abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211206281
pi_211206289
Oeh, ik ben wel geïntrigeerd door het Vanyel scherm...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211206296
Wij noemen die beesten altijd Chaamse Vlaaien. :P
pi_211206305
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:23 schreef Tele6 het volgende:
Wij noemen die beesten altijd Chaamse Vlaaien. :P
:D

De term 'Vlaamse' wordt niet meer gebruikt :)
pi_211206320
@AnneX mijn favo Anouk song:

pi_211206323
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:24 schreef Blues het volgende:

[..]

De term 'Vlaamse' wordt niet meer gebruikt :)
Mag ook niks meer zeggen :(

Wokewokegendergender :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211206325
Ik heb weer een sollicitatie ingestuurd. Dat is brief nr 3 sinds ik heb gehoord dat m'n contract niet verlengd wordt. Ik vind 't netjes van mezelf. Echt makkelijker wordt het nog niet, deze brief heeft me wéér een half weekend gekost }:|

Donderdag heb ik een gesprek van de plek waar ik het eerst op gesolliciteerd heb 2,5 week geleden. Snelle reactie en positieve reactie dus *G*
pi_211206334
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

Mag ook niks meer zeggen :(

Wokewokegendergender :(
Sniemijnschuld :B
pi_211206339
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer een sollicitatie ingestuurd. Dat is brief nr 3 sinds ik heb gehoord dat m'n contract niet verlengd wordt. Ik vind 't netjes van mezelf. Echt makkelijker wordt het nog niet, deze brief heeft me wéér een half weekend gekost }:|

Donderdag heb ik een gesprek van de plek waar ik het eerst op gesolliciteerd heb 2,5 week geleden. Snelle reactie en positieve reactie dus *G*
Ik vind het ook netjes! Mag je best jezelf een flinke schouderklop voor geven!

Ik heb op een gegeven moment alle alineas waar ik tevreden mee was, onder elkaar in een document gezet, geordend op logische volgorde van een brief. Dat maakt elke vervolgbrief zoveel makkelijker :Y
pi_211206340
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef Tele6 het volgende:

Yeah baby *G* *O*
pi_211206361
Onze nieuwe coll hoorde na 3 weken al dat ze wegbezuinigd werd als recruiter in ons zkh :? Echt zo idioot weer... dus onze vacature stond nog open.. en daar is ze ingesprongen na eerst heeeeel boos te zijn geweest en daarna vol energie en positief ons team te willen versterken. Respect voor haar, echt :Y
pi_211206362
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik vind het ook netjes! Mag je best jezelf een flinke schouderklop voor geven!

Ik heb op een gegeven moment alle alineas waar ik tevreden mee was, onder elkaar in een document gezet, geordend op logische volgorde van een brief. Dat maakt elke vervolgbrief zoveel makkelijker :Y
Ik heb nu 3-4 alinea's die ik voor elke brief iets aanpas. Alleen was dit weer heel een andere functie, dus ik kon 1 alinea in z'n geheel recyclen maar ik heb er 2 helemaal nieuwe dingen bij bedacht. Dat duurt even. Ik vind het veel te lastig dat ze in die vacatures om tig dingen vragen en ik altijd tig min één dingen kan en dan om dat ene ding heen te moeten praten :') terwijl ik wéét dat die vacatures ideaalplaatjes zijn en ik het gewoon moet proberen. o|O
pi_211206365
Goed bezig @Tele6! *O* *O*

Je hoeft inderdaad helemaal niet om dat ene ding heen te praten. Ze gaan heus niet met dat lijstje als checklist elke brief doorlezen. Dus als jij van al die dingen min een beschrijft dat je dat kan/ervaring mee hebt/affiniteit mee hebt, is dat echt helemaal prima.

Ook als het er tig min twee zijn overigens. Of tig min drie.
pi_211206368
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:29 schreef Blues het volgende:
Onze nieuwe coll hoorde na 3 weken al dat ze wegbezuinigd werd als recruiter in ons zkh :? Echt zo idioot weer... dus onze vacature stond nog open.. en daar is ze ingesprongen na eerst heeeeel boos te zijn geweest en daarna vol energie en positief ons team te willen versterken. Respect voor haar, echt :Y
Manmanmanmanmanman.

Wel fijn dat ze bij jullie aan de slag wil. Maar waarom neem je iemand aan om 'm na 3 weken weer weg te bezuinigen. Manmanman :') :')
pi_211206397
@Blues ik kan nergens vinden waarom hij niet meer Vlaamse gaai heet, maar alleen nog gaai. Weet jij dat misschien?
pi_211206466
Ik heb in mn hele loopbaan 1 keer alle vinkjes kunnen zetten en zo heb ik mn brief toen ook opgemaakt. Ik werd uiteraard aangenomen en was er met 7 maanden weer weg omdat ze zichzelf volkomen verkeerd hadden gepresenteerd in de vacature :')
pi_211206529
*O* Tele voor sollicitatie.

Ik deed een rondje "wat voor dekbed wil ik" en nu weet ik nog niks behalve dat er 23950131 keuzes zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211206548
Gemist dat Rotterdam Terror corps gisteren in de Laurenskerk was. Als ik dat geweten had was ik er heen gegaan :D
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211206586
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:

Ik deed een rondje "wat voor dekbed wil ik" en nu weet ik nog niks behalve dat er 23950131 keuzes zijn.
Heeft iemand al ikea gezegd.
Ikea.
pi_211206596
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:

Dan maak je het ook wel ingewikkeld.

Ik heb gewoon het eerste beste dekbed dat bij de HEMA in de aanbieding was gekocht. Niet dons want allergisch. Vierseizoenendinges. Maar ik heb alleen nog onder het zomerdekbed gelegen en het herfstdekbed ligt nog in de kast. :s)
pi_211206617
Dekbed: ook lidl: ook tevreden: ook goedkoop: ook geen idee hoe lang het meegaat.
pi_211206628
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dan maak je het ook wel ingewikkeld.

Ik heb gewoon het eerste beste dekbed dat bij de HEMA in de aanbieding was gekocht. Niet dons want allergisch. Vierseizoenendinges. Maar ik heb alleen nog onder het zomerdekbed gelegen en het herfstdekbed ligt nog in de kast. :s)
Ik kan dat heel goed ja. :7

Van de week maar even tripje Ikea.
pi_211206652
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 20:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik kan dat heel goed ja. :7

Van de week maar even tripje Ikea.
Ingewikkeld-maak-talent boks :7

Tripje ikea altijd leuk.
Ik ben de laatste keer dat ik er was vergeten om de afbak-kaneelbroodjes mee te nemen :'(
pi_211206676
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ingewikkeld-maak-talent boks :7

Tripje ikea altijd leuk.
Ik ben de laatste keer dat ik er was vergeten om de afbak-kaneelbroodjes mee te nemen :'(
Ik vergat niet de rosti de laatste keer *O*

Ding met dekbedden is (en ook beddengoed) is dat ik het eigenlijk wil voelen voor ik het koop. Want synthetisch gevoel is superkut.
pi_211206736
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gemist dat Rotterdam Terror corps gisteren in de Laurenskerk was. Als ik dat geweten had was ik er heen gegaan :D
En wij waren mee gegaan _O_
Spoilers!
  zondag 5 november 2023 @ 21:02:06 #26
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211206782
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 20:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik vergat niet de rosti de laatste keer *O*

Ding met dekbedden is (en ook beddengoed) is dat ik het eigenlijk wil voelen voor ik het koop. Want synthetisch gevoel is superkut.
Dons voelt nooit synthetisch :D
Vind vooral het beddengoed uitmaken voor het synthetische gevoel. Gewoon katoen is het fijnst O+
pi_211206811
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Vind vooral het beddengoed uitmaken voor het synthetische gevoel. Gewoon katoen is het fijnst O+
Ik heb nu ook een mix van katoen en viscose (van ikea) en dat beddengoed vind ik ook heerlijk. Net iets zachter/gladder dan alleen katoen. Lijkt wat koeler in de zomer O+
pi_211206838
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]
#teamkatoen

Ook wel #teamdons geloof ik. Het ritselt zo gezellig. Maar heel veel dons is heel veel duur. En veertjes zijn kut want die komen er altijd uit ;(
pi_211206846
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb nu ook een mix van katoen en viscose (van ikea) en dat beddengoed vind ik ook heerlijk. Net iets zachter/gladder dan alleen katoen. Lijkt wat koeler in de zomer O+
Ja, ik weet precies welke je bedoeld. O+
pi_211207044

Groeten vanuit een Spaans hotel in the fucking middle of … tja, niks eigenlijk :D
We vonden de ligging onweerstaanbaar.

De reis duurt lang. Zware kar, omwegje via zeeland. Maar hond houdt zich kranig, liefste doet al het rijden en ik zorg voor eten onderweg. Beetje last van m’n schouder.

Morgen komen we aan op onze finca. Nog 3 uurtjes rijden ofzo. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211207077
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten vanuit een Spaans hotel in the fucking middle of … tja, niks eigenlijk :D

De reis duurt lang. Zware kar, omwegje via zeeland. Maar hond houdt zich kranig, liefste doet al het rijden en ik zorg voor eten onderweg. Beetje last van m’n schouder.

Morgen komen we aan op onze finca. Nog 3 uurtjes rijden ofzo. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
@Vanyel :o
  zondag 5 november 2023 @ 21:26:59 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211207106
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

Goeie reis!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211207169
Oh ja, ‘vlaams’ is van de gaai gesloopt om de Vlamingen niet langer voor het hoofd te stoten met de associatie met ‘gajes’ (schorriemorrie).

Terwijl het ‘vlaams’ in dit geval komt van de mooie kleurrijke vlaamse lakense wol van vroeger.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 november 2023 @ 21:33:44 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211207192
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 21:31 schreef sigme het volgende:
Oh ja, ‘vlaams’ is van de gaai gesloopt om de Vlamingen niet langer voor het hoofd te stoten met de associatie met ‘gajes’ (schorriemorrie).

Terwijl het ‘vlaams’ in dit geval komt van de mooie kleurrijke vlaamse lakense wol van vroeger.
Serieus?
Was die associatie er dan bij ook maar íemand? :D

Gaai staat dus voor gajes begrijp ik? Wist ik niet :D
pi_211207222
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
@:Vanyel :o
_O-
pi_211207244
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Serieus?
Was die associatie er dan bij ook maar íemand? :D

Gaai staat dus voor gajes begrijp ik? Wist ik niet :D
quote:
Garrulus glandarius, betekent in het Latijn dan ook ‘schreeuwerige eikelzoeker’
  zondag 5 november 2023 @ 21:39:12 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211207253
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]
quote:
Garrulus glandarius, betekent in het Latijn dan ook ‘schreeuwerige eikelzoeker’
Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove belediging
  zondag 5 november 2023 @ 21:40:00 #38
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211207265
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Op de socials zag ik dat paintbynumbervoorvolwassenen ineens helemaal hip wordt gemaakt :o Like, ga gewoon drinken mensen, doe normaal.
Ik dacht op Kreadoe juist dat het wel wat voor mij zou zijn, want ik hou niet van improvisatie en veel keuzes hebben :D maar uiteindelijk voor een bouwpakketje en een diamond painting papegaai gegaan om weer eens wat nieuws uit te proberen.
pi_211207376
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 21:39 schreef Molo het volgende:

Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove belediging
Het argument was eigenlijk dat gaaien niet uit Vlaanderen komen.
pi_211207384
10s.gif Op zondag 5 november 2023 21:39 schreef Molo het volgende:

quote:
pi_211207397
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Manmanmanmanmanman.

Wel fijn dat ze bij jullie aan de slag wil. Maar waarom neem je iemand aan om 'm na 3 weken weer weg te bezuinigen. Manmanman :') :')
Omdat ons zkh :') :') :')
pi_211207572
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 21:31 schreef sigme het volgende:

Een oud collega die indertijd in het buitenland woonde kreeg een zoon, wij feliciteerden hem en vroegen naar de naam van het jong. “We hebben hem genoemd naar een romeinse keizer Gaius (fonetisch gajoesj). Wij vielen stil, het arme jochie
We have far more in common than that which devides us..
pi_211207581
Vorige maand zag ik een geboorteaankondiging voor Jizz. Ook heelmaal mooi.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 22:14:09 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211207701
Geen zin in komende week.
De RvA* komt langs. We hebben te maken met een nieuwe 'Lead Assesor' waar de vorige een beetje eindelijk eens met een vrijzinnige blik naar ISO-normen (voor de liefhebber 17065) wilde kijken, zit de huidige strak in de normen.

*Raad voor de Accreditatie, ze certificeren certificatie-instellingen :+. Alleen de ISO normen zijn gebouwd voor lab-tests en hoe wij willen werken past maar half binnen deze ISO-normen. Ze hebben eerder vorige maand een bijwoning meegemaakt en daar kwam al heel veel geneuzel uit. Dus benieuwd waar ze nog meer gaan komen.
Aan de andere kant weten we ook weer hoe goede doelen zich voelen als wij langs komen. Aan de andere kant zijn de opmerkingen van de RvA juist gericht op een kant waar we niet op willen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211207732
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vorige maand zag ik een geboorteaankondiging voor Jizz. Ook heelmaal mooi.
_O_

Eindelijk een naam gevonden die nog beter is dan die van de Stoney die mijn schoonmoeder kent.
Spoilers!
pi_211207746
quote:
81s.gif Op zondag 5 november 2023 22:14 schreef borisz het volgende:
Geen zin in komende week.
De RvA* komt langs. We hebben te maken met een nieuwe 'Lead Assesor' waar de vorige een beetje eindelijk eens met een vrijzinnige blik naar ISO-normen (voor de liefhebber 17065) wilde kijken, zit de huidige strak in de normen.

*Raad voor de Accreditatie, ze certificeren certificatie-instellingen :+. Alleen de ISO normen zijn gebouwd voor lab-tests en hoe wij willen werken past maar half binnen deze ISO-normen. Ze hebben eerder vorige maand een bijwoning meegemaakt en daar kwam al heel veel geneuzel uit. Dus benieuwd waar ze nog meer gaan komen.
Aan de andere kant weten we ook weer hoe goede doelen zich voelen als wij langs komen. Aan de andere kant zijn de opmerkingen van de RvA juist gericht op een kant waar we niet op willen.

Dat klinkt echt enorm onpraktisch allemaal.
Spoilers!
pi_211207797
Ik zit foto's door te kijken van de HM van vorige week. Doordat ik 10e vrouw eindigde sta ik op relatief veel foto's (m'n langzamere clubgenoten heb ik nul keer gespot... ik vind er wat van) maar ik sta er echt kneiteroncharmant op de hele tijd _O- _O-
Maar ja, wat verwacht je dan als iemand ruim anderhalf uur lang zo hard mogelijk aan het rennen is. Wie doet dat met een charmant hoofd?
  zondag 5 november 2023 @ 22:33:00 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211207966
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Het argument was eigenlijk dat gaaien niet uit Vlaanderen komen.
_O-

Oh :D
pi_211208103
Iemand van jullie het noorderlicht al gespot? Mooie foto's op social media gezien.
pi_211208114
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iemand van jullie het noorderlicht al gespot? Mooie foto's op social media gezien.
Alleen een foto vanuit Westervoort, 5 km verderop
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 22:48:46 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211208154
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt echt enorm onpraktisch allemaal.
Ieder jaar gedoe. Soms terecht, maar vaak is het ook een kwestie van hoe je ISO-normen wil interpreteren. Onze normen zijn niet zo binair. Bewust want we willen verder kijken dan ja/nee. Daar kan de RvA niets mee. Want conformiteit.
Of ontwikkelgericht toezicht. Als een organisatie op een 7 zit proberen we dat ook naar een 8 of 9 te krijgen. Daar kunnen ze ook niet zo veel mee. Het is dat een deel van onze financiering er afhankelijk van is...

Ik denk dat weinig organisaties/bedrijven zo veel op papier hebben staan als wij (20 FTE) als het gaat op procedures, accountantsverklaring en allerlei dingen wat vastgelegd moet worden.
Voor nu :Z

Goed. Alvast een waarschuwing nog onofficieel. Ik weet niet of jullie al iets van 2050.paris hebben gehoord. Doneer er niet aan. Ook niet als je ze op straat tegen komt.
pi_211208375
Broer en schoonzus zijn helemaal blij. Voor het eerst hun kleindochter vastgehouden. Beiden waren steeds te ziek, corona, koortslip, daarna de ander corona. Hoeveel pech kan je hebben, maar nu eindelijk breed lachend op de foto
pi_211208401
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
@:Vanyel :o
*)
Was lekker hoor :9~
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211208440
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb in mn hele loopbaan 1 keer alle vinkjes kunnen zetten en zo heb ik mn brief toen ook opgemaakt. Ik werd uiteraard aangenomen en was er met 7 maanden weer weg omdat ze zichzelf volkomen verkeerd hadden gepresenteerd in de vacature :')
Was wel de beste brief ooit O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211208449
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 23:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij weet nog? :o
pi_211208483
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Jij weet nog? :o
:Y
Was tikje jaloers op je mad skills toen :P
pi_211208489
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 23:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
:Y
Was tikje jaloers op je mad skills toen :P
:'( voor wat ook :'(
pi_211209124
Yes hello.
  maandag 6 november 2023 @ 07:22:50 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_211209139
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O_

Eindelijk een naam gevonden die nog beter is dan die van de Stoney die mijn schoonmoeder kent.
Ha, ik ken een Stony. Ontzettend lieve kerel. En pas in de omgeving geboren is Moxx.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211209146
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 07:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ha, ik ken een Stony. Ontzettend lieve kerel.
Rustig type zeker? :P

Arme Jizz, die staat echt al overal online ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211209224
Voor 2 tientjes verzwaringsdeken gekocht. En gisteren voor een tientje een werkbroek.
pi_211209267
Mogge!

A room with a view

Hond vindt ‘t saaaaai
pi_211209385
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2023 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Voor 2 tientjes verzwaringsdeken gekocht. En gisteren voor een tientje een werkbroek.
Laat weten hoe het bevalt. Ben benieuwd.

Ik ken een Kick en er is een Nederlands meisje met de naam Melena (Nee, niet Milena maar Melena). Die ouders hadden nog nooit van Google gehoord.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 november 2023 @ 08:44:55 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211209459
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken een Kick en er is een Nederlands meisje met de naam Melena (Nee, niet Milena maar Melena). Die ouders hadden nog nooit van Google gehoord.
Mijn hemel :') :')

Ik heb wel een Jihad en een Salami gekend
pi_211209487
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 07:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ha, ik ken een Stony. Ontzettend lieve kerel.
Een kei van een vent!!! ;(
pi_211209492
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 08:44 schreef Molo het volgende:

Mijn hemel :') :')

Ik heb wel een Jihad en een Salami gekend
Salami.... 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211209515
Een Jihad ken ik ook. Is aangepast naar Jehad ;)

Salami is wel heel vervelend. Vraag me vaak af wat ouders bezielde. Kan me niet voorstellen dat het een normale naam in Italië is.
  maandag 6 november 2023 @ 09:03:17 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_211209565
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar Kick is heel 'normaal'. Was een voetballer die zo heette ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 november 2023 @ 09:03:58 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211209569
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Een Jihad ken ik ook. Is aangepast naar Jehad ;)

Salami is wel heel vervelend. Vraag me vaak af wat ouders bezielde. Kan me niet voorstellen dat het een normale naam in Italië is.
Mijn neefjes hebben dat als Achternaam
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211209590
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn neefjes hebben dat als Achternaam
Salami? Maar da’s iets waar je weinig aan kon doen, nu is dat makkelijker. Maar als voornaam, dat je denkt dat dat hde allermooiste naam is voor je kind :?
  maandag 6 november 2023 @ 13:18:49 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211211807
zo.. de week ged begonnen.
katten ingeleverd, gezwommen en daarna bij een advocaat geweest om te begrijpen hoe ik het beste mn bedrijven op kan zetten.. bijna thuis en opgebeld dat ik een afspraak vergeten was met de KNO arts. dus daar weer heen geraced en de diagnose van slaap apneu gekregen.. dus binnenkort mag ik met een kastje slapen :p
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211211960
Nou @Barreltje dat is een vervelende diagnose!
Is er verder niks mogelijk?

Vandaag maar weer rustig een rondje gesport.
Groeten uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211211969
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 13:18 schreef Barreltje het volgende:
katten ingeleverd, gezwommen en daarna bij een advocaat geweest om te begrijpen hoe ik het beste mn bedrijven op kan zetten.. bijna thuis en opgebeld dat ik een afspraak vergeten was met de KNO arts. dus daar weer heen geraced en de diagnose van slaap apneu gekregen.. dus binnenkort mag ik met een kastje slapen :p
Lijkt me echt rot, ook als je samen slaapt met een partner. Hopelijk is slaap apneu tijdelijk?
pi_211212056
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 13:37 schreef AnneX het volgende:
Nou @:Barreltje dat is een vervelende diagnose!
Is er verder niks mogelijk?

Vandaag maar weer rustig een rondje gesport.
Groeten uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Been there O+ O+
Ging t weer?
pi_211212060
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 13:18 schreef Barreltje het volgende:
Ga je voor jezelf beginnen?
Domme vraag Blues o|O
Wat voor bedrijven?#aagje

Wat een rot diagnose joh :*
  maandag 6 november 2023 @ 13:53:21 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211212084
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:38 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Lijkt me echt rot, ook als je samen slaapt met een partner. Hopelijk is slaap apneu tijdelijk?
slaap apneu is voor "altijd" er zijn dingen die je kan doen om het minder zwaar te maken, afvallen, geen alcohol, etc..

en wij slapen niet samen. we hebben twee totaal verschillende slaap ritmes en zitten elkaar dus in de weg in bed.. nu hebben we twee slaapkamers naast elkaar ^O^ _O_
pi_211212098
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 09:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar Kick is heel 'normaal'. Was een voetballer die zo heette ;)
Kleinkinderen van m'n zus heten o.a. Kick en Puck
  maandag 6 november 2023 @ 13:55:28 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211212103
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 13:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ga je voor jezelf beginnen?
Domme vraag Blues o|O
Wat voor bedrijven?#aagje

Wat een rot diagnose joh :*
ik ben nu eigenlijk alleen maar blij .. nu kom ik hopelijk van mijn slaapproblemen af en krijg ik meer energie.. ik heb er eigenlijk gewoon wel zin in! *O*

ik ga hier een airBNB beginnen, een consultancy burootje en samen met een partner een non-profit organisatie.. dus dat moet allemaal even goed geregeld worden dat dat niet in elkaar overloopt ..
pi_211212107
Ik heb in het kader: eerst voor jezelf zorgen, dan pas voor het werk; mezelf ziekgemeld voor vdg.
Covidprik is nog bezig :')
pi_211212138
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 13:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik ben nu eigenlijk alleen maar blij .. nu kom ik hopelijk van mijn slaapproblemen af en krijg ik meer energie.. ik heb er eigenlijk gewoon wel zin in! *O*

ik ga hier een airBNB beginnen, een consultancy burootje en samen met een partner een non-profit organisatie.. dus dat moet allemaal even goed geregeld worden dat dat niet in elkaar overloopt ..
Een diagnose is fijn :Y

Dus alles voor jezelf en niet meer voor de baasch?
Succes met alles ^O^
pi_211212262
:W
Even thuis, snel een boterham en dan naar ziekenhuis voor onderzoek. Veel te vroeg daar, maar anders is het 3 minuten voor de afspraak. Dan maar daar wachten met een boek erbij.

Wat balen van de diagnose @Barreltje aan de ene kant. Maar aan de andere kant is duidelijkheid ook wel heel fijn. En wat een leuke plannen.
Wat lekker @AnneX dat je je goed genoeg voelt voor een wandeling in Australië ;)

Sterkte @Blues hopelijk snel weer beter. Balen dat je zo beroerd ervan bent. Had je dat de vorige keren ook?
pi_211212296
'Zo beroerd' is een groot woord hoor.
M'n thermostaat is wat stuk en ziekigmoe, voor de sneltrein op t werk nu te weinig energie.

Kan ook zijn dat het net ff te kort zat op de griep- en pneumokok.

Sterkte in zkh!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 14:50:47 #83
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211212630
twitter

Goed om te weten als je op Pietertje wil stemmen. :+
pi_211212634
Matras besteld. Wat een leuke man is dat zeg @sigme
pi_211212948
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ twitter ]
Kunnen ze meteen stembiljetten gaan drukken
pi_211212966
quote:
[ twitter ]
Mooi, dan kan Hugo gewoon minister blijven
pi_211212972
quote:
[ twitter ]
een coalitie van 6 partijen waarvan er 4 geen enkele bestuurlijke ervaring hebben. Wat kan er nou helemaal mis gaan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_211212992
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
een coalitie van 6 partijen waarvan er 4 geen enkele bestuurlijke ervaring hebben. Wat kan er nou helemaal mis gaan.
Genoeg bestuurservaring bij al die partijen maar niet op het niveau waarvoor we straks naar de stembus mogen.
pi_211213233
quote:
[ twitter ]
Hou je ons op de hoogte? @borisz
Op Pieter stem ik niet. En al die andere die je daar noemt: ook niet :B

Vanmiddag hoorde ik Mirjam Bikker, chu. Klonk goed en duidelijk.
pi_211213248
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 13:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat een plannen! Met hopelijk nieuwe energie nu.
pi_211213399
Ehrmahger er is echt iemand met mijn smaak en maat doodgegaan in de buurt van mn ouders, want ik trek er net weer een jurkje weg voor 5 piek O+
pi_211213421
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmahger er is echt iemand met mijn smaak en maat doodgegaan in de buurt van mn ouders, want ik trek er net weer een jurkje weg voor 5 piek O+
Of heel veel afgevallen en doet nu haar hele kledingkast weg.
Of het omgekeerde, ook een mogelijkheid.
pi_211213452
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Of heel veel afgevallen en doet nu haar hele kledingkast weg.
Of het omgekeerde, ook een mogelijkheid.
Kan kan kan kan.

Nieuw volgens mij > 300 piek. Dacht misschien de moeite waard om op Vinted te verkopen. Alles daar 17,50 - 25.00 :')

DAN DRAAG IK HEM ZELF WEL.

Ik snap echt mensen niet die zo veel geld betalen voor kleding. WIE DOET DAT.
  maandag 6 november 2023 @ 16:55:51 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_211213579
@Yinny hoe is het? Zag dater nieuws was en dacht 'komt er ooit een moment van rust voor jullie' :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211213722
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 16:55 schreef Troel het volgende:
@:yinny hoe is het? Zag dater nieuws was en dacht 'komt er ooit een moment van rust voor jullie' :*
Ik las het ook, volgens mij weten ze nog niet genoeg want de politie twijfelt nog om beelden te delen.

Edit: dat was een ouder bericht, nu het nieuws dat er 2 mannen zijn opgepakt.
pi_211213780
Dit keer ging het snel in het ziekenhuis. Je mag daar pas 15 minuten voor de afspraak inchecken. Ik was er al veel eerder (trein/bus combi loopt niet echt lekker). Had na het inchecken net weer m'n boek open en ik werd opgeroepen. Meneer die de echo deed was er al op het moment dat ik het ziekenhuis inkwam en hij vond het ook heel vervelend, beiden hadden we 25 minuten niets gedaan _O-
pi_211213895
Maar Maar Maar als jij je eerder aanmeldt, begrijpt het systeem dat niet *O*
pi_211213904
Als je 3 afspraken hebt, begrijpt het systeem dat ook niet. Kan maar 1tje aanmelden ;')
Vond ik in ons zkh al gek, maar in het avl is dat dus net zo. En als je maar een paar minuten aanmeldingstijd afwijkt van de afsprakentijd, moet je naar de baolie :P
*zuchtwanthetkanzoveelbeter*
pi_211213971
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 17:34 schreef Blues het volgende:
Als je 3 afspraken hebt, begrijpt het systeem dat ook niet. Kan maar 1tje aanmelden ;')
Vond ik in ons zkh al gek, maar in het avl is dat dus net zo. En als je maar een paar minuten aanmeldingstijd afwijkt van de afsprakentijd, moet je naar de baolie :P
*zuchtwanthetkanzoveelbeter*
Ik kreeg op de zuil te zien "u kunt zich niet eerder dan 15 minuten voor de afspraak aanmelden. Dus toen ben ik lekker gaan lezen. :D
pi_211214089
Hoi! Ik ben weer een paar uurtjes aan het wennen op het werk, maar dat kost best nog veel energie...
SPOILER
Ter afleiding: ik ga een kerstpakket schenken en een shoppen (en ontvangen) via fhf. Ik heb al een aantal cadeautjes en stiekem al een beetje in kerststemming, ondanks alles...
pi_211214808
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:00 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Ik ben weer een paar uurtjes aan het wennen op het werk, maar dat kost best nog veel energie...
SPOILER
Ter afleiding: ik ga een kerstpakket schenken en een shoppen (en ontvangen) via fhf. Ik heb al een aantal cadeautjes en stiekem al een beetje in kerststemming, ondanks alles...
Pff heftig allemaal :*

Goed dat je zorgt voor zulke afleiding.
pi_211214962
Pff @Yinny wat heftig allemaal. Goed voor de afleiding (en wat lief, je kerstactie)

Deze meneer had de nacht van zaterdag op zondag "pech" (boontje en loontje) https://www.gelderlander.(...)ole-houden~a9410f1e/ (was de poging tot inbraak bij mijn benedenbuurman) Hij was waarschijnlijk vanaf de andere kant gekomen en had de enorme hoeveelheid politie niet gezien :D
pi_211214999
Heftig Yinny, weet niet of ik het zou willen zien ook zeg.
pi_211216929
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:00 schreef Yinny het volgende:
SPOILER
Pittig! Zowel opstarten met werk als optie tot opnames zien. Hopelijk helpt het je zus in ieder geval wat bij de verwerking, kun jij daarna alsnog een keuze maken.

En hopelijk brengt FHF inderdaad wat licht en afleiding in deze donkere dagen :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211216981
Bestuursvergadering gehad. We zijn niet compleet, maar weten ook wie zich GRAAG zou aanmelden, en die we niet in het bestuur willen :X Dus nu heb ik (en ander bestuurslid in mindere mate, want druk met privé perikelen) mensen een beetje gemasseerd en verleid. En gaan we, met als kapstok de statuten, zelf een kandidaat voordragen.

Dus wie weet ben ik binnenkort, na een paar maanden onofficieel voorzitter, secretaris én penningmeester te zijn geweest, eindelijk weer alleen in hoofdzaak voor de centjes.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211217273
@Yinny, heftig weer. Snap goed dat je niet weet of je de beelden wil zien. :*
Mooi dat FHF je wat fijne afleiding biedt zo!

@Cat-astrophe zou fijn zijn als je straks weer gewoon één functie hebt!

Ik had een fijne dag. Weer iets minder pijnstillers nodig en wat actiever kunnen zijn. Het is wel nog niet helemaal weg,
dus ga morgenochtend wel even bellen of ik woensdagochtend dan echt laatste moet nemen of dat ik toch wat langer door moet slikken.

Ook een goede controle bij de oogarts. Hij had extra foto's laten maken om ook de aderen wat beter te kunnen zien en zag op alle foto's geen enkele aanwijzing dat het misschien toch een ernstigere variant zou zijn of dat er iets van een ontsteking aan de aderen bezig is, dus dat is superfijn. Ben ook echt wel gerustgesteld nu, hij nam ook de tijd om de foto's te laten zien en te zeggen wat hij zag en wat hij juist niét zag wat hij wel zou verwachten als het een van de ernstigere varianten zou zijn. Dus heel blij mee!

En daarna kwamen mn ouders langs, hadden eten mee en hebben voor me gekookt, en ook fijn gesprek gehad. Ze gaan al bijna weer naar Zuid Afrika, dus was fijn ze toch nog even te zien zo. Ik zou eigenlijk donderdag naar ze toe gaan maar storm en ziek, daarna gister maar nog steeds ziek, dus kwamen ze naar mij :)
pi_211217409
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Yinny, heftig weer. Snap goed dat je niet weet of je de beelden wil zien. :*
Mooi dat FHF je wat fijne afleiding biedt zo!

@:Cat-astrophe zou fijn zijn als je straks weer gewoon één functie hebt!

Ik had een fijne dag. Weer iets minder pijnstillers nodig en wat actiever kunnen zijn. Het is wel nog niet helemaal weg,
dus ga morgenochtend wel even bellen of ik woensdagochtend dan echt laatste moet nemen of dat ik toch wat langer door moet slikken.

Ook een goede controle bij de oogarts. Hij had extra foto's laten maken om ook de aderen wat beter te kunnen zien en zag op alle foto's geen enkele aanwijzing dat het misschien toch een ernstigere variant zou zijn of dat er iets van een ontsteking aan de aderen bezig is, dus dat is superfijn. Ben ook echt wel gerustgesteld nu, hij nam ook de tijd om de foto's te laten zien en te zeggen wat hij zag en wat hij juist niét zag wat hij wel zou verwachten als het een van de ernstigere varianten zou zijn. Dus heel blij mee!

En daarna kwamen mn ouders langs, hadden eten mee en hebben voor me gekookt, en ook fijn gesprek gehad. Ze gaan al bijna weer naar Zuid Afrika, dus was fijn ze toch nog even te zien zo. Ik zou eigenlijk donderdag naar ze toe gaan maar storm en ziek, daarna gister maar nog steeds ziek, dus kwamen ze naar mij :)
Fijn dat je gerustgesteld bent, last van je schouders denk ik.

En oeh wat zou ik graag met je ouders meegaan, Zuid Afrika ❤️
pi_211217449
Wat een dubbel bericht @Yinny : vermoedelijke daders gepakt.
En dan een filmpje. :X Dat lijkt mij vreeslijk naar. Dan maar niet.
Kan altijd nog misschien, als je je sterker voelt. 💐

@vlindertje89 Vanmiddag heb ik 2 potjes gehaald om na afloop van de kuur ochtendurine in te leveren. Kunnen ze zich uitleven met sticks en kweken.
Dan doe ik wel van alles als sport / rustig aan en sjouwen vanmiddag.
Écht lekker voelt het nog niet.

Wat fijn, dat de oogarts de tijd heeft genomen voor uitleg!
Dat is een hele geruststelling dan.👍🏼
pi_211217490
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bestuursvergadering gehad. We zijn niet compleet, maar weten ook wie zich GRAAG zou aanmelden, en die we niet in het bestuur willen :X Dus nu heb ik (en ander bestuurslid in mindere mate, want druk met privé perikelen) mensen een beetje gemasseerd en verleid. En gaan we, met als kapstok de statuten, zelf een kandidaat voordragen.

Dus wie weet ben ik binnenkort, na een paar maanden onofficieel voorzitter, secretaris én penningmeester te zijn geweest, eindelijk weer alleen in hoofdzaak voor de centjes.
Wat een gedoe met bestuursleden vinden.
Mn.X wil in het Voorjaar stoppen met al die rollen. Nu nog iemand vinden, vragen…
  maandag 6 november 2023 @ 22:41:17 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217506
Ik heb het hier nog niet gedeeld.
SPOILER
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211217517
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

Maar mijn moeder van 84 is in de nacht van donderdag op vrijdag naast de trap neergestort. En heeft haar bekken op 8 (!) plaatsen gebroken.

Dat is nogal heftig vind ik. En ik moet ook eea in goede banen leiden. Wat nog niet meevalt met eigengereide familieleden om me heen..
Oh hemeltje…wat een ellende ook!
SPOILER
  maandag 6 november 2023 @ 22:45:09 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217529
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh hemeltje…wat een ellende ook!
En familieleden…
Dank!
Zou je ook willen spoileren?
pi_211217535
SPOILER
  maandag 6 november 2023 @ 22:47:04 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217550
SPOILER
Ja aanspreekbaar. Maar zoveel pijn dat mijn hart 100x per dag breekt 💔
  maandag 6 november 2023 @ 22:48:31 #115
147666 AnneX
pi_211217561
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank!
Zou je ook willen spoileren?
Doe jij dan deleten?

Sorry.
  maandag 6 november 2023 @ 22:49:41 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217580
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe jij dan deleten?

Sorry.
Geeft niet. Ik heb gespoilered
  maandag 6 november 2023 @ 22:50:58 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217591
Sorry, moest het ff kwijt :@
  maandag 6 november 2023 @ 23:00:34 #118
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211217658
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Logisch toch. Wat ontzettend sneu voor haar en een enorme zorg voor jou
  maandag 6 november 2023 @ 23:04:30 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217690
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Logisch toch. Wat ontzettend sneu voor haar en een enorme zorg voor jou
Het is erg "pijnlijk" en extra lastig door de bemoeials. Heb mijn moeder in moeten schakelen omdat ze niet voor rede vatbaar zijn. Terwijl zij zou moeten kunnen focussen op haar herstel..
  maandag 6 november 2023 @ 23:09:15 #120
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211217715
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is erg "pijnlijk" en extra lastig door de bemoeials. Heb mijn moeder in moeten schakelen omdat ze niet voor rede vatbaar zijn. Terwijl zij zou moeten kunnen focussen op haar herstel..
En hoe dicht staan zij bij haar? Jullie zijn toch een soort twee-eenheid?
  maandag 6 november 2023 @ 23:15:59 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217754
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En hoe dicht staan zij bij haar? Jullie zijn toch een soort twee-eenheid?
Ze gebruikte ze om mij te ontzien. Wat van mij niet hoefde overigens.
Maar ze is en was volwassen en wilsbekwaam. Ik ga me er dan niet mee bemoeien.
  dinsdag 7 november 2023 @ 07:36:25 #122
162145 Yinny
pi_211219598
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze gebruikte ze om mij te ontzien. Wat van mij niet hoefde overigens.
Maar ze is en was volwassen en wilsbekwaam. Ik ga me er dan niet mee bemoeien.
Sterkte voor jou en beterschap voor je moeder
  dinsdag 7 november 2023 @ 08:12:42 #123
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211219825
Ik heb nog nooit een kiwi gegeten
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 7 november 2023 @ 08:32:30 #124
327387 vlindertje89
pi_211219955
Sterkte Whiskers, en wat ontzettend sneu voor je moeder, veel beterschap voor haar!

Ik had, behalve even een uur wakker liggen, best een goede nacht. Voelt alsof ik echt wat rustiger en meer ontspannen heb kunnen slapen, en wat mn smartwatch zegt is daar ook mooi mee in lijn. Die meet ook stress (hartslagvariabiliteit) en het was de eerste nacht in ruim een week dat ik vrijwel de hele nacht in het 'rust' gebied zat ipv uren in 'lage stress'.

Ook even overlegd met assistente en moet donderdagochtend even laten checken of het dan schoon is of niet, en dan kijken we of ik nog langer door moet slikken of niet. Heb ook nog twee doses te gaan, dus wellicht is dat net het laatste beetje dat nodig is om helemaal geen klachten meer te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 07-11-2023 09:36:45 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 09:02:56 #125
43653 sigme
Veraan
pi_211220167
Goedemorgen!

Het slaapt hier altijd zo heerlijk, op ons matras van matrasaanhuis ( @Lonaa *) )
Gister om 10u even buiten gepoedeld met een emmertje water en daarna naar bed. Om 5u even piesen en dan slapen tot 7.

Het was vanochtend buiten 3graden, en binnen 13. Dus dan maak ik snel de kachel aan, ketel water er op en dan terug het nest in. Als het water kookt er uit, koffie zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 07-11-2023 10:00:06 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 09:12:29 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_211220247
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 09:23:00 #127
43653 sigme
Veraan
pi_211220295
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sterkte!
Je moeder met pijn, wat akelig.

Lukt het om alles daaromtrent naast je werk te doen of heb je er zorgverlof bij nodig?
  dinsdag 7 november 2023 @ 09:52:32 #128
217702 Lonaa
Honger!
pi_211220521
Brak. :')
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:19:01 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211220711
Nou, de eindafrekening van Essent is binnen. We krijgen 585 euro terug, mooi. Maar ze houden zich het recht voor om de eindafrekening nog aan te passen en van mijn bezwaar op hun correctie heb ik niets meer gehoord.
Spoilers!
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:26:23 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211220768
Oh handig. In de nieuwe NPO start zijn tijdelijk je opgeslagen programma's niet beschikbaar :')
Spoilers!
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:41:31 #131
399750 Tele6
pi_211220869
Sterkte @Whiskers2009 :*
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:43:15 #132
399750 Tele6
pi_211220878
@vlindertje89 fijn dat je aan de beterende hand bent! Ik kan aan die stress statistiekjes van m'n horloge ook altijd zien of ik nog echt ziek ben of dat het beter gaat. Gebruik het zelf ook om me gerust te stellen - als ik snotterig wakker word maar de stress statistiekjes er normaal en goed uitzien, betekent dat meestal dat ik m'n slaapkamer moet stofzuigen+dweilen en niet dat ik verkouden aan het worden ben _O-
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:43:50 #133
399750 Tele6
pi_211220885
@Lucky_Strike hopelijk blijft het hierbij met Essent! Bah wat een gedoe. :(
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:01:51 #134
327387 vlindertje89
pi_211221005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:43 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 fijn dat je aan de beterende hand bent! Ik kan aan die stress statistiekjes van m'n horloge ook altijd zien of ik nog echt ziek ben of dat het beter gaat. Gebruik het zelf ook om me gerust te stellen - als ik snotterig wakker word maar de stress statistiekjes er normaal en goed uitzien, betekent dat meestal dat ik m'n slaapkamer moet stofzuigen+dweilen en niet dat ik verkouden aan het worden ben _O-
Hahaha! Mooie graadmeter :+

Ik vierde mijn hervonden eetlust met een crompouce van mijn bakker. Was echt heel lekker! Beter dan ik had verwacht. Wel meteen ontbijt en mogelijk ook lunch, want wel vrij zwaar :P
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:10:33 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211221102
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Sterkte!
Je moeder met pijn, wat akelig.

Lukt het om alles daaromtrent naast je werk te doen of heb je er zorgverlof bij nodig?
Dank!
Ik heb afgelopen vrijdag, gisteren en vandaag vrij genomen. Morgen weer werken.
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:10:47 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211221104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:41 schreef Tele6 het volgende:
Sterkte @:Whiskers2009 :*
Dank je! :*
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:30:54 #137
147666 AnneX
pi_211221281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, de eindafrekening van Essent is binnen. We krijgen 585 euro terug, mooi. Maar ze houden zich het recht voor om de eindafrekening nog aan te passen en van mijn bezwaar op hun correctie heb ik niets meer gehoord.
Een mooi bedrag bezuinigd. En? Ga je er nog verder achteraan?

Van VT kregen we bijna ¤ 300 terug uit een variabel contract.
En het nieuwe 1-jarig contract is…met hetzelfde maandbedrag.

Vandaag verder met kasten uitmesten en motten bestrijding.
Gister ook al gesport😎
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:37:31 #138
8136 Blues
pi_211221323
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
SPOILER
Klinkt allemaal heftig, erg pijnlijk en veel gedoe. Sterkte :*
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:37:56 #139
8136 Blues
pi_211221324
Engie geeft ons eind deze maand/begin dec 488 terug. Ongeveer.
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:39:46 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211221336
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Klinkt allemaal heftig, erg pijnlijk en veel gedoe. Sterkte :*
Dank :*
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:41:09 #141
147666 AnneX
pi_211221346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:37 schreef Blues het volgende:
Engie geeft ons eind deze maand/begin dec 488 terug. Ongeveer.
Jouw geld! Het is welkom in december.
Het is altijd welkom, natuurlijk.

Ben je weer een beetje beter?
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:47:37 #142
8136 Blues
pi_211221392
Vanochtend 8 uur telefoon voor g.

SPOILER
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:48:59 #143
8136 Blues
pi_211221403
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:

Jouw geld! Het is welkom in december.
Het is altijd welkom, natuurlijk.

Ben je weer een beetje beter?
Spaarpotje *)

Ja gelukkig wel. Prik is uitgeraasd zo te voelen!
Ik ga zo lekker op de fiets wat boodschappen doen in wat droge uurtjes volgens buienradar.
En morgen gewoon weer a/h werk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 12:21:31 #144
399750 Tele6
pi_211221738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Vanochtend 8 uur telefoon voor g.

SPOILER
Ik vind t wel netjes dat ze dat nog een keer nabellen. Liever dat, dan dat je niet genoeg voorbereid naar zo'n afspraak komt. :Y
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 12:38:00 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211221924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind t wel netjes dat ze dat nog een keer nabellen. Liever dat, dan dat je niet genoeg voorbereid naar zo'n afspraak komt. :Y
Eensch
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 12:59:11 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211222141
Ik had het vorige week over Stel puur hypothetisch etc...
Dat ging hierover. :s)
twitter

Bernie is gecanceld.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 13:02:56 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211222177
_O-
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:07:23 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_211222222
Jongens jongens. Hoe gaan we onze straten straks noemen als iedereen gecanceld wordt :?

Lol en alsof CF zo fijn is :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 13:08:43 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211222246
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:07 schreef Troel het volgende:
Jongens jongens. Hoe gaan we onze straten straks noemen als iedereen gecanceld wordt :?
Dit is al een ding in gemeenteland. Nog niet zo plotsklaps. Maar kijk niet verrast op er volgend jaar naamswijzigingen komen. :s)
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:12:24 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_211222285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:08 schreef borisz het volgende:

[..]
Dit is al een ding in gemeenteland. Nog niet zo plotsklaps. Maar kijk niet verrast op er volgend jaar naamswijzigingen komen. :s)
Maar alle zeevaarders mogen ongeveer niet meer. Alle Oranjes en aanverwanten niet. Vogels heten anders, dus die straten moeten anders. De schilders en de componisten waren vast ook niet allemaal even fijn. Misschien maar terug naar de goede oude tijd waar je huis gewoon een nummer had? Wijk C, huis nummer 182

Maar dat zal volgend jaar wel komen, want daar moet eerst een commissie wat van vinden natuurlijk en dan t college en de raad ook nog eens.

En ondertussen oordelen we allemaal over elkaar en zien we onze eigen tekortkomingen niet. Jammer weer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:15:06 #151
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211222313
Lekker bezemen *O* al die -op zn best- minder dan middelmatige mannen, van wie een groot deel gewoon de geboorteloterij heeft gewonnen in een realistischer dagbeeld *O*
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 13:25:27 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211222446
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:07 schreef Troel het volgende:

Lol en alsof CF zo fijn is :D
Wat zou CF zijn dan? Enige associatie die ik met CF is

12e laan. Derde dwarsdiep, Noorderdiep, Hoofdkanaal.

We zijn onze tijd ver vooruit in de Veenkoloniën :D
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:31:11 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_211222524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat zou CF zijn dan? Enige associatie die ik met CF is
[ afbeelding ]

12e laan. Derde dwarsdiep, Noorderdiep, Hoofdkanaal.

We zijn onze tijd ver vooruit in de Veenkoloniën :D
Cystic Fibrosis
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:38:15 #154
175489 Candaasje
pi_211222632
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Cystic Fibrosis
Als we die kant op gaan, dan kun je echt niks meer , want vrijwel elke lettercombinatie is wel een afkorting voor een ziekte/aandoening.

Ik associeer CF trouwens met Castle Fest :+
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:39:17 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_211222653
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als we die kant op gaan, dan kun je echt niks meer , want vrijwel elke lettercombinatie is wel een afkorting voor een ziekte/aandoening.

Ik associeer CF trouwens met Castle Fest :+
Nouja, dat dus :) Er is overal wel wat mis mee. Misschien moeten we dat gewoon als gegeven zien en het accepteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 13:40:08 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211222667
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar alle zeevaarders mogen ongeveer niet meer. Alle Oranjes en aanverwanten niet. Vogels heten anders, dus die straten moeten anders. De schilders en de componisten waren vast ook niet allemaal even fijn. Misschien maar terug naar de goede oude tijd waar je huis gewoon een nummer had? Wijk C, huis nummer 182

Maar dat zal volgend jaar wel komen, want daar moet eerst een commissie wat van vinden natuurlijk en dan t college en de raad ook nog eens.

En ondertussen oordelen we allemaal over elkaar en zien we onze eigen tekortkomingen niet. Jammer weer.
Vergeet de Indische buurten niet :+....

Zie het beeld van Coen in Hoorn. Ik snap alle kritiek, maar voor mij geen reden om dat beeld nu te slopen of te verplaatsen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:47:57 #157
175489 Candaasje
pi_211222799
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, dat dus :) Er is overal wel wat mis mee. Misschien moeten we dat gewoon als gegeven zien en het accepteren.
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.

Het is nooit helemaal zwart/wit, maar er is imho wel verschil tussen een afkorting gebruiken die met 1001 dingen geassocieerd kan worden, of een naam gebruiken die echt voor één bepaald persoon staat/stond en waarvan we weten dat het echt geen zuivere koffie was.
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:50:09 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211222823
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.

Het is nooit helemaal zwart/wit, maar er is imho wel verschil tussen een afkorting gebruiken die met 1001 dingen geassocieerd kan worden, of een naam gebruiken die echt voor één bepaald persoon staat/stond en waarvan we weten dat het echt geen zuivere koffie was.
O+
Spoilers!
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:50:42 #159
47758 LeeHarveyOswald
pi_211222828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:40 schreef borisz het volgende:

[..]
Vergeet de Indische buurten niet :+....

Zie het beeld van Coen in Hoorn. Ik snap alle kritiek, maar voor mij geen reden om dat beeld nu te slopen of te verplaatsen.
Zet'm binnen, in het museum, en een bord erbij met wat hij gedaan heeft (het bloedband van banda, oa). Er is geen enkele reden om die kerel letterlijk op een voetstuk te zetten.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:06:52 #160
175489 Candaasje
pi_211223023
Zo maar eens aankleden, boodschappen doen en nog even kalm aan. Heel veel zieken op het werk, dus ik val nog een nachtje in. Had alleen niet gezien dat er momenteel 16 patiënten zitten, dat wordt hard werken :o :D
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:14:43 #161
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223108
quote:

[..]

Wat ben jij toch altijd lief en geduldig en eloquent O+ love it en ben er -deels- jaloers op
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:15:30 #162
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223118
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zet'm binnen, in het museum, en een bord erbij met wat hij gedaan heeft (het bloedband van banda, oa). Er is geen enkele reden om die kerel letterlijk op een voetstuk te zetten.
En dan zeggen dat je dat gaat doen, maar dan stiekem omsmelten O+
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:23:08 #163
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223192
Back home, na een supersonische vlucht van slechts 8 uur (+ 5 uur tijdverschil).
Door een verrekte spier in mijn nek na het uitladen van de bagage uit de taxi op Curaçao niet veel geslapen onderweg (ondanks een flinke lading paracetamol, uitgereikt door de stewardess mevrouwen), dus flink brak nu.

Nog tot maandag vrij, dus we overleven het wel…
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:25:43 #164
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223214
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:23 schreef MadMaster het volgende:
Back home, na een supersonische vlucht van slechts 8 uur (+ 5 uur tijdverschil).
Door een verrekte spier in mijn nek na het uitladen van de bagage uit de taxi op Curaçao niet veel geslapen onderweg (ondanks een flinke lading paracetamol, uitgereikt door de stewardess mevrouwen), dus flink brak nu.

Hoeveel paracatamol?
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:28:55 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoeveel paracatamol?
4 x 500mg in 2 porties…
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:33:41 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223272
quote:

[..]

Over het algemeen wordt pas 10 jaar na overlijden een naam gebruikt van iemand. Blijkbaar is dat dan te vroeg. Maar je kunt ook leren zonder al die straatnamen en dergelijke te veranderen. Ik neem aan dat in de geschiedenisboeken inmiddels ook duidelijk beschreven staat dat de VOC-tijd niet voor alle partijen even plezierig was. (En anders zijn ze druk bezig met herschrijven).

Juist door het te laten zijn en aandacht aan te schenken dat het niet allemaal positief is, blijft het in beeld. Als je het allemaal weghaalt, is er ook geen reden meer om aandacht te schenken aan de dingen die er mis zijn gegaan. Wat ik dus probeer te zeggen: je kunt ook leren door de dingen niet allemaal weg te halen, maar het gesprek erover aan te gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:45:18 #167
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223356
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]
4 x 500mg in 2 porties…
Akkoord
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:45:33 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Akkoord
Gelukkig maar… :P
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:46:19 #169
859 Isabeau
ISFP
pi_211223372
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:33 schreef Troel het volgende:
Over het algemeen wordt pas 10 jaar na overlijden een naam gebruikt van iemand. Blijkbaar is dat dan te vroeg. Maar je kunt ook leren zonder al die straatnamen en dergelijke te veranderen. Ik neem aan dat in de geschiedenisboeken inmiddels ook duidelijk beschreven staat dat de VOC-tijd niet voor alle partijen even plezierig was. (En anders zijn ze druk bezig met herschrijven).

Juist door het te laten zijn en aandacht aan te schenken dat het niet allemaal positief is, blijft het in beeld. Als je het allemaal weghaalt, is er ook geen reden meer om aandacht te schenken aan de dingen die er mis zijn gegaan. Wat ik dus probeer te zeggen: je kunt ook leren door de dingen niet allemaal weg te halen, maar het gesprek erover aan te gaan.
Wat een kromme redenering.

Dus als je in de A. Hitler straat woont, dan moet die naam vooral blijven bestaan omdat je er dan steeds over in dialoog kan dat dat toch echt een fout persoon was. Whut?

Nee echt, als we met de bril van nu besluiten dat moord op inheemse bewoners, marteling en slavenhandel fout was, dan hoef je die mensen wat mij betreft nu ook geen standbeeld te laten behouden. Ja, dat waren andere tijden. Maar dit is nu en nu vinden we die dingen fout. Dat hadden ze toen eigenlijk ook moeten vinden.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:47:08 #170
859 Isabeau
ISFP
pi_211223385
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:23 schreef MadMaster het volgende:

Klinkt pijnlijk en vervelend :X Hete douche, water lekker laten stromen over je nek, wil mij wel eens helpen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:09 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat een kromme redenering.

Dus als je in de A. Hitler straat woont, dan moet die naam vooral blijven bestaan omdat je er dan steeds over in dialoog kan dat dat toch echt een fout persoon was. Whut?

Nee echt, als we met de bril van nu besluiten dat moord op inheemse bewoners, marteling en slavenhandel fout was, dan hoef je die mensen wat mij betreft nu ook geen standbeeld te laten behouden. Ja, dat waren andere tijden. Maar dit is nu en nu vinden we die dingen fout. Dat hadden ze toen eigenlijk ook moeten vinden.
Je moet het niet zien als standbeeld, maar als schandpaal :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:31 #172
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223457
Nee hoor, moeten we dus niet :D
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:36 #173
111414 Vanyel
pi_211223458
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte Whiskers, en wat ontzettend sneu voor je moeder, veel beterschap voor haar!

Ik had, behalve even een uur wakker liggen, best een goede nacht. Voelt alsof ik echt wat rustiger en meer ontspannen heb kunnen slapen, en wat mn smartwatch zegt is daar ook mooi mee in lijn. Die meet ook stress (hartslagvariabiliteit)
Dat kun je ook trainen, al dan niet met een hrv-meter met app.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:54:45 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Klinkt pijnlijk en vervelend :X Hete douche, water lekker laten stromen over je nek, wil mij wel eens helpen.
Goed idee, maar de badkamer/douche ligt momenteel vol met te wassen kleding en uit te spoelen duikspullen die net uit de koffers zijn gekomen. Ik ben ook bang dat als ik nu ga douchen ik onder de douche in slaap val…

Gelukkig hadden we een late vlucht vanaf Curaçao (23.00u gisteravond vertrokken, om 12.00u vanmiddag zijn we op Schiphol geland), dus vandaag is niet zo heel lang meer en over een uurtje 7 of zo kan ik naar bed…
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:54:59 #175
8136 Blues
pi_211223494
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:55:31 #176
8136 Blues
pi_211223501
Welkom thuis @MadMaster en sterkte meteen maar!!
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:55:38 #177
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223504
Ik weet even niet meer welke schietpartij het was, volgens mij een Scandinavische? Of een nieuw zeelandse? Iig volgens mij een vrouwelijk staatshoofd, die recent ook gewoon zei "we noemen de naam van de schutter niet, we gaan deze persoon geen roem geven". Vond ik heel erg sterk.

Geen idee of het uiteindelijk gelukt is om die naam ook daadwerkelijk uit de analen te houden, maar mooie gedachte "we zwijgen je dood ipv dat we je op een schild hijsen"
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:56:17 #178
859 Isabeau
ISFP
pi_211223509
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Troel het volgende:

Eh nee.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:57:09 #179
859 Isabeau
ISFP
pi_211223519
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:54 schreef MadMaster het volgende:
Goed idee, maar de badkamer/douche ligt momenteel vol met te wassen kleding en uit te spoelen duikspullen die net uit de koffers zijn gekomen. Ik ben ook bang dat als ik nu ga douchen ik onder de douche in slaap val…

Gelukkig hadden we een late vlucht vanaf Curaçao (23.00u gisteravond vertrokken, om 12.00u vanmiddag zijn we op Schiphol geland), dus vandaag is niet zo heel lang meer en over een uurtje 7 of zo kan ik naar bed…
Oef, je zal wel moe zijn. Nog een keer pijnstillers voor je gaat slapen en dan hoop ik dat je eigen bed heilzaam is :*
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:09:38 #180
111414 Vanyel
pi_211223637
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet even niet meer welke schietpartij het was, volgens mij een Scandinavische? Of een nieuw zeelandse? Iig volgens mij een vrouwelijk staatshoofd, die recent ook gewoon zei "we noemen de naam van de schutter niet, we gaan deze persoon geen roem geven". Vond ik heel erg sterk.

Geen idee of het uiteindelijk gelukt is om die naam ook daadwerkelijk uit de analen te houden, maar mooie gedachte "we zwijgen je dood ipv dat we je op een schild hijsen"
Waar het hart van vol is
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:16:12 #181
175489 Candaasje
pi_211223697
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.

Maak dan een nieuw standbeeld waar hij/zij in een schavot geëtaleerd wordt, of waarop je diegene met kettingen in zijn ene hand, een paar slaven (mijn autocorrect kent dit woord niet eens… :o ) afranselt met een zweep in de andere hand. Zoiets. Niet de held, maar de verrader. Niet de man/vrouw, maar het monster.

Of zwijg diegene dood, zoals DP schrijft. O+

Vernoem straten naar belangrijke gebeurtenissen (Bevrijdingslaan, Vrijheidsstraat, etc) ipv naar personen.
(Maar laat de Marjolein straat in Amsterdam wel bestaan natuurlijk *) )
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:28:27 #182
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waar het hart van vol is
Stroomt de boks van over O+
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:34:23 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223928
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.

Maak dan een nieuw standbeeld waar hij/zij in een schavot geëtaleerd wordt, of waarop je diegene met kettingen in zijn ene hand, een paar slaven (mijn autocorrect kent dit woord niet eens… :o ) afranselt met een zweep in de andere hand. Zoiets. Niet de held, maar de verrader. Niet de man/vrouw, maar het monster.
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?

En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen :)

En de marjoleinstraat kan altijd nog van de plant afkomen toch O-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 07-11-2023 15:41:22 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:35:02 #184
399750 Tele6
pi_211223935
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of zwijg diegene dood, zoals DP schrijft. O+

Vernoem straten naar belangrijke gebeurtenissen (Bevrijdingslaan, Vrijheidsstraat, etc) ipv naar personen.
(Maar laat de Marjolein straat in Amsterdam wel bestaan natuurlijk *) )
Ik kwam laatst langs een kruiden/ingrediëntenbuurt waar ze een Sesamstraat hadden _O_
(En een Marjoleinstraat, volgens mij, maar dat viel minder op)
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:36:05 #185
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211223948
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 07-11-2023 15:36:21 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:37:08 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kwam laatst langs een kruiden/ingrediëntenbuurt waar ze een Sesamstraat hadden _O_
(En een Marjoleinstraat, volgens mij, maar dat viel minder op)
In Enschede hebben ze ook een Sesamstraat, maar daar zit het bedrijf Sesam gevestigd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:49:24 #187
399750 Tele6
pi_211224172
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?

En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen :)

Ja maar diegene wordt niet gestraft door een straat niet meer naar m te vernoemen toch? Het wegnemen van een beloning/prijs is toch anders dan iemand aan een schandpaal nagelen vind ik.

Bovendien zijn die mensen er helemaal niet meer zelf bij.

Ik denk iig niet dat hij vanuit het hiernamaals toe zit te kijken hoe z'n standbeeld verplaatst wordt of z'n straatnaam veranderd wordt. :+
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:57:27 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_211224277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja maar diegene wordt niet gestraft door een straat niet meer naar m te vernoemen toch? Het wegnemen van een beloning/prijs is toch anders dan iemand aan een schandpaal nagelen vind ik.

Bovendien zijn die mensen er helemaal niet meer zelf bij.

Ik denk iig niet dat hij vanuit het hiernamaals toe zit te kijken hoe z'n standbeeld verplaatst wordt of z'n straatnaam veranderd wordt. :+
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zo ;) (maar die discussie ga ik al helemaaaaaaal niet aan :P )

Nee, de persoon wordt m.i. gestraft door gedrag verwerpelijk te vinden wat in zijn of haar tijd (mogelijk) niet verwerpelijk was, maar de standaard. (En ja, ik zet de mogelijk tussen haakjes, want er zullen echt wel voorbeelden zijn waarbij dat echt ook wel duidelijk was.)
Ik ben dus echt gewoon meer voor duidelijk maken wat iemand gedaan heeft, maar wel de kanttekening erbij plaatsen dat het in een andere tijd was met andere standaarden en dat we tegenwoordig van mening zijn dat die standaarden om 324289374 redenen niet meer juist zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:32:08 #189
43653 sigme
Veraan
pi_211224713
Euh, die meneer Coen werd in zijn eigen tijd ook verafschuwd en gezien als een monster door grote groepen Nederlanders.

De lokale inlanders hadden er destijds ook al geen bewondering voor. Dus die normen van nu op de tijd van toen zijn niet echt anders dan die van toen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:33:52 #190
47758 LeeHarveyOswald
pi_211224732
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zo ;) (maar die discussie ga ik al helemaaaaaaal niet aan :P )

Nee, de persoon wordt m.i. gestraft door gedrag verwerpelijk te vinden wat in zijn of haar tijd (mogelijk) niet verwerpelijk was, maar de standaard. (En ja, ik zet de mogelijk tussen haakjes, want er zullen echt wel voorbeelden zijn waarbij dat echt ook wel duidelijk was.)
Ik ben dus echt gewoon meer voor duidelijk maken wat iemand gedaan heeft, maar wel de kanttekening erbij plaatsen dat het in een andere tijd was met andere standaarden en dat we tegenwoordig van mening zijn dat die standaarden om 324289374 redenen niet meer juist zijn.
Moord op massale schaal is toch nooit niet verwerpelijk geweest?
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:48:31 #191
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211224861
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:32 schreef sigme het volgende:
Euh, die meneer Coen werd in zijn eigen tijd ook verafschuwd en gezien als een monster door grote groepen Nederlanders.

De lokale inlanders hadden er destijds ook al geen bewondering voor. Dus die normen van nu op de tijd van toen zijn niet echt anders dan die van toen.
Sommige mensen laten zich lekker in de kaarten kijken :D
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:52:00 #192
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211224901
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Moord op massale schaal is toch nooit niet verwerpelijk geweest?
Mwoah, zolang het maar niet OSM zijn... geneuzel in de marge...
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:56:48 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211224959
Ik snap de ophef over "teken hier" Bennie niet zo, hoe veel poep in je oren en ogen moet je hebben om niet door te hebben dat de man fout was voor de oorlog? Lid van de SA, later de SS, Horst Wessel lied op de bruiloft, en dan opeens verbaasd zijn dat ie lid was van de NSDAP?
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:59:57 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211224998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik snap de ophef over "teken hier" Bennie niet zo, hoe veel poep in je oren en ogen moet je hebben om niet door te hebben dat de man fout was voor de oorlog? Lid van de SA, later de SS, Horst Wessel lied op de bruiloft, en dan opeens verbaasd zijn dat ie lid was van de NSDAP?
Inclusief al eerder opgedoken tekenen dat dat documentje er zou zijn.

Het lijkt meer een groep verslaggevers die niets zinnigs bij te dragen hebben en dus maar eens lekker hierin zijn gaan zitten frotten want succesgarantie, dan nieuwsgaring...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:01:26 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211225018
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit dus, Atjeh laat groeten.
Zit olie in de grond, en koninklijke olie wilde dat exploiteren (grootaandeelhouder, het koningshuis) en dus werd het koninklijk indisch leger ff ingezet om de wilden wat beschaving bij te brengen. (let op, sarcasme).
Colijn reeg vrouwen en kinderen aan de bajonet in ons indie, werd er premier mee
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:13:32 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211225100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Inclusief al eerder opgedoken tekenen dat dat documentje er zou zijn.

Het lijkt meer een groep verslaggevers die niets zinnigs bij te dragen hebben en dus maar eens lekker hierin zijn gaan zitten frotten want succesgarantie, dan nieuwsgaring...
En dat het vorig jaar ineens bekend zou zijn geworden is ook onzin. In de biografie van Prins Bernhard door E Varekamp en M Peer Uitgeverij van Praag in 2004 werden kopieën van het inschrijvingsregister, met zijn naam, en een brief van het Gauleiter amt en een brief van Freeman Mathew van het Department of State afgedrukt waaruit ondubbelzinnig duidelijk wordt dat hij lid was van de NSDAP
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:20:08 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211225142
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Het was niet zo dat Coen maar gewoon deed wat normaal was in die tijd. Hij maakte het tot normaal en schepte de precedent.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:00:30 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211225490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit dus, Atjeh laat groeten.
Zit olie in de grond, en koninklijke olie wilde dat exploiteren (grootaandeelhouder, het koningshuis) en dus werd het koninklijk indisch leger ff ingezet om de wilden wat beschaving bij te brengen. (let op, sarcasme).
Colijn reeg vrouwen en kinderen aan de bajonet in ons indie, werd er premier mee
En omdat m'n opa daarvoor heeft bedankt mocht hij een paar jaar in het gevang - na enige tijd te zijn ondergedoken.

Juliana verleende gratie, maar ja alsnog kon je bij de overheid oid niet aan het werk. Neef van m'n pa kreeg er toen ie begon bij de Belastingdienst nog een opmerking over "uw oom is Indië-weigeraar"?
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:03:54 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211225519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:08:38 #200
399750 Tele6
pi_211225573
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
Ons Soort Mensen.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:17:53 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211225659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ons Soort Mensen.
Aha, mijn soort doet niet aan niet algemene afkortings :+
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:39:00 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211225841
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En omdat m'n opa daarvoor heeft bedankt mocht hij een paar jaar in het gevang - na enige tijd te zijn ondergedoken.

Juliana verleende gratie, maar ja alsnog kon je bij de overheid oid niet aan het werk. Neef van m'n pa kreeg er toen ie begon bij de Belastingdienst nog een opmerking over "uw oom is Indië-weigeraar"?
Ik denk dat dit later was bij de politionele acties?
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:43:12 #203
43653 sigme
Veraan
pi_211225897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Sommige mensen laten zich lekker in de kaarten kijken :D
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:45:50 #204
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211225938
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]

De viel-allemaal-wel-mee-toen-was-alles-anders-roepers doen niet zo moeilijk over een beetje volkerenmoord, want dat was toen allemaal anders, en maak helemaal niks uit.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:47:31 #205
43653 sigme
Veraan
pi_211225961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
De viel-allemaal-wel-mee-toen-was-alles-anders-roepers doen niet zo moeilijk over een beetje volkerenmoord, want dat was toen allemaal anders, en maak helemaal niks uit.
Oh zo.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:56:06 #206
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211226080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Google weet het prima:
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:57:33 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211226096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat dit later was bij de politionele acties?
Ja klopt.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:01:49 #208
327387 vlindertje89
pi_211226148
Ik geloof dat ik wat cruciale geschiedenislessen gemist heb, want heb bij 80% van de afgelopen pagina's geen flauw idee wie de betreffende namen zijn en wat ze gedaan hebben.

Ik heb niet per se het idee dat er hier mensen roepen dat volkerenmoord toen oke was dus dat het niet zo uitmaakt, maar dat dat wel heel kort door de bocht interpretatie is van wat er gezegd werd. Maargoed, misschien begrijp ik het niet goed genoeg gezien missende achtergrondkennis, dat kan.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:05:33 #209
43653 sigme
Veraan
pi_211226205
Welkom terug in Nederland, @MadMaster! Ik ben nu in Spanje, met...

:9
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:05:44 #210
175489 Candaasje
pi_211226210
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dit ben ik wel met je eens hoor. Ik denk (en hoop) dat we ons over 50 jaar (liever eerder…) ook weer kapotschamen over wat we nu normaal vinden (of niet normaal vinden maar wel doen/aan bijdragen).

Zienswijzen veranderen, en geweld normaliseren is denk ik ook wel iets is dat altijd al plaatsvindt.

Maar of het nu in die tijd iets was dat als prima werd beschouwd, of toch ook al met afgrijzen werd bekeken; iemand die dingen gedaan heeft die nu als misdaad worden beschouwd, zou in onze tijd niet meer een toneel moeten krijgen waarop hij/zij als held wordt tentoongesteld.

Dat voorbeeld van nieuwe beelden bedoelde ik niet echt als serieus plan. Niet dat ik denk dat diegene daaronder lijdt (is immers dood ) maar daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan. De beelden verplaatsten naar een museum (waarbij nog wel het verhaal verteld kan worden in boeken, musea, etc) lijkt me een mooiere optie :)
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:06:11 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211226220
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef sigme het volgende:
Welkom terug in Nederland, @:madmaster! Ik ben nu in Spanje, met...
[ afbeelding ]
:9
Veel plezier, hopelijk ook qua whisky…
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:15:20 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_211226327
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar dit ben ik wel met je eens hoor. Ik denk (en hoop) dat we ons over 50 jaar (liever eerder…) ook weer kapotschamen over wat we nu normaal vinden (of niet normaal vinden maar wel doen/aan bijdragen).

Zienswijzen veranderen, en geweld normaliseren is denk ik ook wel iets is dat altijd al plaatsvindt.

Maar of het nu in die tijd iets was dat als prima werd beschouwd, of toch ook al met afgrijzen werd bekeken; iemand die dingen gedaan heeft die nu als misdaad worden beschouwd, zou in onze tijd niet meer een toneel moeten krijgen waarop hij/zij als held wordt tentoongesteld.

Dat voorbeeld van nieuwe beelden bedoelde ik niet echt als serieus plan. Niet dat ik denk dat diegene daaronder lijdt (is immers dood ) maar daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan. De beelden verplaatsten naar een museum (waarbij nog wel het verhaal verteld kan worden in boeken, musea, etc) lijkt me een mooiere optie :)
Dat laatste juich ik ook toe hoor. Wat mij betreft hoeven standbeelden sowieso niet. En juist in een museum kun je meer over de achtergrond vertellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:31:35 #213
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211226576
Welkom thuis @madmaster. Vervelend van de pijn in je nek, hopelijk is dat snel over.

Standbeelden in musea vind ik sowieso een goed idee. Uitleg is uitgebreider te geven want geschiedenis moet wel verteld worden al is het wel enorm duidelijk dat mensen er geen fuck van leren, of eigenlijk, zich er geen moer van aantrekken.

Zware dag achter de rug bij vwn. Het is natuurlijk hartstikke druk maar mensen die al 2 jaar wachten op een 2e gesprek (en lang daarna komt pas een beslissing of ze mogen blijven en dan is het nog zeker 15 maanden wachten totdat het gezin mag overkomen ) dat is nauwelijks uit te leggen. Mensen met gezin in Gaza, etc.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:48:07 #214
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211226849
Ik heb bijzonder weinig nuttigs in te brengen verder: er heerste noro op de opvang. Dan is het een kwestie van tijd natuurlijk :') het was hangen en wurgen om de dag door te komen maar we liggen weer in bed ^O^
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 20:09:27 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211227221
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat laatste juich ik ook toe hoor. Wat mij betreft hoeven standbeelden sowieso niet. En juist in een museum kun je meer over de achtergrond vertellen.
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijn :)
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:21:27 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_211227414
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijn :)
Dat is ook wel weer waar. Hoe dan ook doe je het toch nooit goed natuurlijk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:24:44 #217
43653 sigme
Veraan
pi_211227436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb bijzonder weinig nuttigs in te brengen verder: er heerste noro op de opvang. Dan is het een kwestie van tijd natuurlijk :') het was hangen en wurgen om de dag door te komen maar we liggen weer in bed ^O^
Oh, na bloed en kots kon dat er nog wel bij zeker? Genoeg wc-papier in huis?

Beterschap :*
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:26:55 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211227463
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of je maakt het juist makkelijker. Bijvoorbeeld voor schoolklassen om naar een Ellende uit de Gouden Eeuw-museum te gaan, net als dat klassen vaak naar Westerbork gaan.
Spoilers!
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:30:09 #219
8136 Blues
pi_211227498
Ik had ooit het norovirus op mijn verpleegafdeling met dementerenden.

Het was 🙈 🙈

Sterkte met baby!

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 07-11-2023 21:25:27 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:51:49 #220
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_211227739
Ik had vandaag een vrije dag, dus gewerkt tot 17.00 uur :')
Niet gepland maar nu kan ik die uren mooi aan het einde van het jaar inzetten.

Tussendoor met kater naar de dierenarts, want het oude baasje at al een dag niet en vanaf vanmorgen kwamen de hapjes die er wel in ging net zo hard weer uit. Is verder zijn blije zelfje dus -zoals verwacht- kon hij weer huiswaarts met iets tegen de misselijkheid, een eetlustopwekker en een maagbeschermer voor een paar dagen. Kijken wat dat doet.

Of het het extraspeciale blikje Gourmet tonijn was, de realisatie dat hij weer die helse rit moest maken als hij niet normaal ging doen, of toch de medicatie: vanavond werd er weer beter gegeten en bleef het binnen.
Wat mooi is. Want morgen ben ik een groot deel van de dag en aansluitend avond weg.

Ook mooi: eigenlijk had ik vanavond een vergadering, maar die is afgezegd (Corona, anyone?) dus vanavond bankhangen O+ Enige vrije avond deze week.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:58:45 #221
162145 Yinny
pi_211227812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Oei! Beterschap!!! Arme baby
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:52:32 #222
8136 Blues
pi_211229637
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff O+ :D :9~
  dinsdag 7 november 2023 @ 23:03:23 #223
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211229879
*O* 7 november vuurwerk *O*
  dinsdag 7 november 2023 @ 23:11:26 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211229984
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff O+ :D :9~ [ afbeelding ]
O+
Spoilers!
  dinsdag 7 november 2023 @ 23:54:43 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211230294
quote:
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff O+ :D :9~ [ afbeelding ]
Lief! O+
  dinsdag 7 november 2023 @ 23:58:19 #226
147666 AnneX
pi_211230308
Morgen vroeger opstaan dan gebruikelijk.
Wekker gezet. Na een uurtje valt mijn oog op de wekker: staat-ie stil 8)7
  woensdag 8 november 2023 @ 00:29:42 #227
47758 LeeHarveyOswald
pi_211230387
  woensdag 8 november 2023 @ 06:46:38 #228
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211230877
quote:
Nu wil ik die ook…
  woensdag 8 november 2023 @ 07:15:55 #229
8136 Blues
pi_211230918
Moggel, g is al vroeg opgehaald door taxi.
Rare ochtend in mn hoofd als de routine wordt verstoord :+ , zo maar naar werk en proberen of de concentratie een zetje kan krijgen.
  woensdag 8 november 2023 @ 07:58:48 #230
162145 Yinny
pi_211231051
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
Rare ochtend in mn hoofd als de routine wordt verstoord :+ , zo maar naar werk en proberen of de concentratie een zetje kan krijgen.
Sterkte....moet wel raar zijn dat je er niet bij bent...zijn eerste tatoeage :P
  woensdag 8 november 2023 @ 08:11:31 #231
43653 sigme
Veraan
pi_211231121
Mogge!

Gisteravond trok de lucht wat dicht en lichtten de olijfbomen op in het strijklicht van de avondzon.
  woensdag 8 november 2023 @ 08:41:02 #232
217702 Lonaa
Honger!
pi_211231270
Mijn matras komt vrijdag *O*
  woensdag 8 november 2023 @ 08:50:22 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211231337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
:*
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 08:58:22 #234
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211231377
Mogge

Hopelijk is de tatoeage niet al te pijnlijk. En zo’n verstoorde routine is best lastig

Yeuh voor matras, waar slaap je nu dan eigenlijk op?

Hier weer herrie buiten. Ze zijn het dakterras aan het leeghalen met een enorme hoogwerker ende eerste container zit al vol.

Lijf doet vandaag beter dan gisteren toen deed zelfs nietsdoen pijn, da’s nu niet zo.
  woensdag 8 november 2023 @ 09:04:17 #235
217702 Lonaa
Honger!
pi_211231407
@Kaatje1 ik heb van iemand zo'n opklaplogeerbedje geleend. Daar slaap ik nu op. Dun latex matrasje en wieltjes eronder. Echt feest :') Onder m'n slaapzak.
  woensdag 8 november 2023 @ 09:05:22 #236
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211231413
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:04 schreef Lonaa het volgende:
@:Kaatje1 ik heb van iemand zo'n opklaplogeerbedje geleend. Daar slaap ik nu op. Dun latex matrasje en wieltjes eronder. Echt feest :') Onder m'n slaapzak.
Oeh dat klinkt niet best. Wat zal jij vrijdag lekker slapen
  woensdag 8 november 2023 @ 09:06:47 #237
217702 Lonaa
Honger!
pi_211231422
Gisteren waren m'n ouders en zusje hier voor mijn verjaardag. Was heel fijn. O+ Huisgenoot en ik vonden het allebei wel wat spannend want was de eerste keer bezoek, maar ging heel natuurlijk/normaal.

Was sowieso fijne dag gisteren. Flink wat uren gewerkt met nieuwe collega en dat gaat goed. Werkschoenen waren al binnen dus kreeg ook cadeautje van de baas :+ Huisgenoot had slingers opgehangen, gekookt voor me, fles wijn gekocht en een cadeautje. Mijn ouders hebben bedrijfskleding laten drukken, met logo alles. O+

Vandaag vrij. Zo dekbed ophalen en vanavond even beddengoed kopen bij de Ikea.
  woensdag 8 november 2023 @ 09:12:16 #238
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211231469
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren waren m'n ouders en zusje hier voor mijn verjaardag. Was heel fijn. O+ Huisgenoot en ik vonden het allebei wel wat spannend want was de eerste keer bezoek, maar ging heel natuurlijk/normaal.

Was sowieso fijne dag gisteren. Flink wat uren gewerkt met nieuwe collega en dat gaat goed. Werkschoenen waren al binnen dus kreeg ook cadeautje van de baas :+ Huisgenoot had slingers opgehangen, gekookt voor me, fles wijn gekocht en een cadeautje. Mijn ouders hebben bedrijfskleding laten drukken, met logo alles. O+

Vandaag vrij. Zo dekbed ophalen en vanavond even beddengoed kopen bij de Ikea.
Fijn joh, want het zal best wel een rare eerste verjaardag zonder F zijn geweest
  woensdag 8 november 2023 @ 09:13:15 #239
217702 Lonaa
Honger!
pi_211231477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Fijn joh, want het zal best wel een rare eerste verjaardag zonder F zijn geweest
Het was sowieso wel, weer, een rare verjaardag. Maar dat is oke. Hij was in ieder geval duizend beter dan die van vorig jaar. :+
  woensdag 8 november 2023 @ 09:15:38 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211231492
Wat tof van je ouders!
Een echte professionele outfit !

En fijn een echt matras Loon! Dat kan je slaap zo enorm bevorderen! O+
  woensdag 8 november 2023 @ 09:20:12 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211231514
Hier ook een bedrijfsdagje voor de boeg.
Naar de accountant om bedrijf 1 te starten, en vanmiddag met een ontwerper om de tafel om huisstijl(en) en website te bedenken :7 ^O^

Daarna de bevestiging naar de advocaat voor de bedrijfsnamen voor bedrijf 2 en 3,en dan hopelijk volgende week die bedrijven met de accountant opstarten.

En ergens tussendoor een mailtje naar de start-up coördinator voor een gesprek met mn partner over bedrijf 4..
:Y)
  woensdag 8 november 2023 @ 09:29:15 #242
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211231566
Hoe ging het met de poezen, is nu gelukt?
  woensdag 8 november 2023 @ 09:32:57 #243
217702 Lonaa
Honger!
pi_211231600
Ontbijt met taart.
  woensdag 8 november 2023 @ 09:44:57 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211231676
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Ontbijt met taart.
Hoera.
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 09:48:00 #245
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211231698
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Ontbijt met taart.
Alsnog gefeliciteerd!
Is je eigen bedrijf nu rond?
Las iets over een logo. Ben benieuwd wat het is geworden…
  woensdag 8 november 2023 @ 10:06:40 #246
217702 Lonaa
Honger!
pi_211231834
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Is je eigen bedrijf nu rond?
Las iets over een logo. Ben benieuwd wat het is geworden…
Danku!
Mijn eigen bedrijf is al rond sinds eind september. Ben er niet heel actief mee op het moment maar er staan wel wat klusjes de komende tijd. En dat is ook precies zoals ik het wil. Ga denk ik nog wel wat lobbyen voor december, maar mijn loondienst loopt ook wel gewoon lekker. :+

Logo ga ik niet delen want mijn achternaam staat erin. :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Lonaa op 08-11-2023 10:13:12 ]
  woensdag 8 november 2023 @ 10:29:01 #247
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211232028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook een bedrijfsdagje voor de boeg.
Naar de accountant om bedrijf 1 te starten, en vanmiddag met een ontwerper om de tafel om huisstijl(en) en website te bedenken :7 ^O^

Daarna de bevestiging naar de advocaat voor de bedrijfsnamen voor bedrijf 2 en 3,en dan hopelijk volgende week die bedrijven met de accountant opstarten.

En ergens tussendoor een mailtje naar de start-up coördinator voor een gesprek met mn partner over bedrijf 4..
:Y)
Zo dan, jij pakt het gelijk goed aan met je ontwerper, advocaat en accountant :D

Echt leuk dat je dingen gevonden hebt waar je beter je ei in kwijt kunt.
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 10:32:55 #248
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211232056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Danku!
Mijn eigen bedrijf is al rond sinds eind september. Ben er niet heel actief mee op het moment maar er staan wel wat klusjes de komende tijd. En dat is ook precies zoals ik het wil. Ga denk ik nog wel wat lobbyen voor december, maar mijn loondienst loopt ook wel gewoon lekker. :+

Logo ga ik niet delen want mijn achternaam staat erin. :+
Logo mag ook per DM/PM, je achternaam ken ik al… :P
  woensdag 8 november 2023 @ 11:09:35 #249
217702 Lonaa
Honger!
pi_211232339
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Logo mag ook per DM/PM, je achternaam ken ik al… :P
Oh ja. :')

Ga ik regelen
  woensdag 8 november 2023 @ 11:57:21 #250
327387 vlindertje89
pi_211232708
Nog gefeliciteerd @Lonaa! Wat lief van je huisgenootje allemaal, en fijn dat het bezoek goed ging en fijn was. Wat een toffe kadootjes ook!!

@Barreltje ook al druk met eigen bedrijven, meerdere ook meteen! Goed bezig hoor ^O^ en wat goed dat de diagnose slaapapneu er nu is, ik duim voor je dat het je slaap enorm gaat verbeteren nu je dat kunt behandelen!

@sigme geniet er van daar!

@Blues gekke ochtend zo voor je. Succes op werk!

@Kaatje1 ik heb geloof ik iets gemist, wat had je zo'n last van? Fijn dat het wel al iets beter is nu.

Ik had een online kennismakingsgesprek met nieuwe thesisstudent die best wel knap bleek. Daarna bracht ik mijn zieke buurvrouwen crompouces en nu lig ik op de bank bij te komen van een intensieve ochtend ;)
  woensdag 8 november 2023 @ 12:17:41 #251
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211232908
@vlindertje89 Lijf en herfst gaan niet lekker samen. Sommige jaren merk ik er niet veel van, sommige jaren heel veel zoals nu. Alle ledematen zijn dan pijnlijk en stijf alsof ik als een mummies ben ingepakt.
Dus zometeen maar het dubbele dekbed erop. Eigenlijk zou ik ook d elektrische deken erop moeten leggen omdat mijn spieren niet verstijven wanneer ik in een fris bed stap. Maar dat is zo warm dus dat stel ik nog even uit
  woensdag 8 november 2023 @ 14:17:28 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211233920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe ging het met de poezen, is nu gelukt?
jup! ze liggen nog steeds uitgeput op banken en in mandjes..
een met cone of shame en een zonder ballen :p
  woensdag 8 november 2023 @ 14:18:43 #253
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211233932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zo dan, jij pakt het gelijk goed aan met je ontwerper, advocaat en accountant :D

Echt leuk dat je dingen gevonden hebt waar je beter je ei in kwijt kunt.
ja, het is natuurlijk allemaal in een andere taal en een ander systeem, dus ik heb graag mensen die me op de juiste manier kunnen adviseren.. de gemeente heeft een start-up club en die zorgen ook dat je de eerste uren van advies gratis krijgt, dus dat is wel erg fijn :)
  woensdag 8 november 2023 @ 14:48:08 #254
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211234146
Vers bed vanavond *O* , maar de burrito methode werkt niet (bij mij) bij een dubbel dekbed. Dat was te dik -O-
  woensdag 8 november 2023 @ 15:13:55 #255
43653 sigme
Veraan
pi_211234510

Mogen jullie raden wie de ezel was :P
Acht blokken van elk 30kilo.

Ik heb nu eten gestoofd in deze opstelling:

Maar zo kan ik niet goed genoeg bij het vuur. Morgen andere compositie proberen.
  woensdag 8 november 2023 @ 15:58:26 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211234947
Het is een pakket multi purpose kachel bouwblokken ?
  woensdag 8 november 2023 @ 16:16:03 #257
43653 sigme
Veraan
pi_211235040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:58 schreef fietsie het volgende:
Het is een pakket multi purpose kachel bouwblokken ?
Multifunctiebetonelementen :Y

Meegesleept uit NL.
  woensdag 8 november 2023 @ 16:28:59 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211235110
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Multifunctiebetonelementen :Y
[ afbeelding ]
Meegesleept uit NL.
Ik kreeg al een beetje Martijn Doolaard vibes ;)
  woensdag 8 november 2023 @ 17:56:43 #259
147666 AnneX
pi_211235810
Vandaag een dagje uit met de andere Schippers en ons vergaapt aan heel veel ouwe en nieuwe blinkende auto’s https://www.metropoledruten.nl/
Ook de presentatie van de jaarcijfers van afgelopen seizoen en een lunch.
Leuk om de mensen weer te spreken van de vaste ploeg.

Klinkt goed @Lonaa van je verjaardag en bezoek en kadootjes.
Het klikt wel met je huisgenoot/hospita, begrijp ik.

Sigme kan het bouwen niet laten. _O_

@Barreltje Komt er iedere dag een bedrijf bij? Je zit nu op vier.
Met allemaal andere namen (in welke taal?) en logo’s? Succes.
  woensdag 8 november 2023 @ 19:19:37 #260
327387 vlindertje89
pi_211236803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 Lijf en herfst gaan niet lekker samen. Sommige jaren merk ik er niet veel van, sommige jaren heel veel zoals nu. Alle ledematen zijn dan pijnlijk en stijf alsof ik als een mummies ben ingepakt.
Dus zometeen maar het dubbele dekbed erop. Eigenlijk zou ik ook d elektrische deken erop moeten leggen omdat mijn spieren niet verstijven wanneer ik in een fris bed stap. Maar dat is zo warm dus dat stel ik nog even uit
Wat vervelend zeg, dat je er dit jaar zoveel last van hebt! Hopelijk helpt het dubbele dekbed je wat!
  woensdag 8 november 2023 @ 20:09:19 #261
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211237539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat vervelend zeg, dat je er dit jaar zoveel last van hebt! Hopelijk helpt het dubbele dekbed je wat!
Dit duurt een paar weken. Gisteren werd ik wakker en kon m’n vingers van de linkerhand niet bewegen, was lastig :D. Maar vandaag toch flink wat aan huishaten gedaan en u kapot op de bank, maar wel in een schoon en opgeruimd huis.

Lekker dadje @AnneX hadden jullie het de hele dag droog? Ik had mazzel, net toen ik weer thuis was begon het te miezeren
  woensdag 8 november 2023 @ 20:15:54 #262
268312 Sarabi
pi_211237659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit duurt een paar weken. Gisteren werd ik wakker en kon m’n vingers van de linkerhand niet bewegen, was lastig :D. Maar vandaag toch flink wat aan huishaten gedaan en u kapot op de bank, maar wel in een schoon en opgeruimd huis.

Rustig aan :*
  woensdag 8 november 2023 @ 20:32:14 #263
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211237859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Rustig aan :*
Nu wel 😉 lig lekker op de bank naar Grutto te kijken.
  woensdag 8 november 2023 @ 20:46:35 #264
268312 Sarabi
pi_211237989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nu wel 😉 lig lekker op de bank naar Grutto te kijken.
Beter :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 november 2023 @ 22:36:05 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211239217
De

Is deze week wel van toepassing :P

Morgen nog zo 1. En dan is het wel weekend Dat scheelt :).
Ben die regen nu wel zat... Geen zin om dit zondag campagnejas aan en dan alleen maar een bui op je kop te krijgen.
  woensdag 8 november 2023 @ 22:42:35 #266
147666 AnneX
pi_211239288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:36 schreef borisz het volgende:
De
[ afbeelding ]

Ben die regen nu wel zat... Geen zin om dit zondag campagnejas aan en dan alleen maar een bui op je kop te krijgen.
Je bent wel nodig om te rekenen: het campagne geld is op -O-

Oh ja de lunch vanmiddag was erg Hollands: glaasje mosterdsoep, wit puntje met kroket. Daarna kleine luxe broodjes met beleg en blaadje rucola en schijfje tomaat.
Kaas, mozzarella, brie, vlees en zalm. Voor ruim 150 man.

@Kaatje1 wat naar dat je zo’n last hebt van de weersovergang.
Is warmte niet lekkerder dan onder een dubbel dekbed?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 november 2023 @ 22:48:02 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211239348
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dit is een dingetje idd.
De spaarpot heeft niet echt kunnen vullen en we zijn de VVD (grote donateurs) of SP (hun afdrachtregeling) niet dus hebben niet zo'n goed gevulde campagnekas. (en het geld zit bij de afdelingen, maar mij cq rest bestuur hebben ze niet gevraagd om bij te dragen)
  woensdag 8 november 2023 @ 22:58:06 #268
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211239503
I
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:42 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh ja de lunch vanmiddag was erg Hollands: glaasje mosterdsoep, wit puntje met kroket. Daarna kleine luxe broodjes met beleg en blaadje rucola en schijfje tomaat.
Kaas, mozzarella, brie, vlees en zalm. Voor ruim 150 man.

@:Kaatje1 wat naar dat je zo’n last hebt van de weersovergang.
Is warmte niet lekkerder dan onder een dubbel dekbed?
k vind het niet lekker dat warmte bed. En mijn elektrische deken is nog van mijn moeder en die is in 2007 overleden 😳dus ik denk dat ik eerst maar eens een nieuwe bestel ;)
  woensdag 8 november 2023 @ 23:12:21 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211239655
@AnneX, is die 150 man heel veerpontvarend Utrecht met aanhang? De lunch klinkt lekker maar ik hoop dat er geen vegans waren.
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 23:30:03 #270
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211239776
Verstandig geweest en een nieuwe deken besteld. Komt vrijdagavond
  woensdag 8 november 2023 @ 23:46:50 #271
147666 AnneX
pi_211239871
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:annex, is die 150 man heel veerpontvarend Utrecht met aanhang? De lunch klinkt lekker maar ik hoop dat er geen vegans waren.
Tien pontjes personeel met aanhang was uitgenodigd.
Wij denken met smart terug aan activiteiten als bonbons maken, bloemen schikken, cocktails maken, roulette spelen.
Gelukkig was er dit jaar weer een activiteit. Volgend jaar bestaan zij 50 jaar.
https://www.uiterwaarde.nl/pontjes/
Is iemand wel eens met zo’n voetgangerspontje naar de overkant gegaan? Heen en weer…
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Verstandig geweest en een nieuwe deken besteld. Komt vrijdagavond
Duwtje.
Zo bestelde ik er een in het holst van de nacht toen ik weer lag te rillen.
Eerst de Cons.bond en toen bol.com. Als de kou eraf is, gaat ie uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 08-11-2023 23:52:10 ]
  donderdag 9 november 2023 @ 07:46:12 #272
217702 Lonaa
Honger!
pi_211240516
Goeiemorgen
  donderdag 9 november 2023 @ 08:15:01 #273
217702 Lonaa
Honger!
pi_211240639
Hebben jullie allemaal een leven ofzo?
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 08:23:35 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211240708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:36 schreef borisz het volgende:
De
[ afbeelding ]

Beetje hart voor de partij :P
  donderdag 9 november 2023 @ 08:42:00 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211240803
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Beetje hart voor de partij :P
Van de regen in de drup hihaho
  donderdag 9 november 2023 @ 08:47:00 #276
43653 sigme
Veraan
pi_211240822

Mogge!
Ik zit nog lekker bij de kachel. Koffie is gezet.
  donderdag 9 november 2023 @ 08:53:34 #277
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211240860
Mogge

Mooi @sigme

Dubbel dekbed en een echte pyama aan in bed was zwaar overdreven. Maar wel veel minder stijf en pijnlijk dus is het misschien toch wel beter.

Zometeen snel naar de boten, nu is het nog droog
  donderdag 9 november 2023 @ 09:06:16 #278
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211240940
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:46 schreef AnneX het volgende:

Is iemand wel eens met zo’n voetgangerspontje naar de overkant gegaan? Heen en weer…
Vorige week voor de kust van Curaçao:

De boot is vol.
Ik zeg: De boot is vol…
  donderdag 9 november 2023 @ 09:08:23 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211240952
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De boot is vol.
  donderdag 9 november 2023 @ 09:09:43 #280
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211240960
quote:
17s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:08 schreef Molo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Door de opwarming van het zeewater zaten er vorige week bij Curaçao inderdaad ook witte haaien. 🦈
Normaal heb je er alleen verpleegsterhaaien, citroenhaaien en hamerhaaien…
  donderdag 9 november 2023 @ 09:18:32 #281
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211241016
In het kader van 'Wanneer kunnen we weer?' gisteren meteen maar wat nieuwe duikspullen aangeschaft, waar ik voor onze vakantie helaas niet aan toe gekomen was:

Waarschijnlijk gaan we maart/april weer richting Curaçao…
  donderdag 9 november 2023 @ 09:26:34 #282
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241071
@DancingPhoebe hoevaak heb jij Jason Isbell zn South Eastern 10 year anniversary al door je woonkamer geblazen?
  donderdag 9 november 2023 @ 09:28:18 #283
268312 Sarabi
pi_211241081
Goedemorgen :O
Vandaag een dagje Efteling *O* vanaf volgende maand nemen we waarschijnlijk een abonnement.
  donderdag 9 november 2023 @ 09:34:01 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211241127
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Door de opwarming van het zeewater zaten er vorige week bij Curaçao inderdaad ook witte haaien. 🦈
Normaal heb je er alleen verpleegsterhaaien, citroenhaaien en hamerhaaien…
Witte haaien, gezellig! :X

En tof, heb je vaste plekken waar je verblijft? Vraag me dan wel af, waarom in maart/april er weer heen en niet lekker overwinteren daar? Ongehinderd door kennis van omstandigheden zoals werkzaken endezo hier uiteraard

Als mijn kind oud genoeg is ga ik mooi af en toe remote werken is mijn plan, lijkt me zaaaaaalig _O_
  donderdag 9 november 2023 @ 09:36:20 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211241148
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De boot is vol.
Gaaf!
Spoilers!
  donderdag 9 november 2023 @ 09:40:52 #286
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211241183
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:26 schreef Lonaa het volgende:
@:DancingPhoebe hoevaak heb jij Jason Isbell zn South Eastern 10 year anniversary al door je woonkamer geblazen?
Niet! Heb hem niet. Weet ook niet wat het is, is het beter of daadwerkelijk anders?

:( ik haat anders :(
  donderdag 9 november 2023 @ 09:41:11 #287
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211241187
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Witte haaien, gezellig! :X

En tof, heb je vaste plekken waar je verblijft? Vraag me dan wel af, waarom in maart/april er weer heen en niet lekker overwinteren daar? Ongehinderd door kennis van omstandigheden zoals werkzaken endezo hier uiteraard

Als mijn kind oud genoeg is ga ik mooi af en toe remote werken is mijn plan, lijkt me zaaaaaalig _O_
Tsja, we hebben vorige week gekeken wat het huizenaanbod op Curaçao is en wat dat dan zo'n beetje kost. Viel nog reuze mee, vergeleken met Nederland.
Vorige week ook het optrekje van één van onze vrienden daar bezocht, dat leek ons ook wel wat. :P
SPOILER
Ik zelf kan makkelijk op afstand werken, wat ik ook nog steeds voornamelijk doe.
Maar ik heb geen idee hoe mijn werkgever omgaat met 'verplichte' face-to-face meetings in dat geval.

Mijn eega kan niet op afstand werken, dus dat is sowieso nog wel een dingetje.
Met haar vakantiedagen is overwinteren nu geen optie…
  donderdag 9 november 2023 @ 09:41:41 #288
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241191
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Niet! Heb hem niet. Weet ook niet wat het is, is het beter of daadwerkelijk anders. :( ik hou niet van anders :(
Het is remastered, de demo's en live-opname.

Spotify ^O^
  donderdag 9 november 2023 @ 09:42:00 #289
175489 Candaasje
pi_211241194
Mogguh!

Ik heb mezelf vandaag toch maar afgemeld voor de cursusdag. Voelt als spijbelen, maar het is toch wel verstandig denk ik. Hoofd loopt te laatste tijd een beetje over.

Nog een late felicitatie @Lonaa *O*
  donderdag 9 november 2023 @ 09:42:30 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211241198
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Tsja, we hebben vorige week gekeken wat het huizenaanbod op Curaçao is en wat dat dan zo'n beetje kost. Viel nog reuze mee, vergeleken met Nederland.
Vorige week ook het optrekje van één van onze vrienden daar bezocht, dat leek ons ook wel wat. :P
SPOILER
Ik zelf kan makkelijk op afstand werken, wat ik ook nog steeds voornamelijk doe.
Maar ik heb geen idee hoe mijn werkgever omgaat met 'verplichte' face-to-face meetings in dat geval.

Mijn eega kan niet op afstand werken, dus dat is sowieso nog wel een dingetje.
Met haar vakantiedagen is overwinteren nu geen optie…
We kunnen dromen natuurlijk, dat is ook al top :D
  donderdag 9 november 2023 @ 09:44:00 #291
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241208
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Ik heb mezelf vandaag toch maar afgemeld voor de cursusdag. Voelt als spijbelen, maar het is toch wel verstandig denk ik. Hoofd loopt te laatste tijd een beetje over.

Nog een late felicitatie @:Lonaa *O*
Thank you *O*

Afmelden voor cursusdag lijkt me slimme zet. :*
  donderdag 9 november 2023 @ 09:45:01 #292
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241214
Ik wil ook ergens heen waar het warm is ;(
  donderdag 9 november 2023 @ 10:00:08 #293
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211241326
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is remastered, de demo's en live-opname.

Spotify ^O^
O ja o ja o ja o ja.

Van de week die docu zitten kijken.
  donderdag 9 november 2023 @ 10:01:02 #294
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211241339
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil ook ergens heen waar het warm is ;(
Ik wil gewoon cryostase, tot alles beter is ja
  donderdag 9 november 2023 @ 10:11:14 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211241406
Spoilers!
  donderdag 9 november 2023 @ 10:13:56 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211241423
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:15 schreef Lonaa het volgende:
Hebben jullie allemaal een leven ofzo?
Ik word zelfs op kantoor verwacht straks
  donderdag 9 november 2023 @ 10:20:15 #297
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241470
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O ja o ja o ja o ja.

Van de week die docu zitten kijken.
Die staat al 6 maand open in een tabblad op mijn laptop. :')
  donderdag 9 november 2023 @ 10:20:31 #298
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241472
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik word zelfs op kantoor verwacht straks
Wow.

Ik word ook zo op de zaak verwacht trouwens.
  donderdag 9 november 2023 @ 10:22:16 #299
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211241484
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Die staat al 6 maand open in een tabblad op mijn laptop. :')
Wel ok, maar, hij lijkt me gewoon niet zo'n heel leuk type. En zij ook.
  donderdag 9 november 2023 @ 10:31:15 #300
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wel ok, maar, hij lijkt me gewoon niet zo'n heel leuk type. En zij ook.
Dat gevoel had ik soberso al wel beetje.
  donderdag 9 november 2023 @ 10:31:51 #301
217702 Lonaa
Honger!
pi_211241583
Ja jungs, ik heb dus net iets van mijn to-do-lijst gestreept dat er al uh 7 maanden op stond. :7 Over 4 weken gaan ze in mn doos wroeten voor anti-baby-unit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')