abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211363745
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het doel is de schade aan Hamas te maximaliseren en daarbij vallen inderdaad burgerdoden. Dat is verder geen frame maar simpelweg de grond van bestaan van Hamas.

https://www.theatlantic.c(...)war-genocide/675602/
Opnieuw heb je het over Hamas. Jij hoeft mij niets over Hamas te vertellen. Je reageert inhoudelijk ook niet op mijn post.

Nog even los van alle schandalen en vermeende bewijzen m.b.t. de posities van Hamas. Denk aan de prachtige kalender. Of de Israelische actrice die een Palestijnse zuster speelde.

Waarom heeft Israel dat nodig? Waarom vals bewijs produceren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363748
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:06 schreef Alov het volgende:

[..]
Helemaal niet. Ik vind de moraal erachter wel belangrijk.
Daar kopen die onschuldigen heel veel van.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 20 november 2023 @ 22:08:59 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211363758
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:50 schreef Alov het volgende:

[..]
Wat was proportioneel? Nooit antwoord op gehad hier. Dat IDF 1500 willekeurige Gazaanse burgers oppakt en er middeleeuws op los gaat? Dat zou exact en proportioneel oog om oog zijn, toch?
Dit is dus de grote vraag die ik heb: welke reactie vanuit Israël zou proportioneel, realistisch en acceptabel zijn geweest?

Ik denk dat ze het sowieso niet goed kunnen doen wat een hoop mensen betreft.

Zelf denk ik dat ze het wel beter hadden kunnen doen door bijvoorbeeld nauwkeuriger en terughoudender te zijn met de beschietingen en vooral door de eerste levensbehoeften niet af te sluiten.

Maar ik zie werkelijk niet in hoe ze bijvoorbeeld naar ieders tevredenheid behalve die van Hamas bijvoorbeeld dat centrum onder dat ziekenhuis hadden kunnen uitschakelen.
  maandag 20 november 2023 @ 22:10:33 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211363776
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat voor bewijs wil je? Een video op X? We zijn er allemaal zelf niet bij dus moeten het hebben van derden... en dan vind ik die ik noemde toch wel de meest betrouwbare.
Je draait als een tolletje de discussie om en probeert die te versterken door met wat jij indrukwekkend vindt.
Wat jij vindt/doet is mij meer dan duidelijk waarbij ik zo m'n gedachten wat iemand kan voortdrijven om anderen na te kakelen.

Wat ik met mij tegenvraag vooral bedoel(de) te bereiken is door te dringen dat wat de één ziet als bewijs, de ander niet zo zal willen zien. Bewijs is datgene dat zo is en niets dat op een vooringenomen indruk is gegrondvest en gevoed door onvolledige (clickbait)media. En neen, voor bewijs is zeker het niet nodig om erbij te zien maar vooral de bronnen willen bezien.

Bewijs is datgene dat door meerdere, bij voorkeur onafhankelijke bronnen wordt aangegeven cq aangetoond en niet wat iemand vindt.
In geval van hamas zijn zaken meer dan bewezen en zelfs ronduit bevestigd dat zij 7 oktober een terreuraanslag heeft uitgevoerd met als doel de boel te kantelen en zo veel mogelijk mensen daarin mee te sleuren.
De beelden en interviews (ook van hamas zijde), vertellen dit ten overvloede.
Het andere bewijs daarvoor zijn raketaanvallen, talloze (persoonlijke) beelden van verschillende aard en bron, getuigenissen, het "erkende" ontvoeren van burgers en dat allemaal bevestigd door de leiding in Qatar.
Last but not least, hamas is in EU een erkende en verboden terreur organisatie en heeft in die vorm, het pleit tegen dat zij de "waarheid" dient.

Nu omgekeerd het verhaal van hamas dat Israël met als doel Gaza(nen) zou treffen om wraak te nemen. Vergeet even hier wat deze of gene in hun/haar emotionele status uitkraamt (of vindt).
Ik daag je uit bewijs te geven of (dat) aan te tonen zonder te vervallen in beelden(de spraak) dat iets moet invullen en sws op grond van hun weergave per definitie incompleet zijn.

Waar, wie of wat bewijst dat IDF wraak neemt ? idem, Israël burgers wil treffen ? Het leger zomaar zou bombarderen ? Het IDF geen afwegingen maakt in haar doelkeuze ? Waar en door wie wordt dat bevestigd of aangetoond ? etc.etc.

Enne inzake die 10.000 burgerdoden is één en alleen de enige bron van dat getal, het hamas ministerie van gezondheid. Daarmee ontken ik niet dat er doden zijn maar tenminste dat dit getal onzeker is om te dienen als dus bewijs.

Tipje van een criticus: vertel wat het wel is, vergeet wat het ter afleiding niet toedoet en vraag je af wie de feitelijke bron is met wat die daarmee voor belang bij heeft om te overtuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 20-11-2023 22:19:45 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211363779
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 22:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan gaan ze altijd mensen kidnappen als ze iets willen. Dan ben je chantabel.
Hamas geheel uitschakelen gaat hem - denk ik - niet worden. Wat wel kan is Hamas opzetten tegen de Gazanen zodat de akkers waarop Hamas bestaat wat minder vruchtbaar wordt.
Ik kan je garanderen dat Israel een compleet nieuwe generatie Hamasstrijders heeft gecreëerd en dat dit hele gedoe Hamas een veel sterkere positie heeft gegeven.

Ondertussen heeft Israël de eigen PR compleet verneukt. Als zelfs de VS openlijk twijfels uit over de strategie van Israël...
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363785
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Die zijn toch ook gewoon vermoord? En je wilt die gegijzelden toch levend terug of niet?

Ik merk dat veel mensen hier niet rationeel denken en vooral uit wraakgevoelens en ego de acties van Israël goed vinden. Straks zijn de meeste gegijzelden dood, 10.000+ dode Palestijnse burgers en het Hamas gedachtegoed nog springlevend en zelfs sterker dan ooit. Gefeliciteerd met je mannelijkheid en ego.
So what als het gedachtengoed nog levend is? Veel Arabische landen kotsen die lui uit, die gaan opvolgers niet helpen. En als het overgrote deel van de leden en de leiding straks dood is en de infrastructuur naar de verdommenis is geholpen kan Hamas helemaal opnieuw beginnen.
Natuurlijk, het kan dat de bevolking weer zal staan te springen om weer met raketten te gaan schieten, maar dat betwijfel ik.
  maandag 20 november 2023 @ 22:12:18 #282
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211363800
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik kan je garanderen dat Israel een compleet nieuwe generatie Hamasstrijders heeft gecreëerd en dat dit hele gedoe Hamas een veel sterkere positie heeft gegeven.

Ondertussen heeft Israël de eigen PR compleet verneukt. Als zelfs de VS openlijk twijfels uit over de strategie van Israël...
Dat weet ik niet, als je ziet hoeveel doden, gewonden, en hardware er vernietigd wordt kan ik mij niet voorstellen dat dit hun versterkt. Ook hun moraal niet.
Uiteindelijk krijgen ze alleen wat voedselhulp. Maar Iran, Rusland, en andere landen helpen hen humanitair, financieel, militair, op geen enkele wijze.

Ze gaan vanzelf wel hun knopen tellen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211363808
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 22:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan gaan ze altijd mensen kidnappen als ze iets willen. Dan ben je chantabel.
Oke, dat is ook een mening die je kunt hebben maar dan moet je accepteren dat iedereen die gegijzeld wordt het dus niet overleefd.

quote:
Hamas geheel uitschakelen gaat hem - denk ik - niet worden. Wat wel kan is Hamas opzetten tegen de Gazanen zodat de akkers waarop Hamas bestaat wat minder vruchtbaar wordt.
Denk je dat de huidige handelswijze van Israël daar positief aan bijdraagt?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211363809
quote:

Ondertussen heeft Israël de eigen PR compleet verneukt.
Alsof dat Israel wat uitmaakt als beelden van de Hamas slachtingen worden afgedaan als false flag operaties van de Mossad.
  maandag 20 november 2023 @ 22:14:29 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211363821
twitter

Dan zijn twee van je kinderen ontvoerd naar Gaza, naar dan vinden mensen het toch belangrijker dat ze eerst even deugt. Of ze wel even aan de kindertjes in Gaza wil denken.
  maandag 20 november 2023 @ 22:14:39 #286
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211363823
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Oke, dat is ook een mening die je kunt hebben maar dan moet je accepteren dat iedereen die gegijzeld wordt het dus niet overleefd.
[..]
Denk je dat de huidige handelswijze van Israël daar positief aan bijdraagt?
Nou ze wisselen al gevangenen uit voor gijzelaars.
Maar Israel zal al geaccepteerd hebben dat sommige het niet overleven. Het enige wat zij kan doen is het monster nu een kopje kleiner maken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211363832
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:03 schreef littlemindy het volgende:
Ik moet de eerste demonstratie nog zien van pro-Palestijnen die zich uitspreken tégen Hamas.

Als ze daar nou eens zouden beginnen.
*Zet de begintune van The Golden Girls op*
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211363839
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, als je ziet hoeveel doden, gewonden, en hardware er vernietigd wordt kan ik mij niet voorstellen dat dit hun versterkt. Ook hun moraal niet.
Uiteindelijk krijgen ze alleen wat voedselhulp. Maar Iran, Rusland, en andere landen helpen hen humanitair, financieel, militair, op geen enkele wijze.

Ze gaan vanzelf wel hun knopen tellen.
Serieus, de hardware is zo vervangen. We hebben het hier niet over state of the art apparatuur of wapens. Het zijn veelal wapens die met zeer beperkte financiele middelen gefabriceerd of gekocht kunnen worden. De mensen hebben ze, want die worden nu gekweekt door de wijze waarop dit conflict wordt uitgevochten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363853
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alsof dat Israel wat uitmaakt als beelden van de Hamas slachtingen worden afgedaan als false flag operaties van de Mossad.
Elk land is gevoelig voor PR. Israel is geen eiland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363854
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Serieus, de hardware is zo vervangen. We hebben het hier niet over state of the art apparatuur of wapens. Het zijn veelal wapens die met zeer beperkte financiele middelen gefabriceerd of gekocht kunnen worden. De mensen hebben ze, want die worden nu gekweekt door de wijze waarop dit conflict wordt uitgevochten.
Krijgen ze weer op hun sodemieter.
  maandag 20 november 2023 @ 22:17:30 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211363855
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:08 schreef Qarrad het volgende:
eerste levensbehoeften
definieer "eerste levensbehoeften" ?
NB: dat mensen daar zijn aangedaan bestrijd ik niet, wel dat wanneer je een actie uitvoert waarbij de vijand burgermiddelen gebruikt als wapen, je haar dat wapen moet ontnemen.

Veel dingen kunnen voor het één gebruikt en voor het ander juist misbruikt worden.
Met elektra kan je zowel draaibanken en machines laten draaien om wapens te maken of die te repareren; als pompen aandrijven om water op te pompen. Met filters gebruikt in die pompen, kun je ook delucht en chamicaliën zuiveren voor ondergrondse tunnels. Zijn flessen zuurstof een eerst levensbehoefte ? is dat de brandbare benzine ? etc.etc.

Analoog tldr; Het is best heel ingewikkeld of iets echt groen(te) is en daarom moet zijn vrijgesteld van belasting.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 20 november 2023 @ 22:17:30 #292
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211363856
quote:

[..]

Dit was natuurlijk een van de speerpunten van Hamas, gruwelijk genoeg. Ze blijven maar herhalen dat ze als beesten tekeer gegaan zijn, maar wat er eigenlijk gebeurd is, is dat er voetvolk met enorm smerige orders erop uit is gestuurd, maar er dus veel engere beesten dit hebben uitgedacht, -getekend en -gevoerd.

En het werkte ook nog. Het doelbewust verkrachten, verminken en vermoorden van burgers op camera en toch de morele overhand krijgen van de wereld.

Het is even ziek als briljant en een hele nare thermometer in de aars van de wereld heden ten dage.
pi_211363858
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het ene is barbaars en het andere is barbaars. Maar kennelijk vind je Palestijnse onschuldigen wat minder waard dan Israelische onschuldigen.
Dank je. We kunnen ook zelf nadenken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 20 november 2023 @ 22:18:41 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211363866
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heb je voor een deel gelijk in hoor, die raketjes (mortieren) kun je relatief eenvoudig produceren. Wel hoog risico dat ie afgaat op een moment dat je dat niet wil, maar ok :D

Kijk, als het doorgaat dan zal de detterence en repressie nog veel harder moeten worden ingezet. Gewoon de strop aanhalen tot de boodschap door de tegenstander goed ontvangen is. Uiteindelijk zullen de Gazanen hopelijk inzien dat verder verzet en rebelleren zinloos is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211363874
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Krijgen ze weer op hun sodemieter.
Tja als je een harde plasser krijgt van een eeuwigdurend conflict dan moet je hier vooral mee doorgaan natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 20 november 2023 @ 22:20:45 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211363880
quote:
18s.gif Op maandag 20 november 2023 22:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
definieer "eerste levensbehoeften" ?
NB: dat mensen daar zijn aangedaan bestrijd ik niet, wel dat wanneer je een actie uitvoert waarbij de vijand burgermiddelen gebruikt als wapen, je haar dat wapen moet ontnemen.

Veel dingen kunnen voor het één gebruikt en voor het ander juist misbruikt worden.
Met elektra kan je zowel draaibanken en machines laten draaien om wapens te maken of die te repareren; als pompen aandrijven om water op te pompen. Met filters gebruikt in die pompen, kun je ook delcht zuiveren in ondergrondse tunnels. Zijn flessen zuurstof ene eerst levensbehoefte ? is dat de bezine ? etc.etc.

Analoog tldr; Het is best heel ingewikkeld of iets echt groen(te) is en daarom moet zijn vrijgesteld van belasting.
Bij iets als "water" lijkt dat me niet heel tricky eigenlijk.
pi_211363889
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 22:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit was natuurlijk een van de speerpunten van Hamas, gruwelijk genoeg. Ze blijven maar herhalen dat ze als beesten tekeer gegaan zijn, maar wat er eigenlijk gebeurd is, is dat er voetvolk met enorm smerige orders erop uit is gestuurd, maar er dus veel engere beesten dit hebben uitgedacht, -getekend en -gevoerd.

En het werkte ook nog. Het doelbewust verkrachten, verminken en vermoorden van burgers op camera en toch de morele overhand krijgen van de wereld.

Het is even ziek als briljant en een hele nare thermometer in de aars van de wereld heden ten dage.
De omstandigheden zijn perfect, ook omdat er gewoon een extremistische regering aan de macht is in Israel. De timing is dus niet zomaar. In dat opzicht hebben de beesten elkaar dus gevonden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211363895
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 22:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het werkte pas NADAT Israël reageerde zoals het reageerde. Op 7 oktober had Israël de sympathie van de wereld (op wat extremisten na) aan hun zijde, die hebben ze vervolgens verspeeld door terug te slaan op de manier die ze gedaan hebben.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211363904
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Elk land is gevoelig voor PR. Israel is geen eiland.
israël zet de halve wereldpers en een heleboel internationale organisaties zwaar voor lul nu blijkt dat ze gewoon gelijk hadden over de tunnels en Hamas in de ziekenhuizen en scholen. Dat is de reden van de druk vanuit de VN en de WHO op Israël op dit moment. Die willen gewoon voorkomen dat ze als Hamas-enablers worden ontmaskerd. Dat is te begrijpen, maar het is wel paniekvoetbal. Want hoe veeg je je straatje schoon?
pi_211363917
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Tja als je een harde plasser krijgt van een eeuwigdurend conflict dan moet je hier vooral mee doorgaan natuurlijk.
En dat geldt niet voor Hamas?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')