quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.
Slayage in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer waar.
Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid.
ow, my bad, idd verkeerd onthouden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
[..]
Slayage in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!
Bedoelen jullie waarschijnlijk.
Niet gezien van 'm, geen quote mention gezien. En met alle vragen had hij best kunnen zeggen in de tussentijd, 'kijk hier eens'. Als je wil reageren op iemand heb je een quote knop.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer waar.
Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid.
thx. Zie niet dat dit een reactie is naar mij is inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
[..]
Slayage in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!
Bedoelen jullie waarschijnlijk.
Of het aantal burgerdoden wordt schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Israël) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.
Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.
Klinkt dat realistisch?
Nee, dat klinkt niet realistisch. Waar heeft Israel dat gezegd dat de helft is uitgeschakeld?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Israël) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.
Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.
Klinkt dat realistisch?
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."quote:
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:23 schreef oblo het volgende:
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
Ik zou er niet zo mee zitten, het is alleen lullig dat het slechts een deel is van de gegijzelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."
[ twitter ]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
Ligt er maar net aan wie die tachtig Palestijnen zijn en waar ze voor zitten. Er zitten genoeg stenengooiende kinderen gevangen die nog wachten op proces, dan is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
Dat lees ik nu ook, nog beter.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
- 50 Israëlische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:
- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- 50 Israëlische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Israël;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Israël gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.
*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is één van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.
En dat is waar ík me zorgen over maak.
quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas heeft de wil Israël te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Israël heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
Yep, waarbij het woord van terrorist geen zier voorstelt en ik mij met de beste wil van de wereld niet kan voorstellen wat een pauze inhoudt en sws voor zin heeft. Zelf denk ik dat de hoax een prelude op een grotere deceptie wordt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is één van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.
Arabieren hebben er wel een handje van om afspraken zo te interpreteren dat ze alleen goed voor hen uitkomen, het gedrag van de geest uit de lamp komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
Bij een ontvoering zijn er wat lastige punten: hoe/waar wordt de "deal" uitgevoerd en hoe krijgen de handelaren hun waar (betaald).quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
En, zijn de palestijnen allemaal al dood?
Wordt door sommigen immers hard gerroepen dat het genocide is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |