Grootste hit Joost Klein:quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Joost is ook al lang geen youtuber meer. Hij wil daar zelf ook niet de hele tijd over aangesproken worden volgens mij omdat het al jarenlang achter hem ligt.quote:Op maandag 11 december 2023 22:24 schreef Greys het volgende: [..] Dat laatste van echte muzikanten op het Songfestival (ook als je er niet live mag spelen) heeft ook al lang mijn persoonlijke voorkeur. Op de een of andere manier heeft het voor mij vaak meer bezieling als het muzikanten zijn met het liefst een zelf geschreven lied. Echter, Joost kreeg bv ook Pinkpop compleet plat. Dat maakt voor mij wel dat hij best een eind uitstijgt boven de gemiddelde 'youtuber'. Qua shows en concerten en festivals is hij wel echt een artiest.
Als die wanstaltige pad negatief is moet het wel een topnummer zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 22:20 schreef Greys het volgende: Frank Jumbo Lammers zegt net bij Renze dat hij meerdere nummers heeft gehoord van anderen die zijn ingezonden en zonder dat hij Joost z'n lied heeft gehoord 'eigenlijk al weet dat die beter waren'. Onze kennert.
![]()
![]()
Er is een reden waarom Tony Neefs nooit is uitgekozen om Nederland te vertegenwoordigen op het ESF. Die reden ligt niet bij anderen, maar vooral bij Tony Neefs zelf.quote:Op maandag 11 december 2023 22:47 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik zit het even dat radiofragment terug te luisteren, maar goeie genade, Tony trekt meteen alle clichés uit de kast die je verwacht bij iemand van die oude garde
Je mot wel zingen, heur
En inderdaad zelf twee liedjes ingestuurd, gewoon zuur dat hij het niet is geworden
Leuk dat niet-Songfestivalliefhebber Michiel wel enthousiast is
Een van de liedjes die hij dit jaar had ingestuurd was Sinatra-esque en hij dacht dat dat wel op ging vallen. Want Sinatra, dat is zo tijdloos.quote:Op maandag 11 december 2023 22:52 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er is een reden waarom Tony Neefs nooit is uitgekozen om Nederland te vertegenwoordigen op het ESF. Die reden ligt niet bij anderen, maar vooral bij Tony Neefs zelf.
Dit werd ooit 2e! achter Glennis Grace (2005), Tony met oa Laura Vlasblom, geschreven door Johnny Logan. Dat was toen al belegenquote:Op maandag 11 december 2023 22:52 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er is een reden waarom Tony Neefs nooit is uitgekozen om Nederland te vertegenwoordigen op het ESF. Die reden ligt niet bij anderen, maar vooral bij Tony Neefs zelf.
Ja die zag ik net op X ook langskomen.quote:
Lol, dat is echt wel een blijvertje hoor.quote:Op maandag 11 december 2023 23:12 schreef superniger het volgende:
Ach, over een paar maanden horen we niks meer van Numidia. Fit was haar eerste en laatste kans.
Heb dat dus voor vandaag nooit geweten, die achternaam! Het is dat iemand het hier zei over 'halve Zweed' en het in de OP staat.quote:Donald Ellerström of naar eigen zeggen Donald Scloszkie[2] (Amsterdam, 5 augustus 1994), bekend onder de artiestennaam (Mara)donnie, is een Nederlandse rapper.
Ja dat was ook een vrij trieste poging. Goed gezongen hoor, maar dat nummerquote:Op maandag 11 december 2023 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit werd ooit 2e! achter Glennis Grace (2005), Tony met oa Laura Vlasblom, geschreven door Johnny Logan. Dat was toen al belegen
Eens, Glennis won ook met een belegen liedje, maar dit was wel spruitjeslucht 2;0quote:Op maandag 11 december 2023 23:54 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja dat was ook een vrij trieste poging. Goed gezongen hoor, maar dat nummerVerbaasd dat het uberhaupt 2e werd. Al was NL compleet de weg kwijt op het ESF toen
Ik probeer mijn partner (Italiaan) uit te leggen waarom we niet een nationale finale hebben, want dat zou toch best mooie tv op kunnen leveren, volgens hem. 😊 Dat dan de Tony Neefs (etc) weer de boventoon gaan voeren, omdat de echte A artiesten zich niet aan een wedstrijd willen wagen waar peren met appels worden vergeleken, is toch lastig uit te leggen 😊quote:Op maandag 11 december 2023 23:54 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja dat was ook een vrij trieste poging. Goed gezongen hoor, maar dat nummerVerbaasd dat het uberhaupt 2e werd. Al was NL compleet de weg kwijt op het ESF toen
Ik zit ook even de originele tweet te bekijken maar eigenlijk bijna niemand neemt het ook serieus.quote:
Nee, het wordt nu alleen wel redelijk vaak gerepost onder de aankondiging op het officiële ESF kanaal. Wel een beetje jammer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zit ook even de originele tweet te bekijken maar eigenlijk bijna niemand neemt het ook serieus.
Goede stem, vrolijk meisje, maar ze heeft 'het' niet.quote:Op maandag 11 december 2023 23:12 schreef superniger het volgende:
Ach, over een paar maanden horen we niks meer van Numidia. Fit was haar eerste en laatste kans.
Serieus? Wat nasty.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nee, het wordt nu alleen wel redelijk vaak gerepost onder de aankondiging op het officiële ESF kanaal. Wel een beetje jammer.
Die heeft altijd een leuke rol in zijn videoclipsquote:Op dinsdag 12 december 2023 09:27 schreef Greys het volgende:
Bedacht me net nog (pas?) dat Donnie natuurlijk vaak samenwerkt met Ruben van der Meer van Hakkûhbar. Dus m'n hoop dat we een ode aan het ouderwetse hakken gaan krijgen ('nostalgisch en typisch Nederlands') wordt steeds groter.
In Bieber van de Kroeg (Donnie en Mart H) zag ik hem net ook alweer voorbij komen ja.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die heeft altijd een leuke rol in zijn videoclips
Ik dacht serieus toen ik dit nummer een keer voorbij zag komen: hadden we deze maar ingestuurd ipv Mia en Dion. Niet omdat het een goed nummer is (natuurlijk niet) maar dit was natuurlijk wel een televote-magneet geweest.quote:
Russian Village Boys zijn juist anti-Poetin, zijn het land ontvlucht en doneren een deel van de opbrengsten van hun shows aan Oekraïense vluchtelingenquote:
Donnie is wel van de echt aanstekelijke riedeltjes en dingetjes dus het geeft me wel hoop dat hij heeft meegeschreven aan het lied van Joost. Mijn gevoel/hoop zegt dat Donnie er nét een beetje meer toegankelijke lalala-touch aan heeft gegeven.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik dacht serieus toen ik dit nummer een keer voorbij zag komen: hadden we deze maar ingestuurd ipv Mia en Dion. Niet omdat het een goed nummer is (natuurlijk niet) maar dit was natuurlijk wel een televote-magneet geweest.
Dit is nou een voorbeeld van het soort humor dat wel de grens overgaat. Dat luistert nogal nauw, maar hopelijk komt Joost ook met een soortgelijke grap die iedereen begrijpt.
Dingadong zei dat Ilse een soort coachingsrol had in Nobel, toen ze allemaal live op moesten treden. De jury kan natuurlijk moeilijk feedback geven tussen de optredens door, dus dat was haar rol.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:24 schreef NailQueen het volgende:
Weten we al of Karsu en Ilse Delange daadwerkelijk iets hebben ingezonden?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:00 schreef NailQueen het volgende:
Verrek, wie zien we hier rond 1:48 minuut vol in beeld?
Ze zijn echt de heilige drie-eenheid als je erop gaat letten hahaha. Donnie en Ruben en Joost.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:00 schreef NailQueen het volgende:
Verrek, wie zien we hier rond 1:48 minuut vol in beeld?
Van winst van Oekraïne naar een pro-Rus. Afspiegeling van het maatschappelijke tij zullen we maar zeggen.quote:
quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van winst van Oekraïne naar een pro-Rus. Afspiegeling van het maatschappelijke tij zullen we maar zeggen.
Thnx. Ik had de nieuwe aflevering nog niet beluisterd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:55 schreef Meke het volgende:
[..]
Dingadong zei dat Ilse een soort coachingsrol had in Nobel, toen ze allemaal live op moesten treden. De jury kan natuurlijk moeilijk feedback geven tussen de optredens door, dus dat was haar rol.
Als het inderdaad nav die dag gelekt is, is het dus waarschijnlijk iemand die Ilse daar heeft zien lopen, maar niet betrokken genoeg is geweest om haar rol te kennen.
Hij moet huilen bij Floridaquote:Op dinsdag 12 december 2023 08:48 schreef Momo het volgende:
Video van Jan Bors (voor de mensen die de NFs niet kijken, laten we zeggen de Tsjechische Cornald Maas).
België ook.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
12 punten uit Duitsland zijn in ieder geval al zeker.
In theorie zouden we in een halve finale kunnen komen zonder België, Duitsland (die stemmen wel in 1 semi), Oostenrijk en Zwitserland.quote:
Ik ben er wel van overtuigd dat Nederland de finale gaat halen eigenlijk voordat ik het nummer al gehoord heb.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:03 schreef Em31 het volgende:
Wel jammer dat als Nederland de finale zou halen, de Waalse jury aan de beurt is.
Ik ook wel, maar dat dacht ik vorig jaar ook.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:25 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben er wel van overtuigd dat Nederland de finale gaat halen eigenlijk voordat ik het nummer al gehoord heb.
In een semi met 15 landen en in de tweede helft kan je de finale ook alleen missen door heel veel moeite te doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar dat dacht ik vorig jaar ook.![]()
Prachtige 7 punten gehaald met een voorlaatste startplaatsquote:Op dinsdag 12 december 2023 12:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In een semi met 15 landen en in de tweede helft kan je de finale ook alleen missen door heel veel moeite te doen natuurlijk.
Wat een prachtige reactie op Joost Klein.quote:Op dinsdag 12 december 2023 08:48 schreef Momo het volgende:
Video van Jan Bors (voor de mensen die de NFs niet kijken, laten we zeggen de Tsjechische Cornald Maas).
NL was ook gewoon slecht vorig jaar. Het was ook nog eens saai en ze hadden ook amper ervaring met optredens geven toch.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In een semi met 15 landen en in de tweede helft kan je de finale ook alleen missen door heel veel moeite te doen natuurlijk.
Ergens heb ik dat gevoel ook wel idd, Burning Daylight zat als trage ballade ook nog eens in de helft met Zweden, Tsjechië en dan Finland na ons. Maar bij Joost zou het nog wel eens kunnen dat zijn lied de hoogste (of één van de hoogste) bmp's heeft in de competitie. Als het happy hardcore wordt zou het iig opvallen tussen de rest itt BD.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:25 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben er wel van overtuigd dat Nederland de finale gaat halen eigenlijk voordat ik het nummer al gehoord heb.
https://suspilne.media/cu(...)-pro-lubov-do-rosii/quote:Nederlandse vertegenwoordiger bij Eurovisie 2024 heeft een lied over liefde voor Rusland
De Nederlandse rapper Joost Klein, die zijn land zal vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in 2024, heeft een liedje in zijn repertoire waarin hij zegt van Rusland te houden. Het nummer werd uitgebracht met een zanger uit Sint-Petersburg, twee weken na de grootschalige invasie van Rusland in Oekraïne.
Dit werd onder de aandacht gebracht door gebruiker X met de bijnaam vanya.
Het nummer Jackass werd op 11 maart 2022 geplaatst op platforms als Spotify, Apple Music en YouTube Music. De track werd opgenomen samen met de Russische artiest CMH (CrazyMegaHell), wiens echte naam Ruslan Tushentsov is. Hij voerde dit nummer ook uit in juli 2022 tijdens een concert in Sint-Petersburg, volgens YouTube-video's.
De tekst is als volgt:
Hallo, mijn naam is Joost Klein Ik hou van Russische baby Ik geloof zonder negatieve Russische zet
Ik wil een Russische dame Ik wil een paar Russische baby's...
(Hallo, mijn naam is Joost Klein
Ik hou van Russische baby.
Ik geloof zonder negatieve Russische zet
Ik wil een Russische dame.
Ik wil Russische kinderen).
In zijn post vraagt de gebruiker vanya: "Waarom houden sommige mensen in het Westen zoveel van de Russische cultuur? Wat is er zo aantrekkelijk aan een cultuur van genocide, imperialisme en terreur?"
Tegelijkertijd wordt in het commentaar geantwoord dat het houden van Russische vrouwen niet hetzelfde is als het houden van Poetin en het politieke regime van het land.
Klein heeft ook een nummer genaamd Normalje Bass, een samenwerking met de Russische Village Boys, een raveband die ook uit Sint Petersburg komt. De track werd uitgebracht in februari 2023.
Dit is alleen maar goed voor iemand als Joost. Zijn act draait om aandacht. Eerlijk gezegd vind ik dat hij met die volkomen stompzinnige tekst Rusland vooral belachelijk maakt. Iedereen met een paar hersencellen weet ook wel dat hij geen Poetin-adept is. En de rest stemt niet op hem, ook prima.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:39 schreef Funhouse het volgende:
Nu ook opgepakt door de nationale omroep van Oekraïne:
[..]
https://suspilne.media/cu(...)-pro-lubov-do-rosii/
Dat was leuk in de jaren 90.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:27 schreef Greys het volgende:
Bedacht me net nog (pas?) dat Donnie natuurlijk vaak samenwerkt met Ruben van der Meer van Hakkûhbar. Dus m'n hoop dat we een ode aan het ouderwetse hakken gaan krijgen ('nostalgisch en typisch Nederlands') wordt steeds groter.
Dat zal die Vanya wel even getipt hebben daar. Die zal wel trots zijn dat zijn/haar naam erin staat.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:39 schreef Funhouse het volgende:
Nu ook opgepakt door de nationale omroep van Oekraïne:
[..]
https://suspilne.media/cu(...)-pro-lubov-do-rosii/
Tsjechië had vorig jaar precies hetzelfde gezeik, ook dankzij Vanya. Gewoon top 10 gehaald dus zo veel invloed heeft het echt nietquote:Op dinsdag 12 december 2023 15:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zal die Vanya wel even getipt hebben daar. Die zal wel trots zijn dat zijn/haar naam erin staat.
Nou ja dan krijgen we maar geen stemmen uit Oekraïne.
(Hoop niet dat dit een uitbreidende olievlek gaat worden ofzo want dan neemt het toch wel weer een stukje van de voorpret weg. Er is altijd wel iets qua dit soort ergernis, lijkt wel. Nu zelfs binnen een dag.)
Ik hoop maar dat het niet verder verspreid dan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Tsjechië had vorig jaar precies hetzelfde gezeik, ook dankzij Vanya. Gewoon top 10 gehaald dus zo veel invloed heeft het echt niet
Ja ik zag mensen RUV van IJsland prijzen als voorbeeld van hoe het moet (SVT, NRK, en AvroTros werden laf genoemd omdat ze zich niet inzetten voor de DQ van Israël). Wel interessant, want het was niet eens RUV die met de dreiging kwam om IJsland terug te trekken uit de competitie. Het voorstel kwam van de 'Society of Authors & Composers'. RUV heeft nog niet eens gereageerd en er is kans dat ze meegaan met de beslissing van de EBU en de drie genoemde omroepenquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:11 schreef Greys het volgende:
Oh en AvroTros heeft ook alweer dingen fout gedaan zie ik door een artiest bekend te maken voordat Israël geband is en IJsland wel dreigt niet mee te doen als Israël meedoet. Aldus Twitter/X.
*armen in de lucht gooit
Nou ja als de rest afhaakt hoeven we bijna alleen nog maar van Frankrijk te winnen.
Weet niet, volgens mij is negeren beter. Zegt al genoeg dat er wordt weggelaten dat die band helemaal niet pro-Rusland is en zelfs geld in heeft gezameld voor Oekraïne. Uiteindelijk is het gewoon een idioot op Twitter en meer niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
Zou slim zijn als hij die onzin snel ontkracht voordat het een heel eigen leven gaat leiden.
Laat Joost maar op zijn manier tussen nu en maart een tussendoortje uitbrengen, waarin hij een en al vredelievendheid uitdraagt. 😊quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet niet, volgens mij is negeren beter. Zegt al genoeg dat er wordt weggelaten dat die band helemaal niet pro-Rusland is en zelfs geld in heeft gezameld voor Oekraïne. Uiteindelijk is het gewoon een idioot op Twitter en meer niet.
En Joost zal zoiets minder boeien dan vorig jaar met Vesna, die waren nog een stuk onbekender en kregen dat allemaal mee. Dat vind ik eigenlijk nog echt ergste van dit soort acties.
Nouja laat Joost eenmaal fuck Putin zeggen ofzo en weer verder.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet niet, volgens mij is negeren beter. Zegt al genoeg dat er wordt weggelaten dat die band helemaal niet pro-Rusland is en zelfs geld in heeft gezameld voor Oekraïne. Uiteindelijk is het gewoon een idioot op Twitter en meer niet.
En Joost zal zoiets minder boeien dan vorig jaar met Vesna, die waren nog een stuk onbekender en kregen dat allemaal mee. Dat vind ik eigenlijk nog echt ergste van dit soort acties.
Ik snap het ook wel hoor, ik denk zelf ook wel, had dat nummer lekker niet uitgebracht. Maar dan gaan liegen over die band en dat hij in Rusland heeft opgetreden etc. dan denk ik wel, doe normaal. Hoe help je jezelf daarmee dan als het niet eens waar is?quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja laat Joost eenmaal fuck Putin zeggen ofzo en weer verder.
Maar goed de meeste Oekrainers zijn niet echt voor reden vatbaar met dit soort zaken. Kaarija was ook al slecht volgens Vanya omdat hij naar een Little Big concert ging in Finland. Maar goed misschien zouden wij ook onredelijk reageren als we in een oorlog waren met een land.
[ twitter ]
Maar dat gedoe met Vesna vorig jaar omdat 1 van de leden geboren was in Rusland, maar als kind verhuisd naar Tsjechië en duidelijk anti Putin was, dat sloeg ook nergens op.
Pas als een artiest als Thierry Baudet gaat blaten dat hij pro Russisch en pro Putin is of rare dingen over Oekraine heeft gezegd (dat die geen bestaansrecht hebben bv), dikke maatjes is met Kirkorov etc., dan heb je een punt.
Ja dat was denk ik niet handig, maar dat er feiten worden toegevoegd of worden weggelaten laat al zien dat het niet om de feiten gaat, maar om de ophef. Friesenjung heeft het juist nog goed gedaan in Oekraine op Spotify.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel hoor, ik denk zelf ook wel, had dat nummer lekker niet uitgebracht. Maar dan gaan liegen over die band en dat hij in Rusland heeft opgetreden etc. dan denk ik wel, doe normaal. Hoe help je jezelf daarmee dan als het niet eens waar is?
Dit is het artikel:quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:12 schreef Ama het volgende:
Schijnbaar heeft de Telegraaf het er nu ook over.
quote:Niet iedereen vindt de kritiek terecht. Het zou iets genuanceerder liggen. „Ik hou van Rusland. Ik hou van Russische vrouwen. Dat betekent niet dat hij de regering op welke manier dan ook steunt”, klinkt het bijvoorbeeld ook op X.
Zo klinkt ook de reactie van AVROTROS. „Joost heeft met zijn nummers nooit een politiek statement gemaakt”, laat een woordvoerster van de omroep weten.
Telegraaf en nuance, het kan echt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:24 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Dit is het artikel:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-ik-hou-van-rusland
Ze nuanceren het gelukkig wel, en hebben het ook over de instapost van die Russische groep die de oorlog niet steunt:
[..]
Zoiets ja. Het hoeft geen heel persbericht te zijn, maar als het straks opblaast en hij dan pas reageert kan het niet oprecht over komen. Moet hij voor zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:05 schreef Momo het volgende:
Nouja laat Joost eenmaal fuck Putin zeggen ofzo en weer verder.
Oh ik heb te vroeg weg geklikt. Wat zei hijquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:23 schreef Thrts het volgende:
Joost heeft net een statement gegeven bij Boulevard
Zag gisteren al filmpje dat Nathan (Acid) graag zelf ook wil MAAR het kan volgens iemand niet omdat het dit jaar niet aan zijn kant van België is waar ze iemand kiezen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:35 schreef Greys het volgende:
Hij gaat zich nu ook met België bemoeien.
[ twitter ]
Nummer 3 is wel een briljante zetquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:14 schreef Nashipeer het volgende:
Achja ik denk dat alle ophef weer overgaat als de drukke periode aanbreekt met nationale finales. We zitten in een periode met relatief weinig nieuws, en dan zoeken mensen sensatie. Maar als mensen Joost en z'n energie, humor, en interactie met artiesten/journalisten zien in Malmö gaan ze echt wel van hem houden![]()
Deze fragmenten zijn wel grappig, en de manier waarop hij dit heeft geëdit (lijkt alsof het met windows moviemaker is gemaakt in 2009) maar geüpload in oktober
Hij zelf? Ik lees op X alleen dat AvroTros en management hebben gezegd dat het al voor de invasie was opgenomen. Maar dat wisten we al.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:23 schreef Thrts het volgende:
Joost heeft net een statement gegeven bij Boulevard
Nee dat is gewoonlijk de artiest van vorig jaar. Dat gaan ze niet de gene zo maar ontnemen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:42 schreef Ama het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als Nathan de punten mag doen voor België. Maar gaat niet gebeuren denk ik.
Dit jaar was het ook die gast van de slimstequote:Op dinsdag 12 december 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee dat is gewoonlijk de artiest van vorig jaar. Dat gaan ze niet de gene zo maar ontnemen.
En terecht ook.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee dat is gewoonlijk de artiest van vorig jaar. Dat gaan ze niet de gene zo maar ontnemen.
RTBF doet toch altijd die relnicht.David Jeanmottequote:Op dinsdag 12 december 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat ook in België zo? Want daar switched Vlaanderen met Wallonië ieder jaar, en dat zijn twee gescheiden werelden, helemaal als het om TV gaat,quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja op het einde van Boulevard werd gezegd dat Joost vooral satire gebruikt en ook dat deze artiesten uit Rusland zijn gevlucht.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij zelf? Ik lees op X alleen dat AvroTros en management hebben gezegd dat het al voor de invasie was opgenomen. Maar dat wisten we al.
Wat gebeurde er verder nog dan?
Ja dat bedoelde ik met dat iemand zei dat het dit keer niet in Nathan zijn gebied van België is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Is dat ook in België zo? Want daar switched Vlaanderen met Wallonië ieder jaar, en dat zijn twee gescheiden werelden, helemaal als het om TV gaat,
Dat zou wel flauw zijn. Nathan heeft toch geen invloed op de jury verder.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:53 schreef Momo het volgende:
Nouja zelf als ze iemand zouden kiezen die Joost kent in Belgie (al denk ik niet dat Wallonië dat heel veel boeit). Denk niet dat de jury dan 12 punten aan Joost gaat geven (die dan dus ook Wallonië is).
Oké thanks, ik verwachtte bij 'Joost gaf een statement' iets anders haha. Iets dat misschien op de socials gezet kon worden door jan en alleman als tegenwicht. Maar dit zal weinig veranderen in nasty ophefland ben ik bang want dat was al bekend.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:49 schreef Thrts het volgende:
[..]
Ja op het einde van Boulevard werd gezegd dat Joost vooral satire gebruikt en ook dat deze artiesten uit Rusland zijn gevlucht.
Nouja, de wereld draait niet enkel om Joost he, er ook zoveel andere belangen waarschijnlijk en je hebt ook nog eens afstand omdat het Franstaligen zijn. Wij zouden ook niet zo maar een Nederlandse YouTuber de punten laten uitdelen om dat die dan toevallig de video's heeft gemaakt met de inzending van Litouwen ofzo.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat zou wel flauw zijn. Nathan heeft toch geen invloed op de jury verder.
quote:
Maar misschien ben ik wel niet zo gezelligquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je weet niet half hoe gezellig het hier is.
Dat kan ik me niet voorstellen bij iemand die zulke mooie headers maakt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar misschien ben ik wel niet zo gezellig
Misschien kan @LTVDK ook voor de andere landen doenquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen bij iemand die zulke mooie headers maakt.
Die topics boeien me niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien kan @:LTVDK ook voor de andere landen doen
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het een saai lied gaat zijn als Donnie ook mee heeft geschreven.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:15 schreef Niels93 het volgende:
Ik hoop echt dat dit Joost's beste nummer is wat hij ooit heeft gemaakt. Dat was soms zo jammer bij voorgaande inzendingen. Dan was het een leuk en goed nummer, maar ze hadden betere nummers in hun repertoire (Waylon, Douwe, Jeangu,...). Het zou zo tof zijn als we in maart denken: hij is echt boven zichzelf uitgestegen
Ah mooi.quote:
Ik zou denken dat Joost wel in is voor party's 😊quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
Denken jullie trouwens dat Joost naar meerdere pre parties gaat, niet enkel Amsterdam?
Ik zie Joost er wel voor aan dat hij voor de volle 100% experience gaat. Pre-party's afgaan, contact maken met fans, andere artiesten ontmoeten, social media bijhouden, noem maar op. Echt om goodwill en sympathie te kweken bij de fans. Zoals wat Joker Out en Käärijä dit jaar hebben gedaan. Die laatste wil hem vast wel helpen met zijn TikTokquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
Denken jullie trouwens dat Joost naar meerdere pre parties gaat, niet enkel Amsterdam?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah mooi.
Fijn dat ze het oppakken.
En dat die vanya maar enorm trots mag zijn omdat het hem/haar/hen wéér gelukt is om alle aandacht te krijgen en op elk bestaand legoblokje mag gaan staan met blote voeten.
Kijk maar uit naar een bekend gezicht!quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:44 schreef Momo het volgende:
Gaat zo live om 21:30 om te praten over de ontwikkelingen van de laatste dagen (zal wel Nederland, Slovenië en Tsjechië zijn vooral).
Nou, het werd hier ook uitgebreid gedeeld en meestal is compleet negeren van een dergelijk Eurovanya-actie toch de beste manier om er geen röring aan te geven.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Aran heeft weer iets gevonden in de diepe krochten van het afvoerputje van social media.
Jezuschristus is het meteen alquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijk maar uit naar een bekend gezicht!
In een interview met de Telegraaf zegt hij dat hij uitgebreid campagne gaat voerenquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
Ik denk ook dat ie er vol voor gaat. Eurovillage ook straks. Euroclub. De volle experience. Hij heeft de festival stamina ervoor.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie Joost er wel voor aan dat hij voor de volle 100% experience gaat. Pre-party's afgaan, contact maken met fans, andere artiesten ontmoeten, social media bijhouden, noem maar op. Echt om goodwill en sympathie te kweken bij de fans. Zoals wat Joker Out en Käärijä dit jaar hebben gedaan. Die laatste wil hem vast wel helpen met zijn TikTok
Wel een verschil ja met Mia die op tijd naar bed wou gaan bij die Spaanse pre partyquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ie er vol voor gaat. Eurovillage ook straks. Euroclub. De volle experience. Hij heeft de festival stamina ervoor.
Joah.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
Dit kan qua NL beleving wel eens een 2016-jaar worden (typte ik al jinxend).quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Joah.
En waarschijnlijk organiseert ie zelf nog wel wat extra preparties
It's Crazy It's Party?quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:29 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik zou denken dat Joost wel in is voor party's 😊
Zo leuk als een deelnemer voor die volle experience gaat. Dat je ziet dat naast de focus er ook van genoten wordt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ie er vol voor gaat. Eurovillage ook straks. Euroclub. De volle experience. Hij heeft de festival stamina ervoor.
'YEAHHHH DOEWUHHH'quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit kan qua NL beleving wel eens een 2016-jaar worden (typte ik al jinxend).
Ohja, Aran leest hier mee.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Nou, het werd hier ook uitgebreid gedeeld en meestal is compleet negeren van een dergelijk Eurovanya-actie toch de beste manier om er geen röring aan te geven.
Maar hij durft niet hier te postenquote:
Ik denk zelfs with a vengeancequote:Op dinsdag 12 december 2023 21:32 schreef Cee het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Mmmm... heb het idee dat al deze mensen wel eens getroffen heb in het echte leven, vooral die aan de rechterkant, leuk!quote:
Ik lees enkel gekozen vanwege vriendjespolitiek met de commissieleden, want anders kan niet?quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:12 schreef superniger het volgende:
Joling is aan het haten op Joost bij VI.
Als Aran de volgende keer iets blauws aan heeft weten we genoeg.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maar hij durft niet hier te posten
Ik neem Joling al jaren niet serieus. Vooral erg met zichzelf bezig.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:12 schreef superniger het volgende:
Ja, VI zal eens positief zijn ergens over, dat kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:12 schreef superniger het volgende:
Johan wil Davina.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, VI zal eens positief zijn ergens over, dat kan natuurlijk niet.
Hij zegt altijd iets negatiefs en iets positiefs. Om beide kampen te pleasen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik lees enkel gekozen vanwege vriendjespolitiek met de commissieleden, want anders kan niet?
Ik klik niet zo vaak iets aan en zit nu met een grote grijns.quote:
Kan prima een ander jaar.quote:
Ja. Beter dan zo'n suffe ballad.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zojuist voor de eerste keer Friesenjung gehoord. Had nog nooit van Joost Klein en dit nummer gehoord.
Ik heb er vertrouwen in
Is op Spotify mijn meest beluisterde nummer van het jaar.quote:
Management van Ilse had al vrij direct na de roddel ontkend dat zij wat had ingestuurd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:24 schreef NailQueen het volgende:
Weten we al of Karsu en Ilse Delange daadwerkelijk iets hebben ingezonden?
Ilse was blijkbaar in Leiden om de 5 kandidaten te begeleiden bij het 2x voorzingen. Wellicht is ze daardoor op de lijst gekomen?quote:Management van Ilse had al vrij direct na de roddel ontkend dat zij wat had ingestuurd.
Zo grappig, jullie zitten in dikke hoodies en de middelste mevrouw in een hemdjequote:
Vermoeiend die Oekraïne-act.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tsjechië krijgt nu ook de Russia lover behandeling.
Misschien is Vanya zelf wel een Rus. Dit is een ouderwetse Russische propaganda-methode: als iedereen corrupt is, of iedereen is een Rusland-fan, of iedereen is antisemitisch, dan maakt het niet meer uit. Werkt altijd.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nee joh, daar is de volgende al.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Start een petitiequote:Op woensdag 13 december 2023 11:28 schreef Greys het volgende:
Maar heeft Donnie inmiddels al ergens gehint dat ie straks ook op het podium staat want ik wil het.
Misschien belt ze vanuit Bali?quote:Op woensdag 13 december 2023 10:51 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Zo grappig, jullie zitten in dikke hoodies en de middelste mevrouw in een hemdje
En dan die reacties.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:01 schreef Gerard-Joling het volgende:
Dit had anders ook wel goed gescoord hoor:
https://www.instagram.com(...)42-858a-dae40a0b2d47
Dit haalt het niet bij Soppen the remix.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:01 schreef Gerard-Joling het volgende:
Oh ja doe het Loewiesss!quote:Op woensdag 13 december 2023 20:19 schreef Momo het volgende:
Gelukkig geeft er al iemand een San Marino suggestie in de reacties
Ja zeker! Een hele dikke laag.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:21 schreef NailQueen het volgende:
Ik had het ook erger verwacht maar hier zit ook een flink laagje autotune op
San Marino, San Remo, zaligheden op hun geheel eigen manier.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Una Voce Per San Marino, de meeste camp selectie show
Altijd een vreemd idee dat we eerst nog de nummers van zo’n 30 andere landen gaan horen voordat we weten hoe die van ons klinkt.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben eigenlijk nog nooit zo benieuwd geweest naar ons songfestival liedje als nu eigenlijk. Ik ben echt reuze benieuwd hoe het gaat klinken.
Ik ook!quote:Op woensdag 13 december 2023 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben eigenlijk nog nooit zo benieuwd geweest naar ons songfestival liedje als nu eigenlijk. Ik ben echt reuze benieuwd hoe het gaat klinken.
Wéér net niet top 10 (elfde) wordenquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Een flink laagje? Cher is er niets bij zoveelquote:Op woensdag 13 december 2023 20:21 schreef NailQueen het volgende:
En ook nog een boodschap: I am what I am.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:21 schreef NailQueen het volgende:
6e. We worden 6e in de finale. Noteert u maar alvast!quote:Op woensdag 13 december 2023 22:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wéér net niet top 10 (elfde) worden
We houden alleen een NF als de laatste plek mag gaan, we kunnen niet op de publieke smaak van het nederlands volk uitgaanquote:Op woensdag 13 december 2023 20:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan die reacties.Stel je toch een NF voor.
nice try for a Loreen ripp-offquote:Op woensdag 13 december 2023 20:01 schreef Gerard-Joling het volgende:
Geschreven door Gordon, in 2003?quote:Op woensdag 13 december 2023 20:01 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik vind ook dít wel lekker transparant dit jaar. En ik snap het volkomen dat in allereerste instantie Joost niet helemaal z'n persoonlijke smaak was en andere 'mooie' liedjes wat meer. Vind het alleen maar knap dat je dan toch met z'n allen naar het grotere plaatje kunt kijken en een gok durft te wagen. En pakt het niet goed uit dan weten wij en zij dat ook weer. Win-win, plezier én leerzaam voor iedereen.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:57 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Volgens Cornald twijfelden ze tussen op safe spelen of een risico. Al zou het helemaal misgaan, ben toch blij dat ze voor een risico zijn gegaan.![]()
(Titel is wat negatiever dan het lijkt, waren wat andere nummers die meer bij zijn eigen smaak pasten)
Ok, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat je alleen maar gaat voor een keer iets anders terwijl het nummer misschien niet zo geweldig is. Zo komt het nu op mij een beetje over. Het feit dat Nederland dit genre nog nooit heeft gestuurd interesseert mij geen hol, als het maar goed is.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind ook dít wel lekker transparant dit jaar. En ik snap het volkomen dat in allereerste instantie Joost niet helemaal z'n persoonlijke smaak was en andere 'mooie' liedjes wat meer. Vind het alleen maar knap dat je dan toch met z'n allen naar het grotere plaatje kunt kijken en een gok durft te wagen. En pakt het niet goed uit dan weten wij en zij dat ook weer. Win-win, plezier én leerzaam voor iedereen.
Maar Mia zegt zelf dat ze zich wel gesteund voelde door de AVROTROS, maar niet door Duncan. Ik kan me niet voorstellen dat ze daarover zou liegen (tenzij het een gevalletje is van ''schuif de schuld op hem af alsjeblieft en niet op ons want dat is slecht voor ons imago)quote:Op donderdag 14 december 2023 18:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ok, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat je alleen maar gaat voor een keer iets anders terwijl het nummer misschien niet zo geweldig is. Zo komt het nu op mij een beetje over. Het feit dat Nederland dit genre nog nooit heeft gestuurd interesseert mij geen hol, als het maar goed is.
Ik heb dat interview even geluisterd, maar Cornald speelt wel heel erg de Zwarte Piet naar Duncan voor afgelopen jaar. Hij zou allemaal dingen hebben beloofd die hij niet heeft waargemaakt, arme Cornald was volledig verrast. Dat vind ik niet bepaald sterk.
Net ook in Boulevard. Als ik het goed begrijp waren ze bij de laatste versie van zijn nummer unaniem?quote:Op donderdag 14 december 2023 17:57 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Volgens Cornald twijfelden ze tussen op safe spelen of een risico. Al zou het helemaal misgaan, ben toch blij dat ze voor een risico zijn gegaan.![]()
(Titel is wat negatiever dan het lijkt, waren wat andere nummers die meer bij zijn eigen smaak pasten)
Ja dit. Ik denk dat als Mia zou moeten kiezen ze echt meer aan Duncan zou hebben als goede relatie dan aan de commissie na het ESF en dus echt niet hem zomaar ff de schuld gaf op hun verzoek. Als Mia en Cornald exact hetzelfde zeggen geloof ik het persoonlijk wel. Anders zou Duncan vast wel ergens tegendeel-bewijsjes hebben qua email of berichtjes ofzo ('ik vroeg juist heel vaak om af te spreken met M&D maar ze hadden nooit tijd' oid) maar hij heeft het eigenlijk nooit zelf tegengesproken. Voelt alsof Duncan iets te vaak en te lang 'jaaaa nee joh komt goed joh we hebben nog tijd zat' heeft gezegd tegen iedereen en dat zelf ook echt dacht en ze allen een tijd lang dachten 'oké nou hij zal het wel weten'.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar Mia zegt zelf dat ze zich wel gesteund voelde door de AVROTROS, maar niet door Duncan. Ik kan me niet voorstellen dat ze daarover zou liegen (tenzij het een gevalletje is van ''schuif de schuld op hem af alsjeblieft en niet op ons want dat is slecht voor ons imago)
Dat eerste ben ik sowieso wel met je eens, idealiter horen ze gewoon het allerbeste lied te kiezen. Maar er was zó veel commentaar van demense in NL over 'wéér zo'n emo janklied' dat ik denk dat de druk op dat vlak inderdaad een stuk groter is geweest dan anders. En ik geloof ook best dat die grote 'campagne' van Joost best ook wél dmeen beetje heeft meegeteld.quote:Op donderdag 14 december 2023 18:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ok, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat je alleen maar gaat voor een keer iets anders terwijl het nummer misschien niet zo geweldig is. Zo komt het nu op mij een beetje over. Het feit dat Nederland dit genre nog nooit heeft gestuurd interesseert mij geen hol, als het maar goed is.
Ik heb dat interview even geluisterd, maar Cornald speelt wel heel erg de Zwarte Piet naar Duncan voor afgelopen jaar. Hij zou allemaal dingen hebben beloofd die hij niet heeft waargemaakt, arme Cornald was volledig verrast. Dat vind ik niet bepaald sterk.
Een flutlied zal het niet zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat als het écht een topnummer is dat je hem er meteen wel uitpikt. Als je allemaal voors of tegens moet overwegen, en wat zal Europa misschien willen, en wat hebben we eerder gestuurd, en kun je misschien een nieuwe versie opnemen, dat zegt eigenlijk dat geen van de nummers echt top is. Anders kies je die gewoon, ongeacht het genre of dat de productie misschien nog niet helemaal je van het is.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik sowieso wel met je eens, idealiter horen ze gewoon het allerbeste lied te kiezen. Maar er was zó veel commentaar van demense in NL over 'wéér zo'n emo janklied' dat ik denk dat de druk op dat vlak inderdaad een stuk groter is geweest dan anders. En ik geloof ook best dat die grote 'campagne' van Joost best ook wél dmeen beetje heeft meegeteld.
Aan de andere kant: als we hopelijk wat van die andere vier van de top vijf liedjes te horen krijgen en die écht veel beter blijken dan het lied van Joost, hebben Twan vooral en de rest van de commissie best wat uit te leggen daarna. Dus het zal enorm wikken en wegen zijn geweest, met de weegschaal doorslaand naar Joost. Kan me bijna niet voorstellen dat dat zou zijn gebeurd met een flutlied. Kan hoor, maar ik hoop en vermoed van niet. (🤞🏼🤞🏼🤞🏼)
Over het Duncan-deel nog even: Het is niet dat Cornald in z'n eentje de commissie was. Je kunt hooguit zeggen dat de gehele AvroTros-Songfestival-Club daar als geheel dus meer op had moeten controleren of het daadwerkelijk zo liep als beloofd was door Duncan. Tevens hadden Mia en Dion eerder aan de bel kunnen trekken bij iemand daar van 'help, wij zijn onervaren en jullie denken waarschijnlijk dat we al lang volop oefenen met Duncan maar dat is helemaal niet zo, wat nu'. Dan had er iemand eerder achteraan kunnen gaan. Tis een beetje van alle kanten mis gegaan gok ik.
Zoals Cornald altijd al zei en zegt is hij helemaal nooit van de creatieve afdeling geweest, alleen van het uitzoeken van Het Lied samen met de commissie. Jan Smit zat bv ook al die jaren in die commissie en op de één of andere manier keek niemand hém ooit er op aan dat hij zich na het lied kiezen totaal nergens meer mee bemoeide en pas weer eens opdook een dag voor de eerste semi als Cornald ook al het commentatorwerk ook voor Jan al had voorbereid. Hij had ook ff de vinger aan de pols kunnen houden qua act bv. Of iemand van AvroTros zelf. Of Hila.
Misschien kunnen ze nog een commissielid toevoegen, iemand met puur creatieve visies. Zeg maar een Pannecoucke maar dan beter en jonger.Die dan tijdens het kiezen tussen de laatste paar liedjes al kijkt naar wat voor soort staging er gaaf bij zou zijn. Geen idee of zoiets mogelijk zou zijn.
Ben zó benieuwd wie Joost gaat inhuren voor de act of dat hij dat zelf gaat bedenken en uitwerken! Serieus nu al zin in. Het wordt vast niet saai.![]()
Zelfs als dat het geval is slaat ze wellicht de plank mis. Eerst maar eens zien of er na kabinet Wilders I nog een AVROTROS over isquote:Op donderdag 14 december 2023 19:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar Mia zegt zelf dat ze zich wel gesteund voelde door de AVROTROS, maar niet door Duncan. Ik kan me niet voorstellen dat ze daarover zou liegen (tenzij het een gevalletje is van ''schuif de schuld op hem af alsjeblieft en niet op ons want dat is slecht voor ons imago)
Ik googlede nav deze post voor de grap even op 'PVV Songfestival' en onze nieuwe kamervoorzittert had destijds al wel wat vragen...quote:Op donderdag 14 december 2023 21:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zelfs als dat het geval is slaat ze wellicht de plank mis. Eerst maar eens zien of er na kabinet Wilders I nog een AVROTROS over is.
Lekker neutraal, met een bron van Mediacourant en "[..] vindt u dat de belastingbetaler dit dan maar moet ophoesten"quote:Op donderdag 14 december 2023 22:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik googlede nav deze post voor de grap even op 'PVV Songfestival' en onze nieuwe kamervoorzittert had destijds al wel wat vragen...
[ afbeelding ]
https://www.pvv.nl/nieuws(...)et-songfestival.html
Die foto die steeds gebruikt wordt vind ik wel helemaal top. Goed gekozen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:22 schreef Niels93 het volgende:
🇳🇱 Joost Klein will be representing The Netherlands Eurovision 2024 🇸🇪 | Reaction Joost Klein SUBTLD
Wat een leuke reactie is dit trouwens
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
Ik heb de reactievideo van m'n hond Bonk alvast klaar voor Joost.
[ afbeelding ]
Ik denk en hoop dat het daar te 'afwijkend' en apart voor is.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:06 schreef Niels93 het volgende:
Schot voor de boeg: ik denk wel als we 1e helft loten dat we een grote kans hebben om te openen, als ik de signalen over het nummer zo hoor.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef Em31 het volgende:
[..]wat een schatje, lijkt wel een knuffelbeer met al dat haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor al deze off topic info in de spoiler haha. Maar hij houdt nu van het Songfestival op z'n oude dag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:35 schreef Greys het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor al deze off topic info in de spoiler haha. Maar hij houdt nu van het Songfestival op z'n oude dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is prachtig. Je mini knuffelbeertje.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:35 schreef Greys het volgende:
[..]Off-topic, maar aaaaaw KreeeejsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor al deze off topic info in de spoiler haha. Maar hij houdt nu van het Songfestival op z'n oude dag.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Mensen, we hebben de visual voor op het LED scherm voor de staging.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Mensen, we hebben de visual voor op het LED scherm voor de staging.
IK WIL DITquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Mensen, we hebben de visual voor op het LED scherm voor de staging.
Leukkkk? Ik volg je op dat xwitter, dus ik ken Bonkie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Stuiterbalquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:43 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Leukkkk? Ik volg je op dat xwitter, dus ik ken Bonkie.
Hoe krijg ik mijn kitten zover om ook zo te reageren?
Dat zou inderdaad best in elkaars vaarwater kunnen zitten. Maar laat ze eerst Dora maar weer eens winnen!quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:54 schreef Momo het volgende:
Let3 (Kroatie 2023), dit jaar weer in Dora, kan wel nadelig zijn voor ons eventueel.
Is wel een andere muziekstijl, wel een gevaar inderdaad als het om televote gaat ja.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:54 schreef Momo het volgende:
Let3 (Kroatie 2023), dit jaar weer in Dora, kan wel nadelig zijn voor ons eventueel.
De staging is elk jaar weer een flop inderdaad, ik dacht toen Duncan verantwoordelijk werd dat we eindelijk een goede staging zouden krijgen (quote:Op zondag 17 december 2023 21:31 schreef Sableheart het volgende:
Ik ben voorzichtig positief.
Hij is een goede performer, in een stijl die best kan aanspreken. Van wat ik van zijn ouevre hoor, gaat het een leuk nummer worden, die het goed kan doen bij het publiek.
Wel zijn er een paar dingen die me aan het twijfelen brengen. De enorme campagne van Joost vooraf, in combinatie met "we gaan iets helemaal anders doen" maakt me enigszins bezorgd dat ze misschien niet voor de allerbeste inzending zijn gegaan die beschikbaar was. Laten we hopen dat de inzendingen die het uiteindelijk niet geworden zijn, ook uitgebracht worden, zodat we een idee krijgen van wat er te kiezen was (en zodat we weten dat de kwaliteit van de inzendingen die de commissie binnenkrijgt goed is, en dat artiesten weten dat een nummer inzenden naar de commissie niet negatief is).
En ook de staging baart me nog enigszins zorgen. Daar zijn we de afgelopen jaren niet echt sterk in geweest, tenzij de artiest zelf een duidelijke visie had. Nu we een meer party nummer sturen, waarbij de staging essentieel is om het gevoel over te dragen. Tegelijk geeft Joost aan zelf wat meer volgend te zijn als het op staging aankomt. Een situatie vergelijkbaar met die van Waylon is dan zeker een risico.
Twan heeft zelf geen staging hoeven te bedenken, dus of dat nou echt helpt weet ik niet. Hij heeft wellicht wel de telefoonnummers van een paar goede creative directors van andere landen.quote:Op zondag 17 december 2023 23:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
De staging is elk jaar weer een flop inderdaad, ik dacht toen Duncan verantwoordelijk werd dat we eindelijk een goede staging zouden krijgen (). Alleen als het nu met Twan erbij wéér niks wordt, terwijl hij 3 jaar alles van dichtbij mee heeft gemaakt en dus echt álle ins en outs kent, dan geef ik het op en wordt het nooit weer wat.
Nee dat snap ik, maar aangezien hij nu dé persoon is die alles overziet mag ik hopen dat hij wel op tijd zou zien dat het te matig is en eventueel suggesties kan doen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Twan heeft zelf geen staging hoeven te bedenken, dus of dat nou echt helpt weet ik niet. Hij heeft wellicht wel de telefoonnummers van een paar goede creative directors van andere landen.
En het mag ook niks kosten he, maar misschien legt Joost zelf wel wat geld in het laatje zoals de Common Linnets deden.
Misschien heeft AvroTros ook besloten dat er meer budget voor de staging moet komen.quote:Op
maandag 18 december 2023 14:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Twan heeft zelf geen staging hoeven te bedenken, dus of dat nou echt helpt weet ik niet. Hij heeft wellicht wel de telefoonnummers van een paar goede creative directors van andere landen.
En het mag ook niks kosten he, maar misschien legt Joost zelf wel wat geld in het laatje zoals de Common Linnets deden.
Best veel van het volgens mij niet al te hoge budget (2,5 ton oid) gaat volgens mij op aan reis en verblijf van de artiesten en hele NL-delegatie twee weken lang in hotels daar en eten, kleding, voorbereiden act, videoclip, tape, promotie etc.quote:Op maandag 18 december 2023 21:05 schreef Thrts het volgende:
Waar gaat dat budget dan vaak heen, attributen etc.?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e%20shows%20uitzendtquote:Een uitgewerkte begroting is niet openbaar, maar los van het EBU-geld zitten de kosten voor de Nederlandse inzending 'in de totstandkoming van de act, het maken van een videoclip en een back-uptape en zaken als kleding, visagie en verblijf,' zo zegt Dekker.
Die back-uptape is een paar maanden geleden opgenomen. Het gaat om een opname die wordt uitgezonden als de deelnemers door corona tijdens de halve finale of finale ziek zijn. Dat overkwam IJsland vorig jaar.
De laatste vijf jaar zijn -los van het jaar dat Rotterdam alles organiseerde na de winst van Duncan Laurence- de kosten ongeveer gelijk gebleven, aldus Dekker.
Door inflatie en doordat er tegenwoordig een back-uptape gemaakt moet worden stegen de kosten, maar daar staat tegenover dat we door corona met een veel kleinere delegatie gaan. Daar wordt weer op bespaard dus alles bij elkaar zijn de kosten gelijk.
Het aantal personen in de delegatie is gehalveerd. "Wat natuurlijk behoorlijk drukt op de kosten als je ruim twee weken verblijft in het gastland."
Ik heb het idee dat er tegenwoordig meer geld gepompt wordt in de clip dan in het daadwerkelijke optreden en wedstrijdtechnisch is dat eigenlijk helemaal niet slimquote:Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Best veel van het volgens mij niet al te hoge budget (2,5 ton oid) gaat volgens mij op aan reis en verblijf van de artiesten en hele NL-delegatie twee weken lang in hotels daar en eten, kleding, voorbereiden act, videoclip, tape, promotie etc.
Las ik ooit ergens, even terugzoeken.
Edit:
Onderstaande is uit 2022.
Kosten totaal 5 ton. Helft voor de EBU voor uitzendrechten. Blijft 2,5 ton over:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e%20shows%20uitzendt
Zijn campagne had nul invloed op de keuze van de commissie.quote:Op zondag 17 december 2023 21:31 schreef Sableheart het volgende:
Ik ben voorzichtig positief.
Hij is een goede performer, in een stijl die best kan aanspreken. Van wat ik van zijn ouevre hoor, gaat het een leuk nummer worden, die het goed kan doen bij het publiek.
Wel zijn er een paar dingen die me aan het twijfelen brengen. De enorme campagne van Joost vooraf, in combinatie met "we gaan iets helemaal anders doen" maakt me enigszins bezorgd dat ze misschien niet voor de allerbeste inzending zijn gegaan die beschikbaar was. Laten we hopen dat de inzendingen die het uiteindelijk niet geworden zijn, ook uitgebracht worden, zodat we een idee krijgen van wat er te kiezen was (en zodat we weten dat de kwaliteit van de inzendingen die de commissie binnenkrijgt goed is, en dat artiesten weten dat een nummer inzenden naar de commissie niet negatief is).
Joost is een artistieke creatieveling dus daar maak ik mij weinig zorgen om. Hij is niet bepaald te vergelijken met een Waylon die random wat bedenkt.quote:En ook de staging baart me nog enigszins zorgen. Daar zijn we de afgelopen jaren niet echt sterk in geweest, tenzij de artiest zelf een duidelijke visie had. Nu we een meer party nummer sturen, waarbij de staging essentieel is om het gevoel over te dragen. Tegelijk geeft Joost aan zelf wat meer volgend te zijn als het op staging aankomt. Een situatie vergelijkbaar met die van Waylon is dan zeker een risico.
Ik gok dat als joost klein een crowdfunding opzet dat er best wat nederlanders en hopelijk bners wat geld willen doneren naar hem voor de staging. Maar damn 2.5 ton aan uitzendrechten dat is toch idioot hoog manquote:Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Best veel van het volgens mij niet al te hoge budget (2,5 ton oid) gaat volgens mij op aan reis en verblijf van de artiesten en hele NL-delegatie twee weken lang in hotels daar en eten, kleding, voorbereiden act, videoclip, tape, promotie etc.
Edit:
Kosten totaal 5 ton. Helft voor de EBU voor uitzendrechten. Blijft 2,5 ton over:
[..]
In vergelijking met andere landen die getallen openbaar hebben gemaakt. Bijvoorbeeld Israël heeft 9 ton budget, Spanje 810k.. Maar bij bijvoorbeeld San Marino moet de artiest alles zelf betalen, de omroep daar betaald dan enkel uitzendrechten.quote:Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Edit:
[..]
Je koopt voor die 250.000 een uurtje of 9 live-tv voor een miljoenenpubliek. Een gemiddeld liveprogramma in Hilversum kost al bijna een ton als ik Tina Nijkamp mag geloven. Dat haal je er als NPO dubbel en dwars uit, ook kijkend naar reclameinkomsten.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:21 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik gok dat als joost klein een crowdfunding opzet dat er best wat nederlanders en hopelijk bners wat geld willen doneren naar hem voor de staging. Maar damn 2.5 ton aan uitzendrechten dat is toch idioot hoog man
Dat zeiden ze in de UK inderdaad ook altijd toen er geroepen werd dat ze moesten stoppen. Zo’n 9 miljoen kijkers voor een programma dat je niet zelf hoeft te produceren, een koopje.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je koopt voor die 250.000 een uurtje of 9 live-tv voor een miljoenenpubliek. Een gemiddeld liveprogramma in Hilversum kost al bijna een ton als ik Tina Nijkamp mag geloven. Dat haal je er als NPO dubbel en dwars uit, ook kijkend naar reclameinkomsten.
Ja ik zag het net te laat 🤣quote:Op woensdag 20 december 2023 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag het ook, maar dat is iemand die zich voordoet als Eurovoix
Zo jammer dat Uno nooit te horen was in Rotterdam. Daar zat ook wat instrumentaals in dat ik associeer met gabber/house.quote:Op donderdag 21 december 2023 09:37 schreef Momo het volgende:
Little Big is gewoon ook wel de act waarmee je de muziek van Joost Klein best mee kan vergelijken als eurovisie act die hebben ook gabber referenties in hun muziek.
Feestjeehhhhquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:17 schreef NailQueen het volgende:
We verwachtten het al maar Joost komt nu officieel naar Eurovision in Concert. De moshpit wordt een feit!
Omg ja ik hoorde het ookquote:Op vrijdag 22 december 2023 17:54 schreef Zigsky het volgende:
Ik hoor nu dat de songfestivalcommissie contact had gelegd met Nick Schilder( als hij het is).
Vreselijk, haha.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omg ja ik hoorde het ookze hadden hem gevraagd voor een gesprek, maar hij wil de komende jaren nog niet want het is nog te vroeg. Ze hebben wel al een gesprek gehad en hij heeft dingen laten horen.
Kom oooooop![]()
Het is nog te vroeg, hij wil het liefst gaan als hij 83 is.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omg ja ik hoorde het ookze hadden hem gevraagd voor een gesprek, maar hij wil de komende jaren nog niet want het is nog te vroeg. Ze hebben wel al een gesprek gehad en hij heeft dingen laten horen.
Kom oooooop![]()
De spruitjeslucht is nog niet sterk genoeg.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is nog te vroeg, hij wil het liefst gaan als hij 83 is.
Misschien kan hij een nummer maken voor zijn Oma, en dan ook een Duitse versie maken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
De spruitjeslucht is nog niet sterk genoeg.
Misschien vond de commissie dat ook wel nadat ze een en ander van zijn nieuwe werk gehoord hadden. 😊quote:
Nick Schilder wil zeker weten dat hij goed uit de verf komtquote:Op vrijdag 22 december 2023 19:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is nog te vroeg, hij wil het liefst gaan als hij 83 is.
Dat is wat men claimt, maar dat wil niet zeggen dat ik er gelijk van overtuigd ben dat dat inderdaad het geval is.quote:Op woensdag 20 december 2023 06:19 schreef Cirilico het volgende:
Zijn campagne had nul invloed op de keuze van de commissie.
Dat is het probleem. Het was niet Waylon die die staging bedacht. Net zoals Joost nu aangeeft dat hij niet degene gaat zijn die de staging gaat bedenken.quote:Joost is een artistieke creatieveling dus daar maak ik mij weinig zorgen om. Hij is niet bepaald te vergelijken met een Waylon die random wat bedenkt.
True. Waylon zei in ons interview bij EIC destijds letterlijk 'Ik ben een muzikant en ik stap normaal gewoon ergens met m'n band het podium op. Ik heb nul kaas gegeten van staging, dat laat ik aan anderen over die daar wél verstand van hebben'. En dus kwam er een creatief team en hebben ze hem het concept van de dansers enzo uitgelegd hoe ze dat bedacht hadden. En hij dacht 'zij hebben er echt verstand van en ik niet, dus het zal goed zijn'.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:56 schreef Sableheart het volgende:
Dat is het probleem. Het was niet Waylon die die staging bedacht. Net zoals Joost nu aangeeft dat hij niet degene gaat zijn die de staging gaat bedenken.
Ik weet niet meer precies hoe hij het formuleerde, maar ik meende op te vangen dat hij aangaf volgend te zijn wat staging betreft.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:00 schreef Greys het volgende:
[..]
True. Waylon zei in ons interview bij EIC destijds letterlijk 'Ik ben een muzikant en ik stap normaal gewoon ergens met m'n band het podium op. Ik heb nul kaas gegeten van staging, dat laat ik aan anderen over die daar wél verstand van hebben'. En dus kwam er een creatief team en hebben ze hem het concept van de dansers enzo uitgelegd hoe ze dat bedacht hadden. En hij dacht 'zij hebben er echt verstand van en ik niet, dus het zal goed zijn'.
Maar ik denk dat Joost op dat vlak misschien wel zelf wat meer visie heeft qua creatief. Of zei hij echt dat hij zich daar niet zo heel erg mee gaat bemoeien? (Ik heb dat gemist hoe dat ging.)
Oh dat is jammer.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:56 schreef Sableheart het volgende:
[..]
[..]
Net zoals Joost nu aangeeft dat hij niet degene gaat zijn die de staging gaat bedenken.
Een creatief iemand als hij zal nooit alleen maar volgend zijn. Hij zit vol ideeën. En die zal hij zeker spuien. Hij weet ook hoe hij dingen op een podium wil laten zien. En hoe hij dingen in een videoclip wil laten zien. Ik verwacht dat hij zich zal laten leiden in de manier waarop je een live podiumoptreden het best kunt vertalen naar een staging die vooral voor de tv-kijker bedoeld is. Volgend dus in de zin van de mensen met de beste expertise de leiding laten nemen waar het nodig is. Maar niet als een onmondige dociele kip met een rouwdoekje voor zijn ogen in een camera kijken, omdat iemand anders dat een goed idee vindt, zonder zelf te weten waarom dat nodig is.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:03 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe hij het formuleerde, maar ik meende op te vangen dat hij aangaf volgend te zijn wat staging betreft.
Ik wil hier heen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:17 schreef NailQueen het volgende:
We verwachtten het al maar Joost komt nu officieel naar Eurovision in Concert. De moshpit wordt een feit!
Het lijkt me eigenlijk helemaal geen type dat de staging uit handen geeft.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:03 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe hij het formuleerde, maar ik meende op te vangen dat hij aangaf volgend te zijn wat staging betreft.
Heb het even opgezocht en volgens het Wiwi interview gaat hij de teugels op dat vlak wel een beetje laten vieren en luisteren naar anderen, maar zich er heus mee bemoeien:quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:48 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Het lijkt me eigenlijk helemaal geen type dat de staging uit handen geeft.
Ja zie, ik kon het me al niet voorstellenquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht en volgens het Wiwi interview gaat hij de teugels op dat vlak wel een beetje laten vieren en luisteren naar anderen, maar zich er heus mee bemoeien:
"In terms of his staging in Malmö, he says that where he can be involved, he will be involved. He is a YouTuber (with nearly of a quarter million subscribers) who is used to doing absolutely everything himself. However, he is willing to loosen the reins a little. He says “What I also like about Eurovision is the chance to do a production like this. I take that so seriously that I’m willing to listen, whilst I’m so used to being in control”.
Hij heeft inderdaad qua stijlen best een breed oeuvre, maar volgens mij richt hij zich nu vooral op gabber en dat is wel een beetje een alles of niets-genre. Ja, voor Eurovisie is het wel iets nieuws en het kan heel leuk uitpakken, maar als het een nummer is als z'n laatste single Droom Groot, dat is gewoon niet goed genoeg. Daar gaat hij geen potten mee breken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:03 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Door zijn deelname ben ik zijn muziek gaan luisteren, en waar ik daar eerst niet heel erg warm voor liep (wel voor het feit dat hij gaat, maar dat is wat anders) begin ik steeds enthousiaster te worden. Eigenlijk is zijn werk heel divers en nauwelijks in een hokje te stoppen.
Dat was met S10 ook zo, en daar was het toch jammer dat ze met een redelijk veilig nummer kwam, wel helemaal mijn smaak, terwijl ik andere meer uptempo nummers spannender had gevonden (ja, Dans Mij Naar Huis bijvoorbeeld).
Hopelijk gaan we dat met Joost nu niet meemaken, want een veilig nummer en staging waar we wat huiverig voor zijn vind ik toch tricky. Finale halen lijkt me alleen al vanwege zijn populariteit goed te doen.
Ik ben fan!
Ik heb geboeid gekeken.quote:Op maandag 25 december 2023 01:52 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar is dit nummer opgestuurd voor Duitsland
Dit voelt wel Joostig, ook al is het een vrouw
Dat is een beetje mijn 'angst' voor komend jaar. Dat er meer van dit soort nummers gaan komen en dan valt Joost ineens een stuk minder op, zeker ook omdat ik mijn hart vasthoud voor wat betreft de staging (S10 viel op dat vlak ook enorm tegen).quote:Dit voelt wel Joostig, ook al is het een vrouw
We hebben nu wel een head of delegation die alles bewaakt en heel veel stagings van dichtbij voorbij heeft zien komen en hopelijk op tijd zegt: het mag wel een tandje meer om echt indruk te maken.quote:Op maandag 25 december 2023 14:58 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Dat is een beetje mijn 'angst' voor komend jaar. Dat er meer van dit soort nummers gaan komen en dan valt Joost ineens een stuk minder op, zeker ook omdat ik mijn hart vasthoud voor wat betreft de staging (S10 viel op dat vlak ook enorm tegen).
Zo beleef ik het ook idd, te snel na Käärijä en meegaan op die flow, zoals elk jaar gebeurt. Maar goed: ik laat mij graag verrassen.quote:Op maandag 25 december 2023 14:58 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Dat is een beetje mijn 'angst' voor komend jaar. Dat er meer van dit soort nummers gaan komen en dan valt Joost ineens een stuk minder op, zeker ook omdat ik mijn hart vasthoud voor wat betreft de staging (S10 viel op dat vlak ook enorm tegen).
Grossstadtgeflüsterquote:Op maandag 25 december 2023 01:52 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar is dit nummer opgestuurd voor Duitsland
Dit voelt wel Joostig, ook al is het een vrouw
Dat is best ok. Geen idee of hij het ook live kan zingen, maar dit is de eerste inzending waarvan ik denk: nou, dat is niet verschrikkelijk slecht.quote:
Een verre neef van Melovin?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is een Nederlander, dus ik neem aan van wel. Is nog een redelijk bekende naam, Max Mies.
De naam zei mij niks. En de posts hiervoor gingen over inzendingen in Duitsland, dus ik wist het even niet 😊. Ik vind het nummer een beetje mwaw..... Ik hoop toch echt dat Joost met iets meer spectaculairs komt.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is een Nederlander, dus ik neem aan van wel. Is nog een redelijk bekende naam, Max Mies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |