SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Bedoel je door deze ronde in het conflict of de eerdere ellende? Want ik zie niet in hoe het erger kan gezien wat er op basisschoolleeftijd al jaren uit de kinderen komt. Het is niet alsof ze er blanco instaan op die leeftijd en nu verder gaan of ook maar kunnen radicaliseren.quote:Op maandag 20 november 2023 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Serieus, de hardware is zo vervangen. We hebben het hier niet over state of the art apparatuur of wapens. Het zijn veelal wapens die met zeer beperkte financiele middelen gefabriceerd of gekocht kunnen worden. De mensen hebben ze, want die worden nu gekweekt door de wijze waarop dit conflict wordt uitgevochten.
Ik denk dan ook dat dat geen factor is momenteel van "oh nee, anders raken we onze gunfactor kwijt daar".
Het trieste is dat er duizenden volwassen Gazanen werkzaam waren bij hun Isralische buren, wat een gevaar vormde voor het narratief van Hamas van Joden als babyeters en zo nu er mensen normaal contact konden hebben, dus het is ook niet voor niks dat ze juist van die werkvisa misbruik hebben gemaakt door ze voor verkenning in te zetten.
Dit hebben ze hierbij dus ook nog eens de nek om weten te draaien.![]()
Ach, lul niet. Het ge-ja-maar-Israel-doet-natuurlijk-ook-gemeen-en-hamas-reageert-slechts startte dezelfde dag.quote:Op maandag 20 november 2023 22:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het werkte pas NADAT Isral reageerde zoals het reageerde. Op 7 oktober had Isral de sympathie van de wereld (op wat extremisten na) aan hun zijde, die hebben ze vervolgens verspeeld door terug te slaan op de manier die ze gedaan hebben.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hamas heeft 40.000 leden had ik begrepen. Zeg dat er al zo'n 7-8k afgemaakt zijn, dan hou je er nog zo'n 32-33.000 over.quote:Op maandag 20 november 2023 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
13k slachtoffers aan zijde Gaza. Hoeveel moeten er nog vallen denk je dan?![]()
![]()
https://www.aljazeera.com(...)hools-killing-dozensI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Klopt. Smotrich, Ben Gvir en nog een hoop van dat soort figuren zijn ook hard aan de weg aan het timmeren in deze tijden. Zie wat er nu gebeurt op de Westoever.quote:Op maandag 20 november 2023 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De omstandigheden zijn perfect, ook omdat er gewoon een extremistische regering aan de macht is in Israel. De timing is dus niet zomaar. In dat opzicht hebben de beesten elkaar dus gevonden.
Een hoop Israli, o.a. de families van de ontvoerde mensen, zijn ook pislink op die idioten. Doodeng zijn ze.![]()
Ja maar dat gaat toch niet lukken, ze hebben actieve aanwas. En genoeg Gazanen die mogelijk zich ideologisch verwant zijn, het is heel diffuus wel/niet hamas is.quote:Op maandag 20 november 2023 22:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas heeft 40.000 leden had ik begrepen. Zeg dat er al zo'n 7-8k afgemaakt zijn, dan hou je er nog zo'n 32-33.000 over.
Uiteindelijk moet dit in eerste instantie met harde hand opgelost worden. En op termijn praten natuurlijk, en werken aan perspectief.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Hamas is gebaat bij uitzichtloosheid. Er ligt een gasveld voor de kust. Afgelopen zomer gaf Israel het OK aan de PA om het te gaan exploiteren. Met die opbrengsten hadden ze het leven van de burgers goed kunnen verbeteren.quote:Op maandag 20 november 2023 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat toch niet lukken, ze hebben actieve aanwas. En genoeg Gazanen die mogelijk zich ideologisch verwant zijn, het is heel diffuus wel/niet hamas is.
Uiteindelijk moet dit in eerste instantie met harde hand opgelost worden. En op termijn praten natuurlijk, en werken aan perspectief.
Maar dan verliest Hamas het bestaansrecht.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wie anders dan extremisten en mensen die er niet neutraal in staan die dat zeiden?quote:Op maandag 20 november 2023 22:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, lul niet. Het ge-ja-maar-Israel-doet-natuurlijk-ook-gemeen-en-hamas-reageert-slechts startte dezelfde dag.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Nee, ik denk niet dat Isral ook maar een scheet had kunnen laten zonder dat "de wereld" moord en brand had geschreeuwd.quote:Op maandag 20 november 2023 22:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het werkte pas NADAT Isral reageerde zoals het reageerde. Op 7 oktober had Isral de sympathie van de wereld (op wat extremisten na) aan hun zijde, die hebben ze vervolgens verspeeld door terug te slaan op de manier die ze gedaan hebben.![]()
Naar hun eigen zeggen hebben ze dat ja. Ik denk dat we die aantallen met een flinke korrel zout mogen nemen.quote:Op maandag 20 november 2023 22:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas heeft 40.000 leden had ik begrepen. Zeg dat er al zo'n 7-8k afgemaakt zijn, dan hou je er nog zo'n 32-33.000 over.![]()
Eigenlijk zou een andere mogenheid het bestuur aldaar moeten overnemen, mjah dat is feitelijk annexatie. En dat vind ik ook geen fijn idee.quote:Op maandag 20 november 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas is gebaat bij uitzichtloosheid. Er ligt een gasveld voor de kust. Afgelopen zomer gaf Israel het OK aan de PA om het te gaan exploiteren. Met die opbrengsten hadden ze het leven van de burgers goed kunnen verbeteren.
Maar dan verliest Hamas het bestaansrecht.
Op termijn moet het bestuur daar verbeterd worden.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Dit.quote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Isral ook maar een scheet had kunnen laten zonder dat "de wereld" moord en brand had geschreeuwd.
Israel is gewoon lijdend voorwerp in allerhande complotdenkbeelden, en is symbool voor alles dat Westers is.
Zeker na de inval in Irak en Afghanistan is er voor heel veel landen nu het moment gekomen om op te staan.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Vanzelfsprekend door eerdere ellende al, maar als je in deze ronde je ouders of andere familieleden kwijtraakt zal je nog meer wrok koesteren.quote:Op maandag 20 november 2023 22:26 schreef Qarrad het volgende:
Bedoel je door deze ronde in het conflict of de eerdere ellende?Het is onmogelijk om er blanco in te staan als je daar woont en leeft, maar er is nogal wat ruimte tussen blanco en Hamasstrijder worden. Overigens zijn er talloze beelden van basisschoolkinderen uit Isral die evengoed radicale, extremistische gedachten erop nahouden. Dus laten we nou niet doen alsof er alleen Palestijnse radicaaltjes worden gebaard.quote:Want ik zie niet in hoe het erger kan gezien wat er op basisschoolleeftijd al jaren uit de kinderen komt. Het is niet alsof ze er blanco instaan op die leeftijd en nu verder gaan of ook maar kunnen radicaliseren.Je stelt het wel heel rooskleurig voor allemaal. Ja ze werkten daar, omdat Gaza nu eenmaal een open air prison is en je er economisch gezien weinig mee kan. Ik denk verder dat er maar weinig Palestijnen zijn die denken dat alle Joden babies eten, maar goed.quote:Ik denk dan ook dat dat geen factor is momenteel van "oh nee, anders raken we onze gunfactor kwijt daar".
Het trieste is dat er duizenden volwassen Gazanen werkzaam waren bij hun Isralische buren, wat een gevaar vormde voor het narratief van Hamas van Joden als babyeters en zo nu er mensen normaal contact konden hebben, dus het is ook niet voor niks dat ze juist van die werkvisa misbruik hebben gemaakt door ze voor verkenning in te zetten.
Dit hebben ze hierbij dus ook nog eens de nek om weten te draaien.Allah Al Watan Al Malik![]()
TS: Het is nog geen Kerst.
////Zou je denken.... waarbij je wel degelijk kunt bedenken dat water voor zowel hamas als voor Isral een middel is om mee te (be)strijden.quote:Op maandag 20 november 2023 22:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij iets als "water" lijkt dat me niet heel tricky eigenlijk.
Klink bruut geredeneerd; als levensbehoefte is er geen tekort wat maar in de buurt komt dat daarmee burgers worden gedecimeerd. Dat burgers en behoeftigen risico lopen, is zeker.
Ook als Isral wel water doorlaat, kan dat door hamas worden belemmerd (zoals in het verleden) en - zou ik bedenken - mogelijk zelfs besmet om zo Isral de schuld daarvan te geven.
Wat Isral primair doet is de distributie van & door hamas, aframmelen en zo haar invloed te doen verminderen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Onzin. Ze konden zich juist meer permitteren dan ooit. Zeker als ik kijk naar de Arabische wereld, die was helemaal ingekakt qua aandacht voor de Palestijnse zaak. Om nog maar te zwijgen over de vriendschappelijke relaties die de afgelopen jaren zijn ontstaan tussen een aantal Arabische landen en Israel.quote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Isral ook maar een scheet had kunnen laten zonder dat "de wereld" moord en brand had geschreeuwd.
Bovendien waren zij dit keer de underdog, een meedogenloze aanval op ongewapende burgers. Ze hadden een goed verhaal.Allah Al Watan Al Malik![]()
https://www.reddit.com/r/(...)hjacking_the_partly/
Video of Houthi rebels highjacking the partly israeli owned vessel.![]()
Ik zet daar m'n vraagtekens bij, maar dan nog... dan had Isral tenminste nog het morele gelijk en politiek veel meer steun gehad. En misschien wel het belangrijkste: dan waren ze niet in de val van Hamas getrapt. Hamas heeft 7 oktober gedaan met de gok dat Isral zo zou reageren.quote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Isral ook maar een scheet had kunnen laten zonder dat "de wereld" moord en brand had geschreeuwd.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Daar heb ik zelf ook wat filmpjes van gepost hier en artikelen erover dus ik zal de laatste zijn om te beweren dat er geen extreme klieken zijn aan Isralische zijde.quote:Op maandag 20 november 2023 22:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend door eerdere ellende al, maar als je in deze ronde je ouders of andere familieleden kwijtraakt zal je nog meer wrok koesteren.
[..]
Het is onmogelijk om er blanco in te staan als je daar woont en leeft, maar er is nogal wat ruimte tussen blanco en Hamasstrijder worden. Overigens zijn er talloze beelden van basisschoolkinderen uit Isral die evengoed radicale, extremistische gedachten erop nahouden. Dus laten we nou niet doen alsof er alleen Palestijnse radicaaltjes worden gebaard.
[..]
Ik denk alleen ook dat het aandeel daarvan en hun acceptatie binnen de Isralische samenleving enorm veel kleiner is vergeleken bij de situatie in Gaza.Gezien de taferelen in Gaza op 7 oktober denk ik helaas dat een heel groot deel van de Gazanen spreekwoordelijk denken dat Joden baby's eten. Ik denk ook niet dat dat allemaal komt door jarenlange onderdrukking door Isral maar voor een minstens zo groot deel door hoe Hamas de boel bestierd heeft en de voor de bevolking bedoelde miljarden niet aan hen heeft besteed. Die "open air prison" gold namelijk niet voor hun leden. Die situatie is niet door Isral gecreerd maar is doelbewust geschapen en in stand gehouden door Hamas uit eigenbelang.quote:Je stelt het wel heel rooskleurig voor allemaal. Ja ze werkten daar, omdat Gaza nu eenmaal een open air prison is en je er economisch gezien weinig mee kan. Ik denk verder dat er maar weinig Palestijnen zijn die denken dat alle Joden babies eten, maar goed.
Juist daarom was het zo belangrijk om die contacten te laten leggen. De banen niet Hamas niet creerde voor niet-leden werden nu gevonden buiten Gaza en dat was ze niet welgevallig.![]()
Inmiddels toch best wat getuigenverslagen naar buitengekomen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja hoor, het werd gewoon gestreamd. Even je best doen en het is te vinden..
Ook die ovenbaby's. Was ook een broodje aap, tot er vanmiddag een first responder het vertelde op filmpje.
En nog zijn er mensen die het allemaal staged vinden...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Als we zinloos geweld gaan normaliseren dan kunnen we er beter met z'n allen gelijk een einde aan maken.quote:Op maandag 20 november 2023 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kopen die onschuldigen heel veel van.![]()
Geldt evengoed voor disproportioneel geweld.quote:Op maandag 20 november 2023 22:48 schreef Alov het volgende:
[..]
Als we zinloos geweld gaan normaliseren dan kunnen we er beter met z'n allen gelijk een einde aan maken.Allah Al Watan Al Malik![]()
Hier geef ik je wel weer gelijk in, dit was een buitenkans voor Israel om de wereld aan hun kant te krijgen. Falikante misser dat ze die mogelijkheid niet gepakt hebben. Maar het is alsnog een stuk minder fout dan Hamas.quote:Op maandag 20 november 2023 22:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin. Ze konden zich juist meer permitteren dan ooit. Zeker als ik kijk naar de Arabische wereld, die was helemaal ingekakt qua aandacht voor de Palestijnse zaak. Om nog maar te zwijgen over de vriendschappelijke relaties die de afgelopen jaren zijn ontstaan tussen een aantal Arabische landen en Israel.
Bovendien waren zij dit keer de underdog, een meedogenloze aanval op ongewapende burgers. Ze hadden een goed verhaal.![]()
Nee, dat denk ik dus niet. Ze zouden hoe dan ook op dezelfde manier met dezelfde intensiteit afgefakkeld worden. Dat hebben we namelijk eerder gezien bij de vorige rondes.quote:Op maandag 20 november 2023 22:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zet daar m'n vraagtekens bij, maar dan nog... dan had Isral tenminste nog het morele gelijk en politiek veel meer steun gehad.Niks gok. Er was 0 procent kans dat Isral anders zou reageren en dat wist Hamas. Ze wisten de consequenties, hebben zich met maanden aan voorraden verschanst in de wetenschap dat de burgers de grootste klappen op gingen vangen.quote:En misschien wel het belangrijkste: dan waren ze niet in de val van Hamas getrapt. Hamas heeft 7 oktober gedaan met de gok dat Isral zo zou reageren.![]()
Met jouw logica hadden de geallieerden in de 2e wereld oorlog beter een paar miljoen Duitsers in de oven kunnen stoppen dan Duitsland te slopen om de Nazis te stoppen, want minder slachtoffers onder de streep.quote:Op maandag 20 november 2023 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geldt evengoed voor disproportioneel geweld.![]()
https://mosaicmagazine.co(...)a-in-the-gaza-strip/
Een analyse van drie vernietigende nederlagen in drie Arabisch-Isralische oorlogen, en hoe de schaamte van de nederlaag werd omgebogen tot slachtofferschap.
De vierde is nu in de maak.Intolerant voor intolerantie![]()
Er was nog niet eerder zo'n "ronde" zo erg als 7 oktober. Dit was Isral's 9/11.quote:Op maandag 20 november 2023 22:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik dus niet. Ze zouden hoe dan ook op dezelfde manier met dezelfde intensiteit afgefakkeld worden. Dat hebben we namelijk eerder gezien bij de vorige rondes.Extra dom dan toch van Isral om in die val te trappen?quote:Niks gok. Er was 0 procent kans dat Isral anders zou reageren en dat wist Hamas. Ze wisten de consequenties, hebben zich met maanden aan voorraden verschanst in de wetenschap dat de burgers de grootste klappen op gingen vangen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vind ik wel een goed ideequote:Op maandag 20 november 2023 22:48 schreef Alov het volgende:
[..]
Als we zinloos geweld gaan normaliseren dan kunnen we er beter met z'n allen gelijk een einde aan maken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Niet zo heftig als een ziekenhuis... maar toch... weer wat spul om een ding dat kwaakt, loopt, eruit ziet; wel veel kenmerken krijgt van toch echt een heuse eend.X-fillmpje: https://twitter.com/manniefabian/status/1726661721841135751quote:bron: nos.nl 20nov23 20u53
'Wapenwerkplaats en tunnelingang gevonden in moskee'
Het leger van Isral meldt dat het een werkplaats van Hamas waar raketten worden gemaakt en een tunnelingang heeft gevonden in een moskee in de wijk Zeitoun in Gaza-stad. "Ik wil dat u begrijpt: een moskee in het Zeitoun-gebied werd gebruikt als laboratorium voor het maken van wapens", zei legerwoordvoerder Hagari tijdens een avondpersconferentie.
Ik zie niet direct een werkplaats, machinebewerking enz, wel voldoende spul om als hobbybob iets in elkaar te kunnen flansen. Opvallend, voor mij, zijn de zakken vol PVC korrels die prima bruikbaar zijn om zaken mee af te dichten of te vormen, wat je daarmee moet in een Moskee is niet om te isoleren.
Gezien de rommel, moet het wel een heel goede filmmaker zijn om dat met allerhande attributen in scne weten te zetten. Een criticus kan nog zeggen dat moskee filmpje op een ander plek is gemaakt dan het kelderfilmpje.
Verder allerlei restmaterialen die wmb geen plek zijn of horen te hebben in,,op en onder een door God inmiddels verlaten bidhuis. Kan mij niet goed voorstellen dat ze de Pauluskerk hier RPG's en granaten bewaard om daarmee iemand te gaan aanbidden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Als in: een Israli heeft aandelen in die rederij.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat zijn denk ik nog heel wat landen (en Nederlanders).quote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wie anders dan extremisten en mensen die er niet neutraal in staan die dat zeiden?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Die struikrovers opteren weer voor een finding out momentje.quote:Op maandag 20 november 2023 22:45 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)hjacking_the_partly/
Video of Houthi rebels highjacking the partly israeli owned vessel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
De BBC is van kant gewisseld? Blijkbaar was het niet meer vol te houden om te blijven liegen. In ieder geval, ze bevestigen de feiten. Dat is al heel wat.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hamas houdt de score wel bij.
Het zou wat burgerdoden schelen als ze gewoon vrijwillig martelaar worden door met een pistool op een IDF tank af te rennen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Idd. Als ze echt zo graag martelaar willen worden, kan dat allemaal erg snel geregeld worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het zou wat burgerdoden schelen als ze gewoon vrijwillig martelaar worden door met een pistool op een IDF tank af te rennen.And what rough beast, its hour come round at last,
Ook is goed te zien dat gegijzelden onder dwang door gewapende mannen het "ziekenhuis" in worden getrokken. Tijdlijnanalyse van de ontvoering strookt met die waar ze zijn ontvoerd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:32 schreef Ulx het volgende:
De BBC is van kant gewisseld? Blijkbaar was het niet meer vol te houden om te blijven liegen. In ieder geval, ze bevestigen de feiten. Dat is al heel wat.
[ twitter ]
Niets voor niet als ook elders vermeld is hamas daarna overgegaan met afplakken van camera's en da's vast niet om de privacy van patinten te beschermen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Je ziet hem ook lopen. Een ziekenhuisbezoek lijkt me ook niet heel noodzakelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook is goed te zien dat gegijzelden onder dwang door gewapende mannen het "ziekenhuis" in worden getrokken. Tijdlijnanalyse van de ontvoering strookt met die waar ze zijn ontvoerd.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nu de Nederlandse media nog die er allerlei mitsen en maren bij plaatsen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:32 schreef Ulx het volgende:
De BBC is van kant gewisseld? Blijkbaar was het niet meer vol te houden om te blijven liegen. In ieder geval, ze bevestigen de feiten. Dat is al heel wat.
[ twitter ]
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2023 01:40:01 ]![]()
https://www.timesofisrael(...)lt-of-friendly-fire/
Several IDF deaths in Gaza ground offensive were the result of friendly fire
Army says it found rocket-making lab, weapons and tunnel entrance inside mosque in Gaza City’s Zeitoun neighborhood, where troops are engaged in intense fighting against Hamas![]()
Zonder geluid lijkt het net alsof ze danst.
[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 21-11-2023 04:04:04 ]![]()
Na deze ronde hebben ze er weer 200k bij.quote:Op maandag 20 november 2023 22:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas heeft 40.000 leden had ik begrepen. Zeg dat er al zo'n 7-8k afgemaakt zijn, dan hou je er nog zo'n 32-33.000 over.![]()
Goh, dat is wel een verrassing, normaliter zouden ze 150 voorbehouden en verzachtende omstandigheden opnoemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]![]()
Dit leger niet.quote:Op maandag 20 november 2023 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een leger is niet extremistisch? Proest!
Dit is het defensieapparaat van een land. Er kunnen extremisten tussen zitten (de extreemste joden zijn juist ontheven van dienstplicht...) maar het is niet extremistisch in aard.We weten niet hoeveel van die doden Hamas-strijders zijn (ze kleden zich in 'burger').quote:Overigens lijkt het erop dat je Hamas en Palestijnen door elkaar haalt. Een dode Hamas stijder kan mij weinig schelen. Een dode onschuldige Palestijn daarentegen.
Laten we hopen op zoveel mogelijk.Intolerant voor intolerantie![]()
Net zoals die miljoenen IS leden die we er nu bij hebben na de oorlog tegen ze. Toch?quote:Op dinsdag 21 november 2023 06:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Na deze ronde hebben ze er weer 200k bij.![]()
Je zou zeggen dat die gasten na 3 keer pakkie op de broek gekregen te hebben wel beter weten. Blijkbaar niet.quote:Op maandag 20 november 2023 23:04 schreef Cuendillar het volgende:
https://mosaicmagazine.co(...)a-in-the-gaza-strip/
Een analyse van drie vernietigende nederlagen in drie Arabisch-Isralische oorlogen, en hoe de schaamte van de nederlaag werd omgebogen tot slachtofferschap.
De vierde is nu in de maak.![]()
Dat zou dan voor het eerst zijn, dat Hamas iets goeds voor de Palestijnse bevolking zou doen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het zou wat burgerdoden schelen als ze gewoon vrijwillig martelaar worden door met een pistool op een IDF tank af te rennen.![]()
Duitsland worstelt met antisemitisme en kritiek op Isral
https://nos.nl/l/2498613When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ja zo'n moordpartij in Isral zorgt voor heel wat juichende fans zagen we.quote:Op dinsdag 21 november 2023 06:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Na deze ronde hebben ze er weer 200k bij.And what rough beast, its hour come round at last,
Het werkt natuurlijk twee kanten op, ook de Isralische bevolking zal verharden na het bloedblad aangericht door Hamas en het collectief straffen van de bevolking door het afvuren van al raketten. En toch zal je er veel gematigde geluiden blijven horen, de linkse mensen. Die heb ik aan de Palestijnse zijde nog niet gehoord.![]()
Gek h. Collectief straffen is nogal een achterlijk en barbaars primitief gebruik.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:02 schreef Mylene het volgende:
Het werkt natuurlijk twee kanten op, ook de Isralische bevolking zal verharden na het bloedblad aangericht door Hamas en het collectief straffen van de bevolking door het afvuren van al raketten. En toch zal je er veel gematigde geluiden blijven horen, de linkse mensen. Die heb ik aan de Palestijnse zijde nog niet gehoord.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ja, massaal met hun mobieltjes het grootbeeldscherm filmend voor het ziekenhuis waarvan werd beweerd dat het zonder stroom zat, er brandde volop licht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 08:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja zo'n moordpartij in Isral zorgt voor heel wat juichende fans zagen we.
Aan de Isralische zijde werd er ook gejuicht, de kolonisten, die ook nog eens de kans grepen om even huis te houden en gingen moorden.![]()
Het moet wel volgens de procedure anders geen maagden, vraag me af wat die vrouw krijgt, waarschijnlijk de afwas voor de rest.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Als ze echt zo graag martelaar willen worden, kan dat allemaal erg snel geregeld worden.![]()
Ja, het is een zooitje aan beide kanten.
Ik ben benieuwd naar de deal van de vrijlating van de gijzelaars, hoop binnenkort op goed nieuws.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Schietend op de IDF afrennen is volgens mij genoeg voor een ticket naar de hemel. Allah houdt niet van lui die in bunkers bibberen of in Qatar in weelde baden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het moet wel volgens de procedure anders geen maagden, vraag me af wat die vrouw krijgt, waarschijnlijk de afwas voor de rest.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik zou niet teveel hoop koesteren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, het is een zooitje aan beide kanten.
Ik ben benieuwd naar de deal van de vrijlating van de gijzelaars, hoop binnenkort op goed nieuws.
Intolerant voor intolerantie![]()
Eigen schuld, moet je maar niet Hamas steunenquote:Op dinsdag 21 november 2023 02:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Zonder geluid lijkt het net alsof ze danst.
[ twitter ]
Nu de rest nog
/israelSupportMode![]()
Biden had het gisteren wel, er werd een artikel over gedeeld.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik zou niet teveel hoop koesteren.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
De reactie er onder: Pallywood, but not an Oscar, at most a mention. 🥱quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Eigen schuld, moet je maar niet Hamas steunen
Nu de rest nog
/israelSupportMode
Mensen zijn zo cynisch![]()
.
![]()
Allah doet er anders verdomd weinig aan, of wel?quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schietend op de IDF afrennen is volgens mij genoeg voor een ticket naar de hemel. Allah houdt niet van lui die in bunkers bibberen of in Qatar in weelde baden.
Soms vermoed ik wel eens dat alle religieuze mensen diep weggestopt best weten dat het allemaal onzin is, maar dat het toch op een of andere manier zo centraal is voor hun zelfbeeld en sociale structuur, dat ze die gedachte niet kunnen accepteren.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Het helpt ook dat je maatschappelijk buitengesloten of erger wordt als je besluit niet meer mee te doen met al het geneuzel in je religieuze gemeenschap.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Allah doet er anders verdomd weinig aan, of wel?
Soms vermoed ik wel eens dat alle religieuze mensen diep weggestopt best weten dat het allemaal onzin is, maar dat het toch op een of andere manier zo centraal is voor hun zelfbeeld en sociale structuur, dat ze die gedachte niet kunnen accepteren.
Maar mensen voelen natuurlijk prima aan dat religie een manier is om het aardse leven te manipuleren. En dan hopen ze maar dat het stiekem toch ook een ticket naar het hiernamaals is.
[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 21-11-2023 10:46:12 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Dit klopt wel.
"There is no precedent in modern history in which a movement such as Hamas, with roots in both the racist ideologies of Nazism and Islamism, has been so successful in finding supporters and excuse makers among those who regard themselves as secular leftists"![]()
Die hoefijzer theorie is wel een mooie verklaring/duiding hierinquote:Op dinsdag 21 november 2023 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Dit klopt wel.
"There is no precedent in modern history in which a movement such as Hamas, with roots in both the racist ideologies of Nazism and Islamism, has been so successful in finding supporters and excuse makers among those who regard themselves as secular leftists"
Zieke shit going on iig momenteelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En het enige wat ze daarvoor hoefden te doen is Isral als tegenstander hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Dit klopt wel.
"There is no precedent in modern history in which a movement such as Hamas, with roots in both the racist ideologies of Nazism and Islamism, has been so successful in finding supporters and excuse makers among those who regard themselves as secular leftists"And what rough beast, its hour come round at last,
Linkse sociale arbeidersbewegingen hebben van oudsher een teringhekel aan Joden omdat die in tegenstelling tot zijzelf wel succesvol kapitaal weten te maken terwijl links denkt moraal superieur te zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
En het enige wat ze daarvoor hoefden te doen is Isral als tegenstander hebben.![]()
Ik denk meer dat dit een gevalletje "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Dit klopt wel.
"There is no precedent in modern history in which a movement such as Hamas, with roots in both the racist ideologies of Nazism and Islamism, has been so successful in finding supporters and excuse makers among those who regard themselves as secular leftists"
Hamas' antisemitisme komt voort uit de islam, het nazisme en uit schaamte over de nederlagen die ze hebben geleden in de oorlogen. De linkse anti-Isralhouding heeft z'n oorsprong in de Sovjetunie, die de Arabische wereld opstookte met Isral als westerse koloniale macht. Dat heeft, net als de "vrijheidsstrijd" van Che Guevara, ook onder linkse westerse kringen veel aanhang gekregen. Dat is natuurlijk supermakkelijk te koppelen aan het vermeende zelfopgelegde slachtofferschap dat de Palestijnen zo profileren. Je hoort in linkse kringen ook gewoon dat de aanslagen van 7 oktober voortkwamen uit het SLACHTOFFERSCHAP van Hamas...!
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp aan de opkomst van het linkse antisemitisme, is: waarom nu? Waarom wordt dit verhaal plotseling zo breed gedragen onder de linkerkant van het politieke spectrum?Intolerant voor intolerantie![]()
Het wordt niet breed gedragen, maar mensen die hard schreeuwen krijgen veel aandacht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk meer dat dit een gevalletje "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" is.
De linkse anti-Isralhouding heeft z'n oorsprong in de Sovjetunie, die de Arabische wereld opstookte met Isral als westerse koloniale macht. Dat heeft, net als de "vrijheidsstrijd" van Che Guevara, ook onder linkse westerse kringen veel aanhang gekregen. Dat is natuurlijk supermakkelijk te koppelen aan het vermeende zelfopgelegde slachtofferschap dat de Palestijnen zo profileren. Je hoort in linkse kringen ook gewoon dat de aanslagen van 7 oktober voortkwamen uit het SLACHTOFFERSCHAP van Hamas...!
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp aan de opkomst van het linkse antisemitisme, is: waarom nu? Waarom wordt dit verhaal plotseling zo breed gedragen onder de linkerkant van het politieke spectrum?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Demagogische Adolf bij de buren was ook links.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk meer dat dit een gevalletje "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" is.
Hamas' antisemitisme komt voort uit de islam, het nazisme en uit schaamte over de nederlagen die ze hebben geleden in de oorlogen. De linkse anti-Isralhouding heeft z'n oorsprong in de Sovjetunie, die de Arabische wereld opstookte met Isral als westerse koloniale macht. Dat heeft, net als de "vrijheidsstrijd" van Che Guevara, ook onder linkse westerse kringen veel aanhang gekregen. Dat is natuurlijk supermakkelijk te koppelen aan het vermeende zelfopgelegde slachtofferschap dat de Palestijnen zo profileren. Je hoort in linkse kringen ook gewoon dat de aanslagen van 7 oktober voortkwamen uit het SLACHTOFFERSCHAP van Hamas...!
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp aan de opkomst van het linkse antisemitisme, is: waarom nu? Waarom wordt dit verhaal plotseling zo breed gedragen onder de linkerkant van het politieke spectrum?![]()
Ik denk dat beide waar is. De getallen liegen niet; de hoeveelheid protesten en acties zijn hoger dan voorheen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het wordt niet breed gedragen, maar mensen die hard schreeuwen krijgen veel aandacht.Intolerant voor intolerantie![]()
![]()
Eens kijken hoe lang het duurt als Isral echt terug gaan slaan voordat ook daar over "buitenproportionaliteit" gejankt wordt.![]()
Die voice-over ook echt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Eens kijken hoe lang het duurt als Isral echt terug gaan slaan voordat ook daar over "buitenproportionaliteit" gejankt wordt.
Lijkt wel een slechte Bollywood film.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Oh, AC Milan fans willen iets, nou zeg dat dan meteen!quote:![]()
Maar ik ben het eens met de boodschap, we moeten niet stil aan de zijlijn staan, we moeten met volle overtuiging en alle middelen die ons ter beschikking staan Hamas overtuigen om zich over te geven en hun hele arsenaal en infrastructuur te ontmantelen.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
70 gijzelaars vrij wellicht binnenkort, de staat van deze mensen en hoe ze zijn behandeld gaat veel zeggen over de gehele situatie, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Hamas massaal verkrachte vrouwen gaat vrijlaten wiens oren, borsten en vingers zijn afgeknipt.
Ik gok op een hoop bejaarden.![]()
Zie Hamas er wel voor aan om een stapel lijken op een kar geflikkerd over te dragen aan de Isralietenquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:22 schreef UitStraling het volgende:
70 gijzelaars vrij wellicht binnenkort, de staat van deze mensen en hoe ze zijn behandeld gaat veel zeggen over de gehele situatie, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Hamas massaal verkrachte vrouwen gaat vrijlaten wiens oren, borsten en vingers zijn afgeknipt.
Ik gok op een hoop bejaarden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Isralische propaganda doorprikken is makkelijk. Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:36 schreef Slayage het volgende:
Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.
[ twitter ]quote:Einstein:
"Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Daarom is het inderdaad erg vreemd dat Hamas hun eigen burgers als menselijk schild gebruikt. Goed dat je dit nu ook in begint te zien. Beleidsbepalers zouden in eerste instantie de eigen burgers moeten beschermen, niet de strijders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gek h. Collectief straffen is nogal een achterlijk en barbaars primitief gebruik.Wat we vooral kunnen observeren is dat jij meteen voor alles valt wat ook maar enigszins een negatief beeld schept over Isral. Voordat je dus naar anderen wijst, zou je de muren van je eigen anti-Isral echokamer eens moeten doorprikken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:36 schreef Slayage het volgende:
Isralische propaganda doorprikken is makkelijk. Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.
[ twitter ]
Ik vraag mij trouwens ook af, maakte je je ook zo druk om de burgerslachtoffers in Syri of was dat een stuk minder belangrijk omdat het geen interreligieuze oorlog betrof, maar moslims tegen moslims was? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit binnen Islamtische kringen eigenlijk gewoon maar wat wordt genegeerd, alleen zodra Isral erbij betrokken is (of het Westen) staat het schuim al snel op de mondjes. Opmerkelijk blijft dat toch.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Verfrissende stelling hoor. Heb je nog meer open deuren voor ons?quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom is het inderdaad erg vreemd dat Hamas hun eigen burgers als menselijk schild gebruikt. Goed dat je dit nu ook in begint te zien. Beleidsbepalers zouden in eerste instantie de eigen burgers moeten beschermen, niet de strijders.Huilen dan.![]()
Libanese media melden dat er twee Libanese journalisten (Farah Omar & Rabih Maamari) zijn gedood in een IDF-aanval langs de grens.
Laatste videoreportage van vanochtend:
Nasleep (NSFW):
https://twitter.com/kakasloi/status/1726908840103317906![]()
En jouw Palestijnse propaganda doorprikken is misschien nog wel een stukje makkelijker.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:36 schreef Slayage het volgende:
Isralische propaganda doorprikken is makkelijk. Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.
[ twitter ]Huilen dan.![]()
Dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat beide waar is. De getallen liegen niet; de hoeveelheid protesten en acties zijn hoger dan voorheen.
Het aantal mensen dat openlijk zijn onvoorwaardelijk steun aan israel uitspreekt is ook veel hoger dan voorheen.![]()
De reactie van Isral propagandist Kirby wanneer hij een vraag krijgt over dat wereldwijd holocaust- / genocide deskundigen de Isralische praktijken omschrijven als een "textbook case of genocide" is uiteraard niet verrassend tldw
"Wat Isral doet is zelfverdediging"
"Wat Hamas doet is genocide"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dan hebben ze meteen de populariteitsoorlog verloren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Zie Hamas er wel voor aan om een stapel lijken op een kar geflikkerd over te dragen aan de Isralieten
Hoop ik dan toch tenminste, kan ook zijn dat je dan nog steeds jamaartjes hoort.![]()
Was het maar alleen Palestijnse propaganda. Die echokamer is stukken groter. En elke hersenscheet die daarin gelaten wordt heeft het eeuwig leven ondanks feiten en voortschrijdend inzicht. Gisteren galmde "ja Isral heeft hun eigen mensen misschien wel gedood op 7 oktober" weer langs via Slayjugend. Ondanks groeiend bewijsmateriaal is "bewezen" dat Hamas geen basis in Al-Shifa had nu weer.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jouw Palestijnse propaganda doorprikken is misschien nog wel een stukje makkelijker.
Hopeloos dit.![]()
Maareh, wat is nou precies het probleem dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:09 schreef Qarrad het volgende:
Ondanks groeiend bewijsmateriaal is "bewezen" dat Hamas geen basis in Al-Shifa had nu weer.
Hopeloos dit."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Sorry, maar mensen die van een pogrom een "verzetsdaad" maken, die kunnen karren vol lijken ook spinnen als iets heldhaftigs met "context" hoor. Nul illusies hoeven we ons te maken over wie de pr-wedstrijd wint want die van Palestijnse/islamitische/proglinkse kant gaat in beginsel al uit van het "feit" dat de Joden de media regeren en alles uit hun hoek propaganda is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan hebben ze meteen de populariteitsoorlog verloren.
Hoop ik dan toch tenminste, kan ook zijn dat je dan nog steeds jamaartjes hoort.![]()
Alsof je na die terreur en verkrachting etc nog wat te verliezen zou hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:08 schreef UitStraling het volgende:
Dan hebben ze meteen de populariteitsoorlog verloren.
Wie daar nog ontvankelijk voor zou zijn moet even hoofdje krabben."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Sadly true.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sorry, maar mensen die van een pogrom een "verzetsdaad" maken, die kunnen karren vol lijken ook spinnen als iets heldhaftigs met "context" hoor. Nul illusies hoeven we ons te maken over wie de pr-wedstrijd wint want die van Palestijnse/islamitische/proglinkse kant gaat in beginsel al uit van het "feit" dat de Joden de media regeren en alles uit hun hoek propaganda is.![]()
Chronische eenzijdige logoree.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh, wat is nou precies het probleem dan?![]()
Onvoorwaardelijk als in, steun voor hun bestaansrecht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is toch logisch?
Het aantal mensen dat openlijk zijn onvoorwaardelijk steun aan israel uitspreekt is ook veel hoger dan voorheen.
Niet onvoorwaardelijk als in, mogen oorlogsmisdaden begaan."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Die deal lijkt steeds meer vorm te krijgen. Eens zien wat er uiteindelijk van gaat komen.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
No worries dude. Ik krijg genoeg verhalen van "both sides" mee. Echter wat ik zie bewijst mijn afkeer voor de Isral keer op keer op keer. Ik zie niks positiefs komen uit Isral momenteel muv de acties van de dappere vredesactivisten, die volledig gemarginaliseerd zijn momenteel terwijl de rest van Isral de genocidale campagne volledig heeft omarmd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
Wat we vooral kunnen observeren is dat jij meteen voor alles valt wat ook maar enigszins een negatief beeld schept over Isral. Voordat je dus naar anderen wijst, zou je de muren van je eigen anti-Isral echokamer eens moeten doorprikken.
Daarnaast is er geen "both sides" verhaal wanneer we het hebben over genocide. Een ieder die "ja maar Hamas" zegt zoals Kirby in bovenstaande video is een genocide enabler.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
...quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Zie Hamas er wel voor aan om een stapel lijken op een kar geflikkerd over te dragen aan de Isralieten
Hoe ziek in je kop ben je als je geniet van vrijheid in een westers land dat je gaat juichen met een vlag staan wapperen als reactie op terrorisme.
Weken daarna uit solidariteit voor de Palestijnen meelopen met hetzelfde uitschot dat genocide predikt. Wie wilt bij die club horen?
Maar ok, je kunt meelopen en niet met alles akkoord zijn, toch zou ik daar nooit aan beginnen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Welke genocide?quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:21 schreef Slayage het volgende:
Daarnaast is er geen "both sides" verhaal wanneer we het hebben over genocide. Een ieder die "ja maar Hamas" zegt zoals Kirby in bovenstaande video is een genocide enabler."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Genocide gaat over de intentie, niet om het aantal slachtoffers.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:07 schreef Slayage het volgende:
De reactie van Isral propagandist Kirby wanneer hij een vraag krijgt over dat wereldwijd holocaust- / genocide deskundigen de Isralische praktijken omschrijven als een "textbook case of genocide" is uiteraard niet verrassend tldw
"Wat Isral doet is zelfverdediging"
"Wat Hamas doet is genocide"
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De Armeense. Terecht dat hij opmerkt dat er geen "both sides" mogelijk is wanneer we het hebben over genocide.quote:
Een echte, dan.![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe Hamas voordeel gaat halen uit deze -van tevoren ingecalculeerde, want waarom neem je anders gijzelaars- gevechtspauze. Tot nu toe hebben ze het smerig en uitgekookt gespeeld dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze hier iets aan het toeval overlaten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:17 schreef KinKiJan het volgende:
Die deal lijkt steeds meer vorm te krijgen. Eens zien wat er uiteindelijk van gaat komen.
[ twitter ]![]()
Dat komt door je eigen confirmation bias. En welke vredesactivisten zien we dan onder de Palestijnen? Toch tevens niets? Ik vraag mij daarom ook af waarom je dit dan wel verwacht van Isralirs, helemaal in de wetenschap dat de Palestijnen (zoals altijd) deze oorlog zijn begonnen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
No worries dude. Ik krijg genoeg verhalen van "both sides" mee. Echter wat ik zie bewijst mijn afkeer voor de Isral keer op keer op keer. Ik zie niks positiefs komen uit Isral momenteel muv de acties van de dappere vredesactivisten, die volledig gemarginaliseerd zijn momenteel terwijl de rest van Isral de genocidale campagne volledig heeft omarmd.
Daarnaast is er geen "both sides" verhaal wanneer we het hebben over genocide. Een ieder die "ja maar Hamas" zegt zoals Kirby in bovenstaande video is een genocide enabler.
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tijdens vier dagen gevechtspauze kun je een hoop schuttersputjes graven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe Hamas voordeel gaat halen uit deze -van tevoren ingecalculeerde, want waarom neem je anders gijzelaars- gevechtspauze. Tot nu toe hebben ze het smerig en uitgekookt gespeeld dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze hier iets aan het toeval overlaten.![]()
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
"ja maar Hamas"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wie bepaalt wat een echte is?quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De Armeense. Terecht dat hij opmerkt dat er geen "both sides" mogelijk is wanneer we het hebben over genocide.
Een echte, dan.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Niet om het een of ander, maar ze zegt dat er pamfletten zijn gegooid met de oproep om te vertrekken en dat bijna iedereen vertrok.quote:
Zij is gebleven en gestorven.
Ik bedoel, ze wist het en ze bleef.![]()
Nou nu heb je me overtuigd man.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.
Dat er op individueel niveau oorlogsmisdaden worden gepleegd lijkt me evident, dat mag ook berecht worden, doet niks af aan de legitimiteit Hamas te willen uitroeien en de noodzaak om de indoctrinatie van de bevolking in Gaza tegen te gaan."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Misschien dat ze die 3 voor 1 deal al als een soort van overwinning zien? Geen idee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe Hamas voordeel gaat halen uit deze -van tevoren ingecalculeerde, want waarom neem je anders gijzelaars- gevechtspauze. Tot nu toe hebben ze het smerig en uitgekookt gespeeld dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze hier iets aan het toeval overlaten.Tja, eerst maar eens zien wat er van die deal terecht komt. WSJ had het over 4 dagen lang elke dag een 6-urige gevechtspauze. Is wel een groot verschil.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Tijdens vier dagen gevechtspauze kun je een hoop schuttersputjes graven.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
![]()
Interessant interview als je een uurtje hebt.
edit:
Disclaimer: zo juist en genuanceerd dat hij is over Isral/Palestina, zo waardeloos is zijn mening over Oekrane/Rusland. Wees gewaarschuwd.
[ Bericht 11% gewijzigd door Ronald-Koeman op 21-11-2023 14:41:18 ]Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
”They dropped leaflets asking for the evacuation of the area and everyone left”quote:
“a small number of us and I stayed at home”
???![]()
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.quote:
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?Intolerant voor intolerantie![]()
Er komt geen reactie. Deze user is helaas niet uit op inhoudelijke discussie, maar wil alleen maar twitter berichten dumpen die in het eigen narratief passen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:48 schreef oblo het volgende:
[..]
”They dropped leaflets asking for the evacuation of the area and everyone left”
“a small number of us and I stayed at home”
???
Een inhoudelijke discussie is niet mogelijk en daarmee dient hij de Palestijnse belangen totaal niet.![]()
Ze had verstandiger moeten zijn en zeker met de kennis van de afgelopen vijftien jaar.quote:
Er zijn flyers verspreid dus dan mag een stad van 65.000 inwoners platgegooid worden![]()
Alles is geoorloofd, als je het eerst maar even aankondigd. Oke duidelijk
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Niet alles is geoorloofd. Maar waarom zou je, als fitte jonge vrouw, blijven als je specifiek genformeerd bent dat jouw blok plat gaat en alle andere mensen vertrekken uit het blok?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Alles is geoorloofd, als je het eerst maar even aankondigd. Oke duidelijk![]()
Nou dan negeer je wel heel veel uitspraken van Isralische politici, intellectuelen en een "hypothetisch" beleidsstuk. Gelukkig doet israel aan recht en hebben ze enigzins fatsoenquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?![]()
Ik doe het meer voor de mensen die meekijkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er komt geen reactie. Deze user is helaas niet uit op inhoudelijke discussie, maar wil alleen maar twitter berichten dumpen die in het eigen narratief passen.
Een inhoudelijke discussie is niet mogelijk en daarmee dient hij de Palestijnse belangen totaal niet.![]()
Met alle respect maar als jij je wilt inzetten om die gebouwen leeg te halen en iedereen te evacueren be my guest, maar je kunt van een land in oorlog toch niet verwachten dat ze op allerhande fronten traag gaan werken?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Alles is geoorloofd, als je het eerst maar even aankondigd. Oke duidelijk"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het gaat er om wat de (militaire)leiding van het land zegt en doet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou dan negeer je wel heel veel uitspraken van Isralische politici, intellectuelen en een "hypothetisch" beleidsstuk. Gelukkig doet israel aan recht en hebben de enigzins fatsoen"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Van wie mag het dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze had verstandiger moeten zijn en zeker met de kennis van de afgelopen vijftien jaar.
Er zijn flyers verspreid dus dan mag een stad van 65.000 inwoners platgegooid wordenph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dit is een terechte opmerking, alleen de video van de betreffende journalist ondersteunt deze opmerking niet, integendeel...het zaait juist verwarring.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou dan negeer je wel heel veel uitspraken van Isralische politici, intellectuelen en een "hypothetisch" beleidsstuk. Gelukkig doet israel aan recht en hebben de enigzins fatsoen![]()
De politieke/militaire leiding van Isral.quote:
En als buitenland mag je er wat van vinden m.b.t. oorlogsrecht."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze had verstandiger moeten zijn en zeker met de kennis van de afgelopen vijftien jaar.
Er zijn flyers verspreid dus dan mag kan een stad van 65.000 2.000.000 inwoners platgegooid wordenGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Oh, dan is het goed.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
De politieke/militaire leiding van Isral.
En als buitenland mag je er wat van vinden m.b.t. oorlogsrecht.![]()
PR-technisch is het wel weer de zoveelste flater van jewelste verder.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
En hetzelfde gebeurt in pro-Isral echokamers. Dan vraag je je af hoe daar ooit een eind aan de ellende komt. Hopeloos inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Was het maar alleen Palestijnse propaganda. Die echokamer is stukken groter. En elke hersenscheet die daarin gelaten wordt heeft het eeuwig leven ondanks feiten en voortschrijdend inzicht. Gisteren galmde "ja Isral heeft hun eigen mensen misschien wel gedood op 7 oktober" weer langs via Slayjugend. Ondanks groeiend bewijsmateriaal is "bewezen" dat Hamas geen basis in Al-Shifa had nu weer.
Hopeloos dit.Huilen dan.![]()
Fout. Van de juristen van de IDF en eventueel het hooggerechtshof. Dit soort beslissingen -over de legaliteit van een actie- worden onafhankelijk van de politiek en het militaire bevel genomen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
De politieke/militaire leiding van Isral.
En als buitenland mag je er wat van vinden m.b.t. oorlogsrecht.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er staat nergens dat het dan goed is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed.![]()
PR-technisch is het wel weer de zoveelste flater van jewelste verder.
Isdatzo kan ook niet lezen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het gaat dan ook om de uitvoering niet over het juridische vraagstuk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Fout. Van de juristen van de IDF en eventueel het hooggerechtshof. Dit soort beslissingen -over de legaliteit van een actie- worden onafhankelijk van de politiek en het militaire bevel genomen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
He wat?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het dan goed is.
Isdatzo kan ook niet lezen.Huilen dan.![]()
Jij liked de post.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Voordat ze zoiets mogen uitvoeren moet het getoetst worden. Wat is de consequentie van niet doen? Wat is het gevaar voor buitenstaanders? Hoeveel buitenstaanders? Hebben die tijd gehad om te vertrekken? Worden ze gedwongen als levend schild te dienen of blijven ze vrijwillig? Al dat soort vragen komen gewoon langs.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de uitvoering niet over het juridische vraagstuk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het beeld van falen van de Isralische inlichtingen wordt steeds erger. Wilden de inlichtingen instanties het niet zien? Was het wellicht een vorm van cognitieve dissonantie zoals hierboven is besproken? Of zoals het artikel beschrijft een vorm van arrogantie en misogynie? Of was het precies de bedoeling van de inlichtingendiensten dat er niks werd gedaan met de vele meldingen van de spotters?
Isralische historicus avı shlaim over hoe de israelische inlichtingendiensten in de jaren 50 aanslagen pleegden op joodse instellingen in Baghdad dat toen de grootste joodse gemeenschap in de Arabische wereld herbergde, om ze te motiveren naar Isral te verhuizen.
https://youtube.com/shorts/a0dCps8ZdQ4?si=yiWok27RsO8g-ziS
The organization didn’t try to hide anything, they say. Everything was out in the open and should have been known. But the Israel Defense Forces refused to see. Or more accurately, it refused to listen to those who did see and delivered a warning.
According to the spotters, a dangerous cocktail of arrogance and chauvinism prevented senior officers in the Gaza Division and Southern Command from listening to their warnings.
The spotters didn’t issue a one-time warning, but a long series of warnings. These included reports about Hamas’ preparations near the border fence, about its drone activity in recent months, about promos for its plan to completely remove the cameras from operation, about the widespread use of trucks and motorcycles, and also about rehearsals for attacks on tanks.
According to one spotter, “It would be beneath their dignity to listen to a sergeant, who for two years was looking at the same screen and knew every stone and grain of sand, who was telling you the opposite of what the senior intelligence officers were telling them.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Bombardementen en waarschuwingen zijn aan de orde van de dag en het is geen garantie dat precies jouw gebouw of jouw plekje wordt geraakt. Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat vluchten naar nergens en neem je de gok, accepteer je je lot.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Niet alles is geoorloofd. Maar waarom zou je, als fitte jonge vrouw, blijven als je specifiek genformeerd bent dat jouw blok plat gaat en alle andere mensen vertrekken uit het blok?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Liket.quote:
Maar ja, ben het met hem eens dat het een behoorlijke PR-flater is. Mag dat?Huilen dan.![]()
Dat kan. Maar daar hoeft de IDF geen rekening mee te houden. Dat is een beslissing van die persoon.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bombardementen en waarschuwingen zijn aan de orde van de dag en het is geen garantie dat precies jouw gebouw of jouw plekje wordt geraakt. Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat vluchten naar nergens en neem je de gok, accepteer je je lot.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Daarnaast zal het binnen een militair apparaat niet bureaucratisch en stroperig verlopen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:24 schreef Ulx het volgende:
Voordat ze zoiets mogen uitvoeren moet het getoetst worden. Wat is de consequentie van niet doen? Wat is het gevaar voor buitenstaanders? Hoeveel buitenstaanders? Hebben die tijd gehad om te vertrekken? Worden ze gedwongen als levend schild te dienen of blijven ze vrijwillig? Al dat soort vragen komen gewoon langs."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hamas heeft op 7 oktober helemaal niemand gewaarschuwd.
Alles wat Israel (extra) doet om burgerslachtoffers te voorkomen is bewonderingswaardig, juist en met name na 7 oktober.![]()
Isral gaat door met hun doelbewuste hits op journalisten ook in Libanon.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja wel, de oh-zo-onafhakelijke pers, die mochten gewoon meerijden met de eerste golf aanslagplegers. En diezelfde pers moeten we nu geloven mbt die oh zo zielugu gazaantjesquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:28 schreef Cpt.Crow het volgende:
Hamas heeft op 7 oktober helemaal niemand gewaarschuwd..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja wel, de oh-zo-onafhakelijke pers, die mochten gewoon meerijden met de eerste golf aanslagplegers. En diezelfde pers moeten we nu geloven mbt die oh zo zielugu gazaantjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Lol.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:28 schreef Cpt.Crow het volgende:
Hamas heeft op 7 oktober helemaal niemand gewaarschuwd.
Alles wat Israel (extra) doet om burgerslachtoffers te voorkomen is bewonderingswaardig, juist en met name na 7 oktober.Huilen dan.![]()
Nee. Ook in het leger staan de juristen nog steeds buiten de chain-of-command. Die kijken sec naar een aantal feiten zoals bekend. En desnoods gaat het naar het hooggerechtshof.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat bij militaire/politieke beslissingen hoort is dat defacto onderdeel van de militaire/politieke beslissingen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dan nog onderdeel, gezien ze input leveren en die overwogen wordt bij het nemen van beslissingen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Ook in het leger staan de juristen nog steeds buiten de chain-of-command. Die kijken sec naar een aantal feiten zoals bekend. En desnoods gaat het naar het hooggerechtshof.
Dat het los staat en genegeerd kan worden zal allemaal.
Als jij het een onderdeel maakt van het beslissingsproces vormt het een onderdeel van militaire beslissingen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Oh en misschien hun familie en vrienden, dat ze eindelijk martelaren of helden zouden worden. En om het koffie en gebak alvast klaar te zetten, natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja wel, de oh-zo-onafhakelijke pers, die mochten gewoon meerijden met de eerste golf aanslagplegers. En diezelfde pers moeten we nu geloven mbt die oh zo zielugu gazaantjes.
![]()
En vast een bestel voor een nieuwe auto doen, vergeet niet dat aanslagplegers of familieleden van overleden aanslagplegers vet financieel beloond wordenquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:34 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Oh en misschien hun familie en vrienden, dat ze eindelijk martelaren of helden zouden worden. En om het koffie en gebak alvast klaar te zetten, natuurlijk.![]()
Genegeerd worden kan uiteraard. Jij kan een bevel van een rechter ook als WC papier gebruiken. Maar dan heeft de commandant wel regels overtreden en zal die iets moeten uitleggen. Want het risico van geen actie is dat Isral het ICC in je nek krijgt. En dan praat je over hoge omes. Doe je zelf iets aan overtredingen mag het ICC niets doen. Dus neem je het risico als commandant op de grond om geslachtofferd te worden?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan nog onderdeel, gezien ze input leveren en die overwogen wordt bij het nemen van beslissingen.
Dat het los staat en genegeerd kan worden zal allemaal.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik denk niet dat Hamas zulke beloften daadwerkelijk nakomt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:37 schreef Alov het volgende:
[..]
En vast een bestel voor een nieuwe auto doen, vergeet niet dat aanslagplegers of familieleden van overleden aanslagplegers vet financieel beloond worden![]()
90 min na de eerste golf is niet de eerste golf.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En we geloofde die pers toen niet, de jaren voor 7 okt ook al niet en we geloven die pers nog steeds niet![]()
En, waar blijkt dat doelbewuste gedeelte dan uit?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef Slayage het volgende:
Isral gaat door met hun doelbewuste hits op journalisten ook in Libanon.
[ twitter ]ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steedsquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hamas zulke beloften daadwerkelijk nakomt.![]()
Wat bedoel je met 'dat'?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:35 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Zou je dat ook een 'PR-flater' noemen?Huilen dan.![]()
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Historici. Behalve in de kringen van de daders, dan zijn het de politici.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat een echte is?![]()
ICC heeft al jaren gele aangegeven onderzoek te willen doen naar oorlogsmisdaden in het gebied door zowel de Palestijnen als door Israel en de repliek van Israel was een dramatische video van Nethanyahu waarin hij het ICC van antisemitisme beschuldigdequote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.![]()
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragenquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.![]()
quote:quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?Intolerant voor intolerantie![]()
In theorie, ja. Praktijk zal regelmatig anders zijn. Dat geld zal, zelfs al betalen ze het daadwerkelijk, zelden bij de nabestaanden terecht komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steeds![]()
Isral heeft het verdrag wel ondertekend, maar niet geratificeerd. De Palestijnen hebben beide gedaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragen
Het punt is dit:Met andere woorden: Als Israel (wel ondertekenaar, niet geratificeerd) of een ander lid een onderzoek/zaak start en zegt dat de vermeende misdaad niet opzettelijk is gebeurd en dat fatsoenlijk aantoont (hamerstukken of een besluit van de regering gaan niet werken) dan kan het ICC niet veel. Maar dat is in het geval van 7 oktober wel wat lastiger. Er is geen onafhankelijke rechtsspraak in Gaza. De PA kan niets want die zitten niet in Gaza. En Qatar is geen lid, dus de Hamastop zit veilig.quote:To initiate an investigation, the Prosecutor must (1) have a "reasonable basis to believe that a crime within the jurisdiction of the Court has been or is being committed", (2) the investigation would be consistent with the principle of complementarity, and (3) the investigation serves the interests of justice.[113]
Complementarity
The principle of complementarity means the Court will only prosecute an individual if states are unwilling or unable to prosecute. Therefore, if legitimate national investigations or proceedings into crimes have taken place or are ongoing, the Court will not initiate proceedings. This principle applies regardless of the outcome of national proceedings.[114] Even if an investigation is closed without any criminal charges being filed or if an accused person is acquitted by a national court, the Court will not prosecute an individual for the crime in question so long as it is satisfied that the national proceedings were legitimate. The application of the complementarity principle has recently come under theoretical scrutinyI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Lekker bezig.And what rough beast, its hour come round at last,
[..]
quote:if more Hostages are able to be Found and Released
Dat laatste stukje snap ik ff niet. Heeft Hamas een opruimcoach nodig of zo?![]()
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Niet alle gegijzelden zitten bij dezelfde groep terroristen, misschien daarom dat het zo wordt gezegd?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat laatste stukje snap ik ff niet. Heeft Hamas een opruimcoach nodig of zo?![]()
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil..
Elke post van bijv slayage doet een evil deel van mijn brein meer en meer laten neigen tot gewoon asfalteren van heel Gaza.
Get woke, go broke!![]()
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekken.
Elke post van bijv slayage doet een evil deel van mijn brein meer en meer laten neigen tot gewoon asfalteren van heel Gaza.
En een user als Slayage, tja, die heeft zelf oprecht het idee aan de goede kant te staan. Daar zal hij geen uitzondering in zijn.
Empathie, begrip of zelfs steun voor terroristen of een volk dat op grote schaal terrorisme omarmd, is helaas genormaliseerd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Soms moet je pragmatisch zijn als het gaat om gegijzelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.![]()
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.
En een user als Slayage, tja, die heeft zelf oprecht het idee aan de goede kant te staan. Daar zal hij geen uitzondering in zijn.
Empathie, begrip of zelfs steun voor terroristen of een volk dat op grote schaal terrorisme omarmd, is helaas genormaliseerd.
Je kan er de klok op gelijk zetten inmiddels.
Get woke, go broke!![]()
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Correct. Maar het is vooral zo schrikbarend dat deze mensen niet meer verder kunnen kijken dan 'vermeende onderdrukker - vermeende onderdrukten'. De realiteit is namelijk dat ook al is een groep bijvoorbeeld een minderheid of zwakker, kan dat nog de meest moreel verwerpelijke van de twee zijn. Dat morele kompas zijn mensen kwijt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.
Je kan er de klok op gelijk zetten inmiddels.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Ze zijn op de helft naar eigen (=Isral) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.
Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.
Klinkt dat realistisch?![]()
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteertquote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hmm. Bijzondere reacties onder deze tweet ook, allemaal schuimbekkende moslims die zeggen dat het leugens zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zegt de van geboorte geindoctrineerde gelovige die alles wat de imam roept voor zoete koek slikt en zelfs spamt op FOK!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert.
Get woke, go broke!![]()
Probeer je claims dan eens op een gedegen manier te onderbouwen. Waarom zou er sprake zijn van genocide? Je hebt tot op heden alleen gewezen naar het aantal burgerslachtoffers, maar dat is dus geen indicator van genocide.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteertquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.
[..]A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, geen idee meer waarquote:.
Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid.
Get woke, go broke!![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer waar.
Bedoelen jullie waarschijnlijk.![]()
ow, my bad, idd verkeerd onthouden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
[..]
Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!
Bedoelen jullie waarschijnlijk.
Carry on bashing the religious nutjob.
Get woke, go broke!![]()
Niet gezien van 'm, geen quote mention gezien. En met alle vragen had hij best kunnen zeggen in de tussentijd, 'kijk hier eens'. Als je wil reageren op iemand heb je een quote knop.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer waar.
Niks van dat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
thx. Zie niet dat dit een reactie is naar mij is inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
[..]
Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!
Bedoelen jullie waarschijnlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Of het aantal burgerdoden wordt schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Isral) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.
Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.
Klinkt dat realistisch?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee, dat klinkt niet realistisch. Waar heeft Israel dat gezegd dat de helft is uitgeschakeld?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Klinkt dat realistisch?
En “Half of the combat battalions” != helft van hamas strijders.
Misschien een foute vertaling vanuit het Hebreeuws?![]()
Het zal wel weer mijn evil scientist inslag zijn, maar vraag me af of Isral de gevangenen die ze gaan ruilen niet bijvoorbeeld kunnen taggen met een onschadelijk, licht radioactieve tracer, of een stofje wat oplicht bij een specifieke frequentie infrarood of ultraviolet. Als je zoiets kunt doen bij de mensen waarvan je echt zeker bent dat ze bij hamas zitten, dan kan dat je misschien een spoor opleveren.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Wat is hier nou aan de hand ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.![]()
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:23 schreef oblo het volgende:
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ok, gedram door slayage heeft me overtuigd.
Wat israel nu doet is blijkbaar genocide, nou op basis van wat ik echt zie, ben ik dus voor genocide.
So be it![]()
.
Get woke, go broke!![]()
Ik zou er niet zo mee zitten, het is alleen lullig dat het slechts een deel is van de gegijzelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.![]()
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.![]()
Ligt er maar net aan wie die tachtig Palestijnen zijn en waar ze voor zitten. Er zitten genoeg stenengooiende kinderen gevangen die nog wachten op proces, dan is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 21-11-2023 18:21:35 ]![]()
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:
- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- 50 Isralische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Isral;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Isral gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.
*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Dat lees ik nu ook, nog beter.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.![]()
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
- 50 Isralische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
1027 tegen 1: zo ging Israls mega-gevangenenruil in 2011
https://nos.nl/l/2494911When the student is ready, the teacher will appear.
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:
- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Isral;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Isral gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.
*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.![]()
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
En dat is waar k me zorgen over maak.
Intolerant voor intolerantie![]()
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is n van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.
En dat is waar k me zorgen over maak.![]()
[..]
Yep, waarbij het woord van terrorist geen zier voorstelt en ik mij met de beste wil van de wereld niet kan voorstellen wat een pauze inhoudt en sws voor zin heeft. Zelf denk ik dat de hoax een prelude op een grotere deceptie wordt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is n van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.
Tenzij de actie de voorbode is van een actie die tot een betere uitkomst moet leiden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Arabieren hebben er wel een handje van om afspraken zo te interpreteren dat ze alleen goed voor hen uitkomen, het gedrag van de geest uit de lamp komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
Maar dat kunnen de Israli’s ook, geen drones, we beloven het! Stel f-16s de lucht in gedurende die tijd voor reconnaissance.. zijn geen drones!ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Bij een ontvoering zijn er wat lastige punten: hoe/waar wordt de "deal" uitgevoerd en hoe krijgen de handelaren hun waar (betaald).quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
De gedachten van toegeven aan eisen van notoire terroristen blokkeert voortdurend in mijn hoofd: ik kan mij daar echt niets bij voorstellen. Mensen/media die menen dat het een soort van transactie is, snappen niet dat dingen volstrekt ongelijkwaardig zijn.
Maar goed, zou kunnen dat hamas haar volgende troef speelt om zo de hypocriete "opinie" in haar kamp te trekken.
Ik ga ook benieuwd zijn hoe iedereen zich gaat voelen dat wordt toegegeven aan eisen van criminelen. Geen kwaad woord voor de geliefden maar dat een land z'n waarden moet opgeven, is toch - voor mij - wat serieuzer met wat er dan op de helling wordt gezet. Gaat dit zo uitwerken dan is het jachtseizoen letterlijk geopend."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
En, zijn de palestijnen allemaal al dood?
Wordt door sommigen immers hard gerroepen dat het genocide is.<signature here>.![]()
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
En, zijn de palestijnen allemaal al dood?
Wordt door sommigen immers hard gerroepen dat het genocide is.Conscience do cost.![]()
De meningen zijn verdeeld over de huidiger deal. Niet iedereen is voor, grotendeels omdat de deal niet over alle gegijzelden gaat, niet omdat ze onder geen beding geen deal willen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij een ontvoering zijn er wat lastige punten: hoe/waar wordt de "deal" uitgevoerd en hoe krijgen de handelaren hun waar (betaald).
De gedachten van toegeven aan eisen van notoire terroristen blokkeert voortdurend in mijn hoofd: ik kan mij daar echt niets bij voorstellen. Mensen/media die menen dat het een soort van transactie is, snappen niet dat dingen volstrekt ongelijkwaardig zijn.
Maar goed, zou kunnen dat hamas haar volgende troef speelt om zo de hypocriete "opinie" in haar kamp te trekken.
Ik ga ook benieuwd zijn hoe iedereen zich gaat voelen dat wordt toegegeven aan eisen van criminelen. Geen kwaad woord voor de geliefden maar dat een land z'n waarden moet opgeven, is toch - voor mij - wat serieuzer met wat er dan op de helling wordt gezet. Gaat dit zo uitwerken dan is het jachtseizoen letterlijk geopend.
Het is makkelijk om het als een ver van je bed show te bekijken als Nederlander, maar in Israel gaat het over landgenoten. Als je de familie van de gegijzelden elke dag op het nieuws hoort huilen en protesten dan krijg je een ander beeld.![]()
Hey, ik stel alleen maar een vraag.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.<signature here>.![]()
Je weet het antwoord toch zelf wel?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, ik stel alleen maar een vraag.
Je lijkt een bepaalde discussie te willen voeren die totaal niet interessant is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen in Isral voor de deal zijn. Precies om je laatste stukje. Probeer dan maar eens hard te zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:35 schreef oblo het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld over de huidiger deal. Niet iedereen is voor, grotendeels omdat de deal niet over alle gegijzelden gaat, niet omdat ze onder geen beding geen deal willen.
Het is makkelijk om het als een ver van je bed show te bekijken als Nederlander, maar in Israel gaat het over landgenoten. Als je de familie van de gegijzelden elke dag op het nieuws hoort huilen en protesten dan krijg je een ander beeld.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is geen genocide, dit komt niet eens in de buurt van genocide.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Nee, ik kijk er zeker niet naar als ver van mijn of jouw bed.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:35 schreef oblo het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld over de huidiger deal. Niet iedereen is voor, grotendeels omdat de deal niet over alle gegijzelden gaat, niet omdat ze onder geen beding geen deal willen.
Het is makkelijk om het als een ver van je bed show te bekijken als Nederlander, maar in Israel gaat het over landgenoten. Als je de familie van de gegijzelden elke dag op het nieuws hoort huilen en protesten dan krijg je een ander beeld.
En a als het mijn persoonlijk geliefde betreft en ik het alleen voor het zeggen heb, zou ik ook de hel en de wereld opofferen.
Nu wil het geval dat mensen die ik lief heb, zo in elkaar steken dat zij dat zelf niet zouden willen om iedereen voor hun welzijn op te offeren. Omgekeerd idem zou ik dat niet willen om daarmee de last te dragen dat om mij vrij te krijgen, men heeft moeten toegeven aan onderdrukking.
Hoe ik zal piepen onder druk of foltering, is sws geen keuze en ik - geen held - bij het dreigen daarmee al toegeef wat de folteraar of ondervrager wil horen.
Waar ik op doel dat je als land nimmer kan toegeven aan terroristen die geweld aan individuen inzetten om daarmee chantage te kunnen plegen. Het land en democratische principes zijn imo altijd belangrijker dan de individuen die er vertoeven, ook als het gaat om dit emotioneel leed. Niet het land heeft de schuld maar de terroristen.
Iets dat slachtoffers snel vergeten omdat zij wel op het "land"en haar regering maar niet op de terroristen; invloed hebben. Dus kiezen de mensen als groep, om het land te doen zwichten want de terroristen zullen het niet doen.
Het is en zou sws ronduit zot en een flagrante schending zijn om bv ( zo ja) veroordeelde gevangenen uit te wisselen om zo terreur te laten zegevieren middels aanslagen. De gedachte en het signaal dat ontvoeren "werkt", zal het jachtseizoen openen voor anderen om zo eisen ingewilligd te krijgen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
En bij die vrijgelaten gevangenen zat een van de personen die deze oorlog heeft gestartquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.
1027 tegen 1: zo ging Israls mega-gevangenenruil in 2011
https://nos.nl/l/2494911.
![]()
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat terreur helaas ook werkt in dit geval. De Palestijnse terroristen zijn al jaren bezig met hetzelfde lugubere spelletje: sadistisch terrorisme en de jonge generatie indoctrineren met hun zieke gedachtegoed. En een steeds groter deel van de wereld kiest ook nog doodleuk hun kant.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, ik kijk er zeker niet naar als ver van mijn of jouw bed.
En a als het mijn persoonlijk geliefde betreft en ik het alleen voor het zeggen heb, zou ik ook de hel en de wereld opofferen.
Nu wil het geval dat mensen die ik lief heb, zo in elkaar steken dat zij dat zelf niet zouden willen om iedereen voor hun welzijn op te offeren. Omgekeerd idem zou ik dat niet willen om daarmee de last te dragen dat om mij vrij te krijgen, men heeft moeten toegeven aan onderdrukking.
Hoe ik zal piepen onder druk of foltering, is sws geen keuze en ik - geen held - bij het dreigen daarmee al toegeef wat de folteraar of ondervrager wil horen.
Waar ik op doel dat je als land nimmer kan toegeven aan terroristen die geweld aan individuen inzetten om daarmee chantage te kunnen plegen. Het land en democratische principes zijn imo altijd belangrijker dan de individuen die er vertoeven, ook als het gaat om dit emotioneel leed. Niet het land heeft de schuld maar de terroristen.
Iets dat slachtoffers snel vergeten omdat zij wel op het "land"en haar regering maar niet op de terroristen; invloed hebben. Dus kiezen de mensen als groep, om het land te doen zwichten want de terroristen zullen het niet doen.
Het is en zou sws ronduit zot en een flagrante schending zijn om bv ( zo ja) veroordeelde gevangenen uit te wisselen om zo terreur te laten zegevieren middels aanslagen. De gedachte en het signaal dat ontvoeren "werkt", zal het jachtseizoen openen voor anderen om zo eisen ingewilligd te krijgen.
Schoorvoetend werd weliswaar door een deel 7 oktober afgekeurd, mede omdat men voelde dat dit helaas moreel verwacht werd, maar nog dezelfde dag werd het terreur ook volop gevierd op verscheidene plekken wat werd toegestaan door de overheden. Nadien sloeg al snel de stemming om 'Ja, maar Isral ...'.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Dus de doelpalen staan nu bij "JamaarIsraelbouwdedetunnels".I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik vond de #JamaarHamasheefttunnelsonderAlShifa wel een prima argumentquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus de doelpalen staan nu bij "JamaarIsraelbouwdedetunnels".![]()
Een zorgwekkende ontwikkeling.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hi Slayage, oprechte vraag: ben jij anti-Israel en anti-Hamas, of anti-Israel en pro-Hamas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:25 schreef Slayage het volgende:
Het beeld van falen van de Isralische inlichtingen wordt steeds erger. Wilden de inlichtingen instanties het niet zien? Was het wellicht een vorm van cognitieve dissonantie zoals hierboven is besproken? Of zoals het artikel beschrijft een vorm van arrogantie en misogynie? Of was het precies de bedoeling van de inlichtingendiensten dat er niks werd gedaan met de vele meldingen van de spotters?
Isralische historicus avı shlaim over hoe de israelische inlichtingendiensten in de jaren 50 aanslagen pleegden op joodse instellingen in Baghdad dat toen de grootste joodse gemeenschap in de Arabische wereld herbergde, om ze te motiveren naar Isral te verhuizen.
https://youtube.com/shorts/a0dCps8ZdQ4?si=yiWok27RsO8g-ziS
[ twitter ]
The organization didn’t try to hide anything, they say. Everything was out in the open and should have been known. But the Israel Defense Forces refused to see. Or more accurately, it refused to listen to those who did see and delivered a warning.
According to the spotters, a dangerous cocktail of arrogance and chauvinism prevented senior officers in the Gaza Division and Southern Command from listening to their warnings.
The spotters didn’t issue a one-time warning, but a long series of warnings. These included reports about Hamas’ preparations near the border fence, about its drone activity in recent months, about promos for its plan to completely remove the cameras from operation, about the widespread use of trucks and motorcycles, and also about rehearsals for attacks on tanks.
According to one spotter, “It would be beneath their dignity to listen to a sergeant, who for two years was looking at the same screen and knew every stone and grain of sand, who was telling you the opposite of what the senior intelligence officers were telling them.”
Als je niet anti-Hamas bent slaat bovenstaande post natuurlijk helemaal nergens op. Het is van het niveau meisje heeft schuld aan verkrachting omdat ze een rokje droeg. De schuld leggen bij Isral voor wat overduidelijk daden van Hamas zijn.![]()
Oew!!quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:13 schreef Rollo het volgende:
[..]
Hi Slayage, oprechte vraag: ben jij anti-Israel en anti-Hamas, of anti-Israel en pro-Hamas.
Als je niet anti-Hamas bent slaat bovenstaande post natuurlijk helemaal nergens op. Het is van het niveau meisje heeft schuld aan verkrachting omdat ze een rokje droeg. De schuld leggen bij Isral voor wat overduidelijk daden van Hamas zijn.
Nog een vraag voor slayage.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De gijzelaars zullen in groepjes vrij worden gelaten. Gijzelaars die niet zullen worden vrijgelaten, worden bezocht door het rode kruis.
Aldus nu.NL.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ah, ze hebben haar toch maar willens en wetens met opzet dood laten gaan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Maakt geen donder uit.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is een islamitic jihad en dan Hamas? Of zijn die hetzelfde?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ben benieuwd hoeveel er nog in leven zijn. Bizar dat dit het resultaat is na 46 dagenquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
De gijzelaars zullen in groepjes vrij worden gelaten. Gijzelaars die niet zullen worden vrijgelaten, worden bezocht door het rode kruis.
Aldus nu.NL.![]()
Ik denk ook dat bij menigeen, terreur werkt. Zowel dat uitoefenen als dat - in agnst voor - ondergaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat terreur helaas ook werkt in dit geval. De Palestijnse terroristen zijn al jaren bezig met hetzelfde lugubere spelletje: sadistisch terrorisme en de jonge generatie indoctrineren met hun zieke gedachtegoed. En een steeds groter deel van de wereld kiest ook nog doodleuk hun kant.
Schoorvoetend werd weliswaar door een deel 7 oktober afgekeurd, mede omdat men voelde dat dit helaas moreel verwacht werd, maar nog dezelfde dag werd het terreur ook volop gevierd op verscheidene plekken wat werd toegestaan door de overheden. Nadien sloeg al snel de stemming om 'Ja, maar Isral ...'.
Wanneer iemand mij bedreigd en mijn overheid mij niet beschermd, geef ook ik daaraan toe. Juist ene land en de regering heeft het de verantwoordelijkheid en als gemachtigde de taak om haar burgers te beschermen en niet bloot te laten stellen aan onrecht.
Ik verbaas mij, met het kristalheldere beeld voor ogen, dan men 7/10 dat na amper een maand wegduwen met voortdurend vanaf de eerste minuut relativeren, nuanceren, verklaren en dat zich - soms met idd uitbundige gedemonstreerde blijdschap - laten welgevallen.
Net als dat er geliefden zijn die wanhopig verlangen om toe te geven aan vrijlating zijn er veel meer mensen die smeken om gerechtigheid en veiligheid voor iedereen.
Gerechtigheid voor 1400+ mensen die middels een bruut sadistisch geplande terreur aanslag uit hun leven zijn weggerukt.
Gerechtigheid om de daders te berechten en bovenal een einde aan de terreur willen met wanneer maar enigszins mogelijk; de bevrijding van gegijzelden en idd ook daarin gerechtigheid voor Palestijnen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Variaties op hetzelfde thema met dezelfde gevolgen.quote:
Ideologisch staat Islamtische Jihad niet ver van Hamas: beide willen Isral verwijderd zien.
En dan krijg je een verbond van de vijand van mijn vijand , is mijn vriend.
Itt hamas, is IJ minder politiek - lees: dzw offensiever - ingesteld om aangestuurd vanuit Iran, te "strijden" Jihad=streven voor een islamitische staat in het Bijbelse Palestina. Islamitische jihad is een vechtersbeweging met als enig middel, dreigen en terreur zaaien, ook intern in bv Gaza, om haar doel op grond van macht te verkrijgen. Geweld dat in die context haar is toegestaan in het islamitisch geloof.
Hamas is breder georganiseerd en gefundeerd in/door de Arabische wereld, met het verschil dat hamas niet alleen strijdt middels terreur, maar die ook via politiek en maatschappelijk lokaal organiseert (cq oplegt). Niets voor niets is alles van en aan overheid in Gaza: Hamas (incl directeuren die zij aanstelt om leiding te geven aan hulp, distributie en ziekenhuizen).
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 21-11-2023 22:13:41 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Benieuwd hoe men het onmogelijke gaat inkleden, laat staan rechtvaardigen.quote:bron: cnn.com 21nov23 21u17
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu urged the full cabinet to back a deal to exchange Palestinian prisoners for Israelis held hostage in Gaza, saying that the security forces support the deal and that the war on Hamas would continue.
“Before us tonight is a difficult decision, but it is the right decision: all the security forces support it, fully,” Netanyahu said in a video statement at the beginning of the meeting.
“They understood that the war effort would not only not hurt, but the opposite: this would allow the IDF [Israel Defense Forces] to prepare for the continuation of the fighting. And I would like to make it clear here again: the war continues, the war will continue until we achieve all of our goals: to eliminate Hamas, to return all our hostages, to ensure that the day after Hamas, Gaza will no longer be a threat to Israel, there will be no element in it that supports terrorism, that educates its children to terror , and who threaten the State of Israel,” Netanyahu said.
Ik vrees dat hamas het zo gaat presenteren dat wat er ook fout kan (en imo zal) gaan, dan de schuld wordt van Isral. Ik geef toe dat hamas veel betere strategen zijn (omdat ze weten hoe men in een democratie in vrijheid denkt en opnieuw aantonen dat een democraat zich geen raad weet met manipulerende onderdrukking)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Inmiddels worden in Hollywood de eerste actrices weggehaald die het noodzakelijk vinden om politiek daar te gaan bedrijven voor Palestina. Hey, wel een unieke manier om je carriere weg te gooien in elk geval.
En je weet gewoon dat Sarandon het niet kon laten om op Messing te reageren, heeft ze toch het laatste woord gekregen in die ruzie
EDIT: https://www.hollywoodrepo(...)ream-vii-1235669458/
(concentratiekampen, genocide, ethnic cleansing, komt allemaal langs op de insta en Gen-Z geeft een applaus)
[ Bericht 27% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 21-11-2023 22:52:54 ]´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zijn ze niet. Ze kunnen gewoon schijt hebben aan alles. Die kunnen vrouwen aan stukken hakken terwijl ze verkracht worden. Baby's levend verbranden. Het maakt niets uit. Want je kunt ze niets maken, want ze doen niet aan de ergste zonde die er is: Hypocriet zijn. Men vindt dat, en zelf alleen de schijn van hypocrisie, namelijk veel en veel erger. Zolang Hamas maar blijft roepen dat ze elke jood zullen afslachten is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Vallon het volgende:
Ik geef toe dat hamas veel betere strategen zijnI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Kan je zo'n blastdoor niet binnen een paar tellen kapotschieten met een paar atgms? Hij praat alsof het een enorme prestatie is? 🤔quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Remember the blast door at the end of the 55m tunnel, at the bottom of the 10m tunnel shaft inside the Shifa Hospital complex?
We breached it. We're in.![]()
Als ik Isral was en ik had een boel palestijnse gevangenen die ik het liefste zou executeren, maar dat niet kon…dat ik die dan zou ruilen en daarna met de voortzetting van de oorlog nog wel op zou sporen en dan niet gevangen nemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd hoe men het onmogelijke gaat inkleden, laat staan rechtvaardigen.
Ik vrees dat hamas het zo gaat presenteren dat wat er ook fout kan (en imo zal) gaan, dan de schuld wordt van Isral. Ik geef toe dat hamas veel betere strategen zijn (omdat ze weten hoe men in een democratie in vrijheid denkt en opnieuw aantonen dat een democraat zich geen raad weet met manipulerende onderdrukking).ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Als je het risico wil nemen dat de boel ontploft kan dat uiteraard.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan je zo'n blastdoor niet binnen een paar tellen kapotschieten met een paar atgms? Hij praat alsof het een enorme prestatie is? 🤔I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ook die aanpak, al is dat ingewikkeld om te beoordelen, is pure tactiek.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Ze kunnen gewoon schijt hebben aan alles. Die kunnen vrouwen aan stukken hakken terwijl ze verkracht worden. Baby's levend verbranden. Het maakt niets uit. Want je kunt ze niets maken, want ze doen niet aan de ergste zonde die er is: Hypocriet zijn. Men vindt dat, en zelf alleen de schijn van hypocrisie, namelijk veel en veel erger. Zolang Hamas maar blijft roepen dat ze elke jood zullen afslachten is er niets aan de hand.
Onthou hier dat hamas niet het doel heeft te doen wat je schrijft maar het resulterend geweld en "westers" denken gebruikt als middel.
Zou hamas datzelfde doen bij n van haar zusters, zou die zuster er tribaal vol tegen in gaan met hun bekende "oog om oog, tand voor tand". Dit vergeldingsprincipe, al zien sommigen dat zo, is niet de methode die bv Isral volgt (en mag volgen van o.a. USA).
Het bombarderen is niet om te straffen wat door hamas c.s. wel zo wordt ingemasseerd door voortdurend daarop de aandacht te vestigen. Je ziet nauwelijks beelden van hamas, waar hamas oorlog voert maar wel voortdurend beelden van gedode/gewonden kinderen/vrouwen die daarmee een middel zijn geworden.
Los daarvan waar hamas's strategie meer dan werkt, is democratische maatstaven en zienswijzen (eenzijdig & selectief) gebruiken als middel om de opinie in hun voordeel te benvloeden.
Ze shoppen wat selectief in rechten en negeren idd daar waar ze er geen zin in hoeven te hebben.
Ze (hamas) spelen voortdurend op iemands gemoed door zichzelf als soort van weldoenend slachtoffer af te schilderen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Je vergeet borsten van jonge vrouwen afsnijden en er lachend mee spelen voor hun gezicht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Ze kunnen gewoon schijt hebben aan alles. Die kunnen vrouwen aan stukken hakken terwijl ze verkracht worden. Baby's levend verbranden. Het maakt niets uit. Want je kunt ze niets maken, want ze doen niet aan de ergste zonde die er is: Hypocriet zijn. Men vindt dat, en zelf alleen de schijn van hypocrisie, namelijk veel en veel erger. Zolang Hamas maar blijft roepen dat ze elke jood zullen afslachten is er niets aan de hand.![]()
Jawel. Dat zeggen ze letterlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:10 schreef Vallon het volgende:
Onthou hier dat hamas niet het doel heeft te doen wat je schrijft
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Ah, het is weer mentale gymnastiektijd.
Zeg het maar: Moet de VN Vredesmacht zich aan VN resoluties houden of niet?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hamas kan niet alle ontvoerde kinderen vinden zeggen ze. Wel vreemd, ze weten twee minuten na een aanval precieze cijfers te overleggen over het aantal gedode Palestijnse vrouwen en kinderen, maar hier zijn ze dan weer een stuk minder nauwkeurig.
Geeft te denken.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Jepquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je vergeet borsten van jonge vrouwen afsnijden en er lachend mee spelen voor hun gezicht.
Borstafsnijdende necrofiele pyromane moordenaars.
Lezen we even mee? Pro hamasertjes en antisemieten?
Dit steunen is ziek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Bunkers onder ziekenhuizen zijn er wel vaker. Dat zal ook de reden zijn dat Israel wel wist van het bestaan.quote:
Maar wat moet dit nu precies aantonen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Voor mij nieuw en ook nergens gelezen tot nu toe dus ik neem aan ook voor een heleboel journalisten wat reden was voor media-outlets om voorzichtig te zijn met de berichtgeving die door Israeliers naar buiten werd gebracht. In de VS werd er steeds in rapportages bij gezegd dat de aanwezigheid van een hoofdkwartier van Hamas onder dat ziekenhuis nog niet (onafhankelijk) bevestigd kon worden door hun eigen journalisten omdat die niet werden toegelaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 02:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bunkers onder ziekenhuizen zijn er wel vaker. Dat zal ook de reden zijn dat Israel wel wist van het bestaan.
Maar wat moet dit nu precies aantonen?“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Nou ja tja, alhoewel er minder gericht wordt op volkerenmoord is het doel eigenlijk wel om het Palestijnse volk en in het bijzonder de Gazanen uit te wissen als zijnde een volk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.
De mensen mogen best Egyptenaren worden, of Nederlands. Hier en daar en met wat tijd ook misschien inwoner van Isral worden.
Maar het Palestijnse volk dat stopt met te bestaan is wel de meest favoriete uitkomst wbt politiek Isral.
Als je genocide vertaald als het uitwissen van een volk dan wordt daar wel op ingezet, zeker momenteel.![]()
Wat bezielt dit soort mensen:
[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 22-11-2023 02:55:47 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Geen idee, maar je ziet ze overal hier in New York. Op bijna elke hoek staat er wel een. Ruikt wel lekker.quote:Op woensdag 22 november 2023 02:26 schreef Kijkertje het volgende:
Wat bezielt dit soort mensen:
[ twitter ]![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Nog zo'n vreselijk mens:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 22-11-2023 04:15:49 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
Goed voor de interne politiek vrees ikquote:Op woensdag 22 november 2023 07:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed voor de PR ook, zulke uitspraken.
Treurig dit allemaal hoor. Zorgelijk gebeurenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:![]()
![]()
Maar serieus: dit is oorlogstaal, en dit heb ik de Isralirs niet horen zeggen in de afgelopen decennia.Intolerant voor intolerantie![]()
Zo begon het 100 jaar terug.quote:Op woensdag 22 november 2023 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n vreselijk mens:
[ twitter ]
Niks geleerd. Vast niet opgelet bij geschiedenis en nu zo dom als het achterend van een varken.
Zum kotsen dit volk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maak ze dan gewoon af. Zonder voorhuid kun je prima leven, schijnbaar, en daarna alsnog joden vermoorden.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
een international human rights NGO..quote:Op woensdag 22 november 2023 03:38 schreef Kijkertje het volgende:
The International Commission of Jurists![]()
Hmm, toch opvallend dat deze oproep zoveel weet los te maken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Belachelijk. Alleen willen schreeuwen, niet willen luisteren.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, toch opvallend dat deze oproep zoveel weet los te maken.
[ twitter ]
Patroon ook zichtbaar in dit topic.![]()
Wat ik me afvraag is wat gaan al die troepen doen bij 4 dagen staakt het vuren?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Een een nieuwe update in de progressie in Noord-Gaza.
Waar blijven ze.
Zitten waar je zit en verroer je niet?![]()
Is dit niet inherent aan demonstraties? Ik denk niet dat er iemand naar een demonstratie gaat om van mening te veranderen. Het zijn publieke echokamers waarbij men graag het gevoel van saamhorigheid wil voelen, en waar ze zich veilig wanen voor hun idealen en/of waanbeelden. En misschien ook een beetje publieke opinie willen benvloeden, maar ik weet niet of dat in de huidige tijd nog zo succesvol is.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Belachelijk. Alleen willen schreeuwen, niet willen luisteren.
Die hebben zich toch makkelijk weer teruggetrokken naar Isral? Ligt niet ver weg.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is wat gaan al die troepen doen bij 4 dagen staakt het vuren?
Waar blijven ze.
Zitten waar je zit en verroer je niet?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja, tuurlijk. Ze gaan zich gewoon helemaal terugtrekken, zodat ze daarna helemaal opnieuw moeten beginnen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben zich toch makkelijk weer teruggetrokken naar Isral? Ligt niet ver weg.<signature here>.![]()
Zou goed kunnen hoor, alleen kan Hamas dan wel weer "ordenen"/"hergroeperen in die gebieden.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben zich toch makkelijk weer teruggetrokken naar Isral? Ligt niet ver weg.
Lastige zaak zo'n periode.![]()
Lastig. Want als je daar blijft zitten verscholen, moet je maar vertrouwen dat de ander het zelfde doet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Ze gaan zich gewoon helemaal terugtrekken, zodat ze daarna helemaal opnieuw moeten beginnen.
En vertrouwen is nou net een dingetje![]()
Wat moeten ze dan allemaal opnieuw beginnen? Zou het zo lastig zijn?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Ze gaan zich gewoon helemaal terugtrekken, zodat ze daarna helemaal opnieuw moeten beginnen.
Net na 7 oktober was Isral ook al in het geheim een paar keer Gaza in gegaan, voor de grondoorlog officieel begon. Om na een paar uur terug te gaan naar Isral.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Staakt het vuur is wat jij zegt, blijven zitten waar je zit. In ieder geval geen gevechtshandelingen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:20 schreef Ebinas het volgende:
Ben echt benieuwd hoe ze dat oplossen en of het stand houdt
En of het stand houd? Goede vraag.<signature here>.![]()
Weetje, ik snap uit welke hoek de wind bij jou waait, hoe je in de race zit, etc, maar iets meer realiteitszin mbt hoe militaire operaties doorgaans plaats vinden zou je niet misstaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat moeten ze dan allemaal opnieuw beginnen? Zou het zo lastig zijn?
Een gebouw wat nu gecleared is, is niet meer clear als israel zich terug trekt. Je hebt immers 0,0 garanties dat er niet in de tussentijd gewoon weer strijders in dat gebouw zijn gaan zitten.<signature here>.![]()
Loodzwaar voor die gasten. Maar het lijkt me idd het enige meest zinvolle om niet weer van voor af aan te beginnen en ook enigszins "controle" behoudenquote:Op woensdag 22 november 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Staakt het vuur is wat jij zegt, blijven zitten waar je zit. In ieder geval geen gevechtshandelingen.
En of het stand houd? Goede vraag.![]()
Nou ja, welke opties zijn er nog meer?quote:Op woensdag 22 november 2023 02:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nou ja tja, alhoewel er minder gericht wordt op volkerenmoord is het doel eigenlijk wel om het Palestijnse volk en in het bijzonder de Gazanen uit te wissen als zijnde een volk.
De mensen mogen best Egyptenaren worden, of Nederlands. Hier en daar en met wat tijd ook misschien inwoner van Isral worden.
Maar het Palestijnse volk dat stopt met te bestaan is wel de meest favoriete uitkomst wbt politiek Isral.
Als je genocide vertaald als het uitwissen van een volk dan wordt daar wel op ingezet, zeker momenteel.
1947: Partitieplan: Arabieren weigeren want joden moeten weg.
1948: Arabische landen vallen de uitgeroepen staat (op gebied van 1947 aan), en verliezen. Grenzen veranderen tot de bekende grenzen.
1950: Jordani annexeert de Westoever. Raids op Isral vanuit dat gebied.
1956: Suez-crisis
1964: Arabische landen weigeren een deal te overwegen want Israel moet weg
1967: Zesdaagse oorlog.
1970: Zwarte September. Jordani schopt PLO het land uit. PLO naar Libanon.
1972: Mnchen.
1973: Yom Kippur oorlog. Egypte verliest Sina.
1975: PLO heeft hand in de start van de Libanese burgeroorlog.
1979: Egypte sluit vrede met Isral, krijgt Sina terug. Groot deel van Egyptenaren steunt vernietiging van Israel nog steeds.
1981: Egyptenaren vermoorden Sadat wegens sluiten van vrede.
1988: Jordane geeft claim op de Westoever op. Begin gesprekken Isral-PLO. PLO erkent min of meer bestaan Israel. Direct gevolgd door opkomst Hamas/Islamitische Jihad.
1994: Jordani sluit vrede met Isral. Jordanirs blijven Isral het liefst vernietigd zien worden.
2000: Israel trekt zich terug uit zuid Libanon. Hezbollah neemt het gebied over. Sinds die tijd 200.000 raketten op Israel afgeschoten.
2001: Israel biedt enorme concessies aan. Palestijnen weigeren. Hamas/IJ blazen de ene na de andere bus op.
2005: Israel trekt zich terug uit Gaza.
2007: Hamas maakt er een tereurnest van, schiet sinds die tijd tienduizenden raketten op Israel af en valt iets van zes-zeven keer het land binnen.
2023: 7 Oktober.
Dus wat is nu je punt? Isral moet wr concessies aanbieden? Vertel eens, wat krijgen ze er dit keer voor terug?
En welke concessies zouden de Palestijnen moeten doen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Weinig kritisch denkvermogen bij deze groep.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Belachelijk. Alleen willen schreeuwen, niet willen luisteren.
Het gaat natuurlijk ook helemaal niet om het vermeende aantal burgerslachtoffers.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik mis o.a. nog het kapen en opblazen van vliegtuigen en vermoorden van Isralisch Olympische sporters in Mnchen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, welke opties zijn er nog meer?
Dus wat is nu je punt? Isral moet wr concessies aanbieden? Vertel eens, wat krijgen ze er dit keer voor terug?
En welke concessies zouden de Palestijnen moeten doen?When the student is ready, the teacher will appear.
Staat er bij:quote:Op woensdag 22 november 2023 11:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik mis o.a. nog het kapen en opblazen van vliegtuigen en vermoorden van Isralisch Olympische sporters in Mnchen.quote:<signature here>.![]()
Simpel: grote geldstromen vanuit de Arabische wereld. Die hebben ook talrijke NGO's en zelfs Westerse parlementen en media genfiltreerd, mede dankzij 'helper whiteys' die ook heimelijk antisemiet zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Waarom is de UN vrij pro Palestina? Oprechte vraag...
En verder de wet van de grote getallen. Het aantal moslims/arabieren/antisemieten is vele malen groter dan er joden zijn.
Gelukkig weet het IDF wel beter, en slaan die gewoon terug. Als Isral braaf de opmerkingen volgt van de VN en NGO's had je veel vaker 7 oktober gehad.![]()
Ik denk dat het een soort damage control is, maar uitgevoerd door iemand die in paniek is. Met name in paniek wegens de ziekenhuizen en de scholen die onder toeziend oog van de VN/WHO zijn overgenomen door Hamas. En ga maar eens uitleggen hoe het kan dat WHO inspecties geen Hamas vonden in ziekenhuizen terwijl artsen en verpleegkundigen gewoon wisten dat bepaalde plekken off-limits waren? Dan moet je toegeven dat je incompetent bent, of dat je de andere kant op hebt gekeken. Maar je kunt niet beweren dat je je werk goed hebt gedaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hij moet aftreden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Omdat er veel niet-Westerse landen onderdeel van de VN zijn en Westerse beleidsbepalers die er zitten zijn veelal Links. Zo heeft Guterres zelf een verleden bij de Socialistische Partij in Portugal. Kortom, je hebt er erg veel mensen die geloven dat A) Isral een blanke, Westerse onderdrukker is B) Isral eigenlijk geen bestaansrecht heeft en slechts een koloniaal project is en C) Jodenhaat vanuit de Islamtische en Arabische een serieuze rol speelt.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
De VN is eigenlijk dag en nacht bezig met Isral pesten, waar er eigenlijk wordt weggekeken van een heleboel daadwerkelijke mensenrechtenschendingen zoals die in landen als Iran, Syri, Rusland, Noord-Korea of China. Sterker nog, Iran is dus nu zelfs de voorzitter van de VN Mensenrechtenraad. Het land waar 16-jarige meisjes worden neergeknuppeld als ze zonder hoofddoek op straat durven te lopen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zijn ze niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Wel wordt deze bewering vaak gemaakt omdat de VN al 'tig' resoluties tegen Isral heeft aangenomen. Dat klopt alleen er zijn zoveel resoluties en aanmaningen omdat Isral de eerdere afspraken zoals de Oslo akkoorden niet naleeft.![]()
Kunnen we aub met z'n allen afspreken dat wanneer zo'n blanke trut die posters af staat te scheuren, iedereen d'r keihard mag bitchslappen?quote:Op woensdag 22 november 2023 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n vreselijk mens:
[ twitter ]"Pools are perfect for holding water"![]()
Mnchen heb ik genoemd. Maar al die vliegtuigkapingen, de Achille Lauro, bomaanslagen in Europa of de incursies vanuit Jordani en Libanon gaan opnoemen werd me teveel.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik mis o.a. nog het kapen en opblazen van vliegtuigen en vermoorden van Isralisch Olympische sporters in Mnchen.
Vooruit: Deze
https://en.wikipedia.org/wiki/1979_Nahariya_attackquote:Upon landing on the beach in Nahariya, the group followed instructions issued in Beirut – which included finding a police officer and killing him.[2] They knocked on the door of a private house and called out in Arabic via the intercom, frightening the residents into calling the police.[2] Then, they killed responding police officer Eliyahu Shahar. According to the Israeli security services' reconstruction of the incident, Shahar was killed after he got out of his vehicle and fired two warning shots into the air. Kuntar's group responded with a massive burst of gunfire.[2] Samir Kuntar boasted that he alone shot 30 bullets in this incident.[2]
The group then entered an apartment building on 61 Jabotinsky Street planning to abduct two or three people and take them back to Lebanon. One of the PFLP men, Abdel Majeed Asslan, broke into the apartment of Charles Shapiro, 34, a recent immigrant from South Africa, after the doors to his apartment had been shot up. Shapiro, who was armed with a .22 caliber magnum revolver, shot Asslan dead.[2][3] Next, Kuntar's group encountered Moshe Sasson, a resident who was trying to reach the building's bomb shelter carrying his two young daughters, one under each arm. Kuntar shoved Sasson and slammed a handgun into the back of his skull. However, Sasson escaped when the hall lights suddenly went out, and hid under a parked car. [4][5] The three remaining militants then broke into the apartment of the Haran family. They took 31-year-old Danny Haran hostage along with his four-year-old daughter, Einat. The mother, Smadar Haran, was able to hide in a crawl space above the bedroom with her two-year-old daughter Yael, and a neighbor – Sasson's wife.[4][5] Smadar Haran accidentally suffocated Yael to death while attempting to quiet her whimpering, which would have revealed their hiding place.[6][7]
[...]
Danny, Einat and Yael Haran. According to eyewitnesses and forensic reports, Kuntar shot Danny at close range in the back, in front of his daughter, and then killed the girl Einat, by smashing her skull against the rocks with the butt of his rifle.
Kuntar's group then took Danny and Einat down to the beach, where a shootout erupted with Israeli policemen and a squad of soldiers from the elite Sayeret Golani special forces unit.
According to eyewitnesses, when Kuntar's group found that the rubber boat they'd arrived in was disabled by gunfire, Kuntar shot Danny at close range in the back, in front of his daughter, and drowned him in the sea to ensure he was dead.[1][2] Next, according to forensic evidence and eyewitness court testimony, Kuntar killed the girl by smashing her skull against the rocks with the butt of his rifleI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Omdat alle VN organen altijd lokaal mensen recruiteren. En vaak is dat zinvol. Heb je het bv over een natuurramp, heb je toch mensen die ineens een baan hebben, geld verdienen en zo de economie helpen stimuleren.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Keerzijde van die munt is dat objectiviteit meestal ver te zoeken is.
En in zo'n geval als dit vertaalt zich dat naar dat de informatie voorziening richting de VN top in NY, dus belachelijk eenzijdig is.<signature here>.![]()
Over VN resoluties gesproken. Volgens Resolutie 1706 die een einde maakte aan de oorlog in Libanon van 2006, moet UNIFIL zorgen dat Hezbollah geen raketten meer kan afvuren op Isral. Zoals je weet lijkt dat niet te gebeuren. Isral heeft er nu iets over gezegd.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn ze niet.
Wel wordt deze bewering vaak gemaakt omdat de VN al 'tig' resoluties tegen Isral heeft aangenomen. Dat klopt alleen er zijn zoveel resoluties en aanmaningen omdat Isral de eerdere afspraken zoals de Oslo akkoorden niet naleeft.
Wat is je mening? Moet de VN Hezbollah desnoods met geweld ontwapenen of mag het door de VN Veiligheidsraad gestuurde UNIFIL VN-veiligheidsraad resoluties negeren? En indien ja: Mag Isral dat deel van die VN resolutie dan zelf uitvoeren?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Opvallend ook voor mij het verschil in aantal:
- Hamas laat vijftig gijzelaars gaan die bij de aanval op Isral van 7 oktober werden meegenomen naar Gaza. lsral laat 150 Palestijnen vrij die in Isralische gevangenissen zitten. In beide gevallen gaat het om vrouwen en mannen van 18 jaar en jonger
Uit Liveblog van NOS : https://nos.nl/collectie/(...)gin-staakt-het-vuren
Heeft Israel zoveel meer Palestijnen gevangen in verhouding?
Of doen ze een flinke scheut water bij de wijn?
Antwoord zullen we nooit krijgen waarschijnlijk.![]()
Visegrad laat voor het gemak maar even weg dat in die uitspraak ook de tijd waarin slachtoffers gevallen zijn meegenomen is. Dus relatief in verhouding met conflicten sinds zijn aantreden in 2017. Niet een geheel onbelangrijke nuance.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn ze niet.
Wel wordt deze bewering vaak gemaakt omdat de VN al 'tig' resoluties tegen Isral heeft aangenomen. Dat klopt alleen er zijn zoveel resoluties en aanmaningen omdat Isral de eerdere afspraken zoals de Oslo akkoorden niet naleeft.
Maar goed, Visegrad, framing en cherrypicking is niet nieuw en blijkbaar lijkt die opzet nog steeds te werken ..“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Uh huh, want de collectie rijp & rot van de dictatoriale landen die in de VN en ook vaak in de comissies zitten, laten hun nationale agenda echt wel varen, en stellen zich echt wel "objectief" op. Zo zijn ze gewoon.quote:
Source: trust me bro.<signature here>.![]()
Zoiets. Ingraven, de buurt afzoeken naar tunnelingangen (en die dan ff niet opblazen), herbevoorraden, troepen rouleren enzovoorts.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Waar blijven ze.
Zitten waar je zit en verroer je niet?Intolerant voor intolerantie![]()
Je kan geen terrein gaan clearen, want wat doe je als je dan vijandelijke strijders tegenkomt?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:15 schreef Cuendillar het volgende:
de buurt afzoeken naar tunnelingangen
Je zal dan binnen het gebied moeten blijven wat je reeds gecleared hebt.<signature here>.![]()
Volgens dit artikel zal de tijd worden gebruikt om troepen af te wisselen, zich beter 'in te graven' en de ingenomen omgeving beter te verkennen. Reparaties aan voertuigen en dat soort dingen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Waar blijven ze.
Zitten waar je zit en verroer je niet?
Of ze daar ook echt een kans voor gaan krijgen valt te bezien, het blijft wel een gebied met figuren die zichzelf graag opofferen voor een God.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
DichIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties Forumhop: Hop naar: