abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211541666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als die partij puur het haatprediken veroordeelt en niet hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheert dan wel beledigt dan vind ik dat niet meer dan logisch. Ik denk dat de gemiddelde partij dat ook wel in zekere mate doet.
Exact, hele bevolkingsgroepen (bv de boeren) over 1 kam scheren wordt door meerdere partijen gedaan, dus daarin is de PVV niets vreemd. Een beetje hypocriet om daarover af te geven op de PVV.
quote:
Partijen die wel naar racisme neigen en die problemen maar lukraak bij migratie neerkwakken, zonder met oplossingen te komen, voegen maar weinig goeds toe aan de samenleving.
Misschien dat we het hem dan maar eens moeten laten proberen? Dan zullen we zien of er wel met oplossingen gekomen kan worden? Ik bedoel, de afgelopen Rutte kabinetten hebben het in ieder geval niet kunnen oplossen. Mocht het ook via 'de rechtse kant' niet opgelost kunnen worden dan zal (denk ik) met name de PVV daar wel eens op afgerekend kunnen worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 7 december 2023 @ 09:05:38 #152
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211541669
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jij praat ook keer op keer de extreme clubs goed. Dus in principe zou het ook voor jou wel aardig zijn die vraag te beantwoorden.
Nou, ik ga er eigenlijk niet op in omdat je laat zien geen idee te hebben wat extreemrechts inhoudt.
Ik wil best discussie voeren, maar dan wel op voorwaarde dat je je beter inleest.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211541679
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Om het even concreter te maken.
Je stelt voor de extreemrechtse PVV in de armen te sluiten?
Nee, extreem rechts moeten we nooit in onze armen sluiten.

Denk dat we verder verschillen over wanneer een partij extreem rechts is.

Zo zou ik ook nooit een partij die racistische taal bezigd in mijn armen sluiten.

Maar ik vermoed dat we ook op dat vlak verschillen in wanneer een partij racistisch is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211541692
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, ik ga er eigenlijk niet op in omdat je laat zien geen idee te hebben wat extreemrechts inhoudt.
Ik wil best discussie voeren, maar dan wel op voorwaarde dat je je beter inleest.
Ze zitten niet voor niets met de eveneens algemeen als extreemrechts erkende partijen als VB en RN in een EP-fractie.

Dat het wellicht wat ongemakkelijk voelt om dat te erkennen snap ik. Daarom stel ik de vraag ook expliciet.
En het staat je natuurlijk vrij ons te overtuigen van je eigen definitie :s).
pi_211541704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, extreem rechts moeten we nooit in onze armen sluiten.

Denk dat we verder verschillen over wanneer een partij extreem rechts is.

Zo zou ik ook nooit een partij die racistische taal bezigd in mijn armen sluiten.

Maar ik vermoed dat we ook op dat vlak verschillen in wanneer een partij racistisch is.
Aha, op die manier. Tja, ik hanteer liever de gebruikelijke kwalificaties in plaats van creatief omgaan met de feiten om ze zo met de mantel der liefde te bedekken…
  donderdag 7 december 2023 @ 09:13:18 #156
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211541706
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze zitten niet voor niets met de eveneens algemeen als extreemrechts erkende partijen als VB en RN in een EP-fractie.

Dat het wellicht wat ongemakkelijk voelt om dat te erkennen snap ik. Daarom stel ik de vraag ook expliciet.
En het staat je natuurlijk vrij ons te overtuigen van je eigen definitie :s).
CDA zit bij Orban, wat is je punt?
Bij politieke extremen komt ook het geweldscomponent kijken, en uitgesproken racisme en discriminatie. Dat is bij de PVV beide niet aanwezig. Dat ze niet altijd met twee woorden spreken wordt breed erkend, maar het predicaat extreem is hier niet op van toepassing.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211541709
Extremisme:

https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme

quote:
Het uit ideologische motieven bereid zijn om niet-gewelddadige en/of gewelddadige activiteiten te verrichten die de democratische rechtsorde ondermijnen.

De gebruikte ondemocratische methodes kunnen zowel gewelddadig als niet-gewelddadig zijn.

Voorbeelden van niet-gewelddadige ondemocratische middelen zijn:

systematisch haatzaaien;
angst verspreiden;
doelbewust desinformatie verspreiden;
demoniseren en intimideren;
verwerpen van wet en regelgeving;
pogingen om een parallelle samenleving tot stand te brengen waarbij het gezag van de Nederlandse overheid en het rechtssysteem wordt afgewezen.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme/rechts-extremisme

Er zijn toch zeker kenmerken hiervan te vinden in de PVV.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211541730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:04 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exact, hele bevolkingsgroepen (bv de boeren) over 1 kam scheren wordt door meerdere partijen gedaan, dus daarin is de PVV niets vreemd. Een beetje hypocriet om daarover af te geven op de PVV.
[..]
Misschien dat we het hem dan maar eens moeten laten proberen? Dan zullen we zien of er wel met oplossingen gekomen kan worden? Ik bedoel, de afgelopen Rutte kabinetten hebben het in ieder geval niet kunnen oplossen. Mocht het ook via 'de rechtse kant' niet opgelost kunnen worden dan zal (denk ik) met name de PVV daar wel eens op afgerekend kunnen worden.
O? Welke partij scheert alle boeren over 1 kam dan? En volgens welke bron?

Het zijn problemen die erg complex liggen. Makkelijke oplossingen zijn er niet. Hoe men nu alles bij de kabinetten Rutte neerlegt klopt ook niet helemaal. Ja die hadden doortastender moeten zijn, maar dan nog los je niet alles zomaar op.

Waar we niets aan hebben is een vent met een a4tje vol schreeuw teksten waarmee hij alleen zijn eigen kiezers pleased. Aan verdere verdeeldheid hebben we geen bal.
Hiernaast gedraagt hij zich vaak ronduit onbeschoft en getuigt zijn gedrag vaak niet van tolerantie jegens andere partijen.
Hem een kans geven is het verkloten van de tijd waarvan iedereen al vindt dat er te weinig is.
pi_211541733
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:13 schreef miss_sly het volgende:
Extremisme:

https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme
[..]
https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme/rechts-extremisme

Er zijn toch zeker kenmerken hiervan te vinden in de PVV.
Ach, natuurlijk. Maar men veegt graag het eigen straatje schoon.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:22:01 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211541745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
O? Welke partij scheert alle boeren over 1 kam dan? En volgens welke bron?

Het zijn problemen die erg complex liggen. Makkelijke oplossingen zijn er niet. Hoe men nu alles bij de kabinetten Rutte neerlegt klopt ook niet helemaal. Ja die hadden doortastender moeten zijn, maar dan nog los je niet alles zomaar op.

Waar we niets aan hebben is een vent met een a4tje vol schreeuw teksten waarmee hij alleen zijn eigen kiezers pleased. Aan verdere verdeeldheid hebben we geen bal.
Hiernaast gedraagt hij zich vaak ronduit onbeschoft en getuigt zijn gedrag vaak niet van tolerantie jegens andere partijen.
Hem een kans geven is het verkloten van de tijd waarvan iedereen al vindt dat er te weinig is.
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Maar geef hem toch maar wel een kans. Natuurlijk gaat hij het verkloten, maar dan hebben we het allemaal wel mogen ervaren en zullen mensen inzien dat hij toch niet de redder is die hun problemen op zal lossen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie FP donderdag 7 december 2023 @ 09:23:01 #161
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211541750
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Maar geef hem toch maar wel een kans. Natuurlijk gaat hij het verkloten, maar dan hebben we het allemaal wel mogen ervaren en zullen mensen inzien dat hij toch niet de redder is die hun problemen op zal lossen.
Geen enkele partij is een redder die de problemen oplost.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211541759
quote:

[..]
En dan gaat men weer door naar de volgende Messias op populistisch-rechts en zijn voorheen beschaafde partijen weer wat verder naar of over het randje getrokken. Ben dus niet zo gecharmeerd van die optie.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:26:25 #163
438527 MissButterflyy
pi_211541767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Geen enkele partij is een redder die de problemen oplost.
Nee, maar Wilders presenteert zich wel zo hè, als ‘voor de Nederlanders’. Beetje Trump taal
pi_211541768
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
CDA zit bij Orban, wat is je punt?
Bij politieke extremen komt ook het geweldscomponent kijken, en uitgesproken racisme en discriminatie. Dat is bij de PVV beide niet aanwezig. Dat ze niet altijd met twee woorden spreken wordt breed erkend, maar het predicaat extreem is hier niet op van toepassing.
Dit is wel een aardige samenvatting:

donderdag 7 december 2023 @ 09:27:23 #165
438527 MissButterflyy
pi_211541770
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dan gaat men weer door naar de volgende Messias op populistisch-rechts en zijn voorheen beschaafde partijen weer wat verder naar of over het randje getrokken. Ben dus niet zo gecharmeerd van die optie.
Er zal weer eerst weer een wending een meer linkse kant op zijn gok ik zo.
Tsja, dat is democratie.
pi_211541810
quote:

[..]
Misschien wel. Valt me wel vaak op dat men goeie punten over Geert vaak gewoon maar even vergeet. Of men begint over anderen die ook “dingen” doen.

En je moet gewoon oppassen met zulken. Je kan moeilijk overzien wat zo een wel niet verkloten kan met een beetje macht.
  Moderator / Redactie FP donderdag 7 december 2023 @ 09:35:19 #167
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211541840
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, maar Wilders presenteert zich wel zo hè, als ‘voor de Nederlanders’. Beetje Trump taal
Dat ben ik wel met je eens. En hij mag het ook proberen. Het punt waar ik vooral over struikel is dat nu hij met zijn partij de meeste stemmen heeft, zo'n beetje iedereen erover valt. Ik vind dat merkwaardig omdat dat bij andere uitslagen niet is voorgekomen, bij mijn weten dan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 7 december 2023 @ 09:37:21 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211541861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
goeie punten over Geert
Ah ja, want dan maakt het niet meer uit dat je allerlei ondemocratische plannen propageert of zo?

Ben wel benieuwd over welke goede punten je het hebt. Is hij lief voor zijn cavia?
Huilen dan.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:38:23 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211541872
Verder bizar dat er überhaupt een discussie gevoerd moet worden over hoe ver in het rechter hoekje van het politieke spectrum de PVV precies zit :') .
Huilen dan.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:38:26 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211541873
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ah ja, want dan maakt het niet meer uit dat je allerlei ondemocratische plannen propageert of zo?

Ben wel benieuwd over welke goede punten je het hebt. Is hij lief voor zijn cavia?
Meer geld voor de mensen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 december 2023 @ 09:39:25 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211541879
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor álle mensen, of alleen bepaalde mensen?
Huilen dan.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:40:42 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211541883
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Voor álle mensen, of alleen bepaalde mensen?
Nou niet voor buitenlanders. En ook niet voor die linkse deugneuzen. Voor het vollek!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 december 2023 @ 09:41:34 #173
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211541893
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit is wel een aardige samenvatting:

[ afbeelding ]

Zelfs radicaal is nog redelijk subjectief, maar in elk geval behoren ze niet tot de "klassiek rechtse" stroming.
Op het moment dat ze wat salonfahiger worden dan wordt deze stroming vanzelf wat meer aanvaardbaar. Maar nu is het vooral nog wat koudwatervrees.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 7 december 2023 @ 09:42:25 #174
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211541897
quote:

[..]
Te financieren met een heffing op het eigen (fiscale) vermogen van bedrijven en majeure erfbelastingen. Dat vind ik ook populistisch en dom :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 09:43:08 #175
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211541902
quote:

[..]
En ook nog eens alles goedkoper! En weer met 65 met pensioen! _O_