abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:44:54 #181
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211369845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, geen idee meer waar :').

Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid :P.
Slayage in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!

Bedoelen jullie waarschijnlijk.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:45:55 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369853
quote:
ow, my bad, idd verkeerd onthouden.

Carry on bashing the religious nutjob *).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211369859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, geen idee meer waar :').

Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid :P.
Niet gezien van 'm, geen quote mention gezien. En met alle vragen had hij best kunnen zeggen in de tussentijd, 'kijk hier eens'. Als je wil reageren op iemand heb je een quote knop.

Niks van dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211369875
quote:
thx. Zie niet dat dit een reactie is naar mij is inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:57:03 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211369963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Israël) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.

Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.

Klinkt dat realistisch?
Of het aantal burgerdoden wordt schromelijk overdreven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211370036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Israël) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.

Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.

Klinkt dat realistisch?
Nee, dat klinkt niet realistisch. Waar heeft Israel dat gezegd dat de helft is uitgeschakeld?

En “Half of the combat battalions” != helft van hamas strijders.

Misschien een foute vertaling vanuit het Hebreeuws?
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:04:13 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211370045
Het zal wel weer mijn evil scientist inslag zijn, maar vraag me af of Israël de gevangenen die ze gaan ruilen niet bijvoorbeeld kunnen taggen met een onschadelijk, licht radioactieve tracer, of een stofje wat oplicht bij een specifieke frequentie infrarood of ultraviolet. Als je zoiets kunt doen bij de mensen waarvan je echt zeker bent dat ze bij hamas zitten, dan kan dat je misschien een spoor opleveren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211370136
Wat is hier nou aan de hand ?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211370185
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
pi_211370241
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke genocide?
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211370249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:23 schreef oblo het volgende:
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:33:15 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211370252
Ok, gedram door slayage heeft me overtuigd.

Wat israel nu doet is blijkbaar genocide, nou op basis van wat ik echt zie, ben ik dus voor genocide.

So be it B-)

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:38:44 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211370297
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
Ik zou er niet zo mee zitten, het is alleen lullig dat het slechts een deel is van de gegijzelden.
pi_211370326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."

[ twitter ]
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211370535
quote:

[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
pi_211370559
quote:

[..]
Ligt er maar net aan wie die tachtig Palestijnen zijn en waar ze voor zitten. Er zitten genoeg stenengooiende kinderen gevangen die nog wachten op proces, dan is dat niet zo erg

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 21-11-2023 18:21:35 ]
pi_211370564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:

[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211370623
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:

- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- 50 Israëlische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Israël;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Israël gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.

*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211370644
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.
Dat lees ik nu ook, nog beter.
pi_211370695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
- 50 Israëlische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.

1027 tegen 1: zo ging Israëls mega-gevangenenruil in 2011
https://nos.nl/l/2494911
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:32:27 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211370818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:

- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Israël;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Israël gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.

*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:36:14 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211371113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.

En dat is waar ík me zorgen over maak. :{
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:01:10 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211371130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.

En dat is waar ík me zorgen over maak. :{
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is één van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.
pi_211371167
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Ja
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas heeft de wil Israël te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Israël heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.

Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:08:15 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211371220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is één van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.
Yep, waarbij het woord van terrorist geen zier voorstelt en ik mij met de beste wil van de wereld niet kan voorstellen wat een pauze inhoudt en sws voor zin heeft. Zelf denk ik dat de hoax een prelude op een grotere deceptie wordt.
Tenzij de actie de voorbode is van een actie die tot een betere uitkomst moet leiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:09:11 #207
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211371233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Arabieren hebben er wel een handje van om afspraken zo te interpreteren dat ze alleen goed voor hen uitkomen, het gedrag van de geest uit de lamp komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen.

Maar dat kunnen de Israëli’s ook, geen drones, we beloven het! Stel f-16s de lucht in gedurende die tijd voor reconnaissance.. zijn geen drones!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:16:48 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211371376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:

[..]
Bij een ontvoering zijn er wat lastige punten: hoe/waar wordt de "deal" uitgevoerd en hoe krijgen de handelaren hun waar (betaald).

De gedachten van toegeven aan eisen van notoire terroristen blokkeert voortdurend in mijn hoofd: ik kan mij daar echt niets bij voorstellen. Mensen/media die menen dat het een soort van transactie is, snappen niet dat dingen volstrekt ongelijkwaardig zijn.

Maar goed, zou kunnen dat hamas haar volgende troef speelt om zo de hypocriete "opinie" in haar kamp te trekken.
Ik ga ook benieuwd zijn hoe iedereen zich gaat voelen dat wordt toegegeven aan eisen van criminelen. Geen kwaad woord voor de geliefden maar dat een land z'n waarden moet opgeven, is toch - voor mij - wat serieuzer met wat er dan op de helling wordt gezet. Gaat dit zo uitwerken dan is het jachtseizoen letterlijk geopend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:31:58 #209
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211371686
En, zijn de palestijnen allemaal al dood?

Wordt door sommigen immers hard gerroepen dat het genocide is.
&lt;signature here&gt;.
pi_211371734
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
En, zijn de palestijnen allemaal al dood?

Wordt door sommigen immers hard gerroepen dat het genocide is.
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')