In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steedsquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hamas zulke beloften daadwerkelijk nakomt.
Wat bedoel je met 'dat'?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:35 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Zou je dat ook een 'PR-flater' noemen?
Historici. Behalve in de kringen van de daders, dan zijn het de politici.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat een echte is?
ICC heeft al jaren gele aangegeven onderzoek te willen doen naar oorlogsmisdaden in het gebied door zowel de Palestijnen als door Israel en de repliek van Israel was een dramatische video van Nethanyahu waarin hij het ICC van antisemitisme beschuldigdequote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragenquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.
quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
In theorie, ja. Praktijk zal regelmatig anders zijn. Dat geld zal, zelfs al betalen ze het daadwerkelijk, zelden bij de nabestaanden terecht komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steeds
Isral heeft het verdrag wel ondertekend, maar niet geratificeerd. De Palestijnen hebben beide gedaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragen
Met andere woorden: Als Israel (wel ondertekenaar, niet geratificeerd) of een ander lid een onderzoek/zaak start en zegt dat de vermeende misdaad niet opzettelijk is gebeurd en dat fatsoenlijk aantoont (hamerstukken of een besluit van de regering gaan niet werken) dan kan het ICC niet veel. Maar dat is in het geval van 7 oktober wel wat lastiger. Er is geen onafhankelijke rechtsspraak in Gaza. De PA kan niets want die zitten niet in Gaza. En Qatar is geen lid, dus de Hamastop zit veilig.quote:To initiate an investigation, the Prosecutor must (1) have a "reasonable basis to believe that a crime within the jurisdiction of the Court has been or is being committed", (2) the investigation would be consistent with the principle of complementarity, and (3) the investigation serves the interests of justice.[113]
Complementarity
The principle of complementarity means the Court will only prosecute an individual if states are unwilling or unable to prosecute. Therefore, if legitimate national investigations or proceedings into crimes have taken place or are ongoing, the Court will not initiate proceedings. This principle applies regardless of the outcome of national proceedings.[114] Even if an investigation is closed without any criminal charges being filed or if an accused person is acquitted by a national court, the Court will not prosecute an individual for the crime in question so long as it is satisfied that the national proceedings were legitimate. The application of the complementarity principle has recently come under theoretical scrutiny
quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
quote:if more Hostages are able to be Found and Released
Niet alle gegijzelden zitten bij dezelfde groep terroristen, misschien daarom dat het zo wordt gezegd?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat laatste stukje snap ik ff niet. Heeft Hamas een opruimcoach nodig of zo?
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekken.
Elke post van bijv slayage doet een evil deel van mijn brein meer en meer laten neigen tot gewoon asfalteren van heel Gaza.
Soms moet je pragmatisch zijn als het gaat om gegijzelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.
En een user als Slayage, tja, die heeft zelf oprecht het idee aan de goede kant te staan. Daar zal hij geen uitzondering in zijn.
Empathie, begrip of zelfs steun voor terroristen of een volk dat op grote schaal terrorisme omarmd, is helaas genormaliseerd.
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Correct. Maar het is vooral zo schrikbarend dat deze mensen niet meer verder kunnen kijken dan 'vermeende onderdrukker - vermeende onderdrukten'. De realiteit is namelijk dat ook al is een groep bijvoorbeeld een minderheid of zwakker, kan dat nog de meest moreel verwerpelijke van de twee zijn. Dat morele kompas zijn mensen kwijt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.
Je kan er de klok op gelijk zetten inmiddels.
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteertquote:
Zegt de van geboorte geindoctrineerde gelovige die alles wat de imam roept voor zoete koek slikt en zelfs spamt op FOK!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert
Probeer je claims dan eens op een gedegen manier te onderbouwen. Waarom zou er sprake zijn van genocide? Je hebt tot op heden alleen gewezen naar het aantal burgerslachtoffers, maar dat is dus geen indicator van genocide.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.
[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |