Maar je bent nog steeds bezig over hoe zielug rus orcs wel niet zijn omdat ze dienst nemen in het orc leger, of zoiets?quote:
Je weet toch dat het leger onderdeel wat in Bucha heeft huisgehouden daar een mediale voor gekregen heeft?quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
De conclusie van dit artikel is ook leuk:
[..]
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?
Niet dat ik denk dat het waar is, maar indien wel: wat zegt dat dan over de modus operandi van Amerikaanse soldaten in een oorlogssituatie, als het "tienduizenden gevallen" zijn?
Overigens ging het mij vooral om de opmerking dat je in Rusland een medaille krijgt voor het verkrachten van een vrouw en het vermoorden van haar kind.
In het artikel staat de reden beschreven voor het onthullen van het beeld, de reden die ik noemde. In de post van mij die je quotte, beschrijf ik ook het proces van destalinisatie na zijn dood, waarbij de persoonsverheerlijkende elementen voor het overgrote deel zijn weggehaald, o.a. ook vanwege de vele misdaden die hij tijdens zijn machtsperiode heeft gepleegd. Dit in tegenstelling tot iemand als Lenin, die nog steeds een prominent mausoleum heeft middenin Moskou.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee.
De verering van Stalin gaat niet over de overwinning of de verandering in een supermacht.
Ten eerste over supermachten: Stalin was al dood op 5 maart 1953, na een jarenlange minimale aanwezigheid. Waarom worden andere soviet leiders niet op dezelfde wijze vereerd? Een Malenkov, Kruschev, Brezhnev, of zelfs Lenin?
Waarom Stalin vereerd wordt, is omdat hij een ijzersterke man was, iemand die iedereen met een andere mening vermoorde. Iemand die door iedereen gevreesd werd. Daarom hoer je russen ook continue roepen om de terugkeer van SMERSH.
En dit is de ware aard van het russische volk als geheel: ze willen een sterke man, een sterke leider, die alles voor hun bepaalt. Het is per slot van rekening dan ook een echt slavenvolk, dat alleen in opstand komt als de meester zwakte laat zien (zie 1905, 1917, 1991).
De meest wrede russische leider wordt het meest vereerd.
Nee, daar kan ik niet "nog steeds" mee bezig zijn, want daar ben ik nooit mee begonnen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je bent nog steeds bezig over hoe zielug rus orcs wel niet zijn omdat ze dienst nemen in het orc leger, of zoiets?
Moet ik nou echt een google zoek opdracht aan je voeren?quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Maar tienduizenden voorbeelden dus volgens jou? Van Amerikaanse soldaten die in de VS zijn aangeklaagd/veroordeeld voor misdaden tijdens actieve dienst in een oorlogssituatie? Waar kan ik dat vinden?
Niet dat ik denk dat het waar is, maar indien wel: wat zegt dat dan over de modus operandi van Amerikaanse soldaten in een oorlogssituatie, als het "tienduizenden gevallen" zijn?
Overigens ging het mij vooral om de opmerking dat je in Rusland een medaille krijgt voor het verkrachten van een vrouw en het vermoorden van haar kind.
Bijzonder, want daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik niet "nog steeds" mee bezig zijn, want daar ben ik nooit mee begonnen.
Stalin werd niet verwijderd vanwege zijn misdaden. Hij werd verwijderd omdat dat moest van de volgende "sterke man" die na Stalin kwam...quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zijn lichaam is zelfs uit het bekende mausoleum verwijderd. Lenin ligt er nog steeds als nationale held, terwijl die uiteraard ook meer dan genoeg bloed aan zijn handen had. Maar waar men binnen de Sovjet-Unie dus de heldenstatus van iemand als Stalin heeft herzien en de vereringssymbolen grotendeels heeft verwijderd vanwege de immense omvang van zijn misdaden,
Dat moest vanwege de immense misdaden van Stalin.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Stalin werd niet verwijderd vanwege zijn misdaden. Hij werd verwijderd omdat dat moest van de volgende "sterke man" die na Stalin kwam...
Kerel, die oorlog in Vietnam heeft op een paar maanden na 20 jaar geduurd. De oorlog in Oekraïne is nog geen twee jaar bezig. Elke minuut oorlog is te lang, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Moet ik nou echt een google zoek opdracht aan je voeren?
Je hoeft alleen maar te denken aan hoe de VS met een paar foto's moreel de oorlog in Vietnam verloor. Denk maar aan de foto's, waarschijnlijk denk je dan aan de straatexecutie door een Zuid Vietnamese politieagent, of de kinderen die over een weg rennen nadat ze zijn geraakt door napalm. Of bijvoorbeeld My Lai.
Kijk voor rusland hoeven we niet decennia terug in de tijd te gaan. Zelfs de ergste moordenaars krijgen amnestie als ze een half jaar in Oekraine moorden.
En zelfs hele eenheden krijgen een onderscheiding. Zoals de eenheid die de massamoord in Bucha plaagde.
Kortom, in rusland krijg je inderdaad een medaille als je oorlogsmisdaden pleegt.
Ik wil deze ook nog wel even toevoegen: De militairen die MH17 hebben neergeschoten (en daarmee ruim 300 mensen in één klap hebben vermoord) krijgen een eretitel.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Tja, dan lees je niet goed. Dat kan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bijzonder, want daar lijkt het wel op.
Nee, dat werd gedaan in opdracht van Kruschev. Niet een rechtbank, niet het volk, niet een beweging....quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat moest vanwege de immense misdaden van Stalin.
Bron.quote:On the very last day of the Congress, February 25, 1956, Khrushchev gave an unscheduled speech, “On the Cult of Personality and its Consequences,” where he hit Stalin’s heritage hard. For the first time in history, several hundred Soviet citizens heard about Stalin orchestrating mass repressions – and it was a shock.
“The speech didn’t mention [the victims of] collectivization… and the terror aimed at the Soviet peoples in general; according to Khrushchev, the main target were people from the party and the army, but they numbered millions, too. Their cases were falsified, the accusations against them were fake, they confessed guilt after torture and were shot for nothing, and Joseph Stalin personally was behind it,” journalist Yuri Saprykin summed up the speech.
Bron.quote:Khrushchev confined his indictment of Stalin to abuses of power against the Communist Party and glossed over Stalin’s campaigns of mass terror against the general population. He did not object to Stalin’s activities before 1934, which included his political struggles against Leon Trotsky, Nikolay Bukharin, and Grigory Zinovyev and the collectivization campaign that “liquidated” millions of peasants and had a disastrous effect on Soviet agriculture.
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Daaaaamn.... 😱
============
https://www.reddit.com/r/(...)units_with_disabled/
Russia Forming Assault Units with Disabled Soldiers, Relatives Outraged
One highlighted case is that of Mikhail, who sustained a shrapnel wound in April 2023, resulting in a hole in his leg bone. He was assigned to a convalescent regiment, where, according to his wife, he didn't receive proper medical treatment.
"Ligaments are damaged, bone is damaged. The hole in his leg is growing every month, there is an inflammatory process," his wife said.
She claimed that a traumatologist categorized him as "B" without proper examination, meaning "with restrictions, he can go.”
After a subsequent examination, the same doctor assigned him an "A" category, paving the way for his return to the frontlines.
=====
A 36-year-old contract soldier from the Arkhangelsk region, Andrey, who suffered severe internal organ injuries in the pelvis from a bullet, revealed that doctors had returned him to active duty.
Andrey, spent over three months in the hospital, undergoing 10 operations. Three of them were on his bladder, the walls of which “were constantly tearing.”
Golf van Tonkin incident: 2 augustus 1964quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die foto's zijn uit '68, toen de oorlog dus al zo'n 13 jaar onderweg was. De napalm-foto is uit '72, vier jaar verder. En daarna heeft de oorlog dus nog drie jaar geduurd. Zo'n haast hadden ze dus niet met het beëindigen van die oorlog, ook na deze beelden.
De EU mag van Orbán nog een steunpakket van 50 miljard aan Oekraïne geven, maar alleen op voorwaarde datquote:Hongarije zinspeelt op ‘verkopen’ veto tegen hulp aan Oekraïne
Hongarije wil denken over het staken van zijn verzet tegen miljardenhulp aan Oekraïne als het zelf weer EU-subsidies tegemoet kan zien, oppert de rechterhand van premier Viktor Orbán. Hij lijkt daarmee een opening te bieden voor een compromis over de dringende steun voor Oekraïne op de komende EU-top.
Nagenoeg alle andere EU-landen willen Oekraïne voor de komende vier jaar nog eens 50 miljard euro beloven, maar Hongarije keerde zich daar luidkeels tegen. De regering in Boedapest sloeg daarbij een principiële toon aan. Zo zou de hulp het bloedvergieten alleen maar verlengen. Doorgaans draait Boedapest als het erop aan komt wel bij, hielden EU-diplomaten vol, maar door het taaie en frontale verzet sloeg toch de twijfel toe. Ook al onderhandelt Hongarije al lange tijd over het vrijgeven van bevroren EU-subsidies en klinkt het al even lang dat Boedapest vooral met zijn veto zwaait om dat geld los te krijgen.
https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a3993221/
Hah, dat moet ik nog zien. Dat laffe volk komt alleen voor vodka in actie. Of als hun huidige meester zwakheid vertoont.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Hij is een hoer van Poetin dus ik denk dat het geen reet uitmaakt wat die leiders uit Transcarpathia roepen. Behalve als het toevallig het Kremlin goed uitkomt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:38 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua(...)the%20appeal%20reads.
[..]
Als ze in opstand komen worden ze stuk voor stuk afgeranseld tot ze zich weer koest houden. Werkt prima daar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Putin is dus niet alleen bezig met een genocide in Oekraïne. Ook onder zijn eigen bevolking. Hij is nu bezig met het opruimen van alle gevangenen, minderheden en zieken/gehandicapten. Het wordt tijd dat het volk massaal in opstand gaat komen dus.
Ja, maar ze waren in die jaren daarvoor toch ook al betrokken hierin, waarbij die betrokkenheid geleidelijk steeds verder werd opgevoerd? Eerst wapens en militaire steun, daarna steeds meer 'adviseurs' (gewoon gewapende militairen dus), daarna 'boots on the ground'. Waarbij die periode van 'boots on the ground' dus zo'n 10 jaar heeft geduurd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Golf van Tonkin incident: 2 augustus 1964
Eerste VS grondtroepen in Vietnam: 8 maart 1965
Start van grootschalige protesten: lente 1966
Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat zelfs de Amerikanen een moreel superieur volk zijn t.o.v. de barbaarse en achterlijke russen.
Werkt anders gewoon prima dat spul. Heel goed zelfs.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:54 schreef oheng het volgende:
Interessante tweet van Perpetua. russen gebruiken huis-tuin-en-keuken jammers van plusminus ¤ 4500. Lekkere omnidirectionele antennes ook:
Edit: holy shit het vermogen is 170 Watt
(deze jammer heeft ook een paneelantenne)
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 13 december 2023 00:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Werkt anders gewoon prima dat spul. Heel goed zelfs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |