abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211355997
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op IsraŽlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met IsraŽl over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-IsraŽli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon IsraŽl met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens IsraŽl waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot IsraŽl de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat IsraŽl geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de IsraŽlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het IsraŽlische leger met raketaanvallen antwoordde.

IsraŽl riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan IsraŽlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, IsraŽl trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de IsraŽlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Tenminste, dat denk ik.
pi_211356002
Sprak OP hoopvol. ;(
Tenminste, dat denk ik.
pi_211356019
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:51 schreef UitStraling het volgende: Over een paar dagen hebben we mede dankzij de protesteerders van Nederlandse islamtieten en linkse huisvrouwen Wilders aan de macht in Nederland en iedereen kan zo ongeveer wel bevroeden hoe die over de Palestijnen denkt.
Wilders is altijd het succesvolst vůůr de verkiezingen. En je hebt toch echt meer dan 75 zetels nodig om een regering te vormen. On topic : Wilders is voor onvoorwaardelijke steun aan IsraŽl?
  maandag 20 november 2023 @ 11:03:35 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211356076
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:56 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wilders is altijd het succesvolst vůůr de verkiezingen. En je hebt toch echt meer dan 75 zetels nodig om een regering te vormen. On topic : Wilders is voor onvoorwaardelijke steun aan IsraŽl?

Ain't gonna happen.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 november 2023 @ 11:23:56 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211356227
video:

https://www.reddit.com/r/(...)rael_heres_a_simple/
Why Iranians support Israel? Here's a simple difference: At today's pro-Israel demonstration with hundreds of Iranians in Berlin: No calls for violence, no glorification of terror, no desire for murder, but peace and joy in life! Anyone who stands on Israel's side stands for life and not for murder!
pi_211356294
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:23 schreef slashdotter3 het volgende:
video:

https://www.reddit.com/r/(...)rael_heres_a_simple/
Why Iranians support Israel? Here's a simple difference: At today's pro-Israel demonstration with hundreds of Iranians in Berlin: No calls for violence, no glorification of terror, no desire for murder, but peace and joy in life! Anyone who stands on Israel's side stands for life and not for murder!
Niet zo gek, de IraniŽrs die hier zitten zijn veelal gevlucht voor het islamitische (IsraŽl-hatende) regime.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 20 november 2023 @ 12:22:24 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211357071
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat? Is wat er in het eggie gebeurd allemaal te heftig voor je miss_sly?

Nu krijg ik commentaar omdat het allemaal neutraal en verhuld moet blijven maar de propaganda linkdumps blijven maar komen? Plus dat hij hier niet komt om discussie te voeren, maar juist om die linkdumps te copy-pasten. Dat is nu wel aangetoond.

Doe daar eens wat aan. Waar meerdere users zich aan irriteren.
Dit is een discussie forum waar mensen met elkaar in discussie gaan, kom je hier om alleen maar je zieke propaganda te posten en nergens op in te gaan, dan zit daar wat verkeerd.
Ik heb het niet over hem. Ik kan twitterlinkjes en artikelen skippen. Als ik posts lees, kom ik ineens weer onverhoeds op jouw teksten waarin je dit wederom plastisch beschrijft. Ik vind het echt afgrijselijk en ik zou het zeer op prijs stellen als je dat niet telkens weer herhaalt.

Dat is het enige dat ik vraag. En daar hoef je niet zo denigrerend over te doen, of wat in het eggie gebeurd allemaal te heftig is. Heet IS heftig. Allerlei foto's en filmpjes worden uit pieteit in spoilers geplaatst, maar ik vind deze herhaalde beschrijving ook iets wat in spoilers zou horen. Of gewoon niet meer telkens herhaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211357098
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het niet over hem. Ik kan twitterlinkjes en artikelen skippen. Als ik posts lees, kom ik ineens weer onverhoeds op jouw teksten waarin je dit wederom plastisch beschrijft. Ik vind het echt afgrijselijk en ik zou het zeer op prijs stellen als je dat niet telkens weer herhaalt.

Dat is het enige dat ik vraag. En daar hoef je niet zo denigrerend over te doen, of wat in het eggie gebeurd allemaal te heftig is. Heet IS heftig. Allerlei foto's en filmpjes worden uit pieteit in spoilers geplaatst, maar ik vind deze herhaalde beschrijving ook iets wat in spoilers zou horen. Of gewoon niet meer telkens herhaald.
Je kan ook users aanpakken die niet komen om de discussiŽren, maar eerder om c-level propaganda te komen dumpen. Dat zou op een discussieforum werkelijk waarde toevoegen, lijkt mij.

Speciaal voor jou -omdat het blijkbaar wat te heftig is- zal ik die beschrijving in een spoiler zetten de volgende keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211357117
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je kan ook users aanpakken die niet komen om de discussiŽren, maar eerder om c-level propaganda te komen dumpen. Dat zou op een discussieforum werkelijk waarde toevoegen, lijkt mij.

Speciaal voor jou -omdat het blijkbaar wat te heftig is- zal ik die beschrijving in een spoiler zetten de volgende keer.
Ik pak niemand aan, want ik mod niet in NWS. Ik vraag het als user.

En dank, ik vind het echt erg heftig en stel het op prijs dat je het voortaan in spoilers wil zetten.
pi_211357168
Links, rechts, friet of patat, maakt allemaal niet uit, de meesten hier lijken die linkdumps bagger te vinden. Dus je zou kunnen zeggen dat hij op zijn manier verschillende users wel samen brengt met die shit. |:)
"In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
  maandag 20 november 2023 @ 13:11:07 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211357232
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef KinKiJan het volgende:
friet of patat, maakt allemaal niet uit,
Heiligschennis.

Glad ijs, waar je je op begeeft.
&lt;signature here&gt;.
pi_211357302
quote:
8s.gif Op maandag 20 november 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heiligschennis.

Glad ijs, waar je je op begeeft.
Mwah er is ook nog het ananas op pizza vraagstuk, daar wilde ik m'n vingers niet aan branden O-)
"In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
  maandag 20 november 2023 @ 13:23:22 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211357355
twitter
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211357610
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik bepaal zelf wel wat ik typ, en zeker als ik benadruk dat Hamas leden een baby levend hebben opgesloten in een oven om hem te verbranden.

Opdat wij nooit meer zullen vergeten.
Het is gelukkig niet gebeurt.

Er is geen bevestiging van het IDF dat het is gebeurd, en de Franse krant Liberation heeft er een artikel aan gewijd
https://www.liberation.fr(...)ZPFF7RETIH32V54GWGE/

Hiermee neem ik het niet op voor Hamas, neem ik het niet op voor terroristen noch voor de Palestijnen noch 'iets' over IsraŽl of IDF. Het gaat me puur om het verhaal over de baby die in de oven zou zijn gestopt wat een eigen leven is gaan leiden, misverstanden ontstaan al snel en ik onthoud me van een waardeoordeel. Hamas heeft verschrikkelijke dingen gedaan, zo ernstig dat ik het niet eens meer wil lezen en al helemaal niet wol zien, ik probeer nergens iets van de horror goed te praten of te bagatelliseren.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 20-11-2023 14:50:03 ]
  maandag 20 november 2023 @ 13:55:23 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211357663
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is gelukkig niet gebeurt.

Er is geen bevestiging van het IDF het is gebeurd en de Franse krant heeft er een artikel aan gewijd
https://www.liberation.fr(...)ZPFF7RETIH32V54GWGE/

Hiermee neem ik het niet op voor Hamas, neem ik het niet op voor terroristen noch voor de Palestijnen noch 'iets' over IsraŽl of IDF. Het gaat me puur om het verhaal over de baby die in de oven zou zijn gestopt wat een eigen leven is gaan leiden, misverstanden ontstaan al snel en ik onthoud me van een waardeoordeel. Hamas heeft verschrikkelijke dingen gedaan, zo ernstig dat ik het niet eens meer wil lezen en al helemaal niet wol zien, ik probeer nergens iets van de horror goed te praten of te bagatelliseren.
https://www.lbc.co.uk/news/hamas-roasted-babies-in-ovens-israel/

Ooggetuigenverslag, gepost na jouw artikel.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_211357678
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alleen nergens een bevestiging van de autoriteiten, lijkt me essentieel

9 november times of israel
The report has not been confirmed by Israeli authorities.
https://www.timesofisrael(...)amas-terrorists/amp/
pi_211357723
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hier het interview met die reddingswerker waar het vandaan komt. Hij zegt het letterlijk in het tweede deel, ja.

Eerste en tweede deel.
twitter

Echt zo ziek. Verbrande baby's.
Definitely not CIA
  maandag 20 november 2023 @ 14:01:33 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211357740
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De IDF moet wat jou betreft dit bevestigen? Want de Jerusalem Post heeft een breakdown van dit verhaal: https://m.jpost.com/israel-news/article-772181
  maandag 20 november 2023 @ 14:01:38 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_211357741
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste punt, dat blijf je maar herhalen. Dat is een meer dan vreselijke aanval geweest, maar is het echt nodig om dat telkens zo plastisch te blijven herhalen? Het is al heel vaak genoemd, dat hoeft niet telkens met die details. Het is toch wel afgrijselijk.
Dat is een wat vreemd verzoek in een wereld waar de reactie op die gruweldaden wordt afgedaan als genocide. Het is vooral in het belang van de daders als wij te gevoelig zijn om onze ogen open te houden voor wat ze hebben gedaan. Onder het gebruikelijke model wordt geen van die moordenaars, verkrachters en beulen ooit gestraft. Daar hadden ze deze keer waarschijnlijk ook op gerekend. Maar die rekensom ging dus niet op.
  maandag 20 november 2023 @ 14:02:18 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211357751
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier het interview met die reddingswerker waar het vandaan komt.
Eerste en tweede deel.
[ twitter ]

Ja ik kwam een artikel van de J Post tegen waarin eea ook staat, wat het voor mij aannemelijk maakt. Misschien dat ze het nog niet 100% kunnen verifiŽren - maar deze ooggetuigenverslagen doen vermoeden dat het zo gegaan is.
  maandag 20 november 2023 @ 14:05:03 #22
1234 HiZ
Istanbullu
pi_211357773
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier het interview met die reddingswerker waar het vandaan komt. Hij zegt het letterlijk in het tweede deel, ja.

Eerste en tweede deel.
[ twitter ]

Ok, ik wil dit dus liever niet openen, maar is hij niet zo'n vrijwilliger die helpt om de restanten van de slachtoffers van terrorisme een soort van waardig afscheid te geven? Want als het antwoord daarop ja is, heb ik verder geen verificatie meer nodig.
pi_211357802
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:05 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ok, ik wil dit dus liever niet openen, maar is hij niet zo'n vrijwilliger die helpt om de restanten van de slachtoffers van terrorisme een soort van waardig afscheid te geven? Want als het antwoord daarop ja is, heb ik verder geen verificatie meer nodig.
quote:
Asher Moskowitz, a volunteer first responder, describes seeing the body of a baby who was burnt in an oven on Oct. 7.
Definitely not CIA
pi_211357804
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:01 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is een wat vreemd verzoek in een wereld waar de reactie op die gruweldaden wordt afgedaan als genocide. Het is vooral in het belang van de daders als wij te gevoelig zijn om onze ogen open te houden voor wat ze hebben gedaan. Onder het gebruikelijke model wordt geen van die moordenaars, verkrachters en beulen ooit gestraft. Daar hadden ze deze keer waarschijnlijk ook op gerekend. Maar die rekensom ging dus niet op.
Het kan net als vreselijke beelden toch ook onder en spoiler?
Het kan genoemd worden, maar je hoeft het toch niet telkens te moeten lezen? Ik ken het, ik vind het afgrijselijk. Een spoiler lijkt me niets te gek voor heel vreselijke verhalen.
pi_211357818
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De IDF moet wat jou betreft dit bevestigen? Want de Jerusalem Post heeft een breakdown van dit verhaal: https://m.jpost.com/israel-news/article-772181
Ik zou verwachten dat zoiets gruwelijks bij de IsraŽlische autoriteiten bekend zou moeten zijn. Ze weten toch ook hoeveel mensen omgekomen zijn en wie zijn ontvoerd. Dus ook zoiets als dit en dat ze dit gewon zouden bevestigen. Jij niet?
pi_211357870
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 20 november 2023 @ 14:19:35 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211357904
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

9 november times of israel
The report has not been confirmed by Israeli authorities.
https://www.timesofisrael(...)amas-terrorists/amp/
Owjee, zie je weer nergens een "Official Seal Of Truth" op staan?

Maar we weten het, je bent niet pro-hamas, nee, je vind het allemaal heel erg, ja, je kan het alleen niet laten om werkelijk overal vraagtekens bij te zetten. :O
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 november 2023 @ 14:20:56 #28
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211357913
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 14:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zou verwachten dat zoiets gruwelijks bij de IsraŽlische autoriteiten bekend zou moeten zijn. Ze weten toch ook hoeveel mensen omgekomen zijn en wie zijn ontvoerd. Dus ook zoiets als dit en dat ze dit gewon zouden bevestigen. Jij niet?
Ja, want ze hebben in israel echt niks beters te doen, dan dag in, dag uit, dingen te "bevestigen" die meneer opgebaarde graag "bevestigd" wil zien.
&lt;signature here&gt;.
pi_211358009
quote:
8s.gif Op maandag 20 november 2023 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nou inderdaad @:Slayage, geef ook meteen maar even antwoord op mijn whataboutisms:

1: whataboutism #1
2: whataboutism #2
3: whataboutism #3

Doe het.
Er is as we speak een actieve genocide gaan, waar de Israelis niet eens geheimzinnig over doen wat het doel is en de IsraŽl lobby heeft het over "ja maar de Armeense genocide" :')

Dat IsraŽl grove mensenrechtenschendingen /oorlogsmisdaden pleegt is echter niks nieuws. Wat nieuw is, is dat wij in Nederland mensen hebben die zichzelf zien als zijnde intelligent, fatsoenlijk, empathisch of laten we zeggen "heel normaal", dat ze na 6 weken van deze genocidale praktijken van IsraŽl nog steeds hun gedrag toejuichen. En dat mijn stelling dat ik voor mijn eigen veiligheid nooit en te nimmer mijn Turkse paspoort moet opgeven weer eens bevestigd zie worden.
Een bevolking dat voor een groot gedeelte al decennialang onder vredestijd stemt op een man die mijn burgerrechten wilt ontnemen. Wat zal deze bevolking doen wanneer we ooit God behoede in oorlogstijd zouden verkeren in het land? Het antwoord kan iedereen invullen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211358108
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er is as we speak een actieve genocide gaan, waar de Israelis niet eens geheimzinnig over doen wat het doel is en de IsraŽl lobby heeft het over "ja maar de Armeense genocide" :')

Dat IsraŽl grove mensenrechtenschendingen /oorlogsmisdaden pleegt is echter niks nieuws. Wat nieuw is, is dat wij in Nederland mensen hebben die zichzelf zien als zijnde intelligent, fatsoenlijk, empathisch of laten we zeggen "heel normaal", dat ze na 6 weken van deze genocidale praktijken van IsraŽl nog steeds hun gedrag toejuichen. En dat mijn stelling dat ik voor mijn eigen veiligheid nooit en te nimmer mijn Turkse paspoort moet opgeven weer eens bevestigd zie worden.
Een bevolking dat voor een groot gedeelte al decennialang onder vredestijd stemt op een man die mijn burgerrechten wilt ontnemen. Wat zal deze bevolking doen wanneer we ooit God behoede in oorlogstijd zouden verkeren in het land? Het antwoord kan iedereen invullen.

[ twitter ]
Heb je het idee dat jouw veiligheid dan in het geding is in Nederland?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211358137
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want ze hebben in israel echt niks beters te doen, dan dag in, dag uit, dingen te "bevestigen" die meneer opgebaarde graag "bevestigd" wil zien.
Is de waarheid nog hier gruwelijk genoeg? Wat is zo vervelend om het bij feiten of geverifieerd berichten te houden, die mrFafo of Hamas negeren we toch ook?
pi_211358199
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik pak niemand aan, want ik mod niet in NWS. Ik vraag het als user.

En dank, ik vind het echt erg heftig en stel het op prijs dat je het voortaan in spoilers wil zetten.
De waarheid is heftig. En zeker die van 7 oktober.
1947-2016
pi_211358211
quote:

[..]

[ twitter ]
Ah, je kan het dus wel zien:

Hey man, Cuendillar en ik wachten nog op een antwoord van je

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
@:Slayage

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord- en verkrachtingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)
SPOILER
Doe het.
1947-2016
  maandag 20 november 2023 @ 14:57:10 #34
1234 HiZ
Istanbullu
pi_211358216
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het kan net als vreselijke beelden toch ook onder en spoiler?
Het kan genoemd worden, maar je hoeft het toch niet telkens te moeten lezen? Ik ken het, ik vind het afgrijselijk. Een spoiler lijkt me niets te gek voor heel vreselijke verhalen.
Ik begrijp je gevoeligheid. Ik wil die dingen ook niet lezen. Maar daarin zit wel het gevaar dat we een beetje vergeten hoe erg het eigenlijk was. Onze safe space creŽert daarmee veiligheid voor de daders.
  maandag 20 november 2023 @ 15:01:49 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211358259
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 14:46 schreef opgebaarde het volgende:
Is de waarheid nog hier gruwelijk genoeg?
Bij jou is die waarheid per minuut minder gruwelijk. Want het kan immers zomaar dat iets gruwelijks, "niet bevestigd is".

quote:
Wat is zo vervelend om het bij feiten of geverifieerd berichten te houden, die mrFafo of Hamas negeren we toch ook?
Maar dat een first responder het verteld, is voor jou geen bevestiging.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 november 2023 @ 15:05:14 #36
1234 HiZ
Istanbullu
pi_211358287
Overigens, er is geen genocide aan de hand. Er is een gewapend conflict met vermoedelijk veel doden (de cijfers van Hamas zijn niet te verifiŽren en ze zijn geen betrouwbare bron). Maar dat voldoet bij lange na niet aan de definitie van genocide.

Het schijnt nogal nauw te luisteren wat wel of geen genocide is. Sommige mensen zijn er erg gevoelig voor te worden herinnerend aan de gebeurtenissen in 1915, omdat toen de definitie van genocide niet bestond. Als de technische omschrijving zo belangrijk is voor iemand, dan mag je verwachten dat hij het woord niet zomaar rondsmijt.
  maandag 20 november 2023 @ 15:06:08 #37
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_211358294
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bij jou is die waarheid per minuut minder gruwelijk. Want het kan immers zomaar dat iets gruwelijks, "niet bevestigd is".
[..]
Ik vind het probleem niet zo als iemand alleen geverifieerde waarheden wil maar een ongeverifieerd bericht ontkennen met een ongeverifeerd tegenbericht kan niet.
  maandag 20 november 2023 @ 15:06:12 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211358295
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je niet gelezen in de Nederlandse media dat islamofobie toeneemt? En de noodkreten van onze bestuurders dat ze zich daar zo veel zorgen om maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211358318
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nogal wiedes, met de mate waaronder het begrip genocide aan inflatie onderhevig wordt gesteld, is er straks al sprake van genocide wanneer ik een Turk boos aankijk.
pi_211358334
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Of iets klopt of niet doet er niet toe als 't maar in je straatje past hť extec. Ik had dat van jou, voor deze oorlog, niet verwacht
pi_211358338
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 15:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Heb je niet gelezen in de Nederlandse media dat islamofobie toeneemt? En de noodkreten van onze bestuurders dat ze zich daar zo veel zorgen om maken.
Welke media dan?
1947-2016
  maandag 20 november 2023 @ 15:13:20 #42
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211358358
Sowieso elke afkeer fobie noemen, ik lust geen spruitjes bijvoorbeeld, maar das geen fobie he, dat is lagere school taal.

dus

!
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  maandag 20 november 2023 @ 15:14:38 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211358368
Eindelijk... was een tijdje graven in de brei van verbrandde aarde .... dus wel tunnels..... zoals CNN onder begeleiding van IDF laat zien met (drone)video's.
quote:
bron:cnn 20nov23 12u10
....
It is arguably the most compelling evidence thus far that the IDF has offered that there may be a network of tunnels below the hospital. It does not establish without a doubt that there is a command center under Gaza’s largest hospital, but it is clear that there is a tunnel down below. Seeing what connects to that tunnel is absolutely critical.
...
Hamas has repeatedly denied that there is a network of tunnels below Shifa hospital. Health officials who have spoken with CNN have said the same, insisting it is only a medical facility.
...
Zwart/Wit tunnel kijkers zullen zeggen er is geen netwerk noch een StarWars commando centrum... dus het is gelogen.
Nog meer ontkenners die hun bewijs willen zien of is dit allemaal een complot om die arme Hamas te blameren ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 20 november 2023 @ 15:15:20 #44
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211358375
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vind het probleem niet zo als iemand alleen geverifieerde waarheden wil maar een ongeverifieerd bericht ontkennen met een ongeverifeerd tegenbericht kan niet.
Maar dan krijg je bij sommigen onwillekeurig dat de lat wat die verificatie dan inhoud, alleen maar hoger gaat liggen.

Dat een first responder het zegt, nee, niet genoeg hoor, de overheid aldaar moet elk feitje wat ons niet bevalt "bevestigen"! Anders is het niet waar.

Deze:

quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:05 schreef HiZ het volgende:
maar is hij niet zo'n vrijwilliger die helpt om de restanten van de slachtoffers van terrorisme een soort van waardig afscheid te geven? Want als het antwoord daarop ja is, heb ik verder geen verificatie meer nodig.
In israel heb je idd mensen die de ondankbare taak hebben restjes mens op te vegen, na dit soort waanzin, om ze zo een waardige begrafenis te geven. Denk dat dat iets religieus is.

Dan zit ik er ook in: als die mensen het zeggen neem ik het aan.
&lt;signature here&gt;.
pi_211358385
quote:
8s.gif Op maandag 20 november 2023 15:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Sowieso elke afkeer fobie noemen, ik lust geen spruitjes bijvoorbeeld, maar das geen fobie he, dat is lagere school taal.

dus

!
Mijn angst voor de vieze smaak van spruitjes kan anders best irrationeel genoemd worden, zeker geplaatst tegenover het vermeend wenselijke effect van spruitjes, tenzij mijn smaak de indicatie geeft dat spruitjes ongezond/gevaarlijk zijn.
  maandag 20 november 2023 @ 15:16:23 #46
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211358393
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 15:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Opvallend eigenlijk hoe zowel de woorden 'islamfobie' en 'moslimextremisme' worden gebruikt en ontstaan zijn. Waarom zien we dit niet of amper bij andere stromingen?

Overigens denk ik dat de moslimhaat wel degelijk toe is genomen. Dat is ook best begrijpelijk na wederom wereldwijd feestvierende moslims te moeten aanschouwen na weer een vreselijke aanslag.

Ik was een jaar of 15 tijdens 9/11, woonde nog in een achterstandsbuurt met veel buitenlanders, ook toen vierden ze feest op straat en op school. Moord op Pim Fortuyn, precies hetzelfde. Ik ben in die dagen in meerdere vechtpartijen en opstootjes terecht gekomen met het feestvierende tuig. Toen dacht ik nog dat het incidenten waren en we, met wat tijd, er wel uit zouden komen. Die hoop is verdwenen na 7 oktober.
  maandag 20 november 2023 @ 15:19:54 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211358426
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welke media dan?
Verschillende media, en onder andere Halsema had het erover, maar ik bedoelde het natuurlijk volkomen sarcastisch.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211358429
quote:

[..]

[ twitter ]
Welke genocide?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211358431
quote:
8s.gif Op maandag 20 november 2023 15:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

dus

!
Waarom men anti-islamisme dan ook islamofobie noemt is volgens mij vanwege politieke correctheid. Net zoals er antisemitisme bestaat, is er ook anti-islamisme. Ik bedoel maar, wie is er al eens semitofobie tegen gekomen _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die de vrijheid kunnen dragen
pi_211358437
quote:
3s.gif Op maandag 20 november 2023 15:14 schreef Vallon het volgende:
Eindelijk... was een tijdje graven in de brei van verbrandde aarde .... dus wel tunnels..... zoals CNN onder begeleiding van IDF laat zien met (drone)video's.
[..]
Zwart/Wit tunnel kijkers zullen zeggen er is geen netwerk noch een StarWars commando centrum... dus het is gelogen.
Nog meer ontkenners die hun bewijs willen zien of is dit allemaal een complot om die arme Hamas te blameren ?
Tuurlijk. Hamas kan de schuldige niet zijn. En het is allemaal niet zo erg wat ze gedaan hebben in hun pogroms en aanslagen.

... toch?

De tegenstanders van israel kunnen werkelijk nooit overtuigd worden. Nu ze nog na 7 oktober van de gruwelijkheden wegkijken, het ge'maar', het downplayen en het in twijfel trekken van bewijs, kunnen ze nooit overtuigd worden.

Werkelijk ziek. Echt heel ziek.
1947-2016
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')