Hoezo? Ik heb het gelezen, en ik ben ervan op de hoogte. Ik hoef het alleen niet telkens en telkens opnieuw te lezen. En tekst is lastiger dan filmpjes en twitterlinkjes te vermijden.quote:Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik begrijp je gevoeligheid. Ik wil die dingen ook niet lezen. Maar daarin zit wel het gevaar dat we een beetje vergeten hoe erg het eigenlijk was. Onze safe space creëert daarmee veiligheid voor de daders.
Denk dat halsema 'islamofobie' heeft verward met 'antisemitisme'.quote:Op maandag 20 november 2023 15:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Verschillende media, en onder andere Halsema had het erover, maar ik bedoelde het natuurlijk volkomen sarcastisch.
Ik nu, van jouw.quote:Op maandag 20 november 2023 15:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom men anti-islamisme dan ook islamofobie noemt is volgens mij vanwege politieke correctheid. Net zoals er antisemitisme bestaat, is er ook anti-islamisme. Ik bedoel maar, wie is er al eens semitofobie tegen gekomen
ZAKA is de organisatie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZAKAquote:Op maandag 20 november 2023 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan krijg je bij sommigen onwillekeurig dat de lat wat die verificatie dan inhoud, alleen maar hoger gaat liggen.
Dat een first responder het zegt, nee, niet genoeg hoor, de overheid aldaar moet elk feitje wat ons niet bevalt "bevestigen"! Anders is het niet waar.
Deze:
[..]
In israel heb je idd mensen die de ondankbare taak hebben restjes mens op te vegen, na dit soort waanzin, om ze zo een waardige begrafenis te geven. Denk dat dat iets religieus is.
Dan zit ik er ook in: als die mensen het zeggen neem ik het aan.
Nja, het één betreft een volk, Joden, het andere betreft een religie.quote:Op maandag 20 november 2023 15:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom men anti-islamisme dan ook islamofobie noemt is volgens mij vanwege politieke correctheid. Net zoals er antisemitisme bestaat, is er ook anti-islamisme. Ik bedoel maar, wie is er al eens semitofobie tegen gekomen
Ja, laat ik het ipv haat even een sterke en naar mijn mening gerechtvaardigde afkeer of walging noemen. Natuurlijk neemt dat toe als er nog meer walgelijks uit dezelfde hoek komt.quote:Op maandag 20 november 2023 15:16 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Opvallend eigenlijk hoe zowel de woorden 'islamfobie' en 'moslimextremisme' worden gebruikt en ontstaan zijn. Waarom zien we dit niet of amper bij andere stromingen?
Overigens denk ik dat de moslimhaat wel degelijk toe is genomen. Dat is ook best begrijpelijk na wederom wereldwijd feestvierende moslims te moeten aanschouwen na weer een vreselijke aanslag.
Ik was een jaar of 15 tijdens 9/11, woonde nog in een achterstandsbuurt met veel buitenlanders, ook toen vierden ze feest op straat en op school. Moord op Pim Fortuyn, precies hetzelfde. Ik ben in die dagen in meerdere vechtpartijen en opstootjes terecht gekomen met het feestvierende tuig. Toen dacht ik nog dat het incidenten waren en we, met wat tijd, er wel uit zouden komen. Die hoop is verdwenen na 7 oktober.
Die verwart wel meer krijg ik het idee. Burgemeester van de gemeente Amsterdam en president van de republiek Amsterdam bijvoorbeeldquote:Op maandag 20 november 2023 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat halsema 'islamofobie' heeft verward met 'antisemitisme'.
ja zoiets ja. Goed puntquote:Op maandag 20 november 2023 15:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die verwart wel meer krijg ik het idee. Burgemeester van de gemeente Amsterdam en president van de republiek Amsterdam bijvoorbeeld
Precies, als ik nu door de achterstandsbuurten van mijn stad rij zie je overal Palestina-vlaggen. Ik kan niet anders meer dan een enorm sterke afkeer van deze mensen te hebben. Dezelfde afkeer die ze blijkbaar (gezien de aanslagen die uitgebreid worden gevierd) al jaren voor mij, of beter: de westerse wereld, voelen. Als je niet mee wilt doen, zelfs niet als weet-ik-hoeveelste generatie, krijg dan ook de tyfus maar.quote:Op maandag 20 november 2023 15:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, laat ik het ipv haat even een sterke en naar mijn mening gerechtvaardigde afkeer of walging noemen. Natuurlijk neemt dat toe als er nog meer walgelijks uit dezelfde hoek komt.
Als tekst alleen je al zo zwaar raakt, denk ik dat je je af moet vragen of mod zijn wel een slimme keuze is.quote:Op maandag 20 november 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoef het alleen niet telkens en telkens opnieuw te lezen.
Ik mod hier niet.quote:Op maandag 20 november 2023 15:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als tekst alleen je al zo zwaar raakt, denk ik dat je je af moet vragen of mod zijn wel een slimme keuze is.
Goed punt, herstel: je je af moet vragen of je in topics als deze wel moet willen lezen.quote:
Want omdat heel plastische beschrijvingen niet telkens herhaald hoeven worden, hoef ik verder ook niet op de hoogte te zijn van wat er speelt in de wereld?quote:Op maandag 20 november 2023 15:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Goed punt, herstel: je je af moet vragen of je in topics als deze wel moet willen lezen.
Geen verholen sneer ofzo, ik ken u niet, u zal best wel heel aardig zijn enzo
Ehmmm, ja, eh, dat een beetje.quote:Op maandag 20 november 2023 15:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
Jeetje ja, gruwelijkheden in een oorlogstopic, je verwacht het niet.
Andere kant van de munt is dat we hier serial deniers hebben die als iets niet aan hun persoonlijke maatstaf van wat bewijs is voldoet het gewoon glashard ontkennen?quote:Op maandag 20 november 2023 15:39 schreef miss_sly het volgende:
Want omdat heel plastische beschrijvingen niet telkens herhaald hoeven worden,
Hij komt dus binnen. En dat is ook precies de bedoeling eigenlijk.quote:Op maandag 20 november 2023 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want omdat heel plastische beschrijvingen niet telkens herhaald hoeven worden, hoef ik verder ook niet op de hoogte te zijn van wat er speelt in de wereld?
Je slaat de dodenherdenking op 4 mei ook over zeker? De ultieme jaarlijkse herhaling van plastische beschrijvingen van gruwelijkheden.quote:Op maandag 20 november 2023 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want omdat heel plastische beschrijvingen niet telkens herhaald hoeven worden, hoef ik verder ook niet op de hoogte te zijn van wat er speelt in de wereld?
Rationele angst voor de Islam is geen fobie. Als iemand begint over islamofobie is dat meestal in een betoog om een negatieve uitwas van de religie goed te praten.quote:Op maandag 20 november 2023 15:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Heb je niet gelezen in de Nederlandse media dat islamofobie toeneemt? En de noodkreten van onze bestuurders dat ze zich daar zo veel zorgen om maken.
Hoezo blijven wegkijken?quote:Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij komt dus binnen. En dat is ook precies de bedoeling eigenlijk.
Opdat wij niet vergeten wat hamas doet en waar hun pro-demonstranten voor staan. Een ieder die pro-hamas en hun medestanders zijn, mogen niet vaak genoeg geconfronteerd worden met die expliciete tekst. Totdat ze zich een keer realiseren dat het dus ook hun familie kan over komen. Of zichzelf.
De wereld is hard en cynisch. En zeker geen regenbogen, eenhoorntjes, groene grasvelden en roze beertjes.
Als je niet reageert op zo'n tekst en blijft wegkijken, dan is er gewoon wat mis met je.
Ik persoonlijk vind 4 mei heel belangrijk, maar hoef ook niet alle wreedheden uitgespeld te krijgen. Wat overigens een stuk makkelijker is, omdat de nazi's niet per se trots waren op hun misdaden.quote:Op maandag 20 november 2023 15:47 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Je slaat de dodenherdenking op 4 mei ook over zeker? De ultieme jaarlijkse herhaling van plastische beschrijvingen van gruwelijkheden.
De andere kant is wanneer ik vraag of een foto onder een spoiler gezet kan worden ik aangevallen wordt en dat ik de realiteit onder ogen moet zien.quote:Op maandag 20 november 2023 15:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Andere kant van de munt is dat we hier serial deniers hebben die als iets niet aan hun persoonlijke maatstaf van wat bewijs is voldoet het gewoon glashard ontkennen?
Ik kan me voorstellen dat weer anderen daar op reageren door het nogmaals te posten.
En van mij hoef, mag je niks, of alles, waar u zin in heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |