Het helpt ook dat je maatschappelijk buitengesloten of erger wordt als je besluit niet meer mee te doen met al het geneuzel in je religieuze gemeenschap.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Allah doet er anders verdomd weinig aan, of wel?
Soms vermoed ik wel eens dat alle religieuze mensen diep weggestopt best weten dat het allemaal onzin is, maar dat het toch op een of andere manier zo centraal is voor hun zelfbeeld en sociale structuur, dat ze die gedachte niet kunnen accepteren.
Die hoefijzer theorie is wel een mooie verklaring/duiding hierinquote:Op dinsdag 21 november 2023 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Dit klopt wel.
"There is no precedent in modern history in which a movement such as Hamas, with roots in both the racist ideologies of Nazism and Islamism, has been so successful in finding supporters and excuse makers among those who regard themselves as secular leftists"
En het enige wat ze daarvoor hoefden te doen is Isral als tegenstander hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Dit klopt wel.
"There is no precedent in modern history in which a movement such as Hamas, with roots in both the racist ideologies of Nazism and Islamism, has been so successful in finding supporters and excuse makers among those who regard themselves as secular leftists"
Linkse sociale arbeidersbewegingen hebben van oudsher een teringhekel aan Joden omdat die in tegenstelling tot zijzelf wel succesvol kapitaal weten te maken terwijl links denkt moraal superieur te zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
En het enige wat ze daarvoor hoefden te doen is Isral als tegenstander hebben.
Ik denk meer dat dit een gevalletje "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Dit klopt wel.
Het wordt niet breed gedragen, maar mensen die hard schreeuwen krijgen veel aandacht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk meer dat dit een gevalletje "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" is.
De linkse anti-Isralhouding heeft z'n oorsprong in de Sovjetunie, die de Arabische wereld opstookte met Isral als westerse koloniale macht. Dat heeft, net als de "vrijheidsstrijd" van Che Guevara, ook onder linkse westerse kringen veel aanhang gekregen. Dat is natuurlijk supermakkelijk te koppelen aan het vermeende zelfopgelegde slachtofferschap dat de Palestijnen zo profileren. Je hoort in linkse kringen ook gewoon dat de aanslagen van 7 oktober voortkwamen uit het SLACHTOFFERSCHAP van Hamas...!
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp aan de opkomst van het linkse antisemitisme, is: waarom nu? Waarom wordt dit verhaal plotseling zo breed gedragen onder de linkerkant van het politieke spectrum?
Demagogische Adolf bij de buren was ook links.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk meer dat dit een gevalletje "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" is.
Hamas' antisemitisme komt voort uit de islam, het nazisme en uit schaamte over de nederlagen die ze hebben geleden in de oorlogen. De linkse anti-Isralhouding heeft z'n oorsprong in de Sovjetunie, die de Arabische wereld opstookte met Isral als westerse koloniale macht. Dat heeft, net als de "vrijheidsstrijd" van Che Guevara, ook onder linkse westerse kringen veel aanhang gekregen. Dat is natuurlijk supermakkelijk te koppelen aan het vermeende zelfopgelegde slachtofferschap dat de Palestijnen zo profileren. Je hoort in linkse kringen ook gewoon dat de aanslagen van 7 oktober voortkwamen uit het SLACHTOFFERSCHAP van Hamas...!
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp aan de opkomst van het linkse antisemitisme, is: waarom nu? Waarom wordt dit verhaal plotseling zo breed gedragen onder de linkerkant van het politieke spectrum?
Ik denk dat beide waar is. De getallen liegen niet; de hoeveelheid protesten en acties zijn hoger dan voorheen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het wordt niet breed gedragen, maar mensen die hard schreeuwen krijgen veel aandacht.
Die voice-over ook echt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Eens kijken hoe lang het duurt als Isral echt terug gaan slaan voordat ook daar over "buitenproportionaliteit" gejankt wordt.
Oh, AC Milan fans willen iets, nou zeg dat dan meteen!quote:
Zie Hamas er wel voor aan om een stapel lijken op een kar geflikkerd over te dragen aan de Isralietenquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:22 schreef UitStraling het volgende:
70 gijzelaars vrij wellicht binnenkort, de staat van deze mensen en hoe ze zijn behandeld gaat veel zeggen over de gehele situatie, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Hamas massaal verkrachte vrouwen gaat vrijlaten wiens oren, borsten en vingers zijn afgeknipt.
Ik gok op een hoop bejaarden.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:36 schreef Slayage het volgende:
Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.
[ twitter ]
quote:Einstein:
"Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."
Daarom is het inderdaad erg vreemd dat Hamas hun eigen burgers als menselijk schild gebruikt. Goed dat je dit nu ook in begint te zien. Beleidsbepalers zouden in eerste instantie de eigen burgers moeten beschermen, niet de strijders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gek h. Collectief straffen is nogal een achterlijk en barbaars primitief gebruik.
Wat we vooral kunnen observeren is dat jij meteen voor alles valt wat ook maar enigszins een negatief beeld schept over Isral. Voordat je dus naar anderen wijst, zou je de muren van je eigen anti-Isral echokamer eens moeten doorprikken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:36 schreef Slayage het volgende:
Isralische propaganda doorprikken is makkelijk. Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.
[ twitter ]
Verfrissende stelling hoor. Heb je nog meer open deuren voor ons?quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom is het inderdaad erg vreemd dat Hamas hun eigen burgers als menselijk schild gebruikt. Goed dat je dit nu ook in begint te zien. Beleidsbepalers zouden in eerste instantie de eigen burgers moeten beschermen, niet de strijders.
En jouw Palestijnse propaganda doorprikken is misschien nog wel een stukje makkelijker.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:36 schreef Slayage het volgende:
Isralische propaganda doorprikken is makkelijk. Echter het doorprikken van de mentale muren van Isral adepten is een stuk lastiger of misschien zelfs onmogelijk.
[ twitter ]
Dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat beide waar is. De getallen liegen niet; de hoeveelheid protesten en acties zijn hoger dan voorheen.
Dan hebben ze meteen de populariteitsoorlog verloren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Zie Hamas er wel voor aan om een stapel lijken op een kar geflikkerd over te dragen aan de Isralieten
Was het maar alleen Palestijnse propaganda. Die echokamer is stukken groter. En elke hersenscheet die daarin gelaten wordt heeft het eeuwig leven ondanks feiten en voortschrijdend inzicht. Gisteren galmde "ja Isral heeft hun eigen mensen misschien wel gedood op 7 oktober" weer langs via Slayjugend. Ondanks groeiend bewijsmateriaal is "bewezen" dat Hamas geen basis in Al-Shifa had nu weer.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jouw Palestijnse propaganda doorprikken is misschien nog wel een stukje makkelijker.
Maareh, wat is nou precies het probleem dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:09 schreef Qarrad het volgende:
Ondanks groeiend bewijsmateriaal is "bewezen" dat Hamas geen basis in Al-Shifa had nu weer.
Hopeloos dit.
Sorry, maar mensen die van een pogrom een "verzetsdaad" maken, die kunnen karren vol lijken ook spinnen als iets heldhaftigs met "context" hoor. Nul illusies hoeven we ons te maken over wie de pr-wedstrijd wint want die van Palestijnse/islamitische/proglinkse kant gaat in beginsel al uit van het "feit" dat de Joden de media regeren en alles uit hun hoek propaganda is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan hebben ze meteen de populariteitsoorlog verloren.
Hoop ik dan toch tenminste, kan ook zijn dat je dan nog steeds jamaartjes hoort.
Alsof je na die terreur en verkrachting etc nog wat te verliezen zou hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:08 schreef UitStraling het volgende:
Dan hebben ze meteen de populariteitsoorlog verloren.
Sadly true.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sorry, maar mensen die van een pogrom een "verzetsdaad" maken, die kunnen karren vol lijken ook spinnen als iets heldhaftigs met "context" hoor. Nul illusies hoeven we ons te maken over wie de pr-wedstrijd wint want die van Palestijnse/islamitische/proglinkse kant gaat in beginsel al uit van het "feit" dat de Joden de media regeren en alles uit hun hoek propaganda is.
Chronische eenzijdige logoree.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh, wat is nou precies het probleem dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |