abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211592704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn behalve landen als Hongarije en Bulgarije geen landen die zeggen met het steunen op te houden.
Wat min of meer wel lijkt is dat er bij het westen niet veel animo meer is voldoende te helpen om het verloren gebied terug te winnen, plus de frontlinie verschuift ook amper.
Dus het zal wel uitdraaien op een bevroren conflict als het zo door blijft gaan. Wat enerzijds ook weer tegenstrijdig is omdat ze Oekraine de EU/NAVO worst blijven voorhouden.

Maar als Rusland weet door te breken en Oekraine moet terugtrekken verwacht ik wel dat het vuurtje weer aangewakkerd wordt.
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.
pi_211592725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nou er zijn meer landen waar het rommelt en waar gewacht wordt en/of er is vertraging en de VS is er daar één van. En de vraag is: Wat gaat Trump doen als hij weer president zou worden (want dat is een reële kans) en wat gaat Europa dan doen.
Oekraine staat lager op de prio lijst omdat de situatie daar bevroren lijkt.
Plus we hebben de Gaza oorlog nog.
Zoals ik al zei verwacht ik dat als Rusland doorbreekt de urgentie om Oekraine te helpen ook weer stijgt.
Ook jammer dat het zo moet want elke dag sterven toch veel jonge lui.
pi_211592737
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:22 schreef Cherni het volgende:

[..]
We moeten natuurlijk wel veel steun blijven geven. Dan is de kans aannemelijk dat de Russen zich uiteindelijk terugtrekken. Maar de Krim zie ik als een verloren zaak. Ik zie het niet gebeuren dat de Russen de Krim opgeven.
Moeten we ook maar het zal minder te verkopen zijn als het economisch slechter gaat in 2024. Als meer mensen moeite hebben met rondkomen en ze zien dat elders de uitgaven flink zijn.
Maar zolang Rusland handel drijft met de rest van de wereld of dat er onder tafel nog steeds handel gedreven wordt met Europa houden zij het nog wel even vol vermoed ik.
En de Russen gaan de Krim vermoedelijk idd nooit zonder slag of stoot terug geven denk ik
pi_211592749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wat hebben we met die Gaza oorlog te maken dan?

quote:
Zoals ik al zei verwacht ik dat als Rusland doorbreekt de urgentie om Oekraine te helpen ook weer stijgt.
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.
pi_211592756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik zie het niet gebeuren dat de Russen enorm gaan doorbreken. Hoogstens de Donbass. Ze hebben daar de manschappen niet voor. Poetin kan zich een totale mobilisatie niet veroorloven. Om de gehele Oekraïne te bezetten heb je een paar miljoen manschappen nodig. Ook al om de zaak blijvend onder controle te houden vanwege een enorm verzet met alle ellende die daarbij komt kijken.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:33:04 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211592763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]
Naja, er sterven aan Russische kant vooral huurlingen en criminelen en de gewone Rus blijft grotendeels buiten schot.
Dat zou ik zo stellig niet durven te zeggen. Ik meen dat er en masse gemobiliseerd is in de achtergestelde gebieden. En dat die arme mannen massaal op wcpotten jacht gestuurd worden met een waterpistool en een stalen plaatje op hun borst.
pi_211592766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]
Omdat de internationele aandacht voor Oekraine daar onder te lijden heeft.
Als Rusland doorbreekt en weer steden vol burgers gaat bombarderen dan denken we internationaal weer, oh wat zielig, en dan worden de wapens weer gestuurd.
pi_211592821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat zou ik zo stellig niet durven te zeggen. Ik meen dat er en masse gemobiliseerd is in de achtergestelde gebieden. En dat die arme mannen massaal op wcpotten jacht gestuurd worden met een waterpistool en een stalen plaatje op hun borst.
Rusland kan op mankracht de oorlog sowieso winnen. Of ze nou met wc-potten gooien of met waterpistolen.
De vraag is alleen of het volk daar voor in is en dus moet er een goede reden zijn voor die mobilisatie.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 10:39:40 #10
8781 crew  Frutsel
pi_211592832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Omdat de internationele aandacht voor Oekraine daar onder te lijden heeft.
Als Rusland doorbreekt en weer steden vol burgers gaat bombarderen dan denken we internationaal weer, oh wat zielig, en dan worden de wapens weer gestuurd.
Goed punt.

Daarbij gaat het in een aantal landen momenteel over interne problemen, immigratie, economie, klimaatkosten en al dan niet change-of-goverment. Dat komt daar nog bij.
En dan is Oekraine idd een ver van je bed show.
pi_211592837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Waarom is het een reele kans? Trump verloor met grootste afstand in de afgelopen 4 a 5 verkiezingen. Je ziet dat in de huis verkiezingen de reps ook verloren (of lang niet de winst wisten kregen die je normaal ziet), we zien steeds meer staten richting blauw trekken, dus hoezo is dit een reele kans?

Iedereen deot alsof Trump en Maga de grote favoriet zijn, maar uit feitelijk stemgedrag over de hele linie blijkt dit niet echt?
pi_211592889
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 23:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een flink deel koos zelf voor de -op papier- prima arbeidsvoorwaarden van het Russische leger.
Natuurlijk. Voor veel mensen is het goed verdienen in het leger.

Het gaat mij om het “moorden”. Het is geen moorden als jij als militair zijnde andere militairen afschiet.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 10:57:14 #13
8781 crew  Frutsel
pi_211592971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom is het een reele kans? Trump verloor met grootste afstand in de afgelopen 4 a 5 verkiezingen. Je ziet dat in de huis verkiezingen de reps ook verloren (of lang niet de winst wisten kregen die je normaal ziet), we zien steeds meer staten richting blauw trekken, dus hoezo is dit een reele kans?

Iedereen deot alsof Trump en Maga de grote favoriet zijn, maar uit feitelijk stemgedrag over de hele linie blijkt dit niet echt?
Als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat op de proppen waren gekomen had ik je gelijk geven maar Biden kan met zijn leeftijd en voorkomen ook echt niet meer.

En je kan gelijk hebben hoor maar ik moet het zien. Als hij de kandidaat wordt voor de republikeinen dan ben ik benieuwd wat dat land te wachten staat.
En dat hij die kandidaat wordt lijkt wel zeker
https://projects.fivethir(...)nal/?ex_cid=abcpromo

Tenzij een rechtszaak/uitspraak rechter daar wat aan kan veranderen
pi_211593129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Moeten we ook maar het zal minder te verkopen zijn als het economisch slechter gaat in 2024. Als meer mensen moeite hebben met rondkomen en ze zien dat elders de uitgaven flink zijn.
Maar zolang Rusland handel drijft met de rest van de wereld of dat er onder tafel nog steeds handel gedreven wordt met Europa houden zij het nog wel even vol vermoed ik.
En de Russen gaan de Krim vermoedelijk idd nooit zonder slag of stoot terug geven denk ik
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 11:31:53 #15
8781 crew  Frutsel
pi_211593224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:17 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die problemen vallen in het niet bij de problemen die ons, Europeanen, te wachten staan wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en zo een grote stap zetten richting het binnen de Russische invloedssfeer brengen van Europa.
Ongetwijfeld - maar maak dat de mensen maar eens aan het verstand.
.
pi_211593851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn behalve landen als Hongarije en Bulgarije geen landen die zeggen met het steunen op te houden.
Wat min of meer wel lijkt is dat er bij het westen niet veel animo meer is voldoende te helpen om het verloren gebied terug te winnen, plus de frontlinie verschuift ook amper.
Dus het zal wel uitdraaien op een bevroren conflict als het zo door blijft gaan. Wat enerzijds ook weer tegenstrijdig is omdat ze Oekraine de EU/NAVO worst blijven voorhouden.

Maar als Rusland weet door te breken en Oekraine moet terugtrekken verwacht ik wel dat het vuurtje weer aangewakkerd wordt.
Je bedoelt Slowakije, niet Bulgarije.
pi_211593937
quote:
Thomasz Borkowski, de Poolse leider van de belangenvereniging die achter de blokkade zit, ontkende echter dat er een overeenkomst is over het opheffen van de blokkades.
NOS
pi_211593958
quote:
EU wil miljarden aan rente uit bevroren Russische tegoeden gebruiken voor steun Oekraïne

De Europese Commissie dient dinsdag een voorstel in om voor 15 miljard euro aan renteopbrengsten uit bevroren Russische tegoeden te gebruiken voor steun aan Oekraïne. Dat zegt vicevoorzitter Valdis Dombrovskis van de Europese Commissie tegen de Financial Times.

De EU-lidstaten moeten het plan unaniem steunen voordat het geld aan Kyiv kan worden uitbetaald. Verwacht wordt dat Hongarije tegenstemt. Premier Viktor Orbán verzet zich tegen nieuwe steun aan Oekraïne.
NOS

quote:
'FSB heeft Oekraïens netwerk op de Krim opgerold'

De Russische veiligheidsdienst FSB zegt dat het een netwerk van Oekraïense agenten op de Krim heeft opgerold. Dat zou onder meer voorbereidingen hebben getroffen voor de sabotage van spoorlijnen en andere infrastructuur en plannen hebben gemaakt voor moordaanslagen op pro-Russische bestuurders op de door Rusland bezette Krim. In totaal zouden achttien medewerkers van de Oekraïense geheime dienst SBU zijn opgepakt.
NOS
pi_211594492
Perpetua's observaties. Google Docs bron. Zoals ATP vandaag opmerkte, beginnen de oudere APC's te verdwijnen van de lijst.

twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 14:03:03 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211594640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Rusland kan op mankracht de oorlog sowieso winnen. Of ze nou met wc-potten gooien of met waterpistolen.
De vraag is alleen of het volk daar voor in is en dus moet er een goede reden zijn voor die mobilisatie.
Dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat er niet alleen huurlingen en criminelen dood gaan. Maar ook massa's keuterboeren uit het Russische achterland.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 14:11:19 #21
8781 crew  Frutsel
pi_211594694
Putin bereidt zich met nieuwe duikboten voor op oorlog met de NAVO

Eens kijken wanneer er weer een door een 'fout' op de oceaanbodem ligt te verstoffen
pi_211594708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:11 schreef Frutsel het volgende:
Putin bereidt zich met nieuwe duikboten voor op oorlog met de NAVO

Eens kijken wanneer er weer een door een 'fout' op de oceaanbodem ligt te verstoffen
Navo zal bang worden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211594823
twitter
pi_211594873
quote:

[..]
We moeten ook niet vergeten dat juist deze oorlog er voor zorgt dat alles duurder is; gas, voedselprijzen, olie. Als Oekraine wint, keert de rust terug, gaan de graanvelden weer leveren etc.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 14:33:02 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211594926
quote:

[..]
wat denk je dat er kan gebeuren?

Rusland is een dreumes vergeleken met een verenigd Europa, het maakt geen reet uit of ze Oekraine wel of niet in weten te nemen ... behalve voor de Oekrainers natuurlijk

niet dat we er niet alsnog klaar voor moeten zijn want misschien krijgen ze massaal een klap van de molen ofzo, dat weet je niet, misschien hebben ze het al gehad en Si vis pacem, para bellum en alles

kun je ook makkelijker dit soort streken uithalen :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211595031
Oekraïne gaat het op deze manier niet redden.
pi_211595069
Rusland gaat het op deze manier niet redden.
pi_211595081
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:41 schreef quirina het volgende:
Ok, ga jij ooit nog eens iets zinnigs toevoegen aan deze reeks?
Цой жив
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 14:47:18 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211595100
quote:
hebben ze het niet al gered?

de vraag is meer hoeveel vierkante kilometers ze terugpakken voor ze aan de onderhandelingstafel aanschuiven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211595318
quote:
Hey kijk, Miss Oneliner is er weer.
  Forum Admin dinsdag 12 december 2023 @ 15:10:42 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211595328
quote:
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211595344
101 Chairborne Division *O*
pi_211595410
quote:
Grote telecomstoring in Oekraïne door hackers

Hackers hebben de grootste mobiele provider van Oekraïne platgelegd. Volgens provider Kyivstar heeft een "krachtige hackaanval" zijn telefoon- en internetsignaal uit de lucht gehaald. Topman Komarov zegt dat de aanval behoorlijke schade heeft toegebracht aan de IT-infrastructuur en dat het netwerk "deels vernietigd" is.

Het bedrijf zegt te werken aan een oplossing. De Oekraïense minister van Infrastructuur zegt dat hij de storing binnen enkele uren opgelost wil zien.

Ook de tweede provider van het land, Vodafone, kampt met problemen. Verder heeft Monobank, een belangrijk betaalsysteem, te maken met een storing. Dat bedrijf zegt dat het gaat om een DDoS-aanval, maar dat alles onder controle is.

Er is niet gemeld wie er achter de aanvallen zou zitten. In het verleden hebben Oekraïense overheidsinstellingen en bedrijven in dergelijke gevallen met de vinger naar Rusland gewezen.
NOS
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:48:24 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211596090
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 02:39 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Precies. Weet je wat moeilijk is? Iemand vermoorden in zijn eigen land. Maar daar hebben die Russen geen enkel probleem mee.
Dan heb ik geen medelijden met ze.
Tja, als je oorlogsvoering zo simpel benadert en doet alsof het allemaal vrije keus is waarbij men collectief met groot genoegen mensen aan het vermoorden is, dan heeft een rationele discussie ook weinig zin. Prima hoor.

Dan nog steeds de vraag: zie jij onze of bijvoorbeeld Amerikaanse strijdkrachten ook als moordenaars die daar bewust voor kiezen, wanneer ze zijn uitgezonden?
pi_211596268
quote:
Oekraïens luchtalarm gehinderd door hack op grootste telecomaanbieder

Het Oekraïense luchtalarm ondervindt op zeker 75 locaties hinder door de hack van de mobiele provider Kyivstar, melden de militaire autoriteiten in de regio Kyiv.. Hierdoor zou het luchtalarm niet meer goed geactiveerd kunnen worden. In onder meer Boetsja en Irpin is het luchtalarm helemaal niet meer operationeel. Als tijdelijke oplossing waarschuwt de politie met luidsprekers indien er gevaar dreigt.

De ICT-infrastructuur van de grootste mobiele provider in Oekraïne werd eerder vandaag getroffen door een "krachtige" aanval, waarna het hele netwerk uit voorzorg werd uitgeschakeld. Een deel van de voorzieningen is ook verwoest door de hack, zegt de bestuursvoorzitter van Kyivstar. De provider heeft zo'n 25 miljoen gebruikers, die allemaal last hebben van de aanval.
NOS
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 december 2023 @ 17:20:06 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211596310
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:33 schreef sp3c het volgende:
een verenigd Europa,
Uhm, ja...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211596482
IMF geeft 900 miljoen vrij voor het ondersteunen van het Oekrainsche budget:
twitter

EU voorstel om 15 miljard in toekomstige rente van bevroren russische tegoeden te doneren aan Oekraine.
twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:07:29 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211596590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:50 schreef oheng het volgende:
IMF geeft 900 miljoen vrij voor het ondersteunen van het Oekrainsche budget:
[ twitter ]

EU voorstel om 15 miljard in toekomstige rente van bevroren russische tegoeden te doneren aan Oekraine.
[ twitter ]
Die 15 miljard zijn allemaal liquidide middelen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211596779
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat denk je dat er kan gebeuren?

Rusland is een dreumes vergeleken met een verenigd Europa, het maakt geen reet uit of ze Oekraine wel of niet in weten te nemen ... behalve voor de Oekrainers natuurlijk

niet dat we er niet alsnog klaar voor moeten zijn want misschien krijgen ze massaal een klap van de molen ofzo, dat weet je niet, misschien hebben ze het al gehad en Si vis pacem, para bellum en alles

kun je ook makkelijker dit soort streken uithalen :P
Over hun ambities zijn ze al tijdenlang heel erg duidelijk en ze zien zichzelf als een geopolitiek powerhouse ipv als dreumes. Ik zie ze nog wel in staat om de Baltische Staten, Finland en/of Polen aan en binnen te vallen omdat "Roesja stronk!" :')
pi_211596821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, als je oorlogsvoering zo simpel benadert en doet alsof het allemaal vrije keus is waarbij men collectief met groot genoegen mensen aan het vermoorden is, dan heeft een rationele discussie ook weinig zin. Prima hoor.

Dan nog steeds de vraag: zie jij onze of bijvoorbeeld Amerikaanse strijdkrachten ook als moordenaars die daar bewust voor kiezen, wanneer ze zijn uitgezonden?
Nee, want genocide plegen, plunderen en verkrachten is nooit het doel geweest waarmee de Amerikaanse krijgsmacht door hun regering op pad gestuurd is. Dit in tegenstelling tot de Russische beesten; die voeren al eeuwenlang oorlog tegen buitenlandse burgerbevolkingen om hen uit te roeien en door Russen te vervangen.

Derhalve hoeven we ook geen enkele empathie voor Russische militairen te hebben, hoe gruwelijk ze ook om het leven komen op het slagveld. Ze zijn het product van een misdadig volk dat al eeuwenlang misdadige regimes voortbrengt die al eeuwenlang misdadige oorlogen tegen hun buurlanden en volkeren voeren.
pi_211596963
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee, want genocide plegen, plunderen en verkrachten is nooit het doel geweest waarmee de Amerikaanse krijgsmacht door hun regering op pad gestuurd is. Dit in tegenstelling tot de Russische beesten; die voeren al eeuwenlang oorlog tegen buitenlandse burgerbevolkingen om hen uit te roeien en door Russen te vervangen.

Derhalve hoeven we ook geen enkele empathie voor Russische militairen te hebben, hoe gruwelijk ze ook om het leven komen op het slagveld. Ze zijn het product van een misdadig volk dat al eeuwenlang misdadige regimes voortbrengt die al eeuwenlang misdadige oorlogen tegen hun buurlanden en volkeren voeren.
Nou ik wil niet veel zeggen maar hoe de VS zich gedragen heeft in Vietnam waar men hele dorpen uitroeide, napalm, chemische middelen gebruikte om te ontbossen, 2 maal atoom bommen in Japan, In Irak, Afghanistan zich ook niet netjes gedraagde is nu niet bepaald om te zeggen geweldig. En in Syrië zijn ze ook niet uitgenodigd maar stelen daar gewoon de olie. En dan druk ik mij nog zacht uit.

Maar ik geef toe, ik ben in die kwestie hypocriet. Ik accepteer die Yanks in wat ze doen om de doodeenvoudige reden dat een VS als wereldleider mij vrijheden bied die ik onder Rusland, China, Iran en nog wat achterlijke landen niet zie zitten zeg maar gerust haat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 12-12-2023 18:54:13 ]
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:49:37 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211596977
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]

Tja, deze riedel heb ik hier vaker van je gelezen. Is jouw mening, die gaat ook niet veranderen. Prima.
pi_211597022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die 15 miljard zijn allemaal liquidide middelen?
Waarom zouden ze niet liquide zijn?
pi_211597030
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef Cherni het volgende:
En in Syrië zijn ze ook niet uitgenodigd maar stelen daar gewoon de olie. En dan druk ik mij nog zacht uit.
Hier klopt natuurlijk maar weinig van.
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:55:54 #45
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211597063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:52 schreef oheng het volgende:

[..]
Waarom zouden ze niet liquide zijn?
Nou als het geld in huizen, yachts en dikke auto's zit heb je er niet zoveel aan.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211597077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hier klopt natuurlijk maar weinig van.
Wat klopt daar niet aan.
pi_211597154
quote:
Ze bezetten de olievelden met hulp vsn rebellen. Nee dat zal vast niet voor de fun zijn. Die olie word netjes aan de overheid gegeven
pi_211597172
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou ik wil niet veel zeggen maar hoe de VS zich gedragen heeft in Vietnam waar men hele dorpen uitgroeide, napalm, chemische middelen gebruikte om te ontbossen, 2 maal atoom bommen in Japan, In Irak, Afghanistan zich ook niet netjes gedraagde is nu niet bepaald om te zeggen geweldig. En in Syrië zijn ze ook niet uitgenodigd maar stelen daar gewoon de olie. En dan druk ik mij nog zacht uit.
Verschil is dat Amerikanen vervolgd kunnen worden voor hun oorlogsmisdadenmisdaden.

Terwijl je in rusland openlijk je oorlogsmisdaden kunt toegeven, en je toegejuicht wordt. Ik bedoel het land vereert Stalin. Het verschil tussen Amerika en rusland is belachelijk groot.
pi_211597184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nou als het geld in huizen, yachts en dikke auto's zit heb je er niet zoveel aan.
De EU beheert dit geld. Niet rusland.
pi_211597199
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ze bezetten de olievelden met hulp vsn rebellen. Nee dat zal vast niet voor de fun zijn. Die olie word netjes aan de overheid gegeven
Bron?
pi_211597242
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Lees het bericht eens.

En met de overheid bedoel je dictator Assad? :')
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:09:18 #53
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211597262
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:04 schreef oheng het volgende:

[..]
De EU beheert dit geld. Niet rusland.
Dat snap ik, maar als je ter waarde van 15 miljard in huizen, auto's en dikke boten van oligarchen in beslag hebt genomen moet je die eerst verkopen.

Vandaar mijn vraag of ze die 15 miljard giraal in bezit hebben of (gedeeltelijk) in goederen.

Anders zijn het leuke voornemens maar vooral voor de bühne.
pi_211597265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:03 schreef oheng het volgende:

[..]
Verschil is dat Amerikanen vervolgd kunnen worden voor hun oorlogsmisdadenmisdaden.

Terwijl je in rusland openlijk je oorlogsmisdaden kunt toegeven, en je toegejuicht wordt. Ik bedoel het land vereert Stalin. Het verschil tussen Amerika en rusland is belachelijk groot.
Klopt grotendeels, maar het gaat mij even over de daden van een leger. Ik zeg al dat ik niet onder een Russische macht wil leven. Maar de VS accepteert het internationaal strafhof bijvoorbeeld ook niet. Dat zegt natuurlijk ook wel iets.
pi_211597324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lees het bericht eens.

En met de overheid bedoel je dictator Assad? :')
Assad inderdaad. Het is geen frisse man en idioot maar heeft daar nu eenmaal de macht. Als je alle dictators wilt opruimen dan kun je 75 van de zittende machten wereldwijd wel gaan opruimen. Maar de VS ruimt alleen dictators op als het om geopolitieke belangen voor de VS gaat en dat weet je zelf ook wel.
pi_211597356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar als je ter waarde van 15 miljard in huizen, auto's en dikke boten van oligarchen in beslag hebt genomen moet je die eerst verkopen.

Vandaar mijn vraag of ze die 15 miljard giraal in bezit hebben of (gedeeltelijk) in goederen.

Het betreft rente op bevroren vermogen van de Russen.
pi_211597455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:12 schreef Cherni het volgende:

[..]
Assad inderdaad. Het is geen frisse man en idioot maar heeft daar nu eenmaal de macht. Als je alle dictators wilt opruimen dan kun je 75 van de zittende machten wereldwijd wel gaan opruimen. Maar de VS ruimt alleen dictators op als het om geopolitieke belangen voor de VS gaat en dat weet je zelf ook wel.
Even terugkomend op het fabeltje van het olie stelen door de VS.

Het gaat dus om het bewaken van olie die door de plaatselijke overheden verhandeld wordt. (En met overheden wordt dus bedoeld: de Dictator in Damascus, de autonome noordelijke regio van Syrië, en Irak.)
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:27:42 #58
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211597559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:03 schreef oheng het volgende:

[..]

Tja, en wij vereren Churchill. Vanuit ons oogpunt ook meer dan terecht. Maar als je een gemiddelde Indiër vraagt hoe aardig ze hem daar vonden/vinden, krijg je een iets ander antwoord.
pi_211597882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, en wij vereren Churchill. Vanuit ons oogpunt ook meer dan terecht. Maar als je een gemiddelde Indiër vraagt hoe aardig ze hem daar vonden/vinden, krijg je een iets ander antwoord.
?

Neemt niet weg dag zijn punt gewoon valide is. Een Amerikaanse soldaat die in een oorlog een vrouw verkracht en haar kind vermoord zal voor de krijgsraad moeten komen. Zijn Russische collega krijgt er een medaille voor.
pi_211597892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat zal best, maar India is al tijdenlang een onafhankelijk en zelfstandig land. Ondanks dat het land het kroonjuweel van het Britse koloniale rijk was en het Verenigd Koninkrijk op alle vlakken heeft in moeten leveren met het uiteenvallen van dat rijk. De Russen streven nu, in 2023, nog altijd een koloniaal rijk na...
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:16:49 #61
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211598539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
?

Neemt niet weg dag zijn punt gewoon valide is. Een Amerikaanse soldaat die in een oorlog een vrouw verkracht en haar kind vermoord zal voor de krijgsraad moeten komen. Zijn Russische collega krijgt er een medaille voor.
Heb je ook een onderbouwing voor deze stelling?
pi_211598702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het westen heeft ongeveer 200 miljard euro aan Russische tegoeden bevriest. Die 15 miljard euro waar ze het over hebben gaat over wat hier aan verdiend wordt na het bevriezen. Dus bijvoorbeeld rente op spaartegoeden. De jachten en ontroerend goed en zo zijn slechts een klein gedeelte van wat het westen in beslag heeft genomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Delenlill op 12-12-2023 20:30:08 ]
pi_211598881
https://www.pravda.com.ua(...)the%20appeal%20reads.
quote:
Leaders of Hungarian communities in Transcarpathia ask Hungarian PM to support negotiations on Ukraine's accession to EU
Leaders of Hungarian communities of Transcarpathia have appealed to European Council President Charles Michel and Hungarian Prime Minister Viktor Orbán to support the start of negotiations on Ukraine's accession to the EU.

Source: The text of the appeal available to European Pravda.

Quote: "We, the representatives of the Hungarian national community of Transcarpathia, are addressing you with great hope and request to support the decision to open negotiations on Ukraine's membership in the European Union, scheduled for 14-15 December 2023," the appeal reads.

Hungarian community leaders emphasise that Ukraine has made significant progress in implementing the European Commission's recommendations to ensure the rights of national minorities over the past year.

Quote: "The new draft law adopted by the Ukrainian parliament significantly reflects the interests of national minorities and enjoys our full support," they said.

"We strongly urge all EU leaders to continue to support Ukraine on its European integration path. This progress in ensuring democracy and minority rights is an integral part of the Copenhagen criteria for membership, and we believe that Ukraine deserves to be supported in its efforts in this direction," the Hungarian community leaders emphasised.

The appeal was signed by Zoltan Babyak, head of the Berehovo City Territorial Community, Carlo Rezesh, head of the Berehovo District Council, Laszlo Zubanych, head of the Democratic Union of Hungarians of Ukraine (DUHU), Yosyp Rezesh, head of the Foundation for Ukrainian-Hungarian Regional Youth Development, and Judita Petei, a member of the Zakarpattia Oblast Council.

These are the leaders of all the key associations of Hungarians, except for the Society of Hungarian Culture of Transcarpathia (SHCT). It should be noted that Laszlo Brenzovych, the leader of the SHCT, has been in Hungary for several years, and a criminal case has been opened against him in Ukraine. Under the current leadership, SHCT is considered to be an Orbán-controlled entity.
pi_211598891
twitter
pi_211598928
https://yugmarg.in/ukrain(...)-russian-tax-system/
quote:
Ukrainian Intelligence Hits Back, Attacks and Paralyses Russian Tax System
Kyiv, December 12, 2023: Ukraine’s Defence Intelligence executed a meticulously planned cyber operation, dealing a severe blow to the core of Russia’s financial infrastructure. The focal point was the Federal Taxation Service (FTS), where the operation successfully infiltrated one of its central servers.

This server, a linchpin in the vast network, linked to over 2,300 regional servers spanning Russia and the temporarily occupied Crimea.

The precision of the cyber offensive became evident as malware spread rapidly across all servers, infecting and rendering them useless. The consequences were dire, leaving Russia’s tax system incapacitated and its backup copies annihilated.

The aftermath has seen Russian authorities desperately attempting to restore functionality, a task proving futile for the fourth consecutive day.

Simultaneously, Ukrainian specialists expanded their assault to include Office.ed-it.ru, a Russian IT company servicing the FTS. This secondary attack aimed at obliterating configuration files essential for the operation of Russia’s extensive tax system.

The outcome was nothing short of catastrophic, resulting in the complete destruction of the database and its backups.

The ripple effect of this cyber warfare extended beyond the virtual realm, causing a breakdown in communication between Moscow’s central office and the 2,300 territorial administrations spread across Russia.

Additionally, the link between the Federal Taxation Service and Office.ed-it.ru, a crucial tax data center, was severed, leading to the collapse of the infrastructure supporting one of Russia’s key state bodies.

The intelligence reports underscore the gravity of the situation, emphasizing the long-lasting impact of this assault. The paralysis in the Federal Taxation Service is predicted to persist for at least a month, with experts unanimously declaring the full resuscitation of Russia’s tax system an unattainable feat.

Moreover, the cyber offensive orchestrated by Ukraine inadvertently placed them in control of internet traffic carrying tax data across Russia. This unforeseen consequence amplifies the scope of the victory, further complicating Russia’s recovery efforts.
pi_211599004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:39 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Polen leider in de EU? Laten ze eerst maar netto betaler worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211599142
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Polen leider in de EU? Laten ze eerst maar netto betaler worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
België, wat een faalland.
pi_211599388
quote:
Nieuwe Tweede Kamer wil dat steun aan Oekraïne wordt voortgezet

Een meerderheid van de nieuwe Tweede Kamer wil dat de financiële en humanitaire steun van Nederland aan Oekraïne doorgaat. Dat bleek in een debat in de Kamer over de komende EU-top.

Ook stemt de Kamer in met het voorstel voor toetredingsgesprekken tot de Unie met Oekraïne en Moldavië, mits de strenge voorwaarden voor toetreding gevolgd worden.

VVD, NSC, D66, GroenLinks-PvdA, CDA, Volt en ChristenUnie steunen het beleid van het demissionaire kabinet. Sommige partijen waaronder BBB en SGP zijn wel voor steun aan Oekraïne maar niet voor toetredingsgesprekken.

De PVV, de grootste partij in de Kamer, is zowel tegen Nederlandse militaire steun aan Oekraïne als toetreding van het land tot de EU. Volgens PVV'er Emiel van Dijk gaat het om miljarden die beter in Nederland zelf besteed kunnen worden.
NOS
pi_211599401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je ook een onderbouwing voor deze stelling?
Er zijn tienduizenden voorbeelden, maar hier is een verhaal wat je nooit bij de russen zult zien.

Marteling, vernedering, moord, en andere oorlogsmisdaden zijn integraal onderdeel van het russische beleid.

En ik kan het weten, want ik lees bijna niets anders dan russisch nieuws en andere russische bronnen.
pi_211599466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 21:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Was gewoon te verwachten dat daar een meerderheid voor was. Weer een plan wat in de overvolle ijskast van Wilders kan.
pi_211599488
https://www.reddit.com/r/(...)barbecuing_on_leave/
Z Officer Barbecuing On Leave
Is mogelijk niet een Z officier, maar wel een domme Rus in elk geval.

https://www.reddit.com/r/(...)ht_in_rostov_russia/
Something isn't quite right in Rostov, Russia!

https://www.reddit.com/r/(...)e_to_direct_precise/
Ukrainian observers use a drone to direct precise 120mm mortar fire towards a tight concentration of russians approaching Krynky, left bank of the Dnipro
Voltreffer. Allemaal weer lekker op een kluitje.

https://www.reddit.com/r/(...)tures_december_2023/
Russian POW is happy he was captures. December 2023.
Ik zie hem inderdaad glimlachen. Maar ja ik kan me voorstellen dat hij blij is om dit te overleven.
SPOILER
Heftig vuurgevecht.

twitter

Staat inderdaad iets lekker in de fik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Delenlill op 12-12-2023 21:33:35 ]
  dinsdag 12 december 2023 @ 21:43:20 #73
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211599682
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:45 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat zal best, maar India is al tijdenlang een onafhankelijk en zelfstandig land. Ondanks dat het land het kroonjuweel van het Britse koloniale rijk was en het Verenigd Koninkrijk op alle vlakken heeft in moeten leveren met het uiteenvallen van dat rijk. De Russen streven nu, in 2023, nog altijd een koloniaal rijk na...
Tja, die verering van Stalin werd aangehaald om het punt te maken dat je in Rusland juist wordt toegejuicht voor het openlijk toegeven van oorlogsmisdaden. Een beetje onder het mom van: "In Rusland vereren ze misdadigers als Stalin, wij als fatsoenlijk volk doen dat soort dingen niet".

Die verering is gericht op de ommekeer en uiteindelijke overwinning in WWII en het veranderen van de Sovjet-Unie in een supermacht (in ieder geval destijds/tot enkele decennia terug). Hoe je het ook wendt of keert, daar heeft Stalin een grote rol in gespeeld.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een van de allergrootste misdadigers uit de geschiedenis van de mensheid is, daar is geen enkele twijfel over. Niet voor niets heeft na zijn dood een rappe destalinisatie plaatsgevonden binnen de SU, waarbij veel van de elementen rondom zijn gigantische persoonsverheerlijking zijn weggehaald. Standbeelden, enorme portretten in het straatbeeld, plaatsnamen: het is allemaal aangepast, vanwege de miljoenen onschuldige mensen die door slechts een simpele pennenstreek van zijn hand vermoord werden.

Zijn lichaam is zelfs uit het bekende mausoleum verwijderd. Lenin ligt er nog steeds als nationale held, terwijl die uiteraard ook meer dan genoeg bloed aan zijn handen had. Maar waar men binnen de Sovjet-Unie dus de heldenstatus van iemand als Stalin heeft herzien en de vereringssymbolen grotendeels heeft verwijderd vanwege de immense omvang van zijn misdaden, zijn wij hier in West-Europa sinds WWII nooit gestopt met het vereren van iemand als Churchill als held.

Nogmaals: vanuit onze optiek volkomen begrijpelijk en terecht. Ook ik ben o.a. de Engelsen, Amerikanen en Canadezen nog altijd dankbaar voor wat ze destijds voor ons gedaan hebben, ondanks dat ik pas enkele decennia later ben geboren. Van mij hoeft dat dus ook niet allemaal herzien te worden en een beeldenstorm plaats te vinden, zoals we die de afgelopen tijd geregeld zagen gebeuren.

Tegelijkertijd kun je wat mij betreft ook niet je ogen sluiten voor de enorme wandaden die een man als Churchill elders ter wereld heeft gepleegd, met miljoenen doden tot gevolg. Het is maar net aan welke kant van een geweerloop of bombardement je je bevindt waardoor je beeld van iemand wordt bepaald.

Er is simpelweg geen enkele grote leider in de geschiedenis die naast de goede dingen die ze hebben gedaan, tegelijk geen extreem donkere/duistere zijde heeft. Uiteraard zijn er zeker gradaties in, maar we hebben er hier mijns inziens nogal een handje van om de wereld te verdelen in 100% goed vs. 100% kwaad. Waarbij wij vooral menen anderen te kunnen veroordelen als het morele kompas van de wereld en onze eigen misdadige acties en geschiedenis voor het gemak daarin totaal negeren. Omdat we het zelf niet aan den lijve hebben ondervonden (ver-van-ons-bed-show in andere delen van de wereld en geen onderdeel van onze binnenlandse geschiedenis) of simpelweg "maar het was voor de goede zaak".

Dat irriteert de rest van de wereld steeds meer en daar kan ik wel enigszins begrip voor opbrengen. Dat betekent niet dat ik anderen ook maar een haar beter vind of ons slechter of dat ik ook maar ergens anders ter wereld zou willen wonen dan hier, maar dat 100% goed vs. 100% kwaad-verhaal is wat mij betreft gewoon een fabeltje. De wereld zit gecompliceerder in elkaar.
pi_211600017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 21:43 schreef Repentless het volgende:

[..]

Die verering is gericht op de ommekeer en uiteindelijke overwinning in WWII en het veranderen van de Sovjet-Unie in een supermacht (in ieder geval destijds/tot enkele decennia terug). Hoe je het ook wendt of keert, daar heeft Stalin een grote rol in gespeeld.
Nee.

De verering van Stalin gaat niet over de overwinning of de verandering in een supermacht.
Ten eerste over supermachten: Stalin was al dood op 5 maart 1953, na een jarenlange minimale aanwezigheid. Waarom worden andere soviet leiders niet op dezelfde wijze vereerd? Een Malenkov, Kruschev, Brezhnev, of zelfs Lenin?

Waarom Stalin vereerd wordt, is omdat hij een ijzersterke man was, iemand die iedereen met een andere mening vermoorde. Iemand die door iedereen gevreesd werd. Daarom hoer je russen ook continue roepen om de terugkeer van SMERSH.

En dit is de ware aard van het russische volk als geheel: ze willen een sterke man, een sterke leider, die alles voor hun bepaalt. Het is per slot van rekening dan ook een echt slavenvolk, dat alleen in opstand komt als de meester zwakte laat zien (zie 1905, 1917, 1991).

De meest wrede russische leider wordt het meest vereerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 12-12-2023 22:21:51 ]
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:25:12 #75
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211600128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 21:19 schreef oheng het volgende:

[..]
Er zijn tienduizenden voorbeelden, maar hier is een verhaal wat je nooit bij de russen zult zien.

Marteling, vernedering, moord, en andere oorlogsmisdaden zijn integraal onderdeel van het russische beleid.

En ik kan het weten, want ik lees bijna niets anders dan russisch nieuws en andere russische bronnen.
De conclusie van dit artikel is ook leuk:

quote:
Nearly a decade and a half after the scandal, Mora says he's not sure people in the US have learned lessons in humility, the kind that Sivits describes.

Mora reminds me that the president and many political leaders say that they support the use of torture.

The laws against torture remain in place. But Mora says he worries that if Americans engage in another full-scale war like the one in Iraq, they'll resort to torture again.

"This is what Abu Ghraib represents," he says. "It represents the possibility of making a mistake and returning to the use of cruelty."
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?

Niet dat ik denk dat het waar is, maar indien wel: wat zegt dat dan over de modus operandi van Amerikaanse soldaten in een oorlogssituatie, als het "tienduizenden gevallen" zijn?

Overigens ging het mij vooral om de opmerking dat je in Rusland een medaille krijgt voor het verkrachten van een vrouw en het vermoorden van haar kind.
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:29:02 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211600166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:

[..]

Maar je bent nog steeds bezig over hoe zielug rus orcs wel niet zijn omdat ze dienst nemen in het orc leger, of zoiets?
&lt;signature here&gt;.
pi_211600211
quote:

[..]
[..]
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?

Niet dat ik denk dat het waar is, maar indien wel: wat zegt dat dan over de modus operandi van Amerikaanse soldaten in een oorlogssituatie, als het "tienduizenden gevallen" zijn?

Overigens ging het mij vooral om de opmerking dat je in Rusland een medaille krijgt voor het verkrachten van een vrouw en het vermoorden van haar kind.
Je weet toch dat het leger onderdeel wat in Bucha heeft huisgehouden daar een mediale voor gekregen heeft?
https://www.washingtonpos(...)bucha-brigade-award/
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:07 #78
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211600300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:13 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee.

De verering van Stalin gaat niet over de overwinning of de verandering in een supermacht.
Ten eerste over supermachten: Stalin was al dood op 5 maart 1953, na een jarenlange minimale aanwezigheid. Waarom worden andere soviet leiders niet op dezelfde wijze vereerd? Een Malenkov, Kruschev, Brezhnev, of zelfs Lenin?

Waarom Stalin vereerd wordt, is omdat hij een ijzersterke man was, iemand die iedereen met een andere mening vermoorde. Iemand die door iedereen gevreesd werd. Daarom hoer je russen ook continue roepen om de terugkeer van SMERSH.

En dit is de ware aard van het russische volk als geheel: ze willen een sterke man, een sterke leider, die alles voor hun bepaalt. Het is per slot van rekening dan ook een echt slavenvolk, dat alleen in opstand komt als de meester zwakte laat zien (zie 1905, 1917, 1991).

De meest wrede russische leider wordt het meest vereerd.
In het artikel staat de reden beschreven voor het onthullen van het beeld, de reden die ik noemde. In de post van mij die je quotte, beschrijf ik ook het proces van destalinisatie na zijn dood, waarbij de persoonsverheerlijkende elementen voor het overgrote deel zijn weggehaald, o.a. ook vanwege de vele misdaden die hij tijdens zijn machtsperiode heeft gepleegd. Dit in tegenstelling tot iemand als Lenin, die nog steeds een prominent mausoleum heeft middenin Moskou.

En dan antwoord jij gewoon "Nee." en komt met een eigen mening waarom Stalin vereerd wordt, in tegenstelling tot wat er in het artikel staat. Je beweert ook nog eens dat de Russen hem vanuit "hun ware aard het meest vereren", terwijl de feiten m.b.t. destalinisatie, dus wat daadwerkelijk is gebeurd, dat juist tegenspreken. Dat negeer je gewoon voor het gemak.
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:43:58 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211600312
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je bent nog steeds bezig over hoe zielug rus orcs wel niet zijn omdat ze dienst nemen in het orc leger, of zoiets?
Nee, daar kan ik niet "nog steeds" mee bezig zijn, want daar ben ik nooit mee begonnen.
pi_211600410
quote:

[..]
[..]

Moet ik nou echt een google zoek opdracht aan je voeren?

Je hoeft alleen maar te denken aan hoe de VS met een paar foto's moreel de oorlog in Vietnam verloor. Denk maar aan de foto's, waarschijnlijk denk je dan aan de straatexecutie door een Zuid Vietnamese politieagent, of de kinderen die over een weg rennen nadat ze zijn geraakt door napalm. Of bijvoorbeeld My Lai.

Kijk voor rusland hoeven we niet decennia terug in de tijd te gaan. Zelfs de ergste moordenaars krijgen amnestie als ze een half jaar in Oekraine moorden.

En zelfs hele eenheden krijgen een onderscheiding. Zoals de eenheid die de massamoord in Bucha pleegde.

Kortom, in rusland krijg je inderdaad een medaille als je oorlogsmisdaden pleegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 12-12-2023 23:04:09 ]
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:54:50 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211600414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, daar kan ik niet "nog steeds" mee bezig zijn, want daar ben ik nooit mee begonnen.
Bijzonder, want daar lijkt het wel op.
&lt;signature here&gt;.
pi_211600483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 21:43 schreef Repentless het volgende:

[..]

Zijn lichaam is zelfs uit het bekende mausoleum verwijderd. Lenin ligt er nog steeds als nationale held, terwijl die uiteraard ook meer dan genoeg bloed aan zijn handen had. Maar waar men binnen de Sovjet-Unie dus de heldenstatus van iemand als Stalin heeft herzien en de vereringssymbolen grotendeels heeft verwijderd vanwege de immense omvang van zijn misdaden,
Stalin werd niet verwijderd vanwege zijn misdaden. Hij werd verwijderd omdat dat moest van de volgende "sterke man" die na Stalin kwam...
pi_211600517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:03 schreef oheng het volgende:

[..]
Stalin werd niet verwijderd vanwege zijn misdaden. Hij werd verwijderd omdat dat moest van de volgende "sterke man" die na Stalin kwam...
Dat moest vanwege de immense misdaden van Stalin.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 12 december 2023 @ 23:11:30 #84
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211600543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Moet ik nou echt een google zoek opdracht aan je voeren?

Je hoeft alleen maar te denken aan hoe de VS met een paar foto's moreel de oorlog in Vietnam verloor. Denk maar aan de foto's, waarschijnlijk denk je dan aan de straatexecutie door een Zuid Vietnamese politieagent, of de kinderen die over een weg rennen nadat ze zijn geraakt door napalm. Of bijvoorbeeld My Lai.

Kijk voor rusland hoeven we niet decennia terug in de tijd te gaan. Zelfs de ergste moordenaars krijgen amnestie als ze een half jaar in Oekraine moorden.

En zelfs hele eenheden krijgen een onderscheiding. Zoals de eenheid die de massamoord in Bucha plaagde.

Kortom, in rusland krijg je inderdaad een medaille als je oorlogsmisdaden pleegt.
Kerel, die oorlog in Vietnam heeft op een paar maanden na 20 jaar geduurd. De oorlog in Oekraïne is nog geen twee jaar bezig. Elke minuut oorlog is te lang, maar dat terzijde.

Die foto's zijn uit '68, toen de oorlog dus al zo'n 13 jaar onderweg was. De napalm-foto is uit '72, vier jaar verder. En daarna heeft de oorlog dus nog drie jaar geduurd. Zo'n haast hadden ze dus niet met het beëindigen van die oorlog, ook na deze beelden.

Het ging daarnaast niet over "moreel de oorlog verliezen", maar over als soldaat aangeklaagd en berecht worden voor oorlogsmisdaden.

Die Russische soldaten hebben dus die medaille gekregen voor het plegen van oorlogsmisdaden? Dat werd als reden gegeven voor die onderscheiding?
pi_211600549
quote:

[..]
[..]

Ik wil deze ook nog wel even toevoegen: De militairen die MH17 hebben neergeschoten (en daarmee ruim 300 mensen in één klap hebben vermoord) krijgen een eretitel.

https://www.ad.nl/binnenl(...)kelt-actie~a9ada64f/

Dus ja, in Rusland word je gewoon beloond voor de grootste misdaden tegen de menselijkheid.
  dinsdag 12 december 2023 @ 23:12:37 #86
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211600553
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bijzonder, want daar lijkt het wel op.
Tja, dan lees je niet goed. Dat kan. :)
pi_211600557
twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 23:25:06 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211600625
Daaaaamn.... 😱

============
https://www.reddit.com/r/(...)units_with_disabled/
Russia Forming Assault Units with Disabled Soldiers, Relatives Outraged

One highlighted case is that of Mikhail, who sustained a shrapnel wound in April 2023, resulting in a hole in his leg bone. He was assigned to a convalescent regiment, where, according to his wife, he didn't receive proper medical treatment.

"Ligaments are damaged, bone is damaged. The hole in his leg is growing every month, there is an inflammatory process," his wife said.

She claimed that a traumatologist categorized him as "B" without proper examination, meaning "with restrictions, he can go.”

After a subsequent examination, the same doctor assigned him an "A" category, paving the way for his return to the frontlines.

=====

A 36-year-old contract soldier from the Arkhangelsk region, Andrey, who suffered severe internal organ injuries in the pelvis from a bullet, revealed that doctors had returned him to active duty.

Andrey, spent over three months in the hospital, undergoing 10 operations. Three of them were on his bladder, the walls of which “were constantly tearing.”
pi_211600650
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat moest vanwege de immense misdaden van Stalin.
Nee, dat werd gedaan in opdracht van Kruschev. Niet een rechtbank, niet het volk, niet een beweging....

Kruschev haatte Stalin omdat hij en andere russische elite figuren ieder moment konden worden vermoord.

quote:
On the very last day of the Congress, February 25, 1956, Khrushchev gave an unscheduled speech, “On the Cult of Personality and its Consequences,” where he hit Stalin’s heritage hard. For the first time in history, several hundred Soviet citizens heard about Stalin orchestrating mass repressions – and it was a shock.

“The speech didn’t mention [the victims of] collectivization… and the terror aimed at the Soviet peoples in general; according to Khrushchev, the main target were people from the party and the army, but they numbered millions, too. Their cases were falsified, the accusations against them were fake, they confessed guilt after torture and were shot for nothing, and Joseph Stalin personally was behind it,” journalist Yuri Saprykin summed up the speech.
Bron.

Of deze:

quote:
Khrushchev confined his indictment of Stalin to abuses of power against the Communist Party and glossed over Stalin’s campaigns of mass terror against the general population. He did not object to Stalin’s activities before 1934, which included his political struggles against Leon Trotsky, Nikolay Bukharin, and Grigory Zinovyev and the collectivization campaign that “liquidated” millions of peasants and had a disastrous effect on Soviet agriculture.
Bron.
pi_211600662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Daaaaamn.... 😱

============
https://www.reddit.com/r/(...)units_with_disabled/
Russia Forming Assault Units with Disabled Soldiers, Relatives Outraged

One highlighted case is that of Mikhail, who sustained a shrapnel wound in April 2023, resulting in a hole in his leg bone. He was assigned to a convalescent regiment, where, according to his wife, he didn't receive proper medical treatment.

"Ligaments are damaged, bone is damaged. The hole in his leg is growing every month, there is an inflammatory process," his wife said.

She claimed that a traumatologist categorized him as "B" without proper examination, meaning "with restrictions, he can go.”

After a subsequent examination, the same doctor assigned him an "A" category, paving the way for his return to the frontlines.

=====

A 36-year-old contract soldier from the Arkhangelsk region, Andrey, who suffered severe internal organ injuries in the pelvis from a bullet, revealed that doctors had returned him to active duty.

Andrey, spent over three months in the hospital, undergoing 10 operations. Three of them were on his bladder, the walls of which “were constantly tearing.”
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
pi_211600691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:11 schreef Repentless het volgende:

[..]

Die foto's zijn uit '68, toen de oorlog dus al zo'n 13 jaar onderweg was. De napalm-foto is uit '72, vier jaar verder. En daarna heeft de oorlog dus nog drie jaar geduurd. Zo'n haast hadden ze dus niet met het beëindigen van die oorlog, ook na deze beelden.
Golf van Tonkin incident: 2 augustus 1964
Eerste VS grondtroepen in Vietnam: 8 maart 1965

Start van grootschalige protesten: lente 1966

Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat zelfs de Amerikanen een moreel superieur volk zijn t.o.v. de barbaarse en achterlijke russen.
pi_211600700
quote:
Hongarije zinspeelt op ‘verkopen’ veto tegen hulp aan Oekraïne
Hongarije wil denken over het staken van zijn verzet tegen miljardenhulp aan Oekraïne als het zelf weer EU-subsidies tegemoet kan zien, oppert de rechterhand van premier Viktor Orbán. Hij lijkt daarmee een opening te bieden voor een compromis over de dringende steun voor Oekraïne op de komende EU-top.

Nagenoeg alle andere EU-landen willen Oekraïne voor de komende vier jaar nog eens 50 miljard euro beloven, maar Hongarije keerde zich daar luidkeels tegen. De regering in Boedapest sloeg daarbij een principiële toon aan. Zo zou de hulp het bloedvergieten alleen maar verlengen. Doorgaans draait Boedapest als het erop aan komt wel bij, hielden EU-diplomaten vol, maar door het taaie en frontale verzet sloeg toch de twijfel toe. Ook al onderhandelt Hongarije al lange tijd over het vrijgeven van bevroren EU-subsidies en klinkt het al even lang dat Boedapest vooral met zijn veto zwaait om dat geld los te krijgen.
https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a3993221/
De EU mag van Orbán nog een steunpakket van 50 miljard aan Oekraïne geven, maar alleen op voorwaarde dat
de miljarden Europese subsidies aan Hongarije, die nu nog bevroren zijn totdat Hongarije aan de voorwaarden voldoet, vrijgegeven worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211600709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Hah, dat moet ik nog zien. Dat laffe volk komt alleen voor vodka in actie. Of als hun huidige meester zwakheid vertoont.
pi_211600717
quote:
Hij is een hoer van Poetin dus ik denk dat het geen reet uitmaakt wat die leiders uit Transcarpathia roepen. Behalve als het toevallig het Kremlin goed uitkomt.
pi_211600730
Interessante tweet van Perpetua. russen gebruiken huis-tuin-en-keuken jammers van plusminus ¤ 4500. Lekkere omnidirectionele antennes ook:
Edit: holy shit het vermogen is 170 Watt :D
(deze jammer heeft ook een paneelantenne)

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 13-12-2023 00:06:40 ]
pi_211600735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Als ze in opstand komen worden ze stuk voor stuk afgeranseld tot ze zich weer koest houden. Werkt prima daar.
  woensdag 13 december 2023 @ 00:15:19 #97
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211600811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Golf van Tonkin incident: 2 augustus 1964
Eerste VS grondtroepen in Vietnam: 8 maart 1965

Start van grootschalige protesten: lente 1966

Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat zelfs de Amerikanen een moreel superieur volk zijn t.o.v. de barbaarse en achterlijke russen.
Ja, maar ze waren in die jaren daarvoor toch ook al betrokken hierin, waarbij die betrokkenheid geleidelijk steeds verder werd opgevoerd? Eerst wapens en militaire steun, daarna steeds meer 'adviseurs' (gewoon gewapende militairen dus), daarna 'boots on the ground'. Waarbij die periode van 'boots on the ground' dus zo'n 10 jaar heeft geduurd.

Dan nog steeds: het ging over aangeklaagd/veroordeeld worden voor oorlogsmisdaden, niet om het "moreel verliezen" o.b.v. foto's.
pi_211600831
Drone beelden van de 110 Brigade die een beeld schetsen van de russische verliezen ten noorden van Avdiivka. Niet super schokkend.
pi_211600860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:54 schreef oheng het volgende:
Interessante tweet van Perpetua. russen gebruiken huis-tuin-en-keuken jammers van plusminus ¤ 4500. Lekkere omnidirectionele antennes ook:
Edit: holy shit het vermogen is 170 Watt :D
(deze jammer heeft ook een paneelantenne)

[ twitter ]
Werkt anders gewoon prima dat spul. Heel goed zelfs.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211600872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 00:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Werkt anders gewoon prima dat spul. Heel goed zelfs.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')