SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Niet mijn OP vriend.quote:Op maandag 13 november 2023 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spijt van het lezen van die headlines in de krant hierboven.
Nee, die laten het wegroesten op de Tundra zodat ze op papier een leger met 1000den tanks (uit 1940) hebben. Kan je de ouwe rommel.beter verkopen. Scheelt geld & levert geld op. Dik kans dat het verkopen van dat spul in die 7 jaar, stukken meer bespaard heeft dan die 90mln die de US er nu op toelegt.quote:Op maandag 13 november 2023 10:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Een van de weinige dingen die de russen militair gezien wl goed doen: ze verpatsen hun oude materieel niet voor letterlijk kleingeld.
quote:Op maandag 13 november 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Elon geeft z'n mening over hoe de oorlog gaat eindigen: ongeveer dezelfde grenzen zoals nu. Beide partijen hebben geen air superiority en die zal ook met de F16 niet komen. De aanvallende partij die een grondoffensief doet gaat veel meer casulaties krijgen dan de verdediger.
Wat klopt er niet?quote:Op maandag 13 november 2023 12:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aan deze onzin ga ik mijn tijd niet verspillen natuurlijk.
quote:Op maandag 13 november 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Elon geeft z'n mening over hoe de oorlog gaat eindigen: ongeveer dezelfde grenzen zoals nu. Beide partijen hebben geen air superiority en die zal ook met de F16 niet komen. De aanvallende partij die een grondoffensief doet gaat veel meer casualties krijgen dan de verdediger.
Die gek met geld moet zich lekker houden bij zijn grote rakketjes en lelijke auto programma's.quote:Op maandag 13 november 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Elon geeft z'n mening over hoe de oorlog gaat eindigen: ongeveer dezelfde grenzen zoals nu. Beide partijen hebben geen air superiority en die zal ook met de F16 niet komen. De aanvallende partij die een grondoffensief doet gaat veel meer casualties krijgen dan de verdediger.
Plus lekker doorgaan met het overpriced X ten gronde te richten. Gast is geen militair analyst, het is van hetzelfde niveau als veel posts hier.quote:Op maandag 13 november 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die gek met geld moet zich lekker houden bij zijn grote rakketjes en lelijke auto programma's.
Hij heeft gelijk. Heb alleen niet de indruk dat Rusland gaat overwegen hun verlies te pakken en na een goed gesprek af taait uit Oekrane.quote:Op maandag 13 november 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Edit:
- beide partijen gooien hun jeugd weg.
- Jonge mensen die elkaar niet kennen vechten voor oude mensen die elkaar wel kennen
- beide partijen moeten met elkaar communiceren om de oorlog te beeindigen want de huidige situatie gaat niet veranderen
Musk is plotseling een oorlogsdeskundige?quote:Op maandag 13 november 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Edit:
- beide partijen gooien hun jeugd weg.
- Jonge mensen die elkaar niet kennen vechten voor oude mensen die elkaar wel kennen
- beide partijen moeten met elkaar communiceren om de oorlog te beeindigen want de huidige situatie gaat niet veranderen
Het is een wereld van verschil waar de Oekraner voor vecht en waar de Rus voor vecht.quote:Op maandag 13 november 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
MustGOD is het beste wat de mensheid in 100 duizend jaar is overkomen. Deze clown is alwetend, alziend, almachtig en helemaal vol van hemzelf.quote:Op maandag 13 november 2023 12:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Musk is plotseling een oorlogsdeskundige?
Komt 'ie hoor:quote:Op maandag 13 november 2023 12:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi. Dat heeft Oekraine mooi geregeld.
Maar is alleen het nieuwsbericht weggehaald, of gaat rus niet "hergroeperen"?quote:👉 TASS and RIA Novosti canceled the news about the regrouping of Russian troops near the Dnieper.
Inb4 wapenstilstandquote:Op maandag 13 november 2023 13:12 schreef ExTec het volgende:
Kom em ook elders tegen
[..]
Maar is alleen het nieuwsbericht weggehaald, of gaat rus niet "hergroeperen"?
Geen idee. Maar het was een bericht van defensie. Die kranten gaan niet zomaar zoiets publiceren.quote:Op maandag 13 november 2023 13:12 schreef ExTec het volgende:
Kom em ook elders tegen
[..]
Maar is alleen het nieuwsbericht weggehaald, of gaat rus niet "hergroeperen"?
Ik zeg niet dat we materieel op dezelfde manier moeten opslaan, ik zeg dat het verstandig is om een strategische reserve aan te houden. Zodat we niet iedere paar decennia erachter moeten komen dat we te weinig hebben. En dat al eeuwenlang....quote:Op maandag 13 november 2023 12:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, die laten het wegroesten op de Tundra zodat ze op papier een leger met 1000den tanks (uit 1940) hebben. Kan je de ouwe rommel.beter verkopen. Scheelt geld & levert geld op. Dik kans dat het verkopen van dat spul in die 7 jaar, stukken meer bespaard heeft dan die 90mln die de US er nu op toelegt.
Had NL ze nog in gebruik hadden we er zeker geen 60 geleverd. Dus prima.quote:Op maandag 13 november 2023 13:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium, maar tldr NLse partij Gepards die destijds voor 21 miljoen aan Jordan werden verkocht worden nu door de VS weer opgekocht voor 110 miljoen om aan Ukraine te geven
https://www.telegraaf.nl/(...)e-wapen-tegen-drones
’Dit is ht perfecte wapen tegen drones’
Een opvallende wapenaanschaf voor Oekrane: de VS koopt voor zo’n 110 miljoen euro pantserwagens met luchtafweergeschut van Jordani. Dezelfde Cheetah-pantserwagens – ook wel ’pruttels’ genoemd – verpatste Nederland in 2013 aan de Jordanirs, voor een ’belachelijke prijs’ van 21 miljoen euro. „De situatie in de wereld is veranderd.”
Met een overdekte opslagplaats red je het niet. Je moet ze blijven onderhouden. En 90mln / 60 / 7= 2ton per jaar. Dat is voor jou veel geld, maar voor de overheid niet. Een Leopard 2 kost bijv. 1.5mln per jaar aan onderhoud.quote:Op maandag 13 november 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we materieel op dezelfde manier moeten opslaan, ik zeg dat het verstandig is om een strategische reserve aan te houden. Zodat we niet iedere paar decennia erachter moeten komen dat we te weinig hebben. En dat al eeuwenlang....
Verkoop levert vrijwel geen geld op. Verkoop aan Jordanie: 21 miljoen. Aankoop van Jordanie (door VS): 118 miljoen. Lijkt me dat je voor 97 miljoen best wel een overdekte opslagplaats kunt vinden.
Edit: verdorie Slashdotter is me te snel af. :p
Vliegende F16'squote:Op maandag 13 november 2023 13:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze lessen er al mee. Weet iemand of er een tolk meevliegt in de F-16B bij die piloten die nog niet zo goed engels spreken?
Ja maar ja maar....quote:Op maandag 13 november 2023 13:40 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand of er een tolk meevliegt in de F-16B bij die piloten die nog niet zo goed engels spreken?
Nou ja, with the power of Captain Hindsight zullen we het met elkaar eens zijn dat we bv die leopards niet in de ramsj hadden moeten doen. Want dat zijn een soort evergreens, tanks*.quote:Op maandag 13 november 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
Ik zeg niet dat we materieel op dezelfde manier moeten opslaan, ik zeg dat het verstandig is om een strategische reserve aan te houden. Zodat we niet iedere paar decennia erachter moeten komen dat we te weinig hebben. En dat al eeuwenlang....
quote:Op maandag 13 november 2023 09:33 schreef Neezoistniet het volgende:
https://dvhn.nl/binnenlan(...)drones-28747499.html
De pruttels! @:Achja zal een traantje wegpinken![]()
Ja mooiquote:Op maandag 13 november 2023 09:34 schreef Perrin het volgende:
@:Achja Ze mogen knallen op Russische drones.![]()
Hangt natuurlijk erg af van de kosten. Een tank 10 jaar opslaan is niet zo duur of technisch ingewikkeld. Na 10 jaar nog voldoende getrainde tankies ter beschikking hebben is minder eenvoudig.quote:Op maandag 13 november 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, with the power of Captain Hindsight zullen we het met elkaar eens zijn dat we bv die leopards niet in de ramsj hadden moeten doen. Want dat zijn een soort evergreens, tanks*.
Maar een gephard waar je op dat moment echt totaal niks meer aan hebt, wat voor argument kan wie dan mee komen dat we ze maar op moeten slaan, want?
*= ook tanks krijgen upgrade packages. Ga je die tanks daar aan mee laten doen, of laat je ze voor wat het is?
Vragen vragen vragen
Niks geen captain hindsight. Ik was faliekant tegen de verkoop van die tanks. Het is volstrekt logisch, want de hele menselijke geschiedenis bestaat uit oorlog. Waarom zou dat in de toekomst anders zijn?quote:Op maandag 13 november 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, with the power of Captain Hindsight zullen we het met elkaar eens zijn dat we bv die leopards niet in de ramsj hadden moeten doen. Want dat zijn een soort evergreens, tanks*.
Kijk en hier gaat het mis. Jij denkt dat er een *reden* moet zijn om oud materieel op te slaan.quote:Maar een gephard waar je op dat moment echt totaal niks meer aan hebt, wat voor argument kan wie dan mee komen dat we ze maar op moeten slaan, want?
Het was ook al minstens een half jaar bekend. Hier is het ook al voorbij gekomen. Compleet met slow-walk verwijten.quote:Op maandag 13 november 2023 15:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ja mooi.
Ik wist al een tijdje dat dit in de pijplijn zat.
Waarom zeg je dan niks. (quote:Op maandag 13 november 2023 15:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ja mooi.
Ik wist al een tijdje dat dit in de pijplijn zat.
Nee, dat zijn de onderhoudskosten als ie in gebruik is.quote:Op maandag 13 november 2023 14:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Met een overdekte opslagplaats red je het niet. Je moet ze blijven onderhouden. En 90mln / 60 / 7= 2ton per jaar. Dat is voor jou veel geld, maar voor de overheid niet. Een Leopard 2 kost bijv. 1.5mln per jaar aan onderhoud.
Irrelevant punt. Je bewaart juist dingen voor onvoorziene omstandigheden.quote:En zeg eerlijk had jij in 2016 verwacht dat we nu antieke Pruttels nodig zouden hebben om Oekrane te verdedigen tegen laag&langzaam vliegende drones en ander spul? Want tegen een straaljager of Apache doet ie niet zo veel.
Maar op dat punt is het een wapen wat volstrekt achterhaald is. En wapens die volstrekt achterhaald zijn aanhouden, is een pagina uit het rus-playbook. Die vinden het niet erg dat hun mobiks oplossen tijdens een cook off, gezeten in een voertuig wat gewoon geen enkele kans maakt.quote:Op maandag 13 november 2023 15:01 schreef oheng het volgende:
Kijk en hier gaat het mis. Jij denkt dat er een *reden* moet zijn om oud materieel op te slaan.
Ik denk dat we oud materieel moeten opslaan *zonder* specifieke reden, anders dan het argument "strategische reserve".
Nogmaals: dat weet je helemaal niet. Kijk, ik beweer hier niet dat we Shermans op voorraad moeten gaan houden. Maar de voorlaatste generatie wel.quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar op dat punt is het een wapen wat volstrekt achterhaald is.
Ik denk eerder dat vliegtuigen en helicopters zullen verdwijnen. Puur omdat de (dure) piloten beter veilig in een bunker kunnen zitten en op afstand de boel besturen.quote:Op maandag 13 november 2023 15:05 schreef speknek het volgende:
De Gepards hebben inderdaad een verrassende nieuwe rol gekregen. Ben er zelf nog steeds niet van overtuigd dat tanks echt nodig zijn in moderne oorlogsvoering.
Where does it end?quote:Op maandag 13 november 2023 15:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Nogmaals: dat weet je helemaal niet. Kijk, ik beweer hier niet dat we Shermans op voorraad moeten gaan houden. Maar de voorlaatste generatie wel.
Waarom? Puur omdat je niet weet wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Rijdende doodskisten, hoe veilig ook, zijn achterhaald nu ze uitgeschakeld kunnen worden door een tiener met bewapend speelgoed van 100 euro.quote:Op maandag 13 november 2023 15:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Nogmaals: dat weet je helemaal niet. Kijk, ik beweer hier niet dat we Shermans op voorraad moeten gaan houden. Maar de voorlaatste generatie wel.
Waarom? Puur omdat je niet weet wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Nee, ik wist dat allemaal vantevoren.quote:Op maandag 13 november 2023 14:33 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, hindsight is altijd makkelijk praten. Maar als we die glazenbol hadden gehad, hadden we ook niet 2 jaar in lockdown gezeten voor Corona, al dat islamitische terrorisme gezeik gehad vanaf 2001 tot... nu. Enz. Enz. Enz.
Iedere tank is een "rijdende doodskist" als je ze niet verstandig inzet. Tanks zijn niet bedoeld als RPG magneet.quote:Op maandag 13 november 2023 15:24 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Rijdende doodskisten, hoe veilig ook, zijn achterhaald nu ze uitgeschakeld kunnen worden door een tiener met bewapend speelgoed van 100 euro.
wellicht hadden we dat al door toen we de tanks verkochten
quote:Op maandag 13 november 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Verkoop levert vrijwel geen geld op. Verkoop aan Jordanie: 21 miljoen. Aankoop van Jordanie (door VS): 118 miljoen. Lijkt me dat je voor 97 miljoen best wel een overdekte opslagplaats kunt vinden.
Edit: verdorie Slashdotter is me te snel af. :p
Ik zeg: we moeten geen 60 jaar oude Shermans opslaan.quote:Op maandag 13 november 2023 15:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Where does it end?
Zullen we die scheepskanonnen van de VOC ook maar ergens in een hal opslaan, elk jaar een paar test vuren doen, omdat ze mss ooit wel eens een comeback gaan maken?
Dat kon men in WO2 ook met een pantservuist.quote:Op maandag 13 november 2023 15:24 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Rijdende doodskisten, hoe veilig ook, zijn achterhaald nu ze uitgeschakeld kunnen worden door een tiener met bewapend speelgoed van 100 euro.
wellicht hadden we dat al door toen we de tanks verkochten
Omdat altijd ergens, iemand, zal moeten beslissen wat weg moet.quote:Op maandag 13 november 2023 15:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zeg: we moeten geen 60 jaar oude Shermans opslaan.
En dan kom jij met een voorbeeld van 400 jaar oud?
Vraag me af of drone piloten nog wel zo duur zijn, volgens mij is de training daarvan juist 100x goedkoper omdat alles op een simulatie gedaan kan worden en de kandidaten hoeven geen super skills te bezitten (zoals bestand zijn tegen duizeligheid en G-Forces).quote:Op maandag 13 november 2023 15:18 schreef oheng het volgende:
Ik denk eerder dat vliegtuigen en helicopters zullen verdwijnen. Puur omdat de (dure) piloten beter veilig in een bunker kunnen zitten en op afstand de boel besturen.
Als een tank wordt geraakt, kan de bemanning veelal veilig het voertuig verlaten. Maar als een vliegtuig of heli geraakt wordt, is dat kans op verliezen heel erg groot.
Dit dus hier werd toen al voor gewaarschuwd. Is overigens ook de reden dat we er vervolgens weer 18 terug huurden van de Duitsers.quote:Op maandag 13 november 2023 15:01 schreef oheng het volgende:
[..]
Niks geen captain hindsight. Ik was faliekant tegen de verkoop van die tanks. Het is volstrekt logisch, want de hele menselijke geschiedenis bestaat uit oorlog. Waarom zou dat in de toekomst anders zijn?
[..]
Kijk en hier gaat het mis. Jij denkt dat er een *reden* moet zijn om oud materieel op te slaan.
Ik denk dat we oud materieel moeten opslaan *zonder* specifieke reden, anders dan het argument "strategische reserve".
Defensie is geen kosten post, het is een investering.
Kijk, ik weet ook wel dat de NL politiek nooit zal vooruitzien. En op het gebied van defensie de ene na de andere idiote beslissing neemt (soms goed beslissingen). Dus in de praktijk zullen we nooit een strategsiche reserve hebben.quote:Op maandag 13 november 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat altijd ergens, iemand, zal moeten beslissen wat weg moet.
En nu dankzij captain hindsight weten we dat gepards nog wel handig kunnen zijn.
Toen niet. Toen was het zo dood als disco.
En elke euro gespendeerd aan een compleet achterhaald shorad systeem onderhouden kan je niet uitgeven aan een shorad systeem wat wel effectief is.
Ain't gonna happen. Je trekt echt een EW-can of worms open op het moment dat je echt volledig richting remote controlled vliegtuigen gaat.quote:Op maandag 13 november 2023 15:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vraag me af of drone piloten nog wel zo duur zijn, volgens mij is de training daarvan juist 100x goedkoper omdat alles op een simulatie gedaan kan worden en de kandidaten hoeven geen super skills te bezitten (zoals bestand zijn tegen duizeligheid en G-Forces).
Daarom is dat ding ook nog steeds relevant, en is de Amerikaanse variant heilig verklaard in Oekrane. Maar om dat ding te gebruiken moet je het ding aan kunnen kijken. Wat niet zonder risico is.quote:Op maandag 13 november 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kon men in WO2 ook met een pantservuist.
Heh, uiteraard. Maar dat is ng een extra motivatie om drones te hebben ipv bemande vliegtuigen.quote:Op maandag 13 november 2023 15:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vraag me af of drone piloten nog wel zo duur zijn, volgens mij is de training daarvan juist 100x goedkoper omdat alles op een simulatie gedaan kan worden en de kandidaten hoeven geen super skills te bezitten (zoals bestand zijn tegen duizeligheid en G-Forces).
Men is juist hard bezig om bemande vliegtuigen tegelijkertijd in te zetten en te laten samenwerken met drones:quote:Op maandag 13 november 2023 15:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Heh, uiteraard. Maar dat is ng een extra motivatie om drones te hebben ipv bemande vliegtuigen.
Ben benieuwd welk type raketten ze er op gaan knopen.quote:
Ja, maar de voordelen zijn zo gigantisch groot. Geen risico op verliezen (achilleshiel van Westerse legers!), kosten zijn vele malen lager, je kunt manouvres maken die een piloot nooit aan zal kunnen.quote:Op maandag 13 november 2023 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ain't gonna happen. Je trekt echt een EW-can of worms open op het moment dat je echt volledig richting remote controlled vliegtuigen gaat.
Volgens mij sea sparrows.quote:Op maandag 13 november 2023 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben benieuwd welk type raketten ze er op gaan knopen.
Nog erger: AI.quote:Op maandag 13 november 2023 15:59 schreef oheng het volgende:
En je zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van backup systemen zoals een backup infrarood LoS verbinding, en een return to home systeem.
Beetje een mode woord he. Maar het is wel opzienbarend hoe AI code kan produceren. Daar schrok ik wel een beetje van in het begin.quote:Op maandag 13 november 2023 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog erger: AI.
Noemen we het Skynet.
Die ouwe RIM-7? Of de ESSM?quote:
Da's het Singularity moment, moment waarop AI zichzelf gaat herschrijven.quote:Op maandag 13 november 2023 16:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Beetje een mode woord he. Maar het is wel opzienbarend hoe AI code kan produceren. Daar schrok ik wel een beetje van in het begin.
Geen moeite met Nexitquote:Op maandag 13 november 2023 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem he. Die opzet moet veranderen. Goede samenwerking.
Anders kunnen we net zo goed nexit.
Ja, de code zit vol fouten maar voor redelijk eenvoudige taken functioneert het wel, al dan niet na een kleine review. Het probleem zit hem meer in wekenlang zwoegen op code terwijl een AI dat in secondes doet.quote:Op maandag 13 november 2023 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's het Singularity moment, moment waarop AI zichzelf gaat herschrijven.
Zitten we nog enorm ver van af
Programmeertalen zijn doorgaans heel erg unforgiving.
Ymmv, maar code/scripts die ik gezien heb waren bagger, en runde niet, deden uiteindelijk niet wat het moest doen.
Ja klopt. En hoeveel denk je dat het kost om een Leopard of in dit geval PRTL inzetbaar te houden voor het geval dat? Of denk je dat je zo een ding in een loods kan zetten voor 30 jaar om dan indien nodig te starten, weg te rijden en beetje mee te schietenquote:Op maandag 13 november 2023 15:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de onderhoudskosten als ie in gebruik is.
[..]
Irrelevant punt. Je bewaart juist dingen voor onvoorziene omstandigheden.
Ik hoor echt bizar weinig over die Lancet drones en wat ze daar tegen kunnen/gaan doen.quote:Op maandag 13 november 2023 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Heftig verhaal, het lijkt erop dat de Russen aan het winnen zijn doordat ze luchtoverwicht hebben met genoeg spotter en Lancet drones en een onuitputtelijke voorraad kamikaze conscripts die toch steeds 300 meter terrein winnen en snel een trench graven om de terreinwinst te veilig te stellen.
https://www.msn.com/en-us(...)d-to-die/ar-AA1jQ5sL
Under siege on the Ukrainian front line of Avdiivka: ‘Russians are more prepared for war, and to die’
Quote: "“If the Russians take control of the tracks, it will be a disaster,” Ivan says. "quote:Op maandag 13 november 2023 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Heftig verhaal, het lijkt erop dat de Russen aan het winnen zijn doordat ze luchtoverwicht hebben met genoeg spotter en Lancet drones en een onuitputtelijke voorraad kamikaze conscripts die toch steeds 300 meter terrein winnen en snel een trench graven om de terreinwinst te veilig te stellen.
https://www.msn.com/en-us(...)d-to-die/ar-AA1jQ5sL
Under siege on the Ukrainian front line of Avdiivka: ‘Russians are more prepared for war, and to die’
En het lucht overwicht wordt alleen maar erger. Rusland is bezig met een Shahed fabriek 1000km van de grens die volgend jaar wordt opgeleverd. Als over een paar jaar bijvoorbeeld 3000 per maand uit de fabriek komen dan is het wel afgelopen met Ukraine. Ik zie Ukraine geen 100 drones elke dag neerschieten. En zoja dan bouwt Rusland toch gewoon nog een paar fabrieken erbij?quote:Op maandag 13 november 2023 17:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik hoor echt bizar weinig over die Lancet drones en wat ze daar tegen kunnen/gaan doen.
Naar mijn mening hebben die meer impact dan de Shaheds die bijna elke dag in het nieuws zijn (waren).
Je moet dingen als hydrolische olie regelmatig vervangen, en accu's en electronica kunnen ook problemen geven. Maar je hebt verschillende activatie niveau's. Alles 100% direct inzetbaar is onzinnig en te duur. Je kunt wel plannen dat een bepaald percentage binnen x weken/maanden weer inzetbaar is.quote:Op maandag 13 november 2023 17:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja klopt. En hoeveel denk je dat het kost om een Leopard of in dit geval PRTL inzetbaar te houden voor het geval dat? Of denk je dat je zo een ding in een loods kan zetten voor 30 jaar om dan indien nodig te starten, weg te rijden en beetje mee te schieten. Je zou het met je auto kunnen doen. Gewoon 2 jaar in je garage laten staan. Kijken of ie het dan nog doet. En dan hebben we het over een significant eenvoudiger apparaat.
Dan moet je wel je beelden richting een AI krijgen. En militaire info uploaden richting een cloud waarover je geen controle hebt?quote:Op maandag 13 november 2023 16:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, de code zit vol fouten maar voor redelijk eenvoudige taken functioneert het wel, al dan niet na een kleine review. Het probleem zit hem meer in wekenlang zwoegen op code terwijl een AI dat in secondes doet.
Maar nu eerst voor militaire applicaties is het eerst een rand verschijnsel. Misschien gebruiken voor analyseren van satelietbeelden?
Ik weet wel dat als Skynet online komt, ik me daarbij aansluit, want fuck dat shit.
In licentie mogen ze dat op hun eigen servers draaien. Of zelf ontwikkelen, de VS is hier al mee bezig.quote:Op maandag 13 november 2023 17:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet je wel je beelden richting een AI krijgen. En militaire info uploaden richting een cloud waarover je geen controle hebt?
ABDO zal er vast iets van vinden.
Wat heb je aan binnen een paar maanden inzetbaar? De Duitsers waren in 5 dagen klaar toch? En de Russen dachten in 3 dagen klaar te zijn. Je moet wel rekening houden met dergelijke scenario's. Die zijn met ons leger realistischer dan de varianten dat je maanden de tijd hebt om de boel uit het stof te trekken en reviserenquote:Op maandag 13 november 2023 17:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Je moet dingen als hydrolische olie regelmatig vervangen, en accu's en electronica kunnen ook problemen geven. Maar je hebt verschillende activatie niveau's. Alles 100% direct inzetbaar is onzinnig en te duur. Je kunt wel plannen dat een bepaald percentage binnen x weken/maanden weer inzetbaar is.
Nee, want dan wordt het te duur.quote:Op maandag 13 november 2023 17:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat heb je aan binnen een paar maanden inzetbaar? De Duitsers waren in 5 dagen klaar toch? En de Russen dachten in 3 dagen klaar te zijn. Je moet wel rekening houden met dergelijke scenario's.
Oekraine kan nu al aanvallen op 500km afstand doen.quote:Op maandag 13 november 2023 17:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En het lucht overwicht wordt alleen maar erger. Rusland is bezig met een Shahed fabriek 1000km van de grens die volgend jaar wordt opgeleverd. Als over een paar jaar bijvoorbeeld 3000 per maand uit de fabriek komen dan is het wel afgelopen met Ukraine. Ik zie Ukraine geen 100 drones elke dag neerschieten. En zoja dan bouwt Rusland toch gewoon nog een paar fabrieken erbij?
Een tank conserveren voor een x-aantal jaar hoeft helemaal niet zo duur te zijn.quote:Op maandag 13 november 2023 17:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat heb je aan binnen een paar maanden inzetbaar? De Duitsers waren in 5 dagen klaar toch? En de Russen dachten in 3 dagen klaar te zijn. Je moet wel rekening houden met dergelijke scenario's. Die zijn met ons leger realistischer dan de varianten dat je maanden de tijd hebt om de boel uit het stof te trekken en reviseren.
Daarnaast is 15mln per jaar om 60 Gepards op te slaan en in stand-by modus te houden, gewoon niet veel.
Zie je, nu gaat het alweer over die Shaheds, terwijl die Lancets naar mijn mening een groter probleem zijn.quote:Op maandag 13 november 2023 17:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En het lucht overwicht wordt alleen maar erger. Rusland is bezig met een Shahed fabriek 1000km van de grens die volgend jaar wordt opgeleverd. Als over een paar jaar bijvoorbeeld 3000 per maand uit de fabriek komen dan is het wel afgelopen met Ukraine. Ik zie Ukraine geen 100 drones elke dag neerschieten. En zoja dan bouwt Rusland toch gewoon nog een paar fabrieken erbij?
Maar je hoeft ze niet 30 jaar operationeel te houden. Je kan ze gaan reviseren mocht het nodig zijn. Dat is nog altijd veel sneller dan tegelijkertijd met allerlei andere landen bestellingen plaatsen.quote:Op maandag 13 november 2023 17:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja klopt. En hoeveel denk je dat het kost om een Leopard of in dit geval PRTL inzetbaar te houden voor het geval dat? Of denk je dat je zo een ding in een loods kan zetten voor 30 jaar om dan indien nodig te starten, weg te rijden en beetje mee te schieten. Je zou het met je auto kunnen doen. Gewoon 2 jaar in je garage laten staan. Kijken of ie het dan nog doet. En dan hebben we het over een significant eenvoudiger apparaat.
Je mag best moeite doen om te lezen wat ik post.
En je moest eens weten wat je allemaal kan bewaren voor onvoorziene omstandigheden. Hoeveel diesel, generatoren, cash en medicijnen heb je allemaal thuis liggen voor onvoorziene situaties? En bouwmaterialen (knietjes, Waterleiding, alle soorten boutjes, moertjes, stutten, je kan het maar thuis hebben liggen als er een boom op je huis is gevallen, elektrakabel), brandblussers in alle varianten en klassen, eten & pleepapier zodat je 4 weken vooruit kan... en zo kan ik wel ff een maand door klateren.
Dat ging om de Gepards of Leo's volgens mij. Dat de VS van Jordanie de Cheetah's heeft gekocht om deze door te sluizen naar Oekraiene is hier volgens mij niet voorbijgekomen, dat is door defensie ook nooit echt naar buiten gecommuniceerd.quote:Op maandag 13 november 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:
Het was ook al minstens een half jaar bekend. Hier is het ook al voorbij gekomen. Compleet met slow-walk verwijten.
Denk dat die Shahed fabriek extreem goed beschermd is tegen Ukrainse drones die aan komen vliegen vanaf de grens...quote:Op maandag 13 november 2023 18:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Oekraine kan nu al aanvallen op 500km afstand doen.
Oekraine zit ook niet stil. En rusland is een enorm land dat vrijwel niet te verdedigen is.
Yup, gronddoel schieten gaat prima met die apparaten.quote:Op maandag 13 november 2023 11:06 schreef Red_85 het volgende:
Kunnen die dingen ook horizontaal zaken aanpakken?
Beetje zoals de bijvangst van de FLAK 88 in WOII?
Ja, pantserdoorborende munitie, echter zit die in principe in de buitenste munitiebunkers en daar kun je alleen maar enkel schot mee schieten. De binnenste munitiebunkers daar zit standaard de HE/FAPDS in en dan kun je verschillende modes kiezen, enkel, kort, verkort of normaal.quote:Op maandag 13 november 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:
Ja. Heeft die ook aparte munitie voor.
Direct fire mode, in het engels.
Waar zou die fabriek dan mee beschermd moeten worden? Rusland verhuist al een tijdje luchtafweersystemen van het binnenland naar Oekrane om de tekorten aldaar aan te vullen.quote:Op maandag 13 november 2023 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk dat die Shahed fabriek extreem goed beschermd is tegen Ukrainse drones die aan komen vliegen vanaf de grens...
We hebben de hele koude oorlog tot pak hem beet 2002 niet anders gedaan... Verspreid door het hele land hadden we mobilisatiecomplexen staan waar de complete oorlogsvoorraad van de Nederlandse krijgsmacht lag opgeslagen. Als er op de knop werd gedrukt en de oud diensplichtigen werden gemobiliseerd gingen die naar een mobcplx, kregen hun wapens, materiaal en uitrusting uitgereikt en reden vervolgens met hun wapensysteem de poort uit richting de oorlog... De wapensystemen stonden allemaal startklaar opgeslagen en die complexen werden beheerd door een handjevol mensen, vnl burgers. Alles werd gewoon geconditioneerd opgeslagen en periodiek onderhouden.quote:Op maandag 13 november 2023 17:24 schreef bleiblei het volgende:
Ja klopt. En hoeveel denk je dat het kost om een Leopard of in dit geval PRTL inzetbaar te houden voor het geval dat? Of denk je dat je zo een ding in een loods kan zetten voor 30 jaar om dan indien nodig te starten, weg te rijden en beetje mee te schieten.
Er staat nog wat achtergrond informatie in het artikel. En het filmpje wat er in staat is erg indrukwekkend.quote:Video Shows Chaotic Russian Advance Repelled by Kyiv's Forces: 'Meat Storm'
Combat footage released by a Ukrainian brigade purports to show Kyiv's forces repelling what has been described as a "meat storm" launched by Russia in eastern Ukraine.
The video was released on Monday by the 58th Motorized Brigade, a formation of the Ukrainian Ground Forces. The post said Russia launched its advance at dawn and fled "in disgrace" within a few hours.
The brigade has been active in eastern Ukraine's Donetsk region throughout Russia's full-scale invasion of the country, which began in February 2022. Clashes have been increasing in intensity near the town of Avdiivka, which has been described as the gateway to the city of Donetsk.
Since October 10, Russia has poured in thousands of troops, as well as tanks and armored vehicles, in an attempt to seize the town. Moscow's forces have reportedly suffered high losses of troops and equipment.
Russia is said to have accumulated around 40,000 troops for an upcoming fresh assault on the town.
"Not everyone managed to escape—there were about fifty bodies of invaders left on the battlefield," the 58th Motorized Brigade said.
"In eliminating the occupiers, the [brigade]...achieved the greatest success," it added.
The aerial footage, filmed by a drone, is coupled with dramatic music, and appears to show Ukrainian forces firing at multiple Russian tanks and armored vehicles, leaving behind trails of smoke. One portion of the clip shows the charred remains of a vehicle, and a soldier covered in flames, crawling away from scene.
Omdat we in de jaren '30 natuurlijk in exact dezelfde "gebroken geweertje, doe maar bezuinigen" situatie zaten als de afgelopen 30 jaar...quote:Op maandag 13 november 2023 17:42 schreef bleiblei het volgende:
Wat heb je aan binnen een paar maanden inzetbaar? De Duitsers waren in 5 dagen klaar toch?
Ik kan het mis hebben want inhoudelijk weet ik er niks van. Maar bij auto's is het in ieder geval zo dat als deze, zoals je zegt, goed geconditioneerd worden gestald, deze best een aantal jaar zonder noemenswaardig onderhoud kunnen worden gestald. En eerlijk gezegd kan ik me, afgezien van het wapensysteem, niet anders indenken dan dat een tank een grote, lompe oude auto is. Zolang de rubbers goed ingevet zijn, de hydraulische systemen leeg zijn en de brandstofleidingen leeg zijn gemaakt voor opslag, is het denk ik gewoon een kwestie van olie en diesel erin en rijden met die hap.quote:Op maandag 13 november 2023 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
...
Alles werd gewoon geconditioneerd opgeslagen en periodiek onderhouden.
Er is nog geen beweging te zien bij de Russische troepen aan de oostkant van de rivier Dnipro.quote:Occupants' redeployment on left bank of Kherson is not recorded - National Security and Defense Center
The messages from Russian propagandists about the alleged redeployment of the occupation contingent on the left bank of the Kherson region may be part of the enemy's psychological operations (PSYOPS), according to the National Resistance Center (NRC) of Ukraine.
It is noted that the purpose of such "inserts" about the withdrawal of Russian forces from the temporarily occupied territories of the Kherson region is an attempt to distract the Ukrainian Armed Forces.
"According to local information, no corresponding movements of the enemy's forces have been recorded. Therefore, we can state that there is currently an information operation against Ukraine," the Center emphasizes.
However, the NRC stresses that the departure of Russian forces from this region is only a matter of time, and therefore, "we have only a premature release."
Background
Earlier today, Russian media, citing statements from the Russian Ministry of Defense, spread reports about the ministry's decision to conduct a redeployment of the Dnepr forces from the composition of the occupation contingent in the Kherson region. They allegedly planned to withdraw them east of the Dnepr based on the "assessment of the situation that has developed."
Russian Defense Ministry explained such maneuvers by plans to release some of the forces engaged in an offensive in other directions.
However, a little later, Russia's statement about the redeployment of these forces in the occupied areas of the Kherson region was canceled.
Die dingen werden eens in de zoveel tijd gewoon gestart en werd er mee gereden. Vergeet ook niet dat we tot pak hem beet 10 jaar geleden nog niks met biodiesel en al die onzin deden. Last van alg en dat soort ongein had je ook allemaal niet.quote:Op maandag 13 november 2023 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik kan het mis hebben want inhoudelijk weet ik er niks van. Maar bij auto's is het in ieder geval zo dat als deze, zoals je zegt, goed geconditioneerd worden gestald, deze best een aantal jaar zonder noemenswaardig onderhoud kunnen worden gestald. En eerlijk gezegd kan ik me, afgezien van het wapensysteem, niet anders indenken dan dat een tank een grote, lompe oude auto is. Zolang de rubbers goed ingevet zijn, de hydraulische systemen leeg zijn en de brandstofleidingen leeg zijn gemaakt voor opslag, is het denk ik gewoon een kwestie van olie en diesel erin en rijden met die hap.
quote:Ukraine plans to use winter to cut off Russia's military supply chains and 'freeze them out' of the country, official says
• Ukraine is looking for ways to use winter to its advantage.
• It aims to cut off Russian forces' supply chains and "freeze them out" of Ukraine, a spokesman said.
• Winter conditions typically slow fighting, but the spokesman said "rain and frost" may help Ukraine.
Ukraine's aim for the winter months is to cut off Russian military supply chains and "freeze them out" of the country, Volodymyr Fito, a spokesman for Ukraine's Ground Forces, said.
Ukraine's "main task will be to cut off Russian occupation forces' supply chains and logistics, both on the front and behind the frontlines," Fito said, according to the Ukrainian news outlet Ukrainska Pravda.
"If we manage to do it, I think the weather — rain and frost — will help us freeze them out" of Ukraine, he added.
Winter conditions are expected to slow down the fighting between Ukrainian and Russian forces, as is typical in war.
Ik hoop dat ze succesvol zullen zijn hierin. En dat de Russische soldaten een winter van hel zullen meemaken. En dan doel ik natuurlijk niet op de temperatuur. Daar het best wel warm is in de hel lijkt mij.quote:Ukraine has vowed to keep up its counteroffensive efforts through winter. A land-warfare expert said Ukraine could use the time to inflict serious damage on Russian forces, if it can stretch those forces thin.
"The winter once again poses an opportunity to maximize Russian losses," said Jack Watling, a senior research fellow for land warfare at the UK think tank Royal United Services Institute.
Fito speculated the fighting would slow down. "The weather will play its part in military operations," he said. "If it starts raining, fewer aircraft and attack drones will be deployed."
He added that while it would be "more difficult for military vehicles and equipment to move," artillery would continue to be used as much as it is now.
Ik ben hier wel eens naar een illegale rave geweestquote:Op maandag 13 november 2023 19:46 schreef AchJa het volgende:
Om even op de mobcplxn terug te komen, hier een mooie site: Defensiefotografie met een hoofdstuk over de complexen.
Er bestaat ook een wiki van.
Ter illustratie, een kaart met de KM en KL complexen:
[ afbeelding ]
Achter de link meer info en meer complexen.
Dat kon maar dat was minder gebruikelijk.quote:Op maandag 13 november 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kon men in WO2 ook met een pantservuist.
Ook in Moldavia keren steeds meer mensen de rug toe naar de Russische Orthodoxe Kerk. Of in elk geval de Moldavische versie hiervan die onder Russische leiderschap staat.quote:At Least 13 More Moldovan Parishes Joining Romanian Orthodox Church Amid Anti-Russian Backlash
Orthodox priests in at least 13 parishes in Moldova expect to be accepted into the local branch of a Romanian church this week, furthering a trend of dozens of defections from the local arm of the Russian Orthodox Church amid state, clergy, and public anger over Moscow's invasion of Moldova's fellow post-Soviet neighbor Ukraine. Control of the dozen-plus parishes will pass to the Metropolis of Bessarabia, which is subordinate to the Romanian Orthodox Church. The Moscow-run Moldovan Orthodox Church, which serves most Moldovans, has already complained to Moscow's patriarch and defrocked a handful of the defectors.
Iets zegt me dat dit niet geheel vrijwillig gegaan is. En dat die trui die zij draagt mogelijk de motivatie voor deze excuses verbergt.quote:CRIMEAN WOMAN FORCED BY OCCUPIERS TO APOLOGISE FOR YELLOW AND BLUE COCKTAIL TUBES
Crimean woman forced by occupiers to apologize for yellow and blue cocktail tubes
Russian occupiers in Sevastopol forced a local resident to publicly apologise for photos on social media with blue-and-yellow cocktail tubes and pillows. A video of the apology was published by Russian Federation propaganda Telegram feeds.
"I want to apologise for publishing photos in yellow and blue colours on Instagram. They were taken a long time ago and on emotion. I am a Russian, fully respect and love the country in which I live," - says the girl in the video.
The Crimean woman against the background of the Russian flag said that she was born and lives in Sevastopol and that she "loves and respects the country in which she lives", and that she took the photos "long ago and on emotion".
quote:Ukraine's Defence Ministry considers firing three commanders
The Ministry of Defence of Ukraine considers dismissing three commanders of the Armed Forces of Ukraine.
Source: sources of Ukrainska Pravda in the military-political command of Ukraine
Details: According to the sources of Ukrainska Pravda, Ukrainian Defence Minister Rustem Umierov is preparing to dismiss Tetiana Ostashchenko, Commander of Medical Forces of the Armed Forces of Ukraine, Oleksandr Tarnavskyi, Commander of the Tavriia Operative-Strategic Grouping of Forces, and Serhii Naiev, Commander of Joint Forces of the Armed Forces of Ukraine.
Reportedly, paramedics and volunteers involved in medical supply of Ukraine’s Defence Forces insisted on the dismissal of Ostashchenko.
The reasons for the dismissal of Tarnavskyi, who is in charge of one of the fronts of the Ukrainian counteroffensive, were not disclosed.
The sources did not name the reasons for Naiev’s dismissal either. At the same time, according to the information of Ukrainska Pravda, he may become one of the main persons of interest in the proceedings about the defence of Kherson Oblast in 2022.
Ukrainska Pravda has turned to the Office of the President to receive a comment about the supposed dismissals of the commanders. Serhii Nikiforov, press secretary of President Zelenskyy, stated that if such a decision is made, it would be properly announced on the President’s website.
One of the sources notes that the issue of these people’s dismissal has been in consideration for several months.
https://defbrief.com/2023(...)systems-for-ukraine/quote:Op maandag 13 november 2023 18:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ging om de Gepards of Leo's volgens mij. Dat de VS van Jordanie de Cheetah's heeft gekocht om deze door te sluizen naar Oekraiene is hier volgens mij niet voorbijgekomen, dat is door defensie ook nooit echt naar buiten gecommuniceerd.
Ik denk dat het gewoon een foutje is in een geautomatiseerd script (zonder jaartal), aangezien het nieuwsbericht volgens mij exact 1 jaar geleden is.quote:Op maandag 13 november 2023 19:31 schreef Delenlill het volgende:
https://newsukraine.rbc.u(...)rson-1699880158.html
[..]
Er is nog geen beweging te zien bij de Russische troepen aan de oostkant van de rivier Dnipro.
Wat een sukkels. Denken ze nu echt dat de EU ze hiermee gaan helpen? Bulgarije staat gewoon in zijn recht om dit te verhogen. En het is niet zo dat Hongarije ook maar op enig manier meegewerkt heeft sinds de oorlog gestart is. Sterker nog ze hebben alleen maar tegengewerkt en ons gechanteerd. Ze hebben meer dan genoeg tijd gehad om alternatieve energie bronnen te vinden dan Rusland in de afgelopen 1 1/2 jaar.quote:Hungary asks EU to take action against Bulgaria’s transit tax on Russian gas
BUDAPEST, Hungary (AP) — Hungary has asked the European Union’s executive to open a legal procedure against Bulgaria over a tax it recently imposed on Russian natural gas passing through its territory, a government minister said on Friday.
Bulgaria believes the tax, which it levied in October, will reduce the privileged position of Russia’s state-owned energy company Gazprom in southeastern Europe and deter Russian influence in the region.
But the tax has angered Bulgaria’s neighbor Serbia, as well as fellow EU member Hungary, which are heavily dependent on Russian gas coming mostly via Turkey and Bulgaria through the TurkStream pipeline.
In a Facebook video, Hungary’s minister for EU affairs, Janos Boka, said he had sent a letter to the European Commission urging it to launch an infringement procedure against Bulgaria, the first potential step the bloc can use to ensure its laws are upheld by member states.
quote:For first time in history, representative of Russian Federation was not elected to UN International Court of Justice
For the first time, the representative of Russia was not elected to the UN International Court of Justice: he lost to the representative of Romania.
Mykola Hnatovskyi, a Ukrainian international lawyer and judge of the European Court of Human Rights, drew attention to this on Facebook, Censor.NET reports.
Hnatovskyi points out that "for the first time, there will be no Soviet/Russian judge" at the UN International Court of Justice in The Hague in connection with the election of the former Minister of Foreign Affairs of Romania, Bohdan Aureska.
"This is the second case when a permanent member of the Security Council will not be represented at the UN International Court of Justice (the first was Great Britain in 2017)," he added.
The UN International Court of Justice consists of 15 judges, and five new judges are elected every three years. Each judge represents a certain regional group of countries and must secure the support of members of the Security Council and the UN General Assembly.
Die heb ik gemist. De Nederlandse defensie wilde er niet al teveel ruchtbaarheid aan geven iig.quote:Op maandag 13 november 2023 20:32 schreef Ulx het volgende:
https://defbrief.com/2023(...)systems-for-ukraine/
Gelukkig hebben ze dat stukje waarbij die rus brandend uit die MT-LB (?) rent eruit geknipt.quote:Op maandag 13 november 2023 19:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er staat nog wat achtergrond informatie in het artikel. En het filmpje wat er in staat is erg indrukwekkend.
Verkeerde topic?quote:Op maandag 13 november 2023 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo. Misschien kunnen we dan nu eens praten over wat we daar aan gaan doen, ipv steeds de feiten te bestrijden.
U is in verkeerde topic?quote:Op maandag 13 november 2023 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo. Misschien kunnen we dan nu eens praten over wat we daar aan gaan doen, ipv steeds de feiten te bestrijden.
Ik ken zequote:Op maandag 13 november 2023 19:46 schreef AchJa het volgende:
Om even op de mobcplxn terug te komen, hier een mooie site: Defensiefotografie met een hoofdstuk over de complexen.
Er bestaat ook een wiki van.
Ter illustratie, een kaart met de KM en KL complexen:
[ afbeelding ]
Achter de link meer info en meer complexen.
Een kapitein van de Russische marine is mogelijk voor 1500 dollar omgekocht om de locatie van het Russische schip Askold op te geven, waarna deze vernietigd is. Hij was nog wel zo slim om te onderhandelen over deze prijs welke in eerste instantie 1000 euro was. Wat volgens hem niet genoeg was voor het risico wat hij liep.quote:Bribed Russian Navy captain disclosed to Ukrainians location of Putin’s newest warship
A bribed Russian Navy captain revealed the location of Putin’s newest warship to Ukrainians.
Before Ukraine hit it with missiles, a Russian Navy captain “accepted a $1,500 bribe to disclose the location of Putin’s newest war ship” in Crimea.
According to Ukrainian sources, the Russian military allegedly bargained to raise the fee before giving the Askold ship location.
The location of Russian dictator Putin’s newest battleship was allegedly bribed for by Russian navy captain Alexander Ermolenko, which allowed Ukraine to hit it with long-range missiles. The Askold ship is a carrier of Kalibr cruise missiles that Russia uses to bombard Ukrainian cities.
Ukrainian missiles heavily damaged the $110 million Russian warship in Crimea.
Videos showed three strikes on the Askold ship, the most sophisticated battleship in Moscow’s Black Sea Fleet. The missile carrier is said to be irreparably damaged.
Ukrainian Telegram channels claim that a Russian captain sold Kyiv information on the location of the warship in a shipyard in Kerch, east of Russian-annexed Crimea, via a social media messenger.
Alexander Ermolenko was named captain of the Russian Buyan-M class-guided missile ship Ingushetia 630. He is accused of negotiating to raise the price for his “service” from $1,000 to $1,500.
Telegram groups Russian Soldiers and Crimean Wind did not explain how the Black Sea Fleet captain, if true, came to be interacting with Ukrainian spies.
While purportedly bargaining in a text chat, the “captain” says of a payment in US dollars, “It’s not enough.” If I have to risk 1000, it is insufficient.
He tells his Ukrainian operator, supposedly referring to the 197ft-long Askold, “It’s here – when do you plan to ‘work’ on it…?”
“Don’t wait too long; they might move it somewhere else.”
“I guarantee only where it is right now.”
Bekende naam. Daar ging die hele "Biden/Hunter omkoop rel" over. Dat Biden zijn ontslag eiste, in ruil voor financiele steun.quote:Op maandag 13 november 2023 21:22 schreef Delenlill het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)ni-joe-hunter-biden/
ex-prosecutor Kostyantyn Kulyk
quote:Op maandag 13 november 2023 20:02 schreef Delenlill het volgende:
https://en.socportal.info(...)blue-cocktail-tubes/
[..]
Iets zegt me dat dit niet geheel vrijwillig gegaan is. En dat die trui die zij draagt mogelijk de motivatie voor deze excuses verbergt.
Excuses niet geaccepteerd. Door die 2 rietjes zijn er twee zeeschildpadden gestikt.quote:Op maandag 13 november 2023 20:02 schreef Delenlill het volgende:
https://en.socportal.info(...)blue-cocktail-tubes/
[..]
Iets zegt me dat dit niet geheel vrijwillig gegaan is. En dat die trui die zij draagt mogelijk de motivatie voor deze excuses verbergt.
Als ik dit zo lees staat me er iets van bij dat die hier wel eens land is gekomen.quote:Op maandag 13 november 2023 18:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ging om de Gepards of Leo's volgens mij. Dat de VS van Jordanie de Cheetah's heeft gekocht om deze door te sluizen naar Oekraiene is hier volgens mij niet voorbijgekomen, dat is door defensie ook nooit echt naar buiten gecommuniceerd.
Dat is aardig, hij zwaait zelfs nog even naar de camera.quote:Ukrainian army recon team spotted a Russian soldier who decided to start walking home. He will live 🇺🇦 🌻
Leuk om het eens een keertje vanuit beide kanten te zien. Niet zo leuk voor de Rus natuurlijk. Maarja dat is zijn probleem.quote:Ukrainian FPV drones POV of the russian car that tried to run away from it. Work of the Escadrone Unit.
https://www.reddit.com/r/(...)6_svetku_electronic/quote:'Strike Drones Company' of the 47th Mechanized Brigade carefully launched an FPV drone into a crowded trench in the Avdiivka region. After the strike, the russians in the trench decided to leave their wounded comrade to die alone.
https://www.reddit.com/r/(...)extremely_effective/quote:A very rare russian RB-636 Svet-KU electronic warfare system spotted and destroyed with precise HIMARS strike
Damn, die kunnen inderdaad een stootje hebben. je ziet sommige kogels gewoon afketsen.quote:Ukrainian armor proves to be extremely effective against russian sniper fire and saves multiple soldiers lives
Ja is wel langsgekomen, heb er zelf meen ik een tweet over geplaatst. En het nieuws dat dit ging gebeuren was ook al in juni gebrachtquote:Op maandag 13 november 2023 22:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees staat me er iets van bij dat die hier wel eens land is gekomen.
https://www.thedrive.com/(...)-ukraine-from-jordanquote:U.S. Getting More Gepard Air Defense Vehicles For Ukraine From Jordan
The additional Gepard self-propelled anti-aircraft guns for Ukraine look to be ex-Dutch versions purchased from Jordan.
Zou wel geinig zijn als je audio kon versturen via de drone (bij die zwaaiende Rus)quote:Op maandag 13 november 2023 22:27 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)m_spotted_a_russian/
[..]
Dat is aardig, hij zwaait zelfs nog even naar de camera.
https://www.reddit.com/r/(...)he_russian_car_that/
[..]
Leuk om het eens een keertje vanuit beide kanten te zien. Niet zo leuk voor de Rus natuurlijk. Maarja dat is zijn probleem.
https://www.reddit.com/r/(...)the_47th_mechanized/
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)6_svetku_electronic/
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)extremely_effective/
[..]
Damn, die kunnen inderdaad een stootje hebben. je ziet sommige kogels gewoon afketsen.
quote:Op maandag 13 november 2023 22:41 schreef Ulx het volgende:
Dus het nieuws van vandaag:
• Cheetahs komen. Ik neem aan snel.
• F16 training centrum in Roemeni formeel geopend.
• 2 IRIS-T systemen worden geleverd binnen een week of zes.
Nog iets?
• Duitsland verdubbelt hulp aan Oekrane? Of was dat gisteren?
quote:The UK has supplied Ukraine with 82.000 helmets, 25.000 sets of winter clothing, 10.000 sets of body armour and 70.000+ operational ration packs
Zonder de EU zijn wij nergens. Nee, dus asjeblieft geen nexit. Vooral omdat het glas ijs is. Gezien de partijen in onze politiek die uit de EU willen, ook anti-NAVO zijn. De mongolen..quote:Op maandag 13 november 2023 16:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen moeite met Nexit
En er hoeft helemaal niets te veranderen, gewoon niet uit de NAVO stappen en normaal geld aan defensie uitgeven maar als we dat nu via de EU gaan regelen dan moeten wij als netto grootbetaler straks bijbetalen voor een puicke Poolse zwarte zeevloot vol Spaanse oorlogsschepen
Dank je de koekoek
Die gast in die eerste clip denkt ook "fuck this shit, I'm out"quote:Op maandag 13 november 2023 22:27 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)m_spotted_a_russian/
[..]
Dat is aardig, hij zwaait zelfs nog even naar de camera.
https://www.reddit.com/r/(...)he_russian_car_that/
[..]
Leuk om het eens een keertje vanuit beide kanten te zien. Niet zo leuk voor de Rus natuurlijk. Maarja dat is zijn probleem.
https://www.reddit.com/r/(...)the_47th_mechanized/
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)6_svetku_electronic/
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)extremely_effective/
[..]
Damn, die kunnen inderdaad een stootje hebben. je ziet sommige kogels gewoon afketsen.
Al maanden lang hetzelfde liedje. Ja hoor Oekraine gaat het wel even doen. Volgende week komt die doorbraak hoor, volgende maand komt echt die doorbraak, in de lente komt echt de doorbraak mensen, nog een half jaartje hoor.quote:
Rusland zou in 3 dagen Ukraine veroveren.quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Al maanden lang hetzelfde liedje. Ja hoor Oekraine gaat het wel even doen. Volgende week komt die doorbraak hoor, volgende maand komt echt die doorbraak, in de lente komt echt de doorbraak mensen, nog een half jaartje hoor.
Als je nou eens daadwerkelijk het bericht zou lezen:quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Al maanden lang hetzelfde liedje. Ja hoor Oekraine gaat het wel even doen. Volgende week komt die doorbraak hoor, volgende maand komt echt die doorbraak, in de lente komt echt de doorbraak mensen, nog een half jaartje hoor.
Wat een ieder hier wel zal beamen is dat het te hopen is dat de NAVO een stuk standvastiger reageert als we nog eens direct in oorlog komt.quote:
Ja, Rusland moet kapot, zowel financieel als militair. Daarna ziet de wereld er een stuk leuker uit.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat een ieder hier wel zal beamen is dat het te hopen is dat de NAVO een stuk standvastiger reageert als we nog eens direct in oorlog komt.
Met de huidige staat van de oorlog (die patstelling) moet men toch eens gaan beslissen wat men bereiken wil en op welke manier men daarbij kan, dan wel moet, helpen.
Yep, dit.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, Rusland moet kapot, zowel financieel als militair. Daarna ziet de wereld er een stuk leuker uit.
Ook de munitie is bijna op van Rusland (al een jaar)..quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vandaar dat putler moest bedelen bij Kim.quote:Op dinsdag 14 november 2023 01:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ook de munitie is bijna op van Rusland (al een jaar)..
quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ssst 🤫quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland zou in 3 dagen Ukraine veroveren.
Dat gaat niet gebeuren als EU handel blijft drijven met Rusland via Turkije.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, Rusland moet kapot, zowel financieel als militair. Daarna ziet de wereld er een stuk leuker uit.
in dit geval helpt dan Turkije Oekrane om zeep.quote:Op dinsdag 14 november 2023 07:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren als EU handel blijft drijven met Rusland via Turkije.
Maar dat mag allemaal. Want Europa heeft het ook moeilijk..
Europa helpt Oekrane
Maar Europa helpt Oekrane ook om zeep.
Schijnt enorme meatgrinder te zijn bij Avdiivka te zijn. Rusland past hun tactiek niet aan gedurende oorlog, gewoon maar 'soldaten' zonder training naar front smijten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds het uitbreken van de Gaza oorlog volg ik de Ukrainse oorlog niet meer zo nauw maarre 311k alweer? Jeezus, dat gaat hard!
[ afbeelding ]
Kan die 311k een beetje geconfirmeerd worden met externe bronnen?quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Schijnt enorme meatgrinder te zijn bij Avdiivka te zijn. Rusland past hun tactiek niet aan gedurende oorlog, gewoon maar 'soldaten' zonder training naar front smijten.
Nee, want de getallen zijn totaal verzonnen voor intern gebruik en propaganda doeleinden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan die 311k een beetje geconfirmeerd worden met externe bronnen?
Rusland kwam een tijd terug aan met cijfers over uit te betalen bedragen aan gewonden en nabestaanden die het aantal lijken te bevestigen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan die 311k een beetje geconfirmeerd worden met externe bronnen?
En dat waren er 105.000quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland kwam een tijd terug aan met cijfers over uit te betalen bedragen aan gewonden en nabestaanden die het aantal lijken te bevestigen.
Verliezen staat niet gelijk aan doden. Gewonde soldaten die niet meer kunnen vechten vallen ook onder dat cijfer. Is hier ook al talloze keren besproken.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En dat waren er 105.000
Ver verwijderd van deze fantasie getallen.
Want als jij geen 'bortnummer' hebt, is het niet zo. Duidelijk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:06 schreef PluggieOD het volgende:
De helikopter/vliegtuig getallen zijn helemaal hilarisch.
Oh, waarom dan? Die aantallen zijn juist stukken makkelijker te verifiren dan het aantal doden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:06 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nee, want de getallen zijn totaal verzonnen voor intern gebruik en propaganda doeleinden.
US MoD en ook UK MoD houden het op 120 tot 160k (dood en zwaargewond).
Het zijn totaal verzonnen getallen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Verliezen staat niet gelijk aan doden. Gewonde soldaten die niet meer kunnen vechten vallen ook onder dat cijfer. Is hier ook al talloze keren besproken.
Kom eens met een lijstje dan. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, waarom dan? Die aantallen zijn juist stukken makkelijker te verifiren dan het aantal doden.
Zie boven.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want als jij geen 'bortnummer' hebt, is het niet zo. Duidelijk.
Omdat als helikopters opgeblazen worden op en luchthaven door ATACMS, er geen beelden zijn van de markeringen op die helikopters. En vliegtuigen gaan vaak neer in door rus gecontroleerd gebied. En dan weet ook niemand welke cijfertjes er op de staart staan.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, waarom dan? Die aantallen zijn juist stukken makkelijker te verifiren dan het aantal doden.
Je kunt trollen wat je wilt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat als helikopters opgeblazen worden op en luchthaven door ATACMS, er geen beelden zijn van de markeringen op die helikopters. En vliegtuigen gaan vaak neer in door rus gecontroleerd gebied. En dan weet ook niemand welke cijfertjes er op de staart staan.
En de poster in kwestie is in het verleden duidelijk genoeg geweest: geen nummer? Niet gebeurt.
Nee, kwam met de "getallen zijn helemaal hilarisch." Dus, hoezo?quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:19 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Kom eens met een lijstje dan. Ben benieuwd.
Tsja, je kunt ook je vraagtekens zetten bij de getallen van Rusland. Waarheid zal wel in het midden zitten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En dat waren er 105.000
quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:06 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nee, want de getallen zijn totaal verzonnen voor intern gebruik en propaganda doeleinden.
US MoD en ook UK MoD houden het op 120 tot 160k (dood en zwaargewond).
Ik was al "bang" dat het allemaal een beetje overtrokken is.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland kwam een tijd terug aan met cijfers over uit te betalen bedragen aan gewonden en nabestaanden die het aantal lijken te bevestigen.
Maar ik ben tenminste niet zo far out there dat alleen wanneer mijn OCD bevredigd wordt, het ook echt een verlies is.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:22 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je kunt trollen wat je wilt.
Maar de getallen zijn totaal ongefundeerd van beide kanten.
Dat is het hele punt. Rusland produceert eenzelfde soort lijstjes waar je vraagtekens bij kunt (en moet) zetten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, je kunt ook je vraagtekens zetten bij de getallen van Rusland. Waarheid zal wel in het midden zitten.
Aircraft (94, of which destroyed: 86, damaged: 8)quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:39 schreef BEFEM het volgende:
Oryx is voor vliegtuigen best betrouwbaar lijkt me? Wat staat daar?
quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En dat waren er 105.000
105.000 gewonden en lijken die zijn bevestigd. Anders betalen ze niet.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En dat waren er 105.000
Ook die vlieger gaat niet op.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:46 schreef ExTec het volgende:
Kun je in de buurt komen door te tellen waarmee ze de invasie zijn begonnen, en wat ze nu grofweg nog over hebben.
Dan zullen ze wel snel in Kyiv zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ook die vlieger gaat niet op.
Meer dan het dubbele van het aantal waarmee ze begonnen is nu aanwezig op Oekraiens gebied.
Daar heb je gelijk in!quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ook die vlieger gaat niet op.
Meer dan het dubbele van het aantal waarmee ze begonnen is nu aanwezig op Oekraiens gebied.
Volgens Tom Cooper/ACIG is maar een derde geleverd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:03 schreef BEFEM het volgende:
Laatst nog discussie hier over de 1 miljoen granaten. Nu dus ook officieel slecht nieuws hier over
https://www.trouw.nl/buit(...)et-op-tijd~bb2bf40c/
Projectie.quote:
Ook een mooie middelvinger naar Oostenrijk, dat voor een behoorlijk gedeelte nog vertrouwt op Russisch gas. Zodra er niets meer door Oekrane stroomt kunnen zij ook mooi de tyfus genieten.quote:Op maandag 13 november 2023 20:46 schreef Delenlill het volgende:
https://apnews.com/articl(...)80c7feb426af86391714
[..]
Wat een sukkels. Denken ze nu echt dat de EU ze hiermee gaan helpen? Bulgarije staat gewoon in zijn recht om dit te verhogen. En het is niet zo dat Hongarije ook maar op enig manier meegewerkt heeft sinds de oorlog gestart is. Sterker nog ze hebben alleen maar tegengewerkt en ons gechanteerd. Ze hebben meer dan genoeg tijd gehad om alternatieve energie bronnen te vinden dan Rusland in de afgelopen 1 1/2 jaar.
Waarom zouden ze dat doen?quote:
Duurt nog tot 1-1-'25. Oekraine heeft per dan transport contract officieel opgezegd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook een mooie middelvinger naar Oostenrijk, dat voor een behoorlijk gedeelte nog vertrouwt op Russisch gas. Zodra er niets meer door Oekrane stroomt kunnen zij ook mooi de tyfus genieten.
@Nebelwerfer goed voorbeeld van waar ik het laatst over had.quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wisten we toch al van Rob de Wijk wat maand geleden?quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:03 schreef BEFEM het volgende:
Laatst nog discussie hier over de 1 miljoen granaten. Nu dus ook officieel slecht nieuws hier over
https://www.trouw.nl/buit(...)et-op-tijd~bb2bf40c/
Oryx meldt 13105 russische voertuigen. En 539 vliegtuigen en helis.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:39 schreef BEFEM het volgende:
Oryx is voor vliegtuigen best betrouwbaar lijkt me? Wat staat daar?
Als je dat wilt doen moet je het goed doen.quote:
Wat een treurige bedoening.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
Wel weer het bekende contrast. De te dom om te poepen oude van dagen vreten de propaganda voor zoete koek.
[ twitter ]
Dat is een bekend gegeven ja, dus geen idee waarom je dit het vermelden waard vindt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duurt nog tot 1-1-'25. Oekraine heeft per dan transport contract officieel opgezegd.
De waarheid zit nooit in het midden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, je kunt ook je vraagtekens zetten bij de getallen van Rusland. Waarheid zal wel in het midden zitten.
Verkeerd linkje gecopy pasta'dquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als je dat wilt doen moet je het goed doen.
Aircraft (94, of which destroyed: 86, damaged: 8)
Helicopters (132, of which destroyed: 102, damaged: 28, captured: 2)
Dat stond zeker in de Oekraense media.quote:Op dinsdag 14 november 2023 01:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Vandaar dat putler moest bedelen bij Kim.
Omdat jij niet de enige bent die hier leest.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is een bekend gegeven ja, dus geen idee waarom je dit het vermelden waard vindt.
Je hebt blijkbaar iets gemistquote:Op dinsdag 14 november 2023 10:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook een mooie middelvinger naar Oostenrijk, dat voor een behoorlijk gedeelte nog vertrouwt op Russisch gas. Zodra er niets meer door Oekrane stroomt kunnen zij ook mooi de tyfus genieten.
quote:Grter Gasfund in sterreich seit 40 Jahren
Der sterreichische Energiekonzern OMV hat ein Gasfeld mit frderbaren Ressourcen von etwa 48 Terawattstunden entdeckt. Wie das Unternehmen mitteilte, wurde das Gas nahe dem Ort Wittau in 5.000 Metern Tiefe gefunden. Die Menge entspreche 28 Millionen Fass lquivalent. Damit knne die aktuelle heimische Gasfrderung voraussichtlich um 50 Prozent gesteigert werden, so OMV.
"Das ist ein wichtiger Baustein der Diversifizierungsstrategie", sagte OMV-Chef Alfred Stern. Um die Bedeutung von russischen Gaslieferungen weiter zu reduzieren, habe die OMV auerdem einen Vertrag mit dem Energiekonzern BP ber die Lieferung von bis zu einer Million Tonnen Flssigerdgas (LNG) pro Jahr fr zehn Jahre ab 2026 abgeschlossen.
Uit ergernis over de Nederlands-Oostenrijkse Schengen-blokkade, en dan zal Nederland toch moeten inzien dat er grotere belangen op het spel staan dan 'Moe-landers, die moeten we niet'.quote:
Nee, het zijn russische kanalen die klagen over het gebrek aan kwaliteit van de Noord Koreaanse granaten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat stond zeker in de Oekraense media.
quote:OTD in 2002 i used islamophobic language to threaten to castrate a journalist who asked about civilain casualties caused by me carpet bombing Grozny.
You didn't listen when I told you who I am. And here we are.
Funnily enough, not one single hamas fanboy has ever mentioned this casual racism or mass murder to Prez. Oh heavens no.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111397351982688857
Die man heeft veel zinnige dingen gezegd en voorspeld die gewoon zijn uitgekomen. Maanden geleden werd al gezegd dat we die doelstelling niet konden halen. Dat bij jou realisme plaats maakt voor ongeloof en hoop, m.a.w. je wil het gewoon niet erkennen, is echt vreselijk irritant.quote:
Die man roept elke dag 10 dingen. Als je dat vaak genoeg doet komen er altijd wel een paar uit.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die man heeft veel zinnige dingen gezegd en voorspeld die gewoon zijn uitgekomen. Maanden geleden werd al gezegd dat we die doelstelling niet konden halen. Dat bij jou realisme plaats maakt voor ongeloof en hoop, m.a.w. je wil het gewoon niet erkennen, is echt vreselijk irritant.
Heb op Ninefornews gestaan.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat stond zeker in de Oekraense media.
Je ziet een hoop vreemde dingen in dat gebied. Zoals die BTR op een landingsvaartuig. Waarom zou je daar een BTR de zee op willen sturen, als de BTR over land via de Perekop kan rijden. Tenzij dus de GLOC's in dat hele gebied flink verstoord zijn.quote:
Dan moet het wel waar zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, het zijn russische kanalen die klagen over het gebrek aan kwaliteit van de Noord Koreaanse granaten.
Als jij dat denkt, prima joh. Lekker in je bubbeltje blijven.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die man roept elke dag 10 dingen. Als je dat vaak genoeg doet komen er altijd wel een paar uit.
Zo kan ik het ook
De enige die hier verschrikkelijk irritant is ben jij hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die man heeft veel zinnige dingen gezegd en voorspeld die gewoon zijn uitgekomen. Maanden geleden werd al gezegd dat we die doelstelling niet konden halen. Dat bij jou realisme plaats maakt voor ongeloof en hoop, m.a.w. je wil het gewoon niet erkennen, is echt vreselijk irritant.
Erg vervelend als je niet selectief kan shoppen in je "bronnen" als een er van de Russen zelf zijn natuurlijk.quote:
Lees je eigen link even door, want daar staat geen bron in voor de "inferieure" munitie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Eerste Google linkje: https://www.kyivpost.com/post/24054
Ow, dat kan best hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk. Hier het eerste DuckDuckGo linkje.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:18 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Lees je eigen link even door, want daar staat geen bron in voor de "inferieure" munitie.
Ik had 1 of 2 topics terug ook artikelen opgegraven die de belabberde kwaliteit van hun munitie uit de doeken deden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk. Hier het eerste DuckDuckGo linkje.
Maar, de discussie over kwaliteit maakt ook niet zo heel erg veel uit, want munitie is munitie. Precisie en veiligheid zijn geen top prioriteit in het russische leger.
welke bubbel zit ik volgens jou precies in? Geef me eens wat voorbeelden van dingen die ik gezegd heb wat in die bubbel past waar ik volgens jou in zit?quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij dat denkt, prima joh. Lekker in je bubbeltje blijven.
Oek media dus wat ik al zei.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Eerste Google linkje: https://www.kyivpost.com/post/24054
Die lordbebo van twitter doet het altijd wel goed bij hem.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:04 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Welke media moet ik volgen om het ware verhaal voorgeschoteld te krijgen?
Ja, daarom. Als mensen het niet willen geloven jammer dan.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik had 1 of 2 topics terug ook artikelen opgegraven die de belabberde kwaliteit van hun munitie uit de doeken deden.
Het is allemaal propaganda. Niet slechts aan 1 kant.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:04 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Welke media moet ik volgen om het ware verhaal voorgeschoteld te krijgen?
Tja, geschiedvervalsing is nogal een dingetje in Rusland.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:17 schreef oheng het volgende:
Tijd voor de moeder aller vragen. Werkten de russen samen met de nazi's?
Mijn ervaring is dat De Wijk toch wel met open deuren komt, en dan aangedikt in een sausje van 'kijk uit voor escalatie'.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
Die man heeft veel zinnige dingen gezegd en voorspeld die gewoon zijn uitgekomen.
In Rusland wijzigt de geschiedenis zo snel, je weet daar nooit wat er gister is gebeurd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:17 schreef oheng het volgende:
En wat gebabbel over realpolitik.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat De Wijk toch wel met open deuren komt, en dan aangedikt in een sausje van 'kijk uit voor escalatie'.
Aged like milk, huhquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef luxerobots het volgende:
Maart 2022.
Nou, nou, die F16 (uiteindelijk dus) heeft geen fuck gedaan wat betreft escalatie.
Dat is helemaal in lijn met hoe het in Rusland gaat. Alles is een leugen en alles is propaganda, met de bedoeling dat mensen apathisch worden en ongeinteresseerd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het is allemaal propaganda. Niet slechts aan 1 kant.
Daar heb ik ook wel eens mee te kampen gehad, vooral in mijn studententijd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Rusland wijzigt de geschiedenis zo snel, je weet daar nooit wat er gister is gebeurd.
Rinse and repeat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef luxerobots het volgende:
Maart 2022.
Nou, nou, die F16 (uiteindelijk dus) heeft geen fuck gedaan wat betreft escalatie.
Is ook lastig de speld van de waarheid te vinden in de hooiberg van propagandaleugens daar, je kunt het die mensen niet eens echt kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:30 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Dat is helemaal in lijn met hoe het in Rusland gaat. Alles is een leugen en alles is propaganda, met de bedoeling dat mensen apathisch worden en ongeinteresseerd.
Patriot was ook al niet goed?quote:
Als je zo je geld kunt verdienen, prima toch. Er is blijkbaar markt voor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Patriot was ook al niet goed?![]()
Daar hebben ze er ondertussen 3 van ofzo.
Wat een clown is het toch.
https://eenvandaag.avrotr(...)-bekend-bij-britten/quote:Anderhalve week voor de inval in Irak hoorde defensiespecialist Rob de Wijk op een besloten bijeenkomst in Londen dat Sadam Hoessein geen massavernietigingswapens had.
Aan de meeting in het zg. Chatham House deden de Britse onderminister van Defensie Bolton en de minister van Defensie Hoon mee. Daarnaast waren er leden van de inlichtingendiensten zoals MI6 en vertegenwoordigers van de NAVO aanwezig. De bijeenkomst ging over gevolgen van een oorlog in Irak, maar in de marge van de vergadering werd klip en klaar gezegd dat Saddam geen massavernietigingswapens bezat.
De beste propaganda bevat op zijn minst een kern van waarheid.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het is allemaal propaganda. Niet slechts aan 1 kant.
De mensen in Rusland niet inderdaad, maar van Nederlanders (of meer algemeen mensen in het Westen) mag je wel meer verwachten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is ook lastig de speld van de waarheid te vinden in de hooiberg van propagandaleugens daar, je kunt het die mensen niet eens echt kwalijk nemen.
Potverdikke. En ik maar demonstreren tegen Nederlandse deelname aan de Irakoorlog.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Haha, dit is helemaal mooi.
Niet alleen wist Van Wijk waar Osama bin Laden al die jaren was, door Britse kabinetsleden is Van Wijk 1,5 week voor de inval in Irak ook concreet genformeerd dat er geen massavernietigingswapens in Irak waren. En wij ondertussen maar demonstreren tegen die inval op basis van vermoedens!!
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)-bekend-bij-britten/
Forrest Gump is er niks bij.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Niet alleen wist Van Wijk waar Osama bin Laden al die jaren was, door Britse kabinetsleden is Van Wijk 1,5 week voor de inval in Irak ook concreet genformeerd dat er geen massavernietigingswapens in Irak waren. En wij ondertussen maar demonstreren tegen die inval op basis van vermoedens!!
[..]
Die Jackson Hinkle doet het ook goed bij veel van die figuren. Die laatst dit op x plaatste.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die lordbebo van twitter doet het altijd wel goed bij hem.
Bulgarije zal Oekrane om die reden absoluut niet veto'en. Bulgarije steunt toetreding van Oekrane al ruim 10 jaar.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uit ergernis over de Nederlands-Oostenrijkse Schengen-blokkade, en dan zal Nederland toch moeten inzien dat er grotere belangen op het spel staan dan 'Moe-landers, die moeten we niet'.
Wat een idioot.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die Jackson Hinkle doet het ook goed bij veel van die figuren. Die laatst dit op x plaatste.
[ twitter ]
Wel apart om de meest iconische foto van de Vietnamoorlog zo te misbruiken.
Zal net als Osama ook wel een lulverhaal zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Israel gebruikt geen napalm.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wat een idioot.
En de nog grotere idioten slikken het als zoete koek.
Rob de Wijk zegt soms wel een goede dingen, maar dat ego van hem past niet eens in het Pentagon. Vreselijk irritante kerel is het.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zal net als Osama ook wel een lulverhaal zijn.
Rob de Wijk en de geheime operatie tegen Bin Laden: ‘Waarom zouden ze er een professor uit Nederland bij betrekken?’
Soms. Dat zeg je goedquote:Op dinsdag 14 november 2023 17:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Rob de Wijk zegt soms wel een goede dingen, maar dat ego van hem past niet eens in het Pentagon. Vreselijk irritante kerel is het.
quote:
100%, het is gewoon een patroon.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zal net als Osama ook wel een lulverhaal zijn.
Rob de Wijk en de geheime operatie tegen Bin Laden: ‘Waarom zouden ze er een professor uit Nederland bij betrekken?’
Uiteindelijk gaat ze dat lukken. De vraag is, tegen welke prijs? En gaat het invloed hebben op de oorlog?quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:38 schreef LethalNinja het volgende:
Bachmut is uiteindelijk veroverd door Rusland, wat denken jullie, zelfde voor Advika binnenkort?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Die hype is voorbij. De focus ligt nu op Israel.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
heeft Oekrane zoveel steun op de wereld.
Nope. Focus verdwijnt daar vanzelf weer. En zolang gaat dat ook niet duren. An sich is de lopende topic daarover alhier een aardige graadmeter.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die hype is voorbij. De focus ligt nu op Israel.
Ik zal even in mn glazen bol kijken.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope. Focus verdwijnt daar vanzelf weer. En zolang gaat dat ook niet duren. An sich is de lopende topic daarover alhier een aardige graadmeter.
Zijn bijna op het punt dat dit topic alweer harder loopt.
Maar doe eens een voorspelling, hoe lang het daar nog duurt. Want voorspellingen, daar ben je immers "goed" in.
Dat lijkt mij wel nuttig ja!quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:56 schreef Perrin het volgende:
Kan FTM niet ook even Rob van Wijk doorlichten?
[ twitter ]
Kolonialismequote:
Ik snapte wel waar je het over had hoor. En natuurlijk, dat toontje en alleen de negatieve zaken benoemen is ook irritant.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
@:nebelwerfer goed voorbeeld van waar ik het laatst over had.
Ik kan dit alleen maar onderstrepen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik snapte wel waar je het over had hoor. En natuurlijk, dat toontje en alleen de negatieve zaken benoemen is ook irritant.
Maar ondertussen zitten we weer in een deel waarin Rob de Wijk wordt afgezeken om absolute onkunde en lacht men om Russen die in propaganda trappen.
En dit dus in een deel met als titel de Russische propaganda die men het liefste dan weer wel gelooft.
Ja users kunnen irritant zijn, maar het wordt hier ook wel makkelijk gemaakt commentaar te hebben op die maar zo van alles roepen en dit dikwijls met dezelfde toon.
Niemand kan voorspellen wat er met Avdiivka gaat gebeuren. De russen hebben wel enorme verliezen geleden om 2km op te trekken.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat ze dat lukken. De vraag is, tegen welke prijs? En gaat het invloed hebben op de oorlog?
Ik zie het wel vallen. Maar wat dan. Tenzij rus echt miljoenen mensen de grinder in wil gooien, lijkt me dit niet een houdbare tactiek.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Niemand kan voorspellen wat er met Avdiivka gaat gebeuren. De russen hebben wel enorme verliezen geleden om 2km op te trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het bekijkt over heel Oekraine, dan is dit inderdaad stompzinnig en militair gezien achterlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie het wel vallen. Maar wat dan. Tenzij rus echt miljoenen mensen de grinder in wil gooien, lijkt me dit niet een houdbare tactiek.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:47 schreef oheng het volgende:
Russen worden voorbereid op de frontlinie (?)
NSFL, dus in een spoiler.Is dit echt? En zo ja, waarom laten die lui zich in hemelsnaam zo behandelen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Rusland zal niet stoppen en stapje voor stapje komen ze dichterbij het afkneipen van Avdiivka. Ze zijn nu net over het spoor gekomen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Niemand kan voorspellen wat er met Avdiivka gaat gebeuren. De russen hebben wel enorme verliezen geleden om 2km op te trekken.
Omdat Russen. Je kan dat niet vergelijken met West-Europa. Totaal andere mentaliteit.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is dit echt? En zo ja, waarom laten die lui zich in hemelsnaam zo behandelen?
Dit is doodnormaal, en kon je in de jaren 90 zelfs op de Nederlandse TV zien. In programma's zoals Brandpunt oid. Niks nieuws aan.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is dit echt? En zo ja, waarom laten die lui zich in hemelsnaam zo behandelen?
Stelletje psychopaten. Collectief stockholmsyndroom ofzo.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:50 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat Russen. Je kan dat niet vergelijken met West-Europa. Totaal andere mentaliteit.
Inderdaad. De Russische dienstplicht is tot ver over de Russische grens berucht.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is doodnormaal, en kon je in de jaren 90 zelfs op de Nederlandse TV zien. In programma's zoals Brandpunt oid. Niks nieuws aan.
De vraagstelling is hier wel wat problematisch want het Molotov-Ribbentrop pact was niet meer dan een non-aggressiepact, waarmee de historische situatie van na de Poolse partities (1772, 1790, 1795), werd hersteld. Dit was zeker geen alliantie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:17 schreef oheng het volgende:
Er was wel degelijk samenwerking op militair gebied, nog tijdens de regels van wapenbeperkingen vastgelegd in het Verdrag van Versailles. en rusland voorzag de nazi's van grondstoffen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraagstelling is hier wel wat problematisch want het Molotov-Ribbentrop pact was niet meer dan een non-aggressiepact, waarmee de historische situatie van na de Poolse partities (1772, 1790, 1795), werd hersteld. Dit was zeker geen alliantie.
Dan niks, deze stad staat al meer als een jaar onder druk wat de Oekraners voldoende tijd heeft gegeven om nieuwe verdedigingslinies in te richten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie het wel vallen. Maar wat dan. Tenzij rus echt miljoenen mensen de grinder in wil gooien, lijkt me dit niet een houdbare tactiek.
Duitsland heeft in de jaren 30 een hoop wapens geoefend etc in de Soviet-Unie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Er was wel degelijk samenwerking op militair gebied, nog tijdens de regels van wapenbeperkingen vastgelegd in het Verdrag van Versailles. en rusland voorzag de nazi's van grondstoffen.
Hoe denk je anders dat Duitsland hun leger weer zo snel kon opbouwen
En er waren verregaande afspraken en samenwerking om Europa te verdelen.
quote:While Soviet-German military cooperation between 1922 and 1933 is often forgotten, it had a decisive impact on the origins and outbreak of World War II. Germany rebuilt its shattered military at four secret bases hidden in Russia. In exchange, the Reichswehr sent men to teach and train the young Soviet officer corps. However, the most important aspect of Soviet-German cooperation was its technological component. Together, the two states built a network of laboratories, workshops, and testing grounds in which they developed what became the major weapons systems of World War II. Without the technical results of this cooperation, Hitler would have been unable to launch his wars of conquest.
Tjah het ligt er net aan hoe plat je samenwerken wilt slaan. Qua ideologie stonden ze mijlenver van elkaar af. Ondanks dat ze militair hebben opgetrokken.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Er was wel degelijk samenwerking op militair gebied, nog tijdens de regels van wapenbeperkingen vastgelegd in het Verdrag van Versailles. en rusland voorzag de nazi's van grondstoffen.
Dat kan allemaal waar zijn maar dat maakt van een non-aggressie pact geen alliantie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Technisch gezien "co-belligerence".quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan allemaal waar zijn maar dat maakt van een non-aggressie pact geen alliantie.
Als onderdeel van het non-aggressiepact inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Technisch gezien "co-belligerence".
Ja lekker samen een derde partij platwalsen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als onderdeel van het non-aggressiepact inderdaad.
En samen een overwinningsparade houden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja lekker samen een derde partij platwalsen.
Gewoon goede buren.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:01 schreef oheng het volgende:
[..]
En samen een overwinningsparade houden.
En felicitaties sturen met het verslaan van Frankrijk.
Maar hey, ze hadden geen formele alliantie. Dat is waar.
Uiteraard, dat was ook niet de eerste keer voor de Polen. Het interessante hier is wel dat men dat zonder een alliantie deed.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja lekker samen een derde partij platwalsen.
Het waren precies de Nazi's die in 1934 een non-aggressiepact met Polen sloten na een economische oorlog tussen 1925 en 1934 tussen beide partijen.quote:Already in 1922, Chief of the German Army Hans von Seeckt stated: Poland's existence is intolerable and incompatible with the essential conditions of Germany's life. Poland must go and will go - as a result of her internal weakness and of action by Russia - with our aid.[18]
En later hebben ze elkaar als beesten vermoord en verkracht.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:01 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat kan toch allemaal prima zonder formele alliantie? Ik denk niet dat je berhaupt snapt wat een alliantie is als ik dit lees.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:01 schreef oheng het volgende:
[..]
Hij wil gewoon op een ongelooflijk vergezochte manier aangeven dat Russen hetzelfde zijn als nazi-duitsers.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan toch allemaal prima zonder formele alliantie? Ik denk niet dat je berhaupt snapt wat een alliantie is als ik dit lees.
10000-en gaat me wat ver, maar er zitten er wel wat onder de plak. Of ze nu chantabel zijn omdat ze geld hebben aangenomen, of omdat ze hun webcam niet hebben dichtgeplakt, geen idee.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat dit het topje van de ijsberg is en dat er tienduizenden invloedrijke figuren in het Westen omgekocht zijn. Oostenrijk staat bijvoorbeeld bekend als een FSB bolwerk, verder heb je Hongarije die altijd voor Rusland en tegen Ukraine stemt, Slovania die nu gestopt is met wapens aan Ukraine leveren, Duitsland die heel lang het wapens leveren tegenwerkte totdat ze geen smoesjes meer hadden om zich achter te verstoppen...
https://www.reddit.com/r/(...)d_600000_from_putin/
Top German journalist received 600,000 from Putin ally, leak reveals
Als je samen afspreekt een land te annexeren, dan heb je alliantie. Dat mag dan niet op papier staan, maar het is een militaire alliantie. Specifiek een entente.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan toch allemaal prima zonder formele alliantie? Ik denk niet dat je berhaupt snapt wat een alliantie is als ik dit lees.
Je snapt de diepere bedoeling weer eens niet.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij wil gewoon op een ongelooflijk vergezochte manier aangeven dat Russen hetzelfde zijn als nazi-duitsers.
Prima, en doorrr.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |