In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steedsquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:39 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hamas zulke beloften daadwerkelijk nakomt.
Wat bedoel je met 'dat'?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:35 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Zou je dat ook een 'PR-flater' noemen?
Historici. Behalve in de kringen van de daders, dan zijn het de politici.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat een echte is?
ICC heeft al jaren gele aangegeven onderzoek te willen doen naar oorlogsmisdaden in het gebied door zowel de Palestijnen als door Israel en de repliek van Israel was een dramatische video van Nethanyahu waarin hij het ICC van antisemitisme beschuldigdequote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragenquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken: Palestina heeft het Statuut van Rome over de ICC wl geratificeerd. Die vallen onder de jurisdictie. Dus als Palestina de Hamasslagers niet aanpakt, of niet in staat is ze aan te pakken, moet de ICC dat gaan doen. De acties van 7 oktober, maar bijvoorbeeld ook het willekeurig raketten afschieten op burgerdoelen, vallen gewoon onder oorlogsmisdaden.
Dus dat is nu wel een dingetje voor de PA, denk ik. Die zal iets moeten doen. Anders hoort de Hamas top en de beulen die de oorlog overleven naar Den Haag te worden gestuurd.
quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
In theorie, ja. Praktijk zal regelmatig anders zijn. Dat geld zal, zelfs al betalen ze het daadwerkelijk, zelden bij de nabestaanden terecht komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In het verleden, ten tijden van de zelfmoordaanslagen, kregen de nabestaanden vanuit het buitenland een financile vergoeding. Mij staat niet bij dat het een enorme vetpot was. Die vergoedingen zijn er nu vast nog steeds
Isral heeft het verdrag wel ondertekend, maar niet geratificeerd. De Palestijnen hebben beide gedaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarvoor moet Isral richting Den Haag willen gaan alleen Isral erkent het ICC niet. Andersom kan 't wel, zoals het bombardement op het 'vluchtelingenkamp' Jabalia, alleen dat gebeurt ook niet (mogelijke motivatie weet ik niet). Ik neem daarnaast aan dat de Palestijnse 'West Bank' autoriteit (pa) geen moeite heeft om Hamasleden over te dragen
Met andere woorden: Als Israel (wel ondertekenaar, niet geratificeerd) of een ander lid een onderzoek/zaak start en zegt dat de vermeende misdaad niet opzettelijk is gebeurd en dat fatsoenlijk aantoont (hamerstukken of een besluit van de regering gaan niet werken) dan kan het ICC niet veel. Maar dat is in het geval van 7 oktober wel wat lastiger. Er is geen onafhankelijke rechtsspraak in Gaza. De PA kan niets want die zitten niet in Gaza. En Qatar is geen lid, dus de Hamastop zit veilig.quote:To initiate an investigation, the Prosecutor must (1) have a "reasonable basis to believe that a crime within the jurisdiction of the Court has been or is being committed", (2) the investigation would be consistent with the principle of complementarity, and (3) the investigation serves the interests of justice.[113]
Complementarity
The principle of complementarity means the Court will only prosecute an individual if states are unwilling or unable to prosecute. Therefore, if legitimate national investigations or proceedings into crimes have taken place or are ongoing, the Court will not initiate proceedings. This principle applies regardless of the outcome of national proceedings.[114] Even if an investigation is closed without any criminal charges being filed or if an accused person is acquitted by a national court, the Court will not prosecute an individual for the crime in question so long as it is satisfied that the national proceedings were legitimate. The application of the complementarity principle has recently come under theoretical scrutiny
quote:
[..]
Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
quote:if more Hostages are able to be Found and Released
Niet alle gegijzelden zitten bij dezelfde groep terroristen, misschien daarom dat het zo wordt gezegd?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat laatste stukje snap ik ff niet. Heeft Hamas een opruimcoach nodig of zo?
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien waar dat deel van de internationale gemeenschap uit bestaat, van despoten als Erdogan en Ayatollah, tot rellend teringtuig in de straten van alle westere landen zou ik me daar geen ene moer van aantrekken.
Elke post van bijv slayage doet een evil deel van mijn brein meer en meer laten neigen tot gewoon asfalteren van heel Gaza.
Soms moet je pragmatisch zijn als het gaat om gegijzelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk belachelijk, dat men daders van de sadistische slachtpartijen weer gaat vrijlaten in ruil voor enkele gegijzelden. De kans is ook nog groot dat er meer terroristen vrij gaan komen dan gegijzelden. Maar dit is dus blijkbaar wat een deel van de internationale gemeenschap wil.
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar bij elkaar opgeteld, inclusief sommige Westerse politici of overheden waar Links goed gerepresenteerd is (Spanje bijvoorbeeld), is die druk inmiddels behoorlijk. Ook Links in de VS laat van zich horen, dat voert de druk richting Biden op.
En een user als Slayage, tja, die heeft zelf oprecht het idee aan de goede kant te staan. Daar zal hij geen uitzondering in zijn.
Empathie, begrip of zelfs steun voor terroristen of een volk dat op grote schaal terrorisme omarmd, is helaas genormaliseerd.
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk daar is die mentale muur van Isral adepten, waar ik het over had. Die kan je niet makkelijk doorprikken, omdat cognitieve dissonantie zo hardnekkig kan zijn.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Correct. Maar het is vooral zo schrikbarend dat deze mensen niet meer verder kunnen kijken dan 'vermeende onderdrukker - vermeende onderdrukten'. De realiteit is namelijk dat ook al is een groep bijvoorbeeld een minderheid of zwakker, kan dat nog de meest moreel verwerpelijke van de twee zijn. Dat morele kompas zijn mensen kwijt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat komt door die geimporteerde intersectionaliteit, als het in de minderheid is is het onvoorwaardelijk zielig en staat de progressieve hive mind aan die kant.
Je kan er de klok op gelijk zetten inmiddels.
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteertquote:
Zegt de van geboorte geindoctrineerde gelovige die alles wat de imam roept voor zoete koek slikt en zelfs spamt op FOK!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert
Probeer je claims dan eens op een gedegen manier te onderbouwen. Waarom zou er sprake zijn van genocide? Je hebt tot op heden alleen gewezen naar het aantal burgerslachtoffers, maar dat is dus geen indicator van genocide.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die mentale muur van de Isral adepten die je niet kan doorprikken ongeacht welke feiten je ze mee confronteert
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu je toch reageert, Cuendillar en ik hebben nog een paar vragen voor je.
[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, daar heeft ie, wel volkomen inhoudsloos, al een reactie op gegeven.
Ja, geen idee meer waarquote:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Show me. Ik heb geen quote mention van hem.
Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer waar.
Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid.
ow, my bad, idd verkeerd onthouden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
[..]
Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!
Bedoelen jullie waarschijnlijk.
Niet gezien van 'm, geen quote mention gezien. En met alle vragen had hij best kunnen zeggen in de tussentijd, 'kijk hier eens'. Als je wil reageren op iemand heb je een quote knop.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer waar.
Maar het was iets als, 1, stropop, 2 stropop, 3 stropop oid.
thx. Zie niet dat dit een reactie is naar mij is inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
[..]
Slayage in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #208 Waar men elkander overtuigt!
Bedoelen jullie waarschijnlijk.
Of het aantal burgerdoden wordt schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Isral) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.
Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.
Klinkt dat realistisch?
Nee, dat klinkt niet realistisch. Waar heeft Israel dat gezegd dat de helft is uitgeschakeld?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn op de helft naar eigen (=Isral) zeggen. Volgens mij zijn er geen 20.000 doden gevallen in totaal, dus het totaal aantal Hamas-strijders zal ook niet echt op 40.000 gestaan hebben dan.
Als je beide kanten en hun cijfers met een korrel zout neemt en zelf wat natte vingerwerk toevoegt dan zou je zeggen dat er misschien een derde van alle strijders nu is omgekomen en dat er in totaal iets van 20.000 zijn geweest ooit.
Klinkt dat realistisch?
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."quote:
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:23 schreef oblo het volgende:
In Israelische media zeggen ze nu dat in de deal tot 80 (kan lager zijn) gegijzelden worden vrijgelaten. En voor elke vrijgelaten gegijzelde worden 3 Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
Ik zou er niet zo mee zitten, het is alleen lullig dat het slechts een deel is van de gegijzelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."
[ twitter ]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat zou eerder andersom moeten zijn. Bijzonder hoe men hier toch telkens weer in blijft trappen.
Ligt er maar net aan wie die tachtig Palestijnen zijn en waar ze voor zitten. Er zitten genoeg stenengooiende kinderen gevangen die nog wachten op proces, dan is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
Dat lees ik nu ook, nog beter.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik begreep dat het om vrouwen en minderjarige gevangenen gaat die bij vrijlaten terug moeten naar de plek waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten.
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
- 50 Isralische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef KinKiJan het volgende:
Belangrijkste punten uit 'de deal' volgens Times of Israel:
- 4 dagen staakt-het-vuren en op elke dag zal er 6 uur lang geen drone vliegen voor informatievergaring;
- 50 Isralische gijzelaars in ruil voor 150 tot 300 Palestijnse gevangen, brandstof en andere goederen;
- In beide gevallen zal het voornamelijk om vrouwen en minderjarigen gaan;
- Veroordeelde moordenaars zullen niet worden vrijgelaten door Isral;
- Vrijgelaten gevangenen gaan terug naar de stad waar ze leefden voor gevangenschap, inclusief Jeruzalem en Westbank;
- Hamas zal moeite doen gegijzelde vrouwen en kinderen die zij niet zelf hebben te lokaliseren*;
- Staakt-het-vuren kan worden verlengd, steeds met een dag in ruil voor 10 gijzelaars;
- Isral gaat direct verder met militaire acties tegen Hamas als de deal is afgerond.
*Hamas zou zelf 210 van de gegijzelden hebben, de overige zouden in handen zijn van Islamic Jihad.
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is n van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die paar dagen gaat ze niet veel uitmaken, tenzij ze de boel gaan voorbereiden om te laten springen.
En dat is waar k me zorgen over maak.
quote:
[..]
Yep, waarbij het woord van terrorist geen zier voorstelt en ik mij met de beste wil van de wereld niet kan voorstellen wat een pauze inhoudt en sws voor zin heeft. Zelf denk ik dat de hoax een prelude op een grotere deceptie wordt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik dus ook. Zoals overal gezegd wordt: Hamas bekijkt alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke uitkomsten van alle mogelijke handelswijzen en zo door. De gijzelaars zijn met een doel genomen. Dit is n van de meest logische doelen ervoor: een uitruil plus wapenstilstand. Ze hebben een plan klaarliggen om te doen met die tijd dat ze hun gang kunnen gaan en daar komen geen bosjes bloemen aan te pas.
Arabieren hebben er wel een handje van om afspraken zo te interpreteren dat ze alleen goed voor hen uitkomen, het gedrag van de geest uit de lamp komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is waar het Hamas om gaat.
Bij een ontvoering zijn er wat lastige punten: hoe/waar wordt de "deal" uitgevoerd en hoe krijgen de handelaren hun waar (betaald).quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Alle gegijzelden vrij krijgen is een van de twee hoofddoelen van deze oorlog. Ik denk persoonlijk dat hamas nu zo in een hoek is gedrukt dat Israel zich kan veroorloven om een paar honderd terroristen vrij te laten in gaza.
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
En, zijn de palestijnen allemaal al dood?
Wordt door sommigen immers hard gerroepen dat het genocide is.
De meningen zijn verdeeld over de huidiger deal. Niet iedereen is voor, grotendeels omdat de deal niet over alle gegijzelden gaat, niet omdat ze onder geen beding geen deal willen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij een ontvoering zijn er wat lastige punten: hoe/waar wordt de "deal" uitgevoerd en hoe krijgen de handelaren hun waar (betaald).
De gedachten van toegeven aan eisen van notoire terroristen blokkeert voortdurend in mijn hoofd: ik kan mij daar echt niets bij voorstellen. Mensen/media die menen dat het een soort van transactie is, snappen niet dat dingen volstrekt ongelijkwaardig zijn.
Maar goed, zou kunnen dat hamas haar volgende troef speelt om zo de hypocriete "opinie" in haar kamp te trekken.
Ik ga ook benieuwd zijn hoe iedereen zich gaat voelen dat wordt toegegeven aan eisen van criminelen. Geen kwaad woord voor de geliefden maar dat een land z'n waarden moet opgeven, is toch - voor mij - wat serieuzer met wat er dan op de helling wordt gezet. Gaat dit zo uitwerken dan is het jachtseizoen letterlijk geopend.
Hey, ik stel alleen maar een vraag.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.
Je weet het antwoord toch zelf wel?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, ik stel alleen maar een vraag.
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen in Isral voor de deal zijn. Precies om je laatste stukje. Probeer dan maar eens hard te zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:35 schreef oblo het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld over de huidiger deal. Niet iedereen is voor, grotendeels omdat de deal niet over alle gegijzelden gaat, niet omdat ze onder geen beding geen deal willen.
Het is makkelijk om het als een ver van je bed show te bekijken als Nederlander, maar in Israel gaat het over landgenoten. Als je de familie van de gegijzelden elke dag op het nieuws hoort huilen en protesten dan krijg je een ander beeld.
Het is geen genocide, dit komt niet eens in de buurt van genocide.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Ongeacht of het genocide is of niet is dit natuurlijk een beetje een domme opmerking.
Nee, ik kijk er zeker niet naar als ver van mijn of jouw bed.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:35 schreef oblo het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld over de huidiger deal. Niet iedereen is voor, grotendeels omdat de deal niet over alle gegijzelden gaat, niet omdat ze onder geen beding geen deal willen.
Het is makkelijk om het als een ver van je bed show te bekijken als Nederlander, maar in Israel gaat het over landgenoten. Als je de familie van de gegijzelden elke dag op het nieuws hoort huilen en protesten dan krijg je een ander beeld.
En bij die vrijgelaten gevangenen zat een van de personen die deze oorlog heeft gestartquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Tien jaar terug betere verhouding voor Hamas.
1027 tegen 1: zo ging Israls mega-gevangenenruil in 2011
https://nos.nl/l/2494911
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat terreur helaas ook werkt in dit geval. De Palestijnse terroristen zijn al jaren bezig met hetzelfde lugubere spelletje: sadistisch terrorisme en de jonge generatie indoctrineren met hun zieke gedachtegoed. En een steeds groter deel van de wereld kiest ook nog doodleuk hun kant.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, ik kijk er zeker niet naar als ver van mijn of jouw bed.
En a als het mijn persoonlijk geliefde betreft en ik het alleen voor het zeggen heb, zou ik ook de hel en de wereld opofferen.
Nu wil het geval dat mensen die ik lief heb, zo in elkaar steken dat zij dat zelf niet zouden willen om iedereen voor hun welzijn op te offeren. Omgekeerd idem zou ik dat niet willen om daarmee de last te dragen dat om mij vrij te krijgen, men heeft moeten toegeven aan onderdrukking.
Hoe ik zal piepen onder druk of foltering, is sws geen keuze en ik - geen held - bij het dreigen daarmee al toegeef wat de folteraar of ondervrager wil horen.
Waar ik op doel dat je als land nimmer kan toegeven aan terroristen die geweld aan individuen inzetten om daarmee chantage te kunnen plegen. Het land en democratische principes zijn imo altijd belangrijker dan de individuen die er vertoeven, ook als het gaat om dit emotioneel leed. Niet het land heeft de schuld maar de terroristen.
Iets dat slachtoffers snel vergeten omdat zij wel op het "land"en haar regering maar niet op de terroristen; invloed hebben. Dus kiezen de mensen als groep, om het land te doen zwichten want de terroristen zullen het niet doen.
Het is en zou sws ronduit zot en een flagrante schending zijn om bv ( zo ja) veroordeelde gevangenen uit te wisselen om zo terreur te laten zegevieren middels aanslagen. De gedachte en het signaal dat ontvoeren "werkt", zal het jachtseizoen openen voor anderen om zo eisen ingewilligd te krijgen.
Ik vond de #JamaarHamasheefttunnelsonderAlShifa wel een prima argumentquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus de doelpalen staan nu bij "JamaarIsraelbouwdedetunnels".
Hi Slayage, oprechte vraag: ben jij anti-Israel en anti-Hamas, of anti-Israel en pro-Hamas.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:25 schreef Slayage het volgende:
Het beeld van falen van de Isralische inlichtingen wordt steeds erger. Wilden de inlichtingen instanties het niet zien? Was het wellicht een vorm van cognitieve dissonantie zoals hierboven is besproken? Of zoals het artikel beschrijft een vorm van arrogantie en misogynie? Of was het precies de bedoeling van de inlichtingendiensten dat er niks werd gedaan met de vele meldingen van de spotters?
Isralische historicus avı shlaim over hoe de israelische inlichtingendiensten in de jaren 50 aanslagen pleegden op joodse instellingen in Baghdad dat toen de grootste joodse gemeenschap in de Arabische wereld herbergde, om ze te motiveren naar Isral te verhuizen.
https://youtube.com/shorts/a0dCps8ZdQ4?si=yiWok27RsO8g-ziS
[ twitter ]
The organization didn’t try to hide anything, they say. Everything was out in the open and should have been known. But the Israel Defense Forces refused to see. Or more accurately, it refused to listen to those who did see and delivered a warning.
According to the spotters, a dangerous cocktail of arrogance and chauvinism prevented senior officers in the Gaza Division and Southern Command from listening to their warnings.
The spotters didn’t issue a one-time warning, but a long series of warnings. These included reports about Hamas’ preparations near the border fence, about its drone activity in recent months, about promos for its plan to completely remove the cameras from operation, about the widespread use of trucks and motorcycles, and also about rehearsals for attacks on tanks.
According to one spotter, “It would be beneath their dignity to listen to a sergeant, who for two years was looking at the same screen and knew every stone and grain of sand, who was telling you the opposite of what the senior intelligence officers were telling them.”
Oew!!quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:13 schreef Rollo het volgende:
[..]
Hi Slayage, oprechte vraag: ben jij anti-Israel en anti-Hamas, of anti-Israel en pro-Hamas.
Als je niet anti-Hamas bent slaat bovenstaande post natuurlijk helemaal nergens op. Het is van het niveau meisje heeft schuld aan verkrachting omdat ze een rokje droeg. De schuld leggen bij Isral voor wat overduidelijk daden van Hamas zijn.
Maakt geen donder uit.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is een islamitic jihad en dan Hamas? Of zijn die hetzelfde?
Ben benieuwd hoeveel er nog in leven zijn. Bizar dat dit het resultaat is na 46 dagenquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
De gijzelaars zullen in groepjes vrij worden gelaten. Gijzelaars die niet zullen worden vrijgelaten, worden bezocht door het rode kruis.
Aldus nu.NL.
Ik denk ook dat bij menigeen, terreur werkt. Zowel dat uitoefenen als dat - in agnst voor - ondergaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat terreur helaas ook werkt in dit geval. De Palestijnse terroristen zijn al jaren bezig met hetzelfde lugubere spelletje: sadistisch terrorisme en de jonge generatie indoctrineren met hun zieke gedachtegoed. En een steeds groter deel van de wereld kiest ook nog doodleuk hun kant.
Schoorvoetend werd weliswaar door een deel 7 oktober afgekeurd, mede omdat men voelde dat dit helaas moreel verwacht werd, maar nog dezelfde dag werd het terreur ook volop gevierd op verscheidene plekken wat werd toegestaan door de overheden. Nadien sloeg al snel de stemming om 'Ja, maar Isral ...'.
Variaties op hetzelfde thema met dezelfde gevolgen.quote:
Benieuwd hoe men het onmogelijke gaat inkleden, laat staan rechtvaardigen.quote:bron: cnn.com 21nov23 21u17
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu urged the full cabinet to back a deal to exchange Palestinian prisoners for Israelis held hostage in Gaza, saying that the security forces support the deal and that the war on Hamas would continue.
“Before us tonight is a difficult decision, but it is the right decision: all the security forces support it, fully,” Netanyahu said in a video statement at the beginning of the meeting.
“They understood that the war effort would not only not hurt, but the opposite: this would allow the IDF [Israel Defense Forces] to prepare for the continuation of the fighting. And I would like to make it clear here again: the war continues, the war will continue until we achieve all of our goals: to eliminate Hamas, to return all our hostages, to ensure that the day after Hamas, Gaza will no longer be a threat to Israel, there will be no element in it that supports terrorism, that educates its children to terror , and who threaten the State of Israel,” Netanyahu said.
Zijn ze niet. Ze kunnen gewoon schijt hebben aan alles. Die kunnen vrouwen aan stukken hakken terwijl ze verkracht worden. Baby's levend verbranden. Het maakt niets uit. Want je kunt ze niets maken, want ze doen niet aan de ergste zonde die er is: Hypocriet zijn. Men vindt dat, en zelf alleen de schijn van hypocrisie, namelijk veel en veel erger. Zolang Hamas maar blijft roepen dat ze elke jood zullen afslachten is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Vallon het volgende:
Ik geef toe dat hamas veel betere strategen zijn
Kan je zo'n blastdoor niet binnen een paar tellen kapotschieten met een paar atgms? Hij praat alsof het een enorme prestatie is? 🤔quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Remember the blast door at the end of the 55m tunnel, at the bottom of the 10m tunnel shaft inside the Shifa Hospital complex?
We breached it. We're in.
Als ik Isral was en ik had een boel palestijnse gevangenen die ik het liefste zou executeren, maar dat niet kon…dat ik die dan zou ruilen en daarna met de voortzetting van de oorlog nog wel op zou sporen en dan niet gevangen nemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd hoe men het onmogelijke gaat inkleden, laat staan rechtvaardigen.
Ik vrees dat hamas het zo gaat presenteren dat wat er ook fout kan (en imo zal) gaan, dan de schuld wordt van Isral. Ik geef toe dat hamas veel betere strategen zijn (omdat ze weten hoe men in een democratie in vrijheid denkt en opnieuw aantonen dat een democraat zich geen raad weet met manipulerende onderdrukking).
Als je het risico wil nemen dat de boel ontploft kan dat uiteraard.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan je zo'n blastdoor niet binnen een paar tellen kapotschieten met een paar atgms? Hij praat alsof het een enorme prestatie is? 🤔
Ook die aanpak, al is dat ingewikkeld om te beoordelen, is pure tactiek.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Ze kunnen gewoon schijt hebben aan alles. Die kunnen vrouwen aan stukken hakken terwijl ze verkracht worden. Baby's levend verbranden. Het maakt niets uit. Want je kunt ze niets maken, want ze doen niet aan de ergste zonde die er is: Hypocriet zijn. Men vindt dat, en zelf alleen de schijn van hypocrisie, namelijk veel en veel erger. Zolang Hamas maar blijft roepen dat ze elke jood zullen afslachten is er niets aan de hand.
Je vergeet borsten van jonge vrouwen afsnijden en er lachend mee spelen voor hun gezicht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Ze kunnen gewoon schijt hebben aan alles. Die kunnen vrouwen aan stukken hakken terwijl ze verkracht worden. Baby's levend verbranden. Het maakt niets uit. Want je kunt ze niets maken, want ze doen niet aan de ergste zonde die er is: Hypocriet zijn. Men vindt dat, en zelf alleen de schijn van hypocrisie, namelijk veel en veel erger. Zolang Hamas maar blijft roepen dat ze elke jood zullen afslachten is er niets aan de hand.
Jawel. Dat zeggen ze letterlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:10 schreef Vallon het volgende:
Onthou hier dat hamas niet het doel heeft te doen wat je schrijft
Jepquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je vergeet borsten van jonge vrouwen afsnijden en er lachend mee spelen voor hun gezicht.
Bunkers onder ziekenhuizen zijn er wel vaker. Dat zal ook de reden zijn dat Israel wel wist van het bestaan.quote:
Voor mij nieuw en ook nergens gelezen tot nu toe dus ik neem aan ook voor een heleboel journalisten wat reden was voor media-outlets om voorzichtig te zijn met de berichtgeving die door Israeliers naar buiten werd gebracht. In de VS werd er steeds in rapportages bij gezegd dat de aanwezigheid van een hoofdkwartier van Hamas onder dat ziekenhuis nog niet (onafhankelijk) bevestigd kon worden door hun eigen journalisten omdat die niet werden toegelaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 02:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bunkers onder ziekenhuizen zijn er wel vaker. Dat zal ook de reden zijn dat Israel wel wist van het bestaan.
Maar wat moet dit nu precies aantonen?
Nou ja tja, alhoewel er minder gericht wordt op volkerenmoord is het doel eigenlijk wel om het Palestijnse volk en in het bijzonder de Gazanen uit te wissen als zijnde een volk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn geen zogenaamde "expert" nodig om te vertellen wat genocide is. Daar is een hele duidelijke definitie van en wat er momenteel in Gaza gebeurd valt daar gewoon niet mee te rijmen. En dat wijzigt niet ineens als activistische academici die term nu proberen op te trekken en verdraaien.
Geen idee, maar je ziet ze overal hier in New York. Op bijna elke hoek staat er wel een. Ruikt wel lekker.quote:Op woensdag 22 november 2023 02:26 schreef Kijkertje het volgende:
Wat bezielt dit soort mensen:
[ twitter ]
Goed voor de interne politiek vrees ikquote:Op woensdag 22 november 2023 07:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed voor de PR ook, zulke uitspraken.
quote:
Zo begon het 100 jaar terug.quote:Op woensdag 22 november 2023 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n vreselijk mens:
[ twitter ]
Maak ze dan gewoon af. Zonder voorhuid kun je prima leven, schijnbaar, en daarna alsnog joden vermoorden.quote:
een international human rights NGO..quote:Op woensdag 22 november 2023 03:38 schreef Kijkertje het volgende:
The International Commission of Jurists
Belachelijk. Alleen willen schreeuwen, niet willen luisteren.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, toch opvallend dat deze oproep zoveel weet los te maken.
[ twitter ]
Wat ik me afvraag is wat gaan al die troepen doen bij 4 dagen staakt het vuren?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Een een nieuwe update in de progressie in Noord-Gaza.
Is dit niet inherent aan demonstraties? Ik denk niet dat er iemand naar een demonstratie gaat om van mening te veranderen. Het zijn publieke echokamers waarbij men graag het gevoel van saamhorigheid wil voelen, en waar ze zich veilig wanen voor hun idealen en/of waanbeelden. En misschien ook een beetje publieke opinie willen benvloeden, maar ik weet niet of dat in de huidige tijd nog zo succesvol is.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Belachelijk. Alleen willen schreeuwen, niet willen luisteren.
Patroon ook zichtbaar in dit topic.
Die hebben zich toch makkelijk weer teruggetrokken naar Isral? Ligt niet ver weg.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is wat gaan al die troepen doen bij 4 dagen staakt het vuren?
Waar blijven ze.
Zitten waar je zit en verroer je niet?
Ja, tuurlijk. Ze gaan zich gewoon helemaal terugtrekken, zodat ze daarna helemaal opnieuw moeten beginnen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben zich toch makkelijk weer teruggetrokken naar Isral? Ligt niet ver weg.
Zou goed kunnen hoor, alleen kan Hamas dan wel weer "ordenen"/"hergroeperen in die gebieden.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben zich toch makkelijk weer teruggetrokken naar Isral? Ligt niet ver weg.
Lastig. Want als je daar blijft zitten verscholen, moet je maar vertrouwen dat de ander het zelfde doet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Ze gaan zich gewoon helemaal terugtrekken, zodat ze daarna helemaal opnieuw moeten beginnen.
Wat moeten ze dan allemaal opnieuw beginnen? Zou het zo lastig zijn?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Ze gaan zich gewoon helemaal terugtrekken, zodat ze daarna helemaal opnieuw moeten beginnen.
Staakt het vuur is wat jij zegt, blijven zitten waar je zit. In ieder geval geen gevechtshandelingen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:20 schreef Ebinas het volgende:
Ben echt benieuwd hoe ze dat oplossen en of het stand houdt
Weetje, ik snap uit welke hoek de wind bij jou waait, hoe je in de race zit, etc, maar iets meer realiteitszin mbt hoe militaire operaties doorgaans plaats vinden zou je niet misstaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat moeten ze dan allemaal opnieuw beginnen? Zou het zo lastig zijn?
Loodzwaar voor die gasten. Maar het lijkt me idd het enige meest zinvolle om niet weer van voor af aan te beginnen en ook enigszins "controle" behoudenquote:Op woensdag 22 november 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Staakt het vuur is wat jij zegt, blijven zitten waar je zit. In ieder geval geen gevechtshandelingen.
En of het stand houd? Goede vraag.
Nou ja, welke opties zijn er nog meer?quote:Op woensdag 22 november 2023 02:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nou ja tja, alhoewel er minder gericht wordt op volkerenmoord is het doel eigenlijk wel om het Palestijnse volk en in het bijzonder de Gazanen uit te wissen als zijnde een volk.
De mensen mogen best Egyptenaren worden, of Nederlands. Hier en daar en met wat tijd ook misschien inwoner van Isral worden.
Maar het Palestijnse volk dat stopt met te bestaan is wel de meest favoriete uitkomst wbt politiek Isral.
Als je genocide vertaald als het uitwissen van een volk dan wordt daar wel op ingezet, zeker momenteel.
Weinig kritisch denkvermogen bij deze groep.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Belachelijk. Alleen willen schreeuwen, niet willen luisteren.
Patroon ook zichtbaar in dit topic.
Ik mis o.a. nog het kapen en opblazen van vliegtuigen en vermoorden van Isralisch Olympische sporters in Mnchen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, welke opties zijn er nog meer?
Dus wat is nu je punt? Isral moet wr concessies aanbieden? Vertel eens, wat krijgen ze er dit keer voor terug?
En welke concessies zouden de Palestijnen moeten doen?
Staat er bij:quote:Op woensdag 22 november 2023 11:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik mis o.a. nog het kapen en opblazen van vliegtuigen en vermoorden van Isralisch Olympische sporters in Mnchen.
quote:
Simpel: grote geldstromen vanuit de Arabische wereld. Die hebben ook talrijke NGO's en zelfs Westerse parlementen en media genfiltreerd, mede dankzij 'helper whiteys' die ook heimelijk antisemiet zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Waarom is de UN vrij pro Palestina? Oprechte vraag...
Ik denk dat het een soort damage control is, maar uitgevoerd door iemand die in paniek is. Met name in paniek wegens de ziekenhuizen en de scholen die onder toeziend oog van de VN/WHO zijn overgenomen door Hamas. En ga maar eens uitleggen hoe het kan dat WHO inspecties geen Hamas vonden in ziekenhuizen terwijl artsen en verpleegkundigen gewoon wisten dat bepaalde plekken off-limits waren? Dan moet je toegeven dat je incompetent bent, of dat je de andere kant op hebt gekeken. Maar je kunt niet beweren dat je je werk goed hebt gedaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Omdat er veel niet-Westerse landen onderdeel van de VN zijn en Westerse beleidsbepalers die er zitten zijn veelal Links. Zo heeft Guterres zelf een verleden bij de Socialistische Partij in Portugal. Kortom, je hebt er erg veel mensen die geloven dat A) Isral een blanke, Westerse onderdrukker is B) Isral eigenlijk geen bestaansrecht heeft en slechts een koloniaal project is en C) Jodenhaat vanuit de Islamtische en Arabische een serieuze rol speelt.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Zijn ze niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Kunnen we aub met z'n allen afspreken dat wanneer zo'n blanke trut die posters af staat te scheuren, iedereen d'r keihard mag bitchslappen?quote:Op woensdag 22 november 2023 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n vreselijk mens:
[ twitter ]
Mnchen heb ik genoemd. Maar al die vliegtuigkapingen, de Achille Lauro, bomaanslagen in Europa of de incursies vanuit Jordani en Libanon gaan opnoemen werd me teveel.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik mis o.a. nog het kapen en opblazen van vliegtuigen en vermoorden van Isralisch Olympische sporters in Mnchen.
quote:Upon landing on the beach in Nahariya, the group followed instructions issued in Beirut – which included finding a police officer and killing him.[2] They knocked on the door of a private house and called out in Arabic via the intercom, frightening the residents into calling the police.[2] Then, they killed responding police officer Eliyahu Shahar. According to the Israeli security services' reconstruction of the incident, Shahar was killed after he got out of his vehicle and fired two warning shots into the air. Kuntar's group responded with a massive burst of gunfire.[2] Samir Kuntar boasted that he alone shot 30 bullets in this incident.[2]
The group then entered an apartment building on 61 Jabotinsky Street planning to abduct two or three people and take them back to Lebanon. One of the PFLP men, Abdel Majeed Asslan, broke into the apartment of Charles Shapiro, 34, a recent immigrant from South Africa, after the doors to his apartment had been shot up. Shapiro, who was armed with a .22 caliber magnum revolver, shot Asslan dead.[2][3] Next, Kuntar's group encountered Moshe Sasson, a resident who was trying to reach the building's bomb shelter carrying his two young daughters, one under each arm. Kuntar shoved Sasson and slammed a handgun into the back of his skull. However, Sasson escaped when the hall lights suddenly went out, and hid under a parked car. [4][5] The three remaining militants then broke into the apartment of the Haran family. They took 31-year-old Danny Haran hostage along with his four-year-old daughter, Einat. The mother, Smadar Haran, was able to hide in a crawl space above the bedroom with her two-year-old daughter Yael, and a neighbor – Sasson's wife.[4][5] Smadar Haran accidentally suffocated Yael to death while attempting to quiet her whimpering, which would have revealed their hiding place.[6][7]
[...]
Danny, Einat and Yael Haran. According to eyewitnesses and forensic reports, Kuntar shot Danny at close range in the back, in front of his daughter, and then killed the girl Einat, by smashing her skull against the rocks with the butt of his rifle.
Kuntar's group then took Danny and Einat down to the beach, where a shootout erupted with Israeli policemen and a squad of soldiers from the elite Sayeret Golani special forces unit.
According to eyewitnesses, when Kuntar's group found that the rubber boat they'd arrived in was disabled by gunfire, Kuntar shot Danny at close range in the back, in front of his daughter, and drowned him in the sea to ensure he was dead.[1][2] Next, according to forensic evidence and eyewitness court testimony, Kuntar killed the girl by smashing her skull against the rocks with the butt of his rifle
Omdat alle VN organen altijd lokaal mensen recruiteren. En vaak is dat zinvol. Heb je het bv over een natuurramp, heb je toch mensen die ineens een baan hebben, geld verdienen en zo de economie helpen stimuleren.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Over VN resoluties gesproken. Volgens Resolutie 1706 die een einde maakte aan de oorlog in Libanon van 2006, moet UNIFIL zorgen dat Hezbollah geen raketten meer kan afvuren op Isral. Zoals je weet lijkt dat niet te gebeuren. Isral heeft er nu iets over gezegd.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn ze niet.
Wel wordt deze bewering vaak gemaakt omdat de VN al 'tig' resoluties tegen Isral heeft aangenomen. Dat klopt alleen er zijn zoveel resoluties en aanmaningen omdat Isral de eerdere afspraken zoals de Oslo akkoorden niet naleeft.
Visegrad laat voor het gemak maar even weg dat in die uitspraak ook de tijd waarin slachtoffers gevallen zijn meegenomen is. Dus relatief in verhouding met conflicten sinds zijn aantreden in 2017. Niet een geheel onbelangrijke nuance.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn ze niet.
Wel wordt deze bewering vaak gemaakt omdat de VN al 'tig' resoluties tegen Isral heeft aangenomen. Dat klopt alleen er zijn zoveel resoluties en aanmaningen omdat Isral de eerdere afspraken zoals de Oslo akkoorden niet naleeft.
Uh huh, want de collectie rijp & rot van de dictatoriale landen die in de VN en ook vaak in de comissies zitten, laten hun nationale agenda echt wel varen, en stellen zich echt wel "objectief" op. Zo zijn ze gewoon.quote:
Zoiets. Ingraven, de buurt afzoeken naar tunnelingangen (en die dan ff niet opblazen), herbevoorraden, troepen rouleren enzovoorts.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Waar blijven ze.
Je kan geen terrein gaan clearen, want wat doe je als je dan vijandelijke strijders tegenkomt?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:15 schreef Cuendillar het volgende:
de buurt afzoeken naar tunnelingangen
Volgens dit artikel zal de tijd worden gebruikt om troepen af te wisselen, zich beter 'in te graven' en de ingenomen omgeving beter te verkennen. Reparaties aan voertuigen en dat soort dingen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Waar blijven ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |