In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Op maandag 20 november 2023 10:51 schreef UitStraling het volgende: Over een paar dagen hebben we mede dankzij de protesteerders van Nederlandse islamtieten en linkse huisvrouwen Wilders aan de macht in Nederland en iedereen kan zo ongeveer wel bevroeden hoe die over de Palestijnen denkt.
Wilders is altijd het succesvolst vóór de verkiezingen. En je hebt toch echt meer dan 75 zetels nodig om een regering te vormen. On topic : Wilders is voor onvoorwaardelijke steun aan Israël?
[..] Wilders is altijd het succesvolst vóór de verkiezingen. En je hebt toch echt meer dan 75 zetels nodig om een regering te vormen. On topic : Wilders is voor onvoorwaardelijke steun aan Israël?
https://www.reddit.com/r/(...)rael_heres_a_simple/ Why Iranians support Israel? Here's a simple difference: At today's pro-Israel demonstration with hundreds of Iranians in Berlin: No calls for violence, no glorification of terror, no desire for murder, but peace and joy in life! Anyone who stands on Israel's side stands for life and not for murder!
https://www.reddit.com/r/(...)rael_heres_a_simple/ Why Iranians support Israel? Here's a simple difference: At today's pro-Israel demonstration with hundreds of Iranians in Berlin: No calls for violence, no glorification of terror, no desire for murder, but peace and joy in life! Anyone who stands on Israel's side stands for life and not for murder!
Niet zo gek, de Iraniërs die hier zitten zijn veelal gevlucht voor het islamitische (Israël-hatende) regime.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
[..] Omdat? Is wat er in het eggie gebeurd allemaal te heftig voor je miss_sly?
Nu krijg ik commentaar omdat het allemaal neutraal en verhuld moet blijven maar de propaganda linkdumps blijven maar komen? Plus dat hij hier niet komt om discussie te voeren, maar juist om die linkdumps te copy-pasten. Dat is nu wel aangetoond.
Doe daar eens wat aan. Waar meerdere users zich aan irriteren. Dit is een discussie forum waar mensen met elkaar in discussie gaan, kom je hier om alleen maar je zieke propaganda te posten en nergens op in te gaan, dan zit daar wat verkeerd.
Ik heb het niet over hem. Ik kan twitterlinkjes en artikelen skippen. Als ik posts lees, kom ik ineens weer onverhoeds op jouw teksten waarin je dit wederom plastisch beschrijft. Ik vind het echt afgrijselijk en ik zou het zeer op prijs stellen als je dat niet telkens weer herhaalt.
Dat is het enige dat ik vraag. En daar hoef je niet zo denigrerend over te doen, of wat in het eggie gebeurd allemaal te heftig is. Heet IS heftig. Allerlei foto's en filmpjes worden uit pieteit in spoilers geplaatst, maar ik vind deze herhaalde beschrijving ook iets wat in spoilers zou horen. Of gewoon niet meer telkens herhaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
[..] Ik heb het niet over hem. Ik kan twitterlinkjes en artikelen skippen. Als ik posts lees, kom ik ineens weer onverhoeds op jouw teksten waarin je dit wederom plastisch beschrijft. Ik vind het echt afgrijselijk en ik zou het zeer op prijs stellen als je dat niet telkens weer herhaalt.
Dat is het enige dat ik vraag. En daar hoef je niet zo denigrerend over te doen, of wat in het eggie gebeurd allemaal te heftig is. Heet IS heftig. Allerlei foto's en filmpjes worden uit pieteit in spoilers geplaatst, maar ik vind deze herhaalde beschrijving ook iets wat in spoilers zou horen. Of gewoon niet meer telkens herhaald.
Je kan ook users aanpakken die niet komen om de discussiëren, maar eerder om c-level propaganda te komen dumpen. Dat zou op een discussieforum werkelijk waarde toevoegen, lijkt mij.
Speciaal voor jou -omdat het blijkbaar wat te heftig is- zal ik die beschrijving in een spoiler zetten de volgende keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Je kan ook users aanpakken die niet komen om de discussiëren, maar eerder om c-level propaganda te komen dumpen. Dat zou op een discussieforum werkelijk waarde toevoegen, lijkt mij.
Speciaal voor jou -omdat het blijkbaar wat te heftig is- zal ik die beschrijving in een spoiler zetten de volgende keer.
Ik pak niemand aan, want ik mod niet in NWS. Ik vraag het als user.
En dank, ik vind het echt erg heftig en stel het op prijs dat je het voortaan in spoilers wil zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
Links, rechts, friet of patat, maakt allemaal niet uit, de meesten hier lijken die linkdumps bagger te vinden. Dus je zou kunnen zeggen dat hij op zijn manier verschillende users wel samen brengt met die shit.
Hiermee neem ik het niet op voor Hamas, neem ik het niet op voor terroristen noch voor de Palestijnen noch 'iets' over Israël of IDF. Het gaat me puur om het verhaal over de baby die in de oven zou zijn gestopt wat een eigen leven is gaan leiden, misverstanden ontstaan al snel en ik onthoud me van een waardeoordeel. Hamas heeft verschrikkelijke dingen gedaan, zo ernstig dat ik het niet eens meer wil lezen en al helemaal niet wol zien, ik probeer nergens iets van de horror goed te praten of te bagatelliseren.
[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 20-11-2023 14:50:03 ]
Hiermee neem ik het niet op voor Hamas, neem ik het niet op voor terroristen noch voor de Palestijnen noch 'iets' over Israël of IDF. Het gaat me puur om het verhaal over de baby die in de oven zou zijn gestopt wat een eigen leven is gaan leiden, misverstanden ontstaan al snel en ik onthoud me van een waardeoordeel. Hamas heeft verschrikkelijke dingen gedaan, zo ernstig dat ik het niet eens meer wil lezen en al helemaal niet wol zien, ik probeer nergens iets van de horror goed te praten of te bagatelliseren.
[..] Dat laatste punt, dat blijf je maar herhalen. Dat is een meer dan vreselijke aanval geweest, maar is het echt nodig om dat telkens zo plastisch te blijven herhalen? Het is al heel vaak genoemd, dat hoeft niet telkens met die details. Het is toch wel afgrijselijk.
Dat is een wat vreemd verzoek in een wereld waar de reactie op die gruweldaden wordt afgedaan als genocide. Het is vooral in het belang van de daders als wij te gevoelig zijn om onze ogen open te houden voor wat ze hebben gedaan. Onder het gebruikelijke model wordt geen van die moordenaars, verkrachters en beulen ooit gestraft. Daar hadden ze deze keer waarschijnlijk ook op gerekend. Maar die rekensom ging dus niet op.
[..] Hier het interview met die reddingswerker waar het vandaan komt. Eerste en tweede deel. [ twitter ]
Echt zo ziek. Verbrande baby's.
Ja ik kwam een artikel van de J Post tegen waarin eea ook staat, wat het voor mij aannemelijk maakt. Misschien dat ze het nog niet 100% kunnen verifiëren - maar deze ooggetuigenverslagen doen vermoeden dat het zo gegaan is.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2023 14:03:19 ]
Ok, ik wil dit dus liever niet openen, maar is hij niet zo'n vrijwilliger die helpt om de restanten van de slachtoffers van terrorisme een soort van waardig afscheid te geven? Want als het antwoord daarop ja is, heb ik verder geen verificatie meer nodig.
[..] Ok, ik wil dit dus liever niet openen, maar is hij niet zo'n vrijwilliger die helpt om de restanten van de slachtoffers van terrorisme een soort van waardig afscheid te geven? Want als het antwoord daarop ja is, heb ik verder geen verificatie meer nodig.
quote:
Asher Moskowitz, a volunteer first responder, describes seeing the body of a baby who was burnt in an oven on Oct. 7.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Dat is een wat vreemd verzoek in een wereld waar de reactie op die gruweldaden wordt afgedaan als genocide. Het is vooral in het belang van de daders als wij te gevoelig zijn om onze ogen open te houden voor wat ze hebben gedaan. Onder het gebruikelijke model wordt geen van die moordenaars, verkrachters en beulen ooit gestraft. Daar hadden ze deze keer waarschijnlijk ook op gerekend. Maar die rekensom ging dus niet op.
Het kan net als vreselijke beelden toch ook onder en spoiler? Het kan genoemd worden, maar je hoeft het toch niet telkens te moeten lezen? Ik ken het, ik vind het afgrijselijk. Een spoiler lijkt me niets te gek voor heel vreselijke verhalen.
Ik zou verwachten dat zoiets gruwelijks bij de Israëlische autoriteiten bekend zou moeten zijn. Ze weten toch ook hoeveel mensen omgekomen zijn en wie zijn ontvoerd. Dus ook zoiets als dit en dat ze dit gewon zouden bevestigen. Jij niet?