abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211367345
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke genocide?
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211367358
"ja maar Hamas"
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211367374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De Armeense. Terecht dat hij opmerkt dat er geen "both sides" mogelijk is wanneer we het hebben over genocide.
Een echte, dan.
Wie bepaalt wat een echte is?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211367412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
"ja maar Hamas" [ twitter ]
Niet om het een of ander, maar ze zegt dat er pamfletten zijn gegooid met de oproep om te vertrekken en dat bijna iedereen vertrok.

Zij is gebleven en gestorven.

Ik bedoel, ze wist het en ze bleef.
pi_211367445
quote:

[..]
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.
Nou nu heb je me overtuigd man.

Dat er op individueel niveau oorlogsmisdaden worden gepleegd lijkt me evident, dat mag ook berecht worden, doet niks af aan de legitimiteit Hamas te willen uitroeien en de noodzaak om de indoctrinatie van de bevolking in Gaza tegen te gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211367459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe Hamas voordeel gaat halen uit deze -van tevoren ingecalculeerde, want waarom neem je anders gijzelaars- gevechtspauze. Tot nu toe hebben ze het smerig en uitgekookt gespeeld dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze hier iets aan het toeval overlaten.
Misschien dat ze die 3 voor 1 deal al als een soort van overwinning zien? Geen idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tijdens vier dagen gevechtspauze kun je een hoop schuttersputjes graven.
Tja, eerst maar eens zien wat er van die deal terecht komt. WSJ had het over 4 dagen lang elke dag een 6-urige gevechtspauze. Is wel een groot verschil.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211367474

Interessant interview als je een uurtje hebt.

edit:

Disclaimer: zo juist en genuanceerd dat hij is over Isral/Palestina, zo waardeloos is zijn mening over Oekrane/Rusland. Wees gewaarschuwd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ronald-Koeman op 21-11-2023 14:41:18 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211367505
quote:
”They dropped leaflets asking for the evacuation of the area and everyone left”

“a small number of us and I stayed at home”

???
pi_211367554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:07 schreef Slayage het volgende:
(bla bla) genocide (bla bla)
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.

Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
Intolerant voor intolerantie
pi_211367578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:48 schreef oblo het volgende:

[..]
”They dropped leaflets asking for the evacuation of the area and everyone left”

“a small number of us and I stayed at home”

???
Er komt geen reactie. Deze user is helaas niet uit op inhoudelijke discussie, maar wil alleen maar twitter berichten dumpen die in het eigen narratief passen.

Een inhoudelijke discussie is niet mogelijk en daarmee dient hij de Palestijnse belangen totaal niet.
pi_211367607
quote:
Dit filmpje spreekt meer voor Isral dan tegen toch? Ze is gewaarschuwd en kiest voor de dood?
pi_211367624
quote:
Ze had verstandiger moeten zijn en zeker met de kennis van de afgelopen vijftien jaar.

Er zijn flyers verspreid dus dan mag een stad van 65.000 inwoners platgegooid worden
pi_211367634
Alles is geoorloofd, als je het eerst maar even aankondigd. Oke duidelijk :')
pi_211367669
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Niet alles is geoorloofd. Maar waarom zou je, als fitte jonge vrouw, blijven als je specifiek genformeerd bent dat jouw blok plat gaat en alle andere mensen vertrekken uit het blok?
pi_211367670
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
Nou dan negeer je wel heel veel uitspraken van Isralische politici, intellectuelen en een "hypothetisch" beleidsstuk. Gelukkig doet israel aan recht en hebben ze enigzins fatsoen
pi_211367674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er komt geen reactie. Deze user is helaas niet uit op inhoudelijke discussie, maar wil alleen maar twitter berichten dumpen die in het eigen narratief passen.

Een inhoudelijke discussie is niet mogelijk en daarmee dient hij de Palestijnse belangen totaal niet.
Ik doe het meer voor de mensen die meekijken
pi_211367675
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Met alle respect maar als jij je wilt inzetten om die gebouwen leeg te halen en iedereen te evacueren be my guest, maar je kunt van een land in oorlog toch niet verwachten dat ze op allerhande fronten traag gaan werken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211367683
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou dan negeer je wel heel veel uitspraken van Isralische politici, intellectuelen en een "hypothetisch" beleidsstuk. Gelukkig doet israel aan recht en hebben de enigzins fatsoen
Het gaat er om wat de (militaire)leiding van het land zegt en doet.
pi_211367687
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze had verstandiger moeten zijn en zeker met de kennis van de afgelopen vijftien jaar.

Er zijn flyers verspreid dus dan mag een stad van 65.000 inwoners platgegooid worden
Van wie mag het dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211367699
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou dan negeer je wel heel veel uitspraken van Isralische politici, intellectuelen en een "hypothetisch" beleidsstuk. Gelukkig doet israel aan recht en hebben de enigzins fatsoen
Dit is een terechte opmerking, alleen de video van de betreffende journalist ondersteunt deze opmerking niet, integendeel...het zaait juist verwarring.
pi_211367701
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van wie mag het dan?
De politieke/militaire leiding van Isral.
En als buitenland mag je er wat van vinden m.b.t. oorlogsrecht.
pi_211367703
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn flyers verspreid dus dan mag kan een stad van 65.000 2.000.000 inwoners platgegooid worden
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211367710
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van wie mag het dan?
Het is cynisch bedoeld, ga ik vanuit
pi_211367717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh, dan is het goed. :')
PR-technisch is het wel weer de zoveelste flater van jewelste verder.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:09:45 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211367720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Was het maar alleen Palestijnse propaganda. Die echokamer is stukken groter. En elke hersenscheet die daarin gelaten wordt heeft het eeuwig leven ondanks feiten en voortschrijdend inzicht. Gisteren galmde "ja Isral heeft hun eigen mensen misschien wel gedood op 7 oktober" weer langs via Slayjugend. Ondanks groeiend bewijsmateriaal is "bewezen" dat Hamas geen basis in Al-Shifa had nu weer.

Hopeloos dit.
En hetzelfde gebeurt in pro-Isral echokamers. Dan vraag je je af hoe daar ooit een eind aan de ellende komt. Hopeloos inderdaad.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 13:16:15 #126
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211367792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Fout. Van de juristen van de IDF en eventueel het hooggerechtshof. Dit soort beslissingen -over de legaliteit van een actie- worden onafhankelijk van de politiek en het militaire bevel genomen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211367811
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, dan is het goed. :')
PR-technisch is het wel weer de zoveelste flater van jewelste verder.
Er staat nergens dat het dan goed is.
Isdatzo kan ook niet lezen.
pi_211367831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Fout. Van de juristen van de IDF en eventueel het hooggerechtshof. Dit soort beslissingen -over de legaliteit van een actie- worden onafhankelijk van de politiek en het militaire bevel genomen.
Het gaat dan ook om de uitvoering niet over het juridische vraagstuk.
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:21:09 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211367856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er staat nergens dat het dan goed is.
Isdatzo kan ook niet lezen.
He wat?
Huilen dan.
pi_211367880
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
He wat?
Jij liked de post.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 13:24:40 #131
3928 Ulx
pi_211367903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het gaat dan ook om de uitvoering niet over het juridische vraagstuk.
Voordat ze zoiets mogen uitvoeren moet het getoetst worden. Wat is de consequentie van niet doen? Wat is het gevaar voor buitenstaanders? Hoeveel buitenstaanders? Hebben die tijd gehad om te vertrekken? Worden ze gedwongen als levend schild te dienen of blijven ze vrijwillig? Al dat soort vragen komen gewoon langs.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211367917
Het beeld van falen van de Isralische inlichtingen wordt steeds erger. Wilden de inlichtingen instanties het niet zien? Was het wellicht een vorm van cognitieve dissonantie zoals hierboven is besproken? Of zoals het artikel beschrijft een vorm van arrogantie en misogynie? Of was het precies de bedoeling van de inlichtingendiensten dat er niks werd gedaan met de vele meldingen van de spotters?

Isralische historicus avı shlaim over hoe de israelische inlichtingendiensten in de jaren 50 aanslagen pleegden op joodse instellingen in Baghdad dat toen de grootste joodse gemeenschap in de Arabische wereld herbergde, om ze te motiveren naar Isral te verhuizen.
https://youtube.com/shorts/a0dCps8ZdQ4?si=yiWok27RsO8g-ziS

twitter

The organization didn’t try to hide anything, they say. Everything was out in the open and should have been known. But the Israel Defense Forces refused to see. Or more accurately, it refused to listen to those who did see and delivered a warning.
According to the spotters, a dangerous cocktail of arrogance and chauvinism prevented senior officers in the Gaza Division and Southern Command from listening to their warnings.
The spotters didn’t issue a one-time warning, but a long series of warnings. These included reports about Hamas’ preparations near the border fence, about its drone activity in recent months, about promos for its plan to completely remove the cameras from operation, about the widespread use of trucks and motorcycles, and also about rehearsals for attacks on tanks.

According to one spotter, “It would be beneath their dignity to listen to a sergeant, who for two years was looking at the same screen and knew every stone and grain of sand, who was telling you the opposite of what the senior intelligence officers were telling them.”
-Rabia Al-Basri
pi_211367920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Niet alles is geoorloofd. Maar waarom zou je, als fitte jonge vrouw, blijven als je specifiek genformeerd bent dat jouw blok plat gaat en alle andere mensen vertrekken uit het blok?
Bombardementen en waarschuwingen zijn aan de orde van de dag en het is geen garantie dat precies jouw gebouw of jouw plekje wordt geraakt. Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat vluchten naar nergens en neem je de gok, accepteer je je lot.
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:26:22 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211367935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij liked de post.
Liket.

Maar ja, ben het met hem eens dat het een behoorlijke PR-flater is. Mag dat?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 13:27:41 #135
3928 Ulx
pi_211367946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bombardementen en waarschuwingen zijn aan de orde van de dag en het is geen garantie dat precies jouw gebouw of jouw plekje wordt geraakt. Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat vluchten naar nergens en neem je de gok, accepteer je je lot.
Dat kan. Maar daar hoeft de IDF geen rekening mee te houden. Dat is een beslissing van die persoon.
pi_211367951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:24 schreef Ulx het volgende:
Voordat ze zoiets mogen uitvoeren moet het getoetst worden. Wat is de consequentie van niet doen? Wat is het gevaar voor buitenstaanders? Hoeveel buitenstaanders? Hebben die tijd gehad om te vertrekken? Worden ze gedwongen als levend schild te dienen of blijven ze vrijwillig? Al dat soort vragen komen gewoon langs.
Daarnaast zal het binnen een militair apparaat niet bureaucratisch en stroperig verlopen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:28:57 #137
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211367960
Hamas heeft op 7 oktober helemaal niemand gewaarschuwd.

Alles wat Israel (extra) doet om burgerslachtoffers te voorkomen is bewonderingswaardig, juist en met name na 7 oktober.
pi_211367968
Isral gaat door met hun doelbewuste hits op journalisten ook in Libanon.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:30:17 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211367970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:28 schreef Cpt.Crow het volgende:

Ja wel, de oh-zo-onafhakelijke pers, die mochten gewoon meerijden met de eerste golf aanslagplegers. En diezelfde pers moeten we nu geloven mbt die oh zo zielugu gazaantjes :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211367987
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja wel, de oh-zo-onafhakelijke pers, die mochten gewoon meerijden met de eerste golf aanslagplegers. En diezelfde pers moeten we nu geloven mbt die oh zo zielugu gazaantjes :').
:+
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:32:03 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211367988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:28 schreef Cpt.Crow het volgende:

Alles wat Israel (extra) doet om burgerslachtoffers te voorkomen is bewonderingswaardig, juist en met name na 7 oktober.
Lol.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 13:32:13 #142
3928 Ulx
pi_211367990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als dat bij militaire/politieke beslissingen hoort is dat defacto onderdeel van de militaire/politieke beslissingen.
Nee. Ook in het leger staan de juristen nog steeds buiten de chain-of-command. Die kijken sec naar een aantal feiten zoals bekend. En desnoods gaat het naar het hooggerechtshof.
pi_211368013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee. Ook in het leger staan de juristen nog steeds buiten de chain-of-command. Die kijken sec naar een aantal feiten zoals bekend. En desnoods gaat het naar het hooggerechtshof.
Dan nog onderdeel, gezien ze input leveren en die overwogen wordt bij het nemen van beslissingen.
Dat het los staat en genegeerd kan worden zal allemaal.

Als jij het een onderdeel maakt van het beslissingsproces vormt het een onderdeel van militaire beslissingen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:34:43 #144
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211368030
quote:

[..]
Oh en misschien hun familie en vrienden, dat ze eindelijk martelaren of helden zouden worden. En om het koffie en gebak alvast klaar te zetten, natuurlijk.
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:35:37 #145
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211368044
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lol.
Zou je dat ook een 'PR-flater' noemen?
pi_211368064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:34 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Oh en misschien hun familie en vrienden, dat ze eindelijk martelaren of helden zouden worden. En om het koffie en gebak alvast klaar te zetten, natuurlijk.
En vast een bestel voor een nieuwe auto doen, vergeet niet dat aanslagplegers of familieleden van overleden aanslagplegers vet financieel beloond worden
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 13:39:40 #147
3928 Ulx
pi_211368078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan nog onderdeel, gezien ze input leveren en die overwogen wordt bij het nemen van beslissingen.
Dat het los staat en genegeerd kan worden zal allemaal.
Genegeerd worden kan uiteraard. Jij kan een bevel van een rechter ook als WC papier gebruiken. Maar dan heeft de commandant wel regels overtreden en zal die iets moeten uitleggen. Want het risico van geen actie is dat Isral het ICC in je nek krijgt. En dan praat je over hoge omes. Doe je zelf iets aan overtredingen mag het ICC niets doen. Dus neem je het risico als commandant op de grond om geslachtofferd te worden?
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:39:43 #148
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211368079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:37 schreef Alov het volgende:

[..]
En vast een bestel voor een nieuwe auto doen, vergeet niet dat aanslagplegers of familieleden van overleden aanslagplegers vet financieel beloond worden
Ik denk niet dat Hamas zulke beloften daadwerkelijk nakomt.
pi_211368082
quote:

[..]
90 min na de eerste golf is niet de eerste golf.

En we geloofde die pers toen niet, de jaren voor 7 okt ook al niet en we geloven die pers nog steeds niet
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:41:51 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211368098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef Slayage het volgende:
Isral gaat door met hun doelbewuste hits op journalisten ook in Libanon.

[ twitter ]
En, waar blijkt dat doelbewuste gedeelte dan uit?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211368106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:39 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Hamas zulke beloften daadwerkelijk nakomt.
In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steeds
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:42:25 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211368108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:35 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Zou je dat ook een 'PR-flater' noemen?
Wat bedoel je met 'dat'?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 13:57:04 #153
3928 Ulx
pi_211368274
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.

Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:00:24 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211368323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wie bepaalt wat een echte is?
Historici. Behalve in de kringen van de daders, dan zijn het de politici.
pi_211368393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.

Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.
ICC heeft al jaren gele aangegeven onderzoek te willen doen naar oorlogsmisdaden in het gebied door zowel de Palestijnen als door Israel en de repliek van Israel was een dramatische video van Nethanyahu waarin hij het ICC van antisemitisme beschuldigde
pi_211368427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:

Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragen
pi_211368442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:25 schreef Slayage het volgende:
Het
quote:

[..]

dinsdag 21 november 2023 @ 14:16:45 #158
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211368484
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steeds
In theorie, ja. Praktijk zal regelmatig anders zijn. Dat geld zal, zelfs al betalen ze het daadwerkelijk, zelden bij de nabestaanden terecht komen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 14:23:12 #159
3928 Ulx
pi_211368573
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragen
Isral heeft het verdrag wel ondertekend, maar niet geratificeerd. De Palestijnen hebben beide gedaan.

Het punt is dit:

quote:
To initiate an investigation, the Prosecutor must (1) have a "reasonable basis to believe that a crime within the jurisdiction of the Court has been or is being committed", (2) the investigation would be consistent with the principle of complementarity, and (3) the investigation serves the interests of justice.[113]

Complementarity
The principle of complementarity means the Court will only prosecute an individual if states are unwilling or unable to prosecute. Therefore, if legitimate national investigations or proceedings into crimes have taken place or are ongoing, the Court will not initiate proceedings. This principle applies regardless of the outcome of national proceedings.[114] Even if an investigation is closed without any criminal charges being filed or if an accused person is acquitted by a national court, the Court will not prosecute an individual for the crime in question so long as it is satisfied that the national proceedings were legitimate. The application of the complementarity principle has recently come under theoretical scrutiny
Met andere woorden: Als Israel (wel ondertekenaar, niet geratificeerd) of een ander lid een onderzoek/zaak start en zegt dat de vermeende misdaad niet opzettelijk is gebeurd en dat fatsoenlijk aantoont (hamerstukken of een besluit van de regering gaan niet werken) dan kan het ICC niet veel. Maar dat is in het geval van 7 oktober wel wat lastiger. Er is geen onafhankelijke rechtsspraak in Gaza. De PA kan niets want die zitten niet in Gaza. En Qatar is geen lid, dus de Hamastop zit veilig.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:35:22 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211368732
Lekker bezig.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:52:47 #161
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211368915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:35 schreef Perrin het volgende:
Lekker bezig.
[ twitter ]

*O*
pi_211369091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef Slayage het volgende:
Isral
quote:

[..]

dinsdag 21 november 2023 @ 15:20:40 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211369127
twitter

quote:
if more Hostages are able to be Found and Released
:?

Dat laatste stukje snap ik ff niet. Heeft Hamas een opruimcoach nodig of zo?
pi_211369235
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211369246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
[..]
:?

Dat laatste stukje snap ik ff niet. Heeft Hamas een opruimcoach nodig of zo?
Niet alle gegijzelden zitten bij dezelfde groep terroristen, misschien daarom dat het zo wordt gezegd?
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:37:18 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369261
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekken :').

Elke post van bijv slayage doet een evil deel van mijn brein meer en meer laten neigen tot gewoon asfalteren van heel Gaza O-).
Get woke, go broke!
pi_211369338
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekken :').

Elke post van bijv slayage doet een evil deel van mijn brein meer en meer laten neigen tot gewoon asfalteren van heel Gaza O-).
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.

En een user als Slayage, tja, die heeft zelf oprecht het idee aan de goede kant te staan. Daar zal hij geen uitzondering in zijn.

Empathie, begrip of zelfs steun voor terroristen of een volk dat op grote schaal terrorisme omarmd, is helaas genormaliseerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211369352
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Soms moet je pragmatisch zijn als het gaat om gegijzelden.
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:54:51 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369390
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.

En een user als Slayage, tja, die heeft zelf oprecht het idee aan de goede kant te staan. Daar zal hij geen uitzondering in zijn.

Empathie, begrip of zelfs steun voor terroristen of een volk dat op grote schaal terrorisme omarmd, is helaas genormaliseerd.
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.

Je kan er de klok op gelijk zetten inmiddels :).
Get woke, go broke!
pi_211369434
quote:

[..]
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
@:Slayage

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211369443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.

Je kan er de klok op gelijk zetten inmiddels :).
Correct. Maar het is vooral zo schrikbarend dat deze mensen niet meer verder kunnen kijken dan 'vermeende onderdrukker - vermeende onderdrukten'. De realiteit is namelijk dat ook al is een groep bijvoorbeeld een minderheid of zwakker, kan dat nog de meest moreel verwerpelijke van de twee zijn. Dat morele kompas zijn mensen kwijt.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:15:46 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211369574
twitter

Ze zijn op de helft naar eigen (=Isral) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.

Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.

Klinkt dat realistisch?
pi_211369746
quote:

[..]
Welke genocide?
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert
-Rabia Al-Basri
pi_211369751
Hmm. Bijzondere reacties onder deze tweet ook, allemaal schuimbekkende moslims die zeggen dat het leugens zijn.

twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:34:43 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert
Zegt de van geboorte geindoctrineerde gelovige die alles wat de imam roept voor zoete koek slikt en zelfs spamt op FOK! :').
Get woke, go broke!
pi_211369767
quote:

[..]
Probeer je claims dan eens op een gedegen manier te onderbouwen. Waarom zou er sprake zijn van genocide? Je hebt tot op heden alleen gewezen naar het aantal burgerslachtoffers, maar dat is dus geen indicator van genocide.
pi_211369771
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
@:Slayage

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe het.
1947-2016
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:37:12 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]

Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.
Get woke, go broke!
pi_211369790
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.
1947-2016
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:38:30 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Show me
Ja, geen idee meer waar :').

Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid :P.
Get woke, go broke!
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:44:54 #181
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211369845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!

Bedoelen jullie waarschijnlijk.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:45:55 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211369853
quote:
ow, my bad, idd verkeerd onthouden.

Carry on bashing the religious nutjob *).
Get woke, go broke!
pi_211369859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet gezien van 'm, geen quote mention gezien. En met alle vragen had hij best kunnen zeggen in de tussentijd, 'kijk hier eens'. Als je wil reageren op iemand heb je een quote knop.

Niks van dat.
1947-2016
pi_211369875
quote:
thx. Zie niet dat dit een reactie is naar mij is inderdaad.
1947-2016
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:57:03 #185
3928 Ulx
pi_211369963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Isral) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.

Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.

Klinkt dat realistisch?
Of het aantal burgerdoden wordt schromelijk overdreven.
pi_211370036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Klinkt dat realistisch?
Nee, dat klinkt niet realistisch. Waar heeft Israel dat gezegd dat de helft is uitgeschakeld?

En “Half of the combat battalions” != helft van hamas strijders.

Misschien een foute vertaling vanuit het Hebreeuws?
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:04:13 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211370045
Het zal wel weer mijn evil scientist inslag zijn, maar vraag me af of Isral de gevangenen die ze gaan ruilen niet bijvoorbeeld kunnen taggen met een onschadelijk, licht radioactieve tracer, of een stofje wat oplicht bij een specifieke frequentie infrarood of ultraviolet. Als je zoiets kunt doen bij de mensen waarvan je echt zeker bent dat ze bij hamas zitten, dan kan dat je misschien een spoor opleveren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211370136
Wat is hier nou aan de hand ?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211370185
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
pi_211370241
quote:

[..]
Welke genocide?
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211370249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:23 schreef oblo het volgende:
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:33:15 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211370252
Ok, gedram door slayage heeft me overtuigd.

Wat israel nu doet is blijkbaar genocide, nou op basis van wat ik echt zie, ben ik dus voor genocide.

So be it B-)

:').
Get woke, go broke!
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:38:44 #193
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211370297
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
Ik zou er niet zo mee zitten, het is alleen lullig dat het slechts een deel is van de gegijzelden.
pi_211370326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."

[ twitter ]
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.
pi_211370535
quote:

[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
pi_211370559
quote:

[..]
Ligt er maar net aan wie die tachtig Palestijnen zijn en waar ze voor zitten. Er zitten genoeg stenengooiende kinderen gevangen die nog wachten op proces, dan is dat niet zo erg

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 21-11-2023 18:21:35 ]
pi_211370564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:

[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.
pi_211370623
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:

- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- 50 Isralische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Isral;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Isral gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.

*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.
pi_211370644
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.
Dat lees ik nu ook, nog beter.
pi_211370695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
- 50 Isralische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.

1027 tegen 1: zo ging Israls mega-gevangenenruil in 2011
https://nos.nl/l/2494911
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')