiliseerd is in de achtergestelde gebieden. En dat die arme mannen massaal op wcpotten jacht gestuurd worden met een waterpistool en een stalen plaatje op hun borst.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat hebben we met die Gaza oorlog te maken dan?
[..]
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.
Omdat de internationele aandacht voor Oekraine daar onder te lijden heeft.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat hebben we met die Gaza oorlog te maken dan?
[..]
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.
Rusland kan op mankracht de oorlog sowieso winnen. Of ze nou met wc-potten gooien of met waterpistolen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat zou ik zo stellig niet durven te zeggen. Ik meen dat er en masse gemobiliseerd is in de achtergestelde gebieden. En dat die arme mannen massaal op wcpotten jacht gestuurd worden met een waterpistool en een stalen plaatje op hun borst.
Goed punt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Omdat de internationele aandacht voor Oekraine daar onder te lijden heeft.
Als Rusland doorbreekt en weer steden vol burgers gaat bombarderen dan denken we internationaal weer, oh wat zielig, en dan worden de wapens weer gestuurd.
Waarom is het een reele kans? Trump verloor met grootste afstand in de afgelopen 4 a 5 verkiezingen. Je ziet dat in de huis verkiezingen de reps ook verloren (of lang niet de winst wisten kregen die je normaal ziet), we zien steeds meer staten richting blauw trekken, dus hoezo is dit een reele kans?quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.
Natuurlijk. Voor veel mensen is het goed verdienen in het leger.quote:Op maandag 11 december 2023 23:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een flink deel koos zelf voor de -op papier- prima arbeidsvoorwaarden van het Russische leger.
Als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat op de proppen waren gekomen had ik je gelijk geven maar Biden kan met zijn leeftijd en voorkomen ook echt niet meer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom is het een reele kans? Trump verloor met grootste afstand in de afgelopen 4 a 5 verkiezingen. Je ziet dat in de huis verkiezingen de reps ook verloren (of lang niet de winst wisten kregen die je normaal ziet), we zien steeds meer staten richting blauw trekken, dus hoezo is dit een reele kans?
Iedereen deot alsof Trump en Maga de grote favoriet zijn, maar uit feitelijk stemgedrag over de hele linie blijkt dit niet echt?
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Moeten we ook maar het zal minder te verkopen zijn als het economisch slechter gaat in 2024. Als meer mensen moeite hebben met rondkomen en ze zien dat elders de uitgaven flink zijn.
Maar zolang Rusland handel drijft met de rest van de wereld of dat er onder tafel nog steeds handel gedreven wordt met Europa houden zij het nog wel even vol vermoed ik.
En de Russen gaan de Krim vermoedelijk idd nooit zonder slag of stoot terug geven denk ik
Ongetwijfeld - maar maak dat de mensen maar eens aan het verstand.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.
Je bedoelt Slowakije, niet Bulgarije.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn behalve landen als Hongarije en Bulgarije geen landen die zeggen met het steunen op te houden.
Wat min of meer wel lijkt is dat er bij het westen niet veel animo meer is voldoende te helpen om het verloren gebied terug te winnen, plus de frontlinie verschuift ook amper.
Dus het zal wel uitdraaien op een bevroren conflict als het zo door blijft gaan. Wat enerzijds ook weer tegenstrijdig is omdat ze Oekraine de EU/NAVO worst blijven voorhouden.
Maar als Rusland weet door te breken en Oekraine moet terugtrekken verwacht ik wel dat het vuurtje weer aangewakkerd wordt.
NOSquote:Thomasz Borkowski, de Poolse leider van de belangenvereniging die achter de blokkade zit, ontkende echter dat er een overeenkomst is over het opheffen van de blokkades.
NOSquote:EU wil miljarden aan rente uit bevroren Russische tegoeden gebruiken voor steun Oekraïne
De Europese Commissie dient dinsdag een voorstel in om voor 15 miljard euro aan renteopbrengsten uit bevroren Russische tegoeden te gebruiken voor steun aan Oekraïne. Dat zegt vicevoorzitter Valdis Dombrovskis van de Europese Commissie tegen de Financial Times.
De EU-lidstaten moeten het plan unaniem steunen voordat het geld aan Kyiv kan worden uitbetaald. Verwacht wordt dat Hongarije tegenstemt. Premier Viktor Orbán verzet zich tegen nieuwe steun aan Oekraïne.
NOSquote:'FSB heeft Oekraïens netwerk op de Krim opgerold'
De Russische veiligheidsdienst FSB zegt dat het een netwerk van Oekraïense agenten op de Krim heeft opgerold. Dat zou onder meer voorbereidingen hebben getroffen voor de sabotage van spoorlijnen en andere infrastructuur en plannen hebben gemaakt voor moordaanslagen op pro-Russische bestuurders op de door Rusland bezette Krim. In totaal zouden achttien medewerkers van de Oekraïense geheime dienst SBU zijn opgepakt.
Dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat er niet alleen huurlingen en criminelen dood gaan. Maar ook massa's keuterboeren uit het Russische achterland.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland kan op mankracht de oorlog sowieso winnen. Of ze nou met wc-potten gooien of met waterpistolen.
De vraag is alleen of het volk daar voor in is en dus moet er een goede reden zijn voor die mobilisatie.
Navo zal bang wordenquote:Op dinsdag 12 december 2023 14:11 schreef Frutsel het volgende:
Putin bereidt zich met nieuwe duikboten voor op oorlog met de NAVO
Eens kijken wanneer er weer een door een 'fout' op de oceaanbodem ligt te verstoffen
We moeten ook niet vergeten dat juist deze oorlog er voor zorgt dat alles duurder is; gas, voedselprijzen, olie. Als Oekraine wint, keert de rust terug, gaan de graanvelden weer leveren etc.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.
wat denk je dat er kan gebeuren?quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ok, ga jij ooit nog eens iets zinnigs toevoegen aan deze reeks?quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:41 schreef quirina het volgende:
Oekraïne gaat het op deze manier niet redden.
hebben ze het niet al gered?quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:41 schreef quirina het volgende:
Hey kijk, Miss Oneliner is er weer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:41 schreef quirina het volgende:
quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:41 schreef quirina het volgende:
NOSquote:Grote telecomstoring in Oekraïne door hackers
Hackers hebben de grootste mobiele provider van Oekraïne platgelegd. Volgens provider Kyivstar heeft een "krachtige hackaanval" zijn telefoon- en internetsignaal uit de lucht gehaald. Topman Komarov zegt dat de aanval behoorlijke schade heeft toegebracht aan de IT-infrastructuur en dat het netwerk "deels vernietigd" is.
Het bedrijf zegt te werken aan een oplossing. De Oekraïense minister van Infrastructuur zegt dat hij de storing binnen enkele uren opgelost wil zien.
Ook de tweede provider van het land, Vodafone, kampt met problemen. Verder heeft Monobank, een belangrijk betaalsysteem, te maken met een storing. Dat bedrijf zegt dat het gaat om een DDoS-aanval, maar dat alles onder controle is.
Er is niet gemeld wie er achter de aanvallen zou zitten. In het verleden hebben Oekraïense overheidsinstellingen en bedrijven in dergelijke gevallen met de vinger naar Rusland gewezen.
Tja, als je oorlogsvoering zo simpel benadert en doet alsof het allemaal vrije keus is waarbij men collectief met groot genoegen mensen aan het vermoorden is, dan heeft een rationele discussie ook weinig zin. Prima hoor.quote:Op dinsdag 12 december 2023 02:39 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Precies. Weet je wat moeilijk is? Iemand vermoorden in zijn eigen land. Maar daar hebben die Russen geen enkel probleem mee.
Dan heb ik geen medelijden met ze.
NOSquote:Oekraïens luchtalarm gehinderd door hack op grootste telecomaanbieder
Het Oekraïense luchtalarm ondervindt op zeker 75 locaties hinder door de hack van de mobiele provider Kyivstar, melden de militaire autoriteiten in de regio Kyiv.. Hierdoor zou het luchtalarm niet meer goed geactiveerd kunnen worden. In onder meer Boetsja en Irpin is het luchtalarm helemaal niet meer operationeel. Als tijdelijke oplossing waarschuwt de politie met luidsprekers indien er gevaar dreigt.
De ICT-infrastructuur van de grootste mobiele provider in Oekraïne werd eerder vandaag getroffen door een "krachtige" aanval, waarna het hele netwerk uit voorzorg werd uitgeschakeld. Een deel van de voorzieningen is ook verwoest door de hack, zegt de bestuursvoorzitter van Kyivstar. De provider heeft zo'n 25 miljoen gebruikers, die allemaal last hebben van de aanval.
Die 15 miljard zijn allemaal liquidide middelen?quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:50 schreef oheng het volgende:
IMF geeft 900 miljoen vrij voor het ondersteunen van het Oekrainsche budget:
[ twitter ]
EU voorstel om 15 miljard in toekomstige rente van bevroren russische tegoeden te doneren aan Oekraine.
[ twitter ]
Over hun ambities zijn ze al tijdenlang heel erg duidelijk en ze zien zichzelf als een geopolitiek powerhouse ipv als dreumes. Ik zie ze nog wel in staat om de Baltische Staten, Finland en/of Polen aan en binnen te vallen omdat "Roesja stronk!"quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat denk je dat er kan gebeuren?
Rusland is een dreumes vergeleken met een verenigd Europa, het maakt geen reet uit of ze Oekraine wel of niet in weten te nemen ... behalve voor de Oekrainers natuurlijk
niet dat we er niet alsnog klaar voor moeten zijn want misschien krijgen ze massaal een klap van de molen ofzo, dat weet je niet, misschien hebben ze het al gehad en Si vis pacem, para bellum en alles
kun je ook makkelijker dit soort streken uithalen
Nee, want genocide plegen, plunderen en verkrachten is nooit het doel geweest waarmee de Amerikaanse krijgsmacht door hun regering op pad gestuurd is. Dit in tegenstelling tot de Russische beesten; die voeren al eeuwenlang oorlog tegen buitenlandse burgerbevolkingen om hen uit te roeien en door Russen te vervangen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, als je oorlogsvoering zo simpel benadert en doet alsof het allemaal vrije keus is waarbij men collectief met groot genoegen mensen aan het vermoorden is, dan heeft een rationele discussie ook weinig zin. Prima hoor.
Dan nog steeds de vraag: zie jij onze of bijvoorbeeld Amerikaanse strijdkrachten ook als moordenaars die daar bewust voor kiezen, wanneer ze zijn uitgezonden?
Nou ik wil niet veel zeggen maar hoe de VS zich gedragen heeft in Vietnam waar men hele dorpen uitroeide, napalm, chemische middelen gebruikte om te ontbossen, 2 maal atoom bommen in Japan, In Irak, Afghanistan zich ook niet netjes gedraagde is nu niet bepaald om te zeggen geweldig. En in Syrië zijn ze ook niet uitgenodigd maar stelen daar gewoon de olie. En dan druk ik mij nog zacht uit.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee, want genocide plegen, plunderen en verkrachten is nooit het doel geweest waarmee de Amerikaanse krijgsmacht door hun regering op pad gestuurd is. Dit in tegenstelling tot de Russische beesten; die voeren al eeuwenlang oorlog tegen buitenlandse burgerbevolkingen om hen uit te roeien en door Russen te vervangen.
Derhalve hoeven we ook geen enkele empathie voor Russische militairen te hebben, hoe gruwelijk ze ook om het leven komen op het slagveld. Ze zijn het product van een misdadig volk dat al eeuwenlang misdadige regimes voortbrengt die al eeuwenlang misdadige oorlogen tegen hun buurlanden en volkeren voeren.
Tja, deze riedel heb ik hier vaker van je gelezen. Is jouw mening, die gaat ook niet veranderen. Prima.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee, want genocide plegen, plunderen en verkrachten is nooit het doel geweest waarmee de Amerikaanse krijgsmacht door hun regering op pad gestuurd is. Dit in tegenstelling tot de Russische beesten; die voeren al eeuwenlang oorlog tegen buitenlandse burgerbevolkingen om hen uit te roeien en door Russen te vervangen.
Derhalve hoeven we ook geen enkele empathie voor Russische militairen te hebben, hoe gruwelijk ze ook om het leven komen op het slagveld. Ze zijn het product van een misdadig volk dat al eeuwenlang misdadige regimes voortbrengt die al eeuwenlang misdadige oorlogen tegen hun buurlanden en volkeren voeren.
Waarom zouden ze niet liquide zijn?quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die 15 miljard zijn allemaal liquidide middelen?
Hier klopt natuurlijk maar weinig van.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef Cherni het volgende:
En in Syrië zijn ze ook niet uitgenodigd maar stelen daar gewoon de olie. En dan druk ik mij nog zacht uit.
Nou als het geld in huizen, yachts en dikke auto's zit heb je er niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet liquide zijn?
Wat klopt daar niet aan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier klopt natuurlijk maar weinig van.
Ze bezetten de olievelden met hulp vsn rebellen. Nee dat zal vast niet voor de fun zijn. Die olie word netjes aan de overheid gegevenquote:
Verschil is dat Amerikanen vervolgd kunnen worden voor hun oorlogsmisdadenmisdaden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ik wil niet veel zeggen maar hoe de VS zich gedragen heeft in Vietnam waar men hele dorpen uitgroeide, napalm, chemische middelen gebruikte om te ontbossen, 2 maal atoom bommen in Japan, In Irak, Afghanistan zich ook niet netjes gedraagde is nu niet bepaald om te zeggen geweldig. En in Syrië zijn ze ook niet uitgenodigd maar stelen daar gewoon de olie. En dan druk ik mij nog zacht uit.
De EU beheert dit geld. Niet rusland.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou als het geld in huizen, yachts en dikke auto's zit heb je er niet zoveel aan.
Bron?quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ze bezetten de olievelden met hulp vsn rebellen. Nee dat zal vast niet voor de fun zijn. Die olie word netjes aan de overheid gegeven
Lees het bericht eens.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ze bezetten de olievelden met hulp vsn rebellen. Nee dat zal vast niet voor de fun zijn. Die olie word netjes aan de overheid gegeven
Dat snap ik, maar als je ter waarde van 15 miljard in huizen, auto's en dikke boten van oligarchen in beslag hebt genomen moet je die eerst verkopen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:04 schreef oheng het volgende:
[..]
De EU beheert dit geld. Niet rusland.
Klopt grotendeels, maar het gaat mij even over de daden van een leger. Ik zeg al dat ik niet onder een Russische macht wil leven. Maar de VS accepteert het internationaal strafhof bijvoorbeeld ook niet. Dat zegt natuurlijk ook wel iets.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Verschil is dat Amerikanen vervolgd kunnen worden voor hun oorlogsmisdadenmisdaden.
Terwijl je in rusland openlijk je oorlogsmisdaden kunt toegeven, en je toegejuicht wordt. Ik bedoel het land vereert Stalin. Het verschil tussen Amerika en rusland is belachelijk groot.
Assad inderdaad. Het is geen frisse man en idioot maar heeft daar nu eenmaal de macht. Als je alle dictators wilt opruimen dan kun je 75 van de zittende machten wereldwijd wel gaan opruimen. Maar de VS ruimt alleen dictators op als het om geopolitieke belangen voor de VS gaat en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees het bericht eens.
En met de overheid bedoel je dictator Assad?
Het betreft rente op bevroren vermogen van de Russen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je ter waarde van 15 miljard in huizen, auto's en dikke boten van oligarchen in beslag hebt genomen moet je die eerst verkopen.
Vandaar mijn vraag of ze die 15 miljard giraal in bezit hebben of (gedeeltelijk) in goederen.
Anders zijn het leuke voornemens maar vooral voor de bühne.
Even terugkomend op het fabeltje van het olie stelen door de VS.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Assad inderdaad. Het is geen frisse man en idioot maar heeft daar nu eenmaal de macht. Als je alle dictators wilt opruimen dan kun je 75 van de zittende machten wereldwijd wel gaan opruimen. Maar de VS ruimt alleen dictators op als het om geopolitieke belangen voor de VS gaat en dat weet je zelf ook wel.
Tja, en wij vereren Churchill. Vanuit ons oogpunt ook meer dan terecht. Maar als je een gemiddelde Indiër vraagt hoe aardig ze hem daar vonden/vinden, krijg je een iets ander antwoord.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Verschil is dat Amerikanen vervolgd kunnen worden voor hun oorlogsmisdadenmisdaden.
Terwijl je in rusland openlijk je oorlogsmisdaden kunt toegeven, en je toegejuicht wordt. Ik bedoel het land vereert Stalin. Het verschil tussen Amerika en rusland is belachelijk groot.
?quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, en wij vereren Churchill. Vanuit ons oogpunt ook meer dan terecht. Maar als je een gemiddelde Indiër vraagt hoe aardig ze hem daar vonden/vinden, krijg je een iets ander antwoord.
Dat zal best, maar India is al tijdenlang een onafhankelijk en zelfstandig land. Ondanks dat het land het kroonjuweel van het Britse koloniale rijk was en het Verenigd Koninkrijk op alle vlakken heeft in moeten leveren met het uiteenvallen van dat rijk. De Russen streven nu, in 2023, nog altijd een koloniaal rijk na...quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, en wij vereren Churchill. Vanuit ons oogpunt ook meer dan terecht. Maar als je een gemiddelde Indiër vraagt hoe aardig ze hem daar vonden/vinden, krijg je een iets ander antwoord.
Heb je ook een onderbouwing voor deze stelling?quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
?
Neemt niet weg dag zijn punt gewoon valide is. Een Amerikaanse soldaat die in een oorlog een vrouw verkracht en haar kind vermoord zal voor de krijgsraad moeten komen. Zijn Russische collega krijgt er een medaille voor.
Het westen heeft ongeveer 200 miljard euro aan Russische tegoeden bevriest. Die 15 miljard euro waar ze het over hebben gaat over wat hier aan verdiend wordt na het bevriezen. Dus bijvoorbeeld rente op spaartegoeden. De jachten en ontroerend goed en zo zijn slechts een klein gedeelte van wat het westen in beslag heeft genomen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je ter waarde van 15 miljard in huizen, auto's en dikke boten van oligarchen in beslag hebt genomen moet je die eerst verkopen.
Vandaar mijn vraag of ze die 15 miljard giraal in bezit hebben of (gedeeltelijk) in goederen.
Anders zijn het leuke voornemens maar vooral voor de bühne.
quote:Leaders of Hungarian communities in Transcarpathia ask Hungarian PM to support negotiations on Ukraine's accession to EU
Leaders of Hungarian communities of Transcarpathia have appealed to European Council President Charles Michel and Hungarian Prime Minister Viktor Orbán to support the start of negotiations on Ukraine's accession to the EU.
Source: The text of the appeal available to European Pravda.
Quote: "We, the representatives of the Hungarian national community of Transcarpathia, are addressing you with great hope and request to support the decision to open negotiations on Ukraine's membership in the European Union, scheduled for 14-15 December 2023," the appeal reads.
Hungarian community leaders emphasise that Ukraine has made significant progress in implementing the European Commission's recommendations to ensure the rights of national minorities over the past year.
Quote: "The new draft law adopted by the Ukrainian parliament significantly reflects the interests of national minorities and enjoys our full support," they said.
"We strongly urge all EU leaders to continue to support Ukraine on its European integration path. This progress in ensuring democracy and minority rights is an integral part of the Copenhagen criteria for membership, and we believe that Ukraine deserves to be supported in its efforts in this direction," the Hungarian community leaders emphasised.
The appeal was signed by Zoltan Babyak, head of the Berehovo City Territorial Community, Carlo Rezesh, head of the Berehovo District Council, Laszlo Zubanych, head of the Democratic Union of Hungarians of Ukraine (DUHU), Yosyp Rezesh, head of the Foundation for Ukrainian-Hungarian Regional Youth Development, and Judita Petei, a member of the Zakarpattia Oblast Council.
These are the leaders of all the key associations of Hungarians, except for the Society of Hungarian Culture of Transcarpathia (SHCT). It should be noted that Laszlo Brenzovych, the leader of the SHCT, has been in Hungary for several years, and a criminal case has been opened against him in Ukraine. Under the current leadership, SHCT is considered to be an Orbán-controlled entity.
quote:Ukrainian Intelligence Hits Back, Attacks and Paralyses Russian Tax System
Kyiv, December 12, 2023: Ukraine’s Defence Intelligence executed a meticulously planned cyber operation, dealing a severe blow to the core of Russia’s financial infrastructure. The focal point was the Federal Taxation Service (FTS), where the operation successfully infiltrated one of its central servers.
This server, a linchpin in the vast network, linked to over 2,300 regional servers spanning Russia and the temporarily occupied Crimea.
The precision of the cyber offensive became evident as malware spread rapidly across all servers, infecting and rendering them useless. The consequences were dire, leaving Russia’s tax system incapacitated and its backup copies annihilated.
The aftermath has seen Russian authorities desperately attempting to restore functionality, a task proving futile for the fourth consecutive day.
Simultaneously, Ukrainian specialists expanded their assault to include Office.ed-it.ru, a Russian IT company servicing the FTS. This secondary attack aimed at obliterating configuration files essential for the operation of Russia’s extensive tax system.
The outcome was nothing short of catastrophic, resulting in the complete destruction of the database and its backups.
The ripple effect of this cyber warfare extended beyond the virtual realm, causing a breakdown in communication between Moscow’s central office and the 2,300 territorial administrations spread across Russia.
Additionally, the link between the Federal Taxation Service and Office.ed-it.ru, a crucial tax data center, was severed, leading to the collapse of the infrastructure supporting one of Russia’s key state bodies.
The intelligence reports underscore the gravity of the situation, emphasizing the long-lasting impact of this assault. The paralysis in the Federal Taxation Service is predicted to persist for at least a month, with experts unanimously declaring the full resuscitation of Russia’s tax system an unattainable feat.
Moreover, the cyber offensive orchestrated by Ukraine inadvertently placed them in control of internet traffic carrying tax data across Russia. This unforeseen consequence amplifies the scope of the victory, further complicating Russia’s recovery efforts.
Polen leider in de EU? Laten ze eerst maar netto betaler worden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Polen leider in de EU? Laten ze eerst maar netto betaler worden.België, wat een faalland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOSquote:Nieuwe Tweede Kamer wil dat steun aan Oekraïne wordt voortgezet
Een meerderheid van de nieuwe Tweede Kamer wil dat de financiële en humanitaire steun van Nederland aan Oekraïne doorgaat. Dat bleek in een debat in de Kamer over de komende EU-top.
Ook stemt de Kamer in met het voorstel voor toetredingsgesprekken tot de Unie met Oekraïne en Moldavië, mits de strenge voorwaarden voor toetreding gevolgd worden.
VVD, NSC, D66, GroenLinks-PvdA, CDA, Volt en ChristenUnie steunen het beleid van het demissionaire kabinet. Sommige partijen waaronder BBB en SGP zijn wel voor steun aan Oekraïne maar niet voor toetredingsgesprekken.
De PVV, de grootste partij in de Kamer, is zowel tegen Nederlandse militaire steun aan Oekraïne als toetreding van het land tot de EU. Volgens PVV'er Emiel van Dijk gaat het om miljarden die beter in Nederland zelf besteed kunnen worden.
Er zijn tienduizenden voorbeelden, maar hier is een verhaal wat je nooit bij de russen zult zien.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je ook een onderbouwing voor deze stelling?
Was gewoon te verwachten dat daar een meerderheid voor was. Weer een plan wat in de overvolle ijskast van Wilders kan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heftig vuurgevecht.
Staat inderdaad iets lekker in de fik.
[ Bericht 6% gewijzigd door Delenlill op 12-12-2023 21:33:35 ]
Tja, die verering van Stalin werd aangehaald om het punt te maken dat je in Rusland juist wordt toegejuicht voor het openlijk toegeven van oorlogsmisdaden. Een beetje onder het mom van: "In Rusland vereren ze misdadigers als Stalin, wij als fatsoenlijk volk doen dat soort dingen niet".quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat zal best, maar India is al tijdenlang een onafhankelijk en zelfstandig land. Ondanks dat het land het kroonjuweel van het Britse koloniale rijk was en het Verenigd Koninkrijk op alle vlakken heeft in moeten leveren met het uiteenvallen van dat rijk. De Russen streven nu, in 2023, nog altijd een koloniaal rijk na...
Nee.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die verering is gericht op de ommekeer en uiteindelijke overwinning in WWII en het veranderen van de Sovjet-Unie in een supermacht (in ieder geval destijds/tot enkele decennia terug). Hoe je het ook wendt of keert, daar heeft Stalin een grote rol in gespeeld.
De conclusie van dit artikel is ook leuk:quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Er zijn tienduizenden voorbeelden, maar hier is een verhaal wat je nooit bij de russen zult zien.
Marteling, vernedering, moord, en andere oorlogsmisdaden zijn integraal onderdeel van het russische beleid.
En ik kan het weten, want ik lees bijna niets anders dan russisch nieuws en andere russische bronnen.
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?quote:Nearly a decade and a half after the scandal, Mora says he's not sure people in the US have learned lessons in humility, the kind that Sivits describes.
Mora reminds me that the president and many political leaders say that they support the use of torture.
The laws against torture remain in place. But Mora says he worries that if Americans engage in another full-scale war like the one in Iraq, they'll resort to torture again.
"This is what Abu Ghraib represents," he says. "It represents the possibility of making a mistake and returning to the use of cruelty."
Maar je bent nog steeds bezig over hoe zielug rus orcs wel niet zijn omdat ze dienst nemen in het orc leger, of zoiets?quote:
Je weet toch dat het leger onderdeel wat in Bucha heeft huisgehouden daar een mediale voor gekregen heeft?quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
De conclusie van dit artikel is ook leuk:
[..]
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?
Niet dat ik denk dat het waar is, maar indien wel: wat zegt dat dan over de modus operandi van Amerikaanse soldaten in een oorlogssituatie, als het "tienduizenden gevallen" zijn?
Overigens ging het mij vooral om de opmerking dat je in Rusland een medaille krijgt voor het verkrachten van een vrouw en het vermoorden van haar kind.
In het artikel staat de reden beschreven voor het onthullen van het beeld, de reden die ik noemde. In de post van mij die je quotte, beschrijf ik ook het proces van destalinisatie na zijn dood, waarbij de persoonsverheerlijkende elementen voor het overgrote deel zijn weggehaald, o.a. ook vanwege de vele misdaden die hij tijdens zijn machtsperiode heeft gepleegd. Dit in tegenstelling tot iemand als Lenin, die nog steeds een prominent mausoleum heeft middenin Moskou.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee.
De verering van Stalin gaat niet over de overwinning of de verandering in een supermacht.
Ten eerste over supermachten: Stalin was al dood op 5 maart 1953, na een jarenlange minimale aanwezigheid. Waarom worden andere soviet leiders niet op dezelfde wijze vereerd? Een Malenkov, Kruschev, Brezhnev, of zelfs Lenin?
Waarom Stalin vereerd wordt, is omdat hij een ijzersterke man was, iemand die iedereen met een andere mening vermoorde. Iemand die door iedereen gevreesd werd. Daarom hoer je russen ook continue roepen om de terugkeer van SMERSH.
En dit is de ware aard van het russische volk als geheel: ze willen een sterke man, een sterke leider, die alles voor hun bepaalt. Het is per slot van rekening dan ook een echt slavenvolk, dat alleen in opstand komt als de meester zwakte laat zien (zie 1905, 1917, 1991).
De meest wrede russische leider wordt het meest vereerd.
Nee, daar kan ik niet "nog steeds" mee bezig zijn, want daar ben ik nooit mee begonnen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je bent nog steeds bezig over hoe zielug rus orcs wel niet zijn omdat ze dienst nemen in het orc leger, of zoiets?
Moet ik nou echt een google zoek opdracht aan je voeren?quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?
Niet dat ik denk dat het waar is, maar indien wel: wat zegt dat dan over de modus operandi van Amerikaanse soldaten in een oorlogssituatie, als het "tienduizenden gevallen" zijn?
Overigens ging het mij vooral om de opmerking dat je in Rusland een medaille krijgt voor het verkrachten van een vrouw en het vermoorden van haar kind.
Bijzonder, want daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik niet "nog steeds" mee bezig zijn, want daar ben ik nooit mee begonnen.
Stalin werd niet verwijderd vanwege zijn misdaden. Hij werd verwijderd omdat dat moest van de volgende "sterke man" die na Stalin kwam...quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zijn lichaam is zelfs uit het bekende mausoleum verwijderd. Lenin ligt er nog steeds als nationale held, terwijl die uiteraard ook meer dan genoeg bloed aan zijn handen had. Maar waar men binnen de Sovjet-Unie dus de heldenstatus van iemand als Stalin heeft herzien en de vereringssymbolen grotendeels heeft verwijderd vanwege de immense omvang van zijn misdaden,
Dat moest vanwege de immense misdaden van Stalin.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Stalin werd niet verwijderd vanwege zijn misdaden. Hij werd verwijderd omdat dat moest van de volgende "sterke man" die na Stalin kwam...
Kerel, die oorlog in Vietnam heeft op een paar maanden na 20 jaar geduurd. De oorlog in Oekraïne is nog geen twee jaar bezig. Elke minuut oorlog is te lang, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Moet ik nou echt een google zoek opdracht aan je voeren?
Je hoeft alleen maar te denken aan hoe de VS met een paar foto's moreel de oorlog in Vietnam verloor. Denk maar aan de foto's, waarschijnlijk denk je dan aan de straatexecutie door een Zuid Vietnamese politieagent, of de kinderen die over een weg rennen nadat ze zijn geraakt door napalm. Of bijvoorbeeld My Lai.
Kijk voor rusland hoeven we niet decennia terug in de tijd te gaan. Zelfs de ergste moordenaars krijgen amnestie als ze een half jaar in Oekraine moorden.
En zelfs hele eenheden krijgen een onderscheiding. Zoals de eenheid die de massamoord in Bucha plaagde.
Kortom, in rusland krijg je inderdaad een medaille als je oorlogsmisdaden pleegt.
Ik wil deze ook nog wel even toevoegen: De militairen die MH17 hebben neergeschoten (en daarmee ruim 300 mensen in één klap hebben vermoord) krijgen een eretitel.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Tja, dan lees je niet goed. Dat kan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bijzonder, want daar lijkt het wel op.
Nee, dat werd gedaan in opdracht van Kruschev. Niet een rechtbank, niet het volk, niet een beweging....quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat moest vanwege de immense misdaden van Stalin.
Bron.quote:On the very last day of the Congress, February 25, 1956, Khrushchev gave an unscheduled speech, “On the Cult of Personality and its Consequences,” where he hit Stalin’s heritage hard. For the first time in history, several hundred Soviet citizens heard about Stalin orchestrating mass repressions – and it was a shock.
“The speech didn’t mention [the victims of] collectivization… and the terror aimed at the Soviet peoples in general; according to Khrushchev, the main target were people from the party and the army, but they numbered millions, too. Their cases were falsified, the accusations against them were fake, they confessed guilt after torture and were shot for nothing, and Joseph Stalin personally was behind it,” journalist Yuri Saprykin summed up the speech.
Bron.quote:Khrushchev confined his indictment of Stalin to abuses of power against the Communist Party and glossed over Stalin’s campaigns of mass terror against the general population. He did not object to Stalin’s activities before 1934, which included his political struggles against Leon Trotsky, Nikolay Bukharin, and Grigory Zinovyev and the collectivization campaign that “liquidated” millions of peasants and had a disastrous effect on Soviet agriculture.
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Daaaaamn.... 😱
============
https://www.reddit.com/r/(...)units_with_disabled/
Russia Forming Assault Units with Disabled Soldiers, Relatives Outraged
One highlighted case is that of Mikhail, who sustained a shrapnel wound in April 2023, resulting in a hole in his leg bone. He was assigned to a convalescent regiment, where, according to his wife, he didn't receive proper medical treatment.
"Ligaments are damaged, bone is damaged. The hole in his leg is growing every month, there is an inflammatory process," his wife said.
She claimed that a traumatologist categorized him as "B" without proper examination, meaning "with restrictions, he can go.”
After a subsequent examination, the same doctor assigned him an "A" category, paving the way for his return to the frontlines.
=====
A 36-year-old contract soldier from the Arkhangelsk region, Andrey, who suffered severe internal organ injuries in the pelvis from a bullet, revealed that doctors had returned him to active duty.
Andrey, spent over three months in the hospital, undergoing 10 operations. Three of them were on his bladder, the walls of which “were constantly tearing.”
Golf van Tonkin incident: 2 augustus 1964quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die foto's zijn uit '68, toen de oorlog dus al zo'n 13 jaar onderweg was. De napalm-foto is uit '72, vier jaar verder. En daarna heeft de oorlog dus nog drie jaar geduurd. Zo'n haast hadden ze dus niet met het beëindigen van die oorlog, ook na deze beelden.
De EU mag van Orbán nog een steunpakket van 50 miljard aan Oekraïne geven, maar alleen op voorwaarde datquote:Hongarije zinspeelt op ‘verkopen’ veto tegen hulp aan Oekraïne
Hongarije wil denken over het staken van zijn verzet tegen miljardenhulp aan Oekraïne als het zelf weer EU-subsidies tegemoet kan zien, oppert de rechterhand van premier Viktor Orbán. Hij lijkt daarmee een opening te bieden voor een compromis over de dringende steun voor Oekraïne op de komende EU-top.
Nagenoeg alle andere EU-landen willen Oekraïne voor de komende vier jaar nog eens 50 miljard euro beloven, maar Hongarije keerde zich daar luidkeels tegen. De regering in Boedapest sloeg daarbij een principiële toon aan. Zo zou de hulp het bloedvergieten alleen maar verlengen. Doorgaans draait Boedapest als het erop aan komt wel bij, hielden EU-diplomaten vol, maar door het taaie en frontale verzet sloeg toch de twijfel toe. Ook al onderhandelt Hongarije al lange tijd over het vrijgeven van bevroren EU-subsidies en klinkt het al even lang dat Boedapest vooral met zijn veto zwaait om dat geld los te krijgen.
https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a3993221/
Hah, dat moet ik nog zien. Dat laffe volk komt alleen voor vodka in actie. Of als hun huidige meester zwakheid vertoont.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Hij is een hoer van Poetin dus ik denk dat het geen reet uitmaakt wat die leiders uit Transcarpathia roepen. Behalve als het toevallig het Kremlin goed uitkomt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:38 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua(...)the%20appeal%20reads.
[..]
Als ze in opstand komen worden ze stuk voor stuk afgeranseld tot ze zich weer koest houden. Werkt prima daar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Ja, maar ze waren in die jaren daarvoor toch ook al betrokken hierin, waarbij die betrokkenheid geleidelijk steeds verder werd opgevoerd? Eerst wapens en militaire steun, daarna steeds meer 'adviseurs' (gewoon gewapende militairen dus), daarna 'boots on the ground'. Waarbij die periode van 'boots on the ground' dus zo'n 10 jaar heeft geduurd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Golf van Tonkin incident: 2 augustus 1964
Eerste VS grondtroepen in Vietnam: 8 maart 1965
Start van grootschalige protesten: lente 1966
Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat zelfs de Amerikanen een moreel superieur volk zijn t.o.v. de barbaarse en achterlijke russen.
Werkt anders gewoon prima dat spul. Heel goed zelfs.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:54 schreef oheng het volgende:
Interessante tweet van Perpetua. russen gebruiken huis-tuin-en-keuken jammers van plusminus ¤ 4500. Lekkere omnidirectionele antennes ook:
Edit: holy shit het vermogen is 170 Watt
(deze jammer heeft ook een paneelantenne)
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 13 december 2023 00:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Werkt anders gewoon prima dat spul. Heel goed zelfs.
Simpel goedkoop maar effectief spul zijn ze heer en meester in.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:54 schreef oheng het volgende:
Interessante tweet van Perpetua. russen gebruiken huis-tuin-en-keuken jammers van plusminus ¤ 4500. Lekkere omnidirectionele antennes ook:
Edit: holy shit het vermogen is 170 Watt
(deze jammer heeft ook een paneelantenne)
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/(...)s#War_in_Afghanistanquote:Op woensdag 13 december 2023 00:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar ze waren in die jaren daarvoor toch ook al betrokken hierin, waarbij die betrokkenheid geleidelijk steeds verder werd opgevoerd? Eerst wapens en militaire steun, daarna steeds meer 'adviseurs' (gewoon gewapende militairen dus), daarna 'boots on the ground'. Waarbij die periode van 'boots on the ground' dus zo'n 10 jaar heeft geduurd.
Dan nog steeds: het ging over aangeklaagd/veroordeeld worden voor oorlogsmisdaden, niet om het "moreel verliezen" o.b.v. foto's.
Als we Hongarije nou gewoon aan Putin geven.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De EU mag van Orbán nog een steunpakket van 50 miljard aan Oekraïne geven, maar alleen op voorwaarde dat
de miljarden Europese subsidies aan Hongarije, die nu nog bevroren zijn totdat Hongarije aan de voorwaarden voldoet, vrijgegeven worden.
Wie of wat maakt deze beelden dan?quote:Op woensdag 13 december 2023 00:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Simpel goedkoop maar effectief spul zijn ze heer en meester in.
Kloptquote:Op dinsdag 12 december 2023 23:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat werd gedaan in opdracht van Kruschev. Niet een rechtbank, niet het volk, niet een beweging....
Dat zegt al genoeg dunkt me.quote:Kruschev haatte Stalin omdat hij en andere russische elite figuren ieder moment konden worden vermoord.
[..]
Die hoop heb ik inmiddels opgegeven. Het is een volk van hersendode horigen, daar hoef je helemaal niets van te verwachten.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Het geld komt niet meer binnen en Oekraïne wordt achteruit gedreven. Blijkbaar ging het toch naar het leger.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:31 schreef vosss het volgende:
Gaat alles nog naar verwachting tussen die 2 corrupte landen?
Leuk verhaal, maar de 1:1 killratio slaat nergens op. Alleen al als we naar onafhankelijke bronnen kijken naar de verliezen van materiaal is de rekensom duidelijk. Daarbij heeft Oekraïne veiligere wapensystemen, waardoor personeel het vaker overleefd dan met Russische wapensystemen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Kwam deze comment tegen en vind het wel een mooie samenvatting:
https://www.reddit.com/r/(...)till_be_functioning/
Because the Russian army is pretty much 10x the size of the Ukrainian army. Not just their size, but manufacturing capabilities, soviet era stockpiles... From the beginning, it was said that Ukraine would essentially have to destroy personnel and equipment at 7x the rate in order to win a protracted war, else they would need a lightning offensive to catch Russian's by surprise, similarly to what happened earlier in the war during the Kharkiv counter offensive. This most recent offensive was a disaster. Tens of thousands of Ukrainian dead and destroyed western equipment for a couple km of land. Russians have a deep well of personnel to go back to. Ukrainian press gangs are pushing very young and very old men to fight, whereas Russians are forcing fighting age males to go to the front by the hundreds of thousands. It's a fairly straightforward math equation.
Lots of causalities on both sides. Ukraine keeps it a very close secret, but from leaked documentation and estimates from neutral observers, it's about a 1:1 KIA ratio. Russia is more than fine with losing hundreds of thousands, as they know it's only a matter of time until they win. Ukraine was never going to win this war outside of something miraculous. They simply just don't have enough bodies to throw at it. Western powers seem mostly interested in bleeding Russia, not a victory... which is incredibly unfortunate for both sides, as an entire generation of Russian and Ukrainian men are being thrown to a literal meat grinder... fighting over very incremental gains. Dying by the tens of thousands and maimed in the hundreds of thousands.
At this point, both sides have lost the equivalent of the US Vietnam EACH... in 1/4th the time.
Daarom neem ik random comments zelden tot nooit serieus. Elke droplul kan een verhaaltje optuigen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Kwam deze comment tegen en vind het wel een mooie samenvatting:
https://www.reddit.com/r/(...)till_be_functioning/
Because the Russian army is pretty much 10x the size of the Ukrainian army. Not just their size, but manufacturing capabilities, soviet era stockpiles... From the beginning, it was said that Ukraine would essentially have to destroy personnel and equipment at 7x the rate in order to win a protracted war, else they would need a lightning offensive to catch Russian's by surprise, similarly to what happened earlier in the war during the Kharkiv counter offensive. This most recent offensive was a disaster. Tens of thousands of Ukrainian dead and destroyed western equipment for a couple km of land. Russians have a deep well of personnel to go back to. Ukrainian press gangs are pushing very young and very old men to fight, whereas Russians are forcing fighting age males to go to the front by the hundreds of thousands. It's a fairly straightforward math equation.
Lots of causalities on both sides. Ukraine keeps it a very close secret, but from leaked documentation and estimates from neutral observers, it's about a 1:1 KIA ratio. Russia is more than fine with losing hundreds of thousands, as they know it's only a matter of time until they win. Ukraine was never going to win this war outside of something miraculous. They simply just don't have enough bodies to throw at it. Western powers seem mostly interested in bleeding Russia, not a victory... which is incredibly unfortunate for both sides, as an entire generation of Russian and Ukrainian men are being thrown to a literal meat grinder... fighting over very incremental gains. Dying by the tens of thousands and maimed in the hundreds of thousands.
At this point, both sides have lost the equivalent of the US Vietnam EACH... in 1/4th the time.
Er wordt door iedereen toegegeven dat Rusland buitengewoon goed is in elektronische oorlogsvoering dus ik weet niet waar je die nee vandaan haalt.quote:
Toch viel dat hele plat leggen van vitale systemen tot nu toe erg mee volgens mij.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er wordt door iedereen toegegeven dat Rusland buitengewoon goed is in elektronische oorlogsvoering dus ik weet niet waar je die nee vandaan haalt.
Niet echt. Dat hebben ze nu wat beter onder de knie, maar net zoals met meer dingen waren ze er ontzettend slecht in bij aanvang. Tot aan het storen van eigen kanalen en gebieden aan toe.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er wordt door iedereen toegegeven dat Rusland buitengewoon goed is in elektronische oorlogsvoering dus ik weet niet waar je die nee vandaan haalt.
Als we ergens een soeverein land binnen vallen, zonder dat daar iets van een genocide plaatsvindt of iets dergelijks, dan ja.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, als je oorlogsvoering zo simpel benadert en doet alsof het allemaal vrije keus is waarbij men collectief met groot genoegen mensen aan het vermoorden is, dan heeft een rationele discussie ook weinig zin. Prima hoor.
Dan nog steeds de vraag: zie jij onze of bijvoorbeeld Amerikaanse strijdkrachten ook als moordenaars die daar bewust voor kiezen, wanneer ze zijn uitgezonden?
Ook de Oekraïne leert natuurlijk steeds meer vanwege oorlogservaringen. En fouten zijn niet te voorkomen. Het probleem voor Oekraïne is de steun. Hoop dat die blijft. Als de VS zijn handen terugtrekt dan word het heel moeilijk. Ik snap die republikeinen ook niet. Normaal verwacht je juist van die kant meer steun.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet echt. Dat hebben ze nu wat beter onder de knie, maar net zoals met meer dingen waren ze er ontzettend slecht in bij aanvang. Tot aan het storen van eigen kanalen en gebieden aan toe.
quote:
Ik snap ze wel en ook weer niet. Ik snap niet waarom ze het doen, maar wel waarom ze het doen..om de democraten dwars te zitten. Zo zielig is het.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook de Oekraïne leert natuurlijk steeds meer vanwege oorlogservaringen. En fouten zijn niet te voorkomen. Het probleem voor Oekraïne is de steun. Hoop dat die blijft. Als de VS zijn handen terugtrekken dan word het heel moeilijk. Ik snap die republikeinen ook niet. Normaal verwacht je juist van die kant meer steun.
Het gaat de republikeinen niet om Rusland, niet om Oekraïne, niet om NAVO, niet om Amerika. Het gaat de republikeinen puur om het frustreren van het presidentschap van Biden.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook de Oekraïne leert natuurlijk steeds meer vanwege oorlogservaringen. En fouten zijn niet te voorkomen. Het probleem voor Oekraïne is de steun. Hoop dat die blijft. Als de VS zijn handen terugtrekt dan word het heel moeilijk. Ik snap die republikeinen ook niet. Normaal verwacht je juist van die kant meer steun.
Dat is toch bizar. Juist de republikeinen schermden(nou ja schermden schijnbaar) altijd met geopolitieke belangen die nodig zijn om wereldleider te blijven.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het gaat de republikeinen niet om Rusland, niet om Oekraïne, niet om NAVO, niet om Amerika. Het gaat de republikeinen puur om het frustreren van het presidentschap van Biden.
De laatste beetjes principes en gedachten die er nog waren bij de republikeinse partij zijn de de laatste jaren helemaal weggespoeld.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is toch bizar. Juist de republikeinen schermden(nou ja schermden schijnbaar) altijd met geopolitieke belangen die nodig zijn om wereldleider te blijven.
Sinds het presidentschap van Obama en het ontstaan van de Tea Party bij de republikeinen is het enigste doel van de republikeinen het frustreren van alles wat de democraten doen en/of willen. Zolang er geen andere stroming binnen de republikeinen de macht krijgt blijven die, die strategie houden.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is toch bizar. Juist de republikeinen schermden(nou ja schermden schijnbaar) altijd met geopolitieke belangen die nodig zijn om wereldleider te blijven.
quote:Op woensdag 13 december 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:
Republikeinen zijn echt niet zo'n probleem als dat iedereen hier er van maakt.
[ twitter ]
En hij heeft toch gelijk?
Welke strategie heeft het witte huis om oekraine te laten winnen?
Er zijn er nog zat die er niet aan mee doen, dat zie je ook terug tijdens stemmingen. Maar de partij wordt wel steeds meer gekaapt door dat soort figuren. Zie ook Trump..quote:Op woensdag 13 december 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Van wat ik las, zei Biden dat de republikeinen het Oekraine steunpakket gebruiken om volledig hun zin te krijgen vwb de grensovergang bij Mexico. Hij vond dus dat ze geen ruimte lieten voor onderhandelingen daarover. Weet verder niet wie wat eist en toe wil geven als het gaat om maatregelen bij die grens.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Teringquote:Op woensdag 13 december 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoofd Strijdkrachten van Duitsland zegt dat zijn land, ook in NAVO-verband machteloos is tegenover Rusland. en sluit een defensieve oorlog tegen Rusland niet uit. Spreekt zelfs van een Russische invasie in Duitsland.
Heel goed dat westerse landen na 20 jaar uit hun winterslaap lijken te komen: Rusland gaat de NAVO aanvallen als Poetin niet NU gestopt wordt.
Heel goed dat chef Defensie van Duitsland vreest voor een Russische invasie IN Duitsland. 20 jaar lang hebben westerse landen in naïeve droom verkeerd dat gasbelangen de geopolitieke, imperialistische aspiraties van Poetin konden doen verdampen. Here we are. Elke Oost-Europeaan met een beetje kennis van geopolitiek en Rusland heeft hier jarenlang voor gewaarschuwd. Dovemansoren, of course. Gazprom klonk aanlokkelijker dan het gebrom van ons. En nu hebben we de beer aan het dansen.
En er zijn nog steeds naïevelingen onder ons die denken dat het artikel 5 van de NAVO van kracht zal worden als Poetin de Baltische staten binnenvalt. Denken jullie echt dat bijv Duitsland Letland gaat beschermen in een directe oorlog met Rusland?
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een Russische invasie in Duitsland lijkt mij wat vergezocht eigenlijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoofd Strijdkrachten van Duitsland zegt dat zijn land, ook in NAVO-verband machteloos is tegenover Rusland. en sluit een defensieve oorlog tegen Rusland niet uit. Spreekt zelfs van een Russische invasie in Duitsland.
Heel goed dat westerse landen na 20 jaar uit hun winterslaap lijken te komen: Rusland gaat de NAVO aanvallen als Poetin niet NU gestopt wordt.
Heel goed dat chef Defensie van Duitsland vreest voor een Russische invasie IN Duitsland. 20 jaar lang hebben westerse landen in naïeve droom verkeerd dat gasbelangen de geopolitieke, imperialistische aspiraties van Poetin konden doen verdampen. Here we are. Elke Oost-Europeaan met een beetje kennis van geopolitiek en Rusland heeft hier jarenlang voor gewaarschuwd. Dovemansoren, of course. Gazprom klonk aanlokkelijker dan het gebrom van ons. En nu hebben we de beer aan het dansen.
En er zijn nog steeds naïevelingen onder ons die denken dat het artikel 5 van de NAVO van kracht zal worden als Poetin de Baltische staten binnenvalt. Denken jullie echt dat bijv Duitsland Letland gaat beschermen in een directe oorlog met Rusland?
[ twitter ]
Dat is de consensus. https://www.economist.com(...)tronic-warfare-countquote:
Vergezocht inderdaad. En bovendien ook waanzinnige WW III paranoia.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een Russische invasie in Duitsland lijkt mij wat vergezocht eigenlijk.
Ze hebben het al bijna 2 jaar ontzettend moeilijk tegen Oekraïne.
En voor ze in Duitsland zijn moeten ze eerst door Polen.
Holy shit je post een link ipv oneliners.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is de consensus. https://www.economist.com(...)tronic-warfare-count
Dat zegt ook iemand als Austin.
Als jij gewoon in de lucht wil lopen lullen, prima maar dan laat ik het hierbij.
De laatste tijd als er daar iets viel was het meer schade doordat hetgeen neergehaald werd ergens viel. Maar dit is dus een die erdoorheen is geglipt?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zelfs in een stad als Kyiv met verdedigingssysteem is nog steeds een loterij.
Dit gaat toch nergens meer over? We horen al bijna twee jaar dat Rusland nooit gaat winnen in Oekraïne, dat ze inmiddels museum-materieel moeten inzetten omdat hun moderne materieel allemaal al verrot is, dat er ongetrainde en ongemotiveerde soldaten van de straat worden geplukt en met inferieur materiaal met karrenvrachten tegelijk de gehaktmolen ingaan, etc.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, Duitsland zal wel moeten, idem voor andere landen. Want waarom zouden landen Duitsland dan helpen als het wordt aangevallen? Als ze dat niet willen, dan moeten ze uit de Navo en EU stappen (de EU heeft een soort zelfde verdrag).quote:Op woensdag 13 december 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Vooral je eigen verhaaltje blijven geloven chef.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Holy shit je post een link ipv oneliners.![]()
Maar nog steeds nee: rusland doet het redelijk tegen een land met voornamelijk soviet EW.
Hangt er van af of Trump straks president wordt en zich terugtrekt, want los van wellicht Polen bakken we er hier helemaal niks van. De VS is echt onze pappie die ons overal aan het handje moet houden en beschermen.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Vandaag zijn er ook 2 russen hun paspoort kwijtgeraakt vanwege drugshandel.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)he_eternal_flame_in/
3 Kids Extinguished The Eternal Flame in St.Petersburg, Russia Now Deporting Them and Their Entire Families
Comments
==========
The boys are from Uzbekistan and appearently in Russia without documentation. Hence why they are being deported which wouldn't make sense otherwise if they were Russian citizens.
==========
They are being deported for being undocumented, same as they would be in any country. Not because of the flame. The real stupidity is drawing this attention to themselves when they don't have papers.
Ah jammer, toch weer oneliners.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vooral je eigen verhaaltje blijven geloven chef.
Er komt geen stemming in NAVO of we gaan helpen in zo'n geval. Men beroept zich op artikel vijf, en dat is het dan. Dan hebben bondgenoten maar te helpen.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hangt er van af of Trump straks president wordt en zich terugtrekt, want los van wellicht Polen bakken we er hier helemaal niks van. De VS is echt onze pappie die ons overal aan het handje moet houden en beschermen.
Jamaar "we bakken er helemaal niks van" zegt Discombolute.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komt geen stemming in NAVO of we gaan helpen in zo'n geval. Men beroept zich op artikel vijf, en dat is het dan. Dan hebben bondgenoten maar te helpen.
Wil de VS het niet dan trekt Trump zich maar terug uit NAVO. Het VK, Frankrijk en Duitsland gaan zich echt niet laten overrompelen door Rusland.
Eerste twee weken niet. Daarna zijn de wapens op. Net als toen met Libiequote:Op woensdag 13 december 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komt geen stemming in NAVO of we gaan helpen in zo'n geval. Men beroept zich op artikel vijf, en dat is het dan. Dan hebben bondgenoten maar te helpen.
Wil de VS het niet dan trekt Trump zich maar terug uit NAVO. Het VK, Frankrijk en Duitsland gaan zich echt niet laten overrompelen door Rusland.
Ja deze snap ik ook niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit gaat toch nergens meer over? We horen al bijna twee jaar dat Rusland nooit gaat winnen in Oekraïne, dat ze inmiddels museum-materieel moeten inzetten omdat hun moderne materieel allemaal al verrot is, dat er ongetrainde en ongemotiveerde soldaten van de straat worden geplukt en met inferieur materiaal met karrenvrachten tegelijk de gehaktmolen ingaan, etc.
Dit terwijl het een oorlog in een buurland betreft. En nu moeten we opeens bang zijn voor een Russische invasie in Duitsland, 1.600 kilometer van de Russische grens, waarbij ze eerst ook nog eventjes vanuit Oekraïne een aanvoerlijn door bijna 700 km Polen of Tsjechië en Slowakije, alle drie NAVO-lidstaten, moeten bewerkstelligen.
Waarbij Polen alleen al, naast een leger van meer dan 200.000 manschappen, 48 F-16s en FA-50s in gebruik heeft, 32 F-35s in bestelling heeft en nog enkele tientallen MiGs en Sukhois gebruikt.
Duitsland heeft alleen al, naast een leger van 180.000 manschappen, 141 moderne Eurofighters operationeel en nog 38 in bestelling, 35 F-35s in bestelling en nog 68 enigszins verouderde Tornado's in gebruik.
Oekraïne heeft nog geen 100 straaljagers in gebruik, vrijwel uitsluitend verouderde Russische toestellen die ook nog eens grotendeels gedoneerd zijn door Polen/Slowakije.
Zoals ik zei: We hebben de boel kapot bezuinigd en zijn tot weinig in staat. Dat is gewoon een feit. VK komt dan automatisch uit op kernwapens. Frankrijk is daar helemaal niet duidelijk over.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
Je moet je trots een beetje opzij zetten en wat realisme toelaten. We weten ook wel dat jij denk dat ons leger uit superhelden bestaat die alles wel even kunnen fixen ondanks de bezuinigingen.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Jamaar "we bakken er helemaal niks van" zegt Discombolute.
Lafaards. Ga vechten voor je land zeg.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:48 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_of_ukrainians_want/
After escaping war, thousands of Ukrainians want to stay in Canada permanently - About 80%
Ik heb het nog even opgezocht, maar hij heeft ook helemaal niet gezegd dat we kansloos zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja deze snap ik ook niet.
Het zal niet gezellig worden maar kansloos zijn we niet.
https://www.newsweek.com/(...)efensive-war-1851100quote:Breuer was also asked if the German military would be able to take on a Russian attack on NATO, which Germany is a part of, after the possible end to the Russia-Ukraine war. Breuer said, "Yes. Period. We have no alternative. We can defend ourselves, and we will defend ourselves."
However, Breuer did admit that the German military has deficiencies when it comes to national and alliance defense after focusing on international crisis management for years.
"We now see a Bundeswehr [the armed forces of Germany] that is not yet sufficiently equipped for this," he said, adding that there are "structures that make quick and targeted decisions almost impossible."
Vroeger haatten republikeinen de Russen tenminste uit de grond van hun hart, tegenwoordig zijn republikeinen gewoon te koop.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een normaal volk kan dat inderdaad niet omdat ze niet bereid zijn een groot deel van hun bevolking op te offeren. De Russen interesseert het niet hoeveel Russisch vlees door de versnipperaar gaat, als het door hen aangevallen land maar volledig vernield en de burgerbevolking van dat land uitgeroeid wordt.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tering![]()
Rusland kan dat helemaal niet, niet binnen twintig jaar.
Op een gegeven moment loop je gewoon tegen grenzen aan, dat weet Poetin zelf ook wel.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:48 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een normaal volk kan dat inderdaad niet omdat ze niet bereid zijn een groot deel van hun bevolking op te offeren. De Russen interesseert het niet hoeveel Russisch vlees door de versnipperaar gaat, als het door hen aangevallen land maar volledig vernield en de burgerbevolking van dat land uitgeroeid wordt.
Die grenzen interesseren zowel het Russische regime, als de Russen zelf helemaal niets.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op een gegeven moment loop je gewoon tegen grenzen aan, dat weet Poetin zelf ook wel.
Dat hoeft ze ook niet te interesseren, want verder dan dat komen ze toch niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die grenzen interesseren zowel het Russische regime, als de Russen zelf helemaal niets.
Die heeft schijt aan grenzen.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op een gegeven moment loop je gewoon tegen grenzen aan, dat weet Poetin zelf ook wel.
Het probleem met jou is dat je continue helemaal doorslaat in de meest extremistische, zelf verzonnen opinies. Het is altijd zwart of wit.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je moet je trots een beetje opzij zetten en wat realisme toelaten. We weten ook wel dat jij denk dat ons leger uit superhelden bestaat die alles wel even kunnen fixen ondanks de bezuinigingen.
Je verwijt mij iets wat vooral aan jezelf ligt. Het is bij mij bijna nooit zwart of wit.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat je continue helemaal doorslaat in de meest extremistische, zelf verzonnen opinies. Het is altijd zwart of wit.
En nu ook weer: ik heb nooit dit soort uitspraken gedaan over het NL leger in deze hele topic reeks. Je zit continue dingen te verzinnen.
Zoals ik zei, grenzen in de zin van fysieke beperkingen zoals man of slagkracht o.i.d., niet landsgrenzen. Je kan er schijt aan hebben dat je niet genoeg raketten hebt, maar je tovert ze niet ineens tevoorschijn.quote:
Elke militair is een moordenaar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:48 schreef Repentless het volgende:
Nog nooit zoveel onzin in 1 post gezien.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo'n grote overmacht heeft Rusland niet meer wanneer het op elektronische oorlogsvoering en jamming uitkomt blijkbaar. Vooral omdat Oekraïne het een prioriteit heeft gemaakt om hun EW systemen uit te schakelen. En Zo'n rugzak die die soldaat droeg is natuurlijk gewoon waardeloos. Daar die gemaakt zijn om slechts 1 frequentie tegelijkertijd te jammen. (pin me hier niet op vast. Zoveel weet ik niet van de rugzak af, maar kan me niet voorstellen dat die zo geavanceerd is dat hij een hele reeks frequenties jammed). En daar hij deze waarschijnlijk via Ali-Express heeft gekocht ofzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 13-12-2023 22:59:46 ]
Inderdaad. Ook al zijn onze legers en materieel op dit ogenblik verzwakt. Vergeet niet dat zonder Amerika er nog steeds 30 landen in zitten. Die samen genoeg troepen en materieel in kunnen zetten om succesvol tegen Rusland te vechten als dat nodig is. Ook is ons Materieel veel geavanceerder. Door regelmatig samen te trainen en onze materieel op elkaar af te stemmen zijn wij goed op elkaar ingespeeld. En nog belangrijker onze bevelstructuur werkt veel beter samen. Bij de Russen is dit een zooitje ongeregeld en werken ze vaak langs elkaar heen.quote:Op woensdag 13 december 2023 22:49 schreef Lt.Bookman het volgende:
Lol, de NAVO kan zelfs de VS op de reservebank houden en dan curbstompen ze het huidige Rusland nog.
https://www.ukrinform.net(...)-aid-to-ukraine.htmlquote:Denmark set to send Ukraine EUR 1B aid package
Danish Prime Minister Mette Frederiksen announced on Wednesday her government would present before the country’s parliament on Thursday a new package of assistance for Ukraine in the amount of almost EUR 1 billion.
Frederiksen made the announcement during a press conference in Oslo, an Ukrinform reports.
If approved, the package will include “some of the things Ukraine needs right now, like ammunition, tanks, drones, and other equipment important for an ongoing fight,” the prime minister told journalists.
“Now it is not time to tire down from the war that the brave Ukrainian soldiers are fighting,” Frederiksen stressed.
Er staat nog wat meer informatie in beide artikelen. Zelenski zijn bezoek aan de Noorwegen om deel te nemen aan de tweede Oekraïne-Noord Europa summit is een success zo te zien.quote:Norwegian PM announces $1.8B in aid to Ukraine
Norway will provide $1.8 billion in aid to Ukraine by the end of the current year and will continue to support the country from the first months of 2024.
Norwegian Prime Minister Jonas Gahr Stoere stated this at a joint press conference with Ukrainian President Volodymyr Zelensky in Oslo, an Ukrinform correspondent reports.
According to Stoere, Norway has an opportunity to help with $1 billion for 2023, which is coming to an end soon. “We are also increasing our financial and humanitarian support by about $800 million for this year," he said.
The Norwegian Prime Minister has stressed that his country will support Ukraine in 2024 from the first months. This will include direct economic support for critical services in Ukraine so that there are no delays in supplies to Ukrainians.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou mij niks verbazen als hij gewoon doorgaat met zijn chantage. En wanneer hij de beschikking krijgt over die 30 miljard vindt hij wel weer iets anders om onze hulp aan Oekraïne tegen te houden. En ik geloof er niks van dat Orban de beloofde maatregelen daadwerkelijk gaat doorvoeren. Zo jammer dat de EU heeft toegegeven aan zijn chantage.
https://t.me/atesh_ua/2887 - de beelden waar ze over spreken volgens mij.quote:Ukrainian guerillas troll Russian army bosses by posting photos from inside military base
Ukrainian guerillas managed to sneak into the base of Russia’s 56th Guards Assault Regiment in temporarily occupied Feodosia, Crimea.
This was reported by the ATESH partisan movement operating in temporarily occupied Crimea, Ukrinform reports.
"Our agent has collected data on the unit's personnel, heavy equipment, and weaponry. The Mi-8 helicopters used to evacuate the wounded are worth noting," the report says.
Citing their sources, guerillas says the regiment suffered heavy losses in intense fighting, including due to poorly planned assault missions.
"The command replenishes losses at the expense of convicts, which strongly undermines the morale in the unit, causing discontent, first of all, among lower-level commanders on the ground,” the report reads.
All gathered intelligence will be forwarded to the Ukrainian Defense Forces, partisans stress.
Earlier, Ukrinform reported that Ukrainian guerillas in occupied Crimea exposed the location of a military equipment cluster in Feodosia.
Ook al komen ze niet ver, niemand zit te wachten op honderdduizenden, zo niet miljoenen Europese doden, een instortende wereldeconomie, een mogelijke derde wereldoorlog of welke ellende dan ook omdat de Russen met meatwaves een paar vierkante kilometer Baltisch, Pools of Fins terrein weten te veroveren en complete dorpen en steden in die landen in as leggen.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hoeft ze ook niet te interesseren, want verder dan dat komen ze toch niet.
Grenzen in de zin van fysieke beperkingen trouwens, geen landsgrenzen.
Neuh, dat valt wel mee.quote:Op donderdag 14 december 2023 08:36 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ook al komen ze niet ver, niemand zit te wachten op honderdduizenden, zo niet miljoenen Europese doden, een instortende wereldeconomie, een mogelijke derde wereldoorlog of welke ellende dan ook omdat de Russen met meatwaves een paar vierkante kilometer Baltisch, Pools of Fins terrein weten te veroveren en complete dorpen en steden in die landen in as leggen.
Al zou het de Russen opnieuw honderdduizenden militairen en vrijwel hun complete krijgsmacht kosten, ze zijn er achterlijk genoeg voor om zelfs dat een acceptabel verlies te vinden als daar een verregaande destabilisatie van de vrede en veiligheid in Europa en de wereld tegenover staat en ze de nodige Europese burgers hebben weten te vermoorden.
Ik zie liever niet dat onze regeringen gokken dat Russen dezelfde beslissingen zouden nemen die wij, westerlingen, zouden nemen. In "komt wel goed" geloof ik al lang niet meer.quote:
Het met een "komt wel goed" afdoen zou ik ook niet doen, maar de Russen lijken toch wat angst te hebben voor een directe confrontatie met de NAVO en aan het verlies van hun hele krijgsmacht hebben ze niets. Ze hopen naast de overwinning op Oekraine ("Op de NAVO") om de wereld in tweeen te kunnen delen en zelf aan het hoofd te kunnen staan (of in ieder geval op gelijke voet met China) van die Tweede Wereld.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik zie liever niet dat onze regeringen gokken dat Russen dezelfde beslissingen zouden nemen die wij, westerlingen, zouden nemen. In "komt wel goed" geloof ik al lang niet meer.
Mooi werk van die Bradleyquote:Op donderdag 14 december 2023 01:39 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)f_a_russian_soldier/
The mysterious detonation of a Russian soldier somewhere near Bakhmut.
https://www.reddit.com/r/(...)mpt_to_evacuate_the/
Krynky, left bank. An attempt to evacuate the surviving Russians from the cemetery of Russian armored vehicles.
https://www.reddit.com/r/(...)ssance_uav_supercam/
The enemy crew of the reconnaissance UAV 'SuperCam' did not have time to evacuate due to a malfunction of the minibus. The HIMARS GMLRS hit freed them from having to repair the car. 🎥 OK West
https://www.reddit.com/r/(...)_attacking_russians/
A Ukrainian Bradley destroys 3 attacking Russian's MT-LB IFV at night of December 5 (area of Stepove in Zaporizhzhia region). The aftermath at daylight can be seen on Youtube video
Окупанти провели невдалу атаку у районі Ñела Степове [05.12.2023]
https://www.reddit.com/r/(...)ring_3_rusian_mtlbs/
Aftermath of Bradley Encountering 3 rusian MT-LB's in Stepove Filmed by 47 "Magura" Brigade
NOSquote:Poetin: pas vrede als doelen bereikt zijn
In zijn jaarlijkse vragenronde voor Rusland heeft president Poetin herhaald dat zijn doelen voor de strijd in Oekraïne niet zijn veranderd en er pas vrede kan komen als die zijn behaald. Poetin spreekt momenteel het volk toe in een urenlange vragensessie voor het publiek.
Bij de invasie vorig jaar formuleerde Rusland drie doelen: het 'denazificeren', 'demilitariseren' en neutraliseren van Oekraïne, dus de regering-Zelensky ten val brengen, het leger ontmantelen en voorkomen dat het land toetreedt tot de NAVO. "Als ze daarover geen afspraken willen maken, dan zijn we gedwongen andere maatregelen te nemen, zoals militaire. Of we maken afspraken of we lossen dit op door geweld."
Poetin voegde er in de live-uitzending aan toe dat het erop lijkt dat de buitenlandse steun voor Oekraïne tanende is. Zo blokkeren Republikeinen in het Amerikaanse Congres steungelden voor het land en ligt in Europa de Hongaarse premier Orbán dwars. "Er komt een keer een einde aan al het gratis spul en dat zie je nu langzamerhand gebeuren."
Geen nieuwe mobilisatieronde
Militair zou Rusland er juist goed voorstaan, voegde Poetin toe. Een nieuwe mobilisatieronde is niet nodig, er zijn volgens hem momenteel genoeg vrijwilligers beschikbaar: 1500 per dag. Eind september vorig jaar riep het land nog 300.000 reservisten op om de slagkracht te versterken, volgens Poetin worden er momenteel 244.000 van hen ingezet in de strijd tegen Oekraïne. Mobilisatie ligt politiek gevoelig in het land, omdat er dan niet alleen maar beroepsmilitairen sneuvelen.
Volgens Poetin worden de manschappen gebruikt om de bestaande posities te versterken. Hij gaf toe dat Oekraïense elitetroepen de Dnjepr zijn overgestoken, zoals Oekraïne eerder al claimde, maar spreekt van een futiele strijd. "Dom van ze, onverantwoord van hun leiders", noemde hij die manoeuvre. "Een tragedie voor hen."
Elk jaar geeft Poetin het volk de kans om vragen aan hem te stellen, al sloeg hij dat in 2022, het eerste jaar van de oorlog, een keer over. Volgens staatsmedia waren er dit jaar meer dan 2 miljoen inzendingen. Persbureau AP wijst erop dat het vragenvuur strak geregisseerd wordt en weinig te maken heeft met het afleggen van verantwoording: "Het draait vooral om spektakel, niet om inspraak."
87% van rus leger is al weg.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het met een "komt wel goed" afdoen zou ik ook niet doen, maar de Russen lijken toch wat angst te hebben voor een directe confrontatie met de NAVO en aan het verlies van hun hele krijgsmacht hebben ze niets.
NOSquote:'Russische economie hard geraakt'
De Russische economie lijdt zwaar onder de oorlog in Oekraïne, schrijft het Amerikaanse ministerie van Financiën in een conceptrapport waar de Financial Times de hand op heeft gelegd. Volgens een analist zou de Russische economie 5 procent meer gegroeid zijn zonder de oorlog.
Zo stegen de prijzen in Rusland en gaf de overheid een derde van zijn budget uit aan de strijdkrachten, zo'n 100 miljard. Daardoor bleef het land achter bij andere landen die energie exporteren, zoals de VS.
Analist Rachel Lyngaas, expert op het gebied van sancties, zegt wel dat de internationale maatregelen een minder groot effect hadden dan verwacht op de energiesector, de ruggengraat van de Russische economie. Er was aanvankelijk enige terugval te zien, maar door het aantrekken van de brandstofprijzen werd dat deels weer goedgemaakt.
Nee, dat de Russen geen moreel kompas hebben is duidelijk, maar ze handelen vrij rationeel.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
Je hebt te maken met een partij bij wie normale ratio (dus: bij een zeker verlies iets anders gaan doen) gewoon niet geld.
Ik heb beelden bij de woorden van Poetinquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Dat zeggen ze niet. 87% van het leger voor de oorlog is weg. Anders hadden ze nu toch maar 13% over van die 800k (of hoeveel het er ook waren voor de oorlog).quote:Op donderdag 14 december 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
87% van rus leger is al weg.
[ twitter ]
Waar zit dat rationele hem dan in?quote:Op donderdag 14 december 2023 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat de Russen geen moreel kompas hebben is duidelijk, maar ze handelen vrij rationeel.
Dit is een gevaarlijke aanname. Ze handelen niet rationeel namelijk. Je moet ze niet vanuit ons Westers denken benaderen, daarvoor waarschuwen de oostblokkers al jaren voor.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat de Russen geen moreel kompas hebben is duidelijk, maar ze handelen vrij rationeel.
quote:Op donderdag 14 december 2023 13:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb beelden bij de woorden van PoetinDie man valt elke avond met een glimlach in slaap, ziende dat met 1 mongolenland als Hongarije en wat Republikeinen in de zak je het Westen al frustreren kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn pragmatisch, maar zeker niet rationeel. Niet naar onze maatstaven in ieder geval.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is een gevaarlijke aanname. Ze handelen niet rationeel namelijk. Je moet ze niet vanuit ons Westers denken benaderen, daarvoor waarschuwen de oostblokkers al jaren voor.
Er wordt hoofdzakelijk in Azie gerekruteerd, er Moscovieten en Petersburgers worden echt niet als kanonnenvoer gebruikt. Ondertussen zorgt Poetin ervoor dat er een geldstroom richting die arme Aziatische oblasten blijft stromen dus mensen daar komen niet massaal in opstand. Verder wordt er echt niet 87% van de Russische personele reserve geslacht.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar zit dat rationele hem dan in?
87% laten slachten is no biggy, ze zijn rationeel genoeg om bij 95% heus wel op te houden?
Ik benader ze juist niet vanuit ons Westers denken. Poetin heeft andere doelstellingen en maakt andere afwegingen dan Westerse leiders, maar maakt die afwegingen wel op rationele gronden.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is een gevaarlijke aanname. Ze handelen niet rationeel namelijk. Je moet ze niet vanuit ons Westers denken benaderen, daarvoor waarschuwen de oostblokkers al jaren voor.
Grootste poppenkast ter wereld.quote:
Poet heeft gehoord wat Oekraine destijds over Bakhmut zei en gebruikt het verhaaltje om te doen alsof Rusland bewust die aanwezigheid daar bij de rivier toestaat.quote:Putin even talked about the front on the left bank of the Kherson region.
"A pocket has been created on the territory of the bridgehead on the left bank of the Dnipro in Krynky. This Ukrainian bridgehead was purely created for media support and only for political reasons.
I ordered the General Staff not to rush to push out the enemy in order to preserve the pocket and continue to destroy the enemy."
Eerder las ik anders dat Oekraïne duizenden drones per dag produceert. Nou die zijn nu belangrijker dan ooit.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het huidige plan van Putin heeft al eens eerder gewerkt, namelijk in de Vietnam oorlog...
https://www.reddit.com/r/(...)at_western_military/
Putin also sounds confident that western military support for Ukraine is drying up. “Ukraine produces almost nothing today, everything is coming from the west, but the free stuff is going to run out some day, and it seems it already is,” he says.
Reddit comment
============
We can see the attack on Avdiivka fall into this narrative. Militarily it doesn't make sense to attack during mud season in a full on frontal assault. But if the west gets convinced Russia is winning, then the media narrative can have the same impact as it had during the Vietcong Tet offensive. It was a military disaster and brought the north vietnamese military close to collapse, but it made the US population believe they were losing, so they pushed for peace talks.
Alsof de luchtverdediging afhankelijk is van het reguliere internet...quote:Op donderdag 14 december 2023 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Zou de luchtafweer ook voor een deel plat zijn na die hack van afgelopen dagen?
De waarheid ligt nooit in het midden.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:38 schreef LethalNinja het volgende:
Blijkbaar toch wat vorderingen van Russia
Tegenovergestelde natuurlijk van de filmpjes van Delenlill (als ik dat alleen zou kijken dan zou Rusland al 10 keer volledig verwijderd zijn uit Oekraïne) waarheid tussen die van hem en deze zal wel in het midden liggen.
Is het thuiswerken uit de Corona tijd niet blijven hangen bij jullie dan?quote:Op donderdag 14 december 2023 17:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof de luchtverdediging afhankelijk is van het reguliere internet...
quote:Op donderdag 14 december 2023 17:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is het thuiswerken uit de Corona tijd niet blijven hangen bij jullie dan?
Dat is nu al een paar weken te zien ja.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:38 schreef LethalNinja het volgende:
Tegenovergestelde natuurlijk van de filmpjes van Delenlill (als ik dat alleen zou kijken dan zou Rusland al 10 keer volledig verwijderd zijn uit Oekraïne) waarheid tussen die van hem en deze zal wel in het midden liggen.
Hallo launch battery, hier radarquote:Op donderdag 14 december 2023 17:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang ze bij feiten blijven is het prima, feiten en onpartijdige analyses. Het speculeren hoeft van mij niet zo, dat kunnen we zelf ook wel. Al dan niet realistisch.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:40 schreef sp3c het volgende:
Dat zijn alleen die lamme thumbnails
De filmpjes zelf zijn wel ok meeestal
Gewoon een Patriot installatie in de tuin hebben staanquote:Op donderdag 14 december 2023 17:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is het thuiswerken uit de Corona tijd niet blijven hangen bij jullie dan?
quote:Op donderdag 14 december 2023 17:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb even deepstatemap bekeken rond die massive gain in Avdiivka maar kan niet direct iets zien.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:38 schreef LethalNinja het volgende:
Lijkt me niet zo best voor je (kunst) gras.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gewoon een Patriot installatie in de tuin hebben staan
Dat is het probleem van mijn benedenbuurmanquote:Op donderdag 14 december 2023 18:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo best voor je (kunst) gras.
Het is niet voor niets dat de Oekraïners hen "orcs" noemen; de Russen handelen anders dan wat wij menselijk en rationeel vinden. Als het honderd Russen kost om één westerling te vermoorden is dat voor Russen een overwinning omdat er een westerling om het leven gebracht is.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
87% van rus leger is al weg.
[ twitter ]
En waarom zouden ze angst hebben?
100en/1000en mensen in meatwaves blikken of blozen ze niet van, maar ze zouden angst hebben voor NAVO bommen?
Je hebt te maken met een partij bij wie normale ratio (dus: bij een zeker verlies iets anders gaan doen) gewoon niet geld.
Dan heb ik waarschijnlijk een andere Poetin gezien tijdens zijn uiteenzetting waarom het Oekraïnse volk volgens de Russen geen bestaansrecht heeft kort voor de Russische inval in Oekraïne. Daar kwam toch behoorlijk wat emotie van een chronische verongelijkte leider van een chronisch verongelijkt volk bij om de hoek kijken.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik benader ze juist niet vanuit ons Westers denken. Poetin heeft andere doelstellingen en maakt andere afwegingen dan Westerse leiders, maar maakt die afwegingen wel op rationele gronden.
Heeft zo'n patriot niet gewoon een simkaartje er in zitten?quote:Op donderdag 14 december 2023 17:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vond zijn verhaal vandaag (puur objectief gezien) ook niet zo slecht. Hij straalde een soort Stalinistisch zelfvertrouwen uit dat de Russen deze oorlog er gewoon uit gaan slepen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er wordt hoofdzakelijk in Azie gerekruteerd, er Moscovieten en Petersburgers worden echt niet als kanonnenvoer gebruikt. Ondertussen zorgt Poetin ervoor dat er een geldstroom richting die arme Aziatische oblasten blijft stromen dus mensen daar komen niet massaal in opstand. Verder wordt er echt niet 87% van de Russische personele reserve geslacht.
Poetin wil Rusland terugbrengen als macht op het wereldtoneel en daar lijkt hij verdomde goed in te slagen.
Netjes hoor, 13k 155mm shells. Kunnen ze toch weer lekker vier dagen mee vooruit.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
? 47,040 rounds of 40mm ammunition for grenade launchers
? 3 mobile, remote controlled and protected demining equipment
? 14 drone detection sensors
Gewoon op de open Wifi van de mcDonalds...quote:Op donderdag 14 december 2023 18:31 schreef spicymchaggis het volgende:
Heeft zo'n patriot niet gewoon een simkaartje er in zitten?
Met gratis McPatriotquote:Op donderdag 14 december 2023 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon op de open Wifi van de mcDonalds...
Dit is dan wel weer een Hitler-achtige bullshit quote inderdaad. "Versla de Amerikanen op de stranden als ze aan land zijn!!"quote:Op donderdag 14 december 2023 16:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Poet heeft gehoord wat Oekraine destijds over Bakhmut zei en gebruikt het verhaaltje om te doen alsof Rusland bewust die aanwezigheid daar bij de rivier toestaat.
En die Russen maar staan kloten met hun gesloten systeem.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon op de open Wifi van de mcDonalds...
Die werken nog met ordonnansen.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En die Russen maar staan kloten met hun gesloten systeem.
We strongly condemn bla bla bla.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:36 schreef 3rr0r het volgende:
Weer wat op Roemenie gevallen.
[ twitter ]
Veroveringen bij Bakhmut en bij Advivkaa oid. Dingen die we afgelopen dagen al eerder hoorden en konden lezen. Interessant is vooral hoe het taktisch gaat. Langs welke wegen, waar ze nu staan etc. Blijkbaar nog een USA tank op geblazen.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb even deepstatemap bekeken rond die massive gain in Avdiivka maar kan niet direct iets zien.
Of hebben ze een kinderspeeltuin oid weten te veroveren?
Wel een beetje de snelheid waarop het tegenwoordig gaat.
Rusland heeft er inderdaad schijt aan. Maar waarmee kan Roemenie dreigen dan? Niet zoveel. Ze kunnen hooguit vanaf eigen grondgebied Oekraine gaan helpen dingen uit de lucht te schieten. Of met vliegtuigen met toestemming van Oekraine drones uit de lucht gaan schieten boven hun grondgebied.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
We strongly condemn bla bla bla.
Daar trekt Rusland zich niks van aan.
Tot nu toe elke keer per ongeluk (vooruit, voordeel van de twijfel), en elke keer komen ze er mee weg.
Dat nemen de Russen natuurlijk op als een bepaald signaal.
Totdat ze een keer 'per ongeluk' iets raken waarbij onschuldige burgers omkomen.
Zie het als met een pestkop, die zal steeds verder gaan, en pas stoppen als zijn slachtoffer op een dag terug slaat.
Stuur gewoon een keer wat terug, richt bewust op een leeg weiland of zo, maar geef een keer een duidelijk signaal af.
Dat is de enige taal die ze snappen, al het andere zien ze als teken van zwakte.
Ik zie eerlijk gezegd meer in het veroorzaken van "ongelukken" waardoor Russische spionageschepen, die in westerse wateren patrouilleren, onder mysterieuze omstandigheden met Rus en muis vergaan.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Tot nu toe elke keer per ongeluk (vooruit, voordeel van de twijfel), en elke keer komen ze er mee weg.
Totdat ze een keer 'per ongeluk' iets raken waarbij onschuldige burgers omkomen.
Zie het als met een pestkop, die zal steeds verder gaan, en pas stoppen als zijn slachtoffer op een dag terug slaat.
Stuur gewoon een keer wat terug, richt bewust op een leeg weiland of zo, maar geef een keer een duidelijk signaal af.
Dat is de enige taal die ze snappen, al het andere zien ze als teken van zwakte.
Je weet toch dat er een deel plat lag door de hack of niet?quote:Op donderdag 14 december 2023 17:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 december 2023 19:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet toch dat er een deel plat lag door de hack of niet?
Wat wil je nou?
Welke luchtverdediging lag precies plat door die hack?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:27 schreef Discombobulate het volgende:
Je weet toch dat er een deel plat lag door de hack of niet?
Wat wil je nou?
NOSquote:EU-leiders eens over openen onderhandelingen met Oekraïne over toetreding
De Europese leiders hebben besloten de onderhandelingen met Oekraïne en Moldavië over toetreding tot de Europese Unie te openen. Dat meldt voorzitter Charles Michel van de Europese Raad.
Daarnaast heeft de Europese Raad Georgië de status van kandidaat-lid verleend. Oekraïne en Moldavië waren dat al sinds vorig jaar, toen de EU-leiders daarmee instemden.
"Dit is een overwinning voor Oekraïne en heel Europa", reageert de Oekraïense president Zelensky op het besluit van de Europese leiders. De Moldavische president Sandu zegt in een eerste reactie dat het land "klaar voor de uitdaging" is. "Wij zijn toegewijd aan het werk dat nodig is."
Oekraïne en Moldavië kregen ruim een maand geleden groen licht van de Europese Commissie voor de onderhandelingen over het EU-lidmaatschap. Het besluit om de onderhandelingen te beginnen is echter niet aan de Commissie, maar aan de 27 EU-leiders die samen de Europese Raad vormen. Zij moesten unaniem akkoord gaan met het positieve advies van de Europese Commissie.
Orbán stemde niet
De Hongaarse premier Orbán verliet vlak voor het cruciale moment tijdens de stemming de vergadering en bracht geen stem uit. De 26 andere lidstaten stemden voor het openen van de gesprekken met Oekraïne.
Denk als ze een kernbom laten exploderen hoog boven Kiev, dus geen schade en doden, we precies hetzelfde verhaal krijgen "we strongly condemn blabla" Rusland kan die drones gewoon ongestraft blijven gooien.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Moet je maar even NOS liveblog van gister of eergisteren teruglezen. Zo moeilijk is het niet om de boel gewoon een beetje te volgen.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke luchtverdediging lag precies plat door die hack?
Geef eens antwoord? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...quote:Op donderdag 14 december 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet je maar even NOS liveblog van gister of eergisteren teruglezen. Zo moeilijk is het niet om de boel gewoon een beetje te volgen.
Doe nou maar gewoon een link.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Moet je maar even NOS liveblog van gister of eergisteren teruglezen. Zo moeilijk is het niet om de boel gewoon een beetje te volgen.
Dus wat wil je nou?quote:Geen luchtalarm en miljoenen Oekraïners zonder internet door cyberaanval
In Oekraïne werkt het luchtalarm niet en zitten miljoenen mensen zonder internet. De gevolgen van de cyberaanval op de grootste telecomprovider van Oekraïne, Kyivstar, zijn uitzonderlijk groot. Oekraïne wijst naar Rusland als dader, omdat dat land regelmatig cyberaanvallen uitvoert op Oekraïense netwerken.
Putin modus: "Een belangrijk deel van het Ukrains luchtverdedigingssysteem, het STADAS, is vandaag uit de lucht gehaald. (pun!)"quote:Op donderdag 14 december 2023 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe nou maar gewoon een link.
Of ben je er ondertussen al achter dat het niet om de luchtverdediging ging maar om het luchtalarm?
[..]
Dus wat wil je nou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat filmpje van mij van die piloot geeft ook verliezen in grondgebied aan van Oekraïne. Beter kijken dus. Terwijl dit filmpje gemaakt is door een duidelijke pro-Russische blogger die bijna niemand hier serieus neemt.quote:Op donderdag 14 december 2023 16:38 schreef LethalNinja het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.300 miljoen. Wat een lachertje. Dat is één klein hulppakket voor Oekraïne. Gelukkig dat dit los staat van de 111 miljard waar nu nog over onderhandeld wordt. (Iets van 60 miljard voor Oekraïne zit daar in, al wordt hier ook nog over onderhandeld).
Welke dan? Het is lastig om neutrale filmpjes te vinden. Ben het eens dat mijn filmpje iets te enthousiast is over Rusland. Die van jou zijn echter wel erg hosanna alles gaat goed voor Oekraine.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:07 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat filmpje van mij van die piloot geeft ook verliezen in grondgebied aan van Oekraïne. Beter kijken dus. Terwijl dit filmpje gemaakt is door een duidelijke pro-Russische blogger die bijna niemand hier serieus neemt.
quote:EU official says they are fed up with Hungary's antics
A high-ranking EU official, commenting on Hungary's blocking of essential decisions regarding the beginning of accession talks with Ukraine and the allocation of ¤50 billion in aid, has admitted that the member states are "fed up" with the Hungarian authorities' behaviour.
Source: European Pravda citing a high-ranking European official who spoke on condition of anonymity while talking to journalists in Brussels
Quote: "I have no authorisation to say this as an EU official representative, but the member states are fed up with this [Hungary's antics] because, for no apparent reason, they are destroying EU unity on an issue that is of vital interest to the EU."
Details: The European official added that the 26 EU member states could make key decisions without Hungary if it continues the blockade.
"And we are not afraid to say this to show that Hungary is Putin's Trojan horse. Because what they do is looking increasingly similar to Trojan horse behaviour," he emphasised.
Meanwhile, the official noted that if, for example, Slovakia starts to behave like Hungary, "then there will be 25 EU countries" [to make the decision].
"But the vast majority of member countries will still be on your side," the official said.
Lol, ik denk niet dat Budanov erg onder de indruk zal zijn.quote:Russian Interior Ministry puts Budanov on wanted list
Russia's Interior Ministry has placed Kyrylo Budanov, the head of Ukraine's military intelligence agency (HUR), on a federal wanted list, Russian state media reported on Dec. 13.
Budanov was charged with "terrorism" by Russia's Investigative Committee in October, along with other top Ukrainian military officials. While the ministry's database says that Budanov is wanted under Russia's criminal code, it does not specifiy under which article he is being investigated.
The Russian government claims that Budanov is responsible for acts of terrorism due to HUR's role in Ukraine's strikes against the Crimean Bridge in Russian-occupied Crimea. While Russian forces target civilian areas in Ukraine every day, Moscow continues to characterize attacks on Russia's rear and in occupied Crimea as "terrorism."
Marianna Budanova, Budanov's wife, was reportedly poisoned in November 2023.
HUR has reported that Budanov himself has been targeted by Russian assassination attempts over 10 times.
Russia recently placed Ukrainian singer Jamala on a federal wanted list, alleging that she had spread "disinformation" about the Russian army on social media. Other individuals wanted by Russia include Meta Spokesperson Andy Stone and the heads of the International Criminal Court (ICC.)
quote:Op donderdag 14 december 2023 23:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Welke dan? Het is lastig om neutrale filmpjes te vinden. Ben het eens dat mijn filmpje iets te enthousiast is over Rusland. Die van jou zijn echter wel erg hosanna alles gaat goed voor Oekraine.
quote:UK Defense Ministry: Russian paratroopers suffer heavy losses in Kherson Oblast
Russia's newly-formed 104th Guards Airborne Division likely suffered "exceptionally heavy losses" during its combat debut near Kherson Oblast's village of Krynky, the U.K. Defense Ministry said in its Dec. 14 report.
In recent months, Ukrainian forces have reportedly made headway into occupied Kherson Oblast east of the Dnipro River. Krynky, a settlement some 35 kilometers east of Kherson, is said to be one of the main flashpoints in this sector of the front.
According to the U.K. Defense Ministry, the airborne formation joined Russia's Dnipro Group of Forces in an attempt to dislodge Ukrainian troops near the Krynky bridgehead.
During battles in early December, the unit reportedly suffered a high casualty rate and failed to achieve its objectives. British analysts linked this failure to a lack of proper artillery and air support, as well as insufficient experience of the troops.
Following the battle, Russian military bloggers called for the resignation of Colonel General Mikhail Teplinsky, the commander of the Dnipro Group of Forces.
Teplinsky, who also commands Russia's airborne troops, is considered among the more capable Russian commanders in the full-scale war against Ukraine, the U.K. Defense Ministry noted.
Ukraine has been conducting cross-river raids into the occupied part of Kherson Oblast east of the Dnipro River since February, with more intensified attacks reported in August.
The U.K. Defense Ministry said in July that Ukrainian forces are maintaining a beachhead near the Antonivsky Bridge.
In the fall, Russian military bloggers reported that the Ukrainian military established footholds on the occupied bank, and geolocated footage from Oct. 19 confirmed Ukrainian presence in Krynky.
Ukrainian marines reported in November that battles on Dnipro River's eastern bank in Kherson Oblast cost Russia almost 3,500 soldiers, including 1,200 killed.
De rest van het artikel gaat hier nog dieper op in. Maar dit is in lijn met wat wij al eerder hierover hoorden. Voor ons in Oekraïne vechten of opdonderen uit ons land. Goed of kwaadschiks dus.quote:Tajik Migrants Say They Were Beaten, Deported By Russian Police For Refusing To Fight In Ukraine
DUSHANBE -- Some Tajik migrant workers in Russia say they were beaten by police and deported on fabricated criminal charges for refusing to fight in Ukraine.
The allegations come as Russian officials continue to target migrant workers from Central Asia in an effort to shore up Moscow's depleted troops in Ukraine, according to migrants and rights activists.
Mansur Hojiev, a 30-year-old Dushanbe resident, was deported from Russia in October just weeks after declining to sign a contract to join the Russian Army, the former migrant worker says.
Hojiev told RFE/RL his problems began when he approached migration officials in September to complete paperwork to obtain Russian citizenship.
"During my appointment at the migration office in the Sverdlovsk district in Perm Province on September 12, officials told me that I need to sign a contract to go to war [in Ukraine] or my citizenship application would be rejected," Hojiev said.
The holder of a valid residency permit, Hojiev said he didn't sign the contract and decided to continue living and working in Russia without trying to get citizenship.
But two weeks later Hojiev was summoned to the migration office where officials allegedly demanded that he sign a statement admitting to taking illegal drugs.
"Four masked men handcuffed me there, put a plastic bag over my head, and pushed me into a van like a cow," he claimed. "They drove me to some forest, [attaching wires] to my arms and legs and giving me electric shocks."
Hojiev told RFE/RL that under duress he signed a fabricated confession that he was caught by police while taking narcotics.
The next day, the Sverdlovsk district court convicted the Tajik migrant of illegal drug use based on a police report and his "confession." Hojiev was ordered to pay a fine before he was deported to Tajikistan.
RFE/RL repeatedly tried to contact police and court officials in Perm for comment but was unsuccessful.
Rights defenders and migrants in Russia have reported dozens of similar cases of Central Asian workers being pressured into signing contracts with the Russian Defense Ministry amid Moscow's efforts to bolster its troops in Ukraine.
Heftig verhaal van een door Rusland gevangengenomen Oekraïense soldaat. Wat een verschikkingen hebben deze gevangenen ondergaan. En ongetwijfeld ondergaan huidige gevangenen hetzelfde.quote:Nine months in Russian captivity. Oleksii Anulia told how he was starving, eating worms and a live mouse
On December 31st, 2022, 140 Ukrainian soldiers, including 30-year-old Oleksii Anulia, a kickboxer from Chernihiv, returned from Russian captivity. Oleksii spoke about the torture, beatings, torture with a stun gun, and starvation. Here is his story.
Oleksii ANULIA right after Russian captivity and after 10 month of rehabilitation.
quote:From December 11, Russians are required to hand over their passport if they are banned from leaving
In Russia, new rules have come into force today, obliging citizens who are prohibited from leaving the country to hand over their foreign passports. This also applies to conscripts.
According to resolution of the government, the passport must be deposited within five working days with the authorities that issued it (the Ministry of Internal Affairs or the Ministry of Foreign Affairs), or to government organizations that have restricted their employee’s travel abroad.
The document also spells out the procedure for submitting a foreign passport to a consular office abroad, from where it will be forwarded by diplomatic mail to Russia to the Ministry of Internal Affairs or the Ministry of Foreign Affairs.
A passport that is not deposited within the specified period without good reason will be considered invalid. It may be seized at the border.
You can return your passport after the travel restrictions are lifted.
According to the law, travel abroad may be prohibited due to criminal prosecution, access to state secrets, or bankruptcy.
In accordance with the amendments adopted in June to the law “On the procedure for leaving the Russian Federation and entering the Russian Federation”, the ban on leaving now also applies to citizensconscripted a>for compulsory military or alternative civilian service. It is valid from the day the summons is sent to work or study and from the moment it is placed in the Unified Military Registry. The transfer of the passport is given five days from the moment the decision on conscription is made by the relevant commission. You can get the document back after completing your service.
Dit is een leuk stukje fantasie, maar hier zijn de navo-landen veel te laf voor.quote:
De NAVO is bedoeld om de Russen buiten de deur te houden, niet om hun "hearts and minds" voor zich te winnen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is een leuk stukje fantasie, maar hier zijn de navo-landen veel te laf voor.
En alleen daarom is dat geneuzel van NAVO is de agressor in deze zo tenenkrommend slecht. Zolang Rusland aan hun kant van de grens blijft, zal NAVO niets doen. Zodra een NAVO lid over de grens van Rusland stapt... zal de NAVO niets doen. Zodra Rusland over de grens van een NAVO lid stapt... kunnen we maar 1 ding doen. En dat is hopen dat de NAVO inderdaad ingrijpt en niet vervalt in Westers geneuzel.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De NAVO is bedoeld om de Russen buiten de deur te houden, niet om hun "hearts and minds" voor zich te winnen.
De NAVO had allang in moeten grijpen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En alleen daarom is dat geneuzel van NAVO is de agressor in deze zo tenenkrommend slecht. Zolang Rusland aan hun kant van de grens blijft, zal NAVO niets doen. Zodra een NAVO lid over de grens van Rusland stapt... zal de NAVO niets doen. Zodra Rusland over de grens van een NAVO lid stapt... kunnen we maar 1 ding doen. En dat is hopen dat de NAVO inderdaad ingrijpt en niet vervalt in Westers geneuzel.
ATP Geopolitics en Andrew Perpetua zijn beide Pro Oekraïne, maar toch zéér kritisch over Oekraïne. ATP doet een dagelijkse frontlinie update op basis van Perpetua en een Pro russische mapper.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Welke dan? Het is lastig om neutrale filmpjes te vinden. Ben het eens dat mijn filmpje iets te enthousiast is over Rusland. Die van jou zijn echter wel erg hosanna alles gaat goed voor Oekraine.
Misschien doet de NAVO dat al? Er gaat immers om de haverklap een onderdeel van het Russische "militair industrieel complex" de lucht in of in brand.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De NAVO had allang in moeten grijpen.
Het gaat nog niet crescendo zeg maar. Als we Russische staatslieden moeten mappen op het oeuvre van Elton John was Chroesjtsjov Nikita en is Poetin I'm still standing.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:26 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Misschien doet de NAVO dat al? Er gaat immers om de haverklap een onderdeel van het Russische "militair industrieel complex" de lucht in of in brand.
Met het opsporen en bestrijden van sanctie-omzeilers en (pro-)Russische spionnen in de westerse wereld valt volgens mij overigens ook nog wel een fikse slag te slaan. De laatste weken lees je geregeld dat daar mensen voor opgespoord, opgepakt en veroordeeld worden.
Uit deze topicreeks.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En waar haalt De Bild dit vandaan?
De enige betrouwbare bronnen van Bild zitten in de kleedkamer van Bayern Munchen dus deze zal wel van Joshua Kimmich afkomstig zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bild is een trieste versie van de Telegraaf.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bedoel je nu enorm triest, of wil je zeggen dat de telegraaf niet triest is?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bild is een trieste versie van de Telegraaf.
Dit wordt gewoon een oneindige oorlog of frozen conflict, vooral omdat Oekraïne dan nooit bij de NAVO kan komen. Tenzij Oekraïne komt met het toegeven aan de Russische voorwaarden, bijvoorbeeld neutrale status, dan zal het deels voorbij zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voor die tijd heeft NAVO zich al lang terug getrokken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tenzij de Russische wil om te vechten stopt. Bijvoorbeeld omdat Poetin vertrekt (dood of levend) of omdat het Russische front of de Russische economie instort.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een oneindige oorlog of frozen conflict, vooral omdat Oekraïne dan nooit bij de NAVO kan komen. Tenzij Oekraïne komt met het toegeven aan de Russische voorwaarden, bijvoorbeeld neutrale status, dan zal het deels voorbij zijn.
Maar dat is veel onwaarschijnlijker dan dat dat met Oekraïne gebeurd. Attritie is in het voordeel van de Russen. En als Poetin vertrekt dan komt er een havik als Patrushev voor in de plaats en begint alles weer van voren af aan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tenzij de Russische wil om te vechten stopt. Bijvoorbeeld omdat Poetin vertrekt (dood of levend) of omdat het Russische front of de Russische economie instort.
Dikgedrukte is te moeilijk te zeggen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat is veel onwaarschijnlijker dan dat dat met Oekraïne gebeurd. Attritie is in het voordeel van de Russen.
Dat weten we niet. Er kan van alles aan de macht komen. Overigens, een havik kan er ook voor kiezen om Oekraïne op te geven, uiteindelijk wil een dictator vooral de macht, en moet een dictator ook iets te bieden hebben aan het volk (bijvoorbeeld het stoppen van deze oorlog).quote:En als Poetin vertrekt dan komt er een havik als Patrushev voor in de plaats en begint alles weer van voren af aan.
Naja, dat is wel een beetje de tendens onder experts.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Dikgedrukte is te moeilijk te zeggen.
Het probleem is voornamelijk de wil. Je hebt hier al dat eeuwige gezeik met Orban en aan de andere kant van de plas heb je reps die er ook een hefboom van hebben weten te maken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, dat is wel een beetje de tendens onder experts.
Als ik zo snel kijk naar dat overzicht van losses dan is het vooral Rusland die veel verliest volgens die bron.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:21 schreef oheng het volgende:
[..]
ATP Geopolitics en Andrew Perpetua zijn beide Pro Oekraïne, maar toch zéér kritisch over Oekraïne. ATP doet een dagelijkse frontlinie update op basis van Perpetua en een Pro russische mapper.
Reporting From Ukraine geeft een verslag over een zeer klein gedeelte van het front. De titels en thumbnails zijn helaas buitengewoon slecht, maar dat zal wel nodig zijn om views te krijgen op YouTube. Perpetua is ronduit aan het "doomposten", hier een voorbeeld.
Andrew Perpetua observaties. Google Docs.
[ twitter ]
Nee hoor. Dat is een de tendens onder een klein groepje 'experts'.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, dat is wel een beetje de tendens onder experts.
China denkt alleen aan zichzelf. Ze wil handel blijven drijven met het westen maar ze wil ook profiteren van de handel met Rusland. China zou het niet erg vinden als Rusland dik verliest want dan kan het in de toekomst relatief makkelijk stukken grond van Rusland pakken mocht daar behoefte aan zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:12 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Hij geeft in zijn filmpjes ook verliezen van Oekraïne aan. Waaronder grondgebied, maar ook andere opmerkelijke verliezen. En het klopt dat echt neutrale filmpjes er niet echt zijn. Daar de grootste gedeelte van de wereld onder te verdelen is in pro Rusland en pro Oekraïne. En de zogenaamde neutrale landen zoals China, zijn alleen maar neutraal naar buiten toe. Terwijl ze heimelijk gewoon ook partij gekozen hebben. In het geval van China zijn ze gewoon voor Rusland eigenlijk.
Dit is de consensus, qua economische en militaire slagkracht is het westen superieur aan Rusland. Rusland is slechts één land, met volop corruptie, een braindrain en met het BBP van Nederland en België. Dat is het probleem van Rusland.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het probleem is voornamelijk de wil. Je hebt hier al dat eeuwige gezeik met Orban en aan de andere kant van de plas heb je reps die er ook een hefboom van hebben weten te maken.
Als het neerkomt op economische slagkracht en het volhouden er van is Rusland helemaal niks tov het gros van het westen.
Aan de dagelijkse observaties van Perpetua kun je niet zeggen over welke partij meer verliest. Zo is het mogelijk dat de russen minder beschikking hebben over camera's en internetverbindingen. Of, dat de meeste video's van de russen worden gupload naar Kontakte ipv Telegram.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Als ik zo snel kijk naar dat overzicht van losses dan is het vooral Rusland die veel verliest volgens die bron.
De titels en tumbnails moeten we maar doorheen prikken ja.
Mensen vergeten steeds dat het net zo'n zelfde soort land is als Rusland. Ik hoef Rusland ook niet bij de EU.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oekraïne is er nog lang niet klaar voor dat blijkt maar weer.
Het van het toneel verdwijnen van Poetin is dan ook volstrekt irrelevant, zo lang er een Russische Federatie met zo'n 140 miljoen verongelijkte zuiplappen, oorloghitsende babuschka's en criminelen bestaat zal dat volk een bedreiging voor de wereldvrede vormen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat is veel onwaarschijnlijker dan dat dat met Oekraïne gebeurd. Attritie is in het voordeel van de Russen. En als Poetin vertrekt dan komt er een havik als Patrushev voor in de plaats en begint alles weer van voren af aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |