https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Frans Timmermans houdt je wel behoorlijk bezig hè. Gevalletje "waar het hart van vol is..."?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat gedemagoog van frenske is dat zeker niet he...
En dit slaat exact op?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lientje zou nog staan ze springen om in Nazi-Duitsland haar agrarische bedrijven groot te maken.
Zeker. Je kan lastig om die man heen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Frans Timmermans houdt je wel behoorlijk bezig hè. Gevalletje "waar het hart van vol is..."?
Oh? Hij is toch betrekkelijk weinig in het nieuws, en op dit moment in de verkenningsfase totaal niet relevant. Maar hij zal het vast waarderen dat hij in jouw hoofd woont.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker. Je kan lastig om die man heen.
Figuren als Wilders, bedoel je? Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:20 schreef Buitendam het volgende:
Lientjeals we nou gewoon eens stoppen met dat soort one-issue figuren macht te geven.
Een IQ test lijkt mij beter.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:20 schreef Buitendam het volgende:
Lientjeals we nou gewoon eens stoppen met dat soort one-issue figuren macht te geven.
Ja, voor de stemmers op dat soort figuren, bedoel je hoop ik?quote:
Nee, voor politici.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, voor de stemmers op dat soort figuren, bedoel je hoop ik?
Ik zie hier voornamelijk mensen die het leuk vinden om Wilders en Carolien belachelijk te maken, dus inderdaad.. waar het hart van vol isquote:Op dinsdag 5 december 2023 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Frans Timmermans houdt je wel behoorlijk bezig hè. Gevalletje "waar het hart van vol is..."?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh? Hij is toch betrekkelijk weinig in het nieuws, en op dit moment in de verkenningsfase totaal niet relevant. Maar hij zal het vast waarderen dat hij in jouw hoofd woont.
Goed iq zegt ook niet alles.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, voor politici.
Iedereen is stem rechtig. Daarin moet geen onderscheid gemaakt worden.
IQ zegt zeker niet alles. Maar het zegt in elk geval 'iets'.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed iq zegt ook niet alles.
Kaag zal ook best een prima iq hebben, terwijl ze eigenlijk totaal verwaand is met wat er in de samenleving nu eigenlijk echt aan de hand was.
'Wie zijn toch al die mensen'quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IQ zegt zeker niet alles. Maar het zegt in elk geval 'iets'.
Ja maar whatabout [...]quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jarenlange totale obsessie met bbb, wilders en baudet bij links en dan krijg je dit te lezen.
Jullie zijn wel vermakelijk hoor.
Je weet dat ik gelijk heb. Daarom gooi je het maar hier op in een poging je te redden vanmorgen.quote:
ow myquote:
Behalve natuurlijk als je ondanks je Nederlanderschap in Allah gelooft of je ouders je een tweede nationaliteit hebben aangedaan?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, voor politici.
Iedereen is stem rechtig. Daarin moet geen onderscheid gemaakt worden.
In Nederland heeft iedereen met een Nederlandse nationaliteit stemrecht. Waarom wil je dat veranderen?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk als je ondanks je Nederlanderschap in Allah gelooft of je ouders je een tweede nationaliteit hebben aangedaan?
Ja, alle wappies waren toen boos. Terwijl het een geheel terechte vraag was van Kaag.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Wie zijn toch al die mensen'
Dat zegt wmb nog meer.
Ik niet, hoor. Hoewel het best vreemd is. Om auto te mogen rijden moet je een opleiding volgen, meerdere tests afleggen. Maar om mee te beslissen wie je land gaat besturen, hoef je alleen maar 18 te worden en Nederlander te zijn. Er zou van mij best een betrokkenheidstest mogen bestaan.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In Nederland heeft iedereen met een Nederlandse nationaliteit stemrecht. Waarom wil je dat veranderen?
En geloven in Allah is dan een gebrek aan betrokkenheid?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik niet, hoor. Hoewel het best vreemd is. Om auto te mogen rijden moet je een opleiding volgen, meerdere tests afleggen. Maar om mee te beslissen wie je land gaat besturen, hoef je alleen maar 18 te worden en Nederlander te zijn. Er zou van mij best een betrokkenheidstest mogen bestaan.
Een nogal wereldvreemde vraag.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, alle wappies waren toen boos. Terwijl het een geheel terechte vraag was van Kaag.
Oh, je denkt dat dat mijn opvatting is? Je bent nieuw op Fok?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En geloven in Allah is dan een gebrek aan betrokkenheid?
Mag je vinden. Ik vind je gedachtegang enggeestig.
En een test of men andersdenkenden normaal te woord kan staan en niet meteen die andersdenkenden begint uit te schelden voor mafkees e.d.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik niet, hoor. Hoewel het best vreemd is. Om auto te mogen rijden moet je een opleiding volgen, meerdere tests afleggen. Maar om mee te beslissen wie je land gaat besturen, hoef je alleen maar 18 te worden en Nederlander te zijn. Er zou van mij best een betrokkenheidstest mogen bestaan.
Nee, hoor. Ik weet dat jij links bent. Maar ik kaats je eigen suggestieve vraag terug. En daar weet jij nu niet zo goed mee om te gaan.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, je denkt dat dat mijn opvatting is? Je bent nieuw op Fok?
Ah, dus "LINKSquote:Op dinsdag 5 december 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je weet dat ik gelijk heb. Daarom gooi je het maar hier op in een poging je te redden vanmorgen.
Andersdenkenden zijn het probleem niet. Met andersdenkenden kun je (meestal) nog wel redelijk converseren. Mafdenkenden zijn het probleem wel. Mensen die automobilisten misdadigers noemen puur omdat ze autorijden, bijvoorbeeld. Dat zijn mafdenkers. Die mag je mafkezen noemen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:52 schreef torentje het volgende:
[..]
En een test of men andersdenkenden normaal te woord kan staan en niet meteen die andersdenkenden begint uit te schelden voor mafkees e.d.
Niemand is volledig werelds. We hebben allemaal onze eigen omgeving. De vraag 'wie zijn die mensen' stel je als je in je eigen omgeving geen mensen hebt die denken dat wij worden beheerst door reptilians.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een nogal wereldvreemde vraag.
Tja, het is Linkse logica. Zelf de hele tijd obsessief bezig zijn met rechtse partijen en rechtse politici en het dan anderen gaan kwalijk nemen als zij het vizier op Links hebben gericht. Iets met de pot en de ketel.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jarenlange totale obsessie met bbb, wilders en baudet bij links en dan krijg je dit te lezen.
Jullie zijn wel vermakelijk hoor.
Waar zegt hij dat links geen obsessie met Wilders mag hebben? Hij kaatst enkel de bal terug.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, dus "LINKS!!1" mag geen obsessie met Wilders hebben, maar dat jij vanuit het niets begint te schuimbekken over Timmermans is dan wel weer oké.
Duidelijk. Weet je zeker dat ik diegene ben die zich moet zien te 'redden'?
Werd de PVV tweede in de verkiezingen in 2021?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ha!
Dat heb ik nu niemand zien zeggen 2 jaar terug toen de pvv 2de werd in de verkiezingen. Toen was het allemaal helemaal prima dat de vvd verder ging met dezelfde coalitie partners als het kansloze kabinet.
'85% heeft niet op de pvv gestemd, een grote meerderheid wil ze niet' dat soort teksten.
Hier spreekt eerder de hoop vanuit jouw zijde. Op een hypocriete manier, dat dan weer wel.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werd de PVV tweede in de verkiezingen in 2021?
De meeste automobilisten houden geen rekening met tragere weggebruikers. Tragere weggebruikers moeten daardoor meer dan 200 % alert blijven om levend weer thuis te kunnen komen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Andersdenkenden zijn het probleem niet. Met andersdenkenden kun je (meestal) nog wel redelijk converseren. Mafdenkenden zijn het probleem wel. Mensen die automobilisten misdadigers noemen puur omdat ze autorijden, bijvoorbeeld. Dat zijn mafdenkers. Die mag je mafkezen noemen.
Don't feed the troll...quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Andersdenkenden zijn het probleem niet. Met andersdenkenden kun je (meestal) nog wel redelijk converseren. Mafdenkenden zijn het probleem wel. Mensen die automobilisten misdadigers noemen puur omdat ze autorijden, bijvoorbeeld. Dat zijn mafdenkers. Die mag je mafkezen noemen.
Dat ze moeten opzouten van plekken waar ze niet thuishoren als ze niet kunnen anticiperen op het feit dat er snellere weggebruikers zijn. Of dat ze harder moeten werken zodat ze zelf ook een auto kunnen kopen. Of dat ze geestelijk niet voldoende ontwikkeld zijn voor de moderne wereld.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:25 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste automobilisten houden geen rekening met tragere weggebruikers. Tragere weggebruikers moeten daardoor meer dan 200 % alert blijven om levend weer thuis te kunnen komen.
Dat is dus feitelijk terreur waaronder tragere weggebruikers lijden.
Door de meeste automobilisten wordt ook nog eens gescholden op tragere weggebruikers omdat die niet snel genoeg de weg oversteken bij zebrapaden of als het stoplicht te lang op rood staat.
Ook houden de meeste automobilisten zich niet aan de verkeersregels als er geen legertje politieagenten staat.
Als jij dat allemaal leest, tot welke conclusie moeten tragere weggebruikers dan komen?
Hij noemt het verkeersagressie, ik noem het behendig manoeuvreren rond flapdrollen die niet kunnen rijden.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat ze moeten opzouten van plekken waar ze niet thuishoren als ze niet kunnen anticiperen op het feit dat er snellere weggebruikers zijn. Of dat ze harder moeten werken zodat ze zelf ook een auto kunnen kopen. Of dat ze geestelijk niet voldoende ontwikkeld zijn voor de moderne wereld.
Nee, 3de, maar wel vantevoren uitgesloten. D66 vooral, wilde niet met de PVV. Dus ging men door met het kabinet wat eerder gevallen was. Gelukkig heeft D66 nu niks te zeggen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werd de PVV tweede in de verkiezingen in 2021?
D66 moet vaker de deksel op de neus krijgen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, 3de, maar wel vantevoren uitgesloten. D66 vooral, wilde niet met de PVV. Dus ging men door met het kabinet wat eerder gevallen was. Gelukkig heeft D66 nu niks te zeggen.
jA maAr hiJ iS liNkS!!1!quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh? Hij is toch betrekkelijk weinig in het nieuws, en op dit moment in de verkenningsfase totaal niet relevant. Maar hij zal het vast waarderen dat hij in jouw hoofd woont.
Allemaal bla-bla, er werd gezegd dat de PVV in 2021 tweede werd. Dat was niet zo. End of story.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, 3de, maar wel vantevoren uitgesloten. D66 vooral, wilde niet met de PVV. Dus ging men door met het kabinet wat eerder gevallen was. Gelukkig heeft D66 nu niks te zeggen.
Indien er in september nog geen nieuw kabinet is en Mark Rutte gaat naar de NAVO wordt Sigrid Kaag premier omdat ze nu vice-premier is. Kaag I krijgen we dan. Verder is het ook mogelijk dat we een kabinet GL/PvdA, NSC, VVD en D'66 krijgen als het met PVV niet gaat lukken omdat ze gezamelijk 78 zetels hebben na de laatste verkiezingen en dat is een meerderheid.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
D666 moet vaker de deksel op de neus krijgen.
Maar...quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij begint uit het niets over Timmermans en komt vervolgens met een heel verhaal over ja maar links dit datquote:Op dinsdag 5 december 2023 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat links geen obsessie met Wilders mag hebben? Hij kaatst enkel de bal terug.
Alexander Pechtold natuurlijk. Die heeft ervaring bij het CBR.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar...
Wie maakt die test? En wie neemt hem af?
Dit is gewoon voer voor een totalitaire samenleving.
En een cluster volidioten die op een fascistische partij stemmen vanuit hun onderbuik gebaseerd op een programna wat iedere eend met dementie herkent als onhaalbaar en autoritair/totalitair/xenofoob is dat niet?quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar...
Wie maakt die test? En wie neemt hem af?
Dit is gewoon voer voor een totalitaire samenleving.
Doe wat rustiger. Je bent helemaal opgefokt.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En een cluster volidioten die op een fascistische partij stemmen vanuit hun onderbuik gebaseerd op een programna wat iedere eend met dementie herkent als onhaalbaar en autoritair/totalitair/xenofoob is dat niet?
De tragere weggebruikers waren er eerder dan de automobilisten, het land is dus van tragere weggebruikers.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat ze moeten opzouten van plekken waar ze niet thuishoren als ze niet kunnen anticiperen op het feit dat er snellere weggebruikers zijn. Of dat ze harder moeten werken zodat ze zelf ook een auto kunnen kopen. Of dat ze geestelijk niet voldoende ontwikkeld zijn voor de moderne wereld.
Mafklapper.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
De tragere weggebruikers waren er eerder dan de automobilisten, het land is dus van tragere weggebruikers.
Nogal een verschilletje wel hoor. Via social media zoiets doms roepen of met een brandende fakkel bij voordeur staan...quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:41 schreef Toine51 het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)eiging-geert-wilders
Tuurlijk, 2 weekjes schoffelen
En die "bedreiger" van Kaag krijgt 5 maanden...
Je woont in de VS?quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:25 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste automobilisten houden geen rekening met tragere weggebruikers. Tragere weggebruikers moeten daardoor meer dan 200 % alert blijven om levend weer thuis te kunnen komen.
Dat is dus feitelijk terreur waaronder tragere weggebruikers lijden.
Door de meeste automobilisten wordt ook nog eens gescholden op tragere weggebruikers omdat die niet snel genoeg de weg oversteken bij zebrapaden of als het stoplicht te lang op rood staat.
Ook houden de meeste automobilisten zich niet aan de verkeersregels als er geen legertje politieagenten staat.
Als jij dat allemaal leest, tot welke conclusie moeten tragere weggebruikers dan komen?
En andersom stond de PVV zeker wel open voor het D66 van de tot heks verklaarde Kaag?quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je al geslapen sinds 22 november?quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En een cluster volidioten die op een fascistische partij stemmen vanuit hun onderbuik gebaseerd op een programna wat iedere eend met dementie herkent als onhaalbaar en autoritair/totalitair/xenofoob is dat niet?
PVV heeft niets te zeggen, D'66 wèl, vooral Kajsa Ollongren. Tijdens de bekendmaking van de val van het kabinet zei Mark Rutte dat defensie en de steun aan Oekraine doorgaat. Er zullen de komende tijd wel meer dingen weer missionair worden overigens omdat er zaken zijn die moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, samen had niet gekund, maar Rutte had ook over rechts kunnen gaan. Hij koos echter voor exact dezelfde samenstelling als ervoor. Echt, daar zijn ze nu op afgerekend. En hoe langer dit uitstel om rond de tafel te gaan duurt, hoe harder ze er weer op afgerekend worden als het op nieuwe verkiezingen uit draait.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En andersom stond de PVV zeker wel open voor het D66 van de tot heks verklaarde Kaag?
Hm okay..quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nogal een verschilletje wel hoor. Via social media zoiets doms roepen of met een brandende fakkel bij voordeur staan...
Maar goed, alles is een complot.
Wellicht heeft de leiding van VVD het er voor over om een (groot) deel van hun electoraat kwijt te raken aan PVV. Naast PVV zijn er niet zo veel opties op rechts om op te stemmen, alleen JA21. Op de langere termijn denk ik dat VVD er goed aan doet naar het midden te focussen om iets werkbaars te bewerkstelligen. Partijen op de flanken kunnen niet succesvol zijn als we het buitenland als voorbeeld nemen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, samen had niet gekund, maar Rutte had ook over rechts kunnen gaan. Hij koos echter voor exact dezelfde samenstelling als ervoor. Echt, daar zijn ze nu op afgerekend. En hoe langer dit uitstel om rond de tafel te gaan duurt, hoe harder ze er weer op afgerekend worden als het op nieuwe verkiezingen uit draait.
Ik zou iemand die met een fakkel voor de deur staat toch wat serieuzer nemen dan de zoveelste anonieme internet user die me dood wenst. Laatste is ook niet gewenst en ook hartstikke eng (en vind de straf ook wat magertjes, maar dat terzijde), maar dat eerste vind ik toch wel wat serieuzer omdat je het letterlijk voor je deur kan zien zeg maar.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hm okay..
Iemand staat met een fakkel op de openbare weg, roep wat onzin, óf diegene bedreigt mij écht met de dood.
Welke van de 2 zou ik serieus nemen?
Hm, hm....
En als de VVD de vingers brandt aan een kabinet met de PVV dan worden ze daar niet op afgerekend denk je?quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, samen had niet gekund, maar Rutte had ook over rechts kunnen gaan. Hij koos echter voor exact dezelfde samenstelling als ervoor. Echt, daar zijn ze nu op afgerekend. En hoe langer dit uitstel om rond de tafel te gaan duurt, hoe harder ze er weer op afgerekend worden als het op nieuwe verkiezingen uit draait.
Dat online bedreigen mag van mij wel wat zwaarder bestraft worden.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou iemand die met een fakkel voor de deur staat toch wat serieuzer nemen dan de zoveelste anonieme internet user die me dood wenst. Laatste is ook niet gewenst en ook hartstikke eng (en vind de straf ook wat magertjes, maar dat terzijde), maar dat eerste vind ik toch wel wat serieuzer omdat je het letterlijk voor je deur kan zien zeg maar.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk eerder dat als een dergelijk kabinet faalt, dat juist PVV hier op afgerekend wordt en heel veel stemmers weer teruggaan naar de VVD. Ik denk juist dat het de VVD goed zou doen als ze luisteren naar de stem van het volk. De meerderheid wil over rechts. Ga mee met de meerderheid en je hebt kans de kiezers weer voor je terug te winnen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als de VVD de vingers brandt aan een kabinet met de PVV dan worden ze daar niet op afgerekend denk je?
Timmermans heeft het zeer matig gedaan maar dit gaat wel wat ver hoor.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:42 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Timmermans heeft het zeer matig gedaan maar dit gaat wel wat ver hoor.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:42 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Timmermans heeft het zeer matig gedaan maar dit gaat wel wat ver hoor.
Ontwijkgedragquote:
“Over rechts” met de PVV was natuurlijk nooit een serieuze optie voor Rutte. Dat eerdere experiment was erg leerzaamquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het nou echt nodig om telkens naamverbasteringen te gebruiken voor een Carolientje67, Greet, Timmerfrans of weet ik veel welke politicus? Van alle kanten nogal sneu.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het nou echt nodig om telkens naamverbasteringen te gebruiken voor een vd Plas, Wilders, Timmermans, of weet ik veel welke politicus? Van alle kanten nogal sneu.
Ik heb het hier best veel met bevriende oud VVD stemmers over gehad inderdaad, die zijn allemaal overgestapt naar D66.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wellicht heeft de leiding van VVD het er voor over om een (groot) deel van hun electoraat kwijt te raken aan PVV. Naast PVV zijn er niet zo veel opties op rechts om op te stemmen, alleen JA21. Op de langere termijn denk ik dat VVD er goed aan doet naar het midden te focussen om iets werkbaars te bewerkstelligen. Partijen op de flanken kunnen niet succesvol zijn als we het buitenland als voorbeeld nemen.
Mevrouw Van der Plas mag ook.quote:Op dinsdag 5 december 2023 17:23 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Caroline heet ze.
Of ze willen zich niet laten kennen en houden het bij een “niet grappig”.quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Het commentaar is ook geweldig. Heel veel mensen vinden schijnbaar dat dit soort humor verboden moet worden.
Heb het even doorgelezen. Wat een gehuil inderdaad.quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Het commentaar is ook geweldig. Heel veel mensen vinden schijnbaar dat dit soort humor verboden moet worden.
Ja, rechts en humor gaan niet samenquote:Op dinsdag 5 december 2023 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb het even doorgelezen. Wat een gehuil inderdaad.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, rechts en humor gaan niet samen
Goeie vragen zeker?quote:Op woensdag 6 december 2023 00:14 schreef grrrrg het volgende:
Geert Wilders is wel snel geïrriteerd op vragen van journalisten zeg.
Daar mag die wel aan werken als premier van alle Nederlanders
Zoals eerder al gesteld: 'onze geloven, het christendom en het Jodendom', dat zijn onze geloven helemaal niet, net zo min als de islam dat is. We hebben goddank al járen een scheiding tussen kerk en staat. Er is helemaal geen 'ons' geloof. Ik ben noch christen, noch Jood, noch moslim. Ik wil daar allemaal zo min mogelijk mee te maken hebben. Als jij dat dan zo belangrijk vindt, dat je in je dorpje rond de Veluwe naar de kerk kan gaan, dan doe je dat maar lekker. Zal me geen reet interesseren verder. Als mijn buurman hier dan naar de moskee wil gaan, dan zal me dat verder ook geen reet interesseren.quote:Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.
Het christendom is ook typisch Nederlands.
In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.
[ link | afbeelding ]
Dit is hoe een moskee eruit ziet:
[ link | afbeelding ]
De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)
Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.
Je kan geen moslim zijn, en ook claimen dat je een 'Hollander' bent..
Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.
De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.
Het is een geïmporteerde religie.
Amen.quote:Op woensdag 6 december 2023 03:31 schreef JAM het volgende:
Zie, dat is nu écht Nederlands. Laat elkaar gewoon begaan in plaats van dat holle gelul over wat nu typisch 'Nederlands' is en wat 'ons geloof' zou moeten zijn
na de volkstuintjes worden nu zelfs de begraafplaatsen volgebouwd om de stront weilanden te sparenquote:Op woensdag 6 december 2023 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Een beetje kerk is tegenwoordig omgetoverd in appartementen toch?
religie is voor idioten , als je dood bent dan ga je opgevreten worden door wormen en niet naar de hemelquote:Op woensdag 6 december 2023 03:31 schreef JAM het volgende:
[..]
Zoals eerder al gesteld: 'onze geloven, het christendom en het Jodendom', dat zijn onze geloven helemaal niet, net zo min als de islam dat is. We hebben goddank al járen een scheiding tussen kerk en staat. Er is helemaal geen 'ons' geloof. Ik ben noch christen, noch Jood, noch moslim. Ik wil daar allemaal zo min mogelijk mee te maken hebben. Als jij dat dan zo belangrijk vindt, dat je in je dorpje rond de Veluwe naar de kerk kan gaan, dan doe je dat maar lekker. Zal me geen reet interesseren verder. Als mijn buurman hier dan naar de moskee wil gaan, dan zal me dat verder ook geen reet interesseren.
Zie, dat is nu écht Nederlands. Laat elkaar gewoon begaan in plaats van dat holle gelul over wat nu typisch 'Nederlands' is en wat 'ons geloof' zou moeten zijn. Ik ben toch echt een Nederlander (mijn familie woont hier al een jaar of vierhonderd), maar ik ben goddank nog nooit in het een of andere klotekerkje op het een of andere klotedorpsplein van het een of andere klotedorp op de kloteveluwe geweest. Dat heeft voor mij allemaal geen réét met Nederland te maken. Dat is in mijn beleving een soort rudimentair overblijfself waarvan ik niet begrijp dat iemand er ook maar dood gevonden zou willen worden, maar goed, als de mensen daar gelukkig zijn, ze gaan hun gang maar. Dat dan zo de hemel inprijzen als 'zo mooi en typisch Nederlands' vind ik daarenten allemaal van achterlijk provincialisme, naïve navelstaarderij en van een trieste, larmoyante, misplaatste nostalgie om redenen die ik me niet eens vol kan stellen. Hmmm, lekker de hele klotedag garnalen pellen en zitten breien achter de geraniums; jenevertje bij het avondeten (aardappellen, boerenkool en spek) en dan om negen uur met een muts op in je bedstee. Lekker eens in het jaar in je Dafje en je gestreepte badpak in een caravan naar Egmond aan Zee. Misschien kan je het zelfs zó Nederlands maken dat je je toilet eruit sloopt en weer - zoals tot niet heel lang geleden nog heel gebruikelijk - in plaats daarvan in een potje naast je bed gaat schijten en dat eens per dag uit het raam kiepert terwijl je luidkeels 'stróóóóóóónt' roept, om zo een toevallig voorbijganger de vruchten van je arbeid te besparen (tenzij dat een moslim is, natuurlijk, of een linksmens, maar goed, die zal je daar goddank niet zo snel aantreffen).
Maar goed, als jij daar trek in hebt, dan doe je dat lekker. Dat zal me verder ook geen reet interesseren. Dat is nu écht Nederlands: dat je je godverdomme met je eigen zaken bemoeit en een ander verder ook gewoon zijn gang laat gaan, in plaats van (ik val in herhaling) stompzinnig gelul over wat 'nu écht Nederlands is' en 'hoe de moslims en de linksmensen dat allemaal van ons af willen pakken!!! Geloof mij maar, dat zal geen moslim of geen linksmens ook maar een reet interesseren (of wellicht een héél klein deel daarvan). Ga je gang. Het staat in schril contrast met de iets minder dan 25% randdebielen onder onze bevolking die blijkbaar stuk voor stuk patent menen te hebben op wat nu wel en wat nu niet Nederlands is en het land aan de Nederlanders terug willen geven!!! door dit soort hol gelul iedereen maar door de strot proberen te duwen. Als dat dan inderdaad betekent dat het hier net zo'n burgertruttige, intolerante, xenofobe, achterhaalde klotezooi wordt als in die Veluwse klotedorpjes, dan mag je dat land van mij direct in je reet steken. Dan pak je alleen wel het land van me af, hè, van mij, een échte Nederlander! Hoe rijmt dat zich dan, hè? Blijf met je gore poten van mijn land af! Lang geleden dat ik zulk dom en hol gelul heb gehoord zeg. Man, man, man.
Wel logistiek handig als ze daar de bejaardenhuizen zouden bouwen.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:14 schreef michaelmoore het volgende:
?
na de volkstuintjes worden nu zelfs de begraafplaatsen volgebouwd om de stront weilanden te sparen
"Waar is mijn kamer?"quote:Op woensdag 6 december 2023 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wel logistiek handig als ze daar de bejaardenhuizen zouden bouwen.
zeer slechte domme humorquote:
men Dilan) denkt dat ze zelf aan de zijlijn kan staan en dan na twee maanden de stekker eruit trekken en zie je wel hij kan het niet roepen en dan zelf MP worden en in het torentje plaatsnemenquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:49 schreef Peligrosso het volgende:
Wilders, het rotjochie uit de klas dat iedereen op het schoolplein al jarenlang loopt uit te schelden. Het schoolbestuur corrupt/nep noemt en constant met middelvingers loopt te zwaaien.
Praat in denigrerende taal en als je iets teugzegt, dan gaat hij schreeuwen met zijn vingers in de oren.
Nu wil hij klassenvertegenwoordiger worden en is hij verbaasd dat niemand hem vertrouwd en bijna iedereen hem uitkotst. Alleen Caroline wil nog met hem spelen.
zolang er geen woningen gebouwd worden z en die er zijn aan staushouders gegeven worden, en er steeds meer hotels en cruisschepen volgepropt worden met werkzoekenden zal de frustratie blijven groeienquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
“Over rechts” met de PVV was natuurlijk nooit een serieuze optie voor Rutte. Dat eerdere experiment was erg leerzaam.
En die suggestie dat de PVV een eeuwige groeipotentie heeft is mij wat al te simpel.
ik kijk nooit TV , ik zit 4000 km verderopquote:Op woensdag 6 december 2023 12:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan niet tippen aan je TV kantine zeker?
En daar heb je geen tv?quote:Op woensdag 6 december 2023 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik kijk nooit TV , ik zit 4000 km verderop
Boomers doen dat soms he
jawel maar daar zit geen nederland op, kan wel maar dan moet ik moeite doenquote:
We respecteren je privacy bij het doorgeven van je coördinaten.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik kijk nooit TV , ik zit 4000 km verderop
Boomers doen dat soms he
doen ze dat niet meer met locatie IP ?quote:Op woensdag 6 december 2023 12:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We respecteren je privacy bij het doorgeven van je coördinaten.
uit pure frustratie hebben ook D66 en GL mensen nu PVV gestemd en het kan nog veel ergerquote:Op woensdag 6 december 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Een opvatting uit progressieve kringen die even wordt ontkracht.
[ twitter ]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitterquote:ASMI twijfelt over investering in Nederland: ’Zorgen om politieke- en zakenklimaat’
Dit is niet waar Geert z'n talenten liggen, die is al onderweg naar het volgende buurthuisquote:Op woensdag 6 december 2023 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Nou Geert, ik ben benieuwd naar al je plannen. Of zijn dit die buitenlandse werknemers die we niet meer willen?
Werkt "het volk" bij ASML?quote:Op woensdag 6 december 2023 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Geert, ik ben benieuwd naar al je plannen. Of zijn dit die buitenlandse werknemers die we niet meer willen?
Nee, die willen we niet meerquote:Op woensdag 6 december 2023 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je in de spits in Veldhoven in een bus stapt richting Eindhoven dan zie je hoeveel volk daar werktquote:
Dat zijn vermoedelijk de 'alle buitenlanders zijn blabla, behalve die en die, want die ken ik toevallig' figurenquote:Op woensdag 6 december 2023 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je in de spits in Veldhoven in een bus stapt richting Eindhoven dan zie je hoeveel volk daar werkt
Ploegendiensten, cleanroom werk etc etc. Ik denk behoorlijk Geerts doelgroep de "net rondkomenden die werken met veel buitenlanders"
komen juist steeds meer boomers bij he, jij word ook een keer boomerquote:Op woensdag 6 december 2023 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Bouwen Bouwen Bouwen helpt geen zak als je niet goed bedenkt waar je wilt bouwen en wat je wilt bouwen. Daarnaast moet je bij het bouwen bouwen bouwen ook rekening houden met de samenstelling van de bevolking en de straks massaal omvallende boomers (die hebben nog een jaartje of 10, 20 max).
Je kunt prima een nieuw vinex dorp bedenken waar niemand wil wonen, ik stel voor 30.000 woningen in en om Wachtum. Schiet je niets mee op.
Humbugquote:Op woensdag 6 december 2023 16:15 schreef michaelmoore het volgende:
komen juist steeds meer boomers bij he
Met alle respect, maar wat een intens domme reactiequote:Op woensdag 6 december 2023 16:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
komen juist steeds meer boomers bij he, jij word ook een keer boomer
mijn kinderen zijn ook al boomer
men gaat makkelijk 95 worden straks en bejaardenhuizen zijn gesloten zoals je weet
maar interns waarquote:Op woensdag 6 december 2023 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat een intens domme reactie
hoe noem je mensen die met pensioen gaan en geboren na 1960 ?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Humbug
De babyboom was van ~1945 tot ~1955 daarna was het wel behoorlijk uitgeboomd.
https://www.vzinfo.nl/bev(...)van%20een%20meerling.
En als je het uit wilt rekken tot 1970
Boomers wordt in de volksmond vaak gebruikt om ouderen aan te duiden ja, maar in deze context gaat het overduidelijk over de generatie 'babyboomers', en die sterven uit.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar interns waar
ouderen boven de 65 + dat worden er 5 miljoen in 2040 en de AOW regels nopen ons om alleen te blijven wonen
allemaal boomers
nee die sterven niet uit er komen er ieder jaar weer bijquote:Op woensdag 6 december 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Boomers wordt in de volksmond vaak gebruikt om ouderen aan te duiden ja, maar in deze context gaat het overduidelijk over de generatie 'babyboomers', en die sterven uit.
De lost generation ofzo...quote:Op woensdag 6 december 2023 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
hoe noem je mensen die met pensioen gaan en geboren na 1960 ?
quote:Op woensdag 6 december 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die sterven niet uit er komen er ieder jaar weer bij
er komen wel steeds minder kinderen in nederland , dat wel
de groep van 0 tot 10 jaar die wordt steeds kleiner
After boomers , of Boom Boom Boom ers, maar dat zijn er wel steeds meerquote:
Niks mis met minder kinderen.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die sterven niet uit er komen er ieder jaar weer bij
er komen wel steeds minder kinderen in nederland , dat wel
de groep van 0 tot 10 jaar die wordt steeds kleiner
iedereen Boomers en wel laten de buitenlanders het werk doen en voor de premieafdrachten s zorgenquote:Op woensdag 6 december 2023 16:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niks mis met minder kinderen.
Aftershockersquote:Op woensdag 6 december 2023 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
After boomers , of Boom Boom Boom ers, maar dat zijn er wel steeds meer
mensen worden ouder , roken niet wandelen veel, niet gemerkt ??quote:Op woensdag 6 december 2023 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat het brede stuk tussen 80 en 60 langzaam in het smalle stuk loopt boven de 80 loopt.
Daarom kan ik geen vriendin vinden, mannenoverschotquote:Op woensdag 6 december 2023 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat het brede stuk tussen 80 en 60 langzaam in het smalle stuk loopt boven de 80 loopt.
Mensen roken nog steeds en bewegen ook maar weinig, niet gemerkt?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen worden ouder , roken niet wandelen veel, niet gemerkt ??
hier voor jouquote:Op woensdag 6 december 2023 16:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom kan ik geen vriendin vinden, mannenoverschot
Hmmm tijd voor een streaming versie van omroep MAX.. hoe kunnen we ouderen minder laten wandelen.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen worden ouder , roken niet wandelen veel, niet gemerkt ??
en dan komen er weer na na na boomersquote:Op woensdag 6 december 2023 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Over een paar jaar zal mijn generatie de grootste zijn, wat een eer
Bowlen met ouderen? 10 neerzetten en dan een rollator eropaf?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hmmm tijd voor een streaming versie van omroep MAX.. hoe kunnen we ouderen minder laten wandelen.
vanochtend nog 5 km over het strand gewandeldquote:Op woensdag 6 december 2023 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hmmm tijd voor een streaming versie van omroep MAX.. hoe kunnen we ouderen minder laten wandelen.
Wil je een medaille?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vanochtend nog 5 km over het strand gewandeld
vanwege mijn NSC stem bedoel je ?quote:
De PVV heeft geen meerderheid, ook niet in een te vormen coalitiequote:
'Hoe lang nog worden onze vrouwen en dochters nog lastig gevallen, aangerand en verkracht door het buitenlands tuig?'quote:
Het is vooral dit soort taal waarmee we moeten uitkijken als ze regeren.quote:Op woensdag 6 december 2023 23:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
'Hoe lang nog worden onze vrouwen en dochters nog lastig gevallen, aangerand en verkracht door het buitenlands tuig?'
Dat noem jij een goed betoog? Ik vind het beneden alle peil.
Ik kan me voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op asielzoekers, maar om zo over mensen te praten is ronduit walgelijk.
Het is natuurlijk ook precies dit soort praat dat het moeilijk maakt voor andere partijen om met PVV te regeren.
Er zijn op dit moment minder dan 5.000 azielzoekers in Overrijssel, op een bevolking van ongeveer 1.2 miljoen. Dat is 0.4% van de bevolking. Dat noem ik geen 'zondvloed aan asielzoekers die onze provincie overspoelt'. In plaats van maar dom blijven roepen dat de grenzen dicht gegooid moeten worden (wat, gezien het Nederlands recht, internationale verdragen e.d. ook helemaal niet uitkan), zou je er ook voor kunnen kiezen eens een wat verstandiger en humaner beleid ten aanzien van asielzoekers te gaan voeren.quote:
Dankjewel.quote:Op donderdag 7 december 2023 05:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Er zijn op dit moment minder dan 5.000 azielzoekers in Overrijssel, op een bevolking van ongeveer 1.2 miljoen. Dat is 0.4% van de bevolking. Dat noem ik geen 'zondvloed aan asielzoekers die onze provincie overspoelt'. In plaats van maar dom blijven roepen dat de grenzen dicht gegooid moeten worden (wat, gezien het Nederlands recht, internationale verdragen e.d. ook helemaal niet uitkan), zou je er ook voor kunnen kiezen eens een wat verstandiger en humaner beleid ten aanzien van asielzoekers te gaan voeren.
De PVV biedt in dat opzicht helemaal geen oplossingen - want die weten ook wel dat dat gewoon niet uitkan - maar roept gewoon maar wat omdat figuren zoals jij (ik heb er geen ander woord voor) denken dat dat blijkbaar wel zomaar kan en daarbovenop ook nog een goed idee is. Daarbovenop komt dan ook nog dat immer intens achterlijke verhaal dat 'de moslims' (wat uiteraard een volkomen homogene groep mensen is, die verschillen werkelijk in geen enkel opzicht van elkaar) 'ons' (álle Nederlanders, wat ook een volkomen homogene groep mensen is die het altijd over alles met elkaar een zijn en met tróts voor het vaderland die cultuur verdedigen willen!) 'hun cultuur' (die ook volkomen homogeen is en onder alle moslims precies hetzelfde is) 'door de strot willen duwen'. Leg me eens uit, hoe doen 'de moslims' dat dan? Het is wel zulk dom, simpel, xenofoob, racistisch gelul; die man zou zich (en jij ook trouwens) volkomen kapot moeten schamen.
50K asielzoekers per jaar in Nederland, die bureacratisch verwerkt moeten worden is niet weinig (+100k Oekrainerse vluchtelingen niet meegerelend).quote:Op donderdag 7 december 2023 05:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Er zijn op dit moment minder dan 5.000 azielzoekers in Overrijssel, op een bevolking van ongeveer 1.2 miljoen. Dat is 0.4% van de bevolking. Dat noem ik geen 'zondvloed aan asielzoekers die onze provincie overspoelt'. In plaats van maar dom blijven roepen dat de grenzen dicht gegooid moeten worden (wat, gezien het Nederlands recht, internationale verdragen e.d. ook helemaal niet uitkan), zou je er ook voor kunnen kiezen eens een wat verstandiger en humaner beleid ten aanzien van asielzoekers te gaan voeren.
De PVV biedt in dat opzicht helemaal geen oplossingen - want die weten ook wel dat dat gewoon niet uitkan - maar roept gewoon maar wat omdat figuren zoals jij (ik heb er geen ander woord voor) denken dat dat blijkbaar wel zomaar kan en daarbovenop ook nog een goed idee is. Daarbovenop komt dan ook nog dat immer intens achterlijke verhaal dat 'de moslims' (wat uiteraard een volkomen homogene groep mensen is, die verschillen werkelijk in geen enkel opzicht van elkaar) 'ons' (álle Nederlanders, wat ook een volkomen homogene groep mensen is die het altijd over alles met elkaar een zijn en met tróts voor het vaderland die cultuur verdedigen willen!) 'hun cultuur' (die ook volkomen homogeen is en onder alle moslims precies hetzelfde is) 'door de strot willen duwen'. Leg me eens uit, hoe doen 'de moslims' dat dan? Het is wel zulk dom, simpel, xenofoob, racistisch gelul; die man zou zich (en jij ook trouwens) volkomen kapot moeten schamen.
Ken nog wel wat Nederlanders die in hun omgeving 'haat prediken'. Ik neem aan dat we dat ook niet normaal vinden of accepteren,en dat we een partij die juist daartegen fel ageert in de armen moeten sluiten. Toch?quote:Op donderdag 7 december 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is vooral dit soort taal waarmee we moeten uitkijken als ze regeren.
Achterlijk haatprediken, dat zit gewoon in de partij, moet je nooit normaal vinden of accepteren.
Als die partij puur het haatprediken veroordeelt en niet hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheert dan wel beledigt dan vind ik dat niet meer dan logisch. Ik denk dat de gemiddelde partij dat ook wel in zekere mate doet.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ken nog wel wat Nederlanders die in hun omgeving 'haat prediken'. Ik neem aan dat we dat ook niet normaal vinden of accepteren,en dat we een partij die juist daartegen fel ageert in de armen moeten sluiten. Toch?
Om het even concreter te maken.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ken nog wel wat Nederlanders die in hun omgeving 'haat prediken'. Ik neem aan dat we dat ook niet normaal vinden of accepteren,en dat we een partij die juist daartegen fel ageert in de armen moeten sluiten. Toch?
quote:Op donderdag 7 december 2023 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Om het even concreter te maken.
Je stelt voor de extreemrechtse PVV in de armen te sluiten?
Jij praat ook keer op keer de extreme clubs goed. Dus in principe zou het ook voor jou wel aardig zijn die vraag te beantwoorden.quote:
Exact, hele bevolkingsgroepen (bv de boeren) over 1 kam scheren wordt door meerdere partijen gedaan, dus daarin is de PVV niets vreemd. Een beetje hypocriet om daarover af te geven op de PVV.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als die partij puur het haatprediken veroordeelt en niet hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheert dan wel beledigt dan vind ik dat niet meer dan logisch. Ik denk dat de gemiddelde partij dat ook wel in zekere mate doet.
Misschien dat we het hem dan maar eens moeten laten proberen? Dan zullen we zien of er wel met oplossingen gekomen kan worden? Ik bedoel, de afgelopen Rutte kabinetten hebben het in ieder geval niet kunnen oplossen. Mocht het ook via 'de rechtse kant' niet opgelost kunnen worden dan zal (denk ik) met name de PVV daar wel eens op afgerekend kunnen worden.quote:Partijen die wel naar racisme neigen en die problemen maar lukraak bij migratie neerkwakken, zonder met oplossingen te komen, voegen maar weinig goeds toe aan de samenleving.
Nou, ik ga er eigenlijk niet op in omdat je laat zien geen idee te hebben wat extreemrechts inhoudt.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jij praat ook keer op keer de extreme clubs goed. Dus in principe zou het ook voor jou wel aardig zijn die vraag te beantwoorden.
Nee, extreem rechts moeten we nooit in onze armen sluiten.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Om het even concreter te maken.
Je stelt voor de extreemrechtse PVV in de armen te sluiten?
Ze zitten niet voor niets met de eveneens algemeen als extreemrechts erkende partijen als VB en RN in een EP-fractie.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, ik ga er eigenlijk niet op in omdat je laat zien geen idee te hebben wat extreemrechts inhoudt.
Ik wil best discussie voeren, maar dan wel op voorwaarde dat je je beter inleest.
Aha, op die manier. Tja, ik hanteer liever de gebruikelijke kwalificaties in plaats van creatief omgaan met de feiten om ze zo met de mantel der liefde te bedekken…quote:Op donderdag 7 december 2023 09:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, extreem rechts moeten we nooit in onze armen sluiten.
Denk dat we verder verschillen over wanneer een partij extreem rechts is.
Zo zou ik ook nooit een partij die racistische taal bezigd in mijn armen sluiten.
Maar ik vermoed dat we ook op dat vlak verschillen in wanneer een partij racistisch is.
CDA zit bij Orban, wat is je punt?quote:Op donderdag 7 december 2023 09:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze zitten niet voor niets met de eveneens algemeen als extreemrechts erkende partijen als VB en RN in een EP-fractie.
Dat het wellicht wat ongemakkelijk voelt om dat te erkennen snap ik. Daarom stel ik de vraag ook expliciet.
En het staat je natuurlijk vrij ons te overtuigen van je eigen definitie.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme/rechts-extremismequote:Het uit ideologische motieven bereid zijn om niet-gewelddadige en/of gewelddadige activiteiten te verrichten die de democratische rechtsorde ondermijnen.
De gebruikte ondemocratische methodes kunnen zowel gewelddadig als niet-gewelddadig zijn.
Voorbeelden van niet-gewelddadige ondemocratische middelen zijn:
systematisch haatzaaien;
angst verspreiden;
doelbewust desinformatie verspreiden;
demoniseren en intimideren;
verwerpen van wet en regelgeving;
pogingen om een parallelle samenleving tot stand te brengen waarbij het gezag van de Nederlandse overheid en het rechtssysteem wordt afgewezen.
O? Welke partij scheert alle boeren over 1 kam dan? En volgens welke bron?quote:Op donderdag 7 december 2023 09:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact, hele bevolkingsgroepen (bv de boeren) over 1 kam scheren wordt door meerdere partijen gedaan, dus daarin is de PVV niets vreemd. Een beetje hypocriet om daarover af te geven op de PVV.
[..]
Misschien dat we het hem dan maar eens moeten laten proberen? Dan zullen we zien of er wel met oplossingen gekomen kan worden? Ik bedoel, de afgelopen Rutte kabinetten hebben het in ieder geval niet kunnen oplossen. Mocht het ook via 'de rechtse kant' niet opgelost kunnen worden dan zal (denk ik) met name de PVV daar wel eens op afgerekend kunnen worden.
Ach, natuurlijk. Maar men veegt graag het eigen straatje schoon.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:13 schreef miss_sly het volgende:
Extremisme:
https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme
[..]
https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme/rechts-extremisme
Er zijn toch zeker kenmerken hiervan te vinden in de PVV.
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Maar geef hem toch maar wel een kans. Natuurlijk gaat hij het verkloten, maar dan hebben we het allemaal wel mogen ervaren en zullen mensen inzien dat hij toch niet de redder is die hun problemen op zal lossen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
O? Welke partij scheert alle boeren over 1 kam dan? En volgens welke bron?
Het zijn problemen die erg complex liggen. Makkelijke oplossingen zijn er niet. Hoe men nu alles bij de kabinetten Rutte neerlegt klopt ook niet helemaal. Ja die hadden doortastender moeten zijn, maar dan nog los je niet alles zomaar op.
Waar we niets aan hebben is een vent met een a4tje vol schreeuw teksten waarmee hij alleen zijn eigen kiezers pleased. Aan verdere verdeeldheid hebben we geen bal.
Hiernaast gedraagt hij zich vaak ronduit onbeschoft en getuigt zijn gedrag vaak niet van tolerantie jegens andere partijen.
Hem een kans geven is het verkloten van de tijd waarvan iedereen al vindt dat er te weinig is.
Geen enkele partij is een redder die de problemen oplost.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Maar geef hem toch maar wel een kans. Natuurlijk gaat hij het verkloten, maar dan hebben we het allemaal wel mogen ervaren en zullen mensen inzien dat hij toch niet de redder is die hun problemen op zal lossen.
En dan gaat men weer door naar de volgende Messias op populistisch-rechts en zijn voorheen beschaafde partijen weer wat verder naar of over het randje getrokken. Ben dus niet zo gecharmeerd van die optie.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Maar geef hem toch maar wel een kans. Natuurlijk gaat hij het verkloten, maar dan hebben we het allemaal wel mogen ervaren en zullen mensen inzien dat hij toch niet de redder is die hun problemen op zal lossen.
Nee, maar Wilders presenteert zich wel zo hè, als ‘voor de Nederlanders’. Beetje Trump taalquote:Op donderdag 7 december 2023 09:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Geen enkele partij is een redder die de problemen oplost.
Dit is wel een aardige samenvatting:quote:Op donderdag 7 december 2023 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA zit bij Orban, wat is je punt?
Bij politieke extremen komt ook het geweldscomponent kijken, en uitgesproken racisme en discriminatie. Dat is bij de PVV beide niet aanwezig. Dat ze niet altijd met twee woorden spreken wordt breed erkend, maar het predicaat extreem is hier niet op van toepassing.
Er zal weer eerst weer een wending een meer linkse kant op zijn gok ik zo.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dan gaat men weer door naar de volgende Messias op populistisch-rechts en zijn voorheen beschaafde partijen weer wat verder naar of over het randje getrokken. Ben dus niet zo gecharmeerd van die optie.
Misschien wel. Valt me wel vaak op dat men goeie punten over Geert vaak gewoon maar even vergeet. Of men begint over anderen die ook “dingen” doen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. En hij mag het ook proberen. Het punt waar ik vooral over struikel is dat nu hij met zijn partij de meeste stemmen heeft, zo'n beetje iedereen erover valt. Ik vind dat merkwaardig omdat dat bij andere uitslagen niet is voorgekomen, bij mijn weten dan.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, maar Wilders presenteert zich wel zo hè, als ‘voor de Nederlanders’. Beetje Trump taal
Ah ja, want dan maakt het niet meer uit dat je allerlei ondemocratische plannen propageert of zo?quote:
Meer geld voor de mensen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, want dan maakt het niet meer uit dat je allerlei ondemocratische plannen propageert of zo?
Ben wel benieuwd over welke goede punten je het hebt. Is hij lief voor zijn cavia?
Nou niet voor buitenlanders. En ook niet voor die linkse deugneuzen. Voor het vollek!quote:Op donderdag 7 december 2023 09:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor álle mensen, of alleen bepaalde mensen?
Zelfs radicaal is nog redelijk subjectief, maar in elk geval behoren ze niet tot de "klassiek rechtse" stroming.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is wel een aardige samenvatting:
[ afbeelding ]
Te financieren met een heffing op het eigen (fiscale) vermogen van bedrijven en majeure erfbelastingen. Dat vind ik ook populistisch en domquote:
En ook nog eens alles goedkoper! En weer met 65 met pensioen!quote:
Dju. Had wel zin in meer geld.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou niet voor buitenlanders. En ook niet voor die linkse deugneuzen. Voor het vollek!
Er is een niet-geweldadige ondemocratische en gewelddadige ondemocratische component bij extremen. De (schijnbare) afwezigheid (nog) van geweld maakt niet dat het niet extreem kan zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij politieke extremen komt ook het geweldscomponent kijken, en uitgesproken racisme en discriminatie. Dat is bij de PVV beide niet aanwezig. Dat ze niet altijd met twee woorden spreken wordt breed erkend, maar het predicaat extreem is hier niet op van toepassing.
En dan zeggen ze dat Geert geen goede plannen heeft.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook nog eens alles goedkoper! En weer met 65 met pensioen!
Jij hebt signalen opgepikt dat er binnenkort geweld gebruikt wordt?quote:Op donderdag 7 december 2023 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een niet-geweldadige ondemocratische en gewelddadige ondemocratische component bij extremen. De (schijnbare) afwezigheid (nog) van geweld maakt niet dat het niet extreem kan zijn.
Voor zijn katten. En hij gaat graag naar de Efteling.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, want dan maakt het niet meer uit dat je allerlei ondemocratische plannen propageert of zo?
Ben wel benieuwd over welke goede punten je het hebt. Is hij lief voor zijn cavia?
Hij is bang dat hij dan van het pluche afgetrapt wordt, want Geert Wilders zit er niet voor het volk, maar enkel en alleen voor zichzelf.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij hebt signalen opgepikt dat er binnenkort geweld gebruikt wordt?
De PVV is democratisch gekozen, maar intern niet democratisch georganiseerd. Ik denk dat dat is omdat GW bang is van binnen uit gesaboteerd te worden. Een terecht risico denk ik.
Dat zal het zijn inderdaad.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hij is bang dat hij dan van het pluche afgetrapt wordt, want Geert Wilders zit er niet voor het volk, maar enkel en alleen voor zichzelf.
Eh.. het is bij de PVV *nog* niet aanwezig omdat de PVV nog niet in een regering zit; en de kans klein is dat ze erin komen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar je weet het nooit. Er zijn best aanhangers van PVV die geweld niet zullen schuwen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De PVV is democratisch gekozen, maar intern niet democratisch georganiseerd. Ik denk dat dat is omdat GW bang is van binnen uit gesaboteerd te worden. Een terecht risico denk ik.
Voorlopig is het enige geweld dat gebruikt wordt komt van de linkerflank. Vraag dhr Baudet maar eens.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eh.. het is bij de PVV *nog* niet aanwezig omdat de PVV nog niet in de regering zit. Maar de PVV is in vergelijking met andere partijen meer een magneet voor dubieuze figuren. De eerste de beste (en beste) man die ze konden vinden blijkt een megafraudeur.
Zodra de PVV echt zou moeten regeren en ze merken dat hun eigen kiezer punten van kritiek begint te zien in onuitvoerbaarheid dan is wat je bij fascististen ziet, dat ze tanden bij gaan schakelen ipv gas terug gaan nemen omdat ze uiteraard geen linkse mietjes zijn maar continue de spierballen moeten tonen.
Dan gaat het van kwaad tot erger.
Ik vind de nuance radicaal rechts op 1 (of enkele) punt(en) meer van toepassing. Op sociaal economische punten kan je deze partij niet onder radicaal rechts scharen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is wel een aardige samenvatting:
[ afbeelding ]
Over de afgelopen weken heb ik je alleen maar hele nare vergelijkingen zien maken, zien framen en onder water kwalificaties zien posten.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is maar waar je lol in hebt. Vind het persoonlijk vrij triest gedrag. Maar ach, ik snap ergens ook wel dat je er houvast in zoekt.
Dat geweld aspect zit meer op de linkeras.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, maar je weet het nooit. Er zijn best aanhangers van PVV die geweld niet zullen schuwen.
De PVV is niet alleen intern niet democratisch, maar is ook in bepaalde denkbeelden niet democratisch.
Vanaf heden deze user negeren.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over de afgelopen weken heb ik je alleen maar hele nare vergelijkingen zien maken, zien framen en onder water kwalificaties zien posten.
En dan kom jij nu met persoonlijk vrij triest gedrag?
Jammer, heeeeeeeeel jammer.
Hopelijk doen ze dat snel.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:52 schreef Nober het volgende:
En heeft Amsterdam zich al onafhankelijk verklaard?
Specifiek bij de PVV valt daarbij nog de nuance te maken dat het programma op met name sociaal-economisch gebied fors afwijkt van het stemgedrag in de Kamer, dat veel meer naar rechts tendeert. Hoe dat zich dan in eventuele deelname aan beleidsvorming zal vertalen is de vraag, waar ik nu ook geen antwoord op heb.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind de nuance radicaal rechts op 1 (of enkele) punt(en) meer van toepassing. Op sociaal economische punten kan je deze partij niet onder radicaal rechts scharen.
Maar de focus op deze partij zal altijd op het 'radicaal rechtse' vallen.
Daarom dan nu ook de leus: "Stap eens over je schaduw heen".
Maar het is wel lekker om te framen. afa's zijn het probleem niet, dat is de pvv. Voor redenen, ofso.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voorlopig is het enige geweld dat gebruikt wordt komt van de linkerflank. Vraag dhr Baudet maar eens.
Door de PVV is nimmer geweld gebruikt of poging gedaan.
Je focust op het verkeerde.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat geweld aspect zit meer op de linkeras.
Nogmaals, heb je voorbeelden op je suggestieve zin - De (schijnbare) afwezigheid (nog) van geweld maakt niet dat het niet extreem kan zijn. - dat er geweld op handen is?
Anders had je bij PVV elk andere politieke partij kunnen schrijven, immers hebben die blijkbaar ook nog niet geweld gebruikt maar gaan dat mogelijk wel doen.
Omdat?quote:Op donderdag 7 december 2023 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanaf heden deze user negeren.
Nee.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je focust op het verkeerde.
Waar het om gaat is dat extreemrechts ook zonder geweldcomponent extreemrechts is/kan zijn. Daar is een mogelijke geweldcomponent niet beslissend voor.
Omdat het vooral trollen en uit de tent lokken is.quote:
ik geef bij karel aan dat hij niet zo hypocriet moet zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat het vooral trollen en uit de tent lokken is.
Het is een natuurlijke houding wanneer een politiek systeem (of eigenlijk welk ander systeem) het substituut verafschuwt. Ooit waren de liberalen ook niet gecharmeerd dat arbeiders rechten kregen en dergelijke.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het is wel lekker om te framen. afa's zijn het probleem niet, dat is de pvv. Voor redenen, ofso.
Paraplu's, taarten, verf op deuren, vandalisme, bedreigingen, bierflesjes en stukken lood. Allemaal komen ze van links in dit land. Maar een verzameling raar volk wat het niet zo heeft op de bestaande politiek en welke alleen via democratische en politieke wijzes dat wil op lossen, is een extreem probleem.
Goeie punten als in rake opmerkingen over zijn standpunten, doen en laten. Niet goed in de zin van het goed zijn van Geert. Hoewel hij vast wel positieve eigenschappen heeft.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet vanuit hun idealen, maar de partij-leden hebben privé wel wat dingetjes, vaak.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voorlopig is het enige geweld dat gebruikt wordt komt van de linkerflank. Vraag dhr Baudet maar eens.
Wat terughoudend is een understatement wmb.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een natuurlijke houding wanneer een politiek systeem (of eigenlijk welk ander systeem) het substituut verafschuwt. Ooit waren de liberalen ook niet gecharmeerd dat arbeiders rechten kregen en dergelijke.
Er is in dit land wat terughoudendheid om links aan te spreken op het geweld dat soms gebruikt wordt.
Welk geweld gebruikt links? Dat een idioot met een bierflesje en een paraplu op het hoofd van Baudet slaat, is toch niet de verantwoordelijkheid van linkse partijen of kiezers? Die hebben dat geweld massaal afgekeurd ipv toegejuicht.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een natuurlijke houding wanneer een politiek systeem (of eigenlijk welk ander systeem) het substituut verafschuwt. Ooit waren de liberalen ook niet gecharmeerd dat arbeiders rechten kregen en dergelijke.
Er is in dit land wat terughoudendheid om links aan te spreken op het geweld dat soms gebruikt wordt.
Waar gaat dit nu weer over?quote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet vanuit hun idealen, maar de partij-leden hebben privé wel wat dingetjes, vaak.
Wilde Doin Grauss niet graag minister worden? Liever niet dus.
Ja er is heel veel schamper omdat formeel te benoemen, hoewel mensen het stiekem natuurlijk ook wel weten. Maar ook van die theepot gaat wel een keer de dekselquote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat terughoudend is een understatement wmb.
Buitenom een verwardier met een fakkel, is al het politieke geweld van de laatste jaren van links/migranten afkomstig in dit land.
een partij die mag haar programmapunten opschrijven, in het geval van de PVV zal het daar bij blijven , niets staat een deelname aan een coalitie in de wegquote:Op donderdag 7 december 2023 09:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, antifa is een duidelijk linkse stroming natuurlijk. Dus mensen die voor die stroming uitkomen noem ik natuurlijk links. Die noem ik niet conservatief-liberaal of christendemocraat.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welk geweld gebruikt links? Dat een idioot met een bierflesje en een paraplu op het hoofd van Baudet slaat, is toch niet de verantwoordelijkheid van linkse partijen of kiezers? Die hebben dat geweld massaal afgekeurd ipv toegejuicht.
Vooralsnog is de inschatting van de AIVD dat de grootste bedreiging na jihadisme uit de extreemrechtse hoek komt.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zie je dat "saboteren" precies voor je?quote:Op donderdag 7 december 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer ondemocratische plannen een regeringsdeelname niet in de weg staan dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken. Begrijp je wel wat je zegt?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een parij die mag haar programmapunten opschrijven in het geval van de PVV zal het daar bij blijven , niets staat een deelname aan een coalitie in de weg
Ik denk dat men in overleg met anderen vakkundige ministers gaat aanleveren
ja die staan een deelname als minderheid niet in de wegquote:Op donderdag 7 december 2023 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer ondemocratische plannen een regeringsdeelname niet in de weg staan dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken. Begrijp je wel wat je zegt?
Wutquote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
PVV is een minderheid in een coalitie
Migranten is volstrekt niet hetzelfde als links.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat terughoudend is een understatement wmb.
Buitenom een verwardier met een fakkel, is al het politieke geweld van de laatste jaren van links/migranten afkomstig in dit land.
in een coalitie VVD , PVV, NSC en BBB is 37 zetels geen meerderheidquote:
Dat is ook alleen maar omdat extreemrechts in potentie vele malen meer competent is en extreem-linkse verlangens al lang en breed gerealiseerd worden. Overigens komt de jihad-dreiging ook gewoon op het conto van cultureel-links.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vooralsnog is de inschatting van de AIVD dat de grootste bedreiging na jihadisme uit de extreemrechtse hoek komt.
Je duikt van je eigen onderwerp mbt fascisme op staatsniveau naar een ander punt.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik neem aan dat dion dat niet voor het zeggen heeft en wilders ook niet, dat gaat in overlegquote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet vanuit hun idealen, maar de partij-leden hebben privé wel wat dingetjes, vaak.
Wilde Doin Grauss niet graag minister worden? Liever niet dus.
I know, maar zoiets was hij wel al aan het blaten in de media.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem aan dat dion dat niet voor het zeggen heeft en wilders ook niet, dat gaat in overleg
statasecretaris voor zielig ezeltjes kan wel, of hoofd dierenpolitie
Nee hehe.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in een coalitie VVD , PVV, NSC en BBB is 37 zetels geen meerderheid
Ik vind het prima als er weer een dierenpolitie komt, de eerste prioriteit zou dan het handhaven op mishandeling van landbouwvee op boerderijen en in slachterijen moeten zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem aan dat dion dat niet voor het zeggen heeft en wilders ook niet, dat gaat in overleg
statasecretaris voor zielig ezeltjes kan wel, of hoofd dierenpolitie
Als je veedieren en huisdieren aan elkaar gelijkstelt, mag je het immer blaffende keffertje van de buurvrouw dan ook slachten?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik vind het prima als er weer een dierenpolitie komt, de eerste prioriteit zou dan het handhaven op mishandeling van landbouwvee op boerderijen en in slachterijen moeten zijn.
Daar zit toch maar amper vlees aan joh.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als je veedieren en huisdieren aan elkaar gelijkstelt, mag je het immer blaffende keffertje van de buurvrouw dan ook slachten?
Welke klootzak eet nou dieren?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zit toch maar amper vlees aan joh.
Nee, enkel de buurvrouw (ik neem dat ze links van je woont)quote:Op donderdag 7 december 2023 10:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als je veedieren en huisdieren aan elkaar gelijkstelt, mag je het immer blaffende keffertje van de buurvrouw dan ook slachten?
Ik eet nog vlees, maar ik vind de punten van de veganisten hier zeer terecht. Zal niet mijn eigen comfort-zone gaan verdedigen. Volg daarin liever de weg waar het naartoe zou kunnen gaan dan maar met kul-argumenten aan het oude blijven vastplakken.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik pak vanavond nog even een extra wortel! Dat zal ze leren, die opgeblazen vleeseters!quote:Op donderdag 7 december 2023 10:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welke klootzak eet nou dieren?
Uiteraard moet dierenmishandeling juist daar bestreden worden, maar veganisten hebben natuurlijk wel 300 kilo boter op hun hoofden met dat massa-extinctie dieet van ze.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik eet nog vlees, maar ik vind de punten van de veganisten hier zeer terecht. Zal niet mijn eigen comfort-zone gaan verdedigen. Volg daarin liever de weg waar het naartoe zou kunnen gaan dan maar met kul-argumenten aan het oude blijven vastplakken.
Hahahaaquote:Op donderdag 7 december 2023 10:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, enkel de buurvrouw (ik neem dat ze links van je woont)
Zoals?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar omdat extreemrechts in potentie vele malen meer competent is en extreem-linkse verlangens al lang en breed gerealiseerd worden.
Cultureel-links (whatever that may be) is begonnen met onrust stoken in Afghanistan, Syrië, Irakquote:Overigens komt de jihad-dreiging ook gewoon op het conto van cultureel-links.
Welk dieet?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uiteraard moet dierenmishandeling juist daar bestreden worden, maar veganisten hebben natuurlijk wel 300 kilo boter op hun hoofden met dat massa-extinctie dieet van ze.
Ik heb vroeger wel eens en houtduif geroosterd, mar daar zat echt niets aanquote:Op donderdag 7 december 2023 10:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zit toch maar amper vlees aan joh.
Ik volg deze even niet. Enlighten me.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uiteraard moet dierenmishandeling juist daar bestreden worden, maar veganisten hebben natuurlijk wel 300 kilo boter op hun hoofden met dat massa-extinctie dieet van ze.
Al dat waar ''extreem rechts'' door groeit natuurlijk.quote:
Waarom zou dat onrust stoken aanleiding moeten geven om de boel hier om te toveren? Daar zit nog iets tussen, en aldaar vind je het antwoord.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
Cultureel-links (whatever that may be) is begonnen met onrust stoken in Afghanistan, Syrië, Irak.
Het avocado-soja-dieet natuurlijk.quote:
Hoe is het (willen) afschaffen van de dividendbelasting precies ondemocratisch? Verder: de SGP heeft nooit in een kabinet gezeten. Wat zou daar de reden voor zijn?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die staan een deelname als minderheid niet in de weg
PVV is een minderheid in een coalitie , SGP wil abortus verbieden die kan ook meedoen
VVD wilde dividendbalasting afschaffen, gaat ook niet door
Kan je dat concreet maken?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Al dat waar ''extreem rechts'' door groeit natuurlijk.
We hadden het over jihadisme, toch? Waar komt dat toch vandaan...quote:[..]
Waarom zou dat onrust stoken aanleiding moeten geven om de boel hier om te toveren? Daar zit nog iets tussen, en aldaar vind je het antwoord.
Wat denk je dat er allemaal wel niet aan leven moet wijken om dat groene spul op hun boordjes te krijgen?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:33 schreef Beathoven het volgende:
Ik volg deze even niet. Enlighten me.
Voor soja wordt veel regenwoud gekapt helaas ja. Al gaat al die soja die daar verbouwd wordt niet naar veganisten, maar naar vee(voer). Vee waar ook weer ontzettend veel ruimte voor gemaakt moet worden.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het avocado-soja-dieet natuurlijk.
avocado's zijn ook wel een beetje mede de ziekte van de wereld aan het worden gegeven de groeiende populariteit en de hoeveel water die er nodig is.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het avocado-soja-dieet natuurlijk.
iets is democratisch , aks het democratisch besloten wordt hequote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe is het (willen) afschaffen van de dividendbelasting precies ondemocratisch? Verder: de SGP heeft nooit in een kabinet gezeten. Wat zou daar de reden voor zijn?
Ja, maar als je vlees weer moet ondervangen met iets anders (je moet dan immers meer bonen of whatever eten), dan telt dat ook weer op.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
Voor soja wordt veel regenwoud gekapt helaas ja. Al gaat al die soja die daar verbouwd wordt niet naar veganisten, maar naar vee(voer). Vee waar ook weer ontzettend veel ruimte voor gemaakt moet worden.
Mohammed. En ondanks eeuwen aan invasie-pogingen, was dat niet echt een probleem. Tot Mohammed de 20ste hier mocht wonen want ''cultuur is immer veranderlijk, en onze huidige is eigenlijk toch kut''.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
We hadden het over jihadisme, toch? Waar komt dat toch vandaan...
Maar dat zijn geen ondemocratische plannen.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die staan een deelname als minderheid niet in de weg
PVV is een minderheid in een coalitie , SGP wil abortus verbieden die kan ook meedoen
VVD wilde dividendbalasting afschaffen, gaat ook niet door
sojabonen bevatten net zoveel eiwit als vlees, en dat geven we aan de koeien , mais idem ditoquote:Op donderdag 7 december 2023 10:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, maar als je vlees weer moet ondervangen met iets anders (je moet dan immers meer bonen of whatever eten), dan telt dat ook weer op.
Verschil is wel dat voor de productie van vlees meer plantaardig eiwit nodig is dan wanneer we rechtstreeks plantaardige eiwitten consumeren.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, maar als je vlees weer moet ondervangen met iets anders (je moet dan immers meer bonen of whatever eten), dan telt dat ook weer op.
quote:Op donderdag 7 december 2023 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
sojabonen bevatten net zoveel eiwit als vlees, en dat geven we aan de koeien , mais idem dito
dan krijgen we een heel klein beetje melk terug die minder gezond is
Het zou best kunnen dat het netto minder kost (je kan nog bakkeleien over de benodigde enzymen ed, en het leven dat wél kan bestaan op het grasveld van de koe), maar dat laat onverlet dat veganisten graag wegkijken van het leed dat ze desondanks veroorzaken. Ieders (voort)bestaan gaan ten koste van iets, en dat moeten ze gewoon eens gaan accepteren.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:41 schreef Wantie het volgende:
Verschil is wel dat voor de productie van vlees meer plantaardig eiwit nodig is dan wanneer we rechtstreeks plantaardige eiwitten consumeren.
Gewoon wat minder vlees eten, dat scheelt al.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik prakizeer er niet over.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gewoon wat minder vlees eten, dat scheelt al.
Fuck de generaties na mij. En voor mij. Sterker nog, fuck iedereen! Zolang ik maar weer nostalgisch goedkoop shag kan roken en vroeg met pensioen kan!quote:Op donderdag 7 december 2023 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan moet je er maar meer voor betalen.quote:
Dat gaat niet gebeuren , ik verwacht eerder naar de 72 toequote:Op donderdag 7 december 2023 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
FTFY.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Fuck de generaties na mij. En voor mij. Sterker nog, fuck iedereen! Zolang ik maar weer nostalgisch goedkoop shag kan roken en vroeg met pensioen kan mijn pakketjes op tijd ontvang en niks hoef te betalen voor mijn komkommer.
Jaa, that's the spirit. Het draait allemaal om mij, mij, mij!quote:Op donderdag 7 december 2023 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Fuck de generaties na mij. En voor mij. Sterker nog, fuck iedereen! Zolang ik maar weer nostalgisch goedkoop shag kan roken en vroeg met pensioen kan!
Stel je voor, verandering/aanpassing is echt des duivels. Daar moet je niet aan meedoen, hoor.quote:
Welk leed veroorzaken ze dan?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Het zou best kunnen dat het netto minder kost (je kan nog bakkeleien over de benodigde enzymen ed, en het leven dat wél kan bestaan op het grasveld van de koe), maar dat laat onverlet dat veganisten graag wegkijken van het leed dat ze desondanks veroorzaken. Ieders (voort)bestaan gaan ten koste van iets, en dat moeten ze gewoon eens gaan accepteren.
Mensen die hun hele identiteit ontlenen aan het stukje vlees op hun bord. Trollerdelolquote:
Dan moet je voor de grap eens het aantal vogels en insecten gaan tellen op zo'n typisch veld met Engels raaigras zoals je die overal in Nederland ziet. Als je voorbij de 1 komt ben je al een hele man.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Het zou best kunnen dat het netto minder kost (je kan nog bakkeleien over de benodigde enzymen ed, en het leven dat wél kan bestaan op het grasveld van de koe), maar dat laat onverlet dat veganisten graag wegkijken van het leed dat ze desondanks veroorzaken. Ieders (voort)bestaan gaan ten koste van iets, en dat moeten ze gewoon eens gaan accepteren.
Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die dat doen over een stukje vegetarisch eten op hun bord.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die hun hele identiteit ontlenen aan het stukje vlees op hun bord. Trollerdelol
Die dingen zijn ook helemaal niet lekker. Ook niet vies, het is gewoon niks.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
avocado's zijn ook wel een beetje mede de ziekte van de wereld aan het worden gegeven de groeiende populariteit en de hoeveel water die er nodig is.
op het grasveld van de koe is geen leven hoor, zelfs de pieren zijn doodquote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Nee het draait om mij.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jaa, that's the spirit. Het draait allemaal om mij, mij, mij!
Haha, nee. Die draaien juist allemaal om Greet.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het draait om mij.
En zo gaan PVV ruzies volgens mij ook echt.
quote:Op donderdag 7 december 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Haha, nee. Die draaien juist allemaal om Greet.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het nou echt nodig om telkens naamverbasteringen te gebruiken voor een vd Plas, Wilders, Timmermans, of weet ik veel welke politicus? Van alle kanten nogal sneu.
De kabinetten Riutte hebben zelf om de PVV gevraagd door het woningen bouwen buiten de dorpen te verbieden en de woningen die er zijn aan asielzoekers te gevenquote:Op donderdag 7 december 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Haha, nee. Die gaan juist allemaal om Greet.
Dat lijkt mij nou echt iets wat je jezelf ontzettend graag wijsmaakt, maar wat je volledig uit je hoge hoed tovert. Er zijn nou éénmaal bepaalde grenzen in wat een mens kan doen, iets wat ook de meeste veganisten beseffen en - vaak met tegenzin - accepteren.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
jawel want er was geen democratische meerderheid voorquote:Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen ondemocratische plannen.
'Greet'quote:
Die mensen zetten zich in voor een heel goed doel en daar 'mag' je dan ook best - een soort van - je identiteit aan ontlenen. Nota bene een doel - minder dierenleed - waar gek genoeg eigenlijk (bijna) iedereen - in woorden - het wel volkomen over eens is.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die dat doen over een stukje vegetarisch eten op hun bord.
Daar ga jij niet over.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Greet'
Stop gewoon eens om voor alle politici waar jij een hekel aan hebt, naamverbasteringen te verzinnen.
Oogt niet zo volwassen als iemand de behoefte voelt om de namen van politici te verbasteren. Genoeg argumenten te vinden tegen bepaalde politici, maar lijkt me nooit nodig om hun naam te verbasteren of om ze persoonlijk aan te vallen. Je straalt er vooral mee uit dat de echte argumenten even op zijn. Helemaal als je wel staat te stuiteren als iemand iets negatiefs over links durft te zeggen.quote:
Zal best.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oogt niet zo volwassen als iemand de behoefte voelt om de namen van politici te verbasteren. Genoeg argumenten te vinden tegen bepaalde politici, maar lijkt me nooit nodig om hun naam te verbasteren of om ze persoonlijk aan te vallen. Je straalt er vooral mee uit dat de echte argumenten even op zijn. Helemaal als je wel staat te stuiteren als iemand iets negatiefs over links durft te zeggen.
Que. We hadden 't toch net over veganisme en avocado's?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mohammed. En ondanks eeuwen aan invasie-pogingen, was dat niet echt een probleem. Tot Mohammed de 20ste hier mocht wonen want ''cultuur is immer veranderlijk, en onze huidige is eigenlijk toch kut''.
Je bent niet alwayshappy, want je ziet ook weleens verbasterde namen.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oogt niet zo volwassen als iemand de behoefte voelt om de namen van politici te verbasteren. Genoeg argumenten te vinden tegen bepaalde politici, maar lijkt me nooit nodig om hun naam te verbasteren of om ze persoonlijk aan te vallen. Je straalt er vooral mee uit dat de echte argumenten even op zijn. Helemaal als je wel staat te stuiteren als iemand iets negatiefs over links durft te zeggen.
Ik niet, FOK! wel.quote:
quote:Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021)
Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
quote:Op donderdag 7 december 2023 11:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bent niet alwayshappy, want je ziet ook weleens verbasterde namen.
Jajajaja, weet je ook nog hoe je laatst helemaal ontplofte omdat ik Suella Braverman "Cruella" durfde te noemen? Dat was ook hilarisch. Wel jammer dat je reactie toen verwijderd is.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik niet, FOK! wel.
Geert Wilders is niet 'Greet', Caroline van der Plas niet 'de hart- en vaatziekten mevrouw' en Thierry Baudet niet 'Sjerrie'. Om maar even drie van jouw veelvuldige verbasteringen als voorbeeld te gebruiken.
[..]
Een typevout zit nou eenmaal in een klein hoekje.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:40 schreef Fok-it het volgende:
Ik veracht HowardRoark regelmatig om zijn denkbeelden maar ik geef hem toch wel een heel klein beetje gelijk
Al moet ik zeggen dat Baudet wel zo'n aantrekkelijke voornaam heeft om te verbasteren
Zouden die met elkaar om tafel gaan dan?quote:Op donderdag 7 december 2023 11:41 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer fascistische Greet, onze wannabe-boerin en die klimaatkabouter aan tafel gaan schuiven.
Waar je enzymen zegt bedoel je aminozuren en nee, dat is geen issue voor iedereen die voldoende calorieën eet. 'Minder leed' is beter dan 'meer leed'. Mensen die een plantaardig dieet volgen veroorzaken 'minder leed'. Is het perfect? Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel beter.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Doel je op die raaigras monocultuur, die afschuwelijke ecologische leegte, in een groot deel van de veenweide gebieden?quote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Nah, moralistisch als de pest zijn velen van de veganisten die ik getroffen heb.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:18 schreef Forbry het volgende:
Dat lijkt mij nou echt iets wat je jezelf ontzettend graag wijsmaakt, maar wat je volledig uit je hoge hoed tovert. Er zijn nou éénmaal bepaalde grenzen in wat een mens kan doen, iets wat ook de meeste veganisten beseffen en - vaak met tegenzin - accepteren.
Ik heb die ervaring zelf niet zo, maar het gaat uiteindelijk ook om moraal, dus tja...quote:Op donderdag 7 december 2023 11:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nah, moralistisch als de pest zijn velen van de veganisten die ik getroffen heb.
Pagina 404quote:Op donderdag 7 december 2023 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Deze. Dat zou wel lachen worden.
https://www.nrc.nl/nieuw(...)ld-van-dion-a4031430
quote:Op donderdag 7 december 2023 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
waar al het bodemleven als pieren en insecten dood is en weidevogels niet meer willen landen wegens gebrek aan voedselquote:Op donderdag 7 december 2023 11:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Doel je op die raaigras monocultuur, die afschuwelijke ecologische leegte, in een groot deel van de veenweide gebieden?
Inderdaadquote:Op donderdag 7 december 2023 11:46 schreef Gimmick het volgende:
Waar je enzymen zegt bedoel je aminozuren en nee, dat is geen issue voor iedereen die voldoende calorieën eet. 'Minder leed' is beter dan 'meer leed'. Mensen die een plantaardig dieet volgen veroorzaken 'minder leed'. Is het perfect? Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel beter.
Waarom zou je woningen willen bouwen? Dat brengt toch alleen maar meer 1e-wereld-consumptie met zich mee?quote:Op donderdag 7 december 2023 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
Helaas wilde overheid er geen woningen bouwen , want het is groen
omdat mensen moeten wonenquote:Op donderdag 7 december 2023 12:06 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou je woningen willen bouwen? Dat brengt toch alleen maar meer 1e-wereld-consumptie met zich mee?
Iemand die níets doet, die een uitgesproken negatieve kijk heeft op mensen die tenminste íets doen. Ik blijf dat heel bijzonder vinden.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar goed, punt was alleen dat er nog steeds gigantisch veel leed veroorzaakt wordt door die lui, en vaak ook door het gebruik van middelen die ook lang allemaal niet per se noodzakelijk zijn. Zeker wb het geïmporteerd groen dat de wereld over moet.
Als je dier en het klimaat wilt redden kunnen die nieuwe mensen beter in een hutje blijven wonen.quote:
De hogere kringen schelden het liefst op iedereen die een andere mening heeft.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Greet'
Stop gewoon eens om voor alle politici waar jij een hekel aan hebt, naamverbasteringen te verzinnen.
Als meteen standaard Natuurinclusieve elementen worden ingebouwd en gezorgd wordt voor (min of meer) inheemse beplanting in de woonwijk, dan zorgt dat bovendien voor een stuk meer biodiversiteit dan zo'n met mest ingespoten grasland geflankeerd door ernstig vervuilde slootjes met nauwelijks onderwater begroeiing.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
waar al het bodemleven als pieren en insecten dood is en weidevogels niet meer willen landen wegens gebrek aan voedsel
Helaas wilde overheid er geen woningen bouwen , want het is groen
Ik doe wel iets hoor. Waarschijnlijk meer dan de gemiddelde veganist, alles meegenomen.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:11 schreef Forbry het volgende:
Iemand die níets doet, die een uitgesproken negatieve kijk heeft op mensen die tenminste íets doen. Ik blijf dat heel bijzonder vinden.
Als je de dingen die je zegt te doen ook bewust voor dier & klimaat doet, zou je blij moeten zijn met iedereen die daar op zijn of haar manier óók een positieve bijdrage aan levert.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik doe wel iets hoor. Waarschijnlijk meer dan de gemiddelde veganist, alles meegenomen.
beter veel meer aan CO2 opslag gaan doenquote:Op donderdag 7 december 2023 12:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als je dier en het klimaat wilt redden kunnen die nieuwe mensen beter in een hutje blijven wonen.
Ben ik ook.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:18 schreef Forbry het volgende:
Als je de dingen die je zegt te doen ook bewust voor dier & klimaat doet, zou je blij moeten zijn met iedereen die daar op zijn of haar manier óók een positieve bijdrage aan levert.
Bijna 8 miljard mensen mogen prettig (dwz; naar west-europese maatstaven) leven én je wil klimaat en dier redden? Dmv Co2-opslag? Oké.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
beter veel meer aan CO2 opslag gaan doen
overigens men mag wel prettig wonen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |