quote:Op zondag 5 november 2023 20:23 schreef Tele6 het volgende:
Wij noemen die beesten altijd Chaamse Vlaaien.
Mag ook niks meer zeggenquote:Op zondag 5 november 2023 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
De term 'Vlaamse' wordt niet meer gebruikt
Sniemijnschuldquote:Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag ook niks meer zeggen
Wokewokegendergender
Ik vind het ook netjes! Mag je best jezelf een flinke schouderklop voor geven!quote:Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer een sollicitatie ingestuurd. Dat is brief nr 3 sinds ik heb gehoord dat m'n contract niet verlengd wordt. Ik vind 't netjes van mezelf. Echt makkelijker wordt het nog niet, deze brief heeft me wéér een half weekend gekost![]()
Donderdag heb ik een gesprek van de plek waar ik het eerst op gesolliciteerd heb 2,5 week geleden. Snelle reactie en positieve reactie dus
Yeah babyquote:Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer een sollicitatie ingestuurd. Dat is brief nr 3 sinds ik heb gehoord dat m'n contract niet verlengd wordt. Ik vind 't netjes van mezelf. Echt makkelijker wordt het nog niet, deze brief heeft me wéér een half weekend gekost![]()
Donderdag heb ik een gesprek van de plek waar ik het eerst op gesolliciteerd heb 2,5 week geleden. Snelle reactie en positieve reactie dus
Ik heb nu 3-4 alinea's die ik voor elke brief iets aanpas. Alleen was dit weer heel een andere functie, dus ik kon 1 alinea in z'n geheel recyclen maar ik heb er 2 helemaal nieuwe dingen bij bedacht. Dat duurt even. Ik vind het veel te lastig dat ze in die vacatures om tig dingen vragen en ik altijd tig min één dingen kan en dan om dat ene ding heen te moeten pratenquote:Op zondag 5 november 2023 20:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het ook netjes! Mag je best jezelf een flinke schouderklop voor geven!
Ik heb op een gegeven moment alle alineas waar ik tevreden mee was, onder elkaar in een document gezet, geordend op logische volgorde van een brief. Dat maakt elke vervolgbrief zoveel makkelijker
Manmanmanmanmanman.quote:Op zondag 5 november 2023 20:29 schreef Blues het volgende:
Onze nieuwe coll hoorde na 3 weken al dat ze wegbezuinigd werd als recruiter in ons zkhEcht zo idioot weer... dus onze vacature stond nog open.. en daar is ze ingesprongen na eerst heeeeel boos te zijn geweest en daarna vol energie en positief ons team te willen versterken. Respect voor haar, echt
Heeft iemand al ikea gezegd.quote:Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:
Tele voor sollicitatie.
Ik deed een rondje "wat voor dekbed wil ik" en nu weet ik nog niks behalve dat er 23950131 keuzes zijn.
Dan maak je het ook wel ingewikkeld.quote:Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:
Tele voor sollicitatie.
Ik deed een rondje "wat voor dekbed wil ik" en nu weet ik nog niks behalve dat er 23950131 keuzes zijn.
Ik kan dat heel goed ja.quote:Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan maak je het ook wel ingewikkeld.
Ik heb gewoon het eerste beste dekbed dat bij de HEMA in de aanbieding was gekocht. Niet dons want allergisch. Vierseizoenendinges. Maar ik heb alleen nog onder het zomerdekbed gelegen en het herfstdekbed ligt nog in de kast.
Ingewikkeld-maak-talent boksquote:Op zondag 5 november 2023 20:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan dat heel goed ja.![]()
Van de week maar even tripje Ikea.
Ik vergat niet de rosti de laatste keerquote:Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ingewikkeld-maak-talent boks![]()
Tripje ikea altijd leuk.
Ik ben de laatste keer dat ik er was vergeten om de afbak-kaneelbroodjes mee te nemen
En wij waren mee gegaanquote:Op zondag 5 november 2023 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gemist dat Rotterdam Terror corps gisteren in de Laurenskerk was. Als ik dat geweten had was ik er heen gegaan
Dons voelt nooit synthetischquote:Op zondag 5 november 2023 20:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vergat niet de rosti de laatste keer![]()
Ding met dekbedden is (en ook beddengoed) is dat ik het eigenlijk wil voelen voor ik het koop. Want synthetisch gevoel is superkut.
Ik heb nu ook een mix van katoen en viscose (van ikea) en dat beddengoed vind ik ook heerlijk. Net iets zachter/gladder dan alleen katoen. Lijkt wat koeler in de zomerquote:Op zondag 5 november 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dons voelt nooit synthetisch![]()
Vind vooral het beddengoed uitmaken voor het synthetische gevoel. Gewoon katoen is het fijnst
#teamkatoenquote:Op zondag 5 november 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dons voelt nooit synthetisch![]()
Vind vooral het beddengoed uitmaken voor het synthetische gevoel. Gewoon katoen is het fijnst
Ja, ik weet precies welke je bedoeld.quote:Op zondag 5 november 2023 21:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een mix van katoen en viscose (van ikea) en dat beddengoed vind ik ook heerlijk. Net iets zachter/gladder dan alleen katoen. Lijkt wat koeler in de zomer
@Vanyelquote:Op zondag 5 november 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten vanuit een Spaans hotel in the fucking middle of … tja, niks eigenlijk![]()
We vonden de ligging onweerstaanbaar.
De reis duurt lang. Zware kar, omwegje via zeeland. Maar hond houdt zich kranig, liefste doet al het rijden en ik zorg voor eten onderweg. Beetje last van m’n schouder.
Morgen komen we aan op onze finca. Nog 3 uurtjes rijden ofzo. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
Goeie reis!quote:Op zondag 5 november 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten vanuit een Spaans hotel in the fucking middle of … tja, niks eigenlijk![]()
We vonden de ligging onweerstaanbaar.
De reis duurt lang. Zware kar, omwegje via zeeland. Maar hond houdt zich kranig, liefste doet al het rijden en ik zorg voor eten onderweg. Beetje last van m’n schouder.
Morgen komen we aan op onze finca. Nog 3 uurtjes rijden ofzo. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
Serieus?quote:Op zondag 5 november 2023 21:31 schreef sigme het volgende:
Oh ja, ‘vlaams’ is van de gaai gesloopt om de Vlamingen niet langer voor het hoofd te stoten met de associatie met ‘gajes’ (schorriemorrie).
Terwijl het ‘vlaams’ in dit geval komt van de mooie kleurrijke vlaamse lakense wol van vroeger.
quote:Op zondag 5 november 2023 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus?
Was die associatie er dan bij ook maar íemand?
Gaai staat dus voor gajes begrijp ik? Wist ik niet
quote:Garrulus glandarius, betekent in het Latijn dan ook ‘schreeuwerige eikelzoeker’
Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove beledigingquote:Op zondag 5 november 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]quote:Garrulus glandarius, betekent in het Latijn dan ook ‘schreeuwerige eikelzoeker’
Ik dacht op Kreadoe juist dat het wel wat voor mij zou zijn, want ik hou niet van improvisatie en veel keuzes hebbenquote:Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Op de socials zag ik dat paintbynumbervoorvolwassenen ineens helemaal hip wordt gemaaktLike, ga gewoon drinken mensen, doe normaal.
Het argument was eigenlijk dat gaaien niet uit Vlaanderen komen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:39 schreef Molo het volgende:
Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove belediging
quote:Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove belediging
Omdat ons zkhquote:Op zondag 5 november 2023 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Manmanmanmanmanman.
Wel fijn dat ze bij jullie aan de slag wil. Maar waarom neem je iemand aan om 'm na 3 weken weer weg te bezuinigen. Manmanman![]()
Een oud collega die indertijd in het buitenland woonde kreeg een zoon, wij feliciteerden hem en vroegen naar de naam van het jong. “We hebben hem genoemd naar een romeinse keizer Gaius (fonetisch gajoesj). Wij vielen stil, het arme jochiequote:Op zondag 5 november 2023 21:31 schreef sigme het volgende:
Oh ja, ‘vlaams’ is van de gaai gesloopt om de Vlamingen niet langer voor het hoofd te stoten met de associatie met ‘gajes’ (schorriemorrie).
Terwijl het ‘vlaams’ in dit geval komt van de mooie kleurrijke vlaamse lakense wol van vroeger.
quote:Op zondag 5 november 2023 22:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vorige maand zag ik een geboorteaankondiging voor Jizz. Ook heelmaal mooi.
Dat klinkt echt enorm onpraktisch allemaal.quote:Op zondag 5 november 2023 22:14 schreef borisz het volgende:
Geen zin in komende week.
De RvA* komt langs. We hebben te maken met een nieuwe 'Lead Assesor' waar de vorige een beetje eindelijk eens met een vrijzinnige blik naar ISO-normen (voor de liefhebber 17065) wilde kijken, zit de huidige strak in de normen.
*Raad voor de Accreditatie, ze certificeren certificatie-instellingen. Alleen de ISO normen zijn gebouwd voor lab-tests en hoe wij willen werken past maar half binnen deze ISO-normen. Ze hebben eerder vorige maand een bijwoning meegemaakt en daar kwam al heel veel geneuzel uit. Dus benieuwd waar ze nog meer gaan komen.
Aan de andere kant weten we ook weer hoe goede doelen zich voelen als wij langs komen. Aan de andere kant zijn de opmerkingen van de RvA juist gericht op een kant waar we niet op willen.
quote:Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Het argument was eigenlijk dat gaaien niet uit Vlaanderen komen.
Alleen een foto vanuit Westervoort, 5 km verderopquote:Op zondag 5 november 2023 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iemand van jullie het noorderlicht al gespot? Mooie foto's op social media gezien.
Ieder jaar gedoe. Soms terecht, maar vaak is het ook een kwestie van hoe je ISO-normen wil interpreteren. Onze normen zijn niet zo binair. Bewust want we willen verder kijken dan ja/nee. Daar kan de RvA niets mee. Want conformiteit.quote:Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt echt enorm onpraktisch allemaal.
Was wel de beste brief ooitquote:Op zondag 5 november 2023 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb in mn hele loopbaan 1 keer alle vinkjes kunnen zetten en zo heb ik mn brief toen ook opgemaakt. Ik werd uiteraard aangenomen en was er met 7 maanden weer weg omdat ze zichzelf volkomen verkeerd hadden gepresenteerd in de vacature
Jij weet nog?quote:
quote:
quote:Op zondag 5 november 2023 23:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was wel de beste brief ooit
[..]
Was tikje jaloers op je mad skills toen
Ha, ik ken een Stony. Ontzettend lieve kerel. En pas in de omgeving geboren is Moxx.quote:Op zondag 5 november 2023 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Eindelijk een naam gevonden die nog beter is dan die van de Stoney die mijn schoonmoeder kent.
Rustig type zeker?quote:Op maandag 6 november 2023 07:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ha, ik ken een Stony. Ontzettend lieve kerel.
Laat weten hoe het bevalt. Ben benieuwd.quote:Op maandag 6 november 2023 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Voor 2 tientjes verzwaringsdeken gekocht. En gisteren voor een tientje een werkbroek.
Mijn hemelquote:Op maandag 6 november 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laat weten hoe het bevalt. Ben benieuwd.
Ik ken een Kick en er is een Nederlands meisje met de naam Melena (Nee, niet Milena maar Melena). Die ouders hadden nog nooit van Google gehoord.
Een kei van een vent!!!quote:Op maandag 6 november 2023 07:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ha, ik ken een Stony. Ontzettend lieve kerel.
Salami....quote:Op maandag 6 november 2023 08:44 schreef Molo het volgende:
Mijn hemel![]()
![]()
Ik heb wel een Jihad en een Salami gekend
Maar Kick is heel 'normaal'. Was een voetballer die zo heettequote:Op maandag 6 november 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laat weten hoe het bevalt. Ben benieuwd.
Ik ken een Kick en er is een Nederlands meisje met de naam Melena (Nee, niet Milena maar Melena). Die ouders hadden nog nooit van Google gehoord.
Mijn neefjes hebben dat als Achternaamquote:Op maandag 6 november 2023 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Een Jihad ken ik ook. Is aangepast naar Jehad![]()
Salami is wel heel vervelend. Vraag me vaak af wat ouders bezielde. Kan me niet voorstellen dat het een normale naam in Italië is.
Salami? Maar da’s iets waar je weinig aan kon doen, nu is dat makkelijker. Maar als voornaam, dat je denkt dat dat hde allermooiste naam is voor je kindquote:Op maandag 6 november 2023 09:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn neefjes hebben dat als Achternaam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me echt rot, ook als je samen slaapt met een partner. Hopelijk is slaap apneu tijdelijk?quote:Op maandag 6 november 2023 13:18 schreef Barreltje het volgende:
zo.. de week ged begonnen.
katten ingeleverd, gezwommen en daarna bij een advocaat geweest om te begrijpen hoe ik het beste mn bedrijven op kan zetten.. bijna thuis en opgebeld dat ik een afspraak vergeten was met de KNO arts. dus daar weer heen geraced en de diagnose van slaap apneu gekregen.. dus binnenkort mag ik met een kastje slapen :p
quote:Op maandag 6 november 2023 13:37 schreef AnneX het volgende:
Nou @:Barreltje dat is een vervelende diagnose!
Is er verder niks mogelijk?
Vandaag maar weer rustig een rondje gesport.
Groeten uitBeen thereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ging t weer?
Ga je voor jezelf beginnen?quote:Op maandag 6 november 2023 13:18 schreef Barreltje het volgende:
zo.. de week ged begonnen.
katten ingeleverd, gezwommen en daarna bij een advocaat geweest om te begrijpen hoe ik het beste mn bedrijven op kan zetten.. bijna thuis en opgebeld dat ik een afspraak vergeten was met de KNO arts. dus daar weer heen geraced en de diagnose van slaap apneu gekregen.. dus binnenkort mag ik met een kastje slapen :p
slaap apneu is voor "altijd" er zijn dingen die je kan doen om het minder zwaar te maken, afvallen, geen alcohol, etc..quote:Op maandag 6 november 2023 13:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Lijkt me echt rot, ook als je samen slaapt met een partner. Hopelijk is slaap apneu tijdelijk?
Kleinkinderen van m'n zus heten o.a. Kick en Puckquote:Op maandag 6 november 2023 09:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar Kick is heel 'normaal'. Was een voetballer die zo heette
ik ben nu eigenlijk alleen maar blij .. nu kom ik hopelijk van mijn slaapproblemen af en krijg ik meer energie.. ik heb er eigenlijk gewoon wel zin in!quote:Op maandag 6 november 2023 13:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ga je voor jezelf beginnen?
Domme vraag Blues![]()
Wat voor bedrijven?#aagje
Wat een rot diagnose joh
Een diagnose is fijnquote:Op maandag 6 november 2023 13:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben nu eigenlijk alleen maar blij .. nu kom ik hopelijk van mijn slaapproblemen af en krijg ik meer energie.. ik heb er eigenlijk gewoon wel zin in!![]()
ik ga hier een airBNB beginnen, een consultancy burootje en samen met een partner een non-profit organisatie.. dus dat moet allemaal even goed geregeld worden dat dat niet in elkaar overloopt ..
Kunnen ze meteen stembiljetten gaan drukkenquote:Op maandag 6 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ twitter ]
Goed om te weten als je op Pietertje wil stemmen.
Mooi, dan kan Hugo gewoon minister blijvenquote:Op maandag 6 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ twitter ]
een coalitie van 6 partijen waarvan er 4 geen enkele bestuurlijke ervaring hebben. Wat kan er nou helemaal mis gaan.quote:Op maandag 6 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ twitter ]
Genoeg bestuurservaring bij al die partijen maar niet op het niveau waarvoor we straks naar de stembus mogen.quote:Op maandag 6 november 2023 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een coalitie van 6 partijen waarvan er 4 geen enkele bestuurlijke ervaring hebben. Wat kan er nou helemaal mis gaan.
Hou je ons op de hoogte? @boriszquote:Op maandag 6 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ twitter ]
Wat een plannen! Met hopelijk nieuwe energie nu.quote:Op maandag 6 november 2023 13:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben nu eigenlijk alleen maar blij .. nu kom ik hopelijk van mijn slaapproblemen af en krijg ik meer energie.. ik heb er eigenlijk gewoon wel zin in!![]()
ik ga hier een airBNB beginnen, een consultancy burootje en samen met een partner een non-profit organisatie.. dus dat moet allemaal even goed geregeld worden dat dat niet in elkaar overloopt ..
Of heel veel afgevallen en doet nu haar hele kledingkast weg.quote:Op maandag 6 november 2023 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmahger er is echt iemand met mijn smaak en maat doodgegaan in de buurt van mn ouders, want ik trek er net weer een jurkje weg voor 5 piek
Kan kan kan kan.quote:Op maandag 6 november 2023 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of heel veel afgevallen en doet nu haar hele kledingkast weg.
Of het omgekeerde, ook een mogelijkheid.
Ik las het ook, volgens mij weten ze nog niet genoeg want de politie twijfelt nog om beelden te delen.quote:Op maandag 6 november 2023 16:55 schreef Troel het volgende:
@:yinny hoe is het? Zag dater nieuws was en dacht 'komt er ooit een moment van rust voor jullie'
Ik kreeg op de zuil te zien "u kunt zich niet eerder dan 15 minuten voor de afspraak aanmelden. Dus toen ben ik lekker gaan lezen.quote:Op maandag 6 november 2023 17:34 schreef Blues het volgende:
Als je 3 afspraken hebt, begrijpt het systeem dat ook niet. Kan maar 1tje aanmelden ;')
Vond ik in ons zkh al gek, maar in het avl is dat dus net zo. En als je maar een paar minuten aanmeldingstijd afwijkt van de afsprakentijd, moet je naar de baolie
*zuchtwanthetkanzoveelbeter*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter afleiding: ik ga een kerstpakket schenken en een shoppen (en ontvangen) via fhf. Ik heb al een aantal cadeautjes en stiekem al een beetje in kerststemming, ondanks alles...
quote:Op maandag 6 november 2023 18:00 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Ik ben weer een paar uurtjes aan het wennen op het werk, maar dat kost best nog veel energie...Pff heftig allemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter afleiding: ik ga een kerstpakket schenken en een shoppen (en ontvangen) via fhf. Ik heb al een aantal cadeautjes en stiekem al een beetje in kerststemming, ondanks alles...
Goed dat je zorgt voor zulke afleiding.
quote:Op maandag 6 november 2023 18:00 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Ik ben weer een paar uurtjes aan het wennen op het werk, maar dat kost best nog veel energie...Pittig! Zowel opstarten met werk als optie tot opnames zien. Hopelijk helpt het je zus in ieder geval wat bij de verwerking, kun jij daarna alsnog een keuze maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter afleiding: ik ga een kerstpakket schenken en een shoppen (en ontvangen) via fhf. Ik heb al een aantal cadeautjes en stiekem al een beetje in kerststemming, ondanks alles...
En hopelijk brengt FHF inderdaad wat licht en afleiding in deze donkere dagen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Fijn dat je gerustgesteld bent, last van je schouders denk ik.quote:Op maandag 6 november 2023 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Yinny, heftig weer. Snap goed dat je niet weet of je de beelden wil zien.![]()
Mooi dat FHF je wat fijne afleiding biedt zo!
@:Cat-astrophe zou fijn zijn als je straks weer gewoon één functie hebt!
Ik had een fijne dag. Weer iets minder pijnstillers nodig en wat actiever kunnen zijn. Het is wel nog niet helemaal weg,
dus ga morgenochtend wel even bellen of ik woensdagochtend dan echt laatste moet nemen of dat ik toch wat langer door moet slikken.
Ook een goede controle bij de oogarts. Hij had extra foto's laten maken om ook de aderen wat beter te kunnen zien en zag op alle foto's geen enkele aanwijzing dat het misschien toch een ernstigere variant zou zijn of dat er iets van een ontsteking aan de aderen bezig is, dus dat is superfijn. Ben ook echt wel gerustgesteld nu, hij nam ook de tijd om de foto's te laten zien en te zeggen wat hij zag en wat hij juist niét zag wat hij wel zou verwachten als het een van de ernstigere varianten zou zijn. Dus heel blij mee!
En daarna kwamen mn ouders langs, hadden eten mee en hebben voor me gekookt, en ook fijn gesprek gehad. Ze gaan al bijna weer naar Zuid Afrika, dus was fijn ze toch nog even te zien zo. Ik zou eigenlijk donderdag naar ze toe gaan maar storm en ziek, daarna gister maar nog steeds ziek, dus kwamen ze naar mij
Wat een gedoe met bestuursleden vinden.quote:Op maandag 6 november 2023 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bestuursvergadering gehad. We zijn niet compleet, maar weten ook wie zich GRAAG zou aanmelden, en die we niet in het bestuur willenDus nu heb ik (en ander bestuurslid in mindere mate, want druk met privé perikelen) mensen een beetje gemasseerd en verleid. En gaan we, met als kapstok de statuten, zelf een kandidaat voordragen.
Dus wie weet ben ik binnenkort, na een paar maanden onofficieel voorzitter, secretaris én penningmeester te zijn geweest, eindelijk weer alleen in hoofdzaak voor de centjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Oh hemeltje…wat een ellende ook!quote:Op maandag 6 november 2023 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb het hier nog niet gedeeld.
Maar mijn moeder van 84 is in de nacht van donderdag op vrijdag naast de trap neergestort. En heeft haar bekken op 8 (!) plaatsen gebroken.
Dat is nogal heftig vind ik. En ik moet ook eea in goede banen leiden. Wat nog niet meevalt met eigengereide familieleden om me heen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!quote:Op maandag 6 november 2023 22:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh hemeltje…wat een ellende ook!
En familieleden…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja aanspreekbaar. Maar zoveel pijn dat mijn hart 100x per dag breekt 💔
Doe jij dan deleten?quote:Op maandag 6 november 2023 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank!
Zou je ook willen spoileren?
Geeft niet. Ik heb gespoileredquote:
Logisch toch. Wat ontzettend sneu voor haar en een enorme zorg voor jouquote:
Het is erg "pijnlijk" en extra lastig door de bemoeials. Heb mijn moeder in moeten schakelen omdat ze niet voor rede vatbaar zijn. Terwijl zij zou moeten kunnen focussen op haar herstel..quote:Op maandag 6 november 2023 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Logisch toch. Wat ontzettend sneu voor haar en een enorme zorg voor jou
En hoe dicht staan zij bij haar? Jullie zijn toch een soort twee-eenheid?quote:Op maandag 6 november 2023 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is erg "pijnlijk" en extra lastig door de bemoeials. Heb mijn moeder in moeten schakelen omdat ze niet voor rede vatbaar zijn. Terwijl zij zou moeten kunnen focussen op haar herstel..
Ze gebruikte ze om mij te ontzien. Wat van mij niet hoefde overigens.quote:Op maandag 6 november 2023 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hoe dicht staan zij bij haar? Jullie zijn toch een soort twee-eenheid?
Sterkte voor jou en beterschap voor je moederquote:Op maandag 6 november 2023 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze gebruikte ze om mij te ontzien. Wat van mij niet hoefde overigens.
Maar ze is en was volwassen en wilsbekwaam. Ik ga me er dan niet mee bemoeien.
Sterkte!quote:
Hahaha! Mooie graadmeterquote:Op dinsdag 7 november 2023 10:43 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 fijn dat je aan de beterende hand bent! Ik kan aan die stress statistiekjes van m'n horloge ook altijd zien of ik nog echt ziek ben of dat het beter gaat. Gebruik het zelf ook om me gerust te stellen - als ik snotterig wakker word maar de stress statistiekjes er normaal en goed uitzien, betekent dat meestal dat ik m'n slaapkamer moet stofzuigen+dweilen en niet dat ik verkouden aan het worden ben
Dank!quote:Op dinsdag 7 november 2023 09:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Sterkte!
Je moeder met pijn, wat akelig.
Lukt het om alles daaromtrent naast je werk te doen of heb je er zorgverlof bij nodig?
Een mooi bedrag bezuinigd. En? Ga je er nog verder achteraan?quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, de eindafrekening van Essent is binnen. We krijgen 585 euro terug, mooi. Maar ze houden zich het recht voor om de eindafrekening nog aan te passen en van mijn bezwaar op hun correctie heb ik niets meer gehoord.
quote:Op maandag 6 november 2023 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb het hier nog niet gedeeld.Klinkt allemaal heftig, erg pijnlijk en veel gedoe. SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dankquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heftig, erg pijnlijk en veel gedoe. Sterkte
Jouw geld! Het is welkom in december.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:37 schreef Blues het volgende:
Engie geeft ons eind deze maand/begin dec 488 terug. Ongeveer.
Spaarpotjequote:Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:
Jouw geld! Het is welkom in december.
Het is altijd welkom, natuurlijk.
Ben je weer een beetje beter?
quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Vanochtend 8 uur telefoon voor g.Ik vind t wel netjes dat ze dat nog een keer nabellen. Liever dat, dan dat je niet genoeg voorbereid naar zo'n afspraak komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eenschquote:Op dinsdag 7 november 2023 12:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind t wel netjes dat ze dat nog een keer nabellen. Liever dat, dan dat je niet genoeg voorbereid naar zo'n afspraak komt.
Dit is al een ding in gemeenteland. Nog niet zo plotsklaps. Maar kijk niet verrast op er volgend jaar naamswijzigingen komen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:07 schreef Troel het volgende:
Jongens jongens. Hoe gaan we onze straten straks noemen als iedereen gecanceld wordt
Maar alle zeevaarders mogen ongeveer niet meer. Alle Oranjes en aanverwanten niet. Vogels heten anders, dus die straten moeten anders. De schilders en de componisten waren vast ook niet allemaal even fijn. Misschien maar terug naar de goede oude tijd waar je huis gewoon een nummer had? Wijk C, huis nummer 182quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Dit is al een ding in gemeenteland. Nog niet zo plotsklaps. Maar kijk niet verrast op er volgend jaar naamswijzigingen komen.
Wat zou CF zijn dan? Enige associatie die ik met CF isquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:07 schreef Troel het volgende:
Jongens jongens. Hoe gaan we onze straten straks noemen als iedereen gecanceld wordt
Lol en alsof CF zo fijn is![]()
Cystic Fibrosisquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat zou CF zijn dan? Enige associatie die ik met CF is
[ afbeelding ]
12e laan. Derde dwarsdiep, Noorderdiep, Hoofdkanaal.
We zijn onze tijd ver vooruit in de Veenkoloniën
Als we die kant op gaan, dan kun je echt niks meer , want vrijwel elke lettercombinatie is wel een afkorting voor een ziekte/aandoening.quote:
Nouja, dat dusquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als we die kant op gaan, dan kun je echt niks meer , want vrijwel elke lettercombinatie is wel een afkorting voor een ziekte/aandoening.
Ik associeer CF trouwens met Castle Fest
Vergeet de Indische buurten nietquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar alle zeevaarders mogen ongeveer niet meer. Alle Oranjes en aanverwanten niet. Vogels heten anders, dus die straten moeten anders. De schilders en de componisten waren vast ook niet allemaal even fijn. Misschien maar terug naar de goede oude tijd waar je huis gewoon een nummer had? Wijk C, huis nummer 182
Maar dat zal volgend jaar wel komen, want daar moet eerst een commissie wat van vinden natuurlijk en dan t college en de raad ook nog eens.
En ondertussen oordelen we allemaal over elkaar en zien we onze eigen tekortkomingen niet. Jammer weer.
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, dat dusEr is overal wel wat mis mee. Misschien moeten we dat gewoon als gegeven zien en het accepteren.
quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.
Het is nooit helemaal zwart/wit, maar er is imho wel verschil tussen een afkorting gebruiken die met 1001 dingen geassocieerd kan worden, of een naam gebruiken die echt voor één bepaald persoon staat/stond en waarvan we weten dat het echt geen zuivere koffie was.
Zet'm binnen, in het museum, en een bord erbij met wat hij gedaan heeft (het bloedband van banda, oa). Er is geen enkele reden om die kerel letterlijk op een voetstuk te zetten.quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Vergeet de Indische buurten niet....
Zie het beeld van Coen in Hoorn. Ik snap alle kritiek, maar voor mij geen reden om dat beeld nu te slopen of te verplaatsen.
Wat ben jij toch altijd lief en geduldig en eloquentquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.
Het is nooit helemaal zwart/wit, maar er is imho wel verschil tussen een afkorting gebruiken die met 1001 dingen geassocieerd kan worden, of een naam gebruiken die echt voor één bepaald persoon staat/stond en waarvan we weten dat het echt geen zuivere koffie was.
En dan zeggen dat je dat gaat doen, maar dan stiekem omsmeltenquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zet'm binnen, in het museum, en een bord erbij met wat hij gedaan heeft (het bloedband van banda, oa). Er is geen enkele reden om die kerel letterlijk op een voetstuk te zetten.
Hoeveel paracatamol?quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:23 schreef MadMaster het volgende:
Back home, na een supersonische vlucht van slechts 8 uur (+ 5 uur tijdverschil).
Door een verrekte spier in mijn nek na het uitladen van de bagage uit de taxi op Curaçao niet veel geslapen onderweg (ondanks een flinke lading paracetamol, uitgereikt door de stewardess mevrouwen), dus flink brak nu.
Nog tot maandag vrij, dus we overleven het wel…
Over het algemeen wordt pas 10 jaar na overlijden een naam gebruikt van iemand. Blijkbaar is dat dan te vroeg. Maar je kunt ook leren zonder al die straatnamen en dergelijke te veranderen. Ik neem aan dat in de geschiedenisboeken inmiddels ook duidelijk beschreven staat dat de VOC-tijd niet voor alle partijen even plezierig was. (En anders zijn ze druk bezig met herschrijven).quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Akkoordquote:
Wat een kromme redenering.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:33 schreef Troel het volgende:
Over het algemeen wordt pas 10 jaar na overlijden een naam gebruikt van iemand. Blijkbaar is dat dan te vroeg. Maar je kunt ook leren zonder al die straatnamen en dergelijke te veranderen. Ik neem aan dat in de geschiedenisboeken inmiddels ook duidelijk beschreven staat dat de VOC-tijd niet voor alle partijen even plezierig was. (En anders zijn ze druk bezig met herschrijven).
Juist door het te laten zijn en aandacht aan te schenken dat het niet allemaal positief is, blijft het in beeld. Als je het allemaal weghaalt, is er ook geen reden meer om aandacht te schenken aan de dingen die er mis zijn gegaan. Wat ik dus probeer te zeggen: je kunt ook leren door de dingen niet allemaal weg te halen, maar het gesprek erover aan te gaan.
Klinkt pijnlijk en vervelendquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:23 schreef MadMaster het volgende:
Back home, na een supersonische vlucht van slechts 8 uur (+ 5 uur tijdverschil).
Door een verrekte spier in mijn nek na het uitladen van de bagage uit de taxi op Curaçao niet veel geslapen onderweg (ondanks een flinke lading paracetamol, uitgereikt door de stewardess mevrouwen), dus flink brak nu.
Nog tot maandag vrij, dus we overleven het wel…
Je moet het niet zien als standbeeld, maar als schandpaalquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een kromme redenering.
Dus als je in de A. Hitler straat woont, dan moet die naam vooral blijven bestaan omdat je er dan steeds over in dialoog kan dat dat toch echt een fout persoon was. Whut?
Nee echt, als we met de bril van nu besluiten dat moord op inheemse bewoners, marteling en slavenhandel fout was, dan hoef je die mensen wat mij betreft nu ook geen standbeeld te laten behouden. Ja, dat waren andere tijden. Maar dit is nu en nu vinden we die dingen fout. Dat hadden ze toen eigenlijk ook moeten vinden.
Dat kun je ook trainen, al dan niet met een hrv-meter met app.quote:Op dinsdag 7 november 2023 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte Whiskers, en wat ontzettend sneu voor je moeder, veel beterschap voor haar!
Ik had, behalve even een uur wakker liggen, best een goede nacht. Voelt alsof ik echt wat rustiger en meer ontspannen heb kunnen slapen, en wat mn smartwatch zegt is daar ook mooi mee in lijn. Die meet ook stress (hartslagvariabiliteit)
Goed idee, maar de badkamer/douche ligt momenteel vol met te wassen kleding en uit te spoelen duikspullen die net uit de koffers zijn gekomen. Ik ben ook bang dat als ik nu ga douchen ik onder de douche in slaap val…quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt pijnlijk en vervelendHete douche, water lekker laten stromen over je nek, wil mij wel eens helpen.
Eh nee.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Troel het volgende:
Je moet het niet zien als standbeeld, maar als schandpaal
Oef, je zal wel moe zijn. Nog een keer pijnstillers voor je gaat slapen en dan hoop ik dat je eigen bed heilzaam isquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:54 schreef MadMaster het volgende:
Goed idee, maar de badkamer/douche ligt momenteel vol met te wassen kleding en uit te spoelen duikspullen die net uit de koffers zijn gekomen. Ik ben ook bang dat als ik nu ga douchen ik onder de douche in slaap val…
Gelukkig hadden we een late vlucht vanaf Curaçao (23.00u gisteravond vertrokken, om 12.00u vanmiddag zijn we op Schiphol geland), dus vandaag is niet zo heel lang meer en over een uurtje 7 of zo kan ik naar bed…
Waar het hart van vol isquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet even niet meer welke schietpartij het was, volgens mij een Scandinavische? Of een nieuw zeelandse? Iig volgens mij een vrouwelijk staatshoofd, die recent ook gewoon zei "we noemen de naam van de schutter niet, we gaan deze persoon geen roem geven". Vond ik heel erg sterk.
Geen idee of het uiteindelijk gelukt is om die naam ook daadwerkelijk uit de analen te houden, maar mooie gedachte "we zwijgen je dood ipv dat we je op een schild hijsen"
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Je moet het niet zien als standbeeld, maar als schandpaal
Stroomt de boks van overquote:
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.
Maak dan een nieuw standbeeld waar hij/zij in een schavot geëtaleerd wordt, of waarop je diegene met kettingen in zijn ene hand, een paar slaven (mijn autocorrect kent dit woord niet eens…) afranselt met een zweep in de andere hand. Zoiets. Niet de held, maar de verrader. Niet de man/vrouw, maar het monster.
Ik kwam laatst langs een kruiden/ingrediëntenbuurt waar ze een Sesamstraat haddenquote:Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.
Maak dan een nieuw standbeeld waar hij/zij in een schavot geëtaleerd wordt, of waarop je diegene met kettingen in zijn ene hand, een paar slaven (mijn autocorrect kent dit woord niet eens…) afranselt met een zweep in de andere hand. Zoiets. Niet de held, maar de verrader. Niet de man/vrouw, maar het monster.
Of zwijg diegene dood, zoals DP schrijft.![]()
Vernoem straten naar belangrijke gebeurtenissen (Bevrijdingslaan, Vrijheidsstraat, etc) ipv naar personen.
(Maar laat de Marjolein straat in Amsterdam wel bestaan natuurlijk)
In Enschede hebben ze ook een Sesamstraat, maar daar zit het bedrijf Sesam gevestigdquote:Op dinsdag 7 november 2023 15:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kwam laatst langs een kruiden/ingrediëntenbuurt waar ze een Sesamstraat hadden
(En een Marjoleinstraat, volgens mij, maar dat viel minder op)
Ja maar diegene wordt niet gestraft door een straat niet meer naar m te vernoemen toch? Het wegnemen van een beloning/prijs is toch anders dan iemand aan een schandpaal nagelen vind ik.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?
En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen
En de marjoleinstraat kan altijd nog van de plant afkomen toch
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zoquote:Op dinsdag 7 november 2023 15:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja maar diegene wordt niet gestraft door een straat niet meer naar m te vernoemen toch? Het wegnemen van een beloning/prijs is toch anders dan iemand aan een schandpaal nagelen vind ik.
Bovendien zijn die mensen er helemaal niet meer zelf bij.
Ik denk iig niet dat hij vanuit het hiernamaals toe zit te kijken hoe z'n standbeeld verplaatst wordt of z'n straatnaam veranderd wordt.
Moord op massale schaal is toch nooit niet verwerpelijk geweest?quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zo(maar die discussie ga ik al helemaaaaaaal niet aan
)
Nee, de persoon wordt m.i. gestraft door gedrag verwerpelijk te vinden wat in zijn of haar tijd (mogelijk) niet verwerpelijk was, maar de standaard. (En ja, ik zet de mogelijk tussen haakjes, want er zullen echt wel voorbeelden zijn waarbij dat echt ook wel duidelijk was.)
Ik ben dus echt gewoon meer voor duidelijk maken wat iemand gedaan heeft, maar wel de kanttekening erbij plaatsen dat het in een andere tijd was met andere standaarden en dat we tegenwoordig van mening zijn dat die standaarden om 324289374 redenen niet meer juist zijn.
Sommige mensen laten zich lekker in de kaarten kijkenquote:Op dinsdag 7 november 2023 16:32 schreef sigme het volgende:
Euh, die meneer Coen werd in zijn eigen tijd ook verafschuwd en gezien als een monster door grote groepen Nederlanders.
De lokale inlanders hadden er destijds ook al geen bewondering voor. Dus die normen van nu op de tijd van toen zijn niet echt anders dan die van toen.
Mwoah, zolang het maar niet OSM zijn... geneuzel in de marge...quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moord op massale schaal is toch nooit niet verwerpelijk geweest?
Inclusief al eerder opgedoken tekenen dat dat documentje er zou zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik snap de ophef over "teken hier" Bennie niet zo, hoe veel poep in je oren en ogen moet je hebben om niet door te hebben dat de man fout was voor de oorlog? Lid van de SA, later de SS, Horst Wessel lied op de bruiloft, en dan opeens verbaasd zijn dat ie lid was van de NSDAP?
Dit dus, Atjeh laat groeten.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mwoah, zolang het maar niet OSM zijn... geneuzel in de marge...
En dat het vorig jaar ineens bekend zou zijn geworden is ook onzin. In de biografie van Prins Bernhard door E Varekamp en M Peer Uitgeverij van Praag in 2004 werden kopieën van het inschrijvingsregister, met zijn naam, en een brief van het Gauleiter amt en een brief van Freeman Mathew van het Department of State afgedrukt waaruit ondubbelzinnig duidelijk wordt dat hij lid was van de NSDAPquote:Op dinsdag 7 november 2023 16:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Inclusief al eerder opgedoken tekenen dat dat documentje er zou zijn.
Het lijkt meer een groep verslaggevers die niets zinnigs bij te dragen hebben en dus maar eens lekker hierin zijn gaan zitten frotten want succesgarantie, dan nieuwsgaring...
Het was niet zo dat Coen maar gewoon deed wat normaal was in die tijd. Hij maakte het tot normaal en schepte de precedent.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zo(maar die discussie ga ik al helemaaaaaaal niet aan
)
Nee, de persoon wordt m.i. gestraft door gedrag verwerpelijk te vinden wat in zijn of haar tijd (mogelijk) niet verwerpelijk was, maar de standaard. (En ja, ik zet de mogelijk tussen haakjes, want er zullen echt wel voorbeelden zijn waarbij dat echt ook wel duidelijk was.)
Ik ben dus echt gewoon meer voor duidelijk maken wat iemand gedaan heeft, maar wel de kanttekening erbij plaatsen dat het in een andere tijd was met andere standaarden en dat we tegenwoordig van mening zijn dat die standaarden om 324289374 redenen niet meer juist zijn.
En omdat m'n opa daarvoor heeft bedankt mocht hij een paar jaar in het gevang - na enige tijd te zijn ondergedoken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit dus, Atjeh laat groeten.
Zit olie in de grond, en koninklijke olie wilde dat exploiteren (grootaandeelhouder, het koningshuis) en dus werd het koninklijk indisch leger ff ingezet om de wilden wat beschaving bij te brengen. (let op, sarcasme).
Colijn reeg vrouwen en kinderen aan de bajonet in ons indie, werd er premier mee
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mwoah, zolang het maar niet OSM zijn... geneuzel in de marge...
Ons Soort Mensen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
Ik denk dat dit later was bij de politionele acties?quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En omdat m'n opa daarvoor heeft bedankt mocht hij een paar jaar in het gevang - na enige tijd te zijn ondergedoken.
Juliana verleende gratie, maar ja alsnog kon je bij de overheid oid niet aan het werk. Neef van m'n pa kreeg er toen ie begon bij de Belastingdienst nog een opmerking over "uw oom is Indië-weigeraar"?
❓quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sommige mensen laten zich lekker in de kaarten kijken
De viel-allemaal-wel-mee-toen-was-alles-anders-roepers doen niet zo moeilijk over een beetje volkerenmoord, want dat was toen allemaal anders, en maak helemaal niks uit.quote:
Oh zo.quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De viel-allemaal-wel-mee-toen-was-alles-anders-roepers doen niet zo moeilijk over een beetje volkerenmoord, want dat was toen allemaal anders, en maak helemaal niks uit.
Google weet het prima:quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
Ja klopt.quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat dit later was bij de politionele acties?
Maar dit ben ik wel met je eens hoor. Ik denk (en hoop) dat we ons over 50 jaar (liever eerder…) ook weer kapotschamen over wat we nu normaal vinden (of niet normaal vinden maar wel doen/aan bijdragen).quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?
En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen
En de marjoleinstraat kan altijd nog van de plant afkomen toch
Veel plezier, hopelijk ook qua whisky…quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef sigme het volgende:
Welkom terug in Nederland, @:madmaster! Ik ben nu in Spanje, met...
[ afbeelding ]
Dat laatste juich ik ook toe hoor. Wat mij betreft hoeven standbeelden sowieso niet. En juist in een museum kun je meer over de achtergrond vertellen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar dit ben ik wel met je eens hoor. Ik denk (en hoop) dat we ons over 50 jaar (liever eerder…) ook weer kapotschamen over wat we nu normaal vinden (of niet normaal vinden maar wel doen/aan bijdragen).
Zienswijzen veranderen, en geweld normaliseren is denk ik ook wel iets is dat altijd al plaatsvindt.
Maar of het nu in die tijd iets was dat als prima werd beschouwd, of toch ook al met afgrijzen werd bekeken; iemand die dingen gedaan heeft die nu als misdaad worden beschouwd, zou in onze tijd niet meer een toneel moeten krijgen waarop hij/zij als held wordt tentoongesteld.
Dat voorbeeld van nieuwe beelden bedoelde ik niet echt als serieus plan. Niet dat ik denk dat diegene daaronder lijdt (is immers dood ) maar daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan. De beelden verplaatsten naar een museum (waarbij nog wel het verhaal verteld kan worden in boeken, musea, etc) lijkt me een mooiere optie
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijnquote:Op dinsdag 7 november 2023 19:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat laatste juich ik ook toe hoor. Wat mij betreft hoeven standbeelden sowieso niet. En juist in een museum kun je meer over de achtergrond vertellen.
Dat is ook wel weer waar. Hoe dan ook doe je het toch nooit goed natuurlijkquote:Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijn
Oh, na bloed en kots kon dat er nog wel bij zeker? Genoeg wc-papier in huis?quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb bijzonder weinig nuttigs in te brengen verder: er heerste noro op de opvang. Dan is het een kwestie van tijd natuurlijkhet was hangen en wurgen om de dag door te komen maar we liggen weer in bed
Of je maakt het juist makkelijker. Bijvoorbeeld voor schoolklassen om naar een Ellende uit de Gouden Eeuw-museum te gaan, net als dat klassen vaak naar Westerbork gaan.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijn
Oei! Beterschap!!! Arme babyquote:Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb bijzonder weinig nuttigs in te brengen verder: er heerste noro op de opvang. Dan is het een kwestie van tijd natuurlijkhet was hangen en wurgen om de dag door te komen maar we liggen weer in bed
quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff![]()
![]()
[ afbeelding ]
Lief!quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nu wil ik die ook…quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Sterkte....moet wel raar zijn dat je er niet bij bent...zijn eerste tatoeagequote:Op woensdag 8 november 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
Moggel, g is al vroeg opgehaald door taxi.
Rare ochtend in mn hoofd als de routine wordt verstoord, zo maar naar werk en proberen of de concentratie een zetje kan krijgen.
quote:Op woensdag 8 november 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
Moggel, g is al vroeg opgehaald door taxi.
Rare ochtend in mn hoofd als de routine wordt verstoord, zo maar naar werk en proberen of de concentratie een zetje kan krijgen.
Oeh dat klinkt niet best. Wat zal jij vrijdag lekker slapenquote:Op woensdag 8 november 2023 09:04 schreef Lonaa het volgende:
@:Kaatje1 ik heb van iemand zo'n opklaplogeerbedje geleend. Daar slaap ik nu op. Dun latex matrasje en wieltjes eronder. Echt feestOnder m'n slaapzak.
Fijn joh, want het zal best wel een rare eerste verjaardag zonder F zijn geweestquote:Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren waren m'n ouders en zusje hier voor mijn verjaardag. Was heel fijn.Huisgenoot en ik vonden het allebei wel wat spannend want was de eerste keer bezoek, maar ging heel natuurlijk/normaal.
Was sowieso fijne dag gisteren. Flink wat uren gewerkt met nieuwe collega en dat gaat goed. Werkschoenen waren al binnen dus kreeg ook cadeautje van de baasHuisgenoot had slingers opgehangen, gekookt voor me, fles wijn gekocht en een cadeautje. Mijn ouders hebben bedrijfskleding laten drukken, met logo alles.
![]()
Vandaag vrij. Zo dekbed ophalen en vanavond even beddengoed kopen bij de Ikea.
Het was sowieso wel, weer, een rare verjaardag. Maar dat is oke. Hij was in ieder geval duizend beter dan die van vorig jaar.quote:Op woensdag 8 november 2023 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn joh, want het zal best wel een rare eerste verjaardag zonder F zijn geweest
Alsnog gefeliciteerd!quote:
Danku!quote:Op woensdag 8 november 2023 09:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Is je eigen bedrijf nu rond?
Las iets over een logo. Ben benieuwd wat het is geworden…
Zo dan, jij pakt het gelijk goed aan met je ontwerper, advocaat en accountantquote:Op woensdag 8 november 2023 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook een bedrijfsdagje voor de boeg.
Naar de accountant om bedrijf 1 te starten, en vanmiddag met een ontwerper om de tafel om huisstijl(en) en website te bedenken![]()
![]()
Daarna de bevestiging naar de advocaat voor de bedrijfsnamen voor bedrijf 2 en 3,en dan hopelijk volgende week die bedrijven met de accountant opstarten.
En ergens tussendoor een mailtje naar de start-up coördinator voor een gesprek met mn partner over bedrijf 4..
Logo mag ook per DM/PM, je achternaam ken ik al…quote:Op woensdag 8 november 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Danku!
Mijn eigen bedrijf is al rond sinds eind september. Ben er niet heel actief mee op het moment maar er staan wel wat klusjes de komende tijd. En dat is ook precies zoals ik het wil. Ga denk ik nog wel wat lobbyen voor december, maar mijn loondienst loopt ook wel gewoon lekker.![]()
Logo ga ik niet delen want mijn achternaam staat erin.
Oh ja.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Logo mag ook per DM/PM, je achternaam ken ik al…
jup! ze liggen nog steeds uitgeput op banken en in mandjes..quote:Op woensdag 8 november 2023 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe ging het met de poezen, is nu gelukt?
ja, het is natuurlijk allemaal in een andere taal en een ander systeem, dus ik heb graag mensen die me op de juiste manier kunnen adviseren.. de gemeente heeft een start-up club en die zorgen ook dat je de eerste uren van advies gratis krijgt, dus dat is wel erg fijnquote:Op woensdag 8 november 2023 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo dan, jij pakt het gelijk goed aan met je ontwerper, advocaat en accountant![]()
Echt leuk dat je dingen gevonden hebt waar je beter je ei in kwijt kunt.
Multifunctiebetonelementenquote:Op woensdag 8 november 2023 15:58 schreef fietsie het volgende:
Het is een pakket multi purpose kachel bouwblokken ?
Ik kreeg al een beetje Martijn Doolaard vibesquote:Op woensdag 8 november 2023 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Multifunctiebetonelementen![]()
[ afbeelding ]
Meegesleept uit NL.
Wat vervelend zeg, dat je er dit jaar zoveel last van hebt! Hopelijk helpt het dubbele dekbed je wat!quote:Op woensdag 8 november 2023 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 Lijf en herfst gaan niet lekker samen. Sommige jaren merk ik er niet veel van, sommige jaren heel veel zoals nu. Alle ledematen zijn dan pijnlijk en stijf alsof ik als een mummies ben ingepakt.
Dus zometeen maar het dubbele dekbed erop. Eigenlijk zou ik ook d elektrische deken erop moeten leggen omdat mijn spieren niet verstijven wanneer ik in een fris bed stap. Maar dat is zo warm dus dat stel ik nog even uit
Dit duurt een paar weken. Gisteren werd ik wakker en kon m’n vingers van de linkerhand niet bewegen, was lastigquote:Op woensdag 8 november 2023 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat vervelend zeg, dat je er dit jaar zoveel last van hebt! Hopelijk helpt het dubbele dekbed je wat!
Rustig aanquote:Op woensdag 8 november 2023 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit duurt een paar weken. Gisteren werd ik wakker en kon m’n vingers van de linkerhand niet bewegen, was lastig. Maar vandaag toch flink wat aan huishaten gedaan en u kapot op de bank, maar wel in een schoon en opgeruimd huis.
Nu wel 😉 lig lekker op de bank naar Grutto te kijken.quote:
Beterquote:Op woensdag 8 november 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu wel 😉 lig lekker op de bank naar Grutto te kijken.
Je bent wel nodig om te rekenen: het campagne geld is opquote:Op woensdag 8 november 2023 22:36 schreef borisz het volgende:
De
[ afbeelding ]
Is deze week wel van toepassing
Morgen nog zo 1. En dan is het wel weekend Dat scheelt.
Ben die regen nu wel zat... Geen zin om dit zondag campagnejas aan en dan alleen maar een bui op je kop te krijgen.
Dit is een dingetje idd.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je bent wel nodig om te rekenen: het campagne geld is op![]()
k vind het niet lekker dat warmte bed. En mijn elektrische deken is nog van mijn moeder en die is in 2007 overleden 😳dus ik denk dat ik eerst maar eens een nieuwe bestelquote:Op woensdag 8 november 2023 22:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je bent wel nodig om te rekenen: het campagne geld is op![]()
Oh ja de lunch vanmiddag was erg Hollands: glaasje mosterdsoep, wit puntje met kroket. Daarna kleine luxe broodjes met beleg en blaadje rucola en schijfje tomaat.
Kaas, mozzarella, brie, vlees en zalm. Voor ruim 150 man.
@:Kaatje1 wat naar dat je zo’n last hebt van de weersovergang.
Is warmte niet lekkerder dan onder een dubbel dekbed?
Tien pontjes personeel met aanhang was uitgenodigd.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:annex, is die 150 man heel veerpontvarend Utrecht met aanhang? De lunch klinkt lekker maar ik hoop dat er geen vegans waren.
Duwtje.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Verstandig geweest en een nieuwe deken besteld. Komt vrijdagavond
Beetje hart voor de partijquote:Op woensdag 8 november 2023 22:36 schreef borisz het volgende:
De
[ afbeelding ]
Is deze week wel van toepassing
Morgen nog zo 1. En dan is het wel weekend Dat scheelt.
Ben die regen nu wel zat... Geen zin om dit zondag campagnejas aan en dan alleen maar een bui op je kop te krijgen.
Vorige week voor de kust van Curaçao:quote:Op woensdag 8 november 2023 23:46 schreef AnneX het volgende:
Is iemand wel eens met zo’n voetgangerspontje naar de overkant gegaan? Heen en weer…
quote:Op donderdag 9 november 2023 09:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vorige week voor de kust van Curaçao:
[ afbeelding ]
De boot is vol.
Ik zeg: De boot is vol…
Door de opwarming van het zeewater zaten er vorige week bij Curaçao inderdaad ook witte haaien. 🦈quote:
Witte haaien, gezellig!quote:Op donderdag 9 november 2023 09:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Door de opwarming van het zeewater zaten er vorige week bij Curaçao inderdaad ook witte haaien. 🦈
Normaal heb je er alleen verpleegsterhaaien, citroenhaaien en hamerhaaien…
Gaaf!quote:Op donderdag 9 november 2023 09:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vorige week voor de kust van Curaçao:
[ afbeelding ]
De boot is vol.
Ik zeg: De boot is vol…
Niet! Heb hem niet. Weet ook niet wat het is, is het beter of daadwerkelijk anders?quote:Op donderdag 9 november 2023 09:26 schreef Lonaa het volgende:
@:DancingPhoebe hoevaak heb jij Jason Isbell zn South Eastern 10 year anniversary al door je woonkamer geblazen?
Tsja, we hebben vorige week gekeken wat het huizenaanbod op Curaçao is en wat dat dan zo'n beetje kost. Viel nog reuze mee, vergeleken met Nederland.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Witte haaien, gezellig!![]()
En tof, heb je vaste plekken waar je verblijft? Vraag me dan wel af, waarom in maart/april er weer heen en niet lekker overwinteren daar? Ongehinderd door kennis van omstandigheden zoals werkzaken endezo hier uiteraard
Als mijn kind oud genoeg is ga ik mooi af en toe remote werken is mijn plan, lijkt me zaaaaaalig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zelf kan makkelijk op afstand werken, wat ik ook nog steeds voornamelijk doe.
Maar ik heb geen idee hoe mijn werkgever omgaat met 'verplichte' face-to-face meetings in dat geval.
Mijn eega kan niet op afstand werken, dus dat is sowieso nog wel een dingetje.
Met haar vakantiedagen is overwinteren nu geen optie…
Het is remastered, de demo's en live-opname.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Niet! Heb hem niet. Weet ook niet wat het is, is het beter of daadwerkelijk anders.ik hou niet van anders
quote:Op donderdag 9 november 2023 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, we hebben vorige week gekeken wat het huizenaanbod op Curaçao is en wat dat dan zo'n beetje kost. Viel nog reuze mee, vergeleken met Nederland.
Vorige week ook het optrekje van één van onze vrienden daar bezocht, dat leek ons ook wel wat.We kunnen dromen natuurlijk, dat is ook al topSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zelf kan makkelijk op afstand werken, wat ik ook nog steeds voornamelijk doe.
Maar ik heb geen idee hoe mijn werkgever omgaat met 'verplichte' face-to-face meetings in dat geval.
Mijn eega kan niet op afstand werken, dus dat is sowieso nog wel een dingetje.
Met haar vakantiedagen is overwinteren nu geen optie…
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Thank youquote:Op donderdag 9 november 2023 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Ik heb mezelf vandaag toch maar afgemeld voor de cursusdag. Voelt als spijbelen, maar het is toch wel verstandig denk ik. Hoofd loopt te laatste tijd een beetje over.
Nog een late felicitatie @:Lonaa
O ja o ja o ja o ja.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is remastered, de demo's en live-opname.
Spotify
Ik wil gewoon cryostase, tot alles beter is jaquote:Op donderdag 9 november 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil ook ergens heen waar het warm is
Ik word zelfs op kantoor verwacht straksquote:Op donderdag 9 november 2023 08:15 schreef Lonaa het volgende:
Hebben jullie allemaal een leven ofzo?
Die staat al 6 maand open in een tabblad op mijn laptop.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja o ja o ja o ja.
Van de week die docu zitten kijken.
Wow.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik word zelfs op kantoor verwacht straks
Wel ok, maar, hij lijkt me gewoon niet zo'n heel leuk type. En zij ook.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die staat al 6 maand open in een tabblad op mijn laptop.
Dat gevoel had ik soberso al wel beetje.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wel ok, maar, hij lijkt me gewoon niet zo'n heel leuk type. En zij ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |