abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211592704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn behalve landen als Hongarije en Bulgarije geen landen die zeggen met het steunen op te houden.
Wat min of meer wel lijkt is dat er bij het westen niet veel animo meer is voldoende te helpen om het verloren gebied terug te winnen, plus de frontlinie verschuift ook amper.
Dus het zal wel uitdraaien op een bevroren conflict als het zo door blijft gaan. Wat enerzijds ook weer tegenstrijdig is omdat ze Oekraine de EU/NAVO worst blijven voorhouden.

Maar als Rusland weet door te breken en Oekraine moet terugtrekken verwacht ik wel dat het vuurtje weer aangewakkerd wordt.
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.
pi_211592725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.
Oekraine staat lager op de prio lijst omdat de situatie daar bevroren lijkt.
Plus we hebben de Gaza oorlog nog.
Zoals ik al zei verwacht ik dat als Rusland doorbreekt de urgentie om Oekraine te helpen ook weer stijgt.
Ook jammer dat het zo moet want elke dag sterven toch veel jonge lui.
pi_211592737
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:22 schreef Cherni het volgende:

[..]
We moeten natuurlijk wel veel steun blijven geven. Dan is de kans aannemelijk dat de Russen zich uiteindelijk terugtrekken. Maar de Krim zie ik als een verloren zaak. Ik zie het niet gebeuren dat de Russen de Krim opgeven.
Moeten we ook maar het zal minder te verkopen zijn als het economisch slechter gaat in 2024. Als meer mensen moeite hebben met rondkomen en ze zien dat elders de uitgaven flink zijn.
Maar zolang Rusland handel drijft met de rest van de wereld of dat er onder tafel nog steeds handel gedreven wordt met Europa houden zij het nog wel even vol vermoed ik.
En de Russen gaan de Krim vermoedelijk idd nooit zonder slag of stoot terug geven denk ik
pi_211592749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wat hebben we met die Gaza oorlog te maken dan?

quote:
Zoals ik al zei verwacht ik dat als Rusland doorbreekt de urgentie om Oekraine te helpen ook weer stijgt.
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.
pi_211592756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik zie het niet gebeuren dat de Russen enorm gaan doorbreken. Hoogstens de Donbass. Ze hebben daar de manschappen niet voor. Poetin kan zich een totale mobilisatie niet veroorloven. Om de gehele Oekraïne te bezetten heb je een paar miljoen manschappen nodig. Ook al om de zaak blijvend onder controle te houden vanwege een enorm verzet met alle ellende die daarbij komt kijken.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:33:04 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211592763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.
Dat zou ik zo stellig niet durven te zeggen. Ik meen dat er en masse gemobiliseerd is in de achtergestelde gebieden. En dat die arme mannen massaal op wcpotten jacht gestuurd worden met een waterpistool en een stalen plaatje op hun borst.
pi_211592766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]
Omdat de internationele aandacht voor Oekraine daar onder te lijden heeft.
Als Rusland doorbreekt en weer steden vol burgers gaat bombarderen dan denken we internationaal weer, oh wat zielig, en dan worden de wapens weer gestuurd.
pi_211592821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat zou ik zo stellig niet durven te zeggen. Ik meen dat er en masse gemobiliseerd is in de achtergestelde gebieden. En dat die arme mannen massaal op wcpotten jacht gestuurd worden met een waterpistool en een stalen plaatje op hun borst.
Rusland kan op mankracht de oorlog sowieso winnen. Of ze nou met wc-potten gooien of met waterpistolen.
De vraag is alleen of het volk daar voor in is en dus moet er een goede reden zijn voor die mobilisatie.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 10:39:40 #10
8781 crew  Frutsel
pi_211592832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Omdat de internationele aandacht voor Oekraine daar onder te lijden heeft.
Als Rusland doorbreekt en weer steden vol burgers gaat bombarderen dan denken we internationaal weer, oh wat zielig, en dan worden de wapens weer gestuurd.
Goed punt.

Daarbij gaat het in een aantal landen momenteel over interne problemen, immigratie, economie, klimaatkosten en al dan niet change-of-goverment. Dat komt daar nog bij.
En dan is Oekraine idd een ver van je bed show.
pi_211592837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Waarom is het een reele kans? Trump verloor met grootste afstand in de afgelopen 4 a 5 verkiezingen. Je ziet dat in de huis verkiezingen de reps ook verloren (of lang niet de winst wisten kregen die je normaal ziet), we zien steeds meer staten richting blauw trekken, dus hoezo is dit een reele kans?

Iedereen deot alsof Trump en Maga de grote favoriet zijn, maar uit feitelijk stemgedrag over de hele linie blijkt dit niet echt?
pi_211592889
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 23:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een flink deel koos zelf voor de -op papier- prima arbeidsvoorwaarden van het Russische leger.
Natuurlijk. Voor veel mensen is het goed verdienen in het leger.

Het gaat mij om het “moorden”. Het is geen moorden als jij als militair zijnde andere militairen afschiet.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 10:57:14 #13
8781 crew  Frutsel
pi_211592971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom is het een reele kans? Trump verloor met grootste afstand in de afgelopen 4 a 5 verkiezingen. Je ziet dat in de huis verkiezingen de reps ook verloren (of lang niet de winst wisten kregen die je normaal ziet), we zien steeds meer staten richting blauw trekken, dus hoezo is dit een reele kans?

Iedereen deot alsof Trump en Maga de grote favoriet zijn, maar uit feitelijk stemgedrag over de hele linie blijkt dit niet echt?
Als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat op de proppen waren gekomen had ik je gelijk geven maar Biden kan met zijn leeftijd en voorkomen ook echt niet meer.

En je kan gelijk hebben hoor maar ik moet het zien. Als hij de kandidaat wordt voor de republikeinen dan ben ik benieuwd wat dat land te wachten staat.
En dat hij die kandidaat wordt lijkt wel zeker
https://projects.fivethir(...)nal/?ex_cid=abcpromo

Tenzij een rechtszaak/uitspraak rechter daar wat aan kan veranderen
pi_211593129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Moeten we ook maar het zal minder te verkopen zijn als het economisch slechter gaat in 2024. Als meer mensen moeite hebben met rondkomen en ze zien dat elders de uitgaven flink zijn.
Maar zolang Rusland handel drijft met de rest van de wereld of dat er onder tafel nog steeds handel gedreven wordt met Europa houden zij het nog wel even vol vermoed ik.
En de Russen gaan de Krim vermoedelijk idd nooit zonder slag of stoot terug geven denk ik
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 11:31:53 #15
8781 crew  Frutsel
pi_211593224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:17 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.
Ongetwijfeld - maar maak dat de mensen maar eens aan het verstand.
.
pi_211593851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn behalve landen als Hongarije en Bulgarije geen landen die zeggen met het steunen op te houden.
Wat min of meer wel lijkt is dat er bij het westen niet veel animo meer is voldoende te helpen om het verloren gebied terug te winnen, plus de frontlinie verschuift ook amper.
Dus het zal wel uitdraaien op een bevroren conflict als het zo door blijft gaan. Wat enerzijds ook weer tegenstrijdig is omdat ze Oekraine de EU/NAVO worst blijven voorhouden.

Maar als Rusland weet door te breken en Oekraine moet terugtrekken verwacht ik wel dat het vuurtje weer aangewakkerd wordt.
Je bedoelt Slowakije, niet Bulgarije.
pi_211593937
quote:
Thomasz Borkowski, de Poolse leider van de belangenvereniging die achter de blokkade zit, ontkende echter dat er een overeenkomst is over het opheffen van de blokkades.
NOS
pi_211593958
quote:
EU wil miljarden aan rente uit bevroren Russische tegoeden gebruiken voor steun Oekraïne

De Europese Commissie dient dinsdag een voorstel in om voor 15 miljard euro aan renteopbrengsten uit bevroren Russische tegoeden te gebruiken voor steun aan Oekraïne. Dat zegt vicevoorzitter Valdis Dombrovskis van de Europese Commissie tegen de Financial Times.

De EU-lidstaten moeten het plan unaniem steunen voordat het geld aan Kyiv kan worden uitbetaald. Verwacht wordt dat Hongarije tegenstemt. Premier Viktor Orbán verzet zich tegen nieuwe steun aan Oekraïne.
NOS

quote:
'FSB heeft Oekraïens netwerk op de Krim opgerold'

De Russische veiligheidsdienst FSB zegt dat het een netwerk van Oekraïense agenten op de Krim heeft opgerold. Dat zou onder meer voorbereidingen hebben getroffen voor de sabotage van spoorlijnen en andere infrastructuur en plannen hebben gemaakt voor moordaanslagen op pro-Russische bestuurders op de door Rusland bezette Krim. In totaal zouden achttien medewerkers van de Oekraïense geheime dienst SBU zijn opgepakt.
NOS
pi_211594492
Perpetua's observaties. Google Docs bron. Zoals ATP vandaag opmerkte, beginnen de oudere APC's te verdwijnen van de lijst.

twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 14:03:03 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211594640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Rusland kan op mankracht de oorlog sowieso winnen. Of ze nou met wc-potten gooien of met waterpistolen.
De vraag is alleen of het volk daar voor in is en dus moet er een goede reden zijn voor die mobilisatie.
Dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat er niet alleen huurlingen en criminelen dood gaan. Maar ook massa's keuterboeren uit het Russische achterland.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 14:11:19 #21
8781 crew  Frutsel
pi_211594694
Putin bereidt zich met nieuwe duikboten voor op oorlog met de NAVO

Eens kijken wanneer er weer een door een 'fout' op de oceaanbodem ligt te verstoffen
pi_211594708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:11 schreef Frutsel het volgende:
Putin bereidt zich met nieuwe duikboten voor op oorlog met de NAVO

Eens kijken wanneer er weer een door een 'fout' op de oceaanbodem ligt te verstoffen
Navo zal bang worden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211594823
twitter
pi_211594873
quote:

[..]
We moeten ook niet vergeten dat juist deze oorlog er voor zorgt dat alles duurder is; gas, voedselprijzen, olie. Als Oekraine wint, keert de rust terug, gaan de graanvelden weer leveren etc.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 14:33:02 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211594926
quote:

[..]
wat denk je dat er kan gebeuren?

Rusland is een dreumes vergeleken met een verenigd Europa, het maakt geen reet uit of ze Oekraine wel of niet in weten te nemen ... behalve voor de Oekrainers natuurlijk

niet dat we er niet alsnog klaar voor moeten zijn want misschien krijgen ze massaal een klap van de molen ofzo, dat weet je niet, misschien hebben ze het al gehad en Si vis pacem, para bellum en alles

kun je ook makkelijker dit soort streken uithalen :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')